abonnement Unibet Coolblue
pi_176541386
Uitgerekende data:

6 februari: BellaaElisa (meisje)
11 februari: OliviaIsTaken (meisje)
13 februari: ***LuDann***
19 februari: EDMAN- [vader] (jongen)

2 maart: Kimpossible (meisje)
5 maart: Songeur (meisje)
11 maart: D.U.M.A.N. (jongen)
15 maart: Little Miss Naughty
19 maart: Aventura (meisje)
30 maart: DonnaRush (meisje)
31 maart: Mabawa. (meisje)

03 april: Karstman
29 april: Malteser
29 april: Sethiwe
29 april: annegirly27 (jongen)

2 mei: Elleska
7 mei: Philomijn (jongen)
9 mei: L0t..
11 mei: DorothyGale
13 mei: ***VitaBella*** (meisje)
17 mei: Jagartrut

3 juni: DagenNachtdromer (meisje)
8 juni: Jentin
10 juni: Aure (jongen)

16 juli: coccinelle
25 juli: IsabellaMariaAnna

3 augustus: Nouk84
5 augustus: Fien10
7 augustus: noix
8 augustus: noa11
28 augustus: ***Cassandra87*** (tweeling)

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).
pi_176541493
Als ik dan toch meepost kan ik ook wel een nieuw topic openen *O*
pi_176541698
Goed bezig Zon! Het is ook echt niemandsland, die eerste weken. Je wacht af en dat is al wat er kan. Succes!

Songeur, 14 suits in 56 lijkt me ook voldoende. Zelfs voor Twix, die ruim drie maanden 56 droeg, was dat genoeg.

Duman, mijn lijstje so far:
- jongens- en meisjesnaam
- geboortekaartje jongen en meisje
- babykamer inrichten/accessoires ophangen
- schommelstoel opnieuw aflakken
- nieuwe hydrofielen en schapenvacht kopen
- zwarte TrippTrapp bestellen (tijdens de MamaMazzelDagen in maart)
- newbornkuipje van zolder halen
- eerste pakje kopen
- wieg van zolder halen en bekleding wassen
- bak met lakens en dekens voor wieg en ledikant van zolder halen en wassen
- bak 50/56 van Twix uitzoeken, uitwassen en kijken wat we nog nodig hebben
- kinderwagenbak van zolder halen
- box in elkaar zetten
- lage klossen lenen bij de zorgwinkel
- intake kraamzorg
- geboorteplan Twix erbij zoeken en waar nodig kleine wijzigingen aanbrengen
- Twix laten oefenen met logeren

Zo ver was ik vandaag gekomen. Sommige dingen hoeven dus echt nog lang, lang, lang niet te gebeuren maar zoiets als de namen kiezen is toch wel iets waar ik binnenkort een ei over wil leggen.

Oh ja, en dan lig je te slapen en dan belt de pakketbezorger aan. Met een pakketje voor de buurvrouw. :X
pi_176541827
Oh, de MamaMazzelDagen, goeie tip vast!

Balen van de pakketbezorger. :( Ik ga nu vast onthouden dat ik later tijdens dutjes even de ontvanger van de deurbel eruit haal. :P
pi_176541910
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 13:59 schreef zon_sterren het volgende:
Oh, de MamaMazzelDagen, goeie tip vast!

Balen van de pakketbezorger. :( Ik ga nu vast onthouden dat ik later tijdens dutjes even de ontvanger van de deurbel eruit haal. :P
Ik gruwel van de term (en van de winkel trouwens ook tijdens die dagen) maar het scheelt op sommige dingen wel behoorlijk.
Overigens zijn er tijdens die dagen ook grote kortingen bij de andere babyzaken. Want die willen dan niet onder doen qua kortingen. Dus ideaal voor de wat grotere aankopen.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 14:14:17 #6
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176542114
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 14:03 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik gruwel van de term (en van de winkel trouwens ook tijdens die dagen) maar het scheelt op sommige dingen wel behoorlijk.
Overigens zijn er tijdens die dagen ook grote kortingen bij de andere babyzaken. Want die willen dan niet onder doen qua kortingen. Dus ideaal voor de wat grotere aankopen.
Zit de triptrap erbij dit keer? afgelopen MMD niet namelijk.
pi_176543557
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 14:14 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zit de triptrap erbij dit keer? afgelopen MMD niet namelijk.
Klopt. Toen durfde ik hem overigens sowieso nog niet te kopen want pril zwanger.
Maar volgens de meneer van de Prénatal komende ronde wel weer. En anders koop ik 'm alsnog voor de gewone prijs maar het is de moeite van het wachten waard.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 15:17:49 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176543583
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 14:14 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zit de triptrap erbij dit keer? afgelopen MMD niet namelijk.
goeie vraag, wij willen er ook eentje bij. Verder heb ik het idee dat Prenatal altijd wel kortingsacties heeft e n dat het gewoon een kwestie is van afwachten tot datgeen wat je nodig hebt voorbij komt. Of zijn deze kortingen hoger?
pi_176543663
Ik geloof niet echt dat die prijzen van de MMD zoveel verschil maken.
Je zou ook evt in februari naar de 9 maanden beurs kunnen gaan? Of is dat hetzelfde? :+
pi_176543698
Wat een soap Aventura kun je er niet iets van zeggen? Tegen verpleging oid dat je er last van hebt?
  dinsdag 16 januari 2018 @ 15:42:59 #11
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176544022
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:16 schreef Malteser het volgende:

[..]

Klopt. Toen durfde ik hem overigens sowieso nog niet te kopen want pril zwanger.
Maar volgens de meneer van de Prénatal komende ronde wel weer. En anders koop ik 'm alsnog voor de gewone prijs maar het is de moeite van het wachten waard.
Ja, ik zit ook al tijdje te wachten op een goede aanbieding :P
En gebruiken jullie een newbornset?
Ik twijfel of wij het vaak zullen gebruiken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:22 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik geloof niet echt dat die prijzen van de MMD zoveel verschil maken.
Je zou ook evt in februari naar de 9 maanden beurs kunnen gaan? Of is dat hetzelfde? :+
Daar lijkt me dus echt totaal geen reet aan he :P
pi_176544159
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:42 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, ik zit ook al tijdje te wachten op een goede aanbieding :P
En gebruiken jullie een newbornset?
Ik twijfel of wij het vaak zullen gebruiken.

[..]

Daar lijkt me dus echt totaal geen reet aan he :P
Ja, man wilde 'm destijds hebben bij Twix voor mij (rugpatiënt) en eerlijk is eerlijk, een gouden zet. We hebben het bakje echt dagelijks gebruikt, wij eten en aten ook zonder kinderen altijd al aan tafel. Twix zat er dus altijd bij aan tafel. Bovendien bleek Twix een kleintje dus die heeft een maand of 7 in dat bakje gelegen.
Inmiddels hebben we het bakje weer terug maar er hebben al twee kindjes meer gebruik van gemaakt tussendoor. De onze heeft zijn geld dus al opgebracht.
Ze staan ook regelmatig op MP en hier ook op de lokale FB groep voor baby & kind.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 15:51:17 #13
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176544193
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:49 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, man wilde 'm destijds hebben bij Twix voor mij (rugpatiënt) en eerlijk is eerlijk, een gouden zet. We hebben het bakje echt dagelijks gebruikt, wij eten en aten ook zonder kinderen altijd al aan tafel. Twix zat er dus altijd bij aan tafel. Bovendien bleek Twix een kleintje dus die heeft een maand of 7 in dat bakje gelegen.
Inmiddels hebben we het bakje weer terug maar er hebben al twee kindjes meer gebruik van gemaakt tussendoor. De onze heeft zijn geld dus al opgebracht.
Ze staan ook regelmatig op MP en hier ook op de lokale FB groep voor baby & kind.
Ja klopt, MP staat vol met de bakjes.
Stoel wil ik wel voor de zekerheid nieuw.. dat bakje past niet op elke versie volgens mij.
pi_176544522
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:51 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja klopt, MP staat vol met de bakjes.
Stoel wil ik wel voor de zekerheid nieuw.. dat bakje past niet op elke versie volgens mij.
Nee, klopt. Op de site van Stokke kun je het wel terugvinden overigens. Het heeft te maken met de productiedatum van de stoel (en dat zie je dan weer aan de productcode op iedere specifieke stoel).
Maar wij kopen ook een nieuwe, de newbornset en de babyset hebben we nog dus die gaan we hergebruiken.
pi_176544638
Thanks voor je lijstje! :) Man is vanavond weg dus ik ga ook even een lijsjtje voor ons opstellen. Even een rustmomentje voor mijzelf. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_176545265
Jeej, baby en ik zijn goedgekeurd voor deze week. *O*
pi_176545713
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:48 schreef Malteser het volgende:
Jeej, baby en ik zijn goedgekeurd voor deze week. *O*
*O* *O*
pi_176545972
Fijn Malteser *O* *O*
  dinsdag 16 januari 2018 @ 18:16:50 #19
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176547432
Goed nieuws Malteser! Je hebt dit vast al eens verteld, maar was je bij de 1e ook zo ontzettend misselijk?
pi_176547496
Fijn Malteser.

En van harte Spees!! Wat leuk!
pi_176547576
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Goed nieuws Malteser! Je hebt dit vast al eens verteld, maar was je bij de 1e ook zo ontzettend misselijk?
Bij Twix heb ik tot 16 weken fulltime gespuugd en daarna alleen nog de ochtend. Dus toen kon ik 's middags wel boterhammen eten en 's avonds een maaltijd.
Nu hoopten we weer op dat omslagpunt maar helaas. Behalve water, thee en wat hapjes yoghurt blijft er niks in, vandaar de duodenumsonde.
pi_176547702
Kan je wel al wat mengen door je yoghurt? Of is dat ook te veel?
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 18:34:40 #23
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176547817
En ben je op dit moment ook continu misselijk? Of speelt dat alleen op als je wat eet?

Pff, het lijkt me echt zo naar :X, ik ben nu telkens redelijk misselijk, maar dan zonder neiging tot overgeven en ik kan gewoon eten (dat helpt zelfs even) en dan moet ik vaak denken aan mensen die continu zo misselijk zijn dat ze moeten overgeven, dat lijkt me echt de horror.
pi_176548432
Gelukkig Malteser *O*

Ik ben inmiddels mega nerveus, morgen de echo.. gelukkig al om 09:00, dus duurt morgen de dag niet zo heel lang.. -O-
pi_176548548
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Kan je wel al wat mengen door je yoghurt? Of is dat ook te veel?
Nee, dat gaat nog niet. Dan moet ik direct overgeven.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:34 schreef Spees_Eend het volgende:
En ben je op dit moment ook continu misselijk? Of speelt dat alleen op als je wat eet?

Pff, het lijkt me echt zo naar :X, ik ben nu telkens redelijk misselijk, maar dan zonder neiging tot overgeven en ik kan gewoon eten (dat helpt zelfs even) en dan moet ik vaak denken aan mensen die continu zo misselijk zijn dat ze moeten overgeven, dat lijkt me echt de horror.
Nee, gevoel van misselijkheid is er continu een beetje maar wordt erger als ik wat eet. Van yoghurt kan ik een hapje of 4/5 eten en dan moet ik stoppen, anders moet ik overgeven. Andere dingen zorgen voor direct overgeven. Ik probeer nog steeds wel dingen te eten (variërend van een Cracotte tot een hapje vanillevla oid) maar durf ook niet te gekke dingen te doen want ondanks dat de sonde dus tot in mijn twaalfvingerige darm zit, is het me toch al gelukt om 'm mee uit te braken.

Maar ik merk wel verschil als ik geen medicatie heb genomen, dan ben ik nog misselijker. Dus het doet wel wat.
pi_176548627
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:02 schreef silliegirl het volgende:
Gelukkig Malteser *O*

Ik ben inmiddels mega nerveus, morgen de echo.. gelukkig al om 09:00, dus duurt morgen de dag niet zo heel lang.. -O-
Oh Sillie, dat is ook super spannend! Ik duim morgen heel hard voor jullie. Fijn dat je man toch mee kan!
pi_176548772
Wat balen dat je nog steeds bijna niks kan eten, Malteser. -O- Maar helemaal goedgekeurd! *O*

Spannend sillie! Duim voor je. :*
pi_176550905
Sillie mn duimen draaien overuren, spannend en succes! :*
pi_176551431
Jeetje Aventura wat shit zeg! En je moet daar nog wel een poosje blijven nietwaar? (Sorry zo lang lees ik nog niet mee dus weet je verhaal niet helemaal).

Malteser wat fijn *O*. Mbt het spugen ed, verwacht je arts/gyn/vk dat het nog gaat verbeteren of moet je de hele zwangerschap zo uitzingen? Lijkt me zo zwaar en rot :@. Hoop echt dat er verbetering inzit :*.

Sillie biijnaa! Ik duim hard mee maar ik heb er wel vertrouwen in ;)!

Bellaa hoe is het met je voorweeën?
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176551494
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:02 schreef silliegirl het volgende:
Gelukkig Malteser *O*

Ik ben inmiddels mega nerveus, morgen de echo.. gelukkig al om 09:00, dus duurt morgen de dag niet zo heel lang.. -O-
Fijn... nog 1 nachtje!! :*
:)
pi_176551551
Dames wie doet/deed er mee met MvM?
:)
pi_176551749
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:40 schreef Feyre het volgende:
Jeetje Aventura wat shit zeg! En je moet daar nog wel een poosje blijven nietwaar? (Sorry zo lang lees ik nog niet mee dus weet je verhaal niet helemaal).

Malteser wat fijn *O*. Mbt het spugen ed, verwacht je arts/gyn/vk dat het nog gaat verbeteren of moet je de hele zwangerschap zo uitzingen? Lijkt me zo zwaar en rot :@. Hoop echt dat er verbetering inzit :*.

Sillie biijnaa! Ik duim hard mee maar ik heb er wel vertrouwen in ;)!

Bellaa hoe is het met je voorweeën?
Zit nu op 25w2d dus we verwachten er allemaal niet teveel meer van. Is ook wel een beetje om de verwachtingen niet meer te hoog te stellen. Hadden gehoopt op een omslag bij 12 weken, bij 16 weken, enz. Maar dat blijft uit. Dus als het wel zo is, valt het alleen maar mee. En anders is het zo.
pi_176551763
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:45 schreef Soof-87 het volgende:
Dames wie doet/deed er mee met MvM?
Wat wil je weten? Of twijfel je?
pi_176551825
Feyre ik heb er zo last van. Slaap slecht en het doet ook echt pijn! Buikbaby drukt ook lekker down under dat voelt ook niet heel lekker. Vandaag ook lekker misselijk :X

Man zit er ook op aan te dringen om de VK te bellen..
pi_176551831
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:45 schreef Soof-87 het volgende:
Dames wie doet/deed er mee met MvM?
Ik deed mee.

Sillie, succes alvast!

Bella, hoe gaat het met je? :*

Malteser, ah, naar, zeg! Hopelijk wordt het stukje bij beetje minder. :*
Protège moi de mes désirs.
pi_176551840
Malteser echt respect voor jou! :* Zolang al misselijk, overgeven en nauwelijks eten Ik kan mij er niks bij voorstellen (gelukkig).

Sillie, bijna! Mijn duimen draaien. :*

Bella, dat klinkt niet al te prettig :X

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:45 schreef Soof-87 het volgende:
Dames wie doet/deed er mee met MvM?
Ik heb eerder een aantal weken meegedaan, maar durf mij nu nog niet aan te melden :@
De laatste keer ging het gelijk mis na het aanmeldgesprek, dus ik wacht nu even de echo eerst af.
pi_176551846
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Pff, het lijkt me echt zo naar , ik ben nu telkens redelijk misselijk, maar dan zonder neiging tot overgeven en ik kan gewoon eten (dat helpt zelfs even) en dan moet ik vaak denken aan mensen die continu zo misselijk zijn dat ze moeten overgeven, dat lijkt me echt de horror.
Heb ik iets gemist? :o

bijgelezen. Jij bent Noix dus. Gefeliciteerd en wat ontzettend leuk! *O*
Wel stom van dat "voorbehoud". Snap dat je dan liever niks had geweten.
pi_176551942
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:53 schreef Kyara het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist? :o
Blijkbaar :D Ze kwam gister uit de kast ;)
pi_176552078
Ja, jullie updaten nooit en ik lees niet ALLES mee ;)
pi_176552085
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:45 schreef Soof-87 het volgende:
Dames wie doet/deed er mee met MvM?
Ik! Voor de tweede keer dus, vorige zwangerschap ook meegedaan. Heb je vragen?

En thanks voor de draaiende duimen allemaal! O+
pi_176552404
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:59 schreef Kyara het volgende:
Ja, jullie updaten nooit en ik lees niet ALLES mee ;)
Fixed ^O^
pi_176552506
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:45 schreef Soof-87 het volgende:
Dames wie doet/deed er mee met MvM?
ik heb ook meegedaan ;)
pi_176552530
Succes morgen sillie!!!

Oh Malteser... de horror.... als ik nu terugdenk aan hoe kotsmisselijk ik was... en dat het bij jou nog steeds aanwezig is en nog veel erger. M’n hart breekt een beetje :* :* :*

Bella, vk maar even bellen voor overleg?? Kan geen kwaad toch?

Soof ik heb ook geplast voor MvM. :) Kleine moeite. Werd tegen het einde wel iets minder fanatiek maar kon toch elke keer een paar flessen inleveren. Alle beetjes helpen. ^O^ Fuchs ik snap best dat je er nog even mee wacht. Neem de tijd :*
Dit, dat, alles.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 21:10:18 #44
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_176552541
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:45 schreef Soof-87 het volgende:
Dames wie doet/deed er mee met MvM?
Ik doe dit keer niet mee vanwege de ‘roddels’ die het veroorzaakt hier in het dorp.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_176552757
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:10 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ik doe dit keer niet mee vanwege de ‘roddels’ die het veroorzaakt hier in het dorp.
Dat vind ik inderdaad wel een ding van dat thuis ophalen. De chauffeurs willen die dingen ook " in het zicht" hebben staan. En dan stoppen ze die kratje wel in van die " discretie tassen" , maarja, die donkergroene plastic zakken zijn toch behoorlijk herkenbaar ook.
Dus hier ging dat zo:
Buurvrouw: :o Heb je leuk nieuws?
Ik: *Ik? hoezo?*
Buurvrouw: Nou, ik zag je tasjes op de oprit staan..
Ik: *oh! Ja, ik had gewoon weer is zin om in potjes te plassen, dus vandaar.
Buurvrouw: :o :?
Ik: *)
pi_176552849
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:10 schreef Philomijn het volgende:

Bella, vk maar even bellen voor overleg?? Kan geen kwaad toch?

Nu?? Of morgen vroeg?? Ik vind het zo rot om ze te storen terwijl het best toch pijn doet.. en dat al een week nu }:|
pi_176552940
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:19 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Nu?? Of morgen vroeg?? Ik vind het zo rot om ze te storen terwijl het best toch pijn doet.. en dat al een week nu }:|
Zeg. Je stoort nooit als je als zwangere vrouw met klachten je VK belt. Die heeft gewoon dienst, dus die staat klaar om eventueel opgeroepen te worden als nodig. En je kan echt beter een keer te weinig bellen dan een keer teveel.
pi_176553033
Ooh bella wat rot! Maar waarom bel je idd niet even, misschien hebben ze nog wat tips wat het kan verlichten oid? Echt gewoon bellen daar zijn ze voor! Ook nu als het heel erg pijn doet. Sterkte :*.

Malteser ja dan snap ik dat je uit zelfbescherming er maar niet meer in gelooft.. pff heftig zo zeg, lijkt me echt zwaar. Het is weliswaar voor een goed doel maar toch, je moet je er wel doorheen slepen :*.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176553293
Veel succes morgen Sillie!
pi_176553502
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:16 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat vind ik inderdaad wel een ding van dat thuis ophalen. De chauffeurs willen die dingen ook " in het zicht" hebben staan. En dan stoppen ze die kratje wel in van die " discretie tassen" , maarja, die donkergroene plastic zakken zijn toch behoorlijk herkenbaar ook.
Dus hier ging dat zo:
Buurvrouw: :o Heb je leuk nieuws?
Ik: *Ik? hoezo?*
Buurvrouw: Nou, ik zag je tasjes op de oprit staan..
Ik: *oh! Ja, ik had gewoon weer is zin om in potjes te plassen, dus vandaar.
Buurvrouw: :o :?
Ik: *)
Ik kon ze weg brengen naar een verzamelpunt in de buurt (bij de apotheek niet in mijn woonplaats) 1x per week. Vond ik ideaal, deed ik gewoon bij het wekelijkse boodschappenrondje.
Als ik hier die dingen voor de deur zet, weet binnen de kortste keren iedereen dat ik zwanger ben :')
pi_176553512
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:51 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wat wil je weten? Of twijfel je?
Ik wil wachten tot ik de eerste echo heb gehad. Gelukkig over twee weken de echo. Dat is niet gek toch?
:)
pi_176553525
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:53 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Malteser echt respect voor jou! :* Zolang al misselijk, overgeven en nauwelijks eten Ik kan mij er niks bij voorstellen (gelukkig).

Sillie, bijna! Mijn duimen draaien. :*

Bella, dat klinkt niet al te prettig :X

[..]

Ik heb eerder een aantal weken meegedaan, maar durf mij nu nog niet aan te melden :@
De laatste keer ging het gelijk mis na het aanmeldgesprek, dus ik wacht nu even de echo eerst af.
Dat snap ik. :*
:)
pi_176553536
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:47 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ik wil wachten tot ik de eerste echo heb gehad. Gelukkig over twee weken de echo. Dat is niet gek toch?
Doe ik ook en ik vind dat niet gek ;)
Kan daarna nog genoeg weken plassen.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 21:49:22 #54
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_176553556
Oke, dit lijkt me echt heeeeeeeellll onwaarschijnlijk. Ik had t idee dat ik de baby voelde net? :o :o :o :o Serieus, kan dat al?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 16 januari 2018 @ 21:49:57 #55
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_176553570
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:48 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Doe ik ook en ik vind dat niet gek ;)
Kan daarna nog genoeg weken plassen.
Is ook niet gek hoor! Volgens mij gebeurt dat vaak genoeg..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_176553571
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:10 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ik doe dit keer niet mee vanwege de ‘roddels’ die het veroorzaakt hier in het dorp.
Oh. :o

Gelukkig hier geen last van denk ik.
:)
pi_176553586
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:16 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat vind ik inderdaad wel een ding van dat thuis ophalen. De chauffeurs willen die dingen ook " in het zicht" hebben staan. En dan stoppen ze die kratje wel in van die " discretie tassen" , maarja, die donkergroene plastic zakken zijn toch behoorlijk herkenbaar ook.
Dus hier ging dat zo:
Buurvrouw: :o Heb je leuk nieuws?
Ik: *Ik? hoezo?*
Buurvrouw: Nou, ik zag je tasjes op de oprit staan..
Ik: *oh! Ja, ik had gewoon weer is zin om in potjes te plassen, dus vandaar.
Buurvrouw: :o :?
Ik: *)
:D
:)
pi_176553627
Dankje voor jullie reacties!

En Nouk wat leuk! :D Gefladder?
:)
pi_176553678
En Bellaa, gewoon bellen hoor! Dat vinden ze ècht geen probleem.
:)
pi_176553747
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:49 schreef Nouk84 het volgende:
Oke, dit lijkt me echt heeeeeeeellll onwaarschijnlijk. Ik had t idee dat ik de baby voelde net? :o :o :o :o Serieus, kan dat al?
Met 2 maanden?
Protège moi de mes désirs.
pi_176553882
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:47 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Ik kon ze weg brengen naar een verzamelpunt in de buurt (bij de apotheek niet in mijn woonplaats) 1x per week. Vond ik ideaal, deed ik gewoon bij het wekelijkse boodschappenrondje.
Als ik hier die dingen voor de deur zet, weet binnen de kortste keren iedereen dat ik zwanger ben :')
Dat was hier mijn vorige zwangerschap ook, maar ze werken niet meer met depots. Ze halen nu(in ieder geval in mijn regio) alles thuis op.
pi_176553955
Gefeliciteerd Spees! Wat leuk een 3e O+
Ik hoop op snel een goede uitkomst van de nipt :*
pi_176553969
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:45 schreef Soof-87 het volgende:
Dames wie doet/deed er mee met MvM?
Ik heb het wel gedaan. Woonde toen in een appartementencomplex, dus niemand wist van wie de kratjes waren die voor de algemene voordeur stonden. :P De laatste weken werd ik wel echt kotsmisselijk van de lucht uit de bewaarflessen, dus toen heb ik bijna niks meer ingeleverd.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 22:16:27 #64
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_176554237
Whoa! Spees wat leuk, een 3e kindje O+
Hopelijk snel een mooie testuitslag voor jullie!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_176554277
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:47 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ik wil wachten tot ik de eerste echo heb gehad. Gelukkig over twee weken de echo. Dat is niet gek toch?
Nee hoor! Aanmelden kan dan nog prima. Iedere week die je plast, is meegenomen.
pi_176554357
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:01 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat was hier mijn vorige zwangerschap ook, maar ze werken niet meer met depots. Ze halen nu(in ieder geval in mijn regio) alles thuis op.
Een jaar geleden kon het in mijn regio nog, dus ik heb goede hoop :)
pi_176554620
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:05 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik heb het wel gedaan. Woonde toen in een appartementencomplex, dus niemand wist van wie de kratjes waren die voor de algemene voordeur stonden. :P
[ .. ]
Als je in een appartementencomplex woont is het inderdaad ideaal! Al hing mijn buurvrouw na 3 à 4 weken een briefje in de centrale hal op, waarop stond dat de VvE niet langer tolereerde dat er flessen met een chemische vloeistof in de hal werden geplaatst die wekenlang bleven staan ( :? ) en dat ze de volgende keer weggegooid zouden worden. :')

Vraag me nu nog steeds af of ze die flessen eens mee naar huis heeft genomen om te kijken wat erin zat c_/ (ze is alcoholist, dus dat was vast teleurstellend).

Wel de 16 weken volgemaakt trouwens :)

Succes morgen Sillie! ^O^
pi_176554775
Succes morgen, Sillie ^O^ Fijn dat je man toch meekan. Als het niet anders had gekund, dan is het zo, maar dit is toch de beste steun die je kunt hebben, denk ik. En voor hem lijkt het me ook 'leuker' en fijner zo.

Ik heb dit keer weer meegedaan aan MvM. Hier kon ik bij de intake echt de gekste plekken opgeven waar ik de flessen wilde zetten: achter de schutting of achter de kliko's, bijvoorbeeld. Of dat helpt qua discretie, betwijfel ik. De huisnummers zijn hier niet heel duidelijk en ik heb de wisseldude wel eens met die onopvallende groene tassen twee keer de straat op en neer zien lopen op zoek naar het goede huis :')
Dit keer minder fanatiek dan vorige keer: toen nergens last van, maar nu werd ik echt hondsberoerd van die flessenlucht. En twee uur kotsmisselijk wakker liggen na een nachtelijke plaspauze was het me lang niet altijd waard :@
  woensdag 17 januari 2018 @ 03:34:26 #69
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176558460
En onze kansenparel ligt weer te bellen. En daarna filmpjes te bekijken op d'r telefoon. Ik heb er wat van gezegd maar, dat heeft geen zin, ze leert niet. En bovendien is het kwaad al geschied. Ik ben namelijk nu klaarwakker, en zij zegt sorry en dan gebeurt het dus gewoon later weer. Ben echt woedend nu.
  woensdag 17 januari 2018 @ 03:36:47 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176558471
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 03:34 schreef Aventura het volgende:
En onze kansenparel ligt weer te bellen. En daarna filmpjes te bekijken op d'r telefoon. Ik heb er wat van gezegd maar, dat heeft geen zin, ze leert niet. En bovendien is het kwaad al geschied. Ik ben namelijk nu klaarwakker, en zij zegt sorry en dan gebeurt het dus gewoon later weer. Ben echt woedend nu.
Dien alsjeblieft een klacht in bij de verpleegkundigen en vraag om overplaatsing naar een andere kamer.
Je komt niet aan je rust toe zo en dat is niet goed voor jou en je kind.
Daarnaast is het belachelijk aso dus geef je grenzen aan, want daar heb je meer dan recht op
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 17 januari 2018 @ 06:32:06 #71
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_176559155
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Met 2 maanden?
12 wk ;)

En het is mn tweede he. Maar goed, zal ook wel erg onwaarschijnlijk zijn, dat dacht ik ook.
Was meer ‘plop’.

Jeetje Aventura; hoop echt dat je naar een andere kamer kan. Al is t maar een andere zaal waar je geen last meer hebt van haar. Wat een fatsoen zeg 8)7
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 07:22:48 #72
382129 crew  Donna
pi_176559288
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 20:51 schreef Malteser het volgende:

[..]

Zit nu op 25w2d dus we verwachten er allemaal niet teveel meer van. Is ook wel een beetje om de verwachtingen niet meer te hoog te stellen. Hadden gehoopt op een omslag bij 12 weken, bij 16 weken, enz. Maar dat blijft uit. Dus als het wel zo is, valt het alleen maar mee. En anders is het zo.
Ik stuur je wat van mijn 'niet meer spugen' toe. Tussen 26 en 27 weken was ik er ineens vanaf. Had het natuurlijk alleen nog maar 's ochtends, maar toch.
Ik hoop het zo voor je! :*
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 07:25:42 #73
382129 crew  Donna
pi_176559299
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 03:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Dien alsjeblieft een klacht in bij de verpleegkundigen en vraag om overplaatsing naar een andere kamer.
Je komt niet aan je rust toe zo en dat is niet goed voor jou en je kind.
Daarnaast is het belachelijk aso dus geef je grenzen aan, want daar heb je meer dan recht op
Nou inderdaad, wat een aso!
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 07:27:09 #74
382129 crew  Donna
pi_176559308
Ik heb bij m'n miskraam MvM gedaan, maar deze zwangerschap moest ik al spugen van m'n eigen urine geur gewoon in de wc pot (true story) dus ik zag het echt niet zitten.
pi_176559319
Allemachtig, Aventura, dat gaat echt te ver :{ 8)7 Hopelijk is er een andere plek voor jou (of haar). En ook sorry zeggen en dan gewoon weer doen; zo kún je toch niet zijn :X?
pi_176559393
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 03:34 schreef Aventura het volgende:
En onze kansenparel ligt weer te bellen. En daarna filmpjes te bekijken op d'r telefoon. Ik heb er wat van gezegd maar, dat heeft geen zin, ze leert niet. En bovendien is het kwaad al geschied. Ik ben namelijk nu klaarwakker, en zij zegt sorry en dan gebeurt het dus gewoon later weer. Ben echt woedend nu.
Dat kan echt niet! Jij ligt daar voor alle rust om jullie kleine meisje hopelijk zo lang mogelijk in je buik te houden. Overplaatsing vragen, echt. Dit gaat ten koste van jullie gezondheid. :*
pi_176559438
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 06:32 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

12 wk ;)

En het is mn tweede he. Maar goed, zal ook wel erg onwaarschijnlijk zijn, dat dacht ik ook.
Was meer ‘plop’.
Kijk, 12 weken is al beter. Ik voelde mijn aapje met 14 weken. Dus zal best kunnen. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_176559537
Jongens echt, de zenuwen.. :X
  woensdag 17 januari 2018 @ 08:11:09 #79
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176559544
Succes zo, Sillie!
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 08:11:46 #80
382129 crew  Donna
pi_176559548
Succes!! Het is zomaar 9 uur zometeen!
  woensdag 17 januari 2018 @ 08:26:55 #81
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176559652
Go sillie!!
pi_176559701
Sillie! Nog heeel even!
♥ J & S
pi_176559753
Aventura, wat ontzettend aso zeg! Kan echt niet hoor! Jij bent daar voor je rust. Heb je al een klacht ingediend?

Sillie, het is bijna zover! Ik duim voor een mooie hartslag en goed nieuws :*
pi_176559813
Succes Sillie!
pi_176559944
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 03:34 schreef Aventura het volgende:
En onze kansenparel ligt weer te bellen. En daarna filmpjes te bekijken op d'r telefoon. Ik heb er wat van gezegd maar, dat heeft geen zin, ze leert niet. En bovendien is het kwaad al geschied. Ik ben namelijk nu klaarwakker, en zij zegt sorry en dan gebeurt het dus gewoon later weer. Ben echt woedend nu.
Even een topic erover openen op babybytes! Tien tegen één dat ze het leest :+ Nee, maar serieus, even met de verpleging bespreken. Hopelijk hebben ze een ander bedje voor jou of voor haar.
pi_176560110
Go Sillie!
pi_176560353
Sillie, succes *O*
pi_176560637
Sillie, kaarsje brandt hier nog. Hoop zo dat jullie een knipper hebben gezien.
pi_176560802
Spannend sillie!

Omg Aventura, echt zeg er iets van tegen de verpleging. Als er plek is kan jij of zij verplaatst worden, dit is geen doen!
pi_176560964
Alles zag er goed uit! Ze kwam nu op een termijn van 8 weken en 2 dagen, dus dat ligt wel redelijk in lijn met de positieve test half december. En het kleine boontje had een mooi kloppend hartje O+
pi_176560993
Yes sillie *O* O+
pi_176561025
Wat een opluchting, fijn Sillie!!! *O*
pi_176561082
Wat fijn sillie *O*
pi_176561404
Geweldig nieuws, Sillie! *O* *O*
pi_176561446
Woehoe Sillie O+ *O*
Dit, dat, alles.
pi_176561647
Aaaah wat fijn zeg *O*
♥ J & S
pi_176561829
Sillie *O* O+
  woensdag 17 januari 2018 @ 10:56:44 #98
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176561875
Hoera voor Silliegirl +1 :)
pi_176561927
Yaaay, fijn sillie! *O*
pi_176562206
Jee!! Wat fijn Sillie :D
pi_176562471
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 10:04 schreef silliegirl het volgende:
Alles zag er goed uit! Ze kwam nu op een termijn van 8 weken en 2 dagen, dus dat ligt wel redelijk in lijn met de positieve test half december. En het kleine boontje had een mooi kloppend hartje O+
Ik lurkte toevallig even mee maar yay wat super tof *O* Fijn dat alles goed is O+
En cass tweeling?!? Waw :D :D :D O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_176562499
Sillie *O* O+ wat een fijn nieuws!
pi_176562519
Straks toch maar langs de VK. :{
pi_176562557
Fijn sillie! *O*

Bella, sterkte :* goed dat je langs de vk gaat!
pi_176563538
Sillie *O* Fijn!

Hier de (het?) SEO gehad. Alles was prima: lipje gesloten, organen en bloedvaten etc. goed. Het lijkt wel een klein moppie te zijn, maar niet zorgwekkend klein. Ik krijg wel een extra groei-echo, omdat ze wel op haar eigen kleine lijntje door moet groeien; maar die kreeg ik toch al omdat haar broer juist zo'n babysaurus was (4700 gram bij 58 cm bij geboorte - de vk had 'm geschat op zeven pond). Nouja, prima.

Blijft bizar om te zien hoeveel er gaande is in je buik en wat er allemaal op een bepaalde manier goed aangelegd moet worden. Je zou je kind er bijna 'me wondertje' van gaan noemen :+
  woensdag 17 januari 2018 @ 12:53:25 #106
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176563839
Goed nieuws Sillie, gefeliciteerd! En Bella veel succes zo!

Hoe zat het nou ook alweer met dat paracetamol-nieuwtje in relatie tot de vruchtbaarheid van je ongeboren kind? Heb sinds gisteren knallende koppijn en ik wilde weer pcm pakken, afgelopen etmaal al 4 genomen, maar toen stelde ik me voor dat ik de zich nu ontwikkelende eierstokken van mn eventuele dochter ga verpesten :')
pi_176563866
Sillie wat fijn! Ik heb de hele ochtend af en toe gesprek voor je!

Jentin wat fijn van je goede seo!je wondertje O+ hihi

Wij hebben gisteren seo deel 2 gehad. Eerste waren we net wat te vroeg en was het hartje en het middenrif nog niet goed genoeg te zien. Maar alles is in orde. En ze is nog steeds een meisje (als het goed is, je weet maar nooit!)

Alleen de placenta ligt wat te dichtbij de uitgang voor het mooie, dus in april mogen we terug komen om te kijken of die op een betere plek is gaan liggen
pi_176563908
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 12:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Goed nieuws Sillie, gefeliciteerd! En Bella veel succes zo!

Hoe zat het nou ook alweer met dat paracetamol-nieuwtje in relatie tot de vruchtbaarheid van je ongeboren kind? Heb sinds gisteren knallende koppijn en ik wilde weer pcm pakken, afgelopen etmaal al 4 genomen, maar toen stelde ik me voor dat ik de zich nu ontwikkelende eierstokken van mn eventuele dochter ga verpesten :')
in grote hoeveelheden voor langere tijden kan het zo zijn dat het schade oplevert. Dus ik denk dat je een beetje je gevoel moet volgen waar jij je prettig bij voelt.
pi_176563945
Yes Sillie goed nieuws, wat fijn! *O* En goede SEO voor Jentin en DnD *O*

Aventura, ik vind het echt niet normaal die kamergenoten. Heb je 't al bespreekbaar gemaakt bij verpleging? Er zal vast geen andere plek zijn anders hadden jullie ook niet samen gelegen denk ik..

Succes Bella bij vk!

Ik ben na alle lijstjespraat hier me toch maar eens verder gaan verdiepen in het geboortekaartje. Conclusie: ik wil teveel. Dus ik denk dat we hierna gewoon nog 3 baby's gaan maken om al mijn ideeën uit te werken :+ Nee niet echt. Maar op een of andere manier voel ik dat wel hoor. Dit is, bijna zeker, ons laatste kindje en dan is het dus het laatste geboortekaartje, laatste babykamertje, laatste keer zwanger, laatste eerste pakje :'( Hormonen wat doen jullie met me
pi_176564010
Jentin en DnD, fijn van jullie SEO's! *O*

DnD, bij mij ligt de placenta ook pal voor de bmm. En er zit ook een bloedvat in de weg blijkbaar. Nu wordt het hier sowieso een keizersnede dus mag de mijne wel op zijn plek blijven, dan duimen we dat de jouwe mooi nog wat opschuift.

Spees, als ze zo'n hoofdpijn hebt, kun je gerust paracetamol gebruiken. Het liep zo'n vaart niet, LuDann zocht het uit nav het bericht. Het ging om hoge concentraties.
Dus zolang je vandaag geen grootverpakking wegvreet, zal het met de eierstokken van je dochter wel goed komen.
pi_176564328
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:03 schreef Malteser het volgende:
Jentin en DnD, fijn van jullie SEO's! *O*

DnD, bij mij ligt de placenta ook pal voor de bmm. En er zit ook een bloedvat in de weg blijkbaar. Nu wordt het hier sowieso een keizersnede dus mag de mijne wel op zijn plek blijven, dan duimen we dat de jouwe mooi nog wat opschuift.

Spees, als ze zo'n hoofdpijn hebt, kun je gerust paracetamol gebruiken. Het liep zo'n vaart niet, LuDann zocht het uit nav het bericht. Het ging om hoge concentraties.
Dus zolang je vandaag geen grootverpakking wegvreet, zal het met de eierstokken van je dochter wel goed komen.
jeetje! Je gaat wel voor de volle zwangerschaps ervaring hè!

Ik maak me er niet zo druk om. Het kan letterlijk alle kanten op. En word het weer een keizersnee, best hoor.
  woensdag 17 januari 2018 @ 13:33:10 #112
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176564746
Oh top, dankjewel! (en Ludann ook)
Ik beloof plechtig niet het hele pakje op te kauwen.
pi_176565021
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 12:58 schreef Songeur het volgende:

Ik ben na alle lijstjespraat hier me toch maar eens verder gaan verdiepen in het geboortekaartje. Conclusie: ik wil teveel. Dus ik denk dat we hierna gewoon nog 3 baby's gaan maken om al mijn ideeën uit te werken :+ Nee niet echt. Maar op een of andere manier voel ik dat wel hoor. Dit is, bijna zeker, ons laatste kindje en dan is het dus het laatste geboortekaartje, laatste babykamertje, laatste keer zwanger, laatste eerste pakje :'( Hormonen wat doen jullie met me
Jullie wilden een kaartje met hout, toch? :)

—-
Gefeliciteerd met de goede echo’s!
Protège moi de mes désirs.
pi_176565061
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:20 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

jeetje! Je gaat wel voor de volle zwangerschaps ervaring hè!

Ik maak me er niet zo druk om. Het kan letterlijk alle kanten op. En word het weer een keizersnee, best hoor.
Hahaha, ja. Hoewel, blijkbaar heb je ook meer kans op bloedverlies als je placenta tegen de bmm aan ligt, maar ik ben de hele zwangerschap nog geen druppel bloed verloren! *O*

Oh, en bij Twix had ik zo'n donkerbruine streep vanaf mijn schaambeen tot aan de bovenkant buik. Linea nigra of zoiets. Is na de zwangerschap weer verdwenen.
Maar tot nu toe nog geen streep te bekennen. Nu kan ik me ook niet meer herinneren vanaf wanneer ik 'm toen kreeg dus wie weet komt het nog.
En anders, kom er maar in met de bakerpraatjes :).
pi_176565226
Ik heb permanent een streepje tot m’n navel. Nu opeens ook een streep boven m’n navel, maar die loopt niet in een mooie lijn met de onderste streep. :P Ben benieuwd hoe snel die straks weg is.
Protège moi de mes désirs.
pi_176565245
Hallo allemaal,

Mijn vrouw is nu bijna 37 weken zwanger en we hebben zojuist weer een afspraak gehad bij de verloskundige.

Nou zeggen ze elke keer als wij komen dat het maar een klein baby'tje wordt (meisje), maar de metingen baren ons toch wel wat zorgen.

Vandaag weer met de 'rolmaat' opgemeten en ze schatten de baby op zo'n 32 cm. 32 cm is een meting die je kan verwachten bij week 24, niet bij week 36/37... Vorige week hebben we ook de 36-weken echo gehad en daaruit bleek al dat alles aan de kleine kant zit, maar wel nog binnen 'de marges'. Het programma liet daar een 'achterstand' zien van een week of 3 qua metingen van de omtrek van het hoofd en buik enzo. Het geschatte gewicht lag op 2100 gram.

Oke, dat is klein, maar dat is dus 'maar' een achterstand van 3 weken. Zelf zijn we ook niet zo groot (1.78m en 1.63m) dus de verloskundige vindt dat wel bij ons passen.

Maar dan de totale lengte van 32 cm? Dat is een achterstand van 12 weken. Overigens was dat geen meetfout want ze meten elke keer met de centimeter en de baby groeit gestaag.

Nu maken we ons toch een beetje zorgen over eventuele 'dwerggroei' of iets dergelijks. Als het hoofdje en buikomtrek wel binnen de marges zijn maar de totale lengte niet, zijn dan de verhoudingen niet heel raar?

Iemand die hier meer van weet of zelf zoiets heeft gehad? En hoe is dit bij jullie afgelopen? :)
pi_176565312
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:52 schreef matigeuser het volgende:
Hallo allemaal,

Mijn vrouw is nu bijna 37 weken zwanger en we hebben zojuist weer een afspraak gehad bij de verloskundige.

Nou zeggen ze elke keer als wij komen dat het maar een klein baby'tje wordt (meisje), maar de metingen baren ons toch wel wat zorgen.

Vandaag weer met de 'rolmaat' opgemeten en ze schatten de baby op zo'n 32 cm. 32 cm is een meting die je kan verwachten bij week 24, niet bij week 36/37... Vorige week hebben we ook de 36-weken echo gehad en daaruit bleek al dat alles aan de kleine kant zit, maar wel nog binnen 'de marges'. Het programma liet daar een 'achterstand' zien van een week of 3 qua metingen van de omtrek van het hoofd en buik enzo. Het geschatte gewicht lag op 2100 gram.

Oke, dat is klein, maar dat is dus 'maar' een achterstand van 3 weken. Zelf zijn we ook niet zo groot (1.78m en 1.63m) dus de verloskundige vindt dat wel bij ons passen.

Maar dan de totale lengte van 32 cm? Dat is een achterstand van 12 weken. Overigens was dat geen meetfout want ze meten elke keer met de centimeter en de baby groeit gestaag.

Nu maken we ons toch een beetje zorgen over eventuele 'dwerggroei' of iets dergelijks. Als het hoofdje en buikomtrek wel binnen de marges zijn maar de totale lengte niet, zijn dan de verhoudingen niet heel raar?

Iemand die hier meer van weet of zelf zoiets heeft gehad? En hoe is dit bij jullie afgelopen? :)
Oh dat is wel klein en licht, heeft de gynaecoloog niks gezegd?
Naast m'n zoon ligt een klein meisje, geboren met 39 weken maar ook heel licht, die woog maar 1990 gram. Geen idee wat ze heeft verder trouwens.
pi_176565338
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:55 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Oh dat is wel klein en licht, heeft de gynaecoloog niks gezegd?
Ze zeggen dat ze zich geen zorgen maken en dat het wel bij ons past. Dit horen we elke keer. Maar zo klein zijn we nou ook weer niet. Verder hebben ze nooit iets gezegd.

Ik bel ze zo nog eens op.
pi_176565387
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:56 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ze zeggen dat ze zich geen zorgen maken en dat het wel bij ons past. Dit horen we elke keer. Maar zo klein zijn we nou ook weer niet. Verder hebben ze nooit iets gezegd.

Ik bel ze zo nog eens op.
Verder gaat alles volgens het boekje?
pi_176565434
Is die 32 cm niet van hoofd tot billen gemeten? Ipv hoofd tot teen zoals na de geboorte.
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 14:02:00 #121
382129 crew  Donna
pi_176565460
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik heb permanent een streepje tot m’n navel. Nu opeens ook een streep boven m’n navel, maar die loopt niet in een mooie lijn met de onderste streep. :P Ben benieuwd hoe snel die straks weg is.
Mijn 'belijning' is ook scheef. M'n streep vanaf de navel naar onderen zit mooi in het midden, maar die vanaf m'n navel naar boven staat (voor mij) links op m'n buik. Ziet er zo dom uit. :D


Sillie, super nieuws! *O*
pi_176565471
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:00 schreef Bosjetulpen het volgende:
Is die 32 cm niet van hoofd tot billen gemeten? Ipv hoofd tot teen zoals na de geboorte.
Ik heb geen idee hoe ze dat meten. Maar dat zou het wel verklaren :)

Ik heb net zelf mijn vrouw's baarmoeder opgemeten en dat was 27 cm. Afhankelijk van hoe de baby ligt komen daar dan uiteraard nog centimeters bij maar hoeveel weet ik niet.
pi_176565478
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:02 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Mijn 'belijning' is ook scheef. M'n streep vanaf de navel naar onderen zit mooi in het midden, maar die vanaf m'n navel naar boven staat (voor mij) links op m'n buik. Ziet er zo dom uit. :D
Same, hier ook links. _O-
Protège moi de mes désirs.
pi_176565513
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:02 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe ze dat meten. Maar dat zou het wel verklaren :)

Ik heb net zelf mijn vrouw's baarmoeder opgemeten en dat was 27 cm. Afhankelijk van hoe de baby ligt komen daar dan uiteraard nog centimeters bij maar hoeveel weet ik niet.
Mijn aapje lag laatst nog dubbelgevouwen, met z’n teentjes bij z’n hoofd. ;)

Kan je geen SO vragen bij een andere vk of gyn?
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 17 januari 2018 @ 14:05:26 #125
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176565537
Matigeuser, heb je nu een gynaecoloog gezien of niet? Dat is me niet helemaal duidelijk.

Dwerggroei is niet zo waarschijnlijk hoor, want dan heeft de baby nog wel andere kenmerken behalve klein zijn en die hadden ze echt wel gezien.

Voelt je vrouw de baby goed bewegen?
pi_176565602
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:05 schreef Aventura het volgende:
Matigeuser, heb je nu een gynaecoloog gezien of niet? Dat is me niet helemaal duidelijk.

Dwerggroei is niet zo waarschijnlijk hoor, want dan heeft de baby nog wel andere kenmerken behalve klein zijn en die hadden ze echt wel gezien.

Voelt je vrouw de baby goed bewegen?
Hi,

Nee we hebben geen gynaecoloog gezien. Alleen afspraken gehad bij de verloskundige, naast de 20-weken echo in het ziekenhuis dan.

Ja de baby beweegt (zichtbaar) heel veel :)

De verloskundige neemt nu al een uur niet op, maar ik zodra ik ze spreek vraag ik eens wat ze nou precies gemeten hebben en of zij zelf niet stiekem aan iets verkeerds denken. Ze zeggen echter continu dat ze er een prima gevoel bij hebben.
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 14:08:02 #127
382129 crew  Donna
pi_176565624
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:02 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe ze dat meten. Maar dat zou het wel verklaren :)

Ik heb net zelf mijn vrouw's baarmoeder opgemeten en dat was 27 cm. Afhankelijk van hoe de baby ligt komen daar dan uiteraard nog centimeters bij maar hoeveel weet ik niet.
Hmm, zou inderdaad even bellen om te vragen over die meting.
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 14:10:59 #128
382129 crew  Donna
pi_176565702
Vanochtend bij de internist geweest. Zwangerschapsdiabetes gaat prima, blijf wel om de dag prikken omdat m'n nuchtere waarde soms net op het randje is (die nuchtere prik ik iedere dag op eigen initiatief, vind ik zelf fijn). Om de dag is voor mij goed.
En verder ook goedgekeurd. Hij hoopt me niet weer te zien tot na de bevalling en dat is dan hopelijk een afsluitende afspraak.

Dus, zolang m'n suikerwaardes goed zijn hoef ik niet meer naar het ziekenhuis!
  woensdag 17 januari 2018 @ 14:17:06 #129
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176565851
Matigeuser, dat de baby actief is is een goed teken. Ik zou toch eens vragen of je doorgestuurd kan worden naar het ziekenhuis voor een groeiecho en een ctg. Al was het maar voor je eigen gemoedsrust.

Ik wil je niet bang maken maar ik ben dus zo iemand met een veel en veel te klein kind in haar buik. Echt wel 3 weken achter (1000 gram met 30 weken). Alleen kwam men daar al met 25 weken zwangerschap achter, en alleen omdat ik al bij de gynaecoloog liep en groeiecho kreeg. De artsen sloegen meteen groot alarm en lang verhaal kort, ik lig al bijna 2 weken in het ziekenhuis waar de baby twee keer per dag een ctg krijgt en ik twee x per week een echo om de doorbloeding van de navelstreng te bekijken. We zijn nu 31w2d.

Jullie zitten trouwens nu wel al op een mooie termijn en (vind ik) gewicht, dus ik zou me nu ook weer niet al te veel zorgen maken.
pi_176566137
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:17 schreef Aventura het volgende:
Matigeuser, dat de baby actief is is een goed teken. Ik zou toch eens vragen of je doorgestuurd kan worden naar het ziekenhuis voor een groeiecho en een ctg. Al was het maar voor je eigen gemoedsrust.

Ik wil je niet bang maken maar ik ben dus zo iemand met een veel en veel te klein kind in haar buik. Echt wel 3 weken achter (1000 gram met 30 weken). Alleen kwam men daar al met 25 weken zwangerschap achter, en alleen omdat ik al bij de gynaecoloog liep en groeiecho kreeg. De artsen sloegen meteen groot alarm en lang verhaal kort, ik lig al bijna 2 weken in het ziekenhuis waar de baby twee keer per dag een ctg krijgt en ik twee x per week een echo om de doorbloeding van de navelstreng te bekijken. We zijn nu 31w2d.

Jullie zitten trouwens nu wel al op een mooie termijn en (vind ik) gewicht, dus ik zou me nu ook weer niet al te veel zorgen maken.
Pff wat een vervelend verhaal. Gaat het nu wel goed met deze behandelingen?

Ik denk eerlijk gezegd dat niet onze baby 32 cm is maar de baarmoeder zelf. Het gewicht wordt namelijk wel al geschat op 2200 gram dus anders kloppen de verhoudingen ook niet. Laat nog wel even weten als ik de verloskundige gesproken heb.

Jij succes in ieder geval! Hoop dat het allemaal goed komt.
pi_176566152
Stomme vraag hoor misschien. Maar als de baby met 'de rolmaat' gemeten is. Word dan de buik opgemeten? Als dat zo is... hoe betrouwbaar is die meting dan? Is een echo voor de zekerheid dan niet beter?
pi_176566159
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:02 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Mijn 'belijning' is ook scheef. M'n streep vanaf de navel naar onderen zit mooi in het midden, maar die vanaf m'n navel naar boven staat (voor mij) links op m'n buik. Ziet er zo dom uit. :D


Sillie, super nieuws! *O*
Dat had ik bij Twix ook.
Vanaf wanneer kreeg jij de streep?
  woensdag 17 januari 2018 @ 14:30:28 #133
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176566184
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:02 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe ze dat meten. Maar dat zou het wel verklaren :)

Ik denk misschien ook dat dit de verklaring is.
Mijn dochter was ook klein en 2525 bij de geboorte.

Het gewicht zou ik me dan ook niet druk over maken als ik jullie was.
  Moderator woensdag 17 januari 2018 @ 14:31:09 #134
382129 crew  Donna
pi_176566202
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:29 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat had ik bij Twix ook.
Vanaf wanneer kreeg jij de streep?
Poeh, die had ik vanaf een week of 18 denk ik.
  woensdag 17 januari 2018 @ 14:32:24 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176566231
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:28 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Pff wat een vervelend verhaal. Gaat het nu wel goed met deze behandelingen?

Ik denk eerlijk gezegd dat niet onze baby 32 cm is maar de baarmoeder zelf. Het gewicht wordt namelijk wel al geschat op 2200 gram dus anders kloppen de verhoudingen ook niet. Laat nog wel even weten als ik de verloskundige gesproken heb.

Jij succes in ieder geval! Hoop dat het allemaal goed komt.
Dankje.
En nogmaals maak je ook niet te druk. Jullie zijn al zo ver. Komt vast goed.
pi_176566470
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:28 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Pff wat een vervelend verhaal. Gaat het nu wel goed met deze behandelingen?

Ik denk eerlijk gezegd dat niet onze baby 32 cm is maar de baarmoeder zelf. Het gewicht wordt namelijk wel al geschat op 2200 gram dus anders kloppen de verhoudingen ook niet. Laat nog wel even weten als ik de verloskundige gesproken heb.

Jij succes in ieder geval! Hoop dat het allemaal goed komt.
Als ze op je buik meten, dus van schaambot tot hoe hoog de baarmoeder komt, is dat niet de lengte van het kind he? Google maar even op fundushoogte.
pi_176566550
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:44 schreef Svane het volgende:

[..]

Als ze op je buik meten, dus van schaambot tot hoe hoog de baarmoeder komt, is dat niet de lengte van het kind he? Google maar even op fundushoogte.
Ja ik denk wel vrij zeker dat dit het is :)
Thanks
pi_176566925
Oh ik moest net zo lachen. Zoon in 'aan het bellen' met de buikendokter. Met een stuk speelgoed. Ehm ja hallo buikendokter, je spreekt met ... ja mama baby in de buik mag niet tillen. Ja ja ja. En ja hartstikke bedankt. Daag

Best handig zo'n buikendokter excuus achter de hand _O-
pi_176566974
Die 32 cm is fundus-symfysemeting, niet hoe lang je kind is. Ik vind 32 cm bij 37 weken wel aan de krappe kant, maar het kan best kloppen. Dat zal je vlk waarschijnlijk goed kunnen inschatten met haar handen.
pi_176567809
Ik had bij de vk ook nog even nagevraagd hoe zij tegen dat pcm-gebeuren aankijkt. Zij zei dat ze nog altijd geen artikel had gelezen waarin onomstotelijk vaststaat dat het kwaad kan en dat er ook vanuit de beroepsvereniging geen waarschuwing uitgaat of iets dergelijks. Liever niet wekenlang achtereen dagelijks de maximale dosis, maar nu en dan twee pcm'etjes was wat haar (en de andere vk's in de praktijk) betreft echt geen risico.
Stelde me toch gerust, al hadden sommige posts hier dat ook al wel gedaan. Ik heb deze zwangerschap vrij regelmatig en langdurige stevige migraine-achtige hoofdpijn en als het me echt te gek word, slik ik 2 pcm's (en dat dan 1x per dag, max. 2 dagen achter elkaar). Net genoeg om nog tot íets in staat te zijn.
pi_176568948
Sillie, fijn van de goede echo!

Malteser, wat ruk dat het nog steeds zo slecht gaat.

Aventura, elke dag denk ik aan je als ik wakker word, en elke dag ben ik blij geen nieuws van je te lezen behalve de slechte nachten. De verhalen van je kamergenoot doen me denken aan mijn kamergenoot van toen ik van T bevallen ben. Dat vond ik ook horror.

Malteser vroeg hoe het hier ging. In principe gaat het helemaal goed. Ik voel me op wat hardnekkig maagzuur na prima. Baby beweegt veel en vaak. Omschakeling naar een nieuw land is redelijk groot, zeker met al een kleintje erbij. Ik vind het best heftig om nu elke dag fulltime met hem thuis te zijn. Voor hem is de verandering ook duidelijk merkbaar, en het ergste is dat hij z'n middag dutjes begint te skippen. Niet echt optimaal, want ik genoot zo van die anderhalf uur rust (en sliep zelf vaak ook even). Maar goed, het is zo als het is, kan het niet veranderen.
pi_176570317
Jagar, heeft T nog een echt ledikantje? Ik heb met O de deal dat hij in bed gaat spelen en niet hoeft te slapen. Hij mag dan een speelgoedje of boekje meenemen. Meestal gaat hij dan toch na even spelen slapen en zo niet, ook prima! Heeft hij iig even rust en ik ook. Maar O kan/gaat nog niet zelf uit z'n ledikantje. Naar bed gaan gaat overigens sinds de invoering hiervan ook een stuk soepeler. En anders wellicht op zoek naar een oppas die hem soms even meeneemt naar de speeltuin ofzo? Wel lastig zo, weer opnieuw beginnen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176572639
Jentin en DnD, wat fijn van de goede SEO's *O*

Ik was vanochtend misselijk. Echt voor het eerst ooit tijdens een zwangerschap en er stiekem heel blij mee :@ Geeft toch weer een stukje vertrouwen, ook al weet ik dat het niks hoeft te betekenen
Op deze termijn ging het vorige keer mis, dus ik ben blij als ik de dag zonder bloed door ben :)
  woensdag 17 januari 2018 @ 19:33:57 #144
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176573116
Jullie zijn lief :)

M'n grote vriendin is vandaag ontslagen (blij voor haar) en ik heb alweer een nieuwe roomie. En deze lijkt me prima redelijk. Lekker gekletst en gewoon een gezellige dame. Gelukkig!

Geen nieuws medisch gezien. De ctg's zijn goed en de baby beweegt flink. :)
  woensdag 17 januari 2018 @ 19:34:56 #145
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176573148
Fuchsie, en zo is er weer een dag om :) Je klinkt goed!
pi_176573352
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 17:23 schreef FlyingFish het volgende:
Jagar, heeft T nog een echt ledikantje? Ik heb met O de deal dat hij in bed gaat spelen en niet hoeft te slapen. Hij mag dan een speelgoedje of boekje meenemen. Meestal gaat hij dan toch na even spelen slapen en zo niet, ook prima! Heeft hij iig even rust en ik ook. Maar O kan/gaat nog niet zelf uit z'n ledikantje. Naar bed gaan gaat overigens sinds de invoering hiervan ook een stuk soepeler. En anders wellicht op zoek naar een oppas die hem soms even meeneemt naar de speeltuin ofzo? Wel lastig zo, weer opnieuw beginnen.
ja, hij slaapt nog in een ledikantje. Hij mag van mij ook spelen. Graag zelfs. Maar, zodra ik de deur dichtdoe roept hij 'mama', in zon klaagtoontje en houdt niet op.

Maar goed, uiteindelijk heeft hij vanmiddag geslapen in ons grote bed, en ik ernaast. Dan maar zo. Het is natuurlijk ook niet niets voor zo'n kleintje...
pi_176573428
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 19:34 schreef Aventura het volgende:
Fuchsie, en zo is er weer een dag om :) Je klinkt goed!
En jij en je meisje ook weer een dag door O+
Wat fijn dat je kamergenoot weg is. Op naar een goede nachtrust! :z
pi_176574156
Sillie fijn!!! :*
:)
pi_176575131
Wat fijn van de goede echo sillie en de goede SEO’s voor Jentin en DnD *O*!

Aventura fijn, goed nieuws :) en ook fijn dat je oude roomie weg is, in meerdere opzichten ;).

Fuchs ik snap je wel, ik duim ook echt voor je dat deze blijft plakken O+. Volgens mij beginnen de kwaaltjes hier ook op te komen, ben behoorlijk moe en heb echt niet hard gewerkt vandaag.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176576045
Jagar, is ook een hele omschakeling. Ander land, ander huis, fulltime samen ipv T op het kdv. En dan inderdaad maar samen een dutje naast elkaar. O+

Aventura, fijn van je nieuwe buurvrouw. Hopelijk meer nachtrust nu!

Fuchsia, hoera voor de misselijkheid. Ik hoop zo dat het deze keer goed zit bij jullie!

Feyre, ook bij jou meer klachten, op naar een goede echo ook voor jou.
pi_176577928
Bijgelezen en alweer een boel vergeten, sorry is niet persoonlijk.

Malteser, jij hebt ook echt veel tegenslagen deze zwangerschap. Bewonderenswaardig hoe positief je erbij blijft.
En voor de hopelijk geruststelling, wij hebben nog helemaal niets gedaan, voor de komst van onze kleine. Moet zelf nog lijstjes maken, met alles wat er gedaan moet worden. ;)

Silliegirl een goede echo, fijn om die bevestiging te krijgen.

Aventura, ik hoop dat deze kamergenote, wat rustiger en normaler is en 's nachts niet gaat bellen. Had je het nog wel aangegeven bij verpleegkundige?

Fuchsia, ik hoop en duim zo hard voor je dat het goed zit.

Natuurlijk ook voor alle prille zwangeren die hier zijn en wachten op eerste echo.

Jagärtrut, ben je nu alleen met T? Is het straks de bedoeling dat hij weer naar een kdv gaat?
Hoe gaan de zwangerschapscontroles, is het een groot verschil met Duitsland?
pi_176580858
Klinkt inderdaad pittig, Jagar. Het is een enorme omschakeling voor jullie beide. En die dutjes zijn mij ook heilig hoor!

En fijn van de nieuwe kamergenote, Aventura!

Ben benieuwd hoe het met Bella is :)
pi_176583872
Ik heb het gevoel alsof ik vorige week tegen m'n venusheuvel ben getrapt en dat het nu nog bont en blauw is. Of zo. :') Grrr.

Goeiemorgen, trouwens.
Protège moi de mes désirs.
pi_176584718
Hoe zou het met Bella zijn?

Sethiwe, hoe gaat het met jullie?

quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik heb het gevoel alsof ik vorige week tegen m'n venusheuvel ben getrapt en dat het nu nog bont en blauw is. Of zo. :') Grrr.

Goeiemorgen, trouwens.
Dat klinkt als niet prettig.


Hier gisteravond even echt heel hard gehuild. Ik vind het zo verdrietig dat ik niet voor Twix kan zorgen. Continu leuren met mijn jongetje, van kdv naar oppas A naar oppas B. En hij doet het super, zit goed in zijn vel. Maar hij zoekt continu de bevestiging bij mij. Slaapt ook steevast het tweede deel van de nacht in ons bed, of nee, in mijn bed tegen mij aangeplakt want "Ikke mama misse".

"Morgen Oma spelen? Nee, je mag morgen gaan spelen op het kinderdagverblijf. Mama mij brengen? Ja, ik breng je morgen. Mama mij ook ophalen offe mama ziekenhuis?"

"Morgen Oma spelen? Ja, morgen mag je bij Oma spelen. Nee, wille bij mama spelen. Dat gaat niet lieverd, Oma helpt ons. Oké, mama kan niet, mama ziekenhuis."

En toen gisteravond bij het doorspuiten van de sonde de slang van de aansluiting klapte en alles in de keuken dus onder de plakkerige zooi zat, brak ik. En man snapt het even niet zo goed want "We hebben alles voor Twix toch goed geregeld en iedereen helpt ons toch? Niet huilen lieverd, dat heeft geen zin."
En ik weet dat hij gelijk heeft, we moeten het gewoon even zo doen want we hebben geen keuze. En Twix doet het ondanks alles super goed. En de baby groeit super goed in mijn buik. Maar ik vind het heel eventjes geen feestje. Ik vind het heel eventjes gewoon heel naar.
pi_176584970
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:23 schreef Malteser het volgende:
Hoe zou het met Bella zijn?

Sethiwe, hoe gaat het met jullie?

[..]

Dat klinkt als niet prettig.


Hier gisteravond even echt heel hard gehuild. Ik vind het zo verdrietig dat ik niet voor Twix kan zorgen. Continu leuren met mijn jongetje, van kdv naar oppas A naar oppas B. En hij doet het super, zit goed in zijn vel. Maar hij zoekt continu de bevestiging bij mij. Slaapt ook steevast het tweede deel van de nacht in ons bed, of nee, in mijn bed tegen mij aangeplakt want "Ikke mama misse".

"Morgen Oma spelen? Nee, je mag morgen gaan spelen op het kinderdagverblijf. Mama mij brengen? Ja, ik breng je morgen. Mama mij ook ophalen offe mama ziekenhuis?"

"Morgen Oma spelen? Ja, morgen mag je bij Oma spelen. Nee, wille bij mama spelen. Dat gaat niet lieverd, Oma helpt ons. Oké, mama kan niet, mama ziekenhuis."

En toen gisteravond bij het doorspuiten van de sonde de slang van de aansluiting klapte en alles in de keuken dus onder de plakkerige zooi zat, brak ik. En man snapt het even niet zo goed want "We hebben alles voor Twix toch goed geregeld en iedereen helpt ons toch? Niet huilen lieverd, dat heeft geen zin."
En ik weet dat hij gelijk heeft, we moeten het gewoon even zo doen want we hebben geen keuze. En Twix doet het ondanks alles super goed. En de baby groeit super goed in mijn buik. Maar ik vind het heel eventjes geen feestje. Ik vind het heel eventjes gewoon heel naar.
arme lieve meid! Ik zit hier gewoon te huilen! Wat heb jij het pittig! Ik ga hopen en wensen voor je dat dit compensatie voor het meest geweldige kindje is! Kan bijna niet anders toch. Ik wou ook heel graag dat ik een goede raad had zodat je meer kon doen met je grote... maar ik zou het niet weten. Hou vol! :*
pi_176584984
Malteser, het is ook gewoon kut. Alles is goed geregeld en Twix krijgt er heus niks van, maar dat betekebt niet dat je het niet gewoon kut mag vinden. Gun jezelf die emoties maar, gooi het er maar uit. En knuffel je kleine mannetje maar extra veel als dat kan, in het tweede gedeelte van de nacht bijvoorbeeld. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:50:00 #157
409579 LuDann
All the way
pi_176585291
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh top, dankjewel! (en Ludann ook)
Ik beloof plechtig niet het hele pakje op te kauwen.
Ik had alleen die studie over de effecten van op jongetjes gelezen, daar bleek uit dat bij 17,5 keer de aangeraden humane dosis er een schadelijk effect was waargenomen bij ratten. Bij een normale dosis was er geen verschil. De studie over meisjes heb ik niet nagelopen maar meestal is het zo dat dit soort studies echt niet zomaar 1 op 1 naar een normale dagelijkse, menselijke situatie te vertalen zijn. Ik geloof het wel verder.
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:55:46 #158
409579 LuDann
All the way
pi_176585444
Bijgelezen maar slecht onthouden verder. :P Ik las 2 goede SEO´s van Jentin en DnD en een goede echo voor sillie! *O*

En Malteser, lijkt me heel logisch dat je er af en toe even flink om moet huilen. Lekker doen ook, het is gewoon een k*t situatie. Je doet het supergoed, echt waar.

Wolk lekker op het kdv vandaag, ik ben op geboortekaartjes-jacht (bij mijn eerste heb ik die in de kraamweek uitgezocht maar daar heb ik geen zin/tijd voor straks vermoed ik). En straks naar de film met een hoogzwangere vriendin. Lekker walvissen met popcorn. O+

Verder vanochtend naar de huisarts geweest met man. Die is nogal ingestort, burnout waarschijnlijk. Dat zat er al een tijd aan te komen en wisten we ook al wel maar pff. Zwaar. Maar goed, daar zal ik jullie verder niet mee lastig vallen.

Ik heb wel meteen even urine ingeleverd en blijk toch (of weer) een infectie te hebben. De huisarts belt me later even op voor medicatie, ik had zelf geen afspraak verder.
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:00:13 #159
409579 LuDann
All the way
pi_176585548
Oh en ik zit mezelf lekker gek te maken door ervaringsverhalen te zoeken over een vaginale bevalling na een niet vorderende uitdrijving en ks de eerste keer. Ik kan dus gewoon geen succesverhalen vinden he. -O-

Helpt ook niet mee dat ze bij de voorlichting in het ziekenhuis een gyn hadden die een praatje hield onder andere over vaginale bevalling na ks. Die was heel positief zei ze, behalve dus als de oorzaak niet vorderende uitdrijving was. Dan raadde zij persoonlijk toch altijd een ks aan omdat de kans van slagen zo klein was (40% is wat ik ook terugvind online).

Ik weet dus gewoon echt nog niet wat ik nu wil. :') Ik wil graag een vaginale bevalling maar niet als het uiteindelijk toch uit gaat lopen op weer een spoedks. En dan kijk ik de foto´s van het hoofd van Wolk terug na de ks (ze had geen rond hoofd maar een kegelvormig hoofd omdat ze zo hard mijn bekken in is geduwd en dat niet lukte) en dan denk ik ´als het de eerste keer niet paste, waarom zou het de tweede keer wel gaan?´. En er is gewoon niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen dus ik loop een beetje met mijn ziel onder mijn arm.
pi_176585568
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:23 schreef Malteser het volgende:
Hoe zou het met Bella zijn?

Sethiwe, hoe gaat het met jullie?

[..]

Dat klinkt als niet prettig.


Hier gisteravond even echt heel hard gehuild. Ik vind het zo verdrietig dat ik niet voor Twix kan zorgen. Continu leuren met mijn jongetje, van kdv naar oppas A naar oppas B. En hij doet het super, zit goed in zijn vel. Maar hij zoekt continu de bevestiging bij mij. Slaapt ook steevast het tweede deel van de nacht in ons bed, of nee, in mijn bed tegen mij aangeplakt want "Ikke mama misse".

"Morgen Oma spelen? Nee, je mag morgen gaan spelen op het kinderdagverblijf. Mama mij brengen? Ja, ik breng je morgen. Mama mij ook ophalen offe mama ziekenhuis?"

"Morgen Oma spelen? Ja, morgen mag je bij Oma spelen. Nee, wille bij mama spelen. Dat gaat niet lieverd, Oma helpt ons. Oké, mama kan niet, mama ziekenhuis."

En toen gisteravond bij het doorspuiten van de sonde de slang van de aansluiting klapte en alles in de keuken dus onder de plakkerige zooi zat, brak ik. En man snapt het even niet zo goed want "We hebben alles voor Twix toch goed geregeld en iedereen helpt ons toch? Niet huilen lieverd, dat heeft geen zin."
En ik weet dat hij gelijk heeft, we moeten het gewoon even zo doen want we hebben geen keuze. En Twix doet het ondanks alles super goed. En de baby groeit super goed in mijn buik. Maar ik vind het heel eventjes geen feestje. Ik vind het heel eventjes gewoon heel naar.
Natuurlijk heeft dat huilen wel zin, soms moet het er gewoon even uit :* En het is ook geen feestje en ik vind dat je het desondanks heel stoer doet!
pi_176585809
Lieve Malteser, wat een ontzettend vervelende situatie moet dit toch voor je zijn. Logisch dat Twix je opzoekt in de nacht. Ondanks dat je er op andere manier minder voor hem kunt zijn, krijgt hij op deze manier toch z’n momentjes met mama binnen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het af en toe teveel voor je wordt en dat je daar heel verdrietig van wordt. Maar hoe liefdevol jij schrijft over Twix, volgens mij is jullie band als moeder en zoon ontzettend sterk. En ja, je ‘moet’ helaas nog wel even, ervan uitgaande dat de situatie niet beter wordt, en je mag het naar vinden (en ik vind dat je dat heel netjes uitdrukt ;) ). Maar wat moet jullie gezin, ondanks de problemen nu, een feestje zijn om in op te groeien :*
pi_176585871
LuDann, wat vervelend om te lezen, over je man :* Hoe was het gesprek met de huisarts? Kan me goed voorstellen dat dit ook voor jou wat stress oplevert, de kraamtijd kan al heftig zijn en als je partner dan ook nog eens niet goed in zijn vel zit... sterkte voor jullie! :*
En wat betreft de bevalling, wanneer ‘moet’ je daar een keuze over maken?
pi_176586579
Dikke knuffel voor jou Malteser. Je houdt je al zo sterk en groot en je doet het al zo goed. Ik kan me zo goed voorstellen dat het zo lastig is om de zorg uit handen te geven omdat je het zo graag zelf wilt doen. Fijn dat jullie goed opgevangen worden maar het is en blijft gewoon klote. Dat snap ik heel goed. Ook zo naar om continu zo vreselijk misselijk te zijn. Misselijk zijn vind ik het ergste wat er is. Geef mij liever pijn of ander ongemak maar misselijk zijn dan functioneer je ook gewoon niet. Sterkte en je mag zoveel klagen hier als je wil. Je doet het echt super goed allemaal!!!

Ludann sterkte met je man. Vervelend zeg!! Voor jullie beide.

Vanochtend de vlokkentest gehad. Moest inwendig want via de buik konden ze niet goed bij de placenta. Ik vond het minder zeer doen als via de buik dat wel. Wel heel naar om te zien op de echo dat die naald/tang wat het ook mag wezen zo rakelings langs een spartelend mini baby'tje gaat.
Woensdag krijgen we de uitslag van de sneltest en daarbij ook de belangrijkste uitslag dus dat worden nog een aantal zenuwslopende dagen. Nu lekker m'n bedje ingedoken en daar blijf ik ook lekker liggen voorlopig. :)
pi_176586972
Hallo allemaal !
Ik ben geen trouwe volger maar af en toe een berichtje plaatsen vind ik wel leuk. Ook lees ik dan weer een beetje wat er allemaal hier is gebeurd.
Zo leuk om af en toe echo foto’s voorbij te zien komen !

Pasgeleden eerste echo gehad in ziekenhuis ivm zwanger worden met medicijnen. Toen hebben ze gemeten dat ik 6 weken en 6 dagen zwanger was. Iets korter dan ik zelf dacht.
Vanaf dat moment mocht ik naar de verloskundige en hoef ik niet meer naar het ziekenhuis ! Heb die dag meteen gebeld en 2 afspraken gemaakt.
De eerste afspraak is zometeen 😃
Een cadeautje want ik krijg straks weer een echo. Ben nu (volgens de meting van het ziekenhuis) precies 8 weken.
Met de termijnecho die ook gepland staat, kunnen ze waarschijnlijk definitief laten weten hoe ver ik ben want nu kon daar nog een paar dagen verschil in zitten zeiden ze.
Best fijn om nog eens ons kindje te zien, zodat ik zeker weet dat het nog goed gaat.

Verder voel ik me redelijk vaak moe na het werk en ben ook gedurende de dag tussen het eten door wat misselijk. Niet zo misselijk dat ik er van moet overgeven, maar wel zo dat je je niet heel prettig voelt...
Daarnaast heb ik ook veel last van mijn darmen die aan het verschuiven zijn.
Hebben jullie nog goeie tips om de dagen goed door te komen ? Voor als het weer even wat minder lekker gaat..
pi_176588677
Dankjewel lieve dames :*.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:10 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Lieve Malteser, wat een ontzettend vervelende situatie moet dit toch voor je zijn. Logisch dat Twix je opzoekt in de nacht. Ondanks dat je er op andere manier minder voor hem kunt zijn, krijgt hij op deze manier toch z’n momentjes met mama binnen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het af en toe teveel voor je wordt en dat je daar heel verdrietig van wordt. Maar hoe liefdevol jij schrijft over Twix, volgens mij is jullie band als moeder en zoon ontzettend sterk. En ja, je ‘moet’ helaas nog wel even, ervan uitgaande dat de situatie niet beter wordt, en je mag het naar vinden (en ik vind dat je dat heel netjes uitdrukt ;) ). Maar wat moet jullie gezin, ondanks de problemen nu, een feestje zijn om in op te groeien :*
Wat ontzettend lief, en van die ene zin moest ik heel hard huilen.
Onze band is goud en gelukkig gaat dat vanzelf en zonder moeite. Maar misschien dat het ook wel daardoor komt dat ik het nu zo moeilijk vind om hem zoveel weg te moeten brengen.

En die nachten maken me niets uit, heerlijk om dat kleine lijfje zo dicht tegen me aan te voelen. Man is wel wat bezorgd over hoe dat straks moet als de baby er is maar dat zien we dan wel weer. Voor nu genieten we gewoon van elkaars nabijheid O+. Mijn dappere, kleine jongetje O+.
pi_176588761
Malteser, wat vind ik het knap hoe je toch zo sterk kunt blijven.
Het is echt niet gek dat je soms breekt, hoe jij de zwangerschap moet doorkomen is echt heel zwaar.
Het lijkt me ook heel moeilijk om er voor je gevoel niet te kunnen zijn voor je zoon, maar door de momentjes die Twix ook zelf creëert, kun je toch zijn behoefte vullen.
En ook deze zwangerschap is eindig, en dan hoop ik dat deze zware tijd wordt beloond met de liefste, makkelijkste en best slapende baby die er is.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_176590417
Malteser wat ben je een stoere vrouw zeg O+ ! Huilen kan en mag, en soms is het juist goed om te huilen. Twix is vast en zeker trots op jou als mamma, jullie klinken ook echt als maatjes O+ Geniet lekker van die kroel nachten O+
Je kan er namelijk echt niets aan doen :*
pi_176590857
Update van mij: gister dus naar de VK geweest. 10/01 lag ze volgens de echo ingedaald vast (vibi). Nu blijkt dat ze helemaal nog niet is ingedaald :? En heb advies gehad voor wat te doen als mn vliezen breken.
Verder heb ik een inwendig onderzoek gehad, baarmoedermond(hals) voor de helft verweekt dus er is wel wat gaande.
Ik moet urine inleveren om te kijken voor een blaasontsteking en moet op kweek. Indien ik weer hele erge harde buiken en pijnen ervaar moet ik gelijk contact opnemen.
pi_176591411
Malteser, ik vind het echt ontzettend knap hoe je je hier door heen slaat. En huilen hoort daar ook bij :*

Ludann, sterkte voor jullie beiden.

Bella wat gek dat ze opeens toch niet blijkt ingedaald. Hoe ver ben jij nu eigenlijk?


Hier gaat alles zn gangetje. Volgende week 20weken echo en de week erna weer een checkup in het ziekenhuis. Ik voel me wel enorm en ik kan inmiddels niet meer bijhouden hoeveel mensen mij vragen of het niet stiekem toch een tweeling is :') (mede omdat mijn broer en zijn vrouw destijds geheim hebben gehouden dat zij een tweeling kregen, daar kwamen wij pas na de geboorte achter :D )
pi_176591474
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:35 schreef Aure het volgende:

Bella wat gek dat ze opeens toch niet blijkt ingedaald. Hoe ver ben jij nu eigenlijk?


Hier gaat alles zn gangetje. Volgende week 20weken echo en de week erna weer een checkup in het ziekenhuis. Ik voel me wel enorm en ik kan inmiddels niet meer bijhouden hoeveel mensen mij vragen of het niet stiekem toch een tweeling is :') (mede omdat mijn broer en zijn vrouw destijds geheim hebben gehouden dat zij een tweeling kregen, daar kwamen wij pas na de geboorte achter :D )
37+2 :o

Geheim houden dat je een tweeling verwacht, zou wat zijn :P Spannend 20 weken echo komt vast goed O+
pi_176591487
Ooh, Malteser, je situatie is ook superzwaar. :* Ook al zijn alle praktische zaken geregeld, dat maakt het niet leuk en daar mag je gerust verdrietig om zijn. :*

Sterkte met je man LuDann! En wat lastig, die keuze tussen ks en vaginaal.

Ik heb alle kleine kwaaltjes van de vroege zwangerschap. De hele tijd moe, en vooral irritant: honger maar geen eetlust. Ik vrees dat het een voorbode van een paar weken fikse misselijkheid wordt.
pi_176591583
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:38 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

37+2 :o

Geheim houden dat je een tweeling verwacht, zou wat zijn :P Spannend 20 weken echo komt vast goed O+
Ahh dus het kan ook echt wel elk moment gaan gebeuren! Spannend!!

Ja die grap kunnen wij dus echt niet meer doen :P zou ik ook niet aan kunnen (zij hebben elk 2e ding, wiegje, maxicosi etc, verborgen gehouden in de schuur :') daar heb je toch geen zin in :P )
  donderdag 18 januari 2018 @ 16:47:10 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_176591627
Met 37+2 MAG het elk moment gebeuren, maar het moment dat het echt elk moment KAN gebeuren is meestal pas na de 40 weken ;)

(ik maak die nuance even, omdat ik soms lees dat vrouwen al vanaf 37 weken de minuten weg zitten te kijken terwijl de kans dat het dan nog 4 weken duurt echt vele vele malen groter is dan dat het op dat moment gebeurt ;))
disclaimer
pi_176591797
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
Met 37+2 MAG het elk moment gebeuren, maar het moment dat het echt elk moment KAN gebeuren is meestal pas na de 40 weken ;)

(ik maak die nuance even, omdat ik soms lees dat vrouwen al vanaf 37 weken de minuten weg zitten te kijken terwijl de kans dat het dan nog 4 weken duurt echt vele vele malen groter is dan dat het op dat moment gebeurt ;))
Hehe ik bedoelde inderdaad ook meer mag dan kan! Nooit zo naar gekeken eigenlijk :D
pi_176591918
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:21 schreef Malteser het volgende:
Dankjewel lieve dames :*.

[..]

Wat ontzettend lief, en van die ene zin moest ik heel hard huilen.
Onze band is goud en gelukkig gaat dat vanzelf en zonder moeite. Maar misschien dat het ook wel daardoor komt dat ik het nu zo moeilijk vind om hem zoveel weg te moeten brengen.

En die nachten maken me niets uit, heerlijk om dat kleine lijfje zo dicht tegen me aan te voelen. Man is wel wat bezorgd over hoe dat straks moet als de baby er is maar dat zien we dan wel weer. Voor nu genieten we gewoon van elkaars nabijheid O+. Mijn dappere, kleine jongetje O+.
:*
Als de baby er is wordt het voor Twix hoe dan ook een omschakeling, dus daar zou ik me inderdaad niet heel veel zorgen om maken :). Jullie redden het wel!
pi_176591969
Bella, wat raar dat ze opeens niet ingedaald is! Spannend hoor!

Ik ben ook weer goedgekeurd. Had vannacht het idee dat het weleens zou kunnen gebeuren maar de kleine ligt nog prima. Wel koppie onder en ingedaald en dat is zeker ook te voelen. Ze wordt nu geschat op 7 pond.

Heb inmiddels elke dag krampen die steeds serieuzer aanvoelen. De verloskundige denkt dat het niet heel lang meer gaat duren en dat idee heb ik zelf ook. Maar zoals SQ al zei, het kan ook nog een paar weken duren :D
  donderdag 18 januari 2018 @ 19:44:25 #177
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176595216
Malteser het lijkt me niet meer dan logisch dat je af en toe een nervous breakdown hebt in jouw situatie. En voor zo'n kleintje is het ook allemaal niet niks en je zou hem er het liefst voor behoeden natuurlijk, maar het kan nu even niet anders. Gelukkig zal hij zich dit over een tijd niet meer herinneren. Hoe dan ook, sterkte!

Bella, jij ook, hopelijk ben je voorlopig van die voorweeen af.

Fien, heel veel succes met afwachten!

Ons verhaal kreeg vanochtend ook ineens een andere wending. Lang verhaal, even in spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176595384
Och Spees, dat klinkt precies als ons traject toen. Dikke kus, het is ruk :* .
  donderdag 18 januari 2018 @ 19:52:21 #179
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176595433
Jeetje, wat klote Spees!
Misschien een klein beetje fijn dat er morgen een ervaren iemand naar de nekplooi kijkt, en ook gelijk nog een keer naar de baby? Al wil je natuurlijk liever dat dit allemaal niet nodig is. Sterkte, hopelijk zijn alle zorgen voor niks!

Ehm, Aure, waarom houdt iemand dat geheim? Vonden ze dat leuk ofzo? Maar waarom dan in hemelsnaam? Je kan dan helemaal niet eerlijk antwoorden op alle vragen over je zwangerschap en de controles en alles. Ik heb wel eens een filmpje gezien op youtube van een Amerikaans stel die dat had gedaan (bij de kraamvisite een tweede baby naar binnen dragen en dat vastleggen op camera) en ik dacht alleen maar WHY.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176595554
huh dat is vreemd Spees_Eend want na de combinatietest is de NIPT wel een van de vervolgstappen volgens het RIVM

en in jou geval is het nog niet eens een slechte combinatietest maar enkel een op het zicht dikke nekplooi die niet eens is gemeten.
pi_176595649
Spees wat klote zeg allemaal, hopelijk is het gewoon een dubbelcheck en zijn vervolg onderzoeken niet nodig :* Sterkte -O-
pi_176595664
Dat is niet helemaal waar Elleska. Bij een nekplooi buiten bepaalde grenzen kom je niet meer in aanmerking voor NIPT (tenminste, dat was in 2015 zo? ik weet niet of dat nog zo is). Ik vond dat toen ook verwarrend, wij moesten vanwege de extreem dikke nekplooi ook meteen door voor vlokkentest danwel vruchtwaterpunctie (afhankelijk van de termijn).
pi_176595705
Oh Spees wat ontzettend ruk dat het zo loopt en zo onzeker is. Ik duim voor een nekplooi die toch binnen de marges valt en hoop dat het anders net zo af mag lopen als bij jullie prachtige S1. :*
pi_176595745
Maar Razz, de nekplooi is niet gemeten dus het is nog helemaal niet bekend of de nekplooi te dik is voor de NIPT.
Het komt daardoor nogal over als paniekzaaierij. laat ze eerst eens de feiten op een rij hebben voordat er vanalles wordt geroepen. en dan ook de kans krijgen om daarover te beslissen en niet langs laten komen voor een meting en direct door voor een vlokkentest.
  donderdag 18 januari 2018 @ 20:11:11 #185
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176595889
Ik verwacht niet dat ze gebaat zijn bij paniekzaaierij, maar ik ben het ermee eens dat de gang van zaken nogal verwarrend en ongewoon is. Maar ik ga er dus van uit dat de nekplooi er dermate slecht uit zag (en wellicht nog beoordeeld op dat MDO) dat ze graag een definitieve meting willen. Wellicht ook omdat ze verwachten dat de nipt een slechte uitslag gaat geven, en dan moet je ook nog door voor een vlokkentest? Weet ik het, ik wil me hier ook helemaal niet druk om maken allemaal :').

En razz, ik hou jouw Tas ook maar in mn achterhoofd :)
pi_176595980
Maar ze hebben de NIPT toch al afgenomen? Is het dan niet zinvoller om gewoon die uitslag af te wachten? De kans op een valse goede uitslag is toch maar heeeeel klein?
pi_176596122
Oh gets, Spees wat onzeker nu. Ik hoop ook dat het meevalt! :*
  donderdag 18 januari 2018 @ 20:23:34 #188
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176596254
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:14 schreef L0t.. het volgende:
Maar ze hebben de NIPT toch al afgenomen? Is het dan niet zinvoller om gewoon die uitslag af te wachten? De kans op een valse goede uitslag is toch maar heeeeel klein?
Misschien is dit sneller? Ik weet eigenlijk niet hoe snel de uitslag na een vlokkentest komt. Ik snap er zelf eigenlijk ook niet alles van, en bij het telefoongesprek was ik op mijn werk en nogal overdonderd dus er kwamen toen niet zoveel vragen in me op als nu... Morgenochtend zal ik wel meer horen.
pi_176596354
Dat je helemaal overdonderd was lijkt me logisch. Hopelijk is er morgen tijd voor alle vragen. Bijzondere gang van zaken is het in ieder geval wel. Helemaal als je het vergelijkt met het traject van de NIPT waarbij verplichte gesprekken zijn en bedenktijd enzo.

ik hoop dat de echo binnen de grenzen blijkt te zijn en daarna een goede NIPT als bevestiging.
pi_176596401
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:23 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Misschien is dit sneller? Ik weet eigenlijk niet hoe snel de uitslag na een vlokkentest komt.
Duurt ook ongeveer 10 werkdagen. Dus sneller is het niet. Sterkte in elk geval. Wat een klote situatie. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176596487
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 20:23 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Misschien is dit sneller? Ik weet eigenlijk niet hoe snel de uitslag na een vlokkentest komt. Ik snap er zelf eigenlijk ook niet alles van, en bij het telefoongesprek was ik op mijn werk en nogal overdonderd dus er kwamen toen niet zoveel vragen in me op als nu... Morgenochtend zal ik wel meer horen.
Ja logisch! Het is gewoon shit! Hopelijk morgen meer duidelijkheid en blijkt het mee te vallen :* :*
pi_176596573
Wat vervelend Spees! Misschien willen ze een vlokkentest omdat een NIPT alleen uitsluitsel geeft over 3 syndromen? En kan een dikke nekplooi ook op andere dingen duiden?
Wij hebben vanochtend dus de vlokkentest gehad en krijgen woensdag de uitslag van de sneltest. De uitslag of het down syndroom heeft of niet en daarop is de kans het grootst. Ze onderzoeken wel echt alle chromosomen verder en daarvan zijn de uitslagen er binnen 2-3 weken.
Sterkte!!!
pi_176596597
Het RIVM zegt erover:

Hoe is de procedure bij een verdikte nekplooi zichtbaar voor 10 weken zwangerschap?

Als er sprake is van een echoscopisch vastgestelde verdikte nekplooi (NT ≥ 3.5 mm) bij de foetus, komt de zwangere niet in aanmerking voor de NIPT. Bij structurele afwijkingen kan er sprake zijn van allerlei chromosoomafwijkingen, (veel) meer dus dan down-, edwards- of patausyndroom. Dit geldt ook voor foetussen met een verdikte nekplooi in het eerste trimester. Een NIPTzou dan valse zekerheid geven en zorgen voor vertraging. De zwangere wordt daarom - als zij dat wenst - doorverwezen naar een Centrum voor Prenatale Diagnostiek voor verder onderzoek. Zij komt in aanmerking voor zowel invasieve prenatale diagnostiek als voor geavanceerd ultrageluid onderzoek (GUO), maar niet voor de NIPT.

Ik blijf voor je duimen dat dit net zo'n speknekje is als Tas :*
pi_176597388
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 19:52 schreef Lemijn het volgende:

Ehm, Aure, waarom houdt iemand dat geheim? Vonden ze dat leuk ofzo? Maar waarom dan in hemelsnaam? Je kan dan helemaal niet eerlijk antwoorden op alle vragen over je zwangerschap en de controles en alles. Ik heb wel eens een filmpje gezien op youtube van een Amerikaans stel die dat had gedaan (bij de kraamvisite een tweede baby naar binnen dragen en dat vastleggen op camera) en ik dacht alleen maar WHY.
Dat vonden ze inderdaad leuk en ze hebben inderdaad ook alle reacties gefilmd op 2e baby die naar binnen werd gedragen :D het zou niks voor mij zijn (ik had dan ook zo ongeveer de nuchterste reactie van alle reacties "he het zijn er twee!" zonder gehuil enzo) . Maar ach zij hebben er plezier aan gehad :P
  donderdag 18 januari 2018 @ 21:22:40 #195
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176597619
Bah Spees Eend, niet wat je wilt horen!!

Ziekenhjis update, de situatie van de baby en van mij is stabiel. Echter het was weer een heftige dag. Mijn nieuwe kamergenote kreeg een ctg. Voor mij niet te vermijden omdat dat scherm dus voor m'n neus hangt (belachelijk eigenlijk dat je dus mee zit te kijken naar hoe andermans baby het
doet en andsrsom). Ik zag het slecht gaan en ja hoor, gelijk een horde artsen inde kamer. Lang verhaal kort, die mensen moesten kiezen tussen een sectio op 24.4 weken of zwanger blijven en het ene kind laten gaan en kiezen voor het andere kind. Die meid kreeg niks mee van het gesprek, en toen later d'r man kwam kregen ze het slechtnieuwsgesprek nogmaals. Toen kwam er wel iemand op het idee dat ik het misschien niet prettig zou vinden om mee te luisteren (en vice versa). En dus ben ik twee uur lang in een kantoortje geplempt. Daarvoor en daarna ben ik ook maar een beetje door de gangen gaan zwerven op zoek naar afleiding. Anyway, ze zijn nu naar een ander ziekenhuis vervoerd en ik ben nu alleen. Het voelt raar om te klagen terwijl deze mensen de ergste dag van hun leven hebben maar.. Ik ben kapot nu, echt helemaal kapot. Ik wil hier nu echt weg, ik kan niet meer. De hele week heb ik me moeten bezighouden met andermans problemen. De hele week is deze kamer gevuld met mensen, van 9 uur smorgens tot 8 uur savonds. Mijn bloeddruk was 150/100 door de stress. Ik wil zo graag naar huis. Ik heb al meermalen gevraagd om een eigen kamer maar die is er nu echt niet. Misschien moet ik dan nu vragen of ik naar een ander ziekenhuis kan?? Kan dat eigenlijk? Wat zouden jullie doen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Aventura op 18-01-2018 21:42:42 ]
pi_176598401
Oh, wat een Stress, avontura... Ik zou het altijd vragen. Misschien ook via je verzekering? Misschien kan je man dat proberen te regelen? En wat vreselijk voor die mensen....

:* ik hoop op een rustige nacht voor je..
pi_176598435
Is het geen optie om naar huis te gaan en elke dag terug voor controle nu baby en jij al een tijd stabiel zijn, trouwens?
pi_176598479
Ik zou je verzekering bellen aventura. Wst een rotsutuatie zeg! En wat erg van je buurvrouw.

Spees wat een spanning ineens. Ik hoop dat je morgen wat wijzer wordt. Ik hoop op een gezond speknekje voor je.
Had LadyBlack er niet ook zo een?
  donderdag 18 januari 2018 @ 22:11:47 #199
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176598817
Lief! Ik ga zo eerst eens lekker slapen en dan even kijken wat ik ga doen. Wil ook niet meteen de diva uithangen, maar misschien is er nog een oplossing die geen privékamer vereist. Bijvoorbeeld dat ik m'n ctg krijg in een van de onderzoekskamertjes. Zoiets. Ik neem aan dat men constructief meedenken wel zal waarderen!

Ik mag niet naar huis, de slechte dopplers zijn op zichzelf al een opname indicatie en de eiwitten in de urine ook.
pi_176598877
Jemig Aventura, wat moet je er doorheen zitten :* En het is ook geen gezonde situatie meer voor jou en je kleintje. Er zijn hier al wat oplossingen gegeven, hoop dat je er wat aan hebt. Verder zou ik geen andere oplossing weten...
pi_176599598
Spees, wat een rare gang van zaken en wat een spanning. Ik duim net als de rest voor een kerngezonde speknek.

Malteser :* Ik lurk hier al eeuwen (nee, maar echt :@) en je komt altijd zo warm en liefdevol over. Je Twixje doorstaat dit vast glansrijk met zo'n mama.

OliviaIT, spannend zeg! Wie weet hoe vlot je je moppie kan knuffelen *O*!

Fien10, efkes gemist, waarom moesten jullie voor de vlokkentest?

En Aventura, wat een verhaal van je nieuwe buurvrouw ;( Logisch dat dat ook zo binnenkomt. Ik hoop zo dat er iets verzonnen wordt wat voor jou minder belastend is.
pi_176600198
Jeetje Aventura wat een stressvolle dag is dat geweest voor je. Ik hoop dat je nu eindelijk eens de rust krijgt die je nodig hebt. Want alleen je eigen situatie geeft al stress genoeg. :*

Malteser het is toch helemaal niet gek dat je er af en toe flink doorheen zit, ik zou je zo graag een knuffel willen geven, want ik heb zoveel bewondering voor je hoe je je er doorheen slaat. En je bent echt een supermama voor Twix, wat ik uit je verhalen lees :*

Spees wat zal je overdonderd en geschrokken zijn. Ik ga duimen dat het allemaal mee valt.

Hier gaat het met kindje goed, cysteuslongweefsel was flink toegenomen, maar ze maakte zich er geen zorgen om.
Ze hadden het nu op een andere manier gemeten, dus daar kon het verschil in zitten.
Ik vind het psychisch soms best pittig die onzekerheid hoe het gaat lopen komende weken/ maanden. Helaas kan niemand ons daar antwoord op geven en moeten we maar afwachten, maar als controlfreak is dat best lastig.
pi_176600365
Oh wat kut spees!! Lees je laatste post nu pas. Ik snap dat je het verwarrend vindt. Matige poging tot uitleg...
NIPT wordt binnen 2 lopende onderzoeken aangeboden. Trident1 en Trident2. In de trident1, die is van 2014 zegmaar, kom je in aanmerking voor de nipt als er een verhoogde kans bij de combinatietest blijkt, waarbij de nekplooi <3.5 moet zijn. Het doel hierbij is om te kijken of de nipt idd precies is in het voorspellen binnen een risicogroep.
Bij de Trident2 mag iedereen deelnemen aan de nipt, behalve als er echoscopische 'afwijkingen' (zoals verdikte nekplooi) zijn waargenomen. De nipt kan dus niet direct worden ingezet door je verloskundige op dit vlak en trident1-nipt wordt altijd door een gyn ingezet, tenzij de nekplooi dus te dik en dan volgt een andere test.

Indien de nipt negatief is (dwz kindje heeft geen afwijkingen) dan is uitslag ruim 99% betrouwbaar. Indien nipt positief is, ligt dit anders. Bij down is het zo dat een positieve nipt uiteindelijk in 25% van de gevallen vals positief is en 75% terecht positief. Bij de andere 2 aandoeningen is zelfs 75% vals positief dit komt omdat dna van placenta en niet de baby bekeken wordt bij nipt. Een vruchtwaterpunctie is dna van baby en is daardoor altijd 100%.

Als je dus een verdenking hebt op een kindje met afwijking, dan is de nipt wellicht niet de eerst aangewezen test. Dan zijn er testen die betrouwbaarder resultaat geven.

*disclaimer, ik verdenk je kindje niet van een afwijking, maar zo noem je een verdikte nekplooi nu eenmaal. Variatie op normaal zou veel fijner klinken :) anyway, er is veel vaker niks dan wel wat aan de hand. Als ik me niet vergis heb je bij je grote S ook zoveel gedoe gehad toch? Ik duim dat deze gewoon weer net zo'n lekker nekvel heeft.
:)
pi_176600500
Malteser :* Logisch dat je er af en toe flink door heen zit, want je zit echt in een rot situatie. Kan mij voorstellen dat je ook gewoon je Twixje mist, als je hem zo vaak moet wegbrengen/niet bij hem bent. Je komt echt over als een super lieve en sterke mama :*

Spees_eend, wat een wending. Bizar hoe het gaat en weer super spannend. Succes morgen :*

Fien wacht ook op uitslag las ik, jij ook succes met wachten :*

Aventura, wat ontzettend heftig voor je kamergenoot. Kan mij heel goed voorstellen dat je er flink van onder de indruk bent en dat vreet ook veel energie. Vind het echt schandalig dat je bij een zo'n heftig moment van een ander bent. Iets met privacy enzo.
Hopelijk kom je tot een goede oplossing voor meer rust, wat dit komt jou en je kindje niet ten goede :*

Klinkt pittig Sethiwe. Onzekerheid is ook echt killing :*

Ik werd vanochtend wakker en had net gedroomd dat ik een onderbroek vol met bloed had. Werd dus in shock wakker en gelijk naar het toilet gegaan en bleek gelukkig niks aan de hand. Echt aftellen tot echo dinsdag.
pi_176601027
Och lieve dames wat een hoop verdrietige berichten.

Spees ik hoop echt heel hard dat het allemaal een storm in een glas water is zoals bij S1! Succes morgen :*

Malteser, je bent zo’n bikkel al die tijd, helemaal niet gek dat het soms allemaal te veel is, het is ook veel. Je twixje Boft met een moeder zoals jij, je doet wat je kan O+ !

Fien succes met wachten van de uitslag!

Aventura wat rot van je buurvrouw, ik denk dat het helemaal niet gek is om te kijken naar andere opties. Je bent voor niets in het ziekenhuis en al die stress maakt het niet gezonder voor jou en baby. :*

Nog een half weekje Fuch! Hang in there!

Weetje wel, op tijd naar bed gaan want je bent zo moe overdag.. nu kan ik niet slapen ;(
♥ J & S
pi_176603734
Aventura, wat naar! Dat helpt natuurlijk niet mee om rustig te blijven nee. En je hangt niet de diva uit hoor, dit is zorgen voor je kindje. Ik zou het morgen, samen met je man, bespreekbaar maken bij het ziekenhuis. Sterkte!

Ook sterkte voor Spees vandaag!
  vrijdag 19 januari 2018 @ 07:41:28 #207
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176604058
Dankjewel Skittles voor de info en Mignonne voor je goede uitleg! O+
Het is me allemaal een stuk duidelijker waarom het nu ineens zo gaat.

En de rest natuurlijk bedankt voor de sterktewensen en de crossed fingers!

Aventura ik ben een beetje spuit 11, maar het lijkt mij ook verstandig om eens in overleg te gaan voor een oplossing waarbij je iets meer rust en minder stress krijgt. Succes!


Nou, off we go.... Heading south. Nog een aardig stukje rijden richting wat voelt als de slachtbank :'). Probeer straks te updaten.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 07:48:36 #208
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_176604102
*duimt voor Spees*
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_176604124
Succes Spees :*
pi_176604145
Succes Spees!
pi_176604182
Succes vandaag Spees!
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_176604241
Malteser: :* Het is ook zwaar nu. Maar ik heb echt bewondering voor je toch positieve instelling. Neemt niet weg dat je er zelfs soms echt wel is even van mag balen.

Aventura: Wat heftig. Kan me goed voorstellen dat je ziekenhuis-moe bent. Hopelijk levert een gesprek een fijne oplossing op!

Spees-Eend: heel veel sterkte voor vandaag :*
pi_176604315
Oh dames wat een berichten!

Spees, wat een wending jeetje, heel veel succes zometeen! :* duim voor je!

Aventura lijkt me echt zwaar zo, hopelijk kunnen jullie gezamelijk snel een oplossing vinden die meer rust geeft..

Sethiwe fijn dat het met het kindje goed is! Maar pff als mede control freak snap ik je wel.. echt pittig. Sterkte :*.

En Malteser er is al zoveel gezegd en ik kan het niet mooier verwoorden, maar jullie doen het fantastisch voor twix gezien alle omstandigheden. En Natuurlijk neemt dat niet weg dat je verdriet hebt over de situatie, logisch ook. Dat verdriet mag er zijn, gooi het er maar uit. knuffel :*.

Bellaa dat is gek! Maaarr ook spannend! Hopelijk geen blaasontsteking trouwens.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176604455
Spees succes zo!

Malteser, volgens mij is alles al gezegd maar toch even :* van mij.

Aventura wat een heftige dag zeg gister, snap best dat je kapot bent! Hopelijk kan je een oplossing vinden met de verpleging.

Olivia spannend! Baby nog binnen boord?

Sethiwe ik kan me best voorstellen dat het afwachten soms slopend kan zijn.

Ik slaap de laatste week eindelijk wat beter! Dat is echt een wereld van verschil
pi_176604560
Spees, hier draaien de duimen voor jullie.

Aventura, hoe is het nu? Kon je een beetje slapen na de indrukwekkende dag?

Sethiwe, het blijft spannend voor jullie. Die onzekerheid lijkt me zo naar. :*


En gewoon even een algehele :* voor allemaal. Voor de lieve woorden aan mij maar ook ter ondersteuning voor alle spannende (eerste) echo's, onderzoeken, wachtweken, enz.
pi_176605125
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 08:29 schreef Songeur het volgende:

Olivia spannend! Baby nog binnen boord?

Nog steeds in buik!

Fijn dat je wat beter slaapt trouwens, dat is inderdaad zo'n wereld van verschil!
  vrijdag 19 januari 2018 @ 09:24:29 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_176605291
Spees, veel succes zo!
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 09:34:46 #218
382129 crew  Donna
pi_176605444
Heel veel succes en sterkte Spees!
pi_176605577
Succes, Spees!
pi_176605818
Wat een rotsituatie toch steeds Aventura ;(

Heel veel succes Spees!! Gaan ze meteen de vlokkentest doen ook?

Jentin ik heb een vlokkentest ondergaan omdat ik zelf drager ben van een chromosoomafwijking.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 09:55:48 #221
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176605890
Spees, sterkte vandaag.

Sethiwe, wat een onzekerheid toch. Is het nu zo dat ze pas echt een diagnose plus behandeling kunnen doen na de bevalling?

Hier ziet het leven er iets zonniger uit. Een avond en nachtje alleen doet wonderen. Het ctg was volgens de vpk 'prachtig'. Vandaag komt manlief op bezoek. We zullen wel zien wat er nu weer gaat komen.
pi_176606568
Jeej, Aventura! Hoe gaat het met je oudste? In hoeverre snapt hij wat er gaande is met jou en met z'n zusje? Hij is natuurlijk al best groot, toch?

Bedankt voor de uitleg, Fien. Zie je op tegen de uitslag of zit je er heel relaxed in?
pi_176606777
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 10:34 schreef Jentin het volgende:


Bedankt voor de uitleg, Fien. Zie je op tegen de uitslag of zit je er heel relaxed in?
Nee ik zie er erg tegenop. Ik zag niet op tegen de vlokkentest zelf. Maar deze dagen wachten op de uitslag is echt vreselijk en duren heel erg lang. De kans op een negatieve uitslag is ook heel groot, 10/15%. Zelfde als 1:8/1:9. Klinkt zo veel. De verloskundige vond het er allemaal wel goed uitzien. Geen verdikte nekplooi enzo. Maar dat hebben ze ook ooit tegen m'n broer gezegd en daar was het toch echt mis. Ik zal zo blij zijn als het woensdag is en we uit de grootste onzekerheid zijn met hopelijk een goede uitslag.
pi_176607016
Fijn Aventura, lekker geslapen? O+

Spees sterkte! :*

Om 15.00uur bellen voor urine uitslag.
pi_176607191
Aventura wat fijn dat je een betere nacht hebt gehad! Ik als mensen schuw persoon snap echt niet mensen onvrijwillig bij elkaar op een zaal worden gelegd. En al helemaal niet in zo'n kwetsbare situatie als met ziek zijn!!!

Spees wat een spannende dag! Ik ga voor je duimen!

Olivia ik gniffel elke keer als ik je baby binnen boord post zie! Geweldig! Hou vast die baby!

Ik faal vreselijk met de limonene test. Heb op de tast moeten scheren en de helft duurde al langer dan november Rain :@ _O- dus deze vrouw gaat maar voor woolly mammoth style tot juni!
  vrijdag 19 januari 2018 @ 11:24:46 #226
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176607403
Ik doe alvast een hele snelle update, later meer.

Het werd het totaal onverwachte scenario: np als dikst gemeten op 1.9, maar echoscopist dacht dat die overschat was. :'( O+
  vrijdag 19 januari 2018 @ 11:26:27 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_176607457
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik doe alvast een hele snelle update, later meer.

Het werd het totaal onverwachte scenario: np als dikst gemeten op 1.9, maar echoscopist dacht dat die overschat was. :'( O+
:o bizar! Wat fijn!!
disclaimer
pi_176607489
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik doe alvast een hele snelle update, later meer.

Het werd het totaal onverwachte scenario: np als dikst gemeten op 1.9, maar echoscopist dacht dat die overschat was. :'( O+
Joh! Wat fijn!! *O* O+
  vrijdag 19 januari 2018 @ 11:30:27 #229
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176607540
Owww ik hou van verrassende wendingen, mits positief :) wat heerlijk Spees.

Dagennachtdromer, je post over scheren fascineert me. Wat is het voor test?
pi_176607612
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik doe alvast een hele snelle update, later meer.

Het werd het totaal onverwachte scenario: np als dikst gemeten op 1.9, maar echoscopist dacht dat die overschat was. :'( O+
Jaaaaa O+!
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 11:33:51 #231
382129 crew  Donna
pi_176607623
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik doe alvast een hele snelle update, later meer.

Het werd het totaal onverwachte scenario: np als dikst gemeten op 1.9, maar echoscopist dacht dat die overschat was. :'( O+
O+ O+
pi_176607656
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:30 schreef Aventura het volgende:
Owww ik hou van verrassende wendingen, mits positief :) wat heerlijk Spees.

Dagennachtdromer, je post over scheren fascineert me. Wat is het voor test?
Ik ben geen DnD maar hahaha, de Limone-test. Ik slaag ook niet meer.
De Limone-test staat voor het nog wel of juist niet meer kunnen zien wat je scheert door je dikker wordende buik. Hier gaat het scheren dus ook op de tast.

Dit alles geïntroduceerd door Limone, vandaar dat het de Limone-test heet.
pi_176607727
Ah wat fijn Spees! Dikke joepie kus!
Malteser van wat ik lees, doe je het zo goed. Wow. Die Twix heeft echt een topmama (en papa). Wat lijkt het me zwaar zo voor je, maar Twix zal enorm genieten van de nachten dichtbij jou.
En Aventure, jeetje wat een verhaal. Klinkt niet echt als een rustgevende plek nee, zo duren de dagen nog langer voor je.

Hier gaat alles zijn gangetjes, mijn vrouw had gisteren een gesprek bij de dietiste en heel veel meer tips dan wat we al doen had ze eigenlijk niet. Dikker beleg doen, alles volle producten en meer vlees eten.
De 20 weken echo is gepland en we gaan nog een pretecho plannen. Mijn moeder en B willen heel graag mee, maar dat mag niet bij de 20 weken echo (bij de zwangerschap van B waren allebei de oma's mee, maar dit is een ander centrum en alleen de ouders mogen erbij zijn).
pi_176607743
Spees *O* *O* Wat fantastisch!

maar wat heeft die vk dan gezien en heb je nu niet ergens sterk de neiging haar neer te hoeken :X ?

En Fien, dat lijkt me ook heel zwaar. Hopelijk goed nieuws woensdag! Hoeveel weken ben je dan?
pi_176607794
Ooo Spees, hier ontlurk ik even voor. Wat een bizar fijn nieuws, joepie *O* *O* *O*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 19 januari 2018 @ 11:48:51 #236
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176607881
Haha Malteser, dank voor de uitleg.
Hier ook scheren op de tast/voor de spiegel. En niet echt nauwkeurig. Mijn maatstaf is nu dat er geen wolk haar tevoorschijn komt als ze gaan echo'en. Voor mij best een ding omdat ik 2x per week een echo krijg :D Teennagels knippen begint ook een uitdaging te worden.

Hoe voel je je vandaag? De zon schijnt. Misschien helpt 't een beetje!
pi_176607892
Goed nieuws Spees!! O+ *O*

Fijn Aventura, zo'n nachtje alleen.

Wat spannend Fien, hopelijk goed nieuws! :*

Ooh mennn die Limone-test, daar zakte ik al lang geleden voor. Alles op de tast! :@ :D

Morgen 30 weken en een megadruk meisje in buik. Het sinds gisterenmiddag lijkt het wel of ze onafgebroken aan het schuiven, schoppen, draaien en twerken is. Gezellig O+ maar af en toe ouch!
pi_176607920
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:41 schreef Jentin het volgende:
Spees *O* *O* Wat fantastisch!

maar wat heeft die vk dan gezien en heb je nu niet ergens sterk de neiging haar neer te hoeken :X ?

En Fien, dat lijkt me ook heel zwaar. Hopelijk goed nieuws woensdag! Hoeveel weken ben je dan?
Nou zeg, wat een aanname gelijk. Een nekplooi kan ook slinken. Er zijn geen gegevens over wat een verdikte nekplooi betekent (of zelfs maar wat verdikt is) vóór een termijn van 11+3. Het gebeurt het in ons ziekenhuis regelmatig dat een zwangere wordt ingestuurd voor een verdikte nekplooi onder die termijn, wat daarna compleet normaal is. Dus de verloskundige kan het best heel prima gezien hebben. ze had alleen wel moeten weten dat ze moest verwijzen naar een pnd-centrum, dat is jammer.

Spees, joepie! En ik neem aan dat de nipt nu alsnog doorgang kan vinden? Of was die überhaupt niet gecanceld?
pi_176607950
Malteser
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aventura
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spees
Pffff, wat een opluchting, zeg! Wat fijn. :*

DnD _O- Het wordt alleen maar erger. Spiegel werkt ook niet onder de douche. :% ;(

Songeur, jij hebt al verlof, toch? Of a.s. maandag pas? *O* Fijn dat je goed hebt geslapen!
Ik merk dat het hier ook steeds ietje beter gaat.

Exode, jammer dat ze niet mee mogen! Maar dat was hier ook. Kunnen jullie hen geen pretecho cadeau doen? Of zij juist aan jullie? ;)

——
Hier was het gister echt een drama. Werkdag van 9 uur gemaakt omdat ik vast zat in Utrecht. Maar het heeft er wel voor gezorgd dat ook vandaag nog geen trein rijdt, dus ik ben lekker thuis aan het werk.
Ben nu alle zaken aan het afsluiten en overdragen. Zo fijn, om dit straks allemaal even los te laten. O+ Nog 1 week.
Protège moi de mes désirs.
pi_176608066
Spees wat geweldig!! *O* O+
pi_176608106
D.U.M.A.N. pretecho gaan we inderdaad doen. Bij de vorige zwangerschap mochten er geen kinderen mee en liever ook geen andere mensen. Mijn moeder vonden ze geen probleem toen we het vroegen. Natuurlijk wel met de uitleg dat het een medische echo is etc.
Mijn moeder vindt het al lastig dat ze letterlijk en figuurlijk ver weg is. Dus die pretecho gaat er komen.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:03:13 #242
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176608135
Geen enkele neiging om de vk neer te hoeken, nee ;)

Wat Wup zegt, zei de arts ook. Er is een kans dat wat de vk gezien heeft maandag klopt. Dat er inderdaad veel vocht zat op dat moment, en dat dat inmiddels weg is. Alleen hij heeft geen enkel bewijs, meting, of concrete aanleiding om er conclusies aan te verbinden. Hij was dus best in dubio. Hij vond het wel een aanleiding om met 19 weken een GUO te doen. Maar ze hebben bijna een uur lang gekeken met de echo, eerst de echoscopisten en daarna de arts, en alles* ziet er helemaal normaal uit. De nekplooi dus, maar ook geen andere softmarkers gevonden. Heel beweeglijk kind, alle metingen goed binnen de marges. Dus al met al zei hij dat het gewoon heel goed nieuws voor ons was.

*alleen de darm stulpt nog door de navel, maar dat komt met 11+4 nog vaker voor zeiden ze, ze zien het bijna dagelijks. Over 2 weken echo bij de vk om te kijken of er dan wel genoeg ruimte is in de buik voor de darm en hij mooi op zn plek zit. Geen reden tot zorg nu benadrukte hij.

De NIPT is gelukkig niet tegengehouden, heb ik het net nog even met de vk over gehad. Dus als het goed is kunnen we eind volgende week daar de uitslag van verwachten.
pi_176608445
Goh spees wat een fijn nieuws *O*

Duman nog een weekje, het aftellen begint! Ik moet maandag nog werken en dan verlof :)

Exode volgens mij is het redelijk standaard dat alleen ouders erbij mogen zijn. Een pretecho is dan wel een goed idee. Hebben wij ook gedaan met de kindjes, was erg leuk!

Oh en die scheerperikelen. Zoooooo herkenbaar. Heb gisteren geprobeerd mijn teennagels te lakken. Ook geen succes haha.
pi_176608451
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:03 schreef Spees_Eend het volgende:
Geen enkele neiging om de vk neer te hoeken, nee ;)
Ah, fijn ;) Ik snap ook wel dat mijn reactie nu nogal ongenuanceerd neanderthalerig overkomt, hoor :+ . Maar puur vanuit de emotie zou zoiets bij mij wel even door mijn hoofd schieten, da's al. Ik zou ook niet gaan tieren tegen mijn vk ofzo ;)

Hoe dan ook: hartstikke fijn dat het doemscenario afgewend is, Spees :)
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:25:52 #245
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176608558
Ik snap het Jentin :+ het is allemaal een beetje onvoorspelbaar gelopen zullen we maar zeggen :+

Nog een plaatje omdat 'ie zo knap is:



Fien, ik duim voor jou voor een goede uitslag trouwens, ik wist niet van de aanleiding. Dat de dagen maar snel voorbij mogen gaan!
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 12:26:29 #246
382129 crew  Donna
pi_176608570
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:20 schreef Songeur het volgende:

Oh en die scheerperikelen. Zoooooo herkenbaar. Heb gisteren geprobeerd mijn teennagels te lakken. Ook geen succes haha.
Mijn vriend doet het voor me O+
Scheren probeer ik nu nog zelf, maar m'n teennagels lakken doet m'n vriend.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:31:22 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_176608677
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik snap het Jentin :+ het is allemaal een beetje onvoorspelbaar gelopen zullen we maar zeggen :+

Nog een plaatje omdat 'ie zo knap is:

[ afbeelding ]

Fien, ik duim voor jou voor een goede uitslag trouwens, ik wist niet van de aanleiding. Dat de dagen maar snel voorbij mogen gaan!
Ja zeg, daar kan ik toch niet op nubben :(
disclaimer
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 12:32:44 #248
382129 crew  Donna
pi_176608702
Hee ik ben vandaag gewoon 30 weken! 75%.

*O*
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:36:19 #249
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176608771
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja zeg, daar kan ik toch niet op nubben :(
Das precies de bedoeling, we willen het geslacht deze keer niet weten :+

Zo staat ie nu op de kast, met een sticker op de plek waar ik in mn ooghoek een nub meende te ontwaren _O-

  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:37:52 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_176608798
Oh ja leuk O+ als er hier ooit een derde komt wil ik ook een verrassingsei O+
disclaimer
pi_176608843
Spees, wat een goed nieuws! *O*

Fien, ik duim ook voor je!

Duman, je was gisteren meer dan welkom om langs te komen terwijl je vastzat in 030 :)

Donna, 75 % klinkt als een serieus vergevorderde zwangerschap! Hoe voel je je?

Oh, en ik heb vanmorgen de slijmprop vaarwel gezegd :D
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 12:43:43 #252
382129 crew  Donna
pi_176608931
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:39 schreef OliviaIsTaken het volgende:

Donna, 75 % klinkt als een serieus vergevorderde zwangerschap! Hoe voel je je?

Oh, en ik heb vanmorgen de slijmprop vaarwel gezegd :D
Haha. Kom je aanzetten met je slijmprop na je opmerking over vergevorderde zwangerschap. Jij bent pas vergevorderd :6

Ik voel me goed. Wel erg vermoeid, moet er vooral aan wennen dat ik in het weekend niet even kan gaan lunchen en dan nog even het huishouden doen en dan 's avonds nog even afspreken, want voor het huishouden zie ik er al uit als een verlepte vaatdoek (aldus m'n vriend, die dat lief bedoeld haha). En met een overdosis aan vezels en goedjes voor de darmen heb ik ook weer fatsoenlijke ontlasting en dus geen buikpijn en geen harde buiken meer. Dus al met al heb ik even niets te klagen.
Duimen dat m'n suikerwaardes mooi blijven en 'even' die 25% (of meer) afmaken. :Y
pi_176609002
Wat een opluchting Spees! O+
pi_176609203
Fijn Spees. Opluchting!
pi_176609274
Wat een fijne wending in het verhaal Spees!

Fien, snap dat het enorm spannend is! Sterkte de komende dagen :*

Aventura, wat fijn dat de wereld er vandaag weer wat beter uit ziet, maar wat een rotdag had je zeg.. Kan me voorstellen dat constant in een vreemde omgeving zijn ook veel energie vreet. Maar gelukkig is de kleine nog lekker bij je :)

OT, oeh! Dan kan het zomaar dichtbij zijn :D Ben benieuwd of er de komende dagen meer gebeurt.

Hier hadden we gisteren weer een goede controle O+ De kleine lag nog steeds lekker te bewegen en ik heb ook de indruk dat ik al wat kan voelen (wie had het daar over? 13w2d nu. Had het bij M ook al heel vroeg. Moet ik er wel echt even voor gaan zitten, handen op mijn onderbuik en heel rustig ademen en concentreren.)
pi_176609643
Ooh Donna, lief dat je man dat doet, maar ik zou dat nooit laten doen. :o Dan liever laten harsen. 😂

Spees wat een knapperd! Of mooierd! O+

OIT aah lief! Gelukkig bleek er een trein te rijden tot Geldermalsen, vanaf daar opgehaald door mn man. Fijn wel, dat NS.nl aangaf dat er niks reed. :')
De volgende keer kom ik wel, om je baby te knuffelen. :9
Fijn trouwens van de prop! Spannend, hoor! Hoe ver ben je nu precies?

ISM mooi zo. :* Lief, dat gekriebel in de eerste weken. O+
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 13:15:21 #257
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176609665
Spees! Superfijn *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176609675
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:36 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Das precies de bedoeling, we willen het geslacht deze keer niet weten :+

Zo staat ie nu op de kast, met een sticker op de plek waar ik in mn ooghoek een nub meende te ontwaren _O-

[ afbeelding ]
Wat fijn spees! Wij doen ook een verrassings nummer 3 O+ .
Fijn dat alles goed is!
♥ J & S
pi_176609740
Wat fijn spees!! *O* en die sticker op de echo hahah! :D

Fien helaas nog een paar dagen in spanning, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet zo met het verhaal van je broer jeetje.. ik duim voor je!
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176609794
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik doe alvast een hele snelle update, later meer.

Het werd het totaal onverwachte scenario: np als dikst gemeten op 1.9, maar echoscopist dacht dat die overschat was. :'( O+
*O* op naar een goede NIPT

zou het ook nog kunnen dat een deel van het vlies waar je het eerder over had is aangezien voor een verdikte nekplooi?

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:40 schreef exode het volgende:
Hier gaat alles zijn gangetjes, mijn vrouw had gisteren een gesprek bij de dietiste en heel veel meer tips dan wat we al doen had ze eigenlijk niet. Dikker beleg doen, alles volle producten en meer vlees eten.
Ah daar was ik nog benieuwd naar. Dan kan ik dus ook niet meer doen dan ik al deed.
pi_176609890
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:21 schreef Elleska het volgende:

[..]

*O* op naar een goede NIPT

zou het ook nog kunnen dat een deel van het vlies waar je het eerder over had is aangezien voor een verdikte nekplooi?

[..]

Ah daar was ik nog benieuwd naar. Dan kan ik dus ook niet meer doen dan ik al deed.
Het zijn inderdaad kleine aanpassingen. Ipv 2 boterhammen met kaas eet ze nu 2 boterhammen met 2 x beleg zeg maar. En nog meer eetmomenten nemen door de dag. Verder eet ze nu vrijwel elke dag een ei, eet ze veel avocado en handjes nootjes.
Het is niet zorgwekkend bij haar anders zouden ze nutrilon drankjes adviseren blijkbaar.
pi_176610228
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:25 schreef exode het volgende:

[..]

Het zijn inderdaad kleine aanpassingen. Ipv 2 boterhammen met kaas eet ze nu 2 boterhammen met 2 x beleg zeg maar. En nog meer eetmomenten nemen door de dag. Verder eet ze nu vrijwel elke dag een ei, eet ze veel avocado en handjes nootjes.
Het is niet zorgwekkend bij haar anders zouden ze nutrilon drankjes adviseren blijkbaar.
ik pak inderdaad ook volle producten, brood met roomboter en dubbel beleggen. maaltijden meer verspreiden; tussendoortjes, 2x een lunch en het toetje niet direct na het avondeten maar een uur later. daardoor ging ik al van afvallen naar een stabiel gewicht.

de beste tip voor mij was het drinken aanpassen. ik dronk vooral water en thee. nu drink ik limonade, vruchtensap, chocomelk, smoothies enzovoort en krijg daarmee ongemerkt toch meer calorieën binnen. Toeval of niet maar sindsdien kom ik iets aan.
pi_176610270
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:39 schreef OliviaIsTaken het volgende:


Oh, en ik heb vanmorgen de slijmprop vaarwel gezegd :D
We gaan echt tegelijk op :D heb die ook namelijk van de week vaarwel gezegd incl spoortje bloed *) gaan we voor een datum tweeling O+
pi_176610285
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 11:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik doe alvast een hele snelle update, later meer.

Het werd het totaal onverwachte scenario: np als dikst gemeten op 1.9, maar echoscopist dacht dat die overschat was. :'( O+
Wat een goed nieuws! O+ *O* *O*
pi_176610373
Hier weer een hele boel krampen. Ik zou bijna zeggen dat het echte weeën zijn :N
pi_176610446
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:43 schreef BellaaElisa het volgende:
Hier weer een hele boel krampen. Ik zou bijna zeggen dat het echte weeën zijn :N
Maar dat kan echt niet zo zijn dan?
pi_176610523
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:47 schreef Jentin het volgende:

[..]

Maar dat kan echt niet zo zijn dan?
Het kan wel zo zijn ja. Maar ik denk dat het voorweeën pret is, want het is nu weer weg :')
pi_176610689
Je meisje houdt het wel spannend, hoor. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_176610744
Spees O+ *O*
pi_176611709
Spees! Wat fijn! *O*
pi_176611827
Heeft iemand nog tips voor boekjes over een broertje of zusje? Voor de peuter?
pi_176611990
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heeft iemand nog tips voor boekjes over een broertje of zusje? Voor de peuter?
Wat zit er in je buik, mama? van Sam Lloyd is leuk.
pi_176612013
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heeft iemand nog tips voor boekjes over een broertje of zusje? Voor de peuter?
Wij hebben voor B:
https://www.bol.com/nl/p/(...)UEAQYAiABEgL_lfD_BwE

Is geen voorleesboek maar een doeboek en:

https://www.bol.com/nl/p/(...)ma/1001004005454049/

deze vindt B echt hilarisch.
pi_176612527
Spees wat een goed nieuws *O* Wat een opluchting! Nu op naar een goede nipt!

Ook een goede echo voor IMA las ik en een goede nachtrust voor Aventura. Daar knap je van op :) Benieuwd naar je nieuwe kamergenoot!
Wat een onzekerheid Fien. Wanneer kwamen ze er bij je broer achter dat het toch niet goed was?
  Moderator vrijdag 19 januari 2018 @ 15:44:30 #275
382129 crew  Donna
pi_176612658
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ooh Donna, lief dat je man dat doet, maar ik zou dat nooit laten doen. :o Dan liever laten harsen. 😂

Ohhh dat durf ik dan weer echt niet haha. En m'n vriend durft het ook aan om met een scheermes bij z'n eigen edele delen in de buurt te komen. Dus dan durf ik dat ook wel over te dragen :P
pi_176613401
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:39 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Wat een onzekerheid Fien. Wanneer kwamen ze er bij je broer achter dat het toch niet goed was?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176614804
Hier belde de VK net dat de uitslag van de NIPT goed is :)
pi_176614899
En bedankt voor de boekjestips, ik zal eens kijken!
  vrijdag 19 januari 2018 @ 17:32:20 #279
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176615247
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 15:08 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wat zit er in je buik, mama? van Sam Lloyd is leuk.
klopt, die hebben wij hier ook. Ik vidn het wel meer iets voor 2 tot en met 4 jaar dan voor oudere kinderen.

Mijn nieuwe roomie is 11 weken zwanger en is opgenomen vanwege misselijkheid, moest meteen aan jou denken! Zit ik naast haar m'n roti te smullen... Ze ruikt momenteel niet zegt ze - gelukkig maar :) Het is haar zesde!! kind trouwens, omg!

Hoera voor IMA! is de uitslag voor jullie een omslagpunt om de zwangerschap bekend te maken of weet iedereen het al?
pi_176615387
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:32 schreef Aventura het volgende:

[..]

klopt, die hebben wij hier ook. Ik vidn het wel meer iets voor 2 tot en met 4 jaar dan voor oudere kinderen.

Mijn nieuwe roomie is 11 weken zwanger en is opgenomen vanwege misselijkheid, moest meteen aan jou denken! Zit ik naast haar m'n roti te smullen... Ze ruikt momenteel niet zegt ze - gelukkig maar :) Het is haar zesde!! kind trouwens, omg!

Hoera voor IMA! is de uitslag voor jullie een omslagpunt om de zwangerschap bekend te maken of weet iedereen het al?
Ja, dat is ook zo. Maar M van IMA is een peuter dus dat is dan wel een geschikt boek.

En 11 weken, toen werd ik ook opgenomen! Als ze zich ook net zo beroerd voelt als ik, heb je er een rustige roomie aan. Ik sliep vooral veel. En zesde kind, tof!
pi_176615413
IMA, fijn van de nipt!

Fien, spannend allemaal hoor, pfff. Dat het maar snel woensdag is.

En verder heb ik niets onthouden.... komt dat ooit nog goed met dat brein van mij? 8)7
pi_176615503
O Fien dat klinkt echt verschrikkelijk voor je broer en schoonzus ;(

Wat fijn IMA *O*
pi_176615673
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:32 schreef Aventura het volgende:

[..]

klopt, die hebben wij hier ook. Ik vidn het wel meer iets voor 2 tot en met 4 jaar dan voor oudere kinderen.

Mijn nieuwe roomie is 11 weken zwanger en is opgenomen vanwege misselijkheid, moest meteen aan jou denken! Zit ik naast haar m'n roti te smullen... Ze ruikt momenteel niet zegt ze - gelukkig maar :) Het is haar zesde!! kind trouwens, omg!

Hoera voor IMA! is de uitslag voor jullie een omslagpunt om de zwangerschap bekend te maken of weet iedereen het al?
Iedereen wist het al :) ik kon drie weken geleden al geen kleding meer aan zonder dat je het zag :')
pi_176616333
Fijn van de goede nipt uitslag IMA! *O*
  vrijdag 19 januari 2018 @ 18:50:34 #285
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176616825
Wel weer kansenpareltjes dit hoor... Man stinkt naar drank, telefoneert met telefoon op speaker, 2 kids zitten te gamen. En daar zijn er dan nog 3 van en 1 op komst. O boy.. Je zou er bijna ook 6 op de wereld willen zetten voor wat tegengas. Oeps, zei ik dat hardop..
pi_176617202
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 18:50 schreef Aventura het volgende:
Wel weer kansenpareltjes dit hoor... Man stinkt naar drank, telefoneert met telefoon op speaker, 2 kids zitten te gamen. En daar zijn er dan nog 3 van en 1 op komst. O boy.. Je zou er bijna ook 6 op de wereld willen zetten voor wat tegengas. Oeps, zei ik dat hardop..
:D! Hoop dat deze niet ‘s nachts belt oid maar gewoon stil is though.

IMA wat fijn vd goede nipt!

Moeheid is vandaag wel erger geworden. Ik dacht ik pak het middagdutje mee maar peuter hoestte de longen uit het lijf en was binnen een uur weer wakker.. helaas. Iets zegt me dat zwangerschap terwijl er al een rondloopt een ehh interessante ervaring gaat worden :+.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  vrijdag 19 januari 2018 @ 19:14:20 #287
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176617372
Goed nieuws, IMA!!

Fien wat een heftig verhaal ;(. Gelukkig hebben ze nu een gezond jongetje in aantocht!

Aventura, je schrijft er toch wel een boek over hoop ik he :7
pi_176617390
@Spees: Ooooh wat ontzettend fijn voor jullie. :o Dat scenario hadden jullie vast niet gedacht. O+ Ik zou misschien wel ff goed hebben gejankt. :@

@Fien: Wat een heftig verhaal van je broer en schoonzus. Hebben ze nog een beetje genoten van de huidige zwangerschap? :{

@IMA: Wat fijn!! :*

@Feyre: Dat laatste heb ik ook steeds in m’n hoofd. :')

@Aventura: Ik lees steeds kleine plukjes van je verhaal, dus ik heb het niet helemaal helder. Je hoeft niet het verhaal voor de duizendste keer te delen hoor, maar toch even veel sterkte! :*
:)
pi_176617892
In de categorie: Zwangerschap en nog één rondlopen is interessant:

Doodmoe en misselijk thuiskomen van werk, dat je peuter heel zielig “‘mama” roepend opgepakt wil
worden en je vervolgens helemaal onderspuugd. En dat je dan dus zelf ook moet spugen, immers al misselijk en nu ook stank.

En man is misschien nog wel het meest de sjaak, die mocht alles opruimen. -O-
pi_176618027
Oh Sillie.... :{

Dan maar ‘s avonds tegelijk met je peuter naar bed?
:)
pi_176618087
Ben er nog! :W

Wat fijn, Spees, dat de nekplooi dik (ghighi) in orde bleek. Heb je nu niet de neiging om die andere echoscopiste iets aan te doen? :X

IMA een goede NIPT, heel fijn.

Aventura, je treft het wel met je kamergenoten he? Wat een types joh.

Sillie, ik moest kokhalzen van je post :’) sterkte ermee :*

Hier bijna 6 weken en kótsmisselijk. Over twee weken eerste echo, ben heel benieuwd.
pi_176618138
Ik heb 29 januari al mijn eerste echo. Ben dan 6 weken en 4 dagen. Dat is wel heel vroeg of niet? :{ Is er dan al wel wat te zien?
:)
pi_176618321
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 19:52 schreef Soof-87 het volgende:
Ik heb 29 januari al mijn eerste echo. Ben dan 6 weken en 4 dagen. Dat is wel heel vroeg of niet? :{ Is er dan al wel wat te zien?
Ik had bij peuter de eerste echo met 6wkn5dgn en toen konden we het hartje al zien kloppen. Is wel onzeker nog; er kan ook nog niet veel te zien zijn...
pi_176618369
Had liever een weekje later eigenlijk. Veel grotere kans dat je dan ook wat ziet.
:)
pi_176618403
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:03 schreef Soof-87 het volgende:
Had liever een weekje later eigenlijk. Veel grotere kans dat je dan ook wat ziet.
Hoezo moet je de 29e al dan? Medische indicatie?
pi_176618421
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:03 schreef Soof-87 het volgende:
Had liever een weekje later eigenlijk. Veel grotere kans dat je dan ook wat ziet.
Even bellen en verzetten?
pi_176618432
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:05 schreef Plumeria het volgende:

[..]

Hoezo moet je de 29e al dan? Medische indicatie?
Nee. :o

Vorige zwangerschap werd een miskraam, maar daar houden ze geen rekening mee toch?

Eerste zwangerschap was ik ruim 9 weken bij de eerste echo. :)
:)
pi_176618463
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:07 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Nee. :o

Vorige zwangerschap werd een miskraam, maar daar houden ze geen rekening mee toch?

Eerste zwangerschap was ik ruim 9 weken bij de eerste echo. :)
Een eerdere miskraam is volgens mij wel een indicatie voor een vroege echo. Of bloedverlies of onzekerheid over de termijn.
pi_176618470
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:06 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Even bellen en verzetten?
Ja ik zit er echt over te twijfelen. Er is al wel inval geregeld voor m’n groep het laatste half uurtje dus dat is wel zuur.

Ik ga er nog maar even over nadenken.
:)
pi_176618487
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:09 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Een eerdere miskraam is volgens mij wel een indicatie voor een vroege echo. Of bloedverlies of onzekerheid over de termijn.
De laatste twee zijn het sowieso niet.
:)
pi_176618494
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 19:52 schreef Soof-87 het volgende:
Ik heb 29 januari al mijn eerste echo. Ben dan 6 weken en 4 dagen. Dat is wel heel vroeg of niet? :{ Is er dan al wel wat te zien?
Wij hadden met dat termijn een echo en liep een week achter bleek. Heeeel heel zwak hartje te zien wat dus een miskraam kon worden maar het kon ook goed gaan. Daarna 2 weken moeten wachten tot een nieuwe echo die waren hels!
Ik zou m een weekje verzetten, met 7+4 heb je zelfs als je teruggezet wordt gewoon een duidelijk beeld van een baby met hartje.
♥ J & S
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')