Radicale gekkies. Hoewel de Armenen gelijk hebben, is het buiten proporties om zo je gelijk te halen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
All over the world en West-Europa.
Mbt NL
[..]
[..]
Je bent niet zo lief voor turken / Moslims en je krijgt gelijk semi doodsbedreigingen in je DM?quote:Op donderdag 22 februari 2018 07:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Daar is prima over te praten hoor en ik heb ook dan geen populaire mening want ik heb een culturele band met twee van de drie van die onderwerpen. Het grote verschil wat ik daarin merk is dat ik dan geen flames in de PM en doodsbedreigingen krijg of "vriendelijke" verzoeken om mijn adres zodat iemand "mij wat materiaal kan opsturen" en andere pogingen achter mijn identiteit te komen. Echt heel gek.
Even voor de duidelijkheid: dit keer naar aanleiding van dit topic niet gebeurd hoor.
Nou vele nog dus....quote:Adolf Hitler in which he purportedly responded to a query about his planned annihilation of European Jewry, by quipping: "Who, after all, speaks today of the extermination of the Armenians?".
Tja ach ik post vaak behoorlijk negatief over de islam en het Turkije van Erdogan maar ontvang nooit iets naars uit de Turkse hoek via PM.quote:Op donderdag 22 februari 2018 19:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je bent niet zo lief voor turken / Moslims en je krijgt gelijk semi doodsbedreigingen in je DM?
Gewaagde uitspraak, je zin lichtelijk aanpassen zou een interessante gedachten-experiment kunnen zijn.quote:Op donderdag 22 februari 2018 19:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Radicale gekkies. Hoewel de Armenen gelijk hebben, is het buiten proporties om zo je gelijk te halen.
Omdat de Barbaarse houding van de Turken hier meerdere malen benoemd is en de gewapende/ militante, terroristische kant van de Armenen nogal onderbelicht is?quote:Overigens, waarom geef je niet direct toe dat de Turken belachelijk reageren en wijs je meteen hierop?
Ik ben ooit eens door een Armeniėr gerapporteerd.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:38 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Tja ach ik post vaak behoorlijk negatief over de islam en het Turkije van Erdogan maar ontvang nooit iets naars uit de Turkse hoek via PM.
Even aangenomen dat dat zo is.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gewaagde uitspraak, je zin lichtelijk aanpassen zou een interessante gedachten-experiment kunnen zijn.
"Radicale gekkies. Hoewel de Turken gelijk hebben, is het buiten proporties om zo je gelijk te halen."
[..]
Omdat de Barbaarse houding van de Turken hier meerdere malen benoemd is en de gewapende/ militante, terroristische kant van de Armenen nogal onderbelicht is?
Ze blijven negatieve dingen zeggen maar dat maakt niks uit want de genocide heeft gewoon plaatsgevonden en daar kunnen ze niet tegen. Dit is niet Turkije waar je gearresteerd wordt of beboet wordt als je de genocide erkent.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Even aangenomen dat dat zo is.
Waarom is het van belang het over de daden van de Armeniėrs te hebben als de vraag is of de Turken genocide hebben gepleegd?
Ze hebben of wel, of geen genocide gepleegd. Dat is niet afhankelijk van de daden van de Armeniėrs.
De Armeniėrs zuilen vast óók geen lieverdjes zijn geweest maar dat is een andere discussie, die wellicht ook ooit nog gevoerd gaat worden, maar dat heeft voor nu niets te maken met wat de Turken wel of niet gedaan hebben.
Voor mij is dat juist de kern van de discussie. De eenzijdige en selectieve focus op de wandaden van de Turk (lees: historisch feitelijk onjuist, de wandaden van de Ottomaan, Turk, Koerd en Arabier en nader te benoemen andere moslim-minderheden, moet dat zijn). Dat de Turken niets hebben gedaan zou niet een onderdeel kunnen zijn van de discussie waar ik mij aan begeef. Evenmin de Armeense kant wmb.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Even aangenomen dat dat zo is.
Waarom is het van belang het over de daden van de Armeniėrs te hebben als de vraag is of de Turken genocide hebben gepleegd?
Ze hebben of wel, of geen genocide gepleegd. Dat is niet afhankelijk van de daden van de Armeniėrs.
De Armeniėrs zuilen vast óók geen lieverdjes zijn geweest maar dat is een andere discussie, die wellicht ook ooit nog gevoerd gaat worden, maar dat heeft voor nu niets te maken met wat de Turken wel of niet gedaan hebben.
Nofi, maar je snapt dat jij geen onderdeel bent van de discussie hé?quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:49 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ze blijven negatieve dingen zeggen maar dat maakt niks uit want de genocide heeft gewoon plaatsgevonden en daar kunnen ze niet tegen. Dit is niet Turkije waar je gearresteerd wordt of beboet wordt als je de genocide erkent.
Je kunt toch prima erkennen dat er een genocide is geweest, zelfs als de andere kant ook wandaden op z'n geweten heeft?quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor mij is dat juist de kern van de discussie. De eenzijdige en selectieve focus op de wandaden van de Turk (lees: historisch feitelijk onjuist, de wandaden van de Ottomaan, Turk, Koerd en Arabier en nader te benoemen andere moslim-minderheden, moet dat zijn). Dat de Turken niets hebben gedaan zou niet een onderdeel kunnen zijn van de discussie waar ik mij aan begeef. Evenmin de Armeense kant wmb.
Dat is niet waar het om gaat. Het gaat om hebben de Turken genocide gepleegd?quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor mij is dat juist de kern van de discussie. De eenzijdige en selectieve focus op de wandaden van de Turk (lees: historisch feitelijk onjuist, de wandaden van de Ottomaan, Turk, Koerd en Arabier en nader te benoemen andere moslim-minderheden, moet dat zijn). Dat de Turken niets hebben gedaan zou niet een onderdeel kunnen zijn van de discussie waar ik mij aan begeef.
Ik wel ja, maar in mijn optiek zou je de vraag dan ook niet aan mij moeten stellen. Ik zelf heb namelijk geen enkele moeite om het een genocide te benoemen volgens bepaalde definities. Het komt bij mij eerder over op dat bepaalde groepen hier moeite mee hebben om de wandaden van de Armenen te erkennen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je kunt toch prima erkennen dat er een genocide is geweest, zelfs als de andere kant ook wandaden op z'n geweten heeft?
Neuh, daar heeft vrijwel niemand (wat rabiate Armen daargelaten) moeite mee.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik wel ja, maar in mijn optiek zou je de vraag dan ook niet aan mij moeten stellen. Ik zelf heb namelijk geen enkele moeite om het een genocide te benoemen volgens bepaalde definities. Het komt bij mij eerder over op dat bepaalde groepen hier moeite mee hebben om de wandaden van de Armenen te erkennen.
Ik kan het niet met een simpele "ja of nee" beantwoorden. De inhoudelijke materie is veel te complex omdat zo te beantwoorden.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is niet waar het om gaat. Het gaat om hebben de Turken genocide gepleegd?
Die vraag beantwoord je met ja of nee. Niet met "ja maar hullie, die zijn pas slecht".
Dus even los van alle andere gruwelijkheden die destijds door wie dan ook zijn gepleegd, hebben de Turken genocide gepleegd?
Ja of nee?
Ser_Ciappellettoquote:Op donderdag 22 februari 2018 21:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is toch zorgwekkend als ik het eens ben met Ser Cappuccino...
Begin nu toch te twijfelen...
Mwuah, niemand, maar dan ook niemand die mijn reacties in dit topic goed en begrijpend heeft gevolgd kan onderbouwend beweren dat ik een ontkenner ben. Verre van zelfs.quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Neuh, daar heeft vrijwel niemand (wat rabiate Armen daargelaten) moeite mee.
Het probleem is dat bijna iedere discussie daarover niets anders is dan een bliksemafleider om het maar niet over genocide te hebben.
Nou, dit is per definitie een vraag die met ja of nee te beantwoorden is. Of in juridische termen: schuldig of onschuldig.quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kan het niet met een simpele "ja of nee" beantwoorden. De inhoudelijke materie is veel te complex omdat zo te beantwoorden.
Of ik het nu erken of ontken er zou altijd een nuance of toelichting van de andere kant van het verhaal in mijn betoog zijn.
Ach ik heb weleens nare verwensingen gekregen mbt mijn moeder van een Nederlander met warme gevoelens voor Erdogan maar dat gebeurde niet via een PM.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben ooit eens door een Armeniėr gerapporteerd.
Ja, FOK!kers zijn kleuters die drie argumenten in hun repertoire hebben, die ze tot in den treuren herhalen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, niemand, maar dan ook niemand die mijn reacties in dit topic goed en begrijpend heeft gevolgd kan onderbouwend beweren dat ik een ontkenner ben. Verre van zelfs.
Het tegenovergestelde is waar op FOK!, over bliksemafleiders gesproken, op het moment dat het gaat over een staatsgreep of aanslag in Turkije kan je al posts zien over Armeense genocide.
Schuldig, onder de meest pro-Turkse benadering zou ik ze op z'n minst medeschuldig dan wel verantwoordelijk noemen. Maar waarom beperken tot juridische definities alleen vraag ik mij dan af.quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, dit is per definitie een vraag die met ja of nee te beantwoorden is. Of in juridische termen: schuldig of onschuldig.
In juridische termen heeft Turkije geen genocide gepleegd, op geen enkele manier. Dat zou het Ottomaanse rijk geweest zijn in juridische termen, een niet-meer bestaande politieke entiteit. Zo zou dat simpelweg juridisch werken.quote:Dat neemt niet weg dat de Armenen niet ook schuldig kunnen zijn aan iets. Maar zeggen dat de vraag of Turkije genocide heeft gepleegd niet met ja of nee is te beantwoorden is regelrechte kolder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |