abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175801184





Cast:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175801322
Heb trouwens echt extreem genoten van TLJ. En dat zeg ik als die hard Star Wars fan.

Het feit dat Luke een cynische, ouwe brombeer is geworden? Geweldig! Wat wilden de fans dan? Dat Luke zijn oude opgewekte zelf zou zijn en Rey lachend op ging leiden en met haar ten strijde zou trekken tegen de First Order? Hij heeft gefaald met Ben Solo en is daardoor gedesillusioneerd geraakt. Hij trok zich niet voor niets terug op een eiland. Het zou juist bizar geweest als hij zich zou gedragen als good ol' farmboy Luke.

Vond het ook mooi dat hij erkent dat de Jedi hebben gefaald en dat hun arrogantie en blindheid hebben geleid tot de val van de Republiek. Zijn cynisme is terecht en begrijpelijk. Maar desondanks geeft hij met zijn acties op het eind de fakkel door en blaast hij de Jedi nieuw leven in. Klaar om als een feniks uit het as te herrijzen.

Beste SW sinds Empire. En vele malen beter dan TFA.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 18-12-2017 00:26:05 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 18 december 2017 @ 08:33:59 #3
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175803539
Ik heb het idee dat ze bij Disney niet weten waar ze juist heen willen met hun trilogie, want dit deel sluit van geen kanten vlotjes aan op deel 7. Abrams maakt zijn film en lijkt een bepaalde richting uit te gaan, maakte de meeste voorspelbare SW-film ooit en steekt er op typische Abrams-wijze ook nog wat mysteries in die zijn opvolgers mogen oplossen.

Dan krijg je Johnson, die bruusk aan het stuur sleurt en een volledig andere richting uitgaat. Onvoorspelbaar. Johnson geeft ook geen zak om de vraagjes van Abrams (de ouders van Rey? Don't care, irrelevant, nog nooit van gehoord. De mythe van Snoke? Pfff, geen idee. Voila, Snoke is dood en stelde niets voor, laat me nu met rust) en wilde vooral een karakterstudie maken van Rey en Kylo Ren en in mindere mate ook Luke/Leia. Die wilde ook uitzoeken wat de Force nu eigenlijk is, de Jedi wat uitdiepen, etc... Daarnaast wel jammer dat hij duidelijk niet gaf om sommige andere personages en die dus

Nu vind ik die andere richting lovenswaardig en een goede zaak, maar dat mag wel wat organischer, nu zijn het 2 puzzelstukken die met een hamer in elkaar worden geslagen om ze toch te doen passen. En aangezien Abrams zelf terugkeert voor deel 3, vrees ik een beetje dat die hevig gaat retconnen om zijn mysteries toch terug relevant te maken. Dat Kylo Ren aan het liegen was en Rey toch stiekem een Skywalker of Kenobi of whatever was en dat Snoke stiekem dezelfde techniek als Luke gebruikte en toch nog leeft en eigenlijk Darth Plagueis is en meer van die onzin die het universum bespottelijk klein maakt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175803674
Abrams was executive producer van VIII die zal er heus wel bij betrokken zijn.

Backstory van Snoke? Als Snoke in de throneroom had aangegeven dat hij eigenlijk Plagueis was/is had dat voor Rey geen enkele meerwaarde, die zal er nog nooit van gehoord hebben. Dat zou pure fanservice zijn.

Mocht Rey nu een Skywalker of (alsjeblieft niet) een Kenobi maak je het universum weer een stuk kleiner. Dat de hoofdtrilogiën om Skywalker draaien wil nog niet zeggen dat elk belangrijk personage familie moet zijn van of direct gerelateerd aan. Mocht Rey wel een afstammeling zijn van 1 van deze 2 krijg je nog meer vragen en potentiële plotholes.

Waar ik voorheen bang was dat het dezelfde arc zou volgen als IV-V-VI heb ik nu nog geen idee wat ze met IX gaan doen en dat vind ik eigenlijk wel lekker :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175804639
heb hem gisteren gezien en ik vond hem wel erg vet. vond de plottwist ook wel erg leuk en goed gedaan. het maakte de film lekker onvoorspelbaar en verfrissend.

ik snap dat het zuur is voor alle star wars fanboys die 2 jaar lang bezig zijn geweest om elk detail uit de force awakens te ontleden om te ontdekken wie Snoke is of wie de ouders van Rey zijn.

ik had trouwens nog wel een vraag (heb hem even in spoilers gezet weet niet of iedereen hier de film al heeft gezien)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_175805072
Star Wars fans hadden TFA niet moeten ontleden, alles dat ze verwacht hadden kwam niet uit.

Waar ik mij zorgen om maak is of er een rode draad is of zijn het 3 los staande rode draadjes aan elkaar geplakt.
pi_175805202
Na het zien van TLJ dan was Episode 1 en 2 zo slecht nog niet, er was duidelijkheid je weet wat je kon verwachten. Het mag best wel een beetje voorspelbaar. Ik weet totaal niet wat ze gaan doen in Episode 9.
pi_175805799
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:24 schreef KingRadler het volgende:
Na het zien van TLJ dan was Episode 1 en 2 zo slecht nog niet, er was duidelijkheid je weet wat je kon verwachten. Het mag best wel een beetje voorspelbaar. Ik weet totaal niet wat ze gaan doen in Episode 9.
Grappig, dat vond ik het grootste pluspunt van TLJ.
Eindelijk word ik weer een keer verrast in een Star Wars film.

TFA: 'Huuuh dit is een rehash, ze doen altijd hetzelfde'
TLJ: 'Huuuh ze doen niet wat we verwachten!'
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175805885
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:18 schreef KingRadler het volgende:
Star Wars fans hadden TFA niet moeten ontleden, alles dat ze verwacht hadden kwam niet uit.

Waar ik mij zorgen om maak is of er een rode draad is of zijn het 3 los staande rode draadjes aan elkaar geplakt.
The Last Jedi begint 'direct' na The Force Awakens, dan kan het niet gezien worden als een los draadje :+

quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Grappig, dat vond ik het grootste pluspunt van TLJ.
Eindelijk word ik weer een keer verrast in een Star Wars film.

TFA: 'Huuuh dit is een rehash, ze doen altijd hetzelfde'
TLJ: 'Huuuh ze doen niet wat we verwachten!'
Voor mij ook het grootste pluspunt inderdaad, de vorige films moesten verbonden zijn met de originele trilogie. Dat is nu al een stuk minder het geval, ik hoop dat Abrams nu ook een aantal gewaagde keuzes durft te maken. Daarnaast hoop ik ook dat ze niet te veel luisteren naar al die onzin kritiek, want dan krijgen we weer een veilige film...
pi_175805974
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Grappig, dat vond ik het grootste pluspunt van TLJ.
Eindelijk word ik weer een keer verrast in een Star Wars film.

TFA: 'Huuuh dit is een rehash, ze doen altijd hetzelfde'
TLJ: 'Huuuh ze doen niet wat we verwachten!'

Dat laatste is inderdaad een kritiekpunt dat je veel voorbij ziet komen. Fans vinden het verschrikkelijk dat TLJ niet voorspelbaar is en dat hun jeugdheld Luke zich niet gedraagt zoals in de OT.

Nee, lekker Snoke laten zitten tot IX en Ben Solo zich laten bekeren tot de Light Side, daar waren we vrolijk van geworden. Vind het heerlijk dat we niet weten wat er in IX gaat gebeuren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175805988
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:57 schreef lord_bono het volgende:

[..]

The Last Jedi begint 'direct' na The Force Awakens, dan kan het niet gezien worden als een los draadje :+

[..]

Voor mij ook het grootste pluspunt inderdaad, de vorige films moesten verbonden zijn met de originele trilogie. Dat is nu al een stuk minder het geval, ik hoop dat Abrams nu ook een aantal gewaagde keuzes durft te maken. Daarnaast hoop ik ook dat ze niet te veel luisteren naar al die onzin kritiek, want dan krijgen we weer een veilige film...
Als ze er genoeg jaren tussen stoppen zou je Rey kunnen hebben die wat Jedi heeft getraind vs Kylo met z'n Knights of Ren (evt wat meer dark-side users).

Mochten ze meer richting de middleground willen (de Bendu variant) dan zouden ze nog een grote dreiging uit de Unknown Regions kunnen laten komen (Snoke bleek niet de big bad, maar de vanguard) en Rey/Ren het gezamelijk daar tegenop laten nemen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 18 december 2017 @ 11:15:03 #12
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175806275
Ik vind het wel nogal duidelijk dat Johnson niet in alle nieuwe personages uit TFA even hard geïnteresseerd is. Rey en Kylo Ren duidelijk wel, Poe ook nog een beetje, al was hij eerder een middel om te tonen dat onze helden verre van perfect zijn. Finn zat er in omdat het moest.

Net zoals er op het einde nog wat geforceerde romantiek wordt ingegooid, omdat hij dat in de rest van de film was vergeten en dat blijkbaar wel de bedoeling was. Ik vind dat Johnson zijn stijlbreuk nog veel harder had moeten doordrukken en alles wat hem niet interesseerde, er volledig uit had moeten laten, nu hinkt de film iets te veel op 2 gedachten. Eigenzinnig, maar op rare momenten blijven er ongepaste opstoten van conventionaliteit terugkeren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175806351
Poe had eigenlijk al moeten sterven in TFA maar die beviel zo goed dat ze er maar mee door zijn gegaan, vandaar ook z'n vage 'I escaped somehow' uitleg in TFA.
Nu wordt Poe duidelijk gestuurd om de nieuwe leider van het verzet te worden, weet nog niet wat ik daarvan moet denken.

Finn had ik graag in slow-mo op zien branden in die stormram. Dat personage boeit me echt he-le-maal niets.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175807241
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 11:00 schreef KoosVogels het volgende:
Dat laatste is inderdaad een kritiekpunt dat je veel voorbij ziet komen. Fans vinden het verschrikkelijk dat TLJ niet voorspelbaar is en dat hun jeugdheld Luke zich niet gedraagt zoals in de OT.
Ja. En als het wel voorspelbaar was geweest en hij dat wel zou doen dan was het weer: Het is allemaal het zelfde!!! :')

Mensen zijn maar een stelletje zeikerds.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_175807420
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 11:56 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja. En als het wel voorspelbaar was geweest en hij dat wel zou doen dan was het weer: Het is allemaal het zelfde!!! :')

Mensen zijn maar een stelletje zeikerds.
En boos omdat we nog altijd niet weten wie Snoke was.

Terwijl het achtergrondverhaal van the Emperor pas in TPM werd onthuld. Maar daar had niemand problemen mee.

Ben bang dat die zogenaamde die hard fans een eigen, geromantiseerd beeld hebben gecreëerd van wat Star Wars in hun ogen zou moeten zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175807935
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En boos omdat we nog altijd niet weten wie Snoke was.

Terwijl het achtergrondverhaal van the Emperor pas in TPM werd onthuld. Maar daar had niemand problemen mee.

Ben bang dat die zogenaamde die hard fans een eigen, geromantiseerd beeld hebben gecreëerd van wat Star Wars in hun ogen zou moeten zijn.
Dat de achtergrond van de Emperor niet bekend was ten tijden van de films was niet zo erg, want niemand wist wat er zich voor de original trilogie heeft afgespeeld. Nu heb je echter 7 films die voor TFA plaatsvinden waardoor men wel weet hoe of het wat. Dan is het terecht dat je je afvraagt hoe zo'n mysterieus darkside figuur zich verhoudt tot wat er voorheen plaatsvond.

Die gozer moet toch ergens zijn training hebben gehad, en gezien de sith de rule of two hanteerde is het niet aannemelijk dat het vader/palpatine was. Dus is die wel of geen sith, niemand dat het weet. :?
pi_175808057
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 12:30 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Dat de achtergrond van de Emperor niet bekend was ten tijden van de films was niet zo erg, want niemand wist wat er zich voor de original trilogie heeft afgespeeld. Nu heb je echter 7 films die voor TFA plaatsvinden waardoor men wel weet hoe of het wat. Dan is het terecht dat je je afvraagt hoe zo'n mysterieus darkside figuur zich verhoudt tot wat er voorheen plaatsvond.

Die gozer moet toch ergens zijn training hebben gehad, en gezien de sith de rule of two hanteerde is het niet aannemelijk dat het vader/palpatine was. Dus is die wel of geen sith, niemand dat het weet. :?
Maar waarom had dat per se in TLJ gepropt moeten worden? De film zit al vol met achtergrondinfo over de hoofdpersonages. Nee, prima als pas de volgende film wat meer wordt onthuld over Snoke.

Vrees echter dat bepaalde fans over de zeik raken als Snoke een grote onbekende blijkt te zijn, in plaats van een Darth Plaguis of een voormalig lid van de Jedi Counsel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175808145
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 12:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar waarom had dat per se in TLJ gepropt moeten worden? De film zit al vol met achtergrondinfo over de hoofdpersonages. Nee, prima als pas de volgende film wat meer wordt onthuld over Snoke.

Omdat hij in TLJ nog leefde. Het is wat vreemd om een achtergrond backstory toe te voegen in een film waar het karakter in kwestie al dood is. :P
pi_175808212
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 12:30 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Dat de achtergrond van de Emperor niet bekend was ten tijden van de films was niet zo erg, want niemand wist wat er zich voor de original trilogie heeft afgespeeld.
Raar argument, voor Snoke gaat precies dat nog op. Je hebt geen idee wat hij de vorige paar honderd jaar heeft gedaan.

quote:
...
Die gozer moet toch ergens zijn training hebben gehad, en gezien de sith de rule of two hanteerde is het niet aannemelijk dat het vader/palpatine was. Dus is die wel of geen sith, niemand dat het weet. :?
1. Het is geen Sith
2. Hij was er al voordat Sheev Palpatine aan de macht kwam
3. Hij komt uit de Outer Regions

Hoeveel meer info moeten we hebben om zijn rol in VII en VIII te begrijpen? Hij is oud, machtig en is uit op overheersing. Als hij zelf uitleg zou geven krijg je een Bond-villain-esque monoloog waar niemand op zit te wachten en een flashback zou teveel de vaart uit de film halen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175808223
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 12:42 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Omdat hij in TLJ nog leefde. Het is wat vreemd om een achtergrond backstory toe te voegen in een film waar het karakter in kwestie al dood is. :P
Mwoah, weet ik niet. Denk dat je in een volgend deel middels dialogen en wellicht een flashback en heel eind kunt komen.

Ik vind het in ieder geval verfrissend dat Kylo Ren zich lijkt te ontpoppen als een keiharde evil dude.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175808289
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 12:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, weet ik niet. Denk dat je in een volgend deel middels dialogen en wellicht een flashback en heel eind kunt komen.

Ik vind het in ieder geval verfrissend dat Kylo Ren zich lijkt te ontpoppen als een keiharde evil dude.
Voor zover dat bekend is bij de personages.
Leia kende Snoke ook al, maar wil dat zeggen dat ze weet waar hij vandaan komt of met wie hij geknikkerd heeft?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 18 december 2017 @ 12:51:35 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175808294
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 09:52 schreef DestroyerPiet het volgende:
heb hem gisteren gezien en ik vond hem wel erg vet. vond de plottwist ook wel erg leuk en goed gedaan. het maakte de film lekker onvoorspelbaar en verfrissend.

ik snap dat het zuur is voor alle star wars fanboys die 2 jaar lang bezig zijn geweest om elk detail uit de force awakens te ontleden om te ontdekken wie Snoke is of wie de ouders van Rey zijn.

ik had trouwens nog wel een vraag (heb hem even in spoilers gezet weet niet of iedereen hier de film al heeft gezien)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175808318
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 12:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je ziet de vingers van Kylo zich strekken voordat de Saber beweegt.

In de Force-Skype call tussen Kylo en Ren merkt Kylo al op "I can't see your surroundings, just you". Dit van Snoke lijkt hetzelfde te zijn.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175808375
Interessant om te lezen dat veel mensen TLJ niet voorspelbaar vinden. Voor mij voelde het juist als 'Empire with a twist'. Luke als Yoda, Hoth revisited, apprentice doodt master... Misschien is voorspelbaar niet het goede woord, maar artistieke luiheid zie ik er wel in terug.

Daarbij blijft Kylo Ren voor mij totaal geen aansprekende slechterik. Hij is meer op zijn plaats in een young adult-film dan in SW. Maar misschien is SW die kant juist meer op aan het gaan, onder invloed van Disney.

De kritiek dat TFA en TLJ niet op elkaar aansluiten herken ik wel. Het voelt niet alsof er een doorlopend verhaal is. Losse eindjes die in TFA achterbleven worden niet opgepikt of er wordt simpelweg een knoop in gelegd... Jammer, gemiste kans.
  maandag 18 december 2017 @ 12:57:37 #25
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175808389
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 12:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar waarom had dat per se in TLJ gepropt moeten worden? De film zit al vol met achtergrondinfo over de hoofdpersonages. Nee, prima als pas de volgende film wat meer wordt onthuld over Snoke.
Dit. Je kunt de films dan ook pas echt beoordelen als de trilogie is afgerond. Beetje een dooddoener, maar wel waar.

Verras me maar.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 18 december 2017 @ 12:59:52 #26
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175808430
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 12:52 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]
... de Force-Skype call ...
_O-

Deze houden we erin.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175808451
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 12:56 schreef Sloggi het volgende:

Daarbij blijft Kylo Ren voor mij totaal geen aansprekende slechterik. Hij is meer op zijn plaats in een young adult-film dan in SW. Maar misschien is SW die kant juist meer op aan het gaan, onder invloed van Disney.
Die indruk heb ik totaal niet als ik zie wat er in de rest van de Star Wars media uitkomt. En Kylo heeft wat meer conflict dan een Anakin die van 'Ik wil mijn vrouw redden' naar 'Ik moord deze kleuterschool uit' gaat in 10 minuten tijd. Ik mag het wel, zie ook graag hoe zijn arc doorzet in IX.

Ik pak een shot voor elke keer dat ik een 'boehoehoe disney' argument zie, dat houdt het discussiëren leuk.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175808490
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 12:46 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Raar argument, voor Snoke gaat precies dat nog op. Je hebt geen idee wat hij de vorige paar honderd jaar heeft gedaan.

In de vorige films goldt dat voor het universe als geheel, nu maar voor 1 karakter. Wat minder logisch - zeker aangezien die de remnants van the Empire aanvoert. Moet maar voor lief aannemen dat die bij hem hebben aangeklopt oid nadat de emperor dood was?

quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 12:46 schreef Ceased2Be het volgende:

1. Het is geen Sith
2. Hij was er al voordat Sheev Palpatine aan de macht kwam
3. Hij komt uit de Outer Regions

Hoeveel meer info moeten we hebben om zijn rol in VII en VIII te begrijpen? Hij is oud, machtig en is uit op overheersing. Als hij zelf uitleg zou geven krijg je een Bond-villain-esque monoloog waar niemand op zit te wachten en een flashback zou teveel de vaart uit de film halen.
Veel meer, hebt in de original trilogie een regime dat zo'n beetje elke force user die ze konden vinden heeft afgeslacht en dat wordt geleid door een enorm krachtige darkside force user die geen concurrentie duld. Als navolging van dat beleid is het een beetje random als er uit het niets een oud en machtig (hoe machtig?) darkside user figuur aandraaft.

En het flashback excuus heb ik al vaker gehoord ja, maar dat is bullshit. Als een flashback teveel vaart uit de film zou halen, waarom zien we dan dezelfde flashback 3x vanuit een ander oogpunt?
  maandag 18 december 2017 @ 13:10:39 #29
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175808586
Ik zou echt helemaal in een deuk liggen als Snoke, Thrawn na een ongelukje met wat vuurwerk blijkt te zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175808598
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 13:04 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

In de vorige films goldt dat voor het universe als geheel, nu maar voor 1 karakter. Wat minder logisch - zeker aangezien die de remnants van the Empire aanvoert. Moet maar voor lief aannemen dat die bij hem hebben aangeklopt oid nadat de emperor dood was?

In het 'testament' van The Emperor was een onderdeel van Operation Cinder dat de waardigen uit de restanten van The Empire naar de Unknown Regions gingen naar een set coördinaten die The Emperor had achtergelaten, die was op de hoogte van een sterke macht daar maar de details daarvan zijn nog niet bekend.

quote:
Veel meer, hebt in de original trilogie een regime dat zo'n beetje elke force user die ze konden vinden heeft afgeslacht en dat wordt geleid door een enorm krachtige darkside force user die geen concurrentie duld. Als navolging van dat beleid is het een beetje random als er uit het niets een oud en machtig (hoe machtig?) darkside user figuur aandraaft.
Maar de Star Wars universe is groter dan de known galaxy (zie boven). Snoke is ook geen Sith. En de Sith hadden niet het alleenrecht op de Dark Side. Net zo min als dat de Jedi dat hadden aan de andere kant.

quote:
En het flashback excuus heb ik al vaker gehoord ja, maar dat is bullshit. Als een flashback teveel vaart uit de film zou halen, waarom zien we dan dezelfde flashback 3x vanuit een ander oogpunt?
N=1, ik vond het hier goed werken.
Maar waar zouden Snoke's flashbacks wat toevoegen op hetgeen wat hij zelf heeft verteld?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175808612
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 13:10 schreef thedeedster het volgende:
Ik zou echt helemaal in een deuk liggen als Snoke, Thrawn na een ongelukje met wat vuurwerk blijkt te zijn.
Of als Palpatine zo'n Force hologram zou zijn van Snoke :P
Lekker deel 1 t/m 6 onderuit halen. Zal ze leren die fans!
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175809171
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 13:11 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

In het 'testament' van The Emperor was een onderdeel van Operation Cinder dat de waardigen uit de restanten van The Empire naar de Unknown Regions gingen naar een set coördinaten die The Emperor had achtergelaten, die was op de hoogte van een sterke macht daar maar de details daarvan zijn nog niet bekend.
Als je alleen de films bekijkt en starwars.wikia.com niet uit je hoofd kent is het helemaal niet zo logisch dat Snoke ineens de oppermachtige bad guy is. Neem de kijkers daar dan gewoon in mee als filmmaker.
pi_175809525
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 12:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik dacht ook dat Kylo Ren het was maar ik twijfel een beetje omdat Rey uiteindelijk de Lightsaber Roept/vangt. en dan is het natuurlijk nog de vraag of nu de eerste steek Snoke doodde of dat het de "snee" van het roepen van de light saber was.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_175809575
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 13:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als je alleen de films bekijkt en starwars.wikia.com niet uit je hoofd kent is het helemaal niet zo logisch dat Snoke ineens de oppermachtige bad guy is. Neem de kijkers daar dan gewoon in mee als filmmaker.
Ik weet amper iets meer over Snoke hoor, ik weet niet eens 100% zeker of hij de big bad is waar Palpatine naar zocht.
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 13:56 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik dacht ook dat Kylo Ren het was maar ik twijfel een beetje omdat Rey uiteindelijk de Lightsaber Roept/vangt. en dan is het natuurlijk nog de vraag of nu de eerste steek Snoke doodde of dat het de "snee" van het roepen van de light saber was.
Je ziet Kylo z'n vingers bewegen net voordat hij die saber draait.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175810727
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 12:56 schreef Sloggi het volgende:
Interessant om te lezen dat veel mensen TLJ niet voorspelbaar vinden. Voor mij voelde het juist als 'Empire with a twist'. Luke als Yoda, Hoth revisited, apprentice doodt master... Misschien is voorspelbaar niet het goede woord, maar artistieke luiheid zie ik er wel in terug.

Daarbij blijft Kylo Ren voor mij totaal geen aansprekende slechterik. Hij is meer op zijn plaats in een young adult-film dan in SW. Maar misschien is SW die kant juist meer op aan het gaan, onder invloed van Disney.
Beter een schurk die gekweld wordt door een innerlijke tweestrijd, dan een hoogmoedige schurk zoals Palpatine of Snoke. Dat maakt
quote:
De kritiek dat TFA en TLJ niet op elkaar aansluiten herken ik wel. Het voelt niet alsof er een doorlopend verhaal is. Losse eindjes die in TFA achterbleven worden niet opgepikt of er wordt simpelweg een knoop in gelegd... Jammer, gemiste kans.
Of juist niet. In plaats van de gebaande paden te volgen (zoals bij TFA, wat imho meer een fanservice film is) wordt er hier juist bewust vanaf geweken om iets nieuws te doen (ondanks de TESB referenties) en het is te hopen dat dat in de volgende film zich doorzet. Daarom zag ik liever Rian Johnson voor deel 9 dan JJ Abrams weer, omdat ik de visie van Johnson verfrissend vind.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 18 december 2017 @ 14:55:36 #36
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175810822
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 14:50 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Beter een schurk die gekweld wordt door een innerlijke tweestrijd, dan een hoogmoedige schurk zoals Palpatine of Snoke. Dat maakt

[..]

Of juist niet. In plaats van de gebaande paden te volgen (zoals bij TFA, wat imho meer een fanservice film is) wordt er hier juist bewust vanaf geweken om iets nieuws te doen (ondanks de TESB referenties) en het is te hopen dat dat in de volgende film zich doorzet. Daarom zag ik liever Rian Johnson voor deel 9 dan JJ Abrams weer, omdat ik de visie van Johnson verfrissend vind.
Als iets voor mij een afknapper zou zijn geweest dan was dat eenTESB.2.

Nu maar hopen dat deel 9 geen superwapen heeft. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175811000
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 14:55 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Als iets voor mij een afknapper zou zijn geweest dan was dat eenTESB.2.

Nu maar hopen dat deel 9 geen superwapen heeft. :)
Zou wel een afknapper zijn ja, liever een enorme normale spacebattle (Revenge of The Sith stijl). Of veel kleinschaliger door een gevecht tussen Rey/Kylo, zonder Mustafar taferelen :9

Overigens hadden we wel weer een mini Death Star :+ (de technologie althans)
pi_175811010
Het begint er toch op te lijken dat Snoke toch echt dood is omdat Rian Johnson Kylo Ren een belangrijkere rol wil geven in Episode 9.

quote:
“When I was working on the character of Kylo, I came to a place where I thought the most interesting thing would be to knock the shaky foundation out from under him at the beginning of this movie…By the end of this film, he’s gone from being a wannabe Vader to someone who is standing on his own feet as a complex villain taking the reins.

“But then the question is: What place would Snoke have at the end of that?…That made me realize the most interesting thing would be to eliminate that dynamic between the ‘emperor’ and pupil, so that all bets are off going into the next one. That also led to the possibility of this dramatic turn in the middle, which could also be a really powerful connection point between Kylo and Rey.

“It would have stopped any of these scenes dead cold if he had stopped and given a 30-second speech about how he’s Darth Plagueis…It doesn’t matter to Rey. If he had done that, Rey would have blinked and said, ‘Who?’ And the scene would have gone on…and I’m not saying he’s Darth Plagueis!”

http://ew.com/movies/2017(...)e-killed-theories/2/
Lijkt toch wel een duidelijk breuk tussen de JJ. Abrahms storyline en die van Johnson, want waarom zou je hem anders introduceren, maarja. Kan natuurlijk ook zo zijn dat een groot krachtig personage of the dark side of the force geen enkele rol speelt voor het verhaal. Dat moet dan wel zo gaan lijkt mij.
  maandag 18 december 2017 @ 15:05:33 #39
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_175811082
Ik weet niet of het al gezegd is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je de film nog een keer gaat zien.
pi_175811108
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:05 schreef KingRadler het volgende:
Ik weet niet of het al gezegd is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je de film nog een keer gaat zien.
aan het einde wordt dat inderdaad in beeld gebracht
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175811206
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:05 schreef KingRadler het volgende:
Ik weet niet of het al gezegd is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je de film nog een keer gaat zien.
Heb het gehoord. Zelf heb ik het volledig gemist xD
pi_175811232
En Gareth Edwards in de loopgraaf op het eind :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175811467
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:03 schreef Odaiba het volgende:
Het begint er toch op te lijken dat Snoke toch echt dood is omdat Rian Johnson Kylo Ren een belangrijkere rol wil geven in Episode 9.

[..]

Lijkt toch wel een duidelijk breuk tussen de JJ. Abrahms storyline en die van Johnson, want waarom zou je hem anders introduceren, maarja. Kan natuurlijk ook zo zijn dat een groot krachtig personage of the dark side of the force geen enkele rol speelt voor het verhaal. Dat moet dan wel zo gaan lijkt mij.
Breuk of van te voren bedacht? De dood van Snoke door Kylo Ren is juist de trigger om de macht te grijpen. Iets wat hij imho altijd al gewild heeft en nu de kans voor krijgt, juist door zo'n sterke tegenstander te verslaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175811583
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:21 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Breuk of van te voren bedacht? De dood van Snoke door Kylo Ren is juist de trigger om de macht te grijpen. Iets wat hij imho altijd al gewild heeft en nu de kans voor krijgt, juist door zo'n sterke tegenstander te verslaan.
Kan ook natuurlijk, maar nu denk ik dus dat het echt klaar is met Snoke.
pi_175811765
Zag overigens bij de 3e viewing pas dat die rechterhand van Hux Adrian (die punker) was uit The Young Ones :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 18 december 2017 @ 15:43:44 #46
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175811966
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:11 schreef Ceased2Be het volgende:
En Gareth Edwards in de loopgraaf op het eind :)
En Kylo Ren had rode voetstappen bij het eindgevecht op die zoutvlakte, Luke liet geen sporen achter.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Public Relations / Redactie Film maandag 18 december 2017 @ 15:48:26 #47
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_175812082
quote:
99s.gif Op maandag 18 december 2017 15:43 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En Kylo Ren had rode voetstappen bij het eindgevecht op die zoutvlakte, Luke liet geen sporen achter.
Er waren wel meer hints. Minder grijs in de baard en natuurlijk het gebruik van het het eerder gebroken lightsaber.
pi_175812094
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:34 schreef Ceased2Be het volgende:
Zag overigens bij de 3e viewing pas dat die rechterhand van Hux Adrian (die punker) was uit The Young Ones :D
Drie keer al?

Morgen pas mijn tweede viewing.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175812205
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2017 15:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Drie keer al?

Morgen pas mijn tweede viewing.
Ik vond het niet echt een tweede viewing waard eigenlijks. Doe dat sws zelden tot nooit.
pi_175812294
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:53 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik vond het niet echt een tweede viewing waard eigenlijks. Doe dat sws zelden tot nooit.
Normaal gesproken ik ook niet.

Maar had een maatje beloofd dat ik ook nog met hem zou gaan. Ach, geen straf. Vond TLJ genieten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175813456
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:03 schreef Odaiba het volgende:
Het begint er toch op te lijken dat Snoke toch echt dood is omdat Rian Johnson Kylo Ren een belangrijkere rol wil geven in Episode 9.

[..]

Lijkt toch wel een duidelijk breuk tussen de JJ. Abrahms storyline en die van Johnson, want waarom zou je hem anders introduceren, maarja. Kan natuurlijk ook zo zijn dat een groot krachtig personage of the dark side of the force geen enkele rol speelt voor het verhaal. Dat moet dan wel zo gaan lijkt mij.
Ik sta er van te kijken dat een regisseur zoveel invloed heeft op het verhaal. Je zou denken dat er een overkoepelende verhaallijn is geschreven voor drie films en dat een regisseur daarmee aan te slag mag.

Nu bouwt iedere regisseur z'n eigen feestje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2017 16:38:01 ]
  maandag 18 december 2017 @ 16:54:51 #52
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175814066
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 16:36 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik sta er van te kijken dat een regisseur zoveel invloed heeft op het verhaal. Je zou denken dat er een overkoepelende verhaallijn is geschreven voor drie films en dat een regisseur daarmee aan te slag mag.

Nu bouwt iedere regisseur z'n eigen feestje.
Regisseur én enige schrijver.

Al zou je verwachten dat de hier en daar zo geadoreerde Kathleen Kennedy er als producer wel enige consistentie in zou proberen krijgen. Abrams zelf is executive producer, dat is een eretitel, die hebben doorgaans weinig met de film zelf te maken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175814302
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 00:11 schreef KoosVogels het volgende:
Heb trouwens echt extreem genoten van TLJ. En dat zeg ik als die hard Star Wars fan.

Het feit dat Luke een cynische, ouwe brombeer is geworden? Geweldig! Wat wilden de fans dan?
Niks aan toe te voegen. Ik vond Luke ook totaal niet out of character. Zijn humor is hetzelfde gebleven, hoogstens een beetje cynischer. :s)

In Return of the Jedi was hij overigens ook al geen blije, naïeve farmboy meer. Je ziet dat zijn ervaringen hem serieuzer hebben gemaakt.
pi_175814532
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 17:04 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Niks aan toe te voegen. Ik vond Luke ook totaal niet out of character. Zijn humor is hetzelfde gebleven, hoogstens een beetje cynischer. :s)

In Return of the Jedi was hij overigens ook al geen blije, naïeve farmboy meer. Je ziet dat zijn ervaringen hem serieuzer hebben gemaakt.
Niet iedereen is het daar mee eens. Er is zelfs al een petitie gestart om TLJ uit de canon te halen omdat het afbreuk zou doen aan Luke Skywalker en de Jedi's.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175814588
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 17:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet iedereen is het daar mee eens. Er is zelfs al een petitie gestart om TLJ uit de canon te halen omdat het afbreuk zou doen aan Luke Skywalker en de Jedi's.
Zou ik eerder de prequels aanpakken.
pi_175814654
quote:
99s.gif Op maandag 18 december 2017 16:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Regisseur én enige schrijver.

Al zou je verwachten dat de hier en daar zo geadoreerde Kathleen Kennedy er als producer wel enige consistentie in zou proberen krijgen. Abrams zelf is executive producer, dat is een eretitel, die hebben doorgaans weinig met de film zelf te maken.
Waarbij het gehele verhaal in samenwerking met de Lucasfilm story group is gedaan. AL zijn keuzes in het verhaal zijn goedgekeurd dat het in lijn is met bestaande en toekomstige canon.

quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 17:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet iedereen is het daar mee eens. Er is zelfs al een petitie gestart om TLJ uit de canon te halen omdat het afbreuk zou doen aan Luke Skywalker en de Jedi's.
Mijn god stelletje sneuneuzen zijn het ook. Laat ze een petitie opstarten voor een re-edit van de prequels zodat die midichlorians en jarjar eruit zijn :P
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175814693
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 17:21 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Waarbij het gehele verhaal in samenwerking met de Lucasfilm story group is gedaan. AL zijn keuzes in het verhaal zijn goedgekeurd dat het in lijn is met bestaande en toekomstige canon.

Klopt!

https://geektyrant.com/ne(...)ker-in-the-last-jedi
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175814697
Ik denk nog steeds dat Jar Jar Binks de kwade genius is die iedereen van achter de schermen bespeelt.
pi_175814971
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_175815251
quote:
Misschien heb ik het gemist, maar wat is er zo speciaal aan die ring? Dat weten we nog niet zeker
pi_175815301
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 17:54 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Misschien heb ik het gemist, maar wat is er zo speciaal aan die ring? Dat weten we nog niet zeker
Er zit een steentje in wat uit die dark side temple komt onder het kasteel van Vader.
En Palpatine en Snoke hadden een zwak voor dezelfde symboliek.
Hoeveel dat zegt en of er iets mee gedaan wordt is nog maar de vraag.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175815477
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 17:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Er zit een steentje in wat uit die dark side temple komt onder het kasteel van Vader.
En Palpatine en Snoke hadden een zwak voor dezelfde symboliek.
Hoeveel dat zegt en of er iets mee gedaan wordt is nog maar de vraag.
Ik ken alleen de films, daar komt dat kasteel helemaal niet in voor toch 8)7
pi_175815524
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:04 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik ken alleen de films, daar komt dat kasteel helemaal niet in voor toch 8)7
Kasteel komt voor in Rogue One, al zien we er niet veel van. :9
pi_175815580
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 13:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als je alleen de films bekijkt en starwars.wikia.com niet uit je hoofd kent is het helemaal niet zo logisch dat Snoke ineens de oppermachtige bad guy is. Neem de kijkers daar dan gewoon in mee als filmmaker.
Als je alleen de films bekijkt en starwars.wikia.com niet uit je hoofd kent is het toch ook helemaal niet nodig om dat soort achtergrondkennis te hebben?
pi_175815639
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:07 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Kasteel komt voor in Rogue One, al zien we er niet veel van. :9
Is me nooit echt opgevallen, maar je hebt gelijk


Goh, wat een sfeer ook met Darth Vader in een film...Ik ben blij met alle star wars spin offs, maar niks gaat toch boven de originele trilogy.
pi_175815866
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 17:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet iedereen is het daar mee eens. Er is zelfs al een petitie gestart om TLJ uit de canon te halen omdat het afbreuk zou doen aan Luke Skywalker en de Jedi's.
Die petitie :')

Overigens vangen we richting het einde van TLJ een glimp op van de oude Luke, wanneer hij zegt dat hij niet de laatste Jedi is. Zijn geloof leek dus terug te keren. Hoop ook dat we hem nog terugzien als Forceghost.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175815917
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je alleen de films bekijkt en starwars.wikia.com niet uit je hoofd kent is het toch ook helemaal niet nodig om dat soort achtergrondkennis te hebben?
Het punt is dat Snoke een hol karakter is. Eerst wordt hij gepresenteerd als de 'ultimate bad guy', vervolgens wordt hij gedood zonder dat hij enige noemenswaardige ontwikkeling heeft doorgemaakt of dat we weten waar hij vandaag komt of wat zijn motieven zijn.

Zo plat als een dubbeltje.
pi_175816130
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 18:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het punt is dat Snoke een hol karakter is. Eerst wordt hij gepresenteerd als de 'ultimate bad guy', vervolgens wordt hij gedood zonder dat hij enige noemenswaardige ontwikkeling heeft doorgemaakt of dat we weten waar hij vandaag komt of wat zijn motieven zijn.

Zo plat als een dubbeltje.
Eens. Dat met Snow slaat echt nergens op, er werd zelfs gezegd dat hij sterker was dan Vader.. :')
pi_175816392
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 18:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het punt is dat Snoke een hol karakter is. Eerst wordt hij gepresenteerd als de 'ultimate bad guy', vervolgens wordt hij gedood zonder dat hij enige noemenswaardige ontwikkeling heeft doorgemaakt of dat we weten waar hij vandaag komt of wat zijn motieven zijn.

Zo plat als een dubbeltje.
Een beetje zoals Palpatine in de originele trilogie dus?
pi_175816426
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Een beetje zoals Palpatine in de originele trilogie dus?
Die speelde tenminste nog een rol van betekenis.
  maandag 18 december 2017 @ 18:50:29 #71
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175816429
quote:
Als de laatste film iéts geleerd heeft, dan is het dat je al die theorieën over de heg kunt flikkeren.
(En daarom zijn zoveel”hardcore fans” boos :Y )
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175816467
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Een beetje zoals Palpatine in de originele trilogie dus?
Goede vergelijking.
pi_175816479
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 18:50 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Als de laatste film iéts geleerd heeft, dan is het dat je al die theorieën over de heg kunt flikkeren.
(En daarom zijn zoveel”hardcore fans” boos :Y )
Het lijkt me ook vreselijk om het scenario voor een SW-film te moeten schrijven. In de originele trilogie zagen heel veel mensen niet aankomen dat Vader de vader (hihi) van Luke was. Tegenwoordig zou iedereen dat al lang en breed weten door alle fantheorieën die rondzwerven op het internet. Ga er maar aan staan.
pi_175816489
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 18:50 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Als de laatste film iéts geleerd heeft, dan is het dat je al die theorieën over de heg kunt flikkeren.
(En daarom zijn zoveel”hardcore fans” boos :Y )
Jep. Maar die working title is wel interessant :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 18 december 2017 @ 18:57:14 #75
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175816592
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 18:52 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het lijkt me ook vreselijk om het scenario voor een SW-film te moeten schrijven. In de originele trilogie zagen heel veel mensen niet aankomen dat Vader de vader (hihi) van Luke was. Tegenwoordig zou iedereen dat al lang en breed weten door alle fantheorieën die rondzwerven op het internet. Ga er maar aan staan.
Dat “Vader” Nederlands is voor “vader” zou dan als een lopend vuurtje gaan. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175816924
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 18:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die petitie :')

Overigens vangen we richting het einde van TLJ een glimp op van de oude Luke, wanneer hij zegt dat hij niet de laatste Jedi is. Zijn geloof leek dus terug te keren. Hoop ook dat we hem nog terugzien als Forceghost.
En hij quote Han nog even richting Kylo met z'n 'see you around kid'.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175817681
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 18:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Die speelde tenminste nog een rol van betekenis.
Ook pas in RotJ. In Empire heeft nog geen minuut screentime.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 18 december 2017 @ 19:35:23 #78
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_175817879
Star Wars Episode 9: The Jedi Returns
  maandag 18 december 2017 @ 19:42:36 #79
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175818106
Mja, Snoke is uiteindelijk maar een bijrol, hij is niet meer dan de chagrijnige baas van Kylo Ren, waar het echt om draait. Zo'n personage heeft niet al te veel ontwikkeling nodig, want het is enkel een plot device, daarom ging hij er ook zo snel aan, dat was zijn rol. Gewoon een misdirect, kan er me niet echt aan storen. Het gaat om Ben Solo, die wil Supreme Leader worden, ziet zijn kans om zijn baasje af te maken, zeker aangezien hij nu zelf een apprentice op het oog heeft, dus opruimen die handel, zoals het hoort bij de gebruikers van de dark side.

Ik snap de nood niet aan een back story bij van die ongenuanceerde baddies zoals Snoke. Bij getormenteerde figuren (Vader, Kylo Ren) kan ik erin komen, maar dan houdt het voor mij op, want bij zo'n Snoke, die meer een archetype is dan een personage, mislukt uitdieping toch vrijwel altijd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175818700
Maul was ook niet meer dan wat eye-candy, Grievous en Dooku werden in de PT ook niet uitgewerkt.
Die kregen alle drie pas wat meer vlees op de botten met de Clone Wars serie.

Nog wat info over Snoke met z'n ring;

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175818775
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 19:59 schreef Ceased2Be het volgende:
Maul was ook niet meer dan wat eye-candy, Grievous en Dooku werden in de PT ook niet uitgewerkt.
Die kregen alle drie pas wat meer vlees op de botten met de Clone Wars serie.

Nog wat info over Snoke met z'n ring;

Grievous is helemaal een grote onbekende als je Clone Wars niet volgt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175819107
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 20:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Grievous is helemaal een grote onbekende als je Clone Wars niet volgt.
Precies, die was er gewoon. Punt.

6 jaar later kreeg hij backstory toen de Clone Wars tv serie begon.
Vermoed dat we bij Snoke niet zo lang hoeven te wachten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175819313
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 20:11 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Precies, die was er gewoon. Punt.

6 jaar later kreeg hij backstory toen de Clone Wars tv serie begon.
Vermoed dat we bij Snoke niet zo lang hoeven te wachten.
Krijg dan ook het idee dat sommige fans TLJ met verkeerde (onrealistische) verwachtingen zijn gaan kijken en derhalve niet in staat zijn om een eerlijk oordeel te vellen.

En nogmaals, hoe suf zou het zijn geweest als de vertrouwde plaat werd afgespeeld: Rey ontdekt Force, traint bij Luke en verslaat in het laatste deel Snoke terwijl Kylo Ren weer een goedzak wordt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175819764
Ik heb wel een nieuwe tactiek voor de rebels. Maak wat kleine schepen die lightspeed kunnen en doe de japanners na. :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_175821130
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 20:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Grievous is helemaal een grote onbekende als je Clone Wars niet volgt.
Dat personage sloeg dan ook als een tang op een varken. Net als die hele film trouwens.
pi_175821555
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 20:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Grievous is helemaal een grote onbekende als je Clone Wars niet volgt.
Wel toen de film uit kwam, waar het hier wat betreft Snoke ook om gaat. Daarnaast was er maar een select groepje mensen dat naar de Clone Wars serie keek. Ook begon de serie pas 3 jaar na Revenge of the Sith.

Ik durf er geld op in te zetten dat Snoke de komende jaren een backstory gaat krijgen, eigen boek/stripserie.

In de Visual Dictionary van The Last Jedi komen al een aantal dingen uit zijn backstory naar voren, https://www.cbr.com/last-jedi-snoke-sages-dwartii-theory/

quote:
His throne, aboard the massive First Order flagship Supremacy, bears a striking similarity to Palpatine’s, and it’s no accident that his red-clad Praetorian Guard evokes the Emperor’s own Royal Guard. And just as Palpatine was accompanied by his own robed entourage in Return of the Jedi, Snoke has his own towering purple-clad attendants, identified as “mute alien navigators who originated in the Unknown Regions.”

It’s not mere cosplay, though. As detailed in the Visual Dictionary, Snoke wears a ring with an obsidian setting from the catacombs beneath Darth Vader’s castle on Mustafar. But the truly interesting tidbit is that the gold ring is etched with glyphs of the Dwartii, presumably a reference to the Four Sages who served as controversial lawgivers and philosophers from the dawn of the Galactic Republic.
pi_175821668
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 20:31 schreef over_hedge het volgende:
Ik heb wel een nieuwe tactiek voor de rebels. Maak wat kleine schepen die lightspeed kunnen en doe de japanners na. :P
Gezien de kleine hoeveelheid rebellen die er nog over zijn is het dan snel afgelopen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175821731
De film nu twee keer gezien en de soundtrack nu zo'n 10 keer gehoord;
a.s. woensdag derde keer kijken
Ja, ik ben obsessief 8-)

eerste ongecensureerde observaties en hersenschimmen hieronder;
e.e.a. quasi real movie time, met dank aan de fantastische soundtrack en wat eerste reviews op de internetz;
niet geschreven om leesbaar te zijn, so beware

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N.B.:
iemand de soundtrack al gehoord die bij deze film hoort?
zal je niet verbazen wat ik van deze soundtrack vind:
Williams heeft zichzelf overtroffen; heerlijk veel flashback, mash-ups en mystery trips
Fiesty. Loyal. Heroic. Insecure. Rebel spy. Excels at trouble. Incorrigible counterpart of a mindless philosopher. Has picked up a slight flutter. A bit excentric
pi_175822032
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 21:23 schreef admiral_r2d2 het volgende:

- zag ik de Jedi Sacred Texts nu in een la op de Falcon?

- ...hey! waar is de "I have a bad feeling about this" in deze film?

N.B.:
iemand de soundtrack al gehoord die bij deze film hoort?
zal je niet verbazen wat ik van deze soundtrack vind:
Williams heeft zichzelf overtroffen; heerlijk veel flashback, mash-ups en mystery trips
Mooie lange post! Even reageren op de laatste puntjes :+

Klopt! Rey heeft ze zeer waarschijnlijk 'gestolen', las ergens dat Yoda het zelfs wist, op basis van zijn reactie. Maar daar moet ik het nog een keer voor zien/horen.

Goed opgemerkt wat betreft "I have a bad feeling about this", ik denk dat 99,9% van de mensen hem gemist heeft. BB-8 zegt het namelijk in de openingsfase :9 , https://www.huffingtonpos(...)3517e4b01d429cc8bd59

Soundtrack is ook goed ja :Y In de film af en toe iets onderbelicht, staat het misschien net iets te zacht.

Originele gedachte over Leia en de cruiser :o Zo had ik het nog niet bekeken!
pi_175822041
...ben trouwens een grote fan van Porgs geworden;
ik weet het;
het is sneu

Fiesty. Loyal. Heroic. Insecure. Rebel spy. Excels at trouble. Incorrigible counterpart of a mindless philosopher. Has picked up a slight flutter. A bit excentric
pi_175822600
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 21:32 schreef admiral_r2d2 het volgende:
...ben trouwens een grote fan van Porgs geworden;
ik weet het;
het is sneu

[ afbeelding ]
Porg zijn awesome. (De spelfout op de kaart dan weer jammer ;) )
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175822914
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 20:31 schreef over_hedge het volgende:
Ik heb wel een nieuwe tactiek voor de rebels. Maak wat kleine schepen die lightspeed kunnen en doe de japanners na. :P
kunnen ze die dingen niet op afstand besturen? dan heb je eigenlijk een soort lightspeed kruisraket.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 18 december 2017 @ 22:01:02 #93
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_175823120
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 21:23 schreef admiral_r2d2 het volgende:
De film nu twee keer gezien en de soundtrack nu zo'n 10 keer gehoord;
a.s. woensdag derde keer kijken
Ja, ik ben obsessief 8-)

eerste ongecensureerde observaties en hersenschimmen hieronder;
e.e.a. quasi real movie time, met dank aan de fantastische soundtrack en wat eerste reviews op de internetz;
niet geschreven om leesbaar te zijn, so beware

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N.B.:
iemand de soundtrack al gehoord die bij deze film hoort?
zal je niet verbazen wat ik van deze soundtrack vind:
Williams heeft zichzelf overtroffen; heerlijk veel flashback, mash-ups en mystery trips
Rian Johnson heeft al aangegeven dat wat hem betreft het verhaal van Rey's ouders waar is.

https://geektyrant.com/ne(...)ory-in-the-last-jedi
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 18 december 2017 @ 22:13:18 #95
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_175823353
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175823570
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 22:13 schreef KingRadler het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed met een bezem?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175823832
“After six years of building up mystery around The Emperor, we learn nothing about him (not even his name!) and, despite being a master of the Force, all it takes to defeat him is to pick him up and throw him.” - Reddit post, 1983
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175823876
Ik heb een tweede keer gekeken. Vind hem beter geworden. Een leuke frisse Star Wars film die ik de laatste 5 films ontzettend heb gemist.
pi_175823914
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 22:19 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Goed met een bezem?
Blijft een vrouw he
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_175824160
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 22:29 schreef Deckard het volgende:
Ik heb een tweede keer gekeken. Vind hem beter geworden. Een leuke frisse Star Wars film die ik de laatste 5 films ontzettend heb gemist.
Ik vond hem de tweede keer ook beter dan de eerste. De keuzes lijken wat beter te vallen. Muv van Leia dat vind ik nog steeds raar eruit zien... Zelfs de derde keer.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 18 december 2017 @ 23:04:45 #101
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175825009
Ik vind het goed, maar tegelijk ook slecht, dat de mogelijkheden van de Force nooit exact zijn gedefinieerd. Langs de ene kant biedt het wel mogelijkheden, maar de langs de andere kant is 't soms wel heel gemakkelijk om je dan uit een hoek te schrijven, want plots kan de Force dat dan ook maar.

Dat Rey en Kylo met elkaar gelinkt zijn en met elkaar kunnen communiceren, vind ik wel tof. Over die force projection van Luke ben ik een tikkeltje minder enthousiast, maar 't had wel iets, het werd slim gebruikt. Dat superwoman-gedoe van Leia... gewoon nee. Dat Leia ook sterk is in de Force had beter kunnen worden uitgewerkt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175825193
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175826377
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2017 21:07 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat personage sloeg dan ook als een tang op een varken. Net als die hele film trouwens.
Oke, true.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175829876
quote:
99s.gif Op maandag 18 december 2017 23:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind het goed, maar tegelijk ook slecht, dat de mogelijkheden van de Force nooit exact zijn gedefinieerd. Langs de ene kant biedt het wel mogelijkheden, maar de langs de andere kant is 't soms wel heel gemakkelijk om je dan uit een hoek te schrijven, want plots kan de Force dat dan ook maar.

Dat Rey en Kylo met elkaar gelinkt zijn en met elkaar kunnen communiceren, vind ik wel tof. Over die force projection van Luke ben ik een tikkeltje minder enthousiast, maar 't had wel iets, het werd slim gebruikt. Dat superwoman-gedoe van Leia... gewoon nee. Dat Leia ook sterk is in de Force had beter kunnen worden uitgewerkt.
In de Star Wars pen & paper RPG staat wel een lijstje geloof ik, maar die heb ik dan weer niet liggen. Snap je punt, maar vooralsnog vind ik het nog redelijk in lijn liggen met wat we al hebben gezien. Die Force Projection is niet veel anders dan die Force Ghost bijv. Yoda laat zien dat die Force Ghost ook tastbaar kan zijn door Luke op z'n hoofd te tikken met die wandelstok.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175830013
Best wel een slechte film eigenlijk. Jammer, gemiste kans.
  dinsdag 19 december 2017 @ 08:37:02 #106
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_175830246
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 22:19 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Goed met een bezem?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175830730
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:37 schreef KingRadler het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gast, die spoilertags zijn echt niet meer nodig hoor.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175831161
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

In de Star Wars pen & paper RPG staat wel een lijstje geloof ik, maar die heb ik dan weer niet liggen. Snap je punt, maar vooralsnog vind ik het nog redelijk in lijn liggen met wat we al hebben gezien. Die Force Projection is niet veel anders dan die Force Ghost bijv. Yoda laat zien dat die Force Ghost ook tastbaar kan zijn door Luke op z'n hoofd te tikken met die wandelstok.
Wat ik vooral jammer vind is het feit dat Darth Vader (of Luke, om het even) de sterkste forcegebruiker ooit zou zijn. En ineens kan Snorkel mensen op afstand choken, kan Rey zonder training de force gebruiken, bieden zij én Finn ongetraind tegenstand aan een getrainde en zogenaamd getalenteerde sith apprentice...

Alsof het niks is.
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:04:21 #109
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175831484
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat ik vooral jammer vind is het feit dat Darth Vader (of Luke, om het even) de sterkste forcegebruiker ooit zou zijn. En ineens kan Snorkel mensen op afstand choken, kan Rey zonder training de force gebruiken, bieden zij én Finn ongetraind tegenstand aan een getrainde en zogenaamd getalenteerde sith apprentice...

Alsof het niks is.
Darth Vader/Anakin is de sterkste force gebruiker zo ver bekend. Ik neem aan dat Snoke al bestond voor het einde van the Empire. Hij ziet er in ieder geval oud genoeg uit.
Als hij zichzelf heel stil heeft gehouden al die jaren kan het natuurlijk zijn dat hij als sterke force gebruiker niet bekend is. Dat is niet ondenkbaar.

Wat Rey en Finn ineens kunnen doet inderdaad aan als een stukje gemakzucht en bang zijn dat mensen vinden dat het allemaal te lang gaat duren.

Het is natuurlijk moeilijk om een trilogie te maken met zo'n voorgeschiedenis, maar waar Star Wars altijd een soort "ruimte sprookje" was met een uitgediept, verzorgd verhaal voelt dit meer als een over de top actie film. Zelfs de prequels vond ik wat verhaal beter in elkaar zitten.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_175831963
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat ik vooral jammer vind is het feit dat Darth Vader (of Luke, om het even) de sterkste forcegebruiker ooit zou zijn. En ineens kan Snorkel mensen op afstand choken, kan Rey zonder training de force gebruiken, bieden zij én Finn ongetraind tegenstand aan een getrainde en zogenaamd getalenteerde sith apprentice...

Alsof het niks is.
Darth Vader kon ook mensen op afstand force choken..

Van The Unknown Regions is nog bijna niks bekend, wellicht dat Snoke wel al de sterkste force user was. Want in de canon boeken voelt de Emperor een dark presence in The Unknown Regions.
pi_175832086
Ik vind het echt enorm hilarisch dat de meeste mensen die een negatieve mening hebben over de film enkel lopen te janken en zeuren over de fan theorieën en fan & internet hypes niet uitkwamen... Op geen enkele manier wordt de film door deze mensen beoordeeld op de inhoud van de film. Puur op wat er verwacht werd :')
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:43:36 #112
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_175832260
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:35 schreef RvLaak het volgende:
Ik vind het echt enorm hilarisch dat de meeste mensen die een negatieve mening hebben over de film enkel lopen te janken en zeuren over de fan theorieën en fan & internet hypes niet uitkwamen... Op geen enkele manier wordt de film door deze mensen beoordeeld op de inhoud van de film. Puur op wat er verwacht werd :')
Idd, "ik had bedacht dat die en die dat enzo" en dat kwam niet uit, kutfilm! :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_175832353
Ik heb hem gisteren gezien en ik weet niet wat ik er van moet vinden. Mooie beelden, echt hele mooie. Rey/Luke was heel tof. Rey/Ben heel tof. Poe had een prima arc. Alles Finn was matig terwijl Bodega zo'n toffe vent is.

De toon klopte ook gewoon niet, van die halve slapstick shit, die caretakers, zo veel van die poekmon beestjes. Hux als karakter helemaal naar de klote. Je weet nog steeds geen fuck van Snoke, die een paar jaar na de Emperor ineens een mega badass is in de force, dat komt ook niet zo maar aanwaaien. Niet te beginnen over de dierenmisbruik psa stuk, op die fucking casino planeet.

Meh.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:47:48 #114
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175832384
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:28 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Darth Vader kon ook mensen op afstand force choken..

Van The Unknown Regions is nog bijna niks bekend, wellicht dat Snoke wel al de sterkste force user was. Want in de canon boeken voelt de Emperor een dark presence in The Unknown Regions.
Dat bedoel ik inderdaad.
Snoke heeft gewoon gewacht totdat Vader en the Emperor verslagen waren en de Empire zwak was om toen de macht te pakken. Dat hoef je niet uit te leggen. Logisch actie-gevolg.
Maar Snoke had het wel in zich om een vet karakter te worden en dat is gewoon snel de das om gedaan.
Daarnaast is Snoke heel interessant omdat hij een froce user is die geen Sith of Jedi lijkt te zijn. De eerste in de serie ooit volgens mij. Tenzij je Leia haar truukje mee rekent. Dat is gewoon jammer en daarin zijn gewoon heel veel mensen teleurgesteld.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_175832445
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 18:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het punt is dat Snoke een hol karakter is. Eerst wordt hij gepresenteerd als de 'ultimate bad guy', vervolgens wordt hij gedood zonder dat hij enige noemenswaardige ontwikkeling heeft doorgemaakt of dat we weten waar hij vandaag komt of wat zijn motieven zijn.

Zo plat als een dubbeltje.
Nergens wordt Snoke zo opgehemeld en gehyped als men beweerd. Hij heeft slechts een paar scenes in TFA, waar enkel uit blijkt dat hij de baas en mentor van Ren is en de baas van TFO. That's it. 100% parallel met de Emperor in de OT.
pi_175832462
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat bedoel ik inderdaad.
Snoke heeft gewoon gewacht totdat Vader en the Emperor verslagen waren en de Empire zwak was om toen de macht te pakken. Dat hoef je niet uit te leggen. Logisch actie-gevolg.
Maar Snoke had het wel in zich om een vet karakter te worden en dat is gewoon snel de das om gedaan.
Daarnaast is Snoke heel interessant omdat hij een froce user is die geen Sith of Jedi lijkt te zijn. De eerste in de serie ooit volgens mij. Tenzij je Leia haar truukje mee rekent. Dat is gewoon jammer en daarin zijn gewoon heel veel mensen teleurgesteld.
Iig de eerste in de films.

In de clone wars en rebels series heb je al andere partijen gezien.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:53:45 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_175832547
En wat wisten we van the emperor in de eerste delen? En wie was die general Grievous nou eigenlijk. En Dooku, enorm achtergrond verhaal bij hem zeg.

En nu opeens omdat men 2 jaar verhalen heeft verzonnen over Snoke is het een slecht iets?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_175832631
maar ze kunnen toch dat verhaal van Snoke uitwerken in een boek of iets dergelijks? dan zijn de Star wars fanboys ook tevreden over.

want voor het verhaal van de film is het totaal niet relevant waar Snoke precies vandaan komt of wie hij is. ze kunnen niet van iedereen het achtergrond verhaal helemaal uitdiepen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_175832647
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:53 schreef HeatWave het volgende:
En wat wisten we van the emperor in de eerste delen? En wie was die general Grievous nou eigenlijk. En Dooku, enorm achtergrond verhaal bij hem zeg.

En nu opeens omdat men 2 jaar verhalen heeft verzonnen over Snoke is het een slecht iets?
Naast die hele Snoke shit waren er wel meer dingen die gewoon meh waren. Zo erg kon me dat niet eens schelen. Was gewoon van, 'meh oke, prima. Now what. '. Had echt veel meer issues met de pacing en toon van de film.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:58:08 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_175832676
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:57 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Naast die hele Snoke shit waren er wel meer dingen die gewoon meh waren. Zo erg kon me dat niet eens schelen. Was gewoon van, 'meh oke, prima. Now what. '. Had echt veel meer issues met de pacing en toon van de film.
Had ik ook de eerste keer met TFA, omdat ik de hele tijd op dingen aan het letten was om het te volgen etc. Pas na de 2e/3de keer viel het allemaal een beetje samen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:05:27 #121
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175832855
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:53 schreef HeatWave het volgende:
En wat wisten we van the emperor in de eerste delen? En wie was die general Grievous nou eigenlijk. En Dooku, enorm achtergrond verhaal bij hem zeg.

En nu opeens omdat men 2 jaar verhalen heeft verzonnen over Snoke is het een slecht iets?
Klopt, maar de Emperor is later wel iets uitgediept en had in ieder geval een opbouw naar het einde van die serie.

General Grievous is neergezet als een generaal in het leger. Niet meer, niet minder. Daar was geen diepgaand verhaal voor nodig. Die was eigenlijk gewoon kanonnenvoer uiteindelijk.

Dooku was wel degelijk uitgediept met een verleden. Oude Jedi ridder die overgelopen is naar de Sith, omdat hij het niet eens was met de Jedi en meer macht wilde. Getraind door Dark Sidious. Niet heel diepgaand, maar wel enigzins uitgediept.
Daarnaast was hij een Sith. Daarvan was al bekend hoe ze werken (een Sith lord met een apprentice) dus was het een vrij voor de hand liggend verhaal.

Snoke was nieuw, spannend en mysterieus. Had zo vet kunnen worden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_175832859
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Had ik ook de eerste keer met TFA, omdat ik de hele tijd op dingen aan het letten was om het te volgen etc. Pas na de 2e/3de keer viel het allemaal een beetje samen.
Ik denk dat het voor veel mensen nodig is om de film meerdere malen te kijken, puur om de verwachtingen van zich af te kunnen schudden bij de eerste keer kijken. Pas bij de 2e keer, zullen veel mensen de film kunnen waarderen voor wat de film zelf is, zonder alle verzinsels van het internet en de fanboys erbij.
pi_175832883
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

Klopt, maar de Emperor is later wel iets uitgediept en had in ieder geval een opbouw naar het einde van die serie.
16 tot 22 jaar later. Wacht maar 16 tot 22 jaar, krijg je de Snoke prequels... Ben jij ook weer blij

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2017 11:07:25 ]
pi_175833010
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:05 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor veel mensen nodig is om de film meerdere malen te kijken, puur om de verwachtingen van zich af te kunnen schudden bij de eerste keer kijken. Pas bij de 2e keer, zullen veel mensen de film kunnen waarderen voor wat de film zelf is, zonder alle verzinsels van het internet en de fanboys erbij.
Die verzinsels en eigen invulling boeien me totaal niet. Ik heb het er gewoon over als film. Deus ex BB8. Die slapstickshit tussen Ben en Hux als ze aanvallen. Die pokebeestjes. Het totaal nutteloze stuk naar die casino planeet, om een codebreker te halen, die hun verraad, die niet nodig was. Holdo die een plan heeft, maar om besluit niets te zeggen tegen Poe. Veel plotmeuk die nergens op sloeg.

Maar goed, misschien met een tweede keer wel beter.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:11:14 #125
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_175833012
Snoke was ook gewoon een opvulkarakter, iemand die door Kylo Ren vermoord moest worden zodat hij met geweld de macht over kon nemen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_175833059
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:11 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Die verzinsels en eigen invulling boeien me totaal niet. Ik heb het er gewoon over als film. Deus ex BB8. Die slapstickshit tussen Ben en Hux als ze aanvallen. Die pokebeestjes. Het totaal nutteloze stuk naar die casino planeet, om een codebreker te halen, die hun verraad, die niet nodig was. Holdo die een plan heeft, maar om besluit niets te zeggen tegen Poe. Veel plotmeuk die nergens op sloeg.

Maar goed, misschien met een tweede keer wel beter.
Ik doelde ook niet op jou ;). Jouw argumenten tegen de film gaan over structuur en verhaal dingen die jij niet goed vindt. Prima. Jij hebt het niet over "oh mijn god, Snoke krijgt te weinig aandacht want youtuber BigAssHole heeft deze theorie en die geloof ik ook en nu moet ik huilen omdat het niet in de film zit".
pi_175833081
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:13 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik doelde ook niet op jou ;). Jouw argumenten tegen de film gaan over structuur en verhaal dingen die jij niet goed vindt. Prima. Jij hebt het niet over "oh mijn god, Snoke krijgt te weinig aandacht want youtuber BigAssHole heeft deze theorie en die geloof ik ook en nu moet ik huilen omdat het niet in de film zit".
Fair enough. :@
Dat slaat dan ook nergens op _O-
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_175833082
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:11 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Die verzinsels en eigen invulling boeien me totaal niet. Ik heb het er gewoon over als film. Deus ex BB8. Die slapstickshit tussen Ben en Hux als ze aanvallen. Die pokebeestjes. Het totaal nutteloze stuk naar die casino planeet, om een codebreker te halen, die hun verraad, die niet nodig was. Holdo die een plan heeft, maar om besluit niets te zeggen tegen Poe. Veel plotmeuk die nergens op sloeg.

Maar goed, misschien met een tweede keer wel beter.
Ach zaten weer wat goeie grappen in voor kinderen, niet alles is mijn humor maar het blijft een familiefilm. :)

Canto Bight ben ik nog steeds een beetje in dubio over maar da's vooral omdat ik Finn gewoon niet leuk vind.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175833096
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:46 schreef HostiMeister het volgende:

De toon klopte ook gewoon niet, van die halve slapstick shit, die caretakers, zo veel van die poekmon beestjes. Hux als karakter helemaal naar de klote. Je weet nog steeds geen fuck van Snoke, die een paar jaar na de Emperor ineens een mega badass is in de force, dat komt ook niet zo maar aanwaaien. Niet te beginnen over de dierenmisbruik psa stuk, op die fucking casino planeet.

Meh.
De toon klopte wel, alleen is het begrip humor gewoon voor iedereen anders. Veel humor vond ik wel passend, alleen het moment dat Luke z'n schouder afveegt ging wat ver :9 Verder doen ze niets anders dan dat we al hebben gezien in de hele Star Wars geschiedenis. Vergeet ook niet dat Star Wars-saga altijd is geweest voor kinderen/jeugd, dat willen mensen nog wel eens vergeten.

Wat Snoke betreft komt het niet zomaar aanwaaien, maar voor het verhaal is er geen meerwaarde om te weten waar hij vandaan komt. Gaat zeker nog uitgewerkt worden de komende tijd.

Canto Bight was juist een terugkoppeling naar onze maatschappij, als je daar al niet mee om kunt gaan dan zie je de echte realiteit dus ook niet ;) De politiek in de prequels vindt iedereen interessant, maar o wee als het een beetje op de onze lijkt :') Verder laten ze op die planeet ook goed zien dat er voor de rijken geen goed/slecht is, zolang zij er maar aan verdienen. Die bewustwording is weer goed voor de karakterontwikkeling van Finn.

quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:11 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Die verzinsels en eigen invulling boeien me totaal niet. Ik heb het er gewoon over als film. Deus ex BB8. Die slapstickshit tussen Ben en Hux als ze aanvallen. Die pokebeestjes. Het totaal nutteloze stuk naar die casino planeet, om een codebreker te halen, die hun verraad, die niet nodig was. Holdo die een plan heeft, maar om besluit niets te zeggen tegen Poe. Veel plotmeuk die nergens op sloeg.

Maar goed, misschien met een tweede keer wel beter.
Grappig dat je over BB-8 valt, hoe vaak is dat wel niet voorgekomen in de prequels en originele trilogie :') De codebreaker heeft hun niet verraden, DJ was een normale dief. En hij verraad hun omdat er voor hem meer te winnen viel op die manier. Wederom om aan te tonen dat er een hele hoop mensen niet perse goed of slecht zijn. Dat Holdo niks zij tegen Poe was wel logisch, dat past bij de karakterontwikkeling van Poe. Poe was gewoon een eigenwijze klootzak wat dat betreft, waarom zou je hem dan zijn zin geven door hem maar te blijven betrekken?
pi_175833152
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:14 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Fair enough. :@
Dat slaat dan ook nergens op _O-
Ben het overigens nog steeds totaal niet met je eens :P.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:14 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ach zaten weer wat goeie grappen in voor kinderen, niet alles is mijn humor maar het blijft een familiefilm. :)

Canto Bight ben ik nog steeds een beetje in dubio over maar da's vooral omdat ik Finn gewoon niet leuk vind.
Juist dat gedeelte vind ik briljant, doordat het de vonk van de Resistance weer nieuw leven in blaast bij een nieuwe generatie. Plus dat het helemaal nutteloos was. Totaal in tegenstelling met alle Star Wars films er voor. Zelfs Empire had meer overwinningen voor de rebellen dan voor het rijk. Luke overleefd, Leia, Chewie en Lando ontsnappen, Darth Vader is depressief, etc, etc, etc.
pi_175833171
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:16 schreef RvLaak het volgende:

Juist dat gedeelte vind ik briljant, doordat het de vonk van de Resistance weer nieuw leven in blaast bij een nieuwe generatie. Plus dat het helemaal nutteloos was. Totaal in tegenstelling met alle Star Wars films er voor. Zelfs Empire had meer overwinningen voor de rebellen dan voor het rijk. Luke overleefd, Leia, Chewie en Lando ontsnappen, Darth Vader is depressief, etc, etc, etc.
Ik vind de intentie van het stuk goed, de stad prachtig en de uitkomst voor die koters ook helemaal goed. Maar ik vind Finn gewoon irritant.
Verder helemaal met je eens hoor :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175833241
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:17 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik vind de intentie van het stuk goed, de stad prachtig en de uitkomst voor die koters ook helemaal goed. Maar ik vind Finn gewoon irritant.
Verder helemaal met je eens hoor :)
Finn is inderdaad een beetje een loser geworden :'). Erg jammer.

Al vond ik die actrice die Rose speelde... Tja... Haar gezicht staat de hele film op standje "ik ga zo heel hard huilen"...
pi_175833285
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:20 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Finn is inderdaad een beetje een loser geworden :'). Erg jammer.

Al vond ik die actrice die Rose speelde... Tja... Haar gezicht staat de hele film op standje "ik ga zo heel hard huilen"...
Ik kon hem in de eerste film al niet uitstaan, z'n manier van doen en z'n motivatie komen gewoon niet goed binnen bij me.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175833311
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:20 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Finn is inderdaad een beetje een loser geworden :'). Erg jammer.

Al vond ik die actrice die Rose speelde... Tja... Haar gezicht staat de hele film op standje "ik ga zo heel hard huilen"...
Niet gek toch? :9 Haar grote voorbeeld en held, haar zus, komt om in de openingsfase. Vervolgens ziet ze hoe een andere grote verzetsheld, Finn, probeert te deserteren. Haar vertrouwen en hoop wordt gewoon geschaad, vervolgens ziet ze op Canto Bight weer alles wat haar tegenstaat.
pi_175833318
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:21 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik kon hem in de eerste film al niet uitstaan, z'n manier van doen en z'n motivatie komen gewoon niet goed binnen bij me.
Super cliché motivatie. "Karakter werkt voor evil-organisatie, komt erachter dat het daadwerkelijk een evil-organisatie is, gaat werken met de tegenstanders, blijft een lafaard"...
pi_175833319
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:14 schreef lord_bono het volgende:

[..]

De toon klopte wel, alleen is het begrip humor gewoon voor iedereen anders. Veel humor vond ik wel passend, alleen het moment dat Luke z'n schouder afveegt ging wat ver :9 Verder doen ze niets anders dan dat we al hebben gezien in de hele Star Wars geschiedenis. Vergeet ook niet dat Star Wars-saga altijd is geweest voor kinderen/jeugd, dat willen mensen nog wel eens vergeten.

Wat Snoke betreft komt het niet zomaar aanwaaien, maar voor het verhaal is er geen meerwaarde om te weten waar hij vandaan komt. Gaat zeker nog uitgewerkt worden de komende tijd.

Canto Bight was juist een terugkoppeling naar onze maatschappij, als je daar al niet mee om kunt gaan dan zie je de echte realiteit dus ook niet ;) De politiek in de prequels vindt iedereen interessant, maar o wee als het een beetje op de onze lijkt :') Verder laten ze op die planeet ook goed zien dat er voor de rijken geen goed/slecht is, zolang zij er maar aan verdienen. Die bewustwording is weer goed voor de karakterontwikkeling van Finn.
Ik heb niets tegen wat maatschappelijk kritische punten. Helemaal niet. Maar dit was zo dik er op. Net als dat moment dat Finn besluit om zijn leven te geven en dat Rose besluit hem te rammen en begint te zwammen over, 'we verslaan ze niet door ze te haten maar met liefde'. Fuck, die lag er nog dikker bovenop dan Cameron met Avatar. Next level hippie meuk, wegrijden op de schattige onderdrukte paardebeestjes. En nog belangrijker het vernachelde de pacing van de film.

Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_175833349
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:22 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Niet gek toch? :9 Haar grote voorbeeld en held, haar zus, komt om in de openingsfase. Vervolgens ziet ze hoe een andere grote verzetsheld, Finn, probeert te deserteren. Haar vertrouwen en hoop wordt gewoon geschaad, vervolgens ziet ze op Canto Bight weer alles wat haar tegenstaat.
Niet gek, wel irritant.
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:24:15 #138
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175833356
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:06 schreef RvLaak het volgende:

[..]

16 tot 22 jaar later. Wacht maar 16 tot 22 jaar, krijg je de Snoke prequels... Ben jij ook weer blij
ik heb het niet over de prequels maar over de OT.
Het is absoluut waar dat pas in de prequels het verhaal echt helemaal uit de doeken wordt gedaan, maar ook in de OT was de opbouw gewoon een stuk beter.
De Emperor is eigenlijk de grootste bad ass van allemaal. Die wordt pas echt op het laatst echt betrokken in het verhaal. Hier is Snoke gewoon een grotere bad ass dan Kylo Ren, maar gaat hij eerder dood. het voelt daardoor ook alsof je niet naar de ultieme climax toe werkt. Misschien dat dit in de laatste film duidelijker wordt.

En je hebt natuurlijk het feit dat Darth Vader veel iconischer is dan Kylo Ren. Vader staat bekend als zo ongeveer de ultieme bad guy. Dat leidt de aandacht ook een beetje af van de Emperor.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_175833372
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:22 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen wat maatschappelijk kritische punten. Helemaal niet. Maar dit was zo dik er op. Net als dat moment dat Finn besluit om zijn leven te geven en dat Rose besluit hem te rammen en begint te zwammen over, 'we verslaan ze niet door ze te haten maar met liefde'. Fuck, die lag er nog dikker bovenop dan Cameron met Avatar. Next level hippie meuk, wegrijden op de schattige onderdrukte paardebeestjes. En nog belangrijker het vernachelde de pacing van de film.

Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk.
Ik zat op dat punt heel hard te hopen dat Finn in slow-mo op zou branden. :@
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175833400
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:24 schreef Komakie het volgende:

[..]
En je hebt natuurlijk het feit dat Darth Vader veel iconischer is dan Kylo Ren.
Maar vader staat al 40 jaar op koffiemokken en t-shirts, dat is niet helemaal eerlijk vergelijken natuurlijk :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175833410
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:24 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik zat op dat punt heel hard te hopen dat Finn in slow-mo op zou branden. :@
Nadat Snoke al dood was gegaan, dacht ik echt even dat ze Finn zouden opofferen :D
pi_175833481
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:24 schreef Komakie het volgende:

En je hebt natuurlijk het feit dat Darth Vader veel iconischer is dan Kylo Ren. Vader staat bekend als zo ongeveer de ultieme bad guy. Dat leidt de aandacht ook een beetje af van de Emperor.
Op basis van de originele trilogie is Kylo Ren wel een meer echte/realistische/gemotiveerde villain dan Darth Vader. En zoals Ceased2Be al zegt, Darth Vader kennen we al 40 jaar met 7 films en twee series aan backstory.
pi_175833492
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:24 schreef Komakie het volgende:

[..]

ik heb het niet over de prequels maar over de OT.
Het is absoluut waar dat pas in de prequels het verhaal echt helemaal uit de doeken wordt gedaan, maar ook in de OT was de opbouw gewoon een stuk beter.
De Emperor is eigenlijk de grootste bad ass van allemaal. Die wordt pas echt op het laatst echt betrokken in het verhaal. Hier is Snoke gewoon een grotere bad ass dan Kylo Ren, maar gaat hij eerder dood. het voelt daardoor ook alsof je niet naar de ultieme climax toe werkt. Misschien dat dit in de laatste film duidelijker wordt.
Onzin. Emperor heeft slechts 1 scene waarin hij wat doet. Verder wordt er niets gedaan aan karakterontwikkeling. Zelfs in die ene scene is het enkel een Bond-achtige bad guy.
quote:
En je hebt natuurlijk het feit dat Darth Vader veel iconischer is dan Kylo Ren. Vader staat bekend als zo ongeveer de ultieme bad guy. Dat leidt de aandacht ook een beetje af van de Emperor.
Kylo Ren vind ik persoonlijk veel interessanter dan Vader. Vader is super één dimensioneel. Enkel slecht. Ren heeft een hele andere motivatie (het verleden vernietigen, zodat we verder kunnen). Motivatie die veel dieper gaat dan "ik wil de eindbaas zijn".

Om nog maar te zwijgen van het hele "little orphan Annie" geneuzel :')
pi_175833557
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:29 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Onzin. Emperor heeft slechts 1 scene waarin hij wat doet. Verder wordt er niets gedaan aan karakterontwikkeling. Zelfs in die ene scene is het enkel een Bond-achtige bad guy.
Die een nieuwe definitie geeft aan de term 'over-acting'. Sodeju. :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175833570
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 18:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die petitie :')

Overigens vangen we richting het einde van TLJ een glimp op van de oude Luke, wanneer hij zegt dat hij niet de laatste Jedi is. Zijn geloof leek dus terug te keren. Hoop ook dat we hem nog terugzien als Forceghost.
Ik heb jaren geleden veel fanfictie geschreven. Daar kwam ook een grumpy, gedesillusioneerde versie van Luke in voor. Voor mij is deze versie van Luke dus bepaald niet een verrassing. Het voelt eerder als een weerzien met een oude bekende. :)

Alleen is de echte grumpy Luke vele malen grappiger en leuker dan de versie die ik destijds beschreven heb.

Haters zullen haten. De Force heeft behoorlijk gebackfired in zijn leven. Alles wat deze man liefhad werd totaal vernietigd. Twee keer! En dan verwachten mensen dat hij blij opspringt als hij een lichtsabel aangereikt krijgt? Dat zou ik pas totaal ongeloofwaardig vinden.
pi_175833758
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:32 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Ik heb jaren geleden veel fanfictie geschreven. Daar kwam ook een grumpy, gedesillusioneerde versie van Luke in voor. Voor mij is deze versie van Luke dus bepaald niet een verrassing. Het voelt eerder als een weerzien met een oude bekende. :)

Alleen is de echte grumpy Luke vele malen grappiger en leuker dan de versie die ik destijds beschreven heb.

Haters zullen haten. De Force heeft behoorlijk gebackfired in zijn leven. Alles wat deze man liefhad werd totaal vernietigd. Twee keer! En dan verwachten mensen dat hij blij opspringt als hij een lichtsabel aangereikt krijgt? Dat zou ik pas totaal ongeloofwaardig vinden.
Lasersword :P
pi_175833888
quote:
Rian Johnson:

And I also know the same way the original movies were personal for Lucas. Lucas never made a “Star Wars” movie by sitting down and thinking, “What do the fans want to see?” And I knew if I wrote wondering what the fans would want, as tempting as that is, it wouldn’t work, because people would still be shouting at me, “F— you, you ruined ‘Star Wars,'” and I would make a bad movie. And ultimately, that’s the one thing nobody wants.

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
pi_175834036
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:40 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Lasersword :P
Ik moest er wel om lachen :P
pi_175834067
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:50 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Ik moest er wel om lachen :P
Leuke callback naar de originele naam iig :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:51:50 #150
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175834078
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:29 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Onzin. Emperor heeft slechts 1 scene waarin hij wat doet. Verder wordt er niets gedaan aan karakterontwikkeling. Zelfs in die ene scene is het enkel een Bond-achtige bad guy.
Omdat ik iets vind is het nog geen onzin, maar goed.
Hij heeft inderdaad maar een relatief kleine rol. Ik zeg ook niet dat er een hele diepzinnige karakterontwikkeling in zit, maar de opbouw van het hele verhaal en de climax dat de Emperor eigenlijk een grotere bad ass is dan Vader en het brein is achter alles, vind ik gewoon beter gedaan.

Het wordt dan ook wel ineens heel erg goed duidelijk waarom Vader de Emperor gehoorzaamt.
Die rolverdeling was bij Kylo en Snoke al heel snel duidelijk, maar wordt ook snel te niet gedaan.

Ik vind ook dat de verwachting wordt geschept dat het een belangrijk karakter is/wordt en uiteindelijk blijkt dat niet zo te zijn. Misschien ook wel door de manier waarop het verhaal van Darth Sidious uit de doeken is gedaan in de prequels.

quote:
[..]

Kylo Ren vind ik persoonlijk veel interessanter dan Vader. Vader is super één dimensioneel. Enkel slecht. Ren heeft een hele andere motivatie (het verleden vernietigen, zodat we verder kunnen). Motivatie die veel dieper gaat dan "ik wil de eindbaas zijn".

Om nog maar te zwijgen van het hele "little orphan Annie" geneuzel :')
Als je puur naar de OT kijkt is hij vrij zwart/wit inderdaad. Maar op dat moment in het verhaal en het gebrek aan voorgeschiedenis moest hij ook wel ultiem slecht worden neergezet. Dat is de reden waarom hij ook zo populair is geworden.

Probleem met Kylo vind ik ook een beetje dat zijn gesteldheid hem meer neer zet als een vervelend, zeurderig kind. Tenminste, zo ervaar ik hem.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_175834082
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:50 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Ik moest er wel om lachen :P
Same here... Ik kies er ook voor om het te zien als een ode aan Lucas, ipv een schop na ;)
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:53:47 #152
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175834140
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:40 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Lasersword :P
Lightsaber :P

Overigens wel eens. Luke vind ik echt heel goed neergezet. Precies zoals je zou verwachten. Om ook wat positiefs over de film te zeggen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:55:20 #153
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175834184
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:51 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Same here... Ik kies er ook voor om het te zien als een ode aan Lucas, ipv een schop na ;)
Ondanks dat Lucas zijn matige dingen had, komt die man alleen maar hulde toe. Hij heeft een filmserie bedacht (of omgezet na het idee van een kind) welke de grootste ooit is (of 1 van de)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_175834227
Was dit al langs gekomen? :9
pi_175834292
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:56 schreef lord_bono het volgende:
Was dit al langs gekomen? :9[ afbeelding ]
Niet dat ik gezien heb... Interessant... Maakt Rogue Yawn heeeeel iets interessanter
pi_175834300
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ondanks dat Lucas zijn matige dingen had, komt die man alleen maar hulde toe. Hij heeft een filmserie bedacht (of omgezet na het idee van een kind) welke de grootste ooit is (of 1 van de)
Klopt, maar die man moet wel iemand hebben om z'n ideeën tegen te spiegelen. En hij kan nog steeds niet goed handelen dat een zooi volwassenen er zo los op gaat Dat bleek ook wel weer tijdens de vorige celebration.

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:56 schreef lord_bono het volgende:
Was dit al langs gekomen? :9[ afbeelding ]
hier nog niet, maar had hem wel gezien ja :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175834537
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:58 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Niet dat ik gezien heb... Interessant... Maakt Rogue Yawn heeeeel iets interessanter
Verbaas me ook wel dat ik nu ineens een hoop reacties zie dat Rogue One goed was etc. Op de laatste act na is het gewoon een behoorlijk rommelige film namelijk.
pi_175834586
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:06 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Verbaas me ook wel dat ik nu ineens een hoop reacties zie dat Rogue One goed was etc. Op de laatste act na is het gewoon een behoorlijk rommelige film namelijk.
TFA was beter, deze film maakt zelfs de prequels goed!

als dit zo doorzet zorgt Ep IX ervoor dat VIII een pareltje is.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175834703
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:51 schreef Komakie het volgende:
maar de opbouw van het hele verhaal en de climax dat de Emperor eigenlijk een grotere bad ass is dan Vader en het brein is achter alles, vind ik gewoon beter gedaan.

Maar dat verhaal is toch al een keer verteld? als je dat wilt zien dan dan kijk je toch de orginele trilogie nog een keer? het is toch niet raar dat deze nieuwe trilogie daar hele andere keuzes in maakt.

ik vond heel dat samenspel tussen Rey en Kylo Ren wel heel erg gaaf gedaan. zeker omdat de film zo is opgebouwd dat je niet weet wat Rey uiteindelijk gaat kiezen. ze had zich ook by Kylo Ren kunnen aansluiten.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 19 december 2017 @ 12:22:20 #160
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_175834938
Wat hebben mensen nou opeens weer tegen Rogue One? Ik vond het echt een hele goeie film.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_175835523
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:08 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

TFA was beter, deze film maakt zelfs de prequels goed!

als dit zo doorzet zorgt Ep IX ervoor dat VIII een pareltje is.
Smaken verschillen gelukkig.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175835535
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:46 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Smaken verschillen gelukkig.
Ik quote het internet, dit was niet mijn mening ;-)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175835655
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:22 schreef HeatWave het volgende:
Wat hebben mensen nou opeens weer tegen Rogue One? Ik vond het echt een hele goeie film.
Ik ook!
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:44:18 #164
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175836819
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:12 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Maar dat verhaal is toch al een keer verteld? als je dat wilt zien dan dan kijk je toch de orginele trilogie nog een keer? het is toch niet raar dat deze nieuwe trilogie daar hele andere keuzes in maakt.

ik vond heel dat samenspel tussen Rey en Kylo Ren wel heel erg gaaf gedaan. zeker omdat de film zo is opgebouwd dat je niet weet wat Rey uiteindelijk gaat kiezen. ze had zich ook by Kylo Ren kunnen aansluiten.
Andere keuzes maken is niet erg. ik vind zelfs dat deze trilogie te veel op de oude lijkt, maar we verzanden nu in een wedstrijdje OT met deze trilogie vergelijken en dat was eigenlijk niet mijn bedoeling.
De opbouw met Snoke en nu de vroegtijdige conclusie vind ik met alle geschiedenis van Star Wars en alles wat we weten over dat universum gewoon jammer.
Ik wil helemaal Snoke niet vergelijken met de Emperor, dat wordt voor mij gedaan.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:56:28 #165
406852 lesleyyb
Northern Lions
pi_175837181
ben ik nou de enige die zich afvraagt waarom de rebellion de y-wings met proton torpedo's zou vervangen door een veel tragere en loggere bommenwerper? de x-wings werken blijkbaar nog prima, dus het lijkt me sterk dat het veroudering van techniek was
pi_175837191
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:44 schreef Komakie het volgende:
De opbouw met Snoke en nu de vroegtijdige conclusie vind ik met alle geschiedenis van Star Wars en alles wat we weten over dat universum gewoon jammer.

ik snap dat je daar graag meer over Snoke en waar hij vandaan komt wilt weten. maar zouden ze dat niet beter kunnen doen in een boek. voor de film maakt het niet zo heel veel uit. want daar draait het veel meer om Kylo Ren en Rey
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_175837207
De nieuwe trilogie is een beetje als die Southpark aflevering waarin Indiana Jones verkracht wordt.

In TFA doen ze het met Han Solo.
In TLJ doen ze het met Luke Skywalker.

En tussendoor heb je grapjes die je eerder in een Marvel film verwacht.
wooblabalurg
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:57:50 #168
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175837226
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:50 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Nergens wordt Snoke zo opgehemeld en gehyped als men beweerd. Hij heeft slechts een paar scenes in TFA, waar enkel uit blijkt dat hij de baas en mentor van Ren is en de baas van TFO. That's it. 100% parallel met de Emperor in de OT.
Ik noem maar een rijtje; Darth Maul, Darth Tyrannus, General Grievous...

Allemaal bad guys die met alle gemak over de schutting worden gegooid.

Niets nieuws eigenlijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175837294
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:56 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik snap dat je daar graag meer over Snoke en waar hij vandaan komt wilt weten. maar zouden ze dat niet beter kunnen doen in een boek. voor de film maakt het niet zo heel veel uit. want daar draait het veel meer om Kylo Ren en Rey
Ging het maar meer om Snoke en Luke. De ultieme strijd tussen donker en licht.

Kylo Ren is een boze onbegrepen crybaby en Rey is een soort wandelende ex-machina Mary Sue. Dat is meer alsof je 2 meisjes van 5 elkaar ziet slaan. Er zit geen gewicht achter.
wooblabalurg
pi_175837348
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:56 schreef lesleyyb het volgende:
ben ik nou de enige die zich afvraagt waarom de rebellion de y-wings met proton torpedo's zou vervangen door een veel tragere en loggere bommenwerper? de x-wings werken blijkbaar nog prima, dus het lijkt me sterk dat het veroudering van techniek was
De X-wings zijn ook geüpdate he, dat zijn niet meer de X-wings van de orginal trilogie. En ik denk dat je de Proton Torpedo's van de Y-wings niet kunt vergelijken met de honderden bommen die de bommenwerper in een keer kan droppen. De Dreadnought kan bijvoorbeeld 100x een proton torpedo weerstaan, maar niet 100 bommen in 1x.
pi_175837386
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:57 schreef Baconbus het volgende:
De nieuwe trilogie is een beetje als die Southpark aflevering waarin Indiana Jones verkracht wordt.

In TFA doen ze het met Han Solo.
In TLJ doen ze het met Luke Skywalker.

En tussendoor heb je grapjes die je eerder in een Marvel film verwacht.
Wat was er zo verkracht aan Solo? Dat Ford er überhaupt in zat was al heel wat (die had er echt geen trek in) dus dat die zou verdwijnen in VII was ook niet zo'n verrassing.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175837558
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:04 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wat was er zo verkracht aan Solo? Dat Ford er überhaupt in zat was al heel wat (die had er echt geen trek in) dus dat die zou verdwijnen in VII was ook niet zo'n verrassing.
Ik vond zijn plek in het verhaal totaal misplaatst. Werd er met de haren bijgesleept om vervolgens als Jeff Roberts dramatisch te proberen Arnie te overtuigen terwijl de gemiddelde kijker ook wel snapt dat dat een suicide is.

Had hem dan zijn Millenium Falcon ergens tegenaan laten kwakken om een verschil te maken. Han Solo was enkel lijdend voorwerp. Niet de doorgewinterde avonturier/smokkelaar die de rebels voor de laatste x hielp.
wooblabalurg
pi_175837688
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Niet de doorgewinterde avonturier/smokkelaar die de rebels voor de laatste x hielp.
Moet dat dan? Hij is 30 jaar ouder, zijn zoon is naar de dark side gegaan, geen contact meer met Leia. Hij heeft zijn helden status achter zich gelaten en is een slechte smokkelaar met schulden geworden. Terwijl hij ook gewoon bij de rebellen had kunnen blijven. Hij is net zoals Luke ouder geworden en heeft andere inzichten gekregen.

Wij zijn over 30 jaar toch ook niet meer precies hetzelfde als nu? Een beetje dom om daar over te vallen..
pi_175837695
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik vond zijn plek in het verhaal totaal misplaatst. Werd er met de haren bijgesleept om vervolgens als Jeff Roberts dramatisch te proberen Arnie te overtuigen terwijl de gemiddelde kijker ook wel snapt dat dat een suicide is.
Dat was ook mijn grootste punt met Solo (en Chewie, die voegt ook niets toe) dat het allemaal geforceerde 'hey jongens kijk eens wie er is!'-cameos waren. Leia en Luke waren de enige 2 die echt van belang waren voor het verhaal.
3PO en R2D2 worden ook overal maar in geshoehorned.

Finn helpt Poe te ontsnappen van de FO, Finn komt om / verdwijnt bij die crash. Poe ontmoet Rey en steelt samen met haar de falcon en schiet met BB8 naar de Resistance toe.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175837851
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:14 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Moet dat dan? Hij is 30 jaar ouder, zijn zoon is naar de dark side gegaan, geen contact meer met Leia. Hij heeft zijn helden status achter zich gelaten en is een slechte smokkelaar met schulden geworden. Terwijl hij ook gewoon bij de rebellen had kunnen blijven. Hij is net zoals Luke ouder geworden en heeft andere inzichten gekregen.

Wij zijn over 30 jaar toch ook niet meer precies hetzelfde als nu? Een beetje dom om daar over te vallen..
Ik zeg niet dat hij precies hetzelfde moest zijn. Dat is geen vereiste voor mij. Ik vind het alleen niet interessant om Han Solo als Ridge Forrester te zien. Dat is alles. Oja en hij mocht even de gun van Chewie vasthouden. Zelf zou ik veel meer gedaan hebben met Han. En als Harrison er geen trek in heeft maak je er 1 epische scene van zoals DV in Rogue 1.
wooblabalurg
pi_175837954
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:00 schreef Baconbus het volgende:
Ging het maar meer om Snoke en Luke. De ultieme strijd tussen donker en licht.

Kylo Ren is een boze onbegrepen crybaby en Rey is een soort wandelende ex-machina Mary Sue. Dat is meer alsof je 2 meisjes van 5 elkaar ziet slaan. Er zit geen gewicht achter.
dus je houd meer van eendimensionale characters in films. ik niet ik vind het juist wel leuk dat een iemand zwaktes heeft en daarmee moet omgaan

ultiem goed en ultiem slecht bestaat niet. dus ook niet in een film
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_175838051
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:14 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat was ook mijn grootste punt met Solo (en Chewie, die voegt ook niets toe) dat het allemaal geforceerde 'hey jongens kijk eens wie er is!'-cameos waren. Leia en Luke waren de enige 2 die echt van belang waren voor het verhaal.
3PO en R2D2 worden ook overal maar in geshoehorned.

Finn helpt Poe te ontsnappen van de FO, Finn komt om / verdwijnt bij die crash. Poe ontmoet Rey en steelt samen met haar de falcon en schiet met BB8 naar de Resistance toe.

Het leukste aan TFA vond ik Finn zijn avontuur, Snoke zijn evilness en mysterie, en Poe zijn missie. En op t eind natuurlijk de belofte voor meer Luke.

In deze film gaat Finn op een nutteloze missie die niks uitmaakt.
Snoke was slechts 5 minuten voordat t klaar was en Poe wordt nutteloos voor de gek gehouden. En op t eind natuurlijk de belofte voor niet meer Luke.

Deze film gaat zowat tegen alles in dat ik als lichtpuntjes in TFA zag. Deze Star Wars is blijkbaar niet voor mij. Niks mis mee, kijk t toch wel elk jaar met veel popcorn.
wooblabalurg
pi_175838104
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:24 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

dus je houd meer van eendimensionale characters in films. ik niet ik vind het juist wel leuk dat een iemand zwaktes heeft en daarmee moet omgaan

ultiem goed en ultiem slecht bestaat niet. dus ook niet in een film
Je maakt nu een aanname. Net zoals ik de aanname kan maken dat jij deze karakters heel veelzijdig vindt. Misschien hou ik zelf ook wel van veelzijdige karakters maar ben ik het niet eens met de invulling en verwerking daarvan. Zou zomaar kunnen.
wooblabalurg
pi_175838113
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:28 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Het leukste aan TFA vond ik Finn zijn avontuur, Snoke zijn evilness en mysterie, en Poe zijn missie. En op t eind natuurlijk de belofte voor meer Luke.

In deze film gaat Finn op een nutteloze missie die niks uitmaakt.
Snoke was slechts 5 minuten voordat t klaar was en Poe wordt nutteloos voor de gek gehouden. En op t eind natuurlijk de belofte voor niet meer Luke.

Deze film gaat zowat tegen alles in dat ik als lichtpuntjes in TFA zag. Deze Star Wars is blijkbaar niet voor mij. Niks mis mee, kijk t toch wel elk jaar met veel popcorn.
Grappig wat iedereen meeneemt zo. Ik vond Finn/Poe bloedirritant in hun bromance.
Snoke intrigerend en Kylo verfrissend als bad guy.

En vond het geweldig wat ze hier met Luke deden, Poe beter te pruimen en blij wat ze met Snoke hebben gedaan :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175838206
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:30 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Grappig wat iedereen meeneemt zo. Ik vond Finn/Poe bloedirritant in hun bromance.
Snoke intrigerend en Kylo verfrissend als bad guy.

En vond het geweldig wat ze hier met Luke deden, Poe beter te pruimen en blij wat ze met Snoke hebben gedaan :)
Hehe dan zitten we aan beide kanten van hetzelfde spectrum.

Ik vond Kylo ook verfrissend in TFA. Tot hij zijn vader doodstak en die hele battle met Rey en Finn die ik echt supernep en cheesy vond. Daarvoor zag ik in hem echt een gevaarlijke character met zijn 'nu sla ik dit hele controlepaneel aan gort' Nu is het zo van ja okay je bent evil en je voelt je alleen en niet begrepen. Buu-huu for you. Wel plus 1 voor de Force choke maar dat was opzich een intikker.
wooblabalurg
pi_175838781
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:36 schreef Baconbus het volgende:

[..]
Ik vond Kylo ook verfrissend in TFA. Tot hij zijn vader doodstak en die hele battle met Rey en Finn die ik echt supernep en cheesy vond.
Wat is er nep aan dat gevecht? Vergeet niet dat Finn gevechtstraining heeft gehad en Rey ook ervaring heeft met vechten met een staf. Met een beetje training kunnen wij ook wel even staande blijven in een zwaardgevecht tegen een ervaren zwaardvechter. Daarnaast was Kylo gewond wat er voor zorgde dat hij meer opgefokt en brute kracht had dan dat hij slim en getraind vocht.
pi_175838964
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:01 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Wat is er nep aan dat gevecht? Vergeet niet dat Finn gevechtstraining heeft gehad en Rey ook ervaring heeft met vechten met een staf. Met een beetje training kunnen wij ook wel even staande blijven in een zwaardgevecht tegen een ervaren zwaardvechter. Daarnaast was Kylo gewond wat er voor zorgde dat hij meer opgefokt en brute kracht had dan dat hij slim en getraind vocht.
Ik vond het een anti-climax. 3 van die nieuwe main characters in een soort epic battle in een koud bos. Ik vond het er niet tof uitzien en ik vond het nergens om gaan. Voor mij zat er geen gewicht achter.

Misschien dat de bedoeling was dat je heel erg voor Rey en Finn was omdat Kylo net zijn vader had gekilled en daardoor superevil leek maar dat vond ik ook van een bedenkelijk niveau dus dat bouwt niet lekker door.

Ik zag potentie voor een nieuwe trilogie maar na deze 2 teleurstellingen met minimale lichtpuntjes geloof ik het wel. Beter dan dit gaat het niet worden.
wooblabalurg
pi_175839040
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:07 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik vond het een anti-climax. 3 van die nieuwe main characters in een soort epic battle in een koud bos. Ik vond het er niet tof uitzien en ik vond het nergens om gaan. Voor mij zat er geen gewicht achter.

Misschien dat de bedoeling was dat je heel erg voor Rey en Finn was omdat Kylo net zijn vader had gekilled en daardoor superevil leek maar dat vond ik ook van een bedenkelijk niveau dus dat bouwt niet lekker door.

Ik zag potentie voor een nieuwe trilogie maar na deze 2 teleurstellingen met minimale lichtpuntjes geloof ik het wel. Beter dan dit gaat het niet worden.
Tja dat is het grote probleem. Fans eisen tegenwoordig dat er voldaan word aan hun eisen, theorieën en verwachtingen. Maar daar draait het helemaal niet om, de films zijn gemaakt voor een enorm breed publiek.
pi_175839350
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:11 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Tja dat is het grote probleem. Fans eisen tegenwoordig dat er voldaan word aan hun eisen, theorieën en verwachtingen. Maar daar draait het helemaal niet om, de films zijn gemaakt voor een enorm breed publiek.
Ik zie zelf niet in hoe een film maken voor een enorm breed publiek gelijk staat aan het voortzetten van een franchise zonder spanning, gewicht of bekende karakters. Zelf zou ik juist dat wat mensen tof vonden aan de OT breder toelichten zodat de aantrekking voor meer mensen duidelijk is. Dit lijkt enkel het voortzetten van een brandname met minder interessante characters die minder spanning geven en minder karakter tonen terwijl ze door dezelfde tropes gaan. Als een beetje Star Wars siroop in groot glas water.

Ik hou van hele diepe films of van hele oppervlakkige films. Niet van films die doen alsof ze iets anders zijn. Zo zou ik kunnen genieten van anderhalf tot 2 en een half uur rampage van Darth Vader. Gelukkig valt over smaak te twisten.
wooblabalurg
  dinsdag 19 december 2017 @ 15:23:51 #185
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175839399
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:56 schreef lesleyyb het volgende:
ben ik nou de enige die zich afvraagt waarom de rebellion de y-wings met proton torpedo's zou vervangen door een veel tragere en loggere bommenwerper? de x-wings werken blijkbaar nog prima, dus het lijkt me sterk dat het veroudering van techniek was
Die bommenwerpers vond ik ook een beetje vaag. Echt klote dingen die veel te traag zijn.
Maar ik denk dat de hoeveelheid schade die ze kunnen aanrichten ook vele malen hoger is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 19 december 2017 @ 15:34:44 #186
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175839678
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:56 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik snap dat je daar graag meer over Snoke en waar hij vandaan komt wilt weten. maar zouden ze dat niet beter kunnen doen in een boek. voor de film maakt het niet zo heel veel uit. want daar draait het veel meer om Kylo Ren en Rey
Verdeeld over 3 films leek het mij wel mogelijk. Met de rol die hij nu uiteindelijk heeft is zijn verhaal in ieder geval wel een stuk minder belangrijk en interessant geworden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 19 december 2017 @ 16:06:00 #187
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175840382
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:36 schreef Baconbus het volgende:
Ik vond Kylo ook verfrissend in TFA. Tot hij zijn vader doodstak en die hele battle met Rey en Finn die ik echt supernep en cheesy vond. Daarvoor zag ik in hem echt een gevaarlijke character met zijn 'nu sla ik dit hele controlepaneel aan gort' Nu is het zo van ja okay je bent evil en je voelt je alleen en niet begrepen. Buu-huu for you. Wel plus 1 voor de Force choke maar dat was opzich een intikker.
Toen begin ik Kylo net interessanter te vinden. Eerst was het een wannabe-Vader, een intimiderende bad-ass, maar dus ook heel generiek naar Star Wars normen. Daarna bleek hij niet zo geweldig te zijn als hij zelf dacht, eerder zelfs een groot kind, dat met Hux duelleerde om de aandacht van Snoke. Daarom vond ik het ook zo cool dat Snoke in deze film tegen Kylo zegt dat hij die onnozole helm moet afzetten. Zo van "Jongen, je bent alleen maar bezig met je look, zorg er misschien eens voor dat je niet verliest van een amateur"
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 19 december 2017 @ 16:11:07 #188
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175840502
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:11 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Tja dat is het grote probleem. Fans eisen tegenwoordig dat er voldaan word aan hun eisen, theorieën en verwachtingen. Maar daar draait het helemaal niet om, de films zijn gemaakt voor een enorm breed publiek.
Volgens mij heeft dit helemaal niet met fans te maken maar met de verwachtingen van een film.
De dingen waar ik aanmerkingen op heb in deze film zijn gewoon aanmerkingen die niet zo zeer met mijn fan zijn te maken hebben, maar met het feit dat de film en de karakters mij niet zo aanspreken.

Mijn grootste punt van critiek bij TFA was dat het zo veel op ANH leek, maar nadat ik er gewoon eens blanco voor ben gaan zitten kon ik de film wel waarderen, want de film op zich is wel goed. Als je wat in het verleden is gebeurd even uit je geheugen verband.
Maar deze film heeft gewoon dingen in zich die mij niet bevallen zonder dat ik hem vergelijk met de andere films.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 19 december 2017 @ 16:12:14 #189
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175840528
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:06 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Toen begin ik Kylo net interessanter te vinden. Eerst was het een wannabe-Vader, een intimiderende bad-ass, maar dus ook heel generiek naar Star Wars normen. Daarna bleek hij niet zo geweldig te zijn als hij zelf dacht, eerder zelfs een groot kind, dat met Hux duelleerde om de aandacht van Snoke. Daarom vond ik het ook zo cool dat Snoke in deze film tegen Kylo zegt dat hij die onnozole helm moet afzetten. Zo van "Jongen, je bent alleen maar bezig met je look, zorg er misschien eens voor dat je niet verliest van een amateur"
Ook een heel valide punt van Snoke natuurlijk :P
Ik ben benieuwd of we dat ding nog terug zien. Dan moet hij eerst wel een nieuwe maken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_175840703
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:22 schreef HeatWave het volgende:
Wat hebben mensen nou opeens weer tegen Rogue One? Ik vond het echt een hele goeie film.
RO heb ik nooit een leuke film gevonden. Saai en enorm rommelig qua verhaal, met 0 interessante karakters.
pi_175840717
Mijn kameraden waren nooit dol op Luke in de OT. Ze vonden hem maar een brave hendrik. Zij waren juist veel meer te spreken over de 'nieuwe' versie. (ik ook)
  dinsdag 19 december 2017 @ 16:21:07 #192
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_175840745
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:19 schreef RvLaak het volgende:

[..]

RO heb ik nooit een leuke film gevonden. Saai en enorm rommelig qua verhaal, met 0 interessante karakters.
Ik vond het een hele lekkere soort SW oorlogsfilm over een belangrijk onderdeel van het hele Death Star gebeuren.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 19 december 2017 @ 16:48:35 #193
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175841317
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:19 schreef RvLaak het volgende:

[..]

RO heb ik nooit een leuke film gevonden. Saai en enorm rommelig qua verhaal, met 0 interessante karakters.
Tja, de achterliggende gedachte was wel goed (het volgende maar in een spoiler, want 't gaat over een andere film)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is ook één van de weinige SW-films die ik bij elke herziening zwakker vind worden. Ik denk dat ik 'm ondertussen zelfs na Revenge of the Sith zou zetten, met alleen nog de andere 2 prequels er achter.

Ik ben gewoon niet enthousiast over alles wat voorlopig met die Anthology dingen heeft te maken. Dat leunt voor mij echt nog veel te dicht bij de 9 kernfilms aan. Al moet ik dan wel toegeven dat ik iets als Rogue One prefereer boven "wat is er in periode X gebeurd met Han Solo / Obi-Wan / Yoda / Boba Fett / Darth Maul / etc....", mits al die stomme cameo's worden geschrapt. Bedenk eens iets nieuws.

[ Bericht 0% gewijzigd door SaintOfKillers op 19-12-2017 17:19:03 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175841513
Vond RO vooral overbodig. Persoonlijk hoefde ik niet zo nodig te weten hoe de Death Star plannen precies waren gestolen. De film leidde dan ook nauwelijks tot nieuwe inzichten.

Overigens heb ik mij wel prima vermaakt met RO.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175849314
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 december 2017 @ 21:25:42 #196
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_175849554
HUGE SPOILER ALERT!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_175855661
Ik vind Rey wel leuk, maar op de een of andere manier leef ik minder met haar mee dan met de karakters van de oude films (vooral Luke). Op Quora las ik een mooie verklaring hiervoor. Rey lijdt niet echt. Tuurlijk, ze vecht mee tegen de First Order en moet op de vlucht voor alles en nog wat, maar de gruwelijke gebeurtenissen raken haar nooit zelf.

Vergelijk dat met de helden uit de OT. Die raken verminkt, worden ingevroren, gemarteld, zien hoe hun ouderlijk huis wordt weggevaagd en ontdekken gruwelijke waarheden over zichzelf en hun afkomst. En doordat wij ze op hun meest kwetsbare momenten meemaken en zien hoe hun kijk op de wereld daardoor verandert, leven we met ze mee.

Luke begint als een onwetende snotneus die de oorlog vooral ziet als groot avontuur. Yoda waarschuwt hem nog: ‘afraid you will be’ Even later krijgt de wijze muppet op grandioze wijze gelijk, wanneer Luke tijdens een gevecht verminkt raakt en de gruwelijke waarheid over zijn vader leert. Maar juist door dat soort dingen wordt hij volwassener, serieuzer, minder naïef.

Dat vond ik ook altijd de grote charme van de Harry Potter franchise. De eerste film zijn het echt nog onschuldige kindjes, maar door de jaren heen maken ze van alles mee en zie je ze groeien.

Rey echter, lijkt met een teflon-laagje door die oorlog te fladderen. Ik denk dat het goed zou zijn als ze zelf ook eens echt hard op haar bek gaat. Amputatie door lichtzwaard is wel een groot cliché, maar ze kunnen vast iets anders verzinnen daar…
  woensdag 20 december 2017 @ 00:01:21 #198
104871 remlof
Europees federalist
pi_175855683
Wow, ik vond TLJ erg goed, stukken beter dan TFA ook.
  woensdag 20 december 2017 @ 00:02:03 #199
104871 remlof
Europees federalist
pi_175855696
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 21:25 schreef Tokus het volgende:
HUGE SPOILER ALERT!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hihi.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 december 2017 @ 06:00:37 #200
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_175857606
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 00:00 schreef Brandaris01 het volgende:
Ik vind Rey wel leuk, maar op de een of andere manier leef ik minder met haar mee dan met de karakters van de oude films (vooral Luke). Op Quora las ik een mooie verklaring hiervoor.
Ik zal je nog een betere verklaring geven: de oude films zijn klassiekers en kent iedereen door en door. De nieuwe films zijn nieuw, anders, bevatten nieuwe personages, maar vooral: het zijn niet de oude, geliefde films.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 20 december 2017 @ 09:00:30 #201
267430 Panfluit
Blaas er maar op
pi_175858678
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 06:00 schreef Tokus het volgende:

[..]

Ik zal je nog een betere verklaring geven: de oude films zijn klassiekers en kent iedereen door en door. De nieuwe films zijn nieuw, anders, bevatten nieuwe personages, maar vooral: het zijn niet de oude, geliefde films.
Ik kon de gehate sequels nog wel waarderen, op Phantom Manace na.

Ik weet nog steeds niet wat ik van TLJ moet vinden. TFA was een memberberrie, TLJ slaat een andere weg in, mss gewenning.

Oh ja Snoke vs Emperor.
De opbouw in de OT was subtiel, in het eerste deel werd gesproken over een Evil Empire, in V had je een scène met Darth Vader en Emperor.
In VI speelde hij nog een rol van belang.
Later uitgediept in de prequels.


Snoke.
Niemand weet wie hij is, waar hij vandaan komt en hoe hij de macht gegrepen heeft. Na 30 jaar na TROJ is er zomaar een Snoke, of hoe gaan ze dat invullen.
En hij gaat even makkelijk dood door een force-trick.


Zelfs Dooku had meer achtergrond.
En Grievus, die was niet boeiend verder, een simpele jedi-killer.
pi_175858718
Ik ga vrijdag met mijn zoontje hierheen, hij is 7 jaar dat mag toch gewoon met begeleiding erbij?
pi_175858857
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 06:00 schreef Tokus het volgende:

[..]

Ik zal je nog een betere verklaring geven: de oude films zijn klassiekers en kent iedereen door en door. De nieuwe films zijn nieuw, anders, bevatten nieuwe personages, maar vooral: het zijn niet de oude, geliefde films.
Dat ook, maar ik heb toch het idee dat ik meer had meegeleefd als Rey ook echt iets mee had gemaakt. Daardoor werd ik in de eerste plaats fan van het oude.

Ik vind de nieuwe film verder helemaal top, moedige keuzes gemaakt. Veel dingen had ik anders verwacht/gewild, maar juist die verrassing maakt het zo interessant.
pi_175858920
Verder: die wazige melkscéne deed me enorm denken aan Rick & Morty. _O-

Melk van de zuringleflaps, die op de galactische markt duizenden flipflops waard is omdat je de plumbus er prima mee kan zorpen.

*burp*
pi_175858928
quote:
14s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:00 schreef Panfluit het volgende:

[..]

Snoke.
Niemand weet wie hij is, waar hij vandaan komt en hoe hij de macht gegrepen heeft. Na 30 jaar na TROJ is er zomaar een Snoke, of hoe gaan ze dat invullen.
En hij gaat even makkelijk dood door een force-trick.

Dit geldt ook exact voor de Emperor in de Originele Trilogie :')

De Emperor gaat zelfs op een belachelijkere manier dood, hij wordt gewoon opgetild en omlaag gegooid :9

quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:16 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Dat ook, maar ik heb toch het idee dat ik meer had meegeleefd als Rey ook echt iets mee had gemaakt. Daardoor werd ik in de eerste plaats fan van het oude.

Ik vind de nieuwe film verder helemaal top, moedige keuzes gemaakt. Veel dingen had ik anders verwacht/gewild, maar juist die verrassing maakt het zo interessant.
De huidige karakters maken meer mee op het psychologische vlak, dat is minstens zo erg als wat de karakters in de eerdere films hebben meegemaakt.
pi_175859009
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:04 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik ga vrijdag met mijn zoontje hierheen, hij is 7 jaar dat mag toch gewoon met begeleiding erbij?
Het is legaal maar je bent natuurlijk wel een slechte ouder.
  woensdag 20 december 2017 @ 09:27:46 #207
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175859026
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 00:00 schreef Brandaris01 het volgende:
Ik vind Rey wel leuk, maar op de een of andere manier leef ik minder met haar mee dan met de karakters van de oude films (vooral Luke). Op Quora las ik een mooie verklaring hiervoor. Rey lijdt niet echt. Tuurlijk, ze vecht mee tegen de First Order en moet op de vlucht voor alles en nog wat, maar de gruwelijke gebeurtenissen raken haar nooit zelf.

Vergelijk dat met de helden uit de OT. Die raken verminkt, worden ingevroren, gemarteld, zien hoe hun ouderlijk huis wordt weggevaagd en ontdekken gruwelijke waarheden over zichzelf en hun afkomst. En doordat wij ze op hun meest kwetsbare momenten meemaken en zien hoe hun kijk op de wereld daardoor verandert, leven we met ze mee.

Luke begint als een onwetende snotneus die de oorlog vooral ziet als groot avontuur. Yoda waarschuwt hem nog: ‘afraid you will be’ Even later krijgt de wijze muppet op grandioze wijze gelijk, wanneer Luke tijdens een gevecht verminkt raakt en de gruwelijke waarheid over zijn vader leert. Maar juist door dat soort dingen wordt hij volwassener, serieuzer, minder naïef.

Dat vond ik ook altijd de grote charme van de Harry Potter franchise. De eerste film zijn het echt nog onschuldige kindjes, maar door de jaren heen maken ze van alles mee en zie je ze groeien.

Rey echter, lijkt met een teflon-laagje door die oorlog te fladderen. Ik denk dat het goed zou zijn als ze zelf ook eens echt hard op haar bek gaat. Amputatie door lichtzwaard is wel een groot cliché, maar ze kunnen vast iets anders verzinnen daar…
Hmm had ik nog nooit zo tegen aan gekeken, maar je hebt wel een punt.
Dat heeft er niets mee te maken dat de oude films klassiekers zijn, maar het feit dat Rey inderdaad niet zo heel zwaar ingrijpende dingen mee maakt.
Kylo natuurlijk wel. Die is door Snoke verlijdt en killt zijn eigen vader. Daarnaast kan hij zijn moeder niet doden als hij de kans krijgt. Daar zit psychologisch best wel wat in.
Net als in Luke zijn hele levenswijze en hoe hij tegenover de Force en de wereld staat.

Eigenlijk bizar dat misschien wel je belangrijkste karakter de minste ingrijpende ervaringen heeft in het leven.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 20 december 2017 @ 09:28:22 #208
267430 Panfluit
Blaas er maar op
pi_175859036
TESB liet je achter met echte cliffhangers. TLJ laat meer vragen open op losse eindjes.
pi_175859049
quote:
6s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:26 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het is legaal maar je bent natuurlijk wel een slechte ouder.
Hij is toch al verpest, heeft alle eerste episodes ook al gezien, Generaal Grievous is zn favo.
pi_175859078
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:29 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Hij is toch al verpest, heeft alle eerste episodes ook al gezien, Generaal Grievous is zn favo.
Gewoon meenemen ^O^
Er is een scene waarvan ik zou zeggen dat kan misschien net niet, maar als hij de rest al heeft gezien is er niks schokkends aan :9
pi_175859112
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:30 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Gewoon meenemen ^O^
Er is een scene waarvan ik zou zeggen dat kan misschien net niet, maar als hij de rest al heeft gezien is er niks schokkends aan :9
Full frontal nudity is misschien toch wat confronterend voor zo'n joch hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175859118
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:30 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Gewoon meenemen ^O^
Er is een scene waarvan ik zou zeggen dat kan misschien net niet, maar als hij de rest al heeft gezien is er niks schokkends aan :9
Ja vind ik ook, al dat betuttelen. En ik heb geen zin om naar een of andere tekenfilm te gaan over een buffel die scheten laat.
pi_175859127
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Full frontal nudity is misschien toch wat confronterend voor zo'n joch hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ziet hij elke ochtend als ik uit de douche stapt dus dat zal wel meevallen.
  woensdag 20 december 2017 @ 09:34:19 #214
267430 Panfluit
Blaas er maar op
pi_175859149
Heb je de rest wel gelezen. In de OT was er meteen een Evil Empire aanwezig.
  woensdag 20 december 2017 @ 09:36:17 #215
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175859182
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:20 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Dit geldt ook exact voor de Emperor in de Originele Trilogie :')

De Emperor gaat zelfs op een belachelijkere manier dood, hij wordt gewoon opgetild en omlaag gegooid :9
Hij legt net uit dat hij dit niet zo ziet. Net als ik. De opbouw/suspence is beter bij de Emperor.

Hij wordt opgetilt in (op dat moment) de enige goede daad van de ultieme schurk. Vader die het niet aan kan om zijn zoon zo te zien lijden. Het zorgt er tevens voor dat hij zelf het met zijn leven moet bekopen, maar redt zijn zoon wel.

Ik vind dat Kylo nog redelijk wat ingrijpende dingen mee maakt, maar de rest van de jonge garde? Wat maken Poe, Rey en Finn nou mee wat zo verschrikkelijk ingrijpend is?
De ouderen hebben dan nog diepere rollen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_175859337
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hij legt net uit dat hij dit niet zo ziet. Net als ik. De opbouw/suspence is beter bij de Emperor.

Hij wordt opgetilt in (op dat moment) de enige goede daad van de ultieme schurk. Vader die het niet aan kan om zijn zoon zo te zien lijden. Het zorgt er tevens voor dat hij zelf het met zijn leven moet bekopen, maar redt zijn zoon wel.

Ik vind dat Kylo nog redelijk wat ingrijpende dingen mee maakt, maar de rest van de jonge garde? Wat maken Poe, Rey en Finn nou mee wat zo verschrikkelijk ingrijpend is?
De ouderen hebben dan nog diepere rollen.
Hij ziet dat zo. Deels ook pure nostalgie omdat iedereen de oude films al 100x heeft gezien. Als je die films nu zou uitbrengen zijn de reactie exact hetzelfde als bij Snoke.

Poe maakt misschien geen enorm zware dingen mee, maar is wel een van de karakters die het meeste groeit over de laatste twee films. Van een roekeloze held naar uiteindelijk de nieuwe leider van de rebellion.

Rey en Finn hebben vooral last van een intern conflict. Rey die in de steek is gelaten en geen hoop heeft op een betere toekomst, vergelijkbaar met Luke in A New Hope, alleen op de wereld etc. Finn weet nu wel waar hij staat, waar hij eerst voor alles had willen wegrennen, in TFA en nu ook weer in TLJ. Aan het einde van de film zie je dat hij juist de confrontatie op zoekt met het kwaad in plaats van er voor weg te rennen zoals hij eerder zou doen. Finn ziet overigens ook hoe zijn vriend dood gaat en hoe onschuldige personages vermoord worden.

Waarom moeten ze iets verschrikkelijk ingrijpend meemaken om erkend te worden? Vanuit hun perspectief is dat het namelijk wel.
  woensdag 20 december 2017 @ 10:37:01 #217
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175860204
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Full frontal nudity is misschien toch wat confronterend voor zo'n joch hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 20 december 2017 @ 10:57:14 #218
104871 remlof
Europees federalist
pi_175860645
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Full frontal nudity is misschien toch wat confronterend voor zo'n joch hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had ook een wtf-moment toen Luke daar z'n proteïneshot ging halen :')

En ik was niet de enige.

[ Bericht 8% gewijzigd door remlof op 20-12-2017 11:16:50 ]
pi_175860799
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:20 schreef lord_bono het volgende:


De huidige karakters maken meer mee op het psychologische vlak, dat is minstens zo erg als wat de karakters in de eerdere films hebben meegemaakt.
Ben het met je eens dat Rey geen cardboard character is. Ze worstelt met allerlei psychologische issues.

Maar ook al zijn die issues voor het karakter zelf heftig, voor mij wordt het pas interessant als ze iets meemaakt waardoor ze anders tegen haar eigen issues aan gaat kijken. Iets waardoor ze groeit als persoon.

Toen ik 15 was worstelde ik ook met vanalles, maar wil dat zeggen dat ik toen een volwassen persoon was? Verre van. Juist door dingen 'van buiten' mee te maken veranderde mijn kijk op die issues van toen.

'Iets meemaken' hoeft uiteraard niet te betekenen dat iemand fysiek klappen krijgt. Het kan ook een psychologisch proces zijn, bijvoorbeeld het verlies van een geliefde. Misschien was die spiegel scene bedoeld als 'heftige gebeurtenis'. Ik weet het niet, het kwam niet zo op mij over.

Maar verder wel hulde voor deze film :)

Ben het ook wel met je eens dat Finn niet ongeschonden door de film heen komt. Ik had dit probleem vooral met Rey.

[ Bericht 9% gewijzigd door Brandaris01 op 20-12-2017 11:15:27 ]
pi_175861116
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hij legt net uit dat hij dit niet zo ziet. Net als ik. De opbouw/suspence is beter bij de Emperor.

Hij wordt opgetilt in (op dat moment) de enige goede daad van de ultieme schurk. Vader die het niet aan kan om zijn zoon zo te zien lijden. Het zorgt er tevens voor dat hij zelf het met zijn leven moet bekopen, maar redt zijn zoon wel.

Ik vind dat Kylo nog redelijk wat ingrijpende dingen mee maakt, maar de rest van de jonge garde? Wat maken Poe, Rey en Finn nou mee wat zo verschrikkelijk ingrijpend is?
De ouderen hebben dan nog diepere rollen.
Finn maakt niets mee??? Je hebt het eerste half uur/uur van TFA zitten slapen?
  woensdag 20 december 2017 @ 11:39:21 #221
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175861635
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 11:17 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Finn maakt niets mee??? Je hebt het eerste half uur/uur van TFA zitten slapen?
En Finn het eerste half uur van TLJ. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175861816
Zag deze gisteren voorbij komen, een recensie van EP VI toen deze net uitkwam.

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175863995
quote:
14s.gif Op woensdag 20 december 2017 11:46 schreef Ceased2Be het volgende:
Zag deze gisteren voorbij komen, een recensie van EP VI toen deze net uitkwam.

[ afbeelding ]
_O-, zo zie je maar weer wat tijd en een "beetje" nostalgie al niet kan doen met de perceptie...

Als we echt eerlijk en objectief kijken naar de 7 voorgaande films in de saga, moeten we toegeven dat Star Wars nooit boven "middelmatig" uit komt qua verhaal en middelmatig net raakt qua acteerprestaties.

Het zijn gewoon niet zulke goede films. Simpel. Voorspelbaar (voor iedereen die meer dan 2 avonturen films heeft gezien in z'n leven) en nergens echt vernieuwend (op de special effects na).

Maakt het voor mij uit? Geen fuck. Star Wars is heeft voor mij in alle 8 de films das bestimmte etwas. Het geheel is magisch en meer dan de som der delen.

TLJ springt er iets uit door het simpele feit dat er wat meer twists in zitten. Voor ESB geldt hetzelfde, maar dan in mindere mate. Enkel de Vader/vader twist zit daar in. Al was zelfs die niet geheel onverwacht, wanneer je weet dat Lucas simpelweg de (eeuwenoude) template van "het verhaal van de held" gebruikt. Een template zo oud als de Griekse sagen en legenden.

Conclusie: Star Wars is op geen enkele manier origineel te noemen, maar man oh man wat geniet ik er elke keer weer van :+
pi_175865197
Ik weet niet of dit al gepost was, maar hier is een overzicht van veel cameo's in de film: https://www.vanityfair.co(...)-mark-hamill-playing
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175865393
Als ik sommige negatieve reacties op TLJ zie, denk ik dat de prequels toch meer invloed hebben gehad dan gedacht.

In de prequels werd de val van de Republiek uitgewerkt tot in het allerkleinste, saaiste detail. Biologisch bepaalde powerlevels voor de force, meetbaar met een bloedtest(!). Een strak geleide Jedi-organisatie, met een enorm hoofdkantoor. Een gedetailleerde politieke machtsstructuur met interne complotten. Een slechterik die 20 jaar lang achterkamertjesoverleg moest voeren om uiteindelijk de macht te kunnen grijpen. Enzovoorts.

Hierdoor werd de verwachting gecreëerd dat alles in het Star Wars universum volgend een precieze logica verloopt. En die logica mag niet meer geschonden worden.

Een evil dude op een troon kan niet meer. Als schurk heb je nu ineens een ‘backstory’ nodig, die precies verklaart waar je vandaan komt. En om talent te hebben voor de Force moet je kennelijk uit een vooraanstaand adellijk Jedi-geslacht stammen, want anders is het volgens de regels ‘onlogisch’ dat je zo goed bent.

En dan de force zelf. Met een paranormale link tussen jouw geest en de fundamentele kracht van universum zelf zijn de mogelijkheden oneindig. Maar door de prequels is de force gereduceerd tot het hebben van visioenen en dingen laten zweven. Al het andere is ineens ‘vergezocht’. Een telepathische band smeden tussen twee mensen? Een projectie van jezelf op een andere planeet? Jezelf naar een object bewegen, in plaats van andersom? Raar hoor!

Ik vind het juist heerlijk dat the Last Jedi alles op de schop gooit. Luke wijst er ook op dat de force veel meer is dan zwevende dingen. En stond er ook niet in de Jedi-documentatie dat force lightning alleen voor de Sith was? Yoda heeft daar lekker schijt aan.

(Al die politieke backstory was niet eens nodig om uit te leggen hoe de Emperor de macht kon grijpen. Je kunt ook prima uitleggen hoe Hitler aan de macht kwam, zonder op alle wetswijzigingen en stemrondes van het toenmalige parlement in te gaan. Ook het verhaal van Anakin had simpeler gekund. Aan Luke in Return of the Jedi zie je ook dat een innerlijke strijd met de darkside niet zo heel gecompliceerd hoeft te zijn.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Brandaris01 op 20-12-2017 16:11:21 ]
  woensdag 20 december 2017 @ 14:53:09 #226
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175865924
Een hekel aan de prequels valt toch wel mee?
Veel mensen vinden ze minder, maar echt een hekel zou ik het toch niet willen noemen?

Alleen episode 1 vindt zo ongeveer iedereen echt kut.

Om eerlijk te zijn vind ik het allemaal leuke films. Het acteerwerk is niet overal even fantastisch, maar het idee om de jedi in volle glorie te zien vond ik geweldig.
Ook episode 1 vond ik een fijne film. Jar Jar Binks was kut, maar ja die nemen we dan maar even voor lief. En er waren nog wel wat dingetjes, maar ook als ik besluit om ze allemaal nog een keer te kijken gaat episode 1 gewoon mee.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_175865926
quote:
14s.gif Op woensdag 20 december 2017 11:46 schreef Ceased2Be het volgende:
Zag deze gisteren voorbij komen, een recensie van EP VI toen deze net uitkwam.

[ afbeelding ]
Of The Empire Strikes Back, die is ook pas veel later als de beste Star Wars film uitgeroepen:
quote:
“The Empire Strikes Back is not a truly terrible movie. It’s a nice movie. It’s not, by any means, as nice as Star Wars. It’s not as fresh and funny and surprising and witty, but it is nice and inoffensive and, in a way that no one associated with it need be ashamed of, it’s also silly. Attending to it is a lot like reading the middle of a comic book. It is amusing in fitful patches but you’re likely to find more beauty, suspense, discipline, craft and art when watching a New York harbor pilot bring the Queen Elizabeth 2 into her Hudson River berth, which is what The Empire Strikes Back most reminds me of. It’s a big, expensive, time-consuming, essentially mechanical operation. The Empire Strikes Back is about as personal as a Christmas card from a bank.”

“(T)hey assure us that their latest offering is only episode five in a nine-part saga and that although we haven’t yet had the first three parts they will all reach us in good time. There is talk of trilogies and myths and legends as if the enterprise had classical aspirations. Meanwhile what we get on the screen is the usual emphatic pride in machinery and paucity of characterisation that marks so much space fiction. Who are these people? What are they up to? Why is it so hard to care what happens to them? If you ever saw and committed to memory Star Wars such questions may seem naively exacting, since this episode reintroduces many of the figures and fantasies from the earlier film.”

http://www.starwars.com/n(...)ack-original-reviews
pi_175866062
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:53 schreef Komakie het volgende:
Een hekel aan de prequels valt toch wel mee?
Veel mensen vinden ze minder, maar echt een hekel zou ik het toch niet willen noemen?

Alleen episode 1 vindt zo ongeveer iedereen echt kut.

Om eerlijk te zijn vind ik het allemaal leuke films. Het acteerwerk is niet overal even fantastisch, maar het idee om de jedi in volle glorie te zien vond ik geweldig.
Ook episode 1 vond ik een fijne film. Jar Jar Binks was kut, maar ja die nemen we dan maar even voor lief. En er waren nog wel wat dingetjes, maar ook als ik besluit om ze allemaal nog een keer te kijken gaat episode 1 gewoon mee.
Volledig mee eens, ik erken wel de kritiekpunten van de criticasters. Maar ik geniet nog altijd van alle prequels, het blijft gewoon Star Wars natuurlijk.

Overigens is het ook zo dat de mensen die negatiever zijn over bepaalde films, veel meer aandacht opeisen dan de mensen die er wel tevreden mee zijn. Dat zorgt in veel gevallen ook voor een vertekend beeld, zie de userscore van RT/Metacritic voor zover zoiets al iets waard was met duizenden 0'en en 1'en... :9
pi_175866133
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:53 schreef Komakie het volgende:
Een hekel aan de prequels valt toch wel mee?
Veel mensen vinden ze minder, maar echt een hekel zou ik het toch niet willen noemen?

Okay, misschien valt dat ook wel mee. Punt is dat ze veel invloed hebben gehad op wat wij van een Star Wars film verwachten.
pi_175866552
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:53 schreef Komakie het volgende:
Een hekel aan de prequels valt toch wel mee?
Veel mensen vinden ze minder, maar echt een hekel zou ik het toch niet willen noemen?

Alleen episode 1 vindt zo ongeveer iedereen echt kut.
Nou ja, iedereen die met de OT is opgegroeid. Heb er veel van onder de 20 gesproken die de PT gewoon goed vinden (die podraces, jar jar is lache!) En die hebben moeite met de OT door de andere pacing, dat het ineens zoveel ouder aanvoelt etc. heel ander referentiekader.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175866726
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:53 schreef Komakie het volgende:
Een hekel aan de prequels valt toch wel mee?
Veel mensen vinden ze minder, maar echt een hekel zou ik het toch niet willen noemen?

Alleen episode 1 vindt zo ongeveer iedereen echt kut.

Om eerlijk te zijn vind ik het allemaal leuke films. Het acteerwerk is niet overal even fantastisch, maar het idee om de jedi in volle glorie te zien vond ik geweldig.
Ook episode 1 vond ik een fijne film. Jar Jar Binks was kut, maar ja die nemen we dan maar even voor lief. En er waren nog wel wat dingetjes, maar ook als ik besluit om ze allemaal nog een keer te kijken gaat episode 1 gewoon mee.
Ik vind episode I eigenlijk best leuk, op Anakin na. Maar misschien is dat een wat nostalgische gedachte, ik was toen nog wat jong.
pi_175866847
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:34 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik vind episode I eigenlijk best leuk, op Anakin na. Maar misschien is dat een wat nostalgische gedachte, ik was toen nog wat jong.
Ik vind II ook nog wel leuk op Anakin na. :P
Elke scene met die gozer krommen m'n tenen verder.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 20 december 2017 @ 18:58:59 #233
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_175871649
Ik zou admiral Holdo doen
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_175871800
Ik zou zover durven gaan, te zeggen dat ik de PT haat. Ik kijk starwars jaarlijks, in mijn optiek zijn de prequels noncanon en horen ze niet bij starwars en die kijk ik dus ook niet. Heb ze allemaal in de bios gezien en later nog eens op dvd maar het blijven teleurstellende, langdradige films met slecht acteerwerk.

Volgorde om te kijken is momenteel:
R1, anh, esb, rotj, tfa, tlj.
pi_175871976
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:04 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ik zou zover durven gaan, te zeggen dat ik de PT haat. Ik kijk starwars jaarlijks, in mijn optiek zijn de prequels noncanon en horen ze niet bij starwars en die kijk ik dus ook niet. Heb ze allemaal in de bios gezien en later nog eens op dvd maar het blijven teleurstellende, langdradige films met slecht acteerwerk.

Volgorde om te kijken is momenteel:
R1, anh, esb, rotj, tfa, tlj.
Volgorde om te kijken is gewoon 1,2,3,r1, 4,5,6,7,8 en niet zo huilen :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_175872064
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:10 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Volgorde om te kijken is gewoon 1,2,3,r1, 4,5,6,7,8 en niet zo huilen :D
Jij mag ze gerust zo kijken, voor mij blijft het noncanon, verder niet zeiken.
pi_175872291
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:10 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Volgorde om te kijken is gewoon 1,2,3,r1, 4,5,6,7,8 en niet zo huilen :D
Dan wordt je teveel gespoilerd. :)

Volgorde is R1, IV, V, (I), II, III, VI, VII, VIII.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Public Relations / Redactie Film woensdag 20 december 2017 @ 19:22:02 #238
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_175872387
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan wordt je teveel gespoilerd. :)

Volgorde is R1, IV, V, (I), II, III, VI, VII, VIII.
Toch adviseer ik mensen die nog nooit gekeken hebben te beginnen met TFA en TLJ. Als ze die tof vinden, kunnen ze de Machete Order gaan doen.
pi_175878691
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:04 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ik zou zover durven gaan, te zeggen dat ik de PT haat. Ik kijk starwars jaarlijks, in mijn optiek zijn de prequels noncanon en horen ze niet bij starwars en die kijk ik dus ook niet. Heb ze allemaal in de bios gezien en later nog eens op dvd maar het blijven teleurstellende, langdradige films met slecht acteerwerk.

Volgorde om te kijken is momenteel:
R1, anh, esb, rotj, tfa, tlj.
De prequels te slecht vinden, maar wel Rogue Yawn in de lijst opnemen :')
  donderdag 21 december 2017 @ 09:59:18 #240
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175886818
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:34 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik vind episode I eigenlijk best leuk, op Anakin na. Maar misschien is dat een wat nostalgische gedachte, ik was toen nog wat jong.
Anakin vind ik dan nog minder tenenkrommend dan Jar Jar. Maar eigenlijk vind ik het gewoon een leuke film.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:41 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik vind II ook nog wel leuk op Anakin na. :P
Elke scene met die gozer krommen m'n tenen verder.
Ja inderdaad. Wat een drama was dat. Terwijl ik hem in Looper gezien heb en daarin was hij nog niet eens zo slecht. Die emo, verongelijkte jongen spelen was gewoon te erg.
Het enige stukje dat ik goed vind, is zoals hij aan het einde van ROTS is. Dan is hij een en al slecht. Dat doet hij wel aardig.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 21 december 2017 @ 09:59:41 #241
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175886824
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:58 schreef YourCaptor het volgende:
Ik zou admiral Holdo doen
Ik kende haar ergens van.
Blijkt zij die vrouw te zijn van Jurassic Park. De eerste.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_175886872
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 09:59 schreef Komakie het volgende:

[..]

Anakin vind ik dan nog minder tenenkrommend dan Jar Jar. Maar eigenlijk vind ik het gewoon een leuke film.
Dafuq? Jar Jar is irritant en alleen leuk als je 5 of jonger bent... Maar Jake Lloyd kan echt totaal niet acteren. Op geen enkel moment geloof ik dat het iets anders is dan een kind die wat tekst opdreunt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 december 2017 @ 10:02:39 #243
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_175886894
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 09:59 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik kende haar ergens van.
Blijkt zij die vrouw te zijn van Jurassic Park. De eerste.
In die casinostad heb je die achtervolging op die beesten. Daar ergens zie je ook een glas met drank staan, waar dan de kudde komt aanrennen en je dus het water ziet trillen. Vast geen toeval... ;)
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_175886948
Overigens is het niet de eerste keer dat Luke z'n lasersword ( :P ) weggooide in TLJ... Hij deed het ook in RotJ. Iets wat Adam Savage zei in zijn review...
  donderdag 21 december 2017 @ 10:15:15 #245
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_175887130
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 10:01 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dafuq? Jar Jar is irritant en alleen leuk als je 5 of jonger bent... Maar Jake Lloyd kan echt totaal niet acteren. Op geen enkel moment geloof ik dat het iets anders is dan een kind die wat tekst opdreunt.
Klopt.
Kun je na gaan hoe erg ik Jar Jar vind :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 21 december 2017 @ 16:28:46 #246
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_175895076
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 09:59 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik kende haar ergens van.
Blijkt zij die vrouw te zijn van Jurassic Park. De eerste.
Ja en toen vond ik het niets, maar ze is mooi opgedroogd vind ik.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_175895433
http://www.ign.com/articl(...)ins-snokes-big-scene

quote:
“And ultimately Snoke was not built up in the last movie,” Johnson reminds us. “He was built up with fan theories since the last movie. The truth is Snoke has a couple of very brief scenes in the last film. And I love fan theories by the way. I don’t want to just poo-poo them. I think that’s an important part of Star Wars fandom and I think it’s really fun to think about where these people came from, but the truth is in terms of Snoke’s actual place in this movie, it’s much more similar to the Emperor’s place in the original trilogy.”

“It’s not about where he comes from. It’s not about his backstory. He is the guy behind the guy, and I think he plays out his part in this movie as is appropriate.”
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175905671
quote:
Spotted by an eagle-eyed Reddit user and confirmed by /Film’s Peter Sciretta’s digital copy of the magazine, the entry on Snoke reveals that he “has trained Kylo Ren and at least one other apprentice.” It’s possible that this magazine entry was published before the film came out and contains information that was ultimately cut from the movie or saved for a later revelation, but because Star Wars Insider Magazine is officially circulated by Lucasfilm, we’re accepting this as canon.

http://www.slashfilm.com/snoke-apprentice/
pi_175914125
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 22 december 2017 @ 08:24:34 #250
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175914155
quote:
Dubieus.
Snoke gaf Kylo Ren het bevel om zijn vader te vermoorden?

Volgens mij was dit een samenloop van omstandigheden en geen groot plan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175914346
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 08:24 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dubieus.
Snoke gaf Kylo Ren het bevel om zijn vader te vermoorden?

Volgens mij was dit een samenloop van omstandigheden en geen groot plan.
Hij zei 'confront' dat kan op vele manieren aflopen, maar een expliciete kill-order was het niet. Niet in de film en niet in de novelization.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175917027
Gister voor de tweede keer geweest. Was weer mooi. Ook genoten van al die heerlijk overdreven acterende Britse schurken. Hux is geweldig. En zijn onderknuppel ook :) (Vyvian van the Young Ones)

quote:
Eens!

Maar hebben mensen het nu serieus over een 'ruined childhood?'. Bij die woorden denk ik eerder aan misbruik, echtscheiding, ongelukken. Of een échte oorlog in je moederland.

Heel wat anders dan een film die verkeerd gevallen is. Beetje perspectief, mensen. :')
pi_175926977
quote:
Die haal ik hier net uit de brievenbus
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  FOK!fotograaf vrijdag 22 december 2017 @ 18:37:22 #255
364681 over_hedge
pi_175927895
Die resistance bombers zijn wel een beetje dom ontworpen. Met luiken alsof je nog in ww2 bent. En maar 1 knop die het open kan maken :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 december 2017 @ 19:37:58 #256
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_175929311
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 18:37 schreef over_hedge het volgende:
Die resistance bombers zijn wel een beetje dom ontworpen. Met luiken alsof je nog in ww2 bent.
het is dan ook "a long time a go in a galaxy far. far away..."
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!fotograaf vrijdag 22 december 2017 @ 19:39:00 #257
364681 over_hedge
pi_175929339
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 19:37 schreef Tokus het volgende:

[..]

het is dan ook "a long time a go"
Ja dus? :P Kunnen ze daarom niet een iets betere oplossing bedenken dan deze rare bombers? Maar ondertussen wel een hele planeet ombouwen tot een wapen :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_175929433
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 17:52 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Die haal ik hier net uit de brievenbus
Nice ^O^
pi_175938843
Best een kontfilm met enorme cringe dialogen en wanstaltige acteerprestaties...

[ Bericht 28% gewijzigd door Nielsch op 23-12-2017 01:31:56 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 23 december 2017 @ 05:18:04 #260
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_175939839
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 01:12 schreef Nielsch het volgende:
Best een kontfilm met enorme cringe dialogen en wanstaltige acteerprestaties...
Klopt.

Maar ja, Star Wars O+
  zaterdag 23 december 2017 @ 11:38:58 #261
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175942466
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 01:12 schreef Nielsch het volgende:
Best een kontfilm met enorme cringe dialogen en wanstaltige acteerprestaties...
Writing star wars dialogue isn't like dusting crops, boy. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175942636
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 01:12 schreef Nielsch het volgende:
Best een kontfilm met enorme cringe dialogen en wanstaltige acteerprestaties...
Valt allemaal wel mee, kwalitatief nog altijd beter dan 75% van de films die in de bioscoop komen.
pi_175942828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:49 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Valt allemaal wel mee, kwalitatief nog altijd beter dan 75% van de films die in de bioscoop komen.
Alsof dat mij boeit kerel. Dit was voor een SW film gewoon kont. Ze moeten deze schrijvers en andere medewerkers ontslaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175942902
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Alsof dat mij boeit kerel. Dit was voor een SW film gewoon kont. Ze moeten deze schrijvers en andere medewerkers ontslaan.
Wat was er dan 'kont' aan?
pi_175942952
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:04 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Wat was er dan 'kont' aan?
De dialogen, de slapstick, de plotholes, de vreselijk houterige acteerprestaties van sommige acteurs, de extreem voorspelbare terugkeer van Luke en ik vond de settings erg magertjes vergeleken met andere SW films. Het was niet allemaal kut maar al met al had dit echt veel beter gekund.

5,5 / 10... net aan voldoende.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175943050
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De dialogen, de slapstick, de plotholes, de vreselijk houterige acteerprestaties van sommige acteurs, de extreem voorspelbare terugkeer van Luke en ik vond de settings erg magertjes vergeleken met andere SW films. Het was niet allemaal kut maar al met al had dit echt veel beter gekund.

5,5 / 10... net aan voldoende.
Elke film kan beter, dus dat is al een non-argument. Maar een aantal punten kan ik wel begrijpen, maar dat hoeft de film niet perse slechter te maken voor anderen.

Welke plot holes? De achtergrond van Snoke etc is geen plot hole btw. Wat vond je dan extreem voorspelbaar aan de terugkeer van Luke?
pi_175943076
kyle_newman twitterde op zaterdag 23-12-2017 om 02:46:21 The light from Vice Admiral Holdo’s maneuver — blasting through Snoke’s Supremacy at lightspeed — is finally reachi… https://t.co/SxVaFQNhfk reageer retweet
pi_175943129
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:15 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Elke film kan beter, dus dat is al een non-argument. Maar een aantal punten kan ik wel begrijpen, maar dat hoeft de film niet perse slechter te maken voor anderen.

Welke plot holes? De achtergrond van Snoke etc is geen plot hole btw. Wat vond je dan extreem voorspelbaar aan de terugkeer van Luke?
Wat was er niet voorspelbaar aan het feit dat Luke toch nog het verzet ging helpen nadat ie de hele film riep dat ie er klaar mee was? Hou op zeg.

Plothole? Nouja dat TFO schip had genoeg vuurkracht om al die escape pods kapot te blasten, maar natuurlijk haalt die ene pod met Leia en de rest weer de planeet. Klein voorbeeldje, zo zat de hele film vol met dit soort goedkoop schrijfwerk.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175943283
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat was er niet voorspelbaar aan het feit dat Luke toch nog het verzet ging helpen nadat ie de hele film riep dat ie er klaar mee was? Hou op zeg.

Plothole? Nouja dat TFO schip had genoeg vuurkracht om al die escape pods kapot te blasten, maar natuurlijk haalt die ene pod met Leia en de rest weer de planeet. Klein voorbeeldje, zo zat de hele film vol met dit soort goedkoop schrijfwerk.
Luke wilde ook pas helpen nadat hij met Yoda had gesproken, toen had hij vrede genomen zijn keuzes. Prima dat hij dan op zo'n manier eindigt. Luke is gewoon ouder geworden en sluit ook precies aan op TFA wat dat betreft. Dat hij niet meer wil/durft te helpen is ook logisch op basis van de flashbacks, hij heeft uiteindelijk dus de perfecte tussenweg gekozen door als force projection terug te komen.

Dat voorbeeld wat je noemt is geen plot hole. Maar jij had dus verwacht dat ze Leia/Poe/C3PO etc even uit de lucht zouden schieten? :') Zelfs Game of Thrones zou dat niet doen :9
pi_175943392
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:35 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Luke wilde ook pas helpen nadat hij met Yoda had gesproken, toen had hij vrede genomen zijn keuzes. Prima dat hij dan op zo'n manier eindigt. Luke is gewoon ouder geworden en sluit ook precies aan op TFA wat dat betreft. Dat hij niet meer wil/durft te helpen is ook logisch op basis van de flashbacks, hij heeft uiteindelijk dus de perfecte tussenweg gekozen door als force projection terug te komen.

Dat voorbeeld wat je noemt is geen plot hole. Maar jij had dus verwacht dat ze Leia/Poe/C3PO etc even uit de lucht zouden schieten? :') Zelfs Game of Thrones zou dat niet doen :9
Nee natuurlijk had ik dat niet verwacht maar het had makkelijk gekund en vanuit het perspectief van TFO was dat ook logisch geweest. Ik vind dat zeker wel een plothole.

En nu heb ik dit prutswerk wel genoeg aandacht gegeven. Prettige dag nog!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175951043
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 01:12 schreef Nielsch het volgende:
Best een kontfilm met enorme cringe dialogen en wanstaltige acteerprestaties...
De andere 7 films niet gezien? Geen enkele SW film is goed geacteerd. En de dialogen waren altijd al super cliché.
  zaterdag 23 december 2017 @ 18:45:07 #272
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175952368
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:51 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De andere 7 films niet gezien? Geen enkele SW film is goed geacteerd. En de dialogen waren altijd al super cliché.
TFA was op zich wel okay geacteerd. En bij de prequels had je nog McGregor en McDiarmid die wat moeite deden. Bij de originele trilogie... mja, je had wat semi-gepensioneerde acteurs zoals Guinness of Cushing die ongeïnteresseerd en op automatische piloot het niveau ietwat omhoog trokken. Misschien leverde Frank Oz daar wel de beste prestatie van de trilogie.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 23 december 2017 @ 20:12:52 #273
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_175954377
Gister gezien, vond m best wel goed eigenlijk. Veel twists die ik toch niet aan had zien komen. Leuke humor, maar niet te veel, etc. Enige waar ik benieuwd naar ben is hoe ze de dood van Carrie Fisher gaan benoemen in deel 9, gezien ze daar geen scenes meer voor heeft opgenomen voor zover ik online tegen kom.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zaterdag 23 december 2017 @ 22:55:47 #274
18653 crew  D.
pi_175960141
Voor de liefhebber

The Toys That Made Us (TV Series 2017– ) - IMDb

Eerst aflevering over Star Wars. Geweldig _O_
pi_175967101
Interessante video:

Schijnbaar is het script van TLJ (deels) al geschreven vóór TFA uit kwam...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 december 2017 @ 11:26:11 #276
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_175967437
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:08 schreef RvLaak het volgende:
Interessante video:

Schijnbaar is het script van TLJ (deels) al geschreven vóór TFA uit kwam...
Het lijkt me wel zo handig dat ze ten tijde van TFA al wisten waar TLJ grofweg over moest gaan.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_175967706
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Gister gezien, vond m best wel goed eigenlijk. Veel twists die ik toch niet aan had zien komen. Leuke humor, maar niet te veel, etc. Enige waar ik benieuwd naar ben is hoe ze de dood van Carrie Fisher gaan benoemen in deel 9, gezien ze daar geen scenes meer voor heeft opgenomen voor zover ik online tegen kom.
Gewoon beginnen met haar begrafenis?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 december 2017 @ 11:57:28 #278
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_175968051
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:42 schreef Typisch het volgende:

[..]

Gewoon beginnen met haar begrafenis?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_175969868
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:08 schreef RvLaak het volgende:
Interessante video:

Schijnbaar is het script van TLJ (deels) al geschreven vóór TFA uit kwam...
De executive van Disney was het script aan het lezen onderweg naar de première van tfa.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 24 december 2017 @ 13:52:34 #280
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_175970495
Ik wil echt graag weten wat de rode draad is dat ze bedacht hebben voor tfa.
Ik kan het niet geloven dat er 3 losse draadjes aan elkaar geplakt zijn.
Je moet toch voor tfa weten wat het einde is van 3de Star Wars film mag je hopen.
pi_175970522
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:52 schreef KingRadler het volgende:
Ik wil echt graag weten wat de rode draad is dat ze bedacht hebben voor tfa.
Ik kan het niet geloven dat er 3 losse draadjes aan elkaar geplakt zijn.
Je moet toch voor tfa weten wat het einde is van 3de Star Wars film mag je hopen.
Het script voor TLJ was nagenoeg klaar op de dag dat TFA in premiere ging (Disney execs konden het toen al lezen), Ryan Johnson en JJ Abrams hebben overleg gehad en Abrams is zelfs executive producer van TLJ. Qua draad zal het wel goed zitten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175987367
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Het script voor TLJ was nagenoeg klaar op de dag dat TFA in premiere ging (Disney execs konden het toen al lezen), Ryan Johnson en JJ Abrams hebben overleg gehad en Abrams is zelfs executive producer van TLJ. Qua draad zal het wel goed zitten.
Is JJ in staat om allemaal losse draadjes samen te voegen op een coherente manier? Lost was voor velen niet heel erg een succes...
pi_175988617
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:52 schreef KingRadler het volgende:
Ik wil echt graag weten wat de rode draad is dat ze bedacht hebben voor tfa.
Ik kan het niet geloven dat er 3 losse draadjes aan elkaar geplakt zijn.
Je moet toch voor tfa weten wat het einde is van 3de Star Wars film mag je hopen.
ik neem aan dat ze het globale verhaal van de gehele nieuwe trilogie al in hun hoofd hadden toen ze begonnen met the force awakens. lijkt me sterk dat ze pas gaan bedenken wat er in de volgende film gebeurt nadat er eentje af is.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_175989820
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 09:47 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Is JJ in staat om allemaal losse draadjes samen te voegen op een coherente manier? Lost was voor velen niet heel erg een succes...
Echt veel losse draadjes zijn er niet op dit moment. Denk dat ze redelijk 'schoon' aan Episode IX kunnen beginnen.
pi_175991443
Leis kan toch ook gewoon een pak en helm ala vader aan, onherkenbaar en stemvervorming en ze kan door.
pi_175992351
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 09:47 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Is JJ in staat om allemaal losse draadjes samen te voegen op een coherente manier? Lost was voor velen niet heel erg een succes...
Denk dat jj al heel wat mee heeft gekregen en hij is niet de enige die schrijft natuurlijk.
En zoveel losse eindjes zijn er niet. Alleen Leia moet wat mee gedaan worden maar dat komt niet door de gebeurtenissen in de film.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 25 december 2017 @ 14:28:27 #287
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175993372
Als ze hadden geweten wat ze niet hadden kunnen weten, dan hadden ze Leia en Holdo kunnen switchen. Leia die zich opoffert en Holdo die dan de leiding krijgt. Holdo leek me eerlijk gezegd ook competenter dan Leia.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175993857
quote:
99s.gif Op maandag 25 december 2017 14:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als ze hadden geweten wat ze niet hadden kunnen weten, dan hadden ze Leia en Holdo kunnen switchen. Leia die zich opoffert en Holdo die dan de leiding krijgt. Holdo leek me eerlijk gezegd ook competenter dan Leia.
Of die belachelijke deus ex machina toen de brug werd opgeblazen met Leia erbij.
  maandag 25 december 2017 @ 16:31:57 #289
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175995505
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 12:59 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Leis kan toch ook gewoon een pak en helm ala vader aan, onherkenbaar en stemvervorming en ze kan door.
Goed idee eigenlijk. Beter dan CGI, wat mij betreft. :)
Enhaar ruimtewandeling is een prima excuus.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Public Relations / Redactie Film woensdag 27 december 2017 @ 19:12:10 #290
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_176049169
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 09:47 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Is JJ in staat om allemaal losse draadjes samen te voegen op een coherente manier? Lost was voor velen niet heel erg een succes...
JJ Abrams was ná de pilot eigenlijk al niet meer betrokken bij Lost. Damon Lindelof nam het stokje over als showrunner. Abrams heeft alleen nog de eerste aflevering van seizoen 3 geregisseerd.

JJ Abrams heeft echter met Alias wél bewezen dat die de mystery box niet echt bevredigend kan vullen. Ik denk ook niet dat Abrams de juiste keuze is voor de mogelijke afsluiter van de Saga.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 december 2017 @ 19:22:09 #291
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_176049506
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 19:12 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

JJ Abrams was ná de pilot eigenlijk al niet meer betrokken bij Lost. Damon Lindelof nam het stokje over als showrunner. Abrams heeft alleen nog de eerste aflevering van seizoen 3 geregisseerd.

JJ Abrams heeft echter met Alias wél bewezen dat die de mystery box niet echt bevredigend kan vullen. Ik denk ook niet dat Abrams de juiste keuze is voor de mogelijke afsluiter van de Saga.
Abrams was bij Alias ook niet tot het eind betrokken, he. In ieder geval niet als schrijver of regisseur.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 28 december 2017 @ 11:31:29 #292
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176067540
Straks even doornemen, ik vond de film dikke prima en ga zaterdag weer.
quote:
99s.gif Op maandag 25 december 2017 14:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als ze hadden geweten wat ze niet hadden kunnen weten, dan hadden ze Leia en Holdo kunnen switchen. Leia die zich opoffert en Holdo die dan de leiding krijgt. Holdo leek me eerlijk gezegd ook competenter dan Leia.
Ik hoopte erop...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 28 december 2017 @ 17:49:30 #293
192592 SureD1
------------------------------
pi_176079764
Zo, net geweest, prima film, snap het gezeur ook niet.

This is not going to go the way you think - prima belofte, waargemaakt. De verhaallijn heeft zich eindelijk losgemaakt van het flinterdunne cliché-verhaal van de strijd tussen goed en kwaad. Ben benieuwd waar JJ het heen brengt.
  donderdag 28 december 2017 @ 19:23:06 #294
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_176082355
Ik vond hem geslaagd, maar vind bepaalde kritieken wel terecht.

Vrijwel alle grappen kwamen op verkeerde momenten (los van of het al dan niet goede grappen waren, waarbij ik meestal voor "absoluut niet" zou gaan) en die Casino-planeet was een flashback naar de allersufste momenten van de prequels.

Ik kan zelfs niet beweren dat ik die onderdelen gewoon wat minder vond, maar dat ze mij persoonlijk niet echt stoorden, want dat was wel het geval, ik vond echt alles aan Canto Bight slecht: de vormgeving van de planeet, het bespottelijke "red de dieren" subplotje, de naar Star Wars normen erbarmelijke CGI, de bijzonder lame introductie van die DJ, de zeer duidelijke ondertoon van "Finn interesseert me echt geen zak, maar hij moet iets doen in de film, dus dan maar dit" en een eerste stap in de omvorming van BB-8 van schattig, ondersteunend robotje naar superheldrobot die alles kan, wat in de prequels ook al vreselijk was toen ze dat met R2-D2 deden.

Desalniettemin heb ik veel respect voor de ongenuanceerde fuck you van Johnson aan een bepaalde type Star Wars fanboy (niet alle fans, enkel een onderdeeltje van de fanbase), heb ik veel waardering voor wat hij wil doen en heb ik een sterk vermoeden dat mijn minpunten onderdelen zijn die aan Johnson werden opgedrongen en dat hij dat, wederom ongenuanceerd, weigert te verbergen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 29 december 2017 @ 00:10:43 #295
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_176095491
quote:
99s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond hem geslaagd, maar vind bepaalde kritieken wel terecht.

Vrijwel alle grappen kwamen op verkeerde momenten (los van of het al dan niet goede grappen waren, waarbij ik meestal voor "absoluut niet" zou gaan)

Sorry, maar in Thor: Ragnarok vond iedereen de humor geweldig en nu is het ineens 'not done'. Mensen lullen elkaar maar na maar vormen zelf geen mening meer. Het internet verpest het en dat maakt de heisa rondom Star Wars meer dan duidelijk.

PS: niet persoonlijk op jou, maar op een breder publiek gericht. Ik heb jou alleen gequote.
  vrijdag 29 december 2017 @ 01:48:42 #296
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_176098026
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 00:10 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Sorry, maar in Thor: Ragnarok vond iedereen de humor geweldig en nu is het ineens 'not done'. Mensen lullen elkaar maar na maar vormen zelf geen mening meer. Het internet verpest het en dat maakt de heisa rondom Star Wars meer dan duidelijk.
Ik vond Thor: Ragnarok niet meteen een geweldige film. Verder zie ik niet in waarom humor plots not done zou zijn, het gaat enkel over de manier waarop. Er is een verschil tussen een geslaagde grap op een geschikt moment en een overbodige, geforceerde grap op een moment dat eigenlijk een dramatisch gewicht moet hebben. In TFA was dat 10 keer beter uitgebalanceerd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 29 december 2017 @ 07:39:44 #297
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176099489
Bijna alle grappen vond ik in TLJ erg goed getimed anders. Ook zeer des SW.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176105539
Slechte film. Zoveel inconsistentie en slechte verhaallijnen. Bizar.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 29 december 2017 @ 12:25:20 #299
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_176105697
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:11 schreef HeatWave het volgende:
Snoke was ook gewoon een opvulkarakter, iemand die door Kylo Ren vermoord moest worden zodat hij met geweld de macht over kon nemen.
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 18:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het punt is dat Snoke een hol karakter is. Eerst wordt hij gepresenteerd als de 'ultimate bad guy', vervolgens wordt hij gedood zonder dat hij enige noemenswaardige ontwikkeling heeft doorgemaakt of dat we weten waar hij vandaag komt of wat zijn motieven zijn.

Zo plat als een dubbeltje.
Deze en andere discussiepunten van Snoke:

"I sense Kylo Ren reaching for his lightsaber, his fingers touching the switch to deal with his greatest enemy" (pas ééns gezien, dus hou me ten goede

Snoke wist het zoals Ash wist wat hij deed in Alien.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:56 schreef lesleyyb het volgende:
ben ik nou de enige die zich afvraagt waarom de rebellion de y-wings met proton torpedo's zou vervangen door een veel tragere en loggere bommenwerper? de x-wings werken blijkbaar nog prima, dus het lijkt me sterk dat het veroudering van techniek was
Iets met hoeveelheid denk ik. Die dingen zagen er met een reden zo log uit. (Mooie WWII B-17 referentie overigens, ook met alle fighters eromheen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Skull-splitter op 29-12-2017 12:42:04 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_176105970
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 12:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Slechte film. Zoveel inconsistentie en slechte verhaallijnen. Bizar.
:O

Zoals?
pi_176106339
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 12:35 schreef lord_bono het volgende:

[..]

:O

Zoals?
Zoals vind de mastercoder die je zo kan herkennen:


Alles daaraan was kut, van het nodig hebben van een mastercoder, tot het vinden en alles er tussen in aan toe. Oh ja en dan daarna nog het daadwerkelijk toepassen... wat een kutfilm.

En daarvoor in de film
Die bombers. Hoe werkt dat uberhaupt?
En dat dat één minischipje alle boordkanonen 1 voor 1 kapot schieten... wat kut.

Oh ja en het einde. Wat kut! Die kapitein, wat een wijf... en dan dat schip als zelfmoord raket gebruiken. Wat verassend zeg...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')