Er is maar één echt reële bedreiging voor het voortbestaan van het Duitsland zoals we dat kenden, en dat zijn de pro-Europese, anti-Duitse politici. Ik denk overigens dat dat kantelpunt al lang bereikt is.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 20:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
Propaganda om de mensen niet de werkelijke dreiging onder ogen te laten zien. Extreem rechts is niks. Stelt geen fuck voor. In tegenstelling tot...
Dit. Die club is veel enger.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 20:38 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Er is maar één echt reële bedreiging voor het voortbestaan van het Duitsland zoals we dat kenden, en dat zijn de pro-Europese, anti-Duitse politici. Ik denk overigens dat dat kantelpunt al lang bereikt is.
In demografische termen een kwestie van tijd.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 20:38 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Er is maar één echt reële bedreiging voor het voortbestaan van het Duitsland zoals we dat kenden, en dat zijn de pro-Europese, anti-Duitse politici. Ik denk overigens dat dat kantelpunt al lang bereikt is.
Ik wil de discussie graag eens concreet houden. Gedurende de US elections wees men in Hillary-topics naar Trump. In Trump-topics wees men naar Hillary. Dat extreem-links Hamburg heeft afgebroken is een feit. Dat extreem-linksen zich ook organiseren (in Duitsland en elders) ook. Het is alleen niet het onderwerp van dit topic.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 20:44 schreef havanagila het volgende:
En geen woord over groeperingen zoals die in Hamburg actief waren tijdens het protest. Te doorzichtig dit.
Jij hoopt dat een club die terugverlangt naar nazi-Duitsland meer voet aan de grond krijgt?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 20:37 schreef LelijKnap het volgende:
Ik hoop het eerste, verwacht het tweede.
Dat heet discussie en dan kom je meningen en visies van anderen tegen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 20:49 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ik wil de discussie graag eens concreet houden. Gedurende de US elections wees men in Hillary-topics naar Trump. In Trump-topics wees men naar Hillary. Dat extreem-links Hamburg heeft afgebroken is een feit. Dat extreem-linksen zich ook organiseren (in Duitsland en elders) ook. Het is alleen niet het onderwerp van dit topic.
Dat is sowieso het doel van de huidige regeerders. Aandacht op de extremen vestigen zodat Otto Normalverbraucher niet door heeft dat zijn land uitverkocht wordt aan de NWO.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 20:49 schreef Oostwoud het volgende:
Maar het zal wel wachten zijn tot dit topic vervalt tot een discussie over Hitler/Nazi-Duitsland of extreem-rechts Vs extreem-links ja.
Wat hebben zij dan met de Rijksburgers te maken waar TS het over heeft?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 20:44 schreef havanagila het volgende:
En geen woord over groeperingen zoals die in Hamburg actief waren tijdens het protest. Te doorzichtig dit.
De meeste streven naar de tijd ervoor, en zijn meer von Bismarck-minded dan Hitler-minded.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 20:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hoopt dat een club die terugverlangt naar nazi-Duitsland meer voet aan de grond krijgt?
De Duitsers verdienen een alternatief (vluchtroute) voor de cultuurmarxistische ***-bezetting van alweer 73 jaar. Het is mij niet duidelijk in hoeverre ze per se naar nazi-DL terugverlangen. Mi verlangen ze op de eerste plaats naar soevereiniteit. De laatste herinnering daarvan is (helaas) de periode van Hitler, pre- (einde) WO2.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 20:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hoopt dat een club die terugverlangt naar nazi-Duitsland meer voet aan de grond krijgt?
gaar wel dat reactionairequote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
De meeste streven naar de tijd ervoor, en zijn meer von Bismarck-minded dan Hitler-minded.
Het gaat om Duitse Keizerrijk, niet op derde Rijk.
ja die atoombommen werpen wel een beetje een smet op die periodequote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:09 schreef Hathor het volgende:
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er ook maar iemand terugverlangd naar de tijd van het nazisme, met de wetenschap in het achterhoofd hoe het allemaal ten einde is gekomen.
Duitse Keizerrijk dude. (1871 tm Eerste Wereldoorlog) Niet derde Rijk.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:09 schreef Hathor het volgende:
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er ook maar iemand terugverlangd naar de tijd van het nazisme, met de wetenschap in het achterhoofd hoe het allemaal ten einde is gekomen.
Atoombommen hebben de nazi's nooit meegemaakt. Ik had het over de totale verwoesting van je land en het verlies van een volledige generatie jonge mannen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:13 schreef Drug het volgende:
[..]
ja die atoombommen werpen wel een beetje een smet op die periode
En ook dat is uiteindelijk volledig verwoest. Steeds als Duitsers beginnen de dromen over een "rijk" gaat het uiteindelijk helemaal in de as.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Duitse Keizerrijk dude. (1871 tm Eerste Wereldoorlog) Niet derde Rijk.
Maar Bismarck is juist weggestuurd door de laatste Duitse keizer, Wilhelm IIquote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
De meeste streven naar de tijd ervoor, en zijn meer von Bismarck-minded dan Hitler-minded.
Het gaat om Duitse Keizerrijk, niet op derde Rijk.
Nou ja het zit er -bij een deel vd leden- wel in, maar het is idd niet het leidende ideaal. Er zijn overeenkomstige idealen te duiden maar dat impliceert niet dat Nazi-DL worden een/het doel an sich is. In zekere zin was nazi-DL, vooral gekenmerkt door de oorlog(sdaden), zoals we het ons voor de geest halen, ook niet het eigenlijke streven vd Duisters.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:07 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Klopt dat nazi-Duitsland niet hun ideaal is. Maar hé, zo kan Koos wel makkelijker demoniseren he.
De verloren Oost-gebieden zijn nog wel het minste van de zorgen van Duitse nationalisten lijkt me. Als de huidige politici ongehinderd hun beleid voort kunnen zetten, bestaat Duitsland over een generatie niet meer.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
En dat Duitse Keizerrijk kunnen ze ook vergeten, want dat gaat Polen (terecht) niet pikken.
Zo, en hoe houdt Duitsland dan binnen een generatie op te bestaan?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
De verloren Oost-gebieden zijn nog wel het minste van de zorgen van Duitse nationalisten lijkt me. Als de huidige politici ongehinderd hun beleid voort kunnen zetten, bestaat Duitsland over een generatie niet meer.
Europese eenwording.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo, en hoe houdt Duitsland dan binnen een generatie op te bestaan?
Rwanda ook niet waarschijnlijkquote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
En dat Duitse Keizerrijk kunnen ze ook vergeten, want dat gaat Polen (terecht) niet pikken.
Namibië eveneens nietquote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:25 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Rwanda ook niet waarschijnlijk
Tja. Men vindt economie belangrijker dan cultuur, traditie en geschiedenis. Dan krijg je ditquote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Europese eenwording.
Duitse cultuur wordt sowieso in moordend tempo vernietigd door globalisme. (zoals dat de hele wereld steeds meer eenheidsworst wordt).
Als DL slechts een sticker op een geografische locatie is, of als een voetbalclubnaam met onophoudelijke jaarlijkse demografische verversing, dan zal DL gewoon nog bestaan over een generatie. Dat is wat je duidelijk wilt maken, toch?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Correct.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tja. Men vindt economie belangrijker dan cultuur, traditie en geschiedenis. Dan krijg je dit
Door middel van vervangingsmigratie, zoals gepropageerd door de VN:quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
The Donald denk ik ook niet.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja, we kunnen de Peel raamstelling wel weer gaan afstoffen idd.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:31 schreef WammesWaggel het volgende:
Tijd dus dat Geert de verdediging van Venlo gaat organiseren.
Oorlogje met Rusland dan?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:29 schreef Hyperdude het volgende:
Gewoon weer Duitsland van Leer tot Lemberg en van Freiburg tot Königsberg.
Zoals de oude Friederich het wilde.
Lijkt mij niet dat dat direct gaat gebeuren.
Tja, die VN-bronnen en de term vervangingsmigratie zijn toch echt door henzelf ingebracht. Daar heb ik niets aan verzonnen. Germany Must Perish is een echt boek met daarin een genocideplan gericht op de Duitse bevolking. Het Hooton-plan is echt bedacht en opgeschreven en gericht tegen de Duitsers. Hellstorm is een aangrijpend boek met historisch onderzoek waar deels wordt beschreven hoe de Rijksburgers aan hun gedachten zouden kunnen komen.quote:
Propaganda van Merkel?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:35 schreef ietjefietje het volgende:
Hmn, de eersten die hier schreven hebben het stuk door. Gelukkig is er internet en is niet iedereen meer achterlijk.
Ze hebben beiden dus gemeen dat ze de Weimarrepubliek, toen Duitsland voor het eerst een democratische rechtsstaat was, niet willen accepterenquote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Even wachten tot Poetin op de schopstoel zit.quote:
Het Duitsland van 1937 gaat het om, lees ik net in die link van gelly.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
De landsgrenzen van 37'.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het Duitsland van 1937 gaat het om, lees ik net in die link van gelly.
Ja? Dat lag onder Bismarck duidelijk nog anders, toen was Duitsland ook heel jong nog. In 1871 na de oorlog met Frankrijk werd het uiteindelijk door Bismarck uit de grond gestampt, als ik me niet vergis.quote:
Wellicht zijn ze op dit vlak wat meer pragmatisch en kijken ze minder ver terug. Duidelijk is in elk geval dat het mbt 37 om de grenzen van toen gaat. Het lijkt mij absurd een beweging te zijn die het als doel heeft een exacte datum uit de geschiedenis te recreëren.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja? Dat lag onder Bismarck duidelijk nog anders, toen was Duitsland ook heel jong nog. In 1871 na de oorlog met Frankrijk werd het uiteindelijk door Bismarck uit de grond gestampt, als ik me niet vergis.
Dat weet je niet, het zijn sws mafklappers. Alles is mogelijk. Ze accepteren de Geallieerde diepe staat van Duitsland niet ook, begrijp ik, net als sommige Turken de Britse diepe staat niet accepteren. Lijkt op elkaar dus.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wellicht zijn ze op dit vlak wat meer pragmatisch en kijken ze minder ver terug. Duidelijk is in elk geval dat het mbt 37 om de grenzen van toen gaat. Het lijkt mij iig raar om een beweging te zijn die het als doel heeft een exacte datum uit de geschiedenis te recreëren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rassenwetten_van_Neurenbergquote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wellicht zijn ze op dit vlak wat meer pragmatisch en kijken ze minder ver terug. Duidelijk is in elk geval dat het mbt 37 om de grenzen van toen gaat. Het lijkt mij absurd een beweging te zijn die het als doel heeft een exacte datum uit de geschiedenis te recreëren.
Verdiep je er eens in met een open mind. Ze hebben echt een punt.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:50 schreef Ryan3 het volgende:
. Ze accepteren de Geallieerde diepe staat van Duitsland niet ook,
Het is idd gewoon kansloos, dus ik weet verder niet of het heel veel nut heeft om hier nu uitgebreid allerlei bronnen over te zoeken.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Verdiep je er eens in met een open mind. Ze hebben echt een punt.
Maar goed, het is verder extreem kansloos natuurlijk.Vechten tegen de bierkaai.
Hoe dan ook zul je het niet kunnen reduceren tot één datum, één leider, één ideaal. Je kan inderdaad beter kijken naar wat ze vandaag verwerpen, zoals idd het zijn van een vazalstaat. Een legitiem verlangen mi.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat weet je niet, het zijn sws mafklappers. Alles is mogelijk. Ze accepteren de Geallieerde diepe staat van Duitsland niet ook, begrijp ik, net als sommige Turken de Britse diepe staat niet accepteren. Lijkt op elkaar dus.
Ja, goed, als ik dat dan vertaal willen ze uit de EU? Maar Merkel is de baas van de EU praktisch gezien, wat willen deze sukkels nou nog meer? EU wordt vergeleken met het Derde Rijk door knuppels hier in NL?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoe dan ook zul je het niet kunnen reduceren tot één datum, één leider, één ideaal. Je kan inderdaad beter kijken naar wat ze vandaag verwerpen, zoals idd het zijn van een vazalstaat. Een legitiem verlangen mi.
Merkel wordt gezien als een onrechtmatig leidster, die bovendien overduidelijk niet het het 'Duitse belang' nastreeft; niet in de EU (alhoewel her en der wél het geval), en niet dmv migratiepolitiek. De laatste is denk ik de voornaamste reden waarom er spraken is van een 'opmars'.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, goed, als ik dat dan vertaal willen ze uit de EU? Maar Merkel is de baas van de EU praktisch gezien, wat willen deze sukkels nou nog meer? EU word vergeleken met het Derde Rijk door knuppels hier in NL?
Ja, dan hadden ze op een andere persoon moeten stemmen hè, zelfde als hier met Rutte. Ja, dan stemmen we toch ergens anders op? Nee, hoor niet doen, eg nie, ben je gek.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Merkel wordt gezien als een onrechtmatig leidster, die bovendien overduidelijk niet het het 'Duitse belang' nastreeft; niet in de EU (alhoewel her en der wél het geval), en niet dmv migratiepolitiek. De laatste is denk ik de voornaamste reden waarom er spraken is van een 'opmars'.
Er kan geen rechtmatig leider gekozen worden in een vazalstaat. Dat is nou net de crux. Daarom pogen ze een eigen maatschappij binnen DL op te tuigen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dan hadden ze op een andere persoon moeten stemmen hè, zelfde als hier met Rutte. Ja, dan stemmen we toch ergens anders op? Nee, hoor niet doen, eg nie, ben je gek.
Ja, en als Duitsers op dat soort ideeën uit komen, hoe noemen we dat dan?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Er kan geen rechtmatig leider gekozen worden in een vazalstaat. Dat is nou net de crux. Daarom pogen ze een eigen maatschappij binnen DL op te tuigen.
Belgie heeft er ook nog nachtmerries van.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Idealisten? Soevereiniteitssoldaten? Vrijheidsstrijders? Alternatievelingen?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en als Duitsers op dat soort ideeën uit komen, hoe noemen we dat dan?
Jarenlange indoctrinatie middels media en onderwijs als gevolg van de bezetting laten natuurlijk wel zijn sporen na.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dan hadden ze op een andere persoon moeten stemmen hè, zelfde als hier met Rutte. Ja, dan stemmen we toch ergens anders op? Nee, hoor niet doen, eg nie, ben je gek.
Ja, wrs noemen ze zichzelf zo, maar wij wereldburgers met een redelijk historisch besef, hoe noemen wij dat?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Idealisten? Soevereiniteitssoldaten? Vrijheidsstrijders? Alternatievelingen?
Nou ja, ik bedoel mensen groot brengen met het besef dat democratie verre te prevaleren valt boven een totalitaire dictatuur lijkt me eerder getuigen van common sens? Gezond verstand?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:10 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Jarenlange indoctrinatie middels media en onderwijs als gevolg van de bezetting laten natuurlijk wel zijn sporen na.
In de staatkunde (een claim op) zelfbeschikkingsrecht (resolutie 1514)?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, wrs noemen ze zichzelf zo, maar wij wereldburgers met een redelijk historisch besef, hoe noemen wij dat?
Moet ik het nou echt verklappen, hoe we dit noemen?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:15 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
In de staatkunde (een claim op) zelfbeschikkingsrecht (resolutie 1514)?
Graag, ik ben vanavond semi-debiel.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moet ik het nou echt verklappen, hoe we dit noemen?
Ja, ja.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Graag, ik ben vanavond semi-debiel.
Nee, Blues, hun uniformpjes zijn roze, dus eh... veel van die jongens doen ook aan ballet.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:16 schreef Bluesdude het volgende:
Wat voor een bestuursvorm willen die rijksburgers ?
Fascistisch ?
Of democratisch.
Als ze dat laatste willen.... die bestuursvorm is er toch al.
Als het volk kiest voor andere bestuurders dan rijksburgers willen.... tjaaa pech gehad... zo werkt de democratie.
Nee maar je kan natuurlijk niet stellen dat als de Duitser iets willen het onherroepelijk zoals toen zal zijn. Het zou raar zijn als één natie in een soort van loopmodus zou zitten.quote:
Neonazi's gewoon, lijkt me. Niet zo moeilijk doen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:23 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe moeten we die rijksburgers noemen ?
Fascisten? Nazi's. Verkapte nazi's . Verkapte fascisten ?
Nazi-achtigen die terugverlangen naar nazi-duitsland van 1937 ?
Nou dit soort Duitsers zitten wel in die loop hoor.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nee maar je kan natuurlijk niet stellen dat als de Duitser iets willen het onherroepelijk zoals toen zal zijn. Het zou raar zijn als één natie in een soort van loopmodus zou zitten.
quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:16 schreef Bluesdude het volgende:
Als ze dat laatste willen.... die bestuursvorm is er toch al.
Ja, puur logisch gezien zijn het neonazi's die zo zijn geworden, omdat ze vinden dat de EU nazistisch is hè.quote:
wauw een miljoen miltanten. Waar wachten ze nog op dan? Met zoveel moet je morgen germanistan kunnen uitroepen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 20:53 schreef WammesWaggel het volgende:
Het is dan maar goed ook dat Merkel bedreven is in het importeren van zeker een miljoen jonge en gedreven islamieten met ervaring met het voeren van oorlog, in het kader van het hereniging van familie komen er daar nog een paar miljoen mensen bij, dit zijn allemaal mensen die hun welvaart danken aan het regime van Merkel.
Een geïmporteerde militie om de eigen bevolking onder de duim te houden, zoals Assad met de Iraniers, Pakistanen en Libanezen.
Het zal weer eens niet:quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:30 schreef Bluesdude het volgende:
http://www.dw.com/en/what(...)-movement/a-36094740
quote:State Offices for the Protection of the Constitution estimate that there are only a few hundred Reichsbürger in Germany. It is thought that some 150 to 200 are in Brandenburg. Most are male, on average they are over 50 years old and they tend to come from socially disadvantaged segments of society. Many members ascribe to right-wing populist, anti-Semitic and Nazi ideologies. A district court judge in Saxony-Anhalt has described them as "conspiracy theorists" and "malcontents."
Erdogan neemt zijn tijd blijkbaar.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
wauw een miljoen miltanten. Waar wachten ze nog op dan? Met zoveel moet je morgen germanistan kunnen uitroepen.
Er zijn gewoon legale en democratische methoden beschikbaar om te protesteren tegen het beleid van Merkel, denk ik. Doe dat dan.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
wauw een miljoen miltanten. Waar wachten ze nog op dan? Met zoveel moet je morgen germanistan kunnen uitroepen.
Ja, beetje levensruimte creëren wrs oid?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:37 schreef Bluesdude het volgende:
* ze willen de huidige democratie afschaffen
* ze willen een fascistisch bestuur instellen ( neem ik aan)
* ze willen verloren gegane gebieden weer inpikken.... dus oorlog voeren ?
Ja, alles wat Duitsers doen als ze zich in een uniform hijsen loopt uiteindelijk uit in een faal.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:40 schreef Cherna het volgende:
is dit de Teutonic Order in het zuur. Oke dan mogen ze straks nogmaals proberen naar het Osten op te rukken.
shitt... komt me zo bekend voor...quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, beetje levensruimte creëren wrs oid?
Hunnen ofzo en de baas is Attila...quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:23 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe moeten we die rijksburgers noemen ?
Fascisten? Nazi's. Verkapte nazi's . Verkapte fascisten ?
Nazi-achtigen die terugverlangen naar nazi-duitsland van 1937 ?
In een boek, dacht ik.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
shitt... komt me zo bekend voor...
zag ik zoiets niet in een film ooit ?
Netflix ?
Attila was links hè, dat weet je toch?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hunnen ofzo en de baas is Attila...
Inderdaad. En ze leren het nooit. Altans een zeer klein deel. Een harde kern dat wel.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alles wat Duitsers doen als ze zich in een uniform hijsen loopt uiteindelijk uit in een faal.
Een fucking zigeuner was het...quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Attila was links hè, dat weet je toch?
Blijft altijd wel een beetje die neiging bestaan bij Duitsers. Hee maar ze hebben wel het West-Romeinse Rijk onder de voet gelopen hè, dat wel. Stelde niet veel meer voor en daarna werd het een volstrekte puinhoop in heel Europa, dat ook weer wel.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Inderdaad. En ze leren het nooit. Altans een zeer klein deel. Een harde kern dat wel.
quote:Op zaterdag 13 januari 2018 20:38 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat is anti Duits. Het is toch bezopen dat West-Duitsland een vermogen heeft uitgegeven en nog steeds om de voormalige DDR op te knappen. En dan nog is het niet goed. Want niet alleen in Beieren zit die harde kern. Die is er nooit weggeweest maar ook in de voormalige DDR zit een groot deel.quote:
Nee maar terug willen ze ook niet. En natuurlijk zal er altijd een deel ontevreden blijven. Maar het overgrote deel is er wel degelijk op vooruit gegaan.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:53 schreef Lunatiek het volgende:
Al kort na de Wende waren er veel ex-Oostduitsers die erg ontevreden waren met de een wording. Ze voelen zich niet serieus genomen als burgers, ze voelen zich tweederangs burgers. Veel werkloosheid, veel armoe, discriminatie, en hun hele leven voor de Wende in een leugen geleefd. Zekerheden werden ontnomen. Ostalgie is meer dan weemoedig terugkijken.
Op dat sentiment kan zoiets ontstaan.
Ze willen hun toekomst terug.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:56 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee maar terug willen ze ook niet. En natuurlijk zal er altijd een deel ontevreden blijven. Maar het overgrote deel is er wel degelijk op vooruit gegaan.
Toch denk ik niet dat dit Ostalgie is puur en alleen. Gewoon meer een algemener verschijnsel in de gehele westerse cultuur en daar dan een radicalere variant op.quote:
Die zitten op de dementenafdeling al dan?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:03 schreef cempexo het volgende:
In Noord Duitsland wonen veel ex Nazi's die na WW2 zich daar hebben gehergroepeerd. Deze groep zorgt voor elkaar in stilte, maar zijn in aantal groot. Ik vermoed dat deze groep en hun huidige kinderen en bewonderaars achter de schermen actief zijn in geheel Duitsland. Misschien toonzettend.
Wie wil dat niet. Maar dan moet je zorgen dat de sociaal democratie niet verloren gaat. Ik kom er steeds weer op terug. Maar zorg voor goede arbeidsomstandigheden met alles wat daarbij behoort. Van onderwijs tot goede zorg etc. etc. Helaas maakt men vaak de verkeerde keuzes en valt men terug op extreme ideeën en leggen de schuld bij die partijen die eigenlijk hun lotgenoten zijn.quote:
Zijn dan wel héél oude ex nazi’squote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:03 schreef cempexo het volgende:
In Noord Duitsland wonen veel ex Nazi's die na WW2 zich daar hebben gehergroepeerd.
Die hebben zich in stand gehouden en uitgebreid door bewonderaars. Die hoeven niet persé in Noord Duitsland wonen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die zitten op de dementenafdeling al dan?
Ja, maar ja, als dat soort lui idd nog leven dan is hun leeftijd ongeveer variërend van 90 tot 100 of zo?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:06 schreef cempexo het volgende:
[..]
Die hebben zich in stand gehouden en uitgebreid door bewonderaars. Die hoeven niet persé in Noord Duitsland wonen.
De harde kern wel, maar het nageslacht en bijbehorende groep niet.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar ja, als dat soort lui idd nog leven dan is hun leeftijd ongeveer variërend van 90 tot 100 of zo?
Dat is een biografische realiteit, Etto.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach jee, het gaat hier om de 'omvolking'?
Verplichte kostquote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:06 schreef cempexo het volgende:
[..]
Die hebben zich in stand gehouden en uitgebreid door bewonderaars. Die hoeven niet persé in Noord Duitsland wonen.
Ja, en wat pa deed in de oorlog vindt het nageslacht wel okee, want het blijft toch je vader hè oid???quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:11 schreef cempexo het volgende:
[..]
De harde kern wel, maar het nageslacht en bijbehorende groep niet.
Teil 3quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en wat pa deed in de oorlog vindt het nageslacht wel okee, want het blijft toch je vader hè oid???
Ik vind het toch niet echt een sterke theorie hoor.
Whehehe.quote:
Ze brengen hun uniformen naar de Blitzreinigungquote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:14 schreef cempexo het volgende:
[..]
Teil 3
en verder: https://www.google.de/sea(...)KAA&biw=1199&bih=795
Nou ja, luister eens dat is 1 oud manneke hè en verder ja, wie soll ich dass nur sagen...quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:16 schreef Dementor het volgende:
http://www.bbc.com/news/a(...)n-t-trust-us-germans
Tampert...quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, luister eens dat is 1 oud manneke hè en verder ja, wie soll ich dass nur sagen...
Engelsen waren volgens mij het laatst gelukkig tijdens de oorlog.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, luister eens dat is 1 oud manneke hè en verder ja, wie soll ich dass nur sagen...
Die lui kijken naar de verkiezing van Trump en zijn swamp en geven daar dan hun eigen Teutoonse draai aan toch, denk ik. Enerzijds Freudiaans onbehagen, anderzijds de teloorgang van de zekerheden van de middenklasse.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:19 schreef HSG het volgende:
En wat zou de oorzaak zijn van deze opmars?
Het begon wel vaker bij een oud manneke.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja de beste generaals van Nazi Duitsland(Guderian en Manstein) hebben de VS in de jaren 50 advies gegeven.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:14 schreef cempexo het volgende:
[..]
Teil 3
en verder: https://www.google.de/sea(...)KAA&biw=1199&bih=795
Dat kan inderdaad. Ik denk meestal omdat er een elite aan de macht is die geen enkele moeite doet om naar de middenklasse te luisteren.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die lui kijken naar de verkiezing van Trump en zijn swamp en geven daar dan hun eigen Teutoonse draai aan toch, denk ik. Enerzijds Freudiaans onbehagen, anderzijds de teloorgang van de zekerheden van de middenklasse.
Ja, dat is het typische idd, lijkt mij politicologie les 1 in de moderne naoorlogse tijd: creëer een zo groot mogelijke, stabiele, democratisch ingestelde middenklasse met ruime bestaanszekerheden ook in tijden van crisis. Maar goed, dat pad is verlaten.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:23 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad. Ik denk meestal omdat er een elite aan de macht is die geen enkele moeite doet om naar de middenklasse te luisteren.
Niet alleen Guderian en Mannsteinquote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:23 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja de beste generaals van Nazi Duitsland(Guderian en Manstein) hebben de VS in de jaren 50 advies gegeven.
Je maakt mij niet was dat zij totaal niets afwisten wat er achter de linies gebeurde. Het klopt allemaal wel niet.
Mm, beetje te hoog stemmetje toch, naar mijn smaak, Hitler zat lager. Dictie is wel aardig idd.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Het audioboek van Er ist wieder da is geniaal, Hitler leest het zelf voor
Idd. Zoiets als:quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat is het typische idd, lijkt mij politicologie les 1 in de moderne naoorlogse tijd: creëer een zo groot mogelijke, stabiele, democratisch ingestelde middenklasse met ruime bestaanszekerheden ook in tijden van crisis. Maar goed, dat pad is verlaten.
Die beweging gaat volgens mij nooit echt groot worden. Als de linkse gekkies tenminste niet hun zin krijgen met miljoenen immigranten.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 22:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Rijksburgers met enig historisch besef zouden de Republiek van Weimar als laatste legitieme regering van D moeten zien.
De machtsovername van Hitler was ongrondwettelijk, de overgave na de oorlog was strikt formeel slechts het leger en de vorming van de BRD en DDR vonden plaats door de geallieerden zonder de D bevolking en daarmee ook eigenlijk niet wettig.
D is echter sinds 1990 een souvereine Staat door het 2+4 verdrag binnen haar huidige grenzen
https://nl.m.wikipedia.or(...)ekking_tot_Duitsland
220.000 per jaar plus gezinshereniging gekoppeld aan voorwaarden, geloof ik, wordt het.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Die beweging gaat volgens mij nooit echt groot worden. Als de linkse gekkies tenminste niet hun zin krijgen met miljoenen immigranten.
Want dat is uiteindelijk toch echt vragen om heel serieuze problemen.
krijgen nu eerst weer 4 jaar stilstand met een grote coalitiequote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Die beweging gaat volgens mij nooit echt groot worden. Als de linkse gekkies tenminste niet hun zin krijgen met miljoenen immigranten.
Want dat is uiteindelijk toch echt vragen om heel serieuze problemen.
Nou stilstand, zie mijn post hierboven.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
krijgen nu eerst weer 4 jaar stilstand met een grote coalitie
Nou ja, ik denk dat we ons moeten heroriënteren iig. Centrum-links en -rechts begrijpen iig het verhaal. Dat scheelt wrs al.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Idd. Zoiets als:
1) het volk roept al jaren dat je in een auto rijdt die kapot gaat
2) je dochter rijdt erin en krijgt een ongeluk omdat hij kapot gaat
3) je geeft het volk de schuld dat de auto kapot is gegaan
4) je bent verbaast over dat het volk boos wordt omdat je het volk de schuld hebt gegeven dat de auto kapot is gegaan.
Klopt. Als je nuttig bent kun je je alles permitteren.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet alleen Guderian en Mannstein
Prachtig btw dat handje van Dr. Strangelove, dat is hét symbool voor de altijd aanwezige Duitse onderstroom of bepaalde neiging om zich te laven aan bepaalde vergezichten, om het zo maar eens te noemen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
Klopt. Als je nuttig bent kun je je alles permitteren.
Het klootjesvolk is altijd de dupe.
Het is een lange docu en triest. Maar als mensen hier niets van leren leren ze het nooit.
Noord D is niet echt een concentratiequote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:35 schreef cempexo het volgende:
Virtuelle Deutschlandkarte. Sag mir, wo die Nazis sind
http://www.taz.de/!5071127/
Ik denk dat D meer geleerd heeft van de nazi tijd dan NLquote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Prachtig btw dat handje van Dr. Strangelove, dat is hét symbool voor de altijd aanwezige Duitse onderstroom of bepaalde neiging om zich te laven aan bepaalde vergezichten, om het zo maar eens te noemen.
Maar dit terzijde.
Wat zijn NLers toch anders in feite hè.
Hoe zou Europa zijn als er 80 miljoen NLers zouden zijn, vraag ik me wel eens af.
O?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat D meer geleerd heeft van de nazi tijd dan NL
Dat weet ik wel zeker. Tegelijkertijd ontdoet Duitsland zich nu langzaam van de schaamte van WO2.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat D meer geleerd heeft van de nazi tijd dan NL
Maar wat heeft NL niet geleerd van de nazitijd dan? Wat de Duitsers wel geleerd hebben?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:48 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. Tegelijkertijd ontdoet Duitsland zich nu langzaam van de schaamte van WO2.
Dezelfde fouten maken ligt op de loer. Echter verwacht ik dat niet. Eerder dat we te makkelijk miljoenen kanslozen de maatschappij inschieten. We zijn veel te lief en aardig.
We zijn in slaap gesukkeld in Europa. Er zijn mensen die niet perse met ons willen. Ze willen onze rijkdom. Ons land. Onze technologie. Maar de Europeanen? Dat boeit niet.
De Nederlanders voelen amper schuld voor de 6 miljoen vergaste joden. Terwijl er heel wat verraden zijn.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar wat heeft NL niet geleerd van de nazitijd dan? Wat de Duitsers wel geleerd hebben?
Kijk deze anders maar even:quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:52 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De Nederlanders voelen amper schuld voor de 6 miljoen vergaste joden. Terwijl er heel wat verraden zijn.
Portaining to what exactly in this thesis?quote:De Nederlanders hebben niet en hele generatie mannen verloren in die oorlog en ook lagen niet alle steden zo ver in puin als in dld. Wederopbouw was nodig, maar dld was bijna helemaal platgegooid.
en ze gingen zelf met grof geweld tekeer in de Indonesische onafhankelijkheidsoorlogquote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:52 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De Nederlanders voelen amper schuld voor de 6 miljoen vergaste joden. Terwijl er heel wat verraden zijn.
De Nederlanders hebben niet en hele generatie mannen verloren in die oorlog en ook lagen niet alle steden zo ver in puin als in dld. Wederopbouw was nodig, maar dld was bijna helemaal platgegooid.
Ja, alleen kwam dit niet voort uit NLs nazisme.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:58 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
en ze gingen zelf met grof geweld tekeer in de Indonesische onafhankelijkheidsoorlog
Ik weet niet wat je wilt zeggen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kijk deze anders maar even:
[..]
Portaining to what exactly in this thesis?
Nee, maar na wat er was gebeurd had je kunnen denken dat ze het iets minder groot zouden aanpakken.quote:Op zondag 14 januari 2018 00:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alleen kwam dit niet voort uit NLs nazisme.
Punt 1. gaat over het grote aantal joden dat werd gedeporteerd uit NL, dit heeft niets te maken met het feit dat NL'ers erger antisemitisch waren en veel joden hebben verraden, maar met andere factoren, zie het filmpje, wat je nog niet gezien hebt.quote:Op zondag 14 januari 2018 00:01 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je wilt zeggen.
Wat is je punt?
De powers that be wilden graag hun koloniale bezit behouden hè. NL had ook niet dat Atlantische verdrag ondertekend, volgens mij, UK wel, dat in feite een streven verplichte naar dekolonialisme (voorwaarden voor Roosevelts lend and lease). Maar de Amerikanen deden wel beroep op NL om een einde te maken aan het kolonialisme iig in Indonesië.quote:Op zondag 14 januari 2018 00:02 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nee, maar na wat er was gebeurd had je kunnen denken dat ze het iets minder groot zouden aanpakken.
Hence weinig geleerd.
Heb ik geclaimd dat het kwam door antisemitisme? Ik zeg dat wij onder niet schuldig voelen aan het verraden van al die joden.de Duitsers vuurtoren zich wel schuldig over die 6 miljoen. Les 1.quote:Op zondag 14 januari 2018 00:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Punt 1. gaat over het grote aantal joden dat werd gedeporteerd uit NL, dit heeft niets te maken met het feit dat NL'ers antisemitisch waren en veel joden hebben verraden, maar met andere factoren, zie het filmpje, wat je nog niet gezien hebt.
Punt 2. heeft niets te maken met de stelling dat wij minder hebben geleerd van de nazitijd dan Duitsers. Dat wordt dus m.i. dus ook niet door jou bewezen.
Ook wat zakjapannertje zegt is volgens mij niet direct voor die stelling een bewijs.
Je schept een vijand die Europa wilt bezetten ?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:48 schreef Spanky78 het volgende:
We zijn in slaap gesukkeld in Europa. Er zijn mensen die niet perse met ons willen. Ze willen onze rijkdom. Ons land. Onze technologie. Maar de Europeanen? Dat boeit niet.
Persoonlijk denk ik dat het onzin is om te zeggen dat NL'ers zich schuldig moeten voelen aan de Holocaust hoor. Ik weet echt niet hoe je dat zou moeten beargumenteren.quote:Op zondag 14 januari 2018 00:13 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Heb ik geclaimd dat het kwam door antisemitisme? Ik zeg dat wij onder niet schuldig voelen aan het verraden van al die joden.de Duitsers vuurtoren zich wel schuldig over die 6 miljoen. Les 1.
Ja, en dus? Het in puin bombarderen knakte het moreel van de Duitsers overigens niet hè, toen dat gebeurde.quote:Duitsland laag volledig in puin. Bij ons was het erg, met name Rotterdam en de steden waar serieus is gevochten. Maar zoals Dresden en Berlijn? Nee. Die prijs werd betaald. Les 2
Ik doe niet alsof mijn neus bloedt, ik zeg je dat je een stelling uit de lucht plukt en het niet kunt onderbouwen.quote:Op zondag 14 januari 2018 00:22 schreef Spanky78 het volgende:
Ben je nu echt aan het doen of je neus bloedt? Het gaat om wat er geleerd is. Niet of men zich schuldig zou moeten voelen.
Ik noem een paar verschillen die tot het verschil kunnen leiden tussen NK en dld met betrekking tot het leren van WO2.
Je raaskalt.quote:Op zondag 14 januari 2018 00:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik doe niet alsof mijn neus bloedt, ik zeg je dat je een stelling uit de lucht plukt en het niet kunt onderbouwen.
Poetin wordt nu toch wel redelijk goed in de gaten gehouden?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:48 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nou nee, denk het niet, je bewijst niets en nu ga je beledigen.quote:Op zondag 14 januari 2018 00:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je raaskalt.
Maar ik zit mobiel dus je zoekt het lekker zelf maar uit. Google is je vriend. Lees je in over hoe Duitsland uit de oorlog kwam een hun nationale trauma mbt WO2.
Is dat zo? Hoeveel nazi's werden geëxecuteerd.quote:Op zondag 14 januari 2018 00:28 schreef Spanky78 het volgende:
Hun oude leiders werden na Neurenberg grotendeels geëxecuteerd.
Welke moraal hebben de Duitsers wel gevormd en Nederlanders niet?quote:Uit dit alles zouden de Duitser wil wat andere en met lessen getrokken kunnen hebben dan NL.
Je doet net of Duitsland niet in een heel ander situatie uit de oorlog kwam dan nederland.quote:Op zondag 14 januari 2018 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou nee, denk het niet, je bewijst niets en nu ga je beledigen.
In de eerste plaats was nazisme niet iets NLs en NL heeft ervan geleerd dat nazisme slecht dingetje is. Of niet?quote:Op zondag 14 januari 2018 00:28 schreef Spanky78 het volgende:
Verder werd het land in tweeën gedeeld, hoofdstad met muur. Families aan beide zijden van het ijzeren gordijn.
Er was een hele generatie jonge mannen verdwenen.
Het hele land laag volledig in puin. Met nog dan Nederland.
Ze hadden geen leger meer en eigenlijk geen eigen land in due zin.
Hun oude leiders werden na Neurenberg grotendeels geëxecuteerd.
Een tsja, de geallieerden , met name de Russen waren echt niet zachtzinnig.
Uit dit alles zouden de Duitser wil wat andere en met lessen getrokken kunnen hebben dan NL.
Jij zegt dat we minder geleerd hebben dan de Duitsers, ik zie nog steeds geen bewijzen hoor.quote:Op zondag 14 januari 2018 00:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je doet net of Duitsland niet in een heel ander situatie uit de oorlog kwam dan nederland.
Natuurlijk hebben beide bevolkingen daar andere lessen uit getrokken. Al was het maar omdat de Duitsers de oorlog verloren en wij bevrijd werden. Zij verloren hun halve land aan de Russen en de andere helft aan de Amerikanen en Britten.
Als een generatie iets niet heeft meegemaakt zien ze zo'n extreem plaatje vaak wel als alternatief. Misschien moeten ze maar even onderworpen worden in het studentenleven.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 20:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
twitter:blaircottrell89 twitterde op zaterdag 13-01-2018 om 09:54:26Twitter has actually censored an Aristotle excerpt stating that multi-ethnic societies are chaotic, un-democratic and the inevitable ethnic rivalries within are always used and exploited by tyrants for power via: ‘divide & conquer’.The truth is too offensive for Twitter. https://t.co/XRDw3cXAmn reageer retweet
In de ex-DDR zijn (buiten Berlijn) veel mensen die zich genaaid voelen door de eenwording. Hun vaderland is hen afgenomen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch denk ik niet dat dit Ostalgie is puur en alleen. Gewoon meer een algemener verschijnsel in de gehele westerse cultuur en daar dan een radicalere variant op.
Niet zozeer het materiële, maar soevereiniteit, zelfbeschikking. Niet wat ze hàdden in de DDR, maar waar ze van droomden. De BRD beloofde die vrijheid maar tot zelfbeschikking is het niet gekomen. De Wessies weten veel beter wat goed is voor de Ossies dan de Ossies zelf, dat idee.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wie wil dat niet. Maar dan moet je zorgen dat de sociaal democratie niet verloren gaat. Ik kom er steeds weer op terug. Maar zorg voor goede arbeidsomstandigheden met alles wat daarbij behoort. Van onderwijs tot goede zorg etc. etc. Helaas maakt men vaak de verkeerde keuzes en valt men terug op extreme ideeën en leggen de schuld bij die partijen die eigenlijk hun lotgenoten zijn.
Die Nederlanders zouden dan anders zijn.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:38 schreef Ryan3 het volgende:
Hoe zou Europa zijn als er 80 miljoen NLers zouden zijn, vraag ik me wel eens af.
Poetin is het probleem niet, hooguit wil die Russisch territorium terug waar veel Russen wonen.quote:Op zondag 14 januari 2018 00:30 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Poetin wordt nu toch wel redelijk goed in de gaten gehouden?
En aan hun aartsvijand, de Fransen.quote:Op zondag 14 januari 2018 00:34 schreef Spanky78 het volgende:
Zij verloren hun halve land aan de Russen en de andere helft aan de Amerikanen en Britten.
Als je het over verraden wil hebben. De enige groep die daar ruimschoots aan heeft meegewerkt hebben zijn de -Amsterdamse- ambtenaren.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:52 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik denk dat men meer te vrezen heeft van die recente import van ruim 1 miljoen kansarmen die zich in rap tempo opnieuw gaan voortplanten tot de volgende miljoen inwoners.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 20:39 schreef Janneke141 het volgende:
Een paarduizend extremisten in een land van tachtig miljoen man. Geen idee wat je daarvan te vrezen hebt.
Is dit echt waar?quote:Op zondag 14 januari 2018 02:04 schreef LelijKnap het volgende:
twitter:blaircottrell89 twitterde op zaterdag 13-01-2018 om 09:54:26Twitter has actually censored an Aristotle excerpt stating that multi-ethnic societies are chaotic, un-democratic and the inevitable ethnic rivalries within are always used and exploited by tyrants for power via: ‘divide & conquer’.The truth is too offensive for Twitter. https://t.co/XRDw3cXAmn reageer retweet
Ik vermoed dat steeds meer mensen vervreemden van de corporaat&gouvernementele elite en niet alleen in Duitsland.quote:Immer mehr Menschen wollen nichts mehr mit dem Staat zu tun haben. Eine Mischung aus Reichsbürgern, Selbstverwaltern und Systemverweigerern kehrt der Bundesrepublik den Rücken zu.
Wie radikalisierten sich die Reichsbürger in den letzten Jahren? Welche Motive haben sie? Zum Vorschein kommt eine schillernde europäische Gemeinde von Anarchisten, Geschäftsleuten, Esoterikern und Abenteurern – zwischen selbsterklärtem Freiheitskampf und Eigensinn.
Ja, dat zou goed kunnen natuurlijk. Dan hadden we in de 16de eeuw wrs minimaal net zoveel inwoners als Engeland, wrs meer, dus zeg 12 miljoen. Dan waren de Spanjaarden wrs niet op strafexercitie gegaan, dan waren de Britten niet uiteindelijk uitgegroeid als top handelsnatie, dan hadden we Nieuw Amsterdam van een behoorlijke bevolkingsplantage kunnen voorzien, dan was de VS nu Nederlandstalig en dan was de lingua franca in de wereld wrs Nederlands. Alleen hadden we dan een andere wereld gekregen? Hadden er twee wereldoorlogen plaatsgevonden? Had de Holocaust plaatsgevonden?quote:Op zondag 14 januari 2018 05:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Die Nederlanders zouden dan anders zijn.
Je kunt je net zo goed afvragen hoe Duitsland eruit zou zien als het allemaal Nedersaksers waren, of Franken.
Ja, goed er zit een stukje alt-rightse identiteitspolitiek ook in vermoedelijk idd. Maar dat is dus wel een gevolg van het Freudiaanse onbehagen in de cultuur ook. Ook dus een vrij algemeen verschijnsel dat ineens is opgedoken in het westen. Zeg grofweg na de kredietcrisis.quote:Op zondag 14 januari 2018 05:14 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
In de ex-DDR zijn (buiten Berlijn) veel mensen die zich genaaid voelen door de eenwording. Hun vaderland is hen afgenomen.
Beieren heeft ook weinig op met de rest van Duitsland, het nationalisme (voor de Freistaat Bayern) is daar sowieso zeer groot, zelfs zonder rechtsextremisme.
Doordat de bondsregering Berlijn en daarboven de EU niet aan nationale identiteiten werken, en dus geen anker kunnen bieden voor het individu, krijg je dit. Je ziet het bij de Brexit, in Catalonië en in diverse Franse streken, en in de nationalistische politiek van Tsjechië, Hongarije en Polen, waar de ex-DDR meer mee deelt dan met de rest van Duitsland.
Het gaat vermoedelijk meer om identiteit, wie ben je, wat draait om individualisme waar de "diversity"-discussies ook onder vallen, van de genderidentiteit tot cultural apropriation. Die Reichsburgers kun je misschien het beste zien als een #GermanLivesMatter beweging, een Duitse tegenhanger van #BlackLivesMatter.
Maslow: Mensen willen bij een groep behoren teneinde zichzelf te kunnen identificeren.quote:Op zondag 14 januari 2018 09:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, goed er zit een stukje alt-rightse identiteitspolitiek ook in vermoedelijk idd. Maar dat is dus wel een gevolg van het Freudiaanse onbehagen in de cultuur ook. Ook dus een vrij algemeen verschijnsel dat ineens is opgedoken in het westen. Zeg grofweg na de kredietcrisis.
Ja, en daarom zei Merkel dus direct na 6 september 2015: mensen moeten niet zo zeuren en anders maar naar de kerk gaan (of woorden van gelijke strekking) hè. Voor (bepaalde) conservatieven is religie en het behoren tot een kerkgemeenschap het middel om die maatschappelijke cohesie te onderhouden.quote:Op zondag 14 januari 2018 10:27 schreef cempexo het volgende:
[..]
Maslow: Mensen willen bij een groep behoren teneinde zichzelf te kunnen identificeren.
Op grond van deze gedachte: integratie op macro niveau bestaat niet.
ojaquote:Op zaterdag 13 januari 2018 20:34 schreef Hamzoef het volgende:
Stille dood. Net zoals die zogenaamde soevereine burgers hier.
De BRD is trouwens inderdaad niet legitiem wat mij betreft, maar dat ter zijde.
WTFquote:Op zondag 14 januari 2018 02:04 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom ben je verrrast? Als Plato of Aristoteles in deze tijd politici zouden zijn, zouden ze bruinhemden, nazi's, xenofoben en wat al niet meer genoemd worden. Dat hele diversiteitsdenken is een modegrill die verstandig links sinds de jaren '60 gijzelt. Voor die tijd werd in de hele geschiedenis overal ter wereld gedacht in termen van de natiestaat. Als je enige bijdrage (als linkszijnde) aan het debat geneuzel over diversiteit is, dan moet je niet vreemd opkijken als kiezers wegsprinten bij je partij.quote:
Verrast niet nee (wat eigenlijk best triest is). Het is wel een nieuw dieptepunt om één van de grootste denkers ooit te gaan censureren op twitter.quote:Op zondag 14 januari 2018 13:16 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Waarom ben je verrrast? Als Plato of Aristoteles in deze tijd politici zouden zijn, zouden ze bruinhemden, nazi's, xenofoben en wat al niet meer genoemd worden. Dat hele diversiteitsdenken is een modegrill die verstandig links sinds de jaren '60 gijzelt. Voor die tijd werd in de hele geschiedenis overal ter wereld gedacht in termen van de natiestaat. Als je enige bijdrage (als linkszijnde) aan het debat geneuzel over diversiteit is, dan moet je niet vreemd opkijken als kiezers wegsprinten bij je partij.
Welke vrijheid droomden de Ossies dan van? Alsof een arbeider bezig is met zelfbeschikking en andere theoretische nonsens. Wat men wil is werk met prima arbeidsomstandigheden en een salaris om zo nu en dan iets leuks te doen en voorzieningen die dat mogelijk maken zoals onderwijs, zorg en een dak boven je hoofd. Als dit ontbreekt dan gaat het uiteindelijk mis en zoekt men een schuldige. En dan zoek je al snel lotgenoten die in dezelfde slechte omstandigheden leven. Dat noemt men dan het zoeken naar een identiteit.quote:Op zondag 14 januari 2018 05:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Niet zozeer het materiële, maar soevereiniteit, zelfbeschikking. Niet wat ze hàdden in de DDR, maar waar ze van droomden. De BRD beloofde die vrijheid maar tot zelfbeschikking is het niet gekomen. De Wessies weten veel beter wat goed is voor de Ossies dan de Ossies zelf, dat idee.
Dat die dromen over vrijheid niet reëel waren doet niet ter zake, ze waren er en de BRD deel of ze die dromen kon waarmaken.
Wat dacht je van een leven zonder de knoet van de USSR op de achtergrond? Een leven zonder StaSi? Mogen gaan waarheen je wilt, zoals je familie aan de andere kant van de grens? Kopen wat je wilt, waaronder de Westerse merkartikelen en niet de 5-jarenplanmeuk van bedenkelijke kwaliteit? Dat je niet jaren moet wachten voor je een auto mag kopen? Vrije verkiezingen? Minder censuur?quote:Op zondag 14 januari 2018 14:28 schreef Cherna het volgende:
[..]
Welke vrijheid droomden de Ossies dan van? Alsof een arbeider bezig is met zelfbeschikking en andere theoretische nonsens. Wat men wil is werk met prima arbeidsomstandigheden en een salaris om zo nu en dan iets leuks te doen en voorzieningen die dat mogelijk maken zoals onderwijs, zorg en een dak boven je hoofd. Als dit ontbreekt dan gaat het uiteindelijk mis en zoekt men een schuldige.
En dat is er niet beter op geworden dankzij de BRD? Natuurlijk dat gaat niet van vandaag op morgen. Dat heeft tijd nodig dat mogelijk een aantal generaties duurt.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:42 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Wat dacht je van een leven zonder de knoet van de USSR op de achtergrond? Een leven zonder StaSi? Mogen gaan waarheen je wilt, zoals je familie aan de andere kant van de grens? Kopen wat je wilt, waaronder de Westerse merkartikelen en niet de 5-jarenplanmeuk van bedenkelijke kwaliteit? Dat je niet jaren moet wachten voor je een auto mag kopen? Vrije verkiezingen? Minder censuur?
Dat hebben ze nu deels wel, maar veelal zijn ze er op achteruit gegaan als het gaat om werk, inkomen en waardigheid. Hun geschiedenis is die van falen tenopzichte van het succesverhaal van de BRD. Dat is iets dat nog steeds goed is te merken. De doctrine van de USSR heeft plaatsgemaakt voor die van de BRD, en die past ook niet bij die mensen. Veel mensen die volwassen waren bij de Wende zijn erg teleurgesteld in het resultaat ervan.
Uhm, meer dat er dan een veel hogere bevolkingsdichtheid zou zijn dus meer nood aan tolerantie. Of als je 80 miljoen Nederlanders verspreidt over Duitsland, dan is er een lagere bevolkingsdichtheid en is er minder noodzaak om te polderen. Je hebt dan ook andere buurlanden met hun eigen claims die een volk vormen.quote:Op zondag 14 januari 2018 09:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat zou goed kunnen natuurlijk. Dan hadden we in de 16de eeuw wrs minimaal net zoveel inwoners als Engeland, wrs meer, dus zeg 12 miljoen. Dan waren de Spanjaarden wrs niet op strafexercitie gegaan, dan waren de Britten niet uiteindelijk uitgegroeid als top handelsnatie, dan hadden we Nieuw Amsterdam van een behoorlijke bevolkingsplantage kunnen voorzien, dan was de VS nu Nederlandstalig en dan was de lingua franca in de wereld wrs Nederlands. Alleen hadden we dan een andere wereld gekregen? Hadden er twee wereldoorlogen plaatsgevonden? Had de Holocaust plaatsgevonden?
Ik geloof niet dat Reichsburgers een dictatuur nastreven. Eerder waar Hitler heel goed in was: de Duitser in Duitsland op de eerste plaats zetten. Wat je ook in de hele voorgaande periode van het (romantische) nationalisme ziet, ook toen Duitsland nog een keizerrijk was: er was een sterk regionale stroming van identiteit vanuit de Heimat en de Heimat is niet de natie die het vaderland (Patria) is, maar uitsluitend de geboortestreek.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:48 schreef Cherna het volgende:
[..]
En dat is er niet beter op geworden dankzij de BRD? Natuurlijk dat gaat niet van vandaag op morgen. Dat heeft tijd nodig dat mogelijk een aantal generaties duurt.
Nu gaat men de fout maken dat men juist terug naar af wil. Een dictatuur. Natuurlijk is een democratie ook niet alles maar stukken beter dan een dictatuur. En juist de Rijksburger streeft een dictatuur na. Terug naar af dus. Het smerige is dat dit soort volk inspeelt op identiteit.
Was in Berlijn, daar scholden de West Berlijners de Ossies verrot voor alles en nog wat. Voornaamste reden was de destijds en nu nog ? aanwezige belastingheffing op de inkomens van de West Duitsers om de Oost Duitsers te kunnen financieren.quote:Op zondag 14 januari 2018 14:28 schreef Cherna het volgende:
[..]
Welke vrijheid droomden de Ossies dan van? Alsof een arbeider bezig is met zelfbeschikking en andere theoretische nonsens. Wat men wil is werk met prima arbeidsomstandigheden en een salaris om zo nu en dan iets leuks te doen en voorzieningen die dat mogelijk maken zoals onderwijs, zorg en een dak boven je hoofd. Als dit ontbreekt dan gaat het uiteindelijk mis en zoekt men een schuldige. En dan zoek je al snel lotgenoten die in dezelfde slechte omstandigheden leven. Dat noemt men dan het zoeken naar een identiteit.
Ik ken die gasten niet, maar de berichten lezend, heb ik het idee dat er heel veel fascisme-achtige figuren tussen zitten.quote:Op zondag 14 januari 2018 15:06 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Reichsburgers een dictatuur nastreven.
Hitler was een totale mislukking voor het welzijn van de Duitsers.quote:Eerder waar Hitler heel goed in was: de Duitser in Duitsland op de eerste plaats zetten.
Het heeft er ook mee te maken dat door geheel Europa met mensen geschoven word om de lonen te drukken waardoor ook nog oneerlijke concurrentie ontstaat. Bij Bühler GmbH - Braunschweig, waar ik in de eind jaren 80 werkte toen de muur pas was omgevallen kwamen daar wat Ossies werken die breid waren voor veel minder loon daar te werken. Dat loopt uiteindelijk niet goed af. Zo ontstaat er op langere termijn veel onvrede met alle gevolgen.quote:Op zondag 14 januari 2018 15:09 schreef cempexo het volgende:
[..]
Was in Berlijn, daar scholden de West Berlijners de Ossies verrot voor alles en nog wat. Voornaamste reden was de destijds en nu nog ? aanwezige belastingheffing op de inkomens van de West Duitsers om de Oost Duitsers te kunnen financieren.
Tweede probleem is inderdaad een identiteitsprobleem voor de Ossies. Was recentelijk in Flensburg D waar de 18 jarige tandarts assistente mentaal in de knoop zat omdat haar familie een Ossie verleden had. Relatief veel Ossies vertrekken naar Noord Europese landen om daar te werken. Zo sterk is dat -vluchtgedrag- nog steeds aanwezig.
Het gaat niet om de hoogte van het loon maar om de kosten van het loon voor de werkgever. Die zijn in West Europa hoog. Voor Nederland extreem hoog.quote:Op zondag 14 januari 2018 15:56 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het heeft er ook mee te maken dat door geheel Europa met mensen geschoven word om de lonen te drukken waardoor ook nog oneerlijke concurrentie ontstaat. Bij Bühler GmbH - Braunschweig, waar ik in de eind jaren 80 werkte toen de muur pas was omgevallen kwamen daar wat Ossies werken die breid waren voor veel minder loon daar te werken. Dat loopt uiteindelijk niet goed af. Zo ontstaat er op langere termijn veel onvrede met alle gevolgen.
Je ziet dat nu ook in veel andere sectoren waar mensen uitgebuit worden om de lonen maar te drukken.
Die zijn altijd hoog geweest met de daarbij behorende uitstekende kwaliteit. Daar is juist West-Eu mee groot geworden. Men heeft kwaliteit ingeleverd voor kwantiteit en bagger producten en slechte service. En niet te vergeten de toegenomen overhead die vaak niet eens zinvol is.quote:Op zondag 14 januari 2018 16:51 schreef cempexo het volgende:
[..]
Het gaat niet om de hoogte van het loon maar om de kosten van het loon voor de werkgever. Die zijn in West Europa hoog. Voor Nederland extreem hoog.
Ik denk eerder dat ze een sterke leider zoeken. Iemand die de status quo kan breken. Niet dat ze een voortzetting van het Derde Rijk wensen.quote:Op zondag 14 januari 2018 15:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ken die gasten niet, maar de berichten lezend, heb ik het idee dat er heel veel fascisme-achtige figuren tussen zitten.
Dat denk ik niet. Omdat dat niet in die identiteitspolitiek past. Hooguit Reichsburger uit voormalig Duitse gebieden die weer Anschluss zoeken vanuit hun Duitse identiteit.quote:En willen ze dat hun staat verloren gebieden inpikt ? Weer Duitse expansie, weer oorlog
Ja, achteraf. Maar op papier ziet het idee er goed uit, dat Blut und Boden, Duitsland voor de Duitsers, het Herrenvolk dat zijn rechten opeist en zich sterk maakt tegen vijanden die de Duitse natie beïnvloeden. Dat hoeft niet per se tot expansiedriftte leiden, vooral niet in deze tijd waar oppervlak en manschappen niet meer nodig zijn voor macht.quote:Hitler was een totale mislukking voor het welzijn van de Duitsers.
Zijn eigen-volk-eerst- manie werd een agressieve expansiepolitiek.... met als gevolg..
mei 1945..... Hoeveel Duitse doden, hoeveel mensen lichamelijk en psychisch beschadigd, hoeveel weduwen en wezen. Hoeveel vernietigd: steden, cultureel erfgoed, wegen, spoorwegen, bruggen, tunnels, stroom- en watervoorzieningen
Sorry, wat?quote:Op zondag 14 januari 2018 17:06 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, achteraf. Maar op papier ziet het idee er goed uit, dat Blut und Boden, Duitsland voor de Duitsers, het Herrenvolk dat zijn rechten opeist en zich sterk maakt tegen vijanden die de Duitse natie beïnvloeden.
Als je doel is niet meer ondergeschoffeld te worden door "buitenlanders" en een "Pruisische elite" die van je vervreemd is, of de EU, is dat toch een aantrekkelijk vooruitzicht, zo'n natiestaat? Heft in eigen hand, bestuurd worden door de mensen uit de Heimat in plaats vanuit ivoren torens. En een krachtige leider die dat voor elkaar kan boxen.quote:
De basis van het ontstaan van de huidige 1.000.000 and counting ZZP-ers is dat de loonkosten voor een werkgever onbetaalbaar zijn geworden.quote:Op zondag 14 januari 2018 16:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die zijn altijd hoog geweest met de daarbij behorende uitstekende kwaliteit. Daar is juist West-Eu mee groot geworden. Men heeft kwaliteit ingeleverd voor kwantiteit en bagger producten en slechte service. En niet te vergeten de toegenomen overhead die vaak niet eens zinvol is.
Welk papier ken je dan ?quote:Op zondag 14 januari 2018 17:06 schreef Lunatiek het volgende:
Maar op papier ziet het idee er goed uit, dat Blut und Boden, Duitsland voor de Duitsers, het Herrenvolk dat zijn rechten opeist en zich sterk maakt tegen vijanden die de Duitse natie beïnvloeden.
Nee, dat ziet er idd niet goed uit. Zo "niet goed" dat alles wat nazi is of ermee geassocieerd wordt nog steeds een beetje in morele zin als het absolute kwaad (dus bijna theologie zelfs) gezien wordt. En niet ten onrechte natuurlijk.quote:Op zondag 14 januari 2018 18:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welk papier ken je dan ?
Ik ken geschiedenisbcekjespapier. Met het verhaal van neurenbergerwetten, idiotie van raszuiverheid, met de strijd tegen de vijanden die de Duitse natie beïnvloeden.
En de strijd begon met jodenvervolgingen.... de grootste vijand van allemaal, in de zieke blut-und-bodengeest.
Zag er niet goed uit , hoor... Op het papier van geschiedenisboekjes.
Of de rendementseisen zijn te hoog.quote:Op zondag 14 januari 2018 17:50 schreef cempexo het volgende:
[..]
De basis van het ontstaan van de huidige 1.000.000 and counting ZZP-ers is dat de loonkosten voor een werkgever onbetaalbaar zijn geworden.
Nederland is te duur geworden. Zo maar even een vraag: Wat kost een gemiddelde ambtenaar in Nederland aan loonkosten en zijn bijkomende kosten ?quote:Op zondag 14 januari 2018 18:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Of de rendementseisen zijn te hoog.
En veel Zzp'ers hebben het beter dan ze het ooit zouden hebben in loondienst.quote:Op zondag 14 januari 2018 17:50 schreef cempexo het volgende:
[..]
De basis van het ontstaan van de huidige 1.000.000 and counting ZZP-ers is dat de loonkosten voor een werkgever onbetaalbaar zijn geworden.
Mwah, zo'n feest is het nu ook weer nietquote:Op zondag 14 januari 2018 21:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En veel Zzp'ers hebben het beter dan ze het ooit zouden hebben in loondienst.
quote:Linkse partijen willen flexwerk duurder maken
De linkse partijen zeggen dat het aantal werknemers met een flexibel contract en zzp'ers sterk is toegenomen tot inmiddels 3 miljoen en dat zij gemiddeld ruim 40 procent minder verdienen dan mensen met een vast contract.
quote:Flexwerkers verdienen een vijfde van wat vaste werknemers krijgen
Oproep- en invalkrachten verdienen gemiddeld slechts een vijfde van wat vaste werknemers krijgen, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag op basis van gegevens over 2014.
De belangrijkste oorzaak hiervan is de arbeidsduur. Oproep- en invalkrachten maken door de bank genomen weinig uren.
In deze groep zitten ook veel scholieren en studenten, aldus het statistiekbureau. Ook zijn ze vaak actief in de horeca en de detailhandel, bedrijfstakken waar relatief weinig wordt verdiend.
Andere flexwerkers verdienen in doorsnee wel wat meer, maar uiteindelijk trekken alle categorieën aan het kortste eind ten opzichte van vaste krachten. Gemiddeld ligt het bruto-inkomen van flexwerkers op 19.000 euro. Dat is nog geen twee vijfde van dat van vaste werknemers.
Contract
De meest verdienende flexibele krachten zijn diegenen die uitzicht hebben op een vast contract: deze zitten op 72 procent van wat vast personeel betaald krijgt.
Volgens het CBS is het merendeel van de werknemers met een flexibele arbeidsrelatie flexwerker uit noodzaak. In 30 procent van de gevallen is dit omdat het ze niet lukt om een vaste baan te bemachtigen.
Het persoonlijk inkomen van een zzp'er ligt gemiddeld ruim 10 procent lager dan van een werknemer.quote:Op zondag 14 januari 2018 21:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En veel Zzp'ers hebben het beter dan ze het ooit zouden hebben in loondienst.
Bij een genormaliseerde populatie?quote:Op zondag 14 januari 2018 22:38 schreef cempexo het volgende:
[..]
Het persoonlijk inkomen van een zzp'er ligt gemiddeld ruim 10 procent lager dan van een werknemer.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op zondag 14 januari 2018 22:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij een genormaliseerde populatie?
Geldt dat voor Nederland want ik heb andere cijfers voorbij zien komen?quote:Op zondag 14 januari 2018 22:38 schreef cempexo het volgende:
[..]
Het persoonlijk inkomen van een zzp'er ligt gemiddeld ruim 10 procent lager dan van een werknemer.
Basiskennis statistiek.quote:
Ik verwijs je naar het CBS, jaar opgave 2016quote:Op zondag 14 januari 2018 22:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Basiskennis statistiek.
Wat vergelijk je met wat? Je roept wat cijfers, maar zonder context zegt dat niets
En? Wat wordt vergeleken?quote:Op zondag 14 januari 2018 22:52 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik verwijs je naar het CBS, jaar opgave 2016
Dat ligt eraan van welke kant je het bekijkt. Voor raszuivere Duitsers in de crisisjaren was het op papier een prima plan, zeker de tendens ervan die werd gepropageerd.quote:Op zondag 14 januari 2018 18:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welk papier ken je dan ?
Ik ken geschiedenisbcekjespapier. Met het verhaal van neurenbergerwetten, idiotie van raszuiverheid, met de strijd tegen de vijanden die de Duitse natie beïnvloeden.
En de strijd begon met jodenvervolgingen.... de grootste vijand van allemaal, in de zieke blut-und-bodengeest.
Zag er niet goed uit , hoor... Op het papier van geschiedenisboekjes.
De Duitsers van toen kenden de toekomst niet, die onze geschiedenis is.quote:Op zondag 14 januari 2018 18:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat ziet er idd niet goed uit. Zo "niet goed" dat alles wat nazi is of ermee geassocieerd wordt nog steeds een beetje in morele zin als het absolute kwaad (dus bijna theologie zelfs) gezien wordt. En niet ten onrechte natuurlijk.
Het blijft ook nog steeds op een bepaald niveau een onverklaarbaar verschijnsel. Dachten de Duitsers dan massaal hetzelfde als Lunatiek hier verwoordt: dat ziet er goed uit?
Niet allemaal natuurlijk, maar ja...
Zoals jij het formuleerde leek het jouw mening te zijn, dan wel de mening van de reichsburgers in het NU. En dan slaat het nergens op.quote:Op maandag 15 januari 2018 06:56 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De Duitsers van toen kenden de toekomst niet, die onze geschiedenis is.
Ze kenden in 1932 wel hun eigen geschiedenis, hoe konden ze weten dat de rassenwetten er zouden komen en wat daaruit voort zou komen?
Hetzelfde zie je in het nu: iemand lijkt een goed idee te hebben, de mensen vinden dat oké. Je weet nooit vantevoren hoe het uitpakt.quote:Op maandag 15 januari 2018 10:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zoals jij het formuleerde leek het jouw mening te zijn, dan wel de mening van de reichsburgers in het NU. En dan slaat het nergens op.
Dat denk. ik ook.... ze willen fascisme en een discriminerende samenleving.quote:Op maandag 15 januari 2018 10:17 schreef Lunatiek het volgende:
Daarom kan ik me er iets bij voorstellen dat ze Blut und Boden/Burgerschapswet 2.0 willen en dan zonder de fouten uit het verleden.
Wat in hele continenten normaal is: eigen volk eerst en een verbod op andere religies dan de staatsreligie. Democratie alleen voor staatsburgers en de deur voor het staatsburgerschap op een heel smal kiertje zetten.quote:Op maandag 15 januari 2018 10:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe mild? Niet Polen en de Sovjet Unie willen veroveren, alleen Oostenrijk en Tjechië?
Niet 400.000 joden willen deporteren of vermoorden, maar slechts 50.000 ?
Joden mogen de ster dragen onder de overjas ?
[..]
Welke grondrechten ?
Vrije verkiezingen afschaffen? Recht van vereniging en meningsuiting beperken?
Elders is het vrij normaal dat je niet zomaar stemrecht krijgt als je er binnenwandelt. Als je al binnenkomt.quote:Op maandag 15 januari 2018 10:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat denk. ik ook.... ze willen fascisme en een discriminerende samenleving.
Maar dan niet zo misdadig als fascisme 1.0. ( hun idolen?) deden.
Het blijft natuurlijk smerigheid...
Hele continenten? Je fantaseertquote:Op maandag 15 januari 2018 10:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Wat in hele continenten normaal is: eigen volk eerst en een verbod op andere religies dan de staatsreligie. Democratie alleen voor staatsburgers en de deur voor het staatsburgerschap op een heel smal kiertje zetten.
Zover ik het begrepen heb.... zijn die reichsburgers nazi-achtig en als ze een milde vorm van nazisme willen is het nog steeds tuig.quote:Alleen als het over Duitsland gaat zit de hele wereld erover te miepen. Die worden gestraft met wijdopen grenzen omdat ze moeten boeten voor Hitler.
Ik moet hem nageven, alleen Noord Amerika en delen Europa hebben zoiets niet. Eigen volk eerst is vrij normaal in Zuid Amerika, Oost Europa, Afrika, Australië, het Verre Oosten en het Midden Oosten/Noord Afrika.quote:Op maandag 15 januari 2018 10:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hele continenten? Je fantaseert
[..]
Jij bent black power achtig. Dat is ook tuig.quote:Zover ik het begrepen heb.... zijn die reichsburgers nazi-achtig en als ze een milde vorm van nazisme willen is het nog steeds tuig.
Zij weten wat er gebeurde damals . De smoes van "Wir haben es nicht gewußt" geldt niet voor hen
Ben je bezig hen te verdedigen en promoot je nu het duits volksnationalisme 2.0?
Inclusief neurenbergerwetten 2.0 ?
Nee, ik probeer die mensen te begrijpen zodat ik er een dialoog mee kan beginnen, in plaats van ze gelijk als criminelen weg te zetten en buiten te sluiten. Dat heeft nooit gewerkt en wakkert haat aan.quote:Op maandag 15 januari 2018 10:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hele continenten? Je fantaseert
[..]
Zover ik het begrepen heb.... zijn die reichsburgers nazi-achtig en als ze een milde vorm van nazisme willen is het nog steeds tuig.
Zij weten wat er gebeurde damals . De smoes van "Wir haben es nicht gewußt" geldt niet voor hen
Ben je bezig hen te verdedigen en promoot je nu het duits volksnationalisme 2.0?
Inclusief neurenbergerwetten 2.0 ?
Ook de USA heeft een strikt migratiebeleid.quote:Op maandag 15 januari 2018 10:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik moet hem nageven, alleen Noord Amerika en delen Europa hebben zoiets niet. Eigen volk eerst is vrij normaal in Zuid Amerika, Oost Europa, Afrika, Australië, het Verre Oosten en het Midden Oosten/Noord Afrika.
Nergens zijn ze zo 'gastvrij' als hier
Net gelezen dat een rechter 70.000 per jaar schuift, en dat is dan 1 van de hoogste ambtenaren.quote:Op zondag 14 januari 2018 18:51 schreef cempexo het volgende:
[..]
Nederland is te duur geworden. Zo maar even een vraag: Wat kost een gemiddelde ambtenaar in Nederland aan loonkosten en zijn bijkomende kosten ?
Denk je?quote:Op maandag 15 januari 2018 10:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, ik probeer die mensen te begrijpen zodat ik er een dialoog mee kan beginnen, in plaats van ze gelijk als criminelen weg te zetten en buiten te sluiten. Dat heeft nooit gewerkt en wakkert haat aan.
Jouw reactie is een onderdeel van het probleem.
Drogreden. Gebaseerd op de foutieve aanname dat het neo-nazi's zijn als ze nationalistisch zijn.quote:Op maandag 15 januari 2018 10:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Denk je?
Ik benoem de ellende van Duits nationalisme en als nazi-achtigen het opnieuw promoten .... zij wederom fouten uit het verleden willen herhalen.
Mild in de zin dat je de mensen die in het land wonen respecteert, maar kritischer bent op wat je binnen laat. Als het politiek en economisch mogelijk zou zijn, zou ik ook liever weer de ouderwetse grenscontroles zien.quote:Op maandag 15 januari 2018 10:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe mild? Niet Polen en de Sovjet Unie willen veroveren, alleen Oostenrijk en Tjechië?
Niet 400.000 joden willen deporteren of vermoorden, maar slechts 50.000 ?
Joden mogen de ster dragen onder de overjas ?
[..]
Vrijheid van godsdienst bijvoorbeeld. Teveel moskeeën in het straatbeeld moeten we hier niet hebben. Ik geloof niet in de multiculturele samenleving en de integratie is mislukt.quote:Welke grondrechten ?
Vrije verkiezingen afschaffen? Recht van vereniging en meningsuiting beperken?
Wat een verschrikkelijk triest figuur ben je ook he. Gelijk weer proberen de tegenpartij in de discussie naar het extreem rechtse te drukken en daarmee diegene te ridiculiseren.quote:Op maandag 15 januari 2018 10:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Denk je?
Ik benoem de ellende van Duits nationalisme en als nazi-achtigen het opnieuw promoten .... zij wederom fouten uit het verleden willen herhalen.
Jij schijnt dit toe te juichen.
Ook een fout uit het verleden, En wel het Nederlands verleden...bijv de NSB .
Jij bent de probleemmaker.
Erg he? En ook hardstikke triest..... Hetismewaquote:Op maandag 15 januari 2018 12:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk triest figuur ben je ook he. Gelijk weer proberen de tegenpartij in de discussie naar het extreem rechtse te drukken en daarmee diegene te ridiculiseren.
Ipv dat je op argumenten gaat, maar nee.
quote:Op zondag 14 januari 2018 15:06 schreef Lunatiek het volgende:
Ik geloof niet dat Reichsburgers een dictatuur nastreven. Eerder waar Hitler heel goed in was: de Duitser in Duitsland op de eerste plaats zetten.
quote:Op zondag 14 januari 2018 17:06 schreef Lunatiek het volgende:
Maar op papier ziet het idee er goed uit, dat Blut und Boden, Duitsland voor de Duitsers, het Herrenvolk dat zijn rechten opeist en zich sterk maakt tegen vijanden die de Duitse natie beïnvloeden.
Wat jij zegt blues, wat jij zegt..quote:Op maandag 15 januari 2018 16:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Erg he? En ook hardstikke triest..... Hetismewa
Zoals Lunatiek het formuleerde, zoals hij het Duits nationalisme van toen verdedigde, zette hij zichzelf in de extreemrechtse hoek.
[..]
[..]
Voor sommigen staat de uitspraak 'eigen volk eerst' gelijk aan 'andere volken vernietigen'. Hoe ze die directe koppeling maken is mij ook een raadsel.quote:Op maandag 15 januari 2018 16:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat jij zegt blues, wat jij zegt..
Ik zie hier alleen nog geen oproepen tot 'der totalen krieg' en een 'finale oplossing'. Ik zie hier iemand die praat over 'eigen volk eerst', waar op zich niet veel mis mee is. Een hele gezonde gedachte om je inheemse bevolking in het eigen land op 1 te zetten. Zoiets wat CNV vanmorgen ook gezegd heeft, wat ieder weldenkend land zou moeten doen.
Dat jij dat direct naar het extreem rechtse trekt, dat is jouw verdorven geest en waanidee.
De NL'er is ook een Rijksburger.quote:Op maandag 15 januari 2018 16:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind de naam 'Rijksburger'' wel iets chics hebben. Doet mij denken aan ''Rijksdaalder''.
Lekker makkelijk tijdens een discussie.quote:Op maandag 15 januari 2018 16:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor sommigen staat de uitspraak 'eigen volk eerst' gelijk aan 'andere volken vernietigen'. Hoe ze die directe koppeling maken is mij ook een raadsel.
Duits nationalisme heeft niet alleen maar negatieve shit gebracht hoor. Het Heilige Roomse Rijk was een nachtmerrie van kleine splinterstaatjes die continu met elkaar overhoop lagen. Het scheppen van een gezamelijk, verenigend identiteitsgevoel maakte daar een einde aan.quote:Op maandag 15 januari 2018 10:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Denk je?
Ik benoem de ellende van Duits nationalisme en als nazi-achtigen het opnieuw promoten
Na de Rijkdagbrand had je iig al een vermoeden kunnen hebben, na de nacht van de lange messen in 1934 ook, na de invoering van Neurenbergse wetten in 1935 toch zeker wel en als je het dan nog niet wist, dat er iets niet pluis was, toch wel na kristalnacht...quote:Op maandag 15 januari 2018 06:56 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De Duitsers van toen kenden de toekomst niet, die onze geschiedenis is.
Ze kenden in 1932 wel hun eigen geschiedenis, hoe konden ze weten dat de rassenwetten er zouden komen en wat daaruit voort zou komen? Ze wisten alleen donders goed hoe beroerd ze uit 14-18 waren gekomen en de beurskrach beïnvloedde ieders leven. Is het niet meer dan logisch dat je voor degene bent die dergelijke zaken in de toekomt zegt te kunnen voorkomen?
Achteraf is het makkelijk praten.
Kan toch zijn dat je het er wel mee eens was toendertijdquote:Op maandag 15 januari 2018 17:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Na de Rijkdagbrand had je iig al een vermoeden kunnen hebben, na de nacht van de lange messen in 1934 ook, na de invoering van Neurenbergse wetten in 1935 toch zeker wel en als je het dan nog niet wist, dat er iets niet pluis was, toch wel na kristalnacht...
Ja, getuige de geschiedenis liep een omvangrijk deel van de bevolking, ook agv de propaganda, wel warm idd.quote:Op maandag 15 januari 2018 17:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Kan toch zijn dat je het er wel mee eens was toendertijd
Daarom... Je kan allemaal wel roepen van 'gestoorde mensen toen!!' (niet dat jij dat doet), maar de tijden toen waren zo anders dat het nu wel heel makkelijk oordelen is over de gewone bevolking van toen. Zonder internet etc...quote:Op maandag 15 januari 2018 17:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, getuige de geschiedenis liep een omvangrijk deel van de bevolking, ook agv de propaganda, wel warm idd.
Niet verkrijgbaar in SuperSize?quote:
de islam pleegt aanslagen, verdiep je eens in dat probleem!quote:Op maandag 15 januari 2018 10:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, ik probeer die mensen te begrijpen zodat ik er een dialoog mee kan beginnen, in plaats van ze gelijk als criminelen weg te zetten en buiten te sluiten. Dat heeft nooit gewerkt en wakkert haat aan.
Jouw reactie is een onderdeel van het probleem.
Neuh, geknakte persoonlijkheden die menen de ware islam op te moeten dringen plegen aanslagen, de meeste slachtoffers van dat soort aanslagen en terreur zijn trouwens moslims in bv Algerije en Egypte.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:09 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
de islam pleegt aanslagen, verdiep je eens in dat probleem!
NSU heeft vrij weinig met Reichsburger te maken hoor.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh, geknakte persoonlijkheden die menen de ware islam op te moeten dringen plegen aanslagen, de meeste slachtoffers van dat soort aanslagen en terreur zijn trouwens moslims in bv Algerije en Egypte.
Daar dit topic over reichsburgers gaat waarvan een deel zeker tot de neonazi scène behoren is je verdiepen in de NSU en hun aanslagen en moorden veel meer on topic
https://de.m.wikipedia.or(...)istischer_Untergrund
Ja, ze infiltreerde in de veiligheidsdienst toen die dat andersom probeerdenquote:Op maandag 15 januari 2018 18:58 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
NSU heeft vrij weinig met Reichsburger te maken hoor.
NSU-complex is wel interessant trouwens, met name met het oog op het functioneren van de veiligheidsdiensten en hun V-mensen.
Ik denk dat er veel meer achter zit. Heb je destijds die doku op MDR gezien over forensische rapport over hoe die beide Uwe's dood en deels verschroeid in hun camper aangetroffen waren?quote:Op maandag 15 januari 2018 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, ze infiltreerde in de veiligheidsdienst toen die dat andersom probeerden
Nopequote:Op maandag 15 januari 2018 20:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel meer achter zit. Heb je destijds die doku op MDR gezien over forensische rapport over hoe die beide Uwe's dood en deels verschroeid in hun camper aangetroffen waren?
dat is zo jaren 40quote:Op maandag 15 januari 2018 09:03 schreef zarosje het volgende:
Zelf stelselmatig miljoenen mensen executeren en dan huilie huilie doen over de geallieerden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |