abonnement Unibet Coolblue
pi_180969628
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:29 schreef Ciclon het volgende:

[..]

. Zoiezo bezopen, net nieuw in het land genieten van een uitkering, gratis woning met inboedel. Terwijl de mensen die hier geboren en getogen zijn moeten werken voor een inkomen waar de helft naar vaste lasten gaat en jaren moet wachten op een woning.
Maar het idiootste daaraan is ook nog dat de jongeren, die het meest getroffen zijn door de crisis en de woningnood.....nog steeds heel links denken.

Ik zie het in mijn eigen omgeving. Ik heb het dan niet over tieners, want die zijn nog gehersenspoeld op school, maar de jonge volwassenen, diplomas op zak van uni, maar als je met ze praat klinkt het alsof je net de Vara aan hebt gezet!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180969679
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 22:30 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Hmm, maar ik dacht dat Nederland ook al eens zoiets geopperd had, maar dat de EU heeft gezegd dat alle inwoners (dus ook de nieuwe) toch onder dezelfde wetgeving en vergoedingen moeten vallen.

Ik zal dat morgen toch eens uitzoeken.
Denemarken en Zwitserland sluiten dat uit door naturalisatie onmogelijk te maken voor migranten die afhankelijk zijn van een bijstandsuitkering en geen duurzaam arbeidsverleden hebben opgebouwd. Zwitserland eist bovendien terugbetaling van de eerder versterkte uitkeringen voordat tot naturalisatie kan worden overgegaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_180969995
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 22:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Denemarken en Zwitserland sluiten dat uit door naturalisatie onmogelijk te maken voor migranten die afhankelijk zijn van een bijstandsuitkering en geen duurzaam arbeidsverleden hebben opgebouwd. Zwitserland eist bovendien terugbetaling van de eerder versterkte uitkeringen voordat tot naturalisatie kan worden overgegaan.
Mijn dochter emigreerde naar Aussie en kreeg daar het eerste jaar geen uitkering mocht ze werkeloos worden, dat lijkt me gewoon een prima maatregel, het vereist dat de immigrant toch ook zelf wat geld moet meenemen, dat zou het al moeilijker maken voor een hoop afrikanen.

Zwitserland en Denen zijn ook niet gek!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180970033
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 22:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een soort moderne slavernij dus.
Eigenlijk wel. De bedrijven die de migranten daar te werk stellen zijn belangrijke concurrenten van de nederlandse land en tuinbouw bedrijven die er oneerlijke concurrentie door ondervinden. Hier zitten de arbo en vakbonden er dicht op. In Spanje kunnen de vakbonden niets uitrichten vanwege de politieke onwil. De vakbonden in Spanje staan erbij, kijken erna en staan machteloos.


quote:
Modern slavery in Spain?
About 100,000 migrants are estimated to work in the greenhouse production sector. They are mainly coming from Africa but also from Latin America and Eastern Europe. They are exploited as cheap labour forces to lower production costs. Average daily wages amount to 33 to 36 Euros. Since migrants depend on the income and have no other possibilities it is easy to lower wages and pay part of it illegally. Generally the crisis in Spain contributes to low wages for Spanish workers as well, for example labour costs are one third of those in the Netherlands (Barcelona Field Studies Center 2014).

Working conditions in greenhouses are very hard especially in summer times when temperatures can reach 45°C and immigrants often have no access to health and education services. It's mainly men working in the greenhouses leading to prostitution of women in the area. Furthermore tense social conditions and a lack of integration & labour regulation policy are leading to social conflicts in the region.


[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 06-08-2018 00:17:57 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_180973135
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 22:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Eigenlijk wel. De bedrijven die de migranten daar te werk stellen zijn belangrijke concurrenten van de nederlandse land en tuinbouw bedrijven die er oneerlijke concurrentie door ondervinden. Hier zitten de arbo en vakbonden er dicht op. In Spanje kunnen de vakbonden niets uitrichten vanwege de politieke onwil. De vakbonden in Spanje staan erbij, kijken erna en staan machteloos.

[..]

dat is ongeveer 7 euro per uur.

Dat valt me nog mee hoor. Toen ik 20 was werkte ik voor 4,80 per uur :')
There are only 151 Pokémon.
pi_180974594
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 00:47 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

dat is ongeveer 7 euro per uur.

Dat valt me nog mee hoor. Toen ik 20 was werkte ik voor 4,80 per uur :')
Gemiddeld 36 euro per werkdag van zeg circa 8 uur, 36/8=4,5 euro per uur.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_180975630
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 07:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Gemiddeld 36 euro per werkdag van zeg circa 8 uur, 36/8=4,5 euro per uur.
En het probleem is?

Ik denk dat je bijna geen enkel product kan verzinnen waar de gehele productieketen aan de Nederlandse arbeidswetgeving en het Nederlandse minimumloon voldoet.
  maandag 6 augustus 2018 @ 10:33:13 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180977147
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 22:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Eigenlijk wel. De bedrijven die de migranten daar te werk stellen zijn belangrijke concurrenten van de nederlandse land en tuinbouw bedrijven die er oneerlijke concurrentie door ondervinden. Hier zitten de arbo en vakbonden er dicht op. In Spanje kunnen de vakbonden niets uitrichten vanwege de politieke onwil. De vakbonden in Spanje staan erbij, kijken erna en staan machteloos.

[..]

Maar wij hebben ook een raar systeem van miljoenenmigratie uit Afrika die vervolgens in de bijstand geduwd worden terwijl er ook weer honderdduizenden uit Oost-Europa komen om hier schoon te maken en in de tuinbouw te werken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 6 augustus 2018 @ 10:46:33 #160
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_180977388
De hele EU dondert uit elkaar alleen maar ivm immigratie. Ipv landen te onderwerpen, zou het voor het intact houden van de EU, beter zijn als alle landen zelf hun immigratie- systeem mogen hanteren.

Als Duitsland en Zweden zo nodig miljoenen mensen wil opnemen, veel plezier, maar laat landen als Roemenie, Hongarije, Italie met rust als zij dat niet willen.
pi_180988531
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar wij hebben ook een raar systeem van miljoenenmigratie uit Afrika die vervolgens in de bijstand geduwd worden terwijl er ook weer honderdduizenden uit Oost-Europa komen om hier schoon te maken en in de tuinbouw te werken.
Eenmaal in de bijstand is de motivatie ook niet erg groot meer om in de land en tuinbouw aan het werk te gaan. Dat speelt dus niet in landen zoals Spanje. Het gedogen van illegale arbeid, ontduiking van CAO lonen en erbarmelijke arbeidsomstandigheden in sector daar veroorzaakt echter wel oneerlijke concurrentie.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_180988811
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:03 schreef Igen het volgende:

[..]

En het probleem is?

Ik denk dat je bijna geen enkel product kan verzinnen waar de gehele productieketen aan de Nederlandse arbeidswetgeving en het Nederlandse minimumloon voldoet.
Het is volgens mij een flink verschil met de doorsnee arbeidsomstandigheden en lonen die hier worden betaalt in de sector.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 6 augustus 2018 @ 21:31:22 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180990667
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:01 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Eenmaal in de bijstand is de motivatie ook niet erg groot meer om in de land en tuinbouw aan het werk te gaan. Dat speelt dus niet in landen zoals Spanje. Het gedogen van illegale arbeid, ontduiking van CAO lonen en erbarmelijke arbeidsomstandigheden in sector daar veroorzaakt echter wel oneerlijke concurrentie.
Als we de polen de keuze geven tussen werken in de kassen en met z’n zessen in een huurappartement of een bijstandsuitkering en een sociale huurwoning dan kiezen de meesten ook voor dat laatste.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181043402
Migranten die in die al eerder in Spanje asiel hebben aangevraagd kunnen vanaf zaterdag binnen 48 uur Duitsland worden uitgezet en teruggestuurd naar Spanje. De regeringen van Italië en Griekenland werken niet echt mee en willen tegemoetkomingen van Duitsland zien.

quote:
Die Verhandlungen mit Spanien zu den bilateralen Verträgen sind nun abgeschlossen

In Kraft treten wird die Vereinbarung am Samstag. Von diesem Tag an werden Flüchtlinge, die an der bayerischen Grenze ankommen, in Spanien aber bereits Asyl beantragt haben, gar nicht erst ins Land gelassen und nach maximal 48 Stunden wieder nach Spanien zurückgeschickt. Die Verhandlungen mit Spanien zu den bilateralen Verträgen sind nun abgeschlossen."

Italien und Griechenland fordern Gegenleistungen
Der innenpolitische Sprecher der Unionsfraktion, Mathias Middelberg, spricht zwar von einem großen Erfolg für den Innenminister und bezeichnet die Vereinbarung mit Spanien als gute Grundlage für die Verhandlungen mit den anderen Staaten - doch im Gegensatz zu Spanien fordern sowohl Italien als auch Griechenland Gegenleistungen für etwaige Zusagen.

"Es geht im Grunde immer darum, dass wenn wir Flüchtlinge von unserer Grenze zurückführen nach Athen oder Rom, dann umgekehrt sowohl die Italiener als auch die Griechen wollen, dass wir andere Flüchtlinge von ihnen nach Deutschland übernehmen", sagte der Innenminister am vergangenen Sonntag im ARD-Sommerinterview. Solche Zugeständnisse will Seehofer um jeden Preis vermeiden.

"Das würde die deutsche Bevölkerung nicht verstehen. Wenn wir also mehr aufnehmen würden, als wir an der Grenze zurückweisen. Das kann ja nicht im Ernst der politische Wille sein", sagte Seehofer.


[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 09-08-2018 14:11:22 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181058477
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 23:36 schreef Digi2 het volgende:
Migranten die in die al eerder in Spanje asiel hebben aangevraagd kunnen vanaf zaterdag binnen 48 uur Duitsland worden uitgezet en teruggestuurd naar Spanje. De regeringen van Italië en Griekenland werken niet echt mee en willen tegemoetkomingen van Duitsland zien.

[..]

deze speech had er misschien wat mee te maken±

Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181116766
quote:
Treffen mit Spaniens Premier, Merkel kritisiert Dublin-System

Deutschland habe seinen Beitrag in den europäischen Trustfonds für Tunesien und Marokko eingezahlt, weil diese Unterstützung in der Grenzsicherung, aber auch Entwicklungszusammenarbeit bräuchten, sagte Merkel. "Wenn die Differenz zwischen den Perspektiven Afrikas und den Perspektiven Europas zu groß ist, dann werden die Ursachen von Migration und Flucht nicht zu bewältigen sein", warnte sie.
Deswegen müssten die EU-Mitgliedstaaten daran arbeiten, ein "faires Verteilsystem zu finden und gemeinsam die Rückführung zu organisieren". Es handele sich um "eine Herausforderung, die wir gemeinsam zu bewältigen haben". Kein Land könne sich vor dieser Aufgabe drücken.
Ik zie niet in hoe de vooruitzichten voor afrikanen wezenlijk te verbeteren gezien de enorme bevolkingstoename. Het komt op mij over als dweilen met de kraan open. Ik verwacht niet dat veel europese landen opschuiven richting Merkel en de spaanse regering.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181117296
quote:
Was een zeer heldere en een op bijna alle punten naadloos aansluitende speech. Het gejoel van de diversiteitsaanhang was wel tamelijk beschamend.
pi_181119126
Merkel Party Member Tells Germans Not to Be Worried About Becoming a Minority

A member of German Chancellor Angela Merkel’s Christian Democratic Union (CDU) has penned a column telling Germans they should not be worried about becoming minorities in their cities.

CDU politician Barbara John has claimed “it is only a matter of time before people with a migration background make up the majority of the population in larger cities,” and that Germans should not be worried, in a column the 80-year-old penned for German paper Tagesspiegel this week.

Last year, Frankfurt became the first city in Germany in which native Germans are a minority and almost all the recent population growth in the country has been shown to have been driven by mass migration.

“The trend towards the rapidly growing proportion of migrants is irreversible,” according to John who added that Dutch cities like Amsterdam and the centre of Rotterdam, in which the native Dutch are not the majority, prove that fears of becoming a minority were “unfounded”.

https://www.tagesspiegel.(...)t-sind/22881050.html

________________________________

Ik volg deze redenatie niet. We hoeven ons geen zorgen te maken omdat A'dam en R'dam ook nog bestaan? De zorg zit 'm in het worden van de minderheid zelf, niet in allerlei (stroman-)doemscenario's.
pi_181120541
Makkelijk praten als je 80 bent... Na jou de zonvloed.....
There are only 151 Pokémon.
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2018 @ 06:37:54 #170
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181121297
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 01:26 schreef Wijs-aperig het volgende:
Merkel Party Member Tells Germans Not to Be Worried About Becoming a Minority

A member of German Chancellor Angela Merkel’s Christian Democratic Union (CDU) has penned a column telling Germans they should not be worried about becoming minorities in their cities.

CDU politician Barbara John has claimed “it is only a matter of time before people with a migration background make up the majority of the population in larger cities,” and that Germans should not be worried, in a column the 80-year-old penned for German paper Tagesspiegel this week.

Last year, Frankfurt became the first city in Germany in which native Germans are a minority and almost all the recent population growth in the country has been shown to have been driven by mass migration.

“The trend towards the rapidly growing proportion of migrants is irreversible,” according to John who added that Dutch cities like Amsterdam and the centre of Rotterdam, in which the native Dutch are not the majority, prove that fears of becoming a minority were “unfounded”.

https://www.tagesspiegel.(...)t-sind/22881050.html

________________________________

Ik volg deze redenatie niet. We hoeven ons geen zorgen te maken omdat A'dam en R'dam ook nog bestaan? De zorg zit 'm in het worden van de minderheid zelf, niet in allerlei (stroman-)doemscenario's.
Dit is toch volslagen idioot.
We hadden het eerst over vluchtelingen helpen, mensen in nood die je uiteraard uit humanitaire overwegingen niet geheel aan hun lot kunt overlaten.

En nu praat men over het feit of het wenselijk en/of kwalijk is wanneer de autochtone bevolking in steden in de minderheid geraakt.
Ja, natuurlijk is dat een kwalijke zaak, en je krijgt er geheid gedonder van.
Hoe kan je er als regering nou bewust naartoe werken je eigen bevolking tot een minderheid om te vormen?

Dan ben je toch compleet doorgeslagen.

Dit is geen vluchtelingen meer helpen, dit is je eigen land/Europa naar de klote helpen.

quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 02:34 schreef Eenskijken het volgende:
Makkelijk praten als je 80 bent... Na jou de zonvloed.....
En dit, men zou een maximale leeftijdsgrens moeten voeren voor politici om te voorkomen dat dit soort bejaarden de toekomst van de jeugd verziekt.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zondag 12 augustus 2018 @ 07:27:05 #171
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181121420
Ik heb het gevoel dat de schrijfster van die column, en mogelijk meerdere politici aan haar zijde van het spectrum, oprecht gelooft dat met het verkrijgen van de Duitse nationaliteit een immigrant ook echt Duitser wordt. Juridisch is dat ook zo, maar praktisch is het een ander verhaal imho. Een immigrant houdt zijn eigen cultuur, gebruiken en normen en waarden, en voor veel immigranten botst dat met westerse cultuur en waarden. Dat dat, samen met zwakke sociaal-economische positie, tot gesegregeerde migranten gemeenschappen leidt zien we op meerdere plekken in Europa en is voor mij onwenselijk. Als zulke gemeenschappen zelfs tot een meerderheid in een stad worden, is die stad dan nog wel herkenbaar als een Duitse of Nederlandse stad?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181121599
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 00:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe de vooruitzichten voor afrikanen wezenlijk te verbeteren gezien de enorme bevolkingstoename. Het komt op mij over als dweilen met de kraan open. Ik verwacht niet dat veel europese landen opschuiven richting Merkel en de spaanse regering.
Zelfs uit Tunesië willen grote aantallen mensen weg. Om “de vluchtoorzaken te bestrijden”, zoals politici graag bepleiten, moet je dus in heel Afrika een substantieel hoger economisch ontwikkelingsniveau bereiken dan nu in Tunesië. Dat is zelfs zonder bevolkingsgroei al volstrekt utopisch. Maar zolang dat niet bereikt wordt, betekent meer welvaart alleen maar dat meer mensen een mensensmokkelaar kunnen betalen.
pi_181122201
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 01:26 schreef Wijs-aperig het volgende:
Merkel Party Member Tells Germans Not to Be Worried About Becoming a Minority

A member of German Chancellor Angela Merkel’s Christian Democratic Union (CDU) has penned a column telling Germans they should not be worried about becoming minorities in their cities.

CDU politician Barbara John has claimed “it is only a matter of time before people with a migration background make up the majority of the population in larger cities,” and that Germans should not be worried, in a column the 80-year-old penned for German paper Tagesspiegel this week.

Last year, Frankfurt became the first city in Germany in which native Germans are a minority and almost all the recent population growth in the country has been shown to have been driven by mass migration.

“The trend towards the rapidly growing proportion of migrants is irreversible,” according to John who added that Dutch cities like Amsterdam and the centre of Rotterdam, in which the native Dutch are not the majority, prove that fears of becoming a minority were “unfounded”.

https://www.tagesspiegel.(...)t-sind/22881050.html

________________________________

Ik volg deze redenatie niet. We hoeven ons geen zorgen te maken omdat A'dam en R'dam ook nog bestaan? De zorg zit 'm in het worden van de minderheid zelf, niet in allerlei (stroman-)doemscenario's.
De grote steden in Nederland zijn allemaal al overwegend door buitenlanders ingenomen, wie het zich kan veroorloven trekt zich terug in de rondomliggende gemeenten...
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181122303
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 08:13 schreef Igen het volgende:
betekent meer welvaart alleen maar dat meer mensen een mensensmokkelaar kunnen betalen.
Daar had ik nog niet aan gedacht maar dat kan een inderdaad een ongewenst neveneffect zijn waardoor de migratie eerder toe dan afneemt. Soms kunnen neveneffecten van een grote orde zijn en onverwacht omdat men van verkeerde aannames uitgaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 12-08-2018 09:19:51 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181122312
Gisteren op het nieuws werd er gezegd dat Spanje het niet meer aan kon, ze hebben inmiddels 25.000 illegalen binnengehaald!

Daarom werden ze in 1 dag gescreend, en degenen (de overgrote meerderheid) die geen asiel krijgt, werd losgelaten met een vrijbrief, waarmee ze door heel Europa konden reizen.....bv naar Nederland en Duitsland!

Want die mensen hebben geen paspoort dus weet Spanje niet waar ze naar terug moeten


Dit aldus het journaal NPO van 8 uur.


Daarna keek ik naar Nieuwsuur, daar werd gezegd dat de grote toeloop op Spanje....Spanje kan het niet alleen aan....bladiebladiebla..maar als immigranten geen asiel krijgen, dan mogen ze ook Duitland niet in, want Spanje eerste land van aankomst etc

Over Nederland werd niks gezegd, dus kunnen wij die binnenkort tegemoet zien?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zondag 12 augustus 2018 @ 09:22:30 #176
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181122521
Hophop, volgende week grenscontroles aan de Spaans-Franse grens..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181122836
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 08:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Zelfs uit Tunesië willen grote aantallen mensen weg. Om “de vluchtoorzaken te bestrijden”, zoals politici graag bepleiten, moet je dus in heel Afrika een substantieel hoger economisch ontwikkelingsniveau bereiken dan nu in Tunesië. Dat is zelfs zonder bevolkingsgroei al volstrekt utopisch. Maar zolang dat niet bereikt wordt, betekent meer welvaart alleen maar dat meer mensen een mensensmokkelaar kunnen betalen.
De Europese landbouw subsidies afschaffen en vrijhandel inperken zou de welvaart in Afrika een boost kunnen geven.

  zondag 12 augustus 2018 @ 09:46:58 #178
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181122879
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 09:06 schreef ietjefietje het volgende:
Gisteren op het nieuws werd er gezegd dat Spanje het niet meer aan kon, ze hebben inmiddels 25.000 illegalen binnengehaald!

Daarom werden ze in 1 dag gescreend, en degenen (de overgrote meerderheid) die geen asiel krijgt, werd losgelaten met een vrijbrief, waarmee ze door heel Europa konden reizen.....bv naar Nederland en Duitsland!

Want die mensen hebben geen paspoort dus weet Spanje niet waar ze naar terug moeten

Dit aldus het journaal NPO van 8 uur.

Daarna keek ik naar Nieuwsuur, daar werd gezegd dat de grote toeloop op Spanje....Spanje kan het niet alleen aan....bladiebladiebla..maar als immigranten geen asiel krijgen, dan mogen ze ook Duitland niet in, want Spanje eerste land van aankomst etc

Over Nederland werd niks gezegd, dus kunnen wij die binnenkort tegemoet zien?
Dit kan toch niet? 1 dag screenen, je hebt geen idee wie al die mensen zijn. Geen wonder dat de Fransen alweer grenscontroles aan het uitvoeren zijn. En waarom hebben we überhaupt nog paspoorten, als de hele wereld kennelijk gewoon door heel Europa mag zwerven op de bonnefooi?

Hoe sneller de EU klapt hoe beter.
pi_181127167
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit kan toch niet? 1 dag screenen, je hebt geen idee wie al die mensen zijn. Geen wonder dat de Fransen alweer grenscontroles aan het uitvoeren zijn. En waarom hebben we überhaupt nog paspoorten, als de hele wereld kennelijk gewoon door heel Europa mag zwerven op de bonnefooi?

Probleem is dat illegale migranten niet onbeperkt mogen worden geïnterneerd als ze weigeren mee te werken hun identiteit op te helderen. In het verleden betrof het slecht een beperkte groep maar nu werkt het juist het asielshoppen in de hand want de info is in het smartphone tijdperk direct beschikbaar. Na 1 dag kan van eritreers z.w.z. de identiteit niet vastgesteld worden dus die komen voor een groot deel naar Nederland ga daar maar gerust vanuit want 90% daarvan krijgt hier asiel en een bijstandsuitkering. Na een aantal jaren is 80% van deze migranten nog steeds van de bijstand afhankelijk.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181139410
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 13:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Probleem is dat illegale migranten niet onbeperkt mogen worden geïnterneerd als ze weigeren mee te werken hun identiteit op te helderen. In het verleden betrof het slecht een beperkte groep maar nu werkt het juist het asielshoppen in de hand want de info is in het smartphone tijdperk direct beschikbaar. Na 1 dag kan van eritreers z.w.z. de identiteit niet vastgesteld worden dus die komen voor een groot deel naar Nederland ga daar maar gerust vanuit want 90% daarvan krijgt hier asiel en een bijstandsuitkering. Na een aantal jaren is 80% van deze migranten nog steeds van de bijstand afhankelijk.
Het lijkt me toch dat je een wet kunt veranderen als het niet werkt, maar de realiteit is natuurlijk dat Brussel het allemaal wel best vindt!

Het kleine beetje welvaart wat de gewone arbeiders voor mekaar hebben geboktst wordt op die manier weer afgenomen. Er ligt een grote taak voor een linkse partij die werk en een woning normaal vindt voor de nederlanders.....maar de linkse parijen zitten vast aan de vreemdelingen knuffelpolitiek. De pvda met z'n 9 zetels waant zich nog een partij met invloed, van 53 Zetels in de tijd van Den Uyl!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181142243
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:28 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Het lijkt me toch dat je een wet kunt veranderen als het niet werkt, maar de realiteit is natuurlijk dat Brussel het allemaal wel best vindt!

De EU zal een eigen vluchtelingenverdrag moeten opstellen naar mijn idee omdat ten tijde van het opstellen huidige verdrag het idee van een grote volksverhuizing met al zijn consequenties helemaal niet ter sprake kwam, er is geen rekening mee gehouden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Digi2 op 13-08-2018 00:20:17 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181439785
Migranten die werkzaam zijn in de italiaanse land en tuinbouw protesteren tegen de slechte arbeidsomstandigheden, woonomstandigheden en lage lonen n.a.v. enkele dodelijk ongelukken. Het merendeel van de circa 30.000 landarbeiders is illegaal. Er is sprake van lonen van minder dan 20 euro per dag terwijl het wettelijk loon op 7 euro per uur is vastgesteld en tenminste 50 euro per dag.

quote:
Tödliche Unfälle in Italien, Die Wut der Erntehelfer
Zehntausende Erntehelfer schuften in den Tomatenfeldern Süditaliens. Viele von ihnen kommen aus Afrika, haben keine Papiere und hausen in Baracken. Nach tödlichen Unfällen entlädt sich nun ihre Wut.

"Wir sind keine Sklaven", rufen die Demonstranten in den roten T-Shirts, die auch Transparente in die Luft halten. Darauf steht unter anderem: "Es reicht - genug tote Landarbeiter." Denn 16 ihrer Kollegen sind innerhalb weniger Tage auf dem Weg zur Arbeit ums Leben gekommen - ihretwegen demonstrieren die etwa 500 meist afrikanischen Arbeiter in der Gegend von Foggia in Apulien.

Sie kämpfen gegen Ausbeutung, Unterdrückung und mangelnde Arbeitssicherheit. Stundenlang ernteten sie für einen Hungerlohn auf den Feldern Tomaten, erzählt Idrisa aus dem Senegal: "Wir fangen morgens um 07 Uhr an, manchmal auch schon um 05 Uhr. Dann arbeiten wir oft zwölf Stunden. Das Gesetz sieht sieben Euro die Stunde vor und mindestens 50 Euro am Tag. Wir kriegen weniger als 20 Euro. Das ist nicht normal. Wir fordern Würde, Respekt und Legalität."

"Wir brauchen Papiere"
Ungefähr 30.000 Erntehelfer arbeiten in der Gegend um Foggia. Die meisten von ihnen haben keine Aufenthaltserlaubnis, sie leben in illegalen Ghettos, werden von ihren Arbeitgebern wie Tiere auf Transportern zu den Feldern gekarrt, Sicherheitsstandards gibt es kaum.

Es seien unhaltbare Zustände, sagt Mamadoussuelgou, der seit zwei Jahren in Italien ist: "Wir wollen nicht in den Ghettos leben, keiner will unter diesen Bedingungen leben. Aber wir brauchen Papiere, um Wohnungen anzumieten, eine gute Arbeit, damit man die Miete zahlen kann und es einem gut geht."
Veel jonge autochtone italianen hebben geen werk en geen eigen woning omdat ze de huur ervan niet kunnen betalen. Het legaliseren van deze migranten kan alleen helpen als ze daarna naar noord europa vertrekken voor legaal werk in de land&tuinbouw.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181439930
Hoe zit het met de werkgevers in italie die deze illegalen zwart in dienst nemen worden die niet vervolgd?
pi_181439955
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:47 schreef Basp1 het volgende:
Hoe zit het met de werkgevers in italie die deze illegalen zwart in dienst nemen worden die niet vervolgd?
In Spanje wordt het gedoogd en in Italië is er geringe kans op vervolging. Blijkbaar zijn de pakkans en sancties zo gering in Italië dat het geen merkbaar tegenwicht biedt aan grootschalige inzet van illegale arbeiders.


quote:
Die Supermärkte sind voll mit günstigem Obst und Gemüse. Aus Spanien kommt die meiste Ware, auch Italien ist ein wichtiger Lieferant. Wie können die Länder so günstig produzieren? Der Film deckt katastrophale Arbeitsbedingungen auf.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:55:44 #185
471419 Otger
Reconquista
pi_181440778
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 09:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De Europese landbouw subsidies afschaffen en vrijhandel inperken zou de welvaart in Afrika een boost kunnen geven.

Helemaal mee eens, het zou tevens ook veel beter zijn voor het Nederlandse landschap als het minder intensief gebruikt zou worden.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:05:45 #186
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181441026
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 09:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De Europese landbouw subsidies afschaffen en vrijhandel inperken zou de welvaart in Afrika een boost kunnen geven.

Zodat er meer de overtocht kunnen betalen? :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:19:34 #187
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181444809
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 09:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De Europese landbouw subsidies afschaffen en vrijhandel inperken zou de welvaart in Afrika een boost kunnen geven.

Dat het daar een zooitje is en men zich tegenover elkaar/het volk asociaal gedraagt heeft er niks mee te maken denk je ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:55:07 #188
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181447176
quote:
19s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 14:55 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het verdrag van Schengen is gewoon dood.
Het Dublin verdrag is ook op sterven na dood en nu komen op europees niveau de huidige mensenrechtenverdragen onder druk. Hongarije negeert ze eigenlijk al en Italië dreigt ermee ze te gaan negeren en doet het mogelijk al t.a.v. de casus Diciotti.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:11:10 #190
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181450740
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 15:33 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het Dublin verdrag is ook op sterven na dood en nu komen op europees niveau de huidige mensenrechtenverdragen onder druk. Hongarije negeert ze eigenlijk al en Italië dreigt ermee ze te gaan negeren en doet het mogelijk al t.a.v. de casus Diciotti.
Schuld van Merkel. Nul toetsing, nul visie, nul uitvoering. Die mogen ze wat mij betreft abknallen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:15:12 #191
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181450854
En de EU(Brussel) mag wat mij betreft ook een nekshot krijgen. EU is voor vrede. Laat me niet lachen.De wisselwerking is zo groot dat er op papier een Europa is van 2 of 3 snelheden. En gedivergeerd.
pi_181454077
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:02 schreef Digi2 het volgende:
De EU zal een eigen vluchtelingenverdrag moeten opstellen naar mijn idee omdat ten tijde van het opstellen huidige verdrag het idee van een grote volksverhuizing met al zijn consequenties helemaal niet ter sprake kwam, er is geen rekening mee gehouden.
Inderdaad, van de VN kunnen we niet langer op aan, die hebben heel andere belangen, en dan heb ik het nog niet eens over vage complottheorien....
Het grootste deel van de VN lidstaten zijn arme landen (armer dan WestEuropa in ieder geval) die geen enkel probleem zien in de migratie van hun burgers naar rijkere landen.
In veel gevallen zijn ze hun burgers liever kwijt dan rijk.....

Net als dat je nooit een stevig woord van de VN hoort over de radicale islam en de invloed daarvan op het MiddenOosten, Afrika en Azie (laat staan in Europa)
Met iets van 60 lidstaten waar een moslim-meerderheid is gaat dat gewoon niet gebeuren....

Het huidige VN-vluchtelingenverdrag stamt uit een andere tijd en moeten we niet heilig verklaren, het moet aangepast worden, en anders dan moeten we het maar opzeggen.
Dan ben je er binnen een jaar vanaf, en aangezien wij als Nederland in de verste verte niet grenzen aan een oorlogsgebied, hoeft dit geen enkel probleem te zijn, toch..... ?
pi_181454379
In de tijd dat het vluchtelingenverdrag werd opgesteld had je o.a. dat vele miljoenen Duitsers uit Tsjechië en uit het huidige Polen werden weggejaagd. Dat er toen geen sprake was van volksverhuizingen lijkt me dus onjuist.
pi_181457391
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:17 schreef Igen het volgende:
In de tijd dat het vluchtelingenverdrag werd opgesteld had je o.a. dat vele miljoenen Duitsers uit Tsjechië en uit het huidige Polen werden weggejaagd. Dat er toen geen sprake was van volksverhuizingen lijkt me dus onjuist.
Terechte opmerking. Het blijkt dat ook gedurende WOII meer dan 7 miljoen mensen uit hun land verdreven werden vanwege de oorlog. Mijn opmerking dat er geen rekening met volksverhuizingen zou zijn gehouden neem ik bij deze terug.

Displaced Persons WOII
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 26 augustus 2018 @ 05:47:33 #195
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181464160
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:17 schreef Igen het volgende:
In de tijd dat het vluchtelingenverdrag werd opgesteld had je o.a. dat vele miljoenen Duitsers uit Tsjechië en uit het huidige Polen werden weggejaagd. Dat er toen geen sprake was van volksverhuizingen lijkt me dus onjuist.
Maar waar gingen die Duitsers heen? Duitsland lijkt me? Dus volksverhuizing ja, maar van etnische Duitsers naar Duitsland. Dat zie ik meer als een etnische zuivering om etnische grenzen minder fuzzy te maken en in overeenstemming met de landsgrenzen. Onvergelijkbaar met de situatie van nu.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181659632
quote:

Oversteek Middellandse Zee steeds dodelijker


Vluchtelingen en migranten die in bootjes de Middellandse Zee oversteken, lopen daarbij een stuk meer risico dan vorig jaar. Dat komt onder meer doordat minder reddingsschepen actief zijn voor de kust van Libië, zegt de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties (VN).

De UNHCR concludeert in een rapport dat steeds minder migranten proberen de oversteek te maken vanuit Libië. Degenen die nog wel vertrekken, komen relatief vaker om het leven dan vorig jaar.

Eind juli waren voor zover bekend bijna elfhonderd mensen omgekomen tijdens tochten over de gevaarlijke 'centrale' route over de Middellandse Zee, die onder meer naar Italië gaat.

In totaal overleed ongeveer een op de achttien migranten op dat traject tijdens de eerste zeven maanden van dit jaar. Dat was in dezelfde periode in 2017 nog een op de 42, aldus de UNHCR. Er deden zich dit jaar op die centrale route zeker tien incidenten voor waarbij minstens vijftig mensen het leven verloren.

Minder reddingsschepen bij Libië
Een belangrijke oorzaak is dat minder zogenoemde zoek- en reddingscapaciteit beschikbaar is voor de Libische kust. In de eerste zeven maanden van vorig jaar, haalden acht NGO's daar samen zo'n 39.000 vluchtelingen en migranten van bootjes. Inmiddels zijn er een stuk minder van die reddingsorganisaties actief.

''Het gevolg is dat vluchtelingen en migranten langer op overvolle en onveilige vaartuigen zitten en grotere afstanden afleggen voordat ze worden gezien en gered'', stelt de VN-organisatie. ''En er zijn minder spelers beschikbaar om hulp te verlenen als ze kapseizen in internationale wateren.''
Libië is vooral een transitroute voor migratie naar Italië maar de italiaanse regering weigert ondertussen boten van de NGO's aan te laten leggen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181662922
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 09:55 schreef Otger het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, het zou tevens ook veel beter zijn voor het Nederlandse landschap als het minder intensief gebruikt zou worden.
Het vervoer van al dat voedsel veroorzaakt veel te veel Co2 uitstoot!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181713914
Vele eritreers zullen nog volgen want in Spanje of Italië blijven ze echt niet vanwege het gebrek aan bijstandsuitkeringen in die landen en waar zij erg afhankelijk van blijken te zijn.

quote:
32 verstekelingen op industrieterrein in Moerdijk ontdekt
De politie heeft tientallen verstekelingen gevonden op het industrieterrein van Moerdijk. Het gaat waarschijnlijk om mannen en vrouwen uit Eritrea. Ze werden verspreid over het industriegebied gevonden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181714352
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:12 schreef Digi2 het volgende:
Vele eritreers zullen nog volgen want in Spanje of Italië blijven ze echt niet vanwege het gebrek aan bijstandsuitkeringen in die landen en waar zij erg afhankelijk van blijken te zijn.

[..]

Opgepakt? En worden nu in de watten gelgd!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181714505
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:28 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Opgepakt? En worden nu in de watten gelegd!
Niet direct waarschijnlijk maar eritreers krijgen eigenlijk bijna altijd asiel in Nederland. Verder blijkt uit cijfers van het CBS dat uiteindelijk het overgrote merendeel in de bijstand terechtkomt en daarvan afhankelijk blijft.Vooral eritreers en somaliers vormen de nieuwe groeiende onderklasse in Nederland.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 9 september 2018 @ 13:28:25 #201
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181796610
Uiteindelijk is er maar 1 oplossing, de EU moet in Afrika landen gaan creëeren met een planeconomie en socialistisch gedachtengoed.

Ik ben zelf een vvd stemmer maar toch ben ik hier van overtuigd.
speak only if it improves the silence.
pi_181796807
quote:
Goed dat ze het doen. Vraag me af hoeveel steun er zo onderhand nog voor die houding van de Raad van Europa is.
pi_181796831
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 14:08 schreef TjjWester het volgende:
Uiteindelijk is er maar 1 oplossing, de EU moet in Afrika landen gaan creëeren met een planeconomie en socialistisch gedachtengoed.

China is er vollop bezig, laten wij onze vingers er maar beter niet aan branden als ex kolonisator met een schuldcomplex.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 9 september 2018 @ 14:40:07 #205
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181797030
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 14:23 schreef Digi2 het volgende:

[..]

China is er vollop bezig, laten wij onze vingers er maar beter niet aan branden als ex kolonisator met een schuldcomplex.
Eensch.

Laat China maar lekker hun gang gaan.
pi_181810042
Het gemiddelde IQ (70) in Afrika is ook:

• 15 punten onder het IQ van de gemiddelde basis-beroeps VMBO-student
• 25-punten onder het IQ van de gemiddelde kader-beroeps student. (85 & 95)




Jordan Peterson zegt dat het erg zeldzaam is dat er goede banen zijn voor mensen met een IQ van minder dan 85... het leren van Excel zal dan al te moeilijk zijn. ()

De bovengemiddelde mensen vallen dan onder "zwakbegaafd" (80-89) en de ondergemiddelde mensen vallen onder "lichte verstandelijke beperking" (70-79).

Is dit racistisch?
  maandag 10 september 2018 @ 04:53:16 #207
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181810435
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 02:49 schreef ujjain het volgende:
Het gemiddelde IQ (70) in Afrika is ook:

• 15 punten onder het IQ van de gemiddelde basis-beroeps VMBO-student
• 25-punten onder het IQ van de gemiddelde kader-beroeps student. (85 & 95)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jordan Peterson zegt dat het erg zeldzaam is dat er goede banen zijn voor mensen met een IQ van minder dan 85... het leren van Excel zal dan al te moeilijk zijn. ()

De bovengemiddelde mensen vallen dan onder "zwakbegaafd" (80-89) en de ondergemiddelde mensen vallen onder "lichte verstandelijke beperking" (70-79).

Is dit racistisch?
Nee. Hij ziet Oost Aziaten slimmer dan hijzelf. En als ik zo op de uni kijk bij mij in de buurt, klopt dat aardig. Ook de geadopteerde Chinezen doen het allemaal heel goed, volgens mij ook een stuk beter dan Afrikaanse adoptiekinderen.
pi_181811201
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 14:21 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Vraag me af hoeveel steun er zo onderhand nog voor die houding van de Raad van Europa is.
Politieke steun is er nog volop. Hoewel dat dus steeds minder wordt en er in sommige Europese landen als Italie en Spanje al geen politieke meerderheid meer is voor die houding.

Wat betreft de Europese burger: die is zo'n houding al meer dan zit. Al jaren.

Niet dat de Raad van Europa zich ook maar iets zal interesseren voor die steun of beter het gebrek daaraan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181812611
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 02:49 schreef ujjain het volgende:
Het gemiddelde IQ (70) in Afrika is ook:

• 15 punten onder het IQ van de gemiddelde basis-beroeps VMBO-student
• 25-punten onder het IQ van de gemiddelde kader-beroeps student. (85 & 95)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jordan Peterson zegt dat het erg zeldzaam is dat er goede banen zijn voor mensen met een IQ van minder dan 85... het leren van Excel zal dan al te moeilijk zijn. ()

De bovengemiddelde mensen vallen dan onder "zwakbegaafd" (80-89) en de ondergemiddelde mensen vallen onder "lichte verstandelijke beperking" (70-79).

Is dit racistisch?
Ding is ook dat het juist die banen zijn welke het eerst ten prooi zullen vallen aan AI/robotica. Je ziet nu al hoe veel bedrijfsprocessen er geautomatiseerd worden en in de nabije toekomst dus niet meer door mensen worden gedaan. Zo las ik laatst nog dat PostNL ook bezig is om ook met sorteren van pakketpost te gaan automatiseren. Briefpost was al, pakketpost binnenkort dus ook. Daardoor zouden een paar honderd man op sorteercentra door heel NL hun baan verliezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door naiipajiiau op 10-09-2018 10:14:54 ]
pi_181852763
quote:
Juncker wil tienduizend EU-grenswachten om migratie te beteugelen'
De Europese Commissie wil in de komende twee jaar een Europees grensagentschap oprichten. Tienduizend grensbewakers moeten de randen van Europa in de gaten gaan houden en de migratie beteugelen.

Dat is één van de voorstellen die EC-voorzitter Jean-Claude Juncker doet in zijn nog vertrouwelijke 'Staat van de Unie', de jaarlijkse 'troonrede' van de Europese Unie waar de Volkskrant de hand op heeft weten te leggen.

De totale kosten van de grenswachten zouden 12 miljard euro bedragen. Bij de lidstaten bestaat door de hoge kosten veel verzet tegen het plan. Ook zijn de lidstaten bang te veel soevereiniteit in te moeten leveren, aangezien de Europese grenswachters in noodsituaties de taken van nationale douaniers overnemen.

Sinds 2016 bestaat er al een Europees grensagentschap, dat voorheen bekendstond als Frontex. Juncker stelt echter een vertienvoudiging van het aantal medewerkers voor, zodat de grote migratieproblematiek beter kan worden aangepakt.

Van de tienduizend grenswachters komen er drieduizend in vaste dienst van de EU. De overige zevenduizend zijn nationale douaniers die door de lidstaten aan het agentschap moeten worden uitgeleend.
Ik heb zelf geen vertrouwen in Frontex. Op dit moment is de migratiestroom over land grotendeels tot staan gekomen en zijn er mogelijkheden genoeg ook de laatste sluiproutes verder te dichten zonder Frontex. Frontex staat onder een EU mandaat en het vergroten ervan zie ik eerder tot toenemende dan afnemende migratie leiden, weggegooid geld dus naar mijn mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 12-09-2018 08:37:15 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 12 september 2018 @ 09:11:07 #211
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181853279
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 08:20 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen vertrouwen in Frontex. Op dit moment is de migratiestroom over land grotendeels tot staan gekomen en zijn er mogelijkheden genoeg ook de laatste sluiproutes verder te dichten zonder Frontex. Frontex staat onder een EU mandaat en het vergroten ervan zie ik eerder tot toenemende dan afnemende migratie leiden, weggegooid geld dus naar mijn mening.
En met de huidige juridische kaders, hoe gaan meer grenswachters dan tot minder immigranten leiden? Je mag ze niet eens meteen aan de grens terugschoppen als ze zeggen asiel aan te willen vragen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181853363
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:11 schreef nixxx het volgende:

[..]

En met de huidige juridische kaders, hoe gaan meer grenswachters dan tot minder immigranten leiden? Je mag ze niet eens meteen aan de grens terugschoppen als ze zeggen asiel aan te willen vragen.
Eu doet voorkomen of die tienduizend grenswachten instructie zullen krijgen om de grens te bewaken, in werkelijkheid gaan er alleen nog maar meer boten varen om de immigranten op te pikken!

Juncker heeft besloten dat EU moet groeien en omdat we niet genoeg babies krijgen....en waarom zou je ook op je 3kamerflatje?! En dus moeten de afrikanen hier komen wonen.

UK heeft het spelletje nu door en denken Wegwezen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181853393
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:11 schreef nixxx het volgende:

[..]

En met de huidige juridische kaders, hoe gaan meer grenswachters dan tot minder immigranten leiden? Je mag ze niet eens meteen aan de grens terugschoppen als ze zeggen asiel aan te willen vragen.
Ik zie het als een soort van window dressing met een heel hoog kostenplaatje. Er is niet eens een eensluidend EU immigratie en asielbeleid. Hoe kan je dan Frontex over een krachtdadig mandaat laten beschikken dat immigratie zou beperken? De volgorde klopt mijnsinziens al niet en is onlogisch.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181858464
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 14:08 schreef TjjWester het volgende:
Uiteindelijk is er maar 1 oplossing, de EU moet in Afrika landen gaan creëeren met een planeconomie en socialistisch gedachtengoed.

Ik ben zelf een vvd stemmer maar toch ben ik hier van overtuigd.
Tuurlijk joh, we gaan eerst 122 miljard bij de nederlanders weghalen om ze van het gas af te krijgen, daarna gaan we ook nog met zijn allen 4 miljard Afrikanen onderhouden!

Dat kan je alleen maar bedenken als Vvd'er, je betaalt zelf zeker geen belasting?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181946445
quote:
Video Reportage, Uganda: Paradies für Flüchtlinge

Sie flohen aus dem Südsudan, der Demokratischen Republik Kongo, aus Burundi und Ruanda. Das Erstaunliche an Ugandas Aufnahmepolitik: Flüchtlinge werden hier nicht in Lagern aufgenommen, sondern sie erhalten kleine Grundstücke, auf denen sie Häuser bauen und Getreide sähen können. Sie dürfen im Land arbeiten und sich frei bewegen.
Oeganda geeft elke vluchteling een stukje grond van 7x10 m. Ze kunnen hier een huisje op bouwen en wat landbouw bedrijven. Het blijkt dat het vluchtelingen moeilijk lukt een zelfstandig bestaan op te bouwen en 70 m2 is daar niet toereikend voor. De UNHCR verstrekt medische hulp, voedsel en onderwijs. Sommige vluchtelingen zouden liever geld willen ontvangen maar het risico is dan aanwezig dat ze het geld gebruiken om verder te trekken bijv. richting europa.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 16 september 2018 @ 19:33:57 #216
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181947775
Wie de linkse ideologie van open grenzen niet deelt, wordt verketterd en gedehumaniseerd.
Landverraders als Klaver en Pechtold zijn bezig Nederland helemaal af te breken om miljoenen Afrikanen en Aziatische moslims hier binnen te laten stromen.

Maar goed, ik ben niemand en dit is slechts mijn mening.
pi_182473262
Brussel wil einde aan grenscontroles Duitsland en Oostenrijk

De Europese Commissie wil dat Duitsland en Oostenrijk hun grenscontroles beëindigen. Volgens EU-commissaris Dimitris Avramopoulos moeten Europese burgers zich vrij voelen om zonder identiteitschecks te kunnen reizen in de zogenoemde Schengenzone. „We moeten niet teruggaan naar het verleden”, zei hij bij een vergadering in Luxemburg van de EU-ministers van Binnenlandse Zaken.

Binnen Schengen, dat bestaat uit het grondgebied van 23 van de 28 EU-lidstaten plus Noorwegen, IJsland, Zwitserland en Liechtenstein, mag de identiteit van reizigers in principe niet meer gecontroleerd worden. In verband met de vluchtelingencrisis is een uitzonderingsregel ingesteld, die op 11 november afloopt voor Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden en Noorwegen.

Oostenrijk heeft in Brussel gevraagd om verlenging van de tijdelijke grenscontroles. Ook Duitsland wil ermee doorgaan, omdat volgens minister Horst Seehofer nog steeds asielzoekers van de ene naar de andere lidstaat reizen.
Eerder deze maand heeft ook Frankrijk laten weten dat het nog zes maanden langer zijn grenzen wil kunnen controleren. Parijs beroept zich op aanhoudende terreurdreiging. De uitzonderingsbepaling voor Frankrijk loopt af op 30 oktober.

„Sommige zorgen zijn gerechtvaardigd, maar we kunnen niet door blijven gaan met verlengen”, vindt Avramopoulos. Volgens de Griek is de laatste jaren veel vooruitgang geboekt met de samenwerking tussen EU-landen op het gebied van veiligheid en preventie.
De commissie kan een negatief advies uitbrengen over voortzetting van de paspoortcontroles maar het besluit van een lidstaat niet vetoën.
https://www.telegraaf.nl/(...)tsland-en-oostenrijk
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182473544
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 02:49 schreef ujjain het volgende:
Het gemiddelde IQ (70) in Afrika is ook:

• 15 punten onder het IQ van de gemiddelde basis-beroeps VMBO-student
• 25-punten onder het IQ van de gemiddelde kader-beroeps student. (85 & 95)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jordan Peterson zegt dat het erg zeldzaam is dat er goede banen zijn voor mensen met een IQ van minder dan 85... het leren van Excel zal dan al te moeilijk zijn. ()

De bovengemiddelde mensen vallen dan onder "zwakbegaafd" (80-89) en de ondergemiddelde mensen vallen onder "lichte verstandelijke beperking" (70-79).

Is dit racistisch?
Nee het is wetenschappelijk aangetoond. Ook al zou een Afrikaan dezelfde opleidingskansen als wij hebben gehad dan zou hij/zij alsnog enorme moeite hebben met ons manier van werken. Ze komen dan wel almas hier naartoe maar (bijna) niemand wil ze.

Aziaten zouden integendeel het makkelijk kunnen doen en komen, net als een Europeaan, overal makkelijk naar binnen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:47:58 #219
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182473634
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 15:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Brussel wil einde aan grenscontroles Duitsland en Oostenrijk

De Europese Commissie wil dat Duitsland en Oostenrijk hun grenscontroles beëindigen. Volgens EU-commissaris Dimitris Avramopoulos moeten Europese burgers zich vrij voelen om zonder identiteitschecks te kunnen reizen in de zogenoemde Schengenzone. „We moeten niet teruggaan naar het verleden”, zei hij bij een vergadering in Luxemburg van de EU-ministers van Binnenlandse Zaken.

Binnen Schengen, dat bestaat uit het grondgebied van 23 van de 28 EU-lidstaten plus Noorwegen, IJsland, Zwitserland en Liechtenstein, mag de identiteit van reizigers in principe niet meer gecontroleerd worden. In verband met de vluchtelingencrisis is een uitzonderingsregel ingesteld, die op 11 november afloopt voor Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden en Noorwegen.

Oostenrijk heeft in Brussel gevraagd om verlenging van de tijdelijke grenscontroles. Ook Duitsland wil ermee doorgaan, omdat volgens minister Horst Seehofer nog steeds asielzoekers van de ene naar de andere lidstaat reizen.
Eerder deze maand heeft ook Frankrijk laten weten dat het nog zes maanden langer zijn grenzen wil kunnen controleren. Parijs beroept zich op aanhoudende terreurdreiging. De uitzonderingsbepaling voor Frankrijk loopt af op 30 oktober.

„Sommige zorgen zijn gerechtvaardigd, maar we kunnen niet door blijven gaan met verlengen”, vindt Avramopoulos. Volgens de Griek is de laatste jaren veel vooruitgang geboekt met de samenwerking tussen EU-landen op het gebied van veiligheid en preventie.
De commissie kan een negatief advies uitbrengen over voortzetting van de paspoortcontroles maar het besluit van een lidstaat niet vetoën.
https://www.telegraaf.nl/(...)tsland-en-oostenrijk
Fuck Brussel!
Hup Oostenrijk, Frankrijk en elk ander land dat zn grenzen weer bewaakt.
pi_182474072
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 15:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
„Sommige zorgen zijn gerechtvaardigd, maar we kunnen niet door blijven gaan met verlengen”, vindt Avramopoulos.
Dat vind ik ook. De zorgen moeten bij de bron worden aangepakt. Grenscontroles binnen Schengen zijn symptoonbestrijding.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2018 16:22:33 ]
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:30:31 #221
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182474194
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 15:47 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Fuck Brussel!
Hup Oostenrijk, Frankrijk en elk ander land dat zn grenzen weer bewaakt.
Die controles zouden ook niet zo nodig zijn als er veel strenger wordt gecontroleerd aan de randen van de EU.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182475562
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 15:47 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Fuck Brussel!
Hup Oostenrijk, Frankrijk en elk ander land dat zn grenzen weer bewaakt.
Het is toch krankzinnig dat een land toestemming zou moeten hebben om zijn grenzen te bewaken?

Frankrijk is helemaal hypocriet want die wil dan wel dat Italie en Spanje iedereen zonder markeren opneemt.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182475614
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 16:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. De zorgen moeten bij de bron worden aangepakt. Grenscontroles binnen Schengen zijn symptoonbestrijding.
En ze hadden ook afgesproken indertijd dat onderlinge grenzen open zouden zijjn, maar buitengrenzen bewaakt zouden worden!

Ondertussen is het ook nog heel raar dat je gecontroleerd wordt op iedere vluchthavenje als je per vliegtuig reist binnen Europa! Maar reis je per auto dan is er geen controle!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182581264
quote:
Experten warnen vor Armut durch Kinderreichtum

Die Weltbevölkerung wird laut aktuellem Bericht bis 2050 auf zehn Milliarden Menschen wachsen. Die meisten Geburten gibt es südlich der Sahara in Afrika. Experten warnen vor Armut durch Kinderreichtum.

Jeden Tag wächst die Weltbevölkerung. "Auch heute", sagt Bundesentwicklungsminister Gerd Müller. "Bis 10 Uhr wurden 176.752 Babys geboren, und das geht jede Sekunde weiter", so der CSU-Politiker. "Natürlich sterben auch Menschen. Aber wir haben jeden Tag eine Zunahme von 250.000 Menschen weltweit im Durchschnitt." Das geht aus dem nun veröffentlichten Weltbevölkerungsbericht der Vereinten Nationen hervor.

Weltweit gesehen bekommen die Frauen im Durchschnitt 2,5 Kinder. Das ist zwar nur noch halb so viel wie Mitte der 1960er-Jahre, aber trotzdem werden nach den Berechnungen der Vereinten Nationen im Jahr 2050 rund zehn Milliarden Menschen auf der Erde leben, jetzt sind es knapp 7,6 Milliarden

20 Millionen ungewollte Schwangerschaften pro Jahr
Besonders stark wird die Bevölkerung demnach in den afrikanischen Staaten südlich der Sahara wachsen. Renate Bähr von der Deutschen Stiftung für Weltbevölkerung glaubt nicht, dass das Weltbevölkerungswachstum zu stoppen ist. Sie legt den Schwerpunkt woanders. "Es geht mehr darum, wie wir es ermöglichen können, dass Kinder geboren werden, die gewünscht sind, die gesund sind und eine Perspektive im Leben haben", sagt sie.

Laut dem UN-Bericht sind fast 20 Millionen Schwangerschaften pro Jahr in Afrika ungewollt. Viele Frauen haben, so der Bericht, keinen Zugang zu Verhütungsmitteln, sind unzureichend aufgeklärt oder bekommen schon mit 13 Jahren ihr zweites Kind, weil sie früh zwangsverheiratet werden.

7,5 Kinder pro Frau in Niger
Müller sagte, Deutschland investiere deshalb mehr Geld. Es gehe um eine "Stärkung der Frau mit Zugang zu Bildung und Gesundheitsstrukturen". In Niger bekomme eine Frau im Durchschnitt 7,5 Kinder. In Tunesien kämen zwei Kinder auf eine Frau. Diesen Wert solle man auch in Niger anstreben. "Deshalb stärken wir genau diese Bereiche: Familienplanung, Bildung und Gesundheit", sagt der Minister.

Müller kritisierte die EU. Sie stehe nicht zu ihrer globalen Verantwortung. Er erhält aber auch selber Kritik. Das Bundesministerium für wirtschaftliche Zusammenarbeit gibt jährlich 100 Millionen Euro in die "Initiative Selbstbestimmte Familienplanung". Die Geschäftsführerin der Deutschen Stiftung Weltbevölkerung, Renate Bähr, forderte Müller auf, diese Mittel zu verdoppeln. In der Praxis sei es nötig, dafür zu sorgen, dass die Hilfe die Betroffenen auch wirklich erreicht.

"Jeder spricht davon, wer verantwortlich ist", sagt Bähr. "Das sind Sachen, die elementar sind. Wir haben inzwischen Jugendclubs an Gesundheitszentren, weil die Gesundheitsmitarbeiter nicht genau wissen, wie sie mit den Jugendlichen umgehen können und welche Bedürfnisse sie haben." Umgekehrt trauten sich die Jugendlichen nicht, in ein Gesundheitszentrum zu gehen. Sie wüssten nicht, dass die Mitarbeiter eine Art Schaltstelle sind.

Probleme in Krisenländern Jemen, Afghanistan und Irak
Problematisch sei auch, dass das bisherige größte Geberland - die USA - kein Geld mehr für die Familienplanung gebe. Dabei sei es wichtig, dass Frauen ihre Schwangerschaft planen könnten, um zunächst zur Schule gehen und arbeiten zu können.

Besonders auffällig ist auch, dass die Geburten in den Krisenländern Jemen, Afghanistan und Irak steigen. Viele Frauen werden vergewaltigt und so ungewollt schwanger oder schon früh in eine Kinderehe gezwungen. Wachse die Bevölkerung so weiter wie jetzt, werde es unmöglich, ausreichend Nahrung, Energie und Jobs für alle zu ermöglichen, so Müller. "Wir leben in diesem globalen Dorf, dass es so eng geworden ist, dass alles zusammenhängt. Und deshalb tragen wir eine weit über unser Sein und Leben und Politik hinausgehende Verantwortung", sagt der Minister.
Tsja, het is niet meer dan een bevestiging van wat ik op grond van demografische gegevens in 2012 al concludeerde. De conclusie dat de EU de verdragen moet opzeggen die op migratie en asiel betrekking hebben en een geheel eigen verdrag moet sluiten trekt men nog niet maar lijkt me onoverkomelijk. Als de EU de enorme geboorteoverschoten van het M.O. en afrika gaat absorberen zal dat tot desastreuze gevolgen leiden op europees grondgebied naar mijn inschatting.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182581859
ZORGEN OVER MIGRATIE PACT MET EU

Tweede Kamerpartijen PVV, Forum voor Democratie en SGP zijn het niet eens met de gezamenlijke afspraken die Harbers wil maken. PVV-Kamerlid Vicky Maeijer denkt dat tekenen voor het pact zorgt voor ‘meer immigratie’. ,,En het weggeven van ons mooie land aan een ieder die het maar wil hebben.’’ Andere partijen steunden een voorstel om niet te tekenen niet. Desondanks belooft Harbers eerst met de Kamer te overleggen, voordat hij namens Nederland een handtekening zet. ,,Het kabinet zal tot die tijd geen onomkeerbare stappen zetten in het onderhandelingsproces.’’

Bron Telegraaf

Kijk dan weet je het wel weer, wat de EU dicteert dat gebeurt! Maakt niet uit of Nederland dichtbevolkt is en niet genoeg woningen heeft!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Beste debater 2022 donderdag 18 oktober 2018 @ 13:45:03 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182590254
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 15:40 schreef HSG het volgende:

[..]

Nee het is wetenschappelijk aangetoond. Ook al zou een Afrikaan dezelfde opleidingskansen als wij hebben gehad dan zou hij/zij alsnog enorme moeite hebben met ons manier van werken. Ze komen dan wel almas hier naartoe maar (bijna) niemand wil ze.

Aziaten zouden integendeel het makkelijk kunnen doen en komen, net als een Europeaan, overal makkelijk naar binnen.
Uhm, nee...

https://rationalwiki.org/wiki/Racialism

Niet dat je dat allemaal echt gaat lezen natuurlijk. Liever hou je je 'racist!'-act aan om zogenaamd aan te tonen dat je helemaal geen racist bent maar een 'realist'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182606371
quote:
EU-Gipfel Ein Treffen des Stillstands
Die Teilnehmer des EU-Gipfels beschwören Fortschritte, dabei herrscht fast überall Stillstand: Bei Migration, Grenzschutz, Brexit. Nur bei einem einzigen Thema zeigt sich die EU geschlossen.

Nein, das war kein Gipfel der Entscheidungen. Stattdessen Stillstand fast überall. Beispiel Migration: Seit Jahren streitet die EU darüber, wie Flüchtlinge fair verteilt werden können - ein ungelöstes Thema, hieß es vor dem Treffen.

Und auch danach ist keine Lösung in Sicht. Im Gegenteil: Vielleicht ist das Thema sogar vom Tisch,
weil Ungarn, Polen und Tschechien Verteilquoten strikt ablehnen. Auch Österreichs Bundeskanzler Sebastian Kurz will stattdessen lieber eine "verpflichtende Solidarität":

"Das bedeutet eine Zusammenarbeit in dem Sinne, dass jeder einen Betrag leistet, aber dass dieser Beitrag sehr unterschiedlich aussehen kann."

Verpflichtende Quoten seien ein Weg, der niemals von allen Staaten unterstützt würde und deshalb auch nicht die Lösung sein könne, sagte Kurz.

Niemand will Anlandeplattformen bei sich haben

Sollen sich EU-Länder bei der Verteilung von Flüchtlingen also freikaufen können? Nicht überall kommt das gut an. Die deutsche Kanzlerin Angela Merkel zum Beispiel hält nichts davon:

"Wenn alle sagen: Die verpflichtende Solidarität, die ich mir heraussuche, ist die Solidarität, mehr Geld für Afrika zu geben, dann haben wir bestimmte Probleme nicht gelöst und die Ankunftsstaaten sind wieder alleingelassen."

Auch der Ausbau der Grenzschutzagentur Frontex bleibt umstritten. Ungarn oder Italien wollen keine EU-Beamten ins Land lassen, weil sie um ihre Hoheitsrechte fürchten.

Und was ist mit den sogenannten Anlandeplattformen, den Auffanglagern in Nordafrika, in die Bootsflüchtlinge zurückgebracht werden sollen? Der Gipfelbeschluss dazu stammt aus dem Juni, heute ist davon schon keine Rede mehr.

"Jeder findet es eine tolle Idee, aber keiner will sie bei sich haben. Das macht es schon kompliziert", sagt Luxemburgs Regierungschef Xavier Bettel dazu.
Na jarenlange onenigheid binnen de EU geen enkel vooruitzicht op een gemeenschappelijk EU migratiebeleid. Zowel het Dublin als Schengenakkoord worden daardoor in toenemende mate geschonden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182625827
Amerika heeft ondertussen ook zijn migratieproblemen.

quote:
Mexico houdt stoet migranten tegen bij grens met Guatemala
De Mexicaanse politie heeft honderden migranten uit Zuid-Amerikaanse landen tegengehouden bij de grens met Guatemala. De migranten horen bij een groep van zo'n vierduizend mensen die naar de Verenigde Staten wil.

De Amerikaanse president Donald Trump heeft gedreigd de grens tussen Mexico en de Verenigde Staten te sluiten als de "mars der migranten" dat punt bereikt.

Voor de handelsbetrekkingen zou een sluiting van die grens zeer nadelig zijn. De Mexicaanse autoriteiten hebben daarom besloten de karavaan niet door Mexico te laten trekken. Eerder trok de groep door Honduras en Guatemala.

Individuele migranten mogen wel een procedure starten om Mexico in te mogen of in het land asiel aan te vragen, zei de Mexicaanse minister van Buitenlandse Zaken Luis Videgaray eerder.

Honderden migranten deden een poging om het land bij de plaats Tecun Uman binnen te komen, maar stuitten op de Mexicaanse politie. De politie meldde later dat zes agenten gewond zijn geraakt.
Migranten overnachten op grensbrug

Hierna bleef de groep bivakkeren op de grensbrug tussen beide landen. De migranten brachten er de nacht door. Sommigen zeiden van plan te zijn huiswaarts te keren. De presidenten van Honduras en Guatemala hebben gezegd dat hun landen daarbij willen assisteren.

Lang niet iedereen op de brug leek op te willen geven. "Ik ga vechten, het nog een keer proberen", zei een Hondurese vrouw die met vier tienerkinderen haar land verliet vanwege de hoge werkloosheid en het geweld.

Trump zegt het optreden van de Mexicaanse politie "zeer te waarderen". De Amerikaanse president herhaalde dat hij het leger naar de grens met Mexico zal sturen als de grote groep migranten daar alsnog weet te komen.
Alsnog een visum aanvragen voor Mexico zal wel aan de nodige voorwaarden verbonden zijn waar de meeste migranten niet aan kunnen voldoen. Asiel aanvragen in Mexico lijkt me ook vrij weinig kans van slagen te hebben, armoede, hoge werkloosheid en geweld door criminaliteit zijn geen grond voor asiel voor zover ik weet.



[ Bericht 6% gewijzigd door Digi2 op 20-10-2018 13:42:17 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182653143
Opnieuw een bestorming, ditmaal bij Melilla en er is een bestormer bij de actie overleden.
De migratie brengt steeds meer geweld met zich mee wat een ieder met enig historisch besef niet mag verwonderen, Volksverhuizingen zijn nog altijd buitengewoon geweldadige fenomenen geweest. Vermoedelijk staan we slechts aan het begin van een geweldsspiraal.

quote:
Außengrenze der EU Afrikaner stirbt am Grenzzaun zu Melilla

Mehrere hundert afrikanische Migranten haben versucht, von Marokko aus den Grenzzaun zur spanischen Exklave Melilla zu überwinden. Etwa 200 gelang die Flucht aufs EU-Gebiet. Einer von ihnen starb.

Am Vormittag hatten rund 300 Afrikaner gleichzeitig versucht, die sechs Meter hohen doppelten Grenzzäune zu überwinden, die Melilla von Marokko trennen und damit die Europäische Union von Afrika. Etwa 200 Menschen gelang es.

Die meisten kommen aus Ländern südlich der Sahara. Sie liefen anschließend feiernd durch die Straßen von Melilla und riefen "Boza, Boza", was so viel heißt wie "Sieg!". 20 Migranten aber wurden beim Klettern über die Zäune verletzt, einer von ihnen starb wenig später. Auch sechs Polizisten erlitten Verletzungen. Identität soll festgestellt werden

Die Migranten wurden in das Aufnahmezentrum von Melilla gebracht, dort soll ihre Identität festgestellt werden. Es war der erste größere Migrantenansturm auf Melilla seit Monaten. Zuletzt kamen in der Exklave im Januar rund 200 Afrikaner an. Migranten versuchen, den Grenzzaun von Ceuta zu überwinden.

Deutlich mehr Migranten versuchten in den vergangenen Monaten, über die zweite spanische Exklave auf der marokkanischen Seite des Mittelmeers Europa zu erreichen - über Ceuta. Seitdem im Juli einige Migranten in Ceuta gewalttätig gegen Polizisten wurden, wendet Spanien ein spezielles Abkommen mit Marokko an: Es sieht vor, dass in solchen Fällen die Afrikaner auf der Stelle wieder nach Marokko gebracht werden.


[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 21-10-2018 19:18:38 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182656609
De Spanjaarden moet die twee enclaves gewoon teruggeven aan de mocros. Zijn ze van dat gezeik af :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182657128
quote:
10s.gif Op zondag 21 oktober 2018 21:14 schreef Slayage het volgende:
De Spanjaarden moet die twee enclaves gewoon teruggeven aan de mocros. Zijn ze van dat gezeik af :p
Het voordeel van de enclaves is dat het ons vroegtijdig in staat stelt de mate geweldsbereidheid en migratiedruk van de migratiestroom te monitoren omdat het feitelijk een europese grens in Afrika is. Op deze wijze kan het o.a. naïviteit en utopische denkbeelden t.a.v. migratie tegengaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 21 oktober 2018 @ 22:00:02 #232
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_182658095
quote:
10s.gif Op zondag 21 oktober 2018 21:14 schreef Slayage het volgende:
De Spanjaarden moet die twee enclaves gewoon teruggeven aan de mocros. Zijn ze van dat gezeik af :p
Marokko kan ook eens gaan zorgen dat niet al die Sub-Sahara Afrikanen überhaupt tot in het noordelijkste puntje kunnen doordringen.
pi_182658265
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:56 schreef Digi2 het volgende:
Opnieuw een bestorming, ditmaal bij Melilla en er is een bestormer bij de actie overleden.
De migratie brengt steeds meer geweld met zich mee wat een ieder met enig historisch besef niet mag verwonderen, Volksverhuizingen zijn nog altijd buitengewoon geweldadige fenomenen geweest. Vermoedelijk staan we slechts aan het begin van een geweldsspiraal.

Eens, ik heb ook al meerdere malen gezegd dat een land dat verantwoordelijk is voor een vluchtelingenstroom zonder daar iets aan te doen, eigenlijk een oorlogsverklaring geeft aan ehet land wat er de dupe van is. Ik vind economische sancties en desnoods gewapend optreden tegen de (meestal corrupte) leiders van zulke landen gerechtvaardigd
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_182713171
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 21:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het voordeel van de enclaves is dat het ons vroegtijdig in staat stelt de mate geweldsbereidheid en migratiedruk van de migratiestroom te monitoren omdat het feitelijk een europese grens in Afrika is. Op deze wijze kan het o.a. naïviteit en utopische denkbeelden t.a.v. migratie tegengaan.
Maar geweld wordt vaak goed gepraat want: "Die mensen zijn wanhopig"!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:13:38 #235
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182733602
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 14:12 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar geweld wordt vaak goed gepraat want: "Die mensen zijn wanhopig"!
Zien dr inderdaad ernstig steevast ondervoed uit.
pi_182739472
quote:
COA heropent asielzoekerscentrum in Den Helder

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) heropent het asielzoekerscentrum Den Helder. De organisatie is met spoed op zoek naar nieuwe locaties voor de opvang van asielzoekers.

Het Noordhollands Dagblad berichtte donderdag dat het COA op korte termijn ruim negenhonderd extra asielzoekers wil huisvesten in Den Helder en Alkmaar.

Een woordvoerder van het COA kon niet bevestigen dat ook Alkmaar een azc heropent. "Dat is niet afkomstig uit onze informatie. Het is aan de gemeente om daarover te communiceren, zij hebben de regie over het bestuurlijke traject en de sociale gevolgen", aldus de woordvoerder tegen NU.nl.

De gemeente Den Helder kondigde donderdag aan dat de locatie aan de Nieuweweg voor het einde van het jaar weer in gebruik zal worden genomen.
Extra opvangplekken nodig door krapte op woningmarkt

De extra opvanglocaties zijn nodig door de krapte op de woningmarkt. Doordat de asielzoekers die nu nog in een asielzoekerscentrum zitten geen woning krijgen, blijven ze langer op hun huidige plek. Dit zorgt ervoor dat er voor nieuwe asielzoekers geen ruimte is.

Volgens de COA-woordvoerder speelt ook mee dat de procedures van de huidige asielzoekers langer duren dan verwacht. Tevens is de instroom dit jaar weer licht gestegen. Het COA heeft daarom ongeveer vijfduizend extra opvangplekken nodig.

Een heropening van het azc in Alkmaar zou opvallend zijn. De locatie aan de Robonsbosweg werd op 1 oktober gesloten, als laatste azc in de stad.
Dat het aantal asielzoekers stijgt dat in Nederland een asielverzoek doet is naar verwachting. Nederland is ondertussen vermoedelijk een van de populairste bestemming voor op de arbeidsmarkt kansarme migranten. Ze maken handig "gebruik" van het feit dat hun gegevens in het aankomstland na 18 maanden gewist worden mits ze er geen asielaanvraag doen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182763527
quote:
Politie ontruimt tentenkamp vluchtelingen langs A67 bij Bladel

De politie heeft een tentenkamp langs de snelweg A67 bij Bladel ontdekt en ontruimd. Het kamp stond in een bos vlak bij de Belgische grens.

Een groep van dertig vluchtelingen woonde in de tenten. Daar zaten ook kinderen bij.

Iedereen verkeert in goede gezondheid en niemand is aangehouden. De vluchtelingen gaan ergens anders heen.

Ze verbleven al langer in het bos, denkt de politie. De politie doet nog onderzoek naar hoelang de vluchtelingen er al zaten en hoe ze in het bos zijn terechtgekomen.
Frontpage: Illegaal tentenkamp in bossen ontruimd

Of het om vluchtelingen gaat is nog de vraag en dat zal pas blijken als een asielaanverzoek positief is toegekend. Het kan mogelijk ook om migranten gaan waarvan elders al eerder binnen de EU een asielverzoek is afgewezen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Digi2 op 26-10-2018 22:28:39 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182763796
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat het aantal asielzoekers stijgt dat in Nederland een asielverzoek doet is naar verwachting. Nederland is ondertussen vermoedelijk een van de populairste bestemming voor op de arbeidsmarkt kansarme migranten. Ze maken handig "gebruik" van het feit dat hun gegevens in het aankomstland na 18 maanden gewist worden mits ze er geen asielaanvraag doen.
En ook al waren hun gegevens niet gewist, nederland wil de hele wereld redden. Die groep zit op onze kosten de komende jaren lekker bij de kachel!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182768592
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 22:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Frontpage: Illegaal tentenkamp in bossen ontruimd

Of het om vluchtelingen gaat is nog de vraag en dat zal pas blijken als een asielaanverzoek positief is toegekend. Het kan mogelijk ook om migranten gaan waarvan elders al eerder binnen de EU een asielverzoek is afgewezen.
Deze mensen wilden naar Engeland heb ik ergens gelezen.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:55:22 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_182769314
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 08:13 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Deze mensen wilden naar Engeland heb ik ergens gelezen.
Ik wil ook wel eens wat.
pi_182769356
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 08:13 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Deze mensen wilden naar Engeland heb ik ergens gelezen.
En kamperen in de bosjes in Brabant gaat daarbij helpen?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:16:54 #242
74056 crew  ToT
pi_182769530
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 10:01 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En kamperen in de bosjes in Brabant gaat daarbij helpen?
Als je op doorreis bent wel, ja.
Althans, ligt er aan hoe lang ze daar in die bosjes hebben gezeten, maar het lijkt me niet dat dat echt lang geweest kan zijn.
pi_182769890
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 10:01 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En kamperen in de bosjes in Brabant gaat daarbij helpen?
Als ze op een smokkelaar wachten die hun over het kanaal brengt
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_182772380
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 22:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Frontpage: Illegaal tentenkamp in bossen ontruimd

Of het om vluchtelingen gaat is nog de vraag en dat zal pas blijken als een asielaanverzoek positief is toegekend. Het kan mogelijk ook om migranten gaan waarvan elders al eerder binnen de EU een asielverzoek is afgewezen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)bestemming~ae70562d/
Ik twijfel nog waar ik mijn geld op in wil zetten: de voetreis terug naar Irak of dat ze ons verzoek gaan negeren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182772381
quote:
Vluchtelingen Bladel vermoedelijk op doorreis naar Engeland

De vluchtelingen die deze week werden aangetroffen in een illegaal tentenkampje langs de snelweg A67 bij Bladel, komen uit Irak. Dat meldt de politie, die onderzoek heeft gedaan naar hun herkomst.

In het tentenkamp zaten 28 volwassenen en tien kinderen.

Zij waren overgebracht naar een asielzoekerscentrum in Budel, maar daar zijn zij op eigen verzoek weer vertrokken. De vluchtelingen willen geen asiel aanvragen in Nederland en zijn volgens de politie vermoedelijk op doorreis naar Engeland.

Vrijdag werd het kamp in een bos nabij de Belgische grens ontdekt en ontruimd. Iedereen verkeert in goede gezondheid en niemand is aangehouden. De vluchtelingen gaan ergens anders heen.
Blijkbaar zijn het asielshoppers die vermoedelijk naar de UK willen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182772448
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 14:01 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn het asielshoppers die vermoedelijk naar de UK willen.
Worden ze over een poos weer opgepakt omdat ze ergens anders aan het wildkamperen zijn...
pi_182772561
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 14:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)bestemming~ae70562d/
Ik twijfel nog waar ik mijn geld op in wil zetten: de voetreis terug naar Irak of dat ze ons verzoek gaan negeren.
Nu ze in het eurodac systeem staan geregistreerd door Nederland moeten ze tenminste 18 maanden wachten voordat de gegevens gewist worden willen ze in de UK een asielaanvraag kunnen doen. Ze zouden lange tijd in de UK kunnen onderduiken maar dan lopen ze het risico binnen de termijn van 18 maanden tegen de lamp te lopen en volgt een Dublin Claim.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 27-10-2018 14:42:06 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182772866
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 14:01 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn het asielshoppers die vermoedelijk naar de UK willen.
Waarschijnlijk aangetrokken door de Brexit, wie weet?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182772887
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 14:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nu ze in het eurodac systeem staan geregistreerd door Nederland moeten ze tenminste 18 maanden wachten voordat de gegevens gewist worden willen ze in de UK een asielaanvraag kunnen doen. Ze zouden lange tijd in de UK kunnen onderduiken maar dan lopen ze het risico binnen de termijn van 18 maanden tegen de lamp te lopen en volgt een Dublin Claim.
Waarom kopen ze niet gewoon een kaartje voor een weekend New Castle, zo moeilijk is het toch niet?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:50:21 #250
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_182772945
Waarom willen die zogenaamde asielzoekers bijna altijd naar Engeland?
pi_182772957
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 14:42 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk aangetrokken door de Brexit, wie weet?
Omdat veel migranten wel een woordje engels spreken en de UK ook over een ruimhartig sociaal stelsel beschikt gaat er een sterk aanzuigende werking vanuit. Veel voorstanders van Brexit willen juist weer controle over de grenzen en wie ze toelaten tot de UK. Vanwege mensenrechtenverdragen die ook de UK heeft ondertekend zal de Brexit vermoedelijk weinig verandering brengen voor asielzoekers. De UK zal de toegang tot benefits naar deens en zwitsers model moeten beperken wil daar echt verandering in komen.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182851678
quote:
UN-Migrationspakt, Auch Österreich macht nicht mit

Nach den USA und Ungarn wendet sich nun auch Österreich vom geplanten UN-Migrationspakt ab. Kanzler Kurz erklärte, man befürchte den Verlust von Souveränität in der Migrationspolitik.

Österreich wird sich aus dem geplanten globalen Migrationspakt der Vereinten Nationen zurückziehen. Das erklärten Kanzler Sebastian Kurz (ÖVP) und Vizekanzler Heinz-Christian Strache (FPÖ) vor einer Ministerratssitzung, auf der im Laufe des Tages ein entsprechender Entschluss gefasst werden soll.

Der Pakt sei nicht geeignet, um Migrationsfragen zu regeln. Man befürchte den Verlust österreichischer Souveränität in der Migrationspolitik und ein Verwischen der Unterschiede zwischen legaler und illegaler Migration, hieß es.

Souveranität der Staaten soll gewahrt bleiben

Ziel ist es, Flüchtlingsströme besser zu organisieren und Rechte der Betroffenen zu stärken. Die UN-Staaten verpflichteten sich zudem, gegen Diskriminierung von Zuwanderern zu kämpfen und sich insbesondere um die Lage von Frauen und Kindern zu kümmern. Überdies sollen Migranten Zugang zu sozialen Sicherungssystemen erlangen.

Betont wird in dem Papier auch, dass die Souveränität der Nationalstaaten und ihr Recht auf eine selbstständige Gestaltung ihrer Migrationspolitik durch den Pakt nicht angetastet werden sollen.
Binnen de kaders van de huidige internationale verdragen is er geen plicht tot toegang van de sociale zekerheid. Vanwege de sterk aanzuigende werking die er vanuit gaat beperken landen de toegang hiertoe. Het UN migratie pact is naar mijn idee de bijl aan de wortel van de westerse sociale zekerheid. Oostenrijk doet er in ieder geval niet aan mee.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182863398
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Binnen de kaders van de huidige internationale verdragen is er geen plicht tot toegang van de sociale zekerheid. Vanwege de sterk aanzuigende werking die er vanuit gaat beperken landen de toegang hiertoe. Het UN migratie pact is naar mijn idee de bijl aan de wortel van de westerse sociale zekerheid. Oostenrijk doet er in ieder geval niet aan mee.
Hier de hele tekst: https://refugeesmigrants.(...)ct_for_migration.pdf

Het deel wat jij onderstreept gaat vooral over bijv. het meenemen van pensioenrechten etc. als je naar een ander land verhuist. Daar hoef je niet zo dramatisch over te doen.

Afijn, één van de grootste problemen, die ik steeds weer lees, is dat illegale immigranten aangeven dat ze niet terug naar het land van herkomst "kunnen" omdat ze gezichtsverlies leiden als hun familie eerst duizenden euro's heeft opgebracht voor een mensensmokkelaar en diegene dan met lege handen weer terug komt.

Natuurlijk wordt dat probleem ook wel opgelost als, zoals in het pact staat, de vluchtoorzaken worden aangepakt en mensensmokkel wordt tegengegaan. Maar het lijkt me erg naïef om te denken dat daar in de praktijk iets van terecht gaat komen in de landen waar het het meest van belang is.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 23:14:02 #255
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_182868171
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Afijn, één van de grootste problemen, die ik steeds weer lees, is dat illegale immigranten aangeven dat ze niet terug naar het land van herkomst "kunnen" omdat ze gezichtsverlies leiden als hun familie eerst duizenden euro's heeft opgebracht voor een mensensmokkelaar en diegene dan met lege handen weer terug komt.

Natuurlijk wordt dat probleem ook wel opgelost als, zoals in het pact staat, de vluchtoorzaken worden aangepakt en mensensmokkel wordt tegengegaan. Maar het lijkt me erg naïef om te denken dat daar in de praktijk iets van terecht gaat komen in de landen waar het het meest van belang is.
Mali is een land waar men vanwege gezichtsverlies niet naar de familie kan terugkeren.


quote:
Aus den Augen aus dem Sinn: Das Schicksal abgeschobener Flüchtlinge interessiert kaum jemanden in Deutschland. Dabei bedeutet Abschiebung für die meisten absolute Perspektivlosigkeit und Verzweiflung. Von ihren Familien verstoßen, als Verlierer abgestempelt, sind sie Heimatlose in ihrem eigenen Land. Viele versuchen als Tagelöhner wenigstens zu überleben. Einige sehen keinen anderen Ausweg mehr und wollen es wieder versuchen, auch wenn die Flucht ihr Leben kosten könnte.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182868606
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 23:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Mali is een land waar men vanwege gezichtsverlies niet naar de familie kan terugkeren.


[..]

Het verdrag van marrakech wat eerdaags getekend gaat worden stelt dat het land dat een illegaal uitzet, moet zorgen dat ie daar in een warm nestje komt....

Dus dan krijgen ze geld mee voor een eigen business!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 1 november 2018 @ 01:31:02 #258
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182869044
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 23:14 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Om te janken dit.
Een familielid van me is zuster, en verteld in gezelschap regelmatig een verhaal van een groep afrikanen die de WC lostrokken, deze in de woonkamer plaatste en er vervolgens in gingen koken met vuur. :D Ze moesten naar het ziekenhuis omdat de rook natuurlijk nergens heen kon. Ze waren gewend de poepen in een krant, maar hadden wel een soort ketel nodig. En aangezien dat rare ding in de badkamer niet gebruikt werd...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182871989
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 01:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Een familielid van me is zuster, en verteld in gezelschap regelmatig een verhaal van een groep afrikanen die de WC lostrokken, deze in de woonkamer plaatste en er vervolgens in gingen koken met vuur. :D Ze moesten naar het ziekenhuis omdat de rook natuurlijk nergens heen kon. Ze waren gewend de poepen in een krant, maar hadden wel een soort ketel nodig. En aangezien dat rare ding in de badkamer niet gebruikt werd...
OMG :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182872236
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 23:52 schreef Digi2 het volgende:
Aus den Augen aus dem Sinn: Das Schicksal abgeschobener Flüchtlinge interessiert kaum jemanden in Deutschland. Dabei bedeutet Abschiebung für die meisten absolute Perspektivlosigkeit und Verzweiflung. Von ihren Familien verstoßen, als Verlierer abgestempelt, sind sie Heimatlose in ihrem eigenen Land. Viele versuchen als Tagelöhner wenigstens zu überleben. Einige sehen keinen anderen Ausweg mehr und wollen es wieder versuchen, auch wenn die Flucht ihr Leben kosten könnte.
Waarom zouden wij daar interesse voor moeten hebben? De tijd van het kolonialisme is voorbij, dus het is hun probleem wat ze zelf moeten oplossen.
pi_182872400
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

'iedereen is gelijkwaardig' :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182872431
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 01:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Een familielid van me is zuster, en verteld in gezelschap regelmatig een verhaal van een groep afrikanen die de WC lostrokken, deze in de woonkamer plaatste en er vervolgens in gingen koken met vuur. :D Ze moesten naar het ziekenhuis omdat de rook natuurlijk nergens heen kon. Ze waren gewend de poepen in een krant, maar hadden wel een soort ketel nodig. En aangezien dat rare ding in de badkamer niet gebruikt werd...
Zo zouden wij ook zijn als we ineens 1500 jaar in de toekomst werden gegooid. :+
pi_182872443
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

Nee, ook niet.
pi_182872609
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

Everybody is equal, but some are more equal than others (Animal farm)
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182872629
quote:
Grote problemen met integratie dus, dit zijn mensen die statistisch gezien, ons levenslang geld kosten.

En dat allemaal omdat ze niet in dienst willen in hun eigen land. Nou, laat ze toch maar in dienst gaan, of in ieder geval hun eigen probleem dichter bij huis oplossen. Daarbij sponsort ons rare gedrag ook nog eens de mensensmokkelaars.

Overigens is jullie ook dit ene zinnetje opgevallen?

''De mannen die 23 worden, krijgen een eigen woning.''

Hoeveel Nederlanders van 23 hebben een eigen woning?
pi_182872724
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:50 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Everybody is equal, but some are more equal than others (Animal farm)
orwell _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182872830
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

orwell _O_
Ja, alleen heeft niemand door dat het boek een waarschuwing is en niet een handleiding!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182873027
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:02 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja, alleen heeft niemand door dat het boek een waarschuwing is en niet een handleiding!
mwah.

boeken als animal farm (fascisme), 1984 (communisme/politiestaat), brave new world (sociale, biologische engineering). waarschuwing, handleiding, profetie. het is maar wat je erin wilt zien.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182873557
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Grote problemen met integratie dus, dit zijn mensen die statistisch gezien, ons levenslang geld kosten.

En dat allemaal omdat ze niet in dienst willen in hun eigen land. Nou, laat ze toch maar in dienst gaan, of in ieder geval hun eigen probleem dichter bij huis oplossen. Daarbij sponsort ons rare gedrag ook nog eens de mensensmokkelaars.

Overigens is jullie ook dit ene zinnetje opgevallen?

''De mannen die 23 worden, krijgen een eigen woning.''

Hoeveel Nederlanders van 23 hebben een eigen woning?
Dat is de aanzuigende werking. Die gast van 23 belt naar huis en zegt 'he je krijgt hier gewoon een gratis huis en alles! Echt waar!'.

Was zelf ooit in India. Daar verteld dat asielzoekers in Nederland alles gratis krijgen en nooit hoeven te werken. Ze geloofden mij gewoon niet. Dat bestaat gewoon niet. En toch is het zo. Beeld je je maar eens in, alsof de grootste tokkies van woonwagenkampen in Nederland naar Amerika trekken en daar in grote steden zomaar een gratis woning krijgen, met inrichting en elke maand een uitkering zonder harde verplichtingen. Het zou te bizar zijn, maar dat is Nederland wel voor landen als Eritrea.
pi_182873583
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat het aantal asielzoekers stijgt dat in Nederland een asielverzoek doet is naar verwachting. Nederland is ondertussen vermoedelijk een van de populairste bestemming voor op de arbeidsmarkt kansarme migranten. Ze maken handig "gebruik" van het feit dat hun gegevens in het aankomstland na 18 maanden gewist worden mits ze er geen asielaanvraag doen.
Mensensmokkelaars weten precies hoe de hazen lopen. Die informeren de asielzoekers.

Mensensmokkel is een gigantisch lucratieve business geworden. Maar daar hoor je een Zembla of Kruispunt niet over.....
pi_182874337
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:36 schreef Homey het volgende:

[..]

Mensensmokkelaars weten precies hoe de hazen lopen. Die informeren de asielzoekers.

Mensensmokkel is een gigantisch lucratieve business geworden. Maar daar hoor je een Zembla of Kruispunt niet over.....
https://www.google.nl/sea(...)lucratief&aqs=chrome..69i57.17354j0j7&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Zembla heeft het er zoals te zien is wel vaker over gehad. Die feestboekers die zeggen dat ze het er niet over hebben zijn onbetrouwbaarder als de gemiddelde mensensmokkelaar. En de populistische naïeve mensen die dit klakkeloos overtypen hebben we mijn inziens net zo weinig aan als die eritreese mannen. :W
  donderdag 1 november 2018 @ 12:16:01 #273
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_182874413
Welke mongool heeft zoiets in godsnaam bedacht.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_182875460
Volgens de Verenigde Naties antwoord C

Ja vast!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 1 november 2018 @ 13:02:32 #276
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_182875496
Eritreers :')
  donderdag 1 november 2018 @ 13:23:44 #277
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_182875983
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:34 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat is de aanzuigende werking. Die gast van 23 belt naar huis en zegt 'he je krijgt hier gewoon een gratis huis en alles! Echt waar!'.

Was zelf ooit in India. Daar verteld dat asielzoekers in Nederland alles gratis krijgen en nooit hoeven te werken. Ze geloofden mij gewoon niet. Dat bestaat gewoon niet. En toch is het zo. Beeld je je maar eens in, alsof de grootste tokkies van woonwagenkampen in Nederland naar Amerika trekken en daar in grote steden zomaar een gratis woning krijgen, met inrichting en elke maand een uitkering zonder harde verplichtingen. Het zou te bizar zijn, maar dat is Nederland wel voor landen als Eritrea.
Over India gesproken, honderden miljoenen die daar onder en erbarmelijke omstandigheden leven, vele malen erger dan die Irritantiers en toch zie je ze hier niet in asielcentra, hoe komt dat.. .

[ Bericht 0% gewijzigd door Ciclon op 01-11-2018 13:31:28 ]
pi_182877972
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:23 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Over India gesproken, honderden miljoenen die daar onder en erbarmelijke omstandigheden leven, vele malen erger dan die Irritantiers en toch zie je ze hier niet in asielcentra, hoe komt dat.. .
Omdat ze simpelweg niet weten dat je hier alles gratis krijgt en zich dat ook niet kunnen voorstellen. Enige immigratie uit India zijn hoogopgeleide expats, die hebben natuurlijk geen contact met de arme onderlaag in India.

Moet je je voorstellen als ineens de arme paupers uit India en Bangladesh en masse hier de grenzen oversteken en op de deur van AZC's aankloppen. De verzorgingsstaat stort dan meteen in.
pi_182878492
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 14:51 schreef Homey het volgende:

[..]

Omdat ze simpelweg niet weten dat je hier alles gratis krijgt en zich dat ook niet kunnen voorstellen. Enige immigratie uit India zijn hoogopgeleide expats, die hebben natuurlijk geen contact met de arme onderlaag in India.

Moet je je voorstellen als ineens de arme paupers uit India en Bangladesh en masse hier de grenzen oversteken en op de deur van AZC's aankloppen. De verzorgingsstaat stort dan meteen in.
Het gaat er niet om of het waar is. Het grootste probleem is juist dat de verhalen die verteld worden niet waar zijn. Dan spaart de hele dorpsgemeenschap duizenden euro's bij elkaar om iemand naar Europa te brengen, en dan loopt het pad dood in een asielzoekerscentrum of in de werkloosheid en komt er niks van terecht om elke maand veel geld terug naar het dorp te sturen. Maar zo iemand kan ook niet doodleuk met lege handen terugkomen.
pi_182878725
quote:
Dat is natuurlijk pure misleiding omdat in het Westen, China en Japan er sprake is van vergrijzing. Ook in India fokken ze lang niet meer zo hard met een TFR van 2.3 ofzo. Er komen dus minder kinderen in het Westen, Japan en China (terwijl India relatief stabiel blijft), en meer in Afrika en het Midden Oosten, die twee factoren heffen elkaar op. Er is wel degelijk een bevolkingsexplosie in het Midden Oosten en Afrika en Rosling verhult die door die gebieden op een hoop te gooien met het Westen, Japan, India en China.

Verder blijft een bevolking nog een paar generaties doorgroeien nadat het punt bereikt is van ~2.1 kinderen per vrouw omdat de bevolkingspiramide van de opbouw rechts naar de opbouw links groeit (en zelfs die links is nog niet helemaal "af"; Chinas bevolking groeit ook nog steeds omdat de kleine oudere cohorts vervangen worden door grotere jongere cohorts).

pi_182878977
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:22 schreef Pharmacist het volgende:

Er is wel degelijk een bevolkingsexplosie in het Midden Oosten en Afrika en Rosling verhult die door die gebieden op een hoop te gooien met het Westen, Japan, India en China.
hij verhult niks, afrika wordt expliciet benoemd

quote:
Het is een demografische aardverschuiving. Op dit moment leeft 60 procent van de wereldbevolking in Azië. Tegen het eind van deze eeuw zal bijna de helft van de wereldbevolking in Afrika wonen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182879108
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

hij verhult niks, afrika wordt expliciet benoemd

[..]

[ afbeelding ]
True, ik formuleerde het onjuist; jouw post verhulde de aardverschuiving die je nu wel post.

Over de hele wereld is er een aardverschuiving aan de gang; minder blanke mensen, minder Oost-Aziaten en meer Moslims en negers. Dat is eigenlijk het enige dat dat plaatje dat je nu post nog niet laat zien omdat het per continent is; binnen Azie gaat het aantal Chinezen, Koreanen, Japanners en Hindu's dalen en het aantal Moslims stijgen.
pi_182879190
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:38 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

True, ik formuleerde het onjuist; jouw post verhulde de aardverschuiving die je nu wel post.

mijn post is een link lieverd, daarin wortd het betoog verder uitgewerkt, ik verhul dus niks in mijn post
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182879235
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

mijn post is een link lieverd, daarin wortd het betoog verder uitgewerkt, ik verhul dus niks in mijn post
Je probeert de indruk te wekken dat het met bevolkingsgroei wel meevalt met een statistiek (totaal aantal kinderen) die op zijn best laat zien dat bevolkingfsgroei over 70 jaar ofzo stabiliseert lieverd.
pi_182879434
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:42 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Je probeert de indruk te wekken dat het met bevolkingsgroei wel meevalt
if you say so
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182881273
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of het waar is. Het grootste probleem is juist dat de verhalen die verteld worden niet waar zijn. Dan spaart de hele dorpsgemeenschap duizenden euro's bij elkaar om iemand naar Europa te brengen, en dan loopt het pad dood in een asielzoekerscentrum of in de werkloosheid en komt er niks van terecht om elke maand veel geld terug naar het dorp te sturen. Maar zo iemand kan ook niet doodleuk met lege handen terugkomen.
Eh...het is wel waar. Een pauper in Eritrea heeft niets. Lui uit dat land krijgen overal in Nederland voorrang op een woning, een gratis cheque en een uitkering. De waarde hiervan is in Eritrea een fortuin van heb ik jou daar. Ook de afdrachten ervan aan de overheid daar. Saillante detail: elk jaar vliegen duizenden asielzoekers uit Eritrea naar.....Eritrea. Lekker vakantie vieren op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.
  donderdag 1 november 2018 @ 17:58:02 #288
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182882153
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:09 schreef Homey het volgende:

[..]

Eh...het is wel waar. Een pauper in Eritrea heeft niets. Lui uit dat land krijgen overal in Nederland voorrang op een woning, een gratis cheque en een uitkering. De waarde hiervan is in Eritrea een fortuin van heb ik jou daar. Ook de afdrachten ervan aan de overheid daar. Saillante detail: elk jaar vliegen duizenden asielzoekers uit Eritrea naar.....Eritrea.[b] Lekker vakantie vieren op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.[/b]
De uitkeringen zijn dus veels te hoog..
pi_182882514
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:09 schreef Homey het volgende:

[..]

Eh...het is wel waar. Een pauper in Eritrea heeft niets. Lui uit dat land krijgen overal in Nederland voorrang op een woning, een gratis cheque en een uitkering. De waarde hiervan is in Eritrea een fortuin van heb ik jou daar. Ook de afdrachten ervan aan de overheid daar. Saillante detail: elk jaar vliegen duizenden asielzoekers uit Eritrea naar.....Eritrea. Lekker vakantie vieren op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.
Wederom een vaag telegraaf verhaal wat nog steeds nergens geverifieerd is. :')

https://www.elsevierweekb(...)en-vrij-spel-481191/

Check eerst eens je bronnen ipv zoveel onzin te roeptoeteren.
pi_182888801
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Binnen de kaders van de huidige internationale verdragen is er geen plicht tot toegang van de sociale zekerheid. Vanwege de sterk aanzuigende werking die er vanuit gaat beperken landen de toegang hiertoe. Het UN migratie pact is naar mijn idee de bijl aan de wortel van de westerse sociale zekerheid. Oostenrijk doet er in ieder geval niet aan mee.
Maar je zult zien dat die rotschoftige landverrader van een Mark Rutte keurig namens Nederland akkoord gaat! Alles om zijn netwerkvriendjes ter wille te zijn.
pi_182888965
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of het waar is. Het grootste probleem is juist dat de verhalen die verteld worden niet waar zijn. Dan spaart de hele dorpsgemeenschap duizenden euro's bij elkaar om iemand naar Europa te brengen, en dan loopt het pad dood in een asielzoekerscentrum of in de werkloosheid en komt er niks van terecht om elke maand veel geld terug naar het dorp te sturen. Maar zo iemand kan ook niet doodleuk met lege handen terugkomen.
En waarom is dat dan ONS probleem ipv ZIJN probleem?
pi_182888994
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:38 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

True, ik formuleerde het onjuist; jouw post verhulde de aardverschuiving die je nu wel post.

Over de hele wereld is er een aardverschuiving aan de gang; minder blanke mensen, minder Oost-Aziaten en meer Moslims en negers. Dat is eigenlijk het enige dat dat plaatje dat je nu post nog niet laat zien omdat het per continent is; binnen Azie gaat het aantal Chinezen, Koreanen, Japanners en Hindu's dalen en het aantal Moslims stijgen.
En zo gaan we gezellig weer terug naar een nieuwe "Donkere Middeleeuwen". Fijn hè!
pi_182889043
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:58 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

De uitkeringen aan deze asielparasieten zijn dus veels te hoog..
Fixed!

Een autochtone nederlander die zijn/haar hele leven gewerkt heeft, maar de pech heeft om vanwege leeftijdsdiscriminatie nergens meer aan de bak te komen, heeft keurig jarenlang voor dat vangnet betaald hoor.
  Beste debater 2022 donderdag 1 november 2018 @ 23:34:05 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182889197
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:25 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Fixed!

Een autochtone nederlander die zijn/haar hele leven gewerkt heeft, maar de pech heeft om vanwege leeftijdsdiscriminatie nergens meer aan de bak te komen, heeft keurig jarenlang voor dat vangnet betaald hoor.
Ja, een vangnet dat door rechts - dat een mandaat krijgt van de boze kiezer die alleen nog in spookverhalen over de islam en negers gelooft - vakkundig gesloopt wordt.

Jij wil rechts, jij krijgt rechts.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182889237
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, een vangnet dat door rechts - dat een mandaat krijgt van de boze kiezer die alleen nog in spookverhalen over de islam en negers gelooft - vakkundig gesloopt wordt.

Jij wil rechts, jij krijgt rechts.
Ik wil helemaal geen rechts (ook geen links trouwens!)

Wat ik wil is een gigantische knal op het binnenhof, want dat zooitje teringleiers zijn uitsluitend competent genoeg om hun eigen zakken te vullen. Van links tot rechts en van partijleider tot assistent.
  donderdag 1 november 2018 @ 23:48:20 #296
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_182889397
Tijd voor wat Nationaalsocialisme. Nee, niet de Hitler versie. Maar grenzen dicht voor mensen die niks toevoegen en wat socialer richting de hardwerkende persoon die een opvreter uit bijv. Eritrea moet voor laten gaan op de woningmarkt en alles voor niets krijgt
pi_182899478
die dijkhof _O-

MartijnFrancis twitterde op donderdag 01-11-2018 om 19:40:18 Oke, @dijkhoff als een kind recht tegenover je z’n angst uitspreekt, is jouw reactie: “ja, dus?” Ik weet niet, maar ben je verder helemaal oké? https://t.co/bUty6bTQDo https://t.co/ygci0Bs1Z6 reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182908790
quote:
VluchtelingenWerk waarschuwt dat opvangcentra vol raken

VluchtelingenWerk Nederland vreest dat er weer noodopvangplekken moeten worden ingericht voor asielzoekers.

Volgens de organisatie moeten vluchtelingen in ons land steeds langer wachten tot hun asielprocedure inhoudelijk begint en raken asielzoekerscentra daardoor vol. De grote personeelstekorten bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) veroorzaken die wachtrij, meent VluchtelingenWerk Nederland.

De organisatie zegt dat het inmiddels 43 weken duurt in plaats van ongeveer zes dagen voordat aanvragen in behandeling worden genomen.

Volgens Jasper Kuipers, adjunct-directeur bij de organisatie, maakt de lange wachtrij dat vluchtelingen zich steeds grotere zorgen maken over de veiligheid van hun gezin dat moest achterblijven. ''Hierdoor blijven duizenden asielzoekers onwenselijk lang in onzekerheid over hun toekomst, en dit leidt tot veel onzekerheid, frustratie en onrust in de opvang.''

'Kabinet moet nu einde maken aan enorme wachttijden'
VluchtelingenWerk roept staatssecretaris Mark Harbers (Vreemdelingenbeleid) op ''alles op alles te zetten om de explosief gestegen wachttijden voorafgaand aan de asielprocedure met grote urgentie aan te pakken''.

Het ministerie van Justitie en Veiligheid erkent dat de IND extra personeel nodig heeft. Maar de krapte op de arbeidsmarkt maakt het lastig personeel te werven. Verder kost het tijd om nieuwe medewerkers goed in te werken. Er wordt alles aan gedaan om de capaciteit op orde te krijgen, verzekert een woordvoerder.

Volgens het ministerie hebben de problemen bij de opvang echter allerlei oorzaken: er komen weer meer asielzoekers, het duurt langer om beslissingen in complexe zaken te nemen en onvoldoende statushouders stromen door naar gemeenten, want daar is een tekort aan woningen.
Dat er weer meer asielshoppers naar Nederland komen verbaast me niet. Nederland loopt hopeloos achter met het versoberen van de asielindustrie vergeleken met landen die dit afgelopen jaren stevig hebben aangepakt. Ondertussen is ook bekend dat HartzIV (Duitsland) weinig cash oplevert omdat dit vooral sachleistungen zijn (men krijgt slechts een uiterst karig dag-leefgeld) en dat is voor migranten die nog veel moeten betalen aan mensensmokkelaars ondertussen en NoGo.

[ Bericht 5% gewijzigd door Digi2 op 02-11-2018 22:28:37 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182955643
Marrakesh is rampzalig – de ontwrichtende gevolgen van massamigratie behoeven geen lang betoog. We zien in de banlieues van Frankrijk waartoe het leidt, in de toename aan onrust en criminaliteit in Duitsland, de parallelle samenlevingen in Brussel en andere West-Europese steden. Met sinds kort ook bijbehorende politieke bewegingen. De burgerbevolking laat zich niet meer kalmeren door de betogen vanuit de intellectuele kringen, die afwisselend ‘white guilt’ benadrukken (socialistisch links) danwel ‘open samenleving’ (liberaal links).
Hiermee bedoel ik dat nog al te vaak klinkt dat Europa zich de vluchtelingenstromen maar moet laten welgevallen. Enerzijds omdat ‘we’ het met de kolonisatie en dekolonisatie zélf over ons zouden hebben afgeroepen, anderzijds omdat ‘we arbeid nodig hebben’. Maar er is helemaal geen zicht op hoe zaken als Artificial Intelligence de arbeidsmarkt van de toekomst zullen beïnvloeden.

Bron TPO
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182955678
In 2016 leefde 16 % van de niet-Westerse migranten van uitkeringen, tegenover 2 % van de oorspronkelijke Nederlanders. Niet-Westerse migranten kosten Nederland 7,2 miljard euro per jaar. Ter vergelijking kostte defensie 7,9 miljard in 2017. Bron: Clovis Institute.

bron Sid Lucassen Tpo
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')