abonnement Unibet Coolblue
pi_177307379
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:30 schreef Hyperdude het volgende:
Ach, jongens falen op school; vrouwen in het bedrijfsleven. :)
Met één groot verschil:
Vrouwen kiezen ervoor om hun studie compleet te laten vallen voor een gezin. (Compleet gestoord m.i. en een regelrechte aanslag op de tijd en het geld dat in hun studiemogelijkheden is gestoken).
Jongens kunnen niet omgaan met school, maar kiezen er vaak niet bewust voor.

Oh en vrouwen gaan klagen waarom ze minder verdienen op dezelfde leeftijd als mannen, terwijl ze 5j van de arbeidsmarkt zijn weggeweest
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177307400
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:33 schreef torentje het volgende:

[..]

Veel rekenopgaven zijn echter best interessant. Maar dat is iets wat men moet willen, stoeien met cijfers. Ik heb altijd gevraagd om moeilijkere rekenopgaven.
Tegenwoordig zit de moeilijkheidsgraad van rekenopgaven regelmatig in het begrijpend lezen.
pi_177307480
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:34 schreef Chai het volgende:

[..]

Tegenwoordig zit de moeilijkheidsgraad van rekenopgaven regelmatig in het begrijpend lezen.
Ik weet niet hoe jij bv het differentiëren in een begrijpend lezen vorm wilt gieten.

Waar jij het over hebt is vmbo en wellicht wiskunde A op de hogere niveaus.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177307507
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:37 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij het differentiëren in een begrijpend lezen vorm wilt gieten.

Waar jij het over hebt is vmbo en wellicht wiskunde A op de hogere niveaus.
Nee ik heb het over rekenen zoals je dat op de basisschool hebt. Moet je die cito opgaven maar eens zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2018 20:38:28 ]
pi_177307552
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:09 schreef JaJammerJan het volgende:
School :')

Beetje 7 uur per dag in de klas zitten en stil gedwongen moeten werken aan wat saaie 'intelligente' opdrachten waar je niks aan hebt in het leven en geen respect voor krijgt. Of je moet trots zijn dat je een nerdje bent :r :r

Blij om te zien dat de statistiek laat zien dat jongens daar geen zin in hebben. Beetje de eerste 25 jaar van je leven weggooien aan het doen van iets waar niemand je voor respecteert of je voor beloont. Om dan eindelijk te beginnen met werken en leven. Man man man, wat worden er veel jaren weggegooid met dit kutsysteem.
Fijne ouders en grootouders had jij. Voor een groot deel (zo niet de meeste) van de mbo opleidingen is er wel een case te maken dat die jongeren veel beter bij een bedrijf zouden kunnen leren en geld verdienen en bij enkele hbo en wo opleidingen vast ook, maar om nou te zeggen dat de middelbare school onzin is gaat wat ver.
pi_177307630
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:37 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij bv het differentiëren in een begrijpend lezen vorm wilt gieten.
Dat noemen we Natuurkunde :P
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_177307633
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:37 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij bv het differentiëren in een begrijpend lezen vorm wilt gieten.

Waar jij het over hebt is vmbo en wellicht wiskunde A op de hogere niveaus.
Rekenonderwijs op de basisschool en langzaamaan ook op de middelbare is tegenwoordig met verhaaltjes. Dan zie je een alinea aan tekst over opgegeten appels staan en moet je daar de rekensom uit zien te halen.
pi_177307685
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Rekenonderwijs op de basisschool en langzaamaan ook op de middelbare is tegenwoordig met verhaaltjes. Dan zie je een alinea aan tekst over opgegeten appels staan en moet je daar de rekensom uit zien te halen.
leuk was dat! Als je het dan niet goed gelezen had en de som daardoor verkeerd had zei mijn leraar altijd "dat staat er toch niet!"
pi_177307780
Schiet mij maar in de kerstboom!
pi_177307796
Ik kan me dat soort sommen eigenlijk niet echt herinneren.
Ik had op de basisschool gewoon een (blauw) boek met echte sommen zonder verhaal erbij. Die moest je overnemen in je schrift, en als je klaar was inleveren.

En als de berekening erbij moest, deed je dat gewoon. Maar dat stond dan letterlijk naast de som.


Taal was veel irritanter. De -n van bv pannenkoek, maar paardebloem en zonnestraal was net ingevoerd, maar ons boek deed daar niet aan. :') .
Daar stond zelfs succes nog als 'sukses', net als buro, kado etc.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177308004
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik merkte zelf vooral verschil toen de tweede fase in de 3e klas erin kwam. Ik kon daar (nog) niet goed mee overweg.

Heb precies dezelfde ervaring, alleen deed bij mijn school de tweede fase al half jaren 90 zijn intrede, als een soort pilot.

Tot die tijd: slim genoeg en genoeg ondersteund door docenten om toch vaak wel een 7tje te halen.

Tijdens de introductie van de tweede fase: contactloze uren, zelfstudie, maandtaken, weektaken, resulterend in eindeloos uitstelgedrag en een compleet verlies van contact met de schoolse realiteit. Gevolg: niveau omlaag en resultaatgevolg: het jaar erop ook nog blijven zitten :D

'Maar ze leren zo goed zelfstandig werken'. Zelfstandig andere dingen dan school doen, ja, dat wel.
pi_177308191
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:55 schreef Ciora het volgende:

[..]


'Maar ze leren zo goed zelfstandig werken'. Zelfstandig andere dingen dan school doen, ja, dat wel.
klopt, de tweede fase heeft mij volledig uit een schoolritme gegooid. Ik denk ook dat ik destijds de tweede fase wel tof vond. Spontaan veel meer vrije tijd, tussendoor even lekker de stad in.
Maar eigenlijk is het fucking triest. Het had gewoon een gigantische niveaudaling tot gevolg.
Leraren die geen les meer geven.
Geen controle of je afwezig bent.

Conclusie van de puber in mij: waarom zou ik er nog naartoe gaan. Heeft toch geen zin.

In de derde was er maar 1 leraar die daadwerkelijk les gaf. De natuurkundeleraar. Daar stond ik dan ook een 9 op destijds.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177308666
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Fijne ouders en grootouders had jij. Voor een groot deel (zo niet de meeste) van de mbo opleidingen is er wel een case te maken dat die jongeren veel beter bij een bedrijf zouden kunnen leren en geld verdienen en bij enkele hbo en wo opleidingen vast ook, maar om nou te zeggen dat de middelbare school onzin is gaat wat ver.
Respect en validatie van je ouders en grootouders vind je leuk tot je 10 bent ongeveer. Daarna wil je respect en validatie van je leeftijdsgenoten en van meiden.

Beter presteren op school helpt daar helemaal niks bij, integendeel het zorgt juist voor minder respect (nerdje) + de tijd dat je verliest aan het investeren in betere prestaties. Hoe beter je presteert, hoe hoger het schoolniveau+verwachtingen en hoe erger dit ook allemaal wordt.
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 21:28:16 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177308814
denk dat je dan andere vrienden had moeten zoeken man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177309484
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De eerste 4 jaar misschien. Daarna is het naar school donderen, ophalen, broodje smeren en de rest van de dag een beetje yoga, shoppen, koffie doen met mams.

Druk man. Echt stress... Helemaal tegen wind in moeten fietsen met 3 tassen keukenpapier.
Je denkt toch niet dat ik serieus was he... En nee, de eerste vier jaar ook niet, zeker niet.
  maandag 19 februari 2018 @ 21:57:17 #191
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_177309683
De feminisering van 't onderwijs los je heel eenvoudig op door aparte scholen in te voeren voor jongens en meisjes. Daarnaast moet de leeftijdsgrens van de onderwijsplicht voor jongens verlaagd worden. Onderwijs is ideaal voor meisjes die immers dol zijn op reproduceren, maar minder geschikt voor jongens. Jongens zijn namelijk hooguit geïnteresseerd in 'het waarom' achter dingen, maar niet in het gedwongen herhalen van leerstof. Laat jongens al vanaf jonge leeftijd werken, uiteraard met mannen als bazen, en laat ze bij hun baan leren. Dan heb je op pakweg je 25e heel wat meer geleerd, zowel van je vak als van het leven, dan iemand die al die tijd in de klas braaf met de armen over elkaar heeft gezeten.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 22:18:46 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177310122
ja precies ... en breng de pitspoezen terug!!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 februari 2018 @ 22:28:28 #193
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177310368
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:42 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Dat noemen we Natuurkunde :P
Goddank was ik één van de laatste examenklassen waar je gewoon nog ruwe natuurkunde zonder verhaaltjes kreeg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 19 februari 2018 @ 22:44:13 #194
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177310751
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:57 schreef 2thmx het volgende:
De feminisering van 't onderwijs los je heel eenvoudig op door aparte scholen in te voeren voor jongens en meisjes. Daarnaast moet de leeftijdsgrens van de onderwijsplicht voor jongens verlaagd worden. Onderwijs is ideaal voor meisjes die immers dol zijn op reproduceren, maar minder geschikt voor jongens. Jongens zijn namelijk hooguit geïnteresseerd in 'het waarom' achter dingen, maar niet in het gedwongen herhalen van leerstof. Laat jongens al vanaf jonge leeftijd werken, uiteraard met mannen als bazen, en laat ze bij hun baan leren. Dan heb je op pakweg je 25e heel wat meer geleerd, zowel van je vak als van het leven, dan iemand die al die tijd in de klas braaf met de armen over elkaar heeft gezeten.
1. Er is geen vervrouwelijking van het onderwijs.
2. Geen enkele leerling vindt het opboeren van feitjes of het gedwongen herhalen van leerstof leuk, jongen of meisje.
3. Gesegregeerde scholen zijn een goed idee als je mensen wilt opleiden die niet om kunnen gaan met diversiteit op de werkvloer.
4. Mensen alleen praktijkonderwijs geven is een goede manier om mensen op termijn kansloos te maken op de arbeidsmarkt. Technologie verandert, banen veranderen, en een algemene opleiding helpt mensen zich daaraan aan te passen.
pi_177310837
Uit onderzoek is toch ook huist gebleken dat jongens beter presteren in een gemengde klas, en meisjes in een gescheiden klas :Y
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  maandag 19 februari 2018 @ 23:27:33 #196
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_177311707
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

1. Er is geen vervrouwelijking van het onderwijs.
2. Geen enkele leerling vindt het opboeren van feitjes of het gedwongen herhalen van leerstof leuk, jongen of meisje.
3. Gesegregeerde scholen zijn een goed idee als je mensen wilt opleiden die niet om kunnen gaan met diversiteit op de werkvloer.
4. Mensen alleen praktijkonderwijs geven is een goede manier om mensen op termijn kansloos te maken op de arbeidsmarkt. Technologie verandert, banen veranderen, en een algemene opleiding helpt mensen zich daaraan aan te passen.
1. Er is wel degelijk vervrouwelijking van het onderwijs, zie bv. het artikel dat eerder in dit topic is aangehaald.
2. Meisjes houden wel degelijk meer dan jongens van het reproduceren van leerstof, vandaar dat zij ook vaker voor alfa- en gammastudies kiezen waar het herhalen van leerstof vrijwel de enige vaardigheid is die je leert.
3. Mannen zijn zeer verschillend, dus er is altijd voldoende diversiteit op een jongensschool. De jongens leren dus vanzelf om met verschillende soorten mensen om te gaan.
4. Ook een manier van denken, waaronder wiskunde, kan je leren op je werk. Onderwijs kan daarnaast ook prima buiten schoolbanken plaatsvinden.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_177311746
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 16:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Bron: AD

Dat meisjes succesvoller worden in het onderwijs dan jongens is een trend die al een jaar of twintig zichtbaar is, maar er is weer eens een nieuw setje cijfers uit dat die ontwikkeling bevestigt.

*O* Go Girls ! *O*
_O-

Is toch allang bekend, hoeveel % van de studie geneeskunde is vrouw? 63% ofzo?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177312557
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Er zíjn ook juffen die hun best doen om drukke jongetjes de ruimte te geven. Zo laat de juf in groep 4 van een Utrechtse basisschool een jongen van zeven regelmatig een rondje rennen om zijn energie kwijt te raken. „Over het algemeen toont deze juf veel begrip voor zijn behoefte aan beweging”, zegt zijn moeder. „Het ging alleen mis toen hij onlangs tijdens een les mindfulness – aandachtsoefeningen – moest stilzitten als een kikker.”


Welke vrouw heeft dat verzonnen? Mindfulness in groep 4 :')
  dinsdag 20 februari 2018 @ 07:19:05 #199
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177313796
quote:
2s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:27 schreef 2thmx het volgende:

[..]

1. Er is wel degelijk vervrouwelijking van het onderwijs, zie bv. het artikel dat eerder in dit topic is aangehaald.
Er is geen bewijs voor vervrouwelijking in het onderwijs.
quote:
2. Meisjes houden wel degelijk meer dan jongens van het reproduceren van leerstof, vandaar dat zij ook vaker voor alfa- en gammastudies kiezen waar het herhalen van leerstof vrijwel de enige vaardigheid is die je leert.
Wat een complete onzin.
quote:
3. Mannen zijn zeer verschillend, dus er is altijd voldoende diversiteit op een jongensschool. De jongens leren dus vanzelf om met verschillende soorten mensen om te gaan.
Je gaat toch niet beweren dat twee groepen mensen,
die ieder opgeleid zijn in hun eigen wereldje met hun eigen schoolcultuur, naadloos samen kunnen werken?
quote:
4. Ook een manier van denken, waaronder wiskunde, kan je leren op je werk. Onderwijs kan daarnaast ook prima buiten schoolbanken plaatsvinden.
Als we op werkgevers moeten vertrouwen om compleet onderwijs te geven, hebben we een groot probleem. Die zijn namelijk alleen geïnteresseerd in productiviteit en winst, niet in het ontwikkelen van hun werknemers. En zonder een volledige ontwikkeling is het erg moeilijk om te functioneren in de maatschappij, laat staan jezelf aanpassen aan een veranderende arbeidsmarkt. Je creëert daarmee feitelijk loonslaven die volledig afhankelijk zijn van hun werkgever.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 07:49:37 #200
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177313984
Nice. straks dus nog meer hoogopgeleide parttimers erbij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')