Een triest gebeuren inderdaad. Wat verder in dit topic niet relevant is denk ik zo.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wel eens van Theo van Gogh gehoord?
Wat hem overkwam omdat hij zich niet al te positief over die ene religie uitliet?
Maar "je weet het niet" hé?
Zou ik ook zeggen als dat hele gebeuren je hele verhaal onderuit haalt.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:43 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een triest gebeuren inderdaad. Wat verder in dit topic niet relevant is denk ik zo.
Maar ik heb ook nergens gesteld dat daar sprake van was.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het stuk even in MSWord gezet. Gezocht. En het woord geweld en of bedreiging niet in het stuk aangetroffen?
Zeer relevant.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:43 schreef Megumi het volgende:
Wat verder in dit topic niet relevant is denk ik zo.
Een persoon als Theo vergelijken met een flut docent gaat wel wat ver denk ik zo. Ik acht de kans dat de docent vermoord gaat worden zeer klein. Maar inderdaad ik werk niet bij AstroTV dus durf verder geen uitspraken te doen over de toekomst van deze docent.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ik heb ook nergens gesteld dat daar sprake van was.
Het begint pijnlijk duidelijk te worden dat een bepaalde weergave van de realiteit in jouw optiek volstrekt onwenselijk is, en daarom glijden we maar af naar bepaalde dingen ineens "niet weten",
Maar de vraag was dus of het mogelijk is dat de keuze om te stoppen gemotiveerd kan zijn door zelfbehoud.
En mocht je nog twijfels hebben of dat een realistisch iets is -> Zie Dhr Van Gogh.
Maar je "wist het niet" hé?
Weet je het nu dan misschien?
Wat een onzin! Dat stelt hij helemaal niet.quote:"Moslims worden hier over één kam geschoren, vinden de studenten. ,,Kun je je voorstellen hoe het is om als studente met hoofddoek les van een man te hebben, die denkt dat jij wordt onderdrukt?’’
Docent schrijft column. Column krijgt kritiek. Docent voelt zich aangevallen en besluit om te stoppen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Jouw oogkleppen gaan steeds verder naar binnen toe hè? Nu moet je al met noodgrepen komen over het blaadje in kwestie zodat je niet kritisch hoeft na te denken. Je gaat steeds verder in het nauw komen.
quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
Iemand mag geen stukjes meer schrijven voor de schoolkrant.
Jezelf tegenspreken binnen een half uur, das ook knap.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
Hij hoeft trouwens niet te stoppen.
Moet bekennen dat ik niet hele stuk had gelezen en mijn mening later bij moest stellen. Blijkbaar besloot hij om uit eigen beweging z'n pen neer te leggen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:58 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
Jezelf tegenspreken binnen een half uur, das ook knap.
Maar waarom precies krijgt ie volgens jou kritiek?quote:
Lol, lachwekkend inderdaad. Men is hier echt aan het zoeken naar "nieuws", als het maar in hun straatje past.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Docent schrijft column. Column krijgt kritiek. Docent voelt zich aangevallen en besluit om te stoppen.
Vlug! Word boos en schreeuw van de daken dat de vrijheid van meningsuiting ten dode is opgeschreven!
Dat gaat alleen ver als je de rode draad, islamkritiek wenst te negerenquote:Op vrijdag 10 november 2017 12:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een persoon als Theo vergelijken met een flut docent gaat wel wat ver denk ik zo.
Lees eens goed er was meer aan de hand seksisme bijvoorbeeld. Wat jij dan weer makkelijk negeert. Wat verder logisch is natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat gaat alleen ver als je de rode draad, islamkritiek wenst te negeren
De column krijgt kritiek omdat die in de ogen van bepaalde studenten islamofobisch is. Dat mogen zij vinden en de auteur mag dat tegenspreken.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar waarom precies krijgt ie volgens jou kritiek?
Al vraag ik mij bij deze wel af hoe serieus ik jouw bijdrage nu moet nemen, want over een half uurtje kun je wel weer iets totaal anders zeggen hierover....
Geef jij eerst maar eens gewoon antwoord, voordat je überhaupt denkt anderen te mogen verwijten iets te "negeren"quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Lees eens goed er was meer aan de hand seksisme bijvoorbeeld. Wat jij dan weer makkelijk negeert. Wat verder logisch is natuurlijk.
Wel:quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:36 schreef Megumi het volgende:
Weet ik niet. Het stuk gaat daar niet echt over.
quote:Onder druk van studenten stopt docent Herre Faber na vijf jaar met zijn columns in het online studentenblad van de Haagse Hogeschool. De studenten noemen zijn uitlatingen in de maandelijkse rubriek ‘islamofoob en seksistisch’ en eisen via een petitie dat het college van bestuur er openlijk afstand van neemt.
De man wordt onder druk gezet om hierover niet meer te schrijven, terwijl hij er niemand enig kwaad mee berokkent. Hij zegt namelijk niet dat de hoofddoek onderdrukkend is, maar dat in de gevallen dat dit wel het geval is, de vrouw onheus bejegend wordt.quote:Degenen die zich beledigd VOELEN biedt hij zijn ‘oprechte excuses’ aan. Tegelijkertijd benadrukt hij dat vrijheid van meningsuiting óók voor docenten belangrijk is. Door de ophef is zijn plezier in schrijven weg.
Volgende item: Man uit lutjebroek noemt moslims lelijk op facebook en krijgt geen likes, is de vrijheid van meningsuiting definitief afgeschaft?quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Lol, lachwekkend inderdaad. Men is hier echt aan het zoeken naar "nieuws", als het maar in hun straatje past.
KoosVogels anno 2000:quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet bekennen dat ik niet hele stuk had gelezen en mijn mening later bij moest stellen. Blijkbaar besloot hij om uit eigen beweging z'n pen neer te leggen.
Het blijft overigens non-nieuws.
Wijs mij eens aan waar in het artikel staat dat de docent ook met geweld bedriegt is door zijn eigen studenten?quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Wel:
[..]
[..]
De man wordt onder druk gezet om hierover niet meer te schrijven, terwijl hij er niemand enig kwaad mee berokkent. Hij zegt namelijk niet dat de hoofddoek onderdrukkend is, maar dat in de gevallen dat dit wel het geval is, de vrouw onheus bejegend wordt.
Dat hij hier niet over mag schrijven, beperkt zijn vrijheid van meningsuiting, zoals dat ook het geval was bij Theo van Gogh, die wel doorging met zijn mening te verkondigen over onderdrukking van moslima's. Dus, is het helemaal niet vreemd dat deze erbij gehaald wordt.
Wat zou er gebeuren als deze docent lak heeft aan de druk van de studenten en gewoon doorgaat met het schrijven van dit soort columns?
Dat bepaal ik zelf wel. En niet boos worden dit is internet maar.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geef jij eerst maar eens gewoon antwoord, voordat je überhaupt denkt anderen te mogen verwijten iets te "negeren"![]()
![]()
![]()
Waar zeg ik dat?quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:08 schreef Megumi het volgende:
Wijs mij eens aan waar in het artikel staat dat de docent ook met geweld bedriegt is door zijn eigen studenten?
Sorry foutje.quote:
Helder.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat bepaal ik zelf wel. En niet boos worden dit is internet maar.
Hij krijgt kritiek. De studenten hebben het college van bestuur gevraagd afstand te nemen van de inhoud van de columns (wat het niet heeft gedaan).quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Wel:
[..]
[..]
De man wordt onder druk gezet om hierover niet meer te schrijven, terwijl hij er niemand enig kwaad mee berokkent. Hij zegt namelijk niet dat de hoofddoek onderdrukkend is, maar dat in de gevallen dat dit wel het geval is, de vrouw onheus bejegend wordt.
Dat had de docent ook kunnen doen inderdaad. Maar los daarvan samen werken en les geven aan studenten die je niet willen lijkt me lastig.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ondanks wat enkelen hier weer roepen over non-nieuws, of "schoolkrantje" het gaat erom dat er wederom een onderwerp de kop wordt ingedrukt omdat een bepaalde groep zich op de tenen voelt getrapt. Een ludieke actie zou zijn om terug te reageren met vrijheid van meningsuiting door een tegen column te schrijven, maar nu is het makkelijker in deze tijd om te gaan klagen en je uitzonderingspositie in de maatschappij bevestigd te zien worden.
De studenten hebben het college van bestuur gevraagd afstand te nemen van de column (wat het niet heeft gedaan).quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ondanks wat enkelen hier weer roepen over non-nieuws, of "schoolkrantje" het gaat erom dat er wederom een onderwerp de kop wordt ingedrukt omdat een bepaalde groep zich op de tenen voelt getrapt. Een ludieke actie zou zijn om terug te reageren met vrijheid van meningsuiting door een tegen column te schrijven, maar nu is het makkelijker in deze tijd om te gaan klagen en je uitzonderingspositie in de maatschappij bevestigd te zien worden.
Dat hadden we allang door aangezien je stopt met lezen zodra je kritisch moet nadenken.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet bekennen dat ik niet hele stuk had gelezen
Dat mag jij vinden. Zal me verder me reet roesten. En Theo er bij halen is ook dom. 1-1 dus.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helder.
Veel dom lullen en als er kritische vragen komen bek dicht.
Wat is er seksistisch aan die column?quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Lees eens goed er was meer aan de hand seksisme bijvoorbeeld. Wat jij dan weer makkelijk negeert. Wat verder logisch is natuurlijk.
En toch deelt een zeer grote groep een mening die haaks staat op onze normen en waarden, en die mening is hetgeen waar velen over vallen. Het is een ideologie waar tegen we strijden, en die bestrijd je niet door individueel mensen aan te pakken maar juist de grote groepen die de radicale vormen van deze ideologie omarmen, en daar hoort het bestrijden van het inperken van de vrijheid van meningsuiting ook bij.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:04 schreef loni55 het volgende:
Moslims dit moslims dat. Er zijn meer dan een fucking miljard moslims met verschillende opvattingen en ideeën. Hoe zit dat met individuele verantwoordelijkheid?
Nee, dat was zeer relevant, zoals uiteengezet. 2-0 dus.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Zal me verder me reet roesten. En Theo er bij halen is ook dom. 1-1 dus.
wat wordt er de kop ingedrukt?quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
dat er wederom een onderwerp de kop wordt ingedrukt
Je had jezelf natuurlijk in moeten beelden dat het 'heel ergens anders over ging'.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is er seksistisch aan die column?
Moslima's ERVAREN het als sesksisme en VOELEN zich aangevallen. Terwijl de beste man alleen verhaalt over gevallen waar de hoofddoek als onderdrukkend middel wordt gebruikt binnen de islam. Het is een feit dat dit gebeurt.
Hij zegt nergens dat de hoofddoek ten alle tijde uit dwang gedragen wordt. Dat maken de gevoelige moslima's ervan.
Kijk en als je dan gewoon toegeeft dat je vindt dat iedereen die moslims kut noemt een staande ovatie zou moeten krijgen, dan hoef je niet te doen alsof het je om vrijheid van meningsuiting te doen is.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:13 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het is een ideologie waar tegen we strijden
quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wat wordt er de kop ingedrukt?
Straks ga je nog beweren dat er in NWS op Fok! helemaal geen topics meer lopen over alles wat er mis is aan de moslims?
punt is gewoon dat meneer de docent colums schreef en publiceerde op de webite van zijn vakgroep over zn politieke mening... prima.
maar er waren dus studenten die met die mening niet ens waren en die hebben ook openlijk gezegd dat ze tegen zijn mening waren. zelfs een actiegroep opgericht tegen hem en een petitie gestart.
dat is toch helemaal niks onderdrukken?
Juist dat is vrijheid van meningsuiting... voor iedereen
Jaja, even verkeerd geïnterpreteerd. Al weggehaald en opnieuw op gereageerd.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij krijgt kritiek. De studenten hebben het college van bestuur gevraagd afstand te nemen van de inhoud van de columns (wat het niet heeft gedaan).
Wat dus overblijft, is een clubje studenten dat boos is op deze docent. Heel vervelend, maar dat krijg je als je columns schrijft.
Toegeven ik zit fout. Islam topics trekken net als een koeienvlaai strontvliegen aan en kun je het beste vermijden.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat was zeer relevant, zoals uiteengezet. 2-0 dus.
Precies, mensen die niet snappen dat zoiets ook vrijheid van meningsuiting is..quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij krijgt kritiek. De studenten hebben het college van bestuur gevraagd afstand te nemen van de inhoud van de columns (wat het niet heeft gedaan).
Wat dus overblijft, is een clubje studenten dat boos is op deze docent. Heel vervelend, maar dat krijg je als je columns schrijft.
Je zou haast denken dat het niet mogelijk is om een gloeiende tering hekel aan die ideologie genaamd islam te hebben zonder dat je dan slecht bent ofzo.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:16 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Kijk en als je dan gewoon toegeeft dat je vindt dat iedereen die moslims kut noemt een staande ovatie zou moeten krijgen, dan hoef je niet te doen alsof het je om vrijheid van meningsuiting te doen is.
Jij zit inderdaad fout, want islam topics trekken immers ook islam apologeten aan, inderdaad net als dat een koeienvlaai strontvliegen aantrekt.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Toegeven ik zit fout. Islam topics trekken net als een koeienvlaai strontvliegen aan en kun je het beste vermijden.
Ohjee loop je hier ook alweer te zieken.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helder.
Veel dom lullen en als er kritische vragen komen bek dicht.
Omdat we het leven van enkele dwangslachtoffers blijkbaar belangrijker vinden dan de breekbare egotjes van mensen die zelf zeggen daar niet schuldig aan te zijn.quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:29 schreef Megumi het volgende:
Ik snap het niet waarom moeten moslims zich over iets uitspreken over iets wat niet moslims tot voor kort ook niet deden?
Tja als als..quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:21 schreef Gia het volgende:
Ik vraag me nog steeds af wat er zou gebeuren als deze docent lak heeft aan de druk van de studenten en gewoon doorgaat met het schrijven van dit soort columns?
Vermoedelijk wordt de verhouding met zijn studenten dan alleen maar slechter.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:21 schreef Gia het volgende:
Ik vraag me nog steeds af wat er zou gebeuren als deze docent lak heeft aan de druk van de studenten en gewoon doorgaat met het schrijven van dit soort columns?
Je hoeft hier niet te lezen, je hoeft hier niet te postenquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ohjee loop je hier ook alweer te zieken.
Beide doe ik wel.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hoeft hier niet te lezen, je hoeft hier niet te posten
Bestaat er een kans, denk je, dat die docent voor zijn welzijn kan gaan vrezen?quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:23 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Tja als als..
Dan gaan ze hun kritiek op de columnist nog meer uiten, wellicht ergens een demonstratie houden en uiteindelijk een gebouw bezetten?
Weetje wat het is, jouw waarde alhier vind ik persoonlijk ook ergens in de onderste regionen, maar ik heb de tegenwoordigheid van geest dat ik wel snap dat dit mededelen geen enkele toegevoegde waarde heeftquote:
Dat mag gewoon.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:19 schreef ExTec het volgende:
En waarom zou je die ideologie dan niet keihard af mogen wijzen?
Dan wordt hij als de hond die hij is afgeknald, dat lijkt mij logisch. Heb je dan niks van Theo geleerd?quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:21 schreef Gia het volgende:
Fijn dat er over dit overeenstemming bestaatquote:
Neem je nog mee dat die columnist ook een andere reden kan hebben om ermee te stoppen? Zelfbehoud?quote:In dit geval heeft het bestuur van de Hogeschool ook aangegeven dat die docent gewoon die colums mag schrijven...
Ik krijg echter het idee dat je twee verschillende dingen door elkaar heenhaalt:
Of iemand zijn mening mag geven...
... en of iedereen het met die mening eens is.
in dit geval is het erste wel het geval, het tweede echter niet.
Als die docent het twede aangeeft als reden om met zn colums te stoppen, is dat erg rot voor hem, maar geen reden om hem als 'slachtoffer' te zien, of te beginnen over 'vrijheid van meningsuiting' en dat die aangetast zou zijn als die docent besluit net ermee te kunnen leven dat er mensen zijn die anders over zijn schrijfsels denken.
Ben wel benieuwd waaruit jij haalt dat de columnist gestopt is omdat hij bedreigd werd, kun je dat uitleggen?quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:35 schreef ExTec het volgende:
Neem je nog mee dat die columnist ook een andere reden kan hebben om ermee te stoppen? Zelfbehoud?
Kappen met columns omdat het mensen het niet met de inhoud eens zijn, komt wat kinderlijk over. Ik ga er vooralsnog niet vanuit dat dat de reden is.
Waarom zou je ook, het is alleen maar wat die kerel zelf zegt. Nee, het is beter om aan te nemen dat de docent vreest voor zijn leven. Dat is wat spectaculairder, ook.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:35 schreef ExTec het volgende:
Kappen met columns omdat het mensen het niet met de inhoud eens zijn, komt wat kinderlijk over. Ik ga er vooralsnog niet vanuit dat dat de reden is.
Theo van Gogh.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waaruit jij haalt dat de columnist gestopt is omdat hij bedreigd werd, kun je dat uitleggen?
Ik heb al eerder aangegeven dat ik dat niet denk, omdat ik dat niet weet.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waaruit jij haalt dat de columnist gestopt is omdat hij bedreigd werd, kun je dat uitleggen?
quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onder de noemer: moslims staan bekend om hun dikke huid, en hun onwelgevallige geluiden proberen het zwijgen op te leggen doen ze anders nooit?
quote:
Hij zei dat hij kapte omdat mensen het niet eens waren met hem?quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zou je ook, het is alleen maar wat die kerel zelf zegt.
Hij zei dat hij door de ophef geen plezier meer heeft in het schrijven.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hij zei dat hij kapte omdat mensen het niet eens waren met hem?
Dat moet je aan ExTec vragen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]wat heeft die met de Haagse Hogeschool en de vakgroep bewegingstheorie te maken?
Dat lijkt mij wat anders?quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij zei dat hij door de ophef geen plezier meer heeft in het schrijven.
Ach, het is ook wat anders dan stoppen omdat hij vreest voor zijn leven, ik maakte ook maar even een aanname.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |