Waar denk jij dat de waarde van btc vandaan komt?quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:55 schreef MisChrartin het volgende:
ja ik snap dat mensen niet graag willen horen dat BTC naar 0 gaat. Maar dat gaat gebeuren. Blockchain technologie is veelbelovend, maar de BTC is te beperkt qua mogelijkheden om echt waardevast te zijn/blijven.
Naar 0quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:55 schreef MisChrartin het volgende:
ja ik snap dat mensen niet graag willen horen dat BTC naar 0 gaat. Maar dat gaat gebeuren. Blockchain technologie is veelbelovend, maar de BTC is te beperkt qua mogelijkheden om echt waardevast te zijn/blijven.
We hebben haar gevonden!quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:55 schreef MisChrartin het volgende:
Waar je alleen een internetverbinding voor nodig hebt ook nog eens. Geen toestemming van een of andere instantie.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:58 schreef BakkenKappen het volgende:
Een systeem om waarde over te dragen heeft wel waarde.
"Normaal doen" is minstens 100% per dag eisen van mijn coins !quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:58 schreef SpecialK het volgende:
ETH blijft houden op de 780-790 denk ik. Dan lekker iedereen naar bed, snaveltjes toe, kappen met dat panicsellen en morgen weer normaal doen.
Wat nou als jij het idee van "Henk en Ingrid" was voor de traders van 6 maanden geleden.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:59 schreef DSVM het volgende:
Als iedereen gewoon nu hold en inkoopt, dan stappen henk en ingrid in op 40k ,en dan weer verkopen. En dan zit henk en ingrid met de gebakken peren.
Nou ja, met alleen een internetverbinding kom ik er niet hoor. Ik heb ook hardware nodig om een wallet oid te openen. Ik kan moeilijk de internet kabel aanraken en mijn BTC verplaatsen.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:58 schreef Typisch het volgende:
[..]
Waar je alleen een internetverbinding voor nodig hebt ook nog eens. Geen toestemming van een of andere instantie.
BitcoinGOD
Misschien moet je je glazen bol even vertellen over oa Lightning Network en daarna even opnieuw ijken. Geen dank.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:55 schreef MisChrartin het volgende:
Ik ben een halve Henk en Ingrid, ik ben op 12k ingestapt.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat nou als jij het idee van "Henk en Ingrid" was voor de traders van 6 maanden geleden.
Dat talkpoeder spoelt zo wel allemaal van je bips.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:59 schreef Typisch het volgende:
[..]
helemaal mee naar beneden
met die dukaten op mijn chest!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat nou als jij het idee van "Henk en Ingrid" was voor de traders van 6 maanden geleden.
Hegrid?quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:00 schreef DSVM het volgende:
[..]
Ik ben een halve Henk en Ingrid, ik ben op 12k ingestapt.
Daar dacht ik ook al aanquote:Op donderdag 1 februari 2018 20:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
je hebt gelijkquote:Op donderdag 1 februari 2018 21:00 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Nou ja, met alleen een internetverbinding kom ik er niet hoor. Ik heb ook hardware nodig om een wallet oid te openen. Ik kan moeilijk de internet kabel aanraken en mijn BTC verplaatsen.
En heel veel geduld.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:01 schreef Typisch het volgende:
[..]
je hebt gelijk
een smartphone van 20 euro en internet verbinding
Op dit moment dat de vraag naar BTC groter is (geweest) dan het aanbod. Vraag en aanbodverschil is het enige wat de BTC waarde geeft. Stel je koopt nu een BTC, dan is de rij 'wachtenden' achter je die ook een BTC willen kopen prijsopdrijvend. Dat zag je eind 2017 sterk gebeuren. Maar, wat gebeurt er als het aantal mensen die jouw BTC wil kopen niet meer groter is dan jij, maar kleiner dan 1. Bijvoorbeeld factor 0.9. Dan zakt de BTC ineens in.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:57 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Waar denk jij dat de waarde van btc vandaan komt?
Transactietijd die uren kan duren.quote:
Dit gaat voor elk asset op.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:03 schreef MisChrartin het volgende:
Vraag en aanbodverschil is het enige wat de BTC waarde geeft.
koekoek!quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hebben haar gevonden!
[ afbeelding ]
Bitcoin heeft waarde vanwege vraag en aanbod? Alleen dat? Verder niks?quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:03 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Op dit moment dat de vraag naar BTC groter is (geweest) dan het aanbod. Vraag en aanbodverschil is het enige wat de BTC waarde geeft. Stel je koopt nu een BTC, dan is de rij 'wachtenden' achter je die ook een BTC willen kopen prijsopdrijvend. Dat zag je eind 2017 sterk gebeuren. Maar, wat gebeurt er als het aantal mensen die jouw BTC wil kopen niet meer groter is dan jij, maar kleiner dan 1. Bijvoorbeeld factor 0.9. Dan zakt de BTC ineens in.
En dat is nu aan het gebeuren. Degene die het langst HODL is alles kwijt.
Daarnaast heeft de BTC een paar fundamentele problemen. Het aantal transacties en snelheid is te beperkt. Het is niet schaalbaar. Daarnaast kost het hele systeem teveel energie waardoor een transactie relatief duur is. Kortom BTC wordt em niet.
Wat geeft het volgens jou dan waarde?quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:06 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Bitcoin heeft waarde vanwege vraag en aanbod? Alleen dat? Verder niks?
het is wat de gek ervoor geeft. Kan overmorgen net zo goed 10 zijnquote:Op donderdag 1 februari 2018 21:06 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Bitcoin heeft waarde vanwege vraag en aanbod? Alleen dat? Verder niks?
Nee. Daar ben ik het niet mee eens. De marktwaarde is uiteraard vraag en aanbod, maar voor veel assets valt wel degelijk een fundamentele waarde te berekenen. Dat gebeurt ook voortdurend, vandaar dat analisten bijvoorbeeld een aandeel 'ondergewaardeerd' noemen. Uiteraard is dit ook maar een mening, maar ik kan onder de huidige omstandigheden wel zeggen dat een prijs lager dan 15 euro voor Shell goedkoop is en een prijs boven de 30 euro duur.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:04 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Dit gaat voor elk asset op.
Ik vind BTC ook een shitcoin, maar zeggen dat het naar 0 gaat is overdreven.
de alts volgen btc meestal, dus als btc crashed dan crashed allesquote:Op donderdag 1 februari 2018 21:07 schreef SugeLucky het volgende:
Waarom praten al die experts hier alleen maar over bitcoin?
Btc=king.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:07 schreef SugeLucky het volgende:
nu nog even wel....quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:09 schreef crpytoshill het volgende:
[..]
de alts volgen btc meestal, dus als btc crashed dan crashed alles
ook niet lang meer als het zo doorgaatquote:
Maar waar is die fundamentele waarde dan op gebaseerd? Uiteraard zijn er zeer betrouwbare analyses en ranges maar uiteindelijk komt het toch neer op vraag en aanbod.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Daar ben ik het niet mee eens. De marktwaarde is uiteraard vraag en aanbod, maar voor veel assets valt wel degelijk een fundamentele waarde te berekenen. Dat gebeurt ook voortdurend, vandaar dat analisten bijvoorbeeld een aandeel 'ondergewaardeerd' noemen. Uiteraard is dit ook maar een mening, maar ik kan onder de huidige omstandigheden wel zeggen dat een prijs lager dan 15 euro voor Shell goedkoop is en een prijs boven de 30 euro duur.
Dat kan ik voor een bitcoin of goud niet zeggen.
Die fundamentele waarde is bijvoorbeeld gebaseerd op de solvabiliteit van het bedrijf, de winstgevendheid, de verwachtingen voor de sector, de algemene prijs van vergelijkbare bedrijven, de rentestand, de balans et cetera.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:11 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Maar waar is die fundamentele waarde dan op gebaseerd? Uiteraard zijn er zeer betrouwbare analyses en ranges maar uiteindelijk komt het toch neer op vraag en aanbod.
dat is al zo lang er alts bestaan.quote:
quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:11 schreef satecl het volgende:
Phoe ik had even 2 weken niet gekeken op mijn account en de koers. Maar dat is even schrikken zeg!! In december begonnen en inmiddels 3k in de min. Maar ik blijf sowieso hodl en ga zeker niet verkopen.
Dat zijn allemaal parameters die bepaald worden door vraag en aanbod.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die fundamentele waarde is bijvoorbeeld gebaseerd op de solvabiliteit van het bedrijf, de winstgevendheid, de verwachtingen voor de sector, de algemene prijs van vergelijkbare bedrijven, de rentestand, de balans et cetera.
De prijs is gewoon de marktprijs is vraag en aanbod.
Oh ik wil ook wel wat over Ethereum zeggen hoor.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:07 schreef SugeLucky het volgende:
Met een flink bedrag begonnen.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:11 schreef satecl het volgende:
Phoe ik had even 2 weken niet gekeken op mijn account en de koers. Maar dat is even schrikken zeg!! In december begonnen en inmiddels 3k in de min. Maar ik blijf sowieso hodl en ga zeker niet verkopen.
Helaas heeft u het foutquote:Op donderdag 1 februari 2018 21:13 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Oh ik wil ook wel wat over Ethereum zeggen hoor.
Die gaat ook crashen. De enige reden is dat Ethereum niet gelimiteerd is in aantal. Je zult dus een constante vraag naar Ethereum moeten creëren alleen al om het waardevast te maken. Zakt de vraag naar Ethereum en zelfs als iedereen zal HODLEN dan nog zakt de waarde naar 0 door inflatie.
Nee. Dat zijn gewoon vrij objectieve cijfers. Muv de prijzen van vergelijkbare bedrijven.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:13 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal parameters die bepaald worden door vraag en aanbod.
Laten we ze even aflopen dan: solvabiliteit, wat de gek voor de assets geeft (bijvoorbeeld het pand), voor de schulden (een obligatie). De winstgevendheid gaat over de vraag en aanbod van het product. De verwachting voor de sector geldt hetzelfde voor. De algemene prijs van vergelijkbare bedrijven zal ook daarmee samenhangen. De rentestand gaat om vraag en aanbod van kapitaal. De balans, zie het eerste voorbeeld.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Dat zijn gewoon vrij objectieve cijfers. Muv de prijzen van vergelijkbare bedrijven.
Geen autoriteit die de macht heeft, 100% open, het meest veilige systeem ooit om een waardetransactie mee te doen (de blockchain van bitcoin is de meest geteste blockchain ooit en altijd)quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:06 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Wat geeft het volgens jou dan waarde?
want? ik ben benieuwd naar je mening!quote:
en als het over 1 of 2 jaar 400% omhoog is ?!?!?!?1quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:17 schreef DSVM het volgende:
Mijn partner zou nu zeggen ''daar hadden we mooi voor op vakantie kunnen gaan''. Als ze zou weten hoeveel ik erin zou hebben gestopt(eigen geld offcourse)
Je hebt er wel wat verstand van zo te lezen. Dan weet je dat die cijfers (alhoewel altijd subjectief) door een externe partij worden gecontroleerd. De winst is gewoon de winst. Uiteindelijk is zo goed als alles in de economie natuurlijk vraag en aanbod, maar dat neemt niet weg dat de prijs van een aandeel beter te waarderen valt dan de prijs van een bitcoin. Jij weet dat ookquote:Op donderdag 1 februari 2018 21:16 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Laten we ze even aflopen dan: solvabiliteit, wat de gek voor de assets geeft (bijvoorbeeld het pand), voor de schulden (een obligatie). De winstgevendheid gaat over de vraag en aanbod van het product. De verwachting voor de sector geldt hetzelfde voor. De algemene prijs van vergelijkbare bedrijven zal ook daarmee samenhangen. De rentestand gaat om vraag en aanbod van kapitaal. De balans, zie het eerste voorbeeld.
Tuurlijk, heb je ook 100% gelijk in hoorquote:Op donderdag 1 februari 2018 21:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hebt er wel wat verstand van zo te lezen. Dan weet je dat die cijfers (alhoewel altijd subjectief) door een externe partij worden gecontroleerd. De winst is gewoon de winst. Uiteindelijk is zo goed als alles in de economie natuurlijk vraag en aanbod, maar dat neemt niet weg dat de prijs van een aandeel beter te waarderen valt dan de prijs van een bitcoin. Jij weet dat ook
charlie lee letterlijk op de top verkocht.quote:
inside trading als je het mij vraagtquote:Op donderdag 1 februari 2018 21:19 schreef crpytoshill het volgende:
[..]
charlie lee letterlijk op de top verkocht.
Oja, ben het woordje betrouwbaar vergeten. Iedereen kan beginnen met technische zaken die geleerd zijn met economie, maar dit is wat het waarde geeft. Het is iets unieks en revolutionairs, niet te behandelen in de les economie, het heeft ook te maken met maatschappij bv.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:16 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Geen autoriteit die de macht heeft, 100% open, het meest veilige systeem ooit om een waardetransactie mee te doen (de blockchain van bitcoin is de meest geteste blockchain ooit en altijd)
Wat een baasquote:Op donderdag 1 februari 2018 21:19 schreef crpytoshill het volgende:
[..]
charlie lee letterlijk op de top verkocht.
Wat je nu beschrijft is de blockchain en niet per se de bitcoin. Ik ben overtuigd van de blockchain, maar niet van de bitcoin. Dus iets specifieker, wat geeft de waarde aan de bitcoin zelf?quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:16 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Geen autoriteit die de macht heeft, 100% open, het meest veilige systeem ooit om een waardetransactie mee te doen (de blockchain van bitcoin is de meest geteste blockchain ooit en altijd)
totdat ltc over een jaar op 2000 staat. maar vooralsnog niet slecht gedaan.quote:
Zo mooi dat Charlie perfect kon timen en op de ath heeft uitgecashed.quote:
Dat is dus niet waar. Ik beschrijf specifiek bitcoin. 'De blockchain' hoeft deze zaken helemaal niet te hebben. Er zijn zat gesloten blockchains, of gecentraliseerd bij een bedrijf etc.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:23 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Wat je nu beschrijft is de blockchain en niet per se de bitcoin. Ik ben overtuigd van de blockchain, maar niet van de bitcoin. Dus iets specifieker, wat geeft de waarde aan de bitcoin zelf?
Bitfinexquote:Op donderdag 1 februari 2018 21:25 schreef RedFever007 het volgende:
HOLY FUCK wat gebeurt er
9120 op Bitfinex ineens
-edit 9180
Heb hier besteld, morgen mee naar het werk hoop ik, anders na het weekendquote:Op donderdag 1 februari 2018 21:27 schreef BakkenKappen het volgende:
http://www.louwmanexclusive.com/nl/brands/lamborghini/
Als klein visje kan je hier inderdaad weinig mee. Ik hou het dan ook gewoon vast.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:29 schreef Kyran het volgende:
Dit bedoel ik dus. Hoe kan je hier nou op swing / day traden? Het kan nu zo weer terugschieten naar boven de 10k of het kan alsnog naar 8k donderden. Valt toch niks over te zeggen. Daarom dus hodl.
Wat bedoel je precies?quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:31 schreef Predator38 het volgende:
kijk dat volume ook, wtf is deze ?
2x de helftquote:Op donderdag 1 februari 2018 21:32 schreef Harry_Turtle het volgende:
Pfff... hoeveel lager kan het nog?
Ok de waarde is dus dat het niet centraal gecontroleerd wordt. Goud is dat in principe ook, maar daarmee zijn transacties moeilijk uit te voeren. Dus een combi van dat geeft het waarde.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:24 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. Ik beschrijf specifiek bitcoin. 'De blockchain' hoeft deze zaken helemaal niet te hebben. Er zijn zat gesloten blockchains, of gecentraliseerd bij een bedrijf etc.
Zijn al helemaal leeggekocht zie ik, op een Gallardo na.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:27 schreef BakkenKappen het volgende:
http://www.louwmanexclusive.com/nl/brands/lamborghini/
Ik denk tussen 6 en 7Kquote:Op donderdag 1 februari 2018 21:32 schreef Harry_Turtle het volgende:
die heb ik al helaasquote:Op donderdag 1 februari 2018 21:33 schreef BadVlad het volgende:
[..]
Zijn al helemaal leeggekocht zie ik, op een Gallardo na.
Ja en ik ben echt een heel klein visje, dus vandaar dat ik ook gewoon maar hodlquote:Op donderdag 1 februari 2018 21:31 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Als klein visje kan je hier inderdaad weinig mee. Ik hou het dan ook gewoon vast.
Dat was ik van plan toen alles omhoog ging en dat ben ik ook van plan nu alles omlaag gaat.
Blijf het herhalen, 4k usd. Uiteraard hoop ik dat het zo gebeurt is en dat we daar niet komen, funest voor de hele altcoin markt.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:32 schreef Harry_Turtle het volgende:
Het zal me benieuwen, beter gaat dat allemaal vanacht gebeuren, en is het daarna klaar. Maar ik vrees dat we nog weken hier tegenaan gaan zitten kijken.quote:
Ja ik verwacht ook niet dat hij door 8 zakt. Ik hoop het niet iig.quote:Op donderdag 1 februari 2018 21:38 schreef Predator38 het volgende:
[..]
rond de 8 a 8.4k zou een stevige support zijn...en nu weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |