Ik denk dat het t meest prettig zou zijn geweest als deze man nog zou leven en bij zijn familie kon zijn. Maar dat ben ik.quote:Op zondag 31 december 2017 12:58 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het vooral erg prettig dat 'ie zichzelf opgeblazen heeft en niet een of andere buurtbewoner.
Daar zit toch wel iets ander kruit in. En het omhulsel is ook ietsje anders.quote:
De EODD kan genoeg personeel krijgen alleen haalt het gros de keuring en opleiding niet.quote:Op zondag 31 december 2017 12:41 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Wat vreemd dat de EOD zo moeilijk personeel kan vinden.
Op dit forum alleen al zijn tienduizenden pyrotechnici aanwezig..
Swifterbant is wel een stuk veiliger geworden voor de achterblijvers nu die halve tamme geen granaten meer door de straat schiet.quote:Op zondag 31 december 2017 13:01 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik denk dat het t meest prettig zou zijn geweest als deze man nog zou leven en bij zijn familie kon zijn. Maar dat ben ik.
Natuurlijk weet ik dat maar dat is het eerste waar ik aan denk als oud artillerist bij het horen van "8 inch".quote:Op zondag 31 december 2017 13:01 schreef Infection het volgende:
Daar zit toch wel iets ander kruit in. En het omhulsel is ook ietsje anders.
Granaten, stel je niet aan.quote:Op zondag 31 december 2017 13:04 schreef Nobu het volgende:
[..]
Swifterbant is wel een stuk veiliger geworden voor de achterblijvers nu die halve tamme geen granaten meer door de straat schiet.
Als iemand die zeer onverantwoordelijk (en daardoor gevaarlijk) gedrag vertoont en daarmee levens van anderen in gevaar brengt, maar door pech (of geluk, het is maar hoe je het bekijkt) alleen zichzelf om het leven brengt. Dat is denk ik de overeenkomst die hij ziet in de twee zaken.quote:Op zondag 31 december 2017 12:59 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik zie de vergelijking die je maakt niet. Ook het meten met twee maten zie ik niet. Maar ik snap dat je deze man ziet als een dronken bestuurder.
Vandaar dat die man volledig aan splinters lag, gewoon speelgoed joh.quote:Op zondag 31 december 2017 13:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Granaten, stel je niet aan.
Illegaal vuurwerk is geen oorlogstuig.
Wat ik bedoel is dat in beide gevallen mensenlevens op het spel worden gezet.quote:Op zondag 31 december 2017 12:59 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik zie de vergelijking die je maakt niet. Ook het meten met twee maten zie ik niet. Maar ik snap dat je deze man ziet als een dronken bestuurder.
Tja zou kunnen.quote:Op zondag 31 december 2017 13:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Als iemand die zeer onverantwoordelijk (en daardoor gevaarlijk) gedrag vertoont en daarmee levens van anderen in gevaar brengt, maar door pech (of geluk, het is maar hoe je het bekijkt) alleen zichzelf om het leven brengt. Dat is denk ik de overeenkomst die hij ziet in de twee zaken.
Duidelijk. Ik vind beide gevallen nog steeds treurig. Natuurlijk heb je de notoire livin on the edge figuren, en daarvan kun je zeggen dat het er altijd al in zat maar iedereen die niet dood wil en komt te overlijden vind ik treurig. Net als die Chineze dude die van t gebouw afgevallen was. Was niet gepland en dus een tragedie in mijn ogen.quote:Op zondag 31 december 2017 13:12 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat in beide gevallen mensenlevens op het spel worden gezet.
In het ene geval (drank) is op het gehele maatschappelijke vlak geen enkel respect hiervoor en wenst iedereen de alcomobilist het allerergste toe. Begrijpelijk.
In het andere geval (dit topic) lees ik hier dat dat in veel mindere mate is. Terwijl beide gevallen even erg zijn bij het nemen van de beslissing om het risico te nemen.
Even iets anders:
Het blijkt dat het slachtoffer dit al jaren deed.
- Zei niemand hier dan iets van?
- Is hij nooit aangesproken door de politie?
Ron Brandsteder had de gewoonte om met een fles op in zijn Jaguar te gaan zitten. gevolg: altijd alcoholcontroles in zijn straat. Andere bewoners werden er gek van.
Toen kon het wel!
Ik vind dat vooral zielig voor de boom.quote:Op zondag 31 december 2017 13:12 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Tja zou kunnen.
Ik zie alleen de twee maten dan niet.
Als iemand met drank zichzelf kapot rijdt tegen een boom vind ik dat alsnog zielig. Ik geloof namelijk niet dat dat soort mensen in de regel zich van het leven willen beroven.
Sommige mensen hebben nou eenmaal meer met bomen dan met andere mensen. Dat kan.quote:Op zondag 31 december 2017 13:16 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik vind dat vooral zielig voor de boom.
Naja, ik weet dat er heel veel mensen zijn die er ontzettend weinig om geven als een dronken automobilist zichzelf om een boom vouwt (zolang ze die automobilist niet persoonlijk kennen dan).quote:Op zondag 31 december 2017 13:12 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Tja zou kunnen.
Ik zie alleen de twee maten dan niet.
Als iemand met drank zichzelf kapot rijdt tegen een boom vind ik dat alsnog zielig. Ik geloof namelijk niet dat dat soort mensen in de regel zich van het leven willen beroven.
Dat kan met een kettingzaag of keukenmes ook.quote:Op zondag 31 december 2017 13:10 schreef Nobu het volgende:
[..]
Vandaar dat die man volledig aan splinters lag, gewoon speelgoed joh.
Als we nou allemaal even zeggen dat jij moreel zeer hoogstaand en uitzonderlijk empathisch bent, kun je dan een beetje blij het nieuwe jaar in?quote:Op zondag 31 december 2017 13:17 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben nou eenmaal meer met bomen dan met andere mensen. Dat kan.
Het verschil met oorlogstuig is de ontsteking en de scherfwerking, niet de explosieve kracht. Als je dat soort dingen in een woonwijk afsteekt ben je geen haar beter dan Hamas met hun overmaatse vuurpijlen.quote:Op zondag 31 december 2017 13:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat kan met een kettingzaag of keukenmes ook.
Ik zeg nergens dat het speelgoed is, het is vuurwerk.
Dat ga ik sowieso al joh.quote:Op zondag 31 december 2017 13:26 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als we nou allemaal even zeggen dat jij moreel zeer hoogstaand en uitzonderlijk empathisch bent, kun je dan een beetje blij het nieuwe jaar in?
Stel je voor je hebt echt een droomman. Ideaal, maar een paar dagen per jaar steekt hij vuurwerk af. Dat is het kind nog in hem.quote:Op zondag 31 december 2017 12:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom?
Waren er niet voldoende “signalen” dat vuurwerk gevaarlijk kan zijn?
Triest voor zijn kids, maar zelfs voor zijn vrouw kan ik geen empathie hebben.
quote:Op zondag 31 december 2017 13:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
De EODD kan genoeg personeel krijgen alleen haalt het gros de keuring en opleiding niet.
Niet de explosieve kracht?quote:Op zondag 31 december 2017 13:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het verschil met oorlogstuig is de ontsteking en de scherfwerking, niet de explosieve kracht. Als je dat soort dingen in een woonwijk afsteekt ben je geen haar beter dan Hamas met hun overmaatse vuurpijlen.
stel je voor, jij was een stroman, zou je dan vuurwerk afsteken?quote:Op zondag 31 december 2017 13:29 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Stel je voor je hebt echt een droomman. Ideaal, maar een paar dagen per jaar steekt hij vuurwerk af. Dat is het kind nog in hem.
Zou jij hem om die reden verlaten, als het verder je droomman is?
Een gewezen stroman kan geen vuurwerk meer afsteken.quote:Op zondag 31 december 2017 13:33 schreef OllieA het volgende:
[..]
stel je voor, jij was een stroman, zou je dan vuurwerk afsteken?
Best wel humor eigenlijk. Behalve voor de omstanders.quote:Op zondag 31 december 2017 13:08 schreef Pleun2011 het volgende:
Dan heb je 40 jaar op deze aarde rondgelopen en kom je op deze debiele manier aan je einde.
quote:Op zondag 31 december 2017 13:33 schreef OllieA het volgende:
[..]
stel je voor, jij was een stroman, zou je dan vuurwerk afsteken?
Jammer inderdaad, wel goed dat deze de ergste klap zelf opving zodat deze niemand meenemen deed.quote:Op zondag 31 december 2017 13:40 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Best wel humor eigenlijk. Behalve voor de omstanders.
Jij bent niet zo heel slim he? Die tabel bevestigt juist mijn punt.quote:Op zondag 31 december 2017 13:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet de explosieve kracht?
Lul niet gewoon de politie na, je praat poep.
[ afbeelding ]
In principe is elke millimeter diameter van zo’n ding een meter vuur, als je zoals in swifterbant een shell met een doorsnede van 10cm af gaat steken middenin een woonwijk met kinderen ernaast ben je gewoon een druif. Of in dit geval een uitelkaar gespatte druif.quote:Op zondag 31 december 2017 12:02 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Blijkbaar... Nou is dit een 8 inch shell, en die man had 4 inch dacht ik hier ergens te lezen. Maar het principe blijft hetzelfde.
Dat zou per definitie mijn droomman al niet zijn dus ja: Ik zou hem om die reden heel snel verlaten.quote:Op zondag 31 december 2017 13:29 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Stel je voor je hebt echt een droomman. Ideaal, maar een paar dagen per jaar steekt hij vuurwerk af. Dat is het kind nog in hem.
Zou jij hem om die reden verlaten, als het verder je droomman is?
Ik had het over het lont.quote:Op zondag 31 december 2017 14:20 schreef Ener-G het volgende:
[..]
In principe is elke millimeter diameter van zo’n ding een meter vuur, als je zoals in swifterbant een shell met een doorsnede van 10cm af gaat steken middenin een woonwijk met kinderen ernaast ben je gewoon een druif. Of in dit geval een uitelkaar gespatte druif.
Godver wat ben jij dom, het gaat om explosie snelheid en druk.quote:Op zondag 31 december 2017 14:18 schreef Nobu het volgende:
[..]
Jij bent niet zo heel slim he? Die tabel bevestigt juist mijn punt.
Timothy McVeigh had ook alleen maar een rotje achter in zijn bestelbus toch? Gezeur allemaal om een beetje amoniumnitraat.quote:Op zondag 31 december 2017 14:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Godver wat ben jij dom, het gaat om explosie snelheid en druk.![]()
Dat geeft een shell zijn kracht.
Hou maar op met deze discussie, jij weet duidelijk niet waarover je het hebt.
In principe ja, ware het niet dat het een salute shell betrof. Die heeft een titanium effect van een meter ofzo.quote:Op zondag 31 december 2017 14:20 schreef Ener-G het volgende:
[..]
In principe is elke millimeter diameter van zo’n ding een meter vuur, als je zoals in swifterbant een shell met een doorsnede van 10cm af gaat steken middenin een woonwijk met kinderen ernaast ben je gewoon een druif. Of in dit geval een uitelkaar gespatte druif.
Denk dat je weinig ziet, gewoon een explosie/stofwolk en een dode vent er na.quote:Op zondag 31 december 2017 14:28 schreef Pleun2011 het volgende:
Stiekem zou ik de beelden wel willen zien.
Een titanium effect van een meter? Vertel, was Da?quote:Op zondag 31 december 2017 14:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
In principe ja, ware het niet dat het een salute shell betrof. Die heeft een titanium effect van een meter ofzo.
Heel internet staat toch vol met dat soort beelden? Leef je uit zou ik zeggen..quote:Op zondag 31 december 2017 14:28 schreef Pleun2011 het volgende:
Stiekem zou ik de beelden wel willen zien.
Ah ja, haal er maar iets totaal anders bij.quote:Op zondag 31 december 2017 14:28 schreef Nobu het volgende:
[..]
Timothy McVeigh had ook alleen maar een rotje achter in zijn bestelbus toch? Gzeur allemaal.
Dat is het allerzwaarste vuurwerk. Met titanium voor na-effect.quote:Op zondag 31 december 2017 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een titanium effect van een meter? Vertel, was Da?
En nu is het een krent..quote:Op zondag 31 december 2017 14:20 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Nou vooruit, 2-3 meter.quote:Op zondag 31 december 2017 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een titanium effect van een meter? Vertel, was Da?
Totaal iets anders? Het is een explosief, meer kruit is meer knal.quote:Op zondag 31 december 2017 14:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja, haal er maar iets totaal anders bij.
Vuurwerk bevat flashkruit dat gemaakt wordt om te knallen, niet om dingen op te blazen.
Hetzelfde flashkruit wat in een saluteshell zit, zit ook in legaal siervuurwerk. Het mag alleen niet in legaal knalvuurwerk zitten.
Het is geen explosief/bom slimpie.quote:Op zondag 31 december 2017 14:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
Totaal iets anders? Het is een explosief, meer kruit is meer knal.
Grote bom, grote biem. Grotere bom, grotere biem.
Kleine biem, kleine au, grote biem grote au.
Is het je nu ongeveer duidelijk, Henk?
Goed verhaal wel.quote:Op zondag 31 december 2017 14:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het is geen explosief..
...explosie snelheid.
En ik maar zoeken naar je post! Is het nr. 301.quote:Op zondag 31 december 2017 11:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Beschonken toestand, daar heb je het al.
Wat denk jij, dit jaar meer vuurwerkslachtoffers of alcoholslachtoffers bij de eerste hulp? Vorige jaarwisseling was het een nek aan nek race. Maar ook alcohol verbieden dan maar?
Nee, vuurwerk is gevaarlijk, daarom verbieden.quote:Op zondag 31 december 2017 11:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Omdat iemand zichzelf doodt met iets wat al illegaal is, moet je iets dat legaal is verbieden. Wat een domme redenatie.
Zegt degene die vergelijkingen trekt tussen vuurwerk en bommen en niet verder komt dan biem en bom.quote:
Als jij het gevaarlijk vind blijf je binnen met oud en nieuw, de overheid hoeft niet alles voor ons te bepalen. die betuttelingquote:Op zondag 31 december 2017 15:01 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nee, vuurwerk is gevaarlijk, daarom verbieden.
Zelfs binnen is het niet te volharden die knallen.quote:Op zondag 31 december 2017 15:02 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Als jij het gevaarlijk vind blijf je binnen met oud en nieuw, de overheid hoeft niet alles voor ons te bepalen. die betutteling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |