abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177863453
Trumps plannen in de praktijk...

A second-grader once pointed a gun at me. I’m glad I wasn’t armed. (WaPo Opinion)
quote:
When I began teaching, I taught second grade. Pokémon cards were popular then, and children often brought them to school to trade at recess. One day, a boy kept playing with his cards during class time. After two warnings, I told him that I was going to hold his Pokémon cards until the end of the day. His response? “I don’t care. I have a gun, and I’ll shoot you.” He calmly pulled a gun out of his desk and pointed it at me.

I have tried to imagine what might happen in this scenario under President Trump’s “arm the teachers” proposal. I can spin out two scenarios. In the first, I’d be one of the 20 percent of teachers who would be trained and armed. I would pull out my previously concealed weapon and aim at a child. In the tension of the moment, I would, perhaps, shoot him.

Alternatively, another adult in my school would be armed. I would send up an alert, and a grown-up with a gun would enter my classroom within moments. He or she would see a young Hispanic child pointing a gun at a white, female teacher, with a room full of terrified, cowering children. The student holding the gun would, perhaps, be shot.

Let’s say, in either of these scenarios, this young boy escapes with his life. In both, I would have lost the trust of my students. I would become another source of fear.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:39:20 #177
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177863474
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ook. Had ook een plaatje van Eisenhower kunnen gebruiken maar ik vind dat de Sovjet-Unie een nog net iets groter offer heeft gebracht. Bovendien begon ik mijn Fok-avontuur lang geleden met als een van mijn eerste plaatjes een afbeelding van Zhukov, dus vandaar, ik houd de traditie in ere. Het gaat mij overigens vooral om het Rode Leger tijdens WWII, niet zo zeer daarna, meer symbolisch dus.
aah oke :)
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:39:36 #178
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177863479
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nee.
Maar komaan, je kent Zhukov toch wel? :')
Herkende hem niet in de foto.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177863486
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Trumps approval rating was al minder dan de helft op de dag van de verkiezing en is daarna enkel omlaag gegaan (hoewel het zoals ik zei al een hele tijd gestabiliseerd is). Ik heb niet zo snel een verklaring voor waarom de polls vóór zijn verkiezing zo veel negatiever waren. Wellicht dat mensen puur om het feit dat hij heeft gewonnen toch iets coulanter oordelen. In elk geval zie ik nergens bewijs voor het feit dat hij echt populairder zou zijn geworden.

Zie ook: https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/ de gemiddelde polls schommelen al maanden rond de 40% met hier en daar een uitschieter naar boven of beneden. Als hij werkelijk +11 verbetering zou hebben doorgemaakt zoals CNN beweert zou je dat zeker moeten kunnen zien.
Ik vind het heel lastig om te zeggen op basis van beide analyses, zowel CNN (dat overigens ook dezelfde bronnen als 538 gebruikt) als bij 538, wie van de groep 'voor' en 'tegen' wel of niet op Trump hebben gestemd.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:41:46 #180
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_177863517
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:39 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Herkende hem niet in de foto.
Ik heb meer vertrouwen in de afbeelding van Reagan. Dit was tenminste een echte president, tot het moment dat hij zijn vrouw met een schemerlamp verwarde.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_177863580
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:41 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik heb meer vertrouwen in de afbeelding van Reagan. Dit was tenminste een echte president, tot het moment dat hij zijn vrouw met een schemerlamp verwarde.
Reagan heeft (sorry Martijn) Amerika echt op de rand van de sociaal-economische afgrond gebracht, het beetje voorspoed voor lagere klasses dat nog over was, heeft hij wel volledig teniet gedaan en bovendien heeft hij de aanzet gegeven tot de Third Way onder Clinton waardoor de Democraten ook een vergelijkbare en minder sociaal-economische rechtvaardige koers hebben ingezet.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:49:22 #182
384435 klappernootopreis
pi_177863693
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Reagan heeft (sorry Martijn) Amerika echt op de rand van de sociaal-economische afgrond gebracht, het beetje voorspoed voor lagere klasses dat nog over was, heeft hij wel volledig teniet gedaan en bovendien heeft hij de aanzet gegeven tot de Third Way onder Clinton waardoor de Democraten ook een vergelijkbare en minder sociaal-economische rechtvaardige koers hebben ingezet.
dat hij zijn vrouw verwarde met een schemerlamp was al duidelijk tijdens zijn inauguratie. Dat Trump de vrijheid van de VS aan de Russen zou verpatsen was al jaren daarvoor duidelijk, helaas niet aan de kiezer.
pi_177863738
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:49 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

dat hij zijn vrouw verwarde met een schemerlamp was al duidelijk tijdens zijn inauguratie. Dat Trump de vrijheid van de VS aan de Russen zou verpatsen was al jaren daarvoor duidelijk, helaas niet aan de kiezer.
Hoezo zou dat jaren daarvoor al duidelijk zijn geweest?
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:51:55 #184
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177863749
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nooit boeken over Reagan gelezen, onder Carter was er een hoge werkloosheid, hoge inflatie en een matig economische situatie ( lage lonen, lage beurs).

Reagan probeerde de Amerikaanse economie uit het slop te trekken door een economisch beleid dat wel Reaganomics wordt genoemd, supply side economics of aanbodeconomie. Hierbij wordt de economische groei gestimuleerd door zo veel mogelijk barričres voor mensen om goederen te produceren en diensten aan te bieden, zoals belastingen, weg te nemen en meer flexibiliteit toe te staan door minder regulering. Deze toename in economische activiteiten leidt voorts tot meer inkomen dat door de overheid belast kan worden, waardoor de belastingverlaging zichzelf terugverdient (zie ook Laffer curve).

Het toptarief van de federale inkomstenbelasting werd onder Reagan verlaagd van 70% naar 28%. Toen Reagan het Witte Huis verliet, was de inflatie op een laag en stabiel peil gebracht en de werkloosheid, die aan het eind van Jimmy Carters ambtsperiode op 7,5% stond, teruggebracht tot 5,3%. Wel groeide tijdens Reagans' ambtstermijn de kloof tussen arm en rijk; al werden ook de armen onder zijn beleid rijker. Doordat Reagan weinig bezuinigde, en de overheidsuitgaven aan defensie juist liet toenemen, nam de staatsschuld onder zijn termijn toe.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:52:21 #185
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177863757
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:41 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Wat een onzin.
pi_177863768
Jongens, constant opmerken dat iemand niet genoeg van het onderwerp weet als je het met diegene oneens bent is niet echt een vruchtbare discussietactiek. Dat geldt voor zowel DeParo als de mensen die het tegen hem zeggen.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:54:29 #187
384435 klappernootopreis
pi_177863794
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:49 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

dat hij zijn vrouw verwarde met een schemerlamp was al duidelijk tijdens zijn inauguratie. Dat Trump de vrijheid van de VS aan de Russen zou verpatsen was al jaren daarvoor duidelijk, helaas niet aan de kiezer. Overigens heeft het verval van de economie van de jaren 80 meer te danken aan de misinterpretatie van Milton Friedman. Gordon Gekko gedrag. Trump komt uit die tijd en is sindsdien geen fluit veranderd. We stevenen weer af op een zelfde tijdperk.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:55:13 #188
384435 klappernootopreis
pi_177863806
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:52 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Wat een onzin.
herstel, een lantarenpaal.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:55:47 #189
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177863817
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:55 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

herstel, een lantarenpaal.
Bronnen?
pi_177863874
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:53 schreef Tchock het volgende:
Jongens, constant opmerken dat iemand niet genoeg van het onderwerp weet als je het met diegene oneens bent is niet echt een vruchtbare discussietactiek. Dat geldt voor zowel DeParo als de mensen die het tegen hem zeggen.
Het topic word kapot gesneeuwd als je je reply aan past dan zie je hem al niet meer op de laatste pagina terug, zoals wat ik in mijn post toevoegde.
"Ik erger me het meest aan dat dit topic een slow chat is geworden waar alle info is weggesneeuwd omdat je op alles reageert met een single qoute, kun je er niet even meer dan 1 tegelijk beantwoorden."
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:58:59 #191
384435 klappernootopreis
pi_177863879
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:55 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Bronnen?
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:59:32 #192
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_177863886
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

We kennen allemaal de verhalen over Trump, en een groot deel kan best waar zijn, maar iemand die ondanks al zijn gebreken en al zijn hulp van buitenaf toch President is geworden, hoe zeer je het ook met hem eens bent, hij moet toch wel iets Goed kunnen schijnbaar waar mensen voor vallen. Als je dat niet nuanceert, en de reden voor vindt, gaan ze hem de tweede keer ook niet makkelijk verslaan.
Adolf Hitler is ook op sluwe wijze de leider van Duitsland geworden. Moeten we ook iets Goeds in hem gaan zoeken?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 16 maart 2018 @ 15:00:47 #193
384435 klappernootopreis
pi_177863905
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:59 schreef Falco het volgende:

[..]

Adolf Hitler is ook op sluwe wijze de leider van Duitsland geworden. Moeten we ook iets Goeds in hem gaan zoeken?
Putin ook, die is aan de macht gekomen door een overspelige tegenstander.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 15:00:47 #194
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_177863906
quote:

[..]

Hij was een echte dierenvriend.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 16 maart 2018 @ 15:01:10 #195
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177863917
quote:
De laatste publieke speeches van Reagan, viel wel mee met dementie was pas toen in het begin(1993 en 1994):

Zijn artsen meldden dat Reagan pas laat in het jaar 1992 en het begin van 1993 echt kenmerken van de ziekte begon te vertonen, dus ruim na de beëindiging van zijn ambstermijn. Vrienden en voormalige collega's bevestigden dit.

Reagan had in juli 1989 hoofdletsel opgelopen na een val van zijn paard in Mexico, waarna een subduraal hematoom aangetroffen werd, dat later dat jaar chirurgisch was behandeld. Dit verklaarde ook soms zijn warrigheid.

vrijdag 16 maart 2018 @ 15:01:36 #196
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177863923
quote:

[..]

Snelwegen? :P
  vrijdag 16 maart 2018 @ 15:03:00 #197
384435 klappernootopreis
pi_177863956
quote:
Op vrijdag 16 maart 2018 15:01 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Snelwegen? :P
we dwalen af hier..
pi_177863988
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:58 schreef thesiren.nl het volgende:

[..]

Het topic word kapot gesneeuwd als je je reply aan past dan zie je hem al niet meer op de laatste pagina terug, zoals wat ik in mijn post toevoegde.
"Ik erger me het meest aan dat dit topic een slow chat is geworden waar alle info is weggesneeuwd omdat je op alles reageert met een single qoute, kun je er niet even meer dan 1 tegelijk beantwoorden."
Je kunt ook je aantal pagina's omlaag halen zodat er meer posts tegelijk op je scherm kunnen.

Gratis tip.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 15:05:02 #199
384435 klappernootopreis
pi_177864005
https://www.politico.com/(...)iels-response-466605

vanwaar al die zwijgzaamheid Donald?

je zit anders ook niet om woorden verlegen..
pi_177864133
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:03 schreef klappernootopreis het volgende:
we dwalen af hier..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')