Pfft. Da's ook stom zeg.quote:Op maandag 19 februari 2018 10:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb krampen. Dus denk dat het hem alweer niet is deze maand
quote:Op maandag 19 februari 2018 10:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
quote:Op maandag 19 februari 2018 10:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat ja. Vooral die continue onduidelijkheid vind ik zelf een beetje vervelend worden nu.quote:
quote:Op dinsdag 20 februari 2018 12:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb al wat bloedverlies. Eerder van verwacht maarja.
Helaas? ik ben dan altijd juist blij. Ze zijn al zo groot zonder die extra cup...quote:Op dinsdag 20 februari 2018 16:31 schreef B.ertha het volgende:
Het lijkt wel alsof mijn borsten elke cyclus net een beetje groter worden. Deze ronde heb ik misschien wel een cup groter![]()
Helaas krimpen ze bij elke menstruatie ook netjes weer
Ik heb een A cupquote:Op dinsdag 20 februari 2018 16:36 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Helaas? ik ben dan altijd juist blij. Ze zijn al zo groot zonder die extra cup...
Ik heb inmiddels ook krampen en een beginnende migraine. Nog even de werkdag afmaken en dan gordijnen dicht en proberen te slapen.quote:Op woensdag 21 februari 2018 14:57 schreef Cholula het volgende:
Wat jammer Tink! Ik heb een keer voor mijn nod negatief getest en na mijn nod pas positief. Ik blijf dus nog even voor je duimen.
Bummer! Wat een teleurstelling!quote:Op woensdag 21 februari 2018 15:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels ook krampen en een beginnende migraine. Nog even de werkdag afmaken en dan gordijnen dicht en proberen te slapen.
Dat mag zeker! En chocolade eten mag ookquote:Op woensdag 21 februari 2018 20:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zit inmiddels weer vol in mijn menstruatie. Ik mag wel even balen toch...
Ja ik ben nu ook een beetje verdrietig want mijn b&j is op maar ik was nog niet klaar met eten.quote:Op woensdag 21 februari 2018 20:35 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat mag zeker! En chocolade eten mag ook
Man kreeg een paar uur na mij ook flinke buikpijn en heeft de halve nacht op het toilet doorgebracht. Inmiddels voel ik me weer prima en zit ik gewoon weer op kantoor. Geen krampen en hoofdpijn meer na heel erg veel slapen, dus misschien valt het deze ronde nog mee.quote:
Tuurlijk mag datquote:Op woensdag 21 februari 2018 20:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zit inmiddels weer vol in mijn menstruatie. Ik mag wel even balen toch...
Zekerquote:Op donderdag 22 februari 2018 09:30 schreef Stippelrientje het volgende:
Camac!
Fijn dat je snel terecht kon en je door kunt stappen!
In één keer goedquote:Op donderdag 22 februari 2018 10:06 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Think, heb nog wel B&J voor je!
Camac, fijn dat de afspraak al staat. Zou heel leuk zijn als het voor die tijd al raak is. Ik zag zoiets voorbij komen in Z&G.
En beterschap voor June!
Wat een klote week: sinds zaterdag een blaasontsteking en voel ik me eindelijk beter krijg ik last van de bijwerkingen én vandaag begonnen de menstruatie krampen dus zal eerdaags wel doorbreken.
Vrijdag maar een date doen met Tony! (Chocolonely of hoe je dat schrijft...)
Yesss, make it a good one. Samen zwangeren!quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:11 schreef Kleurdoos het volgende:
*wachtbankje!*
(al geloof ik dat ik mijn eisprong wel heel weelderig laat heb gehad deze maand(cyclus is al 36 en ik gok nu pas een week later een eisprong
)
Da's serieus laat ja...quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:11 schreef Kleurdoos het volgende:
*wachtbankje!*
(al geloof ik dat ik mijn eisprong wel heel weelderig laat heb gehad deze maand(cyclus is al 36 en ik gok nu pas een week later een eisprong
)
Nou, dat wordt hem dus niet. Ergste menstruatiepijn ooit...quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Da's serieus laat ja...
Hier nog steeds niks. NOD is volgens FF vandaag, ik denk op basis van de vorige cyclus eerder aan morgen. Dan heb ik ook voor het eerst in 10 jaar weer dansles, dus hoop dat het gewoon weg blijft, kan ik iig zonder al te veel gedoe dansen.
Tink, je moet bij je huisarts echt ff aandringen op endometriose. Dat is een van de minst erkende oorzaken van menstruatiepijn terwijl echt veel vrouwen het hebben. Artsen zijn nogal geneigd om het af te doen met 'dat hoort er nou eenmaal bij', zeker mannelijke artsen. Maar ook omdat heel veel vrouwen niet beter weten en er dus nooit mee naar de dokter gaan.quote:Je kunt tijdens de menstruatie krampen hebben die zo pijnlijk zijn dat je,met zware en soms veel pijnstillers, één of meerdere dagen in bed moeten blijven liggen. Bij veel vrouwen breidt de pijnperiode zich in de loop van de tijd uit: eerst pijn tijdens de menstruatie, daarna ook pijn vóór, en aansluitend aan de menstruatie zodat er aanhoudend pijn is die tijdens de menstruatie erger wordt. Klachten die hier ook vaak bij horen zijn hevige bloedingen met het verlies van stolsels, langdurige bloedingen, licht bloedverlies voorafgaande aan de menstruatie (voorbloeden) of zomaar tussendoor (spotting)
ZEKER als je ook één of meerdere hiervan herkentquote:Menstruatiepijn (voor/tijdens/na de menstruatie);
(Chronische) buikpijn;
Darm- en blaasproblemen (darmkrampen, obstipatie, diarree, gevoelige branderig gevoel tijdens het plassen);
Vermoeidheid;
Pijnlijke geslachtsgemeenschap (tijdens en na de gemeenschap);
Onvruchtbaarheid.
Bekken- en/of buikpijn (ook buiten de menstruatieperiode);
Lage rugpijn;
Pijn in de benen (met name in de bovenbenen tijdens de menstruatie);
Ovulatiepijn (= pijn bij de eisprong);
Pijn tijdens inwendig onderzoek van de vagina en/of darm;
Lusteloosheid;
Depressie en/of prikkelbaarheid;
Pre Menstrueel Syndroom (PMS);
Gezwollen buik;
Slapeloosheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas kan een huisarts niet zoveel, behoudens anticonceptie maar dat is nu juist niet de bedoelingquote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:01 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb inmiddels een berichtje aan de huisarts gedaan en flink gegoogled. Ibuprofen of een andere NSAID zou kunnen helpen tegen de pijn (want: bloedverdunnend, dus minder stolsels, dus minder pijn) blijkbaar, maar die gebruikte ik al...
Mijn eerste dansles in tien jaar vanavond ga ik iig maar afzeggen. Met in 25 minuten door superplustampons heen lekken + heel veel ibuprofen en paracetamol in m'n lijf vind ik twee keer een half uur autorijden en 1,5 uur dansles niet zo'n goed idee... Manlief gaat zo naar de winkel die OB-tampons met vleugels voor me scoren. Volgens een collegaatje zijn die effectiever dan gewone superplus, dus hoop dat ik het daarmee net iets langer volhoud.
Edit: en de huisarts heeft al teruggemaild: paracetamol en ibuprofen combineren en even bloed laten prikken om bloedarmoede uit te sluiten.![]()
Het hoeft ook niet te helpen tegen bloeden, wel tegen de pijn en dat doet het prima sinds ik een spiegel van ibuprofen en paracetamol heb opgebouwd. Ik ben al een stuk minder chaggie en in paniek dan vanochtend.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 18:33 schreef June. het volgende:
[..]
Helaas kan een huisarts niet zoveel, behoudens anticonceptie maar dat is nu juist niet de bedoelingNsaids helpen juist niet tegen het bloeden (sterker nog; bij veel gebruik kan het juist bloedingen veroorzaken!). Het remt prostaglandine: een stofje dat oa zorgt voor spierkrampen (dus oa van je baarmoeder). Je kunt voor de pijn wel een andere nsaid dan ibuprofen proberen (bijvoorbeeld diclofenac of naproxen). Soms wil dat ook nog wel eens helpen.
@bertha; ik heb dan nog wel geen kind, maar vind een dekentje ook leuker hoor![]()
quote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:08 schreef B.ertha het volgende:
Even een off-topic vraagje (dat mag toch wel?) aan degenen die al een kindje hebben:Dekentje!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:08 schreef B.ertha het volgende:
Even een off-topic vraagje (dat mag toch wel?) aan degenen die al een kindje hebben:deken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Gelukkig maar. Hopelijk is het ergste snel voorbij.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 21:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet te helpen tegen bloeden, wel tegen de pijn en dat doet het prima sinds ik een spiegel van ibuprofen en paracetamol heb opgebouwd. Ik ben al een stuk minder chaggie en in paniek dan vanochtend.
quote:Op maandag 26 februari 2018 07:16 schreef June. het volgende:
Hier ongesteldEisprong was denk ik ook precies in het weekend dat we niet samen waren. Pff.
Stom is dat eigenlijk he? ik heb ook hoofdpijn als ik ovuleer... daar krijg ik niet meer zin van in seks in ieder geval.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 09:24 schreef Camac het volgende:
June
Hier hoofdpijn en de typische afscheiding. Vanavond als ik thuis ben nog maar een ovulatietest er tegenaan plassen.
Stom maar wel te verklaren door alle veranderingen aan hormonen in een korte periode. Ik heb de dagen ervoor zin in seks, dat is dan wel praktisch.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 10:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Stom is dat eigenlijk he? ik heb ook hoofdpijn als ik ovuleer... daar krijg ik niet meer zin van in seks in ieder geval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door je 'geen drol gedaan' dacht ik eerst dat je constipatie had ofzo...quote:Op woensdag 28 februari 2018 17:50 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat fijn dat hij aangeeft echt even pauze te willen. En dat het dan ook nog een beetje goed uit komt, lijkt mij fijn voor beide.![]()
Hier deze maand geen drol gedaan. Wij zijn beide nog altijd af en aan en omstebeurt in de lappenmand.... dan komt er echt drol van
quote:Op donderdag 1 maart 2018 09:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Door je 'geen drol gedaan' dacht ik eerst dat je constipatie had ofzo...![]()
![]()
Mijn menstruatie zit er weer op, 3 dagen eerder dan normaal. Begin dus ook maar iets vroeger met ovulatietesten voor het geval m'n ei wat vroeger is. Komend weekend wordt het hoe dan ook extra gezellig![]()
En je weet wel zeker dat dit een menstruatie was..?quote:Op zondag 4 maart 2018 16:25 schreef Tink89 het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe de sensitest ovulatietesten zich verhouden tot die van klackstar? Ik plaste net echt een knallendere streep dan ooit (veel donkerder dan de controlestreep), maar voor mijn doen is dat wel heel vroeg op cd11. Normaal 14-15. M'n menstruatie duurde alleen ook wel 3 dagen korter dan anders... Zou ik nog moeten doortesten?
Nee, gekscherend.quote:Op zondag 4 maart 2018 16:25 schreef Tink89 het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe de sensitest ovulatietesten zich verhouden tot die van klackstar? Ik plaste net echt een knallendere streep dan ooit (veel donkerder dan de controlestreep), maar voor mijn doen is dat wel heel vroeg op cd11. Normaal 14-15. M'n menstruatie duurde alleen ook wel 3 dagen korter dan anders... Zou ik nog moeten doortesten?
En Stippel: vijf? Holy moly! Ik ben de tweede in een gezin van zes kinderen, maar moet er zelf echt niet aan denken....
quote:Op zondag 4 maart 2018 19:32 schreef Sara82 het volgende:
[..]
En je weet wel zeker dat dit een menstruatie was..?
Ik snap dat jullie dat denken, maar ik denk dat het niet reëel is: mijn menstruatie duurt - als hij drie dagen korter duurt - nog steeds vijf dagen en hij was zeker de eerste dag heel heftig, inclusief stolsels enzo. Dus neuh, ik ben niet zwanger. Bovendien waren de ovulatietesten vrijdag en zaterdag met lichte streepjes (zelfde merk als zondag) en had ik zondag ineens een dikke knalstreep. Dus ik denk dat ik gewoon vier dagen eerder ovuleer deze cyclus.quote:Op maandag 5 maart 2018 07:23 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik zou er ook een zwangerschapstest aan wagen Tink89, niet alleen door die korte menstruatie, maar ook omdat je ovulatietest voor het eerst zo'n knalstreep heeft. Ovulatietesten slaan ook positief uit door het zwangerschapshormoon hCG. Maar als die knalstreep voor het eerst met een ander merk ovulatietest was, kan het ook heel goed niks zijn.
Check!quote:Op maandag 5 maart 2018 09:39 schreef Cassandra87 het volgende:
Tink is goed mogelijk hoor. Mijn ei springt tussen dag 17/21. De ronde dat ik zwanger werd van de tweeling had ik een positieve ovulatie test op cd12. Het was dat ik een la vol had anders had ik niet eens getest.
Ik zou nog even door blijven testen en het moment voor de zekerheid benutten
hcg is niet altijd meteen je lichaam uit, dat kan helaas soms wel weken duren. Dus test je nog lang positief terwijl je niet meer zwanger bent.quote:Op donderdag 8 maart 2018 09:26 schreef B.ertha het volgende:
Was je ovulatietest positief of je zwangerschapstest? Hoe kan dat midden in het bloedverlies?
Chocolade heb ik niet voor je maar wel een
En ovulatietesten slaan ook uit op hcg, dus het zegt niks...quote:Op donderdag 8 maart 2018 09:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hcg is niet altijd meteen je lichaam uit, dat kan helaas soms wel weken duren. Dus test je nog lang positief terwijl je niet meer zwanger bent.
Zwangerschapstest. Ik heb wel ot klaar liggen maar die gebruik ik niet zolang de hcg nog aanwezig is. En idd wat SQ zegt dat kan nog wel even duren.quote:Op donderdag 8 maart 2018 09:26 schreef B.ertha het volgende:
Was je ovulatietest positief of je zwangerschapstest? Hoe kan dat midden in het bloedverlies?
Chocolade heb ik niet voor je maar wel een
Haha nee! Tja hoe leg je dat uit. Gevoelig als in een beetje zeurend gevoel.. en voel me ook enorm opgeblazen maar dat kan ook met mn ontlasting patroon te maken hebben haha!quote:Op donderdag 8 maart 2018 17:01 schreef B.ertha het volgende:
Zit je de hele tijd in je buik te prikken om te zien of je iets voelt?
Ik zit op het andere wachtbankje: wachten tot we kunnen beginnen
Reken jezelf niet al te rijk, dat heb ik helaas ook al meermaals gehad (en uiteraard op internet gevonden dat dat een vroeg symptoom kon zijn)quote:Op donderdag 8 maart 2018 17:29 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Haha nee! Tja hoe leg je dat uit. Gevoelig als in een beetje zeurend gevoel.. en voel me ook enorm opgeblazen maar dat kan ook met mn ontlasting patroon te maken hebben haha!
We gaan het gewoon rustig afwachten, ik zit weer in de nachtdiensten dus heb zelf niet echt besef van de dagen momenteel.
Ja nu in week 13 iig. Vorige week vrijdag curettage gehad maar dat was 2 weken na de slechte echo. Ik ben er langzaam aanquote:Op donderdag 8 maart 2018 16:38 schreef aapieannie het volgende:
Klap best een lange nasleep dan of heb ik dat verkeerd? Hoop dat jullie gauw verder kunnen!
Hier geen ervaring met ovulatietesten, als deze maand niks is dan misschien eens over nadenken.. kan er helaas dus geen advies over geven.
Wachtbankjemaar ik hou dus niet van chocolade hahaha! Nod komt ernstig dichtbij inmiddels, zaterdag al!
Deze ronde geen last van hypochonders, wel een enorm gevoelige onderbuik.
Gaan het afwachten zaterdag!
Nog meer mensen bij mij op het bankje??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |