abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176662191
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Haha, precies. Als ik met Breitbart als bron kom schalt hier ook hoongelach. Maar Hexagon kan rustig met, op zijn zachtst gezegd, 'alternatieve' mediaplatformen aan komen zetten...?
Een bron die zich wel op keiharde cijfers baseert van een gerespecteerde nationaal instituut maar over de conclusies. Ag je discussieren uiteraard. Ik maak me verder niet zo'n zorgen om Islamisering maar wel dat veel Moslims aanpassingsproblemen hebben tot in verdere generaties. Dat is het echte probleem.
pi_176662231
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:42 schreef Oostwoud het volgende:
Nee hoor, dat ik daar vanuit ga is jouw aanname. We zouden te maken kunnen krijgen met een stilzwijgende meerderheid van moslims die niet corrigerend ingrijpt als hun salafistenbroeders de samenleving ontwrichten en op jacht gaan naar ongelovigen.
Ja, natuurlijk. Genoeg moslims die niet meer zitten te wachten op een theocratie maar dat gaan ze dan wel ineens oogluikend toestaan.

quote:
Overigens zei Aboutaleb dat iedere moslim een beetje salafist én jihadist is. Wat hij zei is lang niet zo onschuldig als wegkijkers graag willen geloven: Aboutaleb: 'Ik ben een salafist en jihadist'
:D :')

Nou, oppassen dus voor Aboutaleb. Straks blijkt-ie ineens een militante salafist te zijn. Hij gaf nu al voor de oplettende lezer toe hoe de vork echt in de steel steekt, en jij bent zo scherp om hem door te hebben. Nu de rest nog.

Hehe, die reacties ook. "Zijn ware aard wordt zichtbaar mensuh!!!!!11EINZ!!1!!"
pi_176662255
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar dat bedoel je niet. Je verschuilt je achter technicallities.

In feite hou je gewoon niet van een debat, denk ik, en eigenlijk ook niet van democratie. Voor jou is er een waarheid zeg maar, denk ik. Beetje hetzelfde als religieuzen dus.

Duhhhhhhhhhhhhhhhhh. Ja, voor mij is er een waarheid. Als dat niet zo was zou ik als Jeremiah de hele dag rondlopen met existentieele vragen. Lijkt mij ongezond.

Mogen houd in dat ik geen toegevoerde waarde zie in Wilders of Baudet. Net zo min als ik toegevoegde waarde zie in religie. Er is ruim voldoende debat zonder het verspreiden van haat of pretenties van raciale verhevenheid imho.
Verder zie ik ook geen toegevoegde waarde in de oproepen om mensen anders te behandelen omdat ze in iets anders geloven, of dat nu Wilders of Islam is want dat soort aantastingen geld voor ons allen.

En het bovenstaande is inderdaad MIJN waarheid. Jij mag er een andere waarheid op na houden, hoor.
pi_176662287
quote:
10s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Genoeg moslims die niet meer zitten te wachten op een theocratie maar dat gaan ze dan wel ineens oogluikend toestaan.

[..]

:D :')

Nou, oppassen dus voor Aboutaleb. Straks blijkt-ie ineens een militante salafist te zijn. Hij gaf nu al voor de oplettende lezer toe hoe de vork echt in de steel steekt, en jij bent zo scherp om hem door te hebben. Nu de rest nog.
Waarom een theocratie? Weer iets wat je mij in de vingers legt. Een cocktail van Turks en Arabisch nationalisme, gangsterislam/straatleven met wat salafi-jihadistische elementen zou ook tot tevredenheid kunnen stemmen:
https://www.volkskrant.nl(...)oor-europa~a3689940/
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_176662355
Even terzijde. Maatschappijen zijn geen statische gegevens die onveranderbaar zijn. In mijn 53 jaar heb ik Nederland als maatschappij enorm zien veranderen en zeker niet altijd ten goede maar als er iets is wat onveranderbaar is dan is het wel dat ieder land continue veranderd.

Mischien iets om te onthouden.
pi_176662370
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Haha, precies. Als ik met Breitbart als bron kom schalt hier ook hoongelach. Maar Hexagon kan rustig met, op zijn zachtst gezegd, 'alternatieve' mediaplatformen aan komen zetten...?
Ik vind dit eigenlijk ook niet kunnen. Zie je heel veel. Alternatieve bronnen mogen niet, maar linkse bronnen zijn nooit alternatief.
pi_176662381
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:50 schreef Tijger_m het volgende:
Even terzijde. Maatschappijen zijn geen statische gegevens die onveranderbaar zijn. In mijn 53 jaar heb ik Nederland als maatschappij enorm zien veranderen en zeker niet altijd ten goede maar als er iets is wat onveranderbaar is dan is het wel dat ieder land continue veranderd.

Eens hoor. Maar een sterke natiestaat beslist zelf hoe die veranderingen eruit zien. Tolerantie moet geen excuus worden voor apathie of alles maar over je heen laten komen.
pi_176662393
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vind dit eigenlijk ook niet kunnen. Zie je heel veel. Alternatieve bronnen mogen niet, maar linkse bronnen zijn nooit alternatief.
Slachtoffertje, slachtoffertje aan de wand, wie is het grootste slachtoffer van het land.
pi_176662401
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:50 schreef Tijger_m het volgende:

Dan kan het ook ten slechte veranderen. Als het niet zou veranderen hoeven we ook niet bang te zijn voor de invloed van de Islam.
pi_176662411
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Slachtoffertje, slachtoffertje aan de wand, wie is het grootste slachtoffer van het land.
Moslims, duidelijk
pi_176662423
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:51 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Eens hoor. Maar een sterke natiestaat beslist zelf hoe die veranderingen eruit zien. Tolerantie moet geen excuus worden voor apathie of alles maar over je heen laten komen.
Nee, dat doen sterke natie staten niet. Dat is de grap nu juist, hoe harder ze het zand in hun handen knijpen hoe harder het wegloopt. Oh, je komt met repressie wel een eind, natuurlijk, maar tegenhouden lukt echt niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2018 20:53:23 ]
pi_176662470
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat doen sterke natie staten niet. Dat is de grap nu juist, hoe harder ze het zand in hun handen knijpen hoe harder het wegloopt. Oh, je komt met repressie wel een eind, natuurlijk, maar tegenhouden lukt echt niet.
Ik heb het helemaal niet over tegenhouden of repressie. Dat maak jij ervan. Een sterke natiestaat gaat zelf over de vormgeving van de verandering. Anders ben je niets anders dan een moslim die in Qadr gelooft.
pi_176662484
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dan kan het ook ten slechte veranderen. Als het niet zou veranderen hoeven we ook niet bang te zijn voor de invloed van de Islam.
Er is al veel ten slechte veranderd, dat zei ik toch al, of niet?

Ik ben echter nog steeds niet bang voor de Islam, ik zie nog altijd geen pad voor de Islam om echte macht te krijgen hier. Jij wel?
pi_176662498
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:54 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over tegenhouden of repressie. Dat maak jij ervan. Een sterke natiestaat gaat zelf over de vormgeving van de verandering. Anders ben je niets anders dan een moslim die in Qadr gelooft.
Geef eens voorbeelden dan? Hoe ziet zo'n sterke natiestaat eruit volgens jou?
pi_176662549
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Moslims, duidelijk
Ik heb geen moslim hier in de slachtofferrol zien kruipen. Jij daarentegen...
pi_176662632
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is al veel ten slechte veranderd, dat zei ik toch al, of niet?

Ik ben echter nog steeds niet bang voor de Islam, ik zie nog altijd geen pad voor de Islam om echte macht te krijgen hier. Jij wel?
Jawel. Maar dan is het dus weer een dooddoener.

Weet ik niet. Ik denk het niet. Maar in Nederland heeft al heel lang niemand meer een absolute macht gehad. Dat is dus ook helemaal niet de ondergrens voor problemen.

In Zweden is 8% van de bevolking Islamitisch. Daar zijn de problemen duidelijk groter dan hier. De problemen die er nu zijn zijn moeilijk tot niet aan te pakken, houden zichzelf in stand en zijn ook die mensen zelf tot last. Daar moeten we dus zeer voorzichtig mee zijn. Problemen oogluikend toestaan of zelfs doen alsof ze niet bestaan leidt tot ellende.

Ook in Frankrijk en Engeland zijn er meer problemen. Je kan dus stellen dat Nederland het zeker beter doet. Dat vind ik ook. Toch is dat niet een vanzelfsprekende situatie.
pi_176662669
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb geen moslim hier in de slachtofferrol zien kruipen. Jij daarentegen...
pi_176662697
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jawel. Maar dan is het dus weer een dooddoener.

Weet ik niet. Ik denk het niet. Maar in Nederland heeft al heel lang niemand meer een absolute macht gehad. Dat is dus ook helemaal niet de ondergrens voor problemen.

In Zweden is 8% van de bevolking Islamitisch. Daar zijn de problemen duidelijk groter dan hier. De problemen die er nu zijn zijn moeilijk tot niet aan te pakken, houden zichzelf in stand en zijn ook die mensen zelf tot last. Daar moeten we dus zeer voorzichtig mee zijn. Problemen oogluikend toestaan of zelfs doen alsof ze niet bestaan leidt tot ellende.
Welke problemen zijn er dan? Ik probeer nu al het hele topic lang boven water te krijgen wat de problemen zijn.
pi_176662775
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Duhhhhhhhhhhhhhhhhh. Ja, voor mij is er een waarheid. Als dat niet zo was zou ik als Jeremiah de hele dag rondlopen met existentieele vragen. Lijkt mij ongezond.

Mogen houd in dat ik geen toegevoerde waarde zie in Wilders of Baudet. Net zo min als ik toegevoegde waarde zie in religie. Er is ruim voldoende debat zonder het verspreiden van haat of pretenties van raciale verhevenheid imho.
Verder zie ik ook geen toegevoegde waarde in de oproepen om mensen anders te behandelen omdat ze in iets anders geloven, of dat nu Wilders of Islam is want dat soort aantastingen geld voor ons allen.

En het bovenstaande is inderdaad MIJN waarheid. Jij mag er een andere waarheid op na houden, hoor.
Als je geen toevoegde waarde ziet in religie, dan zou je beter kunnen kiezen voor een standpunt waarbij seculariteit wordt bevorderd ipv religiositeit. Religiositeit nl. zorgt voor het verspreiden van haat en superioriteit. Daarom zijn linksen van hun geloof gevallen, sommigen al vele generaties geleden, omdat ze dat inzagen. Veel Sefardische joden kwamen er achter bijvoorbeeld toen ze nadat de reconquista plaatsvond in Spanje en ze wel over moesten gaan naar het christendom of anders hun leven verloren. Dat deden ze, maar waar kwamen ze achter? Dat er er niet echt veel verschil bestond tussen joods geloof en christendom, ook al hing hun lijf en lendenen er vanaf. Zij gingen dus die religieuze credo's betwijfelen. Spinoza was zo iemand en die kwam met een heel ander soort godsbegrip. Anderen hielden dat atheïsme vast. En dat bestaat nog steeds. Het heeft een weg gevonden in humanisme bijvoorbeeld. In een vorm van linksigheid dat al veel eerder bestond dan het marxisme, alhoewel Marx daar ook door beïnvloed is geweest wrs. Maar goed, wat zeggen bepaalde linksen nu? Hee, we gaan de religie weer ruim baan geven, in de vorm van islam. Maar what is the deal met islam? Vis-à-vis die moderne, postmoderne, samenleving die we nu hebben?
I´m back.
pi_176662821
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Welke problemen zijn er dan? Ik probeer nu al het hele topic lang boven water te krijgen wat de problemen zijn.
Ik snap niet zo goed waar zo'n vraag vandaan komt. Dit is toch geen nieuwe discussie? Ik wil hem heus beantwoorden hoor. Maar je hoort toch vanalles in het nieuws, je ziet toch dingen op straat? Heb je die niet mee gekregen (oprechte vraag) of zie jij ook wel problemen maar wil je eerst dat ik ze onderbouw of zoiets?
pi_176662957
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je geen toevoegde waarde ziet in religie, dan zou je beter kunnen kiezen voor een standpunt waarbij seculariteit wordt bevorderd ipv religiositeit. Religiositeit nl. zorgt voor het verspreiden van haat en superioriteit. Daarom zijn linksen van hun geloof gevallen, sommigen al vele generaties geleden, omdat ze dat inzagen. Veel Sefardische joden kwamen er achter bijvoorbeeld toen ze nadat de reconquista plaatsvond in Spanje en ze wel over moesten gaan naar het christendom of anders hun leven verloren. Dat deden ze, maar waar kwamen ze achter? Dat er er niet echt veel verschil bestond tussen joods geloof en christendom. Zij gingen dus die religieuze credo's betwijfelen. Spinoza was zo iemand en die kwam met een heel ander soort godsbegrip. Anderen hielden dat atheïsme vast. En dat bestaat nog steeds. Het heeft een weg gevonden in humanisme bijvoorbeeld. In een vorm van linksigheid dat al veel eerder bestond dan het marxisme, alhoewel Marx daar ook door beïnvloed is geweest wrs. Maar goed, wat zeggen bepaalde linksen nu? Hee, we gaan de religie weer ruim baan geven, in de vorm van islam. Maar what is the deal met islam? Vis-à-vis die moderne, postmoderne, samenleving die we nu hebben?
Je snapt nog steeds niet dat mijn persoonlijke overtuiging niet hetgene is wat ik aan anderen wil opdringen? Mensen geloven, ik niet, als hun dat helpt in hun leven dan vind ik dat prima zolang ik er van verschoond blijf.

Verder zie ik Nederland als een seculier land met een vreemde spagaat in het feit dat we ruimschoots in de confessionele partijen zitten in het parlement, zolang dat niet verder gaat dan dat is dat ok voor mij, onze Grondwet moet leidend zijn en blijven en daarna de rechten zoals in de EU vastgelegd, whichever comes first.
Dus geen gekloot met grondrechten omdat bepaalde mensen bang zijn voor de "verkeerde" religie.

Islam krijgt geen ruim baan, het krijgt dezelfde ruimte die andere religies krijgen en het is, feitelijk, een minkukel qua formaat in Nederland. 5% tegenover 45% christelijke religie. Zoals Hexagon al zei, het is allemaal ridicuul overtrokken.
pi_176662974
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waar zo'n vraag vandaan komt. Dit is toch geen nieuwe discussie? Ik wil hem heus beantwoorden hoor. Maar je hoort toch vanalles in het nieuws, je ziet toch dingen op straat? Heb je die niet mee gekregen (oprechte vraag) of zie jij ook wel problemen maar wil je eerst dat ik ze onderbouw of zoiets?
Ik vraag aan jou wat de problemen zijn zoals jij die ziet, is dat nu echt een vreemde vraag? Rare reactie weer.
pi_176663039
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je geen toevoegde waarde ziet in religie, dan zou je beter kunnen kiezen voor een standpunt waarbij seculariteit wordt bevorderd ipv religiositeit. Religiositeit nl. zorgt voor het verspreiden van haat en superioriteit. Daarom zijn linksen van hun geloof gevallen, sommigen al vele generaties geleden, omdat ze dat inzagen. Veel Sefardische joden kwamen er achter bijvoorbeeld toen ze nadat de reconquista plaatsvond in Spanje en ze wel over moesten gaan naar het christendom of anders hun leven verloren. Dat deden ze, maar waar kwamen ze achter? Dat er er niet echt veel verschil bestond tussen joods geloof en christendom. Zij gingen dus die religieuze credo's betwijfelen. Spinoza was zo iemand en die kwam met een heel ander soort godsbegrip. Anderen hielden dat atheïsme vast. En dat bestaat nog steeds. Het heeft een weg gevonden in humanisme bijvoorbeeld. In een vorm van linksigheid dat al veel eerder bestond dan het marxisme, alhoewel Marx daar ook door beïnvloed is geweest wrs. Maar goed, wat zeggen bepaalde linksen nu? Hee, we gaan de religie weer ruim baan geven, in de vorm van islam. Maar what is the deal met islam? Vis-à-vis die moderne, postmoderne, samenleving die we nu hebben?
Ergens is het ook niet zo gek. In een tijd van individualisering gaat men weer op zoek naar groepen om zich mee te verenigen. Het leidt tot nieuwe verzuiling en polarisatie.
pi_176663070
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik vraag aan jou wat de problemen zijn zoals jij die ziet, is dat nu echt een vreemde vraag? Rare reactie weer.
Nee. Maar ik kan me niet voorstellen dat je hier zelf geen beeld bij hebt. Als ik dat ga uitleggen moet ik wel ongeveer weten wat jij ervan vindt (know your audience)
pi_176663084
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee. Maar ik kan me niet voorstellen dat je hier zelf geen beeld bij hebt. Als ik dat ga uitleggen moet ik wel ongeveer weten wat jij ervan vindt (know your audience) Ik zeg volgens mij niets bijzonders dus ik denk dat de problemen bij jou ook bekend zijn. Maar misschien niet, vandaar de vraag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')