Waarom? Ik ben na een etentje van 3 uur ook echt wel moe, hoor. Helemaal zo laat op de avond.quote:Op vrijdag 24 november 2017 22:51 schreef Elvi het volgende:
Ik ben zo moe na een sociaal dingetje... Ik snap dat zelf soms niethet was gewoon een etentje, duurde maar 3 uur bij elkaar ofzo.. en toch ben ik doodop.
Dan baal ik wel van mezelf
Kan het ook zijn dat je wat introverter bent?quote:Op vrijdag 24 november 2017 22:51 schreef Elvi het volgende:
Ik ben zo moe na een sociaal dingetje... Ik snap dat zelf soms niethet was gewoon een etentje, duurde maar 3 uur bij elkaar ofzo.. en toch ben ik doodop.
Dan baal ik wel van mezelf
Waarom moet je per se relateren naar de slechtere tijden, als het goed gaat?quote:Op vrijdag 24 november 2017 23:52 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Met mij gaat t eigenlijk best goed. De stijgende lijn zet door en stukje bij beetje krijg ik mezelf weer verder op de been. Ik heb steeds meer ideeën en ben ook weer creatief aan de slag. Koken, breien, klussen, dingen die ik altijd graag deed maar waar ik heel lang geen zin in heb gehad.
Ik heb de psycholoog verteld sat dit mijn valkuil is, op dit soort momenten vind ik het moeilijk om nog te relateren aan toen ik in een enorm dal zat. Maar daar moet ik wel echt nog iets mee doen.
Omdat het niet blijvend is. Vanaf mijn pubertijd tot nu heb ik terugkerende depressies, en mijn angsten zijn ook altijd aanwezig. Ik heb de neiging me te vermannen en gewoon door te gaan tot ik, doordat ik langere tijd meer van mezelf vraag dan ik aankan, weer overspannen raak. 2 jaar geleden zelfs een burnout kreeg.quote:Op vrijdag 24 november 2017 23:55 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Waarom moet je per se relateren naar de slechtere tijden, als het goed gaat?
Heej. Knuffel.quote:Op zaterdag 25 november 2017 00:08 schreef Lot88 het volgende:
Lig al 2,5 uur onrustig in bed. Kut periode gehad keek uit naar iets dat gaat niet door en nu volledig van de kaart. Kom niet inslaap en ik mis al zoveel uren door nachtmerries. De kern van dat probleem wilde ik aanpakken maar eigenlijk zie ik niet in wat voor zin het nog heeft. Als het zo moet dan hoeft het van mij ook niet meer.
Niet doen hequote:Op zaterdag 25 november 2017 00:08 schreef Lot88 het volgende:
Lig al 2,5 uur onrustig in bed. Kut periode gehad keek uit naar iets dat gaat niet door en nu volledig van de kaart. Kom niet inslaap en ik mis al zoveel uren door nachtmerries. De kern van dat probleem wilde ik aanpakken maar eigenlijk zie ik niet in wat voor zin het nog heeft. Als het zo moet dan hoeft het van mij ook niet meer.
Hoi,quote:Op vrijdag 24 november 2017 19:00 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik word er soms serieus levensmoe van. Dat je soms paniekaanvallen hebt of dingen niet goed verwoord krijgt zou betekenen dat je meteen niet meer logisch na kan denken in de ogen van sommige. What about no, misschien zie ik sommige dingen wel gewoon echt anders. En is dat wel echt anders dan de norm.
Sowieso, hoe je je moet verdedigen bij bijvoorbeeld de gemeente en de bijstand. Al die verspilde energie die ook in herstel had kunnen zitten.
Maar ik wil daar eigenlijk niet teveel over nadenken.
Ik heb een beetje een dilemma. Ik wil kerstlampjes kopen. Maar blackfriday weekend.. drukte etc. Ga ik dat wel aankunnen met paniek etc. Maar morgen kan ik wel gezellig met vriend, doordeweeks moet ik weer alleen..
Heb je al geprobeerd wat te ontspannen mbv rustige muziek? Misschien helpt het om je negatieve gedachtegangen tegen te houden.quote:Op zaterdag 25 november 2017 00:08 schreef Lot88 het volgende:
Anders ga je niet op Black Friday, maar ga op koopzondag? Een maandagochtend?quote:Op vrijdag 24 november 2017 19:00 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik heb een beetje een dilemma. Ik wil kerstlampjes kopen. Maar blackfriday weekend.. drukte etc. Ga ik dat wel aankunnen met paniek etc. Maar morgen kan ik wel gezellig met vriend, doordeweeks moet ik weer alleen..
Ja en daar ben ik ook bij aangemeld, maar die aanmelding was eigenlijk een beetje rond toen al het officiële papierwerk klaar was. Ik heb daar nu wel een maatschappelijk werkster langs! Ben met haar heel blij, heb haar nu 3x gezien en heb voor mijn gevoel al meer gehad aan haar dan aan mijn therapeut.quote:Op zaterdag 25 november 2017 01:52 schreef Jonaa het volgende:
[..]
Hoi,
Even een vraagje over het verantwoorden tegenover gemeente en uwv: ben je bekend met het WMO loket in je gemeente? Via het WMO loket ben ik bij een instantie terecht gekomen die me begeleid heeft bij dat soort zaken. Daardoor hoefde ik niet zelf continue uit te leggen wat mijn problemen zijn.
Herkenbaar dat laatste, ook al weet ik natuurlijk niet of dat om dezelfde reden is. Bij mij is het vooral dat er naar de praktische zaken en toekomst gekeken wordt, ipv zoals bij de psycholoog alleen persoonlijkheidsproblematiek.quote:Op zaterdag 25 november 2017 10:00 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja en daar ben ik ook bij aangemeld, maar die aanmelding was eigenlijk een beetje rond toen al het officiële papierwerk klaar was. Ik heb daar nu wel een maatschappelijk werkster langs! Ben met haar heel blij, heb haar nu 3x gezien en heb voor mijn gevoel al meer gehad aan haar dan aan mijn therapeut.
Bij mij is het juist dat ze naar de persoonlijke problemen mee kijkt, zonder er meteen een stoornis aan te willen hangen en ze me wat betreft mijn familie ook nog eens een kant op heeft gestuurd wat me met het stukje opvoeding toch wel echt een richting op heeft gewezen van "ohhh" het enige jammere is dat ik het niet kan bewijzen. Ik heb er gelukkig wel met vrienden over kunnen praten, die het leken te begrijpen, en iemand leren kennen die het ook op zo'n manier ervaart. En ik merk dat dat ondanks dat het me pijn doet dat mijn ouders dus zo blind zijn, wel meer zelfvertrouwen geeft.quote:Op zaterdag 25 november 2017 10:48 schreef Jonaa het volgende:
[..]
Herkenbaar dat laatste, ook al weet ik natuurlijk niet of dat om dezelfde reden is. Bij mij is het vooral dat er naar de praktische zaken en toekomst gekeken wordt, ipv zoals bij de psycholoog alleen persoonlijkheidsproblematiek.
Ook werd ik door het UWV van het kastje naar de muur gestuurd, maar een belletje mijn begeleidster naar het UWV deed wonderen.
Ik vind dat je het wel serieus moet nemen, want jij hebt er blijkbaar last van.quote:Op zaterdag 25 november 2017 11:52 schreef Fripsel het volgende:
En ik begin steeds meer te vermoeden dat mijn familie misschien wel fout is geweest in de oorlog, aan beide kanten, of dat er in ieder geval dingen niet kloppen. Want er zijn veel rare verhalen die verzwegen worden. En dan niet perse in de heftigste vorm. En mijn therapeut wees mij dus hier op.
https://www.werkgroepherk(...)-generatie-kinderen/
Ik ben alleen ook heel bang dat mensen me hier in niet serieus willen nemen.
De vader van mijn oma was echt een foute man, heeft ook een man vermoord in de oorlog. En ik heb mijn oma op de morfine zien trippen om jeugdherinneringen, dat was geen pretje zeg maar. Je ziet ook het typische verwijt patroon terug van mijn moeder en oma naar elkaar. En bepaalde dingen in hoe er met emoties omgegaan word en hoe dingen onder tafel geschoven worden. Ik vond het gewoon bizar om terug te lezen, ben er echt even een paar dagen naar van geweest zeg maar.quote:Op zaterdag 25 november 2017 12:00 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik vind dat je het wel serieus moet nemen, want jij hebt er blijkbaar last van.
En ergens herken ik het ook wel. Mijn voorouders waren niet persé 'fout' (of ik vermoed het in ieder geval niet) maar mijn oma was wel Duits. Mijn moeder is half-Duits en aan mn vaders kant was mn oma ook half-Duits. Veel Duits bloed dusEn ik heb er rond 4/5 mei 'last' van dat ik ergens het gevoel heb dat ik niet mee mag doen met de viering. Omdat Nazi's en Duitsers als hetzelfde bestempeld worden.
Ik ben zelfs een keer mof genoemd![]()
Mijn vrijwilligerswerk bij een Verzetsmuseum heeft wel wat meer nuance gebracht hierin overigens.
Ja dat patroon is wel heftig en moeilijk te doorbreken ook al zie je het patroon gebeuren.quote:Op zaterdag 25 november 2017 12:08 schreef Fripsel het volgende:
[..]
De vader van mijn oma was echt een foute man, heeft ook een man vermoord in de oorlog. En ik heb mijn oma op de morfine zien trippen om jeugdherinneringen, dat was geen pretje zeg maar. Je ziet ook het typische verwijt patroon terug van mijn moeder en oma naar elkaar. En bepaalde dingen in hoe er met emoties omgegaan word en hoe dingen onder tafel geschoven worden. Ik vond het gewoon bizar om terug te lezen, ben er echt even een paar dagen naar van geweest zeg maar.
Ik moet eerlijk zeggen dat dat stuk, van het "fout" zijn me dan nog niet zoveel doet. Doordat ik die nuance wel zie vanuit de dag van vandaag. Maar mijn moeders blindheid. En inderdaad de onmogelijkheid van het patroon doorbreken. Dat ik nu de boeman ben omdat ik breek onder de schijnheiligheid.quote:Op zaterdag 25 november 2017 13:18 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja dat patroon is wel heftig en moeilijk te doorbreken ook al zie je het patroon gebeuren.
Een man vermoord... Ja jeetjez weet je... Je weet nooit hoe je zult reageren in een oorlog. Die mensen dachten ook dat ze juist deden. Ken je het boek "oorlog zonder vrienden"? Goed boek, aanrader.
En na de oorlog zaten er meer mensen in het verzet dan tijdens de oorlogde meeste Nederlanders werkten gewoon samen met de bezetters.
Ik denk niet dat je het door hebt gehad, maar je eerdere topic in R&P (met die filmpjes) en een aantal posts van jou hier, raken waar ik zelf ook mee zit. je noemde o.a. het niet gehoord worden en de blindheid.quote:Op zaterdag 25 november 2017 13:47 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat dat stuk, van het "fout" zijn me dan nog niet zoveel doet. Doordat ik die nuance wel zie vanuit de dag van vandaag. Maar mijn moeders blindheid. En inderdaad de onmogelijkheid van het patroon doorbreken. Dat ik nu de boeman ben omdat ik breek onder de schijnheiligheid.
Ik heb het wel door gehad en bewust niet genoemd omdat ik niet weer een vervelende discussie aan wilde slingeren, omdat er overlap is in hoe we het zien en toch niet hetzelfde.quote:Op zaterdag 25 november 2017 14:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het door hebt gehad, maar je eerdere topic in R&P (met die filmpjes) en een aantal posts van jou hier, raken waar ik zelf ook mee zit. je noemde o.a. het niet gehoord worden en de blindheid.
Marreh...is het misschien niet beter als dit in het PTSS topic komt en niet hier? Zelfde ook voor de desbetreffende posts van mezelf (al weet ik niet of fok de juiste plek is om dit soort dingen te bespreken, gezien het beleid hier).
Ik vind 't zelf geen probleem Fripsquote:Op zaterdag 25 november 2017 18:12 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik heb het wel door gehad en bewust niet genoemd omdat ik niet weer een vervelende discussie aan wilde slingeren, omdat er overlap is in hoe we het zien en toch niet hetzelfde.
Verder heb ik de laatste week erg veel aan de tips gehad hier dus ik hoop eigenlijk niet dat ze me liever over zien gaan, zeker gezien het verschil in drukte van posten.
jajammerjan is een voorbeeld van iemand die totaal vast is komen te zitten in negatieve denkpatronen. Dat komt hij zo nu en dan hier of elders op fok even ventileren.quote:Op zaterdag 25 november 2017 18:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het was meer dat ik 't me afvroeg. Ik begrijp trouwens niet wat die jammerjan hier nou wilde komen doen maar whatever. Voor de rest zal ik even terug moeten lezen.
Het is een heel andere hel waar je over praat.quote:Op vrijdag 24 november 2017 13:26 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Waarom? Liever een kort, maar nog enigszins gelukkig leven met kanker. Dan een lang bestaan zonder enig plezier met depressie. Ik denk dat de meesten het daarin kunnen vinden.
Ligt aan de depressie: bij een chronische depressie zijn 'betere' tijden (lees: minder erge), waarbij je best oprecht blij kan zijn. In een periode van diepe depressie voel je die blijheid niet, zelfs al weet je dat het er zou zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2017 13:29 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Omdat je niet kan stellen dat iemand met een depressie nooit blij kan zijn.
Hhhheeeeeep zwaaaaaaaaaaaaar leeeeeeeveeeeeeeen...quote:Op zaterdag 25 november 2017 18:48 schreef Quotidien het volgende:
[..]
jajammerjan is een voorbeeld van iemand die totaal vast is komen te zitten in negatieve denkpatronen. Dat komt hij zo nu en dan hier of elders op fok even ventileren.
Uh wat?quote:Op zaterdag 25 november 2017 19:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hhhheeeeeep zwaaaaaaaaaaaaar leeeeeeeveeeeeeeen...
Waarom is het boeiend wie het zwaarder heeft, iemand met kanker of depressie? Het is allebei op hun eigen manier heel erg kut.quote:Op zaterdag 25 november 2017 18:55 schreef Kamina het volgende:
[..]
Het is een heel andere hel waar je over praat.
[..]
Ligt aan de depressie: bij een chronische depressie zijn 'betere' tijden (lees: minder erge), waarbij je best oprecht blij kan zijn. In een periode van diepe depressie voel je die blijheid niet, zelfs al weet je dat het er zou zijn.
JMJ. Heeft een zwaar leven. Moeilijkmoeilijkmoeeeeiliiiiiijk... (Brigitte Kaandorp)quote:
Dat is ook mijn punt; beiden een hel.quote:Op zaterdag 25 november 2017 19:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom is het boeiend wie het zwaarder heeft, iemand met kanker of depressie? Het is allebei op hun eigen manier heel erg kut.
Daar mag ik toch wel mijn licht over laten schijnen?quote:De vraag is overigens niet aan jou gericht. Meer retorisch.
Natuurlijkquote:Op zaterdag 25 november 2017 19:08 schreef Kamina het volgende:
[..]
Dat is ook mijn punt; beiden een hel.
[..]
Daar mag ik toch wel mijn licht over laten schijnen?
Kende dat liedje niet, wel lachen.quote:Op zaterdag 25 november 2017 19:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
JMJ. Heeft een zwaar leven. Moeilijkmoeilijkmoeeeeiliiiiiijk... (Brigitte Kaandorp)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |