Gewoon onvindbaar die dingen...quote:Op woensdag 31 januari 2018 10:26 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Ik zou even in alle laden en kasten en tussen de post zoeken. Toch zonde als je er niets meer mee kunt.
"Bezorger is onderweg" zegt niet zoveel. Volgens mij krijgt elk pakje wat wordt gescand in het sorteercentrum automatisch om een uur of 8 in de ochtend die status, op een moment dat er echt nog geen pbz onderweg is. En mocht het pakje nou niet in z'n tas zitten, en de bezorger geeft dat aan in de app, dan blijft de status van dat pakje net zo lang op "bezorger is onderweg" staan, tot het pakje uiteindelijk gescand en bezorgd wordt. Zo ben ik zelf wel eens eens week lang non-stop onderweg geweest met een pakje, volgens het systeem tenminste.quote:Op woensdag 31 januari 2018 12:47 schreef V__L_N het volgende:
Gaat over brievenbuspakketjes, dus ja. Heb deze uit mijn eigen lijsten gepikt. Zie ze altijd zo staan. Heb er verschillende geklikt. Bezorger staat altijd op verschillende tijden onderweg, dus denk dat dat wel met de startknop gaat.
Volgens mij gaat er weer eens iets fout met die pakjes. Vorige week had ik alle taken dubbel in de lijst staan (ze waren een nieuw systeem aan het testen voor de takenlijst, en tegelijkertijd gebruikte ze de oude manier nog). Maar deze week staan er heel veel taken niet in mijn lijst. Dus wellicht is jouw pakje ook zo'n onzichtbaar gevalquote:Op woensdag 31 januari 2018 12:58 schreef dud0r het volgende:
Ok, cool. Dan hoop ik in de loop van de dag de status te zien veranderen.
Wel apart dat die vanuit het sorteercentrum geen scan mee krijgt.
Of ze hebben weer ergens iets verzopen en dan ligt mijn verzonden pakje nog ergens waar het niet hoort.
Laten we het hopen. Ik krijg m'n geld namelijk niet als het niet geleverd wordt. En als de TNT niks aangeeft ben ik gewoon fucked.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:02 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat er weer eens iets fout met die pakjes. Vorige week had ik alle taken dubbel in de lijst staan (ze waren een nieuw systeem aan het testen voor de takenlijst, en tegelijkertijd gebruikte ze de oude manier nog). Maar deze week staan er heel veel taken niet in mijn lijst. Dus wellicht is jouw pakje ook zo'n onzichtbaar geval
Hopen dan dat in ieder geval de bezorger wel gewoon zijn werk doet, en hem dan ook even scant.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:21 schreef dud0r het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Ik krijg m'n geld namelijk niet als het niet geleverd wordt. En als de TNT niks aangeeft ben ik gewoon fucked.
Ik ga er toch een beetje vanuit dat de koper aangeeft dat het aangekomen is. Ook al zegt de TNT van niet.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:27 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Hopen dan dat in ieder geval de bezorger wel gewoon zijn werk doet, en hem dan ook even scant.
Oke, het eindresultaat is mooi, het kan ook wel eens meevallen . Ik heb ook het idee (bij welk postbedrijf dan ook) dat status 'bezorger onderweg' aan gaat wanneer het pakje gesorteerd is. Ook al ligt de bezorger dan nog in zijn/haar nestquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:58 schreef dud0r het volgende:
Buspakje afgeleverd. Goed gedaan degene die m besteld heeft.
Morgen maar eens klagen dat die tnt voor buspakjes nog niet optimaal werkt.
Wij kregen vandaag een bericht dat de pakjes vannacht niet ingelezen zijn in de systemen, maar dat dit vanochtend handmatig is gedaan. Daarom moest je je app verversen (alsof je dat ding dag en nacht aan hebt staan, maar goed). Toch had ik ook weer pakjes zonder taken, maar ik scan sowieso alles wat los en vast zit. Let er alleen op dat er geen scanpakje/ -brief bij zit voor het ziekenhuis, want daar moet je dan naar op zoek, in de diverse tassen voor het ziekenhuis...quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:02 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat er weer eens iets fout met die pakjes. Vorige week had ik alle taken dubbel in de lijst staan (ze waren een nieuw systeem aan het testen voor de takenlijst, en tegelijkertijd gebruikte ze de oude manier nog). Maar deze week staan er heel veel taken niet in mijn lijst. Dus wellicht is jouw pakje ook zo'n onzichtbaar geval
Je laatste loonstrook. Rechtsonderin.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:38 schreef Miniem het volgende:
Vraagje, ik heb vorig jaar 1 maand bij PostNL gewerkt. Nu heb ik een jaaropgave nodig voor de belastingaangifte. Hoe kan ik hieraan komen? Of sturen ze dat automatisch per post?
Probleem was dat de zending bleef staan op aangeleverd bij postnl. Sprong niet naar in sorteercentrum of naar onderweg met de bezorger.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:53 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Oke, het eindresultaat is mooi, het kan ook wel eens meevallen . Ik heb ook het idee (bij welk postbedrijf dan ook) dat status 'bezorger onderweg' aan gaat wanneer het pakje gesorteerd is. Ook al ligt de bezorger dan nog in zijn/haar nest
Omdat die tijd in die app ook niet klopt. Viel me gister op na het scannen. Eerst stond er na het scannen "5 minuten geleden". Vervolgens stond er de daadwerkelijke tijd. En een kwartier later had ik volgens die lijst het pakje al bezorgd op het moment dat ik nog in het sorteercentrum zatquote:Op woensdag 31 januari 2018 18:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
Probleem was dat de zending bleef staan op aangeleverd bij postnl. Sprong niet naar in sorteercentrum of naar onderweg met de bezorger.
Die vakken waren wel ineens allemaal gevuld nadat die afgeleverd was.
En ik zag vanmiddag pas de melding dat die bezorgd was. Terwijl er als tijd 11:40 bij staat. Waarom zit daar 4 uur tussen,?
waarom zat je in het sorteercentrum?quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:49 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Omdat die tijd in die app ook niet klopt. Viel me gister op na het scannen. Eerst stond er na het scannen "5 minuten geleden". Vervolgens stond er de daadwerkelijke tijd. En een kwartier later had ik volgens die lijst het pakje al bezorgd op het moment dat ik nog in het sorteercentrum zat
Gewoon mijn eigen locatie hoor . VBG, VBL, ik houd het allemaal niet meer bijquote:Op woensdag 31 januari 2018 18:55 schreef dud0r het volgende:
[..]
waarom zat je in het sorteercentrum?
Oh, dan was het vast weer 's een technisch probleempjequote:Op woensdag 31 januari 2018 18:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
Probleem was dat de zending bleef staan op aangeleverd bij postnl. Sprong niet naar in sorteercentrum of naar onderweg met de bezorger.
Die vakken waren wel ineens allemaal gevuld nadat die afgeleverd was.
En ik zag vanmiddag pas de melding dat die bezorgd was. Terwijl er als tijd 11:40 bij staat. Waarom zit daar 4 uur tussen,?
Geduld, bezorger was nog niet gesorteerdquote:Op woensdag 31 januari 2018 18:55 schreef dud0r het volgende:
[..]
waarom zat je in het sorteercentrum?
Zeg dat dan . Je vergeet VCquote:Op woensdag 31 januari 2018 18:56 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Gewoon mijn eigen locatie hoor . VBG, VBL, ik houd het allemaal niet meer bij
Ik zie nachtvorst staan vanaf maandag. En daarvoor alleen maar regen. Dus je moet nog even wachten.quote:
Technische problemen zijn niet goed voor de klanttevredenheidquote:Op woensdag 31 januari 2018 18:56 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Oh, dan was het vast weer 's een technisch probleempje
Waar kan ik die loonstroken vinden? Was dat digitaal?quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:25 schreef dud0r het volgende:
[..]
Je laatste loonstrook. Rechtsonderin.
Ook niet voor de personeelstevredenheidquote:Op woensdag 31 januari 2018 19:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Technische problemen zijn niet goed voor de klanttevredenheid
Heb je geen eindafrekening op papier gehad? Je kunt waarschijnlijk niet meer inloggen op MijnWerk nu.... Het nummer van de HR Frontoffice is 088 – 868 16 00 en als ze je nummer niet herkennen: gewoon doorzetten.quote:Op woensdag 31 januari 2018 19:33 schreef Miniem het volgende:
[..]
Waar kan ik die loonstroken vinden? Was dat digitaal?
Zal eens checken, bedankt.quote:Op woensdag 31 januari 2018 19:37 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Heb je geen eindafrekening op papier gehad? Je kunt waarschijnlijk niet meer inloggen op MijnWerk nu.... Het nummer van de HR Frontoffice is 088 – 868 16 00 en als ze je nummer niet herkennen: gewoon doorzetten.
't Zou per CAO verboden moeten wordenquote:Op woensdag 31 januari 2018 19:12 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik zie nachtvorst staan vanaf maandag. En daarvoor alleen maar regen. Dus je moet nog even wachten.
Het wordt wel droog als het gaat vriezen.
de regen? Ben daar wel klaar mee namelijkquote:Op woensdag 31 januari 2018 20:33 schreef diesnelle het volgende:
[..]
't Zou per CAO verboden moeten worden
Kaart het aan bij de vakbonden voor de volgende cao onderhandelingen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:33 schreef diesnelle het volgende:
[..]
't Zou per CAO verboden moeten worden
Regen, winterse buien, storm, vorst... vanaf volgende week zal het allemaal beter worden, dan ben ik weer bezorger af. Met excuus, ik ben mede mogelijk gemaakt door buienradar.quote:Op woensdag 31 januari 2018 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de regen? Ben daar wel klaar mee namelijk
Dan gaat het bij ons makkelijker. Op elke melding volgt standaard het antwoord "bedankt voor je melding" en vervolgens hoor je er nooit meer wat van.quote:Op donderdag 1 februari 2018 00:31 schreef V__L_N het volgende:
Ik wil gewoon graag lente. Wil geen nare verhalen horen over regen en vorst enzo... alleen nog maar over zon en vlindertjes.
Hah story continues... Gewoon omdat het kan...
De eerste keer dat ik hah te kort had appte ik keurig zoals opgedragen in de handreiking de tc. Die appte vervolgens, zet maar op de melding. Dus ik keurig melding aangemaakt de week erop, en de week daarop ook nog braaf. Die natuurlijk prachtig onbeantwoord in behandeling bleven staan.
Dus ging ik vorige week fanatiek tellen. Ja in 3 dagen gedaan waar we 2 weken over mochten doen. Ik ben toch zo'n braaf persoon hoor. Ergens in maart wordt dat dan verwerkt.
Vandaag beantwoord de planning van 2,5 week geleden. Volgende keer melden bij tc. Natuurlijk mept de schat meteen op de sluit knop... Ha, maar VLN is niet voor 1 gat te vangen. Er staat nog een melding open. Dus toevoeging gedaan: Op verzoek van tc in meldingen gedaan. Niet van plan om tot maart elke week bij te gaan vragen. Mag er vanuit gaan dat men nu weet dat ik tekort kom.
... Plakt de koekenbakker er een melding aan vast. X, kun je even zorgen dat VLN gaat tellen zodat het aangepast gaat worden...
En nu wil ik een geweer om mezelf door de kop te knallen...
Ik ook!quote:Op donderdag 1 februari 2018 00:31 schreef V__L_N het volgende:
Ik wil gewoon graag lente. Wil geen nare verhalen horen over regen en vorst enzo... alleen nog maar over zon en vlindertjes.
Pfff winterse buien, gevoelstemperatuur -10.... zijn we nu wel klaar mee.quote:Op donderdag 1 februari 2018 07:22 schreef Globetrottertje het volgende:
@Diesnelle, dat heb je goed uitgekiend met dat weer. Net weg voordat het glad wordt.
Volgens mij vragen ze voor de afdeling admi alleen maar mensen die niet kunnen lezen en niet kunnen denken...quote:Op donderdag 1 februari 2018 07:15 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik zou dat geweer niet voor jezelf, maar voor die koekenbakker bewaren.
En een cursusje lezen speciaal voor admi's in het leerplein!
"Cursus afmaken! Nu! Of ik richt op je!"
Hier antwoorden ze gewoon meestal 2 of 3 weken niet. Vervolgens gaan ze extra 'info' vragen. Alsof je dan nog weet hoe en wat. Zo schreef ik begin december, "ik had 40 kampioenen voor andere straten in mijn wijk". Kreeg na de kerst antwoord, "kun je nog even laten weten van welke straten"...quote:Op donderdag 1 februari 2018 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan gaat het bij ons makkelijker. Op elke melding volgt standaard het antwoord "bedankt voor je melding" en vervolgens hoor je er nooit meer wat van.
Heb jij geen notitieblok bij je waarin je elke fout documenteert?quote:Op donderdag 1 februari 2018 11:35 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Volgens mij vragen ze voor de afdeling admi alleen maar mensen die niet kunnen lezen en niet kunnen denken...
[..]
Hier antwoorden ze gewoon meestal 2 of 3 weken niet. Vervolgens gaan ze extra 'info' vragen. Alsof je dan nog weet hoe en wat. Zo schreef ik begin december, "ik had 40 kampioenen voor andere straten in mijn wijk". Kreeg na de kerst antwoord, "kun je nog even laten weten van welke straten"...
Oh ik kreeg de vraag al of ik van alle fouten even een foto van wil maken... "nope, sorry mijn telefoon heeft geen camera"quote:Op donderdag 1 februari 2018 12:52 schreef dud0r het volgende:
[..]
Heb jij geen notitieblok bij je waarin je elke fout documenteert?
Ik zeg dan: nee, mijn rolletje is volquote:Op donderdag 1 februari 2018 17:51 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Oh ik kreeg de vraag al of ik van alle fouten even een foto van wil maken... "nope, sorry mijn telefoon heeft geen camera"
Bij zo'n zelfde soort flat hier krijgen we hem niet omdat er zo veel verschillende bezorgers zijn. Elke keer moet je bij de technische dienst aanbellen en dan hopen dat de enige medewerker er is om je binnen te laten.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:03 schreef Globetrottertje het volgende:
Klopt. Ze is ziek.
Ik moest vandaag ergens invallen en had de code van de ingang van een zorgflat nodig. Die hadden ze veranderd. Admi gebeld. Kreeg ene F. aan de lijn die samen met L. in het bureau van M. ging zoeken. Maar helaas...
Gelukkig kwam er toen NET iemand naar buiten.. pfwew.
De vaste bezorgster heeft een sleutel. We hadden een code, maar de huismeester had hem veranderd en had de nieuwe code doorgegeven aan Postnl.. aan de admi..maarreeh.. laat net de admi ziek zijn. De rest van het depot dat daar weleens invalt wist de nieuwe code ook niet.
Ach ja.. ik kon er toch nog in.. gelukkig.
Misschien kan collegalief eens een sleuteltje bijmaken.
Fijn dat ze dat mooi van elkaar over kunnen nemen, maar niet heus. Ben (in het pre-smartphone-tijdperk) ook eens gebeld door 'een admi' wat de code van het depot was, want 'de admi' was van zijn plek. Ja die mag ik niet aan iedere boeren**** die zich admi noemt doorgeven, toch?quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:03 schreef Globetrottertje het volgende:
Klopt. Ze is ziek.
Ik moest vandaag ergens invallen en had de code van de ingang van een zorgflat nodig. Die hadden ze veranderd. Admi gebeld. Kreeg ene F. aan de lijn die samen met L. in het bureau van M. ging zoeken. Maar helaas...
Herkenbaar, al ben ik meestal wel vrij snel binnen.quote:Op donderdag 1 februari 2018 20:10 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Bij zo'n zelfde soort flat hier krijgen we hem niet omdat er zo veel verschillende bezorgers zijn. Elke keer moet je bij de technische dienst aanbellen en dan hopen dat de enige medewerker er is om je binnen te laten.
Dat weet ik. Ik zou de bezorger juist de overbodige gang naar mijn voordeur willen besparen.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 02:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Die bezorger doet gewoon zijn / haar werk.
Als ik moet werken moet ik werken, daar kan ik ook niet zo veel aan doen. Als ik bij bol.com bestel dan geef ik altijd meteen aan dat ze het naar de lokale AH moeten brengen - want daar kan dat dus wel. Het is afhankelijk van de winkel/verzender of het kan.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 06:57 schreef Globetrottertje het volgende:
Als je ziet dat er een pakje aankomt, zorg je er maar voor dat je thuis bent. En anders laat je het maar op een afhaalpunt bezorgen.
Ik wordt doodziek van mensen die altijd maar vanalles bestellen, wetende dat ze er nooit zijn. Wat is daar de logica achter?
En mijn vraag/opmerking was dus inderdaad: waarom bouwt postNL zelf niet de optie in voor de ontvanger om een alternatief aan te geven? Een alternatieve tijd of de directe route naar een afhaalpunt?quote:P.s. laatst kwam er een pakje voor mij en toen kon ik op dezelfde dag trouwens de bezorgdag veranderen. Ik zou er die dag (donderdag) niet zijn en heb toen de bezorgdag naar maandag kunnen verplaatsen.
De pakketbezorger kwam toen netjes de maandag erop.
Zowel voor ontvanger als bezorger best jammer, dat dat (meestal) niet kan. Ze laten de bezorger liever een blauwtje lopen dan er iets op verzinnen dat het vóór de eerste bezorgpoging al kan worden gewijzigd. En omdat Pakketten het zo druk heeft krijgen wij weer 'schoenendozen' mee....quote:Op zaterdag 3 februari 2018 00:55 schreef Janneke141 het volgende:
Wat is er nu precies de logica achter dat ik niet van tevoren al kan aangeven dat ik niet thuis ben op het moment dat PostNL een pakje bij mij wil bezorgen? Waarom moet de bezorger met alle geweld toch bij mij aan komen bellen om te concluderen dat ik er niet ben?
geen idee waarom het bij jou niet kan, maar ik kan in de app gewoon aangeven dat ze het op een andere dag moeten brengen of dat het naar een afhaalpunt moet.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 08:48 schreef Janneke141 het volgende:
En mijn vraag/opmerking was dus inderdaad: waarom bouwt postNL zelf niet de optie in voor de ontvanger om een alternatief aan te geven? Een alternatieve tijd of de directe route naar een afhaalpunt?
Euh, omdat ik niet wist dat er een app voor bestond... Ik heb op mijn laptop de T&T-link uit mijn mailbox aangeklikt, en daar kon ik niks. Ook niet 's ochtends vroeg. Zal volgende keer eens kijken of het daarmee wel werkt dan.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 09:26 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
geen idee waarom het bij jou niet kan, maar ik kan in de app gewoon aangeven dat ze het op een andere dag moeten brengen of dat het naar een afhaalpunt moet.
Nou, dat zou toch wat zijn zeg, als je verplicht een dag vrij moet nemen omdat je een pakje verwacht . Je kan niet bij iedere aankoop aangeven dat ze het direct naar een postnl afhaalpunt moeten sturen, dus daar is weinig aan te doen. Ja, nu in de app lijkt het sinds enige tijd wel te kunnen, dat je het 's avonds laat/ 's morgensvroeg aanpast, maar geen idee eigenlijk of dat bij alle pakjes kan. Sowieso zal vast niet iedereen de app hebben.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 06:57 schreef Globetrottertje het volgende:
Hier zitten bijna of helemaal geen pakketbezorgers.
Als je ziet dat er een pakje aankomt, zorg je er maar voor dat je thuis bent. En anders laat je het maar op een afhaalpunt bezorgen.
Ik wordt doodziek van mensen die altijd maar vanalles bestellen, wetende dat ze er nooit zijn. Wat is daar de logica achter?
P.s. laatst kwam er een pakje voor mij en toen kon ik op dezelfde dag trouwens de bezorgdag veranderen. Ik zou er die dag (donderdag) niet zijn en heb toen de bezorgdag naar maandag kunnen verplaatsen.
De pakketbezorger kwam toen netjes de maandag erop.
tja, maar de meeste mensen werken gewoon de hele week, en er zijn maar weinig shops waarbij je voor zondaglevering kunt kiezen. En als ik bijv voor maandaglevering wilde kiezen, dan was het bezorgtijdvak vaak iets van tussen 09:00 en 20:00. Daar heb je ook niks aan, kun je de hele dag thuisblijven voor je pakje zeker, want je zult net zien dat ze anders langskomen precies als je even een kwartiertje weg bent.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 09:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Vaak kun je bij een bestelling wel een bezorgdag aangeven. Wanneer je het wilt hebben. Wehkamp, Drogisterij.net enz. Koop je iets via Ebay, dan weer niet enz.
Mensen klagen zo vaak over bezorgers. Maar die kunnen er ook niets aan doen.
en reken maar dat er in de voorbereiding al een hoop uitgevist is...zat sllemaal in de rode bakken, heel vaag idd, keeg er mega veel bij de herstelpost van de zettersquote:Op maandag 5 februari 2018 07:25 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik dacht dat FNV zo voor de postbezorgers was? Ik had afgelopen zaterdag rond de 10 enveloppen met denk ik een factuur voor bewoners van de FNV.
Geeneen had het huisnummer erop staan. Ik zocht mij rot. Kon het huisnummer na zoeken niet vinden. Ook geen bijbehorende achternaam tussen de overige post. Soms wil dat helpen. Maar had weinig post verder.
Dus allemaal retour "onvolledig adres" met de aantekening of ze huisnummer willen vermelden.
Ik vind dit toch niet netjes hoor. Een envelop ok. Maar allemaal?
Het gekke was dat ze wel ongeveer op de juiste plek in de bundel zaten, zodat ik met de naambordjes nog een heel eind kwam. Misschien is dat aan de codeerregel te zien? Ik vertik het om me daar in te verdiepen, want wij worden ervoor betaald om dom te blijven.quote:Op maandag 5 februari 2018 07:25 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik dacht dat FNV zo voor de postbezorgers was? Ik had afgelopen zaterdag rond de 10 enveloppen met denk ik een factuur voor bewoners van de FNV.
Ik heb ze expres laten zitten, omdat de FNV volgens mij wel de volledige KIX code er op had staan, waardoor ze wel de goede codeerregel kregen. Als je dan door zou tellen kwam je toch op het goede adres terecht. Ik had hem zelf ook thuis zonder huisnummer - fijn dat de bezorgers dus vaak wel die kennis van hun wijk hebben dat ze de post zelfs zonder huisnummer kunnen afleveren.quote:Op maandag 5 februari 2018 07:40 schreef liedetector het volgende:
[..]
en reken maar dat er in de voorbereiding al een hoop uitgevist is...zat sllemaal in de rode bakken, heel vaag idd, keeg er mega veel bij de herstelpost van de zetters
agree, maar wj werken nog zonder codeerregel en als zetters dat tegen komen en geen naam vinden maken ze dus vaak toch de keuze ze eruit te gooien als tussen de brief ervoor en erna bv een huisnummer of 20 of meer zittenquote:Op maandag 5 februari 2018 08:51 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Ik heb ze expres laten zitten, omdat de FNV volgens mij wel de volledige KIX code er op had staan, waardoor ze wel de goede codeerregel kregen. Als je dan door zou tellen kwam je toch op het goede adres terecht. Ik had hem zelf ook thuis zonder huisnummer - fijn dat de bezorgers dus vaak wel die kennis van hun wijk hebben dat ze de post zelfs zonder huisnummer kunnen afleveren.
Klopt. Heb daarom in de voorbereiding en in de uitvoering de juiste plek even opgezocht door te tellen. Echter kwam ik er tijdens het lopen achter dat sommige brieven alsnog de foute codeerregel hadden. Dan kwam de naam niet overeen met de persoon die op het betreffende adres woont.quote:Op maandag 5 februari 2018 08:51 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Ik heb ze expres laten zitten, omdat de FNV volgens mij wel de volledige KIX code er op had staan, waardoor ze wel de goede codeerregel kregen. Als je dan door zou tellen kwam je toch op het goede adres terecht. Ik had hem zelf ook thuis zonder huisnummer - fijn dat de bezorgers dus vaak wel die kennis van hun wijk hebben dat ze de post zelfs zonder huisnummer kunnen afleveren.
ik denk bij het printen en niet eens in hun administratie, net alsof er een record vergeten is bij het invullen van de printjobquote:Op maandag 5 februari 2018 09:55 schreef Globetrottertje het volgende:
Er moet iets in de administratie mis zijn gegaan daar omdat geeneen adres een huisnummer had. Dit kan geen luiheid van de kant van de FNV zijn geweest als ik het zo lees. Denk ik.
Dat zal het hem zijn inderdaad. Zou best eens kunnen.quote:Op maandag 5 februari 2018 09:56 schreef liedetector het volgende:
[..]
ik denk bij het printen en niet eens in hun administratie, net alsof er een record vergeten is bij het invullen van de printjob
nee lijkt me ook dat die opdraaien vor de kostenquote:Op maandag 5 februari 2018 10:04 schreef dud0r het volgende:
Dan heeft er ook geen goede kwaliteit controle op gezeten.
is mij opgevallen dat dat ding graag buiten het stickertje print, en dat kan niet op elke ondergrond dusquote:Op maandag 5 februari 2018 10:27 schreef bmp80 het volgende:
Die nieuwe *21 werkt ook nog niet optimaal, ik heb al een paar keer gezien dat alleen de codeerregel is geprint maar dus niet de feitelijke nieuwe straatnaam. Dus dan staat er SERV-VH maar geen nieuwe straatnaam.
ja die is ook leuk jaquote:Op maandag 5 februari 2018 10:43 schreef Sebastiaan92 het volgende:
En bij die oude *21 valt telkens vaker het laatste nummer buiten de envelop
Dat idee had ik ook al.... wist toevallig nog van iemand wiens post (vorig jaar) werd doorgestuurd van de C-straat in Den Haag naar B-straat in Arnhem. Maar als adres stond er nu de C-straat in Arnhem.quote:Op maandag 5 februari 2018 10:27 schreef bmp80 het volgende:
Die nieuwe *21 werkt ook nog niet optimaal, ik heb al een paar keer gezien dat alleen de codeerregel is geprint maar dus niet de feitelijke nieuwe straatnaam. Dus dan staat er SERV-VH maar geen nieuwe straatnaam.
Au!!quote:Op maandag 5 februari 2018 10:59 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook al.... wist toevallig nog van iemand wiens post (vorig jaar) werd doorgestuurd van de C-straat in Den Haag naar B-straat in Arnhem. Maar als adres stond er nu de C-straat in Arnhem.
ben ze ook al op rouwkaarten tegen gekomen waar ik zo mn twijfels bij heb.... we shall seequote:Op maandag 5 februari 2018 10:59 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook al.... wist toevallig nog van iemand wiens post (vorig jaar) werd doorgestuurd van de C-straat in Den Haag naar B-straat in Arnhem. Maar als adres stond er nu de C-straat in Arnhem.
ja net als die kaartjes die afgeschreven zijn met een sticker of 12 na een week of 3 niet meer terug komen.....quote:Op maandag 5 februari 2018 12:28 schreef diesnelle het volgende:
Maar zoals PostNL zegt: het valt allemaal best mee, het merendeel van de post komt gewoon aan!
Je zou de zin bijna moeten verbieden!quote:Op maandag 5 februari 2018 12:28 schreef diesnelle het volgende:
Maar zoals PostNL zegt: het valt allemaal best mee, het merendeel van de post komt gewoon aan!
Het ligt aan de lagen daarboven, het zou handig zijn als die optie beschikbaar zou zijn voor alle bestellingen.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 08:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik zou de bezorger juist de overbodige gang naar mijn voordeur willen besparen.
[..]
Als ik moet werken moet ik werken, daar kan ik ook niet zo veel aan doen. Als ik bij bol.com bestel dan geef ik altijd meteen aan dat ze het naar de lokale AH moeten brengen - want daar kan dat dus wel. Het is afhankelijk van de winkel/verzender of het kan.
[..]
En mijn vraag/opmerking was dus inderdaad: waarom bouwt postNL zelf niet de optie in voor de ontvanger om een alternatief aan te geven? Een alternatieve tijd of de directe route naar een afhaalpunt?
En dat is dus echt elke keer, ook al heb je helemaal geen pakjes gescand, of ben je al lang en breed klaar met je loop. Ik wil net een melding maken op m'n telefoon, moet ik weer kijken naar "gescande barcodes verwerken, dit kan even duren"quote:Op dinsdag 6 februari 2018 16:30 schreef V__L_N het volgende:
Wat een verschrikkelijk irritante update van de app zeg. Als je je scherm aanzet gaat ie pas pakjes synchroniseren. Wil je dus 1 pakje de status aanpassen moet je dus wachten tot ie de vorige 10 ook heeft gedaan...
sinds dit jaar is het per maand, voorheen was het 2 keer per jaar.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 18:09 schreef tntster het volgende:
Wie kan mij duidelijkheid geven over het kwijtschelden van minuren.
Volgens de nieuwe cao worden deze tijdvak 3 en 9 (als ik me niet vergis) maar er staan in elk geval 2 tijdstippen per jr waar ze kwijtgescholden worden.
Mijn leidinggevende vertelde mij vandaag echter dat dit maandelijks is?
Postbezorgers is altijd per maand, nou ja tijdvak, geweest. Iedereen onder "grote" cao was twee keer per jaar.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 18:16 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
sinds dit jaar is het per maand, voorheen was het 2 keer per jaar.
Thanks!quote:Op dinsdag 6 februari 2018 18:16 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
sinds dit jaar is het per maand, voorheen was het 2 keer per jaar.
Ja, maar omdat ze het had over "2 keer per jaar" ging ik er vanuit dat ze dus niet onder de postbezorgers cao viel. En bij de grote cao is het nu dus ook per maand ipv 2 keer per jaar.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 18:37 schreef dud0r het volgende:
[..]
Postbezorgers is altijd per maand, nou ja tijdvak, geweest. Iedereen onder "grote" cao was twee keer per jaar.
Is er ook een email adres waar ik contact op kan nemen voor mijn jaaropgave?quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:25 schreef dud0r het volgende:
[..]
Je laatste loonstrook. Rechtsonderin.
Je laatste loonstrook van het jaar geldt als jaaropgaaf.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 15:47 schreef Miniem het volgende:
[..]
Is er ook een email adres waar ik contact op kan nemen voor mijn jaaropgave?
de kans is natuurlijk groot dat ie er niet meer bij kan, want ja, staat op mijnpostnl, en daar gooien ze je direct uit zodra je er niet meer werkt. Als ie gewoon een papieren versie thuis had gekregen had ie denk ik niet hoeven bellen.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 15:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
Je laatste loonstrook van het jaar geldt als jaaropgaaf.
En anders HR een mailtje sturen. Of even bellen.
Ik kan er nog net bij, telefoonnummer HR-Frontoffice: 088–868 16 00quote:Op zaterdag 10 februari 2018 15:47 schreef Miniem het volgende:
[..]
Is er ook een email adres waar ik contact op kan nemen voor mijn jaaropgave?
Heb ik niet gehad. En die contactgegevens heb ik niet. Nu dus wel.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 15:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
Je laatste loonstrook van het jaar geldt als jaaropgaaf.
En anders HR een mailtje sturen. Of even bellen.
En is dat dan in elke regio? Het gaat om de gemeenteraadsverkiezingen (toch?), dus ik neem aan dat elke gemeente zelf beslist of zij op deze extra service (waar ongetwijfeld extra voor betaald moet worden) zit te wachten. Sommige gemeentes laten de stempassen überhaupt niet door PostNL bezorgen, maar door Sandd of de lokale sociale werkplaats.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 23:09 schreef Thomas-sama het volgende:
Eind van de maand/begin maart stempassen bezorgen. Allemaal scannen met de scandevice..
Die van mij scant niet eens
Gaat om Amsterdamquote:Op zondag 11 februari 2018 16:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En is dat dan in elke regio? Het gaat om de gemeenteraadsverkiezingen (toch?), dus ik neem aan dat elke gemeente zelf beslist of zij op deze extra service (waar ongetwijfeld extra voor betaald moet worden) zit te wachten. Sommige gemeentes laten de stempassen überhaupt niet door PostNL bezorgen, maar door Sandd of de lokale sociale werkplaats.
ik kwam vooral veel kindertekeningen op briefkaart papier tegen, vast een school met een "ludieke actie", en vooral allemaal ook als herstelpost.. verder viel het volgens mij mega meequote:
Elke 1 is er 1 teveel. Vies gedoe.quote:
dat dus, maar geen kind kan van zn zakgeld ook meer een postzegel betalen..... ik snap het welquote:Op woensdag 14 februari 2018 16:28 schreef gelestipjes het volgende:
En het zijn altijd vooral kaarten van kinderen, voornamelijk aan hun ouders en opa en oma.
Ja. Dat is veel beter. Weet je hoe verrot moeilijk het is lippenstift op te doen?quote:Op woensdag 14 februari 2018 16:28 schreef gelestipjes het volgende:
vind het ook altijd maar een vieze actie. Vervang het dan door "teken een hartje waar normaal de postzegel zit" of zo, stuk minder smerig. En het zijn altijd vooral kaarten van kinderen, voornamelijk aan hun ouders en opa en oma.
weer een rustige dag zeker?quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:35 schreef Anonymousz het volgende:
Word naar huis gestuurd na 2.5 uur
Hier ook op verlof. Maar dat komt eerder door de gigantische rij aan nieuwe mensen die hier is aangekomen sinds het nieuwe jaar. Het houd maar niet opquote:Op donderdag 15 februari 2018 10:06 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
weer een rustige dag zeker?
Ze vragen bij ons nu echt iedere week of er niet nog wat mensen verlof willen opnemen.
uren gemaakt en was heel rustig jaquote:Op donderdag 15 februari 2018 10:06 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
weer een rustige dag zeker?
Ze vragen bij ons nu echt iedere week of er niet nog wat mensen verlof willen opnemen.
dat is ook wel irritant ja, al die nieuwe mensen die ze aannemen. En dan moeten anderen, die gewend zijn om 4 of 5 dagen te werken, ineens verplicht thuisblijven omdat ze teveel mensen hebben.quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:20 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Hier ook op verlof. Maar dat komt eerder door de gigantische rij aan nieuwe mensen die hier is aangekomen sinds het nieuwe jaar. Het houd maar niet op
Vervolgens zijn ze wel aan het creatief boekhouden met de uren. Dus daar moet ik dan ook weer achteraan
Ik snap er ook weinig van. In december (met onderbezetting) zeuren ze om elke minuut. En nu staat er een nieuwe waarschijnlijk 2x zo lang te doen over de kast die ik normaal doe....quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
dat is ook wel irritant ja, al die nieuwe mensen die ze aannemen. En dan moeten anderen, die gewend zijn om 4 of 5 dagen te werken, ineens verplicht thuisblijven omdat ze teveel mensen hebben.
dat is sowieso wel apart ja, richting het eind van het jaar nemen ze niemand aan, geregeld onderbezetting, is het januari, veel minder post, sowieso al een uitdaging om mensen aan de uren te krijgen, en dan nemen ze ineens ook nog eens tig nieuwe mensen aan.quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ik snap er ook weinig van. In december (met onderbezetting) zeuren ze om elke minuut. En nu staat er een nieuwe waarschijnlijk 2x zo lang te doen over de kast die ik normaal doe....
het minimum schijnt nu inderdaad 9 uur te zijn, iets met "meer betrokken zijn bij het bedrijf" .quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier zijn in de bezorging erg veel nieuwe mensen aangenomen sinds oktober zo ongeveer, en die hebben allemaal contracten van een uur of 9 gekregen. Kleinere contracten willen ze volgens mij niet meer. Zo ongeveer alle wijken zonder vaste bezorger zijn nu voorzien. De flexibele bezorgers worden nu vaak nog maar weinig ingepland en moeten dan weer reserve zijn, terwijl die nu contracten van 12 of 15 uur hebben. Dat werkt niet als er dan toevallig geen zieken zijn en niemand heeft vakantie..
t heerst zeker...gelukkig ook een aantal die een proeftijd niet halen... wat een droevenisquote:Op donderdag 15 februari 2018 10:20 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier ook op verlof. Maar dat komt eerder door de gigantische rij aan nieuwe mensen die hier is aangekomen sinds het nieuwe jaar. Het houd maar niet op
Misschien dat het dan toch tijd wordt om vaste wijken te claimen. Het is toch al van de zotte dat je als algemeen reserve A) veel flexibeler moet zijn dan je collega's, B) veel meer wijkkennis moet hebben en C) desondanks exact hetzelfde uurloon hebt.quote:Op donderdag 15 februari 2018 12:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Mijn vrees is dat wij straks flexibel moeten gaan zijn in de hele stad, ipv alleen dit depot met 30+ wijken. Daar was ik al bang voor toen bekend werd dat de hele stad onder 1 teamleider zou gaan vallen, en nu alleen nog maar meer. Zou dat echt heel erg klote vinden, werk al sinds mijn eerste dag in dit gebied en met deze collega's.
Er zitten natuurlijk ook wel voordelen aan een goede bezetting, makkelijker vrij te krijgen bijv, maar ik zou het heel zuur vinden als het gevolg is dat ik straks overal heen mag gaan crossen.
Het voordeel van vaste wijken is dat je min of meer weet waar je aan toe bent. En dat je dus niet het gevaar loopt dat er weinig werk voor je is omdat er toevallig niemand ziek of vrij is, waardoor je minuren opbouwt, en ze je de in de laatste week van het tijdvak ineens helemaal de touwtyfus laten lopen "want je staat in de min."quote:Op donderdag 15 februari 2018 17:40 schreef V__L_N het volgende:
Naja, het hebben van een vaste wijk is ook niet zo makkelijk. Iedereen verdiend te weinig, iedereen wordt geacht meer flexibel te zijn dan dat je kan zijn. Ongeacht of je een vaste wijk hebt of niet.
Handige postnl planning. Vanaf de 17de gaan we weer postcode loterij pakketjes lopen. Vanaf de 17de gaan we ook weer verkiezingspassen bezorgen... Joh en dat allemaal in de zelfde 2 weken.
Nee, die van postbodes worden nu ook iedere maand weggestreept, waar dat voorheen 2 keer per jaar was. Zeker nu in de rustige periode is dat dus wel een probleem,quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Voor de postbodes blijven de minuren nu ook niet meer zo lang staan toch? Er staan hier ineens steeds meer postbodes ingepland op wijken die normaal door bezorgers gedaan worden, ik vermoed dat dat met de minuren te maken heeft.
Maar idd dat op het laatste moment dan veel moeten doen vanwege minuren, dat zie ik ook nog wel gebeuren. Misschien dus ook in een compleet andere omgeving, omdat ik de uren niet in mijn vaste gebied kan maken.
Met een vaste wijk krijg je altijd minder contracturen aangeboden dan die wijk is. Dat betekend dat je in een mindere periode altijd meteen minder verdiend. Daarnaast krijg je wel degelijk nog steeds gezanik over dat je in de min staat... Alleen dan kan je er niks aan doen en zeiken ze gewoon tegen je om het zeiken (of proberen ze je over te halen je contract te verlagen of toch ergens op een half uur fietsen een wijk te gaan wegbrengen)quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het voordeel van vaste wijken is dat je min of meer weet waar je aan toe bent. En dat je dus niet het gevaar loopt dat er weinig werk voor je is omdat er toevallig niemand ziek of vrij is, waardoor je minuren opbouwt, en ze je de in de laatste week van het tijdvak ineens helemaal de touwtyfus laten lopen "want je staat in de min."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 februari 2018 16:27 schreef the_X het volgende:
Plaatje van de puzzel:Dat geeft de chaos wel zo'n beetje weer, jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
alsof mensen tegnwoordig stan te dringen bij een brievenbusquote:Op vrijdag 16 februari 2018 16:41 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Dat geeft de chaos wel zo'n beetje weer, ja
Moet je niet vanuit gaan, want daarvoor zijn de normale puzzeldozen te hoog.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 15:49 schreef liedetector het volgende:
ze lagen bij ons al een paar dagen en zijn vandaag gesplits..... hoop dat ze door de brievenbus passen
viel me mee hoe hoog die dozen zijn...maar 500 stukjes.... maar ik denk dat het in veel gevallen niet past nee...en dat krijg je dan van je werkgever..... lekker handig weerquote:Op vrijdag 16 februari 2018 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet je niet vanuit gaan, want daarvoor zijn de normale puzzeldozen te hoog.
Bij mij gaat het sowieso niet passen, daar mijn brievenbus helaas een opening aan de voorzijde heeft
Je eigen beloning plat moeten trappenquote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:02 schreef liedetector het volgende:
[..]
viel me mee hoe hoog die dozen zijn...maar 500 stukjes.... maar ik denk dat het in veel gevallen niet past nee...en dat krijg je dan van je werkgever..... lekker handig weer
jammer dat het geen 1000 stukjes zijn.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:02 schreef liedetector het volgende:
[..]
viel me mee hoe hoog die dozen zijn...maar 500 stukjes.... maar ik denk dat het in veel gevallen niet past nee...en dat krijg je dan van je werkgever..... lekker handig weer
VBLsquote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer dat het geen 1000 stukjes zijn.
Maar liggen ze op de vestigingen of bij pakketservice?
ah, dan kan ik de mijne wel meegrissen als ik weer eens op de vestiging ben.quote:
Jouw schoenen slijten niet genoeg meerquote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:01 schreef dud0r het volgende:
Voor al het personeel of alleen het buiten wandelend personeel?
wat ik vandaag kon zien iedereen dus ook binnenquote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:01 schreef dud0r het volgende:
Voor al het personeel of alleen het buiten wandelend personeel?
Dan is het goed.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:16 schreef liedetector het volgende:
[..]
wat ik vandaag kon zien iedereen dus ook binnen
redelijk kleine VBL en dik pallet wat er al 2 dagen stond kan niet alleen lopers zijn....was ook maar postcode gebied voor 1 unit nadat het gesplits was... kortom iedereen in de adminstratie van postnlquote:
Heb ik voor niks nieuwe schoenen gekocht.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jouw schoenen slijten niet genoeg meer
toch wel met de nieuwe kortingsbonnen he?quote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:24 schreef dud0r het volgende:
[..]
Heb ik voor niks nieuwe schoenen gekocht.
Maar ik loop wel beduidend minder nu ja.
Nee maar dan is de vraag tot welke laag het gaat. Postbezorgers, voorbereiders en postbodes of gaan ze de lagen tot aan de bovenkant in den haag ook doen.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:24 schreef liedetector het volgende:
[..]
redelijk kleine VBL en dik pallet wat er al 2 dagen stond kan niet alleen lopers zijn....
Die krijg ik niet meer. Heb er wel wat over gelezen trouwens.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:25 schreef liedetector het volgende:
[..]
toch wel met de nieuwe kortingsbonnen he?
deed een editquote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
Nee maar dan is de vraag tot welke laag het gaat. Postbezorgers, voorbereiders en postbodes of gaan ze de lagen tot aan de bovenkant in den haag ook doen.
ook die gelden voor elke medewerker bij ons lagen ze gewoon in de kantine en is perfect een kopie van te trekken btw...gaat om je personeelspas en loonstrook en dan 30% bij anwb op schoenen of 25% bij eccoquote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
Die krijg ik niet meer. Heb er wel wat over gelezen trouwens.
staat er wel op:quote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:38 schreef dud0r het volgende:
Ja maar mijn van dalen schoenen kan ik daar niet mee halen. Dus dat heeft weinig nut.
Maar leuk dat iedereen een puzzel krijgt.
Heb er vandaag niks van op mijnpostnl van zien staan. Lijkt mij dat ze daar zoiets ook op zetten.
Vanochtend om 06:00 niet.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
staat er wel op:
PostNL-puzzel op je deurmat
Een groep jonge PostNL’ers heeft een puzzel gemaakt die laat zien wat we bij PostNL allemaal doen: de PostNL In Zicht Puzzel. Op deze puzzel vind je afbeeldingen van allerlei situaties die wij als PostNL’ers meemaken en waar ook jij elke dag aan bijdraagt. Vanaf 15 februari ontvang je de puzzel op je deurmat als dank voor je inzet.
16 februari 2018, 16 reacties
Group HR, YEP
Wie bedachten de puzzel?
De puzzel is bedacht door vijftien collega’s van het loopbaanprogramma YEP 7: Frank Aborah, Jasper Bosma, Vivian Bourguignon, Yvette Burger, Koen de Geus, Joris Klerx, Gert-Jan Leerink, Esmee Luesink, Anass Meziane, Vivienne van Rees Vellinga, Shahin Rezai, Isabelle Starren, Lisanne Swennenhuis, Donnie Temmink en Wessel de Vries. Zij wensen je heel veel puzzelplezier!
en iemand die zichzelf overbied? lekker vaagquote:Op zaterdag 17 februari 2018 16:36 schreef gelestipjes het volgende:
Puzzels staan natuurlijk meteen alweer aangeboden op marktplaats.
Mensen in de voorbereiding hebben die nog wel als het goed is. Ik heb er ook een, maar die is niet geactiveerd voor de deurenquote:Op zaterdag 17 februari 2018 18:56 schreef RokStarr het volgende:
Brief van de arbo waarin het gaat over een bedrijfspas. Heeft iemand een postnl-pas? Of bestaan die niet?
ja, zonder bedrijfspas kom ik het gebouw niet in.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 18:56 schreef RokStarr het volgende:
Brief van de arbo waarin het gaat over een bedrijfspas. Heeft iemand een postnl-pas? Of bestaan die niet?
Ja anders kan ik niet alle panden van productie binnenquote:Op zaterdag 17 februari 2018 18:56 schreef RokStarr het volgende:
Brief van de arbo waarin het gaat over een bedrijfspas. Heeft iemand een postnl-pas? Of bestaan die niet?
Bij ons kom je er niet inquote:Op zaterdag 17 februari 2018 19:10 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ja anders kan ik niet alle panden van productie binnen
Ga jij me tegenhouden bij de deur?quote:
neuh, maar ik gok dat je verweggistan te ver rijden vindtquote:Op zaterdag 17 februari 2018 19:21 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ga jij me tegenhouden bij de deur?
Ik moet binnenkort in Friesland zijn. Niet bij jullie. Andere afdeling maar toch. Friesland.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, maar ik gok dat je verweggistan te ver rijden vindt
Dat was te merken toen ik er de laatste keer was.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 19:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:
We moeten "verdachte" personen direct melden toch! Je hangt niet meer op het bord in de kantine, dus niemand kent je meer
Klopt. PostNL is blijkbaar van mening dat je je nooit zal hoeven legitimeren als bezorger.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 19:58 schreef RokStarr het volgende:
Maar als zaterdagbezorger is het dus niet vreemd dat ik geen pas heb?
Ik denk eerder dat het probleem is dat het uit een besloten groep van fnv blg postbezorgers komt. Voor zover ik zie nog nergens anders gepubliceerd.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 13:36 schreef liedetector het volgende:
link werkt niet bij mij en ik weet ook waarom... heb je geen normale link?
https://www.facebook.com/(...)id=10207551285892359
Ik heb ergens ook nog zo'n ding.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 18:56 schreef RokStarr het volgende:
Brief van de arbo waarin het gaat over een bedrijfspas. Heeft iemand een postnl-pas? Of bestaan die niet?
Was iets met toegangsblabla maar ik zie welquote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:44 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb ergens ook nog zo'n ding.
Mare wat moet de arbo met jouw bedrijfspas?
Ik weet niet hoe het officieel weggezet is. De een zegt dat het nu standaard tot 1800 mag de ander dat het nog steeds 1700 is tenzij je overlegt met je teamleider of het okee is dat je tot 1800 loopt .quote:
Inmiddels wel zichtbaar:quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:42 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het probleem is dat het uit een besloten groep van fnv blg postbezorgers komt. Voor zover ik zie nog nergens anders gepubliceerd.
Maandag komt er weer een update van de app.
Alleen zichtbaar als je bereid bent om in te loggen (of een account aan te maken)quote:Op zondag 18 februari 2018 15:41 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Inmiddels wel zichtbaar:
https://www.facebook.com/fnvlblgpbz/posts/1592414034178029
nu weet ik dus nog steeds niet of ik tegen mijn tl kan roepen dat ie de vinkentering moet krijgen.quote:Op zondag 18 februari 2018 06:55 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het officieel weggezet is. De een zegt dat het nu standaard tot 1800 mag de ander dat het nog steeds 1700 is tenzij je overlegt met je teamleider of het okee is dat je tot 1800 loopt .
Als ik het niet vergeet zal ik het eens opzoeken.quote:Op zondag 18 februari 2018 23:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
nu weet ik dus nog steeds niet of ik tegen mijn tl kan roepen dat ie de vinkentering moet krijgen.
Volgens mij is bij ons altijd gezegd dat je voor 5 uur klaar moet zijn, maar dat tegen klanten 6 uur wordt gezegd zodat er nog wat speelruimte is.quote:Op zondag 18 februari 2018 23:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
nu weet ik dus nog steeds niet of ik tegen mijn tl kan roepen dat ie de vinkentering moet krijgen.
toppiequote:Op maandag 19 februari 2018 05:29 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als ik het niet vergeet zal ik het eens opzoeken.
Uit het zakboekje:quote:
quote:Je bepaalt zelf hoe je je werkdag
indeelt, zolang je alle post van die dag maar vóór 17.00 uur hebt bezorgd (of
in overleg met je leidinggevende vóór 18.00 uur).
Dat sowieso natuurlijkquote:Op zondag 18 februari 2018 23:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
nu weet ik dus nog steeds niet of ik tegen mijn tl kan roepen dat ie de vinkentering moet krijgen.
Maar wat is dan de gebruikelijke procedure als je om 18:00 nog niet klaar bent?quote:Op maandag 19 februari 2018 07:54 schreef dud0r het volgende:
Uit het zakboekje:
quote:
Je bepaalt zelf hoe je je werkdag
indeelt, zolang je alle post van die dag maar vóór 17.00 uur hebt bezorgd (of
in overleg met je leidinggevende vóór 18.00 uur).
Goede vraag. In principe moet het servicecentrum er al rekening houden met plannen dat je om 17:00 klaar bent. Als ik de 17:00 regel door trek.quote:Op maandag 19 februari 2018 11:02 schreef blijevis het volgende:
[..]
Maar wat is dan de gebruikelijke procedure als je om 18:00 nog niet klaar bent?
Het overkomt mij regelmatig; als ik op een zaterdag drie wijken van, zeg, twee en een half uur per wijk (normtijd) moet lopen, en ik begin om 11:00 uur, dan ben ik pas na 19:00 klaar.
Zelf hou ik dan geen rekening met die 18:00 regel, en ga ik gewoon door tot alle post bezorgd is, maar zijn er ook mensen die het anders doen, en hoe dan? Wat doe je dan om 18:00 met de post die je niet hebt kunnen bezorgen? Terugbrengen naar het depot? Meenemen naar huis? Dumpen in het kanaal? En wat doe je met eventuele spoedeisende post die er nog tussen zit?
Die regel uit het zakboekje is typisch zo'n regel waar je in de praktijk niets aan hebt.
Net zoiets als de regel dat je je fiets altijd in het zicht moet houden (wat doen je dan als je steeds naar binnen moet, bijvoorbeeld in een winkelstraat waar niemand een brievenbus heeft? Fiets steeds mee nemen naar binnen?)
Of de regel dat je je aan de verkeersregels moet houden (welke postbezorger fietst nooit op de stoep?)
Niemand fietst op een daldag toch de tuin in bij mensen tot aan de voordeur om een wijk van 45 minuten op die manier in 25 te doen??quote:Op maandag 19 februari 2018 11:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Mogen ze zeker op een daldag wel een extra optie toevoegen voor meertijd: "het houden aan de verkeersregels"
Ik geloof niet dat er iemand is die zich aan de 17.00 of 18.00 regel houdt als het er eenmaal op aankomt.quote:Op maandag 19 februari 2018 11:02 schreef blijevis het volgende:
[..]
Maar wat is dan de gebruikelijke procedure als je om 18:00 nog niet klaar bent?
Het overkomt mij regelmatig; als ik op een zaterdag drie wijken van, zeg, twee en een half uur per wijk moet lopen, en ik begin om 11:00 uur, dan ben ik pas na 19:00 klaar.
Zelf hou ik dan geen rekening met die 18:00 regel, en ga ik gewoon door tot alle post bezorgd is, maar zijn er ook mensen die het anders doen, en hoe dan? Wat doe je dan om 18:00 met de post die je niet hebt kunnen bezorgen? Terugbrengen naar het depot? Meenemen naar huis? Dumpen in het kanaal? En wat doe je met eventuele spoedeisende post die er nog tussen zit?
Die regel uit het zakboekje is typisch zo'n regel waar je in de praktijk niets aan hebt.
Net zoiets als de regel dat je je fiets altijd in het zicht moet houden (wat doe je dan als je steeds naar binnen moet, bijvoorbeeld in een winkelstraat waar niemand een brievenbus heeft? Fiets steeds mee nemen naar binnen?)
Of de regel dat je je aan de verkeersregels moet houden (welke postbezorger fietst nooit op de stoep?)
Daar werd ik zaterdag op aangesproken Ging rechts een dijkweggetje waar de weg afloopt richting water. De weg waar ik vandaan kom loopt omhoog richting een brug. Ik schuif hem daar altijd achter de slagboomkast. Kan ik precies de uitsteek van m'n kar zien. Maar niet de hele kar.quote:Op maandag 19 februari 2018 11:02 schreef blijevis het volgende:
Die regel uit het zakboekje is typisch zo'n regel waar je in de praktijk niets aan hebt.
Net zoiets als de regel dat je je fiets altijd in het zicht moet houden (wat doe je dan als je steeds naar binnen moet, bijvoorbeeld in een winkelstraat waar niemand een brievenbus heeft? Fiets steeds mee nemen naar binnen?)
Speciaal voor jou: https://www.bvpp.nl/index(...)ostbezorgers-gestartquote:Op zondag 18 februari 2018 20:57 schreef blijevis het volgende:
[..]
Alleen zichtbaar als je bereid bent om in te loggen (of een account aan te maken)
op Facebook.
Nee nee. Jullie lopen al die nieuwe postbezorgers bang te maken voor het werk dat het zo zwaar is.quote:Op maandag 19 februari 2018 13:39 schreef SnawyHoulet het volgende:
Wij hebben die onderbezetting niet veroorzaakt.
ja ik heb dus wel een tl die gaat lopen bellen als het voor 5e nog niet weg is. En die moeten lekker zijn nek houden gezien de zooi die het momenteel is.quote:Op maandag 19 februari 2018 11:02 schreef blijevis het volgende:
[..]
Maar wat is dan de gebruikelijke procedure als je om 18:00 nog niet klaar bent?
Het overkomt mij regelmatig; als ik op een zaterdag drie wijken van, zeg, twee en een half uur per wijk moet lopen, en ik begin om 11:00 uur, dan ben ik pas na 19:00 klaar.
Zelf hou ik dan geen rekening met die 18:00 regel, en ga ik gewoon door tot alle post bezorgd is, maar zijn er ook mensen die het anders doen, en hoe dan? Wat doe je dan om 18:00 met de post die je niet hebt kunnen bezorgen? Terugbrengen naar het depot? Meenemen naar huis? Dumpen in het kanaal? En wat doe je met eventuele spoedeisende post die er nog tussen zit?
Die regel uit het zakboekje is typisch zo'n regel waar je in de praktijk niets aan hebt.
Net zoiets als de regel dat je je fiets altijd in het zicht moet houden (wat doe je dan als je steeds naar binnen moet, bijvoorbeeld in een winkelstraat waar niemand een brievenbus heeft? Fiets steeds mee nemen naar binnen?)
Of de regel dat je je aan de verkeersregels moet houden (welke postbezorger fietst nooit op de stoep?)
Daar heb je precies het probleem bij de kop. Zolang er nog mensen zijn die denken dat ze na 17:00 en zelfs na 18:00 moeten lopen....... Sommigen lezen gewoon geen CAO en geen andere dingen. Maar ze geloven wel alles wat hun TC zegt.quote:Op maandag 19 februari 2018 14:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Wij zitten ook regelmatig met het probleem dat we of zonder overleg diensten krijgen die toch al tot na 17.00 zijn, of die op papier tot 17.00 zijn maar waar het in de praktijk altijd uitloopt. Laten staan is wel eens mee gedreigd maar heeft voor zover ik weet nog niemand gedaan. Bezwaar wordt niet altijd wat mee gedaan.
Dat is wel heel ongenuanceerd. Als jij besloot om 15:45 te beginnen met lopen en je hebt een wijk van drie uur dan sta je niet in je recht om om 16:00 te bellen dat je het niet red voor 17:00 en dan de post terug te zetten op het depot.quote:Op maandag 19 februari 2018 14:58 schreef SnawyHoulet het volgende:
[..]
Daar heb je precies het probleem bij de kop. Zolang er nog mensen zijn die denken dat ze na 17:00 en zelfs na 18:00 moeten lopen....... Sommigen lezen gewoon geen CAO en geen andere dingen. Maar ze geloven wel alles wat hun TC zegt.
Maar je staat volledig in je recht als je om 16:00 belt dat je het niet red voor 17:00 en dat je de boel terug op het depot gaat zetten.
Mijn eerste voorstel zou zijn om die brievenbus uit het plaatje te laten verbieden.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:51 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Speciaal voor jou: https://www.bvpp.nl/index(...)ostbezorgers-gestart
Met werkgeversbrief er ook bij... Die natuurlijk weer erg laaaag is.
Tesamen met de vele brievenbussen op enkelhoogte.quote:Op maandag 19 februari 2018 15:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Mijn eerste voorstel zou zijn om die brievenbus uit het plaatje te laten verbieden.
Alsof ze bij de bvpp verstand hebben van brievenbussen...quote:Op maandag 19 februari 2018 15:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Mijn eerste voorstel zou zijn om die brievenbus uit het plaatje te laten verbieden.
kijk ik ben absoluut geen vakbondsboy, Maar postnl zegt eigenlijk je krijgt helemaal niks hier :'lquote:Op maandag 19 februari 2018 12:51 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Speciaal voor jou: https://www.bvpp.nl/index(...)ostbezorgers-gestart
Met werkgeversbrief er ook bij... Die natuurlijk weer erg laaaag is.
Ik zie via die link alleen maar drie blanco pagina's voor de werkgeversbrief, en vier blanco pagina's voor de inzetbrief, helaas.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:51 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Speciaal voor jou: https://www.bvpp.nl/index(...)ostbezorgers-gestart
Met werkgeversbrief er ook bij... Die natuurlijk weer erg laaaag is.
"De gebruikelijke arbeidstijd ligt voor de medewerker tussen 09.00 uur enquote:Op maandag 19 februari 2018 14:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Voor postbezorgers is gewoon in de CAO vastgelegd hoe het zit met die werktijden
Artikel 12 Werktijd
1 De arbeidstijd per dag bedraagt voor de medewerker ten hoogste 9,5 uren.
2 De gebruikelijke arbeidstijd ligt voor de medewerker tussen 09.00 uur en
17.00 uur. De werkgever kan op basis van vrijwilligheid van de medewerker in
afwijking van het voorgaande het eindtijdstip vaststellen op 18.00 uur.
3 In afwijking van het gestelde in lid 1 bedraagt voor de medewerker jonger dan
18 jaar de arbeidstijd per dienst ten hoogste 9 uren.
4 De werkgever heeft een brochure uitgebracht waarin veel gestelde vragen
worden beantwoord over onder andere gewerkte uren, looptijden en
uitbetaling en zal daar uitvoering aan geven.
Wij zitten ook regelmatig met het probleem dat we of zonder overleg diensten krijgen die toch al tot na 17.00 zijn, of die op papier tot 17.00 zijn maar waar het in de praktijk altijd uitloopt. Laten staan is wel eens mee gedreigd maar heeft voor zover ik weet nog niemand gedaan. Bezwaar wordt niet altijd wat mee gedaan.
Welke stad/dorp zit jij Abdoe? Heerlijk vroeg trouwens. Dan is er ook nog ruimte om eens wat extra te doen.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 06:34 schreef Abdoe het volgende:
Op daldagen wordt de post op mijn depot altijd geleverd tussen 9:30 en 9:45.
Volgens mij is er juist afgesproken (onlangs) dat wanneer de voorbereiding eerder klaar is, dat de chauffeurs ook eerder mogen gaan rijden. Ook als ze daardoor eerder op de depots zijn. Want waarom zou de post in vredesnaam niet voor elven mogen komen?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 06:23 schreef dud0r het volgende:
Nergens want er is volgens mij landelijk afgesproken dat geen enkel depot voor 11:00 geleverd mag worden.
klopt alleen kan ik nooit beloven dat ze hun post ook hebben voor een afvoertijd, niks vervelender dan een chauffeur die komt zeiken of ik bepaalde depots al klaar heb, zijn die klaar gaan ze naar de lola kommop zegquote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Volgens mij is er juist afgesproken (onlangs) dat wanneer de voorbereiding eerder klaar is, dat de chauffeurs ook eerder mogen gaan rijden.
mijn laatste afvoer is om 5 voor half 11 op de snelweg, 11 uur rijd de chauffeur weg dusquote:Op dinsdag 20 februari 2018 12:30 schreef V__L_N het volgende:
Wat zitten jullie nog allemaal op tijd. Mijn wijk komt pas rond 1 uur.
Regio Rotterdam. Vooral in de zomer fijn ja, als ik geen extra wijk heb zit ik om 12 uur al weer thuis. Op de piekdagen is het een uur later trouwens, maar aangezien ik dan zelf ook voorbereid neem ik m'n wijk alvast mee vanaf het CVL als we vroeg klaar zijn. Zoals vandaag, was wel een heeeeel rustig dagje zeg.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 06:46 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Welke stad/dorp zit jij Abdoe? Heerlijk vroeg trouwens. Dan is er ook nog ruimte om eens wat extra te doen.
Omdat de steeds groter wordende locaties het anders niet redden. Maar het kan best alweer veranderd zijn. En scans waren bij het autobedrijf altijd heilig dus eerder rijden zorgde voor fouten in de scores.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij is er juist afgesproken (onlangs) dat wanneer de voorbereiding eerder klaar is, dat de chauffeurs ook eerder mogen gaan rijden. Ook als ze daardoor eerder op de depots zijn. Want waarom zou de post in vredesnaam niet voor elven mogen komen?
fnv gaat voor minimaal 1k pj, en de rest.quote:Op maandag 19 februari 2018 23:05 schreef blijevis het volgende:
[..]
Ik zie via die link alleen maar drie blanco pagina's voor de werkgeversbrief, en vier blanco pagina's voor de inzetbrief, helaas.
Ik heb het doorgegegeven. Ze gaan het aanpassen.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 06:34 schreef Abdoe het volgende:
Op daldagen wordt de post op mijn depot altijd geleverd tussen 9:30 en 9:45.
Same here. Na het samenvoegen van diverse locaties is het bij ons bijna allemaal 13.00 geworden, omdat wij het laatste aan de beurt zijn. Soms krijg je dan wel 2 wijken van 2+ uur... gelukkig zijn ze nog wel bereid om af en toe een wijk eerder te brengen.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 12:30 schreef V__L_N het volgende:
Wat zitten jullie nog allemaal op tijd. Mijn wijk komt pas rond 1 uur.
Fijn, bedankt!quote:Op dinsdag 20 februari 2018 18:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik heb het doorgegegeven. Ze gaan het aanpassen.
Ja vandaag was de eerste dag daarvan. Of doelde je op je eigen vestiging?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ging het net een tijdje goed in de voorbereiding. Komt er weer een herindeling. En we hebben weer chaos qua sorteerkwaliteit...
quote:Op dinsdag 20 februari 2018 18:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik heb het doorgegegeven. Ze gaan het aanpassen.
Wat vervelend. Ik ga er voor u achteraan. Hopelijk gebeurt het niet nog eens.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ging het net een tijdje goed in de voorbereiding. Komt er weer een herindeling. En we hebben weer chaos qua sorteerkwaliteit...
Ik bedoelde het grootste gedrocht van de twee Zelf sorteer ik natuurlijk piekfijnquote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:34 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ja vandaag was de eerste dag daarvan. Of doelde je op je eigen vestiging?
Gelukkig stond de TC er naast toen ik mijn pakjestas stond te splitsen, gele kaarten uit de bundels zat te halen en besloot de tassen ondersteboven te keren.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat vervelend. Ik ga er voor u achteraan. Hopelijk gebeurt het niet nog eens.
Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom ze de depots niet eerder dan 11 uur zouden kunnen beleveren. Maar er is geen enkele reden waarom ze het niet zouden mogen.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 16:57 schreef dud0r het volgende:
[..]
Omdat de steeds groter wordende locaties het anders niet redden.
Wat vervelend. Ik maak een klacht voor u aan.quote:Op woensdag 21 februari 2018 18:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Handig, volgende week en de week er na die pakjes van de loterij. Bezorgen dinsdag t/m vrijdag, ivm de HAH hoeft zaterdag niet. En dan is hier dus natuurlijk net volgende week donderdag HAH, en voor sommigen de donderdag erna de kieslijsten. Handig
Goed nieuws. We gaan het aanpassen!quote:Op woensdag 21 februari 2018 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat vervelend. Ik maak een klacht voor u aan.
Oei dat klinkt niet goed. We zullen de bezorger er op aanspreken.quote:Op woensdag 21 februari 2018 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat vervelend. Ik maak een klacht voor u aan.
Vervelend dat u overlast ondervind. De chaos is een bewust beleid om onze bezorgers scherp en alert te houden. Op de lange duur vaart de klant daar wel bij.quote:Op woensdag 21 februari 2018 22:51 schreef blijevis het volgende:
[..]
Oei dat klinkt niet goed. We zullen de bezorger er op aanspreken.
Hmm het lijkt waar: https://mijnpostnl.mijnpo(...)immesamenleving.aspx . Maar wel tijdelijk, tot ze een permanente inrichting er voor hebben gevonden.quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:30 schreef diesnelle het volgende:
Van FNV Postbezorgers (knijp je in de arm):
Goed nieuws! Alle pilots in het kader van Nieuwe Diensten/Slimme samenleving (alle niet-postgerelateerde pilots) worden stop gezet. Vanaf nu richt PostNL Mail zich alleen nog op haar core business: de post.
De FNV heeft de tekst inmiddels aangepast: er komen geen nieuwe pilots, de bestaande lopen gewoon door tot einde contract.quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:42 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hmm het lijkt waar: https://mijnpostnl.mijnpo(...)immesamenleving.aspx . Maar wel tijdelijk, tot ze een permanente inrichting er voor hebben gevonden.
contractbreuk zou ook wel duur uitvallen ben ik bangquote:Op donderdag 22 februari 2018 14:13 schreef diesnelle het volgende:
[..]
De FNV heeft de tekst inmiddels aangepast: er komen geen nieuwe pilots, de bestaande lopen gewoon door tot einde contract.
Wordt de route berekend door post of moeten ze dat zelf doen?quote:Op zaterdag 24 februari 2018 13:34 schreef dud0r het volgende:
Tijdvakken worden berekend aan de hand van voorgaande aflevermomenten. Op het moment dat er een nieuwe chauffeur gaat rijden en die rijdt z'n route anders dan kloppen de tijdvakken niet meer.
Ook als de chauffeur steeds een andere route rijdt kloppen ze niet.
Ze gaan wel over op een nieuw systeem is de bedoeling. Daarbij kan de chauffeur zelf de route bepalen in de scanner en komen de tijdvakken beter overeen.
En ja de chauffeurs staan onder enorme druk.
er staat sowieso bij dat het een indicatie is, dus dan kun je ook niet echt van "te laat" spreken.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 13:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoi,
Weten jullie toevallig of de medewerkers die pakketjes rondrijden voor Postnl onder grote druk staan? Sinds een half jaar ofzo is er bij mij een nieuwe bezorger en standaart is deze te laat... Niet 5 minuten ofzo maar soms wel 3 uur.
Het tijdsvak van bezorging is maar 2.5 uur. Wil eigenlijk klagen op de fb van post maar als zij veelste veel pakketjes moeten bezorgen in dat korte tijdsvak is dat niet heel terecht natuurlijk.
Vandaag nu weer 1.5 uur te laat..... En het is er nog niet
Ligt eraan of er een eigen medewerker rijdt of een subcontractor. Subs krijgen inderdaad per afgeleverd pakketje betaald. Hoeveel precies weet ik niet maar volgens mij ¤1,14.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat laatste was ik al bang voor? Klopt het dat ze 1 euro krijgen voor elk afgeleverd pakketje?
Zie dat nergens staanquote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
er staat sowieso bij dat het een indicatie is, dus dan kun je ook niet echt van "te laat" spreken.
Er staat hoe laat kunt u de bezorger verwachten? Dat is een verwachting. Anders had er wel gestaan, hoe laat komt de bezorger?quote:
Als je ze allemaal bezorgt heb je toch een ¤200 verdiend op een dag. Dan moet je even je verzekering, afschrijving auto, diesel, belastingen en pensioen buiten beschouwing laten.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:11 schreef Yasmin23 het volgende:
hij komt nu net binnen Maar als ze zoveel pakketjes moeten bezorgen om iets verdienen is dat natuurlijk bizar.
Ja dat bedoel ik. Nja hij was vriendelijk Vorige keer zei ik wel zo op een aardige toon van dat die te laat was Hij keek mij nu al zo aan van ze zal vast wel iets zeggen maar niet gedaan.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:21 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als je ze allemaal bezorgt heb je toch een ¤200 verdiend op een dag. Dan moet je even je verzekering, afschrijving auto, diesel, belastingen en pensioen buiten beschouwing laten.
Alleen al aan afschrijving ben je rond de 50 euro per dag kwijtquote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:21 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als je ze allemaal bezorgt heb je toch een ¤200 verdiend op een dag. Dan moet je even je verzekering, afschrijving auto, diesel, belastingen en pensioen buiten beschouwing laten.
klopt. Zo'n busje kost zomaar 45.000 euro en die moet je in een jaar of 4 naar 0 afschrijven. Dan is de rekensom simpelquote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:36 schreef dud0r het volgende:
En dan te bedenken dat die mensen meestal meer dan 8 uur op een dag werken houd je er niet veel aan over per uur.
Plofkraak?quote:Op zaterdag 24 februari 2018 17:23 schreef Yreal het volgende:
Onze depot heeft geen dak meer en een groot gaat in de muur...
Oeps!quote:Op zaterdag 24 februari 2018 17:23 schreef Yreal het volgende:
Onze depot heeft geen dak meer en een groot gaat in de muur...
nee. Planmatig.quote:
mja, als die het door heeft moet je kilometers verder gaan fietsenquote:Op zaterdag 24 februari 2018 17:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee. Planmatig.
Ik twijfel of ik tl wil/moet sms'en dat ik het niet vind kunnen dat er post open en bloot zo staat.
Nou ja.... voorlopig is het droogquote:Op zaterdag 24 februari 2018 17:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee. Planmatig.
Ik twijfel of ik tl wil/moet sms'en dat ik het niet vind kunnen dat er post open en bloot zo staat.
het bizarre is dat we van het gebouw in het fietsenhok zijn gezet. We zitten letterlijke in het fietsenhok van een sorteercentrum. Er was geen plek meer om de post binnen neer te zetten.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, als die het door heeft moet je kilometers verder gaan fietsen
Goeiendag zegquote:Op zaterdag 24 februari 2018 17:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
het bizarre is dat we van het gebouw in het fietsenhok zijn gezet. We zitten letterlijke in het fietsenhok van een sorteercentrum. Er was geen plek meer om de post binnen neer te zetten.
je ze zijn het dak aan het vervangen want het oude dak zat vol gaten. Maar doe het lekker op een maandag johquote:Op zaterdag 24 februari 2018 18:05 schreef Globetrottertje het volgende:
Hebben ze geen rekening gehouden met regen? Mijn heden zeg!
Bovendien kan de post zo gejat worden.
houden ze amper 50 netto aan over voor 8-12 uur werk dus dramaquote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:21 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als je ze allemaal bezorgt heb je toch een ¤200 verdiend op een dag. Dan moet je even je verzekering, afschrijving auto, diesel, belastingen en pensioen buiten beschouwing laten.
ze vallen wel steeds meer omlaag,met bergruimte.(low budget)quote:Op zaterdag 24 februari 2018 17:52 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Ja oke. Ook goedemorgen. Nog mazzel dat het droog is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |