Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! In 2016 is in Nederland 170 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 128 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.
Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.
E-mail alerts Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl. Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
In overleg met de project aanvrager van 'Menno's Pleats' is besloten om de voorwaarden van deze lening aan te passen.
Mede naar aanleiding van ontvangen reacties en terugkoppeling met de projectaanvrager maakt dat er blijkbaar behoefte is aan meer zekerheid. Om deze zekerheid te bieden zal niet ¤20.000,- als bouwdepot aangehouden worden maar ¤100.000,-. Door deze aanpassing blijft het direct uit te keren bedrag van ¤325.000,- onder 80% van de aankoopsom.
Na verbouwing, goedkeuring door SamenInGeld en uitkering uit het bouwdepot blijft ook dan de verstrekte leensom onder 80% van de dan ontstane waarde. Naast de genoemde verbouwing draagt ook de kadastrale splitsing die direct wordt uitgevoerd bij het vestigen van deze hypotheek bij aan een positieve waarde ontwikkeling
Blijkbaar hebben ze nog steeds vertrouwen in dat het project gefund wordt
Nog even over de spreiding. Het plaatje op FundingCircle laat de situatie zien in het VK, waar de markt goed gereguleerd is. In Nederland zijn de defaultpercentages 50-100% hoger (0-6% (3,17% gemiddeld) in NL tegen 1,5-2,3% in het VK bij FNC). In het VK haalt minder dan 5% van de investeerders een negatief rendement, zelfs als ze maar in één project investeren. In Nederland zal dat een stuk hoger liggen. Het plaatje in NL zal meer spreiding van resultaten laten zien.
Het plaatje laat daarmee ook zien waarom je niet al je geld in Nederland moet investeren.
[ Bericht 3% gewijzigd door Benger2 op 16-11-2017 17:37:22 ]
Op donderdag 16 november 2017 17:32 schreef Benger2 het volgende: Nog even over de spreiding. Het plaatje op FundingCircle laat de situatie zien in het VK, waar de markt goed gereguleerd is. In Nederland zijn de defaultpercentages 50-100% hoger (0-6% (3,17% gemiddeld) in NL tegen 1,5-2,3% in het VK bij FNC). In het VK haalt minder dan 5% van de investeerders een negatief rendement, zelfs als ze maar in één project investeren. In Nederland zal dat een stuk hoger liggen. Het plaatje in NL zal meer spreiding van resultaten laten zien.
Het plaatje laat daarmee ook zien waarom je niet al je geld in Nederland moet investeren.
Heb je alleen nog het extra risico van koersverschil en onvoldoende kennis van de lokale markt...
Over lokale markt gesproken, ik lees hier eigenlijk weinig - niets? - over crowdaboutnow, terwijl ze toch ook rentes van rond 4% vergoeden. Charme ervan vind ik dat je lokale initiatieven kunt steunen.
In een aanval van waanzin heb ik zelfs geïnvesteerd in een CF-project voor een bamboefiets, hebben ze nog wat publiciteit mee gehaald ook...
Op donderdag 16 november 2017 17:58 schreef Beljack het volgende: Over lokale markt gesproken, ik lees hier eigenlijk weinig - niets? - over crowdaboutnow, terwijl ze toch ook rentes van rond 4% vergoeden. Charme ervan vind ik dat je lokale initiatieven kunt steunen.
In een aanval van waanzin heb ik zelfs geïnvesteerd in een CF-project voor een bamboefiets, hebben ze nog wat publiciteit mee gehaald ook...
Ik heb er ooit wel wat ingestoken, helaas een rendement van -100%. Leuke projecten op zich wel, maar voor het rendement is het niet echt een optie. Geen zekerheden, hoog risico.
Op donderdag 16 november 2017 17:32 schreef Benger2 het volgende: Nog even over de spreiding. Het plaatje op FundingCircle laat de situatie zien in het VK, waar de markt goed gereguleerd is. In Nederland zijn de defaultpercentages 50-100% hoger (0-6% (3,17% gemiddeld) in NL tegen 1,5-2,3% in het VK bij FNC). In het VK haalt minder dan 5% van de investeerders een negatief rendement, zelfs als ze maar in één project investeren. In Nederland zal dat een stuk hoger liggen. Het plaatje in NL zal meer spreiding van resultaten laten zien.
Bedankt goed om rekening mee te houden. Op hoeveel default % zit je zelf ongeveer dan? Aangezien jij ook goed gespreid hebt.
Denk ook persoonlijk dat aardig wat Nederlanders een te hoog % investeren in een project.
Komt u ook naar de informatiebijeenkomst op zaterdag 9 december a.s.?
Bij eerdere bijeenkomsten hebben wij meegekregen dat de bezoekers het als heel prettig hebben ervaren om de mensen achter het platform te ontmoeten en te spreken, alsmede de interactie over de vele onderwerpen die werden aangedragen.
U bent ook bij de volgende bijeenkomst van harte welkom, samen met belangstellenden uit uw netwerk, voor een nadere kennismaking en met al uw vragen en feedback. Wij vertellen u dan graag meer over de manieren van investeren en geld lenen middels het platform van SamenInGeld.
Deze informatiemiddag vindt plaats op zaterdag 9 december 2017 en start om 15.00 uur (inloop vanaf 14:30 uur). Aanmelden kan via info@sameningeld.nl. We maken er graag met elkaar een interessante middag van.
Het valt mij op dat er niet altijd even netjes met spoilers gewerkt word... Is het misschien een idee deze te gaan reporten? Immers het is niet echt goed voor de betreffende leningnemers als ze zo besproken worden als men googled. Dus ook niet voor onze eigen portefeuille. Wat zeggen jullie?
Op donderdag 16 november 2017 21:39 schreef q420856 het volgende: Het valt mij op dat er niet altijd even netjes met spoilers gewerkt word... Is het misschien een idee deze te gaan reporten? Immers het is niet echt goed voor de betreffende leningnemers als ze zo besproken worden als men googled. Dus ook niet voor onze eigen portefeuille. Wat zeggen jullie?
Het idee is volgens mij dat wij ervoor zorgen dat er geen extra negatieve informatie online komt, echter de informatie die ool via een google search op de naam van het bedrijf te vinden is kan je zonder problemen. Dat is iets anders dan wanneer je informatie uit de innercircle het weide web op slingert.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opvallend dat niet expliciet wordt gemeld dat het platform nakijkt of er eerder aanvragen van dezelfde persoon zijn ontvangen, hoe die toen zijn beoordeeld en, als die beoordeling positief was, of daar een lening uit is voortgekomen. Informatie over eerdere leningen bij andere platforms is voor de huidige platforms, zonder de hulp van de aanvrager, volgens mij niet te verkrijgen. Je kunt uiteraard wel afspreken dat als de aanvrager het platform daarover niet correct blijkt geïnformeerd te hebben, de hele lening ineens opeisbaar wordt (of iets dergelijks). Kortom: ik vind het een weinig zeggend antwoord.
Het idee is volgens mij dat wij ervoor zorgen dat er geen extra negatieve informatie online komt, echter de informatie die ool via een google search op de naam van het bedrijf te vinden is kan je zonder problemen. Dat is iets anders dan wanneer je informatie uit de innercircle het weide web op slingert.
Ja maar betalingsproblematiek e.d. lijkt mij niet direct iets wat op google direct te lezen is en wat ZEKER niet in ons voordeel werkt als het wel te vinden is.
Dankjewel voor het delen. De eerste zou ik zelf niet meenemen vanwege de branche. Over de tweede moet ik nog even nadenken. Het EV is positief, maar deze lening i.c.m. de in eerdere jaren gedraaide winst: het houd niet over.
Bedankt goed om rekening mee te houden. Op hoeveel default % zit je zelf ongeveer dan? Aangezien jij ook goed gespreid hebt.
Denk ook persoonlijk dat aardig wat Nederlanders een te hoog % investeren in een project.
Ik heb zelf ook investeringen in het buitenland met hele hoge rentes en defaultpercentages van meer dan 10%. Daarnaast nu een aankomend faillissement op Symbid. CAN kostte me ongeveer 2% rendement op het NL deel van mijn portefeuille. Symbid 0,2%. Ik heb ook nog een project op FNC die langzaam richting de 365 dagen achterstand gaat. Alles bij elkaar doe ik het ongeveer gemiddeld, maar heb iets hogere rentes dan gemiddeld.
Op donderdag 16 november 2017 21:39 schreef q420856 het volgende: Het valt mij op dat er niet altijd even netjes met spoilers gewerkt word... Is het misschien een idee deze te gaan reporten? Immers het is niet echt goed voor de betreffende leningnemers als ze zo besproken worden als men googled. Dus ook niet voor onze eigen portefeuille. Wat zeggen jullie?
Opvallend dat niet expliciet wordt gemeld dat het platform nakijkt of er eerder aanvragen van dezelfde persoon zijn ontvangen, hoe die toen zijn beoordeeld en, als die beoordeling positief was, of daar een lening uit is voortgekomen. Informatie over eerdere leningen bij andere platforms is voor de huidige platforms, zonder de hulp van de aanvrager, volgens mij niet te verkrijgen. Je kunt uiteraard wel afspreken dat als de aanvrager het platform daarover niet correct blijkt geïnformeerd te hebben, de hele lening ineens opeisbaar wordt (of iets dergelijks). Kortom: ik vind het een weinig zeggend antwoord.
Ben ik nou de enige die het idee heeft dat ze absoluut geen waarborgen inbouwen?
Ik wil wel weer een maand voor mijn rekening nemen. Kan je mij nog een keer de betaalgegevens sturen via DM?
Ik doe ook een maandje, blij met de mailer geweest. Als de vooraankondigingstijd in stand wordt gehouden, dan is die van minder belang. Maar laten we eerst maar eens aankijken of dat zo is (stoppen met de mailer kan altijd nog)
[ Bericht 7% gewijzigd door marathon2000 op 17-11-2017 09:29:10 ]
De schoenzolen man van KoM kan ook af met een lager fundingbedrag:
quote:
In goed overleg met de ondernemers & de intermediair is besloten het doelbedrag van het project FootActive te verlagen van ¤ 135.000,- naar ¤ 100.000,-.
De interne cashflow ontwikkeling van FootActive is beter dan eerder dit jaar verwacht en de eerste aanbetaling van de nieuwe slippers kan uit eigen middelen worden gerealiseerd.
Hierdoor is minder kapitaal nodig en kan het doelbedrag worden verlaagd. De gestelde zekerheden blijven onveranderd. Exsyting heeft de recente cijfers beoordeeld en in een aangepast rapport weergegeven. Dit aangepaste rapport is terug te vinden bij het project.
Moet hij toch nog ruim 35k extra ophalen boven op de toegezegde 61k. Dat gaat het in dit tempo niet worden. Zal nog wel een keer verlaagd worden met een mooi positief verhaal. Er moet tenslotte wel geld binnen komen om de liquiditeit op peil te houden!
6% is niet te veel. Maar als de hele vloot busjes met waarde 230k daadwerkelijk verpand wordt is de zekerheid ok. Dit soort busjes houdt NL inderdaad zijn waarde over de tijd. Weet natuurlijk niet of taxatie betrouwbaar is.
6% is niet te veel. Maar als de hele vloot busjes met waarde 230k daadwerkelijk verpand wordt is de zekerheid ok. Dit soort busjes houdt NL inderdaad zijn waarde over de tijd. Weet natuurlijk niet of taxatie betrouwbaar is.
Ik heb de cijfers van Cygnus even bekeken. Ik zie een verliesgevende onderneming in 2014-2016. Hij zegt dat er in 2016 winst is gemaakt, maar dat klopt niet. Hij komt aan een winst door er een privéstorting bij te tellen. Dat is absurd.
Ik laat deze lopen. De classificatie A+ is denk ik geheel opgehangen aan die veronderstelde voorraadwaarde. Ik zie een bedrijf waarvan iemand niet kan leven, zelfs niet als de prognose uitkomt. Leuke hobby maar meer een liefhebberij dan een serieus bedrijf.
Moet hij toch nog ruim 35k extra ophalen boven op de toegezegde 61k. Dat gaat het in dit tempo niet worden. Zal nog wel een keer verlaagd worden met een mooi positief verhaal. Er moet tenslotte wel geld binnen komen om de liquiditeit op peil te houden!
Als het bedrag nog een keer verlaagd wordt kunnen er precies nog halve zooltjes verkocht worden.
SPOILER
Ik heb de cijfers van Cygnus even bekeken. Ik zie een verliesgevende onderneming in 2014-2016. Hij zegt dat er in 2016 winst is gemaakt, maar dat klopt niet. Hij komt aan een winst door er een privéstorting bij te tellen. Dat is absurd.
Ik laat deze lopen. De classificatie A+ is denk ik geheel opgehangen aan die veronderstelde voorraadwaarde. Ik zie een bedrijf waarvan iemand niet kan leven, zelfs niet als de prognose uitkomt.
Het is wederom een klassiek KoM project, waardeloos. Mocht je kritische vragen stellen dan worden deze verwijderd, mocht je mailen krijg je nooit respons.
Het is wederom een klassiek KoM project, waardeloos. Mocht je kritische vragen stellen dan worden deze verwijderd, mocht je mailen krijg je nooit respons.
Ze weten het altijd wel weer mooi te brengen én Jan modaal stapt wel weer in zo te zien..
KoMmer en kwel. 220 euro per dag voor een busje, en nog niet uitkomen! Lijkt er inderdaad veel op dat iemand zijn hobby gefinancierd wil hebben.
Ik laat deze lopen. De classificatie A+ is denk ik geheel opgehangen aan die veronderstelde voorraadwaarde. Ik zie een bedrijf waarvan iemand niet kan leven, zelfs niet als de prognose uitkomt. Leuke hobby maar meer een liefhebberij dan een serieus bedrijf.
Ik heb alleen naar de zekerheden gekeken t.o.v. de 6%. Was nieuwsgierig hoe het zat. Was niet van plan om te investeren in dit project. En als ik zo je post lees dan heb ik er inderdaad goed aan gedaan om niet verder te lezen.
KoMmer en kwel. 220 euro per dag voor een busje, en nog niet uitkomen! Lijkt er inderdaad veel op dat iemand zijn hobby gefinancierd wil hebben.
220 euro is geen gek bedrag hoor, vergelijk het maar met huur van trouwauto's enzo. Ik denk dat je de waarde van die busjes ook niet moet onderschatten, lees: die dingen zijn zwaar overpriced naar mijn mening. Oudere en gewilde types gaan over de 100.000 euro heen, de types waar de betrokken ondernemer het over heeft zitten nu ook zomaar op 20.000 euro en om ze dan mooi te krijgen kan je er zoveel geld tegenaan gooien als je maar wilt
Ik heb alleen naar de zekerheden gekeken t.o.v. de 6%. Was nieuwsgierig hoe het zat. Was niet van plan om te investeren in dit project. En als ik zo je post lees dan heb ik er inderdaad goed aan gedaan om niet verder te lezen.
Hij goochelt met cijfers, die Cygnus, daar word je helemaal simpel van. In 2018 en 2019 voorziet hij een mutatie werkkapitaal van (toevallig?) iedere keer -29.100 hetgeen zijn marge t.o.v. de betalingscapaciteit verhoogt. Waar baseert hij dat op? Gaat hij er van uit, dat de aflossing betaald moet worden uit het laten oplopen van de overige kortlopende schulden?
En de conclusie is (2018), dat hij bij een winst van 17,5K, ruimte heeft in zijn betalingscapaciteit van 57K. Waarschijnlijk denkt hij dat er toch niemand naar die cijferbrei kijkt.
Hij goochelt met cijfers, die Cygnus, daar word je helemaal simpel van. In 2018 en 2019 voorziet hij een mutatie werkkapitaal van (toevallig?) iedere keer -29.100 hetgeen zijn marge t.o.v. de betalingscapaciteit verhoogt. Waar baseert hij dat op? Gaat hij er van uit, dat de aflossing betaald moet worden uit het laten oplopen van de overige kortlopende schulden?
En de conclusie is (2018), dat hij bij een winst van 17,5K, ruimte heeft in zijn betalingscapaciteit van 57K. Waarschijnlijk denkt hij dat er toch niemand naar die cijferbrei kijkt.
Kan niets anders dan concluderen dat de man van Cygrus zelf heeeeel veeeeel van oude busjes houdt. #zienwatjewiltzien
Op vrijdag 17 november 2017 08:07 schreef µ het volgende: Kosten crowdfundmailer: Nu zoek ik een nieuwe sponsor voor (een deel van) volgend jaar . Graag reply hier of in PM .
Ik wil wel 3 maanden voor mijn rekening nemen, want ik vind jouw mailer voor FNC erg fijn.
Hij woont niet voor niets in Aerdenhout! Met deze cijfers een D dan zullen er ook nog behoorlijk wat prive schulden zijn. Zou zeggen eerst maar prive op orde brengen. Lenen is dan niet nodig.
Deze nieuwe Timmerman/Installateur https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/29541 van FNC wil ik wel helpen. Maar dan heb je weer die stomme 48 uur investeren stop!!! Kan ik het weer niet afhandelen. Wat een geklooi! Moet ik nu de wekker gaan zetten om te mogen investeren? AFM dit kan toch niet de bedoeling zijn!
Op vrijdag 17 november 2017 17:54 schreef NaRegenDeZon het volgende: Deze nieuwe Timmerman/Installateur https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/29541 van FNC wil ik wel helpen. Maar dan heb je weer die stomme 48 uur investeren stop!!! Kan ik het weer niet afhandelen. Wat een geklooi! Moet ik nu de wekker gaan zetten om te mogen investeren? AFM dit kan toch niet de bedoeling zijn!
Is inderdaad belachelijk, door die 48 uur heb ik er al een gemist op FNC. Waarom niet gewoon bedenk tijd na de investering
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maandag 12uur live, maar nu al voor fok forum
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maandag 12uur live, maar nu al voor fok forum
Een grens gevalletje voor mij. Doe normaal geen startende horeca ondernemers... maar eigen inbreng is wel erg mooi. FF denken nog, dank voor de link :-)
Een grens gevalletje voor mij. Doe normaal geen startende horeca ondernemers... maar eigen inbreng is wel erg mooi. FF denken nog, dank voor de link :-)
Voor mij ook, dus laat hem dan ook maar gaan. Ik ben wel blij met de melding
Een heel leuk project deze versterker-bouwer. Ook hier een bedrijfje dat balanceert op de grens van hobby of bedrijf. Een kleine maar trouwe markt van échte musici. Jammer dat hij geen harde zekerheden kan bieden maar ik stop er denk ik een bedragje in, ik wel hem wel verder helpen. Zijn betaalmoraal lijkt me trouwens ook wel OK.
Een heel leuk project deze versterker-bouwer. Ook hier een bedrijfje dat balanceert op de grens van hobby of bedrijf. Een kleine maar trouwe markt van échte musici. Jammer dat hij geen harde zekerheden kan bieden maar ik stop er denk ik een bedragje in, ik wel hem wel verder helpen. Zijn betaalmoraal lijkt me trouwens ook wel OK.
Voor mij echt een project waar crowdfunding voor bedoeld is. Een ondernemer die, zoals je zegt op de grens van hobby naar bedrijf staat, via de crowd een zetje kan krijgen. Denk er ook over om een bedragje mee te nemen.
Voor mij echt een project waar crowdfunding voor bedoeld is. Een ondernemer die, zoals je zegt op de grens van hobby naar bedrijf staat, via de crowd een zetje kan krijgen. Denk er ook over om een bedragje mee te nemen.
Dan zullen we ook de wekker moeten zetten
Ik vind dit bedenksysteem zo waardeloos. Collin doet dit veel beter. Op het moment dat je het plaatje voor jezelf rond hebt wil je meteen kunnen afronden. Als je dan (met name via Fok!) op andere gedachten komt kun je altijd nog annuleren. Dit maakt de voorsprong die Collin nu al heeft, nog groter.
De lening is niet al te groot (45K P/P) en ik heb bij Chinese ondernemers altijd wel het idee dat ze er vol voor gaan ook al moeten ze 100uur per week werken. Ze zijn er financieel niet primair van afhankelijk (inkomen echtgenoten?). Normaal doe ik 4+5 sterren maar deze is ook niet verkeerd.
hier zou ik waarschijnlijk wel in willen investeren maar ben op het moment van live gaan niet in de gelegenheid om te investeren dus dat houdt op. Komt bij dat ik in principe een investeringsstop voor GvE heb zolang er niet betere resultaten behaald worden met de recovery.
Ik vind dit bedenksysteem zo waardeloos. Collin doet dit veel beter. Op het moment dat je het plaatje voor jezelf rond hebt wil je meteen kunnen afronden. Als je dan (met name via Fok!) op andere gedachten komt kun je altijd nog annuleren. Dit maakt de voorsprong die Collin nu al heeft, nog groter.
Helemaal mee eens. Een waardeloos systeem.
Ik vrees echter dat ook Collin zijn systeem zal moeten aanpassen aangezien het opgelegd is door de AFM.
Tijd voor actie richting de AFM. Als vele investeerders gaan klagen bij de AFM is er misschien een kans dat ze deze belachelijke nieuwe regel laten varen.
Ik vrees echter dat ook Collin zijn systeem zal moeten aanpassen aangezien het opgelegd is door de AFM.
Tijd voor actie richting de AFM. Als vele investeerders gaan klagen bij de AFM is er misschien een kans dat ze deze belachelijke nieuwe regel laten varen.
Ik begrijp de kritiek over het 48 uur systeem maar ook de lof over Collin niet helemaal. Bij Collin, wanneer je niet via Fok kan investeren, moet je om 11.00 uur klaar staan anders ben je te laat, dat was zo, dat is zo en dat zal zo blijven. Bij de andere platforms lopen de projecten normaal gesproken langzamer en wordt dit inderdaad waarschijnlijk voor de eerste groep investeerders versneld door de 48 uur informatie termijn. Maar voor de meeste projecten zie ik het probleem niet zo. Of dit het beste systeem is, neen. Maar ik zie het wel als een poging van de AFM om de investeerders bewuster te maken. Of dit gaat lukken daar twijfel ik aan, zie bij het laatste KOM project waar een A+ voldoende is om een project binnen 1 dag vol te krijgen.
Ik redeneer inderdaad nogal vanuit de comfortabele positie die we hier bij Fok! hebben. We kunnen CCF projecten nu nog rustig lezen, wat argumenten uitwisselen en dan investeren. En daarna kun je er nog steeds onderuit. Anderen hebben die luxe niet.
Bij andere platformen kun je trouwens ook annuleren. Een ferme mail inclusief verwijzing naar consumentenrechten doet wonderen. Is iets meer werk maar altijd succesvol als je er niet te lang mee wacht. Alleen bij HCN doet ze wat moeilijk over annulering (in mijn eigen ervaring).
[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 18-11-2017 12:26:45 ]
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had het liever nog een paar jaar uitgesteld, al is dit voor mij wel het 1e positieve rendement bij Symbid.
Is bij mij om de hoek, horen of iemand ervaring heeft met deze man.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had het liever nog een paar jaar uitgesteld, al is dit voor mij wel het 1e positieve rendement bij Symbid.
Heb je een idee wat de waard van een investering gaat worden? Heb hier ook nog geen ervaring mee.
- Er is een positief Eigen Vermogen. - De zaak is nagenoeg schuldenvrij. - De huidige winkel heeft positieve reviews op Thuisbezorgd.nl (4 sterren uit 5) - Het leenbedrag is niet hoog. - Risico-categorie: C. - Termijn: 4 jaar. - Nominale rente: 12.49 %
Ik had eigenlijk wel gedacht dat die vandaag vol zou zitten. De reden waarom ik zelf nog geen geld heb toegezegd, is omdat ik de risico-categorie hier niet begrijp. Wat heeft FNC gezien dat ik als investeerder niet uit de pitch/omschrijving kan halen?
- Er is een positief Eigen Vermogen. - De zaak is nagenoeg schuldenvrij. - De huidige winkel heeft positieve reviews op Thuisbezorgd.nl (4 sterren uit 5) - Het leenbedrag is niet hoog. - Risico-categorie: C. - Termijn: 4 jaar. - Nominale rente: 12.49 %
Ik had eigenlijk wel gedacht dat die vandaag vol zou zitten. De reden waarom ik zelf nog geen geld heb toegezegd, is omdat ik de risico-categorie hier niet begrijp. Wat heeft FNC gezien dat ik als investeerder niet uit de pitch/omschrijving kan halen?
Voor een project op FNC loopt het project best redelijk. FNC gaat gewoon nooit zo snel. Mijn bezwaar is dat een tweede zaak overnemen toch wat anders is dan een eigen zaak draaien. Nu zal hij toch afhankelijk worden van personeel, terwijl hij tot nu toe nauwelijks personeelskosten heeft. Als hij in zijn eigen zaak met ingehuurd personeel gaat werken draait hij verlies. Het kan goed gaan, maar ik gok liever niet.
Op zaterdag 18 november 2017 23:43 schreef Benger2 het volgende: Voor een project op FNC loopt het project best redelijk. FNC gaat gewoon nooit zo snel.
Voor de invoering van de 48 uur bedenktijd waren er wel projecten die binnen een paar uur volgeschreven waren. Als ik 's avonds na het werk thuis kwam, was ik te laat. Dat een tweede zaak openen een risico is, hebben we bij die restauranthouder uit Wijk bij Duurstede inderdaad wel gezien. Dat is zeker een risico, maar zou de C-categorie daardoor zijn ingegeven? Wellicht. Zelf had ik het voornemen dat mijn investeringen bij FNC eruit moeten zien als een glijbaan. Veel A, iets minder B, iets minder C en nog minder D. In de afgelopen maanden zijn de B en C categorie echter buitenproportioneel gegroeid in mijn portefeuille. Dit, in combinatie met mijn twijfel en de vierjaartermijn, leidt ertoe dat ik 'm niet meeneem.
Offtopic: Ik vind het staafdiagrom op het dashboard van FNC onder 'De Funding Circle-categorieën' wel prettig. Ik hoop alleen dat FNC er tabbladen bij gaat maken: - Totaal investeringen (= staat al op de site) - Totaal lopende investeringen - Totaal achterstanden en defaults (per categorie)
[...] Voor de invoering van de 48 uur bedenktijd waren er wel projecten die binnen een paar uur volgeschreven waren. Als ik 's avonds na het werk thuis kwam, was ik te laat. [...]
Het kan nog steeds met kleinere bedragen. Ook gaan A&B harder dan C (waar relatief veel projecten van zijn). Dat timmerbedrijfje wat vanmiddag life gaat komt wel in één dag vol.
Het kan nog steeds met kleinere bedragen. Ook gaan A&B harder dan C (waar relatief veel projecten van zijn). Dat timmerbedrijfje wat vanmiddag life gaat komt wel in één dag vol.
Dat is er idd. één die ik zelf ook graag mee zou willen nemen.
Dat is er idd. één die ik zelf ook graag mee zou willen nemen.
Was de lijst van open projecten bij FNC niet eerst gesorteerd op "status ", of te wel het project wat het meest volgeschreven was boven aan? Nu is er gesorteerd op rest looptijd. Wat ik op zich veel prettiger vind. Kan ik tenminste in een oogopslag zien wat de nieuwe projecten zijn. (als er ten minste geen projecten zijn die een tweede of derde rondje draaien )
Was de lijst van open projecten bij FNC niet eerst gesorteerd op "status ", of te wel het project wat het meest volgeschreven was boven aan? Nu is er gesorteerd op rest looptijd. Wat ik op zich veel prettiger vind. Kan ik tenminste in een oogopslag zien wat de nieuwe projecten zijn. (als er ten minste geen projecten zijn die een tweede of derde rondje draaien )
Dat klopt. Vroeger stonden de projecten waarin je direct kon investeren gerangschikt op basis van het percentage dat nog open stond. Ik vond dat zelf prettiger. Om de nieuwe projecten te kennen, keek ik gewoon even naar de e-mails van MU's mailer. FNC had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om investeerders zelf te laten kiezen en die keuze te onthouden. De lijst met aankomende kredietprojecten is gesorteerd op basis van de tijd tot het moment van life gaan. Dat vind ik dan wel weer prettig.
Dat klopt. Vroeger stonden de projecten waarin je direct kon investeren gerangschikt op basis van het percentage dat nog open stond. Ik vond dat zelf prettiger. Om de nieuwe projecten te kennen, keek ik gewoon even naar de e-mails van MU's mailer. FNC had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om investeerders zelf te laten kiezen en die keuze te onthouden. De lijst met aankomende kredietprojecten is gesorteerd op basis van de tijd tot het moment van life gaan. Dat vind ik dan wel weer prettig.
Je kon altijd op de headers van de tabel klikken en sorteren op de manier die je wilde... nu werkt dat niet meer sinds de update :-(
Zie het nu ook. Niet vergenoeg terug gebladerd. Werd getriggerd door de opmerking over Chinese ondernemers hiervoor.
ML45 haalde de 550 klanten per dag aan? Dat gaat toch over zowel de nieuwe locatie en hun al bestaande restaurant? Of lees ik dat verkeerd?
Wat me een beetje verbaasd is dat ze zich niet wat meer als wegrestaurant profileren? Met de Floriade een afslag verder in aantocht, en de andere kant op straks nog geen 15km verder Lelystad airport moet je daar 2 keer per dag toch verkeer van kunnen trekken? En qua onroerend goed zou daar ook een potentiële waardestijging in moeten zitten, zeker ook omdat het gebied aan de trekweg zelf (met andere uitgaansactiviteiten voor gezinnen naast de deur) ook in ontwikkeling is? Ik vraag me af waarom daar bijna niet over wordt gerept? Of is dat te speculatief?
Zie het nu ook. Niet vergenoeg terug gebladerd. Werd getriggerd door de opmerking over Chinese ondernemers hiervoor.
ML45 haalde de 550 klanten per dag aan? Dat gaat toch over zowel de nieuwe locatie en hun al bestaande restaurant? Of lees ik dat verkeerd?
Wat me een beetje verbaasd is dat ze zich niet wat meer als wegrestaurant profileren? Met de Floriade een afslag verder in aantocht, en de andere kant op straks nog geen 15km verder Lelystad airport moet je daar 2 keer per dag toch verkeer van kunnen trekken? En qua onroerend goed zou daar ook een potentiële waardestijging in moeten zitten, zeker ook omdat het gebied aan de trekweg zelf (met andere uitgaansactiviteiten voor gezinnen naast de deur) ook in ontwikkeling is? Ik vraag me af waarom daar bijna niet over wordt gerept? Of is dat te speculatief?
Ik heb mij verder niet verdiept in dit project aangezien ik in principe geen stapelfinanciering meer doe met banken. Als het misgaat zijn alle echte zekerheden voor de bank en blijft er weinig tot niets over voor de crowd.
Normaal gesproken zijn ze niet zo voorzichtig met het uitspreken van verwachtingen bij Collin. Ik zie regelmatig hockeysticks voorbij komen zonder onderbouwing. Dus ik denk dat ze hiermee het verhaal al een stuk geloofwaardiger kunnen maken. Denk ook aan het feit dat Lelystad (voor een Nederlandse gemeente) hard groeit. Aan de andere kant is de Floriade natuurlijk maar tijdelijk. En de luchthaven is vooral gericht op vakantieverkeer (m.n. charters), dus dat zal alleen in de vakantieperiode mogelijk wat extra aanloop geven. Overigens stap ik hier ook niet in. Ik doe geen starters waarvan ik geen flauw idee hebben of ze een realistisch plan hebben. En ik hou niet van dit soort grootse plannen, plus de bank heeft alle zekerheden.
8% 6 jaar annuïteiten aflossing 2e hypotheek( Rabo 1e)
Wanneer ik naar de andere projecten kijk zien die er wel aardig uit, ik ga dit platform wat meer volgen.
Ze hebben niet zo lang geleden al 375k opgehaald, ook bij NLinvesteert. Daar komt nu dus nog (in totaal) 930k bij. En dat voor een hotelletje met 12 kamers.
Zit er iemand trouwens in dat eerste project? Ervaringen?
Ik doe ook een maandje, blij met de mailer geweest. Als de vooraankondigingstijd in stand wordt gehouden, dan is die van minder belang. Maar laten we eerst maar eens aankijken of dat zo is (stoppen met de mailer kan altijd nog)
Normaal gesproken zijn ze niet zo voorzichtig met het uitspreken van verwachtingen bij Collin. Ik zie regelmatig hockeysticks voorbij komen zonder onderbouwing. Dus ik denk dat ze hiermee het verhaal al een stuk geloofwaardiger kunnen maken. Denk ook aan het feit dat Lelystad (voor een Nederlandse gemeente) hard groeit. Aan de andere kant is de Floriade natuurlijk maar tijdelijk. En de luchthaven is vooral gericht op vakantieverkeer (m.n. charters), dus dat zal alleen in de vakantieperiode mogelijk wat extra aanloop geven. Overigens stap ik hier ook niet in. Ik doe geen starters waarvan ik geen flauw idee hebben of ze een realistisch plan hebben. En ik hou niet van dit soort grootse plannen, plus de bank heeft alle zekerheden.
Dat laatste is niet juist, er is een 2e hypotheek op het woonhuis voor CCF (met vrij forse overwaarde). Ook de persoonlijke borg heeft materiële waarde.
[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 20-11-2017 11:14:31 ]
Dat laatste is niet juist, er is een 2e hypotheek op het woonhuis voor CCF (met vrij forse overwaarde). Ook de persoonlijke borg heeft materiële waarde.
Nadeel is dat het pand niet super courant zal zijn. Weinig mensen kunnen zich een huis van 1,8 miljoen veroorloven. Rabo heeft eerste rechten van 900k (met kosten 1,3m?). Wat blijft er na een verkoop dan over voor de 2e hypotheekhouder?
Tja. De bank durft het niet aan. Dan mag Collin het allemaal prima vinden, ik vertrouw in dit geval meer op het oordeel van de bank.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.600k waarbij 400k vrijkomt na verkoop huis Spanje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.600k waarbij 400k vrijkomt na verkoop huis Spanje
Tja, en alles wat dit moet borgen zijn dan zijn blauwe bruine ogen en een negatieve hypotheekverklaring mbt zijn privéwoning in Spanje.
CCF zal toch wel iets getoetst hebben mbt de 1 miljoen overwaarde? toch wel een redelijke marge naar de 400k toe? Kan nog behoorlijk in prijs zakken
Ja, dat geloof ik ook wel maar een hypotheek zou voor mij waarde hebben maar een negatieve hypotheekverklaring over een woning in Spanje heeft volgens mij gewoon geen enkele waarde.
Tja, en alles wat dit moet borgen zijn dan zijn blauwe bruine ogen en een negatieve hypotheekverklaring mbt zijn privéwoning in Spanje.
BV's zijn ook allemaal (redelijk) leeg of net opgericht. Zie nog geen reden om mee te doen. Over de chinees twijfel ik nog. Ga ik denk ik ook niet doen, het onderpand (woonhuis Almere) is denk ik niet voldoende dekkend. Afgaande op reeds verkochte huizen en te koop staande huizen in die straat/buurt.
[ Bericht 6% gewijzigd door impact9 op 20-11-2017 13:10:09 ]
Ja, dat geloof ik ook wel maar een hypotheek zou voor mij waarde hebben maar een negatieve hypotheekverklaring over een woning in Spanje heeft volgens mij gewoon geen enkele waarde.
Waarom accepteert deze man geen H.A.? Als huis Spanje verkocht is en 400k afgelost is aan ccf investeerders(het gunstigste geval) is er geen enkele zekerheid meer voor de dan uitstaande 200k.
Waarom accepteert deze man geen H.A.? Als huis Spanje verkocht is en 400k afgelost is aan ccf investeerders(het gunstigste geval) is er geen enkele zekerheid meer voor de dan uitstaande 200k.
Borgstelling toch? Na aflossing door verkoop woning blijft deze staan lijkt me:
SPOILER
In goed overleg met de intermediair & de ondernemers is besloten de huidige financieringsaanvraag van het project Stegers Finance BV in te trekken. Voor het doel van de financiering, werkkapitaal (voorfinanciering voorraad) & het aflossen van een bankkrediet, blijkt op dit moment onvoldoende steun vanuit de crowd. Het financieringsvoorstel wordt op dit moment herschreven (uitsluitend voorfinanciering voorraad) en op een later moment wordt deze aanvraag opnieuw gepubliceerd. Wellicht zien wij u terug bij de herziene financieringsaanvraag?
Hadden ze nou een show georganiseerd om die lingerie een keertje te laten zien aan de investeerders dan was het een ander verhaal geworden denk ik.......
Op maandag 20 november 2017 15:03 schreef FINONAF het volgende: Ik zit klaar voor Elfring Amplifier Manufacturing bij GVE. Maar blijkbaar moet er iemand op een knop drukken.
Edit: Hij is open. Edit: vol in 6 minuten.
Ging inderdaag mega snel, zit er gelukkig ook in. De openingstijden van goede projecten moet je echt in je agenda zetten, anders ben je gewoon te laat
Tja. De bank durft het niet aan. Dan mag Collin het allemaal prima vinden, ik vertrouw in dit geval meer op het oordeel van de bank.
Het overgrote deel van de projecten die voorbij komen bij CF, komen er bij de bank niet door of zouden er niet doorkomen (ze proberen het vaak niet eens).
Binnen dat geheel, zoeken wij er de beste afvallers uit
Als ik kijk naar deze mensen, het vermogen dat ze bezitten, het diverse privé onroerend goed dat ze inzetten, kan ik me niet voorstellen dat dit onvoorzichtige of slecht doordachte plannen zijn. Dat is vooral een gevoel. In ieder geval durf ik het basisbedrag wel aan op basis van deze overweging en de zekerheden voor wat ze waard zijn uiteindelijk.
De start is nu niet echt vertrouwen wekkend: Rubriek over ons: Over ons Bouwen aan een transparante financiële wereld
WIE ZIJN WIJ? YourFund, een start up crowdfunding platform, is een innovatieve organisatie met veel affiniteit binnen de vastgoedsector. Na een periode van economische tegenwind waarin wij regelmatig de problematiek omtrent het financieren van vastgoed hebben ervaren bij diverse vastgoedondernemingen, is het idee voor een crowdfunding platform ontstaan. Mede door de terughoudendheid van de banken, wat heeft geresulteerd in een sterke afname van het aantal verstrekte leningen en strengere leenvoorwaarden, zien wij crowdfunding als de ultieme uitkomst om projecten in de vastgoedsector te financieren. Onze focus ligt hierbij op de ondernemer in de breedste zin van het woord. Daarnaast bieden wij investeerders de unieke mogelijkheid om met een klein bedrag direct te beleggen. Wij maken beleggen in de vastgoedsector toegankelijk voor iedereen. Ons crowdfunding platform centraliseert zowel vraag en aanbod van ondernemers en investeerders. Wij staan in voor een zo optimaal mogelijk functionerende digitale omgeving, selecteren aantrekkelijke solide projecten, screenen de projecten en nemen de marketing voor onze rekening. Ons platform is continu in ontwikkeling waardoor wij u zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn!
Ik weet nog niets!
Ik vind nergens op de site iets over de mensen achter het platform,zekerheden, AFM ontheffing, stichting derdengelden/zekerheden. Kortom helemaal niets dat in ieder geval mij op dit moment aanzet om dit serieus te overwegen. Of zie ik een aantal verborgen informatie pagina's over het hoofd??
De start is nu niet echt vertrouwen wekkend: Rubriek over ons: Over ons Bouwen aan een transparante financiële wereld
WIE ZIJN WIJ? YourFund, een start up crowdfunding platform, is een innovatieve organisatie met veel affiniteit binnen de vastgoedsector. Na een periode van economische tegenwind waarin wij regelmatig de problematiek omtrent het financieren van vastgoed hebben ervaren bij diverse vastgoedondernemingen, is het idee voor een crowdfunding platform ontstaan. Mede door de terughoudendheid van de banken, wat heeft geresulteerd in een sterke afname van het aantal verstrekte leningen en strengere leenvoorwaarden, zien wij crowdfunding als de ultieme uitkomst om projecten in de vastgoedsector te financieren. Onze focus ligt hierbij op de ondernemer in de breedste zin van het woord. Daarnaast bieden wij investeerders de unieke mogelijkheid om met een klein bedrag direct te beleggen. Wij maken beleggen in de vastgoedsector toegankelijk voor iedereen. Ons crowdfunding platform centraliseert zowel vraag en aanbod van ondernemers en investeerders. Wij staan in voor een zo optimaal mogelijk functionerende digitale omgeving, selecteren aantrekkelijke solide projecten, screenen de projecten en nemen de marketing voor onze rekening. Ons platform is continu in ontwikkeling waardoor wij u zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn!
Ik weet nog niets!
Ik vind nergens op de site iets over de mensen achter het platform,zekerheden, AFM ontheffing, stichting derdengelden/zekerheden. Kortom helemaal niets dat in ieder geval mij op dit moment aanzet om dit serieus te overwegen. Of zie ik een aantal verborgen informatie pagina's over het hoofd??
Ze moeten nog beginnen. Volgens mij is de AFM ontheffing er nog niet. Ze vragen nog iemand met een Wft diploma... Voor je feedback:
quote:
Feedback, tips of opmerkingen? stuur ons een mailtje naar info@yourfund.nl
Dit zou dan een van de eigenaren moeten zijn denk ik:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kan in ieder geval lekkere kip tandoori bij hem eten
Op maandag 20 november 2017 15:24 schreef Bambricks2 het volgende: Update over Bussman bij KoM. Komt er in het kort op neer dat er op juridische gronden geen verhaal mogelijk is bij de bestuurder nog bij de Holding.
De last tot incasso is retour.
Kortom ons als crowd staat alleen de individuele weg nog open om ons geld retour te halen.
Ik ben nog steeds van mening dat het niet laten tekenen van de pandakte de schuld is van KoM. Hierdoor hebben we helemaal geen poot meer om op te staan. De beloofde zekerheden zijn dus volledig afwezig: geen onderpand en geen hoofdelijke aansprakelijkheid. Mijns inziens is dit een grove nalatigheid van KoM.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kan in ieder geval lekkere kip tandoori bij hem eten
Wellicht is de site wel een afstudeeropdracht van Luc.
Ik ben nog steeds van mening dat het niet laten tekenen van de pandakte de schuld is van KoM. Hierdoor hebben we helemaal geen poot meer om op te staan. De beloofde zekerheden zijn dus volledig afwezig: geen onderpand en geen hoofdelijke aansprakelijkheid. Mijns inziens is dit een grove nalatigheid van KoM.
Wellicht is de site wel een afstudeeropdracht van Luc.
Een uitgebreidere ‘interne’ versie van hun site:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vers in de schoolbanken en zo te zien niet gehinderd door enige ervaring..
SPOILER
6%, ik had liever er nog een procentje bij gehad met alleen HA en 400k hypotheek.Gelukkig hebben we nog 48 uur om er over na te denken.
Zelfs met dat extra procentje doe ik het niet. Nauwelijks zekerheden. Die positieve/negatieve hypotheekverklaring stelt niets voor. De pro resto schuld is al hoger dan de taxatiewaarde, de hypothecaire inschrijving al helemaal.
Goed gevonden. Geen fijne vent om zaken mee te doen. Heb mailtje naar Collin gestuurd om te vragen of ze op de hoogte zijn van deze zaken. Ik vermoed van niet want ik vind geen enkele verwijzing naar het faillissementsverleden van deze man in de pitch. Ook niet als mooi weggeschreven frase. Ik blijf in ieder geval weg bij deze schoonmaak transactie.
Feit is: dat het bedrijf Bussman er niet meer is. Er geen pandrecht is gevestigd door KoM. wij ons geld toedelu kunnen zeggen
wie heeft er hier een fout gemaakt de crowd of KoM. Ik vind dat we ons naar 2 partijen moeten richten Bussman en KoM.
Bussman heeft ons wel toegezegd dit pandrecht te vestigen in de pitch. Dat het fysiek niet heeft plaats gevonden cq is afgewongen is KoM te verwijten.
Wat rest ons als crowd?
Ik ben van mening dat KoM ernstig nalatig is geweest. Helaas kom ik dit tegen in meerdere financieringen van hen, veelal zijn de zekerheden niet vastgelegd. Mijn inziens mag er überhaupt niks worden uitgeboekt als de zekerheden nog niet rond zijn. Dat is wel gebeurd dus is mijn inziens KoM fout.
Goed gevonden. Geen fijne vent om zaken mee te doen. Heb mailtje naar Collin gestuurd om te vragen of ze op de hoogte zijn van deze zaken. Ik vermoed van niet want ik vind geen enkele verwijzing naar het faillissementsverleden van deze man in de pitch. Ook niet als mooi weggeschreven frase in de pitch. Ik blijf in ieder geval weg bij deze schoonmaak transactie.
Collin meldt het wel:
quote:
De ondernemer Erwin de G[.] is betrokken geweest bij een faillissement van een onderneming waar hij eindverantwoordelijke was. Uit de verkregen informatie blijkt dat hem geen verwijtbare handelingen verweten worden, zodat voor deze leningaanvraag er op basis van dat faillissement geen hoger risico aanwezig is dan nu ingeschat.
Ik weet niet of paulianeus handelen niet verwijtbaar is, maar Collin vindt dat dit niet tot een hoger risico leidt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Benger2 op 20-11-2017 17:06:00 ]
Ik weet niet of paulianeus handelen niet verwijtbaar is, maar Collin vindt dat dit niet tot een hoger risico leidt.
het is vaak erg moeilijk om paulianeus handelen te bewijzen. Waarschijnlijk is het in deze zaak niet bewezen, en wordt er dus geoordeeld door Collin dat dit niet tot een hoger risico leidt. Ik vind eerlijk gezegd dat Collin hier juist gehandeld heeft: het faillissement wordt vermeld, dan is het aan de investeerders om dit mee te nemen in hun investeringsbeslissing. Wat dat betreft ben ik wel voorstander van het systeem waar mensen/ondernemers een kans hebben op een nieuwe start.
Dank, dan had ik de pitch niet goed gelezen! Overigens vind ik deze info beter passen in de alinea over "de ondernemer."
Ik trek uit wat ik lees in de faillissements verslagen dus een andere conclusie als Collin.Bovendien was hij naar ik gelezen heb niet alleen eindverantwoordelijke maar ook eigenaar. Afijn ik blijf hier in ieder geval verre van. Lijkt me een smerig schoonmaak zaakje met een eigenaar die vuile handen heeft.
[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 20-11-2017 17:29:08 ]
Ze hebben niet zo lang geleden al 375k opgehaald, ook bij NLinvesteert. Daar komt nu dus nog (in totaal) 930k bij. En dat voor een hotelletje met 12 kamers.
Zit er iemand trouwens in dat eerste project? Ervaringen?
Over de 375k kom ik niets tegen in de pitch. Ook in de keurige toelichting over de cashflow van NLinv die ik van hen per mail heb gekregen zie ik de rente en aflossing van deze lening niet. Heb je wat meer info hier over?
Over de 375k kom ik niets tegen in de pitch. Ook in de keurige toelichting over de cashflow van NLinv die ik van hen per mail heb gekregen zie ik de rente en aflossing van deze lening niet. Heb je wat meer info hier over?
Op maandag 20 november 2017 10:53 schreef µ het volgende: Thanks voor alle replies. Is er een platform waar ik dit neer kan zetten? Misschien patreon oid, zou dat werken? Alles regelen kost zo veel tijd
Ik zou je vraag best willen beantwoorden, maar begrijp 'm niet. Geen idee wat Patreon is en waarom er een platform bijgehaald moet worden. Kunnen wij niet gewoon allemaal een geldbedrag naar je overmaken? Bedrag + IBAN + Naam is voldoende.
Dank voor de info. De 375k is via KOM en NLInv gebruikt voor een nieuwe vergaderlocatie en de huidige financiering voor een herfinanciering van een lening bij de Deutsche bank en een investering in energiebezuinigingsmaatregelen. Ik heb de cijfers van de Slaapfabriek voor zover mogelijk vergeleken met die van de aanvraag van KOM/NLinv uit 2016 en die komen overeen. Ofschoon de Slaapfabriek een aparte organisatie is zou ik het netjes gevonden hebben om het geheel beter te vermelden.
Ik zou je vraag best willen beantwoorden, maar begrijp 'm niet. Geen idee wat Patreon is en waarom er een platform bijgehaald moet worden. Kunnen wij niet gewoon allemaal een geldbedrag naar je overmaken? Bedrag + IBAN + Naam is voldoende.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En bedankt maar weer, 3 maandjes rente voor de moeite, de bank had een beter aanbod voor deze meneer. Ik kan hem geen ongelijk geven.
Hopelijk gaat CCF nu ook eens inzien dat dit zo niet kan. Het kost Collin zelf ook (provisie-)inkomsten en de investeerders, nou ja we hebben het vaak genoeg betreurd. De goede projecten verdwijnen voor een appel en een ei en de rommel daar blijven de investeerders mee zitten.
[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 20-11-2017 20:18:56 ]
En er komt weer een vervroegde aflossing aan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit -bij FNC slecht betalend bedrijf- gaat de FNC-lening herfinancieren.
In dit specifieke geval ben ik er niet zo rouwig om....
EstateGuru was tegen zijn eerste default opgelopen en heeft het pand binnen een maand via een veiling verkocht met een mooi resultaat. Van het uitwinnen van de zekerheden kunnen de meeste Nederlandse portalen nog wat leren.
Voor mij reden om naast mintos dit portaal te blijven gebruiken voor een vast bedrag per maand.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Mocht je willen beginnen kunnen we beide 0.5% extra krijgen gedurende de eerste drie maanden bij gebruik onderstaande link)
SPOILER
Moet ik een lijst bijhouden wie zegt te betalen, betaald heeft, tekstje voor in mail et cetera. Per persoon. Maar kijk er misschien dit weekend ff naar.
Als iemand hier het geld voor komend jaar kan verzamelen en overzicht tekst per maand kan geven is het ook mooi .
In ieder geval bedenk allemaal voor aanmeldingen voor sponsoren, erg top ,
Op dinsdag 21 november 2017 10:15 schreef Frandderouw het volgende: EstateGuru was tegen zijn eerste default opgelopen en heeft het pand binnen een maand via een veiling verkocht met een mooi resultaat. Van het uitwinnen van de zekerheden kunnen de meeste Nederlandse portalen nog wat leren.
Voor mij reden om naast mintos dit portaal te blijven gebruiken voor een vast bedrag per maand.
SPOILER
Als ik het goed lees heeft de lener de lening op het nippertje weten te herfinancieren voordat het tot een daadwerkelijke executieverkoop kwam. Strikt genomen dus geen uitwinning van zekerheden, maar wel mooi opgelost
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit -bij FNC slecht betalend bedrijf- gaat de FNC-lening herfinancieren.
In dit specifieke geval ben ik er niet zo rouwig om....
Hoe hoog was het bedrag, en de rente van de FNC lening? Het project staat nu zowat 4 weken bij investormatch, nu op 92%. Ik vond het verhaal te vaag om in te stappen, zit er ook bij FNC niet in. Toch weer interessant om te zien dat de huidige liquiditeitskrapte gepresenteerd wordt als groei in de orderportefeuille, en dat via IVM de FNC lening geherfinancierd wordt!
Wij zijn drie jonge ondernemers die via de minor ondernemerschap van de Hogeschool van Amsterdam het crowdfundingsplatform Yourfund hebben opgericht. De Hogeschool van Amsterdam begeleidt ons om dit tot een succesvol bedrijf te maken. Wij zijn afgelopen tien weken voornamelijk bezig geweest om het platform te lanceren, wat wij nu als het ware als een visitekaartje naar buiten brengen.
Op het moment zijn wij druk bezig om het juridische aspect in orde te maken. Wij zijn in gesprek met een mogelijke beleidsbepaler die geschikt is om een ontheffing aan te vragen bij de AFM, vandaar dat hier nog weinig van op het platform te vinden is. Er zal binnenkort meer content op het platform komen betreft zekerheden, over ons, risico's en de algemene voorwaarden.
Bedankt voor alle feedback, wij kunnen jullie verzekeren dat wij er mee bezig zijn. Wij zien jullie binnenkort graag terug op het platform, nogmaals alle feedback en tips zijn van harte welkom.
Wij zijn drie jonge ondernemers die via de minor ondernemerschap van de Hogeschool van Amsterdam het crowdfundingsplatform Yourfund hebben opgericht. De Hogeschool van Amsterdam begeleidt ons om dit tot een succesvol bedrijf te maken. Wij zijn afgelopen tien weken voornamelijk bezig geweest om het platform te lanceren, wat wij nu als het ware als een visitekaartje naar buiten brengen.
Op het moment zijn wij druk bezig om het juridische aspect in orde te maken. Wij zijn in gesprek met een mogelijke beleidsbepaler die geschikt is om een ontheffing aan te vragen bij de AFM, vandaar dat hier nog weinig van op het platform te vinden is. Er zal binnenkort meer content op het platform komen betreft zekerheden, over ons, risico's en de algemene voorwaarden.
Bedankt voor alle feedback, wij kunnen jullie verzekeren dat wij er mee bezig zijn. Wij zien jullie binnenkort graag terug op het platform, nogmaals alle feedback en tips zijn van harte welkom.
Groetjes Yourfund
Ik zou vooral een maximum aantal leningen vaststellen. Dit om te voorkomen dat beruchte oplichters overal kunnen 'shoppen' als het ware. Ik zou je goed indekken tegen oplichters.
Hoe hoog was het bedrag, en de rente van de FNC lening? Het project staat nu zowat 4 weken bij investormatch, nu op 92%. Ik vond het verhaal te vaag om in te stappen, zit er ook bij FNC niet in. Toch weer interessant om te zien dat de huidige liquiditeitskrapte gepresenteerd wordt als groei in de orderportefeuille, en dat via IVM de FNC lening geherfinancierd wordt!
SPOILER
Groetjes Yourfund
Ga eens in gesprek met Harm van Aygodutch, daar zal je waarschijnlijk nog wel het een en ander van kunnen leren
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Helaas, link werkt niet: bij FNC kunnen alleen investeerders in een bepaald project dat project nog inzien nadat het volgeschreven is. Stoelendans, en zorgen dat je zit als de muziek uitgaat dus.
Helaas, link werkt niet: bij FNC kunnen alleen investeerders in een bepaald project dat project nog inzien nadat het volgeschreven is. Stoelendans, en zorgen dat je zit als de muziek uitgaat dus.
SPOILER
[ Bericht 9% gewijzigd door paardendokter op 21-11-2017 13:06:43 ]
In een overleg tussen de projectaanvrager en SamenInGeld is besloten om het project 'Menno's Pleats' te Nijhuizum niet langer open te houden via ons platform. De aanvrager zal op een andere wijze zijn financieringswens gaan invullen.
De investeerders, die reeds hadden aangegeven te willen investeren in dit project, ontvangen afzonderlijk een email hiervan. Wij hopen dat deze investeerders hun toezegging willen plaatsen in een ander project.
huurinkomsten uit beleggingspanden, 30k lenen voor 5 jaar, en maar 10k eigen inbreng, ... dun....iemand van dat kaliber zou bijna het gehele bedrag zelf moeten kunnen inbrengen...
huurinkomsten uit beleggingspanden, 30k lenen voor 5 jaar, en maar 10k eigen inbreng, ... dun....iemand van dat kaliber zou bijna het gehele bedrag zelf moeten kunnen inbrengen...
Gebeurd vaker bij de OAMKB mannen. Een aantal keer stond in de pitch dat ze graag zelf willen ervaren hoe zo'n traject verloopt, zodat ze andere ondernemers hierin kunnen adviseren. HA van ondernemer als partner heeft ook materiële waarde
Gebeurd vaker bij de OAMKB mannen. Een aantal keer stond in de pitch dat ze graag zelf willen ervaren hoe zo'n traject verloopt, zodat ze andere ondernemers hierin kunnen adviseren. HA van ondernemer als partner heeft ook materiële waarde
HA is materieel, correct, maar blijkbaar geen ¤ , dus zit het waarschijnlijk in het huis, op zich niet verkeerd, maar blijf het laat ik het maar zeggen....opmerkelijk vinden.... dat hij maar 10k eigen inbreng heeft, en niet meer... Plus inderdaad de BKR score ?
Ik denk dat menig fok-forummer meer eigen inbreng in kan leggen als 10k, plus lenen om het traject te proeven en vervolgens 8% rente betalen en een looptijd van 5 jr is ook niet geheel zoals ik het zou doen. Komt vol maar ik laat hem gaan
Stimmt, en als 'zekerheid' een neg hypo verklaring op een huis in Spanje, een faillissement agv 2 mislukte overnames, en dat in de schoonmaakbranche.
Oh ja omzet 5.000k en hierbij een balanstotaal van 1600k, dat is veel........vlottend... en dat voor een schoonmaakbedrijf
not for me
De man had ook zijn overwaarde kunnen benutten om het faillissement te voorkomen. Waarom zou hij dat bij Collin wel doen? Bovendien loopt het faillissement nog. Je kunt als eindverantwoordelijke en aandeelhouder niet zeggen dat je er geen schuld aan hebt gehad. Ik vind dat Collin het bij het stukje ondernemer moet vermelden. Het faillissement loopt nog en meneer start al weer opnieuw. Dat moet je als platform niet willen.
Die afwijkende boeterente clausule maakt hem gelijk wat minder interessant.
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de 2e spoiler is het ... de 1e staat ook te koop
[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 21-11-2017 16:41:03 ]
U bent een van de investeerders in het project 12124 | The Lacy Lion. Van dit project zijn reeds 23 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten de overige termijnen (24-60) in één keer af te lossen, inclusief de volledige toegezegde rente. Dit conform artikel 28 van de Algemene Voorwaarden. Hierdoor stijgt uw effectieve rendement aanzienlijk
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand een mening over? Zal wel zo vol zitten gezien het kleine bedrag.
[ Bericht 8% gewijzigd door Royve op 21-11-2017 17:13:58 ]
De man had ook zijn overwaarde kunnen benutten om het faillissement te voorkomen. Waarom zou hij dat bij Collin wel doen? Bovendien loopt het faillissement nog. Je kunt als eindverantwoordelijke en aandeelhouder niet zeggen dat je er geen schuld aan hebt gehad. Ik vind dat Collin het bij het stukje ondernemer moet vermelden. Het faillissement loopt nog en meneer start al weer opnieuw. Dat moet je als platform niet willen.
Je kunt nog wel meer interessante vragen formuleren. Zoals:
SPOILER
Sinds de vooraankondigingen via de de whatsapp dienst van GVE vind ik deze een beetje overbodig geworden, en je krijgt ook nog eens een herinnering op de dag van publicatie. Heb nu voldoende aan alleen de mailer van dit forum, deze is meestal ook eerder wat betreft de vooraankondiging van een project.
Op vrijdag 25 september 2015 09:40 schreef impact9 het volgende: Lacy lion, topproject. Huis van 1,2 mil (hypotheek onbekend) en man is MD van Rabobank haha. Geld komt wel terug.
Sinds de vooraankondigingen via de de whatsapp dienst van GVE vind ik deze een beetje overbodig geworden, en je krijgt ook nog eens een herinnering op de dag van publicatie. Heb nu voldoende aan alleen de mailer van dit forum, deze is meestal ook eerder wat betreft de vooraankondiging van een project.
Ik hoop dat de mailer vanaf 1 januari nog bestaat want er zijn blijkbaar niet veel mensen meer die er interesse in hebben.
Ik hoop dat de mailer vanaf 1 januari nog bestaat want er zijn blijkbaar niet veel mensen meer die er interesse in hebben.
Ik ben ook nog steeds erg blij met de mailer van Mu. Keurig alle aankondigingen met datum en uur opeen rij op een apart @mail adres dat ik hiervoor gebruik. ook voor de 48 uur projecten handig want ik weet exact wanneer ze geplaatst zijn dus ook wanneer ze open gezet worden als de platformen tenminste die 48 uur precies aanhouden. Bij FNC is dat in ieder geval zo. Dus voor mij nog steeds van behoorlijk grote toegevoegde waarde. Ik hoop dan ook dat Mu ook het komende jaar met de hulp van ons zijn energie erin wil steken.
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-11-2017 17:26:39 ]
Om positief te beginnen: ze zijn in elk geval eerlijk over de reden van de lening. Waarom ze dan geen cijfers over 2014 bekend maken is verder onduidelijk.
Hoe komt het toch dat op FNC vaak alleen de tussentijdse cijfers voor 2016 bekend zijn? De jaarrekeningen van 2016 moeten toch allang bekend en ingediend zijn?
Op dinsdag 21 november 2017 17:38 schreef plesner het volgende: Hoe komt het toch dat op FNC vaak alleen de tussentijdse cijfers voor 2016 bekend zijn? De jaarrekeningen van 2016 moeten toch allang bekend en ingediend zijn?
Bekend zeker, voor het indienen hebben ze nog even.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.20/60
[ Bericht 14% gewijzigd door amp25 op 21-11-2017 19:21:14 ]
Wel interessant, want ik volg blockchain en cryptocurrency de laatste tijd steeds meer. Het uitbetalen in Ether ipv euro is natuurlijk wel een risico in zowel waarde als veiligheid. Ben heel benieuwd hoe ze dat beveiligen, of dat je het zelf mag doen..
Afijn, eerst maar kijken of het platform van de grond komt.
Wel interessant, want ik volg blockchain en cryptocurrency de laatste tijd steeds meer. Het uitbetalen in Ether ipv euro is natuurlijk wel een risico in zowel waarde als veiligheid. Ben heel benieuwd hoe ze dat beveiligen, of dat je het zelf mag doen..
Afijn, eerst maar kijken of het platform van de grond komt.
Klinkt alsof dat er twee bubbels van 2017 aan elkaar worden geknoopt: vastgoed en crypto's, ik blijf er weg van.
[ Bericht 0% gewijzigd door FINONAF op 22-11-2017 10:51:25 ]
Op woensdag 22 november 2017 10:36 schreef FINONAF het volgende: [..] Klinkt alsof dat er twee bubbels van 2017 aan elkaar worden geknoopt: vastgoed en crypto's, ik blijf er weg van.
Ik vind er ook wel erg veel nieuwe crowdfundingplatformen bijkomen. Wellicht zijn het dus zelfs drie bubbels. Ook ik ga er niet aan meedoen.