abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 maart 2019 @ 12:16:43 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_185784526
Foei.
disclaimer
  maandag 25 maart 2019 @ 17:55:07 #227
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_185845622
Is er (al) een topic over kinderen die vegetarisch willen worden/eten (en jij dat als ouder zelf niet bent)
pi_185897035
Ohnee ik heb een oopsie gedaan met het zwangerschapstopic. Hij staat nu niet in een reeks. Help!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185897535
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:10 schreef Rebubbled het volgende:
Ohnee ik heb een oopsie gedaan met het zwangerschapstopic. Hij staat nu niet in een reeks. Help!
Gefixed! :D
pi_185899536
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 17:55 schreef amaranta het volgende:
Is er (al) een topic over kinderen die vegetarisch willen worden/eten (en jij dat als ouder zelf niet bent)
Niet dat ik weet, maar waar ben je naar op zoek precies? Ervaringen over de etische kant, recepten..? Denk dat er in CUL wel eea te vinden is aan recepten denk ik.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 18:27:53 #231
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_185937047
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:45 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Niet dat ik weet, maar waar ben je naar op zoek precies? Ervaringen over de etische kant, recepten..? Denk dat er in CUL wel eea te vinden is aan recepten denk ik.
Meer hoe er mee om te gaan. Tips. Recepten hoef ik niet perse.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 31 maart 2019 @ 21:11:15 #232
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185958523
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 21:09 schreef Roomsnoes het volgende:
Oi, een 31 maart grap! Goeie!
Maar liever niet hier. Deze gaat dicht.
HEt was juist gezellig ;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_186004402
Het lukt me niet om een nieuw Z&G-topic te openen. Ik krijg een melding dat er nog een ander topic open is, waarbij ik doorgestuurd wordt naar het dichte topic van Bella.
Zou één van de mods een nieuw Z&G-deel kunnen openen?
  woensdag 3 april 2019 @ 09:14:41 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_186004503
Yes, ik kijk er naar!
disclaimer
  woensdag 3 april 2019 @ 09:48:17 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_186004976
het is een beetje een rommeltje, ik kan nu helemaal geen nieuw deel meer openen, dus heb nog even geduld, het wordt asap opgelost ;)
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 30 april 2019 @ 12:16:15 #236
269689 crew  Viv
pi_186514363
Cross-post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:12 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Jammer wel, is er misschien ergens een centraal topic over de verschillende opvoedstijlen in theorie en praktijk? Ik vind het wel interessant om hier verder over van gedachten te wisselen. :)
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:45:42 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186515125
Volgens mij is er niet één centraal verzameltopic, wel een boel losse (sommige heel oud), bijvoorbeeld:

OUD / Opvoeden: OUD weet raad!
OUD / opvoeden met harde(re) hand
OUD / Positive Behavior Support (PBS)
OUD / Het Attachment Parenting topic #4
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 30 april 2019 @ 13:13:54 #238
269689 crew  Viv
pi_186515662
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:45 schreef Burdie het volgende:
Volgens mij is er niet één centraal verzameltopic, wel een boel losse (sommige heel oud), bijvoorbeeld:

OUD / Opvoeden: OUD weet raad!
OUD / opvoeden met harde(re) hand
OUD / Positive Behavior Support (PBS)
OUD / Het Attachment Parenting topic #4
Thanks! :) Ik (of eigenlijk wij) leef niet één specifieke opvoedtheorie na, er zijn altijd wel aspecten die me niet aanspreken (of waar ik zelfs regelrechte jeuk van krijg :') ), maar ik vind het wel leuk om te leren wat er allemaal mogelijk is en om er eventueel iets uit over te nemen.
  dinsdag 30 april 2019 @ 13:14:26 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186515674
Een verzameltopic lijkt me wel leuk en interessant, misschien is er wel meer animo?
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 13:24:16 #240
5428 crew  miss_sly
pi_186515823
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:13 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Thanks! :) Ik (of eigenlijk wij) leef niet één specifieke opvoedtheorie na, er zijn altijd wel aspecten die me niet aanspreken (of waar ik zelfs regelrechte jeuk van krijg :') ), maar ik vind het wel leuk om te leren wat er allemaal mogelijk is en om er eventueel iets uit over te nemen.
Ik denk dat het "regelrechte jeuk krijgen" van bepaalde aspecten van een opvoeding meteen de reden is waarom een topic erover vrij lastig is? Dat heb jij niet alleen, dat hebben anderen ook, en het vraagt dan wel wat van mensen die erin reageren om dat respectvol te doen. Denk ik. *geen mod, alleen een mening :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 april 2019 @ 16:41:04 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_186519734
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 13:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat het "regelrechte jeuk krijgen" van bepaalde aspecten van een opvoeding meteen de reden is waarom een topic erover vrij lastig is? Dat heb jij niet alleen, dat hebben anderen ook, en het vraagt dan wel wat van mensen die erin reageren om dat respectvol te doen. Denk ik. *geen mod, alleen een mening :P
Nou ja, dat denk ik dus ook.
Ik merk nu al dat ik het lastig vind om me niet constant aangevallen te voelen als anderen hun compleet afwijkende opvoedstijl aanprijzen hier, en dan richten ze het nog niet eens naar mij.
Feit blijft toch dat als iemand zegt "jaaaa, van MIJ mogen ze echt geen schermtijd hoor!" ze daarmee toch echt wel (indirect) aangeven het af te keuren als kinderen veel schermtijd krijgen. (Ik noem maar even een voorbeeld) Dan kun je wel zeggen dat je niet oordeelt, maar dat doe je toch. En mensen kunnen wel zeggen dat ze zich niet aangevallen voelen, maar dat doen ze toch.

Dus nou ja, ik wil het best proberen, maar dan moeten we wel een beetje samen afspreken dat het niet zo'n topic wordt. Dat het er dus niet om gaat te laten weten hoe zeer je bepaalde dingen afkeurt. En dat het er dan dus ook niet om gaat dat je hard moet schreeuwen hoe jij het allemaal doet, maar dat je een open gesprek met elkaar aangaat over het hoe en waarom en het delen van visies, niet het continu verdedigen ervan. Ofzo.

Voorbeeld:

Niet "Ik zie altijd van die moeders die hun kinderen de hele dag voor de tv zetten, dat is echt slecht, ik snap niet dat ze dat doen."

Wel: "Ik ben benieuwd hoe andere ouders denken over beeldschermtijd. Welke afwegingen maak jij en waarom?"

Zou dat lukken?
disclaimer
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 16:43:34 #242
5428 crew  miss_sly
pi_186519787
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou ja, dat denk ik dus ook.
Ik merk nu al dat ik het lastig vind om me niet constant aangevallen te voelen als anderen hun compleet afwijkende opvoedstijl aanprijzen hier, en dan richten ze het nog niet eens naar mij.
Feit blijft toch dat als iemand zegt "jaaaa, van MIJ mogen ze echt geen schermtijd hoor!" ze daarmee toch echt wel (indirect) aangeven het af te keuren als kinderen veel schermtijd krijgen. (Ik noem maar even een voorbeeld) Dan kun je wel zeggen dat je niet oordeelt, maar dat doe je toch. En mensen kunnen wel zeggen dat ze zich niet aangevallen voelen, maar dat doen ze toch.

Dus nou ja, ik wil het best proberen, maar dan moeten we wel een beetje samen afspreken dat het niet zo'n topic wordt. Dat het er dus niet om gaat te laten weten hoe zeer je bepaalde dingen afkeurt. En dat het er dan dus ook niet om gaat dat je hard moet schreeuwen hoe jij het allemaal doet, maar dat je een open gesprek met elkaar aangaat over het hoe en waarom en het delen van visies, niet het continu verdedigen ervan. Ofzo.

Voorbeeld:

Niet "Ik zie altijd van die moeders die hun kinderen de hele dag voor de tv zetten, dat is echt slecht, ik snap niet dat ze dat doen."

Wel: "Ik ben benieuwd hoe andere ouders denken over beeldschermtijd. Welke afwegingen maak jij en waarom?"

Zou dat lukken?
Wat mij betreft wel :D Ik ben niet meer hormonaal, dat scheelt stukken :')

Maar goed, het zal best een lastige worden om de balans in te vinden, en tegelijkertijd denk ik dat het ook wel interessant kan zijn om invalshoeken van anderen te onderzoeken. Als iedereen zijn best doet, moet het lukken, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 april 2019 @ 16:45:00 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_186519815
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel :D Ik ben niet meer hormonaal, dat scheelt stukken :')

Maar goed, het zal best een lastige worden om de balans in te vinden, en tegelijkertijd denk ik dat het ook wel interessant kan zijn om invalshoeken van anderen te onderzoeken. Als iedereen zijn best doet, moet het lukken, toch?
Oh, ik stelde de vraag niet aan jou specifiek, ik kwootte jou omdat ik het met je eens was in dat stukje ;)

Maar indeed, give it a shot, we merken het wel als 't niet gaat ;)
disclaimer
  Moderator dinsdag 30 april 2019 @ 16:46:24 #244
5428 crew  miss_sly
pi_186519845
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh, ik stelde de vraag niet aan jou specifiek, ik kwootte jou omdat ik het met je eens was in dat stukje ;)

Maar indeed, give it a shot, we merken het wel als 't niet gaat ;)
O, maar dat begreep ik wel, hoor :D Ik wilde alleen even reageren, bemoeial dat ik ben :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186520049
Ik lees zelf dergelijke topics niet want de kans dat ik toch teveel onnodig aan mezelf ga twijfelen is immens groot.
Uit zelfbescherming dus. :P
pi_186520214
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:56 schreef vencodark het volgende:
Ik lees zelf dergelijke topics niet want de kans dat ik toch teveel onnodig aan mezelf ga twijfelen is immens groot.
Uit zelfbescherming dus. :P
Ik lees ze niet omdat ik mijn eigen plan trek.. niet eens zo zeer zelfbescherming maar ik denk dat ik niet echt van de strakke lijnen opvoeding ben...

Ik krijg ook regelrechte jeuk van sommige opvoedstijlen.
En verder ook wat SQ bijv. zegt over schermtijd..

Plus met een puber en een pre-puber is het ook heel anders dan met een peuter/kleuter.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_186521034
Ik denk dat zo'n topic wel kan, maar dat we dan wel goed op moeten passen dat er geen oordelen geveld worden, en dat wanneer je weet dat je daar gevoelig voor bent, je dan niet moet meepraten in het topic. Want context is alles natuurlijk.

Wat ik in de diverse topics wel fijn en leuk lezen vind, is dat er zo nu en dan een opvoeduitdaging de groep in wordt gegooid, en daar dan begeleiding/visies/ideetjes voor worden gegeven. Ik ben zelf vaak zo tot andere inzichten gekomen. Niet beter, og meer correct, maar anders. Alsof iemand even met je meekijkt ofzo. Daar zie ik wel heil in.

Een algemeen "ik doe aan ap, ik doe aan dit en ik doe de abc-opvoeding en mijn stijl keurt dit-dat af", dat wordt geheid ruzie. Ik zie ook verder niet hoe zulk een discussie kan bijdragen in opvoedingsvragen van ouders.
pi_186521209
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 17:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik denk dat zo'n topic wel kan, maar dat we dan wel goed op moeten passen dat er geen oordelen geveld worden, en dat wanneer je weet dat je daar gevoelig voor bent, je dan niet moet meepraten in het topic. Want context is alles natuurlijk.

Wat ik in de diverse topics wel fijn en leuk lezen vind, is dat er zo nu en dan een opvoeduitdaging de groep in wordt gegooid, en daar dan begeleiding/visies/ideetjes voor worden gegeven. Ik ben zelf vaak zo tot andere inzichten gekomen. Niet beter, og meer correct, maar anders. Alsof iemand even met je meekijkt ofzo. Daar zie ik wel heil in.

Een algemeen "ik doe aan ap, ik doe aan dit en ik doe de abc-opvoeding en mijn stijl keurt dit-dat af", dat wordt geheid ruzie. Ik zie ook verder niet hoe zulk een discussie kan bijdragen in opvoedingsvragen van ouders.
Helder. :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 30 april 2019 @ 23:51:58 #249
269689 crew  Viv
pi_186530924
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:45 schreef Stormqueen het volgende:
Maar indeed, give it a shot, we merken het wel als 't niet gaat ;)
Leuk! En spannend! :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:56 schreef vencodark het volgende:
Ik lees zelf dergelijke topics niet want de kans dat ik toch teveel onnodig aan mezelf ga twijfelen is immens groot.
Uit zelfbescherming dus. :P
Ik heb dat zelf altijd met artikelen op kiind.nl, af en toe trap ik er weer in. Dan kom ik eerst op een artikel dat nog redelijk aansluit bij ons, om vervolgens door te scrollen naar iets dat net zo goed "Zes redenen waarom jij jouw kind nu al volkomen hebt verpest voor het leven" had kunnen heten. :')

Dus ja, best tricky allemaal! Ik zal eens broeden op een OP (suggesties welkom via DM/PM). :)
  woensdag 1 mei 2019 @ 07:58:13 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_186533824
Mooi voorbeeldje van mezelf, ik post hem hier alleen ter illustratie van ‘je (volledig onterecht) aangesproken voelen op een keuze die je maakt’:
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 04:30 schreef iemand in z&g het volgende:

En nu is het alweer half 5. Xx knuffelde me net in haar slaap O+
Hoe kunnen mensen er nou voor kiezen om níet zo heerlijk met elkaar te slapen joh? :o
Mensen die van elk zuchtje wakker worden en daarna niet meer in slaap kunnen vallen en dan uren wakker liggen en als gevolg daarvan steeds slechter gaan functioneren.
(De effecten van slaapgebrek komen overeen met dronkenschap.).

:’) :@

(Ik heb de naam even weggehaald, want het hoeft geen lok-quote te worden. )
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')