abonnement Unibet Coolblue
pi_176618508
Uitgerekende data:

6 februari: BellaaElisa (meisje)
11 februari: OliviaIsTaken (meisje)
13 februari: ***LuDann***
19 februari: EDMAN- [vader] (jongen)

2 maart: Kimpossible (meisje)
5 maart: Songeur (meisje)
11 maart: D.U.M.A.N. (jongen)
15 maart: Little Miss Naughty
19 maart: Aventura (meisje)
30 maart: DonnaRush (meisje)
31 maart: Mabawa. (meisje)

03 april: Karstman
29 april: Malteser
29 april: Sethiwe
29 april: annegirly27 (jongen)

2 mei: Elleska
7 mei: Philomijn (jongen)
9 mei: L0t..
11 mei: DorothyGale
13 mei: ***VitaBella*** (meisje)
17 mei: Jagartrut

3 juni: DagenNachtdromer (meisje)
8 juni: Jentin
10 juni: Aure (jongen)

16 juli: coccinelle
25 juli: IsabellaMariaAnna

3 augustus: Nouk84
5 augustus: Fien10
6 augustus: Spees_Eend
8 augustus: noa11
28 augustus: ***Cassandra87*** (tweeling)

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

[ Bericht 0% gewijzigd door klaprooss op 19-01-2018 20:31:20 ]
♥ J & S
pi_176618522
Als er wat veranderd moet worden in op even roepen aub O+
♥ J & S
pi_176618536
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:12 schreef klaprooss het volgende:
Als er wat veranderd moet worden in op even roepen aub O+
jij moet nog in de op O+
pi_176618545
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:12 schreef klaprooss het volgende:
Als er wat veranderd moet worden in op even roepen aub O+
Oh ja Noix mag er wel uit :)
En UD 6-8!
pi_176618548
En nog even mijn reactie van de vorigeeee

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 19:52 schreef Soof-87 het volgende:
Ik heb 29 januari al mijn eerste echo. Ben dan 6 weken en 4 dagen. Dat is wel heel vroeg of niet? :{ Is er dan al wel wat te zien?
Wij hadden met dat termijn een echo en liep een week achter bleek. Heeeel heel zwak hartje te zien wat dus een miskraam kon worden maar het kon ook goed gaan. Daarna 2 weken moeten wachten tot een nieuwe echo die waren hels!
Ik zou m een weekje verzetten, met 7+4 heb je zelfs als je teruggezet wordt gewoon een duidelijk beeld van een baby met hartje.
♥ J & S
pi_176618553
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:13 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

jij moet nog in de op O+
Ik duref nog niet! Na de echo O+
♥ J & S
pi_176618581
Hier bij peuter met 6+3 een kloppend hartje. Was toen medisch (OVO) maar vooral sufheid van de assistente. Ze vroeg bij het maken van de afspraak naar de datum laatste menstruatie dus toen zei ik dat dat geen zin had omdat mijn eisprong een week later was. Ze is toch van dlm uitgegaan.
Deze zwangerschap vroege echo wegens miskraam, die was gepland op 6+1 en op verzoek van de vk verschoven naar 7+0
pi_176618610
Soof zo'n vroege echo kan voor stress zorgen. Zou er goed over nadenken of je het niet een weekje kunt verzetten. Hoe dan ook ik hoop dat je een mooi boontje ziet O+

Aventura het zit ook echt niet mee he met die roomie's die je krijgt. Hopelijk krijg je wel nachtrust :') :*
pi_176618618
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:14 schreef klaprooss het volgende:
En nog even mijn reactie van de vorigeeee

[..]

Wij hadden met dat termijn een echo en liep een week achter bleek. Heeeel heel zwak hartje te zien wat dus een miskraam kon worden maar het kon ook goed gaan. Daarna 2 weken moeten wachten tot een nieuwe echo die waren hels!
Ik zou m een weekje verzetten, met 7+4 heb je zelfs als je teruggezet wordt gewoon een duidelijk beeld van een baby met hartje.
Oh wat een heftige twee weken zeg...
Ja snap ik, maar een week teruggezet worden kan bijna niet. Ik weet precies wanneer m’n eisprong was.
:)
  vrijdag 19 januari 2018 @ 20:19:21 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176618633
Maar later innestelen kan ook toch? Of is dat een fabeltje?

Ik zou zelf ook liever verzetten om wat Klap zegt!
pi_176618646
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:17 schreef BellaaElisa het volgende:
Soof zo'n vroege echo kan voor stress zorgen. Zou er goed over nadenken of je het niet een weekje kunt verzetten. Hoe dan ook ik hoop dat je een mooi boontje ziet O+

Aventura het zit ook echt niet mee he met die roomie's die je krijgt. Hopelijk krijg je wel nachtrust :') :*
Ja ik ga denk ik sowieso maar eens bellen om het ze voor te leggen. Heb geen zin in onzekere dagen/weken. :{
:)
pi_176618679
Soof, wij hebben met dat termijn een sterk hartje gezien en gehoord. :*
Protège moi de mes désirs.
pi_176618697
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Soof, wij hebben met dat termijn een sterk hartje gezien en gehoord. :*
Gehoord ook al!

Klopte het termijn ook met wat je van te voren dacht?
:)
pi_176618722
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:20 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ja ik ga denk ik sowieso maar eens bellen om het ze voor te leggen. Heb geen zin in onzekere dagen/weken. :{
Hopelijk willen/kunnen ze je een weekje opschuiven.
pi_176618829
Moet de mening van vriendlief ook meenemen natuurlijk. :)
:)
pi_176618978
Ik ben trouwens echt opgelucht. Na de spanning om de echo viel er al een lading van me af, maar vandaag heb ik ook mijn leidinggevende ingelicht over mijn zwangerschap. Zag ik als een berg tegenop, want ik werk er dus pas sinds november en dan ben ik nu al zwanger... En dan heb ik een jaarcontract, dus bang voor de verlenging na verlof etc.

Maar mijn "bezwaar" naar mijn werkgever toe werd meteen van tafel geveegd, ik moet me vooral geen zorgen maken om mijn contract (" uitgangspunt is dat we je daarna gewoon terug zien, want we zijn heel blij met je") en hij begon uit zichzelf al over extra lang verlof (" want dat standaardverlof is zo snel om, we puzzelen gewoon wat met vakantiedagen en als je wil wat onbetaald extra verlof, dan kan je zo lang thuis zijn als je wilt, gaan we regelen!").
pi_176619019
Zelfde termijn en het ziet er dus niet goed uit...
Maar als ik dus toch een week te vroeg was......

Dus ik zou het ook een weekje uitstellen :)

Hier nog steeds niemandsland.... geen drupje bloed, maar de symptomen worden minder :)
pi_176619143
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:23 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Gehoord ook al!

Klopte het termijn ook met wat je van te voren dacht?
19-07-2017 hartje gezien & gehoord, inderdaad!

Op 22-08-2017 werd ik een week bijgesteld en kwam ik uit op 11+2.

Dus 6+1w bij de eerste echo (Kreeg ‘m zo vroeg ivm bloedingen).
Protège moi de mes désirs.
pi_176619145
Sillie wat fijn!!! Dat is pas meedenken van je werkgever.

En Loj, ik vind het zo vervelend voor je. ;( Wanneer stond de volgende afspraak ook alweer op de planning? Dat duurde nog wel eventjes hè?
:)
pi_176619179
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

19-07-2017 hartje gezien & gehoord, inderdaad!

Op 22-08-2017 werd ik een week bijgesteld en kwam ik uit op 11+2.

Dus 6+1w bij de eerste echo (Kreeg ‘m zo vroeg ivm bloedingen).
Ah ok! :) Wat een mooi moment om het hartje dan te horen en te zien na die bloeding..
:)
pi_176619228
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:35 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben trouwens echt opgelucht. Na de spanning om de echo viel er al een lading van me af, maar vandaag heb ik ook mijn leidinggevende ingelicht over mijn zwangerschap. Zag ik als een berg tegenop, want ik werk er dus pas sinds november en dan ben ik nu al zwanger... En dan heb ik een jaarcontract, dus bang voor de verlenging na verlof etc.

Maar mijn "bezwaar" naar mijn werkgever toe werd meteen van tafel geveegd, ik moet me vooral geen zorgen maken om mijn contract (" uitgangspunt is dat we je daarna gewoon terug zien, want we zijn heel blij met je") en hij begon uit zichzelf al over extra lang verlof (" want dat standaardverlof is zo snel om, we puzzelen gewoon wat met vakantiedagen en als je wil wat onbetaald extra verlof, dan kan je zo lang thuis zijn als je wilt, gaan we regelen!").
Haha, net of ik mezelf hoor. :')
Sinds 15 juli in dienst, jaarcontract, en ik ga volgende week met zwangerschapsverlof. _O-
Heb me er ook heel kut en schuldig over gevoeld, maar LG drukte mij op het hart dat ik me echt geen zorgen hoef te maken om mijn contract en dat ik nu vooral moet genieten. Dus dat ga ik ook doen. :)

Wel fijn dat ze zo meedenken over het verlengen van je verlof! Dat vind ik dan wel een lastig puntje.
Protège moi de mes désirs.
pi_176619304
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:37 schreef Loj het volgende:

Hier nog steeds niemandsland.... geen drupje bloed, maar de symptomen worden minder :)
Hoeft niks te zeggen. :*
Protège moi de mes désirs.
pi_176619686
Waren alle werkgevers maar zo sillie O+. Dat zou een hoop stress schelen voor zwangeren. Tof!

Overigens bedankt voor de levendige beschrijving :+. Ik kijk er naar uit ;).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176619743
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 21:00 schreef Feyre het volgende:
Waren alle werkgevers maar zo sillie O+. Dat zou een hoop stress schelen voor zwangeren. Tof!

Overigens bedankt voor de levendige beschrijving :+. Ik kijk er naar uit ;).
Sorry :@

Ik was dat gedoe met niezen en in je broek plassen vergeten, maar das dus ook weer begonnen. Feestje jongens, dat zwanger zijn 8)7
pi_176619997
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:37 schreef Loj het volgende:
Zelfde termijn en het ziet er dus niet goed uit...
Maar als ik dus toch een week te vroeg was......

Dus ik zou het ook een weekje uitstellen :)

Hier nog steeds niemandsland.... geen drupje bloed, maar de symptomen worden minder :)
:* :* Wachten is naar! Geen krampen?

Sillie, wat fijn dat je werkgever zo reageerde! Daar kunnen anderen wat van leren!
pi_176620242
5+4: alleen dooierzakje te zien
6+4: dooierzakje met heel klein vlekje met O+
7+4: grotere vlek met O+
8+3: vlek was veranderd in romp met hoofd (incl hersentjes!) en stompjes als ledematen
pi_176620486
Aaa :) Wat vroeg je eerste echo! :)
Wat een week toch een verschil kan maken hè..
:)
  vrijdag 19 januari 2018 @ 21:24:35 #28
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176620531
Wat fijn Sillie!
Hier kreeg ik een week geleden een appje van m'n manager. Hij had een contract voor onbepaalde tijd opgestuurd. Dan had ik in elk geval een zorg minder, zei-ie. Zo lief!

Sterkte aan de dames in niemandsland. Je kan blijven rekenen, ervaringen uitwisselen, Googlen, maar dat heeft uiteindelijk weinig zin. De kaarten zijn al geschud. Hoop dat er genoeg afleiding is tot het moment van de waarheid!

[ Bericht 1% gewijzigd door Aventura op 19-01-2018 21:30:35 ]
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 21:34:44 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176620834
Zo, ik mag me zo langzaam hier ook gaan melden. Mijn vrouw (niet op Fok!) is zwanger, en is inmiddels in de 13e week. :)

Ik ben me inmiddels aan het oriënteren, samen met mijn vrouw, op wat je allemaal moet kopen/nodig hebt qua 'grote' dingen, en ik zie zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer :D

Als ik ergens géén verstand van heb (maar dan ook echt 0,0), dan is het dit wel. Het wordt voor ons beiden het eerste kindje, dus alles moet aangeschaft worden, en ik probeer dan wel dingen te vergelijken, maar, verdomme wat is dat lastig :D

[ Bericht 1% gewijzigd door CoolGuy op 19-01-2018 21:44:50 ]
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 19 januari 2018 @ 21:52:53 #30
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_176621448
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 21:34 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, ik mag me zo langzaam hier ook gaan melden. Mijn vrouw (niet op Fok!) is zwanger, en is inmiddels in de 13e week. :)

Ik ben me inmiddels aan het oriënteren, samen met mijn vrouw, op wat je allemaal moet kopen/nodig hebt qua 'grote' dingen, en ik zie zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer :D

Als ik ergens géén verstand van heb (maar dan ook echt 0,0), dan is het dit wel. Het wordt voor ons beiden het eerste kindje, dus alles moet aangeschaft worden, en ik probeer dan wel dingen te vergelijken, maar, verdomme wat is dat lastig :D
Gefeliciteerd!
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 21:53:59 #31
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176621495
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 21:52 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Oh! Ja, thanks! :D Wij weten nog niet 100% zeker wat het wordt, al zijn er wel sterke vermoedens uitgesproken door zowel de verloskundige als door de gynaecoloog, maar tot het zeker is vertel ik het nog even niet, anders is het raar als het straks aangepast moet worden :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176621557
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 21:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh! Ja, thanks! :D Wij weten nog niet 100% zeker wat het wordt, al zijn er wel sterke vermoedens uitgesproken
Een kind waarschijnlijk!

:D

Gefeliciteerd ouwe B-)
pi_176621571
Gefeliciteerd!
Nee hoor, hebben we laatst nog meegemaakt in dit topic. :D
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 21:58:14 #34
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176621649
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 21:55 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Een kind waarschijnlijk!

:D

Gefeliciteerd ouwe B-)
Godverdomme, hardop gegrinnikt :D 8)7 Ja, doh, natuurlijk wordt het een kind. Een mensenkind nog wel! :D

Ik doelde natuurlijk op het geslacht :D

Thx gozer ;) maar, het is wel echt lastig. Ga je kijken voor een kinderwagen. Op de eerste plaats zijn de prijzen voor die dingen gewoon van de pot gerukt, maar, dan ga je kijken en voelen en doen, en dan zit er toch wel het een en ander aan verschil qua gebruiksgemak tussen de goedkopere en duurdere modellen, maar ja, hoe maak je dan een uiteindelijke keuze 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176621711
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 21:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Godverdomme, hardop gegrinnikt :D 8)7 Ja, doh, natuurlijk wordt het een kind. Een mensenkind nog wel! :D

Ik doelde natuurlijk op het geslacht :D

Thx gozer ;) maar, het is wel echt lastig. Ga je kijken voor een kinderwagen. Op de eerste plaats zijn de prijzen voor die dingen gewoon van de pot gerukt, maar, dan ga je kijken en voelen en doen, en dan zit er toch wel het een en ander aan verschil qua gebruiksgemak tussen de goedkopere en duurdere modellen, maar ja, hoe maak je dan een uiteindelijke keuze 8)7
Zit in hetzelfde schuitje!

We hebben een afspraak gepland om alles in 1 keer te gaan zien/proberen en bestellen. Is het makkelijkste vind ik.

Check de Recaro autostoeltjes 8-)
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 22:02:39 #36
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176621810
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:00 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Zit in hetzelfde schuitje!

We hebben een afspraak gepland om alles in 1 keer te gaan zien/proberen en bestellen. Is het makkelijkste vind ik.

Check de Recaro autostoeltjes 8-)
Oh echt??? Ook gefeliciteerd dan ouwe reus! :D

Nou ja, wij zaten te kijken naar die systemen waar zeg maar zo veel mogelijk in 1 is, maar die vindt mijn vrouw 'niet mooi' :') 8)7 Weet je wel, het maakt niet uit of het handig is of veilig of wat dan ook.

Nee nee, het moet vooral mooi zijn }:|

:P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176621812
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 21:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Godverdomme, hardop gegrinnikt :D 8)7 Ja, doh, natuurlijk wordt het een kind. Een mensenkind nog wel! :D

Ik doelde natuurlijk op het geslacht :D

Thx gozer ;) maar, het is wel echt lastig. Ga je kijken voor een kinderwagen. Op de eerste plaats zijn de prijzen voor die dingen gewoon van de pot gerukt, maar, dan ga je kijken en voelen en doen, en dan zit er toch wel het een en ander aan verschil qua gebruiksgemak tussen de goedkopere en duurdere modellen, maar ja, hoe maak je dan een uiteindelijke keuze 8)7
kijken welke jullie allebei prettig vinden en dan op marktplaats kijken. :)
S. 2014
J. 2016
pi_176621864
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh echt??? Ook gefeliciteerd dan ouwe reus! :D

Nou ja, wij zaten te kijken naar die systemen waar zeg maar zo veel mogelijk in 1 is, maar die vindt mijn vrouw 'niet mooi' :') 8)7 Weet je wel, het maakt niet uit of het handig is of veilig of wat dan ook.

Nee nee, het moet vooral mooi zijn }:|

:P
Jow, in juli is het zover....

Ik snap je pijn :P
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 22:04:38 #39
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176621903
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

kijken welke jullie allebei prettig vinden en dan op marktplaats kijken. :)
Gebruikt bedoel je? Ik weet niet wat ik daar van vind eigenlijk. Ik zou het liefste alles nieuw kopen, niet omdat ik per se wil dat het nieuw is, maar dan is het nog niet gebruikt, niet vies, niet god weet wat mee gebeurt, etc.

Maar of die gedachte terecht is weet ik niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176621934
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:18 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Oh wat een heftige twee weken zeg...
Ja snap ik, maar een week teruggezet worden kan bijna niet. Ik weet precies wanneer m’n eisprong was.
Ik ook! We hadden 1 keer seks toen rond eisprong die maand. Idd een latere innesteling. Het kan natuurlijk dat je gewoon wel een fijn boontje ziet met hartje he :). Maar ik heb 2 keer een vroege echo gehad en 2 keer stress, 1 keer ging het goed de andere keer was het wel fout. Die wachtweken tot een nieuwe echo vond ik echt niet tof.

Maar! Nogmaals wie weet zie je iets heel moois de 29ste. Ik zou het persoonlijk niet meer doen :)
♥ J & S
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 22:05:33 #41
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176621945
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:03 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Jow, in juli is het zover....

Ik snap je pijn :P
Echt...? In juli?? Bij ons ook :P

Ja? daar ook al? Nou ja, we kijken gewoon waar we bij uit komen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176622038
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Gebruikt bedoel je? Ik weet niet wat ik daar van vind eigenlijk. Ik zou het liefste alles nieuw kopen, niet omdat ik per se wil dat het nieuw is, maar dan is het nog niet gebruikt, niet vies, niet god weet wat mee gebeurt, etc.

Maar of die gedachte terecht is weet ik niet.
Mijn ervaring is dat mensen extreem netjes zijn op dure dingen als kinderwagens. Daarnaast zijn die wagenbakken echt maar relatief kort in gebruik, meestal groeit een baby daar in 6 maanden uit. Je kan het gewoon een kans geven door 2e hands is te kijken wat er is. Ik vond zo een 2e hands Joolz, echt in nieuwstaat met alles erop en eraan voor 300 euro...
pi_176622235
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Echt...? In juli?? Bij ons ook :P

Ja? daar ook al? Nou ja, we kijken gewoon waar we bij uit komen.
Begin juli ja.

Nouja, mij maakt het eigenlijk totaal niet in uit wat er gekocht wordt. Als het maar goed spul is. En ik ga niet met roze kinderwagens lopen.


Ow, en ik wil in elke auto hetzelfde stoeltje. En niet telkens een ander systeem o.i.d.
En aangezien ze allemaal vrij sportief zijn wil ik een stoel die erbij past, de Recaro. Ook omdat mijn laatste speeltje ze ook heeft :D
https://www.babypark.nl/r(...)iEAkYDSABEgIFn_D_BwE



[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2018 22:19:09 ]
pi_176622379
Oh spees wat ongelofelijk fijn!! O+

En klap, wanneer heb jij nou je echo? Of heb je die al gehad?
:)
  vrijdag 19 januari 2018 @ 22:22:40 #45
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176622636
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:18 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Oh wat een heftige twee weken zeg...
Ja snap ik, maar een week teruggezet worden kan bijna niet. Ik weet precies wanneer m’n eisprong was.
Ik wist ook precies wanneer mijn eisprong was en had een echo met 6 weken. Toen was er alleen een leeg vruchtzakje te zien en dacht de vk dat ik nog maar 5 weken zwanger was. Ik wist zeker dat dat niet kon kloppen, dus dat waren 2 lange weken tot de volgende echo.
Twee weken later was er een mooi vruchtje te zien van 8 weken (en 3 dagen geloof ik). Ik had het niet meer verwacht.

En hypothetische volgende keer zou ik echt pas met 7 weken een echo willen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 22:26:03 #46
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176622737
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:11 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Begin juli ja.

Nouja, mij maakt het eigenlijk totaal niet in uit wat er gekocht wordt. Als het maar goed spul is. En ik ga niet met roze kinderwagens lopen.

Ow, en ik wil in elke auto hetzelfde stoeltje. En niet telkens een ander systeem o.i.d.
En aangezien ze allemaal vrij sportief zijn wil ik een stoel die erbij past, de Recaro. Ook omdat mijn laatste speeltje ze ook heeft :D
https://www.babypark.nl/r(...)iEAkYDSABEgIFn_D_BwE

[ afbeelding ]
Ah, dat ontloopt elkaar niet veel dan, wij zitten einde juli. Ik heb geen idee, we moeten op een gegeven moment toch de knoop doorhakken, maar dat geldt voor alles wat we gaan kopen zo´n beetje natuurlijk.

Maar, wij kopen ook voor beide auto´s hetzelfde autostoeltje inderdaad, want ik ga niet steeds dat ding van auto wisselen. Dus er komt gewoon dan 2x een stoeltje.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 19 januari 2018 @ 22:26:43 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_176622759
Een autostoel van 700 euro, christus te paard :')
disclaimer
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 22:29:47 #48
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176622870
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:26 schreef Stormqueen het volgende:
Een autostoel van 700 euro, christus te paard :')
Maar het ziet er wél stevig uit, dat dan weer wel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176622911
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah, dat ontloopt elkaar niet veel dan, wij zitten einde juli. Ik heb geen idee, we moeten op een gegeven moment toch de knoop doorhakken, maar dat geldt voor alles wat we gaan kopen zo´n beetje natuurlijk.

Maar, wij kopen ook voor beide auto´s hetzelfde autostoeltje inderdaad, want ik ga niet steeds dat ding van auto wisselen. Dus er komt gewoon dan 2x een stoeltje.
De kloterij is alleen dat in 2 van de auto's maar 2 deuren heb en ze heel krap zijn achterin. Maw niet geschikt voor 3 personen. Maar ik wil ze niet kwijt :D
pi_176622913
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:26 schreef Stormqueen het volgende:
Een autostoel van 700 euro, christus te paard :')
Die is nog veel duurder denk ik.
pi_176622925
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:26 schreef Stormqueen het volgende:
Een autostoel van 700 euro, christus te paard :')
Is voor 0-5 jaar ook he ;)
  vrijdag 19 januari 2018 @ 22:31:44 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_176622933
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar het ziet er wél stevig uit, dat dan weer wel.
ja, maar dat kan ook wel voor héél veel euro's minder hoor.

Maar als je hier op filtert snap ik wel dat de totaalbedragen je gaan duizelen ja :+
disclaimer
pi_176622967
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:26 schreef Stormqueen het volgende:
Een autostoel van 700 euro, christus te paard :')
Maar hij is wel tot 18 kg.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 22:33:13 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_176622981
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:30 schreef Blue_note het volgende:

[..]

De kloterij is alleen dat in 2 van de auto's maar 2 deuren heb en ze heel krap zijn achterin. Maw niet geschikt voor 3 personen. Maar ik wil ze niet kwijt :D
ben je hier nou om te praten over je aanstaande baby of om een beetje te pochen met je 3 auto's en 2100 euro aan autostoeltjes? :P
disclaimer
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 22:33:13 #55
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176622982
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:30 schreef Blue_note het volgende:

[..]

De kloterij is alleen dat in 2 van de auto's maar 2 deuren heb en ze heel krap zijn achterin. Maw niet geschikt voor 3 personen. Maar ik wil ze niet kwijt :D
LOL, ja, dat is dan weer een ander verhaal. Wij hebben maar 2 auto´s, dus we hebben ook maar 2 stoeltjes nodig. Nou ja, we hebben er dus maar 1 NODIG, maar we willen er dan graag 2.

Maar wel een heel robuust stoeltje, tenminste, zo ziet het er uit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176623024
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ben je hier nou om te praten over je aanstaande baby of om een beetje te pochen met je 3 auto's en 2100 euro aan autostoeltjes? :P
Het was een onderonsje met m'n mattie CG. Ik dacht dat mannen welkom waren :P

Ow, en het zijn er 4 })

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2018 22:37:49 ]
pi_176623053
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

LOL, ja, dat is dan weer een ander verhaal. Wij hebben maar 2 auto´s, dus we hebben ook maar 2 stoeltjes nodig. Nou ja, we hebben er dus maar 1 NODIG, maar we willen er dan graag 2.

Maar wel een heel robuust stoeltje, tenminste, zo ziet het er uit.
Ja, lijkt mij ook. Anyway ik zal stoppen over auto's :D
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 22:35:56 #58
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176623076
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:35 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ja, lijkt mij ook. Anyway ik zal stoppen over auto's :D
Maar, hebben jullie dan wel al een kinderwagen op het oog? Wagen..auto...heuh... :P
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 19 januari 2018 @ 22:36:04 #59
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176623081
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:32 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Maar hij is wel tot 18 kg.
Maar ook met 3 losse stoelen kom ik nog niet eens tot de helft van dat bedrag :o
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176623085
welkom om over de zwangerschap te kletsen, niet om te pochen met geld. voor autostoeltjes zie hier

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:32 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Maar hij is wel tot 18 kg.
dat is niet iets heel speciaals ofzo, dat hebben meer merken.
iets wat ik persoonlijk nu niet echt een voordeel vind. mag ik bij een eventuele 2e nog zo'n duur stoeltje kopen omdat de eerste nog niet uit het stoeltje is gegroeid.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 22:37:09 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_176623116
We hebben desnoods een autostoeltjestopic, als de nood heel hoog is ;)
disclaimer
pi_176623167
Wat een zure mensen hier. Ey ik ben weg hier :W
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 22:39:33 #63
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176623192
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:38 schreef Blue_note het volgende:
Wat een zure mensen hier. Ey ik ben weg hier :W
Nu weet ik nog niet welke kinderwagen jullie op het oog hebben }:|
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176623231
'Zo jammer dat er weinig papa's mee posten.' Dan melden ze zich een keer massaal en doen meer dan één post en krijg je dit :+

CG, gefeliciteerd! Ik ben geen man, maar wij hadden/hebben een Mutsy Evo en dat vind ik een fijne wagen. Niet al te houtjetouwtjeplastic, maar ook niet in de maandsalarisprijscategorie. Mutsy's hebben wel vaak een tamelijk kleine wagenbak, dacht ik. (En je moet je wellicht even over de naam heenzetten :P Zelfs de verkoper noemde hem bij ons consequent 'de Mutsaers'.)
pi_176623244
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nu weet ik nog niet welke kinderwagen jullie op het oog hebben }:|
alstu OUD / Wat voor soort kinderwagen deel 17
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 22:41:43 #66
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176623246
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:41 schreef Jentin het volgende:
'Zo jammer dat er weinig papa's mee posten.' Dan melden ze zich een keer massaal en doen meer dan één post en krijg je dit :+
En dan vergeet je nog even dat Blue_note niét degene was die over de prijs van dat autostoeltje begon. Ook dat nog eens.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 19 januari 2018 @ 22:41:47 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_176623248
Dusch. Zo snel hoef je je ook niet uit het veld te laten slaan natuurlijk.
disclaimer
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 22:43:55 #68
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176623320
quote:
Lekker actief topic ook.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176623351
doe er wat aan zou ik zeggen ;)
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 22:49:00 #70
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176623463
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:41 schreef Jentin het volgende:
'Zo jammer dat er weinig papa's mee posten.' Dan melden ze zich een keer massaal en doen meer dan één post en krijg je dit :+

CG, gefeliciteerd! Ik ben geen man, maar wij hadden/hebben een Mutsy Evo en dat vind ik een fijne wagen. Niet al te houtjetouwtjeplastic, maar ook niet in de maandsalarisprijscategorie. Mutsy's hebben wel vaak een tamelijk kleine wagenbak, dacht ik. (En je moet je wellicht even over de naam heenzetten :P Zelfs de verkoper noemde hem bij ons consequent 'de Mutsaers'.)

Dank je! Een Mutsy ja? :P Wat is een 'wagenbak' ? Nou, ik wil graag iets wat wat hoger is, zodat ik niet te diep hoef te bukken. Voor mijn vrouw is dat geen probleem (dat is ook hoe ze zwanger is geworden hahaha...ha..h..ha...heuh..eh..hm, oknevermind) maar mijn rug is niet geweldig.

Dus toen we bij de Prenatal waren liep ik op een gegeven moment naar een kinderwagen toe en zei ik van 'ja, dit is 'm'. Maar ik dacht van ik kijk nog wel even verder toen ik het prijskaartje zag :D Maar dat ding spookt dus wel door mijn hoofd nu, want hij was wel echt héél fijn.

Maar, dat was 1 winkel, dus we gaan vrolijk nog wat verder kijken voor we de knoop doorhakken.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 19 januari 2018 @ 22:51:13 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_176623528
Tip voor de mannen, gezien jullie graag met de auto gaan ;) let ook even op het inklapgemak van de kinderwagen en of ie in je laadbak past. Bij veel winkels mag je even passen, ook in je hippe sportcabrio :Y
disclaimer
  vrijdag 19 januari 2018 @ 22:52:03 #72
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176623556
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dank je! Een Mutsy ja? :P Wat is een 'wagenbak' ? Nou, ik wil graag iets wat wat hoger is, zodat ik niet te diep hoef te bukken. Voor mijn vrouw is dat geen probleem (dat is ook hoe ze zwanger is geworden hahaha...ha..h..ha...heuh..eh..hm, oknevermind) maar mijn rug is niet geweldig.

Dus toen we bij de Prenatal waren liep ik op een gegeven moment naar een kinderwagen toe en zei ik van 'ja, dit is 'm'. Maar ik dacht van ik kijk nog wel even verder toen ik het prijskaartje zag :D Maar dat ding spookt dus wel door mijn hoofd nu, want hij was wel echt héél fijn.

Maar, dat was 1 winkel, dus we gaan vrolijk nog wat verder kijken voor we de knoop doorhakken.
Ja, bij kinderwagens is het wel handig om ze echt uit te proberen.
Vergeet daarbij ook niet te kijken of hij makkelijk in en uit te klappen is en of hij in de kofferbak past. Dat lukt hier alleen zonder hoedenplank :P

Oh, en daarnaast moet je vrouw 'm natuurlijk mooi vinden. Erg belangrijk punt 😁
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176623558
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:45 schreef Elleska het volgende:
doe er wat aan zou ik zeggen ;)
Dan post 'ie daar 'welke wagen hebben jullie', reageert één user met 'Lees anders even wat topics terug' en dan is het weer klaar tot maart ofzo :P

Goed, zwangerschapstechnisch: ik voel me echt een idioot, omdat de vk tijdens de seo zei dat de baby klein is en ik dat niet uit m'n hoofd kan zetten. Ze is niet te klein, protokolltechnisch enzo, niks aan de hand, geen reden tot zorg, alles in ordnung. 'Maar je moet wel een extra groeiecho, want we willen het in de gaten houden.' Ik kan die twee dingen toch niet zo goed rijmen, merk ik. Dat zijn de hormonen, toch :')?
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 22:55:48 #74
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176623668
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:51 schreef Stormqueen het volgende:
Tip voor de mannen, gezien jullie graag met de auto gaan ;) let ook even op het inklapgemak van de kinderwagen en of ie in je laadbak past. Bij veel winkels mag je even passen, ook in je hippe sportcabrio :Y
In de kofferbakken gaat ie wel passen. In die van mij in ieder geval zeker, maar ik vermoed in de auto van mijn vrouw is dat ook geen probleem. Maar ik zag dat (wederom ivm mijn rug) er dus bv ook autostoeltjes zijn die dus in de auto plaatst, maar die kun je draaien. Dat is me een partij handig zeg! met kindje er uit en er in.

Maar, ik weet dus niet in hoeverre dat dan weer veilig is. :{
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176623669
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dank je! Een Mutsy ja? :P Wat is een 'wagenbak' ? Nou, ik wil graag iets wat wat hoger is, zodat ik niet te diep hoef te bukken. Voor mijn vrouw is dat geen probleem (dat is ook hoe ze zwanger is geworden hahaha...ha..h..ha...heuh..eh..hm, oknevermind) maar mijn rug is niet geweldig.

Dus toen we bij de Prenatal waren liep ik op een gegeven moment naar een kinderwagen toe en zei ik van 'ja, dit is 'm'. Maar ik dacht van ik kijk nog wel even verder toen ik het prijskaartje zag :D Maar dat ding spookt dus wel door mijn hoofd nu, want hij was wel echt héél fijn.

Maar, dat was 1 winkel, dus we gaan vrolijk nog wat verder kijken voor we de knoop doorhakken.
De eerste tijd ligt je baby in een soort wiegje dat je op het onderstel klikt: reiswieg/wagenbak. Daarna kan hij/zij in een wandelwagenzitje, dan ziet het er zeg maar uit als een gewone buggy (maar dan iets comfortabeler).

En wat SQ zegt: ga inderdaad vooral proberen. Past ie in de auto, klapt ie makkelijk in, is het ding nog een beetje te tillen, rijdt ie ook fijn met één hand, etc.?

Die draaistoeltjes zijn prima veilig, hoor.
pi_176623720
Herkenbaar Jentin! Dat had ik ook met "ik stuur je door naar de gynaecoloog, maar je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor" :') uiteindelijk valt het ook hartstikke mee hoor, maar het voelt dan toch even raaaaar.
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 22:57:54 #77
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176623736
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:55 schreef Jentin het volgende:

[..]

De eerste tijd ligt je baby in een soort wiegje dat je op het onderstel klikt: reiswieg/wagenbak. Daarna kan hij/zij in een wandelwagenzitje, dan ziet het er zeg maar uit als een gewone buggy (maar dan iets comfortabeler).

En wat Sylver (?) zegt: ga inderdaad vooral proberen. Past ie in de auto, klapt ie makkelijk in, is het ding nog een beetje te tillen, rijdt ie ook fijn met één hand, etc.?
Ah dat. Maar je hebt ook kinderwagens die je kunt euh...ja, verstellen/vouwen tot een (soort van) buggy. Waarom zouden 2 aparte dingen (dus kinderwagen en buggy) dan beter zijn dan een 2-in-1? Of wellicht andersom?

Ja ik heb dus echt 0,0 verstand van deze materie, maar ik probeer in sneltreinvaart zo veel mogelijk kennis hierover op te doen.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 19 januari 2018 @ 22:59:20 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_176623780
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

In de kofferbakken gaat ie wel passen. In die van mij in ieder geval zeker, maar ik vermoed in de auto van mijn vrouw is dat ook geen probleem. Maar ik zag dat (wederom ivm mijn rug) er dus bv ook autostoeltjes zijn die dus in de auto plaatst, maar die kun je draaien. Dat is me een partij handig zeg! met kindje er uit en er in.

Maar, ik weet dus niet in hoeverre dat dan weer veilig is. :{
die zijn wel veilig hoor. Maar ik zou voor het begin toch een groep 0 stoel (een maxi cosi model dus) overwegen met een base om m in te klikken. Dan heb je maar 1 stoel nodig en 2 bases, dan hoef je niet in de auto je tere newborn er in en uit te hannesen.
Kun je vanaf 12 maanden zo'n mooie stoel kopen, gaat ie nog steeds 3 jaar mee ;)
disclaimer
  vrijdag 19 januari 2018 @ 22:59:57 #79
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176623803
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah dat. Maar je hebt ook kinderwagens die je kunt euh...ja, verstellen/vouwen tot een (soort van) buggy. Waarom zouden 2 aparte dingen (dus kinderwagen en buggy) dan beter zijn dan een 2-in-1? Of wellicht andersom?

Ja ik heb dus echt 0,0 verstand van deze materie, maar ik probeer in sneltreinvaart zo veel mogelijk kennis hierover op te doen.
haha.

Je hebt onderstel, kinderwagenbak & wandelwageninzet (mijn vriend ziet dat ook als een buggy).
Buggy is meestal pas voor wat later.. lichter en goedkoper.
Maar sommige doen gewoon alleen met de wandelwageninzet tot jaar of 4.

Ik had maar heel weinig keus met een mini citroën auto.
Dus quinny zapp flex plus hier.. dat is dus geloof ik een buggy waar een kinderwagenbak op kan.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 23:01:01 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_176623835
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah dat. Maar je hebt ook kinderwagens die je kunt euh...ja, verstellen/vouwen tot een (soort van) buggy. Waarom zouden 2 aparte dingen (dus kinderwagen en buggy) dan beter zijn dan een 2-in-1? Of wellicht andersom?

Ja ik heb dus echt 0,0 verstand van deze materie, maar ik probeer in sneltreinvaart zo veel mogelijk kennis hierover op te doen.
tegenwoordig zijn alle kinderwagens gelukkig 2 in 1.
En komt goed. Ga lekker een keer een dagje met je vrouw naar zo'n babywinkel op een vrije doordeweekse dag en laat je gewoon goed voorlichten ;)
disclaimer
pi_176623854
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah dat. Maar je hebt ook kinderwagens die je kunt euh...ja, verstellen/vouwen tot een (soort van) buggy. Waarom zouden 2 aparte dingen (dus kinderwagen en buggy) dan beter zijn dan een 2-in-1? Of wellicht andersom?

Ja ik heb dus echt 0,0 verstand van deze materie, maar ik probeer in sneltreinvaart zo veel mogelijk kennis hierover op te doen.
Meestal heb je 1 onderstel waar je a) de maxicosi, b)de wagenbak én v)dat zitje op kan klikken. 3-in-1 dus. Een losse buggy kwam hier trouwens pas nadat onze oudste niet meer in het zitje paste (te lang), maar ook nog niet liep. Buggy's zijn vaak lichter en handzamer dan zo'n onderstel+zitje, kleiner op te vouwen enzo.

Edit: ehm ja, wat iedereen dus al zei :')
pi_176623909
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:57 schreef Aure het volgende:
Herkenbaar Jentin! Dat had ik ook met "ik stuur je door naar de gynaecoloog, maar je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor" :') uiteindelijk valt het ook hartstikke mee hoor, maar het voelt dan toch even raaaaar.
Ah, thanks. Herkenning :Y)
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 23:02:59 #83
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176623910
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

die zijn wel veilig hoor. Maar ik zou voor het begin toch een groep 0 stoel (een maxi cosi model dus) overwegen met een base om m in te klikken. Dan heb je maar 1 stoel nodig en 2 bases, dan hoef je niet in de auto je tere newborn er in en uit te hannesen.
Kun je vanaf 12 maanden zo'n mooie stoel kopen, gaat ie nog steeds 3 jaar mee ;)
Hm, goeie. Ja, wel veilig denk je? Ja niet dat het allemaal super makkelijk en handig is en zo, maar dat als er dan een retard zich in de zijkant van je auto boort je kindje door de zijruit gelanceerd wordt richting de lantaarnpaal ofzo.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 19 januari 2018 @ 23:03:11 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_176623918
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 23:01 schreef Jentin het volgende:

[..]

Meestal heb je 1 onderstel waar je a) de maxicosi, b)de wagenbak én v)dat zitje op kan klikken. 3-in-1 dus. Een losse buggy kwam hier trouwens pas nadat onze oudste niet meer in het zitje paste (te lang), maar ook nog niet liep. Buggy's zijn vaak lichter en handzamer dan zo'n onderstel+zitje, kleiner op te vouwen enzo.
heb jij die fase gehad? Want mijn dochter heeft tot 2,5 in de mutsy gezeten en die is niet klein. Ik vind buggy's echt een drama namelijk :')
disclaimer
  vrijdag 19 januari 2018 @ 23:04:17 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_176623966
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 23:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hm, goeie. Ja, wel veilig denk je? Ja niet dat het allemaal super makkelijk en handig is en zo, maar dat als er dan een retard zich in de zijkant van je auto boort je kindje door de zijruit gelanceerd wordt richting de lantaarnpaal ofzo.
ja hoor. Zolang jij de stoel goed monteert is dat helemaal veilig ;) ik heb er zelf ook 1 :Y

Overigens is veiligheid bij zijwaartse ramkraken nooit gegarandeerd he. Het is geen magic shield :P
disclaimer
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 23:06:38 #86
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176624041
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 23:01 schreef Jentin het volgende:

[..]

Meestal heb je 1 onderstel waar je a) de maxicosi, b)de wagenbak én v)dat zitje op kan klikken. 3-in-1 dus. Een losse buggy kwam hier trouwens pas nadat onze oudste niet meer in het zitje paste (te lang), maar ook nog niet liep. Buggy's zijn vaak lichter en handzamer dan zo'n onderstel+zitje, kleiner op te vouwen enzo.

Edit: ehm ja, wat iedereen dus al zei :')
Oeh, een 3-in-1! Hm, moeilijk moeilijk. Ik ga maar eens met mijn vrouw rond kijken en dingen proberen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176624065
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 23:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

heb jij die fase gehad? Want mijn dochter heeft tot 2,5 in de mutsy gezeten en die is niet klein. Ik vind buggy's echt een drama namelijk :')
Zowaar, ja :P Maar mijn zoon is ook wel een buitencategorietje, denk ik? Hij is nu bijna 3,5 (hij is van augustus), en hij draagt maat 116 en dat past perfect. Qua lengte, want er zit geen spek aan 't jonkie :+ Schoenmaat 30/31. Hij was altijd al lang, en hij was al bijna twee toen ie ging lopen; in de Mutsy zat ie toen met zn hoofd klem tegen/in de kap.

Ik vond de buggy trouwens ook ruk, maar tillen ging ook niet en de drager die ik had, paste ook niet meer fijn vanwege zijn lengte.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 23:09:41 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_176624162
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 23:07 schreef Jentin het volgende:

[..]

Zowaar, ja :P Maar mijn zoon is ook wel een buitencategorietje, denk ik? Hij is nu bijna 3,5 (hij is van augustus), en hij draagt maat 116 en dat past perfect. Qua lengte, want er zit geen spek aan 't jonkie :+ Schoenmaat 30/31. Hij was altijd al lang, en hij was al bijna twee toen ie ging lopen; in de Mutsy zat ie toen met zn hoofd klem tegen/in de kap.

Ik vond de buggy trouwens ook ruk, maar tillen ging ook niet en de drager die ik had, paste ook niet meer fijn vanwege zijn lengte.
ja nee oké dat klinkt niet heel gemiddeld inderdaad _O-
disclaimer
pi_176624236
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:36 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Maar ook met 3 losse stoelen kom ik nog niet eens tot de helft van dat bedrag :o
Ja wij hebben ook gewoon een Maxi-Cosi gekocht hoor, tegen de tijd dat wurmpje groot genoeg is kopen we wel een andere. Plus de Maxi-Cosi kan op de wandelwagen geklikt worden, ook belangrijk hier.
Zal ik maar meteen even bekennen dat we wel de Bloom kinderstoel hebben gekocht.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mekamotut op 19-01-2018 23:25:46 ]
pi_176624484
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 23:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hm, goeie. Ja, wel veilig denk je? Ja niet dat het allemaal super makkelijk en handig is en zo, maar dat als er dan een retard zich in de zijkant van je auto boort je kindje door de zijruit gelanceerd wordt richting de lantaarnpaal ofzo.
Ik heb de Nuna Rebl 2 oid en die kan 360 graden draaien (O+). Je snoert je kind vast (naar je toe gedraaid dus vet handig), dan draai je een kwartslag en dan klikt de stoel vast. Gewoon veilig.

Wel duur. Mijn dochter zit heel vaak bij me in de auto (erin eruit erin eruit enz) dus voor mij was ie het geld dubbel en dwars waard maar bij vriend in de auto zit ze minder dus heb ik een tweedehands niet-draaibare autostoel gekocht. Op vakanties wisselen we die twee wel even om.

Overigens, wel rekening mee houden: zo’n draaibare stoel is wat groter/lomper.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: die Nuna is er dus pas nadat ze uit de maxi cosi gegroeid was. Als je vrouw nog moet bevallen dan kan je sowieso nog wel even wachten met zo’n aankoop lijkt me :P. Ik zou echt eerst voor een MC gaan. Deze Nuna heeft wel een baby insert en kan achterwaarts maar toch..
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176624993
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:15 schreef mignonne het volgende:
Oh spees wat ongelofelijk fijn!! O+

En klap, wanneer heb jij nou je echo? Of heb je die al gehad?
29ste! Duurt lang :+ -O-
♥ J & S
pi_176625233
Brandend maagzuur. Meh.
Protège moi de mes désirs.
pi_176625616
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 23:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Brandend maagzuur. Meh.
Ik geef je de hand. Ben er chagrijnig van!
pi_176627025
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:34 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Het was een onderonsje met m'n mattie CG. Ik dacht dat mannen welkom waren :P

Ow, en het zijn er 4 })
Degene die het kind vervoert kan toch gewoon de wagen pakken met het zitje? Hier ook twee wagens maar als ik de kleine moet vervoeren kunnen we gewoon even van auto ruilen.
pi_176627039
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 23:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Brandend maagzuur. Meh.
Hou vol! Het was bij mij onmiddellijk over zodra ik bevallen was. Gisteren laat op de avond een dubbele dosis kaasfondue gegeten en daarna nog pittige nootjes en mijn maag voelde de hele nacht zalig kalm *O*

Even kusjes uitdelen aan iedereen hier, en extra knuffels voor Malteser en Aventura :*

Beetje slecht meegelezen hier verder, maar ik merk dat ik het hele zwanger zijn en bevallen voor mij persoonlijk compleet irrelevant vind nu O+ O. O+ er eenmaal is. Walgelijke rozewolkmodus, sorry luitjes! :+

Oh en Bella, succes met laatste loodjes! -x-
Let me see you stripped down to the bone
pi_176628080
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 23:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Brandend maagzuur. Meh.
Join the club :W
pi_176628085
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 01:00 schreef minilot het volgende:


Beetje slecht meegelezen hier verder, maar ik merk dat ik het hele zwanger zijn en bevallen voor mij persoonlijk compleet irrelevant vind nu O+ O. O+ er eenmaal is. Walgelijke rozewolkmodus, sorry luitjes! :+

Oh en Bella, succes met laatste loodjes! -x-
Geniet lekker van je rozewolk modus, Mini! Hij is er eindelijk O+ Je klinkt ook echt zo verliefd. :)

Dankje wel :s)
pi_176628895
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:42 schreef Soof-87 het volgende:
Sillie wat fijn!!! Dat is pas meedenken van je werkgever.

En Loj, ik vind het zo vervelend voor je. ;( Wanneer stond de volgende afspraak ook alweer op de planning? Dat duurde nog wel eventjes hè?
De 30ste bij de gyn...
Dus nog even geduld hebben :)
  zaterdag 20 januari 2018 @ 09:01:00 #99
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176628899
Vannacht wakker geworden van de kindsbewegingen. Ik vind ze een beetje raar eigenlijk. Ze trapt danwel bokst danwel schokt op een ritmische manier. Bijna spastische, trillende stuipen. De heel buik wiebelt. Het is zeker niet de hik, dat herken ik wel. Ik vind het eng. Ik ha het zo ook ff aan de gynaecoloog vragen hoor, maar misschien herkent iemand het.
pi_176628906
Aww mini O+

Sterkte met het maagzuur Bella en duman :*

Over autostoeltjes kan ik nog niet meepraten, wij hebben geen auto :+
pi_176628958
Zei er nu iemand 700 euro voor een autostoel? Allemachtig.. 8)7

Feestje hier, W. bleef de halve nacht spugen en viel uiteindelijk, lekker zuur ruikend, bij mij in slaap. En ik sliep dus niet want zelf ook misselijk (en dat zure luchtje hielp echt niet). Nu voel ik me dus zo gammel als wat en W. heeft nergens meer last van, dus dit wordt een topdag :')
pi_176628973
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:01 schreef Aventura het volgende:
Vannacht wakker geworden van de kindsbewegingen. Ik vind ze een beetje raar eigenlijk. Ze trapt danwel bokst danwel schokt op een ritmische manier. Bijna spastische, trillende stuipen. De heel buik wiebelt. Het is zeker niet de hik, dat herken ik wel. Ik vind het eng. Ik ha het zo ook ff aan de gynaecoloog vragen hoor, maar misschien herkent iemand het.
Ik herken het niet zo 123, maar kan me wel herinneren dat W. soms ook iets deed in mn buik wat voor mij voelde alsof ie enorm aan het trillen en bibberen was. Maakte me daar ook zorgen om, dacht dan dat ‘ie een stuip of iets had, maar volgens de gyn was het normaal... Maar goed jouw situatie is heel anders dus overleg het vooral in het ziekenhuis! :*
pi_176628990
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:08 schreef silliegirl het volgende:
Zei er nu iemand 700 euro voor een autostoel? Allemachtig.. 8)7

Wat maakt het eigenlijk uit wat iemand uit wil geven voor zijn eigen kind?
pi_176628999
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:13 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Wat maakt het eigenlijk uit wat iemand uit wil geven voor zijn eigen kind?
Mij niks, maar ik verbaas me er meer over dat er kennelijk autostoelen van 700 euro op de markt zijn.
pi_176629032
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:01 schreef Aventura het volgende:
Vannacht wakker geworden van de kindsbewegingen. Ik vind ze een beetje raar eigenlijk. Ze trapt danwel bokst danwel schokt op een ritmische manier. Bijna spastische, trillende stuipen. De heel buik wiebelt. Het is zeker niet de hik, dat herken ik wel. Ik vind het eng. Ik ha het zo ook ff aan de gynaecoloog vragen hoor, maar misschien herkent iemand het.
Ik herken het wel. Net of ‘ie 10 keer op dezelfde plek trapt. Doet/deed mijn aapje best vaak, de laatste tijd minder. Nooit bijstilgestaan dat het niet normaal zou zijn, eigenlijk.
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 20 januari 2018 @ 09:21:31 #106
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176629053
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:19 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik herken het wel. Net of ‘ie 10 keer op dezelfde plek trapt. Doet/deed mijn aapje best vaak, de laatste tijd minder. Nooit bijstilgestaan dat het niet normaal zou zijn, eigenlijk.
nja, ik weet het ook neit, meer dat ik 't de laatste paar dagen voor 't eerst zo voel. Ik laat even weten wat de gynaecoloog zegt :)
pi_176629075
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:14 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mij niks, maar ik verbaas me er meer over dat er kennelijk autostoelen van 700 euro op de markt zijn.
Ik zie dat er meer mensen over vallen, pochen over geld en auto's lees ik, en dan vraag ik me af waarom, is jaloezie ofzo? Wat maakt het uit dat hij meerdere dure autozitjes wil kopen? Het is zijn eigen geld en zijn eigen kind.
pi_176629098
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 00:00 schreef Songeur het volgende:

[..]

Ik geef je de hand. Ben er chagrijnig van!
Same! Gister was ie ook super bewegelijk, wat ook niet meer leuk aanvoelt. Was erg vrolijk, gisteravond. :+


quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 01:00 schreef minilot het volgende:

[..]

Hou vol! Het was bij mij onmiddellijk over zodra ik bevallen was. Gisteren laat op de avond een dubbele dosis kaasfondue gegeten en daarna nog pittige nootjes en mijn maag voelde de hele nacht zalig kalm *O*
Yes, nog zo’n 6-8 weken. *O* ;( Alhoewel ik sterk het gevoel heb dat we maart niet gaan halen.

O+ kusjes voor O. Je wolk lijkt me heerlijk, geniet er van!


quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 03:55 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Join the club :W
Met alle plezier, als dit de laatste loodjes zijn. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_176629123
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:21 schreef Aventura het volgende:

[..]

nja, ik weet het ook neit, meer dat ik 't de laatste paar dagen voor 't eerst zo voel. Ik laat even weten wat de gynaecoloog zegt :)
Ben benieuwd!
Protège moi de mes désirs.
pi_176629139
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:01 schreef Aure het volgende:
Aww mini O+

Sterkte met het maagzuur Bella en duman :*

Over autostoeltjes kan ik nog niet meepraten, wij hebben geen auto :+
Koop/leen je helemaal geen autostoel dan?
pi_176629177
Ugh maagzuur, sterkte dames. Ik heb gelukkig nog maar twee keer een aanval gehad, waarvan de eerste keer in de supermarkt en toen gelijk rennies ingeslagen :P
  Moderator zaterdag 20 januari 2018 @ 09:33:38 #112
382129 crew  Donna
pi_176629186
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:01 schreef Aventura het volgende:
Vannacht wakker geworden van de kindsbewegingen. Ik vind ze een beetje raar eigenlijk. Ze trapt danwel bokst danwel schokt op een ritmische manier. Bijna spastische, trillende stuipen. De heel buik wiebelt. Het is zeker niet de hik, dat herken ik wel. Ik vind het eng. Ik ha het zo ook ff aan de gynaecoloog vragen hoor, maar misschien herkent iemand het.
Ik heb dat best vaak. Alsof de baby super ritmisch heeeeeeel vaak dezelfde beweging maakt binnen korte tijd. Ik vraag me ook altijd af wat ze dan aan het oefenen is.
Maar even vragen kan nooit kwaad natuurlijk.
  Moderator zaterdag 20 januari 2018 @ 09:34:59 #113
382129 crew  Donna
pi_176629199
Ik had vanaf 14 weken tot ruim 25 weken extreem maagzuur. En toen kreeg ik zwangerschapdiabetes, stopte ik me zoetigheid snoepen en heb het nu bijna nooit meer.
Tenzij ik een koekje ofzo eet. :')
pi_176629225
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Yes, nog zo’n 6-8 weken. *O* ;( Alhoewel ik sterk het gevoel heb dat we maart niet gaan halen.
Gewoon een voorgevoel? Of heeft het een reden? Als je gelijk hebt ga je zeker voorkruipen haha. Ik kan me, na 2x rond de 41 weken te zijn bevallen, niet voortstellen dat baby ook voor de datum zou kunnen komen :P
pi_176629323
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:32 schreef VitaBella het volgende:
Ugh maagzuur, sterkte dames. Ik heb gelukkig nog maar twee keer een aanval gehad, waarvan de eerste keer in de supermarkt en toen gelijk rennies ingeslagen :P
Goede timing wel 8-).

Ik heb het alleen in Italië gehad geloof ik, vorige keer. Bleek dus dat ik gewoon teveel O+ pasta O+ naar binnen probeerde te proppen :’). Naar een Italiaanse apotheek met google translate ingesteld op het woord “maagzuur” en wijzen naar babybuik :P. Minder grote porties pasta eten bleek ook te helpen, naast de maagzuurremmers.

Ze zeggen toch veel maagzuur = baby met veel haar? Klopte bij mij wel, andersom dan. Geen maagzuur en baby met heel weinig haar :P. Nog steeds heeft ze een kort koppie ( ;( ).

[ Bericht 0% gewijzigd door Feyre op 20-01-2018 09:55:19 ]
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176629398
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:48 schreef Feyre het volgende:

[..]

Goede timing wel 8-).

Ik heb het alleen in Italië gehad geloof ik, vorige keer. Bleek dus dat ik gewoon teveel O+ pasta O+ naar binnen probeerde te proppen :’). Naar een Italiaanse apotheek met google translate ingesteld op het woord “maagzuur” en wijzen naar babybuik :P. Minder grote porties pasta eten bleek te helpen.

Ze zeggen toch veel maagzuur = baby met veel haar? Klopte bij mij wel, andersom dan. Geen maagzuur en baby met heel weinig haar :P. Nog steeds heeft ze een kort koppie ( ;( ).
Hm, had bij beide zwangerschappen we veel last van maagzuur en beide veel haar.
Maar baby 1 was veel maagzuur maar relatief minder haar dan baby 2 met meer haar en iets minder maagzuur. :P
Vreselijk iets trouwens, maagzuur. :r
  zaterdag 20 januari 2018 @ 09:57:01 #117
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176629431
Maagzuur is denk iets waarvoor je gevoelig bent of niet. Ik heb het in beide zwangerschappen nooit gehad. Eerste baby was een reus en de tweede juist klein. Over de hoeveelheid haar kan ik nog niet alles zeggen. Zoon had bijna geen haar (nu een dikke dos).
pi_176629473
Fien wat een spanning voor je, ik ga duimen voor je, sterkte om deze dagen door te komen.

Spees wat een opluchting dat het er goed uitzag en nekplooi bijgetrokken is.

Aventura dat ritmische schokken had de kleine vanochtend ook even, gelukkig daarna ook weer normale bewegingen gevoeld. Ben benieuwd wat de gynaecoloog zegt.

Aventura je vroeg of diagnose en behandeling pas na de bevalling kan.
Wat ik er van heb begrepen is dat je dmv echografie niet alles gedetailleerd in kaart kan brengen. Er zal na de bevalling nog een scan gemaakt worden, afhankelijk van hoe het proces er dan uitziet, tegen die tijd. Als het flink afneemt, zal het pas na maanden worden.
Tijdens de zwangerschap is het vooral monitoren wat ze doen en niet behandelen, tenzij het kindje het te zwaar krijgt, dan zullen ze gaan ingrijpen.
Maar krijgen nog een gesprek met kinderlongarts en die zal ons hopelijk meer kunnen vertellen over beleid na de bevalling.

Silliegirl succes om de dag door te komen.

Aanstaande vaders welkom!
pi_176629532
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:38 schreef Songeur het volgende:

[..]

Gewoon een voorgevoel? Of heeft het een reden? Als je gelijk hebt ga je zeker voorkruipen haha. Ik kan me, na 2x rond de 41 weken te zijn bevallen, niet voortstellen dat baby ook voor de datum zou kunnen komen :P
Gewoon een voorgevoel! Ik ben iig al blij dat het dit jaar geen schikkeljar is. Ik zou de pech hebben dat m’n aapje op 29 februari wordt geboren. :+

Wordt wel spannend bij ons in maart, ja. O+

41 weken is wel een mooi termijn! Hopelijk blijft je beeb ook zitten tot 41 weken. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_176629542
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:54 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hm, had bij beide zwangerschappen we veel last van maagzuur en beide veel haar.
Maar baby 1 was veel maagzuur maar relatief minder haar dan baby 2 met meer haar en iets minder maagzuur. :P
Vreselijk iets trouwens, maagzuur. :r
De mijne heeft veel haar, hadden we gezien tijdens te pretecho. Kan ook niet anders, ik ben ook met superveel haar geboren. :D
Protège moi de mes désirs.
pi_176629589
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:48 schreef Feyre het volgende:

[..]

Goede timing wel 8-).

Ik heb het alleen in Italië gehad geloof ik, vorige keer. Bleek dus dat ik gewoon teveel O+ pasta O+ naar binnen probeerde te proppen :’). Naar een Italiaanse apotheek met google translate ingesteld op het woord “maagzuur” en wijzen naar babybuik :P. Minder grote porties pasta eten bleek ook te helpen, naast de maagzuurremmers.

Ze zeggen toch veel maagzuur = baby met veel haar? Klopte bij mij wel, andersom dan. Geen maagzuur en baby met heel weinig haar :P. Nog steeds heeft ze een kort koppie ( ;( ).
_O- dat lijkt mij zo moeilijk als je de taal niet spreekt en uitleggen wat je nou precies bedoeld :')

Mijn man werd geboren met haar onder zijn ogen. Zoek straks wel even een foto ik daar in tegen had maar een beetje haar. Ben benieuwd :D
pi_176629666
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:01 schreef Aventura het volgende:
Vannacht wakker geworden van de kindsbewegingen. Ik vind ze een beetje raar eigenlijk. Ze trapt danwel bokst danwel schokt op een ritmische manier. Bijna spastische, trillende stuipen. De heel buik wiebelt. Het is zeker niet de hik, dat herken ik wel. Ik vind het eng. Ik ha het zo ook ff aan de gynaecoloog vragen hoor, maar misschien herkent iemand het.
In herken het niet, maar ik zou ook gewoon het nu even vragen..
Dan leggen ze je vast even aan het ctg voor controle, als jij ongerust ervan wordt is er al genoeg reden om het te checken!

Nou, Sillie heb jij geen autostoel van ¤700,- dan? Valt toch wel tegen hoor _O-
pi_176629748
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:28 schreef Songeur het volgende:

[..]

Koop/leen je helemaal geen autostoel dan?
We kopen wel een maxi cosi :) maar we hebben beiden (vooralsnog) geen rijbewijs, dus verdiep me verder niet zo in al die autostoeltjes. Misschien dat mijn vriend zijn rijbewijs nog gaat halen, dan wordt het een ander verhaal. Maar we wonen midden in de stad en hebben nooit de noodzaak van een auto gezien :D hoewel dat vast nog gaat veranderen met kind :+
pi_176629829
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

De mijne heeft veel haar, hadden we gezien tijdens te pretecho. Kan ook niet anders, ik ben ook met superveel haar geboren. :D
Dat zag je bij die van ons ook ja.
En man en ik hadden bij geboorte ook veel haar.
Mijn schoonmoeder zegt altijd dat mijn man echt een gestyled kapsel had. :P
pi_176629869
Ik had bij W. al voor de positieve test last van maagzuur. Is de hele zwangerschap gebleven. Hij had wel haar toen ‘ie geboren werd. Viel alleen wel heel snel uit, toen was ‘ie alsnog best een poos kaal :Z .

Nu nog geen maagzuur. Hopelijk duurt dat nog even ook...

Wel typisch hoe anders 2 zwangerschappen kunnen zijn. Verbaas me daar nu al over.
pi_176629948
Ik heb standaard al last van maagzuur door m'n klepje wat niet helemaal goed meer sluit. Kan de afgelopen week niks meer eten na het avondeten (rond 19 uur) anders heb ik gegarandeerd last als ik ga liggen (meestal ergens na 12en). Zittend kan ik het allemaal wel verdragen, maar liggend is echt de horror :{w
Lig al standaard op m'n linkerzij, dat is beter te doen als de rechterzij.
pi_176630102
Oh bah fuchsia :X naar dat je het buiten de zwangerschap om ook hebt.
Ik had nog nooit last van maagzuur gehad, de kennismaking was niet aangenaam :')
  zaterdag 20 januari 2018 @ 10:54:29 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_176630125
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:25 schreef Aure het volgende:

[..]

We kopen wel een maxi cosi :) maar we hebben beiden (vooralsnog) geen rijbewijs, dus verdiep me verder niet zo in al die autostoeltjes. Misschien dat mijn vriend zijn rijbewijs nog gaat halen, dan wordt het een ander verhaal. Maar we wonen midden in de stad en hebben nooit de noodzaak van een auto gezien :D hoewel dat vast nog gaat veranderen met kind :+
ik zou in dat geval zeker geen maxi cosi kopen hoor, en al helemaal geen nieuwe. Ik heb wél een auto, woon midden in de stad en pak de auto hoogstens eens in de 2 weken :') voor die 3 keer dat jij m nodig gaat hebben kun je beter lenen ;)
disclaimer
pi_176630194
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik zou in dat geval zeker geen maxi cosi kopen hoor, en al helemaal geen nieuwe. Ik heb wél een auto, woon midden in de stad en pak de auto hoogstens eens in de 2 weken :') voor die 3 keer dat jij m nodig gaat hebben kun je beter lenen ;)
Goeie! Bedenk me nu ook dat ik er eentje kan lenen van mijn broer, dus kopen is sowieso niet nodig :D

Fijn om te weten dat jij de auto zo weinig gebruikt. Ik voel toch een soort druk om mijn rijbewijs te halen :') (het is ook wel handig natuurlijk) maar tot nu toe heb ik het nooit gemist.
  Moderator zaterdag 20 januari 2018 @ 11:01:11 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176630216
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:41 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ik heb standaard al last van maagzuur door m'n klepje wat niet helemaal goed meer sluit. Kan de afgelopen week niks meer eten na het avondeten (rond 19 uur) anders heb ik gegarandeerd last als ik ga liggen (meestal ergens na 12en). Zittend kan ik het allemaal wel verdragen, maar liggend is echt de horror :{w
Lig al standaard op m'n linkerzij, dat is beter te doen als de rechterzij.
Ik heb ook chronisch last van maagzuur, slik daar omeprazol voor en bijna nooit meer last van. Misschien eens checken bij de huisarts of dat iets voor jou is?

Tevens hoi ofzo :W :o
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176630362
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 11:01 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb ook chronisch last van maagzuur, slik daar omeprazol voor en bijna nooit meer last van. Misschien eens checken bij de huisarts of dat iets voor jou is?

Tevens hoi ofzo :W :o
Welkom! *O* :D
pi_176630378
Majo! :W
pi_176630387
Welkom Majo O+ hopelijk blijf je t/m september (correct me if i'm wrong) hier O+
  zaterdag 20 januari 2018 @ 11:37:21 #134
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176630840
Welkom Majo!!

Pff net weer een van de twee longrijpingsprikken gehad *ril*
  Moderator zaterdag 20 januari 2018 @ 11:45:53 #135
382129 crew  Donna
pi_176630961
Whaaaaaa MaJo!!!! *O* *O* *O*
pi_176631161
maagzuur check, al had ik erger verwacht met een slecht functioneert maagklepje. Op mijn linker zij is het meestal nog prima te doen. (dat is vast een "wacht maar" ;) )

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 22:52 schreef Jentin het volgende:

[..]

Dan post 'ie daar 'welke wagen hebben jullie', reageert één user met 'Lees anders even wat topics terug' en dan is het weer klaar tot maart ofzo :P
Dat valt denk ik wel mee wanneer er specifieke vragen en wensen zijn. in dit topic wordt er ook al een pagina mee vol gekletst.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 23:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oeh, een 3-in-1! Hm, moeilijk moeilijk. Ik ga maar eens met mijn vrouw rond kijken en dingen proberen.
als je het autostoeltje op de kinderwagen wil ben je wat beperkter in keuze. het autostoeltje van hetzelfde merk als de kinderwagen past meestal wel, een maxi-cosi past vaak met extra adapters. bij andere merken stoeltjes (zoals die van Blue_note) zal je moeten uitzoeken of daarvoor passende adapters zijn.

wel iets om over na te denken ivm je rugproblemen. dat werd mij iig wel aangeraden ivm gewrichtsproblemen. autostoeltje+kind wordt op den duur best zwaar. tegen die tijd kan je het stoeltje in de auto laten en alleen je kind eruit tillen+dragen, of het autostoeltje op het onderstel van de kinderwagen klikken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 20-01-2018 12:10:51 ]
pi_176631433
Welkom hier Majo!!

Ja, maagzuur, hier ook vaak last van. En door m’n nekhernia kan ik slecht/niet op mijn linkerzij liggen :')
pi_176631837
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:35 schreef silliegirl het volgende:
Ik had bij W. al voor de positieve test last van maagzuur. Is de hele zwangerschap gebleven. Hij had wel haar toen ‘ie geboren werd. Viel alleen wel heel snel uit, toen was ‘ie alsnog best een poos kaal :Z .

Nu nog geen maagzuur. Hopelijk duurt dat nog even ook...

Wel typisch hoe anders 2 zwangerschappen kunnen zijn. Verbaas me daar nu al over.
Ja? Ik heb tot nu toe het idee dat ik zwangerschap 1 aan het repeaten ben. Exact dezelfde eerste signalen (achteraf gezien) en dezelfde kwaaltjes tot nu toe. Maar goed ben pas 6 weken dus hè, wie weet :+.

Majo welkom *O* !
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176631955
Ha majo, welkom hier!

O+
pi_176632355
Ik las het al in het andere topic, ontzettend gefeliciteerd Majo! *O* Welkom!
pi_176632530
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 11:01 schreef MaJo het volgende:

[..]


Tevens hoi ofzo :W :o
Haha jij al hier? :*

Het kan altijd nog mis gaan en zo, maar het is zo tof hier te mogen posten. Dus dan meld ik me ook maar.. Hoi!

Ergens eind augustus of zo :')
pi_176632577
Majo!!! Gefeliciteerd! *O*

Peace!!! Jij ook gefeliciteerd! *O*

Vind het extra leuk voor jullie dames! Ik gun het iedereen maar wat hebben jullie er voor geknokt zeg! _O_
pi_176632605
Welkom, Peace & Majo! :) :*
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zaterdag 20 januari 2018 @ 13:56:32 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176633154
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 13:22 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Haha jij al hier? :*

Het kan altijd nog mis gaan en zo, maar het is zo tof hier te mogen posten. Dus dan meld ik me ook maar.. Hoi!

Ergens eind augustus of zo :')
Ik was het ook niet van plan maar toen las ik die post van Fuchsia en reageerde erop en dacht, fuck it, ben gewoon zwanger :D

Enne maak daar maar eind september van gekkie ;) Voor mij zou de UD gebaseerd op de tp nu 27 september zijn :)

Bedankt voor het warme welkom allemaal! O+ Ik zal denk ik nog niet superveel meeposten want het is zo ontzettend pril en nog een beetje onwerkelijk allemaal. Maar voor zwangerschapsgerelateerde dingen zal ik hier nu wel te vinden zijn :o Wat bizar dit allemaal zeg _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176633204
O+ !!!!!!

Zwanger is zwanger. O+
:)
pi_176633280
Welkom Majo en Peace O+ hopelijk blijven jullie heeeeeeeel lang *O*
pi_176633417
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 13:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik was het ook niet van plan maar toen las ik die post van Fuchsia en reageerde erop en dacht, fuck it, ben gewoon zwanger :D

Enne maak daar maar eind september van gekkie ;) Voor mij zou de UD gebaseerd op de tp nu 27 september zijn :)

Bedankt voor het warme welkom allemaal! O+ Ik zal denk ik nog niet superveel meeposten want het is zo ontzettend pril en nog een beetje onwerkelijk allemaal. Maar voor zwangerschapsgerelateerde dingen zal ik hier nu wel te vinden zijn :o Wat bizar dit allemaal zeg _O-
Oooh kak, september ja? Ik ben nu al een faalmoeder to be :')

Thnx voor alle welkom. Zooo onwerkelijk!
pi_176633634
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:25 schreef Aure het volgende:

[..]

We kopen wel een maxi cosi :) maar we hebben beiden (vooralsnog) geen rijbewijs, dus verdiep me verder niet zo in al die autostoeltjes. Misschien dat mijn vriend zijn rijbewijs nog gaat halen, dan wordt het een ander verhaal. Maar we wonen midden in de stad en hebben nooit de noodzaak van een auto gezien :D hoewel dat vast nog gaat veranderen met kind :+
Ja een maxicosi hebben is wel handig, als je bij andere in de auto gaat ofzo. Ook eventueel uit zkh na bevalling.

Mijn man heeft zijn rijbewijs gehaald toen ik hoogzwanger van onze eerste was. Ik heb hem nu een maand. Auto kochten we toen dochter 4 was en we inmiddels ook baby hadden. Met 1 kind vond ik het eigenlijk prima te doen zonder auto. Wij deden bijna alles op de fiets. Nog steeds veel eigenlijk. Pas met 2 kindjes vond ik het echt heel handig auto te hebben.
pi_176633653
Welkom peace en majo *O* ik duim voor plakkers!!
pi_176633769
En ook welkom Peace!! *O* *O*
pi_176634153
Peace ook natuurlijk welkom *O*
pi_176634188
Hier proberen we de knoop door te hakken vwb de babykamer en dan vooral wat er op de muren moet komen. Wil niet alles knalroze, roze met geel vind ik wel heel leuk geloof ik.

Morgen wat meubeltjes ophalen bij een vriendin en de kinderwagen *O*
pi_176634758
Heeft iemand toevallig een kortingscode voor Poobies.nl / Geboortekaartje.nl ?

Mijn kortingscode van 20% uit de Ouders van nu-magazine is helaas gedateerd..
Protège moi de mes désirs.
pi_176635108
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 14:59 schreef VitaBella het volgende:
Hier proberen we de knoop door te hakken vwb de babykamer en dan vooral wat er op de muren moet komen. Wil niet alles knalroze, roze met geel vind ik wel heel leuk geloof ik.

Morgen wat meubeltjes ophalen bij een vriendin en de kinderwagen *O*
Oeh, okergeel met zachtroze, daar heb ik wel mooie plaatjes van gezien O+
  zaterdag 20 januari 2018 @ 16:23:55 #155
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_176635499
quote:
5s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 15:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Heeft iemand toevallig een kortingscode voor Poobies.nl / Geboortekaartje.nl ?

Mijn kortingscode van 20% uit de Ouders van nu-magazine is helaas gedateerd..
PBNJ2018 ? :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_176635512
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 16:23 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

PBNJ2018 ? :)
Die had ik inderdaad gevonden! Hopen dat die in maart nog steeds geldig is. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_176636972
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 13:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik was het ook niet van plan maar toen las ik die post van Fuchsia en reageerde erop en dacht, fuck it, ben gewoon zwanger :D

Enne maak daar maar eind september van gekkie ;) Voor mij zou de UD gebaseerd op de tp nu 27 september zijn :)

Bedankt voor het warme welkom allemaal! O+ Ik zal denk ik nog niet superveel meeposten want het is zo ontzettend pril en nog een beetje onwerkelijk allemaal. Maar voor zwangerschapsgerelateerde dingen zal ik hier nu wel te vinden zijn :o Wat bizar dit allemaal zeg _O-
27 september kindjes zijn echt heel tof :Y O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 20 januari 2018 @ 18:24:24 #158
269689 crew  Viv
pi_176637296
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 14:14 schreef Peacefulll het volgende:
Oooh kak, september ja? Ik ben nu al een faalmoeder to be :')
Verboden woord! :( Tenminste, in het babytopic, maar je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen. ;)
pi_176637412
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 18:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Verboden woord! :( Tenminste, in het babytopic, maar je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen. ;)
:Y en we falen allemaal regelmatig keihard O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 20 januari 2018 @ 18:41:39 #160
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176637715
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 14:14 schreef Peacefulll het volgende:
Ik ben nu al een faalmoeder to be :')

Fixed!
*O*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176638800
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 15:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Oeh, okergeel met zachtroze, daar heb ik wel mooie plaatjes van gezien O+
Delen voor inspiratie mag altijd O-)
pi_176639826
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 16:23 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

PBNJ2018 ? :)
Is die alleen voor Poobies? Of ook voor geboortekaartjes.nl?

Edit: wss alleen voor Poobies maar ze hebben dezelfde kaarten zo te zien...

[ Bericht 4% gewijzigd door Miniem op 20-01-2018 20:27:57 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_176640434
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 18:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Verboden woord! :( Tenminste, in het babytopic, maar je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen. ;)
Oh excuses! Ik zag dat Lemijn mij al verbeterd had ;)
Maar echt, gewoon geen idee hebben in welke maand je ongeveer uitgerekend bent zegt ook wel dat ik het compleet niet verwacht had :')
23 februari echo *O*
pi_176640654
Malteser mijn respect voor jou is na vandaag nog veel meer gestegen. Ik ben sinds vanochtend ook aan het braken en kan geen slokje water binnenhouden, maar dat heb jij gewoon al maanden. En dan nog zo positief kunnen blijven. Temperatuur is ook iets gestegen 38.0
Net gebeld en moet toch even komen voor controle.
pi_176641268
Oke, we hebben een kaartjr.
Nu nog een tekst.... en eentje in het Turks... 🤔
Protège moi de mes désirs.
pi_176641504
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 20:51 schreef Sethiwe het volgende:
Malteser mijn respect voor jou is na vandaag nog veel meer gestegen. Ik ben sinds vanochtend ook aan het braken en kan geen slokje water binnenhouden, maar dat heb jij gewoon al maanden. En dan nog zo positief kunnen blijven. Temperatuur is ook iets gestegen 38.0
Net gebeld en moet toch even komen voor controle.
Kan het zijn dat je een griepje opgelopen hebt, ik voel me namelijk ookal kotsmisselijk. Alleen nog niet overgegeven. Sterkte :*
pi_176641520
23 februari spannend, Peace!! *O* O+ O+ O+
pi_176641900
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 11:01 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb ook chronisch last van maagzuur, slik daar omeprazol voor en bijna nooit meer last van. Misschien eens checken bij de huisarts of dat iets voor jou is?

Tevens hoi ofzo :W :o
Hoi zwangere O+ :W
Ik heb omeprazol inderdaad jaren geslikt. Ben toen langzaam gaan afbouwen en ging goed zonder. Voor 1 of 2x in de maand last vind ik het niet waard om mijzelf vol te proppen met medicatie. Maar blijkbaar nu toch nog een zwangerschapskwaaltjes dat ik nu al zoveel last heb. Heb m op m'n lijstje gezet om een receptje bij de gyn te gaan vragen dinsdag. Dank voor het meedenken :*

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 13:22 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Haha jij al hier? :*

Het kan altijd nog mis gaan en zo, maar het is zo tof hier te mogen posten. Dus dan meld ik me ook maar.. Hoi!

Ergens eind augustus of zo :')
Ja hoi zwangere O+ :W
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 20 januari 2018 @ 22:22:35 #169
269689 crew  Viv
pi_176643235
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 21:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oke, we hebben een kaartje.
Nu nog een tekst.... en eentje in het Turks... 🤔
Wij hadden gewoon geen tekst of versje of wat dan ook (meer om andere redenen hoor, wij vinden niet snel iets passend/mooi/leuk genoeg), maar haar Turkse opa & oma konden het kaartje dus prima lezen haha. :Y)
pi_176643888
Heel de zwangerschap door gekomen zonder striae, nu kijk ik net op mn buik vanwege weer harde buiken. Zie ik dat heel de zijkant vol zit met tijger strepen :( :o }:| :')
pi_176646372
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 19:31 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Delen voor inspiratie mag altijd O-)


https://pin.it/s3nbruppkxb45p (Krijg geen plaatjeslink)

pi_176646521
Niet doen hoor, nou moet ik dus nog een meisje }:| O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176648027
Oker en roze (en grijs/wit) komt hier ook in het babyhoekje en als we een ander huis hebben babykamer O+
pi_176648031
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 20:51 schreef Sethiwe het volgende:
Malteser mijn respect voor jou is na vandaag nog veel meer gestegen. Ik ben sinds vanochtend ook aan het braken en kan geen slokje water binnenhouden, maar dat heb jij gewoon al maanden. En dan nog zo positief kunnen blijven. Temperatuur is ook iets gestegen 38.0
Net gebeld en moet toch even komen voor controle.
:* Hoe is het nu? Hoe was de controle?
pi_176648276
De kleine deed het gelukkig goed. Wrs heb ik griep, dus thuis verder uitzieken. Was wel wat uitgedroogd, dus hebben ze vocht via het infuus gegeven.
pi_176648288
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 00:21 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

https://pin.it/s3nbruppkxb45p (Krijg geen plaatjeslink)

[ afbeelding ]
O+ O+
  zondag 21 januari 2018 @ 10:08:20 #177
409579 LuDann
All the way
pi_176648985
Van harte welkom Majo en peace! *O* Nog even samen posten hier, superleuk. O+

En hoi, ik leef nog (amper). De peuter en ik zijn beide erg verkouden en dat betekent in haar geval dat ze ´s nachts alleen een paar hazenslaapjes doet waarna ik haar de rest van de nacht aan de borst heb. Nu nacht 4 (5? ik weet het niet meer :') ) achter de rug en ik ben volkomen gesloopt. Alles doet zeer! *kreun* Dus ja, halve bijlees gedaan en ik kom verder niet zo mee.

Ik had natuurlijk wel onthouden van het verhaal van Spees dat gelukkig toch met een sisser afliep. Wat een opluchting! En ik las van IMA een goede NIPT en dat Fien nog in spanning zit (jeetje, heftig joh allemaal, ik duim voor jullie).

Aventura, gelukkig dat je vorige kamergenote weg is, wat een ramp zeg. En wat een heftig verhaal van die tweede kamergenote. Lig je nu nog steeds alleen of heb je weer een nieuwe?

OIT en bella: hoe gaat het met jullie als lijstaanvoerders? @OIT: de KS (een gentle sectio) staat al ingepland, ik kan hem last minute afzeggen als ik dat wil. Dus ik heb in principe nog wel een paar weken. Ik ben nu wat medische literatuur aan het doorspitten over bevallen na een eerdere KS, ik merk dat dat me wat meer houvast geeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 21-01-2018 10:18:17 ]
pi_176649577
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 10:08 schreef LuDann het volgende:
Van harte welkom Majo en peace! *O* Nog even samen posten hier, superleuk. O+

En hoi, ik leef nog (amper). De peuter en ik zijn beide erg verkouden en dat betekent in haar geval dat ze ´s nachts alleen een paar hazenslaapjes doet waarna ik haar de rest van de nacht aan de borst heb. Nu nacht 4 (5? ik weet het niet meer :') ) achter de rug en ik ben volkomen gesloopt. Alles doet zeer! *kreun* Dus ja, halve bijlees gedaan en ik kom verder niet zo mee.

Ik had natuurlijk wel onthouden van het verhaal van Spees dat gelukkig toch met een sisser afliep. Wat een opluchting! En ik las van IMA een goede NIPT en dat Fien nog in spanning zit (jeetje, heftig joh allemaal, ik duim voor jullie).

Aventura, gelukkig dat je vorige kamergenote weg is, wat een ramp zeg. En wat een heftig verhaal van die tweede kamergenote. Lig je nu nog steeds alleen of heb je weer een nieuwe?

OIT en bella: hoe gaat het met jullie als lijstaanvoerders? @OIT: de KS (een gentle sectio) staat al ingepland, ik kan hem last minute afzeggen als ik dat wil. Dus ik heb in principe nog wel een paar weken. Ik ben nu wat medische literatuur aan het doorspitten over bevallen na een eerdere KS, ik merk dat dat me wat meer houvast geeft.
zou je wat van je bevindingen willen delen? Daar ben ik ook erg benieuwd naar!
  zondag 21 januari 2018 @ 10:57:41 #179
409579 LuDann
All the way
pi_176649680
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 10:50 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

zou je wat van je bevindingen willen delen? Daar ben ik ook erg benieuwd naar!
Het is vrij specifiek waar ik naar zoek omdat ik niet zo goed uit de voeten kan met de algemene percentages voor een vaginale bevalling na KS, dus ik weet niet of je er wat mee kan. Jij had ook een spoed ks? Waarom lukte het niet?

Hier NVU (niet vorderende uitdrijving) van een niet goed ingedaald kind. Dat kon volgens mijn gyn komen door of weeënzwakte of foetopelviene disproportie. Ik heb nu met name wat info opgezocht over die laatste oorzaak en de kans op herhaling daarvan, en dan specifiek als het tweede kind een verwacht lager geboortegewicht heeft als het eerste. Die cijfers zijn an sich heel gunstig (70% slagingskans) als er dus geen ?echte? CPD aan ten grondslag ligt (d.w.z. een afwijking in het bekken waardoor een kind gewoon niet zou passen). Dus dat geeft mij wel hoop.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3140637/

[ Bericht 4% gewijzigd door LuDann op 21-01-2018 11:06:03 ]
  zondag 21 januari 2018 @ 11:00:44 #180
409579 LuDann
All the way
pi_176649730
Ugh, ik heb een nieuwe laptop die niet iets op een normale manier tussen komma´s kan plaatsen. Irritant. Die vraagtekens moeten dus komma´s zijn.
pi_176650143
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 10:08 schreef LuDann het volgende:

En hoi, ik leef nog (amper). De peuter en ik zijn beide erg verkouden en dat betekent in haar geval dat ze ´s nachts alleen een paar hazenslaapjes doet waarna ik haar de rest van de nacht aan de borst heb. Nu nacht 4 (5? ik weet het niet meer :') ) achter de rug en ik ben volkomen gesloopt. Alles doet zeer! *kreun* Dus ja, halve bijlees gedaan en ik kom verder niet zo mee.

Ik had natuurlijk wel onthouden van het verhaal van Spees dat gelukkig toch met een sisser afliep. Wat een opluchting! En ik las van IMA een goede NIPT en dat Fien nog in spanning zit (jeetje, heftig joh allemaal, ik duim voor jullie).

Aventura, gelukkig dat je vorige kamergenote weg is, wat een ramp zeg. En wat een heftig verhaal van die tweede kamergenote. Lig je nu nog steeds alleen of heb je weer een nieuwe?

OIT en bella: hoe gaat het met jullie als lijstaanvoerders? @OIT: de KS (een gentle sectio) staat al ingepland, ik kan hem last minute afzeggen als ik dat wil. Dus ik heb in principe nog wel een paar weken. Ik ben nu wat medische literatuur aan het doorspitten over bevallen na een eerdere KS, ik merk dat dat me wat meer houvast geeft.
Wat naar voor Wolk (en voor jullie!). Hoop dat ze snel opknapt. Bij mijn peuter was het na een dag of vijf wel voorbij, dus ik hoop dat het einde er bij jullie ook aan zit te komen! Beterschap!

Het gaat goed met mij! Ik ben er elke dag van overtuigd dat er 'iets' gaat beginnen, maar tot nu toe is er nog niks aan de hand. Het wordt ondertussen een beetje vermoeiend, inmiddels 2,5 week krampen waardoor ik echt waardeloos slaap, maar ik ben natuurlijk vooral erg blij dat ik (vandaag!) de 37 weken-grens heb behaald *O* Baby wordt nu op zo'n 3500-3700 gr geschat dus ik hoop niet dat het nog echt vijf weken gaat duren :')

Spannend voor jou wb ks / vaginale bevalling. Ben heel benieuwd wat het uiteindelijk wordt! Heeft je VK hier een duidelijk advies over gegeven?
pi_176650175
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 10:57 schreef LuDann het volgende:

[..]

Het is vrij specifiek waar ik naar zoek omdat ik niet zo goed uit de voeten kan met de algemene percentages voor een vaginale bevalling na KS, dus ik weet niet of je er wat mee kan. Jij had ook een spoed ks? Waarom lukte het niet?

Hier NVU (niet vorderende uitdrijving) van een niet goed ingedaald kind. Dat kon volgens mijn gyn komen door of weeënzwakte of foetopelviene disproportie. Ik heb nu met name wat info opgezocht over die laatste oorzaak en de kans op herhaling daarvan, en dan specifiek als het tweede kind een verwacht lager geboortegewicht heeft als het eerste. Die cijfers zijn an sich heel gunstig (70% slagingskans) als er dus geen ?echte? CPD aan ten grondslag ligt (d.w.z. een afwijking in het bekken waardoor een kind gewoon niet zou passen). Dus dat geeft mij wel hoop.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3140637/
bij mij starte de bevalling gewoon niet. Hormoonveter geprobeerd. Geen ontsluiting. Hij was met 33 weken ingedaald maar floepte er uit en wilde niet meer naar beneden. Ik ben van plan de verlos te mailen om die info op te vragen en de komende keer te bespreken. Ik wil graag weten wat er komen gaat.
  zondag 21 januari 2018 @ 12:39:06 #183
409579 LuDann
All the way
pi_176651334
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 11:24 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Wat naar voor Wolk (en voor jullie!). Hoop dat ze snel opknapt. Bij mijn peuter was het na een dag of vijf wel voorbij, dus ik hoop dat het einde er bij jullie ook aan zit te komen! Beterschap!

Het gaat goed met mij! Ik ben er elke dag van overtuigd dat er 'iets' gaat beginnen, maar tot nu toe is er nog niks aan de hand. Het wordt ondertussen een beetje vermoeiend, inmiddels 2,5 week krampen waardoor ik echt waardeloos slaap, maar ik ben natuurlijk vooral erg blij dat ik (vandaag!) de 37 weken-grens heb behaald *O* Baby wordt nu op zo'n 3500-3700 gr geschat dus ik hoop niet dat het nog echt vijf weken gaat duren :')

Spannend voor jou wb ks / vaginale bevalling. Ben heel benieuwd wat het uiteindelijk wordt! Heeft je VK hier een duidelijk advies over gegeven?
Thanks, hopelijk is ze snel beter inderdaad.

Ik begrijp je helemaal dat het vermoeiend begint te worden. Ik had bij mijn eerste een vroeggeboorte scare met 35 weken en liep vervolgens met voorweeën door tot 40+2. Ik was er totaal niet op ingesteld dat het nog zo lang zou duren en dat was denk ik wat het vooral zo zwaar maakte. Ik trek het dit keer beter (maar heb ook minder klachten). En 37 weken, wat een mijlpaal! *O*

De VK en de gyn hebben me goed voorgelicht hoor, maar uiteindelijk is het mijn beslissing. Ze geven geen richting of voorkeur aan. Logisch, maar wel lastig.
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 11:26 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

bij mij starte de bevalling gewoon niet. Hormoonveter geprobeerd. Geen ontsluiting. Hij was met 33 weken ingedaald maar floepte er uit en wilde niet meer naar beneden. Ik ben van plan de verlos te mailen om die info op te vragen en de komende keer te bespreken. Ik wil graag weten wat er komen gaat.
Met welke termijn hebben ze de inleiding geprobeerd? Is het misschien een optie om dit keer wat langer af te wachten om te zien of de bevalling toch gewoon op gang komt? Er is een FB groep die de Geboortebeweging heet waar ik regelmatig verhalen voorbij zie komen van vrouwen die langer dan 42 weken afwachten en dan toch gewoon spontaan bevallen.

Je kunt ook vast even op de site van de nvog kijken, daar staan folders over bevallen na een keizersnede en een keuzehulp. Daar zul je door je vk vast ook naar verwezen worden. http://www.nvog.nl/voorli(...)ochures/default.aspx
  zondag 21 januari 2018 @ 13:00:46 #184
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176651813
LuDann, wil je het specifiek weten omdat je eventueel nog een derde overweegt?

Hier heb ik de voorlichting over de keizersnede die ik zeker ga krijgen, doorgenomen. Er is aan me gevraagd of ik mee wil doen aan de Close - studie. Kort, en misschien niet helemaal correct uitgelegd, komt het erop neer dat ze de baarmoeder dan een - of tweelaags dichtmaken. Bij tweelaags willen ze kijken of er dan minder vaak een 'niche' of ribbel ontstaat, die bijvoorbeeld menstruatieklachten of miskramen kan veroorzaken. Weet je daar toevallig ook iets van?

En even nog voor mezelf jompelen, maar ik heb weer een eigen kamer. Ze kwamen er zelf mee, het is beter voor m'n rust. Fijn dus!!
pi_176652522
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 13:00 schreef Aventura het volgende:
LuDann, wil je het specifiek weten omdat je eventueel nog een derde overweegt?

Hier heb ik de voorlichting over de keizersnede die ik zeker ga krijgen, doorgenomen. Er is aan me gevraagd of ik mee wil doen aan de Close - studie. Kort, en misschien niet helemaal correct uitgelegd, komt het erop neer dat ze de baarmoeder dan een - of tweelaags dichtmaken. Bij tweelaags willen ze kijken of er dan minder vaak een 'niche' of ribbel ontstaat, die bijvoorbeeld menstruatieklachten of miskramen kan veroorzaken. Weet je daar toevallig ook iets van?

En even nog voor mezelf jompelen, maar ik heb weer een eigen kamer. Ze kwamen er zelf mee, het is beter voor m'n rust. Fijn dus!!
Fijn van je kamer! Rust! Heel goed.

Wel interessant, die Close-studie. Ik krijg nu ook mijn tweede keizersnede en hoogstwaarschijnlijk houden we het bij 2 kindjes. Maar man heeft eigenlijk altijd gedroomd van 3. Dus definitief is het zeer zeker nog niet. Hoewel hij nu wel roept me dit nooit meer aan te willen doen (alsof hij daar iets aan kan doen, wat natuurlijk niet zo is). Maar je weet niet hoe het loopt en hoe onze wens over een aantal jaar is.
En als ik dan lees over die ribbel en het al dan niet veroorzaken van miskramen....
pi_176652536
LuDann, beterschap voor Wolk en voor jou. Wil je straks eigenlijk gaan tandemvoeden? Want Wolk drinkt nog regelmatig bij je toch?
  zondag 21 januari 2018 @ 15:41:46 #187
409579 LuDann
All the way
pi_176654923
@Aventura: nee, we weten heel zeker dat we het bij 2 kinderen gaan houden. Ik wil liever geen ks omdat het herstel me zwaar viel de eerste keer en omdat ik heel graag een vaginale bevalling mee zou maken. Ik was de eerste keer onder algehele narcose en weet dus niks van de bevalling en heb bijna geen herinneringen aan de eerste dagen na de geboorte. Man en ik vonden beiden eerst de bevalling doormaken en daarna een spoedks een heel heftige ervaring die we niet graag zouden herhalen. Maar dat risico loop je dus altijd als je het vaginaal probeert, ook omdat ze laagdrempelig ingrijpen.

Ik weet niks van de Close-studie vrees ik, ik houd me als onderzoeker voornamelijk bezig met het bevolkingsonderzoek darmkanker dus dat is echt een heel andere hoek. Het klinkt wel interessant, denk je dat je mee gaat doen? En wat fijn dat je weer een eigen kamer hebt!

Ik kan me voorstellen dat dat onderzoek voor jou ook interessant is Malteser, zeker met het aantal miskramen dat je gehad hebt. En wat je zegt, je weet het nooit. Ik ben inderdaad van plan te tandemvoeden, al is het natuurlijk aan Wolk of ze dat wil straks. Ze drinkt nu nog zo´n 3 a 4 keer per etmaal. Ik las een tijdje terug geloof ik dat jij wellicht borstvoeding wilde gaan proberen, hoe sta je daar nu in?
pi_176656584
Ludann wat naar dat jullie zo verkouden zijn, beterschap :* !
Hier gaat het goed, ookal een paar weken voorweeën. Ik ben benieuwd of mn baarmoederhals(mond?) nu helemaal verstreken is - vorige week was ie voor de helft. :D Ik kan niet wachten om haar in mijn armen te mogen sluiten O+

En hoe gaat het bij jou verder ondanks de verkoudheid? O+
pi_176656613
Aventura hier ga ik even voor jompelen *O* *O* *O* ! Wat fijn dat je eindelijk weer een eigen kamertje hebt. O+
pi_176656663
Hoe gaat het met CassE? ze staat dan niet in het lijstje maar ik ben wel heel erg benieuwd hoe het (nu) gaat O+ Hoogzwanger en een eigen bedrijf lijkt mij ontzettend zwaar! :*
pi_176656701
Vitabella wat een mooie kleuren combinatie, op pinterest staan ook een héle boel voorbeelden waar je misschien iets aan hebt. Succes O+
  zondag 21 januari 2018 @ 17:25:33 #192
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176657245
@LuDann,dat is ook gewoon heftig wat jullie hebben meegemaakt. Spoed, narcose. Logisch dat je dan nu echt een goed beeld wil hebben van de oorzaak van het niet vorderen van de bevalling toen, en van de risico's van nog een al dan niet geplande ks.

Hier is het precies andersom, ik heb al een keer een vaginale bevalling gehad. Weliswaar wel op 't eind een sterrenkijkende baby dus pomp en flink duw, knip en trekwerk, maar daar wel redelijk snel van hersteld. Misschien dat ik daarom ook makkelijk accepteer dat dit een ks wordt. Het wordt hoogstwaarschijnlijk een redelijk tijdig geplande ingreep met een ruggenprik. Helaas niet met geknuffel op mijn borst gezien haar prematuriteit en dysmaturiteit, maar ik krijg haar als het kan wel eventjes te zien. Mijn man gaat wel met haar mee. Naar gelang mijn herstel word ik wel zo snel mogelijk naar haar toe gerold.
Dit zo tikkende realiseer ik me haast niet dat het over ons gaat, maar het is echt zo.
pi_176657477
Ludann beterschap voor jou en Wolk.

Aventura fijn dat je weer een eigen kamer hebt, kom je toch iets meer aan je rust toe.
Knuffel voor jou :* Tranen springen in mijn ogen als je over de bevalling schrijft.

[ Bericht 40% gewijzigd door Sethiwe op 21-01-2018 17:45:05 ]
pi_176657675
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 17:25 schreef Aventura het volgende:
@LuDann,dat is ook gewoon heftig wat jullie hebben meegemaakt. Spoed, narcose. Logisch dat je dan nu echt een goed beeld wil hebben van de oorzaak van het niet vorderen van de bevalling toen, en van de risico's van nog een al dan niet geplande ks.

Hier is het precies andersom, ik heb al een keer een vaginale bevalling gehad. Weliswaar wel op 't eind een sterrenkijkende baby dus pomp en flink duw, knip en trekwerk, maar daar wel redelijk snel van hersteld. Misschien dat ik daarom ook makkelijk accepteer dat dit een ks wordt. Het wordt hoogstwaarschijnlijk een redelijk tijdig geplande ingreep met een ruggenprik. Helaas niet met geknuffel op mijn borst gezien haar prematuriteit en dysmaturiteit, maar ik krijg haar als het kan wel eventjes te zien. Mijn man gaat wel met haar mee. Naar gelang mijn herstel word ik wel zo snel mogelijk naar haar toe gerold.
Dit zo tikkende realiseer ik me haast niet dat het over ons gaat, maar het is echt zo.
Er is nog geen idee wanneer het zover zal zijn verder?
  zondag 21 januari 2018 @ 18:01:51 #195
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176657899
Ja sethiwe en dat zijn dan eigenlijk nog puur de handelingen die ik omschrijf. Het meisje is nog zo klein. Ben ook bang dat ze hier toch nóg iets aan over heeft gehouden, behalve nu al heel klein zijn, aan het dagelijkse vechten om voeding. Niemand kan het vertellen. Waar we bij zoon vooral heel nieuwsgierig waren naar de ontmoeting zijn we nu vooral heel bezorgd. Ik zie echt als een berg op tegen de ingreep en wat er na gaat komen. En dat is dan weer zo oneerlijk eigenlijk tegenover de meis. Maar misschien slaan mijn gevoelens helemaal om zodra ik haar zie en ben ik vol trots en moed. Dan wordt het ook echter; het is nu zo onwerkelijk allemaal, wat ik zei, of het niet om ons gaat.

Venco, het is niet te zeggen. Feit is dat de 'kraan', die wagenwijd hoort open te staan om het kind te voeden, nu inmiddels bij elke meting open en dicht gaat. Dat kan niet verbeteren, maar alleen minder worden. De kraan gaat dicht en kan, nog slechter, bloed en zuurstof weer terugvoeren naar de placenta. Dat is niet goed, dan moet ze gehaald. Maar nog meer varen ze op de ctg's. Daaraan zien ze of het wel of niet goed gaat met de baby. Ik vind ze dan ook steeds spannender worden. Ook een reden dat ik blij ben dat ik alleen lig weer. Ik vind het niet prettig dat wildvreemden op dat grote scherm meekijken met hoe het met mijn kind gesteld is!
pi_176659165
Heel logisch Aventura, fijn dat je nu weer een eigen plek hebt!

Ik had al twee dagen steeds steken in mijn borsten. Begon me net af te vragen of het iets bijzonders was toen ik me bedacht dat ik mijn bh eens uit kon doen. Helpt wel :')
  Moderator zondag 21 januari 2018 @ 18:50:37 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176659230
Aventura wat lijkt me dat ontzettend heftig, zo'n zwangerschap met veel zorgen. Wel fijn dat je nu weer je eigen kamer hebt. Hopelijk blijft je meisje nog even zitten en komt ze nog flink wat grammen aan :*

Ik heb sowieso heel veel respect voor de meiden die het zo zwaar hebben. Ik ben altijd een trouwe lurker geweest dus volg jullie verhalen al een tijdje. Ook een :* voor Malteser en de andere medische dames.

Verder weet ik nog niet veel te zeggen. Moet het echt nog even laten bezinken allemaal :D De ouders en mijn broer en zus weten het nu. Er zijn al een paar traantjes gelaten waardoor het voor ons ook steeds echter wordt. Het gekke is dat wij er nog behoorlijk rustig onder zijn, ik had echt verwacht dat wij elkaar ook huilend in de armen zouden vallen zeg maar :@ Ik denk dat het onbevangene er ook wel vanaf is omdat we zo lang bezig zijn.

Nu me maar eens verdiepen in alles wat je nodig hebt voor een baby. Ik heb me al die jaren ingehouden door geen sites te checken dus ik kan nu los :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 21 januari 2018 @ 19:01:17 #198
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176659513
Huh ben je zwanger Majo! Dat had ik even gemist... Wat gaaf, gefeliciteerd!
  zondag 21 januari 2018 @ 19:02:37 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_176659553
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:01 schreef Aventura het volgende:
Ja sethiwe en dat zijn dan eigenlijk nog puur de handelingen die ik omschrijf. Het meisje is nog zo klein. Ben ook bang dat ze hier toch nóg iets aan over heeft gehouden, behalve nu al heel klein zijn, aan het dagelijkse vechten om voeding. Niemand kan het vertellen. Waar we bij zoon vooral heel nieuwsgierig waren naar de ontmoeting zijn we nu vooral heel bezorgd. Ik zie echt als een berg op tegen de ingreep en wat er na gaat komen. En dat is dan weer zo oneerlijk eigenlijk tegenover de meis. Maar misschien slaan mijn gevoelens helemaal om zodra ik haar zie en ben ik vol trots en moed. Dan wordt het ook echter; het is nu zo onwerkelijk allemaal, wat ik zei, of het niet om ons gaat.

Venco, het is niet te zeggen. Feit is dat de 'kraan', die wagenwijd hoort open te staan om het kind te voeden, nu inmiddels bij elke meting open en dicht gaat. Dat kan niet verbeteren, maar alleen minder worden. De kraan gaat dicht en kan, nog slechter, bloed en zuurstof weer terugvoeren naar de placenta. Dat is niet goed, dan moet ze gehaald. Maar nog meer varen ze op de ctg's. Daaraan zien ze of het wel of niet goed gaat met de baby. Ik vind ze dan ook steeds spannender worden. Ook een reden dat ik blij ben dat ik alleen lig weer. Ik vind het niet prettig dat wildvreemden op dat grote scherm meekijken met hoe het met mijn kind gesteld is!
Aventura, ik weet niet of je borstvoeding wil gaan geven maar misschien kun je je alvast inleven over het voeden van een prematuur/dysmatuur kindje. Op borstvoeding.com staat veel info. Toen ik beviel van mijn meiden hadden ze in het ziekenhuis alle informatie in een map. Ik had toen heel veel houvast aan kolven zodat ik mijn meiden toch nog kon voorzien van datgene wat ze zo hard nodig hadden. Sws sterkte met het afwachten, dat moet slopend zijn. :*
  zondag 21 januari 2018 @ 19:16:47 #200
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176659884
Het is ook ontzettend spannend Aventura, en het niet weten wat er gaat gebeuren, en wanneer, lijkt me killing. Ze laat volgens mij wel zien dat ze een vechtertje is :)

Lig je inmiddels in een wat rustigere omgeving?
pi_176660071
Aventura volkomen logisch dat je bezorgd bent. Je weet niet wat de toekomst zal brengen en hoe het allemaal zal gaan.
Wel herkenbaar dat het soms niet over jezelf lijkt te gaan
  Moderator zondag 21 januari 2018 @ 19:37:04 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176660507
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Huh ben je zwanger Majo! Dat had ik even gemist... Wat gaaf, gefeliciteerd!
Pas 4+3 dus ook nog erg pril ;) Thanks!

Wel leuk om met zoveel "bekenden" hier nu mee te mogen posten O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 21 januari 2018 @ 19:38:47 #203
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176660546
Yep eigen kamer weer! Even bijtanken en energie in onszelf steken.

Lief Majo. Zo leuk je hier te zien! Ik snap wel dar je niet helemaal loos gaat hoor. Je zat zo lang aan de 'andere kant'. En rustig aan doen kan ook he, het duurt nog efkes voor hij of zij er is. Ook ik lurk in andere oud topics, vandaar vraag ik me af of deze zwangerschap nu eventuele reisplannen `verstoort`?

Kyara, goede tip. Ik heb me al aardig ingelezen. Ik kan hier de befaamde Medela melkmachines gebruiken. Mocht 't goed gaan wil ik zeker de hele couveuseperiode kolven. Mogelijk daarna ook live voeden, al vallen mij de succespercentages vies tegen (dat dat lukt). De vpk gaf al aan dat investeren in een goede dubbele kolf in dat geval stukken voordeliger is dan huren en dat geloof ik graag. Dus nu even rondstruinen op mp, nieuw kopen is wel een flink dure grap.
pi_176661116
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 09:21 schreef Aventura het volgende:

[..]

nja, ik weet het ook neit, meer dat ik 't de laatste paar dagen voor 't eerst zo voel. Ik laat even weten wat de gynaecoloog zegt :)
En? :)
Protège moi de mes désirs.
pi_176661213
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:38 schreef Aventura het volgende:

Kyara, goede tip. Ik heb me al aardig ingelezen. Ik kan hier de befaamde Medela melkmachines gebruiken. Mocht 't goed gaan wil ik zeker de hele couveuseperiode kolven. Mogelijk daarna ook live voeden, al vallen mij de succespercentages vies tegen (dat dat lukt). De vpk gaf al aan dat investeren in een goede dubbele kolf in dat geval stukken voordeliger is dan huren en dat geloof ik graag. Dus nu even rondstruinen op mp, nieuw kopen is wel een flink dure grap.
Afhankelijk van je verzekering kan je die ook vergoed krijgen. Ik heb via een lactatiekundige een dubbelzijdige kolf gekocht en deze kon ik declareren bij zorgverzekering. Is volgens mij alleen als je hem via een lactatiekundige aanschaft. In ieder geval scheelde het me veel geld :)
  zondag 21 januari 2018 @ 20:04:05 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_176661234
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:38 schreef Aventura het volgende:
Kyara, goede tip. Ik heb me al aardig ingelezen. Ik kan hier de befaamde Medela melkmachines gebruiken. Mocht 't goed gaan wil ik zeker de hele couveuseperiode kolven. Mogelijk daarna ook live voeden, al vallen mij de succespercentages vies tegen (dat dat lukt). De vpk gaf al aan dat investeren in een goede dubbele kolf in dat geval stukken voordeliger is dan huren en dat geloof ik graag. Dus nu even rondstruinen op mp, nieuw kopen is wel een flink dure grap.
Ik ben toen echt vrij vlot na de ks al begonnen met kolven. Ook 's nachts. Heb tussendoor ook aangelegd maar de nadruk lag op kolven. Toen ze 6 weken waren (en 2 weken thuis) had ik ze gedeeltelijk live aan de borst. Hier dus wel een succes verhaal.
pi_176661265
Ik ben zoo besluiteloos nu ik zwanger ben. Moet nog iets van een poster op de muur babykamer maar ik kan gewoon niet kiezen. Hetzelfde heb ik met de geboortekaartjes. Knopen doorhakken is even niet mijn sterkste punt, maar tegelijkertijd geeft het me stress dat het nog niet gebeurd is. |:(

Morgen mijn allerlaatste dagje werken, en dan verlof *O*
pi_176661281
Klaag:

Ik wil dus ineens echt geen thee meer. En ik ben normaal echt een theedrinker, drink zeker een mok of 8 op een dag. Maar nu dus niet. Bah. Wil geen thee. Word er misselijk van.

Nee, ik wil echt al de hele dag Rivella drinken. Ik drink nooit Rivella. Heb het alleen sporadisch in huis voor bezoek. Nu stond er toevallig nog een fles, maar die is inmiddels leeg. En ik wil nog Rivella. Maar het is op. En de winkel is dicht, want zondagavond.

Zou het stom zijn om naar een benzinepomp te rijden voor een paar kleine flesjes? 8)7
  zondag 21 januari 2018 @ 20:06:11 #209
409579 LuDann
All the way
pi_176661300
De Spectra 9 plus is heel goedkoop Aventura! Ik heb hier zeker anderhalf jaar zeer veelvuldig mee gekolfd en was/ben er erg tevreden over. Met mij meerdere, zie het bv topic.

Nu even peuter op bed leggen.
pi_176661471
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:05 schreef silliegirl het volgende:
Klaag:

Ik wil dus ineens echt geen thee meer. En ik ben normaal echt een theedrinker, drink zeker een mok of 8 op een dag. Maar nu dus niet. Bah. Wil geen thee. Word er misselijk van.

Nee, ik wil echt al de hele dag Rivella drinken. Ik drink nooit Rivella. Heb het alleen sporadisch in huis voor bezoek. Nu stond er toevallig nog een fles, maar die is inmiddels leeg. En ik wil nog Rivella. Maar het is op. En de winkel is dicht, want zondagavond.

Zou het stom zijn om naar een benzinepomp te rijden voor een paar kleine flesjes? 8)7
Nee joh! Lekker doen O+ .
Ik was bij de eerste verzot op ijsklontjes idd wel eens een benzinepomp bezocht ervoor :+
Nu, homemade croutons O+ O+ en mozzarella sticks van de ah die ik net nog even snel haalde rond sluitingstijd van de ah :9~
♥ J & S
pi_176661485
Even een snelle op-de-valreep-tip: op hema.nl alleen vandaag nog 15% korting met de code FRIEND15.

Morgen lees ik bij.
Dit, dat, alles.
pi_176661486
Avontura, fijn dat je weer een eigen kamer hebt! Lekker uitrusten.

Haha Sillie, gewoon doen als je er zin in hebt! Ik had het een tijdje met fristi :D

En Songeur bijna met verlof, wat chill!

Ik zit vandaag gewoon op de helft! 16 weken geleden testte ik positief en was ik volledig in paniek :') en nu kijk ik zo enorm uit naar juni en hoewel we nog ontzettend veel moeten doen (verbouwen bijvoorbeeld :') ) heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt O+
pi_176661841
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:05 schreef silliegirl het volgende:
Klaag:

Ik wil dus ineens echt geen thee meer. En ik ben normaal echt een theedrinker, drink zeker een mok of 8 op een dag. Maar nu dus niet. Bah. Wil geen thee. Word er misselijk van.

Nee, ik wil echt al de hele dag Rivella drinken. Ik drink nooit Rivella. Heb het alleen sporadisch in huis voor bezoek. Nu stond er toevallig nog een fles, maar die is inmiddels leeg. En ik wil nog Rivella. Maar het is op. En de winkel is dicht, want zondagavond.

Zou het stom zijn om naar een benzinepomp te rijden voor een paar kleine flesjes? 8)7
Zelfde hier met thee! Ik ben/was verslaafd aan sinaasappelsap en witlof. Is na de 16e week wat minder geworden. Laatste tijd is het alles met grapefruit O+ :')

Lekker je flesjes (laten) halen hoor, zulke dingen kunnen echt intens gelukkig maken :P

Aventura, fijn dat je even tot rust kan komen nu. En wat een zorgen hebben jullie aan je hoofd. Ik heb heeeel veel respect voor hoe je hier mee om gaat :*
pi_176661920
Oh en vandaag ledikantje, commode en kinderwagen bij een vriendin opgehaald *O* vervolgens zijn zij, haar man en haar 7 jarige dochter weer met ons mee naar huis gereden om alles in elkaar te zetten O+ ze had ook nog allemaal spulletjes voor erbij, zonnekappen, regenkappen, horretjes en trappelzakken. Oh en nog een kolfapparaat! Bedje kan trouwens meegroeien tot een jaar of 10 geloof ik en daar had ze ook alles bij, dus de komende 10 jaar ligt de kleine goed :7
pi_176661927
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:28 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Zelfde hier met thee! Ik ben/was verslaafd aan sinaasappelsap en witlof. Is na de 16e week wat minder geworden. Laatste tijd is het alles met grapefruit O+ :')

Lekker je flesjes (laten) halen hoor, zulke dingen kunnen echt intens gelukkig maken :P

Aventura, fijn dat je even tot rust kan komen nu. En wat een zorgen hebben jullie aan je hoofd. Ik heb heeeel veel respect voor hoe je hier mee om gaat :*
Witlof ja, dat is ook zoiets. Ik lust dus ECHT geen witlof. Gewoon niet. nooit gedaan ook.

Aten we pas bij mans opa en oma. Wat denk je? We aten witlof. Ik dus uit beleefdheid maar wat genomen, maar dat smaakte echt zo goed, dat ik 4x opnieuw heb opgeschept. Mijn man zat zo te kijken: :o . Want ik lust het normaal ECHT niet. Nu dus wel. Kennelijk. Bizar eigenlijk hoe dat werkt.
  zondag 21 januari 2018 @ 20:34:09 #216
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_176661971
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:03 schreef Songeur het volgende:

[..]

Afhankelijk van je verzekering kan je die ook vergoed krijgen. Ik heb via een lactatiekundige een dubbelzijdige kolf gekocht en deze kon ik declareren bij zorgverzekering. Is volgens mij alleen als je hem via een lactatiekundige aanschaft. In ieder geval scheelde het me veel geld :)
Hier ook een kolf aangeschaft, maar gewoon bij een webwinkel. Kreeg 80,- vergoed. Dus niet via de lactatiekundige. Even je aanvullende verzekering checken 😊
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_176662030
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:31 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Witlof ja, dat is ook zoiets. Ik lust dus ECHT geen witlof. Gewoon niet. nooit gedaan ook.

Aten we pas bij mans opa en oma. Wat denk je? We aten witlof. Ik dus uit beleefdheid maar wat genomen, maar dat smaakte echt zo goed, dat ik 4x opnieuw heb opgeschept. Mijn man zat zo te kijken: :o . Want ik lust het normaal ECHT niet. Nu dus wel. Kennelijk. Bizar eigenlijk hoe dat werkt.
_O- heel bijzonder hoe dat werkt ja. Ben benieuwd of je het blijft lusten als je niet meer zwanger bent!
pi_176662035
Ludann bedankt voor het reageren. Heb een stukje van je link gelezen maar het was niet op mijn situatie van toepassing. Heel veel beterschap! :@ (had ook wel even eerder gemogen)

Komt denk ik omdat het me toch wel hoog zit denk ik, het niet weten waar ik aan toe ben.

Heb de verlos een mail gestuurd en mijn vragen alvast gesteld. Dan kan ze me donderdag vast wel meer vertellen.
pi_176662377
Goed dat je vk vast gemaild hebt DagenNachtdromer, dan kan ze ook zorgen dat ze de antwoorden paraat heeft haha.

Sillie, ik zou die Rivella gewoon gaan halen hoor... Ik heb nu ook zin in Rivella :') Gek is dat hoe dat werkt dat je dingen ineens wel of niet kunt lusten. En dat dat dan ook nog tijdens de zwangerschap kan veranderen.

VB wat fijn al die spulletjes! Handig als mensen in je omgeving tof spul hebben :)

Aure, wat gaat het snel. 20 weken alweer. Qua alles wat je moet doen heb je vast nog tijd zat.. Wat moet er allemaal verbouwt worden?
  zondag 21 januari 2018 @ 22:34:55 #220
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176664849
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

En? :)
Ze wist het niet!! Was een assistent, morgen even aan een andere gynaecoloog vragen :)

Mochten mensen hier nog andere vragen hebben, ik zie hier elke dag weer een horde gynaecologen. En ze vragen elke dag of ik vragen hebben. Dus wil je iets algemeen weten, ik kan 't voorleggen :D

Silliegirl, ik begrijp je helemaal. Misschien woon je vlakbij een treinstation, tegenwoordig hebben ze daar automaten met contactloos betalen. Maar bij een pomp hebben ze het vast ook :)
pi_176664878
Ik heb nog een vraagje trouwens, vergeten bij de vk neer te leggen vrijdag, maar misschien hebben jullie tips/herkenning:

Ik merk heel vaak dat ik moet plassen tijdens het lopen of als ik sta. Maar als ik dan ga zitten lukt het niet }:| soms begint mini dan flink te schoppen en dan kan ik gelijk stoppen met proberen :')

Helpt ook niet mee dat een collega toevallig vrijdag een half horror verhaal kwam ophangen over haar bevallingen en dat ze op t einde alleen maar liggend in een bad kon plassen (ik heb geen bad :{). Herkenbaar voor iemand? Hoe los je het op?
  zondag 21 januari 2018 @ 22:40:15 #222
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176664950
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:36 schreef VitaBella het volgende:
Ik heb nog een vraagje trouwens, vergeten bij de vk neer te leggen vrijdag, maar misschien hebben jullie tips/herkenning:

Ik merk heel vaak dat ik moet plassen tijdens het lopen of als ik sta. Maar als ik dan ga zitten lukt het niet }:| soms begint mini dan flink te schoppen en dan kan ik gelijk stoppen met proberen :')

Helpt ook niet mee dat een collega toevallig vrijdag een half horror verhaal kwam ophangen over haar bevallingen en dat ze op t einde alleen maar liggend in een bad kon plassen (ik heb geen bad :{). Herkenbaar voor iemand? Hoe los je het op?
Je bekken kantelen? Je voeten op een krukje? Ik had het vooral juist met poepen, en dan na de bevalling. Alsof alles van plaats was verschoven (nou ja, alsof... Dat was denk ik ook zo).
  zondag 21 januari 2018 @ 22:41:44 #223
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176664978
En de dames met kolftips, ik heb even m'n verzekering bekeken en ik krijg 1malig 75 euro, of ik nu huur of koop. Goede tip om dit even te checken dus! Dank! Ik zal eens naar die Spectra kijken!
  Moderator zondag 21 januari 2018 @ 22:48:50 #224
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176665120
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:38 schreef Aventura het volgende:
Yep eigen kamer weer! Even bijtanken en energie in onszelf steken.

Lief Majo. Zo leuk je hier te zien! Ik snap wel dar je niet helemaal loos gaat hoor. Je zat zo lang aan de 'andere kant'. En rustig aan doen kan ook he, het duurt nog efkes voor hij of zij er is. Ook ik lurk in andere oud topics, vandaar vraag ik me af of deze zwangerschap nu eventuele reisplannen `verstoort`?

Kyara, goede tip. Ik heb me al aardig ingelezen. Ik kan hier de befaamde Medela melkmachines gebruiken. Mocht 't goed gaan wil ik zeker de hele couveuseperiode kolven. Mogelijk daarna ook live voeden, al vallen mij de succespercentages vies tegen (dat dat lukt). De vpk gaf al aan dat investeren in een goede dubbele kolf in dat geval stukken voordeliger is dan huren en dat geloof ik graag. Dus nu even rondstruinen op mp, nieuw kopen is wel een flink dure grap.
We hadden dit jaar Sri Lanka op de planning staan maar al wel met het idee om dat pas heel laat te boeken voor het geval het raak zou zijn. Geen enkele moeite mee om dat plan voorlopig in de koelkast te zetten :D Nu gaan we lekker 2 weekjes met de auto in Europa op vakantie denk ik :)

Ik ga de komende tijd gewoon lekker meelezen en af en toe wat posten als ik vragen heb. Het zal vooral aftellen worden naar de eerste echo!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176665269
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:40 schreef Aventura het volgende:

[..]

Je bekken kantelen? Je voeten op een krukje? Ik had het vooral juist met poepen, en dan na de bevalling. Alsof alles van plaats was verschoven (nou ja, alsof... Dat was denk ik ook zo).
Bekken kantelen doet nog niet veel helaas. Krukje is een goede! Die ga ik morgen proberen.
pi_176667768
Pff, heb sinds drie dagen nu pijn aanm’n linkerzij/rug. Kan nog amper zitten. Altijd fijn in de trein. En altijd fijn ook als mensen per se naast je moeten zitten terwijl er zoveel andere lege plekken zijn.
* D.U.M.A.N. is chago.
Nog een week.. nog een week...
Protège moi de mes désirs.
  maandag 22 januari 2018 @ 08:28:09 #227
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176667859
Je hebt 't best zwaar duman! Maar het eind is in zicht. Nog maar een week! Is een weekje eerste klas reizen nog een idee?
pi_176668698
DUMAN, sterkte deze laatste week!

Aventura, wat is het allemaal spannend en onzeker voor jullie. Als in: Hoe gaat jullie meisje opstarten? Tegen welke problemen gaat ze aanlopen? Enz. Pffff, dan kun je echt 100x beter een sonde nodig hebben.

Oké, dingen die ik kennenlijk verbannen had in mijn hoofd:
- schoenen niet meer fatsoenlijk kunnen strikken
- liters afscheiding :r
- dat het voelt als de marathon van New York als ik van beneden naar zolder ben gelopen

Mijn man liet vanmorgen een boterham aanbranden in de broodrooster. Dus heel ons huis ruikt nu alsof de crematie van tante Sien zojuist voltooid is. En ik kom net binnen van de fysio en ga dus gelijk gruwelijk over mijn nek. Zwanger zijn, I really love it!
  maandag 22 januari 2018 @ 10:15:05 #229
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176669125
Ik kom weer even zwaaien! Had een zware week waarin ik me erg rot voelde en constant vreselijk misselijk was. Inmiddels tabletten voorgeschreven gekregen en nu gaat het beter. Ook omdat ik toegeef aan de vermoeidheid en mezelf meer rust gun.

Ben 6 weken zwanger en heb het idee dat mijn benen steviger zijn geworden (billen ook). Nu al of beeld ik het me in? :'). En die borsten dan?! :D!
pi_176669287
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 09:50 schreef Malteser het volgende:
Mijn man liet vanmorgen een boterham aanbranden in de broodrooster. Dus heel ons huis ruikt nu alsof de crematie van tante Sien zojuist voltooid is. En ik kom net binnen van de fysio en ga dus gelijk gruwelijk over mijn nek. Zwanger zijn, I really love it!
Sorry maar hardop gelachen _O-
  maandag 22 januari 2018 @ 10:35:14 #231
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176669476
Getver Malteser!
pi_176669491
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 09:50 schreef Malteser het volgende:

Mijn man liet vanmorgen een boterham aanbranden in de broodrooster. Dus heel ons huis ruikt nu alsof de crematie van tante Sien zojuist voltooid is. En ik kom net binnen van de fysio en ga dus gelijk gruwelijk over mijn nek. Zwanger zijn, I really love it!
Sorry ik moest lachen :D :*

En die kwaaltjes, daar heb ik ook al last van }:| behalve dan die veters strikken, dat gaat nog prima.

@songeur: het is een keuken/stukje woonkamer verbouwing dus het valt wel mee :)

Duman, sterkte :*
pi_176670665
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 08:28 schreef Aventura het volgende:
Je hebt 't best zwaar duman! Maar het eind is in zicht. Nog maar een week! Is een weekje eerste klas reizen nog een idee?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_176670674
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 09:50 schreef Malteser het volgende:

Mijn man liet vanmorgen een boterham aanbranden in de broodrooster. Dus heel ons huis ruikt nu alsof de crematie van tante Sien zojuist voltooid is. En ik kom net binnen van de fysio en ga dus gelijk gruwelijk over mijn nek. Zwanger zijn, I really love it!
_O-
Zet alle ramen open en ga even een ommetje doen? :)
Protège moi de mes désirs.
pi_176670685
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:34 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ze wist het niet!! Was een assistent, morgen even aan een andere gynaecoloog vragen :)
Jammer, haha. Woensdag ga ik weer naar de vk, zal het dan ook vragen (als ik het niet vergeet). Ben benieuwd of ze hetzelfde zullen zeggen. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_176670761
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

_O-
Zet alle ramen open en ga even een ommetje doen? :)
Helaas vanwege bekkeninstabiliteit niet mogelijk (heb daarom een rolstoel via de zorgwinkel geleend). Maar heb beneden een raam open gezet en de afzuigkap op standje orkaankracht en ben zelf boven gaan liggen. Zal straks wel minder zijn met de lucht.
pi_176670829
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:48 schreef Malteser het volgende:

[..]

Helaas vanwege bekkeninstabiliteit niet mogelijk (heb daarom een rolstoel via de zorgwinkel geleend). Maar heb beneden een raam open gezet en de afzuigkap op standje orkaankracht en ben zelf boven gaan liggen. Zal straks wel minder zijn met de lucht.
Hopelijk tocht het flink door, dan. :)
Protège moi de mes désirs.
  maandag 22 januari 2018 @ 12:58:15 #238
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176671977
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onzin! De laatste loodjes kunnen ook zonder (uitzonderlijke) complicaties als die van mij of Malteser gewoon pittig zijn hoor. Goed dat je naar huis gaat, maak het jezelf makkelijker!
pi_176672466
Duman, de laatste loodjes kunnen gewoon zwaar zijn. En dan kan je nog zoveel mensen bedenken die het nog moeilijker hebben maar dat veranderd niks aan je eigen situatie. Goed dat je naar huis gaat, en hopelijk kom je die laatste week nog door!

Malteser ik moest zo hard lachen om de crematie van Tante Sien _O- Hopelijk is de geur snel weg. Dat marathongevoel herken ik. Heb ik bij de meest simpele klusjes :')

Ik ga mn laatste dag ook vervroegd naar huis. Kan amper op een stoel zitten, benen zijn heel zwaar en tintelen en heb wat pijn in mn bovenbuik. Voel me niet heel fijn. Straks thuis lekker kopje thee drinken en beentjes hoog. O+
  maandag 22 januari 2018 @ 13:54:29 #240
409579 LuDann
All the way
pi_176672882
Zo, wilde gisteravond nog wat posten maar helaas bedtijddrama met de peuter. Pff, knallende koppijn van het slaapgebrek ondanks bijslaap poging. Ik heb vanochtend een zielig vogeltje afgeleverd bij het KDV, peuter moet ook nodig wat slaap inhalen eigenlijk. Nu voel ik me een beetje schuldig dat ik haar niet thuis heb gehouden maar ik kon zelf even niet meer.

Aventura, het lijkt me erg beangstigend allemaal en ik kan me niet goed een voorstellen maken van hoe het moet zijn voor jullie. De onzekerheid lijkt me slopend.

Malteser, oh nee! Wat rot zeg, kon je man niet even een raampje openzetten voordat je binnen kwam?

Majo, Sri Lanka staat hier ook op het verlanglijstje voor ooit, ver in de toekomst. Maar een ideale vakantie met kinderen lijkt me over een jaar of 6 een roadtrip door de VS. Kamperen in natuurreservaten en obscure musea langs de snelweg af. Ik ga maar vast sparen. :P

Duman, wat vervelend van de pijnklachten zeg. Als het maar niet over wil gaan zou ik vanuit huis proberen te werken die laatste week of je ziek melden.

Ik vertelde van de week geloof ik hier over de mogelijke urineweginfectie die ik zou hebben, de dipstick test was licht positief maar de huisarts wilde eerst nog de kweek afwachten omdat ik niet zo heel veel klachten had. Nou, dus toch full-blown urineweginfectie. -O- Misschien dat ik me daardoor zo lamlendig voel. Ik vind het vervelend dat ik nu toch weer antibiotica moet slikken maar het is niet anders.

Oh, en! Mijn vk heeft me een tijd geleden laten zien hoe je kunt voelen of je baby ingedaald en vast in het bekken ligt (vibi). En nu voelde ik vanochtend en nu denk ik dat dat misschien wel zo is. :o Het hoofd ligt niet meer zo los in ieder geval maar ik durf niet zo goed te voelen omdat ik bang ben hem er weer uit te wippen. :') Vrijdag heb ik een afspraak bij de gyn, als ´ie dan echt ingedaald is dan zeg ik de ks af. Dat zou me echt veel vertrouwen geven in de kans van slagen namelijk.
pi_176673130
Oh, dat zou wel ideaal zijn, Lu! Ik duim voor je. Beterschap met de urineweginfectie, wel suf dat je toch moest afwachten zeg. -O-
  maandag 22 januari 2018 @ 14:25:37 #242
409579 LuDann
All the way
pi_176673487
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:06 schreef zon_sterren het volgende:
Oh, dat zou wel ideaal zijn, Lu! Ik duim voor je. Beterschap met de urineweginfectie, wel suf dat je toch moest afwachten zeg. -O-
Bedankt! En dat afwachten was ook wel met mijn eigen inbreng hoor, ik weet dat urineweginfecties vaak vanzelf overgaan en heb al 2 keer antibiotica moeten slikken deze zwangerschap. Maar zo op het eind is het toch wel nodig. Heb net voor de grap even mijn temperatuur opgemeten en die is toch bijna 39 graden, had ik totaal niet verwacht eigenlijk.

Hoe is het met jou? Wanneer is je eerste echo ook alweer? Hoe voel je je?
pi_176673556
Is dit artikel al voorbij gekomen? Interessante hypothese aan het eind. https://www.nrc.nl/nieuws(...)eken-zeggen-a1589043
  maandag 22 januari 2018 @ 15:11:18 #244
409579 LuDann
All the way
pi_176674566
Ja, ik had het gelezen en vond het erg interessant, bedankt Wup.
pi_176674997
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 09:50 schreef Malteser het volgende:
Mijn man liet vanmorgen een boterham aanbranden in de broodrooster. Dus heel ons huis ruikt nu alsof de crematie van tante Sien zojuist voltooid is. En ik kom net binnen van de fysio en ga dus gelijk gruwelijk over mijn nek. Zwanger zijn, I really love it!
Gatverdamme :o. Ik liet van de week iets aanbranden omdat dreumes aandacht wilde, dacht nog jee kan ik hier eindelijk weer een beetje tegen, gelukkig ben ik niet meer zwanger :@. En dan misselijk worden van de déjà-vu.
pi_176675556
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:25 schreef LuDann het volgende:

[..]

Bedankt! En dat afwachten was ook wel met mijn eigen inbreng hoor, ik weet dat urineweginfecties vaak vanzelf overgaan en heb al 2 keer antibiotica moeten slikken deze zwangerschap. Maar zo op het eind is het toch wel nodig. Heb net voor de grap even mijn temperatuur opgemeten en die is toch bijna 39 graden, had ik totaal niet verwacht eigenlijk.

Hoe is het met jou? Wanneer is je eerste echo ook alweer? Hoe voel je je?
Lief dat je het vraagt! Mijn eerste echo is over 3 weken, dus moet nog even geduld hebben. Ik ben nu vooral moe. :') En nog steeds constant honger maar weinig eetlust, beetje irritant.
pi_176676946
Jullie gaan snel.... straks even bijlezen. :@

Ik heb de vk gebeld en ze vond het geen probleem dat ik bij de eerste echo pas 6w4d zwanger was. Wel wat aan de vroege kant, maar geen reden om ‘m te verplaatsen, want er is genoeg te aanschouwen. Dus ik hou het gewoon bij 29 januari. Over een week! :o
:)
pi_176676976
Fuchs! Morgen is het zo ver, toch? Ik duim echt zooooo hard voor je! Mag je een beetje in de ochtend? Ik weet dat alle spanning na morgen nog niet over is, maar dan ben je wel weer zo'n hele grote drempel verder! Hoe ver zou je moeten zijn ongeveer?
pi_176677124
Niet bijgelezen.
Net huisbezoek vk gehad zo naar het ziekenhuis. Beginnende PE klachten :{ wat ben ik emotioneel zeg!!
pi_176677197
Ach Bella, logisch dat je emotioneel bent :* sterkte!!
pi_176677576
Sterkte Bella! :*
pi_176677646
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 17:28 schreef BellaaElisa het volgende:
Niet bijgelezen.
Net huisbezoek vk gehad zo naar het ziekenhuis. Beginnende PE klachten :{ wat ben ik emotioneel zeg!!
Oh, oh... heel veel knuffels. :*
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 18:07:05 #253
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176677732
Bella wat rot! Hopelijk valt het allemaal uiteindelijk toch mee :* En wat is PE? Ik moet nog even wennen aan de afkortingen hier :@

Fuchs morgen al echo, spannend! Ik ga zoooooo hard voor je duimen, deze keer móét het gewoon goed gaan :*

Soof ook al snel een echo! Ik mag 9 februari al, ik ben dan 7+1. Ook best vroeg maar dat is blijkbaar het beleid :)

Even een vraagje: ik heb sinds 2 dagen ontzettende rugpijn, echt alsof ik gisteren de hele dag dingen heb lopen sjouwen. Kan dit al een symptoom zijn? Lijkt me zo vroeg om al zo erge last van mijn (onder)rug te hebben :@

Edit: nu ik er over nadenk zou ik ook wel eens een blaasontsteking kunnen hebben, zo voelt het ook wel een beetje. Toch maar eens voor de zekerheid urine inleveren. Vannacht moest ik er ook een keer of 4 uit...
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176677761
MaJo dat kan zeker. Dat had ik bij m’n eerste heel erg in het begin. Gelukkig verdween het daarna als sneeuw voor de zon.

9 feb! Fijn MaJo ook snel.
:)
pi_176677766
WACHT EENS EVEN, ik heb weer wat gemist hoor! Hallo MaJo O+ *O* O+

Bella, veel sterkte :*

Verder niet bijgelezen maar ik zag MaJo en wilde even jompelen :@
Make your own kind of music.
pi_176677767
Oh en inderdaad even laten checken. :+
:)
  maandag 22 januari 2018 @ 18:15:43 #257
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176677851
Bella, wat vervelend! Ik leef met je mee. Hopelijk valt het mee.

Majo, PE is kort voor pre- eclampsie. In de volksmond zwangerschapsvergiftiging.
pi_176678045
Sterkte, Bella!
pi_176678053
Sterkte Bella!

Majo, ik had juist zo pril ook lage rugpijn. Duurde een paar dagen, toen was het ook ineens weer over. En dat vaak plassen is ook heel herkenbaar. Maar bij twijfel altijd even je urine laten checken inderdaad!
pi_176678220
Hier ook lage rugpijn en veel plassen :')
Dus herkenbaar hoor Majo, had het bij de eerste twee ook..

Ow niet leuk! Sterkte Bella

En verder gewoon :* voor iedereen die het kan gebruiken!
pi_176678715
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:29 schreef WupWup het volgende:
Is dit artikel al voorbij gekomen? Interessante hypothese aan het eind. https://www.nrc.nl/nieuws(...)eken-zeggen-a1589043
Interessant WupWup! Bij hypnobirthing benaderen ze het “stagneren” van ontsluiting/de bevalling ook heel positief. Ze noemen het een rustfase.

Oh nee Bella wat klote!!! Heel veel sterkte!

Malteser ik moest ook lachen om tante Sien. _O-

En wat een goed nieuws van Spees! O+ En nog een dikke :* voor Aventura. Alles gelezen maar was veeeeel info....

Man en ik vertrekken zo weer naar cursusavond hypnobirthing. Zin in. :) We gaan het hebben over affirmaties. Zinnen die je tegen jezelf kunt zeggen/herhalen tijdens de bevalling. Bijv:
- Elke wee brengt me dichter bij mijn kind.
- Ik vertrouw erop dat mijn lichaam en baby weten wat het moet doen.

Klinkt misschien zweverig maar ik kan me voor mezelf goed voorstellen dat het me houvast kan geven tijdens de weeën. Om je hiermee ergens op te concentreren.
Dit, dat, alles.
pi_176678942
Wat schrikken, Bella! Hopelijk valt het mee. Sterkte :* :*
pi_176679257
BellaaElisa hopelijk valt het mee, sterkte :*
  maandag 22 januari 2018 @ 19:35:45 #264
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176679389
Sterkte daar, Bella!
Ik had in de eerste weken ook die lage rugpijn en veel moeten plassen. Al is 4 x per nacht wel érg veel.
pi_176679662
Sterkte Bella! Hopelijk valt het mee :*
pi_176679861
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:07 schreef MaJo het volgende:
Bella wat rot! Hopelijk valt het allemaal uiteindelijk toch mee :* En wat is PE? Ik moet nog even wennen aan de afkortingen hier :@

Fuchs morgen al echo, spannend! Ik ga zoooooo hard voor je duimen, deze keer móét het gewoon goed gaan :*

Soof ook al snel een echo! Ik mag 9 februari al, ik ben dan 7+1. Ook best vroeg maar dat is blijkbaar het beleid :)

Even een vraagje: ik heb sinds 2 dagen ontzettende rugpijn, echt alsof ik gisteren de hele dag dingen heb lopen sjouwen. Kan dit al een symptoom zijn? Lijkt me zo vroeg om al zo erge last van mijn (onder)rug te hebben :@

Edit: nu ik er over nadenk zou ik ook wel eens een blaasontsteking kunnen hebben, zo voelt het ook wel een beetje. Toch maar eens voor de zekerheid urine inleveren. Vannacht moest ik er ook een keer of 4 uit...
Man, wat gaan jullie snel!!

Bella wat ontzettend naar. Heel veel sterkte.

Wat spannend alle komende echo's. Speciaal even voor Fuchs: heel erg veel succes morgen. Ik duim voor een heel mooi hartje :*

Majo, thnx voor het stellen van de vraag hier. Ik heb nl ook 2 symptomen: veel plassen en last van mijn onderrug. Herkenbaar dus lees ik hier.

Edit: Ik heb pas 23 feb mijn eerste echo, als ik bijna 9 weken ben. Is dat standaard? Of zou ik ook eerder mogen? Ik voel me nu zo in niemandsland zitten.. :')
pi_176679905
Sterkte Bella! :* Verder slechte bijlees gedaan :@

quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 17:19 schreef Svane het volgende:
Fuchs! Morgen is het zo ver, toch? Ik duim echt zooooo hard voor je! Mag je een beetje in de ochtend? Ik weet dat alle spanning na morgen nog niet over is, maar dan ben je wel weer zo'n hele grote drempel verder! Hoe ver zou je moeten zijn ongeveer?
O+ Ah zo lief! Morgen is de dag ja en ik ben zo ontzettend zenuwachtig sinds vanmorgen. Op m'n werk gelukkig wel afleiding gehad, maar zenuwen zijn nu in alle glorie terug. Ik durf er gewoon niet vanuit te gaan dat het goed is, maar hoop het zo hard. En als het wel goed blijkt te zijn, weet ik helaas ook dat het niet hoeft te blijven. Eerst dus maar die drempel op en over :7
Volgens eigen berekening ben ik morgen 7+3 en afspraak is 11.15 uur. Dat is prima, want ik slaap graag uit en hoeven we ook niet in de file er heen. Zal je zien dat ik morgen knettervroeg wakker ben :')

quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:07 schreef MaJo het volgende:
Bella wat rot! Hopelijk valt het allemaal uiteindelijk toch mee :* En wat is PE? Ik moet nog even wennen aan de afkortingen hier :@

Fuchs morgen al echo, spannend! Ik ga zoooooo hard voor je duimen, deze keer móét het gewoon goed gaan :*

Soof ook al snel een echo! Ik mag 9 februari al, ik ben dan 7+1. Ook best vroeg maar dat is blijkbaar het beleid :)

Even een vraagje: ik heb sinds 2 dagen ontzettende rugpijn, echt alsof ik gisteren de hele dag dingen heb lopen sjouwen. Kan dit al een symptoom zijn? Lijkt me zo vroeg om al zo erge last van mijn (onder)rug te hebben :@

Edit: nu ik er over nadenk zou ik ook wel eens een blaasontsteking kunnen hebben, zo voelt het ook wel een beetje. Toch maar eens voor de zekerheid urine inleveren. Vannacht moest ik er ook een keer of 4 uit...
Ja thanx! Ik hoop het ook zo! O+

7+1 is volgens mij wel een mooie termijn hoor. Hier wilde ze al echo doen met 6+3, maar dat wilde ik zelf niet.
Lijkt mij verstandig om je urine te laten checken ja!
pi_176679965
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:57 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Man, wat gaan jullie snel!!

Bella wat ontzettend naar. Heel veel sterkte.

Wat spannend alle komende echo's. Speciaal even voor Fuchs: heel erg veel succes morgen. Ik duim voor een heel mooi hartje :*

Majo, thnx voor het stellen van de vraag hier. Ik heb nl ook 2 symptomen: veel plassen en last van mijn onderrug. Herkenbaar dus lees ik hier.
Ah lief, dank je wel! :*

Grappig hoe snel die symptomen starten. Ik heb wisselend symptomen. Vooral veel last van afscheiding :r waardoor ik 2 a 3 keer per dag denk dat het mis is. :') Inlegkruisjes for life *O*
pi_176681057
Nog even een yay voor een eigen kamer aventura!

Bella :* wat rot, sterkte!

Fuchs succes morgen :*.

Peace ik heb mijn eerste echo ook pas bij ruim 9 weken.. verschilt een beetje per vk denk ik en eerlijk: het is nu ook topdrukte met intakes heb ik me laten vertellen :+.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176681125
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:40 schreef Feyre het volgende:
Nog even een yay voor een eigen kamer aventura!

Bella :* wat rot, sterkte!

Fuchs succes morgen :*.

Peace ik heb mijn eerste echo ook pas bij ruim 9 weken.. verschilt een beetje per vk denk ik en eerlijk: het is nu ook topdrukte met intakes heb ik me laten vertellen :+.
Hihi dat heb ik wel gezien aan de streepjesregen van de afgelopen maand!!! Ik vroeg het me af. Vooral omdat het bij ons niet vanzelf ging en ik nog tot 12 weken oid bij het ziekenhuis loop.
Misschien eerder een controle oid. Had ik misschien gehoopt ;). Dan zit er niks anders op dan weer ergens een zak geduld vandaan halen :')
pi_176681473
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:42 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Hihi dat heb ik wel gezien aan de streepjesregen van de afgelopen maand!!! Ik vroeg het me af. Vooral omdat het bij ons niet vanzelf ging en ik nog tot 12 weken oid bij het ziekenhuis loop.
Misschien eerder een controle oid. Had ik misschien gehoopt ;). Dan zit er niks anders op dan weer ergens een zak geduld vandaan halen :')
Hm ja kan hoor en als je echt wil kan je toch bellen en vragen of je niet eerder mag/kan? :) niet geschoten is altijd mis. Hier ging dat gewoon ook echt niet ivm drukte, maar wie weet heb je geluk.

Verder vind ik dit dus ook echt bluh, dat niemandsland. Ik heb gematigd kwaaltjes maar niet zo zwaar dat je echt denkt: ik ben kei zwanger.. en ik zou het zo graag aan iedereen vertellen maar ja, eerst maar eens een kloppend hartje zien. Nog twee weken en tot die tijd probeer ik er niet teveel bij na te denken want ik kan er nu toch niks mee.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  maandag 22 januari 2018 @ 20:52:32 #272
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176681474
Bella, kak! Hopelijk loopt dat met een sisser af en heb je vlot een fijne ontmoeting met jullie kindje O+

Malteser en Aventura wat heb ik veel respect voor jullie spirit. Ondanks alles houden jullie je koppie omhoog en dat vind ik zo knap. <3

Songeur en duman ook bezig aan de laatste loodjes van het werkende leven! Hier ook. Nog 3 dagen (en ik wil niet meer :’))

Peace en Majo wat ben ik blij jullie hier te zien *O* met secondelijm aan de z&g bank vast en voer een maand of acht blakende babies!

Fuchs, veel succes morgen :*

Wup, interessant artikel! Het onderstreept mijn gevoel. We moeten zoveel voordat er ingegrepen wordt. Een voorbeeld dat ronddoolt in mijn hoofd is dat ik bij nr 1 succesvol bijna 2 uur heb geperst. Zonder persweeën. Was dat leuk? Niet perse, maar ik had die tijd zo hard nodig voor mijn eigen proces en de baby reageerde niet negatief op de situatie. Ik ben uiteindelijk niet geholpen, niet geknipt en niksen daar ben ik de vk nog zo dankbaar voor. We zijn goed in de gaten gehouden en mochten het zélf doen. Laatst was ik bij de vk en toen vertelde ik dit en toen zei ze ‘bij een tweede mag dat echt niet zo lang duren, na een half uur gaan we toch andere maatregelen treffen.’ Uh nee, dat denk ik toch niet. Ik wil geen ingrepen die sec gebaseerd worden op de klok. Ik heb het nu specifiek in mijn geboorteplan opgenomen. *foetale nood e.a. daar gelaten.

Oh en mijn dwarskop ligt nog steeds dwars :{ ik word er inmiddels un peu nerveus van. Behoorlijk, eigenlijk. Bijna 35 w. Maar eens kijken wat de vk er morgen van zegt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 22 januari 2018 @ 20:54:44 #273
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176681545
Sterkte Bella!

MaJo, dat herken ik wel. Ik had het vorige week zo erg dat ik mijn werkzaamheden moest onderbreken en ben gaan liggen. Sindsdien is het hier een stuk rustiger.

Spannend al die eerste echo's. Hier is 1 februari de dag en het gaat allemaal zooooo traag hè.

Cursus hypnobirthing lijkt me trouwens wel wat maar word een beetje knorrig van de prijzen :'). Lijkt me wel de moeite waard tho.
pi_176681620
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:52 schreef Feyre het volgende:

[..]
Verder vind ik dit dus ook echt bluh, dat niemandsland. Ik heb gematigd kwaaltjes maar niet zo zwaar dat je echt denkt: ik ben kei zwanger.. en ik zou het zo graag aan iedereen vertellen maar ja, eerst maar eens een kloppend hartje zien. Nog twee weken en tot die tijd probeer ik er niet teveel bij na te denken want ik kan er nu toch niks mee.
Heel herkenbaar! :* Mijn familie wil nu ook vanalles voor de komende maanden plannen, waarvan ik nog niet weet of we dan kunnen, maar ik wil het ze ook nog niet vertellen voor we de eerste echo's gehad hebben. Lastig.
pi_176681660
Veel sterkte Bella! Ik duim dat het mee valt allemaal.

Succes morgen Fuchs altijd spannend de eerste echo.

Ik ga inmiddels kapot van de zenuwen. Ik ben heeeel bang morgen gebeld te worden met een slechte uitslag. We krijgen woensdag pas uitslag maar bij een slechte uitslag bellen ze vaak al eerder. Ik slaap ook amper 's nachts en ik kan aan niets anders denken. Bah. Sorry voor t geklaag
  maandag 22 januari 2018 @ 21:05:37 #276
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_176681925
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:42 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Hihi dat heb ik wel gezien aan de streepjesregen van de afgelopen maand!!! Ik vroeg het me af. Vooral omdat het bij ons niet vanzelf ging en ik nog tot 12 weken oid bij het ziekenhuis loop.
Misschien eerder een controle oid. Had ik misschien gehoopt ;). Dan zit er niks anders op dan weer ergens een zak geduld vandaan halen :')
Vergeet niet dat je er áltijd voor kunt kiezen om bij een ‘gewoon’ echobureau een echo te laten maken :* (maar snap ook dat dat in jouw situatie iets lastiger ligt misschien..) Maar heel fijn dat je in dit topic post, welkom nog O+

Sterkte Bella! ;( :*

Fuchs; hoop dat alles goed zit morgen. Ik zag net jouw post in ‘en dan gaat het mis’ en schrok eigenlijk gelijk :{ Gelukkig (wat een slechte woordkeuze in deze) was t een gewone reactie. :*

Majo; welkom!! Blij voor je O+

Fien; jeetje wat slopend idd. Ik duim heel hard op goed bericht..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_176681989
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:06 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Interessant WupWup! Bij hypnobirthing benaderen ze het “stagneren” van ontsluiting/de bevalling ook heel positief. Ze noemen het een rustfase.

Oh nee Bella wat klote!!! Heel veel sterkte!

Malteser ik moest ook lachen om tante Sien. _O-

En wat een goed nieuws van Spees! O+ En nog een dikke :* voor Aventura. Alles gelezen maar was veeeeel info....

Man en ik vertrekken zo weer naar cursusavond hypnobirthing. Zin in. :) We gaan het hebben over affirmaties. Zinnen die je tegen jezelf kunt zeggen/herhalen tijdens de bevalling. Bijv:
- Elke wee brengt me dichter bij mijn kind.
- Ik vertrouw erop dat mijn lichaam en baby weten wat het moet doen.

Klinkt misschien zweverig maar ik kan me voor mezelf goed voorstellen dat het me houvast kan geven tijdens de weeën. Om je hiermee ergens op te concentreren.
Ik zal het even onderstrepen voor je ;).

Ik ben zo nuchter als wat en ik had zo’n zweverig type bij onze normale bevallingscursus. Ik krijg daar dus echt jeuk van, zulke zweverige dingen, immers als broodnuchter persoon snap ik dat niet en kan ik er niets mee. Boyy was I wrong. (Vooroordelen much yes).
Maar haar mantra “blijf rustig tussen de weeën, ontspan, tussen de weeën heb je geen pijn en ontspan, doordat je ontspant begeleid je de baby naar beneden, visualiseer je dat je baby zakt” enz. is echt het ENIGE dat me in die waas nog bij bleef en dat is echt mijn houvast geweest.

Inmiddels vind ik het niet zweverig meer en zweer ik bij een positieve mindset O+. Dat en zo lang mogelijk blijven sporten. Het is immers een fysieke uitputtingslag :P.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176682153
Fuchsia, hier draaien de duimen morgen heel hard voor jullie.

Fien, wat killing, die onzekerheid. Ik hoop zo op goed nieuws voor jullie.

Kim, een kleine dwarsligger. Zou je voor een versie poging willen/durven gaan? Of heb je daar nog niet over nagedacht?

Peace, je zou ook bij een echobureau eerder kunnen kijken. Mijn VK biedt het standaard aan vanaf 8 weken (en declareert die echo niet, ze bieden het als een soort service). Ik had mijn echo bij 7w3d vanwege eerder miskramen. Wellicht dat je al bij een VK terecht kunt, ondanks ziekenhuistraject. Desnoods betaal je die eerste echo uit eigen zak.
pi_176682190
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:57 schreef zon_sterren het volgende:

[..]

Heel herkenbaar! :* Mijn familie wil nu ook vanalles voor de komende maanden plannen, waarvan ik nog niet weet of we dan kunnen, maar ik wil het ze ook nog niet vertellen voor we de eerste echo's gehad hebben. Lastig.
Ja dat is idd ook de minder handige praktische kant.. Maar je wil het ook gewoon van de daken schreeuwen omdat je gewoon zo blij bent O+!

Fien oh ja logisch dat je nu helemaal de zenuwen hebt! Ik hoop dat je toch een beetje kunt slapen vannacht. Ik duim heel hard voor je dat er morgen niet gebeld wordt (tenzij het goed nieuws is, dan wel natuurlijk). Sterkte meis :*.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176682311
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:57 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Man, wat gaan jullie snel!!

Bella wat ontzettend naar. Heel veel sterkte.

Wat spannend alle komende echo's. Speciaal even voor Fuchs: heel erg veel succes morgen. Ik duim voor een heel mooi hartje :*

Majo, thnx voor het stellen van de vraag hier. Ik heb nl ook 2 symptomen: veel plassen en last van mijn onderrug. Herkenbaar dus lees ik hier.

Edit: Ik heb pas 23 feb mijn eerste echo, als ik bijna 9 weken ben. Is dat standaard? Of zou ik ook eerder mogen? Ik voel me nu zo in niemandsland zitten.. :')
Ik had bij de eerste ook pas bij 9,5 week de eerste echo. Ooooh dat wachten verschrikkelijk... Schijnt ook wel normaal te zijn.
:)
pi_176682390
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:58 schreef Fien10 het volgende:
Veel sterkte Bella! Ik duim dat het mee valt allemaal.

Succes morgen Fuchs altijd spannend de eerste echo.

Ik ga inmiddels kapot van de zenuwen. Ik ben heeeel bang morgen gebeld te worden met een slechte uitslag. We krijgen woensdag pas uitslag maar bij een slechte uitslag bellen ze vaak al eerder. Ik slaap ook amper 's nachts en ik kan aan niets anders denken. Bah. Sorry voor t geklaag
Oh Fien :* Wat een nare onzekerheid. Vind dat ook maar niks hoor dat hele ‘je wordt gebeld als het slecht is’. Alsof je dan juist op een telefoontje zit te wachten.
:)
  maandag 22 januari 2018 @ 21:17:49 #282
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176682417
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 21:11 schreef Malteser het volgende:
Fuchsia, hier draaien de duimen morgen heel hard voor jullie.

Fien, wat killing, die onzekerheid. Ik hoop zo op goed nieuws voor jullie.

Kim, een kleine dwarsligger. Zou je voor een versie poging willen/durven gaan? Of heb je daar nog niet over nagedacht?

Peace, je zou ook bij een echobureau eerder kunnen kijken. Mijn VK biedt het standaard aan vanaf 8 weken (en declareert die echo niet, ze bieden het als een soort service). Ik had mijn echo bij 7w3d vanwege eerder miskramen. Wellicht dat je al bij een VK terecht kunt, ondanks ziekenhuistraject. Desnoods betaal je die eerste echo uit eigen zak.
Ik weet het niet zo goed. Ze heeft de hele zwangerschap nog niet in hoofdligging gelegen, dus gevoelsmatig voelt forceren niet fijn. That having said: de bevalling van nr 1 begon bij 37.4 met gebroken vliezen en hoewel dat nul voorspellende waarde heeft, merk ik dat die start én termijn me niet lekker zit zolang ze dwars ligt. Als ik nu immers met gebroken vliezen begin is dat toch wel een gevalletje risico en onhandig en zo en een geplande ks vóór 39 weken vind ik niks en nou ja. Als ze haar goed kunnen draaien zou dat het vooruitzicht wel rust geven, want dan kan ik gewoon rustig afwachten tot de natuurlijke bevalling begint.

Feitelijk gezien heeft ze best nog wat tijd, maar gevoelsmatig tikt die tijd veel te hard omdat nr 1 dus relatief vroeg kwam.

Als iemand me kan beloven dat ze 40 weken blijft zitten dan zal dat gegeven alleen al een hoop rust terug brengen denk ik :+


Fien, ik hoop dat ze snel bellen met een goede uitslag, dit is natuuuurlijk killing. Dat mag er zijn :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176682784
Thnx voor het welkom nog en de reacties op de echo.
Ik ga het eens met man overleggen en me eerst eens inlezen over het hoe en wat. Wat dat betreft heb ik ruim 2 jaar de tijd gehad om alles te lezen en uit te pluizen, maar nooit echt gedaan of zo. Een echo bij een echobureau vind ik ook nog wel een goed idee. Of gewoon tussendoor het ZH nog eens bellen voor een gaatje. Ik heb Zwolle altijd als heel erg meedenkend en fijn ervaren, dus wie weet mag ik eerder komen :)

*plakt zichzelf vast aan het Z&G bankje*
  maandag 22 januari 2018 @ 21:33:51 #284
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_176682989
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 21:27 schreef Peacefulll het volgende:
Thnx voor het welkom nog en de reacties op de echo.
Ik ga het eens met man overleggen en me eerst eens inlezen over het hoe en wat. Wat dat betreft heb ik ruim 2 jaar de tijd gehad om alles te lezen en uit te pluizen, maar nooit echt gedaan of zo. Een echo bij een echobureau vind ik ook nog wel een goed idee. Of gewoon tussendoor het ZH nog eens bellen voor een gaatje. Ik heb Zwolle altijd als heel erg meedenkend en fijn ervaren, dus wie weet mag ik eerder komen :)

*plakt zichzelf vast aan het Z&G bankje*
Logisch ook hoor dat je dat niet gedaan hebt :) Wat dat betreft heb je nu tijd genoeg daarvoor en voordat je zwanger bent is het toch een soort zelfkastijding ofzo..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_176683399
Jullie gaan hard. Veel dames die wachten op een eerste echo. Blijft een slopende tijd hoor.

Kim ik snap best dst het je onrustig maakt. Heb je het al met vk besproken? Toch kan baby gewoon draaien nog toch? Ik kwam vandaag bij vk en toen kwamen we erachter dat baby ineens dwars ligt. Terwijl dat vorige week nog niet was.. Dat maakt me ook best gespannen trouwens :P

Duman hoe ist nu?
pi_176683457
Ik heb Majo en Peacefull wel al gefeliciteerd maar nog een welkom geheten, welkom!! O+

Peace ik zou idd even een echobureau bellen, met 7/8 weken kan je vaak wel terecht en deze eerste weken tot een eerste echo zijn vreselijk en gaan enorm traag!

Bella wat een schrik! Hopelijk valt het alles mee :* !

Fuch morgen is het zo ver! Mijn duimen draaien!

Fien dat wachten moet vreselijk zijn! We duimen voor een goede uitslag woensdag! Hang in there :*

Ik las een eigen kamer voor Aventura! Heel fijn!

Malteser met een nare licht in huis, is het inmiddels al weg?!

De dwars ligger van Kim, wat stom en meisje draai je nog even om voor je moeder en jezelf :*

Wat betreft eerste echo, nog 1 weekje.. aankomende maandag eindelijk kijken, bang dat het niet nodig is omdat ik in mijn hoofd voor die tijd toch wel weer bloed heb :') . Echt mijn kwalen zijn op vermoeidheid na weg en dat maakt me zo onzeker. Ik hoop uiteraard op een hartje maar een ma zit wel erg hoog op het te verwachten lijstje.

[ Bericht 0% gewijzigd door klaprooss op 22-01-2018 22:04:04 ]
♥ J & S
pi_176683562
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 21:45 schreef Songeur het volgende:

Duman hoe ist nu?
Kut. _O-
Heb net staand en liggend tv gekeken, zitten lukt niet. Ben echt benieuwd hoe ik morgen de dag door ga komen. Zo maar even laten masseren door manlief.

Hoe gaat het met jou? Jij hebt.... verlof! *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_176684222
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 21:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Kut. _O-
Heb net staand en liggend tv gekeken, zitten lukt niet. Ben echt benieuwd hoe ik morgen de dag door ga komen. Zo maar even laten masseren door manlief.

Hoe gaat het met jou? Jij hebt.... verlof! *O*
Kan de vk niets voor je betekenen? Wat rot dat je zo’n pijn hebt! Bijna verlof dacht ik he, elke dag is er nu vast 1 te veel! :*
♥ J & S
  maandag 22 januari 2018 @ 22:14:31 #289
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176684289
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 21:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Kut. _O-
Heb net staand en liggend tv gekeken, zitten lukt niet. Ben echt benieuwd hoe ik morgen de dag door ga komen. Zo maar even laten masseren door manlief.

Hoe gaat het met jou? Jij hebt.... verlof! *O*
Duman, waarom meld je je niet ziek? Dit is toch geen doen zo?

Ik snap heel goed dat ziek melden ook niet fijn is, maar jouw lijf geeft heel duidelijk een grens aan. Doe desnoods nog wat thuis/via Skype of wat ook, maar morgenochtend weer het OV in lijkt niet echt een puik plan :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 22 januari 2018 @ 22:42:50 #290
409579 LuDann
All the way
pi_176685122
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:05 schreef zon_sterren het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt! Mijn eerste echo is over 3 weken, dus moet nog even geduld hebben. Ik ben nu vooral moe. :') En nog steeds constant honger maar weinig eetlust, beetje irritant.
Oh, dat duurt dan echt zooo lang he! Sterkte met afwachten, die vermoeidheid in het begin is niet fijn.

Sterkte ook aan de andere dames met afwachten! Met name een dikke knuffel voor Fien en Fuchsia.

Ik ben verder benieuwd naar een update van Bella, hopelijk is het geen PE en valt het allemaal mee.

Kim, wat vervelend dat je beeb nog steeds niet goed ligt. Ik kan me voorstellen dat je je inmiddels zorgen gaat maken.

Songeur met verlof! *O*
pi_176685239
Jullie gaan echt te snel om alles goed te volgen en te reageren maar ik leef met alle mooie, moeilijke en ontroerende momenten mee!

Vandaag 12 weken echo gehad. Alles top! Kindje lag hele tijd op en neer te hupsen, zo mooi om te zien! Datum blijft op 8-8-18 staan.
Iemand zin in nub? Als een foto plaatsen me ooit lukt dan 🙄

  maandag 22 januari 2018 @ 23:03:25 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_176685626
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 22:46 schreef noa11 het volgende:
Jullie gaan echt te snel om alles goed te volgen en te reageren maar ik leef met alle mooie, moeilijke en ontroerende momenten mee!

Vandaag 12 weken echo gehad. Alles top! Kindje lag hele tijd op en neer te hupsen, zo mooi om te zien! Datum blijft op 8-8-18 staan.
Iemand zin in nub? Als een foto plaatsen me ooit lukt dan 🙄

[ afbeelding ]
overduidelijke meisjesnub deze O+
disclaimer
pi_176685929
Bedankt voor alle duimen :* Ik weet niet hoe snel ik morgen post na de echo, dus ga vooral niet zitten F5en :+

Songeur verlof *O*

Fien, ik hoop dat je morgen niet gebeld wordt! Sterkte met afwachten :*

Duman, sterkte met de laatste daagjes werken. Kan je niet vanuit huis werken, zodat je de trein niet in hoeft

Peace, ik heb mij ook nauwelijks ingelezen. Dat werd op een gegeven moment te pijnlijk. Ik hou mij nu ook nog maar even in, met veel moeite.

Noa een goede 12 weken echo *O* Geen idee van nubben :+

quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 21:47 schreef klaprooss het volgende:

Fuch morgen is het zo ver! Mijn duimen draaien!

Wat betreft eerste echo, nog 1 weekje.. aankomende maandag eindelijk kijken, bang dat het niet nodig is omdat ik in mijn hoofd voor die tijd toch wel weer bloed heb :') . Echt mijn kwalen zijn op vermoeidheid na weg en dat maakt me zo onzeker. Ik hoop uiteraard op een hartje maar een ma zit wel erg hoog op het te verwachten lijstje.
Herkenbaar. :{ Ik verwacht dus constant bloed en het helpt ook niet dat ik het letterlijk voel lopen.Ik hoop dat je je week een beetje door komt, uiteraard zonder bloed en met een mooi kloppend hartje volgende week! :*
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 23:20:35 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176685952
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:10 schreef CassElliot het volgende:
WACHT EENS EVEN, ik heb weer wat gemist hoor! Hallo MaJo O+ *O* O+

Bella, veel sterkte :*

Verder niet bijgelezen maar ik zag MaJo en wilde even jompelen :@
Aw thanks O+ Dat gaat de komende dagen nog wel vaker gebeuren heb ik het vermoeden :D _O-

quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:15 schreef Aventura het volgende:
Bella, wat vervelend! Ik leef met je mee. Hopelijk valt het mee.

Majo, PE is kort voor pre- eclampsie. In de volksmond zwangerschapsvergiftiging.
Bedankt! Ik kon de afkorting even niet plaatsen. Hopelijk is het loos alarm!

quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:09 schreef Soof-87 het volgende:
MaJo dat kan zeker. Dat had ik bij m’n eerste heel erg in het begin. Gelukkig verdween het daarna als sneeuw voor de zon.

9 feb! Fijn MaJo ook snel.
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:28 schreef silliegirl het volgende:
Sterkte Bella!

Majo, ik had juist zo pril ook lage rugpijn. Duurde een paar dagen, toen was het ook ineens weer over. En dat vaak plassen is ook heel herkenbaar. Maar bij twijfel altijd even je urine laten checken inderdaad!
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:39 schreef Loj het volgende:
Hier ook lage rugpijn en veel plassen :')
Dus herkenbaar hoor Majo, had het bij de eerste twee ook..

Ow niet leuk! Sterkte Bella

En verder gewoon :* voor iedereen die het kan gebruiken!
Fijn dat de lage rugpijn herkenbaar is, heb ik toch wel een echte "kwaal" te pakken. Laten we het maar zien als een goed teken ;)

quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Sterkte daar, Bella!
Ik had in de eerste weken ook die lage rugpijn en veel moeten plassen. Al is 4 x per nacht wel érg veel.
Ik heb sowieso wel een zwakke blaas dus 2x per nacht normaal is al geen uitzondering. Wie weet valt het in dat licht dan nog wel mee. Maar zal een dezer dagen voor de zekerheid wel even urine inleveren.

quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:57 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Man, wat gaan jullie snel!!

Bella wat ontzettend naar. Heel veel sterkte.

Wat spannend alle komende echo's. Speciaal even voor Fuchs: heel erg veel succes morgen. Ik duim voor een heel mooi hartje :*

Majo, thnx voor het stellen van de vraag hier. Ik heb nl ook 2 symptomen: veel plassen en last van mijn onderrug. Herkenbaar dus lees ik hier.

Edit: Ik heb pas 23 feb mijn eerste echo, als ik bijna 9 weken ben. Is dat standaard? Of zou ik ook eerder mogen? Ik voel me nu zo in niemandsland zitten.. :')
Wel lastig dat je nog zo lang moet wachten, je kunt eens bellen of er echt niet eerder plek is? Aan de andere kant heb je met een echo bij 9 weken wel meer zekerheid dan bij 7 weken maar je moet wel weer langer wachten. Het vloog me gisteren even aan dat we sowieso nog 8 maanden moeten wachten totdat het kindje er is, wat duurt dat opeens lang zeg :D _O-

quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:59 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Sterkte Bella! :* Verder slechte bijlees gedaan :@

[..]

O+ Ah zo lief! Morgen is de dag ja en ik ben zo ontzettend zenuwachtig sinds vanmorgen. Op m'n werk gelukkig wel afleiding gehad, maar zenuwen zijn nu in alle glorie terug. Ik durf er gewoon niet vanuit te gaan dat het goed is, maar hoop het zo hard. En als het wel goed blijkt te zijn, weet ik helaas ook dat het niet hoeft te blijven. Eerst dus maar die drempel op en over :7
Volgens eigen berekening ben ik morgen 7+3 en afspraak is 11.15 uur. Dat is prima, want ik slaap graag uit en hoeven we ook niet in de file er heen. Zal je zien dat ik morgen knettervroeg wakker ben :')

[..]

Ja thanx! Ik hoop het ook zo! O+

7+1 is volgens mij wel een mooie termijn hoor. Hier wilde ze al echo doen met 6+3, maar dat wilde ik zelf niet.
Lijkt mij verstandig om je urine te laten checken ja!
De duimen staan aan hoor! Hoe laat heb je de echo? Dan ga ik extra aan je denken :*

7+1 lijkt mij ook prima. Ik had ook al in mijn hoofd dat ik niet eerder dan met 7 weken zou willen. Dus dit komt me echt perfect uit ^O^

quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:42 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Hihi dat heb ik wel gezien aan de streepjesregen van de afgelopen maand!!! Ik vroeg het me af. Vooral omdat het bij ons niet vanzelf ging en ik nog tot 12 weken oid bij het ziekenhuis loop.
Misschien eerder een controle oid. Had ik misschien gehoopt ;). Dan zit er niks anders op dan weer ergens een zak geduld vandaan halen :')
Dat vind ik dan wel weer stom, wij zitten nu bij de lichting die rond de kerst sekst en dan eind september bevalt _O-

quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:52 schreef Kimpossible het volgende:
Bella, kak! Hopelijk loopt dat met een sisser af en heb je vlot een fijne ontmoeting met jullie kindje O+

Malteser en Aventura wat heb ik veel respect voor jullie spirit. Ondanks alles houden jullie je koppie omhoog en dat vind ik zo knap. <3

Songeur en duman ook bezig aan de laatste loodjes van het werkende leven! Hier ook. Nog 3 dagen (en ik wil niet meer :’))

Peace en Majo wat ben ik blij jullie hier te zien *O* met secondelijm aan de z&g bank vast en voer een maand of acht blakende babies!

Fuchs, veel succes morgen :*

Wup, interessant artikel! Het onderstreept mijn gevoel. We moeten zoveel voordat er ingegrepen wordt. Een voorbeeld dat ronddoolt in mijn hoofd is dat ik bij nr 1 succesvol bijna 2 uur heb geperst. Zonder persweeën. Was dat leuk? Niet perse, maar ik had die tijd zo hard nodig voor mijn eigen proces en de baby reageerde niet negatief op de situatie. Ik ben uiteindelijk niet geholpen, niet geknipt en niksen daar ben ik de vk nog zo dankbaar voor. We zijn goed in de gaten gehouden en mochten het zélf doen. Laatst was ik bij de vk en toen vertelde ik dit en toen zei ze ‘bij een tweede mag dat echt niet zo lang duren, na een half uur gaan we toch andere maatregelen treffen.’ Uh nee, dat denk ik toch niet. Ik wil geen ingrepen die sec gebaseerd worden op de klok. Ik heb het nu specifiek in mijn geboorteplan opgenomen. *foetale nood e.a. daar gelaten.

Oh en mijn dwarskop ligt nog steeds dwars :{ ik word er inmiddels un peu nerveus van. Behoorlijk, eigenlijk. Bijna 35 w. Maar eens kijken wat de vk er morgen van zegt.
Ik ga mijn best doen om hier te blijven. Zou het jammer vinden om al weer snel weg te moeten!

Wat is de normale termijn waarbij een baby goed zou moeten liggen?

quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:54 schreef Helsinki het volgende:
Sterkte Bella!

MaJo, dat herken ik wel. Ik had het vorige week zo erg dat ik mijn werkzaamheden moest onderbreken en ben gaan liggen. Sindsdien is het hier een stuk rustiger.

Spannend al die eerste echo's. Hier is 1 februari de dag en het gaat allemaal zooooo traag hè.

Cursus hypnobirthing lijkt me trouwens wel wat maar word een beetje knorrig van de prijzen :'). Lijkt me wel de moeite waard tho.
Ik wilde ook al gaan liggen, zo'n last had ik ervan. Zo maar eens lekker slapen en hopen dat het morgen weer wat minder is. En inderdaad, de tijd gaat langzaam! Heb daar inmiddels wel ervaring mee in het medische traject maar het went nooit -O-

quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:58 schreef Fien10 het volgende:
Veel sterkte Bella! Ik duim dat het mee valt allemaal.

Succes morgen Fuchs altijd spannend de eerste echo.

Ik ga inmiddels kapot van de zenuwen. Ik ben heeeel bang morgen gebeld te worden met een slechte uitslag. We krijgen woensdag pas uitslag maar bij een slechte uitslag bellen ze vaak al eerder. Ik slaap ook amper 's nachts en ik kan aan niets anders denken. Bah. Sorry voor t geklaag
Ik hoop dat je morgen niet gebeld wordt!

Bijzonder om toch nog samen hier te posten O+ Was je deze keer weer via de MMM of een spontane zwangerschap?

En verder iedereen nog bedankt voor het warme welkom hier *; O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 23:23:06 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176685994
En ik zie nog een goeie echo voor Noa! *O* Nubs weet ik niks van ;)

Peace, ik moet me ook nog inlezen in heel veel dingen. Ik doe het nu maar stukje bij beetje. Heb je het babytopic voor dummies al gezien? Die ben ik nu aan het doorlezen, staan goeie dingen in!

Nog nieuwe zwangeren die zich aan gaan melden bij Moeders voor Moeders? Ik kan natuurlijk niet anders dan daaraan meedoen O+ (en ja, ik ken de bezwaren ;))
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176686122
Hier een update van mij, net uit het ziekenhuis. Geen PE *O* gelukkig maar want ben echt heel erg er van geschrokken. Wel waren er op de CTG veel harde buiken te zien die echt in pieken kwamen. Dus hoera voor het voorwerk, hopelijk zet het nu eens door. Want volgens de gyn is mijn lichaam gewoon aan het voorbereiden op de bevalling :o
pi_176686325
Fijn BellaaElisa, weer een opluchting. Ben benieuwd of de bevalling nog lang op zich laat wachten.

Fuchsia_roze heel veel succes morgen, ik duim voor je.

Fien voor jou ook heel veel succes, ik hoop zo dat je niet gebeld wordt en woensdag positief nieuws krijgt.

Noa wat een mooie echo, je ziet al profiel van gezichtje.

DUMAN, ik zou ook vragen of je de laatste dagen thuis mag werken, want zoveel pijn is toch niet te doen.

Songeur, heerlijk verlof, geniet ervan.

Malteser is de lucht van gecremeerde tante Sien nog weggetrokken?
pi_176686612
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 21:47 schreef klaprooss het volgende:

...

Wat betreft eerste echo, nog 1 weekje.. aankomende maandag eindelijk kijken, bang dat het niet nodig is omdat ik in mijn hoofd voor die tijd toch wel weer bloed heb :') . Echt mijn kwalen zijn op vermoeidheid na weg en dat maakt me zo onzeker. Ik hoop uiteraard op een hartje maar een ma zit wel erg hoog op het te verwachten lijstje.
Oooh klappie ♡ zo spannend weer. Als je een mooie echo hebt gehad kom je dan weer n keer gezellig bij mij echo'en? O+ Ik ben nu al benieuwd naar de snuut van deze, wordt vast weer zo'n mooi kind!
:)
pi_176686673
Fijn Bella *O*

11.15 uur morgen Majo. Na een goede echo meld ik mij bij MvM.
Ik ga nu maar eens proberen te slapen :') :z
pi_176686769
Wat fijn bella! Geen PE *O*

Sterkte Duman, is er idd niet iets te regelen met werk en anders gewoon ziek? Ov lijkt me geen goed plan en ik neem aan dat je op je werk ook veel zit of niet?

Spannend fuchsia! Ik duim voor je morgen.

Noa, echo O+ ik stem ook voor een meisje!

Fien, wat slopend. Ik zat me ook op te vreten aan het eind. We gaan gewoon voor een goede uitslag! Succes met het wachten.

Verlof voor Songeur! *O*

MaJo, rugpijn was mijn eerste symptoom. Ik dacht eerst dat het in de sportschool in mijn rug geschoten was, mén wat een zeer. Tot het ineens van de ene op de andere dag naar de andere kant oversloeg terwijl ik niet meer gesport had. Toen ik ook besefte dat mijn menstruatie uitbleef toch maar een testje ertegenaan gegooid
>:O
pi_176686772
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')