Ja lijkt me toch de beste optie, al kunnen criminelen of whatever dan wel makkelijk die doos er uit slopen om wat voor reden dan ook.quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:26 schreef TjjWester het volgende:
Waarom moet die data worden gedeeld? Ik zou zeggen lokaal opslaan in de auto en dan alleen zichtbaar maken voor politie/justitie en de rdw.
Lees: Kunnen we veel vaker onder het uitkeren van schade uitkomen.quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Verzekeraars pleiten ervoor auto's verplicht uit te rusten met een zwarte doos. Bij een ongeval kan dan veel sneller en beter worden vastgesteld wie er schuldig is. Dat leidt tot een snellere afwikkeling van de schade, aldus het Verbond van Verzekeraars.
Dan zouden de premie's omlaag moeten gaan, maar iets zegt me dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:33 schreef silverhill het volgende:
[..]
Lees: Kunnen we veel vaker onder het uitkeren van schade uitkomen.
Dat denk ik niet. Dit is dan ook gewoon een cadeautje voor de verzekeraars.quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:37 schreef MrSoreto het volgende:
[..]
Dan zouden de premie's omlaag moeten gaan, maar iets zegt me dat dat niet gaat gebeuren.
Oftewel, de overheid mag lappen voor het beheer van de data en aan de hand van die data kan de verzekeraar iedereen op maat een poot uit trekken en ook nog eens heel veel fte besparen.quote:Volgens de verzekeraars moet een niet-commerciële instantie zoals bijvoorbeeld de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) de data gaan beheren. Aan de hand van de data kunnen ook allerlei producten aan consumenten worden aangeboden zoals een verzekering op maat of onderhoud van de auto.
"We zien dat u 125 reed waar 120 is toegestaan. Helaas keren we nu niks uit. Fijne dag nog he."quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:33 schreef silverhill het volgende:
[..]
Lees: Kunnen we veel vaker onder het uitkeren van schade uitkomen.
Die doos zal zich toch in de auto moeten bevinden om alle data op te kunnen slaan. Waarschijnlijk kan je ze goed in de auto verstoppen zodat ze niet makkelijk vindbaar (te jatten dus) zijn. Goed voorbeeld is de tracker die in veel nieuwe auto's zit.quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja lijkt me toch de beste optie, al kunnen criminelen of whatever dan wel makkelijk die doos er uit slopen om wat voor reden dan ook.
Precies dat dus iddquote:Op donderdag 15 maart 2018 11:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
"We zien dat u 125 reed waar 120 is toegestaan. Helaas keren we nu niks uit. Fijne dag nog he."
In een ander artikel las ik dat alleen de laatste 8 seconden worden opgeslagen voor een crash. Oudere data wordt gewist.quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:39 schreef westwoodblvd het volgende:
Met andere woorden dan weet de verzekeraar dus altijd waar je rijdt.
Zet je je auto vaak in een achterbuurt neer? Dan wel even dubbele premie dokken.
Bij de bepaling van de omvang van de schadevergoeding mag ook best rekening worden gehouden met eigen schuld. Dat je 5 km/h te hard reed maakt natuurlijk nog niet dat je eigen schuld hebt maar dit kan dan wel nauwkeuriger worden vastgesteld.quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
"We zien dat u 125 reed waar 120 is toegestaan. Helaas keren we nu niks uit. Fijne dag nog he."
Dit dus, plus de opstap naar rekeningrijden, want he, die black box heb je toch al.quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:33 schreef silverhill het volgende:
[..]
Lees: Kunnen we veel vaker onder het uitkeren van schade uitkomen.
Sterke lobby denk ik.quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat die verzekeraars dit willen snap ik, daar is het gewoon een centenkwestie.
Maar waarom wil de EU dit dan in september 2020 verplichten?
Gewoon controle op van alles en nog wat.quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat die verzekeraars dit willen snap ik, daar is het gewoon een centenkwestie.
Maar waarom wil de EU dit dan in september 2020 verplichten?
Meer controle over de burgers.quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat die verzekeraars dit willen snap ik, daar is het gewoon een centenkwestie.
Maar waarom wil de EU dit dan in september 2020 verplichten?
quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus, plus de opstap naar rekeningrijden, want he, die black box heb je toch al.
quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:41 schreef silverhill het volgende:
[..]
Precies dat dus idd
[..]
In een ander artikel las ik dat alleen de laatste 8 seconden worden opgeslagen voor een crash. Oudere data wordt gewist.
Nee de data word voor minimaal 1 week opgeslagen en in de europese concept plannen hiervoor is een gps functie niet toegestaan.quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:39 schreef westwoodblvd het volgende:
Met andere woorden dan weet de verzekeraar dus altijd waar je rijdt.
Zet je je auto vaak in een achterbuurt neer? Dan wel even dubbele premie dokken.
GPS is per definitie nodig voor rekeningrijden? Als dat ding elke week de kilometerstand door "appt" dan ben je er al.quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:19 schreef TjjWester het volgende:
Nee de data word voor minimaal 1 week opgeslagen en in de europese concept plannen hiervoor is een gps functie niet toegestaan.
In geen enkel plan is het de bedoeling om een blackbox te combineren met andere zaken, dat mag ook niet!quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
GPS is per definitie nodig voor rekeningrijden? Als dat ding elke week de kilometerstand door "appt" dan ben je er al.
Uhu...quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:23 schreef TjjWester het volgende:
[..]
In geen enkel plan is het de bedoeling om een blackbox te combineren met andere zaken, dat mag ook niet!
Een kleine snelheidsovertreding is bij geen enkele verzekeraar reden om niet uit te keren. Vaak staat er wel iets in over een beperking van de uitkering als je de auto gebruikt voor illegale dingen, maar 5 km/uur te hard rijden valt daar niet onder.quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
"We zien dat u 125 reed waar 120 is toegestaan. Helaas keren we nu niks uit. Fijne dag nog he."
In de vliegtuigindustrie is dat verboden en ook in de concept plannen van de e.u is het gebruik van de blackbox voor andere zaken als het registeren van feitelijke data verboden.quote:
Totdat je zelf word aangereden zonder dat het jouw schuld is, dan ben je heel blij dat ze met die data precies kunnen achterhalen wie schuldig is.quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:27 schreef Revolution-NL het volgende:
De totalitaire survelliance staat moet er hoe dan ook kopen, is het niet vanuit Brussel dan wel vanuit verzekeringsmaatschappijen en andere financiële instellingen.
Zoveel mogelijk datapunten verzamelen en daarna data-analytics erop los. Welkom in de digitale gevangenis.
De stasi was er niets bij.
Met deze redenatie moet je zoveel mogelijk datapunten verzamelen, dus iedereen verplicht een chip met GPS voor het live-monitoren van je lichaam, en overal camera's met slimme beeldherkenning en slimme microfoons.quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:30 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Totdat je zelf word aangereden zonder dat het jouw schuld is, dan ben je heel blij dat ze met die data precies kunnen achterhalen wie schuldig is.
Yep. En het zou mij niets verbazen als het op zo'n manier geïmplementeerd wordt.quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Dit is dan ook gewoon een cadeautje voor de verzekeraars.
[..]
Oftewel, de overheid mag lappen voor het beheer van de data en aan de hand van die data kan de verzekeraar iedereen op maat een poot uit trekken en ook nog eens heel veel fte besparen.
Nee. Laten we gewoon kappen met 'data' verzamelen. Een middel met nog gevaarlijkere uitwerkingen en risico's dan voor het doel waarvoor het gebruikt moet worden.quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:29 schreef Stratotanker het volgende:
Laten we eerst eens beginnen met een systeem waarmee een burger kan zien wie, welke en wanneer data van diegene geraadpleegd wordt. Estland doet dit beter.
Ja dat is een topidee, krijg je na verloop van tijd vanzelf je boetes op de mat als je te hard gereden hebt, want dat wordt dus de volgende stap met zo'n zwarte doos in de auto.quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:26 schreef TjjWester het volgende:
Waarom moet die data worden gedeeld? Ik zou zeggen lokaal opslaan in de auto en dan alleen zichtbaar maken voor politie/justitie en de rdw.
Zonder gps kan dat niet worden bewezen.quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:12 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Ja dat is een topidee, krijg je na verloop van tijd vanzelf je boetes op de mat als je te hard gereden hebt, want dat wordt dus de volgende stap met zo'n zwarte doos in de auto.
No Thanx
Neem ik ook aan anders verkrijgt men hun zin niet, kan achteraf nog altijd.quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:23 schreef TjjWester het volgende:
In geen enkel plan is het de bedoeling om een blackbox te combineren met andere zaken, dat mag ook niet!
Yep dat was mijn eerste gedachte ook. Ze blijven kwaken als een kip ik wil je hebben.quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus, plus de opstap naar rekeningrijden, want he, die black box heb je toch al.
Zo te lezen heb jij iets te verbergen.quote:Op donderdag 15 maart 2018 14:02 schreef HendrikV het volgende:
Big Brother... moeten we niet willen.
Jaja simpele ziel. Vrijheid is gewoon ver te zoeken in hedendaags Europe. En door wat moslims laten we dat nog verder inperken.. triest.quote:Op donderdag 15 maart 2018 14:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zo te lezen heb jij iets te verbergen.
Ik denk dat zo'n kastje in die aantallen, hooguit ¤25 kost. Op de prijs van een auto niet noemenswaardig dus.quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ehm wat kost het inbouwen van zon kastje en wie gaat dit betalen? Dit zal vast niet gratis zijn. Als je dit verplicht stelt dupeer je de nette rijders voor het gedrag van een kleine groep. het is vast niet een kastje van 3 tientjes en als het kastje duizenden euro's kost???
Aangezien dat kastje verplicht word voor nieuwe auto's vanaf september 2020 is het bij de prijs van zo'n nieuwe auto inbegrepen. Of die auto daardoor duurder wordt weten we niet. Daar is het prijsverschil te klein voor.quote:Op donderdag 15 maart 2018 14:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n kastje in die aantallen, hooguit ¤25 kost. Op de prijs van een auto niet noemenswaardig dus.
Ik vermoed dat je het kastje dan zelfs "gratis" krijgt in ruil voor jouw medewerking aan het veilige voordeel.
Ongeveer alle auto's van na 2000 hebben reeds een OBD registratiestekker onder het dashboard waarop je prima zo'n loerkastje kunt inprikken. Voor ¤5,- kan je zelf al een OBD-stekker kopen om met je telefoon je auto(gedrag) te monitoren. Je schrikt dan wat je dan allemaal kunt uitlezen.
Dan moet je al een vrij nieuw auto hebben , mijn auto heeft niet zo’n stekker. (1998) ik heb hele andere bedragen gelezen van 500-1500 per auto , dat is meer dan de meeste auto’s waard zijnquote:Op donderdag 15 maart 2018 14:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n kastje in die aantallen, hooguit ¤25 kost. Op de prijs van een auto niet noemenswaardig dus.
Ik vermoed dat je het kastje dan zelfs "gratis" krijgt in ruil voor jouw medewerking aan het veilige voordeel.
Ongeveer alle auto's van na 2000 hebben reeds een OBD registratiestekker onder het dashboard waarop je prima zo'n loerkastje kunt inprikken. Voor ¤5,- kan je zelf al een OBD-stekker kopen om met je telefoon je auto(gedrag) te monitoren. Je schrikt dan wat je dan allemaal kunt uitlezen.
Super goed idee kan ik meer beuren voor het oude blik wat ik nog heb staan!quote:Op donderdag 15 maart 2018 15:16 schreef manny het volgende:
supergoed idee.
reken maar dat dit impact gaat hebben voor allerlei wegpiraten. Als je weet dat er iemand meekijkt en als het misgaat je gewoon het haasje bent. beter !
Net als de sos button zal een black box alleen verplicht worden voor nieuwe autos, jouw verhaal is dus puur theoretisch.quote:Op donderdag 15 maart 2018 15:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dan moet je al een vrij nieuw auto hebben , mijn auto heeft niet zo’n stekker. (1998) ik heb hele andere bedragen gelezen van 500-1500 per auto , dat is meer dan de meeste auto’s waard zijn
Het is ook niet bestaand probleem . Laat alleen risicogroepen zoals leaserijders en jongeren verplicht met zon kastje rijden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |