En Dekker.quote:Op donderdag 25 januari 2018 16:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Iedereen is welkom, behalve Bussemaker.
En de basisvorming.quote:Op donderdag 25 januari 2018 16:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Iedereen is welkom, behalve Bussemaker en Dekker.
quote:Op donderdag 25 januari 2018 16:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Een mod heeft met mijn briljante OP zitten prutsen.
quote:Op donderdag 25 januari 2018 16:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En, getuige de posts hierboven, nog een gastmod ook. Kansloos.
Crewbashquote:Op donderdag 25 januari 2018 16:15 schreef Janneke141 het volgende:
Ga anders een keer dingen modereren die wel je forum vergallen, ofzo.
Sjerrie zal binnenkort wel een fundraiser starten om tienduizend klonen van hemzelf te bestellen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, de deur naar een kloon van je schoonmoeder staat nu wagenwijd open.
Elke Nederlandse vrouw één, mits je blank bent natuurlijk. De übermensch moet beschermd worden.quote:Op donderdag 25 januari 2018 18:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Sjerrie zal binnenkort wel een fundraiser starten om tienduizend klonen van hemzelf te bestellen.
Klinkt wel een beetje als een plan waar het Nederlandse volk ten onder gaat aan inteelt.quote:Op donderdag 25 januari 2018 18:48 schreef Puddington het volgende:
[..]
Elke Nederlandse vrouw één, mits je blank bent natuurlijk. De übermensch moet beschermd worden.
Details, details. Iedereen een mooi blank huidje is ook wat waard toch?quote:Op donderdag 25 januari 2018 18:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Klinkt wel een beetje als een plan waar het Nederlandse volk ten onder gaat aan inteelt.
Op zich wel handig, dan zou hij er eentje in kunnen zetten om daadwerkelijk deel te nemen aan kamerdebatten.quote:Op donderdag 25 januari 2018 18:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Sjerrie zal binnenkort wel een fundraiser starten om tienduizend klonen van hemzelf te bestellen.
Als je toch aan het klonen bent kunnen we die overbodige chromosomen er ook wel uit halen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 18:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Klinkt wel een beetje als een plan waar het Nederlandse volk ten onder gaat aan inteelt.
Ook dat jaquote:Op donderdag 25 januari 2018 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op zich wel handig, dan zou hij er eentje in kunnen zetten om daadwerkelijk deel te nemen aan kamerdebatten.
Maar...Sjerrie heeft zich nog niet voortgeplant dus we weten helemaal niet of dat het Nederlandse volk beschermt, toch?quote:Op donderdag 25 januari 2018 18:48 schreef Puddington het volgende:
[..]
Elke Nederlandse vrouw één, mits je blank bent natuurlijk. De übermensch moet beschermd worden.
Heeft ie überhaupt een vriendin?quote:Op donderdag 25 januari 2018 18:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar...Sjerrie heeft zich nog niet voortgeplant dus we weten helemaal niet of dat het Nederlandse volk beschermt, toch?
Jawel, want Sjerrie heeft altijd gelijk.quote:Op donderdag 25 januari 2018 18:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar...Sjerrie heeft zich nog niet voortgeplant dus we weten helemaal niet of dat het Nederlandse volk beschermt, toch?
Had hij geen relatie met een Iraanse(-Nederlander)?quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:00 schreef Puddington het volgende:
[..]
Heeft ie überhaupt een vriendin?
Who knows? Mischien is er een 25 jarige vrouwelijk HBO student voor hem ergens? Hoewel ik vermoed dat vrouwen slimmer zijn dan op hun 25e nog HBO student te zijn...of met Sjerrie samen te gaan.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:00 schreef Puddington het volgende:
[..]
Heeft ie überhaupt een vriendin?
Ach ja, die zijn gewend dat een man dominant moet zijn in het huishouden en zij geen flikker te vertellen heeft. Op dat aspect verschilt Sjerrie niet met de fundalistische moslim.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:01 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Had hij geen relatie met een Iraanse?
Wat??? Dat is rassenvermenging!quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:01 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Had hij geen relatie met een Iraanse(-Nederlander)?
Ja... ik weet het ook niet meer zeker. Ik geloof dat ik ooit zoiets meekreeg in het FvD-topic. Maar misschien is het een ex of las ik het verkeerd.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat??? Dat is rassenvermenging!
Zal wel weer wishful thinking van de wappies geweest zijn want ze blijven toch hopen dat er voor hun ook ooit een vrouw zal zijn.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ja... ik weet het ook niet meer zeker. Ik geloof dat ik ooit zoiets meekreeg in het FvD-topic. Maar misschien is het een ex of las ik het verkeerd.
Zo'n leuke onderdanige uit Azië die nog echt vrouwelijk is... niet een boerige Nederlandse natuurlijk.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zal wel weer wishful thinking van de wappies geweest zijn want ze blijven toch hopen dat er voor hun ook ooit een vrouw zal zijn.
Dacht dat je dat had.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:01 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Had hij geen relatie met een Iraanse(-Nederlander)?
Die zijn ook al te slim tegenwoordig, internet, he?quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Zo'n leuke onderdanige uit Azië die nog echt vrouwelijk is... niet een boerige Nederlandse natuurlijk.
Oh... wat sneu voor de openers van die R&P-topics.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die zijn ook al te slim tegenwoordig, internet, he?
Ach, ze kunnen zich nog altijd aansluiten bij de andere huilmannetjes, die bewuste vrouwloze types, ben de naam even vergeten, die vooral bewust vrouwloos zijn omdat vrouwen hun bewust links laten liggenquote:Op donderdag 25 januari 2018 19:13 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Oh... wat sneu voor de openers van die R&P-topics.
Zijn dat de incels?quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, ze kunnen zich nog altijd aansluiten bij de andere huilmannetjes, die bewuste vrouwloze types, ben de naam even vergeten, die vooral bewust vrouwloos zijn omdat vrouwen hun bewust links laten liggen
Geloof het wel? Ik volg het niet zo heel erg maar ik zag er laatst een topic over passeren. Het werkt voor mij alleen maar op mijn lachspieren, eigenlijk.quote:
Sowieso verschillen rechts-radicale xenofoben bijzonder weinig van fundamentalistische moslims.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:02 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ach ja, die zijn gewend dat een man dominant moet zijn in het huishouden en zij geen flikker te vertellen heeft. Op dat aspect verschilt Sjerrie niet met de fundalistische moslim.
Het sneue is dat het niet de incels zijn.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geloof het wel? Ik volg het niet zo heel erg maar ik zag er laatst een topic over passeren. Het werkt voor mij alleen maar op mijn lachspieren, eigenlijk.
Er is dus nog een ander groepje die wel vrijwillig celibaat is.quote:aka "involuntarily celibate", a person (usually male) who has a horrible personality and treats women like sexual objects and thinks his lack of a sex life comes from being "ugly" when its really just his blatant sexism and terrible attitude. incels have little to no self awareness;
x
Urban dictionary is vermakelijk, maar niet een woordenboek. Ze bedoelen dezelfde als jij.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:21 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het sneue is dat het niet de incels zijn.
Incels zijn namelijk niet uit vrije wil celibaat:
[..]
Oh, dan zijn het die andere droeftoeters, die van de "vrouwen willen alleen maar ons geld dus we gaan single blijven en happy zijn zonder vrouwen"quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:21 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het sneue is dat het niet de incels zijn.
Incels zijn namelijk niet uit vrije wil celibaat:
[..]
Er is dus nog een ander groepje die wel vrijwillig celibaat is.
Oh ja dat was een anderequote:Op donderdag 25 januari 2018 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dan zijn het die andere droeftoeters, die van de "vrouwen willen alleen maar ons geld dus we gaan single blijven en happy zijn zonder vrouwen"
Ja, dat was hem. Kon het ook niet vindenquote:Op donderdag 25 januari 2018 19:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Iets met een afkorting. Ik zoek nu in R&P, maar kan het nog niet vinden.
MGTOW.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Iets met een afkorting. Ik zoek nu in R&P, maar kan het nog niet vinden.
Die zeggen alleen maar dat ze vrijwillig celibatair zijn. In werkelijkheid zijn ze gewoon sociaal te onhandig om een meisje te versierenquote:Op donderdag 25 januari 2018 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dan zijn het die andere droeftoeters, die van de "vrouwen willen alleen maar ons geld dus we gaan single blijven en happy zijn zonder vrouwen"
Zijn vaak Jordan Peterson fans.
Peterson met z'n uitspraak dat vrouwen alleen zo dol op moslim zijn omdat ze eigenlijk onderdanig willen zijn.... ja, dat past wel bij die sneuneusjes.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn vaak Jordan Peterson fans.
Je hebt dit geluisterd?quote:
Dat zal het wel zijn inderdaad. En daar is maar één antwoord op: "Grow up!".quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:33 schreef Tchock het volgende:
Het is waarschijnlijk voor veel van die gasten een mechanisme om met afwijzing of impopulariteit om te gaan. Veel mannen en jongens zijn een een kortere of langere periode onzeker over vrouwen en dan is daar zo'n welbespraakte en wetenschappelijk-klinkende man die je vertelt dat het niet aan jou ligt, maar aan anderen. Is erg makkelijk om in mee te gaan.
Krek, maar dat is nog geen excuus om je als een totaal vrouwonvriendelijke klootzak te gedragen. Even kritisch bij jezelf langsgaan is ook een kunst.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:33 schreef Tchock het volgende:
Het is waarschijnlijk voor veel van die gasten een mechanisme om met afwijzing of impopulariteit om te gaan. Veel mannen en jongens zijn een een kortere of langere periode onzeker over vrouwen en dan is daar zo'n welbespraakte en wetenschappelijk-klinkende man die je vertelt dat het niet aan jou ligt, maar aan anderen. Is erg makkelijk om in mee te gaan.
Nee, maar er zit een vrij grappig fragment in, even kijken. Overigens ben ik het niet met hem eens, maar hij is wel vrij interessant soms.quote:
Uiteindelijk is dat ook gewoon een specifieke vorm van een breder fenomeen. Om dezelfde reden gaan mensen bij een sekte, of worden ze opeens hyper-nationalistisch.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:33 schreef Tchock het volgende:
Samen met een kloon van Guido, wat lief!quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
Heej, ik heb een naamtopic in R&P.
Vanzelfsprekend niet. Dat er een een verklaring voor kan zijn neemt je eigen verantwoordelijkheid niet weg. Bovendien is het een negatieve feedback-loop, want doordat ze zich zo gaan gedragen worden ze alleen maar onaantrekkelijker.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:35 schreef Puddington het volgende:
[..]
Krek, maar dat is nog geen excuus om je als een totaal vrouwonvriendelijke klootzak te gedragen. Even kritisch bij jezelf langsgaan is ook een kunst.
Ik wist niet dat jij 'snapjes' verstuurde.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
Jip is een hommel, daarom blijf je hem maar appjes sturen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens mij is het gewoon een fase in de pubertijd van vele mannen. Gaat vanzelf over als je een beetje normaal bent.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:36 schreef Reya het volgende:
[..]
Uiteindelijk is dat ook gewoon een specifieke vorm van een breder fenomeen. Om dezelfde reden gaan mensen bij een sekte, of worden ze opeens hyper-nationalistisch.
Rem, heb in september 2016 een abbonnement voor twee jaar afgesloten bij kpn met data, belminuten en een telefoon.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zal het wel zijn inderdaad. En daar is maar één antwoord op: "Grow up!".
Ik heb nog immer een hekel aan vrouwen, niettemin.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon een fase in de pubertijd van vele mannen. Gaat vanzelf over als je een beetje normaal bent.
quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:39 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Rem, heb in september 2016 een abbonnement voor twee jaar afgesloten bij kpn met data, belminuten en een telefoon.
Herrinner me iets over dat je alsnog na anderhalf jaar al je abbonnement mag opzeggen omdat je je telefoon dan hebt afbetaald. Is dat juist?
Ja dat klopt. Bij KPN tenminste, hoe het bij de andere providers is weet ik niet.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:39 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Rem, heb in september 2016 een abbonnement voor twee jaar afgesloten bij kpn met data, belminuten en een telefoon.
Herrinner me iets over dat je alsnog na anderhalf jaar al je abbonnement mag opzeggen omdat je je telefoon dan hebt afbetaald. Is dat juist?
Ze hebben toch echt niet allemaal een verrassing in de broek.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb nog immer een hekel aan vrouwen, niettemin.
Vond de premisse lekker zwart en het begin erg goed, maar de serie zakte wel wat weg.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:39 schreef Dwersdriever het volgende:
The End of the f*** world is best een boeiende serie op Netflix. Doet me erg denken aan deze absurde film.
https://www.amazon.co.uk/(...)e-view_1516905504242
Ligt aan de manier van formuleren.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:41 schreef Tchock het volgende:
Vroeger waren er nog wel eens mensen op FOK! die V&A verwarden met Vraag en Antwoord. LA heeft datzelfde, maar dan met POLCAFÉ.
Ik heb er geen enkel vertrouwen meer in.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze hebben toch echt niet allemaal een verrassing in de broek.
Ik heb de eerste ep van Fucking World bekeken maar het kon me niet echt grijpen. Zoveelste teen angst verhaaltje.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vond de premisse lekker zwart en het begin erg goed, maar de serie zakte wel wat weg.
Wiens vrouw zei dit ook vannacht?quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb er geen enkel vertrouwen meer in.
Niet die van Reya.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wiens vrouw zei dit ook vannacht?
Geldt dat alleen als je een nieuw abbonnement afsluit bij kpn of mag je na die anderhalf naar iedere andere provider?quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Bij KPN tenminste, hoe het bij de andere providers is weet ik niet.
Ligt eraan waar je ze aanschaft.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:42 schreef skysherrif het volgende:
Maaltijdsalades zijn geen waardige vervangers van normaal avondeten overigens, ik heb ng meer honger dan toen ik er aan begon.
Misschien.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:46 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Geldt dat alleen als je een nieuw abbonnement afsluit bij kpn of mag je na die anderhalf naar iedere andere provider?
Wist niet dat je boos werd.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:47 schreef Tem het volgende:
Ja, flikker gewoon lekker op met die achterwerk in de kast vragen.
Zit nu in aflevering vijf. Ben benieuwd.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vond de premisse lekker zwart en het begin erg goed, maar de serie zakte wel wat weg.
Snap geen hol van wat jij hier doet eigenlijk. Je post continue over allemaal shit wat geen reet met politiek of überhaupt dagelijks nieuws te maken heeft. Irritant om steeds overheen te lezen en waarom stel je die vragen niet lekker in de forums die Janneke aangeeft.quote:
En dat is de schuld van die kutwijven, die hebben namelijk allemaal een bril op waardoor ze hen niet zien staanquote:Op donderdag 25 januari 2018 19:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Die zeggen alleen maar dat ze vrijwillig celibatair zijn. In werkelijkheid zijn ze gewoon sociaal te onhandig om een meisje te versieren
Geen idee. Zoek het op op www.kpn.nl.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:46 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Geldt dat alleen als je een nieuw abbonnement afsluit bij kpn of mag je na die anderhalf naar iedere andere provider?
Zo’n bril kan heel sexy staan. Vooral bij fellatioquote:Op donderdag 25 januari 2018 19:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat is de schuld van die kutwijven, die hebben namelijk allemaal een bril op waardoor ze hen niet zien staan
Naja, ik kom hier al jaren in POL SC om toch wat informatie te krijgen en nieuws te bespreken over politiek of tenminste onderwerpen die daar redelijk mee in lijn liggen. Users die hier alleen maar komen praten over allemaal persoonlijke financiële meuk zie ik als verstorend. Dat het af en toe wat afdwaalt is niet zo erg maar als je focus ligt op onderwerpen die voornamelijk in andere forums worden besproken snap ik niet wat iemand hier komt doen. Als ik het hier iedere dag over de guitige avonturen van mijn kinderen ga hebben wordt mij op een gegeven moment ook vriendelijk doch dringend verzocht mij naar OUD te begeven.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:00 schreef Monolith het volgende:
Tem heeft weer een goede dag gehad.
Niet dat hij ongelijk heeft natuurlijk.
Als je leraar wil worden is het toch de helft? Of zoiets?quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:08 schreef sigme het volgende:
Muh. Zal ik dan wat bijdragen aan het POLCAFE?
[ afbeelding ]
Jever Fun. Best lekker, maar eigenlijk niet mededelenswaardig.
Ben wel de hele dag bezig met proberen te voorspellen hoe de regeling voor verlaagd collegegeld nou zal gaan werken. De inzichten wijzigen per dag en er komen voortdurend nieuwe, moeilijk te implementeren voorwaarden bij. Maar ja, da's saaie politiek denk ik.
Tem zat redelijk in de buurt.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij komt me bekend voor maar ik kan hem niet plaatsen.
Ben ik helemaal met je eens hoor, ik heb hem al regelmatig vriendelijk verzocht om op te tiefen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Naja, ik kom hier al jaren in POL SC om toch wat informatie te krijgen en nieuws te bespreken over politiek of tenminste onderwerpen die daar redelijk mee in lijn liggen. Users die hier alleen maar komen praten over allemaal persoonlijke financiële meuk zie ik als verstorend. Dat het af en toe wat afdwaalt is niet zo erg maar als je focus ligt op onderwerpen die voornamelijk in andere forums worden besproken snap ik niet wat iemand hier komt doen. Als ik het hier iedere dag over de guitige avonturen van mijn kinderen ga hebben wordt mij op een gegeven moment ook vriendelijk doch dringend verzocht mij naar OUD te begeven.
Voor de rest van inderdaad afgelopen nacht niet echt top.
Een Nederlander die in Brussel zit?quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Tem zat redelijk in de buurt.
Hexa?quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Tem zat redelijk in de buurt.
Ben je aan het afvallen?quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:42 schreef skysherrif het volgende:
Maaltijdsalades zijn geen waardige vervangers van normaal avondeten overigens, ik heb ng meer honger dan toen ik er aan begon.
Zoiets.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je leraar wil worden is het toch de helft? Of zoiets?
Een wat?quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Zoiets.
Eerste jaar associate degree of bachelor wordt verlaagd, als je een leraaropleiding volgt dan wordt nog een jaar verlaagd. Maar alleen als je nog nooit een HO-deelname hebt gehad.
En niet wanneer je een vraagfinanciering hebt gehad (logisch, nietwaar?).
quote:
https://duo.nl/zakelijk/h(...)raagfinanciering.jspquote:Experiment vraagfinanciering
Binnen het experiment vraagfinanciering hoeft een deeltijdstudent zich niet voor een hele hbo-opleiding in te schrijven. In plaats daarvan volgt hij 1 of meer modules. Doel is hbo-opleidingen beter te laten aansluiten met het werkveld en bij de behoeften van de deeltijdstudent. Het experiment loopt van 1 september 2016 tot en met 31 augustus 2024
Doet me een beetje denken aan een leraar Frans die altijd vertelde dat hij die kant op was gegaan omdat hij dan niet in dienst hoefde en nog wat andere voordelen die men destijds had ingevoerd om een tekort op te lossen. Geen idee of het effectief is.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Zoiets.
Eerste jaar associate degree of bachelor wordt verlaagd, als je een leraaropleiding volgt dan wordt nog een jaar verlaagd. Maar alleen als je nog nooit een HO-deelname hebt gehad.
En niet wanneer je een vraagfinanciering hebt gehad (logisch, nietwaar?).
Mijn buurvrouw woont hier al sinds ze het appartementje kreeg als juf in de jaren '50, net zoiets.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan een leraar Frans die altijd vertelde dat hij die kant op was gegaan omdat hij dan niet in dienst hoefde en nog wat andere voordelen die men destijds had ingevoerd om een tekort op te lossen. Geen idee of het effectief is.
Het is toch ook vooral het perspectief en het feit dat het gros van de mensen niet zoveel trek heeft om twintig of meer van die kutpubers.
Dat doen we niet meer anno 2018, we geven iemand anders de schuld.quote:Op donderdag 25 januari 2018 19:35 schreef Puddington het volgende:
[..]
Krek, maar dat is nog geen excuus om je als een totaal vrouwonvriendelijke klootzak te gedragen. Even kritisch bij jezelf langsgaan is ook een kunst.
Er zijn altijd van die rare neveneffecten. Zo is er ooit een regeling ingevoerd voor excellente studenten. Wie twee studie's tegelijk volgt, hoeft voor de 2e studie geen instellingscollegegeld te betalen wanneer die 2e studie nog wat doorloopt na het behalen van de graad voor de 1e studie.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan een leraar Frans die altijd vertelde dat hij die kant op was gegaan omdat hij dan niet in dienst hoefde en nog wat andere voordelen die men destijds had ingevoerd om een tekort op te lossen. Geen idee of het effectief is.
Het is toch ook vooral het perspectief en het feit dat het gros van de mensen niet zoveel trek heeft om twintig of meer van die kutpubers.
Ik weet niet wat ze zijn, maar in mijn tijd waren de op de TU bij de gemiddelde ingenieursopleiding ook wel zo rond de 40-50%.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:20 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens mij gaat het vooral leiden tot hogere uitvalpercentages. De studentenaantallen op de (deeltijd)lerarenopleiding wiskunde in Nijmegen zijn al een aantal jaar vrij hoog - in jaar 1. Zal een hoop te maken hebben met de baankansen. Maar een groot deel komt niet eens in de buurt van de eindstreep.
Aangezien jaar 1 extra goedkoop wordt, maar de jaren daarna niet, kan dat makkelijk een gevolg zijn ja.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:20 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens mij gaat het vooral leiden tot hogere uitvalpercentages. De studentenaantallen op de (deeltijd)lerarenopleiding wiskunde in Nijmegen zijn al een aantal jaar vrij hoog - in jaar 1. Zal een hoop te maken hebben met de baankansen. Maar een groot deel komt niet eens in de buurt van de eindstreep.
Nee, wie is Jan Roos?quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zie een stuk of 20 posts hiervoor, "raad het plaatje"
Ik heb zo ook geen cijfers, maar toen ik daar zelf zat voor wat didactiekvakjes was het een groep van iets in de twintig waarvan ongeveer de helft de eindstreep heeft gehaald. Zeker zes hebben de handdoek al tijdens het eerste jaar gegooid omdat een basisvak als ruimtemeetkunde al te ingewikkeld bleek. Heb nog steeds wel contact met een van de docenten daar, en het schijnt niet echt beter te zijn dan toen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ze zijn, maar in mijn tijd waren de op de TU bij de gemiddelde ingenieursopleiding ook wel zo rond de 40-50%.
Komt dat veel voor? Die particuliere instellingen worden toch meer gebruikt door mensen die al een dienstbetrekking hebben en al dan niet vrijwillig bijgeschoold worden via een regeling van werkgever of particulier. Daar zitten trouwens ook belastingvoordeeltjes aan.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:18 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
https://duo.nl/zakelijk/h(...)raagfinanciering.jsp
Het komt neer op bekostigde deelnames aan niet-bekostigde instellingen.
Dan moet je vooral niet aan maaltijdsalades beginnen als dat je doel is, kijk maar eens hoeveel calorieen er in zo'n ding zittenquote:
Wel of niet die dressing en het kaasschaafsel erdoorheen mikken scheelt de helft.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moet je vooral niet aan maaltijdsalades beginnen als dat je doel is, kijk maar eens hoeveel calorieen er in zo'n ding zitten
Ja, een collega van mij heeft zo zijn twee masters afgerond.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Er zijn altijd van die rare neveneffecten. Zo is er ooit een regeling ingevoerd voor excellente studenten. Wie twee studie's tegelijk volgt, hoeft voor de 2e studie geen instellingscollegegeld te betalen wanneer die 2e studie nog wat doorloopt na het behalen van de graad voor de 1e studie.
In de praktijk betekent het dat handige studenten het halen van hun diploma even traineren zodat ze langer kunnen studeren tegen wettelijk collegegeld..
True maar anders is het niet vreten, natuurlijkquote:Op donderdag 25 januari 2018 20:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel of niet die dressing en het kaasschaafsel erdoorheen mikken scheelt de helft.
Dan heb je nog het zout.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel of niet die dressing en het kaasschaafsel erdoorheen mikken scheelt de helft.
Ik ken wel iemand die op dezelfde dag zijn doctoraal en zijn propedeuse haalde, maar dat had meer principiële redenen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, een collega van mij heeft zo zijn twee masters afgerond.
Kijk, sky, daar had ik het nou over toen ik zei dat jij allemaal nog mee moet maken wat wij al lang wetenquote:Op donderdag 25 januari 2018 20:28 schreef skysherrif het volgende:
Plus nu moet ik saucijzenbroodjes in de oven stoppen om te compenseren, al met al geen geslaagde operatie.
Nee, dat komt niet veel voor.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:25 schreef Tem het volgende:
[..]
Komt dat veel voor? Die particuliere instellingen worden toch meer gebruikt door mensen die al een dienstbetrekking hebben en al dan niet vrijwillig bijgeschoold worden via een regeling van werkgever of particulier. Daar zitten trouwens ook belastingvoordeeltjes aan.
Och, dat valt qua calorische waarde wel mee hoor, zo'n schepje zout.quote:
Nu ben ik wel benieuwd wat die redenen dan waren.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ken wel iemand die op dezelfde dag zijn doctoraal en zijn propedeuse haalde, maar dat had meer principiële redenen.
Wel eerst Tweakers checken om de beste voor de laagste prijs te vinden.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:52 schreef Tijger_m het volgende:
Blah, mijn netwerk switch is overleden. Loof de here voor bedrijven die binnen 12 uur aan huis bezorgen
Neuh, ik weet wat ik wil hebben en de 2 euro kan mij niet boeien als ik hem morgenochtend in huis heb.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Wel eerst Tweakers checken om de beste voor de laagste prijs te vinden.
Dat is waar, dan moet je gewoon een Netgear bestellen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Neuh, ik weet wat ik wil hebben en de 2 euro kan mij niet boeien als ik hem morgenochtend in huis heb.
Doe ik wel als het om iets boven de 50 euro gaat maar voor een 5 ports switch van 25 euro is het de moeite niet
Dat is al geregeldquote:Op donderdag 25 januari 2018 21:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is waar, dan moet je gewoon een Netgear bestellen.
Hoi. Goeie regel was dat.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Er zijn altijd van die rare neveneffecten. Zo is er ooit een regeling ingevoerd voor excellente studenten. Wie twee studie's tegelijk volgt, hoeft voor de 2e studie geen instellingscollegegeld te betalen wanneer die 2e studie nog wat doorloopt na het behalen van de graad voor de 1e studie.
In de praktijk betekent het dat handige studenten het halen van hun diploma even traineren zodat ze langer kunnen studeren tegen wettelijk collegegeld.
Ik ook. Maar daar is de regel toch ook voor bedoeld?quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, een collega van mij heeft zo zijn twee masters afgerond.
Blijkbaar niet. Je moet natuurlijk nominaal (in 4 of 5 jaar) je beide studies afronden.quote:Op donderdag 25 januari 2018 21:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ook. Maar daar is de regel toch ook voor bedoeld?
En toch salaris verhoging? Goed gedaan, GS!quote:Op donderdag 25 januari 2018 21:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Je moet natuurlijk nominaal (in 4 of 5 jaar) je beide studies afronden.
Dat is mij ook niet gelukt.
Ik werk in het vastgoed he? De eerste studie was een Master of Science in Vespa's besturen en de tweede een rechtenbul in eufemismen en slechtzittende cognac-kleurige combinaties.quote:Op donderdag 25 januari 2018 21:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En toch salaris verhoging? Goed gedaan, GS!
Moeilijke combinatie, inderdaad.quote:Op donderdag 25 januari 2018 21:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik werk in het vastgoed he? De eerste studie was een Master of Science in Vespa's besturen en de tweede een rechtenbul in eufemismen en slechtzittende cognac-kleurige combinaties.
Andere Tijdenquote:Op donderdag 25 januari 2018 22:09 schreef Monolith het volgende:
Ik kijk er andere tijden aflevering over verkeersongelukken en -veiligheid in de jaren '70 terug. Blijft toch wel aardig hoe de publieke opinie in de loop der jaren is veranderd.
En dat konden die hackers niet, inmengen in verkiezingen, slechter hackers he of niet?quote:Op donderdag 25 januari 2018 22:15 schreef remlof het volgende:
Dus de AIVD is geïnfiltreerd in Russische hackersgroepen. Ze zijn daarmee begonnen in de zomer van 2014, ik neem aan na het neerhalen van de MH17.
Toen begon Rusland ook met het massaal verspreiden van desinformatie omtrent die gebeurtenis.
Vanwaar die haat op bruine schoenen, veel beter dan zwart. Streep is eveneens beter dan effe.quote:Op donderdag 25 januari 2018 21:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik werk in het vastgoed he? De eerste studie was een Master of Science in Vespa's besturen en de tweede een rechtenbul in eufemismen en slechtzittende cognac-kleurige combinaties.
Oké, Mocroboy.quote:Op donderdag 25 januari 2018 22:30 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Vanwaar die haat op bruine schoenen, veel beter dan zwart. Streep is eveneens beter dan effe.
Op zich is de opinie bij elk nieuw verbod niet heel veel anders. Was een leuke aflevering overigens. Ik wist echt niet dat het zo'n gevaarlijk circus op de weg was in de jaren '60 en '70.quote:Op donderdag 25 januari 2018 22:09 schreef Monolith het volgende:
Ik kijk er andere tijden aflevering over verkeersongelukken en -veiligheid in de jaren '70 terug. Blijft toch wel aardig hoe de publieke opinie in de loop der jaren is veranderd.
Wat is er met jou mis gegaan dan.quote:Op donderdag 25 januari 2018 22:44 schreef Bluesdude het volgende:
yjeeee de AIVD.. we hebben weer iets om nationaal trots op te zijn.
Dat is wat we nodig hebben na het demasqué van die slavendrijvers, de vorige week.
Weet iemand nog een tunnel die we kunnen noemen AIVD-tunnel ?
![]()
![]()
![]()
yeah
Noemen we toch gewoon de Witte de Withstraat de AIVD straat?quote:Op donderdag 25 januari 2018 22:44 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is wat we nodig hebben na het demasqué van die slavendrijvers, de vorige week.
![]()
![]()
![]()
yeah
Als ik al erbij zou kunnen ging ik of voor total destruction of ik hield mij vrij rustig in de hoop nog meer te weten te komen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 22:44 schreef Bluesdude het volgende:
![]()
![]()
![]()
yeah
Effe, Le, dan ken je toch zeker wel?quote:
Kennelijk is mijn grap niet binnengekomen bij jou.Toch wel mis van mij.quote:Op donderdag 25 januari 2018 22:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat is er met jou mis gegaan dan.
Baffen?quote:Op donderdag 25 januari 2018 22:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Effe, Le, dan ken je toch zeker wel?
Oh ik lees het nu.quote:Op donderdag 25 januari 2018 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kennelijk is mijn grap niet binnengekomen bij jou.Toch wel mis van mij.
Hoe had ik het anders moeten schrijven... Timing? Intro?
ai.......quote:Op donderdag 25 januari 2018 22:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oh ik lees het nu.
Snap de grap in je post overigens nog steeds niet
Voorzichtig, de AIVD is watchingquote:Op donderdag 25 januari 2018 22:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ai.......
toch eens skypen met mijn adviseur Igor
Klopt, maar de ironie is dat dingen die men toen maar onzin leek te vinden zoals het bestaan van maximumsnelheden, gordels en meer van dat soort zaken niet of nauwelijks meer worden betwist. Waarschijnlijk kijken we over een jaar of dertig hoofdschuddend naar die gekke mensen die het allemaal maar onzin vonden dat appen achter het stuur verboden werd.quote:Op donderdag 25 januari 2018 22:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Op zich is de opinie bij elk nieuw verbod niet heel veel anders. Was een leuke aflevering overigens. Ik wist echt niet dat het zo'n gevaarlijk circus op de weg was in de jaren '60 en '70.
Over 30 jaar MAG je zelf niet eens meer achter het stuur zittenquote:Op donderdag 25 januari 2018 23:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, maar de ironie is dat dingen die men toen maar onzin leek te vinden zoals het bestaan van maximumsnelheden, gordels en meer van dat soort zaken niet of nauwelijks meer worden betwist. Waarschijnlijk kijken we over een jaar of dertig hoofdschuddend naar die gekke mensen die het allemaal maar onzin vonden dat appen achter het stuur verboden werd.
Die had in zijn eerste jaar het tentamen Statistiek I niet gehaald, en vond - zoals het een goed wiskundige betaamt - dat dat geen onderdeel van de wiskunde was, en heeft het herkansen van dat vak zo lang als enigszins mogelijk was uitgesteld.quote:Op donderdag 25 januari 2018 20:40 schreef Tem het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd wat die redenen dan waren.
Waarom is dat geen onderdeel ervan?quote:Op donderdag 25 januari 2018 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die had in zijn eerste jaar het tentamen Statistiek I niet gehaald, en vond - zoals het een goed wiskundige betaamt - dat dat geen onderdeel van de wiskunde was, en heeft het herkansen van dat vak zo lang als enigszins mogelijk was uitgesteld.
Er zat bij mij ook niet veel tussen. Na het eerste jaar had ik enkel nog discrete wiskunde en algebra niet gehaald en dat heb ik zo ongeveer als laatste vak gehaald voordat ik aan mijn doctoraalscriptie begon. Had er gewoon nooit zin in om het te gaan volgen.quote:Op donderdag 25 januari 2018 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die had in zijn eerste jaar het tentamen Statistiek I niet gehaald, en vond - zoals het een goed wiskundige betaamt - dat dat geen onderdeel van de wiskunde was, en heeft het herkansen van dat vak zo lang als enigszins mogelijk was uitgesteld.
Ja, als in plat taalgebruik voor "even" wel ja.quote:Op donderdag 25 januari 2018 22:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Effe, Le, dan ken je toch zeker wel?
Ik ben zo'n vreselijke man die zowel zwarte als bruine schoenen heeft, overigens, drama.
Nee, alleen voor het Verenigd Koninkrijk is alle hoop verloren.quote:Op donderdag 25 januari 2018 23:36 schreef motorbloempje het volgende:
Net voor het eerst naar een networking event gegaan in mijn sector. Alleen. Was best tof![]()
Is de wereld al vergaan in de tussentijd!?
Gordels voorin zijn al sinds 1971 verplicht.quote:Op donderdag 25 januari 2018 23:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, maar de ironie is dat dingen die men toen maar onzin leek te vinden zoals het bestaan van maximumsnelheden, gordels en meer van dat soort zaken niet of nauwelijks meer worden betwist. Waarschijnlijk kijken we over een jaar of dertig hoofdschuddend naar die gekke mensen die het allemaal maar onzin vonden dat appen achter het stuur verboden werd.
Nog net niet, we wachten tot jij tijd hebtquote:Op donderdag 25 januari 2018 23:36 schreef motorbloempje het volgende:
Net voor het eerst naar een networking event gegaan in mijn sector. Alleen. Was best tof![]()
Is de wereld al vergaan in de tussentijd!?
Never wear brown in town.quote:Op donderdag 25 januari 2018 22:30 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Vanwaar die haat op bruine schoenen, veel beter dan zwart. Streep is eveneens beter dan effe.
Hey, ik ook, en het was in het VK ook nog, 2 kids, een van een jaar of 6 op de voorstoel zonder zitje of gordel en nummer 2 op ma's schoot achterin zonder gordel. Als het NL was geweest had ik de politie gebeld.quote:Op donderdag 25 januari 2018 23:43 schreef motorbloempje het volgende:
Zagen laatst nog iemand rijden die een kind van een jaar of 8 zonder gordels op de bijrijdersstoel had zitten... Dan ben je ook gewoon niet helemaal jofel.
Daar zat ik ook zonder gordel toen ik acht was.quote:Op donderdag 25 januari 2018 23:43 schreef motorbloempje het volgende:
Zagen laatst nog iemand rijden die een kind van een jaar of 8 zonder gordels op de bijrijdersstoel had zitten... Dan ben je ook gewoon niet helemaal jofel.
quote:Op donderdag 25 januari 2018 23:43 schreef motorbloempje het volgende:
Vond je dat eveneens voor dat je wist dat dat faux pas is? Wat vind je van double breasted?quote:Op donderdag 25 januari 2018 23:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Never wear brown in town.
Een krijtstreep-pak is wel voor de echte. Die moet je verdienen.
Op de een of andere manier heb ik het vaak erg druk de laatste tijd. Veel gedoe met onze diensten die wij onderhouden. Hopelijk gaat het weer wat luwen.quote:
Niet te goed onderhouden minder werk!quote:Op vrijdag 26 januari 2018 00:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Op de een of andere manier heb ik het vaak erg druk de laatste tijd. Veel gedoe met onze diensten die wij onderhouden. Hopelijk gaat het weer wat luwen.
Zit wat in. Maar de kunst van het afleveren van half werk heb ik nooit goed verstaan.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 00:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet te goed onderhouden minder werk!
Helpt ook mee tegen de opwarming van de aarde, tenminste ik neem aan jij verplaatst je niet elektrisch, al twijfel ik nog of dat geen verkapte opwarming is.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 00:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zit wat in. Maar de kunst van het afleveren van half werk heb ik nooit goed verstaan.
Ze heeft zoveel spanning dat ze maar even een snickers neemt? HIhihihahaha.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 00:52 schreef skysherrif het volgende:
https://www.pornhub.com/view_video.php?viewkey=ph5a5db7150083b
Rapper sjors zijn pornovideo.... lol
Ja, ben gewoon geen liefhebber van de kleur bruin. Doet wat '70s aan.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 00:16 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Vond je dat eveneens voor dat je wist dat dat faux pas is? Wat vind je van double breasted?
Is dat eveneens een faux pas en/of iets dat je moet verdienen en wordt je erop aangesporen als je als newb streep draagt?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 01:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, ben gewoon geen liefhebber van de kleur bruin. Doet wat '70s aan.
Gewoon navy en donkergrijs, daar kleurt zwart sowieso beter bij. Double breasted is niets voor mij.
Het zal uiteindelijk wel uitlopen op crowdfunding.quote:
Dat is wel een heel mooi eufemisme voor hogere belastingen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 06:34 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het zal uiteindelijk wel uitlopen op crowdfunding.
Maar hij wil dan wel ook de diversity lottery afschaffen en de quota voor gezinshereniging verlagen, en dat zijn dan weer twee slechte maatregelen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 06:28 schreef Dwersdriever het volgende:
Goedemorgen.
Trump vraagt het congres om 25 miljard voor zijn muur. In ruil doet hij dan wat voor illegalen.
quote:Op vrijdag 26 januari 2018 07:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is wel een heel mooi eufemisme voor hogere belastingen.
Dat hangt een beetje af van je perspectief. Trump heeft natuurlijk wel een mandaat van de kiezers voor 'tough on immigration'-beleid. Het zou vreemd zijn als hij niet in ieder geval zou proberen om daar ook daadwerkelijk werk van te maken.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 07:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar hij wil dan wel ook de diversity lottery afschaffen en de quota voor gezinshereniging verlagen, en dat zijn dan weer twee slechte maatregelen.
Ah ja. Ik zie net dat de helft van alle diversity visa naar Afrika gaan (blijkbaar komen daar maar weinig immigranten vandaan die voor andere visa in aanmerking komen?) dus ik snap wel, gezien Trumps achtergrond, dat hij dat niet wil. Maar de wachtlijsten voor gezinshereniging nog langer maken? Ik ken iemand die maart 2017 getrouwd is met een Amerikaanse en pas deze maand is hij eindelijk aan de beurt en gaat zijn procedure überhaupt van start.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 08:04 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dat hangt een beetje af van je perspectief. Trump heeft natuurlijk wel een mandaat van de kiezers voor 'tough on immigration'-beleid. Het zou vreemd zijn als hij niet in ieder geval zou proberen om daar ook daadwerkelijk werk van te maken.
Als die GroKo er eenmaal is kunnen eindelijk de hervormingen van de EU beginnen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 07:56 schreef Dwersdriever het volgende:
Vandaag ook een belangrijke dag in Duitsland. De besprekingen over de nieuwe grote coalitie beginnen en ze hopen binnen een week of twee een akkoord te hebben.
Spiegel heeft een handig artikel over de ambities van de verschillende partijen en de mogelijke breekpunten.
http://www.spiegel.de/pol(...)ungen-a-1189864.html
Trump heeft een bestuursmandaat en een ondertekenmandaat... maar zelf als president geen mandaat individueel te beslissen en ook niet zelfstandig blijvende besluiten te nemen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 08:04 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dat hangt een beetje af van je perspectief. Trump heeft natuurlijk wel een mandaat van de kiezers voor 'tough on immigration'-beleid. Het zou vreemd zijn als hij niet in ieder geval zou proberen om daar ook daadwerkelijk werk van te maken.
Duitsland wil hooguit zijn macht en invloed binnen de EU niet verliezen en is behoorlijk geschrokken van de doortastendheid van Macron.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 08:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Als die GroKo er eenmaal is kunnen eindelijk de hervormingen van de EU beginnen.
Werden wir mal sehen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 08:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Duitsland wil hooguit zijn macht en invloed binnen de EU niet verliezen en is behoorlijk geschrokken van de doortastendheid van Macron.
Ik denk dat dat het voornaamste doel is en ze eerder uit zelfbehoud op de rem trappen.
De nodige hervormingen liggen nog niet voor, maar zowel plan-Macron als plan-Tusk is niet direct in Duitse Interesse.
Nee, maar streep moet je 5e of 6e pak zijn, niet je eerste en enige. De meeste starters hebben 2-3 pakken.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 02:15 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Is dat eveneens een faux pas en/of iets dat je moet verdienen en wordt je erop aangesporen als je als newb streep draagt?
Dat is ook niet wat ik zei. Hij is gekozen op een campagne waarin 'tough on immigration' een belangrijke rol speelde. Het zou dan vreemd zijn om daar geen werk van te maken.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 08:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Trump heeft een bestuursmandaat en een ondertekenmandaat... maar zelf als president geen mandaat individueel te beslissen en ook niet zelfstandig blijvende besluiten te nemen.
Anders ben je een krijtstreeppakstarter.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 08:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, maar streep moet je 5e of 6e pak zijn, niet je eerste en enige. De meeste starters hebben 2-3 pakken.
Netgear is prima spul idd.quote:Op donderdag 25 januari 2018 21:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is waar, dan moet je gewoon een Netgear bestellen.
Pakkenquote:Op vrijdag 26 januari 2018 08:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, maar streep moet je 5e of 6e pak zijn, niet je eerste en enige. De meeste starters hebben 2-3 pakken.
Essentieel voor wanneer je het meer van uitstraling dan van inhoud moet hebben.quote:
Punt is dat je letterlijk zei: "Trump heeft natuurlijk wel een mandaat van de kiezers voor 'tough on immigration'-beleid. "quote:
Verpakking is bijzaak, het gaat om de inhoud.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 09:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Essentieel voor wanneer je het meer van uitstraling dan van inhoud moet hebben.
Dit is natuurlijk wel heel theoretisch kijken naar de functie van president van de Verenigde Staten. Historisch gezien spelen presidenten gewoon een belangrijke rol bij het stellen van politieke prioriteiten in de Verenigde Staten en het initiëren van beleidswijzigingen. Van George Washington tot Donald Trump. Het is derhalve helemaal niet vreemd dat als je in de campagne voortdurend belooft om iets te doen aan immigratie, dat je daarvoor ook met plannen komt. Mede door die opstelling is hij gekozen en dat omschrijf ik als een mandaat van de kiezer. Dat hij daarvoor steun moet verwerven in het parlement is een van de redenen voor zijn huidige voorstel.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 09:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Punt is dat je letterlijk zei: "Trump heeft natuurlijk wel een mandaat van de kiezers voor 'tough on immigration'-beleid. "
dat is nu juist niet correct, het mandaat dat Trump als president gekregen heeft is een executief mandaat en een mandaat om wetgevingen te ondertekenen of eventueel een veto in te leggen...
Vandaag casual friday.quote:
De meeste ingenieurs hebben nu eenmaal geen uitstraling.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 09:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Essentieel voor wanneer je het meer van uitstraling dan van inhoud moet hebben.
Ik heb een casual life.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 09:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vandaag casual friday.
Hoe gewoon.
Ieder het zijne.quote:
De dictatuur-modus.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 09:27 schreef RM-rf het volgende:
Overigens denk ik dat dat een denkfout is die Trump zelf (en een erg grot deel van zn kiezers) ook maakt, die denkt dat hij als president in eenpositie zit die geljk is aan die die hij in zijn eigen bedrijf inneemt, waar zijn woord wet is
Eerder de drakenshirts.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 09:47 schreef xpompompomx het volgende:
Pakken zijn dan natuurlijk ook gewoon de Albert Heijn-bloesjes van de vastgoedwereld.
Die zijn toch bezig met belangrijkere zaken dan frivole bijzaken als uitstraling idd.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 09:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De meeste ingenieurs hebben nu eenmaal geen uitstraling.
Wel handig: je weet meteen of je een gebakkenluchtverkoper voor je hebt of iemand die echt wat kanquote:Op vrijdag 26 januari 2018 09:47 schreef xpompompomx het volgende:
Pakken zijn dan natuurlijk ook gewoon de Albert Heijn-bloesjes van de vastgoedwereld.
Precies, een dom uniform om op te gaan in de massa en je een mandaat te geven voor je gedrag.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 09:47 schreef xpompompomx het volgende:
Steun van de kiezers maar wel tweede worden als het gaat om aantal stemmen? Trump heeft de steun van het Electoral College, dat is toch echt iets anders.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 09:37 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel heel theoretisch kijken naar de functie van president van de Verenigde Staten. Historisch gezien spelen presidenten gewoon een belangrijke rol bij het stellen van politieke prioriteiten in de Verenigde Staten en het initiëren van beleidswijzigingen. Van George Washington tot Donald Trump. Het is derhalve helemaal niet vreemd dat als je in de campagne voortdurend belooft om iets te doen aan immigratie, dat je daarvoor ook met plannen komt. Mede door die opstelling is hij gekozen en dat omschrijf ik als een mandaat van de kiezer. Dat hij daarvoor steun moet verwerven in het parlement is een van de redenen voor zijn huidige voorstel.
Misschien in plaats van mandaat...'steun van kiezers voor een beleidswijziging'.
Zucht...de steun van de bicameral legislature dan. Feit is dat Trump op basis van een platform is verkozen tot president en nu probeert een aantal van die punten tot beleid te maken. Helemaal niets vreemds aan.quote:
Ach, er zijn miljoenendeals niet doorgegaan om het verkeerde paar schoenen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 09:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die zijn toch bezig met belangrijkere zaken dan frivole bijzaken als uitstraling idd.
Leveren we als land eens een keer een prestatie van formaat, is het nog niet goedquote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:19 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zit wat terug te lezen over de berichtgeving over die Nederlandse hack van de Russen. De reacties bij de buren zijn toch weer reacties van deflectie. "Hebben ze niks beters te doen?". Nog steeds de fascinatie met Rusland. Ik begrijp er werkelijk niets van. Er ontstaan alweer nieuwe complottheorieën dat het ter meerdere glorie van Twan Huys zou zijn dat dit via Nieuwsuur naar buiten komt omdat hij toevallig de baas van de AIVD in College Tour had
Men gaat totaal voorbij aan de kern van het nieuws. De Russen zijn de bad guys. Klaar.
Op twitter komen ook allemaal complottheorieën voorbij waarbij Nieuwsuur dit doet om het referendum over de sleepnetwet te beïnvloeden.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:19 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zit wat terug te lezen over de berichtgeving over die Nederlandse hack van de Russen. De reacties bij de buren zijn toch weer reacties van deflectie. "Hebben ze niks beters te doen?". Nog steeds de fascinatie met Rusland. Ik begrijp er werkelijk niets van. Er ontstaan alweer nieuwe complottheorieën dat het ter meerdere glorie van Twan Huys zou zijn dat dit via Nieuwsuur naar buiten komt omdat hij toevallig de baas van de AIVD in College Tour had
Men gaat totaal voorbij aan de kern van het nieuws. De Russen zijn de bad guys. Klaar.
Die zelfbevlekking kan ik ook wel vraagtekens bij zetten hoor. Boeiend of het nu Nederland of Denemarken is die deze informatie verzamelt. Het gaat er om dat de Russen wel degelijk achter de hacks zaten. Dat is het enige wat er toe doet. Door overdreven in te zoomen op de berichtgeving van Nieuwsuur en de Volkskrant probeert men de slechtheid van Rusland te bagatelliseren, want dat is een ongemakkelijke waarheid.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Doen we in dit land eens een keer iets goeds, is het nog niet goed![]()
Daarnaast is Poetin natuurlijk wel lekker stoer en tegen de EU en dat is voor beperkte geesten al voldoende om de man heilig te verklaren.
Ik zie daarvoor eeder weinig voorbeeldenquote:Op vrijdag 26 januari 2018 09:37 schreef Dwersdriever het volgende:
Historisch gezien spelen presidenten gewoon een belangrijke rol bij het stellen van politieke prioriteiten in de Verenigde Staten en het initiëren van beleidswijzigingen. Van George Washington tot Donald Trump.
Vroegerrrrrrrrrrr......quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:29 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Op twitter komen ook allemaal complottheorieën voorbij waarbij Nieuwsuur dit doet om het referendum over de sleepnetwet te beïnvloeden.
Ook het erbij slepen van Huys komt vaker voor en ik snap het gewoon niet. Het was Eelco Bosch van Rosenthal die aan dit onderzoek gewerkt heeft. Huys deed niet eens de presentatie gisteren.
Nieuwsuur werkt met freelancers en een apart onderzoeksjournalistiek bureautje (opgericht door een oud Nieuwsuur redactielid) die ook weer samenwerkt (of gefinancierd wordt) door andere media zoals De Volkskrant en HP/De Tijd. Die doen dus samen al het onderzoek. Tikkeltje prijzig, tikkeltje hoogdravend.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Het is trouwens ook gewoon goed werk van Nieuwsuur en De Volkskrant. Ik merk trouwens dat Nieuwsuur vaker samenwerkt met andere journalisten (twee dagen terug nog een onderzoek met Vrij Nederland bijvoorbeeld) om grote onderzoeksprojecten te doen. Mooie ontwikkeling is dat.
Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet waarom dit naar buiten komt? AIVD is met een charme-offensief bezig, iets wat zij maar zeer beperkt doen. Met gegronde reden: bijna alles wat inlichtingendiensten uitspoken kan een diplomatieke rel worden als het de media haalt. Zijlstra heeft het al druk zat.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:19 schreef Mystikvm het volgende:
Het zal wel een combinatie zijn van factoren. Zo krijgen veel van die partijen geld uit Moskou en is Poetin mogelijk wel een beetje een natte droom voor de heren en dames die graag als sterke man (of vrouw, in het geval van Le Pen) willen regeren.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vroegerrrrrrrrrrr......
.....stond radicaal- conservatief- en extreemrechts vooraan op de barricades om het vaderland te verdedigen tegen Rusland.
Nu lijkt het soms alsof men overgelopen is in die hoek.
Ik snap die ommedraai ook niet zo. Of men bewondert de schijndemocratie in Rusland:
Sterke man mét de schijn van democratie.
Nog even en in die hoek gaan sommigen het cultuurmarxisme de schuld geven van de westerse anti-russische instelling . Terwijl zij, en hun verwanten en hun ideologische erflaters juist de schuldigen zijn.
Is Volkskrant niet al maanden bezig met dit onderzoek? Ik geloof dat we vorig jaar al ergens konden lezen dat een Volkskrantjournalist benaderd was door een buitenlander over deze actie van de AIVD en de belangrijke rol in het onderzoek naar Russische inmenging. Het kan dus best dat de journalisten al zoveel hadden verzameld dat de AIVD besloot om mee te werken zodat ze invloed hadden op welke informatie naar buiten komt.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:52 schreef Ryon het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet waarom dit naar buiten komt? AIVD is met een charme-offensief bezig, iets wat zij maar zeer beperkt doen. Met gegronde reden: bijna alles wat inlichtingendiensten uitspoken kan een diplomatieke rel worden als het de media haalt. Zijlstra heeft het al druk zat.
Ik zal het even na moeten vragen maar ik denk dat het iets te maken heeft met het referendum over de anti-terreurwet (en de vragen die daarbij komen: wat doet de AIVD eigenlijk met die bevoegdheden?) en wellicht bezuinigingen die nog op de planning staan. Het is in ieder geval geen toeval.
Jij ontkent daadwerkelijk dat Amerikaanse presidenten voor een belangrijk deel de politieke agenda in de Verenigde Staten bepalen?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:38 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik zie daarvoor eeder weinig voorbeelden
Het lijkt me wel een factor. Er gaan ook geruchten dat Wilders nu bij Rusland op schoot kruipt omdat hij nieuwe gelddonoren zoekt.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:55 schreef Bluesdude het volgende:
Maar is het dan enkel een zaak dat extreemrechtse partijen ( Front National bijv) geld krijgen van Rusland. ?
Een van de redenen waarom ik zelf kritisch ben over "onderzoekjournalistiek" is omdat het in negen van de tien gevallen journalistiek is dat gebaseerd is op een tipgever. Weinig echt onderzoek, meer gewoon het checken van roddels en achterklap dat in 99% de gevallen doelbewust gelekt wordt. Vaak om politieke doelen te halen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:55 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Is Volkskrant niet al maanden bezig met dit onderzoek? Ik geloof dat we vorig jaar al ergens konden lezen dat een Volkskrantjournalist benaderd was door een buitenlander over deze actie van de AIVD en de belangrijke rol in het onderzoek naar Russische inmenging. Het kan dus best dat de journalisten al zoveel hadden verzameld dat de AIVD besloot om mee te werken zodat ze invloed hadden op welke informatie naar buiten komt.
Er kan prima een politiek motief achter zitten. Het kan ook gemotiveerd zijn vanuit de VS waar oneindig veel complottheorieën de ronde doen over waarom dat onderzoek naar Russische inmenging loopt terwijl het uiteindelijk deze info is geweest die ze heeft doen besluiten om het onderzoek te starten.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:52 schreef Ryon het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet waarom dit naar buiten komt? AIVD is met een charme-offensief bezig, iets wat zij maar zeer beperkt doen. Met gegronde reden: bijna alles wat inlichtingendiensten uitspoken kan een diplomatieke rel worden als het de media haalt. Zijlstra heeft het al druk zat.
Ik zal het even na moeten vragen maar ik denk dat het iets te maken heeft met het referendum over de anti-terreurwet (en de vragen die daarbij komen: wat doet de AIVD eigenlijk met die bevoegdheden?) en wellicht bezuinigingen die nog op de planning staan. Het is in ieder geval geen toeval.
Ik denk ook dat vanuit AIVD en hoog in het ministerie bewust gelekt is over de Russische hackers.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Een van de redenen waarom ik zelf kritisch ben over "onderzoekjournalistiek" is omdat het in negen van de tien gevallen journalistiek is dat gebaseerd is op een tipgever.
Natuurlijk is het waar en natuurlijk is het leuk voor de jongens en meisjes (voornamelijk jongens schat ik) van de AIVD dat zij een keertje in de schijnwerpers mogen staan met hun werk.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik denk ook dat vanuit AIVD en hoog in het ministerie bewust gelekt is over de Russische hackers.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet waar is . Nederland kan zichzelf niet al liegend een heldenrol toedichten in dit. Amerikaanse collega's steunen dit niet.
De AIVD zal wel zoveel bewijzen hebben doorgespeeld naar Amerika en de spionnen daar hebben het natuurlijk uitgeplozen.
Ik denk dat de hacks vanuit de Russische overheid gewoon waar is, zoals gisteren is verteld.
...maar stiekem, als de gordijnen dicht zijn.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:06 schreef Volkorenbrood het volgende:
Transfobie tiert weer welig bij onze zogenaamde lgbt-vrienden op rechts.
Ja zulke hypocriete mensen altijd, conservatieven die andermans seksualiteit zo openbaar afkeuren.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
...maar stiekem, als de gordijnen dicht zijn.
quote:Om de onderliggende inlichtingen te achterhalen moeten journalisten zelf graven, maar bronnen mogen er in principe niets over zeggen. Dat betekent dat ze alleen instemmen met een gesprek als het op achtergrondbasis kan: de informatie kan nooit aan die persoon worden toegeschreven.
"e:De Volkskrant verrichtte die gespreken samen met Eelco Bosch van Rosenthal, journalist van Nieuwsuur. Hij heeft door zijn correspondentschap in Washington goede contacten in de Verenigde Staten. Door samen te werken konden we het netwerk uitbreiden. Het onderzoek kwam verder op stoom door een bezoek aan Washington in december. Enkele Amerikaanse bronnen, uit de inlichtingenwereld, konden ons daar vertellen dat de Nederlandse diensten niet alleen informatie gaven over de hack van de Democratische Partij, maar ook die van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken en zelfs het Witte Huis.
Natuurlijk is het goed om kritisch te zijn op de bronnen en je af te vragen wat zij ermee winnen. Maar dit is ook gewoon een groot onderzoek van meerdere journalisten geweest en niet een kwestie van journalisten die alleen maar dingen hebben genoteerd van één organisatie.quote:In zeven maanden is gesproken met in totaal vijftien personen, van wie er zes directe kennis hadden over de Nederlandse toegang. De overige negen zijn bekend met inlichtingendiensten, de werkwijze van de Russische hackgroepen of de relatie tussen Nederland en de Verenigde Staten.
Dat spreekt voor zich. De feiten die gelekt worden moeten bij deskundigen worden gecheckt voordat ze kunnen worden gepubliceerd.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:10 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Natuurlijk is het goed om kritisch te zijn op de bronnen en je af te vragen wat zij ermee winnen. Maar dit is ook gewoon een groot onderzoek van meerdere journalisten geweest en niet een kwestie van journalisten die alleen maar dingen hebben genoteerd van één organisatie.
Omdat mogelijk foutieve informatie over zo'n onderwerp schadelijk kan zijn voor internationale relaties? Omdat er frustratie is over de vele onzin die in het publieke debat wordt geuit omdat de waarheid geheim is voor journalisten, veel politici en het gewone publiek? Omdat het een mooi moment is om een wit voetje te halen bij het publiek zo voor het referendum? Omdat je zo invloed hebt over wat er gepubliceerd wordt en dus kan vragen of sommige dingen geschrapt kunnen worden in naam van de nationale veiligheid? Omdat het toch wel naar buiten komt op ten duur?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat spreekt voor zich. De feiten die gelekt worden moeten bij deskundigen worden gecheckt voordat ze kunnen worden gepubliceerd.
Maar waarom denk je dat mensen met "directe kennis" in de first place mee werken?
Ik heb eigenlijk best veel moeite met het woord 'mainstream media' omdat het een term is die ontstaan is door de komst van vage blogjes en andere troep zonder fatsoenlijke journalistieke code. MSM is eigenlijk gewoon de normale journalistiek.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:25 schreef Volkorenbrood het volgende:
Uiteindelijk is het ook wel goed om eningzins kritisch te kijken naar media als Nieuwsuur/Volkskrant. Die wel duidelijk als mainstream gekwalificeerd kunnen worden in Nederland.
Absoluut. Mijn punt is ook niet dat de kritiek niet terecht zou zijn of dat er geen sprake kan zijn van een politiek motief. Maar dat is toch echt een apart issue en doet niets af aan de boodschap. Dat journalisten een dubbele agenda kunnen hebben of zich onvermoed voor een karretje laten spannen betekent wil niet zeggen dat je met dergelijk "whataboutism" de boodschap kunt ontkrachten.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:25 schreef Volkorenbrood het volgende:
Los van de goede inhoudelijke discussie die jullie hebben.
Uiteindelijk is het ook wel goed om eningzins kritisch te kijken naar media als Nieuwsuur/Volkskrant. Die wel duidelijk als mainstream gekwalificeerd kunnen worden in Nederland.
Uiteindelijk zitten wij ook gewoon in bepaalde vertoog/vertelling van “de waarheid” die ook niet 100% het recht zal worden gedaan.
Natuurlijk kunnen we stellen dat de informatie die tot ons komt vermoedelijke een stuk betrouwbaarder is dan landen als Rusland, puur omdat journalisten gewoon vrijer zijn en niet in angst hoeven te opereren.
Echter is “onze-versie” van de vertelling ook niet altijd de waarheid. Zo zitten wij net als anderen ook gewoon in een bepaald denkpatroon en bepaalde wereldvisie en proberen ministeries en overheidsorganen echt wel de beeldvorming in goede banen te leiden.
Dat is ook helemaal geen geheim of raar. De RIVM laat bvb psychologen onderzoeken hoe bepaald nieuws het beste gebracht kan worden (bvb in verband met vaccins en kunstgras dat kankerverwekkend zou zijn). Dat hoeft ook niet slecht zijn.
Maar blind vertrouwen kan wel misbruikt worden. Een duidelijk voorbeeld hiervan vind ik the New York Times. Ze kunnen nu wel het rolletje spelen van bewakers van de waarheid en democratie omdat ze Trump niet zo mogen, maar de zeer dubieuze rol die ze hebben gespeeld rondom de Irak-oorlog is algemeen bekend. Zeer korte lijntjes met de Bush-regering, kritiekloos en onderzoekloos leugens verspreiden omtrent niet bestaande massavernietingswapens. Het volk opstomen voor een nutteloze oorlog die 1 miljoen mensenlevens heeft gekost en uiteindelijk IS heeft gebaard. Zijn geen kleine dingen.
Dus een beetje kritiek is altijd goed.
Daar kunnen heel veel motieven voor zijn. Ik heb zelf bijvoorbeeld goede ervaringen met ex-partners. Daar doet de inhoud van het onderwerp vaak niet zo ter zake. Maar ze weten vaak veel.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Maar waarom denk je dat mensen met "directe kennis" in de first place mee werken?
Al tijdens je eerste dag als ambtenaar-stagiair leer je dat wat er in de media komt maar 0.0000001% is van wat er echt gebeurt en dan ook nog eens verkeerd weergegeven wordt door dezelfde media. Dat zal bij de AIVD nog veel sterker zijn. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dergelijke wroeging opeens de aanleiding is om staatsgeheimen te gaan lekken.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Omdat er frustratie is over de vele onzin die in het publieke debat wordt geuit omdat de waarheid geheim is voor journalisten, veel politici en het gewone publiek?
Dat mag. Het kan natuurlijk zijn dat er plotsklaps een spectaculair stukje onderzoeksjournalistiek is bedreven dat wij in Nederland en Amerika nog nooit eerder hebben gezien. Dit met het budget waar een Amerikaanse krant nog niet eens haar columnisten van kan betalen en met de inzet die voornamelijk draait op stagiairs. Het is in theorie goed mogelijk. Onwaarschijnlijk, maar ach, waarom ook niet.quote:Daarom is het in mijn opinie ook vrij zuinig om hun werk af te doen als 'onderzoeksjournalistiek tussen haakjes' of meteen met allerlei halve complottheorieën op de proppen te komen.
Ik zou het zelf als 'traditionele media' of 'kwaliteitsmedia' willen omschrijven. En die heeft het op dit moment niet makkelijk. Onderzoeksjournalistiek is tijdrovend en duur. En daarmee een makkelijke bezuinigingspost voor managers. Met een beetje google-gebruik en een of twee telefoontjes kun je sneller en goedkoper een verhaal maken dat mensen ook best willen lezen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:28 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk best veel moeite met het woord 'mainstream media' omdat het een term is die ontstaan is door de komst van vage blogjes en andere troep zonder fatsoenlijke journalistieke code. MSM is eigenlijk gewoon de normale journalistiek.
Of er is gewoon sprake van een combinatie van goede journalistiek werk en het ministerie/de AIVD die uit eigenbelang meewerken. Iets wat ik zelf best aannemelijk vind.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:38 schreef Ryon het volgende:
Dat mag. Het kan natuurlijk zijn dat er plotsklaps een spectaculair stukje onderzoeksjournalistiek is bedreven dat wij in Nederland en Amerika nog nooit eerder hebben gezien. Dit met het budget waar een Amerikaanse krant nog niet eens haar columnisten van kan betalen en met de inzet die voornamelijk draait op stagiairs. Het is in theorie goed mogelijk. Onwaarschijnlijk, maar ach, waarom ook niet.
In dat geval kan Trump zijn borst nog nat maken. Waarschijnlijk hebben ze bij Nieuwsuur inmiddels uitgevogeld wat geen enkel volledig gefinancierd team van CNN, de NYT of de WaPo vol met journalistieke toptalenten tot nu toe kon. Waarschijnlijk heeft de stagiair dat al geflikt voordat hij zijn eerste koffie vanochtend op had.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:44 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Of er is gewoon sprake van een combinatie van goede journalistiek werk en het ministerie/de AIVD die uit eigenbelang meewerken. Iets wat ik zelf best aannemelijk vind.
Dan zaten ze waarschijnlijk zelf met hun neus diep erin.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
In dat geval kan Trump zijn borst nog nat maken. Waarschijnlijk hebben ze bij Nieuwsuur inmiddels uitgevogeld wat geen enkel volledig gefinancierd team van CNN, de NYT of de WaPo vol met journalistieke toptalenten tot nu toe kon. Waarschijnlijk heeft de stagiair dat al geflikt voordat hij zijn eerste koffie vanochtend op had.
Ik ben het met je eens dat ze het niet makkelijk hebben. Er is sowieso weinig geld en steeds minder nu veel mensen geen zin meer hebben om hun portemonnee te trekken voor journalistiek.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:41 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik zou het zelf als 'traditionele media' of 'kwaliteitsmedia' willen omschrijven. En die heeft het op dit moment niet makkelijk. Onderzoeksjournalistiek is tijdrovend en duur. En daarmee een makkelijke bezuinigingspost voor managers. Met een beetje google-gebruik en een of twee telefoontjes kun je sneller en goedkoper een verhaal maken dat mensen ook best willen lezen.
Bovendien zijn er in Nederland geloof ik tegenwoordig vier betaalde voorlichters/communicatiedeskundigen per betaalde journalist.
Snap ik, ik heb ook getwijfeld of ik het zou gebruiken in die post en de zin een beetje aangepast, zodat het geen MSM zijn leugens , riedeltje werd.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:28 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk best veel moeite met het woord 'mainstream media' omdat het een term is die ontstaan is door de komst van vage blogjes en andere troep zonder fatsoenlijke journalistieke code. MSM is eigenlijk gewoon de normale journalistiek.
Het nieuws wordt nauwelijks overgenomen door die outlets in de VS. Amerikaanse media zijn vrij slecht in het berichten over onderzoeksjournalistiek die ze niet zelf bedrijven. Dus het is niet per sé gezegd dat het een wonder is dat Nieuwsuur dit wel weet en de media in de VS niet. Die zijn gewoon met de verkeerde dingen bezig, wat dit betreft.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
In dat geval kan Trump zijn borst nog nat maken. Waarschijnlijk hebben ze bij Nieuwsuur inmiddels uitgevogeld wat geen enkel volledig gefinancierd team van CNN, de NYT of de WaPo vol met journalistieke toptalenten tot nu toe kon. Waarschijnlijk heeft de stagiair dat al geflikt voordat hij zijn eerste koffie vanochtend op had.
Eens.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Absoluut. Mijn punt is ook niet dat de kritiek niet terecht zou zijn of dat er geen sprake kan zijn van een politiek motief. Maar dat is toch echt een apart issue en doet niets af aan de boodschap. Dat journalisten een dubbele agenda kunnen hebben of zich onvermoed voor een karretje laten spannen betekent wil niet zeggen dat je met dergelijk "whataboutism" de boodschap kunt ontkrachten.
Je drijft een beetje over.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Plus, er zijn in (voor de VS) buitenlandse media zoveeel berichten over complotten in de VS, denk dat ze het doorgaans überhaupt niet zo snel doorspitten en onderzoeken wat er nu weer is geschreven.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het nieuws wordt nauwelijks overgenomen door die outlets in de VS. Amerikaanse media zijn vrij slecht in het berichten over onderzoeksjournalistiek die ze niet zelf bedrijven. Dus het is niet per sé gezegd dat het een wonder is dat Nieuwsuur dit wel weet en de media in de VS niet. Die zijn gewoon met de verkeerde dingen bezig, wat dit betreft.
Sorry dat ik niet reageerde op de rest van je post, komt ook omdat ik het wel met je eens was.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:54 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Snap ik, ik heb ook getwijfeld of ik het zou gebruiken in die post en de zin een beetje aangepast, zodat het geen MSM zijn leugens , riedeltje werd.
Maar goed blijkbaar leidt het toch af van het verhaal.
Ik wil nog niet uitsluiten dat er een dag vertraging inzit en dat we pas vanmiddag.vanavond meer zien over dit verhaal in de Amerikaanse pers.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het nieuws wordt nauwelijks overgenomen door die outlets in de VS. Amerikaanse media zijn vrij slecht in het berichten over onderzoeksjournalistiek die ze niet zelf bedrijven. Dus het is niet per sé gezegd dat het een wonder is dat Nieuwsuur dit wel weet en de media in de VS niet. Die zijn gewoon met de verkeerde dingen bezig, wat dit betreft.
Interessant.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:58 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet reageerde op de rest van je post, komt ook omdat ik het wel met je eens was.
Persoonlijk denk ik dat we een balans moeten vinden dus kritisch nadenken over mogelijke motieven van bronnen zonder enorm cynisch te worden over alle informatie die we krijgen. Als journalisten van betrouwbare bronnen met een verhaal komen, dan mogen we dat best serieus nemen en niet meteen vervallen in allerlei halve complotten.
Ook eens.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 11:58 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet reageerde op de rest van je post, komt ook omdat ik het wel met je eens was.
Persoonlijk denk ik dat we een balans moeten vinden dus kritisch nadenken over mogelijke motieven van bronnen zonder enorm cynisch te worden over alle informatie die we krijgen. Als journalisten van betrouwbare bronnen met een verhaal komen, dan mogen we dat best serieus nemen en niet meteen vervallen in allerlei halve complotten.
Niks bijzonders, ik weet best dat er gelekt wordt door instanties om hun eigen agenda te bevorderen. En daar houd ik ook rekening mee.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Interessant.
Toen jij dit bericht zag:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-oekraine-referendum
Wat dacht jij toen?
Echt? Opvallend. Toen lag het er echt minder dik bovenop dan nu. Niet in de laatste plaats omdat Rutte zich toen moest verantwoorden voor het lek. Hij gaf toen wel wat weg:quote:
Maar zelfs Rutte had toen nog niet het lef om meteen aan te schuiven bij College tour. Maar goed, nu gaat het wel om "goede journalistiek" natuurlijk.quote:Het goede antwoord zou zijn: 'dit akkoord zorgt voor makkelijkere handel voor Nederland'. Maar toen hem de vraag vanmiddag werd voorgelegd door onze politieke redactie, antwoordde Rutte lachend: "Echt niets blijft geheim. Het is om hopeloos van te worden." En daarna op serieuze toon: "Het akkoord is belangrijk, want Nederland is een handelsland."
Rutte eindigt het korte interview met een grap over het lek. Hij zegt het 'absoluut niet erg' te vinden dat de communicatiestrategie in handen is gevallen van RTL
Er is niks mis met de journalistiek van RTL zover als ik vanaf hier kan inschatten. Dat er iemand lekt (met welke motieven dan ook) naar een journalist betekent niet dat er geen journalistiek werk verricht is. In het geval van dit VK/Nieuwsuur-verhaal zit er overduidelijk heel wat journalistiek (onderzoeks)werk in.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
Echt? Opvallend. Toen lag het er echt minder dik bovenop dan nu. Niet in de laatste plaats omdat Rutte zich toen moest verantwoorden voor het lek. Hij gaf toen wel wat weg:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-niets-blijft-geheim
[..]
Maar zelfs Rutte had toen nog niet het lef om meteen aan te schuiven bij College tour. Maar goed, nu gaat het wel om "goede journalistiek" natuurlijk.
Ik zeg ook niet dat er geen journalistiek werk in zit. Alleen moet je als mediaconsument altijd kritisch blijven kijken naar wat er in de media verschijnt. Ook als dat voor jou onverdachte bronnen zijn. Of wellicht: juist als het voor jou onverdachte bronnen zijn. Zeker als journalisten in Nederland zichzelf bedienen van pretentieuze titels als "onderzoekjournalistiek" en doen alsof ze bij de NYT zitten ipv freelancer zijn met nul centen budget.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:47 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Er is niks mis met de journalistiek van RTL zover als ik vanaf hier kan inschatten. Dat er iemand lekt (met welke motieven dan ook) naar een journalist betekent niet dat er geen journalistiek werk verricht is. In het geval van dit VK/Nieuwsuur-verhaal zit er overduidelijk heel wat journalistiek (onderzoeks)werk in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |