Gewoon Simon levelt dus waar je geweest bent...quote:Op vrijdag 2 maart 2018 00:29 schreef THEFXR het volgende:
Wat vinden jullie de lekkerste thee? Waar kopen jullie die? Met melk en suiker of zonder?
Ik zelf vind thee van drink me chai latte enorm lekker. Beetje melk erbij....
En anders heb ik in Apeldoorn, in de hoofdstraat een winkel ontdekt die ook schepthee verkoopt. Een daarvan is schepthee met choco, kokos en zwarte thee.
Nomnomnom
En jullie?
Hmm me wantsquote:Op zondag 16 juni 2019 12:13 schreef Farenji het volgende:
Ik drink nu ambootia royal first flush, die is best nice.
Hmm hier maar kort... blijft het wel heel licht maar het smaakt prima dan.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 01:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Kleine bump.
Ik heb witte thee gekocht bij simon en levelt, nu verschilt het nogal hoe lang men het laat trekken, dit loopt van 4 minuten tot een kwartier wat houden jullie aan?
Welke winkel is dat?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 00:29 schreef THEFXR het volgende:
Wat vinden jullie de lekkerste thee? Waar kopen jullie die? Met melk en suiker of zonder?
Ik zelf vind thee van drink me chai latte enorm lekker. Beetje melk erbij....
En anders heb ik in Apeldoorn, in de hoofdstraat een winkel ontdekt die ook schepthee verkoopt. Een daarvan is schepthee met choco, kokos en zwarte thee.
Nomnomnom
En jullie?
OK, antwoord gevondenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:55 schreef Goitske het volgende:
[..]
Gewoon Simon levelt dus waar je geweest bent...
Ik had zulke mooie verwachtingenquote:
Bij mijn buurman:quote:Op zondag 12 januari 2020 14:01 schreef Seven. het volgende:
Zo. Dus ik drink al jaaaaaaaren vooral veel koffie omdat thee uit koffie-automaten gewoon dikke bagger is. Maar eigenlijk ben ik altijd een thee liefhebber geweest.
Ik ben gek op jasmijnthee. En een Chinese vriend van me liet me kennis maken met zijn favoriete lokale thee die hij had meegenomen uit China: Da Hong Pao Oolong. Geen idee wat dat betekent maar het was lekker!
Dus nu ben ik op zoek. Ik weet dat Simon Levelt Da Hong Pao verkoopt. En ik ga voorlopig niet naar China.
Kijk eens aan, een kenner!quote:Op zondag 12 januari 2020 14:07 schreef Aure het volgende:
[..]
Bij mijn buurman:
https://www.theemaas.nl/webshop/thee/da-hong-pao
Mijn favo op dit moment is deze milky oolong:
[ afbeelding ]
Hij ruikt licht zoetig en er zit een soort romige smaak aan deze thee. Echt genieten
Nah, ik vroeg het me al af. Ik vind zwarte thee al snel te heftig.quote:Op zondag 12 januari 2020 14:17 schreef Aure het volgende:
Oh voor de geïnteresseerden, een groene thee is nauwelijks geoxideerd, een zwarte thee is volledig geoxideerd en een oolong is eigenlijk alles daar tussen in. De ene oolong kan dus heel dicht bij een groene thee liggen, terwijl een andere heel dicht bij een zwarte thee ligt.
Tot zover mijn theekennis
Ik heb er zelf maar twee gedronken, dus ik weet niet hoe de rest is.quote:Op zondag 12 januari 2020 14:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Kijk eens aan, een kenner!
Thanks voor de tip![]()
Welke jasmijnthee van je buurman raad je aan?
Qua smaak doet het niks en in je theekop valt het zo uiteen in losse blaadjes en dan is het verschil al helemaal wegquote:Op zondag 12 januari 2020 14:37 schreef Seven. het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met van die parels? Wat is het verschil met losse blaadjes?
Jasmijnparels zijn volgens mij vaak wel van betere kwaliteit. Betere kwaliteit betekent bij jasmijnthee dat de thee zelf zacht en goed is, met mooi intact blad en knop (anders kun je het ook niet zo mooi rollen). Meestal is het meerdere keren met jasmijn gegeurd, en zitten de jasmijnbloemetjes er zelf niet in (bij goedkope jasmijnthee vaak wel, dat moet je echt niet hebben). Jasmijnparels zijn met de hand gerold, dat doe je in principe alleen met goed kwaliteit materiaal, anders kan het helemaal niet uit.quote:Op zondag 12 januari 2020 14:37 schreef Seven. het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met van die parels? Wat is het verschil met losse blaadjes?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |