abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:35:26 #251
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177374891
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

All over the world en West-Europa.

Mbt NL

[..]

[..]

Radicale gekkies. Hoewel de Armenen gelijk hebben, is het buiten proporties om zo je gelijk te halen.

Overigens, waarom geef je niet direct toe dat de Turken belachelijk reageren en wijs je meteen hierop?
pi_177375527
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 07:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Daar is prima over te praten hoor en ik heb ook dan geen populaire mening want ik heb een culturele band met twee van de drie van die onderwerpen. Het grote verschil wat ik daarin merk is dat ik dan geen flames in de PM en doodsbedreigingen krijg of "vriendelijke" verzoeken om mijn adres zodat iemand "mij wat materiaal kan opsturen" en andere pogingen achter mijn identiteit te komen. Echt heel gek.

Even voor de duidelijkheid: dit keer naar aanleiding van dit topic niet gebeurd hoor.
Je bent niet zo lief voor turken / Moslims en je krijgt gelijk semi doodsbedreigingen in je DM?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177375598
Het domme is natuurlijk dat Turken zelf de controverse in stand houden. Er is geen 'closure' op deze wijze.
quote:
Adolf Hitler in which he purportedly responded to a query about his planned annihilation of European Jewry, by quipping: "Who, after all, speaks today of the extermination of the Armenians?".
Nou vele nog dus....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177376516
https://debatdirect.tweed(...)-02-22T13:59:19+0100

Zure meneer Kuzu :P

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 20:43:29 ]
pi_177376611
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je bent niet zo lief voor turken / Moslims en je krijgt gelijk semi doodsbedreigingen in je DM?
Tja ach ik post vaak behoorlijk negatief over de islam en het Turkije van Erdogan maar ontvang nooit iets naars uit de Turkse hoek via PM.
pi_177376714
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Radicale gekkies. Hoewel de Armenen gelijk hebben, is het buiten proporties om zo je gelijk te halen.
Gewaagde uitspraak, je zin lichtelijk aanpassen zou een interessante gedachten-experiment kunnen zijn.

"Radicale gekkies. Hoewel de Turken gelijk hebben, is het buiten proporties om zo je gelijk te halen."

quote:
Overigens, waarom geef je niet direct toe dat de Turken belachelijk reageren en wijs je meteen hierop?
Omdat de Barbaarse houding van de Turken hier meerdere malen benoemd is en de gewapende/ militante, terroristische kant van de Armenen nogal onderbelicht is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 20:42:44 ]
pi_177376735
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:38 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Tja ach ik post vaak behoorlijk negatief over de islam en het Turkije van Erdogan maar ontvang nooit iets naars uit de Turkse hoek via PM.
Ik ben ooit eens door een Armeniėr gerapporteerd.
pi_177376760
https://www.telegraaf.nl/(...)ng-armeense-genocide

Tweede Kamer erkent Armeense genocide
pi_177376856
quote:
5s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gewaagde uitspraak, je zin lichtelijk aanpassen zou een interessante gedachten-experiment kunnen zijn.

"Radicale gekkies. Hoewel de Turken gelijk hebben, is het buiten proporties om zo je gelijk te halen."

[..]

Omdat de Barbaarse houding van de Turken hier meerdere malen benoemd is en de gewapende/ militante, terroristische kant van de Armenen nogal onderbelicht is?
Even aangenomen dat dat zo is.

Waarom is het van belang het over de daden van de Armeniėrs te hebben als de vraag is of de Turken genocide hebben gepleegd?

Ze hebben of wel, of geen genocide gepleegd. Dat is niet afhankelijk van de daden van de Armeniėrs.

De Armeniėrs zuilen vast óók geen lieverdjes zijn geweest maar dat is een andere discussie, die wellicht ook ooit nog gevoerd gaat worden, maar dat heeft voor nu niets te maken met wat de Turken wel of niet gedaan hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177376901
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom is het van belang het over de daden van de Armeniėrs te hebben als de vraag is of de Turken genocide hebben gepleegd?

Ze hebben of wel, of geen genocide gepleegd. Dat is niet afhankelijk van de daden van de Armeniėrs.

De Armeniėrs zuilen vast óók geen lieverdjes zijn geweest maar dat is een andere discussie, die wellicht ook ooit nog gevoerd gaat worden, maar dat heeft voor nu niets te maken met wat de Turken wel of niet gedaan hebben.
Ze blijven negatieve dingen zeggen maar dat maakt niks uit want de genocide heeft gewoon plaatsgevonden en daar kunnen ze niet tegen. Dit is niet Turkije waar je gearresteerd wordt of beboet wordt als je de genocide erkent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 20:51:26 ]
pi_177376959
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Voor mij is dat juist de kern van de discussie. De eenzijdige en selectieve focus op de wandaden van de Turk (lees: historisch feitelijk onjuist, de wandaden van de Ottomaan, Turk, Koerd en Arabier en nader te benoemen andere moslim-minderheden, moet dat zijn). Dat de Turken niets hebben gedaan zou niet een onderdeel kunnen zijn van de discussie waar ik mij aan begeef. Evenmin de Armeense kant wmb.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 20:53:13 ]
pi_177377012
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:49 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ze blijven negatieve dingen zeggen maar dat maakt niks uit want de genocide heeft gewoon plaatsgevonden en daar kunnen ze niet tegen. Dit is niet Turkije waar je gearresteerd wordt of beboet wordt als je de genocide erkent.
Nofi, maar je snapt dat jij geen onderdeel bent van de discussie hé?
  donderdag 22 februari 2018 @ 20:55:08 #263
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177377041
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor mij is dat juist de kern van de discussie. De eenzijdige en selectieve focus op de wandaden van de Turk (lees: historisch feitelijk onjuist, de wandaden van de Ottomaan, Turk, Koerd en Arabier en nader te benoemen andere moslim-minderheden, moet dat zijn). Dat de Turken niets hebben gedaan zou niet een onderdeel kunnen zijn van de discussie waar ik mij aan begeef. Evenmin de Armeense kant wmb.
Je kunt toch prima erkennen dat er een genocide is geweest, zelfs als de andere kant ook wandaden op z'n geweten heeft?
pi_177377061
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor mij is dat juist de kern van de discussie. De eenzijdige en selectieve focus op de wandaden van de Turk (lees: historisch feitelijk onjuist, de wandaden van de Ottomaan, Turk, Koerd en Arabier en nader te benoemen andere moslim-minderheden, moet dat zijn). Dat de Turken niets hebben gedaan zou niet een onderdeel kunnen zijn van de discussie waar ik mij aan begeef.
Dat is niet waar het om gaat. Het gaat om hebben de Turken genocide gepleegd?

Die vraag beantwoord je met ja of nee. Niet met "ja maar hullie, die zijn pas slecht".

Dus even los van alle andere gruwelijkheden die destijds door wie dan ook zijn gepleegd, hebben de Turken genocide gepleegd?

Ja of nee?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177377125
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je kunt toch prima erkennen dat er een genocide is geweest, zelfs als de andere kant ook wandaden op z'n geweten heeft?
Ik wel ja, maar in mijn optiek zou je de vraag dan ook niet aan mij moeten stellen. Ik zelf heb namelijk geen enkele moeite om het een genocide te benoemen volgens bepaalde definities. Het komt bij mij eerder over op dat bepaalde groepen hier moeite mee hebben om de wandaden van de Armenen te erkennen.
  donderdag 22 februari 2018 @ 21:00:26 #266
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177377185
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik wel ja, maar in mijn optiek zou je de vraag dan ook niet aan mij moeten stellen. Ik zelf heb namelijk geen enkele moeite om het een genocide te benoemen volgens bepaalde definities. Het komt bij mij eerder over op dat bepaalde groepen hier moeite mee hebben om de wandaden van de Armenen te erkennen.
Neuh, daar heeft vrijwel niemand (wat rabiate Armen daargelaten) moeite mee.

Het probleem is dat bijna iedere discussie daarover niets anders is dan een bliksemafleider om het maar niet over genocide te hebben.
pi_177377211
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is niet waar het om gaat. Het gaat om hebben de Turken genocide gepleegd?

Die vraag beantwoord je met ja of nee. Niet met "ja maar hullie, die zijn pas slecht".

Dus even los van alle andere gruwelijkheden die destijds door wie dan ook zijn gepleegd, hebben de Turken genocide gepleegd?

Ja of nee?
Ik kan het niet met een simpele "ja of nee" beantwoorden. De inhoudelijke materie is veel te complex omdat zo te beantwoorden.

Of ik het nu erken of ontken er zou altijd een nuance of toelichting van de andere kant van het verhaal in mijn betoog zijn.
pi_177377245
Het is toch zorgwekkend als ik het eens ben met Ser Cappuccino...

Begin nu toch te twijfelen...
  donderdag 22 februari 2018 @ 21:03:13 #269
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177377278
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is toch zorgwekkend als ik het eens ben met Ser Cappuccino...

Begin nu toch te twijfelen...
Ser_Ciappelletto
pi_177377295
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Neuh, daar heeft vrijwel niemand (wat rabiate Armen daargelaten) moeite mee.

Het probleem is dat bijna iedere discussie daarover niets anders is dan een bliksemafleider om het maar niet over genocide te hebben.
Mwuah, niemand, maar dan ook niemand die mijn reacties in dit topic goed en begrijpend heeft gevolgd kan onderbouwend beweren dat ik een ontkenner ben. Verre van zelfs.

Het tegenovergestelde is waar op FOK!, over bliksemafleiders gesproken, op het moment dat het gaat over een staatsgreep of aanslag in Turkije kan je al posts zien over Armeense genocide.
pi_177377323
Maakt niet uit, ik kan jullie beiden tegelijkertijd aan.
pi_177377331
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik kan het niet met een simpele "ja of nee" beantwoorden. De inhoudelijke materie is veel te complex omdat zo te beantwoorden.

Of ik het nu erken of ontken er zou altijd een nuance of toelichting van de andere kant van het verhaal in mijn betoog zijn.
Nou, dit is per definitie een vraag die met ja of nee te beantwoorden is. Of in juridische termen: schuldig of onschuldig.

Dat neemt niet weg dat de Armenen niet ook schuldig kunnen zijn aan iets. Maar zeggen dat de vraag of Turkije genocide heeft gepleegd niet met ja of nee is te beantwoorden is regelrechte kolder.
pi_177377371
quote:
9s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben ooit eens door een Armeniėr gerapporteerd.
Ach ik heb weleens nare verwensingen gekregen mbt mijn moeder van een Nederlander met warme gevoelens voor Erdogan maar dat gebeurde niet via een PM.
Dat was wel een nare zet van hem trouwens, de ouders moet je buiten beschouwing laten.
Helemaal als die overleden zijn.
  donderdag 22 februari 2018 @ 21:07:00 #274
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177377402
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, niemand, maar dan ook niemand die mijn reacties in dit topic goed en begrijpend heeft gevolgd kan onderbouwend beweren dat ik een ontkenner ben. Verre van zelfs.

Het tegenovergestelde is waar op FOK!, over bliksemafleiders gesproken, op het moment dat het gaat over een staatsgreep of aanslag in Turkije kan je al posts zien over Armeense genocide.
Ja, FOK!kers zijn kleuters die drie argumenten in hun repertoire hebben, die ze tot in den treuren herhalen.

Dat neemt niet weg dat deze situatie in beginsel erg eenvoudig is: er is genocide gepleegd op de Armenen, en pas als dat door alle partijen erkend wordt, kan er een serieuze discussie ontstaan over de gebeurtenissen. Zolang Turkije en de doorsnee Turk zo rabiaat blijft ontkennen, is het onmogelijk om er op enig niveau een goede discussie over te hebben.
pi_177377447
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, dit is per definitie een vraag die met ja of nee te beantwoorden is. Of in juridische termen: schuldig of onschuldig.
Schuldig, onder de meest pro-Turkse benadering zou ik ze op z'n minst medeschuldig dan wel verantwoordelijk noemen. Maar waarom beperken tot juridische definities alleen vraag ik mij dan af.

quote:
Dat neemt niet weg dat de Armenen niet ook schuldig kunnen zijn aan iets. Maar zeggen dat de vraag of Turkije genocide heeft gepleegd niet met ja of nee is te beantwoorden is regelrechte kolder.
In juridische termen heeft Turkije geen genocide gepleegd, op geen enkele manier. Dat zou het Ottomaanse rijk geweest zijn in juridische termen, een niet-meer bestaande politieke entiteit. Zo zou dat simpelweg juridisch werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')