Zekerquote:Op donderdag 22 februari 2018 09:30 schreef Stippelrientje het volgende:
Camac!
Fijn dat je snel terecht kon en je door kunt stappen!
In één keer goedquote:Op donderdag 22 februari 2018 10:06 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Think, heb nog wel B&J voor je!
Camac, fijn dat de afspraak al staat. Zou heel leuk zijn als het voor die tijd al raak is. Ik zag zoiets voorbij komen in Z&G.
En beterschap voor June!
Wat een klote week: sinds zaterdag een blaasontsteking en voel ik me eindelijk beter krijg ik last van de bijwerkingen én vandaag begonnen de menstruatie krampen dus zal eerdaags wel doorbreken.
Vrijdag maar een date doen met Tony! (Chocolonely of hoe je dat schrijft...)
Yesss, make it a good one. Samen zwangeren!quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:11 schreef Kleurdoos het volgende:
*wachtbankje!*
(al geloof ik dat ik mijn eisprong wel heel weelderig laat heb gehad deze maand(cyclus is al 36 en ik gok nu pas een week later een eisprong
)
Da's serieus laat ja...quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:11 schreef Kleurdoos het volgende:
*wachtbankje!*
(al geloof ik dat ik mijn eisprong wel heel weelderig laat heb gehad deze maand(cyclus is al 36 en ik gok nu pas een week later een eisprong
)
Nou, dat wordt hem dus niet. Ergste menstruatiepijn ooit...quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Da's serieus laat ja...
Hier nog steeds niks. NOD is volgens FF vandaag, ik denk op basis van de vorige cyclus eerder aan morgen. Dan heb ik ook voor het eerst in 10 jaar weer dansles, dus hoop dat het gewoon weg blijft, kan ik iig zonder al te veel gedoe dansen.
Tink, je moet bij je huisarts echt ff aandringen op endometriose. Dat is een van de minst erkende oorzaken van menstruatiepijn terwijl echt veel vrouwen het hebben. Artsen zijn nogal geneigd om het af te doen met 'dat hoort er nou eenmaal bij', zeker mannelijke artsen. Maar ook omdat heel veel vrouwen niet beter weten en er dus nooit mee naar de dokter gaan.quote:Je kunt tijdens de menstruatie krampen hebben die zo pijnlijk zijn dat je,met zware en soms veel pijnstillers, één of meerdere dagen in bed moeten blijven liggen. Bij veel vrouwen breidt de pijnperiode zich in de loop van de tijd uit: eerst pijn tijdens de menstruatie, daarna ook pijn vóór, en aansluitend aan de menstruatie zodat er aanhoudend pijn is die tijdens de menstruatie erger wordt. Klachten die hier ook vaak bij horen zijn hevige bloedingen met het verlies van stolsels, langdurige bloedingen, licht bloedverlies voorafgaande aan de menstruatie (voorbloeden) of zomaar tussendoor (spotting)
ZEKER als je ook één of meerdere hiervan herkentquote:Menstruatiepijn (voor/tijdens/na de menstruatie);
(Chronische) buikpijn;
Darm- en blaasproblemen (darmkrampen, obstipatie, diarree, gevoelige branderig gevoel tijdens het plassen);
Vermoeidheid;
Pijnlijke geslachtsgemeenschap (tijdens en na de gemeenschap);
Onvruchtbaarheid.
Bekken- en/of buikpijn (ook buiten de menstruatieperiode);
Lage rugpijn;
Pijn in de benen (met name in de bovenbenen tijdens de menstruatie);
Ovulatiepijn (= pijn bij de eisprong);
Pijn tijdens inwendig onderzoek van de vagina en/of darm;
Lusteloosheid;
Depressie en/of prikkelbaarheid;
Pre Menstrueel Syndroom (PMS);
Gezwollen buik;
Slapeloosheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas kan een huisarts niet zoveel, behoudens anticonceptie maar dat is nu juist niet de bedoelingquote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:01 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb inmiddels een berichtje aan de huisarts gedaan en flink gegoogled. Ibuprofen of een andere NSAID zou kunnen helpen tegen de pijn (want: bloedverdunnend, dus minder stolsels, dus minder pijn) blijkbaar, maar die gebruikte ik al...
Mijn eerste dansles in tien jaar vanavond ga ik iig maar afzeggen. Met in 25 minuten door superplustampons heen lekken + heel veel ibuprofen en paracetamol in m'n lijf vind ik twee keer een half uur autorijden en 1,5 uur dansles niet zo'n goed idee... Manlief gaat zo naar de winkel die OB-tampons met vleugels voor me scoren. Volgens een collegaatje zijn die effectiever dan gewone superplus, dus hoop dat ik het daarmee net iets langer volhoud.
Edit: en de huisarts heeft al teruggemaild: paracetamol en ibuprofen combineren en even bloed laten prikken om bloedarmoede uit te sluiten.![]()
Het hoeft ook niet te helpen tegen bloeden, wel tegen de pijn en dat doet het prima sinds ik een spiegel van ibuprofen en paracetamol heb opgebouwd. Ik ben al een stuk minder chaggie en in paniek dan vanochtend.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 18:33 schreef June. het volgende:
[..]
Helaas kan een huisarts niet zoveel, behoudens anticonceptie maar dat is nu juist niet de bedoelingNsaids helpen juist niet tegen het bloeden (sterker nog; bij veel gebruik kan het juist bloedingen veroorzaken!). Het remt prostaglandine: een stofje dat oa zorgt voor spierkrampen (dus oa van je baarmoeder). Je kunt voor de pijn wel een andere nsaid dan ibuprofen proberen (bijvoorbeeld diclofenac of naproxen). Soms wil dat ook nog wel eens helpen.
@bertha; ik heb dan nog wel geen kind, maar vind een dekentje ook leuker hoor![]()
quote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:08 schreef B.ertha het volgende:
Even een off-topic vraagje (dat mag toch wel?) aan degenen die al een kindje hebben:Dekentje!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:08 schreef B.ertha het volgende:
Even een off-topic vraagje (dat mag toch wel?) aan degenen die al een kindje hebben:deken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Gelukkig maar. Hopelijk is het ergste snel voorbij.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 21:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet te helpen tegen bloeden, wel tegen de pijn en dat doet het prima sinds ik een spiegel van ibuprofen en paracetamol heb opgebouwd. Ik ben al een stuk minder chaggie en in paniek dan vanochtend.
quote:Op maandag 26 februari 2018 07:16 schreef June. het volgende:
Hier ongesteldEisprong was denk ik ook precies in het weekend dat we niet samen waren. Pff.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |