Gebruik van smartphones in het verkeer en de doden en gewonden die daarbij vallen zijn nou juist de grotere dingen waar eindelijk eens wat aan gedaan moet worden. Überhaupt aan de telefoonverslaving bij de jeugd.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:27 schreef Achterhoker het volgende:
Wat een kansloos land begint dit ook te worden. Iedereen maakt zich druk om onbelangrijke zaken en de grote problemen blijven onaangeroerd.
Uit dat artikel haal ik geen informatie over het niet kunnen handhaven van verkeersregels in China, maar laten we voor arguments sake zeggen dat ze dat inderdaad niet kunnen. Dan is het dus een uitstekend idee om zoveel mogelijk de regels te versoepelen danwel te schrappen. Zoals ik al zei levert dat minder verkeersslachtoffers op.quote:Op woensdag 27 december 2017 13:18 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Omdat landen als China een voorbeeld zijn wat er gebeurd als je verkeersregels niet fatsoenlijk kunt handhaven.
http://www.chinadaily.com(...)content_25442984.htm
Nee, er is geen specifiek verbod op muziek luisteren op de fiets of een gebod op het aantal handen aan het stuur. Volgens artikel 5 en 6 van de WvW 1994 mag je geen gevaar op de weg veroorzaken en/of verkeer hinderen.quote:Op woensdag 27 december 2017 13:33 schreef SeLang het volgende:
Ik heb kennelijk iets gemist want volgens mij was het altijd al verboden om muziek te luisteren op de fiets (iig met koptelefoon op). En ook moet je officieel beide handen aan het stuur hebben.
Rust??? Welke rust? Als de fiets in het bos of buitengebied mischien, maar niet in de stad.quote:Op woensdag 27 december 2017 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Nou nou, wat een drama, je kunt geen muziek luisteren op de fiets, ow nee, dat kun je wel, maar je favoriete nummer kan even niet geselecteerd worden... Wat een drama!!! Dat je het overleeft zeg, jeetje...
Als je nu eens gewoon zonder muziek gaat fietsen, krijg je ook alles mee van wat er om je heen gebeurt en leer je misschien ook eens van de rust te genieten.
Sorry hoor, maar is dit de verwende generatie die nu aan het opgroeien is? Volledig afhankelijk van allerhande apparaten en ow wee als ze er eens 5 minuten geen gebruik van kunnen maken...
Wat een leven als dat je grootste issue is.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:19 schreef teenboy1 het volgende:
Knopje op kabeltje, zie vorige post. Heel veel koptefoons hebben die remote trouwens helemaal niet.
En is ook niet echt bedoeld voor structureelle bediening, maar meer als noodoptie. Het touchscreen blijft de hoofdbediening.
Tuurlijk werken die wel; als je de pakkans groot genoeg kunt maken. Bij een trajectcontrole rijdt niemand te hard, bij een roodlichtcamera rijdt niemand door rood. Als de pakkans 100% is, houdt iedereen zich keurig aan de regels.quote:
Maar aangezien 80% van de mensheid te dom is om consequenties te overzien, zijn ordehandhaving (en dus regels) de enige manier om een samenleving nog een beetje leefbaar te houden.quote:Het is nooit goed om dingen te laten uit angst voor represailles van figuren die je niet kent omdat je dan niet nadenkt over waarom je ze laat.
Ik zie nergens links, maar weet nu al dat het bullshit is.quote:Ik heb twee links geplaatst die aantonen dat het opheffen van verkeersregels zorgt voor minder ongelukken in het verkeer.
zou een beetje apart zijn als ze de regel invoeren op alleen drukke wegen en met uitzondering van lege poldersquote:Op woensdag 3 januari 2018 13:48 schreef ems. het volgende:
Weer van die vervelende randstad-regels die zometeen gaan zorgen dat ik gezeik krijg als ik 15 kilometer rechtdoor door een lege polder fiets en even een ander nummertje wil aanzetten.
Tegenwoordig kun je nummer verder/terug gaan met het knopje aan het touwtje van je oordopjesquote:Op donderdag 14 december 2017 15:11 schreef teenboy1 het volgende:
[..]
Een playlist wil nog niet zeggen dat er een nummer kan zijn die je naar eigen zeggen iets te vaak gehoord hebt of op dat moment even geen trek in hebt. (stemming), of toch niet zo leuk vind daar haalt zelfs een eigen gemaakte playlist namelijk geen rekening mee.
Ik vind een letterlijk genomen App verbod vooral heel krom, Appen mag niet, maar bellen wel? Daar moet je ook eerst voor op je scherm kijken dus wat is het verschil?
Klopt, maar dat is dus direct een beetje het probleem. Dit zijn van die regels die allicht ontzettend nodig zijn in de binnenstad van Amsterdam of andere grote steden maar in de polder is het natuurlijk een beetje fanta als je mensen op de bon gaat slingeren voor iets dergelijks. Ik fiets soms 10 kilometer lang zonder een andere ziel tegen te komen op het fietspad.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 11:16 schreef Apotheose het volgende:
[..]
zou een beetje apart zijn als ze de regel invoeren op alleen drukke wegen en met uitzondering van lege polders
In de polders wordt door de politie ook niet zo streng gecontroleerd. Slechts waar de knappe stedelingen leven ziet men veel politieagenten. Meestal ook nog eens niet in uniform.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 14:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is dus direct een beetje het probleem. Dit zijn van die regels die allicht ontzettend nodig zijn in de binnenstad van Amsterdam of andere grote steden maar in de polder is het natuurlijk een beetje fanta als je mensen op de bon gaat slingeren voor iets dergelijks. Ik fiets soms 10 kilometer lang zonder een andere ziel tegen te komen op het fietspad.
Dat valt in de praktijk tegen. Waar in Utrecht bijvoorbeeld de politie doorgaans helemaal niet moeilijk doet over een gebrek aan lichten op de fiets kan je er in de polder op rekenen dat ze je staande houden en meteen een bon uitschrijven. Waarschijnlijk omdat ze gewoon een stuk minder te doen hebben. Grote kans dat zoiets ook gaat gebeuren wat betreft de telefoons.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 14:48 schreef torentje het volgende:
[..]
In de polders wordt door de politie ook niet zo streng gecontroleerd. Slechts waar de knappe stedelingen leven ziet men veel politieagenten. Meestal ook nog eens niet in uniform.
Een heleboel mensen luisteren nauwelijks naar muziek -behalve- als ze onderweg zijn.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 14:50 schreef Geerd het volgende:
Snap niet dat iedereen in een keer 24/7 naar muziek moet luisteren
Superhandig voor navigatie. Not going to happen.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 14:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik verwacht dat het in de toekomst zo is dat apps gewoon niet werken tijdens autorijden of fietsen.
Altijd handig als bijrijder, of in de bus, of in de trein...quote:Op zaterdag 6 januari 2018 14:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik verwacht dat het in de toekomst zo is dat apps gewoon niet werken tijdens autorijden of fietsen.
Zonder dollen; bij amelisweerd in utrecht heeft een agent eens aan mij gevraagd of ik voorzichtig wilde doen want ik was heel slecht zichtbaar. Die beginnen niet eens meer over lampjes, die hebben het allang opgegevenquote:Op zaterdag 6 januari 2018 15:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat valt in de praktijk tegen. Waar in Utrecht bijvoorbeeld de politie doorgaans helemaal niet moeilijk doet over een gebrek aan lichten op de fiets kan je er in de polder op rekenen dat ze je staande houden en meteen een bon uitschrijven. Waarschijnlijk omdat ze gewoon een stuk minder te doen hebben.
Heb het niet over Google Maps bv maar whatsapp, Facebook enzquote:Op zaterdag 6 januari 2018 23:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Superhandig voor navigatie. Not going to happen.
je kan aan lekkere wijven denken en tegelijk kijken naar verkeer om je heenquote:Op donderdag 14 december 2017 15:25 schreef teenboy1 het volgende:
[..]
Dus ook als je denkt aan lekkere wijven, of iets anders.
Dan klik je even snel op je bedienknopje op je koptelefoontje. Ga je zo naar het volgende nummer.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:11 schreef teenboy1 het volgende:
Een playlist wil nog niet zeggen dat er een nummer kan zijn die je naar eigen zeggen iets te vaak gehoord hebt of op dat moment even geen trek in hebt. (stemming), of toch niet zo leuk vind daar haalt zelfs een eigen gemaakte playlist namelijk geen rekening mee.
onzinnig argument, in de polder hebben auto’s ook gewoon maximale snelheid net zoals in de bewooonde wereldquote:Op zaterdag 6 januari 2018 14:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is dus direct een beetje het probleem. Dit zijn van die regels die allicht ontzettend nodig zijn in de binnenstad van Amsterdam of andere grote steden maar in de polder is het natuurlijk een beetje fanta als je mensen op de bon gaat slingeren voor iets dergelijks. Ik fiets soms 10 kilometer lang zonder een andere ziel tegen te komen op het fietspad.
Onzinnig argument. Auto's zijn geen fietsen.quote:Op zondag 7 januari 2018 09:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
onzinnig argument, in de polder hebben auto’s ook gewoon maximale snelheid net zoals in de bewooonde wereld
Heb je daar een bron van?quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Na decennialange daling van het aantal doden en gewonden bij verkeersongelukken stijgt dit weer door de smartphone en het gebruiken ervan tijdens het deelnemen aan het verkeer.
Niet iedereen luistert 24/7 naar muziek. Dat jij altijd mensen naar muziek ziet luisteren wil niet zeggen dat die mensen altijd muziek luisteren.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 14:50 schreef Geerd het volgende:
Snap niet dat iedereen in een keer 24/7 naar muziek moet luisteren
"Waarschijnlijk". Waarbij gemeten wordt in de periode 2012-nu. Dezelfde periode waarin het verkeer überhaupt groeide vanwege de aantrekkende economie. Ik zou graag iets meer gedegen onderzoek willen zien.quote:Op zondag 7 januari 2018 13:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/21(...)door-smartphone.html
In 1970 kwamen er in nl 2 duizend mensen per jaar terwijl er veel minder verkeer was. Groei van verkeer hoeft totaal niet mee te gaan met het aantal slachtoffers. En kijk zelf nu, op de weg ik zie tegenwoordig vaker slingerende voertuigen, en als je ze dan inhaalt zie je de chauffeur met zijn telefoon bezig.quote:Op zondag 7 januari 2018 13:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
"Waarschijnlijk". Waarbij gemeten wordt in de periode 2012-nu. Dezelfde periode waarin het verkeer überhaupt groeide vanwege de aantrekkende economie. Ik zou graag iets meer gedegen onderzoek willen zien.
Ik ben het met je eens, het kan anders zijn, mogelijk hoeft het niks met elkaar te hebben.quote:Op zondag 7 januari 2018 13:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In 1970 kwamen er in nl 2 duizend mensen per jaar terwijl er veel minder verkeer was. Groei van verkeer hoeft totaal niet mee te gaan met het aantal slachtoffers. En kijk zelf nu, op de weg ik zie tegenwoordig vaker slingerende voertuigen, en als je ze dan inhaalt zie je de chauffeur met zijn telefoon bezig.
Ik doe het ook niet veel, maar tijdens reizen eigenlijk wel ALTIJD.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 15:08 schreef ems. het volgende:
[..]
[..]
Een heleboel mensen luisteren nauwelijks naar muziek -behalve- als ze onderweg zijn.
Dus de afstandsbediening in het draadje van je oortjes ook?quote:Op donderdag 14 december 2017 15:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Het zal wel net als in de auto een verbod worden om je telefoon aan te raken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |