abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 november 2017 @ 12:43:01 #76
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174978585
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:40 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wel eens van Theo van Gogh gehoord?

Wat hem overkwam omdat hij zich niet al te positief over die ene religie uitliet?

Maar "je weet het niet" hé? :')
Een triest gebeuren inderdaad. Wat verder in dit topic niet relevant is denk ik zo.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174978596
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een triest gebeuren inderdaad. Wat verder in dit topic niet relevant is denk ik zo.
Zou ik ook zeggen als dat hele gebeuren je hele verhaal onderuit haalt.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_174978606
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het stuk even in MSWord gezet. Gezocht. En het woord geweld en of bedreiging niet in het stuk aangetroffen?
Maar ik heb ook nergens gesteld dat daar sprake van was.

Het begint pijnlijk duidelijk te worden dat een bepaalde weergave van de realiteit in jouw optiek volstrekt onwenselijk is, en daarom glijden we maar af naar bepaalde dingen ineens "niet weten",

Maar de vraag was dus of het mogelijk is dat de keuze om te stoppen gemotiveerd kan zijn door zelfbehoud.

En mocht je nog twijfels hebben of dat een realistisch iets is -> Zie Dhr Van Gogh.

Maar je "wist het niet" hé?

Weet je het nu dan misschien?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_174978635
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:43 schreef Megumi het volgende:

Wat verder in dit topic niet relevant is denk ik zo.
Zeer relevant.

TvG -> islam kritiek -> koste de beste man zijn leven

Deze docent/columnist in kwestie -> islam kritiek -> kiest eieren voor zijn geld, stopt er maar mee.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 10 november 2017 @ 12:47:06 #80
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174978644
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar ik heb ook nergens gesteld dat daar sprake van was.

Het begint pijnlijk duidelijk te worden dat een bepaalde weergave van de realiteit in jouw optiek volstrekt onwenselijk is, en daarom glijden we maar af naar bepaalde dingen ineens "niet weten",

Maar de vraag was dus of het mogelijk is dat de keuze om te stoppen gemotiveerd kan zijn door zelfbehoud.

En mocht je nog twijfels hebben of dat een realistisch iets is -> Zie Dhr Van Gogh.

Maar je "wist het niet" hé?

Weet je het nu dan misschien?
Een persoon als Theo vergelijken met een flut docent gaat wel wat ver denk ik zo. Ik acht de kans dat de docent vermoord gaat worden zeer klein. Maar inderdaad ik werk niet bij AstroTV dus durf verder geen uitspraken te doen over de toekomst van deze docent.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174978652
Feyenoord -> slecht voetbal -> aangevallen door eigen fans
Robben -> slecht voetbal -> kiest eieren voor zijn geld, stopt bij Oranje.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 10 november 2017 @ 12:53:51 #82
3542 Gia
User under construction
pi_174978741
quote:
"Moslims worden hier over één kam geschoren, vinden de studenten. ,,Kun je je voorstellen hoe het is om als studente met hoofddoek les van een man te hebben, die denkt dat jij wordt onderdrukt?’’
Wat een onzin! Dat stelt hij helemaal niet.
Hij is tegen het dragen van de hoofddoek als er sprake is van onderdrukking.
pi_174978795
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Jouw oogkleppen gaan steeds verder naar binnen toe hè? Nu moet je al met noodgrepen komen over het blaadje in kwestie zodat je niet kritisch hoeft na te denken. Je gaat steeds verder in het nauw komen.
Docent schrijft column. Column krijgt kritiek. Docent voelt zich aangevallen en besluit om te stoppen.

Vlug! Word boos en schreeuw van de daken dat de vrijheid van meningsuiting ten dode is opgeschreven!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174978802
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
Iemand mag geen stukjes meer schrijven voor de schoolkrant.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
Hij hoeft trouwens niet te stoppen.
Jezelf tegenspreken binnen een half uur, das ook knap.
pi_174978827
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:58 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

[..]

Jezelf tegenspreken binnen een half uur, das ook knap.
Moet bekennen dat ik niet hele stuk had gelezen en mijn mening later bij moest stellen. Blijkbaar besloot hij om uit eigen beweging z'n pen neer te leggen.

Het blijft overigens non-nieuws.
pi_174978835
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:57 schreef KoosVogels het volgende:

Column krijgt kritiek.
Maar waarom precies krijgt ie volgens jou kritiek?

Al vraag ik mij bij deze wel af hoe serieus ik jouw bijdrage nu moet nemen, want over een half uurtje kun je wel weer iets totaal anders zeggen hierover....
pi_174978844
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Docent schrijft column. Column krijgt kritiek. Docent voelt zich aangevallen en besluit om te stoppen.

Vlug! Word boos en schreeuw van de daken dat de vrijheid van meningsuiting ten dode is opgeschreven!
Lol, lachwekkend inderdaad. Men is hier echt aan het zoeken naar "nieuws", als het maar in hun straatje past. :')
pi_174978849
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een persoon als Theo vergelijken met een flut docent gaat wel wat ver denk ik zo.
Dat gaat alleen ver als je de rode draad, islamkritiek wenst te negeren :')
  vrijdag 10 november 2017 @ 13:03:33 #89
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174978883
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat gaat alleen ver als je de rode draad, islamkritiek wenst te negeren :')
Lees eens goed er was meer aan de hand seksisme bijvoorbeeld. Wat jij dan weer makkelijk negeert. Wat verder logisch is natuurlijk.
pi_174978886
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:00 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Maar waarom precies krijgt ie volgens jou kritiek?

Al vraag ik mij bij deze wel af hoe serieus ik jouw bijdrage nu moet nemen, want over een half uurtje kun je wel weer iets totaal anders zeggen hierover....
De column krijgt kritiek omdat die in de ogen van bepaalde studenten islamofobisch is. Dat mogen zij vinden en de auteur mag dat tegenspreken.

Uiteindelijk is het zijn eigen besluit geweest om te stoppen met schrijven.

Storm in een heel klein glaasje water.
pi_174978932
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Lees eens goed er was meer aan de hand seksisme bijvoorbeeld. Wat jij dan weer makkelijk negeert. Wat verder logisch is natuurlijk.
Geef jij eerst maar eens gewoon antwoord, voordat je überhaupt denkt anderen te mogen verwijten iets te "negeren" :') :O :O :O
pi_174978952
"Argumenteren" van een SJW is echt doodsimpel he. Je roept een paar keer ISLAMAFOBIE!! SEKSIST!!! als de inhoud je niet aanstaat en je tegenstander kapt ermee. Die wil natuurlijk professioneel niet ten onder gaan door meteen in het Wilders tokkiekamp te worden geplaatst.

En dat snap ik ook nog.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 10 november 2017 @ 13:06:46 #93
3542 Gia
User under construction
pi_174978962
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:36 schreef Megumi het volgende:
Weet ik niet. Het stuk gaat daar niet echt over.
Wel:
quote:
Onder druk van studenten stopt docent Herre Faber na vijf jaar met zijn columns in het online studentenblad van de Haagse Hogeschool. De studenten noemen zijn uitlatingen in de maandelijkse rubriek ‘islamofoob en seksistisch’ en eisen via een petitie dat het college van bestuur er openlijk afstand van neemt.
quote:
Degenen die zich beledigd VOELEN biedt hij zijn ‘oprechte excuses’ aan. Tegelijkertijd benadrukt hij dat vrijheid van meningsuiting óók voor docenten belangrijk is. Door de ophef is zijn plezier in schrijven weg.
De man wordt onder druk gezet om hierover niet meer te schrijven, terwijl hij er niemand enig kwaad mee berokkent. Hij zegt namelijk niet dat de hoofddoek onderdrukkend is, maar dat in de gevallen dat dit wel het geval is, de vrouw onheus bejegend wordt.

Dat hij hier niet over mag schrijven, beperkt zijn vrijheid van meningsuiting, zoals dat ook het geval was bij Theo van Gogh, die wel doorging met zijn mening te verkondigen over onderdrukking van moslima's. Dus, is het helemaal niet vreemd dat deze erbij gehaald wordt.

Wat zou er gebeuren als deze docent lak heeft aan de druk van de studenten en gewoon doorgaat met het schrijven van dit soort columns?
pi_174978973
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Lol, lachwekkend inderdaad. Men is hier echt aan het zoeken naar "nieuws", als het maar in hun straatje past. :')
Volgende item: Man uit lutjebroek noemt moslims lelijk op facebook en krijgt geen likes, is de vrijheid van meningsuiting definitief afgeschaft?
pi_174978976
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moet bekennen dat ik niet hele stuk had gelezen en mijn mening later bij moest stellen. Blijkbaar besloot hij om uit eigen beweging z'n pen neer te leggen.

Het blijft overigens non-nieuws.
KoosVogels anno 2000:

"Er zijn geen problemen! *)"

KoosVogels anno 2017:

"Het is een non-issue! *)"
pi_174978986
Kreeg een incidentje net na het posten van dit topic, kom terug, 4 pagina's, even teruglezen. :P
  vrijdag 10 november 2017 @ 13:08:11 #97
3542 Gia
User under construction
pi_174978992

[ Bericht 100% gewijzigd door Gia op 10-11-2017 13:15:41 ]
  vrijdag 10 november 2017 @ 13:08:36 #98
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174978999
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Wel:

[..]

[..]

De man wordt onder druk gezet om hierover niet meer te schrijven, terwijl hij er niemand enig kwaad mee berokkent. Hij zegt namelijk niet dat de hoofddoek onderdrukkend is, maar dat in de gevallen dat dit wel het geval is, de vrouw onheus bejegend wordt.

Dat hij hier niet over mag schrijven, beperkt zijn vrijheid van meningsuiting, zoals dat ook het geval was bij Theo van Gogh, die wel doorging met zijn mening te verkondigen over onderdrukking van moslima's. Dus, is het helemaal niet vreemd dat deze erbij gehaald wordt.

Wat zou er gebeuren als deze docent lak heeft aan de druk van de studenten en gewoon doorgaat met het schrijven van dit soort columns?
Wijs mij eens aan waar in het artikel staat dat de docent ook met geweld bedriegt is door zijn eigen studenten?
  vrijdag 10 november 2017 @ 13:09:36 #99
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174979017
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Geef jij eerst maar eens gewoon antwoord, voordat je überhaupt denkt anderen te mogen verwijten iets te "negeren" :') :O :O :O
Dat bepaal ik zelf wel. En niet boos worden dit is internet maar.
  vrijdag 10 november 2017 @ 13:09:39 #100
3542 Gia
User under construction
pi_174979019
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:08 schreef Megumi het volgende:

Wijs mij eens aan waar in het artikel staat dat de docent ook met geweld bedriegt is door zijn eigen studenten?
Waar zeg ik dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')