abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176891717

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

groeten

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Lees hier een uitleg, handleidingen, crypto-woordenboek etc,
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin
/r/btc

Bitcoin resources (websites)

Bitcoin en belastingaangifte

Bitcoins als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoins en andere cryptovaluta wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro’s) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw ‘coins’ op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw currencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw cryptovaluta in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van Bitcoin of Altcoins
- Open een account op bijv Binance.(Zie hierboven)
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Ether. Kopieer het wallet-adres.
- Koop Ether (bijvoorbeeld bij BTC-direct of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in Ether op Binance. Via de Exchanges kan je Ether kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.

[ afbeelding ]
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_176891735
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:55 schreef MisChrartin het volgende:
ja ik snap dat mensen niet graag willen horen dat BTC naar 0 gaat. Maar dat gaat gebeuren. Blockchain technologie is veelbelovend, maar de BTC is te beperkt qua mogelijkheden om echt waardevast te zijn/blijven.
Waar denk jij dat de waarde van btc vandaan komt?
  donderdag 1 februari 2018 @ 20:57:16 #3
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_176891736
quote:
ja ik snap dat mensen niet graag willen horen dat BTC naar 0 gaat. Maar dat gaat gebeuren. Blockchain technologie is veelbelovend, maar de BTC is te beperkt qua mogelijkheden om echt waardevast te zijn/blijven.
Naar 0 :')
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_176891747
Hebben we de duikpakken al aan?
pi_176891764
Een systeem om waarde over te dragen heeft wel waarde.
  donderdag 1 februari 2018 @ 20:58:22 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176891776
quote:
We hebben haar gevonden!
The End Times are wild
  donderdag 1 februari 2018 @ 20:58:45 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176891793
ETH blijft houden op de 780-790 denk ik. Dan lekker iedereen naar bed, snaveltjes toe, kappen met dat panicsellen en morgen weer normaal doen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_176891799
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:58 schreef BakkenKappen het volgende:
Een systeem om waarde over te dragen heeft wel waarde.
Waar je alleen een internetverbinding voor nodig hebt ook nog eens. Geen toestemming van een of andere instantie.

BitcoinGOD _O_
pi_176891806
Als iedereen gewoon nu hold en inkoopt, dan stappen henk en ingrid in op 40k ,en dan weer verkopen. En dan zit henk en ingrid met de gebakken peren.
pi_176891817
quote:
6s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:58 schreef SpecialK het volgende:
ETH blijft houden op de 780-790 denk ik. Dan lekker iedereen naar bed, snaveltjes toe, kappen met dat panicsellen en morgen weer normaal doen.
"Normaal doen" is minstens 100% per dag eisen van mijn coins ! :7

Maar ja er is niet echt een 'normaal' in een markt die in december nog zo explodeerde.
pi_176891827
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:57 schreef Apekoek het volgende:
Hebben we de duikpakken al aan?
helemaal mee naar beneden
met die dukaten op mijn chest!

donderdag 1 februari 2018 @ 20:59:52 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176891829
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:59 schreef DSVM het volgende:
Als iedereen gewoon nu hold en inkoopt, dan stappen henk en ingrid in op 40k ,en dan weer verkopen. En dan zit henk en ingrid met de gebakken peren.
Wat nou als jij het idee van "Henk en Ingrid" was voor de traders van 6 maanden geleden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_176891841
quote:
14s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:58 schreef Typisch het volgende:

[..]

Waar je alleen een internetverbinding voor nodig hebt ook nog eens. Geen toestemming van een of andere instantie.

BitcoinGOD _O_
Nou ja, met alleen een internetverbinding kom ik er niet hoor. Ik heb ook hardware nodig om een wallet oid te openen. Ik kan moeilijk de internet kabel aanraken en mijn BTC verplaatsen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 februari 2018 @ 21:00:21 #14
163650 Greys
pi_176891848
quote:
Misschien moet je je glazen bol even vertellen over oa Lightning Network en daarna even opnieuw ijken. Geen dank. *;
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_176891851
quote:
6s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat nou als jij het idee van "Henk en Ingrid" was voor de traders van 6 maanden geleden.
Ik ben een halve Henk en Ingrid, ik ben op 12k ingestapt.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 februari 2018 @ 21:00:50 #16
163650 Greys
pi_176891856
quote:
14s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:59 schreef Typisch het volgende:

[..]

helemaal mee naar beneden
met die dukaten op mijn chest!

[ afbeelding ]
Dat talkpoeder spoelt zo wel allemaal van je bips.

:{2
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_176891862
quote:

[..]

:D >:)
pi_176891865
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:00 schreef DSVM het volgende:

[..]

Ik ben een halve Henk en Ingrid, ik ben op 12k ingestapt.
Hegrid?
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:01:20 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176891872
quote:

[..]

Daar dacht ik ook al aan
The End Times are wild
pi_176891874
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:00 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Nou ja, met alleen een internetverbinding kom ik er niet hoor. Ik heb ook hardware nodig om een wallet oid te openen. Ik kan moeilijk de internet kabel aanraken en mijn BTC verplaatsen.
je hebt gelijk
een smartphone van 20 euro en internet verbinding
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:01:51 #21
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_176891891
quote:
14s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:01 schreef Typisch het volgende:

[..]

je hebt gelijk
een smartphone van 20 euro en internet verbinding
En heel veel geduld.
pi_176891911
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:01 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

En heel veel geduld.
:?
pi_176891947
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:57 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Waar denk jij dat de waarde van btc vandaan komt?
Op dit moment dat de vraag naar BTC groter is (geweest) dan het aanbod. Vraag en aanbodverschil is het enige wat de BTC waarde geeft. Stel je koopt nu een BTC, dan is de rij 'wachtenden' achter je die ook een BTC willen kopen prijsopdrijvend. Dat zag je eind 2017 sterk gebeuren. Maar, wat gebeurt er als het aantal mensen die jouw BTC wil kopen niet meer groter is dan jij, maar kleiner dan 1. Bijvoorbeeld factor 0.9. Dan zakt de BTC ineens in.
En dat is nu aan het gebeuren. Degene die het langst HODL is alles kwijt.

Daarnaast heeft de BTC een paar fundamentele problemen. Het aantal transacties en snelheid is te beperkt. Het is niet schaalbaar. Daarnaast kost het hele systeem teveel energie waardoor een transactie relatief duur is. Kortom BTC wordt em niet.
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:04:02 #24
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_176891961
quote:
14s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:02 schreef Typisch het volgende:

[..]

:?
Transactietijd die uren kan duren.
pi_176891982
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:03 schreef MisChrartin het volgende:
Vraag en aanbodverschil is het enige wat de BTC waarde geeft.
Dit gaat voor elk asset op.

Ik vind BTC ook een shitcoin, maar zeggen dat het naar 0 gaat is overdreven.
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:04:51 #26
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_176891991
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

We hebben haar gevonden!
[ afbeelding ]
koekoek! 8)7 :') wat een vrouw
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_176891997
Niks aan de hand, ik heb gekocht voor de lange termijn.

pi_176892024
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:03 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Op dit moment dat de vraag naar BTC groter is (geweest) dan het aanbod. Vraag en aanbodverschil is het enige wat de BTC waarde geeft. Stel je koopt nu een BTC, dan is de rij 'wachtenden' achter je die ook een BTC willen kopen prijsopdrijvend. Dat zag je eind 2017 sterk gebeuren. Maar, wat gebeurt er als het aantal mensen die jouw BTC wil kopen niet meer groter is dan jij, maar kleiner dan 1. Bijvoorbeeld factor 0.9. Dan zakt de BTC ineens in.
En dat is nu aan het gebeuren. Degene die het langst HODL is alles kwijt.

Daarnaast heeft de BTC een paar fundamentele problemen. Het aantal transacties en snelheid is te beperkt. Het is niet schaalbaar. Daarnaast kost het hele systeem teveel energie waardoor een transactie relatief duur is. Kortom BTC wordt em niet.
Bitcoin heeft waarde vanwege vraag en aanbod? Alleen dat? Verder niks?
pi_176892039
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:06 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Wat geeft het volgens jou dan waarde?
pi_176892047
Topics gaan bijna net zo hard als de prijs van btc naar beneden gaat. :+
Koning.
pi_176892050
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:06 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

het is wat de gek ervoor geeft. Kan overmorgen net zo goed 10 zijn
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:07:24 #32
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_176892053
Waarom praten al die experts hier alleen maar over bitcoin?
pi_176892077
Als BTC een bedrijf was zou de merknaam al wel voor een groot bedrag op de balans staan.
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:08:55 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176892093
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:04 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Dit gaat voor elk asset op.

Ik vind BTC ook een shitcoin, maar zeggen dat het naar 0 gaat is overdreven.
Nee. Daar ben ik het niet mee eens. De marktwaarde is uiteraard vraag en aanbod, maar voor veel assets valt wel degelijk een fundamentele waarde te berekenen. Dat gebeurt ook voortdurend, vandaar dat analisten bijvoorbeeld een aandeel 'ondergewaardeerd' noemen. Uiteraard is dit ook maar een mening, maar ik kan onder de huidige omstandigheden wel zeggen dat een prijs lager dan 15 euro voor Shell goedkoop is en een prijs boven de 30 euro duur.
Dat kan ik voor een bitcoin of goud niet zeggen.
The End Times are wild
pi_176892098
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:07 schreef SugeLucky het volgende:
de alts volgen btc meestal, dus als btc crashed dan crashed alles
This is financial advice. Do not do your own due diligence.
pi_176892123
quote:
Btc=king.
Koning.
pi_176892137
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:09 schreef crpytoshill het volgende:

[..]

de alts volgen btc meestal, dus als btc crashed dan crashed alles
nu nog even wel....
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:10 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Btc=king.
ook niet lang meer als het zo doorgaat :D
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:11:23 #38
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_176892154
Phoe ik had even 2 weken niet gekeken op mijn account en de koers. Maar dat is even schrikken zeg!! In december begonnen en inmiddels 3k in de min. Maar ik blijf sowieso hodl en ga zeker niet verkopen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_176892165
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Daar ben ik het niet mee eens. De marktwaarde is uiteraard vraag en aanbod, maar voor veel assets valt wel degelijk een fundamentele waarde te berekenen. Dat gebeurt ook voortdurend, vandaar dat analisten bijvoorbeeld een aandeel 'ondergewaardeerd' noemen. Uiteraard is dit ook maar een mening, maar ik kan onder de huidige omstandigheden wel zeggen dat een prijs lager dan 15 euro voor Shell goedkoop is en een prijs boven de 30 euro duur.
Dat kan ik voor een bitcoin of goud niet zeggen.
Maar waar is die fundamentele waarde dan op gebaseerd? Uiteraard zijn er zeer betrouwbare analyses en ranges maar uiteindelijk komt het toch neer op vraag en aanbod.
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:12:45 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176892205
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:11 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Maar waar is die fundamentele waarde dan op gebaseerd? Uiteraard zijn er zeer betrouwbare analyses en ranges maar uiteindelijk komt het toch neer op vraag en aanbod.
Die fundamentele waarde is bijvoorbeeld gebaseerd op de solvabiliteit van het bedrijf, de winstgevendheid, de verwachtingen voor de sector, de algemene prijs van vergelijkbare bedrijven, de rentestand, de balans et cetera.
De prijs is gewoon de marktprijs is vraag en aanbod.
The End Times are wild
pi_176892233
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:10 schreef Predator38 het volgende:

[..]

nu nog even wel....

dat is al zo lang er alts bestaan.
pi_176892234
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:11 schreef satecl het volgende:
Phoe ik had even 2 weken niet gekeken op mijn account en de koers. Maar dat is even schrikken zeg!! In december begonnen en inmiddels 3k in de min. Maar ik blijf sowieso hodl en ga zeker niet verkopen.
pi_176892244
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die fundamentele waarde is bijvoorbeeld gebaseerd op de solvabiliteit van het bedrijf, de winstgevendheid, de verwachtingen voor de sector, de algemene prijs van vergelijkbare bedrijven, de rentestand, de balans et cetera.
De prijs is gewoon de marktprijs is vraag en aanbod.
Dat zijn allemaal parameters die bepaald worden door vraag en aanbod.
pi_176892247
8550 bitstamp, gaat hard nu
pi_176892250
quote:
Oh ik wil ook wel wat over Ethereum zeggen hoor.

Die gaat ook crashen. De enige reden is dat Ethereum niet gelimiteerd is in aantal. Je zult dus een constante vraag naar Ethereum moeten creëren alleen al om het waardevast te maken. Zakt de vraag naar Ethereum en zelfs als iedereen zal HODLEN dan nog zakt de waarde naar 0 door inflatie.
pi_176892264
Ik merk dat ETH veel stabieler blijft en dat zou de redding kunnen zijn van de altcoins
Vakman pur sang
pi_176892269
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:11 schreef satecl het volgende:
Met een flink bedrag begonnen.
Koning.
pi_176892271
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:13 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Oh ik wil ook wel wat over Ethereum zeggen hoor.

Die gaat ook crashen. De enige reden is dat Ethereum niet gelimiteerd is in aantal. Je zult dus een constante vraag naar Ethereum moeten creëren alleen al om het waardevast te maken. Zakt de vraag naar Ethereum en zelfs als iedereen zal HODLEN dan nog zakt de waarde naar 0 door inflatie.
Helaas heeft u het fout
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:14:31 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176892273
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:13 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal parameters die bepaald worden door vraag en aanbod.
Nee. Dat zijn gewoon vrij objectieve cijfers. Muv de prijzen van vergelijkbare bedrijven.
The End Times are wild
pi_176892294
ik had nog een trendlijn gevonden maar die is ook gebroken. ik heb er geen vertrouwen meer in.
pi_176892296
verkeerd gequote
pi_176892312
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Dat zijn gewoon vrij objectieve cijfers. Muv de prijzen van vergelijkbare bedrijven.
Laten we ze even aflopen dan: solvabiliteit, wat de gek voor de assets geeft (bijvoorbeeld het pand), voor de schulden (een obligatie). De winstgevendheid gaat over de vraag en aanbod van het product. De verwachting voor de sector geldt hetzelfde voor. De algemene prijs van vergelijkbare bedrijven zal ook daarmee samenhangen. De rentestand gaat om vraag en aanbod van kapitaal. De balans, zie het eerste voorbeeld.
pi_176892313
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:06 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Wat geeft het volgens jou dan waarde?
Geen autoriteit die de macht heeft, 100% open, het meest veilige systeem ooit om een waardetransactie mee te doen (de blockchain van bitcoin is de meest geteste blockchain ooit en altijd)
pi_176892319
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:14 schreef Predator38 het volgende:

[..]

Helaas heeft u het fout
want? ik ben benieuwd naar je mening!
Ik ben geen cryptokenner maar denk gewoon vanuit vraag en aanbod en wat voor gevolgen dat heeft.
pi_176892329
Mijn partner zou nu zeggen ''daar hadden we mooi voor op vakantie kunnen gaan''. Als ze zou weten hoeveel ik erin zou hebben gestopt :') (eigen geld offcourse)
pi_176892338
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:17 schreef DSVM het volgende:
Mijn partner zou nu zeggen ''daar hadden we mooi voor op vakantie kunnen gaan''. Als ze zou weten hoeveel ik erin zou hebben gestopt :') (eigen geld offcourse)
en als het over 1 of 2 jaar 400% omhoog is ?!?!?!?1
tja
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:18:20 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176892342
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:16 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Laten we ze even aflopen dan: solvabiliteit, wat de gek voor de assets geeft (bijvoorbeeld het pand), voor de schulden (een obligatie). De winstgevendheid gaat over de vraag en aanbod van het product. De verwachting voor de sector geldt hetzelfde voor. De algemene prijs van vergelijkbare bedrijven zal ook daarmee samenhangen. De rentestand gaat om vraag en aanbod van kapitaal. De balans, zie het eerste voorbeeld.
Je hebt er wel wat verstand van zo te lezen. Dan weet je dat die cijfers (alhoewel altijd subjectief) door een externe partij worden gecontroleerd. De winst is gewoon de winst. Uiteindelijk is zo goed als alles in de economie natuurlijk vraag en aanbod, maar dat neemt niet weg dat de prijs van een aandeel beter te waarderen valt dan de prijs van een bitcoin. Jij weet dat ook
The End Times are wild
pi_176892368
LTC $130 _O-
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:19:11 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176892369
Het gaat maar door op GDAX. Zonder pardon.
The End Times are wild
pi_176892391
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je hebt er wel wat verstand van zo te lezen. Dan weet je dat die cijfers (alhoewel altijd subjectief) door een externe partij worden gecontroleerd. De winst is gewoon de winst. Uiteindelijk is zo goed als alles in de economie natuurlijk vraag en aanbod, maar dat neemt niet weg dat de prijs van een aandeel beter te waarderen valt dan de prijs van een bitcoin. Jij weet dat ook
Tuurlijk, heb je ook 100% gelijk in hoor :) . Ik zei ook niet dat het ene asset niet betrouwbaarder is vast te stellen dan die van crypto (zo ongeveer het meest speculatieve ding wat je op het moment kan kopen), maar het gaat wel op basis van vraag en aanbod in de kern.
pi_176892393
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:19 schreef Montana_ir het volgende:
LTC $130 _O-
charlie lee letterlijk op de top verkocht.
pi_176892423
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:21:21 #63
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_176892441
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:19 schreef crpytoshill het volgende:

[..]

inside trading als je het mij vraagt ;)
pi_176892443
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:16 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Geen autoriteit die de macht heeft, 100% open, het meest veilige systeem ooit om een waardetransactie mee te doen (de blockchain van bitcoin is de meest geteste blockchain ooit en altijd)
Oja, ben het woordje betrouwbaar vergeten. Iedereen kan beginnen met technische zaken die geleerd zijn met economie, maar dit is wat het waarde geeft. Het is iets unieks en revolutionairs, niet te behandelen in de les economie, het heeft ook te maken met maatschappij bv.
pi_176892447
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:19 schreef crpytoshill het volgende:

[..]

Wat een baas
pi_176892472
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:16 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Wat je nu beschrijft is de blockchain en niet per se de bitcoin. Ik ben overtuigd van de blockchain, maar niet van de bitcoin. Dus iets specifieker, wat geeft de waarde aan de bitcoin zelf?
pi_176892474
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:21 schreef brombeer_ het volgende:

[..]

Wat een baas
totdat ltc over een jaar op 2000 staat. maar vooralsnog niet slecht gedaan.
pi_176892494
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:19 schreef Montana_ir het volgende:
LTC $130 _O-
Zo mooi dat Charlie perfect kon timen en op de ath heeft uitgecashed.

Nee joh, geen insidertrading, niks aan t handje :')
pi_176892527
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:23 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Wat je nu beschrijft is de blockchain en niet per se de bitcoin. Ik ben overtuigd van de blockchain, maar niet van de bitcoin. Dus iets specifieker, wat geeft de waarde aan de bitcoin zelf?
Dat is dus niet waar. Ik beschrijf specifiek bitcoin. 'De blockchain' hoeft deze zaken helemaal niet te hebben. Er zijn zat gesloten blockchains, of gecentraliseerd bij een bedrijf etc.
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:25:24 #70
142400 RedFever007
pi_176892541
HOLY FUCK wat gebeurt er *O*

9120 op Bitfinex ineens

-edit 9180
pi_176892556
bounce incomingggggggggggg
pi_176892568
We gaan naar de verdoemenis :')
pi_176892591
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:25 schreef RedFever007 het volgende:
HOLY FUCK wat gebeurt er *O*

9120 op Bitfinex ineens

-edit 9180
Bitfinex :')
Tether :')
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:27:22 #74
406944 SugeLucky
pi_176892608
begin die lambo's te bestellen broeders
pi_176892644
Grote jongen ingestapt. Die kan over een paar maandjes weer een nieuwe wolkenkrabber in dubai bouwen.
pi_176892647
Welke ongelooflijke lul koopt er trouwens Lamborghini Manchetknopen _O- _O- _O-
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 februari 2018 @ 21:29:54 #78
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_176892685
Dit bedoel ik dus. Hoe kan je hier nou op swing / day traden? Het kan nu zo weer terugschieten naar boven de 10k of het kan alsnog naar 8k donderden. Valt toch niks over te zeggen. Daarom dus hodl.
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:30:02 #79
142400 RedFever007
pi_176892703
Goede bulltrap nu op Bitfinex.
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:30:56 #81
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_176892722
Dit is beter dan een goede film.
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:31:35 #83
406944 SugeLucky
pi_176892739
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:29 schreef Kyran het volgende:
Dit bedoel ik dus. Hoe kan je hier nou op swing / day traden? Het kan nu zo weer terugschieten naar boven de 10k of het kan alsnog naar 8k donderden. Valt toch niks over te zeggen. Daarom dus hodl.
Als klein visje kan je hier inderdaad weinig mee. Ik hou het dan ook gewoon vast.
Dat was ik van plan toen alles omhoog ging en dat ben ik ook van plan nu alles omlaag gaat.
pi_176892740
kijk dat volume ook, wtf is deze ?
pi_176892756
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:31 schreef Predator38 het volgende:
kijk dat volume ook, wtf is deze ?
Wat bedoel je precies?
pi_176892765
Pfff... hoeveel lager kan het nog?
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:33:18 #87
142400 RedFever007
pi_176892772
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:32 schreef Harry_Turtle het volgende:
2x de helft
pi_176892783
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:24 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. Ik beschrijf specifiek bitcoin. 'De blockchain' hoeft deze zaken helemaal niet te hebben. Er zijn zat gesloten blockchains, of gecentraliseerd bij een bedrijf etc.
Ok de waarde is dus dat het niet centraal gecontroleerd wordt. Goud is dat in principe ook, maar daarmee zijn transacties moeilijk uit te voeren. Dus een combi van dat geeft het waarde.
Maar is dat uniek? Volgens mij niet.
En wat voor waarde kun je er dan aan toekennen dat het niet centraal geregeld is?
pi_176892785
quote:
Zijn al helemaal leeggekocht zie ik, op een Gallardo na.
pi_176892836
quote:
Ik denk tussen 6 en 7K
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:36:16 #91
236839 TimKuik
pi_176892841
Waar komen al die zogenaamde Crypto experts ineens vandaan :')

"Speel" al met crypto sinds 2013. Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat ik in een paar weken tijd 50% naar beneden ben gegaan. De mensen die nu verkopen hebben weak hands.

Als ik nog op een berg fiat zat had ik bijgekocht :)
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:36:24 #92
142400 RedFever007
pi_176892847
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:33 schreef BadVlad het volgende:

[..]

Zijn al helemaal leeggekocht zie ik, op een Gallardo na.
die heb ik al helaas :{
pi_176892851
quote:
14s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:35 schreef Geranium_Opa het volgende:

[..]

Ik denk tussen 6 en 7K
7 a 8...
Lambo of Rekt
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:37:03 #94
236839 TimKuik
pi_176892873
quote:
6s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:36 schreef EggsTC het volgende:

[..]

7 a 8...
Als 8k breekt 6k.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 februari 2018 @ 21:37:13 #95
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_176892878
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:31 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Als klein visje kan je hier inderdaad weinig mee. Ik hou het dan ook gewoon vast.
Dat was ik van plan toen alles omhoog ging en dat ben ik ook van plan nu alles omlaag gaat.
Ja en ik ben echt een heel klein visje, dus vandaar dat ik ook gewoon maar hodl :D
pi_176892892
quote:
Blijf het herhalen, 4k usd. Uiteraard hoop ik dat het zo gebeurt is en dat we daar niet komen, funest voor de hele altcoin markt.
pi_176892905
quote:
7s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:37 schreef TimKuik het volgende:

[..]

Als 8k breekt 6k.
Het zal me benieuwen, beter gaat dat allemaal vanacht gebeuren, en is het daarna klaar. Maar ik vrees dat we nog weken hier tegenaan gaan zitten kijken.
Lambo of Rekt
pi_176892911
quote:
6s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:36 schreef EggsTC het volgende:

[..]

7 a 8...
rond de 8 a 8.4k zou een stevige support zijn...en nu weer dus nog steviger
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:38:42 #99
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_176892920
Hodl
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_176892923
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:38 schreef Predator38 het volgende:

[..]

rond de 8 a 8.4k zou een stevige support zijn...en nu weer
Ja ik verwacht ook niet dat hij door 8 zakt. Ik hoop het niet iig.
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')