Die twee zaken hebben niets met elkaar te maken, hoewel je ze nu probeert te linken.quote:Op donderdag 9 november 2017 22:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar blijkbaar doet dat niet ter zake; 'men' vindt dat Max door sommigen harder wordt aangepakt dan andere coureurs. Dus de stewards worden beschuldigd van 'bias'.
Anyway, Hakkinen is al 16 jaar uit de F1, Coulthard 10 jaar. Alsof die nu nog hun laatste F1-team gaan steunen door dodgy beslissingen. Zie ik liever die jongens als steward dan twee bejaarde frusten die nooit iets gepresteerd hebben in de F1.
twitter:MBrundleF1 twitterde op donderdag 09-11-2017 om 22:52:11Weirdest interview ever today under umbrellas in torrential rain getting soaked through at T4 Interlagos with… https://t.co/5CItSQRXaI reageer retweet
Exact. Gewoon geen oud-coureurs. Die hebben altijd historie met bepaalde teams of rijders waardoor ze, op zijn minst de schijn van, partijdigheid hebben.quote:Op donderdag 9 november 2017 21:33 schreef Fer het volgende:
Dat werkt ook niet. Dan geeft Webber een straf aan Vettel en dan wordt er verwezen naar wraak om de Redbull tijd of Hakkinen spaart Raikkonen enz...
die missen vaak ook de essentie, ik vind het juist goed dat er een ex coureur zijn visie op incidenten geeft.quote:Op vrijdag 10 november 2017 08:57 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Exact. Gewoon geen oud-coureurs. Die hebben altijd historie met bepaalde teams of rijders waardoor ze, op zijn minst de schijn van, partijdigheid hebben.
Gewoon neutraal opgeleide mensen, net als in het voetbal.
Prima, dan mag een oud-coureur, zonder beslissingsbevoegdheid, zijn mening geven.quote:Op vrijdag 10 november 2017 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
die missen vaak ook de essentie, ik vind het juist goed dat er een ex coureur zijn visie op incidenten geeft.
dat hebben ze toch ook nietquote:Op vrijdag 10 november 2017 10:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Prima, dan mag een oud-coureur, zonder beslissingsbevoegdheid, zijn mening geven.
Wat voegt dat dan toe? En het blijft niet bij 'visie geven', hij heeft beslissingsbevoegdheid.quote:Op vrijdag 10 november 2017 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
die missen vaak ook de essentie, ik vind het juist goed dat er een ex coureur zijn visie op incidenten geeft.
niet in zijn eentje toch?quote:Op vrijdag 10 november 2017 10:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat voegt dat dan toe? En het blijft niet bij 'visie geven', hij heeft beslissingsbevoegdheid.
de hoofdsteward beslist uiteindelijkquote:Op vrijdag 10 november 2017 10:57 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Stewards hebben geen beslissingsbevoegdheid?
Ja, zo lust ik er nog wel één.quote:Op vrijdag 10 november 2017 10:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
de hoofdsteward beslist uiteindelijk
Nee, maar het stopt dus niet bij 'visie geven'.quote:
geen idee want dat wijzigt nogalquote:Op vrijdag 10 november 2017 11:01 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ja, zo lust ik er nog wel één.
En die heeft geen voormalige banden met raceteams?
hoe wil jij het dan oplossen?quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, maar het stopt dus niet bij 'visie geven'.
En nogmaals, wat voegt het nou eigenlijk toe?
Antwoorden met een vraag is geen antwoorden, maar vooruit. Gewoon niet meer rouleren. En mensen er neer zetten met verstand van regelhandhaving, geen coureurs of ander F1-schimmel.quote:
De grap id dat het jaren terug ook een probleem was. Toen kwamen ze op het idee dat er altijd een ex coureur bij moest zitten.quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Antwoorden met een vraag is geen antwoorden, maar vooruit. Gewoon niet meer rouleren. En mensen er neer zetten met verstand van regelhandhaving, geen coureurs of ander F1-schimmel.
Belachelijk idee.quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:40 schreef Fer het volgende:
[..]
De grap id dat het jaren terug ook een probleem was. Toen kwamen ze op het idee dat er altijd een ex coureur bij moest zitten.
is toch al, tenminste ik zie een tijd staanquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In Brazilië pas als de eerste wagen de baan op is gereden
Wintertijdquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
is toch al, tenminste ik zie een tijd staan
Zeker, ik dacht zelfs dat het er 4 waren, maar blijkbaar doen ze daar ook aan zomertijdquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:12 schreef Zipportal het volgende:
Maar drie uurtjes tijdverschil blijft genot.
begint goedquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:17 schreef heywoodu het volgende:
Sow Hartley
Daar gaat de eerste Renault-motor van het weekeinde
Nee, dat doen de amerikanen ook niet met Indyquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Reverse grids en strafgewichten incoming:
https://www.gpupdate.net/(...)-om-races-te-winnen/
"Sport leeft van onverwachte momenten en dat is wat we willen. Je hebt competitie nodig, het onbekende. Je hebt mooie verhalen nodig en drama. Dat moeten we creëren."
Het was te verwachten dat de Amerikanen er een circus van zouden willen maken met kunstmatig gecreëerd drama. Belooft weinig goeds. Hopelijk kan een Ross Brawn op de rem trappen en de Amerikanen behoeden voor al te domme beslissingen.
Ja goed plan, ik kijk nu al uit naar 72 ronden met twee plekken waar ze kunnen inhalen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:33 schreef Smoofie het volgende:
Prins bernard jr moet gewoon de helft van zijn 152 panden in Amsterdam verkopen en het kan
Circuit verbreden moest sws toch. Ik zie liever dat ze naar Assen gaan en dat Assen het circuit wat verbreed. Al wordt het dan wel kutter voor de TT, maar misschien dat ze met curbstones twee indelingen kunnen maken?quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:39 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Ja goed plan, ik kijk nu al uit naar 72 ronden met twee plekken waar ze kunnen inhalen.
Assen is een hele grote nee. Dat circuit is niet voor autoracen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:41 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Circuit verbreden moest sws toch. Ik zie liever dat ze naar Assen gaan en dat Assen het circuit wat verbreed. Al wordt het dan wel kutter voor de TT, maar misschien dat ze met curbstones twee indelingen kunnen maken?
Dan verkloot je het echt voor de TT inderdaad. De Indycar races op Assen waren behoorlijk saai, dus ook dat circuit zou helemaal op de schop moeten (layout change) om het geschikt te maken voor F1.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:41 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Circuit verbreden moest sws toch. Ik zie liever dat ze naar Assen gaan en dat Assen het circuit wat verbreed. Al wordt het dan wel kutter voor de TT, maar misschien dat ze met curbstones twee indelingen kunnen maken?
Zandvoort is al meer circuit dan enkele straatraces die we hebben, daar is op wat ouderdom na niks mis mee. Hooguit moet het paddock even wat groter worden gemaakt door de Tarzanbocht iets sneller te maken.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:43 schreef lord_bono het volgende:
Zandvoort gewoon volledig aanpassen, neem aan dat je op dat terrein best een totaal nieuwe F1 vriendelijke lay-out kunt verzinnen?
hij heeft wel recent een hotel in Bloemendaal gekochtquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:33 schreef Smoofie het volgende:
Prins bernard jr moet gewoon de helft van zijn 152 panden in Amsterdam verkopen en het kan
De IRL heeft een keer de kwalificatie vervangen door een systeem waarbij de startopstelling random bepaald werd door het trekken van lootjes...quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee, dat doen de amerikanen ook niet met Indy
Dat lijkt me het inhalen niet te bevorderen en er zijn al niet zoveel inhaalmogelijkheden op Zandvoort.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zandvoort is al meer circuit dan enkele straatraces die we hebben, daar is op wat ouderdom na niks mis mee. Hooguit moet het paddock even wat groter worden gemaakt door de Tarzanbocht iets sneller te maken.
Gewoon samen met Max en Red Bull een circuit tekenen, en dat dan bouwenquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zandvoort is al meer circuit dan enkele straatraces die we hebben, daar is op wat ouderdom na niks mis mee. Hooguit moet het paddock even wat groter worden gemaakt door de Tarzanbocht iets sneller te maken.
Aan begin van de motorsport werd de startopstelling bepaald door het trekken van lootjes of de volgorde van inschrijven. Dus eigenlijk gingen ze back to the roots ;-)quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:48 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De IRL heeft een keer de kwalificatie vervangen door een systeem waarbij de startopstelling random bepaald werd door het trekken van lootjes...
Ik word zo moe van initiatieven die autosport "spannender" zouden moeten maken doormiddel van kunstmatige ingrepen. Op een of andere manier wordt autosport niet als een pure sport gezien en is het oké om er een soort circus spektakel van te willen maken.
Werkt prima.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Assen is een hele grote nee. Dat circuit is niet voor autoracen.
Je praat natte poep hoor. Er wordt geregeld met auto's geraced. Voor F1 zal het breder moeten maar dat geldt voor Zandvoort ookquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Assen is een hele grote nee. Dat circuit is niet voor autoracen.
Ja, er wordt geracet, en daar is ook alles mee gezegd. Je kan dat circuit niet leuk maken voor de F1 zonder de TT te vernaggelen. Ik snap echt niet waarom iedereen constant Assen zit te roepen, iedereen kan zien dat je daar hooguit een optocht krijgt.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:58 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Je praat natte poep hoor. Er wordt geregeld met auto's geraced. Voor F1 zal het breder moeten maar dat geldt voor Zandvoort ook
Ja het motorracen zal anders worden.. dat is het grote nadeel. Maar zeggen dat er niet geraced kan worden is nonsens. Het is een prachtig circuit met uitstekende infrastructuur. En wanneer breder echt geen optocht. Zandvoort ombouwen en de infrastructuur verbeteren zal vele malen meer kosten dan Assen klaar maken.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, er wordt geracet, en daar is ook alles mee gezegd. Je kan dat circuit niet leuk maken voor de F1 zonder de TT te vernaggelen. Ik snap echt niet waarom iedereen constant Assen zit te roepen, iedereen kan zien dat je daar hooguit een optocht krijgt.
Er zijn 0 inhaallocaties over heel dat circuit. Het is een motorcircuit en het blijft een motorcircuit, je kan er hooguit een half auto- en half motorcircuit van maken. Nee, Assen absoluut niet. Dat gaat nooit de F1 hosten.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:03 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja het motorracen zal anders worden.. dat is het grote nadeel. Maar zeggen dat er niet geraced kan worden is nonsens. Het is een prachtig circuit met uitstekende infrastructuur. En wanneer breder echt geen optocht. Zandvoort ombouwen en de infrastructuur verbeteren zal vele malen meer kosten dan Assen klaar maken.
Ik vond dit concept wel interessant:quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:50 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Dat lijkt me het inhalen niet te bevorderen en er zijn al niet zoveel inhaalmogelijkheden op Zandvoort.
Kijkquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:04 schreef lord_bono het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-uiterste-best-doen
Met Spa is dat deels al, maar een GP in het buitenland is toch anders dan een in eigen land. Stuk goedkoper ook voor de Nederlandse bezoekers. Zal natuurlijk deels prestige zijn voor gemeente en eigenaar circuit, maar voor de Nederlandse fan alleen maar goed.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als ze de GP op de Nurburgring nieuw leven inblazen dan is de Nederlandse markt toch ook goed genoeg bediend?
Die GP gaat eerder Spa in de weg zitten dan de Nederlandse markt bedienen. De Verstappengekte is niet de enige reden dat het zo achterlijk druk is op Spa de afgelopen jaren, het wegvallen van een concurrent dat amper 100km verderop ligt ook.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als ze de GP op de Nurburgring nieuw leven inblazen dan is de Nederlandse markt toch ook goed genoeg bediend?
Ziet er interessant uit. Potentieel een verdubbeling van het aantal inhaalplekken naar 4 en toch nog in de spirit van Zandvoort. En een 8 vorm als circuit in altijd leukquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:05 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik vond dit concept wel interessant:
[ afbeelding ]
Open deuren intrappen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:04 schreef lord_bono het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-uiterste-best-doen
In de weg zitten weet ik niet, het gaat Spa natuurlijk wel een beetje kannibaliseren maar daar is het nu onmenselijk druk. Er is maar één manier om erachter te komen of de markt groot genoeg is voor twee GP's in de regio. In het verleden was dit natuurlijk wel zo en waren zowel Nurburgring als Spa goed bezochte GP's terwijl ze samen op de kalander stonden.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die GP gaat eerder Spa in de weg zitten dan de Nederlandse markt bedienen. De Verstappengekte is niet de enige reden dat het zo achterlijk druk is op Spa de afgelopen jaren, het wegvallen van een concurrent dat amper 100km verderop ligt ook.
Mini-Eau Rouge gespot.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:05 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik vond dit concept wel interessant:
[ afbeelding ]
Tja, het blijft idd wel zo dat die twee circuits het dichtsbevolkte deel van Europa bedienen. En Spa kan dat niet alleen aan. Maar voor Nederlandse fans wordt het een of-of, als ze niet naar Spa wilden, gaan ze ook niet daar naartoe. Met Zandvoort heb je op eens de complete Nederlandse markt binnen handbereik, dan zal ook Spa nog steeds prima bezocht worden, maar ruimte voor een derde is er niet.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
In de weg zitten weet ik niet, het gaat Spa natuurlijk wel een beetje kannibaliseren maar daar is het nu onmenselijk druk. Er is maar één manier om erachter te komen of de markt groot genoeg is voor twee GP's in de regio. In het verleden was dit natuurlijk wel zo en waren zowel Nurburgring als Spa goed bezochte GP's terwijl ze samen op de kalander stonden.
Als Max echt voor de titel gaat strijden dan zal er helemaal een gekkenhuis losbreken in Nederland. Je kan een race op de Nurburgring gewoon GP van Nederland noemen zoals het vroeger als Luxemburg GP door het leven ging. Lijkt me persoonlijk de beste optie. Fans kunnen dan Max dichtbij huis aan het werk zien en je hoeft geen gemeenschapsgeld in Assen of Zandvoort te pompen.
Scheivlak kapot makenquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:05 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik vond dit concept wel interessant:
[ afbeelding ]
Wie zegt zomer?quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:31 schreef Smoofie het volgende:
Maar zonder grappen, GP zandvoort als het warm is in de zomer.... het staat dan al helemaal vol met strandgangers alleen
Daarom moet je het juist niet in de zomer plannenquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:31 schreef Smoofie het volgende:
Maar zonder grappen, GP zandvoort als het warm is in de zomer.... het staat dan al helemaal vol met strandgangers alleen
Filerijden vanaf Zandvoort, door Haarlem, helemaal tot de A9...quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:31 schreef Smoofie het volgende:
Maar zonder grappen, GP zandvoort als het warm is in de zomer.... het staat dan al helemaal vol met strandgangers alleen
De GP van Kyalami was altijd op 31 december of 1 januari, dus wie weet zelfs niet eens in het voorjaar!quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wie zegt zomer?
Voorjaar kan ook hč.
Geen warme banden danquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wie zegt zomer?
Voorjaar kan ook hč.
Ik geloof nooit dat er een officiele race rond die datum is gehoudenquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:34 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
De GP van Kyalami was altijd op 31 december of 1 januari, dus wie weet zelfs niet eens in het voorjaar!
Dat wel jaquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mei/juni moet het worden. Warm genoeg toch?
Liever als er meer kans op regen is! Al is dat in NL het hele jaar door er welquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mei/juni moet het worden. Warm genoeg toch?
Hooguit augustus/september, maar dan zit je veel te veel in het vaarwater van Spa. Zo'n zelfde constructie heeft Maleisië de das om gedaan. Al heeft dat meer te maken met de hoeveelheid neerslag, dan of er überhaupt wel neerslag isquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:42 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Liever als er meer kans op regen is! Al is dat in NL het hele jaar door er wel
Grappig om Spa te noemen, die hebben nog altijd een veto op een Zandvoortse GP. Dat contract schijnt binnenkort af te gaan lopen, en tot die tijd is er dus uberhaupt geen sprake van een GP op Zandvoort.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die GP gaat eerder Spa in de weg zitten dan de Nederlandse markt bedienen. De Verstappengekte is niet de enige reden dat het zo achterlijk druk is op Spa de afgelopen jaren, het wegvallen van een concurrent dat amper 100km verderop ligt ook.
Mja... ik wil voor het eerst sinds 2014 niet meer naar Spa komend jaar, en dat is echt niet omdat ik het niet een prachtig circuit vind (of halo). Het is daar simpelweg te druk op de zondag. De twee kunnen elkaar juist versterken.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:45 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Grappig om Spa te noemen, die hebben nog altijd een veto op een Zandvoortse GP. Dat contract schijnt binnenkort af te gaan lopen, en tot die tijd is er dus uberhaupt geen sprake van een GP op Zandvoort.
2019 loopt het contract met Spa af zeiden ze op de persconferentie. Dan hebben ze dus dik twee jaar om Zandvoort klaar te maken voor een GP, meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:45 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Grappig om Spa te noemen, die hebben nog altijd een veto op een Zandvoortse GP. Dat contract schijnt binnenkort af te gaan lopen, en tot die tijd is er dus uberhaupt geen sprake van een GP op Zandvoort.
Vast wel, maar dat betekent niet automatisch dat dat niet hier besproken mag worden als er groot nieuws naar buiten komt. Dat het nu een hot item is kan je dan weer gebruiken om dat topic om te dopen tot centraal Zandvoort topic oid waar ook kleinere nieuwtjes besproken worden.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:52 schreef motorbloempje het volgende:
Was hier niet een heel apart topic over, over dat Zandvoort?
twitter:autosport twitterde op vrijdag 10-11-2017 om 12:01:21Long-time sponsor Hugo Boss - currently with Mercedes - is leaving #F1 to switch to Formula E https://t.co/E3GmO4WJED reageer retweet
Overloperquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:02 schreef Tarado het volgende:
twitter:autosport twitterde op vrijdag 10-11-2017 om 12:01:21Long-time sponsor Hugo Boss - currently with Mercedes - is leaving #F1 to switch to Formula E https://t.co/E3GmO4WJED reageer retweet
Bwoahhh voetbal is op de radio ook altijd spannenderquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:58 schreef motorbloempje het volgende:
Anyway. Lekkere chaotische FP1 volgens mij, al heb ik alleen via radio kunnen luisteren.
Ik zie Nattekat er al tussen staan.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:31 schreef Smoofie het volgende:
Maar zonder grappen, GP zandvoort als het warm is in de zomer.... het staat dan al helemaal vol met strandgangers alleen
Nouja zeg, wat wantrouwendquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat er een officiele race rond die datum is gehouden
https://en.wikipedia.org/wiki/1965_South_African_Grand_Prixquote:The 1965 South African Grand Prix was a Formula One motor race held at East London on 1 January 1965. It was race 1 of 10 in both the 1965 World Championship of Drivers and the 1965 International Cup for Formula One Manufacturers. The 85-lap race was won by Lotus driver Jim Clark after he started from pole position. John Surtees finished second for the Ferrari team and BRM driver Graham Hill came in third. This was the debut race of the future world champion Jackie Stewart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |