abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182772957
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 14:42 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk aangetrokken door de Brexit, wie weet?
Omdat veel migranten wel een woordje engels spreken en de UK ook over een ruimhartig sociaal stelsel beschikt gaat er een sterk aanzuigende werking vanuit. Veel voorstanders van Brexit willen juist weer controle over de grenzen en wie ze toelaten tot de UK. Vanwege mensenrechtenverdragen die ook de UK heeft ondertekend zal de Brexit vermoedelijk weinig verandering brengen voor asielzoekers. De UK zal de toegang tot benefits naar deens en zwitsers model moeten beperken wil daar echt verandering in komen.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182851678
quote:
UN-Migrationspakt, Auch Österreich macht nicht mit

Nach den USA und Ungarn wendet sich nun auch Österreich vom geplanten UN-Migrationspakt ab. Kanzler Kurz erklärte, man befürchte den Verlust von Souveränität in der Migrationspolitik.

Österreich wird sich aus dem geplanten globalen Migrationspakt der Vereinten Nationen zurückziehen. Das erklärten Kanzler Sebastian Kurz (ÖVP) und Vizekanzler Heinz-Christian Strache (FPÖ) vor einer Ministerratssitzung, auf der im Laufe des Tages ein entsprechender Entschluss gefasst werden soll.

Der Pakt sei nicht geeignet, um Migrationsfragen zu regeln. Man befürchte den Verlust österreichischer Souveränität in der Migrationspolitik und ein Verwischen der Unterschiede zwischen legaler und illegaler Migration, hieß es.

Souveranität der Staaten soll gewahrt bleiben

Ziel ist es, Flüchtlingsströme besser zu organisieren und Rechte der Betroffenen zu stärken. Die UN-Staaten verpflichteten sich zudem, gegen Diskriminierung von Zuwanderern zu kämpfen und sich insbesondere um die Lage von Frauen und Kindern zu kümmern. Überdies sollen Migranten Zugang zu sozialen Sicherungssystemen erlangen.

Betont wird in dem Papier auch, dass die Souveränität der Nationalstaaten und ihr Recht auf eine selbstständige Gestaltung ihrer Migrationspolitik durch den Pakt nicht angetastet werden sollen.
Binnen de kaders van de huidige internationale verdragen is er geen plicht tot toegang van de sociale zekerheid. Vanwege de sterk aanzuigende werking die er vanuit gaat beperken landen de toegang hiertoe. Het UN migratie pact is naar mijn idee de bijl aan de wortel van de westerse sociale zekerheid. Oostenrijk doet er in ieder geval niet aan mee.
pi_182863398
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Binnen de kaders van de huidige internationale verdragen is er geen plicht tot toegang van de sociale zekerheid. Vanwege de sterk aanzuigende werking die er vanuit gaat beperken landen de toegang hiertoe. Het UN migratie pact is naar mijn idee de bijl aan de wortel van de westerse sociale zekerheid. Oostenrijk doet er in ieder geval niet aan mee.
Hier de hele tekst: https://refugeesmigrants.(...)ct_for_migration.pdf

Het deel wat jij onderstreept gaat vooral over bijv. het meenemen van pensioenrechten etc. als je naar een ander land verhuist. Daar hoef je niet zo dramatisch over te doen.

Afijn, één van de grootste problemen, die ik steeds weer lees, is dat illegale immigranten aangeven dat ze niet terug naar het land van herkomst "kunnen" omdat ze gezichtsverlies leiden als hun familie eerst duizenden euro's heeft opgebracht voor een mensensmokkelaar en diegene dan met lege handen weer terug komt.

Natuurlijk wordt dat probleem ook wel opgelost als, zoals in het pact staat, de vluchtoorzaken worden aangepakt en mensensmokkel wordt tegengegaan. Maar het lijkt me erg naïef om te denken dat daar in de praktijk iets van terecht gaat komen in de landen waar het het meest van belang is.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 23:14:02 #255
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_182868171
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Afijn, één van de grootste problemen, die ik steeds weer lees, is dat illegale immigranten aangeven dat ze niet terug naar het land van herkomst "kunnen" omdat ze gezichtsverlies leiden als hun familie eerst duizenden euro's heeft opgebracht voor een mensensmokkelaar en diegene dan met lege handen weer terug komt.

Natuurlijk wordt dat probleem ook wel opgelost als, zoals in het pact staat, de vluchtoorzaken worden aangepakt en mensensmokkel wordt tegengegaan. Maar het lijkt me erg naïef om te denken dat daar in de praktijk iets van terecht gaat komen in de landen waar het het meest van belang is.
Mali is een land waar men vanwege gezichtsverlies niet naar de familie kan terugkeren.

quote:
Aus den Augen aus dem Sinn: Das Schicksal abgeschobener Flüchtlinge interessiert kaum jemanden in Deutschland. Dabei bedeutet Abschiebung für die meisten absolute Perspektivlosigkeit und Verzweiflung. Von ihren Familien verstoßen, als Verlierer abgestempelt, sind sie Heimatlose in ihrem eigenen Land. Viele versuchen als Tagelöhner wenigstens zu überleben. Einige sehen keinen anderen Ausweg mehr und wollen es wieder versuchen, auch wenn die Flucht ihr Leben kosten könnte.
pi_182868606
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 23:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Mali is een land waar men vanwege gezichtsverlies niet naar de familie kan terugkeren.

[..]

Het verdrag van marrakech wat eerdaags getekend gaat worden stelt dat het land dat een illegaal uitzet, moet zorgen dat ie daar in een warm nestje komt....

Dus dan krijgen ze geld mee voor een eigen business!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 1 november 2018 @ 01:31:02 #258
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182869044
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 23:14 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Om te janken dit.
Een familielid van me is zuster, en verteld in gezelschap regelmatig een verhaal van een groep afrikanen die de WC lostrokken, deze in de woonkamer plaatste en er vervolgens in gingen koken met vuur. :D Ze moesten naar het ziekenhuis omdat de rook natuurlijk nergens heen kon. Ze waren gewend de poepen in een krant, maar hadden wel een soort ketel nodig. En aangezien dat rare ding in de badkamer niet gebruikt werd...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182871989
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 01:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Een familielid van me is zuster, en verteld in gezelschap regelmatig een verhaal van een groep afrikanen die de WC lostrokken, deze in de woonkamer plaatste en er vervolgens in gingen koken met vuur. :D Ze moesten naar het ziekenhuis omdat de rook natuurlijk nergens heen kon. Ze waren gewend de poepen in een krant, maar hadden wel een soort ketel nodig. En aangezien dat rare ding in de badkamer niet gebruikt werd...
OMG :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182872236
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 23:52 schreef Digi2 het volgende:
Aus den Augen aus dem Sinn: Das Schicksal abgeschobener Flüchtlinge interessiert kaum jemanden in Deutschland. Dabei bedeutet Abschiebung für die meisten absolute Perspektivlosigkeit und Verzweiflung. Von ihren Familien verstoßen, als Verlierer abgestempelt, sind sie Heimatlose in ihrem eigenen Land. Viele versuchen als Tagelöhner wenigstens zu überleben. Einige sehen keinen anderen Ausweg mehr und wollen es wieder versuchen, auch wenn die Flucht ihr Leben kosten könnte.
Waarom zouden wij daar interesse voor moeten hebben? De tijd van het kolonialisme is voorbij, dus het is hun probleem wat ze zelf moeten oplossen.
pi_182872400
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

'iedereen is gelijkwaardig' :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182872431
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 01:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zo zouden wij ook zijn als we ineens 1500 jaar in de toekomst werden gegooid. :+
pi_182872443
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

Nee, ook niet.
pi_182872609
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

Everybody is equal, but some are more equal than others (Animal farm)
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182872629
quote:
Grote problemen met integratie dus, dit zijn mensen die statistisch gezien, ons levenslang geld kosten.

En dat allemaal omdat ze niet in dienst willen in hun eigen land. Nou, laat ze toch maar in dienst gaan, of in ieder geval hun eigen probleem dichter bij huis oplossen. Daarbij sponsort ons rare gedrag ook nog eens de mensensmokkelaars.

Overigens is jullie ook dit ene zinnetje opgevallen?

''De mannen die 23 worden, krijgen een eigen woning.''

Hoeveel Nederlanders van 23 hebben een eigen woning?
pi_182872724
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:50 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Everybody is equal, but some are more equal than others (Animal farm)
orwell _O_
-Rabia Al-Basri
pi_182872830
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

orwell _O_
Ja, alleen heeft niemand door dat het boek een waarschuwing is en niet een handleiding!
(Nietzsche)
pi_182873027
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:02 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja, alleen heeft niemand door dat het boek een waarschuwing is en niet een handleiding!
mwah.

boeken als animal farm (fascisme), 1984 (communisme/politiestaat), brave new world (sociale, biologische engineering). waarschuwing, handleiding, profetie. het is maar wat je erin wilt zien.
-Rabia Al-Basri
pi_182873557
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Grote problemen met integratie dus, dit zijn mensen die statistisch gezien, ons levenslang geld kosten.

En dat allemaal omdat ze niet in dienst willen in hun eigen land. Nou, laat ze toch maar in dienst gaan, of in ieder geval hun eigen probleem dichter bij huis oplossen. Daarbij sponsort ons rare gedrag ook nog eens de mensensmokkelaars.

Overigens is jullie ook dit ene zinnetje opgevallen?

''De mannen die 23 worden, krijgen een eigen woning.''

Hoeveel Nederlanders van 23 hebben een eigen woning?
Dat is de aanzuigende werking. Die gast van 23 belt naar huis en zegt 'he je krijgt hier gewoon een gratis huis en alles! Echt waar!'.

Was zelf ooit in India. Daar verteld dat asielzoekers in Nederland alles gratis krijgen en nooit hoeven te werken. Ze geloofden mij gewoon niet. Dat bestaat gewoon niet. En toch is het zo. Beeld je je maar eens in, alsof de grootste tokkies van woonwagenkampen in Nederland naar Amerika trekken en daar in grote steden zomaar een gratis woning krijgen, met inrichting en elke maand een uitkering zonder harde verplichtingen. Het zou te bizar zijn, maar dat is Nederland wel voor landen als Eritrea.
pi_182873583
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat het aantal asielzoekers stijgt dat in Nederland een asielverzoek doet is naar verwachting. Nederland is ondertussen vermoedelijk een van de populairste bestemming voor op de arbeidsmarkt kansarme migranten. Ze maken handig "gebruik" van het feit dat hun gegevens in het aankomstland na 18 maanden gewist worden mits ze er geen asielaanvraag doen.
Mensensmokkelaars weten precies hoe de hazen lopen. Die informeren de asielzoekers.

Mensensmokkel is een gigantisch lucratieve business geworden. Maar daar hoor je een Zembla of Kruispunt niet over.....
pi_182874337
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:36 schreef Homey het volgende:

[..]

Mensensmokkelaars weten precies hoe de hazen lopen. Die informeren de asielzoekers.

Mensensmokkel is een gigantisch lucratieve business geworden. Maar daar hoor je een Zembla of Kruispunt niet over.....
https://www.google.nl/sea(...)lucratief&aqs=chrome..69i57.17354j0j7&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Zembla heeft het er zoals te zien is wel vaker over gehad. Die feestboekers die zeggen dat ze het er niet over hebben zijn onbetrouwbaarder als de gemiddelde mensensmokkelaar. En de populistische naïeve mensen die dit klakkeloos overtypen hebben we mijn inziens net zo weinig aan als die eritreese mannen. :W
  donderdag 1 november 2018 @ 12:16:01 #273
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_182874413
Welke mongool heeft zoiets in godsnaam bedacht.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_182875460
Volgens de Verenigde Naties antwoord C

Ja vast!
(Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')