abonnement Unibet Coolblue
pi_175407750
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:26 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Nee. Ik ben voor reciprociteit en synergie.
Uit jouw posts lijkt het alsof je daar tegen bent of er in ieder geval onverschillig tegenover staat.
Vandaar mijn vraag.
Wanneer je het over reciprociteit hebt zeg je eigenlijk dat er verschillende samenlevingen zijn in dit land die een wederzijdse verplichting naar elkaar hebben.

Nou niet dus. Om het concreet te maken ik heb me niet te schikken naar de wensen van buitenstaanders. Doe dan gewoon niet mee en je eigen ding.
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 17:28:49 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175407754
quote:
99s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:24 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik moet trouwens zeggen, in mijn ..nogal gefragmenteerde herinnering had ik altijd bonje met je maar nu ik zelf realistischer/nietlinksmeer ben geworden stel ik bijna al je posts wel op prijs.

Twilight zone.
vreemd idd, ik dacht laatsts ook zoiets _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 17:30:58 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175407796
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:28 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Wanneer je het over reciprociteit hebt zeg je eigenlijk dat er verschillende samenlevingen zijn in dit land die een wederzijdse verplichting naar elkaar hebben.

Nou niet dus. Om het concreet te maken ik heb me niet te schikken naar de wensen van buitenstaanders.
je hoeft je sowieso niet te schikken, of die mensen nu buitenstaanders zijn of niet maakt wat dat betreft geen reet uit

het argument heeft niet ineens meer waarde nu Georgina verbaan het maakt ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175407827
quote:
99s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:24 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik moet trouwens zeggen, in mijn ..nogal gefragmenteerde herinnering had ik altijd bonje met je maar nu ik zelf realistischer/nietlinksmeer ben geworden stel ik bijna al je posts wel op prijs.

Twilight zone.
times are changing, people are changing, pieter baas is changing 8}
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175407835
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:28 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Wanneer je het over reciprociteit hebt zeg je eigenlijk dat er verschillende samenlevingen zijn in dit land die een wederzijdse verplichting naar elkaar hebben.

Nou niet dus. Om het concreet te maken ik heb me niet te schikken naar de wensen van buitenstaanders.
Ik doel daarmee meer op een uitwisseling van visies en ideeën voor meer begrip, geluk en eenheid.
Je lijkt daar niet open voor te staan en dat zie ik als zonde.
wooblabalurg
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 17:34:53 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175407871
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:33 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik doel daarmee meer op een uitwisseling van visies en ideeën voor meer begrip, geluk en eenheid.
Je lijkt daar niet open voor te staan en dat zie ik als zonde.
je kunt het ook gewoon een slecht idee vinden dat wil natuurlijk niet direct zeggen dat je tegen een eventuele uitwisseling van bent
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175407894
De antipieten zijn eigenlijk kleine Hitlers, ze eisen steeds meer en wij geven ze steeds een beetje meer hun zin omdat we denken dat we zo de vrede kunnen bewaren. Onze appeasementpolitiek lijkt averechts te werken.
standaarddrinker
pi_175408040
Geen Zwarte Piet in Canada na protest

quote:
Een Nederlandse winkel in de Canadese hoofdstad Ottawa krijgt dit jaar geen bezoek van Zwarte Piet. Sinterklaas komt in zijn eentje langs bij Dutch Groceries and Giftware. Tegenstanders hebben gedreigd met acties „die het leuke evenement onmogelijk maken”, schrijven eigenaren Henk en José van Zijl.

Volgens de winkeliers komen Sint en Piet al meer dan zestig jaar op bezoek in de winkel. „We zijn onlangs benaderd door mensen uit Ottawa die luid protesteren tegen het huidige uiterlijk van Zwarte Piet. Ze eisen dat wij onze gewoontes veranderen”, aldus de eigenaren. Ze hebben nu „met tegenzin” besloten dat Zwarte Piet niet komt.

Het is niet bekend met welke acties werd gedreigd. Zwarte Piet gaat ook niet naar een Nederlandse school in Ottawa.

Een burgergroep, de Caribische Unie van Canada, was een petitie begonnen tegen Zwarte Piet. „Hij vertegenwoordigt discriminatie en racisme tegen zwarten uit de tijd van de slavernij, met de gebruikelijke stereotypen als een zwart gezicht, grote lippen en onhandig gedrag”, aldus voorzitter César Ndéma-Moussa tegen de publieke omroep CBC.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175408044
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:33 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik doel daarmee meer op een uitwisseling van visies en ideeën voor meer begrip, geluk en eenheid.
Je lijkt daar niet open voor te staan en dat zie ik als zonde.
Ik doel er op dat er niks te eisen of te verwachten valt en dat een teleurstelling hierover je eigen probleem is en niet die van een ander of de samenleving.
pi_175408129
quote:
Dat vind ik slecht, wij moeten onze cultuur kunnen behouden in andere landen. We laten hier immers ook ritueel slachten, kindhuwelijken en vrouwenbesnijdenis toe.
standaarddrinker
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 17:49:10 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175408150
andere landen hebben geen reet te maken met wat wij hier doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175408519
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175408700
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:48 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dat vind ik slecht, wij moeten onze cultuur kunnen behouden in andere landen. We laten hier immers ook ritueel slachten, kindhuwelijken en vrouwenbesnijdenis toe.
Kindhuwelijken worden in Nederland niet erkend, vrouwenbesnijdenis is verboden en rituele slacht kent aangescherpte regels.

Snap verder trouwens niet wat dat met Canada heeft te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175408744
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:36 schreef DrDentz het volgende:
De antipieten zijn eigenlijk kleine Hitlers, ze eisen steeds meer en wij geven ze steeds een beetje meer hun zin omdat we denken dat we zo de vrede kunnen bewaren. Onze appeasementpolitiek lijkt averechts te werken.
Wat stel jij voor als hitlerkenner ?
Onderdrukking door de samenleving van opvattingen die een meerderheid afwijst. ?
Bijv: het verbieden van alle anitpietdemo's
Het verbieden van t-shirts dragen met de kreet zp =racisme
pi_175408815
Han van der Horst
quote:

‘Zwarte Piet is racisme’ voorkomt noodzakelijke discussie over racisme
Wie aangevallen wordt over de band van Zwarte Piet, moet zich eerst verdedigen tegen de onjuiste aantijging racistisch bezig te zijn. Want dat ben je als je een racistisch symbool in je feestvieringen toelaat, of niet soms?



De argumenten kaatsten heen en weer als ballen op een pooltafel woensdagavond bij De Wereld Draait Door, waar een discussie plaatsvond over de nieuwe t-shirtslogan ¨Zwarte Piet is racisme¨. Toch trof gaste Anousha Nzume de kern van de zaak in een paar woorden. Zij wil dat het racisme en het racistische element in Zwarte Piet erkend wordt. Anders is zij niet bereid om onder leiding van een mediator te onderhandelen over het uiterlijk van Zwarte Piet, zoals Hans Nijenhuis voorstelde, de hoofdredacteur van het Algemeen Dagblad. Hij vroeg al eerder in zijn krant om een bestand tussen voor- en tegenstanders tot en met 6 december.

Nu is juist de leuze ¨Zwarte Piet is racisme¨ het centrale element dat elke verandering blokkeert. Wie morrelen toelaat aan het uiterlijk van de grote kindervriend geeft daarmee toe dat hij of zij zich ingelaten heeft met een racistische praktijk. Het is de vraag wat dan erger is: dat je het bewust hebt gedaan of dat je van de prins geen kwaad wist. Je hebt de keuze tussen slecht en dom, doortrapt en onnozel.

Zwarte Piet is géén racisme. Het is voorstelbaar dat mensen die opgevoed zijn met de Amerikaanse minstrel shows vreemd opkijken als Sint Nicolaas zijn intocht houdt maar dit gebeuren komt uit een geheel andere traditie. Wie de sinterklaasviering van binnen kent weet dat er geen enkel racistisch element in zit en dat – hoe vreemd het ook mag klinken – Zwarte Piet nooit werd geassocieerd met Afrika.

Natuurlijk kwam en komt het voor dat slecht opgevoede etterstraaltjes klasgenoten uitmaken voor ‘Zwarte Piet’. Dat gebeurt om te pesten en het verdient dan ook krachtige afwijzing. Het is geen reden om Zwarte Piet op oneigenlijke gronden te elimineren. Ook kom je in een multiculturele samenleving nu eenmaal tal van symbolen en verschijnselen tegen die niet meteen een gunstige indruk maken als je alleen maar uitgaat van je eigen culturele referentiekaders. Je moet ergens tegen kunnen in een veelkleurige samenleving en een diverse wereld. Neem de hoofddoekjes en de niqaabs, die door veel niet moslima´s als een symbool voor onderdrukking worden beschouwd. Toch is het alleen extreemrechts dat deze kledingstukken wil verbieden.

Was nu de vraag gesteld: “Wordt het zo langzamerhand geen tijd om de veelkleurigheid van onze samenleving ook onder het personeel van Sinterklaas tot uiting te laten komen. Moeten kindertjes van elke afkomst zich niet in Piet kunnen herkennen?”, dan was de discussie al lang in het voordeel van de veranderaars beslecht.

Maar dat is onmogelijk. Tegenstanders van de categorie Kick Out Zwarte Piet of Anousha Nzume is het niet om Zwarte Piet te doen. Zij willen via deze mythische figuur het racisme in Nederland aan de kaak stellen, of zoals ze het waarschijnlijk liever zelf zouden zeggen, het institutioneel racisme. Zwarte Piet is daarvan in hun ogen een symbool en een uitdrukkingsvorm. Het is niet de kern van hun strijd. Daarom moet eerst erkend worden dat we te maken hebben met een racistisch verschijnsel.

Zo maken zij een discussie over racisme in Nederland onmogelijk. Wie aangevallen wordt over de band van Zwarte Piet, moet zich eerst verdedigen tegen de onjuiste aantijging racistisch bezig te zijn. Want dat ben je als je een racistisch symbool in je feestvieringen toelaat, of niet soms? Als de discussie zich daarna voortzet, gaat het over wie Zwarte Piet wezenlijk is en waar hij vandaan komt. Ook nu gaat het erom het ten onrechte opgevoerde element racisme van tafel te krijgen.

Ondertussen hebben de echte racisten in dit land het cadeau van Kick Out Zwarte Piet gaarne aanvaard. Zij proberen de onschuldige kindervriend inderdaad te framen als een uithangbord voor hun ideologische smeerlapperij en hun hang naar maatschappijmodellen uit het verleden. Tel uit je winst.

In dit land is racisme bezig salonfähig te worden, nu zelfs een volksvertegenwoordiger het in het parlement zelf meent te kunnen hebben over een ‘trotse, fiere neger’, alsof hij een veilingmeester was die zijn waren stond aan te prijzen. In de grote steden heerst een feitelijke apartheid, waarbij bevolkingsgroepen van verschillende achtergronden volstrekt langs elkaar heen leven. Solliciteren is een frustrerende bezigheid als je de verkeerde achternaam of de verkeerde foto op je Facebook hebt. Armoede krijgt in dit land steeds vaker een huidskleur.

Dat willen activisten van Kick Out Zwarte Piet of Anousha Nzume aan de orde stellen. Jammer genoeg passen zij een verkeerde strategie toe. Baudet en Kuzu staan ondertussen klaar om de oogst binnen te halen.
Neem dat aan van deze oude blanke man.
https://joop.bnnvara.nl/o(...)scussie-over-racisme
Deze oude man neemt ergens op het einde een verkeerde afslag maar dat zal vast aan zn oude mannen dromerigheid liggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 30-11-2017 18:38:16 ]
pi_175408829
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat stel jij voor als hitlerkenner ?
Onderdrukking door de samenleving van opvattingen die een meerderheid afwijst. ?
Bijv: het verbieden van alle anitpietdemo's
Het verbieden van t-shirts dragen met de kreet zp =racisme
Wie verbied er demo's of t shirts?
pi_175408844
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:25 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Wie verbied er demo's of t shirts?
Niet de staat, maar mogelijk vind Dentz dit een fout beleid.
Daarom vraag ik duidelijkheid
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 18:27:45 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175408875
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:24 schreef WodanIsGroot het volgende:
Han van der Horst

[..]

https://joop.bnnvara.nl/o(...)scussie-over-racisme
Deze oude man neemt ergens op het einde een verkeerde afslag maar dat zal vast aan zn oude mannen dromerigheid liggen.
Het begon zo sterk :'(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175408917
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:24 schreef WodanIsGroot het volgende:
Han van der Horst

[..]

https://joop.bnnvara.nl/o(...)scussie-over-racisme
Deze oude man neemt ergens op het einde een verkeerde afslag maar dat zal vast aan zn oude mannen dromerigheid liggen.
Dit is slap gelul van een arrogante jongere.
Je speelt op de man, niet op de bal.
Val hem aan met zinnige argumenten op de inhoud. Niet op zijn leeftijd

jij jij..... snotneus _O-
pi_175408990
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit is slap gelul van een arrogante jongere.
Je speelt op de man, niet op de bal.
Val hem aan met zinnige argumenten op de inhoud. Niet op zijn leeftijd

jij jij..... snotneus _O-
Het is een feit dat bejaarden een kortere aandachtsspanne hebben. Dus het is wel begrijpelijk dat hij bij het einde de draad wat kwijt raakt en offtopic gaat: iets wat vermeend institutioneel racisme is.

Behalve zn offtopic geneuzel ben ik het grotendeels met hem eens, dus ik heb niks te spelen.
pi_175409094
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat stel jij voor als hitlerkenner ?
Onderdrukking door de samenleving van opvattingen die een meerderheid afwijst. ?
Bijv: het verbieden van alle anitpietdemo's
Het verbieden van t-shirts dragen met de kreet zp =racisme
We moeten op zoek naar een Endlösung voor dit probleem, zo kan het niet langer.
standaarddrinker
pi_175409188
Goed, we zijn weer bij Hitler beland, stelletje kneuzen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175409877


We moeten dit zien te voorkomen, als deze demonstratie doorgaat verliezen we onze cultuur
standaarddrinker
pi_175409975
Bijna niemand gebruikt nog Teletekst. Als we daar vanaf kunnen kunnen we ook van ZP af.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')