ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Sneltrein uit Praag naar Decin komt hier Usti nad Labem binnen, 26 april 2017
[ Bericht 0% gewijzigd door Pirtdator op 04-02-2018 20:23:54 ]
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Vanaf vandaag een eerste klas weekendvrij abonnement gekocht waardoor ik samen met mijn studentenov bijna het hele jaar gebruik kan maken van de geel-blauwe taxi's
... tot die tijd zullen reizigers in Brussel de trein uit moeten.
Dan vraag ik me wel af wat het nut is van de gebouwen die nu in Amsterdam en Rotterdam worden gebouwd. Gaan hier misschien al wel de veiligheidsinspecties worden gegaan maar nog geen paspoortcontroles?
... tot die tijd zullen reizigers in Brussel de trein uit moeten.
Dan vraag ik me wel af wat het nut is van de gebouwen die nu in Amsterdam en Rotterdam worden gebouwd. Gaan hier misschien al wel de veiligheidsinspecties worden gegaan maar nog geen paspoortcontroles?
denk het wel, anders moet je de treinen zelf ook nog weer helemaal inspecteren toch?
Een vijfminutendienst neemt wel de nadelen van een tienminutendienst weg (bij aansluitende kwartiersdiensten is er altijd aansluiting) en is pas echt hoogfrequent en spoorboekloos te noemen.
Als het goed is, zijn de Connexxion-Flirts in dienst gekomen vandaag. Ik zag op RijdenDeTreinen dat er Connexxion-Flirts ingepland waren op de dienst tussen Amersfoort en Barneveld. Aangezien er uitgebreid is getest zou de Connexxion-Flirts geen problemen meer moeten geven.
Voor de liefhebbers is het jammer dat de Eurostar pas later gaat rijden, maar die veiligheidscontroles zijn toch wel absurd. Voor treindiensten die door lange bergtunnels rijden zijn er ook geen veiligheidscontroles. Het is vooral dat populistisch gedram van de UK dat verantwoordelijk is voor de veiligheidscontroles.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Op maandag 5 februari 2018 09:23 schreef Pirtdator het volgende: Voor de liefhebbers is het jammer dat de Eurostar pas later gaat rijden, maar die veiligheidscontroles zijn toch wel absurd. Voor treindiensten die door lange bergtunnels rijden zijn er ook geen veiligheidscontroles. Het is vooral dat populistisch gedram van de UK dat verantwoordelijk is voor de veiligheidscontroles.
Het probleem is dat ze in de UK niet in staat zijn om mensen die illegaal in het land verblijven uit te zetten omdat ze zelfs niet eens weten hoe het met de wel-legalen zit. Daardoor valt geen onderscheid te maken en moet je alles bij de poort al tegenhouden. Anders kom je er niet meer vanaf.
Bij de Mont Blanc-tunnel zijn er wel degelijk veiligheidscontroles, je ziet ze alleen niet. Er wordt onder andere gecontroleerd of het voertuig niet buitengewoon warm is, wat op een beginnende brand zou kunnen duiden.
Deze maatregelen zijn ingevoerd na de brand in die tunnel in 1999.
Nu eens geen Rail Away, maar wel wat anders leuks. Denk ik
quote:
19.55-20.30 uur 3 OP REIS MIDWEEK
Nieuwe reisavonturen worden gemixt met fragmenten uit de beste binnen- en buitenlandse reisprogramma's.
Deze hele week staat in het teken van de meest romantische manier van reizen: de trein! Jurre is in Sri Lanka,voor één van de de mooiste treinritten ter wereld.Hij begint in de hoofdstad Colombo,waar hij zijn weg moet vinden op het station,en aan zijn treinreis begint.
We blikken terug op Chris die op de trein stapt in Japan,en op Floortje die de trein naar Minneapolis pakt.
Op maandag 5 februari 2018 09:23 schreef Pirtdator het volgende: Een vijfminutendienst neemt wel de nadelen van een tienminutendienst weg (bij aansluitende kwartiersdiensten is er altijd aansluiting) en is pas echt hoogfrequent en spoorboekloos te noemen.
Vijfminutendienst, hoe komen ze daar nu weer bij? Er gaan 8 IC's per uur rijden tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal. Dat zijn twee kwartierdiensten. Die wellicht op 5 minuten na elkaar rijden, maar dan gaat daarna de volgende toch pas weer na 10 minuten.
Vijfminutendienst, hoe komen ze daar nu weer bij? Er gaan 8 IC's per uur rijden tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal. Dat zijn twee kwartierdiensten. Die wellicht op 5 minuten na elkaar rijden, maar dan gaat daarna de volgende toch pas weer na 10 minuten.
Plus 6 sprinters per uur. Volgens mij kom je daarmee aardig in de buurt
Voor Delft-Rotterdam kan je die sprinters wel meetellen, daar is het verschil in reistijd maar klein en worden de sprinters vooralsnog niet ingehaald, maar voor Den Haag-Rotterdam heb je er niks aan, dan tellen alleen de IC's.
Op maandag 5 februari 2018 13:07 schreef ReisT het volgende: Voor Delft-Rotterdam kan je die sprinters wel meetellen, daar is het verschil in reistijd maar klein en worden de sprinters vooralsnog niet ingehaald, maar voor Den Haag-Rotterdam heb je er niks aan, dan tellen alleen de IC's.
Als Delft Zuid ook 4 sporen krijgt dan valt dat nog maar te bezien, dan zie ik het nog wel gebeuren dat de sprinter op Delft Zuid door de IC wordt ingehaald.
Of je laat alles overal stoppen, ben je ook van het probleem af. Rijswijk een IC-stop, Delft Zuid (of wordt het straks Delft Universiteitspark?) een IC-stop, en Den Haag Moerwijk gooien we plat.
Op maandag 5 februari 2018 19:37 schreef James1988 het volgende: Of je laat alles overal stoppen, ben je ook van het probleem af. Rijswijk een IC-stop, Delft Zuid (of wordt het straks Delft Universiteitspark?) een IC-stop, en Den Haag Moerwijk gooien we plat.
Die mensen die daar uit moeten gaan maar roeien over de vaart hoor.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
afgelopen nacht stond er een dronken pool in de fik in een SLT te rotterdam waarschijnlijk in slaap gevallen met een brandende peuk in zijn muil die uiteindelijk op zijn broek terecht is gekomen. vellen hingen los aan zijn been en zijn maten hebben in totaal 4 brandblussers leeggespoten op die gozer (van die poederblussers die volgens mij totaal niet geschikt zijn voor dergelijke brandjes )
maar de SLT is lekker open van binnen dus die troep lag door de hele trein heen.
Op dinsdag 6 februari 2018 12:59 schreef Salatrel het volgende: afgelopen nacht stond er een dronken pool in de fik in een SLT te rotterdam waarschijnlijk in slaap gevallen met een brandende peuk in zijn muil die uiteindelijk op zijn broek terecht is gekomen. vellen hingen los aan zijn been en zijn maten hebben in totaal 4 brandblussers leeggespoten op die gozer (van die poederblussers die volgens mij totaal niet geschikt zijn voor dergelijke brandjes )
maar de SLT is lekker open van binnen dus die troep lag door de hele trein heen.
Wie moeten we hebben? Ja die witte mannen!
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Falende schijt graf Tering NS. Leuk hoor, zo'n kwartierdienst tussen Deventer en de Randstad. Maar als je dus niet drie kwartier te vroeg op je werk bent, ben je dus gewoon te laat. Nikskunners
Op maandag 5 februari 2018 19:37 schreef James1988 het volgende: Of je laat alles overal stoppen, ben je ook van het probleem af. Rijswijk een IC-stop, Delft Zuid (of wordt het straks Delft Universiteitspark?) een IC-stop, en Den Haag Moerwijk gooien we plat.
Niks plat gooien, zolang ik nog gebruik maak van station Moerwijk Gooi Delft maar lekker plat, zijn we gelijk van die studenten af.
Op dinsdag 6 februari 2018 12:59 schreef Salatrel het volgende: afgelopen nacht stond er een dronken pool in de fik in een SLT te rotterdam waarschijnlijk in slaap gevallen met een brandende peuk in zijn muil die uiteindelijk op zijn broek terecht is gekomen. vellen hingen los aan zijn been en zijn maten hebben in totaal 4 brandblussers leeggespoten op die gozer (van die poederblussers die volgens mij totaal niet geschikt zijn voor dergelijke brandjes )
maar de SLT is lekker open van binnen dus die troep lag door de hele trein heen.
Poeder is behoorlijk corosief, dus dat zal lekker bijten.
Op maandag 5 februari 2018 19:37 schreef James1988 het volgende: Of je laat alles overal stoppen, ben je ook van het probleem af. Rijswijk een IC-stop, Delft Zuid (of wordt het straks Delft Universiteitspark?) een IC-stop, en Den Haag Moerwijk gooien we plat.
Op woensdag 7 februari 2018 08:55 schreef Dr_Flash het volgende: Falende schijt graf Tering NS. Leuk hoor, zo'n kwartierdienst tussen Deventer en de Randstad. Maar als je dus niet drie kwartier te vroeg op je werk bent, ben je dus gewoon te laat. Nikskunners
Weer een ree te pakken fles? Vandaag die kant niet op geweest, niks van mee gekregen
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Weer een ree te pakken fles? Vandaag die kant niet op geweest, niks van mee gekregen
7:48 Uit Deventer reed bijna perfect op tijd. Was alleen wat later te Amersfoort omdat er een wisselstoring was. Niet heel spannend +2 of iets dergelijks.
7:48 Uit Deventer reed bijna perfect op tijd. Was alleen wat later te Amersfoort omdat er een wisselstoring was. Niet heel spannend +2 of iets dergelijks.
ja die zag ik nog wegrijden toen ik met m'n brakke harsens op die van 8:03 stond te wachten.
ja die zag ik nog wegrijden toen ik met m'n brakke harsens op die van 8:03 stond te wachten.
En die was stuk?
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
In 1852 is tussen Karlsruhe en Mannheim een locomotief van een schip gevallen. Nu denken ze de precieze locatie teruggevonden te hebben en in de herfst willen ze hem naar boven proberen te halen: https://www.swr.de/versunkene-lok
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee die reed gewoon op tijd. Tot vlak voor Amersfoort toen er eerst even op een brug gewacht moest worden tot de aansluitende trein vertrokken was. Oh nee die had een kwartier vertraging en ging van een totaal ander spoor.
Maar goed, fukkit ook maar, was de 5e en laatste keer dat ik naar Utrecht moest voor cursus. 3 keer direct gereden, en dus drie kwartier te vroeg, en 2 keer met overstap, beide keren gezeik en een kwartier vertraging. Wie op tijd wil zijn...
Op woensdag 7 februari 2018 21:48 schreef dennistd het volgende: In 1852 is tussen Karlsruhe en Mannheim een locomotief van een schip gevallen. Nu denken ze de precieze locatie teruggevonden te hebben en in de herfst willen ze hem naar boven proberen te halen: https://www.swr.de/versunkene-lok
Dat is wel een mooi verhaal natuurlijk Zal mij benieuwen hoeveel er nog van over is
Nee die reed gewoon op tijd. Tot vlak voor Amersfoort toen er eerst even op een brug gewacht moest worden tot de aansluitende trein vertrokken was. Oh nee die had een kwartier vertraging en ging van een totaal ander spoor.
Maar goed, fukkit ook maar, was de 5e en laatste keer dat ik naar Utrecht moest voor cursus. 3 keer direct gereden, en dus drie kwartier te vroeg, en 2 keer met overstap, beide keren gezeik en een kwartier vertraging. Wie op tijd wil zijn...
Niet nice. Vertraging is klote...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Er staan nieuwe arriva-incheckpaaltjes op Groningen Noord en het Hoofdstation! Eindelijk fatsoenlijk in/uitchecken zonder je OVchip door het paaltje heen te hoeven drukken
Op donderdag 8 februari 2018 15:06 schreef Flodder450 het volgende: Er staan nieuwe arriva-incheckpaaltjes op Groningen Noord en het Hoofdstation! Eindelijk fatsoenlijk in/uitchecken zonder je OVchip door het paaltje heen te hoeven drukken
In Leeuwarden staan poortjes, dus daar was het al een stuk sneller. Alleen voor overstappers nog niet
Als ik een reis wil plannen vanuit "Kielegat" (Breda) wordt dat "Kielegats Bouwkot, Hekven, Breda", een locatie waar carnavalswagens gebouwd worden. "Oeteldonk" ('s-Hertogenbosch) wordt bushalte "Oranje Nassaulaan, 's-Hertogenbosch" en "Lampegat" (Eindhoven) wordt een carnavalswinkel in de Eindhovense Hertogstraat.
Wat vinden we eigenlijk van de prijs van de eerste klasse? Het reist wel lekkerder maar is meteen weer zo duur Ik reis met een trajectvrij NS business card. 2eklas kost me 160 oid in de maand, 1e klas 280
Weekend Vrij 1e klas is prima geprijsd hoor: 39 euro tegenover 33 euro voor de 2e klas.
Ook bij Dal Vrij is het verschil kleiner: 129 voor 1e klas en 102 voor 2e klas. Duidelijk is in elk geval wel dat ze je in de spits liever niet in de 1e klas hebben zitten.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ook bij Dal Vrij is het verschil kleiner: 129 voor 1e klas en 102 voor 2e klas. Duidelijk is in elk geval wel dat ze je in de spits liever niet in de 1e klas hebben zitten.
Logisch, anders is daar geen plek meer voor NS'ers en ProRailers.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ben ik de enige die de Eurostar met overstap op Brussel Zuid maar een halve oplossing vind ? Met een beetje ambitie hoeft het toch geen 1,5 jaar te duren voor je de grensformaliteiten geregeld hebt? Die formaliteiten zijn er immers ook op Hoek van Holland.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op vrijdag 9 februari 2018 13:54 schreef MTL het volgende: Dus even voor de duidelijkheid: van Amsterdam naar Londen verandert er dus helemaal niets, van Londen naar Amsterdam kan je mooi blijven zitten.
Wat een flauwekul weer. Kom op zeg, regel gewoon die controles. Daar hoef je nou echt geen 4 jaar over te doen.
Nu met de brexit gaat alles wat moeilijker vrees ik..
Op vrijdag 9 februari 2018 13:54 schreef MTL het volgende: Dus even voor de duidelijkheid: van Amsterdam naar Londen verandert er dus helemaal niets, van Londen naar Amsterdam kan je mooi blijven zitten.
Wat een flauwekul weer. Kom op zeg, regel gewoon die controles. Daar hoef je nou echt geen 4 jaar over te doen.
UK is bang dat er ongewenste vluchtelingen meereizen met de Eurostar. Of het onzin is, weet ik niet.
Ik hoop wel dat steeds meer spoorwegmaatschappijen en autoriteiten een voorbeeld nemen aan de Allergo tussen Hensinki en Sint-Petersburg. In die trein vinden grenscontroles in de trein plaats waardoor er geen oponthoud plaatsvindt voor de reizigers. Dat terwijl Finland en Rusland niet erg goede vrienden zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
seatsixtyone twitterde op vrijdag 09-02-2018 om 15:06:29 @jonworth @joswabe OK, correction. Just talked to E*. Seems they don’t consider the 28 minutes in Brussels sufficient, so if you use the Eurostar Ams-Bru you’ll end up on a later E* Bru-Lon. So Thalys a better connection. Makes sense now. reageerretweet
Dus, voor Amsterdam -> Londen biedt Thalys+Eurostar vooralsnog een betere aansluiting dan Eurostar+Eurostar.
Op vrijdag 9 februari 2018 14:42 schreef Pirtdator het volgende: UK is bang dat er ongewenste vluchtelingen meereizen met de Eurostar. Of het onzin is, weet ik niet.
Ach natuurlijk wel.die drie halve zolen die eronder/erop gaan liggen.
Die zullen inderdaad niet het probleem zijn. Het wordt natuurlijk wel een probleem wanneer die mensen die nu in Calais kamperen en masse een kaartje kunnen kopen, de trein in stappen en in Londen asiel aanvragen of op het station gaan vluchten. En verkoop van kaartjes weigeren aan mensen van bepaalde nationaliteiten e.d. is natuurlijk verboden (discriminatie). Dus moet je ze aan de grens tegenhouden. De vraag is dan: welke?
Het VK ziet hen als een bedreiging wanneer ze in Engeland zijn (ook al is dat formeel dan nog internationaal gebied enzo. Dus wil men dat liever op het Europese vaste land allemaal doen. Maar dan moeten er dus Britse en Europese grenscontroles plaatsvinden (met verschillende bevoegdheden e.d.) op diverse plaatsen (Amsterdam, Rotterdam, Brussel, misschien bij uitbreiding aanbod ook op Straatsburg, Keulen en weet ik veel wat). Dat is dan lastig te regelen (en te betalen) voor een commerciële dienst als de Eurostar... En voor grenscontroles door de Britten geldt natuurlijk hetzelfde.
En het is niet zo dat de marechaussee veel capaciteit over heeft ofzo. Dus grenscontroles uitvoeren op Amsterdam CS en Rotterdam CS gaat af van controlecapaciteit op bijv. Schiphol. Tja...
Of je moet de marechaussee meer mensen geven. Kan, maar die zijn niet zomaar opgeleid. En die worden uit belastinggeld betaald. Voor - in de basis - een hoger comfortgehalte van reizigers...
* waarmee ik overigens niet zeg dat ik uitbreiding van treinaanbod naar Londen een slecht idee vind, integendeel. Maar dit zijn aspecten die daar dus wel gewoon bij horen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Die zullen inderdaad niet het probleem zijn. Het wordt natuurlijk wel een probleem wanneer die mensen die nu in Calais kamperen en masse een kaartje kunnen kopen, de trein in stappen en in Londen asiel aanvragen of op het station gaan vluchten. En verkoop van kaartjes weigeren aan mensen van bepaalde nationaliteiten e.d. is natuurlijk verboden (discriminatie). Dus moet je ze aan de grens tegenhouden. De vraag is dan: welke?
Het VK ziet hen als een bedreiging wanneer ze in Engeland zijn (ook al is dat formeel dan nog internationaal gebied enzo. Dus wil men dat liever op het Europese vaste land allemaal doen. Maar dan moeten er dus Britse en Europese grenscontroles plaatsvinden (met verschillende bevoegdheden e.d.) op diverse plaatsen (Amsterdam, Rotterdam, Brussel, misschien bij uitbreiding aanbod ook op Straatsburg, Keulen en weet ik veel wat). Dat is dan lastig te regelen (en te betalen) voor een commerciële dienst als de Eurostar... En voor grenscontroles door de Britten geldt natuurlijk hetzelfde.
En het is niet zo dat de marechaussee veel capaciteit over heeft ofzo. Dus grenscontroles uitvoeren op Amsterdam CS en Rotterdam CS gaat af van controlecapaciteit op bijv. Schiphol. Tja...
Of je moet de marechaussee meer mensen geven. Kan, maar die zijn niet zomaar opgeleid. En die worden uit belastinggeld betaald. Voor - in de basis - een hoger comfortgehalte van reizigers...
* waarmee ik overigens niet zeg dat ik uitbreiding van treinaanbod naar Londen een slecht idee vind, integendeel. Maar dit zijn aspecten die daar dus wel gewoon bij horen.
Ik ben benieuwd of er überhaupt ooit naar Köln gereden worden vanuit London. Vanuit London naar Köln (Hbf/Messe Deutz) is niet zo'n probleem, maar andere kant op wel. Zowel Köln Hbf als Köln Messe/Deutz hebben te weinig perroncapaciteit om één perron te reserveren voor de Eurostar.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
In Amsterdam en Rotterdam gaan de perrons niet "gereserveerd" worden voor de Eurostar, ze blijven openbaar toegankelijk. Pas wanneer er een Eurostar vanaf dat perron gaat vertrekken wordt het perron schoongeveegd.
Op vrijdag 9 februari 2018 18:21 schreef James1988 het volgende: In Amsterdam en Rotterdam gaan de perrons niet "gereserveerd" worden voor de Eurostar, ze blijven openbaar toegankelijk. Pas wanneer er een Eurostar vanaf dat perron gaat vertrekken wordt het perron schoongeveegd.
Dus op andere tijden vertrekken er gewone binnenlandse treinen vanaf het Eurostar-perron?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Op vrijdag 9 februari 2018 18:21 schreef James1988 het volgende: In Amsterdam en Rotterdam gaan de perrons niet "gereserveerd" worden voor de Eurostar, ze blijven openbaar toegankelijk. Pas wanneer er een Eurostar vanaf dat perron gaat vertrekken wordt het perron schoongeveegd.
hebben ze al enig idee hoe ze dt schoonvegen gaan doen dan?
Die zullen inderdaad niet het probleem zijn. Het wordt natuurlijk wel een probleem wanneer die mensen die nu in Calais kamperen en masse een kaartje kunnen kopen, de trein in stappen en in Londen asiel aanvragen of op het station gaan vluchten. En verkoop van kaartjes weigeren aan mensen van bepaalde nationaliteiten e.d. is natuurlijk verboden (discriminatie). Dus moet je ze aan de grens tegenhouden. De vraag is dan: welke?
Euh, niet ons probleem. GB wilde zo graag uit de EU, ik zeg; hun probleem.
Als je dat wilt dan mag je op een aantal Nederlandse stations een paar perronnetjes bijbouwen.
Zo niet, dan heb je voor een aantal man wel mooi werkverschaffing
jadoei. Kansloos plan, gewoon gereserveerd perron voor maken. Kan je het ook een beetje statig aankleden. Ipv dat de duurbetalende hispeedreiziger bij aankomst in het zichzelf heel wat vindende Amsterdam uitglijdt over een afgekloven hamburger en een heroïnespuit.
jadoei. Kansloos plan, gewoon gereserveerd perron voor maken. Kan je het ook een beetje statig aankleden. Ipv dat de duurbetalende hispeedreiziger bij aankomst in het zichzelf heel wat vindende Amsterdam uitglijdt over een afgekloven hamburger en een heroïnespuit.
Mja als je een fluwelen perron aanlegt voor de duurbetalende reiziger schep je een verkeerd beeld van Amsterdam. Dan is de schok voor die reiziger groot als hij het station verlaat
Mja als je een fluwelen perron aanlegt voor de duurbetalende reiziger schep je een verkeerd beeld van Amsterdam. Dan is de schok voor die reiziger groot als hij het station verlaat
ja maar ja, als hij de poortjes door is heeft NS/eurostar/prorail hem uitgekleed, dus dan is het klaar
Of hij 5 meter verderop vermoord en in stukken gesneden wordt maakt niemand ene reet uit natuurlijk
Euh, niet ons probleem. GB wilde zo graag uit de EU, ik zeg; hun probleem.
GB zatyal niet in Schengen, dus grenscontroles zijn nooit afgeschaft naar/van GB. Brexit is dus niet de issue. Zekerheid van bewaakte grens dus wel. GB zegt daarip: in land van vertrek, anders laten we de hele trein niet toe... Eigenlijk net als bij de boot, dacht ik.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
GB zatyal niet in Schengen, dus grenscontroles zijn nooit afgeschaft naar/van GB. Brexit is dus niet de issue. Zekerheid van bewaakte grens dus wel. GB zegt daarip: in land van vertrek, anders laten we de hele trein niet toe... Eigenlijk net als bij de boot, dacht ik.
Natuurlijk is brexit wel het issue. Denk je dat de EU alleen Schengen doet? Er zijn echt duizenden kleine verdragen, waaronder die van gemeenschappelijke grensbewaking waar GB wél aan meedeed. Tevens waren ze wel lid van de EER, waarmee vrij verkeer van arbeid en personen nog steeds mogelijk is, alleen dan met grenscontroles.
Door uit de EU te stappen behoren ze niet meer tot het territorium van de EU en ligt de grens ergens anders. Ik zeg; laat de Britten maar lekker de pleuris krijgen en zelf dealen ermee. Dan krijgen ze juist datgene waarom ze uit de EU zijn gestapt.
Dan laten ze die trein niet toe. Boo fucking hoo. Alsof dit een praktisch werkbare en concurrerend iets is.
Wat een rotzooi weer met die ovchipkaart. Weekendvrij eerste klas is vanaf 18:30 geldig. Ik vertrok eerder maar heb keurig zoals men het graag ziet op kantoor uitgecheckt en weer ingecheckt op eindhoven na 18:30 om van mijn studentenov naar het weekendvrij abbonement over te gaan. Maar door die 35 minuten rit naar reis regel werkt dat niet waardoor ik of 2e klas mag gaan zitten i.p.v. de betaalde eerste klasse of telkens aan de hc uit mag leggen dat ik een eerste klas reisrecht heb maar dat het systeem dat niet pakt en dan maar hopen dat ie niet gaan schrijven "want op mn apparaatje staat 2e klas".
"Vergeten" in te checken met je studentenov en dat alsnog doen op het moment dat je Weekend Vrij wil gaan gebruiken. Afgekocht reisrecht, dus geen boete.
Op vrijdag 9 februari 2018 21:00 schreef Kansenjongere het volgende: "Vergeten" in te checken met je studentenov en dat alsnog doen op het moment dat je Weekend Vrij wil gaan gebruiken. Afgekocht reisrecht, dus geen boete.
ja dan heb je allemaal van die sukkels die er zelf een mening over gaan lopen te zitten te hebben "iemand met een studentenOV hoort helemaal geen 1e klas te kunnen zitten!"
juuh juuh generaliserend bla bla, maar zo werkt het wel
ja dan heb je allemaal van die sukkels die er zelf een mening over gaan lopen te zitten te hebben "iemand met een studentenOV hoort helemaal geen 1e klas te kunnen zitten!"
juuh juuh generaliserend bla bla, maar zo werkt het wel
Daarom en om geen gezeik te krijgen over tijdstip van inchecken raadde ik aan om wel in te checken met Weekend Vrij, maar niet met het studentenreisproduct.
Ik weiger met 2 kaarten rond te lopen voor die paar overlappende uren. Zal toch niet vaak in deze situatie komen. Het toont alleen de absurde complexiteit aan van dit "alles met 1 kaart" systeem
Jep, toen werd er nog geluisterd naar techneuten en hoefde niet voor elk project het onderste uit de kan worden gehaald.
Vandaag de nieuwe Op de Rails met een artikel over de aanleg van de Rotterdamse metro. Ook toen 2,5 keer duurder dan aanvankelijk beraamd en zelfs 7x duurder dan het eerste plan van een ondergrondse verbinding.
De bouw startte in 1960 en opening was beraamd in 1965. Dat werd uiteindelijk dus februari 1968.
Volledigheidshalve wil ik er wel bij zeggen dat kostenschattingen waren gemaakt net voor die grote loonkostenstijgingen van de jaren zestig die door aannemers mede werden doorberekend in de bouwmaterialen.
Voor iedereen die het wil lezen verwijs ik naar de Op de Rails in de brievenbus; ik neem aan dat elke hobbyist hierzo lid is van NVBS al is het maar voor het interessante maandblad.
Op vrijdag 9 februari 2018 21:59 schreef Bitlord het volgende: Voor iedereen die het wil lezen verwijs ik naar de Op de Rails in de brievenbus; ik neem aan dat elke hobbyist hierzo lid is van NVBS al is het maar voor het interessante maandblad.
Jazeker. Check ook de mooie foto's op de pagina's 52 en 89 en de onderste op de achterzijde trouwens
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vandaag bestond de Rotterdamse metro precies 50 jaar. Ter gelegenheid hiervan is museummetro 5024 van de stichting RoMeO uiterlijk helemaal opgeknapt en staat het hele weekend op station Blaak, dat overigens pas in 1982 een metrostation werd. In het door Werkspoor gebouwde metrostel bevindt zich een kleine tentoonstelling over de ondergrondse van Rotterdam. Of zoals ze het in de Maasstad ook wel noemen: Met Een Teringgang Rotterdam Onderdoor.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 11-02-2018 00:31:37 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Toch jammer dat ze maar 1 stel bewaard hebben. In de praktijk was het echt een zeldzaamheid dat een enkel stel reed (laat staan dat dát stel dan op Blaak kwam) en er zaten best nog wat verschillen tussen de 5000- en 5100 serie die vaak genegeerd worden.
Ach ja, aan de andere kant: er is tenminste iets bewaard. Van veel spoorwegrijtuigen is er ook maar eentje bewaard, maar wil je dan echt tien stuks ervan bewaren omdat ze altijd met tien stuks reden?
Ik kan me zo voorstellen dan er van VIRM ook alleen een terugverbouwd drietje bewaard gaat worden, puur vanwege de ruimte.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vandaag de nieuwe Op de Rails met een artikel over de aanleg van de Rotterdamse metro. Ook toen 2,5 keer duurder dan aanvankelijk beraamd en zelfs 7x duurder dan het eerste plan van een ondergrondse verbinding.
De bouw startte in 1960 en opening was beraamd in 1965. Dat werd uiteindelijk dus februari 1968.
Volledigheidshalve wil ik er wel bij zeggen dat kostenschattingen waren gemaakt net voor die grote loonkostenstijgingen van de jaren zestig die door aannemers mede werden doorberekend in de bouwmaterialen.
Voor iedereen die het wil lezen verwijs ik naar de Op de Rails in de brievenbus; ik neem aan dat elke hobbyist hierzo lid is van NVBS al is het maar voor het interessante maandblad.
Op vrijdag 9 februari 2018 21:59 schreef Bitlord het volgende: ; ik neem aan dat elke hobbyist hierzo lid is van NVBS al is het maar voor het interessante maandblad.
[ afbeelding ] Vandaag bestond de Rotterdamse metro precies 50 jaar. Ter gelegenheid hiervan is museummetro 5024 van de stichting RoMeO uiterlijk helemaal opgeknapt en staat het hele weekend op station Blaak, dat overigens pas in 1982 een metrostation werd. In het door Werkspoor gebouwde metrostel bevindt zich een kleine tentoonstelling over de ondergrondse van Rotterdam. Of zoals ze het in de Maasstad ook wel noemen: Met Een Teringgang Rotterdam Onderdoor.
Oh die tentoonstelling lijkt me wel geinig trouwens. Zijn daar ook wat plaatjes van? Ik ga er niet helemaal voor naar Rotjeknor, al was het maar omdat ik piketdienst heb
Op zaterdag 10 februari 2018 12:01 schreef dennistd het volgende: Ach ja, aan de andere kant: er is tenminste iets bewaard. Van veel spoorwegrijtuigen is er ook maar eentje bewaard, maar wil je dan echt tien stuks ervan bewaren omdat ze altijd met tien stuks reden?
Daar heb je ook wel weer een punt.
quote:
Ik kan me zo voorstellen dan er van VIRM ook alleen een terugverbouwd drietje bewaard gaat worden, puur vanwege de ruimte.
Ik denk dat we blij mogen zijn met een SGM-II, 1 bak ICR, 1 bak VIRM en 1 bak DDZ in het Spoorwegmuseum. En dan is het hopen dat er een stichting komt die een koploper of DM90 wil adopteren.
Op zaterdag 10 februari 2018 13:18 schreef James1988 het volgende: Vraag tien mensen om een Nederlandse trein te tekenen, en minstens de helft zal een VIRM tekenen. En dat wil je niet bewaren?
Nee. Het is een kuttrein en je vraagt het aan domme mensen. Echte mensen tekenen een Plan V.
Op zaterdag 10 februari 2018 13:18 schreef James1988 het volgende: Vraag tien mensen om een Nederlandse trein te tekenen, en minstens de helft zal een VIRM tekenen. En dat wil je niet bewaren?
Ik denk dat we blij mogen zijn met een SGM-II, 1 bak ICR, 1 bak VIRM en 1 bak DDZ in het Spoorwegmuseum. En dan is het hopen dat er een stichting komt die een koploper of DM90 wil adopteren.
lokfuehrer_tim twitterde op zaterdag 10-02-2018 om 20:21:08 Unterbrechung des Zugverkehrs, weil der Fahrdienstleiter sich ausgesperrt hatte und die Feuerwehr die Tür zum Stellwerk öffnen musste.Passiert ihm wohl nicht noch einmal 😂 reageerretweet
SPOILER: Vertaling
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
lokfuehrer_tim twitterde op zaterdag 10-02-2018 om 20:21:08 Unterbrechung des Zugverkehrs, weil der Fahrdienstleiter sich ausgesperrt hatte und die Feuerwehr die Tür zum Stellwerk öffnen musste.Passiert ihm wohl nicht noch einmal 😂 reageerretweet
SPOILER: Vertaling
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+1 voor eerlijkheid en lol en wat een ontzettende sukkel ook
Op vrijdag 9 februari 2018 20:52 schreef desbarts het volgende: Wat een rotzooi weer met die ovchipkaart. Weekendvrij eerste klas is vanaf 18:30 geldig. Ik vertrok eerder maar heb keurig zoals men het graag ziet op kantoor uitgecheckt en weer ingecheckt op eindhoven na 18:30 om van mijn studentenov naar het weekendvrij abbonement over te gaan. Maar door die 35 minuten rit naar reis regel werkt dat niet waardoor ik of 2e klas mag gaan zitten i.p.v. de betaalde eerste klasse of telkens aan de hc uit mag leggen dat ik een eerste klas reisrecht heb maar dat het systeem dat niet pakt en dan maar hopen dat ie niet gaan schrijven "want op mn apparaatje staat 2e klas".
Echt top systeem die chipkaart
Het huidige systeem is zo vanwege al de mensen die gingen zeiken dat ze vóór 16:00 uur incheckten met korting, ná 16:00 moesten overstappen en dan op vol tarief verder gingen reizen. Natuurlijk volkomen terecht aangezien zij dan ook daadwerkelijk in de spits hebben gereisd, maar na het oneindige gezeik reis je voortaan dus gewoon altijd met hetzelfde tarief als waarmee je bent ingecheckt.
Maar doorgewinterde forenzen (en NS-medewerkers in blauwe hesjes..) hebben wel een oplossing voor je: - Check uit - Ga naar de automaat - Zet Klassewissel (of een ander product, bijvoorbeeld Toegang tot het Station wat in Eindhoven toevallig kan) op je kaart - Haal Klassewissel (of het andere product) van je kaart af - Tadaa, je kaart is 'gereset', de reis beëindigd en je kan een nieuwe reis starten met het product wat op dat moment geldig is.
Het nadeel voor betalende reizigers is wel dat je dan bijvoorbeeld een reis Weert - Eindhoven en Eindhoven - Tilburg betaalt, wat duurder zal zijn dan een directe reis Weert - Tilburg.
Hey rijdend personeel, is het nou moreel correct om een 1e klas 6stoels hokje te claimen in je eentje op een rustig traject? De HC keek mij weer eens aan met een dodelijke blik
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
Op zondag 11 februari 2018 17:20 schreef ikweetnietwat het volgende: Hey rijdend personeel, is het nou moreel correct om een 1e klas 6stoels hokje te claimen in je eentje op een rustig traject? De HC keek mij weer eens aan met een dodelijke blik
Er zitten toch al van die afwerkplekken met een bordje "Hoofdconducteur" in de trein?
In enkele treinen kloppen ze maar... Daar staat "Zugführer"
quote:
Op zondag 11 februari 2018 17:20 schreef ikweetnietwat het volgende: Hey rijdend personeel, is het nou moreel correct om een 1e klas 6stoels hokje te claimen in je eentje op een rustig traject? De HC keek mij weer eens aan met een dodelijke blik
Gewoon gaan zitten, NS werkt doorgaans niet met reserveringen
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
De introductie van de nieuwe Class 385-treinen van Hitachi bij ScotRail lijkt opnieuw vertraging op te lopen: machinisten klagen dat ze moeite hebben met het waarnemen van seinen door de vorm van de voorruit. "Het lijkt wel alsof ik door een vissenkom kijk."
Op zondag 11 februari 2018 19:38 schreef James1988 het volgende: De introductie van de nieuwe Class 385-treinen van Hitachi bij ScotRail lijkt opnieuw vertraging op te lopen: machinisten klagen dat ze moeite hebben met het waarnemen van seinen door de vorm van de voorruit. "Het lijkt wel alsof ik door een vissenkom kijk."
Op zondag 11 februari 2018 17:20 schreef ikweetnietwat het volgende: Hey rijdend personeel, is het nou moreel correct om een 1e klas 6stoels hokje te claimen in je eentje op een rustig traject? De HC keek mij weer eens aan met een dodelijke blik
Klopt, zitten in de eerste klas is niet toegestaan wanneer het rijdend personeel daar zetelt
Klassiekjes hebben ook doorloopkoppen toch? Het stikt nog steeds van die dingen in België, ook daarvoor geldt overigens dat ze bepaald geen lust voor het oog zijn. Maar goed, dat geldt voor de varkensneus ook niet, dus dat zal wel Belgische stijl zijn
ProRail en de NS werken aan plannen om enkele malen per spits een supersnelle trein te laten rijden tussen bijvoorbeeld Leeuwarden/Groningen en de Randstad. Deze trein zou onderweg vrijwel nergens moeten stoppen en de snelheid op het spoor zou omhoog moeten.
Op maandag 12 februari 2018 12:08 schreef Peterselieman het volgende: ProRail en de NS werken aan plannen om enkele malen per spits een supersnelle trein te laten rijden tussen bijvoorbeeld Leeuwarden/Groningen en de Randstad. Deze trein zou onderweg vrijwel nergens moeten stoppen en de snelheid op het spoor zou omhoog moeten.
Op maandag 12 februari 2018 12:08 schreef Peterselieman het volgende: ProRail en de NS werken aan plannen om enkele malen per spits een supersnelle trein te laten rijden tussen bijvoorbeeld Leeuwarden/Groningen en de Randstad. Deze trein zou onderweg vrijwel nergens moeten stoppen en de snelheid op het spoor zou omhoog moeten.
Nou ben ik niet erg bekend met het hoge noorden, maar ik kan me haast niet voorstellen dat er nou zoveel reizigers zijn die dagelijks helemaal van Leeuwarden/Groningen naar Amsterdam moeten en terug
Klopt, zitten in de eerste klas is niet toegestaan wanneer het rijdend personeel daar zetelt
Gereserveerd
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Nou ben ik niet erg bekend met het hoge noorden, maar ik kan me haast niet voorstellen dat er nou zoveel reizigers zijn die dagelijks helemaal van Leeuwarden/Groningen naar Amsterdam moeten en terug
Ik heb een tijdje twee dagen in de week van Groningen naar Amsterdam geforensd. Als je om 8:30/9:00 uur binnen wilt zijn en om 17:00 uur weer weggaat is dat niet te doen. Je vertrekt 's ochtends rond 6 uur en komt 's avonds na 7 uur weer aan. Een trein die nergens stopt klinkt leuk maar 's ochtends vroeg (wanneer de tijdswinst het belangrijkst is voor de reizigers) is er te weinig markt en de vraag is of je met een trein die om 9:30 uur aankomt een goed pad kan krijgen én laat genoeg kan vertrekken. Groningen-Amsterdam Zuid is na de nu te verwachten aanpassingen met 140 km/h 1:58 uur. Zonder stop en met 200 km/h op de Hanzelijn kan daar met pijn en moeite een kwartiertje vanaf gehaald worden. Als je tussen Almere en Amsterdam meerijdt in de dienstregeling is een stop te Almere Centrum onvermijdelijk en dan zit je alweer onder het kwartier. Dusja.. Voor vervoerswaarde, dienstregeling en infrastructuur zijn er voldoende vraagstukken voordat je het kan uitvoeren. De vraag is dan ook of je dat allemaal moet overhebben voor een kwartier winst. Met de gewone IC's 200 km/h rijden levert de helft van de winst op en dan heb je ieder half uur winst.
Dode en 15 gewonden bij treinongeluk in Oostenrijk Door een botsing tussen twee treinen in de Oostenrijkse provincie Stiermarken is vandaag een dode gevallen. Zeker vijftien personen raakten gewond, zei de politie op Twitter.
David van der Heeden 12-02-18, 14:40 Rond rond half een zou volgens politiewoordvoerder Leo Josefus een van de treinen de andere in de flank hebben geraakt. Daarbij ontspoorde een trein.
Het ongeluk gebeurde in de zuidoostelijke stad Niklasdorf, zo'n 60 kilometer ten noorden van Graz. Wat de oorzaak van de botsing is, is nog niet duidelijk.
Een persoon vond bij het ongeval de dood. Vijftien tot twintig anderen raakten gewond, zo meldt de politie.
Dit ziet eruit als een niet te voorkomen ongelukkige samenloop van omstandigheden. Per gereisde kilometer blijft het enkele ordes van magnitudes veiliger dan de auto.
Op maandag 12 februari 2018 16:46 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dit ziet eruit als een niet te voorkomen ongelukkige samenloop van omstandigheden. Per gereisde kilometer blijft het enkele ordes van magnitudes veiliger dan de auto.
En natuurlijk ook veiliger dan spoorvervoer in Rusland, India en de Verenigde Staten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Op maandag 12 februari 2018 16:46 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dit ziet eruit als een niet te voorkomen ongelukkige samenloop van omstandigheden. Per gereisde kilometer blijft het enkele ordes van magnitudes veiliger dan de auto.
Ongelukkige samenloop van omstandigheden? Ja. Niet te voorkomen? Nee. Je ziet achteraf altijd dat er een aantal dingen mis zijn gegaan die niet mis hadden hoeven gaan en gecombineerd tot een incident hebben geleid.
Ligt het aan mij, of is die ene flink opengereten?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op maandag 12 februari 2018 13:02 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik heb een tijdje twee dagen in de week van Groningen naar Amsterdam geforensd. Als je om 8:30/9:00 uur binnen wilt zijn en om 17:00 uur weer weggaat is dat niet te doen. Je vertrekt 's ochtends rond 6 uur en komt 's avonds na 7 uur weer aan. Een trein die nergens stopt klinkt leuk maar 's ochtends vroeg (wanneer de tijdswinst het belangrijkst is voor de reizigers) is er te weinig markt en de vraag is of je met een trein die om 9:30 uur aankomt een goed pad kan krijgen én laat genoeg kan vertrekken. Groningen-Amsterdam Zuid is na de nu te verwachten aanpassingen met 140 km/h 1:58 uur. Zonder stop en met 200 km/h op de Hanzelijn kan daar met pijn en moeite een kwartiertje vanaf gehaald worden. Als je tussen Almere en Amsterdam meerijdt in de dienstregeling is een stop te Almere Centrum onvermijdelijk en dan zit je alweer onder het kwartier. Dusja.. Voor vervoerswaarde, dienstregeling en infrastructuur zijn er voldoende vraagstukken voordat je het kan uitvoeren. De vraag is dan ook of je dat allemaal moet overhebben voor een kwartier winst. Met de gewone IC's 200 km/h rijden levert de helft van de winst op en dan heb je ieder half uur winst.
Zoals je stelt is de vervoerswaarde het belangrijkste en dat lijkt ook de insteek te zijn. Meer vraaggestuurd werken in plaats van rijden in vaste corridors.
Ongelukkige samenloop van omstandigheden? Ja. Niet te voorkomen? Nee. Je ziet achteraf altijd dat er een aantal dingen mis zijn gegaan die niet mis hadden hoeven gaan en gecombineerd tot een incident hebben geleid.
Ligt het aan mij, of is die ene flink opengereten?
Met niet te voorkomen bedoel ik natuurlijk niet "als ze nou 100 miljard extra geïnvesteerd hadden dan was dit niet gebeurd!".
En Fles ik kom morgen je Rs500 biljet brengen als je thuis bent.
Een non-stoptrein past toch niet in het Nederlandse concept van klokvaste treinen?
Zou wel leuk zijn als ze bijv. een uitlopende Thalys oid voor gebruiken. Parijs-Groningen 1x per dag. Smorgens kan dat mooi met de Thalys 9322 & 9328; kan mij niet voorstellen dat die kort keert op de 9391 en een andere.
Op die manier kan NS een soort van "premium"-trein aanbieden 1 tot 2 keer per dag en kan de baanvaksnelheid op de Hanzelijn ook eens benut worden.
[ Bericht 23% gewijzigd door Bitlord op 12-02-2018 19:55:06 ]
Groningen heeft wel wat. Een heleboel studenten zouden Groningen kunnen gaan forenzen als je de uni enzo eerst verplaatst. Dan noem je Lelystad Airport dus Lelystad-Groningen Airport of Schubbekuttehol 2 ofzo. En dan alles wat er nog in aardbevingsgebied woont ook allemaal afbreken en opnieuw opbouwen op plekken waar we niet stinkend rijk worden van het winnen van aardgas. En in de polder is het plat en winderig, net als in Groningen.
Op maandag 12 februari 2018 20:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Is het niet gewoon handiger om Groningen steen voor steen af te breken en opnieuw op te bouwen langs de dijk en het vliegveld bij Lelystad?
Op maandag 12 februari 2018 12:08 schreef Peterselieman het volgende: ProRail en de NS werken aan plannen om enkele malen per spits een supersnelle trein te laten rijden tussen bijvoorbeeld Leeuwarden/Groningen en de Randstad. Deze trein zou onderweg vrijwel nergens moeten stoppen en de snelheid op het spoor zou omhoog moeten.
Fantastisch verhaal btw, en heel jammer dat die natuurlijk wegmoest
[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 12-02-2018 21:19:58 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vroeger splitsten ze de treinen naar Den Haag en Rotterdam al rijdend. Mooie capaciteitsvergroting zou dat nu zijn.
Kan er even geen bron van vinden...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op dinsdag 13 februari 2018 00:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Vroeger splitsten ze de treinen naar Den Haag en Rotterdam al rijdend. Mooie capaciteitsvergroting zou dat nu zijn.
Wat een onnodig gekl**t op lelystad zojuist. De intercity naar groningen had een spoorwijziging naar sp3 en de sprinter naar sp4, het omgekeerde van wat normaal is. Op spoor 3 kwam echter eerst de vertraagde ic uit dordrecht binnen die nog leeggelopen en gesplitst moest worden. Veel mensen stapten ook die trein in omdat op de borden stond dat het de ic groningen was. Ondertussen stond mijn ic voor het station te wachten terwijl spoor 4 nog leeg was. Daar kwam de treindienstleider na 3 minuten ook achter waarna hij binnen mocht komen. Ging helemaal nergens over en er was ook geen reden om de sporen te wijzigen
Op dinsdag 13 februari 2018 13:42 schreef DeaDLocK2K het volgende: De 3651 (IC Zwolle - Roosendaal van 13:20) gaat Deventer niet halen gok ik. Kak. Eerst geen machinist, nu trein stuk.
Op dinsdag 13 februari 2018 13:47 schreef toblorone het volgende: Op welke site kan je ook alweer opzoeken uit wat voor materieel die internationale treinen bestaan?
Op dinsdag 13 februari 2018 13:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh leuk. We gaan Deventer wel halen maar daar worden we denk ik opgeheven. Staan nu in Olst te wachten. Ik gok op de trein uit....
Op zondag 11 februari 2018 19:38 schreef James1988 het volgende: De introductie van de nieuwe Class 385-treinen van Hitachi bij ScotRail lijkt opnieuw vertraging op te lopen: machinisten klagen dat ze moeite hebben met het waarnemen van seinen door de vorm van de voorruit. "Het lijkt wel alsof ik door een vissenkom kijk."
Fish bowl vision problem scuppers plans for new trains 12 February 2018
ASLEF, the train drivers’ union, has called on Humza Yousaf, Minister for Transport in the Scottish government, to ensure that ScotRail’s new trains are fit for purpose – and warned that unless modifications are made to ensure the trains are safe, drivers will refuse to work them.
Kevin Lindsay, ASLEF’s organiser in Scotland, said: ‘There’s a problem with the new Class 385 units that Transport Scotland and ScotRail have purchased. The windscreen is curved and, at night, is making drivers see two signals. It’s like looking through a fish bowl all the time. ScotRail is trying to get Hitachi to come up with a solution but, so far, I’m afraid, they have failed. I’ve informed ScotRail that we won’t allow these trains to come into service like this.’
The new Class 385 electric multiple unit is being built by Hitachi for ScotRail. The train company has ordered 70 (46 three-car and 24 four-car sets) to run from Glasgow to Edinburgh via Falkirk. They were due to come into service next month (March).
‘The effect of the squashed window means that the window is giving the impression that drivers are looking through a fish bowl to view signals,’ said Kevin. ‘I have advised the company that if this problem is not resolved to our satisfaction then we will inform our members that the trains are not safe to drive in the dark.’
Drivers on a recent test run travelling between Glasgow Central and Paisley Gilmour Street immediately became aware of problems viewing of signals from the driver’s cab while sitting at Glasgow Central waiting to leave. They reported: ‘We could see a reflection of the signals on the right hand side – showing two signals. This was even more noticeable when approaching signals travelling between Glasgow Central and Paisley when, on some occasions, we could view two or three signals when we should have been viewing only one.’
Kevin added: ‘The safety of passengers – and train crew – is absolutely paramount in the rail industry. ASLEF welcomes investment in new rolling stock and new infrastructure, but it has to be fit for purpose. That’s why I’m calling on the minister to ensure these trains are safe when they come into service.’
Ja Want als er EEN sein is wat je 2 of 3 keer ziet, fakkit. Maar veel vaker dan niet staan er natuurlijk meerdere seinen. En welke is dan voor jou? Dit kan niet.
Precies wat ik ook dacht. Wat voor gore vieze vuile pokkenbak moet je dan godverdomme wel niet zijn. Echt werkelijk waar, ik heb aarsharen met meer in hun mars.
Een paar honderd reizigers hebben een flink deel van de dag doorgebracht in een gestrande trein tussen Woerden en Gouda. De trein kwam tot stilstand toen de bovenleiding plotseling brak en een deel op de voorkant van de trein terechtkwam. Het duurde ruim vier uur voordat een andere locomotief de trein op sleeptouw nam en de passagiers afleverde op station Gouda
Midden in de polder kwamen nog twee treinen tot stilstand. Het treinverkeer op het traject is volgens de NS nog de hele dag gestremd.
WC doortrekken
Een van de gestrande reizigers is het Utrechtse raadslid Bert-Jan Brussaard. Hij was onderweg naar zijn werk in Rotterdam en zat in totaal 5,5 uur in de trein. "We hadden geen eten, geen water. De wc kon niet meer worden doorgetrokken," vertelt Brussaard aan RTV Utrecht.
Volgens hem deed het treinpersoneel zijn best, maar was dat eigenlijk niet genoeg: "Zij kregen ook heel weinig informatie. Het was echt fijn geweest als er wat te eten en wat te drinken was gekomen. Ik hoop dit nooit meer mee te maken."
Oorzaak onbekend
ProRail zegt dat nog onduidelijk is waardoor de bovenleiding kapot is gegaan. Mogelijk had de trein een defecte pantograaf, een stroomafnemer. Maar het is niet zeker dat de trein zelf de bovenleiding naar beneden heeft getrokken. Mogelijk was de bovenleiding al beschadigd door een eerdere trein.
RTV Utrecht sprak ook andere inzittenden van de gestrande trein. Volgens hen kwam de bovenleiding met een flinke knal tegen de voorruit van de trein terecht. Anderen zagen brokstukken van de leiding voorbijvliegen.
Tussen Woerden en Gouda Goverwelle leiden door de defecte bovenleiding nog steeds geen treinen. Er worden bussen ingezet. Reizigers van Utrecht naar Den Haag en Rotterdam moeten rekening houden met vertragingen.
Op woensdag 14 februari 2018 18:45 schreef Adrie072 het volgende: Een paar honderd reizigers hebben een flink deel van de dag doorgebracht in een gestrande trein tussen Woerden en Gouda. De trein kwam tot stilstand toen de bovenleiding plotseling brak en een deel op de voorkant van de trein terechtkwam. Het duurde ruim vier uur voordat een andere locomotief de trein op sleeptouw nam en de passagiers afleverde op station Gouda
Midden in de polder kwamen nog twee treinen tot stilstand. Het treinverkeer op het traject is volgens de NS nog de hele dag gestremd.
WC doortrekken
Een van de gestrande reizigers is het Utrechtse raadslid Bert-Jan Brussaard. Hij was onderweg naar zijn werk in Rotterdam en zat in totaal 5,5 uur in de trein. "We hadden geen eten, geen water. De wc kon niet meer worden doorgetrokken," vertelt Brussaard aan RTV Utrecht.
Volgens hem deed het treinpersoneel zijn best, maar was dat eigenlijk niet genoeg: "Zij kregen ook heel weinig informatie. Het was echt fijn geweest als er wat te eten en wat te drinken was gekomen. Ik hoop dit nooit meer mee te maken."
Oorzaak onbekend
ProRail zegt dat nog onduidelijk is waardoor de bovenleiding kapot is gegaan. Mogelijk had de trein een defecte pantograaf, een stroomafnemer. Maar het is niet zeker dat de trein zelf de bovenleiding naar beneden heeft getrokken. Mogelijk was de bovenleiding al beschadigd door een eerdere trein.
RTV Utrecht sprak ook andere inzittenden van de gestrande trein. Volgens hen kwam de bovenleiding met een flinke knal tegen de voorruit van de trein terecht. Anderen zagen brokstukken van de leiding voorbijvliegen.
Tussen Woerden en Gouda Goverwelle leiden door de defecte bovenleiding nog steeds geen treinen. Er worden bussen ingezet. Reizigers van Utrecht naar Den Haag en Rotterdam moeten rekening houden met vertragingen.
Volgens mij moet dat het volkslied voorstellen. 16/2 vieren ze hun onafhankelijkheid.
Meneer zeikt niet over de sneeuw, die meuk ziet er strak uit, het rijdt en het klinkt ook nog goed en dan begin je over draaischijven, dit is toch top!
Hij reageert alsof hij ternauwernood aan de dood ontsnapt. Het is niet fijn maar van een paar uur op je gat zitten ga je heus niet stuk, het is hooguit licht ongemakkelijk.
Meneer zeikt niet over de sneeuw, die meuk ziet er strak uit, het rijdt en het klinkt ook nog goed en dan begin je over draaischijven, dit is toch top!
Das toch gaaf, dat dat nog steeds wordt gebruikt. Mooie oude remise met behoorlijk nieuwe locs.
Die meneer moet zich kapotschamen met zn ik hoop dit nooit meer mee te maken
Gewoon vies gefaal van ProRail weer. Een 6400 kan in een uur vanaf de Kijfhoek bij de gestrande trein zijn. Plus een half uur reactietijd moet die trein toch in twee uur naar minstens het dichtstbijzijnde station gebracht kunnen worden. Maar nee...
Hij reageert alsof hij ternauwernood aan de dood ontsnapt. Het is niet fijn maar van een paar uur op je gat zitten ga je heus niet stuk, het is hooguit licht ongemakkelijk.
Hij mag toch best zeggen dat hij dat niet nog een keer wil meemaken?
Ik heb een paar jaar geleden een keer 2,5 uur in de bocht bij 's-Gravendeel gestaan met een defecte ICd. Toen merkte ik heel goed wat verkanting is.
Was het een angstige ervaring? Nee. Was het pijnlijk? Nee. Roep ik "nog een keer, nog een keer"? Absoluut niet.
Hij reageert alsof hij ternauwernood aan de dood ontsnapt. Het is niet fijn maar van een paar uur op je gat zitten ga je heus niet stuk, het is hooguit licht ongemakkelijk.
Het is wel te merken dat de veelgeventileerde mening van mijn collega's die Nederlands geven dat het niveau van begrijpend lezen de afgelopen jaren behoorlijk achteruit is gegaan, toch wel ergens gegrond is misschien.
Het is wel te merken dat de veelgeventileerde mening van mijn collega's die Nederlands geven dat het niveau van begrijpend lezen de afgelopen jaren behoorlijk achteruit is gegaan, toch wel ergens gegrond is misschien.
Wat wil je dat ik probeer. Je hebt gewoon een Tokkie-interpretatie gedaan van iets doodnormaals. Je deed een "HEY WAS JE NAAR ME WIJF AAN T KIJKEH!"-reactie. Kom op zeg.
Wat wil je dat ik probeer. Je hebt gewoon een Tokkie-interpretatie gedaan van iets doodnormaals. Je deed een "HEY WAS JE NAAR ME WIJF AAN T KIJKEH!"-reactie. Kom op zeg.
Ik vind het gewoon een overdreven reactie. Scheld een paar keer in de trein, maak er daarna een lolletje van met je medereizigers en na een paar uur ben je weer thuis. Ik liep laatst ook niet te janken toen ik 2.5 uur moest staan in een overvolle buurtbus omdat de hele NS plat lag vanwege de storm. Die man heeft gewoon geen ruggengraat.
Ik vind het gewoon een overdreven reactie. Scheld een paar keer in de trein, maak er daarna een lolletje van met je medereizigers en na een paar uur ben je weer thuis. Ik liep laatst ook niet te janken toen ik 2.5 uur moest staan in een overvolle buurtbus omdat de hele NS plat lag vanwege de storm. Die man heeft gewoon geen ruggengraat.
Het is zo overtrokken. Het is een doodnormale reactie, het staat op schrift dus je kan kiezen of je het heel negatief ziet, dat die gast staat te stomen, of dat hij het vanuit geen enkele bijbedoeling maar precies zoals James met een eerder voorbeeld illustreerde. Ik zou het ook gezegd kunnen hebben.
Echt als je altijd zo negatief denkt als je dingen leest die mensen gezegd hebben, dat kan toch niet prettig zijn?
Een van de gestrande reizigers is het Utrechtse raadslid Bert-Jan Brussaard. Hij was onderweg naar zijn werk in Rotterdam en zat in totaal 5,5 uur in de trein. "We hadden geen eten, geen water. De wc kon niet meer worden doorgetrokken," vertelt Brussaard aan RTV Utrecht.
Logisch dat de wc niet kon worden doorgetrokken. Dit treinstel (slt 2426) heeft geen toilet.
Op woensdag 14 februari 2018 20:14 schreef James1988 het volgende: Wat mij eigenlijk nog het meeste verbaast is dat in die vijf uur kennelijk niemand zichzelf heeft geëvacueerd.
Bij de trein die de bovenleiding naar beneden heeft gehaald, misschien. Maar er stonden nog een paar treinen waar niks aan de hand was - behalve een gebrek aan prik dan.
Een van die reizigers was het Utrechtse raadslid Bert-Jan Brussaard. Hij was onderweg naar zijn werk in Rotterdam en zat in totaal 5,5 uur in de trein. "Ik hoop dit nooit meer mee te maken", zei hij. "We hadden geen eten, geen water, de wc kon niet meer worden doorgetrokken." Wie echt hoge nood had mocht buiten de broek laten zakken.
Als je buiten kan plassen kan je ook buiten naar huis lopen.
Uit voorzorg. Werkzaamheden hebben wel vaker de neiging om uit te lopen, vooral met dit soort dingen waarin ze ook nog es onverwachte zaken tegen kunnen komen.
En persoonlijk rij ik zelf niet graag als eerste over een traject waar net werkzaamheden zijn afgelopen, niet dat dat er veel mee te maken heeft verder
Uit voorzorg. Werkzaamheden hebben wel vaker de neiging om uit te lopen, vooral met dit soort dingen waarin ze ook nog es onverwachte zaken tegen kunnen komen.
En persoonlijk rij ik zelf niet graag als eerste over een traject waar net werkzaamheden zijn afgelopen, niet dat dat er veel mee te maken heeft verder
Haha inderdaad, voor je het weet zit je weer 6 uur opgesloten in de trein en als je erover klaagt krijg je commentaar