abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175365572

Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
pi_175365595
quote:
Ja als je protesteert wanneer je voor white supremacist wordt uitgemaakt moet je gewoon niet zeiken joh. Altijd weer die slachtofferrol
Volgens mij maakte die docent bij de opgave Baudet niet uit voor white supremacist , of heb ik iets gemist?
pi_175365599
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 17:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Hij kwam zelf naar buiten en het was geen lynchen, maar hem confronteren met zijn eigen woorden. Trek toch niet alles in het belachelijke.
"RT voor ontslag. Like voor schorsing" is wat een FVD'er verstaat onder iemand confronteren met zijn eigen woorden?
pi_175365624
thierrybaudet twitterde op dinsdag 28-11-2017 om 14:34:43 .@YerRamautarsing en ik komen graag op uw school langs om de schandelijke laster aan het adres van #FVD recht te zetten. reageer retweet
Als de docent/school een beetje ballen heeft, dan accepteren ze de uitnodiging.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175365632
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

"RT voor ontslag. Like voor schorsing" is wat een FVD'er verstaat onder iemand confronteren met zijn eigen woorden?
Het is een bijzonder parallel universum waar ze in leven inderdaad :P
pi_175365633
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij maakte die docent bij de opgave Baudet niet uit voor white supremacist , of heb ik iets gemist?
Indirect wel natuurlijk, Baudet = alt rechts = white supremacist toch?
  dinsdag 28 november 2017 @ 18:06:04 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175365652
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:04 schreef 2thmx het volgende:
thierrybaudet twitterde op dinsdag 28-11-2017 om 14:34:43 .@YerRamautarsing en ik komen graag op uw school langs om de schandelijke laster aan het adres van #FVD recht te zetten. reageer retweet
Als de docent/school een beetje ballen heeft, dan accepteren ze de uitnodiging.
Als ik de docent was zou ik die uitnodiging inderdaad wel aannemen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175365661
De maatschappijleraar van mijn middelbare school droeg altijd een PvdA-speldje tijdens de les.

Nu is'ie dood.
pi_175365663
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:04 schreef Vesz het volgende:

[..]

Dat lijkt me iets kort door de bocht. Dan was de blijkbaar totaal anders bedoelde uitspraak van die Yernaz een stuk rechtstreekser. Of die gespeelde verontwaardiging van Baudet.
pi_175365673
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het lijkt me sowieso verstandig als die Yernaz eens een school van binnen ziet, die moet nog heel veel leren.
pi_175365690
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik ook. Maar dan eerst wat anti-FvD-propaganda ophangen in de klas en dan doen alsof 't er altijd hangt. Gewoon om Thierry een beetje te trollen.
pi_175365703
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het lijkt me sowieso verstandig als die Yernaz eens een school van binnen ziet, die moet nog heel veel leren.
Voordat je posts als deze achterlaat heb je ook minstens drie jaar cabaretschool achter de rug.
pi_175365743
YerRamautarsing twitterde op dinsdag 28-11-2017 om 15:35:05 Was dit een verstandige tweet? Nee. Is de problematiek die ik aankaart een veel ernstiger probleem? Ja. https://t.co/lw5X17qUAz reageer retweet
Denk dat Yernaz aan z'n oor is getrokken door Baudetgod.
pi_175365749
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:04 schreef Vesz het volgende:

[..]

Je bent hier inderdaad al snel een white supremacist. Zelfs als je kontseks hebt en getrouwd bent met een donker persoon wordt je nog uitgemaakt voor white supremacist.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175365774
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:11 schreef habitue het volgende:

[..]

Je bent hier inderdaad al snel een white supremacist. Zelfs als je kontseks hebt en getrouwd bent met een donker persoon wordt je nog uitgemaakt voor white supremacist.
Is dat werkelijk zo? Door wie dan en waar?
pi_175365789
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:11 schreef habitue het volgende:

[..]

Iedereen die FvD stemt is een white supremacist, haat buitenlanders en wil zo snel mogelijk een autoritair regime en hun rechterarm heffen. Dat is wel algemeen bekend lijkt me.
pi_175365810
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is dat werkelijk zo? Door wie dan en waar?
2 topics terug ofzo, milo yiannopoulos. Zoek maar.
pi_175365822
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:11 schreef 2thmx het volgende:
YerRamautarsing twitterde op dinsdag 28-11-2017 om 15:35:05 Was dit een verstandige tweet? Nee. Is de problematiek die ik aankaart een veel ernstiger probleem? Ja. https://t.co/lw5X17qUAz reageer retweet
Denk dat Yernaz aan z'n oor is getrokken door Baudetgod.
De reldocent heeft z'n Twitter-account op slot gedaan, dus waarschijnlijk zijn er nog wat meer mensen aan hun oor getrokken :s).
pi_175365834
Bert Wagendorp:

quote:
In zijn apocalyptische visioenen over de naderende ondergang van Nederland, binnen tien tot vijftien jaar zelfs, kan ik Baudet níét meer volgen. Dat de 'FvD-vloot' de beschaving zal doen 'herrijzen' zie ik ook nog niet echt voor me. Ik begrijp niet wat hij bedoelt met het 'bevrijden' van dit land van de 'huidige politieke en journalistieke elite'. Misschien wist hij echt niet waar Pepe the Frog voor staat, maar het is een opvatting die je in alt-rightkringen ook vaak hoort. Als het geen grapje is, is het eng Trumpiaans populisme. Wat stelt hij zich voor bij dat 'bevrijden'?

FvD is, zei Baudet zaterdag, een 'partij van liefde'. Beschaving en liefde, uitstekend; maar dan Nanninga als lijsttrekker naar voren schuiven in Amsterdam, een schreeuwlelijk die meer heeft met haat dan met liefde en hoegenaamd niks met beschaving? En wat is dat voor flauwekul over het terugverlangen naar het Europa van 150 jaar terug? In 1867, toen had je pas partijkartels en elite.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175365886
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:16 schreef KoosVogels het volgende:
Bert Wagendorp:

[..]

Heerlijk, gewoon elke gedachte die in je opkomt neertypen en dan een factuurtje naar de Volkskrant sturen. Menig Twitteraar kijkt vol jaloezie hiernaar.
pi_175365928
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:16 schreef KoosVogels het volgende:
Bert Wagendorp:

[..]

Hij weet het leuk te brengen inderdaad.
pi_175365956
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij weet het leuk te brengen inderdaad.
Hij slaat ook de spijker op de kop. Ageren tegen het partijkartel en de elite en dan terugverlangen naar de 19e eeuw. Dan snap je het niet helemaal.

Baudet verlangt terug naar een tijd die nooit heeft bestaan.
pi_175365958
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:14 schreef habitue het volgende:

[..]

2 topics terug ofzo, milo yiannopoulos. Zoek maar.
Ook al zo'n figuur wiens favoriete excuus is dat zijn uitspraken verkeerd begrepen werden. Maar een losse opmerkingen van iemand over hem zegt niet zoveel. Behalve als je weer graag die comfortabele slachtofferrol opzoekt natuurlijk.
pi_175365976
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:15 schreef 2thmx het volgende:

[..]

De reldocent heeft z'n Twitter-account op slot gedaan, dus waarschijnlijk zijn er nog wat meer mensen aan hun oor getrokken :s).
Of hij is natuurlijk flink geïntimideerd door de militante online FvD-aanhang. Zou ook bepaald geen unicum zijn.
pi_175366004
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of hij is natuurlijk flink geïntimideerd door de militante online FvD-aanhang. Zou ook bepaald geen unicum zijn.
Voor het account dicht werd gezet deelde hij wat fijne berichten die hij had gekregen van de mensen die zich door Yernaz hadden laten opstoken. Maar die berichten zullen ook wel ludiek zijn bedoeld...
  dinsdag 28 november 2017 @ 18:26:19 #26
346939 Janneke141
pi_175366017
quote:

[..]

Dat kan best, maar het is ook zeker niet uit te sluiten dat zijn school aan de bel getrokken heeft. Die zitten meestal niet te wachten op dit soort publiciteit.
pi_175366020
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook al zo'n figuur wiens favoriete excuus is dat zijn uitspraken verkeerd begrepen werden. Maar een losse opmerkingen van iemand over hem zegt niet zoveel. Behalve als je weer graag die comfortabele slachtofferrol opzoekt natuurlijk.
Dus je vindt Milo een white supremacist? Serieus?
pi_175366025
quote:

[..]

Klopt, daarom wordt er online ook zo goed als geen kritiek op 't FvD geuit. In gevestigde media evenmin.
pi_175366030
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Voor het account dicht werd gezet deelde hij wat fijne berichten die hij had gekregen van de mensen die zich door Yernaz hadden laten opstoken. Maar die berichten zullen ook wel ludiek zijn bedoeld...
Kan me ergens iets voorstellen bij de inhoud. Zal niet erg fraai zijn geweest...
pi_175366039
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:26 schreef Vesz het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
pi_175366055
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:26 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Klopt, daarom wordt er online ook zo goed als geen kritiek op 't FvD geuit. In gevestigde media evenmin.
De vrijheid van meningsuiting is gelukkig inderdaad sterker dan dergelijke intimidatie.
pi_175366060
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
Ik stel je een vraag, vind je dat?
pi_175366073
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting is gelukkig inderdaad sterker dan dergelijke intimidatie.
Maar wat zijn ze militant hè?
pi_175366101
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat kan best, maar het is ook zeker niet uit te sluiten dat zijn school aan de bel getrokken heeft. Die zitten meestal niet te wachten op dit soort publiciteit.
De school heeft een persbericht verspreid, waarnaar die docent eerder op twitter verwees, zal kijken of ik het nog kan terugvinden.
pi_175366102
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:28 schreef Vesz het volgende:

[..]

Ik stel je een vraag, vind je dat?
Aha, door die dus dacht ik dat je het veronderstelde. Maar ik vind die Milo een volslagen idioot en ik snap ook niet waarom een Baudet zich zo met hem afficheerde. Of hij een white supremacist is weet ik niet. Heb weinig zin me in alle dwaze uitspraken van die idioot te verdiepen.
pi_175366110
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:29 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Maar wat zijn ze militant hè?
Correct. En jij zal het goed blijven praten.
pi_175366120
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan me ergens iets voorstellen bij de inhoud. Zal niet erg fraai zijn geweest...
Heb ze nog gelezen. Deze zat er geloof ik o.a. tussen:

MikevdGalienNL twitterde op dinsdag 28-11-2017 om 13:57:46 “Moeten we naar een Nederland waarin slechts enkele witte mannen de macht hebben.”Dat is dus 100% een leugen. Totaal. Volledig. Maar hij zet het wél in zijn opdracht en ook nog eens als vaststaand feit. Wanstaltig. Deze gek @IvarGierveld moet weggehouden worden bij kinderen reageer retweet
Stevige kritiek die je kunt verwachten als je zelf de reldocent uithangt met een trollerige opdracht.
pi_175366125
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, door die dus dacht ik dat je het veronderstelde. Maar ik vind die Milo een volslagen idioot en ik snap ook niet waarom een Baudet zich zo met hem afficheerde. Of hij een white supremacist is weet ik niet. Heb weinig zin me in alle dwaze uitspraken van die idioot te verdiepen.
Ah je bent niet zo goed op de hoogte, zeg dat dan.
pi_175366129
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:26 schreef Vesz het volgende:

[..]

Misschien hij zelf niet, maar hij doet wel gezellig mee met de alt right.

quote:
Yiannopoulos has capitalized on his growing visibility, launching vicious trolling attacks on women, Black Lives Matter activists, transgender people, and Muslims.
His attacks have a range of far-flung targets, including African-American comedian and actor Leslie Jones, who temporarily left Twitter in 2016 after Yiannopoulos incited a campaign of racist misogyny against her. The Twitter campaign was in reaction to Jones starring in a remake of the movie “Ghostbusters” and included references to her as a man and an ape. Yiannopoulos was then banned from Twitter, thus losing his base of over 300,000 followers on the social media platform.

He has also referred to feminism as a “cancer” and embraced the “Gamergate” controversy, where women involved in the videogame industry were subject to online abuse, including rape and death threats.

Yiannopoulous has also promoted anti-Muslim views. He held an event called “Wake Up!” during the 2016 Republican Convention that featured anti-Muslim activists such as Pamela Geller and Geert Wilders, a Dutch politician.

In addition, Yiannopoulos created a "Privilege Grant" for white men only, which is in line with his effort to promote white identity and push back against diversity and multiculturalism. The grant is described "as exclusively available to white men who wish to pursue thier post-secondary education on equal footing with their female, queer and ethnic minority classmates."
pi_175366135
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct. En jij zal het goed blijven praten.
Jouw taalgebruik? Nee, dat mag je zelf doen.
  dinsdag 28 november 2017 @ 18:32:03 #41
346939 Janneke141
pi_175366138
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De school heeft een persbericht verspreid, waarnaar die docent eerder op twitter verwees, zal kijken of ik het nog kan terugvinden.
Hmm, inderdaad:
quote:
Persbericht

Dinsdag, 28 november 2017

Vandaag is in de social media ophef ontstaan over een opdracht bij het vak Nederlands in 5 vwo. Bij deze opdracht krijgen leerlingen een week de tijd om een onderwerp te kiezen en voor te bereiden uit tien mogelijke onderwerpen. De opdracht is dat de leerling tijdens het toetsmoment een betoog of beschouwing schrijft waarin argumentatie, als onderdeel van het schoolexamen, de hoofdrol speelt. Welke kant de leerling ten aanzien van het gekozen onderwerp kiest, speelt daarbij geen rol.

Bij alle tien onderwerpen zijn korte algemene inleidingen geschreven om de leerlingen een aanzet tot onderzoek te geven. Eén van de onderwerpen betrof de politicus Thierry Baudet en zijn snelle opmars binnen het politieke landschap. Baudet heeft het begeleidende stukje op zijn Instagram- en Twitter-account geplaatst. Dit heeft geleid tot de nodige ophef.

Wij willen benadrukken dat wij, als school, geen politieke standpunten innemen maar dat wij het als kerntaak beschouwen de leerlingen op te leiden tot kritische denkers. Dit soort opdrachten zijn bij uitstek geschikt om onderwerpen in een brede context te plaatsen.
pi_175366151
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:31 schreef Vesz het volgende:

[..]

Ah je bent niet zo goed op de hoogte, zeg dat dan.
Maar door wie werd hij dan voor white supremacist uitgemaakt en waarom is dat nu nog relevant?
En waarom denk jij dat Baudet zich met hem afficheerde?
pi_175366153
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien hij zelf niet, maar hij doet wel gezellig mee met de alt right.

[..]

Ook niet, alt right kotst op Milo.
pi_175366179
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:32 schreef Vesz het volgende:

[..]

Ook niet, alt right kotst op Milo.
Je hebt het stuk niet gelezen, he?
pi_175366181
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hmm, inderdaad:

[..]

"[Als het aan Baudet ligt] moeten we naar een Nederland waarin slechts enkele witte mannen de macht hebben.” Zo stond 't in de opdracht. Dat zal inderdaad aardig wat "kritische denkers" opleveren.
pi_175366186
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hmm, inderdaad:

[..]

Zeer redelijke verklaring van de school.
pi_175366207
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zeer redelijke verklaring van de school.
Eigenlijk verdedigen ze alleen de opdracht zelf (waar ook niks mis mee is) en niet de woorden die Baudet onterecht in de mond worden gelegd. Nogal halfbakken dus. Maar goed, lekker boeiend verder.
pi_175366217

:').
pi_175366282
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:35 schreef 2thmx het volgende:
[ afbeelding ]

:').
Sommige zijn best komisch

dinsdag 28 november 2017 @ 18:39:24 #50
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175366287
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:34 schreef 2thmx het volgende:

[..]

"[Als het aan Baudet ligt] moeten we naar een Nederland waarin slechts enkele witte mannen de macht hebben.” Zo stond 't in de opdracht. Dat zal inderdaad aardig wat "kritische denkers" opleveren.
En daar kan je dan voor- en tegenargumenten voor leveren. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 28 november 2017 @ 18:39:27 #51
346939 Janneke141
pi_175366289
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Eigenlijk verdedigen ze alleen de opdracht zelf (waar ook niks mis mee is) en niet de woorden die Baudet onterecht in de mond worden gelegd. Nogal halfbakken dus. Maar goed, lekker boeiend verder.
In een persbericht op je website het functioneren van een personeelslid in twijfel trekken gaat geen enkele werkgever doen natuurlijk.
pi_175366303
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In een persbericht op je website het functioneren van een personeelslid in twijfel trekken gaat geen enkele werkgever doen natuurlijk.
Sowieso toch al bijzonder van deze tijd dat een school een persbericht uit moet doen omdat een docent bonje heeft met een landelijk politicus via twitter.
pi_175366351
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:39 schreef Euribob het volgende:

[..]

En daar kan je dan voor- en tegenargumenten voor leveren. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Als dát de stelling was, ja. Maar 't was de inleiding naar de stelling of Baudet wel/niet nog langer populair blijft. Zie:

pi_175366402
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:42 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Als dát de stelling was, ja. Maar 't was de inleiding naar de stelling of Baudet wel/niet nog langer populair blijft. Zie:

[ afbeelding ]
Wat klopt daar niet aan?
pi_175366414
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar een losse opmerkingen van iemand over hem zegt niet zoveel.
Je weet er blijkbaar zoals gewoonlijk geen zak vanaf.
pi_175366415
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar door wie werd hij dan voor white supremacist uitgemaakt en waarom is dat nu nog relevant?
Door Koos bijvoorbeeld. Is verder niet relevant maar het kwam hier ter sprake, vandaar.
pi_175366423
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat klopt daar niet aan?
"[Als het aan Baudet ligt] moeten we naar een Nederland waarin slechts enkele witte mannen de macht hebben.”

Inmiddels al een keer of 15 gepost dat dit het probleem is. En het klopt natuurlijk ook niet, het is niet zo lastig om dat toe te geven.
pi_175366440
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

"[Als het aan Baudet ligt] moeten we naar een Nederland waarin slechts enkele witte mannen de macht hebben.”

Inmiddels al een keer of 15 gepost dat dit het probleem is. En het klopt natuurlijk ook niet, het is niet zo lastig om dat toe te geven.
Koos is 't met het frame eens en dus 'klopt' het.
pi_175366448
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:45 schreef Vesz het volgende:

[..]

Door Koos bijvoorbeeld. Is verder niet relevant maar het kwam hier ter sprake, vandaar.
Het is in ieder geval een aparte snuiter:

quote:
In addition, Yiannopoulos created a "Privilege Grant" for white men only, which is in line with his effort to promote white identity and push back against diversity and multiculturalism. The grant is described "as exclusively available to white men who wish to pursue thier post-secondary education on equal footing with their female, queer and ethnic minority classmates."
Dat neigt wel naar ras-denken.
pi_175366466
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

De user die ik citeerde beweerde dat er nog meer niet klopte. Ben benieuwd.
pi_175366686
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:45 schreef Vesz het volgende:

[..]

En waarom denk jij dat Baudet zich met die Milo afficheerde?
pi_175366775
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Dat neigt wel naar ras-denken.
:')

Dat was om de draak aan te steken met affirmative action.
pi_175366915
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:03 schreef habitue het volgende:

[..]

Dat was om de draak aan te steken met affirmative action.
Precies. En zijn aanvallen op zwarten en vrouwen zijn gewoon geintjes. Er is altijd wel weer een of ander kutexcuus.
pi_175366970
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Precies. En zijn aanvallen op zwarten en vrouwen zijn gewoon geintjes. Er is altijd wel weer een of ander kutexcuus.
Gewoon hard WHITE SUPREMACIST schreeuwen en vingers in je oren.
pi_175366987
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:15 schreef habitue het volgende:

[..]

Gewoon hard WHITE SUPREMACIST schreeuwen en vingers in je oren.
Meneer is in ieder geval erg bezig met ras en identiteit.
pi_175366993
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En waarom denk jij dat Baudet zich met die Milo afficheerde?
Hij afficheert zich niet met Milo, zijn lezingen zijn vermakelijk en interessant om bij te wonen en hij schopt ook graag tegen progressief links wat Baudet maar wat mooi vindt natuurlijk. Ze zullen ongetwijfeld over bepaalde zaken hetzelfde denken maar dat is ook niet zo vreemd natuurlijk omdat ze beide aan de rechterzijde van het politiek spectrum staan.

Dat Balkenende samen met Moammar al-Qadhafi op de foto staat betekent toch ook niet dat Balkenende zich met Qadhafi afficheerde?
pi_175367066
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:17 schreef Vesz het volgende:

[..]

Hij afficheert zich niet met Milo, zijn lezingen zijn vermakelijk en interessant om bij te wonen en hij schopt ook graag tegen progressief links wat Baudet maar wat mooi vindt natuurlijk. Ze zullen ongetwijfeld over bepaalde zaken hetzelfde denken maar dat is ook niet zo vreemd natuurlijk omdat ze beide aan de rechterzijde van het politiek spectrum staan.

Dat Balkenende samen met Moammar al-Qadhafi op de foto staat betekent toch ook niet dat Balkenende zich met Qadhafi afficheerde?
Ligt eraan in welke hoedanigheid Balkenende op bezoek ging bij Khadaffi.
pi_175367112
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tjonge dan is heel progressief links een racist, als dat de voorwaarde moet zijn.
pi_175369567
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 12:02 schreef Puddington het volgende:

[..]

Nou, buckle up sunshine.

1. t/m 11
(POL / [CENTRAAL] Forum voor Democratie #83 Australië&Zwitserland)

Dus ja, Sjerrie is in mijn ogen extreemrechts.
Vrijwel alles wat je aanhaalt kan ik uitleggen als de opvatting van Baudet dat de westerse (/Europese ergo blanke) cultuur in Nederland wil behouden als Leitkultur.
Dat is naar mijn idee niet per se racistisch.

Uitingen van andere personen zijn wat mij betreft niet de verantwoordelijkheid van Baudet maar van die personen zelf.

Daarnaast, wat is extreem-rechts?
Want ik vind dat eerlijk gezegd alles behalve duidelijk vandaag de dag en het is een term die bij uitstek wordt gebruikt om iemand zwart te maken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175369595
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 november 2017 12:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat het negatief is maak je er zelf van, natuurlijk. In principe is extreem-rechts gewoon een term om mensen te duiden die uiterst rechts op het politieke spectrum staan. Dan heb je dus bijvoorbeeld de NVU op sociaal gebied en de libertariërs op economisch gebied.

Maar goed, zolang die niet oproepen tot geweld vind jij ze niet extreem-rechts, begrijp ik?
Extreem-rechts is alles behalve een term die in gewone dagelijkse taal gebruikt wordt, hij staat stijf van de vergaande implicaties en hoe ver die implicaties gaan hangt van zender en ontvanger af.
Welke associaties roept de term op?
En vertel me eens, heb je de term ooit in positieve zin gebruikt zien worden?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175369606
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 13:03 schreef DustPuppy het volgende:
Nattekat's definitie van extreem-rechts is duidelijk niet de algemeen geaccepteerde.
En wat is die algemeen geaccepteerde definitie van extreem-rechts dan überhaupt?
Voor mijn gevoel zijn uitlatingen die vandaag de dag door "middenpartijen" worden gedaan opmerkingen die zeg zo'n 20 jaar geleden als extreem-rechts zouden worden ervaren.
pi_175369621
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoezo bestaat er geen 'vaste traditie' voor rechts? Natuurlijk bestaat die wel. Minder overheid, meer markt aan de economische kant, conservatief en nationalistisch aan de sociale kant. Als je daar dan heel ver in gaat ben je extreem, want je zit aan het uiteinde van het spectrum.

Doen alsof al die begrippen eigenlijk niets betekenen is onzinnig. In dit topic zijn genoeg mensen die best kunnen uitleggen waarom zij de term extreem-rechts gebruiken. Daar ben jij echter niet in geïnteresseerd, want zodra je dat woord voorbij ziet komen schiet je direct vol in de verdediging in plaats van dat je een discussie begint over waarom het FvD volgens jou níet extreem rechts is.

[..]

'Een onschuldig begrip om o.a. de SJW'ers in te delen', kan je dat verduidelijken? Zijn niet alle SJW'ers (wat zijn dat) cultuurmarxisten, is dat een specifieke subset ofzo? En zo ja, wat kenmerkt dan die subset? Waarin zijn zij anders dan normale SJW'ers? Of is elke SJW'er ook een cultuurmarxist? Zijn het synoniemen, of kan je cultuurmarxist zijn zonder SJW'er te zijn?

Dat zijn vragen die ik best voor je kan (en wil) beantwoorden over rechts en extreem-rechts. Kan jij dat ook over cultuurmarxisme?
Ik vind die definities vrij zinloos omdat de opvattingen verschuiven, wat 30 jaar geleden door de meerderheid als extreem-rechts werd ervaren is vandaag de dag grotendeels salonfähig.
Dat Nattekat in de verdediging schiet bij de beschuldigende benaming extreem-rechts vind ik vrij normaal, het impliceert boven alles volgens mij racisme en daar willen de meeste mensen niet van beschuldigd worden.
pi_175369651
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat maak jij er van. Als ik het FvD extreem-rechts noem, wat ik volgens mij echt nauwelijks doe, is dat meestal omdat Thierry uitlatingen doet die wat mij betreft extreem-rechts zijn. Als jij dat heel negatief opvat zegt dat meer over jouw beeld van extreem-rechts dan over mij, wat mij betreft.

[..]

Klinkt als een neutraal begrip waarmee je mensen niet in een negatief hokje probeert te stoppen.
Dus zo objectief is de term extreem-rechts dan dus kennelijk toch niet?
Laten we wel zijn, mensen gebruiken die duiding niet per ongeluk.
pi_175370688
quote:

[..]

Wat is identiteit?
En in welke mate is dat van "ras" afhankelijk en niet van cultuur?
pi_175370763
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Baudet verlangt terug naar een tijd die nooit heeft bestaan.
Klopt, ik moet altijd aan Proust denken, en mensen die dan in Frankrijk madeleines gaan eten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tanatos op 28-11-2017 22:27:31 ]
pi_175370821
Schandalig.
pi_175370961
quote:

[..]

Dat heet een spiegel voorhouden.
Affirmative action is een racistische maatregel, het is behoorlijk hypocriet om Milo nu als een racist te bestempelen.
pi_175373050
We gaan lekker idd _O_
pi_175373737
  woensdag 29 november 2017 @ 00:01:12 #82
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175373801
ClitGod.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 29 november 2017 @ 07:45:11 #83
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175375363
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 21:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]

En wat is die algemeen geaccepteerde definitie van extreem-rechts dan überhaupt?
Voor mijn gevoel zijn uitlatingen die vandaag de dag door "middenpartijen" worden gedaan opmerkingen die zeg zo'n 20 jaar geleden als extreem-rechts zouden worden ervaren.
Nou ja, uiterst rechts op het politiek spectrum dus.

Heeft verder niet zoveel met de actiebereidheid (geweld or otherwise) van degenen die de stroming aanhangen te maken.

Het spectrum verschuift wel, dat ben ik met je eens.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175376170
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:01 schreef Mani89 het volgende:
ClitGod.
graag op anoniem
  woensdag 29 november 2017 @ 09:07:20 #85
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175376187
Baudet onze eigen Trump. Voor debatten heeft de beste man geen tijd, heeft allemaal te weinig zin ofzo, maar ruziemaken op twitter kan natuurlijk wel. helemaal koekoek
Laffe huichelaar
pi_175376850
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 09:07 schreef timmmmm het volgende:
Baudet onze eigen Trump. Voor debatten heeft de beste man geen tijd, heeft allemaal te weinig zin ofzo, maar ruziemaken op twitter kan natuurlijk wel. helemaal koekoek
Volgens Baudet heeft het blijkbaar pas zin zich te bemoeien met het landsbestuur als het FvD minimaal 76 zetels bezet.
pi_175376872
quote:
En daar betalen we hem 10.000 euro per maand voor.
Aanfluiting.

Man, ga naar debatten in de kamer. Zoek medestanders voor je ideeen. Ook voorstellen van Denk en PvdD worden soms aangenomen (gisteren een van Denk).
En stop met het lastig vallen op Twitter van individuele burgers.
Make my day!
pi_175377812
quote:
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 29 november 2017 @ 10:54:44 #89
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175377834
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:53 schreef Seam het volgende:

[..]

Sterke reactie. Baudet komt bij debatten over speerpunten niet opdagen, maar kan wel met een of andere nietszeggende school ruziemaken op twitter. Lijkt mij een probleem, maar je kan er werkelijk helemaal niks nuttigs op zeggen?
Laffe huichelaar
pi_175377916
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Sterke reactie. Baudet komt bij debatten over speerpunten niet opdagen, maar kan wel met een of andere nietszeggende school ruziemaken op twitter. Lijkt mij een probleem, maar je kan er werkelijk helemaal niks nuttigs op zeggen?
Veel verder dan alles bejubelen wat Baudet doet en zegt zijn de aanhangers van het FvD nog niet gekomen in deze reeks.
pi_175377960
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Veel verder dan alles bejubelen wat Baudet doet en zegt zijn de aanhangers van het FvD nog niet gekomen in deze reeks.
Nonsens. Zat FvD stemmers die hier ook kritische vragen en opmerkingen hebben geplaatst over uitspraken van zowel Theo als Thierry.
pi_175378005
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:01 schreef Mani89 het volgende:
ClitGod.
seksistisch dit
pi_175378015
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:03 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nonsens. Zat FvD stemmers die hier ook kritische vragen en opmerkingen hebben geplaatst over uitspraken van zowel Theo als Thierry.
Ongetwijfeld. Maar die ben ik hier nog niet tegengekomen.

Zijn aanhang in deze reeks vindt het ook maar weer wat mooi dat hun held de strijd aangaat met een of ander docentje.

Trieste bedoeling. Als Baudet echt de belangrijkste intellectueel van Nederland is, zoals hij zelf beweert, zou hij erboven staan.
pi_175378039
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zijn aanhang in deze reeks vindt het ook maar weer wat mooi dat hun held de strijd aangaat met een of ander docentje.

Trieste bedoeling. Als Baudet echt de belangrijkste intellectueel van Nederland is, zoals hij zelf beweert, zou hij erboven staan.
Iedereen heeft recht op hun mening. Als zij dat vinden, dan vinden zij dat. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hun mening hier niet laten horen omdat het altijd verzand in ellenlange discussies en flamen op elkaar. Waar ik er ook een van ben.
pi_175378058
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:08 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Iedereen heeft recht op hun mening. Als zij dat vinden, dan vinden zij dat. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hun mening hier niet laten horen omdat het altijd verzand in ellenlange discussies en flamen op elkaar. Waar ik er ook een van ben.
Waar ontzeg ik users precies het recht op een mening?
pi_175378069
Ik hoor hier weinig kritiek vanuit de FvD aanhangers.
Eigenlijk geen.
Make my day!
pi_175378073
Als FVD lid heb je mijn mening nog niet erover gehoord anders
pi_175378078
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar ontzeg ik users precies het recht op een mening?
Nergens. Ik beticht je daar ook niet van.
pi_175378119
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:10 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nergens. Ik beticht je daar ook niet van.
Waar slaat je post dan op?

Ik merkte op dat de FvD-aanhangers in deze reeks uitsluitend bezig zijn met het bejubelen van hun held. Waarop jij reageert dat er voldoende kritiek op Thierry wordt geuit en daar later aan toevoegt 'als zij dat vinden, dan vinden zij dat'.

Natuurlijk mogen zij dat vinden, dat is ook niet het punt.
  woensdag 29 november 2017 @ 11:13:43 #100
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175378147
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Je hebt natuurlijk lieden als Mr.Major en Nattekat die alles maar best vinden als Baudet het zegt, maar ik zie ook genoeg users die het ook absoluut niet eens zijn met sommige dingen
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')