Moeilijkheidsgraad verandert mee met de hoeveelheid computerkracht in het netwerkquote:Op donderdag 1 februari 2018 20:47 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
ja dat zijn de energiekosten om 1 btc te minen. Je moet een X aantal berekeningen uitvoeren en dat kun je terugherleiden naar hoeveelheid energiekosten. Dat schijnt nu rond de $900 te liggen voor farms.
Ook al stapt iedereen uit, de moeilijkheid zal dan niet veranderen om een BTC te vinden dacht ik. En daarmee staat de 'productieprijs' een soort van vast,
Ja, ga maar terug naar de tekentafel. De moeilijkheid past zich geregeld aan.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:47 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
ja dat zijn de energiekosten om 1 btc te minen. Je moet een X aantal berekeningen uitvoeren en dat kun je terugherleiden naar hoeveelheid energiekosten. Dat schijnt nu rond de $900 te liggen voor farms.
De eerste BTCs waren heel simpel om te vinden, maar het wordt steeds moeilijker. De laatste BTC zal het meeste energie kosten om te vinden/produceren.
Ook al stapt iedereen uit, de moeilijkheid zal dan niet veranderen om een BTC te vinden dacht ik. En daarmee staat de 'productieprijs' een soort van vast,
Ach, een exit strategie klinkt leuk. Voor hetzelfde geld pompt de koers dan weer omhoog,en ben jij uitgestapt. Het is allemaal makkelijk praten.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:46 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Ik ga toch ook geen exit strategie bedenken als ik een huis koop, of goud?
Ah ok, dat wist ik niet. Ik dacht dat het alleen moeilijker kon worden.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:48 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Moeilijkheidsgraad verandert mee met de hoeveelheid computerkracht in het netwerk
Of jij winst of verlies hebt maakt de markt niks uit. Er is niet op magische wijze besloten dat dit een keerpunt zou vormen of zo. Het zou jou ook niks uit moeten mogen maken. Enige wat telt is je verwachting voor de toekomst. Of je winst wordt groter, of je verlies blijft beperkt.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:48 schreef YT123 het volgende:
[..]
Ik zou in ieder geval niet met een verlies verkopen, tenzij je het geld per se nu nodig hebt. Verder is het inderdaad verstandig om soms gewoon wat te verkopen, vooral wanneer de markt weer stijgende is.
!!!quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:47 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
De eerste BTCs waren heel simpel om te vinden, maar het wordt steeds moeilijker. De laatste BTC zal het meeste energie kosten om te vinden/produceren.
Ook al stapt iedereen uit, de moeilijkheid zal dan niet veranderen om een BTC te vinden [b][b][b][b][b][b]dacht ik[/b][/b][/b][/b][/b][/b]. En daarmee staat de 'productieprijs' een soort van vast,
Na een aantal coins gaat het aantal in één keer te vinden bitcoin voor miners naar beneden. Tussentijds is er constant een switch qua moeilijkheid afhankelijk van hoeveel er gemined wordt en met hoeveel power.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:49 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Ah ok, dat wist ik niet. Ik dacht dat het alleen moeilijker kon worden.
iedereen lult zo makkelijk:quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:49 schreef DSVM het volgende:
[..]
Ach, een exit strategie klinkt leuk. Voor hetzelfde geld pompt de koers dan weer omhoog,en ben jij uitgestapt. Het is allemaal makkelijk praten.
Mwoaah daar valt wel een nuance te maken.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:49 schreef DSVM het volgende:
[..]
Ach, een exit strategie klinkt leuk. Voor hetzelfde geld pompt de koers dan weer omhoog,en ben jij uitgestapt. Het is allemaal makkelijk praten.
quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je verkoopt als je de downtrend ziet en stapt weer in als de uptrend begonnen is. Dat je nooit precies kunt timen waar de top en de bodem zijn neem je voor lief. Het geld wordt verdient in de trend.
Watquote:Op donderdag 1 februari 2018 20:51 schreef MisChrartin het volgende:
Als de moeilijkheid omlaag gaat bij minder rekenkracht zal de waarde van BTC zelfs naar 0 gaan.
Ik dacht dat er een vaste moeilijkheid was wat de BTC nog enige waarde gaf. Maar als zelfs dat kan verminderen zie ik niet in wat de BTC voor waarde heeft.
Da's jammer.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:51 schreef MisChrartin het volgende:
Als de moeilijkheid omlaag gaat bij minder rekenkracht zal de waarde van BTC zelfs naar 0 gaan.
Ik dacht dat er een vaste moeilijkheid was wat de BTC nog enige waarde gaf. Maar als zelfs dat kan verminderen zie ik niet in wat de BTC voor waarde heeft.
De waarde is niet afhankelijk van de moeilijkheid, maar de moeilijkheid (= energieverbruik, = kosten) indirect van de waarde.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:51 schreef MisChrartin het volgende:
Trek het je niet zo aan man, het is een forum. Voor een echokamer ga je maar naar de subreddit van coin X toe.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:53 schreef Predator38 het volgende:
ook mooi dat er bepaalde users alleen zijn tijdens een crash/grote daling.....
flikker toch lekker een eind op
En wat heb jij al bijgedragen in de tijd dat die users er zijn?quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:53 schreef Predator38 het volgende:
ook mooi dat er bepaalde users alleen zijn tijdens een crash/grote daling.....
flikker toch lekker een eind op
quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:55 schreef MisChrartin het volgende:
ja ik snap dat mensen niet graag willen horen dat BTC naar 0 gaat. Maar dat gaat gebeuren. Blockchain technologie is veelbelovend, maar de BTC is te beperkt qua mogelijkheden om echt waardevast te zijn/blijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |