abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177377494
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:06 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ach ik heb weleens nare verwensingen gekregen mbt mijn moeder van een Nederlander met warme gevoelens voor Erdogan maar dat gebeurde niet via een PM.
Dat was wel een nare zet van hem trouwens, de ouders moet je buiten beschouwing laten.
Helemaal als die overleden zijn.
Ik ben er van overtuigd dat de desbetreffende persoon als hij dit geweten had per direct zijn excuses zou aangeboden hebben. Althans dat zou ik wel doen. Namens hem sorry voor de vervelende opmerking. Hij bedoelde het niet zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 21:10:23 ]
pi_177377537
quote:
11s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat de desbetreffende persoon als hij dit geweten had per direct zijn excuses zou aangeboden hebben. Althans dat zou ik wel doen. Namens hem sorry voor de vervelende opmerking. Hij bedoelde het niet zo.
Dat zou ik waarderen van hem.
pi_177377594
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, FOK!kers zijn kleuters die drie argumenten in hun repertoire hebben, die ze tot in den treuren herhalen.

Dat neemt niet weg dat deze situatie in beginsel erg eenvoudig is: er is genocide gepleegd op de Armenen, en pas als dat door alle partijen erkend wordt, kan er een serieuze discussie ontstaan over de gebeurtenissen. Zolang Turkije en de doorsnee Turk zo rabiaat blijft ontkennen, is het onmogelijk om er op enig niveau een goede discussie over te hebben.
Je zou ergens ook kunnen zeggen dat een bepaalde lezing op te leggen als een tumor is voor een serieuze, maar ook gezonde constructieve discussie. Zeker voor de betrokken partijen.
pi_177377615
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Schuldig, onder de meest pro-Turkse benadering zou ik ze op z'n minst medeschuldig dan wel verantwoordelijk noemen. Maar waarom beperken tot juridische definities alleen vraag ik mij dan af.

omdat de vraag een juridische vraag is. Een reconstructie van de gehele context is een taak voor historici.
quote:
In juridische termen heeft Turkije geen genocide gepleegd, op geen enkele manier. Dat zou het Ottomaanse rijk geweest zijn in juridische termen, een niet-meer bestaande politieke entiteit. Zo zou dat simpelweg juridisch werken.
Nou ja goed, dan vervang je in al mijn vorige reacties "Turkije" door "Het Ottomaanse Rijk" en blijven miin vragen gewoon staan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 22 februari 2018 @ 21:13:55 #280
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177377625
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je zou ergens ook kunnen zeggen dat een bepaalde lezing op te leggen als een tumor is voor een serieuze, maar ook gezonde constructieve discussie. Zeker voor de betrokken partijen.
Je hoeft er ook geen bepaalde lezing op te leggen. Alleen een redelijke.
pi_177377799
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

omdat de vraag een juridische vraag is. Een reconstructie van de gehele context is een taak voor historici.
Jouw vraag bedoel je of in het algemeen? In juridische termen en definities komt volgens mij Turkije er makkelijker vanaf en is de argument van de "ja, maar de Armenen..." onmisbaar. Het zou eerder een morele discussie en vraag moeten zijn.

quote:
Nou ja goed, dan vervang je in al mijn vorige reacties "Turkije" door "Het Ottomaanse Rijk" en blijven miin vragen gewoon staan.
Met als gevolg dat we nu kunnen vaststellen dat Turkije geen genocide op haar geweten heeft, maar het rijk wel?
pi_177377833
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je hoeft er ook geen bepaalde lezing op te leggen. Alleen een redelijke.
De erkenning dat er honderdduizenden doden zijn gevallen door Ottomaanse handelen lijkt mij wel een redelijke basis. Dat het genocide pur sang - van een endlosung-achtig karakter - was lijkt mij wel een concrete lezing opleggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 21:21:44 ]
pi_177377969
Heb het debat terug gekeken en Kuzu ontkent de genocide gewoon keihard. Zielig.
  donderdag 22 februari 2018 @ 21:25:33 #284
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177377988
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De erkenning dat er honderdduizenden doden zijn gevallen door Ottomaanse handelen lijkt mij wel een redelijke basis. Dat het genocide pur sang - van een endlosung-achtig karakter - was lijkt mij wel een concrete lezing opleggen.
Het is de enige redelijke lezing, gezien het bewijs.
pi_177378466
Zijn er nog beelden van huilturkje Ozturk?
pi_177378862
Ik heb niks met Denk, maar hier heeft Kuzu wel een punt. Klik op de link voor de video.

DenkNL twitterde op donderdag 22-02-2018 om 12:08:56 #ArmeenseKwestie - @tunahankuzu: "Wanneer het gaat om het #slavernijverleden is de heer Staaij (SGP) opeens niet zo begaan met historische kwesties." #hypocriet https://t.co/47Uyllp5Lo reageer retweet
  donderdag 22 februari 2018 @ 22:06:29 #287
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177379211
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

All over the world en West-Europa.

Mbt NL

Moord en drie bomaanslagen in 1979
Bomaanslagen waren in Parijs, waarvan eentje op de KLM. Even je feiten goed checken voordat je ze copypaste ;)

Van dezelfde site, voor een grotere scope:
quote:
Between 1975 and 1985, a total of 84 incidents were recorded: 46 people were killed and 299 injured.
Dus gedurende 10 jaar een serie aanslagen en andere incidenten. Heftig inderdaad. Nu nog wat meer scope: uit ongeveer dezelfde periode zijn er de volgende incidenten met Grijze Wolven:

quote:
Members of the Grey Wolves were involved in numerous assassinations of left-wing and liberal activists, intellectuals, labor organizers, ethnic Kurds, officials, journalists during the political violence between 1976 and 1980. During this period, the organization became a "death squad" engaged in "street killings and gunbattles".

According to authorities, 220 of its members carried out 694 murders of left-wing and liberal activists and intellectuals. In total, some 5,000 to 6,000 people were killed with the Grey Wolves committing most of it.

Kutbron
Dus we kunnen concluderen dat extreme nationalisten van twee uitersten van het spectrum zich niet zo netjes hebben gedragen. Tevens is niet elke Turk een Grijze Wolf en niet elke Armeniër een ASALA-sympathisant, Jehova zij dank.

Het lijkt er alleen op dat één van beide partijen meer stoom over heeft wat betreft het dwingelanden, drammen en overgaan tot geweld en dat is die ene die nog bestaat en het lijkt er ook op dat die breder gedragen wordt dat goed is voor de verstandhouding met zowel andere Turken als niet-Turken in de samenlevingen waar ze actief zijn.
  donderdag 22 februari 2018 @ 22:09:09 #288
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177379300
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je bent niet zo lief voor turken / Moslims en je krijgt gelijk semi doodsbedreigingen in je DM?
Hoezo ben ik niet lief voor Turken of moslims? Je zult van mij nergens iets zien gericht op de achtergrond of religieuze achtergrond van betrokken personen.
  donderdag 22 februari 2018 @ 22:15:52 #289
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177379519
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:55 schreef polderturk het volgende:
Ik heb niks met Denk, maar hier heeft Kuzu wel een punt. Klik op de link voor de video.

DenkNL twitterde op donderdag 22-02-2018 om 12:08:56 #ArmeenseKwestie - @tunahankuzu: "Wanneer het gaat om het #slavernijverleden is de heer Staaij (SGP) opeens niet zo begaan met historische kwesties." #hypocriet https://t.co/47Uyllp5Lo reageer retweet
Ik ben benieuwd hoe Kuzu over het slavernijverleden van het Ottomaanse rijk denkt. Maar goed, van der Staaij moet ook niet krampachtig doen daarover.
  donderdag 22 februari 2018 @ 22:20:04 #290
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177379651
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:55 schreef polderturk het volgende:

Hoezo heeft hij een punt? We mogen het best over één misstand hebben zonder dat eerst al het andere benoemd moet worden. Dus uit het niet discussieren over het slavernijverleden (wat ook nog eens onjuist is, het is behoorlijk vaak onderwerp van gesprek/ruzie geweest de afgelopen jaren) volgt niet dat er dan niet gesproken mag worden over de Armeense genocide. Erdogan heeft immers ook een mening over de Israelische reactie op Palestijns geweld terwijl hij geen enkel probleem heeft met het wegvagen van Koerdische dorpen als reactie op PKK-geweld.
  donderdag 22 februari 2018 @ 22:21:12 #291
396550 Richestorags
pi_177379684
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 22:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hoezo heeft hij een punt? We mogen het best over één misstand hebben zonder dat eerst al het andere benoemd moet worden. Dus uit het niet discussieren over het slavernijverleden (wat ook nog eens onjuist is, het is behoorlijk vaak onderwerp van gesprek/ruzie geweest de afgelopen jaren) volgt niet dat er dan niet gesproken mag worden over de Armeense genocide. Erdogan heeft immers ook een mening over de Israelische reactie op Palestijns geweld terwijl hij geen enkel probleem heeft met het wegvagen van Koerdische dorpen als reactie op PKK-geweld.
Daarnaast is het gewoon een bliksemafleider natuurlijk.
pi_177379807
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is de enige redelijke lezing, gezien het bewijs.
Niet voor de Turkse activist.
pi_177379885
https://nos.nl/artikel/22(...)naar-srebrenica.html

Ankara veroordeelt genocide-erkenning, wijst naar Srebrenica

was te verwachten dat erDOGan's Turkije dit zou zeggen :')

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 22:30:20 ]
pi_177379965
Waarom zijn Turken zo slecht in retoriek? :')
pi_177380004
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 22:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Bomaanslagen waren in Parijs, waarvan eentje op de KLM. Even je feiten goed checken voordat je ze copypaste ;)

Van dezelfde site, voor een grotere scope:

De eerste was in Nederland, de tweede had middels KLM ook betrekking op Nederland.
Met betrekking tot Nederland stond er, niet in Nederland.

quote:
Dus gedurende 10 jaar een serie aanslagen en andere incidenten. Heftig inderdaad. Nu nog wat meer scope: uit ongeveer dezelfde periode zijn er de volgende incidenten met Grijze Wolven:
Ja, de Grijze Wolven zijn geen lieverds, verre van. Niemand met een gezond verstand die dat gaat ontkennen.

quote:
Dus we kunnen concluderen dat extreme nationalisten van twee uitersten van het spectrum zich niet zo netjes hebben gedragen. Tevens is niet elke Turk een Grijze Wolf en niet elke Armeniër een ASALA-sympathisant, Jehova zij dank.
Klopt.

quote:
Het lijkt er alleen op dat één van beide partijen meer stoom over heeft wat betreft het dwingelanden, drammen en overgaan tot geweld en dat is die ene die nog bestaat en het lijkt er ook op dat die breder gedragen wordt dat goed is voor de verstandhouding met zowel andere Turken als niet-Turken in de samenlevingen waar ze actief zijn.
Dwingen en drammen maakt Armenie zich nog steeds 'schuldig' aan al dan wel meer activistisch dan militant, maar dat Turkije feller is in haar verzet in een wereld waarin de consensus tegen haar standpunt is snap ik de weerstand van haar kant wel. Verder is geweld nooit de oplossing inderdaad, van geen enkel kant.
  donderdag 22 februari 2018 @ 22:35:11 #296
396550 Richestorags
pi_177380057
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 22:31 schreef LelijKnap het volgende:
Emotie groter dan dan ratio.
pi_177380097
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 22:31 schreef LelijKnap het volgende:
Je hebt een spreekwoord in het Turks, 'agzi olan konusuyor', ---> agzi olan konusuyor, dat is een beetje het probleem. Iedereen heeft er een menig over, maar is bij lange na niet ingelezen. Turken laten zich over het algemeen een standpunt opleggen door de georganiseerde kliek waartoe ze behoren. Komen dan wel met een mening afgestemd om niet de kliek boos te maken. Ware het dat ze niet gewoon onwetend zijn of een gekrenkte trots.
pi_177380110
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 22:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Emotie groter dan dan ratio.
Idd denk het ook.
pi_177380184
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 22:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je hebt een spreekwoord in het Turks, 'agzi olan konusuyor', ---> agzi olan konusuyor, dat is een beetje het probleem. Iedereen heeft er een menig over, maar is bij lange na niet ingelezen. Turken laten zich over het algemeen een standpunt opleggen door de georganiseerde kliek waartoe ze behoren. Komen dan wel met een mening afgestemd om niet de kliek boos te maken. Ware het dat ze niet gewoon onwetend zijn of een gekrenkte trots.
Interessant, maar hoe vertaal je het spreekwoord dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 22:41:53 ]
pi_177380229
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 22:40 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Interessant. Hoe vertaal je dat spreekwoord dan?
Godver, heb ik het twee x geciteerd, had een vertaling na de -----> moeten komen. :')
"Iedereen met een mond praat"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')