Postbezorgers is altijd per maand, nou ja tijdvak, geweest. Iedereen onder "grote" cao was twee keer per jaar.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 18:16 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
sinds dit jaar is het per maand, voorheen was het 2 keer per jaar.
Thanks!quote:Op dinsdag 6 februari 2018 18:16 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
sinds dit jaar is het per maand, voorheen was het 2 keer per jaar.
Ja, maar omdat ze het had over "2 keer per jaar" ging ik er vanuit dat ze dus niet onder de postbezorgers cao viel. En bij de grote cao is het nu dus ook per maand ipv 2 keer per jaar.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 18:37 schreef dud0r het volgende:
[..]
Postbezorgers is altijd per maand, nou ja tijdvak, geweest. Iedereen onder "grote" cao was twee keer per jaar.
Is er ook een email adres waar ik contact op kan nemen voor mijn jaaropgave?quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:25 schreef dud0r het volgende:
[..]
Je laatste loonstrook. Rechtsonderin.
Je laatste loonstrook van het jaar geldt als jaaropgaaf.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 15:47 schreef Miniem het volgende:
[..]
Is er ook een email adres waar ik contact op kan nemen voor mijn jaaropgave?
de kans is natuurlijk groot dat ie er niet meer bij kan, want ja, staat op mijnpostnl, en daar gooien ze je direct uit zodra je er niet meer werkt. Als ie gewoon een papieren versie thuis had gekregen had ie denk ik niet hoeven bellen.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 15:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
Je laatste loonstrook van het jaar geldt als jaaropgaaf.![]()
En anders HR een mailtje sturen. Of even bellen.
Ik kan er nog net bij, telefoonnummer HR-Frontoffice: 088–868 16 00quote:Op zaterdag 10 februari 2018 15:47 schreef Miniem het volgende:
[..]
Is er ook een email adres waar ik contact op kan nemen voor mijn jaaropgave?
Heb ik niet gehad. En die contactgegevens heb ik niet. Nu dus wel.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 15:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
Je laatste loonstrook van het jaar geldt als jaaropgaaf.![]()
En anders HR een mailtje sturen. Of even bellen.
En is dat dan in elke regio? Het gaat om de gemeenteraadsverkiezingen (toch?), dus ik neem aan dat elke gemeente zelf beslist of zij op deze extra service (waar ongetwijfeld extra voor betaald moet worden) zit te wachten. Sommige gemeentes laten de stempassen überhaupt niet door PostNL bezorgen, maar door Sandd of de lokale sociale werkplaats.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 23:09 schreef Thomas-sama het volgende:
Eind van de maand/begin maart stempassen bezorgen. Allemaal scannen met de scandevice..
Die van mij scant niet eens
Gaat om Amsterdamquote:Op zondag 11 februari 2018 16:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En is dat dan in elke regio? Het gaat om de gemeenteraadsverkiezingen (toch?), dus ik neem aan dat elke gemeente zelf beslist of zij op deze extra service (waar ongetwijfeld extra voor betaald moet worden) zit te wachten. Sommige gemeentes laten de stempassen überhaupt niet door PostNL bezorgen, maar door Sandd of de lokale sociale werkplaats.
ik kwam vooral veel kindertekeningen op briefkaart papier tegen, vast een school met een "ludieke actie", en vooral allemaal ook als herstelpost.. verder viel het volgens mij mega meequote:
Elke 1 is er 1 teveel. Vies gedoe.quote:
dat dus, maar geen kind kan van zn zakgeld ook meer een postzegel betalen..... ik snap het welquote:Op woensdag 14 februari 2018 16:28 schreef gelestipjes het volgende:
En het zijn altijd vooral kaarten van kinderen, voornamelijk aan hun ouders en opa en oma.
Ja. Dat is veel beter. Weet je hoe verrot moeilijk het is lippenstift op te doen?quote:Op woensdag 14 februari 2018 16:28 schreef gelestipjes het volgende:
vind het ook altijd maar een vieze actie. Vervang het dan door "teken een hartje waar normaal de postzegel zit" of zo, stuk minder smerig. En het zijn altijd vooral kaarten van kinderen, voornamelijk aan hun ouders en opa en oma.
weer een rustige dag zeker?quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:35 schreef Anonymousz het volgende:
Word naar huis gestuurd na 2.5 uur
Hier ook op verlof. Maar dat komt eerder door de gigantische rij aan nieuwe mensen die hier is aangekomen sinds het nieuwe jaar. Het houd maar niet opquote:Op donderdag 15 februari 2018 10:06 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
weer een rustige dag zeker?
Ze vragen bij ons nu echt iedere week of er niet nog wat mensen verlof willen opnemen.
uren gemaakt en was heel rustig jaquote:Op donderdag 15 februari 2018 10:06 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
weer een rustige dag zeker?
Ze vragen bij ons nu echt iedere week of er niet nog wat mensen verlof willen opnemen.
dat is ook wel irritant ja, al die nieuwe mensen die ze aannemen. En dan moeten anderen, die gewend zijn om 4 of 5 dagen te werken, ineens verplicht thuisblijven omdat ze teveel mensen hebben.quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:20 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Hier ook op verlof. Maar dat komt eerder door de gigantische rij aan nieuwe mensen die hier is aangekomen sinds het nieuwe jaar. Het houd maar niet op![]()
Vervolgens zijn ze wel aan het creatief boekhouden met de uren. Dus daar moet ik dan ook weer achteraan
Ik snap er ook weinig van. In december (met onderbezetting) zeuren ze om elke minuut. En nu staat er een nieuwe waarschijnlijk 2x zo lang te doen over de kast die ik normaal doe....quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
dat is ook wel irritant ja, al die nieuwe mensen die ze aannemen. En dan moeten anderen, die gewend zijn om 4 of 5 dagen te werken, ineens verplicht thuisblijven omdat ze teveel mensen hebben.
dat is sowieso wel apart ja, richting het eind van het jaar nemen ze niemand aan, geregeld onderbezetting, is het januari, veel minder post, sowieso al een uitdaging om mensen aan de uren te krijgen, en dan nemen ze ineens ook nog eens tig nieuwe mensen aan.quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ik snap er ook weinig van. In december (met onderbezetting) zeuren ze om elke minuut. En nu staat er een nieuwe waarschijnlijk 2x zo lang te doen over de kast die ik normaal doe....
het minimum schijnt nu inderdaad 9 uur te zijn, iets met "meer betrokken zijn bij het bedrijf"quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier zijn in de bezorging erg veel nieuwe mensen aangenomen sinds oktober zo ongeveer, en die hebben allemaal contracten van een uur of 9 gekregen. Kleinere contracten willen ze volgens mij niet meer. Zo ongeveer alle wijken zonder vaste bezorger zijn nu voorzien. De flexibele bezorgers worden nu vaak nog maar weinig ingepland en moeten dan weer reserve zijn, terwijl die nu contracten van 12 of 15 uur hebben. Dat werkt nietals er dan toevallig geen zieken zijn en niemand heeft vakantie..
t heerst zeker...gelukkig ook een aantal die een proeftijd niet halen... wat een droevenisquote:Op donderdag 15 februari 2018 10:20 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier ook op verlof. Maar dat komt eerder door de gigantische rij aan nieuwe mensen die hier is aangekomen sinds het nieuwe jaar. Het houd maar niet op
Misschien dat het dan toch tijd wordt om vaste wijken te claimen. Het is toch al van de zotte dat je als algemeen reserve A) veel flexibeler moet zijn dan je collega's, B) veel meer wijkkennis moet hebben en C) desondanks exact hetzelfde uurloon hebt.quote:Op donderdag 15 februari 2018 12:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Mijn vrees is dat wij straks flexibel moeten gaan zijn in de hele stad, ipv alleen dit depot met 30+ wijken. Daar was ik al bang voor toen bekend werd dat de hele stad onder 1 teamleider zou gaan vallen, en nu alleen nog maar meer. Zou dat echt heel erg klote vinden, werk al sinds mijn eerste dag in dit gebied en met deze collega's.
Er zitten natuurlijk ook wel voordelen aan een goede bezetting, makkelijker vrij te krijgen bijv, maar ik zou het heel zuur vinden als het gevolg is dat ik straks overal heen mag gaan crossen.
Het voordeel van vaste wijken is dat je min of meer weet waar je aan toe bent. En dat je dus niet het gevaar loopt dat er weinig werk voor je is omdat er toevallig niemand ziek of vrij is, waardoor je minuren opbouwt, en ze je de in de laatste week van het tijdvak ineens helemaal de touwtyfus laten lopen "want je staat in de min."quote:Op donderdag 15 februari 2018 17:40 schreef V__L_N het volgende:
Naja, het hebben van een vaste wijk is ook niet zo makkelijk. Iedereen verdiend te weinig, iedereen wordt geacht meer flexibel te zijn dan dat je kan zijn. Ongeacht of je een vaste wijk hebt of niet.
Handige postnl planning. Vanaf de 17de gaan we weer postcode loterij pakketjes lopen. Vanaf de 17de gaan we ook weer verkiezingspassen bezorgen... Joh en dat allemaal in de zelfde 2 weken.
Nee, die van postbodes worden nu ook iedere maand weggestreept, waar dat voorheen 2 keer per jaar was. Zeker nu in de rustige periode is dat dus wel een probleem,quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Voor de postbodes blijven de minuren nu ook niet meer zo lang staan toch? Er staan hier ineens steeds meer postbodes ingepland op wijken die normaal door bezorgers gedaan worden, ik vermoed dat dat met de minuren te maken heeft.
Maar idd dat op het laatste moment dan veel moeten doen vanwege minuren, dat zie ik ook nog wel gebeuren. Misschien dus ook in een compleet andere omgeving, omdat ik de uren niet in mijn vaste gebied kan maken.
Met een vaste wijk krijg je altijd minder contracturen aangeboden dan die wijk is. Dat betekend dat je in een mindere periode altijd meteen minder verdiend. Daarnaast krijg je wel degelijk nog steeds gezanik over dat je in de min staat... Alleen dan kan je er niks aan doen en zeiken ze gewoon tegen je om het zeiken (of proberen ze je over te halen je contract te verlagen of toch ergens op een half uur fietsen een wijk te gaan wegbrengen)quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het voordeel van vaste wijken is dat je min of meer weet waar je aan toe bent. En dat je dus niet het gevaar loopt dat er weinig werk voor je is omdat er toevallig niemand ziek of vrij is, waardoor je minuren opbouwt, en ze je de in de laatste week van het tijdvak ineens helemaal de touwtyfus laten lopen "want je staat in de min."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 februari 2018 16:27 schreef the_X het volgende:
Plaatje van de puzzel:Dat geeft de chaos wel zo'n beetje weer, jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
alsof mensen tegnwoordig stan te dringen bij een brievenbusquote:Op vrijdag 16 februari 2018 16:41 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Dat geeft de chaos wel zo'n beetje weer, ja
Moet je niet vanuit gaan, want daarvoor zijn de normale puzzeldozen te hoog.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 15:49 schreef liedetector het volgende:
ze lagen bij ons al een paar dagen en zijn vandaag gesplits..... hoop dat ze door de brievenbus passen
viel me mee hoe hoog die dozen zijn...maar 500 stukjes.... maar ik denk dat het in veel gevallen niet past nee...en dat krijg je dan van je werkgever..... lekker handig weerquote:Op vrijdag 16 februari 2018 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet je niet vanuit gaan, want daarvoor zijn de normale puzzeldozen te hoog.
Bij mij gaat het sowieso niet passen, daar mijn brievenbus helaas een opening aan de voorzijde heeft
Je eigen beloning plat moeten trappenquote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:02 schreef liedetector het volgende:
[..]
viel me mee hoe hoog die dozen zijn...maar 500 stukjes.... maar ik denk dat het in veel gevallen niet past nee...en dat krijg je dan van je werkgever..... lekker handig weer
jammer dat het geen 1000 stukjes zijn.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:02 schreef liedetector het volgende:
[..]
viel me mee hoe hoog die dozen zijn...maar 500 stukjes.... maar ik denk dat het in veel gevallen niet past nee...en dat krijg je dan van je werkgever..... lekker handig weer
VBLsquote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer dat het geen 1000 stukjes zijn.
Maar liggen ze op de vestigingen of bij pakketservice?
ah, dan kan ik de mijne wel meegrissen als ik weer eens op de vestiging ben.quote:
Jouw schoenen slijten niet genoeg meerquote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:01 schreef dud0r het volgende:
Voor al het personeel of alleen het buiten wandelend personeel?
wat ik vandaag kon zien iedereen dus ook binnenquote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:01 schreef dud0r het volgende:
Voor al het personeel of alleen het buiten wandelend personeel?
Dan is het goed.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:16 schreef liedetector het volgende:
[..]
wat ik vandaag kon zien iedereen dus ook binnen
redelijk kleine VBL en dik pallet wat er al 2 dagen stond kan niet alleen lopers zijn....was ook maar postcode gebied voor 1 unit nadat het gesplits was... kortom iedereen in de adminstratie van postnlquote:
Heb ik voor niks nieuwe schoenen gekocht.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jouw schoenen slijten niet genoeg meer
toch wel met de nieuwe kortingsbonnen he?quote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:24 schreef dud0r het volgende:
[..]
Heb ik voor niks nieuwe schoenen gekocht.
Maar ik loop wel beduidend minder nu ja.
Nee maar dan is de vraag tot welke laag het gaat. Postbezorgers, voorbereiders en postbodes of gaan ze de lagen tot aan de bovenkant in den haag ook doen.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:24 schreef liedetector het volgende:
[..]
redelijk kleine VBL en dik pallet wat er al 2 dagen stond kan niet alleen lopers zijn....
Die krijg ik niet meer. Heb er wel wat over gelezen trouwens.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:25 schreef liedetector het volgende:
[..]
toch wel met de nieuwe kortingsbonnen he?
deed een editquote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
Nee maar dan is de vraag tot welke laag het gaat. Postbezorgers, voorbereiders en postbodes of gaan ze de lagen tot aan de bovenkant in den haag ook doen.
ook die gelden voor elke medewerker bij ons lagen ze gewoon in de kantine en is perfect een kopie van te trekken btw...gaat om je personeelspas en loonstrook en dan 30% bij anwb op schoenen of 25% bij eccoquote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
Die krijg ik niet meer. Heb er wel wat over gelezen trouwens.
staat er wel op:quote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:38 schreef dud0r het volgende:
Ja maar mijn van dalen schoenen kan ik daar niet mee halen. Dus dat heeft weinig nut.
Maar leuk dat iedereen een puzzel krijgt.
Heb er vandaag niks van op mijnpostnl van zien staan. Lijkt mij dat ze daar zoiets ook op zetten.
Vanochtend om 06:00 niet.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
staat er wel op:
PostNL-puzzel op je deurmat
Een groep jonge PostNL’ers heeft een puzzel gemaakt die laat zien wat we bij PostNL allemaal doen: de PostNL In Zicht Puzzel. Op deze puzzel vind je afbeeldingen van allerlei situaties die wij als PostNL’ers meemaken en waar ook jij elke dag aan bijdraagt. Vanaf 15 februari ontvang je de puzzel op je deurmat als dank voor je inzet.
16 februari 2018, 16 reacties
Group HR, YEP
Wie bedachten de puzzel?
De puzzel is bedacht door vijftien collega’s van het loopbaanprogramma YEP 7: Frank Aborah, Jasper Bosma, Vivian Bourguignon, Yvette Burger, Koen de Geus, Joris Klerx, Gert-Jan Leerink, Esmee Luesink, Anass Meziane, Vivienne van Rees Vellinga, Shahin Rezai, Isabelle Starren, Lisanne Swennenhuis, Donnie Temmink en Wessel de Vries. Zij wensen je heel veel puzzelplezier!
en iemand die zichzelf overbied? lekker vaagquote:Op zaterdag 17 februari 2018 16:36 schreef gelestipjes het volgende:
Puzzels staan natuurlijk meteen alweer aangeboden op marktplaats.
Mensen in de voorbereiding hebben die nog wel als het goed is. Ik heb er ook een, maar die is niet geactiveerd voor de deurenquote:Op zaterdag 17 februari 2018 18:56 schreef RokStarr het volgende:
Brief van de arbo waarin het gaat over een bedrijfspas. Heeft iemand een postnl-pas? Of bestaan die niet?
ja, zonder bedrijfspas kom ik het gebouw niet in.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 18:56 schreef RokStarr het volgende:
Brief van de arbo waarin het gaat over een bedrijfspas. Heeft iemand een postnl-pas? Of bestaan die niet?
Ja anders kan ik niet alle panden van productie binnenquote:Op zaterdag 17 februari 2018 18:56 schreef RokStarr het volgende:
Bij ons kom je er niet inquote:Op zaterdag 17 februari 2018 19:10 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ja anders kan ik niet alle panden van productie binnen
Ga jij me tegenhouden bij de deur?quote:
neuh, maar ik gok dat je verweggistan te ver rijden vindtquote:Op zaterdag 17 februari 2018 19:21 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ga jij me tegenhouden bij de deur?
Ik moet binnenkort in Friesland zijn. Niet bij jullie. Andere afdeling maar toch. Friesland.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, maar ik gok dat je verweggistan te ver rijden vindt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |