Een playlist wil nog niet zeggen dat er een nummer kan zijn die je naar eigen zeggen iets te vaak gehoord hebt of op dat moment even geen trek in hebt. (stemming), of toch niet zo leuk vind daar haalt zelfs een eigen gemaakte playlist namelijk geen rekening mee.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:09 schreef Tyr80 het volgende:
Op nieuwere telefoons schijn je een playlist aan te kunnen maken.
Vind het ook betutteling, maar blijkbaar kunnen jullie je zonder wetgeving niet verantwoordelijk gedragen in het verkeer, dus liever dit dan dat je straks onder m'n auto ligt eigenlijk ja.
Eens. Net als met een glaasje op achter het stuur gaan kruipen overigens. Maar wel terecht dat daar flinke boetes op staan.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:09 schreef Tyr80 het volgende:
Op nieuwere telefoons schijn je een playlist aan te kunnen maken.
Vind het ook betutteling, maar blijkbaar kunnen jullie je zonder wetgeving niet verantwoordelijk gedragen in het verkeer, dus liever dit dan dat je straks onder m'n auto ligt eigenlijk ja.
Skippen kan daarmee inderdaad, maar probeer er maar eens mee een nieuwe playlist/album op te zoeken. Benieuwd of je dat ook lukt.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:14 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Eens. Net als met een glaasje op achter het stuur gaan kruipen overigens. Maar wel terecht dat daar flinke boetes op staan.
Muziek in de oortjes heb ik dan nog wel eens op de fiets. Is ook wel gevaarlijk af en toe Naar volgende nummer skippen doe ik gewoon met afstandbediening in snoertje headset.
Knopje op het kabeltje van je oordopjes een idee?quote:Op donderdag 14 december 2017 15:11 schreef teenboy1 het volgende:
[..]
Een playlist wil nog niet zeggen dat er een nummer kan zijn die je naar eigen zeggen iets te vaak gehoord hebt of op dat moment even geen trek in hebt. (stemming), of toch niet zo leuk vind daar haalt zelfs een eigen gemaakte playlist namelijk geen rekening mee.
Ik vind een letterlijk genomen App verbod vooral heel krom, Appen mag niet, maar bellen wel? Daar moet je ook eerst voor op je scherm kijken dus wat is het verschil?
Niemand geeft iets om jouw gare telefoon, is jouw probleem.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:15 schreef teenboy1 het volgende:
[..]
Skippen kan daarmee inderdaad, maar probeer er maar eens mee een nieuwe playlist/album op te zoeken. Benieuwd of je dat ook lukt.
Bij mij werkt het niet eens goed, als ik druk op knop voor geluid harder gaat het geluid heel vaak juist zachter.
Ja alleen wie gaat bepalen wat waar onder valt, meneer agent?quote:Op donderdag 14 december 2017 15:19 schreef Odaiba het volgende:
Er is een verschil tussen je mobiel gebruiken en toch op het verkeer te letten en volledig in je mobiel te zitten en door te blijven trappen..
Dat is het probleem. Ik acht mijzelf goed geneog om dat zelf te bepalen, maar voor een agent is het natuurlijk een moment opnamen. Als hij een mobiel in je hand ziet tijdens fietsen wordt je aangehouden.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:20 schreef teenboy1 het volgende:
[..]
Ja alleen wie gaat bepalen wat waar onder valt, meneer agent?
Kinderen toch niet?, mag ik hopen.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:21 schreef Odaiba het volgende:
Ik acht mijzelf goed geneog om dat zelf te bepalen
Ja dan skip je geen nummers. Net als iemand zonder carkit geen mensen belt.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:19 schreef teenboy1 het volgende:
Knopje op kabeltje, zie vorige post. Heel veel koptefoons hebben die remote trouwens helemaal niet.
En is ook niet echt bedoeld voor structureelle bediening, maar meer als noodoptie. Het touchscreen blijft de hoofdbediening.
zodra je dingen op de fiets doet die niks met fietsen te maken hebben dan ben je al een gevaar op de wegquote:Op donderdag 14 december 2017 15:19 schreef Odaiba het volgende:
Er is een verschil tussen je mobiel gebruiken en toch op het verkeer te letten en volledig in je mobiel te zitten en door te blijven trappen..
Dus ook als je denkt aan lekkere wijven, of iets anders.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:23 schreef bonke het volgende:
[..]
zodra je dingen op de fiets doet die niks met fietsen te maken hebben dan ben je al een gevaar op de weg
En waarom doe je het zelf dan ook?quote:Op donderdag 14 december 2017 15:26 schreef Marsenal het volgende:
Is die fuckig playlist nou echt belangrijker dan je veiligheid in het verkeer? Ga langs de kant van de weg staan en kies een nieuwe playlist uit. Ga dan weer verder fietsen en wees niet verbaasd als je doodgereden wordt omdat je niks kan horen in het verkeer. Muziek op in het verkeer is ook gewoon gevaarlijk, en ik kan het weten, ik doe het zelf ook.
En nee, niet iedere koptelefoon kan die dingen die jij dan wilt, dan koop je maar een andere koptelefoon fucking verwend klotekind dat je er bent. Ik heb al eens iemand bijna doodgereden omdat die telefoon het belangrijkste op aarde is voor de gemiddelde puber, je zou je moet schamen met je klotetopic.
Ik ben blij dat ik geen radio luister.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:23 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ja dan skip je geen nummers. Net als iemand zonder carkit geen mensen belt.
Of je betaalt de boete, misschien is jou het dat wel waard om nooit een nummer te hoeven luisteren waar je even geen zin in hebt, mag ook he.
Tja eigen verandwoordelijkheid dat vind ik ervan, en in het geval van Kinderen ligt de verandwoordelijkheid bij de opvoeders.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:27 schreef Achterhoker het volgende:
Wat een kansloos land begint dit ook te worden. Iedereen maakt zich druk om onbelangrijke zaken en de grote problemen blijven onaangeroerd.
Omdat ik voor mezelf dan inschat dat het reëel is om het op dat moment te doen. Maar dat betekent niet dat ik me niet bewust er van ben hoe gevaarlijk het kan zijn.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:28 schreef teenboy1 het volgende:
[..]
En waarom doe je het zelf dan ook?
Als je het volume op maximaal hebt misschien. Ikzelf heb het volume altijd op een niveau dat ik zelfs het getik van de voetgangersverkeerslichten nog kan horen.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:26 schreef Marsenal het volgende:
Muziek op in het verkeer is ook gewoon gevaarlijk, en ik kan het weten, ik doe het zelf ook.
Straks een mobiel met spraakherkenning: volgende nummer, volgende nummer.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:26 schreef Marsenal het volgende:
Ik denk dat het verbod over het uberhaupt hanteren van een telefoon zal gaan. En dat je dus bij het scrollen in een playlistje je ook gewoon een boete krijgt.
Ikzelf gebruik doppen met 35dB isolatie (denk aan: https://www.google.nl/sea(...)igB&biw=1798&bih=970) Maar vergeet niet dat het ook gewoon afleid en daarin maakt volume niet per definitie verschil.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Als je het volume op maximaal hebt misschien. Ikzelf heb het volume altijd op een niveau dat ik zelfs het getik van de voetgangersverkeerslichten nog kan horen.
Ik fiets al jaren met mijn telefoon in de hand. Nooit een probleem geweest.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:23 schreef bonke het volgende:
[..]
zodra je dingen op de fiets doet die niks met fietsen te maken hebben dan ben je al een gevaar op de weg
Het maakt nogal een verschil of jij je omgeving kan horen of niet. Denk aan fietsbellen, scooters of eventuele hulpdiensten.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:34 schreef teenboy1 het volgende:
[..]
Ikzelf gebruik doppen met 35dB isolatie (denk aan: https://www.google.nl/sea(...)igB&biw=1798&bih=970) Maar vergeet niet dat het ook gewoon afleid en daarin maakt volume niet per definitie verschil.
Precies dit.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:17 schreef Jovatov het volgende:
Dan ga je toch even langs de kant stil staan als je een andere playlist op wil zetten?
Playlist verwisselen is echt niet minder gevaarlijk dan een appje sturen.
Ik hoop dat er fikse boetes opstaan als in ¤ 75,- als start en oplopend tot ¤ 1.000,- Ze mogen van mij dan ook gelijk een extra 1000 man in dienst nemen alias BOA's die dan op scooters gewoon op bepaalde tijdstippen gaan controleren en gewoon de boel aanhouden. En dan met name op de tijdstippen dat scholen/Universiteiten uitgaan of beginnen. En vooraf gewoon een aparte 'studenten' POV? aannemen waarin e.e.a. is vastgelegd inzake dit zodat het helemaal is dichtgespijkerd juridisch.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:05 schreef teenboy1 het volgende:
Hoe gaat dit verbod eruit zien? En muziek luisteren hoe zit het daarmee?
Ik App trouwens nooit op de fiets maar heb wel altijd muziek aan, maar om een nummertje te zoeken moet ik toch echt op het scherm kijken. Wordt dit dan ook als Appen gezien?
Zijn jullie trouwens voor of tegen dit verbod?
Ik hoop in ieder geval dat muziek toegestaan blijft want zonder is het zo saai op de fiets.
Wacht maar tot je een ouder moet gaan vertellen dat je net hun dochter hebt doodgereden. Dan krijgen de woorden 'onbelangrijke zaken' ineens een hele ander intonatie.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:27 schreef Achterhoker het volgende:
Wat een kansloos land begint dit ook te worden. Iedereen maakt zich druk om onbelangrijke zaken en de grote problemen blijven onaangeroerd.
Laat me raden; jij hebt geen kinderen.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:28 schreef teenboy1 het volgende:
Tja eigen verandwoordelijkheid dat vind ik ervan, en in het geval van Kinderen ligt de verandwoordelijkheid bij de opvoeders.
Het probleem is dat automobilisten automatisch aansprakelijk zijn wanneer ze een fietser aanrijden. Een fietser kan 's nachts zonder licht al append over de rijbaan zigzaggen; als je hem aanrijdt dan ben jij verantwoordelijk. Bekijk de verantwoordelijkheid van geval tot geval en het verantwoordelijkheidsbesef komt vanzelf. Een verbod is krankjorum.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:09 schreef Tyr80 het volgende:
Op nieuwere telefoons schijn je een playlist aan te kunnen maken.
Vind het ook betutteling, maar blijkbaar kunnen jullie je zonder wetgeving niet verantwoordelijk gedragen in het verkeer, dus liever dit dan dat je straks onder m'n auto ligt eigenlijk ja.
Daarom is het belangrijk dat ouders hun kinderen verantwoordelijkheidsbesef bijbrengen. Je kunt niet alles vangen in regels en verboden. Sterker nog: dat moet je niet willen. Regels zorgen er alleen maar voor dat men niet meer nadenkt. http://www.fietsberaad.nl(...)r-19-sharedspace.pdfquote:Op dinsdag 26 december 2017 04:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wacht maar tot je een ouder moet gaan vertellen dat je net hun dochter hebt doodgereden. Dan krijgen de woorden 'onbelangrijke zaken' ineens een hele ander intonatie.
Quote dan een ander, jezus.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:20 schreef noescom het volgende:
[..]
Het probleem is dat automobilisten automatisch aansprakelijk zijn wanneer ze een fietser aanrijden. Een fietser kan 's nachts zonder licht al append over de rijbaan zigzaggen; als je hem aanrijdt dan ben jij verantwoordelijk. Bekijk de verantwoordelijkheid van geval tot geval en het verantwoordelijkheidsbesef komt vanzelf. Een verbod is krankjorum.
Ik zal voortaan Jezus quoten. Dat is wel op zijn plaats op tweede kerstdag.quote:
Punt is dat je de ander opzadelt met een trauma. Fijn als die appende puber eigen verantwoordelijkheid heeft, maar ik rijd hem dood of invalide. Ik zit dan ook met de shit.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:28 schreef teenboy1 het volgende:
Tja eigen verandwoordelijkheid dat vind ik ervan, en in het geval van Kinderen ligt de verandwoordelijkheid bij de opvoeders.
Als je een kind op een fiets aanrijdt begint er daarna een proces rondom de toewijzing van de aansprakelijkheid, die verlies je als automobilist ook. Maakt dus geen fuck uit wie zijn verantwoordelijkheid neemt, dat kind is gewond of dood en degene achter het stuur is goed de lul. Alleen maar verliezers. Het is daarom belangrijk dat er hier duidelijke wetgeving over komt, en ik vind dat die kinderen met hun pokkies flink de lul moeten zijn als ze aangehouden worden. Voordat er eentje onder mn auto zit.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:22 schreef noescom het volgende:
[..]
Daarom is het belangrijk dat ouders hun kinderen verantwoordelijkheidsbesef bijbrengen. Je kunt niet alles vangen in regels en verboden. Sterker nog: dat moet je niet willen. Regels zorgen er alleen maar voor dat men niet meer nadenkt. http://www.fietsberaad.nl(...)r-19-sharedspace.pdf
Die verlies je als automobilist hoe dan ook.quote:Op dinsdag 26 december 2017 15:30 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Als je een kind op een fiets aanrijdt begint er daarna een proces rondom de toewijzing van de aansprakelijkheid, die verlies je als automobilist ook.
Het gaat hoe dan ook om het voorkomen van ongelukken. Ongelukken voorkom je door je veilig in het verkeer te begeven en dat bereik je door opvoeding. Wat heb je aan een boete als je kind net is aangereden? Niets. Een boete lost dus niks op. Wat wél wat oplost is niet meer automatisch alle blaam bij de automobilist leggen, want dan hoeft dus niet alléén de automobilist op te letten in het verkeer. Regels en verboden ontmoedigd zelfstandig nadenken.quote:Maakt dus geen fuck uit wie zijn verantwoordelijkheid neemt, dat kind is gewond of dood en degene achter het stuur is goed de lul. Alleen maar verliezers. Het is daarom belangrijk dat er hier duidelijke wetgeving over komt, en ik vind dat die kinderen met hun pokkies flink de lul moeten zijn als ze aangehouden worden. Voordat er eentje onder mn auto zit.
Die 90 euro boete die junkiexp noemt vind ik zelf ook reëel.
Daarom is het belangrijk dat kinderen het goede voorbeeld krijgen in de maatschappij. Al die 30-igers, 40-igers, 50-igers, 60-igers, etc die denken "Maar ik hoef me niet aan de regels te houden, want ik weet wat ik doe." zijn het voorbeeld voor de jeugd. Ik kan honderd keer per dag tegen mijn kinderen zeggen dat je niet door rood mag fietsen of de zebra oversteken, maar als ze bij elke kruising en/of zebrapad weer een volwassene zien die er gewoon schijt aan heeft en het wel doet, dan gaat het uiteindelijk weinig zoden aan de dijk zetten.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:22 schreef noescom het volgende:
Daarom is het belangrijk dat ouders hun kinderen verantwoordelijkheidsbesef bijbrengen.
Precies wat ik hierboven schets. Spoken like a true 'Hollander'. ("Ik bepaal zelf wel welke regels voor mij gelden!").quote:Regels zorgen er alleen maar voor dat men niet meer nadenkt.
En daarom werken boetes dus niet, want een slecht voorbeeld voor de jeugd. Het is nooit goed om dingen te laten uit angst voor represailles van figuren die je niet kent omdat je dan niet nadenkt over waarom je ze laat. Ik heb twee links geplaatst die aantonen dat het opheffen van verkeersregels zorgt voor minder ongelukken in het verkeer. Waar gaat het dus om? Om de genoegdoening van lekker boetes uitdelen of om het voorkomen van ongelukken? Indien het laatste dan is het duidelijk wat er ons te doen staat.quote:Op woensdag 27 december 2017 01:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daarom is het belangrijk dat kinderen het goede voorbeeld krijgen in de maatschappij. Al die 30-igers, 40-igers, 50-igers, 60-igers, etc die denken "Maar ik hoef me niet aan de regels te houden, want ik weet wat ik doe." zijn het voorbeeld voor de jeugd. Ik kan honderd keer per dag tegen mijn kinderen zeggen dat je niet door rood mag fietsen of de zebra oversteken, maar als ze bij elke kruising en/of zebrapad weer een volwassene zien die er gewoon schijt aan heeft en het wel doet, dan gaat het uiteindelijk weinig zoden aan de dijk zetten.
Ik denk dat minder verkeersregels tot op zekere hoogte tot minder verkeersongelukken lijdt. In landen waar de wet van de sterkste geldt in het verkeer zie je juist veel ongelukken gebeuren. China is daar een mooi voorbeeld van. Voetgangers steken met gevaar voor eigen leven wegen over, omdat niemand zich aan zebra's of stoplichten ophoudt.quote:Op woensdag 27 december 2017 10:28 schreef noescom het volgende:
[..]
En daarom werken boetes dus niet, want een slecht voorbeeld voor de jeugd. Het is nooit goed om dingen te laten uit angst voor represailles van figuren die je niet kent omdat je dan niet nadenkt over waarom je ze laat. Ik heb twee links geplaatst die aantonen dat het opheffen van verkeersregels zorgt voor minder ongelukken in het verkeer. Waar gaat het dus om? Om de genoegdoening van lekker boetes uitdelen of om het voorkomen van ongelukken? Indien het laatste dan is het duidelijk wat er ons te doen staat.
Interessant hoe mensen altijd denken dat het opheffen van regels leidt tot het recht van de sterkste. Waar komt dat vandaan vraag ik me af. Wantrouwen in de medemens?quote:Op woensdag 27 december 2017 13:12 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
In landen waar de wet van de sterkste geldt in het verkeer zie je juist veel ongelukken gebeuren.
Ik hoop dat ze je een keer goed hard van je fiets afrijden.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:05 schreef teenboy1 het volgende:
Hoe gaat dit verbod eruit zien? En muziek luisteren hoe zit het daarmee?
Ik App trouwens nooit op de fiets maar heb wel altijd muziek aan, maar om een nummertje te zoeken moet ik toch echt op het scherm kijken. Wordt dit dan ook als Appen gezien?
Zijn jullie trouwens voor of tegen dit verbod?
Ik hoop in ieder geval dat muziek toegestaan blijft want zonder is het zo saai op de fiets.
Omdat landen als China een voorbeeld zijn wat er gebeurd als je verkeersregels niet fatsoenlijk kunt handhaven of als ze er niet voldoende zijn.quote:Op woensdag 27 december 2017 13:14 schreef noescom het volgende:
[..]
Interessant hoe mensen altijd denken dat het opheffen van regels leidt tot het recht van de sterkste. Waar komt dat vandaan vraag ik me af. Wantrouwen in de medemens?
Nee is een individu. Ben jij soms van de generaliserende generatie of is dat een trekje van jou?quote:Op woensdag 27 december 2017 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Sorry hoor, maar is dit de verwende generatie die nu aan het opgroeien is? Volledig afhankelijk van allerhande apparaten en ow wee als ze er eens 5 minuten geen gebruik van kunnen maken...
Walkman, geen cyclemanquote:Op woensdag 27 december 2017 12:38 schreef Apotheose het volgende:
Muziek op de fiets luisteren kan feitelijk al sinds de komst van de walkman. Jaren 80 ofzo?
Gebruik van smartphones in het verkeer en de doden en gewonden die daarbij vallen zijn nou juist de grotere dingen waar eindelijk eens wat aan gedaan moet worden. Überhaupt aan de telefoonverslaving bij de jeugd.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:27 schreef Achterhoker het volgende:
Wat een kansloos land begint dit ook te worden. Iedereen maakt zich druk om onbelangrijke zaken en de grote problemen blijven onaangeroerd.
Uit dat artikel haal ik geen informatie over het niet kunnen handhaven van verkeersregels in China, maar laten we voor arguments sake zeggen dat ze dat inderdaad niet kunnen. Dan is het dus een uitstekend idee om zoveel mogelijk de regels te versoepelen danwel te schrappen. Zoals ik al zei levert dat minder verkeersslachtoffers op.quote:Op woensdag 27 december 2017 13:18 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Omdat landen als China een voorbeeld zijn wat er gebeurd als je verkeersregels niet fatsoenlijk kunt handhaven.
http://www.chinadaily.com(...)content_25442984.htm
Nee, er is geen specifiek verbod op muziek luisteren op de fiets of een gebod op het aantal handen aan het stuur. Volgens artikel 5 en 6 van de WvW 1994 mag je geen gevaar op de weg veroorzaken en/of verkeer hinderen.quote:Op woensdag 27 december 2017 13:33 schreef SeLang het volgende:
Ik heb kennelijk iets gemist want volgens mij was het altijd al verboden om muziek te luisteren op de fiets (iig met koptelefoon op). En ook moet je officieel beide handen aan het stuur hebben.
Rust??? Welke rust? Als de fiets in het bos of buitengebied mischien, maar niet in de stad.quote:Op woensdag 27 december 2017 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Nou nou, wat een drama, je kunt geen muziek luisteren op de fiets, ow nee, dat kun je wel, maar je favoriete nummer kan even niet geselecteerd worden... Wat een drama!!! Dat je het overleeft zeg, jeetje...
Als je nu eens gewoon zonder muziek gaat fietsen, krijg je ook alles mee van wat er om je heen gebeurt en leer je misschien ook eens van de rust te genieten.
Sorry hoor, maar is dit de verwende generatie die nu aan het opgroeien is? Volledig afhankelijk van allerhande apparaten en ow wee als ze er eens 5 minuten geen gebruik van kunnen maken...
Wat een leven als dat je grootste issue is.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:19 schreef teenboy1 het volgende:
Knopje op kabeltje, zie vorige post. Heel veel koptefoons hebben die remote trouwens helemaal niet.
En is ook niet echt bedoeld voor structureelle bediening, maar meer als noodoptie. Het touchscreen blijft de hoofdbediening.
Tuurlijk werken die wel; als je de pakkans groot genoeg kunt maken. Bij een trajectcontrole rijdt niemand te hard, bij een roodlichtcamera rijdt niemand door rood. Als de pakkans 100% is, houdt iedereen zich keurig aan de regels.quote:
Maar aangezien 80% van de mensheid te dom is om consequenties te overzien, zijn ordehandhaving (en dus regels) de enige manier om een samenleving nog een beetje leefbaar te houden.quote:Het is nooit goed om dingen te laten uit angst voor represailles van figuren die je niet kent omdat je dan niet nadenkt over waarom je ze laat.
Ik zie nergens links, maar weet nu al dat het bullshit is.quote:Ik heb twee links geplaatst die aantonen dat het opheffen van verkeersregels zorgt voor minder ongelukken in het verkeer.
zou een beetje apart zijn als ze de regel invoeren op alleen drukke wegen en met uitzondering van lege poldersquote:Op woensdag 3 januari 2018 13:48 schreef ems. het volgende:
Weer van die vervelende randstad-regels die zometeen gaan zorgen dat ik gezeik krijg als ik 15 kilometer rechtdoor door een lege polder fiets en even een ander nummertje wil aanzetten.
Tegenwoordig kun je nummer verder/terug gaan met het knopje aan het touwtje van je oordopjesquote:Op donderdag 14 december 2017 15:11 schreef teenboy1 het volgende:
[..]
Een playlist wil nog niet zeggen dat er een nummer kan zijn die je naar eigen zeggen iets te vaak gehoord hebt of op dat moment even geen trek in hebt. (stemming), of toch niet zo leuk vind daar haalt zelfs een eigen gemaakte playlist namelijk geen rekening mee.
Ik vind een letterlijk genomen App verbod vooral heel krom, Appen mag niet, maar bellen wel? Daar moet je ook eerst voor op je scherm kijken dus wat is het verschil?
Klopt, maar dat is dus direct een beetje het probleem. Dit zijn van die regels die allicht ontzettend nodig zijn in de binnenstad van Amsterdam of andere grote steden maar in de polder is het natuurlijk een beetje fanta als je mensen op de bon gaat slingeren voor iets dergelijks. Ik fiets soms 10 kilometer lang zonder een andere ziel tegen te komen op het fietspad.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 11:16 schreef Apotheose het volgende:
[..]
zou een beetje apart zijn als ze de regel invoeren op alleen drukke wegen en met uitzondering van lege polders
In de polders wordt door de politie ook niet zo streng gecontroleerd. Slechts waar de knappe stedelingen leven ziet men veel politieagenten. Meestal ook nog eens niet in uniform.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 14:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is dus direct een beetje het probleem. Dit zijn van die regels die allicht ontzettend nodig zijn in de binnenstad van Amsterdam of andere grote steden maar in de polder is het natuurlijk een beetje fanta als je mensen op de bon gaat slingeren voor iets dergelijks. Ik fiets soms 10 kilometer lang zonder een andere ziel tegen te komen op het fietspad.
Dat valt in de praktijk tegen. Waar in Utrecht bijvoorbeeld de politie doorgaans helemaal niet moeilijk doet over een gebrek aan lichten op de fiets kan je er in de polder op rekenen dat ze je staande houden en meteen een bon uitschrijven. Waarschijnlijk omdat ze gewoon een stuk minder te doen hebben. Grote kans dat zoiets ook gaat gebeuren wat betreft de telefoons.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 14:48 schreef torentje het volgende:
[..]
In de polders wordt door de politie ook niet zo streng gecontroleerd. Slechts waar de knappe stedelingen leven ziet men veel politieagenten. Meestal ook nog eens niet in uniform.
Een heleboel mensen luisteren nauwelijks naar muziek -behalve- als ze onderweg zijn.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 14:50 schreef Geerd het volgende:
Snap niet dat iedereen in een keer 24/7 naar muziek moet luisteren
Superhandig voor navigatie. Not going to happen.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 14:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik verwacht dat het in de toekomst zo is dat apps gewoon niet werken tijdens autorijden of fietsen.
Altijd handig als bijrijder, of in de bus, of in de trein...quote:Op zaterdag 6 januari 2018 14:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik verwacht dat het in de toekomst zo is dat apps gewoon niet werken tijdens autorijden of fietsen.
Zonder dollen; bij amelisweerd in utrecht heeft een agent eens aan mij gevraagd of ik voorzichtig wilde doen want ik was heel slecht zichtbaar. Die beginnen niet eens meer over lampjes, die hebben het allang opgegevenquote:Op zaterdag 6 januari 2018 15:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat valt in de praktijk tegen. Waar in Utrecht bijvoorbeeld de politie doorgaans helemaal niet moeilijk doet over een gebrek aan lichten op de fiets kan je er in de polder op rekenen dat ze je staande houden en meteen een bon uitschrijven. Waarschijnlijk omdat ze gewoon een stuk minder te doen hebben.
Heb het niet over Google Maps bv maar whatsapp, Facebook enzquote:Op zaterdag 6 januari 2018 23:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Superhandig voor navigatie. Not going to happen.
je kan aan lekkere wijven denken en tegelijk kijken naar verkeer om je heenquote:Op donderdag 14 december 2017 15:25 schreef teenboy1 het volgende:
[..]
Dus ook als je denkt aan lekkere wijven, of iets anders.
Dan klik je even snel op je bedienknopje op je koptelefoontje. Ga je zo naar het volgende nummer.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:11 schreef teenboy1 het volgende:
Een playlist wil nog niet zeggen dat er een nummer kan zijn die je naar eigen zeggen iets te vaak gehoord hebt of op dat moment even geen trek in hebt. (stemming), of toch niet zo leuk vind daar haalt zelfs een eigen gemaakte playlist namelijk geen rekening mee.
onzinnig argument, in de polder hebben auto’s ook gewoon maximale snelheid net zoals in de bewooonde wereldquote:Op zaterdag 6 januari 2018 14:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is dus direct een beetje het probleem. Dit zijn van die regels die allicht ontzettend nodig zijn in de binnenstad van Amsterdam of andere grote steden maar in de polder is het natuurlijk een beetje fanta als je mensen op de bon gaat slingeren voor iets dergelijks. Ik fiets soms 10 kilometer lang zonder een andere ziel tegen te komen op het fietspad.
Onzinnig argument. Auto's zijn geen fietsen.quote:Op zondag 7 januari 2018 09:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
onzinnig argument, in de polder hebben auto’s ook gewoon maximale snelheid net zoals in de bewooonde wereld
Heb je daar een bron van?quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Na decennialange daling van het aantal doden en gewonden bij verkeersongelukken stijgt dit weer door de smartphone en het gebruiken ervan tijdens het deelnemen aan het verkeer.
Niet iedereen luistert 24/7 naar muziek. Dat jij altijd mensen naar muziek ziet luisteren wil niet zeggen dat die mensen altijd muziek luisteren.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 14:50 schreef Geerd het volgende:
Snap niet dat iedereen in een keer 24/7 naar muziek moet luisteren
"Waarschijnlijk". Waarbij gemeten wordt in de periode 2012-nu. Dezelfde periode waarin het verkeer überhaupt groeide vanwege de aantrekkende economie. Ik zou graag iets meer gedegen onderzoek willen zien.quote:Op zondag 7 januari 2018 13:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/21(...)door-smartphone.html
In 1970 kwamen er in nl 2 duizend mensen per jaar terwijl er veel minder verkeer was. Groei van verkeer hoeft totaal niet mee te gaan met het aantal slachtoffers. En kijk zelf nu, op de weg ik zie tegenwoordig vaker slingerende voertuigen, en als je ze dan inhaalt zie je de chauffeur met zijn telefoon bezig.quote:Op zondag 7 januari 2018 13:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
"Waarschijnlijk". Waarbij gemeten wordt in de periode 2012-nu. Dezelfde periode waarin het verkeer überhaupt groeide vanwege de aantrekkende economie. Ik zou graag iets meer gedegen onderzoek willen zien.
Ik ben het met je eens, het kan anders zijn, mogelijk hoeft het niks met elkaar te hebben.quote:Op zondag 7 januari 2018 13:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In 1970 kwamen er in nl 2 duizend mensen per jaar terwijl er veel minder verkeer was. Groei van verkeer hoeft totaal niet mee te gaan met het aantal slachtoffers. En kijk zelf nu, op de weg ik zie tegenwoordig vaker slingerende voertuigen, en als je ze dan inhaalt zie je de chauffeur met zijn telefoon bezig.
Ik doe het ook niet veel, maar tijdens reizen eigenlijk wel ALTIJD.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 15:08 schreef ems. het volgende:
[..]
[..]
Een heleboel mensen luisteren nauwelijks naar muziek -behalve- als ze onderweg zijn.
Dus de afstandsbediening in het draadje van je oortjes ook?quote:Op donderdag 14 december 2017 15:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Het zal wel net als in de auto een verbod worden om je telefoon aan te raken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |