quote:Op maandag 26 februari 2018 12:58 schreef ato het volgende:
The Kovacs, Martin Garyxx, Michael prins.
quote:Op zondag 25 februari 2018 20:09 schreef Greys het volgende:
Oh @Dude, Tim Knol is idd wellicht ook best een optie voor de komende jaren. Zal eens wat nummers van hem luisteren, ken niet veel van hem.
En zelf vind ik deze ook een goede optie. Aparte jongen, herkenbare stem, schrijft mooie liedjes. Die zie ik wel achter een piano zitten op het ESF ook ooit. Tevens dikke maat van Douwe irl dus die kan dan z'n social media campagne doen
Wat is er nou weer corrupt aan, heb je de laatste tien jaar wel gekeken of denk je dat het nog steeds een Oostblokfeestje is? Even eerlijkquote:Op maandag 26 februari 2018 13:26 schreef Captain_Ghost het volgende:
Niemand, wij doen niet mee aan de corrupte festival.
quote:Op maandag 26 februari 2018 13:26 schreef Captain_Ghost het volgende:
Niemand, wij doen niet mee aan de corrupte festival.
Michael Prins ben ik al een paar jaar aan het promoten.quote:
Nog geen eigen werk, nog niet heel veel podium ervaring toch? Laat dr eerst eens een album maken en ervaring opdoen, dan zien we later wel.quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:07 schreef Mariette02 het volgende:
Waarom sturen we Kimberly niet?
Toen ik haar dit hoorde zingen, dacht ik meteen "songfestival!"
Ik dacht dat ze veel in Europa had getoured? Maar goed ik vind alles behalve Maan bestquote:Op woensdag 28 februari 2018 22:09 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nog geen eigen werk, nog niet heel veel podium ervaring toch? Laat dr eerst eens een album maken en ervaring opdoen, dan zien we later wel.
ach ja, Turkije mag ook meedoen hè?quote:Op maandag 26 februari 2018 14:40 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Overigens is het 'het', het corrupte festival. Niet de festival.
Ja, zelfs Turkije en Israel zitten erbij. Straks ook Chinezen.quote:Op maandag 26 februari 2018 13:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat is er nou weer corrupt aan, heb je de laatste tien jaar wel gekeken of denk je dat het nog steeds een Oostblokfeestje is? Even eerlijk
Je lult dus echt uit je nek, Turkije doet niet eens mee dit jaarquote:Op vrijdag 2 maart 2018 22:43 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Ja, zelfs Turkije en Israel zitten erbij. Straks ook Chinezen.
En ik kijk nu niet meer naar. Omdat voor mij toch niet te verstaan.
Ja ik kan wel Engels lezen, maar niet horen.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 22:45 schreef Momo... het volgende:
[..]
Je lult dus echt uit je nek, Turkije doet niet eens mee dit jaar![]()
En je kan geen Engels ?
Dat heeft ze inmiddels al bijna net zo vaak geroepen als Og3ne deed destijds inderdaad..quote:Op donderdag 8 maart 2018 07:05 schreef luchtverkeersleider het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)aan-het-songfestival
Samantha Steenwijk wil graag meedoen..
Er komt toch een Jan Smit jaar aan...quote:Op donderdag 8 maart 2018 08:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat heeft ze inmiddels al bijna net zo vaak geroepen als Og3ne deed destijds inderdaad..
Nou ja, laat ik dan maar extra van dit jaar genieten.
Och ja, dat hebben we ook nog te goedquote:Op donderdag 8 maart 2018 08:42 schreef Momo... het volgende:
[..]
Er komt toch een Jan Smit jaar aan...
De komende 3 jaar hebben we alweer gevuld.quote:
quote:Op maandag 12 maart 2018 13:13 schreef Guanabana het volgende:
Zucht, stuur dan Maan maar, zijn we er vanaf.
Ze kan dansen hebben we gezien, als het dan ook nog eens een goed en (eindelijk eens) een modern nummer is kan het wel wat worden.
Dat is afgeschaft omdat sinds er zo veel landen meedoen het helaas technisch niet meer haalbaar was. In de ene minuut tussen de twee acts (als de postcard wordt uitgezonden van de volgende deelnemer) moet al het complete podium omgebouwd worden voor de volgende act. Als je dan ook nog instrumenten moet aansluiten en er zit één stekkertje verkeerd heb je als technicus dus een compleet optreden verziekt. Dus wel logisch dat dat niet meer kan.quote:Op maandag 12 maart 2018 23:23 schreef yorrick69 het volgende:
Daarom heet het ook wel 'moonen' op z'n Engels.
On topic: Door die loop-machine van Netta moet ik hier aan denken (hij begint na ongeveer 2:00 te zingen):
Ik vind dit echt heel gaaf, ook al is het origineel van Justin. Alleen gebruikt Jett de loop-machine hier niet om zijn stem te loopen, maar alles waar hij zichzelf mee begeleid. Hij weet in ieder geval heel goed hoe zo'n ding werkt. Ik zou het trouwens enorm toe juichen als het wordt toegestaan om naast de verplichting om live te zingen (duh) het wordt toegestaan dat je live instrumenten bespeelt op het podium. Het zou toch gaaf zijn als Waylon z'n band mee mag nemen en alles wat je hoort, dus ook de begeleiding, live is.
Ach so. Ja, dat snap ik ook wel. Misschien dat draadloos een optie is. Dat zijn de microfoons nu ook al.quote:Op maandag 12 maart 2018 23:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is afgeschaft omdat sinds er zo veel landen meedoen het helaas technisch niet meer haalbaar was. In de ene minuut tussen de twee acts (als de postcard wordt uitgezonden van de volgende deelnemer) moet al het complete podium omgebouwd worden voor de volgende act. Als je dan ook nog instrumenten moet aansluiten en er zit één stekkertje verkeerd heb je als technicus dus een compleet optreden verziekt. Dus wel logisch dat dat niet meer kan.
Maar ik geloof dat ze wel bezig zijn om te kijken of dat ergens in de (waarschijnlijk verre) toekomst ooit weer haalbaar is.
Maar dan zou je nog wel een soundcheck moeten kunnen doen tussendoor oid. Want als er bv al flink temperatuurverschil is tussen 'achter' en op het podium kon er nog weleens een instrument ontstemd raken.quote:Op maandag 12 maart 2018 23:33 schreef yorrick69 het volgende:
[..]
Ach so. Ja, dat snap ik ook wel. Misschien dat draadloos een optie is. Dat zijn de microfoons nu ook al.
Kijk hieronder. Maan op een groot podium. Live zang met danseressen. Luister even hoe ze dit zingt. De coupletten zijn gewoon ontzettend slecht gezongen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:12 schreef Poepz0r het volgende:
Maan sturen is prima. Zeer knap meisje met een degelijke stem. Wel sturen met een uptempo nummer en wat dansers ofzo.
oops.. da's geen reclame voor Maan nee. Auw.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:39 schreef Greys het volgende:
Kijk hieronder. Maan op een groot podium. Live zang met danseressen. Luister even hoe ze dit zingt. De coupletten zijn gewoon ontzettend slecht gezongen.
Van mij mag iedereen volgend jaar hoor, zij ook, ik heb m'n zin dit jaar al, maar ik schrok hier best van.
Ja ik hoop ook op zoiets volgend jaar, even helemaal wat anders.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 20:23 schreef ijs_beer het volgende:
Het zou toch wel tijd worden voor een nummer met een wat meer elektronisch geluid, bijvoorbeeld een dance-act.(of iets anders met zulke invloeden) Dat is toch wel ons ding als nederland muziekland, en zou dus best een keer tot uiting mogen komen op het esf.
Graag!quote:Op dinsdag 13 maart 2018 20:23 schreef ijs_beer het volgende:
Het zou toch wel tijd worden voor een nummer met een wat meer elektronisch geluid, bijvoorbeeld een dance-act.(of iets anders met zulke invloeden) Dat is toch wel ons ding als nederland muziekland, en zou dus best een keer tot uiting mogen komen op het esf.
Jaaaa die wil ik ook zo graag nog een keertje. Ja ook anderen maar zij ook.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 20:14 schreef Nexum het volgende:
Ik zou trouwens Caro Emerald ook een hele goede keus vinden. Die zou denk ik echt iets kunnen sturen wat we nog niet eerder gezien hebben voor Nederland.
Ik mot Ilse als persoon niet maar als artiest wil ik zelfs graag dat zij ook nog een keer gaat. We hebben nog zo veel jaren te vullen, dan graag met kwaliteit.quote:
Ik vind het zo jammer dat Ilse de country vaarwel heeft gezegd. Haar eerste album was zo goed, maakte ze nog maar zoiets.quote:
Mwa, was het misschien jaren geleden, maar ze buit dat nu wel heel erg uit ofzo, omdat mensen dat van haar willen zien. It got really old.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:43 schreef ijs_beer het volgende:
Dat deel van haar vind ik juist ontwapenend
Haar platenbaas bepaalt grotendeels wat ze zingt.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik vind het zo jammer dat Ilse de country vaarwel heeft gezegd. Haar eerste album was zo goed, maakte ze nog maar zoiets.
Klinkt wel lekker dit. Ze mag van mij trouwens gerust solo, graag zelfs. Een lied als Miracle of Endless Highway zou het denk ik zo goed hebben gedaan.quote:
Toen ze begin 20 was ofzo, niet meer als ze tegen de 40 looptquote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:43 schreef ijs_beer het volgende:
Dat deel van haar vind ik juist ontwapenend
Hier ben ik het wel mee eens ja. We moeten zeker een keer uitbuiten waar we als landje ook bekend om staan. Dit jaar wordt sowieso te gek, maar nadenken over de mogelijkheden voor volgend jaar vind ik ook al leukquote:Op dinsdag 13 maart 2018 20:23 schreef ijs_beer het volgende:
Nou wat vervelendquote:Op maandag 26 maart 2018 21:23 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
ladies of soul willen niet
quote:Op maandag 26 maart 2018 21:23 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
THANK GODquote:Op maandag 26 maart 2018 21:23 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Vind ik ook goed, hij is Engels toch?quote:
https://3voor12.vpro.nl/s(...)-lowlands-2014~.htmlquote:Op maandag 26 maart 2018 21:57 schreef Prego het volgende:
Thomas Azier zou erg tof zijn, ik kan me alleen niet voorstellen dat hij zin heeft
Dit.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 20:23 schreef ijs_beer het volgende:
Calm after the storm en Joan frankaquote:Op donderdag 29 maart 2018 11:39 schreef Chocoladesoes het volgende:
[..]
Dit.
Wat mij opvalt zijn buitenlandse comments over dat wij als land constant met country liedjes komen. Dat vind ik helemaal niet terecht. Ja, Outlaw en Slow Down hebben wel een country vibe, maar dat zijn er twee.
Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op woensdag 28 maart 2018 12:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
https://3voor12.vpro.nl/s(...)-lowlands-2014~.html
https://3voor12.vpro.nl/speel~WO_VPRO_609670~.html
Op zich wel een geschikte act, maar live zingen is niet zijn grootste kracht...
Ik hoop het voor hem, heb de hele set toen met gekromde tenen zitten luisteren.quote:Op donderdag 29 maart 2018 17:56 schreef ato het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens.
Op festivals lijken zo en zo stemmen, overschaduwd te worden de muziek.
Maar hier doet hij het nog prima.
Ik heb fragmenten gehoord van zijn eigen concerten en daar zingt hij dan wel een stuk beter.
Het klinkt iets minder infantiel dan sommige van z'n oudere nummers, maar z'n stem verzuipt in de autotune.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 01:18 schreef grazz het volgende:
Als we ooit weer iets NLtalig gaan sturen en hij dit niveau weet vast te houden, zeg ik: graag.
Ja dat was wel echt een ontdekking in The Passionquote:Op zaterdag 31 maart 2018 10:59 schreef Manusje_v_a het volgende:
Ik ben trouwens die Jeangu Macrooy gaan opzoeken na de Passion, maar wat een geweldige artiest is dat zeg![]()
Zijn stem en muziek komen bij mij echt rechtstreeks in mijn hart binnen. Wat een warme stem en bezieling.
Kan ik zo een linkje plaatsen naar YT?
Als ze dat grapje dan maar niet herhaalt, 'net niet bij de finale'.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 16:55 schreef ato het volgende:
Ik hoorde net Kimberly (the voice en net niet bij de finale)
Oh ik heb haar interview niet gehoord. Ik hoorde alleen de liedjes op de achtergrond en haar stem.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 17:57 schreef Dave het volgende:
[..]
Als ze dat grapje dan maar niet herhaalt, 'net niet bij de finale'.
Ik vind haar persoonlijk niet zo sympathiek over komen.
niet helemaal akkoordquote:Op woensdag 28 maart 2018 12:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
https://3voor12.vpro.nl/s(...)-lowlands-2014~.html
https://3voor12.vpro.nl/speel~WO_VPRO_609670~.html
Op zich wel een geschikte act, maar live zingen is niet zijn grootste kracht...
Wie?quote:Op vrijdag 6 april 2018 20:15 schreef Martijnnnpp het volgende:
Davina Michelle alsjeblieft, beste Nederlandse zangeres van het moment!
Marcel is goed he.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:23 schreef Pisces29 het volgende:
Kensington.
Niet dat die willen...
Anders de zanger van Direct.
Zoek haar nummer relove maar op, zou ik al een goede inzending voor het songfestival hebben gevonden!quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:19 schreef Momo... het volgende:
Een goede zangeres is nog wat anders dan iemand met ook zijn eigen muziek en podium presence.
Wel okquote:Op vrijdag 6 april 2018 21:26 schreef Martijnnnpp het volgende:
[..]
Zoek haar nummer relove maar op, zou ik al een goede inzending voor het songfestival hebben gevonden!
Zij zou voor mij de perfecte keuze zijnquote:
Heb je haar cover van what about us gezien? Als zij met zo’n lied mee zou doen zouden we echt een kans hebben om te winnenquote:
Sharon Doorson of Romy Monteiroquote:Op zaterdag 7 april 2018 18:58 schreef Martijnnnpp het volgende:
Wie vermoeden jullie voor volgend jaar? gewoon puur buiten je eigen mening om, maar gewoon van wie je denkt dat een goede kans maakt.
Sanne weet ik niet hoor...quote:Op zaterdag 7 april 2018 19:31 schreef Em31 het volgende:
[..]
Sharon Doorson of Romy Monteiro
of misschien toch Sanne Hans, door het enthousiasme van Waylon (en Anouk?).
Doe Romy maar dan, vindt sharon helemaal niet goedquote:Op zaterdag 7 april 2018 19:31 schreef Em31 het volgende:
[..]
Sharon Doorson of Romy Monteiro
of misschien toch Sanne Hans, door het enthousiasme van Waylon (en Anouk?).
JA KOVACS..!!quote:
Dank. Wat klinkt dit lekker. Ik volg ze niet, maar elke keer als ik hun muziek hoor, denk ik elke weer Wat is dit verdomd goed. Pakt direct. Kwaliteit.quote:
Hmm, vind dit tegenvallen helaas. Het refrein begint de derde keer al op m'n zenuwen te werken door al dat gerijm. Productie wel weer goed, maar had duidelijk te hoge verwachtingen.quote:
Hoe bizar, bijna eng.quote:Op zaterdag 14 april 2018 08:58 schreef Em31 het volgende:
Als we Dotan sturen kunnen we rekenen op veel positieve reactieshttps://www.volkskrant.nl/kijkverder/2018/dotan/#/
Bizar verhaal dit
Jemig...quote:Op zaterdag 14 april 2018 08:58 schreef Em31 het volgende:
Als we Dotan sturen kunnen we rekenen op veel positieve reactieshttps://www.volkskrant.nl/kijkverder/2018/dotan/#/
Bizar verhaal dit
Wat een verhaalquote:Op zaterdag 14 april 2018 08:58 schreef Em31 het volgende:
Bizar verhaal dit
WTFquote:Op zaterdag 14 april 2018 08:58 schreef Em31 het volgende:
Bizar verhaal dit
Wat een droeftoeter dan zeg... zouden veel van dat soort mensen deze trucs uithalen? Ben bang van wel he? Alhoewel dit wel heel erg ver gaat, inclusief verzonnen verhalen over doodzieke fansquote:Op zaterdag 14 april 2018 08:58 schreef Em31 het volgende:
Bizar verhaal dit
Doe maar nietquote:Op zaterdag 14 april 2018 10:14 schreef iBenny het volgende:
Alle Dotan roepers in dit en het 2018-topic meteen onder een vergrootglas
Dat klinkt wel een stuk beter dan "Ja we hebben dit verhaal verzonnen want het was mooie publiciteit voor mij als artiest."quote:Op zaterdag 14 april 2018 10:29 schreef ato het volgende:
Hij gaf zelf aan dat hij niets hier van wist en er misselijk van werd.
Dotan kan zijn trollenleger in het buitenland inschakelen om te stemmen. 42x 12 puntenquote:Op zaterdag 14 april 2018 08:58 schreef Em31 het volgende:
Bizar verhaal dit
Nou inderdaad, wat een sneue kerel.quote:
Een vrouwelijke Peter-Jan Rensquote:Op zaterdag 14 april 2018 13:06 schreef TinyTim het volgende:
Hij heeft het in ieder geval niet van een vreemde...
Zijn moeder heeft een soortgelijke reputatie, getuige onderstaand artikel
https://www.groene.nl/art(...)t-een-analyse-van-de
quote:Op zaterdag 14 april 2018 10:14 schreef iBenny het volgende:
Alle Dotan roepers in dit en het 2018-topic meteen onder een vergrootglas
Garrix etc gaat nooit gebeuren. Die hebben geen tijd en willen er geen tijd voor maken en ze krijgen er geen geld voor en hebben de publiciteit ook niet nodig. Ook is het ESF een muziekfestival en geen dancefestival dus prima houden zo. Kovacs is leuk voor de GGZ kliniek maar niet voor het ESF. Epica zou nog wel kunnen of Kensington etc.quote:Op maandag 16 april 2018 22:38 schreef Andromache het volgende:
Hoog tijd voor iets anders dan pop-folk-kuntrie met een gitaar.
Waar blijft Martin Garrix? Dance?
Evt. gothic?
Nederhop van de betere soort? Funk? Jungle by night?
Kovacs inderdaad, de wat donkerder pop?
En alsjeblieft geen powerballad van twintig jaar terug! Dat kunnen wij niet geloofwaardig.
Garrix is wel even iets anders he. Nr 1 van de wereld etc.quote:Op dinsdag 17 april 2018 01:49 schreef Andromache het volgende:
Waarom staat Polen er dan wel met Gromee en waarom staat Bulgarije er dan wel met Equinox?
Nee vind ik ook.quote:Op dinsdag 17 april 2018 09:14 schreef Em31 het volgende:
Als er ooit een dj gaat dan liever gewoon produceren en niet zelf op het podium.
quote:Op dinsdag 17 april 2018 09:14 schreef Em31 het volgende:
Als er ooit een dj gaat dan liever gewoon produceren en niet zelf op het podium.
Wie?quote:Op dinsdag 17 april 2018 10:34 schreef ijs_beer het volgende:
Jacin Trill iig niet. Snap niet hoe mensen die vage muziek van die gast tof vinden.
Luister en huiver.quote:
Man ik kan nog beter zingen, de rest lijkt een grote lsd tripquote:
Autotune muziek voor 13-jarige meisjesquote:
Insert Anouk-rant over het Nederlandse volk en smaak.quote:Op woensdag 18 april 2018 12:35 schreef Martijnnnpp het volgende:
Denken jullie dat er nog ooit een nationale finale of een inschrijving waarvoor iedereen zich kan aanmelden komt, of dat Nederland gewoon intern blijft kiezen?
Zou me niet verbazen dat AvroTros haar daarom heeft gevraagd, al is in onze semi de kwaliteit nou niet bepaald hoog, dus of haar dat doet overtuigen om mee te doen?quote:Op maandag 30 april 2018 12:57 schreef ijs_beer het volgende:
Met Sharon den Adel in vakjury nu... zou dat een voorzetje naar volgend jaar kunnen zijn?
Maar in de finale wel.quote:Op maandag 30 april 2018 13:33 schreef grazz het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen dat AvroTros haar daarom heeft gevraagd, al is in onze semi de kwaliteit nou niet bepaald hoog, dus of haar dat doet overtuigen om mee te doen?
Zij moet toch ook de liedjes beoordelen van de finalequote:Op maandag 30 april 2018 13:33 schreef grazz het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen dat AvroTros haar daarom heeft gevraagd, al is in onze semi de kwaliteit nou niet bepaald hoog, dus of haar dat doet overtuigen om mee te doen?
Eerste indruk, eerste indruk....quote:Op maandag 30 april 2018 13:37 schreef ato het volgende:
[..]
Zij moet toch ook de liedjes beoordelen van de finale
Danny Vera, misschien kunnen we meer de countryhoek op.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 17:57 schreef KoningPils het volgende:
Zeg het maar mensen. Wie gaat in 2019 de finale halen?
Ja want we hebben geen goede choreografen in Nederland. Jeetje jongens, een act die tegenvalt en de wereld is opeens volledig kut? komaan.quote:Op woensdag 2 mei 2018 09:13 schreef Em31 het volgende:
Ben bang dat die staging nooit echt wat gaat worden. Al sturen we een dance-nummer dan zal dat er ook wel mega amateuristisch uitzien.
Nah denk meer dat geld het probleem is.quote:Op woensdag 2 mei 2018 09:18 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja want we hebben geen goede choreografen in Nederland. Jeetje jongens, een act die tegenvalt en de wereld is opeens volledig kut? komaan.
100%. Van die 200.000 euro moet alles gedaan worden. Verblijf voor zo'n team, regie, CLIP etc etc etc. Belachelijk dat de AVROTROS iemand kiest, maar dat die zelf moet bijlappen.quote:
Dan is de leeftijd weer een issue. Er wordt doorgaans niet zo fanatiek op veertigplussers gestemd.quote:Op woensdag 2 mei 2018 09:09 schreef Kyran het volgende:
Maakt niet meer uit wie we sturen, ben alle vertrouwen in Nederland kwijt qua ESF.
Als Waylon al dit doet dan weet ik niet wie er nog te vertrouwen is. MIsschien dan nog maar een keer Anouk. Sharon den Adel zou ik ook nog vertrouwen
Lil Kleine dan maarquote:Op woensdag 2 mei 2018 12:03 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dan is de leeftijd weer een issue. Er wordt doorgaans niet zo fanatiek op veertigplussers gestemd.
Daar was ik eerst ook bang voor bij dit jaar. Zal denk ik vanaf 2019 wel zo zijn. Het moet naar een andere omroepquote:Op woensdag 2 mei 2018 15:34 schreef Wuwwa het volgende:
Na vorig jaar en de mogelijke trainwreck van dit jaar: Ik vrees dat we langzaam weer wat gesloten deuren van onze beste acts gaan krijgen. Als je niet oppast kom je zo weer uit bij C-garnituur als Romy Monteiro en Tommie Christiaan uit. Aardige vocalisten hoor, maar niet voor dit podium.
Dat betwijfel ik, het past vooralsnog gewoon het best in het straatje van Avrotros (half muziek, half amusement). Maar het zoeken naar goeie mensen wordt wel weer lastiger.quote:Op woensdag 2 mei 2018 16:19 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
[..]
Daar was ik eerst ook bang voor bij dit jaar. Zal denk ik vanaf 2019 wel zo zijn. Het moet naar een andere omroep
De originele leden krabben elkaar nog net niet de ogen uit (en zijn al een eind in de veertig).quote:
Eens wel. Maar hey: nu Waylon, volgend jaar Ilse zou best kunnen. Bedoel als Waylon gemotiveerd was om de zure nasmaak van 2014 weg te spoelen met goud.. Dan zal Ilse nu wel hebben: kijk Waylon, zo doe je dit dus *dropt micquote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik vind het zo jammer dat Ilse de country vaarwel heeft gezegd. Haar eerste album was zo goed, maakte ze nog maar zoiets.
quote:Op woensdag 2 mei 2018 20:55 schreef Fred_B het volgende:
Ilse die even komt tonen hoe het wel moet, zou wel een stunt zijn.
Hahaha. Ik ben helemaal voorquote:Op woensdag 2 mei 2018 20:55 schreef Fred_B het volgende:
Ilse die even komt tonen hoe het wel moet, zou wel een stunt zijn.
Wow zij klinkt echt goed! Is het nummer dat ze zingt door/voor haar geschreven of is het een cover?quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:07 schreef Mariette02 het volgende:
Waarom sturen we Kimberly niet?
Toen ik haar dit hoorde zingen, dacht ik meteen "songfestival!"
Ik mag toch aannemen dat de commissie van tevoren de act beoordeelt, al is het maar om te controleren dat alles via de EBU-regels gaat (aantal mensen op het podium, geen commerciële uitingen, niet langer dan 3 muinuten, enz.). Daarmee hebben ze dit dus ofwel goedgekeurd of hebben Waylon/Hans ze ervan overtuigd dat dit geweldig is.quote:Op donderdag 3 mei 2018 00:29 schreef ato het volgende:
En Please comissie, zeg ook eerlijk dat jullie het plan en lied van de artiest mag inzien.
Zeg eerlijk hier gaan wij over vergaderen, nodig meer artiesten uit.
Vergelijk hun plan, liedje, kijk wat aan kan slaain Europa.
Haal meer leden erbij, experts...
Ja en dat we dan weer 10 jaar vastzitten aan c-artiestenquote:Op donderdag 3 mei 2018 08:30 schreef Em31 het volgende:
Nah dat gaat Ilse denk ik niet doendenk dat ze nog wel een keer wil gaan, maar vast niet volgend jaar al.
Denk dat het Romy ofzo wordt volgend jaar, omdat ze ook benaderd is voor dit jaar.
en ik maar denken dat men over het algemeen de muziek van Michael Jackson kentquote:Op donderdag 3 mei 2018 07:15 schreef justnathan321 het volgende:
[..]
Wow zij klinkt echt goed! Is het nummer dat ze zingt door/voor haar geschreven of is het een cover?
Dat gevoel heb ik en Trijntje had destijds volgens mij haar lied en plan niet ingeleverd.quote:Op donderdag 3 mei 2018 07:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat de commissie van tevoren de act beoordeelt, al is het maar om te controleren dat alles via de EBU-regels gaat (aantal mensen op het podium, geen commerciële uitingen, niet langer dan 3 muinuten, enz.). Daarmee hebben ze dit dus ofwel goedgekeurd of hebben Waylon/Hans ze ervan overtuigd dat dit geweldig is.
Eigen repertoire is natuurlijk geen argument. Loreen had geen eigen nummers, Rybak ook niet echt en zo kan ik er nog 80 opnoemen. Merendeel van de artiesten op het ESF komen juist van talentenjachten af etc. Zolang er maar een goed nummer word geschreven, prima.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:30 schreef Wuwwa het volgende:
Een goede zangeres maakt nog geen goede artieste.
Waar is haar eigen repertoire?
Klopt ja, maar dan moet de selectiecommissie haar hele procedures en geschepte voorwaarden weer om gaan gooien. AvroTros kiest nu een artiest, en laat zelf de ruimte om een lied en staging te creëren. Deze zangeres staat nog niet bekend om haar liedjesschrijfkwaliteiten en heeft waarschijnlijk nog maar weinig ingangen bij goeie muziekproducers.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Eigen repertoire is natuurlijk geen argument. Loreen had geen eigen nummers, Rybak ook niet echt en zo kan ik er nog 80 opnoemen. Merendeel van de artiesten op het ESF komen juist van talentenjachten af etc. Zolang er maar een goed nummer word geschreven, prima.
Deze zangeres heeft al een team. PINK merkte haar op en heeft wat deuren voor haar geopend als ik het goed heb begrepen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:59 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Klopt ja, maar dan moet de selectiecommissie haar hele procedures en geschepte voorwaarden weer om gaan gooien. AvroTros kiest nu een artiest, en laat zelf de ruimte om een lied en staging te creëren. Deze zangeres staat nog niet bekend om haar liedjesschrijfkwaliteiten en heeft waarschijnlijk nog maar weinig ingangen bij goeie muziekproducers.
Laat maar komen dan met die EP/Album/optredens!quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Deze zangeres heeft al een team. PINK merkte haar op en heeft wat deuren voor haar geopend als ik het goed heb begrepen.
Exact. Kan wel nog tijd duren natuurlijk, maar in ieder geval tof dat er weer een talent uit Nederland de kans krijgt in Amerika/rest vd wereld.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:02 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Laat maar komen dan met die EP/Album/optredens!
nee man has-beenquote:
Voor het junior songfestival?quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:56 schreef Wuwwa het volgende:
Heb een gek voorgevoel dat het volgend jaar VanVelzen gaat worden.
Hier lazen jullie het als eerst.
Zou kunnen, vorig jaar is er ook met hem gepraat.quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:56 schreef Wuwwa het volgende:
Heb een gek voorgevoel dat het volgend jaar VanVelzen gaat worden.
Hier lazen jullie het als eerst.
Niet meer hoor, hij is meer toegankelijk geworden. Geen gekke jett meer.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:05 schreef Guanabana het volgende:
Zo iemand als Jett Rebel met zijn muziekstijl lijkt me dan wel weer heel leuk! Hoewel je dan wel weer moet oppassen voor gedoetjes en relletjes, hij laat zich niet zo makkelijk in een sociaal wenselijk keurslijf proppen denk ikEn we hebben dit jaar ons portie gedoe wel gehad
Wel behoorlijk androgyn, doet het ook altijd lekker in de ESF-scene.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:05 schreef Guanabana het volgende:
Zo iemand als Jett Rebel met zijn muziekstijl lijkt me dan wel weer heel leuk! Hoewel je dan wel weer moet oppassen voor gedoetjes en relletjes, hij laat zich niet zo makkelijk in een sociaal wenselijk keurslijf proppen denk ikEn we hebben dit jaar ons portie gedoe wel gehad
Oke zou kunnen, volg hem niet op de voet.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:07 schreef ato het volgende:
[..]
Niet meer hoor, hij is meer toegankelijk geworden. Geen gekke jett meer.
In ieder geval gestopt met drank en drugs naar eigen zeggen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:08 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oke zou kunnen, volg hem niet op de voet.
Het is echt een frisse, leuke jongen geworden.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:08 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oke zou kunnen, volg hem niet op de voet.
Nou lekker hem sturen dan!quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:09 schreef ato het volgende:
[..]
Het is echt een frisse, leuke jongen geworden.
Hij is ook gestopt met drugs, heeft dat ook openlijk toegegeven.
quote:Jett Rebel moet niet denken aan Songfestival
Jett Rebel moet er niet aan denken om Nederland te vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival. Dat zegt de zanger, bekend van DWDD, dit weekend in het AD. Rebel zegt ‘nee’ als hij wordt gevraagd door AvroTros. Hij voelt zich namelijk helemaal geen Nederlander. “Dat is zo’n dikke ‘nee’ dat mijn manager het me niet eens voorlegt als ernaar zou worden geïnformeerd. Ik ben de laatste artiest die met een Nederlandse vlag in zijn hand zou gaan zitten“, laat de zanger weten.
De zanger gruwelt bij de gedachten dat hij rood-wit-blauw moet vertegenwoordigen. “Ik ben een anti-nationalist, een wereldbewoner. Strijden voor een land wijs ik principieel af.”
“En je moet in die show met een geluidstape optreden. Geen fucking haar op mijn hoofd die daar aan denkt.”
De AvroTros kan hem ook niet verleiden met een dikke cheque. “Ik had veel meer geld kunnen verdienen als ik mijn muziek had aangepast. Ik heb ooit bij toeval iets geschreven wat aanstekelijk was, de single Louise. Ergens achter in je hoofd zegt er dan een stemmetje: ‘Kom op, doe het nog een keer, schrijf nog een Louise’. Maar ik ben trots dat ik dat stemmetje heb genegeerd.”
Twee jaar geleden werd Rebel door Henkjan Smits nog getipt als geschikte inzending. “Een enorm gekke, leuke man die bijzonder muzikaal is. En ik denk dat hij ook wel wil“, zei hij toen.
Twee jaar op rij een soort Mart Smeets als uitvoerende artiest gaat mij ook wat ver.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:12 schreef Wuwwa het volgende:
Laat maar
http://www.mediacourant.n(...)en-aan-songfestival/
[..]![]()
![]()
Oh dat is waar, ik kan mij dit herinneren.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:12 schreef Wuwwa het volgende:
Laat maar
[..]![]()
![]()
Zanger Rinus maakt iig liedjes die je meteen onthoudt.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:10 schreef Guanabana het volgende:
Zolang het maar geen standaard mooi jong zangeresje wordt. Ik vind dat op een of andere manier zo saai.
Ohquote:Op donderdag 3 mei 2018 17:12 schreef Wuwwa het volgende:
Laat maar
[..]![]()
![]()
Wij kiezen alleen gevestigde orde, die staan elk weekend al volgeboekt in maart/aprilquote:Op donderdag 3 mei 2018 19:35 schreef Greys het volgende:
Wie er ook gaat, ik hoop dat de NLse inzending ook gewoon eens naar één van de preparty's mag/gaat. Echt niet omdat dat belangrijk is of er ook maar een punt van afhangt, maar omdat het gewoon weleens leuk zou zijn om een artiest te hebben die al eerder dan het ESF ook bij 'de groep' hoort en een beetje leuke foto's enzo.
Geen ramp als het niet zo is maar het zou weleens leuk zijn. Maar daar zou ook wel weer geen budget voor zijn.
Misschien dat Maan ergens nog een gaatje in heur agenda heeftquote:Op donderdag 3 mei 2018 19:37 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Wij kiezen alleen gevestigde orde, die staan elk weekend al volgeboekt in maart/april
Wie zou je willen?quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:23 schreef Cyan9 het volgende:
Ik hoop alleen maar op een inzending die ik een beetje tof vind. Voor mij persoonlijk is het nu alweer vier jaar vrij karig.
Dat is een beetje het probleem, dat weet ik eigenlijk niet.quote:
maar dan valt er weinig te hyperenquote:Op donderdag 3 mei 2018 19:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien dat Maan ergens nog een gaatje in heur agenda heeft
Dan wordt het lastig inderdaadquote:Op donderdag 3 mei 2018 20:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem, dat weet ik eigenlijk niet.
Ja die wil ik ook heeeeel erg graag. Maar daar was de rest het hier niet zo mee eens. Iets van die ontstijgen de polder niet ofzo. Oneens.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:44 schreef luchtverkeersleider het volgende:
Racoon! En hij is ook echt heel leuk naar spontaan, open en grappig (heb hem toevallig zaterdag in Ziggodome gezien). Maar ik vermoed dat hij zelf niet wil..
Ja weet je, hij gaf zelf afgelopen zaterdag aan dat 1x in de 2 jaar Ziggodome ook wel voldoende is voor hun en dat ze na zo'n avondje met dubbele gevoelens weggaan. Ze zijn aan de ene kant ook wel weer blij dat het erop zit, maar aan de andere kant ook heel tevreden dat ze een Ziggodome vol krijgen. Volgens mij is Racoon ook meer ontstaan vanuit een bandje die als hobby muziek maken hadden en zijn ze gewoon ooit door iemand ontdekt.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja die wil ik ook heeeeel erg graag. Maar daar was de rest het hier niet zo mee eens. Iets van die ontstijgen de polder niet ofzo. Oneens.Met het juiste nummer zou hij daar alles behalve misstaan. En altijd goede live zang. En sympathieke uitstraling.
Als ie nog even zoiets als dit maakt en dat op deze manier zingt krijgt ie de buitenlandse pers aan het janken. Op een goede manier. Want dat vind ik het tofst aan hem, de intensheid in z'n stem.quote:Op donderdag 3 mei 2018 20:54 schreef luchtverkeersleider het volgende:
[..]
Ja weet je, hij gaf zelf afgelopen zaterdag aan dat 1x in de 2 jaar Ziggodome ook wel voldoende is voor hun en dat ze na zo'n avondje met dubbele gevoelens weggaan. Ze zijn aan de ene kant ook wel weer blij dat het erop zit, maar aan de andere kant ook heel tevreden dat ze een Ziggodome vol krijgen. Volgens mij is Racoon ook meer ontstaan vanuit een bandje die als hobby muziek maken hadden en zijn ze gewoon ooit door iemand ontdekt.
Live inderdaad heel goed en ook heel open en eerlijk. Hij is een beetje de mannelijke versie van Ilse, maar dan een Zeeuw.
De artiesten die ik echt heel gaaf vind zijn niet Nederlands.quote:
Eens. En jaar daarop Jan Smit. Zien we daarna wel weer verder.quote:Op donderdag 3 mei 2018 21:19 schreef Nexum het volgende:
Jullie weten dat ik anti-Maan ben maar fuck it, laten we d'r gewoon sturen in 2019. Dan is ze iig geweest en hey, who knows, misschien maak ze d'r wel iets leuks van. Zijn we iig van d'r af.
Live zijn ze goed, maar hebben al laten weten niet met ESF mee te willen doen helaas.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 10:54 schreef GeorgeM het volgende:
Doe mij maar Kovacs. Is nu op radio2 met haar nieuwe single, bijzonder en modern..! Weet alleen niet hoe ze live is..
Alleen komt er elk jaar weer een rij talentenjacht-finalisten bij, waardoor de stroom aan 'net niet'-types en op een andere manier kansloze mogelijke inzendingen (Dreetje kan prima zingen, maar in Oost-Europa begrijpen ze vast niks van zijn stijl) toch niet stopt.quote:Op donderdag 3 mei 2018 22:03 schreef Wuwwa het volgende:
Dan ook maar meteen Dreetje Hazes in '21, heb je daar ook geen last meer van.
Jup het was eerder een soort reactie op: 'Laten we volgend jaar dan maar Maan doen, dan hebben we dat gezeik gehad.'quote:Op vrijdag 4 mei 2018 12:27 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Alleen komt er elk jaar weer een rij talentenjacht-finalisten bij, waardoor de stroom aan 'net niet'-types en op een andere manier kansloze mogelijke inzendingen (Dreetje kan prima zingen, maar in Oost-Europa begrijpen ze vast niks van zijn stijl) toch niet stopt.
Het zou me niks verbazen als Pleun binnen een paar jaar weer uit de motteballen gehaald wordt.
Kunstzinnige Franse Chanson. Waarom ook eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:12 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Zou Wende het kunnen worden voor 2019?
Dit deed het niet zo geweldig, dus ik zou het niet wagen.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:43 schreef LurkJeRot het volgende:
Zou zoiets als de Jostiband nou een beetje scoren? Heeft een hoge vertederingsfactor voor een hoop mensen. Ik probeer overigens niet te trollen, vraag het me serieus af.
He, dacht ik met een origineel idee te komen.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:46 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Dit deed het niet zo geweldig, dus ik zou het niet wagen.
Ook deze Finnen waren overigens niet de eerstequote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:56 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
He, dacht ik met een origineel idee te komen.
Is alleen erg afgegleden en heeft net als Dotan probleem dat muziek snel het zelfde klinktquote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:03 schreef TheVulture het volgende:
Jongens we moeten echt Caro sturen, die heeft muzikaliteit, uitstraling, is sympathiek en professioneel en je weet 100% zeker dat ze met een lied komt dat een breed publiek kan aanspreken
quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:58 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Ook deze Finnen waren overigens niet de eerste
Dit vind ik dus ook, al die nummers klinken hetzelfde. Maarja, voor het Songfestival maakt dat minder uit natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:04 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
[..]
Is alleen erg afgegleden en heeft net als Dotan probleem dat muziek snel het zelfde klinkt
Grappig dat iedereen altijd roept dat ze is afgegleden, ja vergeleken met dat eerste album dat als een tiet scoorde wel ja... maar ze verkoopt na al die jaren nog steeds al haar tours door Europa uit en met name in GB gaat ze meer dan primaquote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:04 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
[..]
Is alleen erg afgegleden en heeft net als Dotan probleem dat muziek snel het zelfde klinkt
Wende vind ik veel te pretentieus en zichzelf te serieus nemen... die moet je niet in zo'n circus neer willen zetten, als je Waylon al neerbuigend vindt over medekandidaten ben ik alleen maar bang voor de reacties als zij haar zelfingenomen mond opentrektquote:Op vrijdag 4 mei 2018 21:11 schreef summer52 het volgende:
Cornald Maas luistert in ieder geval naar Wende Sneijders!!
https://twitter.com/cornaldm/status/992390452405030912
Ik heb haar nog nooit horen zingen (ken haar verder helemaal niet), dus ik ga zo eerst maar eens op YouTube kijken.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 21:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wende vind ik veel te pretentieus en zichzelf te serieus nemen... die moet je niet in zo'n circus neer willen zetten, als je Waylon al neerbuigend vindt over medekandidaten ben ik alleen maar bang voor de reacties als zij haar zelfingenomen mond opentrekt
Net even op YouTube geluisterd, ze zingt goed, maar ze lijkt mij niet geschikt voor het Songfestival. Maar ja wie wel??quote:Op vrijdag 4 mei 2018 21:36 schreef ato het volgende:
Wende zingt prachtig, een paar jaar geleden had ik ja gezegd.
Ik vind haar echt een ras artieste. Maar zij heeft een harde uitstraling.
Jijquote:Op vrijdag 4 mei 2018 21:37 schreef summer52 het volgende:
[..]
Net even op YouTube geluisterd, ze zingt goed, maar ze lijkt mij niet geschikt voor het Songfestival. Maar ja wie wel??
Maar niet door de avrotrosquote:Op zaterdag 5 mei 2018 00:03 schreef lashatumbai het volgende:
Ik ben klaar met de interne selectie! Geef ons het NSF 'nieuwe stijl', hebben we meteen een beeld hoe de staging ongeveer gaat worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |