Dat lijkt me het inhalen niet te bevorderen en er zijn al niet zoveel inhaalmogelijkheden op Zandvoort.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zandvoort is al meer circuit dan enkele straatraces die we hebben, daar is op wat ouderdom na niks mis mee. Hooguit moet het paddock even wat groter worden gemaakt door de Tarzanbocht iets sneller te maken.
Gewoon samen met Max en Red Bull een circuit tekenen, en dat dan bouwenquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zandvoort is al meer circuit dan enkele straatraces die we hebben, daar is op wat ouderdom na niks mis mee. Hooguit moet het paddock even wat groter worden gemaakt door de Tarzanbocht iets sneller te maken.
Aan begin van de motorsport werd de startopstelling bepaald door het trekken van lootjes of de volgorde van inschrijven. Dus eigenlijk gingen ze back to the roots ;-)quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:48 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De IRL heeft een keer de kwalificatie vervangen door een systeem waarbij de startopstelling random bepaald werd door het trekken van lootjes...
Ik word zo moe van initiatieven die autosport "spannender" zouden moeten maken doormiddel van kunstmatige ingrepen. Op een of andere manier wordt autosport niet als een pure sport gezien en is het ok om er een soort circus spektakel van te willen maken.
Werkt prima.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Assen is een hele grote nee. Dat circuit is niet voor autoracen.
Je praat natte poep hoor. Er wordt geregeld met auto's geraced. Voor F1 zal het breder moeten maar dat geldt voor Zandvoort ookquote:Op vrijdag 10 november 2017 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Assen is een hele grote nee. Dat circuit is niet voor autoracen.
Ja, er wordt geracet, en daar is ook alles mee gezegd. Je kan dat circuit niet leuk maken voor de F1 zonder de TT te vernaggelen. Ik snap echt niet waarom iedereen constant Assen zit te roepen, iedereen kan zien dat je daar hooguit een optocht krijgt.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:58 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Je praat natte poep hoor. Er wordt geregeld met auto's geraced. Voor F1 zal het breder moeten maar dat geldt voor Zandvoort ook
Ja het motorracen zal anders worden.. dat is het grote nadeel. Maar zeggen dat er niet geraced kan worden is nonsens. Het is een prachtig circuit met uitstekende infrastructuur. En wanneer breder echt geen optocht. Zandvoort ombouwen en de infrastructuur verbeteren zal vele malen meer kosten dan Assen klaar maken.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, er wordt geracet, en daar is ook alles mee gezegd. Je kan dat circuit niet leuk maken voor de F1 zonder de TT te vernaggelen. Ik snap echt niet waarom iedereen constant Assen zit te roepen, iedereen kan zien dat je daar hooguit een optocht krijgt.
Er zijn 0 inhaallocaties over heel dat circuit. Het is een motorcircuit en het blijft een motorcircuit, je kan er hooguit een half auto- en half motorcircuit van maken. Nee, Assen absoluut niet. Dat gaat nooit de F1 hosten.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:03 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja het motorracen zal anders worden.. dat is het grote nadeel. Maar zeggen dat er niet geraced kan worden is nonsens. Het is een prachtig circuit met uitstekende infrastructuur. En wanneer breder echt geen optocht. Zandvoort ombouwen en de infrastructuur verbeteren zal vele malen meer kosten dan Assen klaar maken.
Ik vond dit concept wel interessant:quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:50 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Dat lijkt me het inhalen niet te bevorderen en er zijn al niet zoveel inhaalmogelijkheden op Zandvoort.
Kijkquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:04 schreef lord_bono het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-uiterste-best-doen
Met Spa is dat deels al, maar een GP in het buitenland is toch anders dan een in eigen land. Stuk goedkoper ook voor de Nederlandse bezoekers. Zal natuurlijk deels prestige zijn voor gemeente en eigenaar circuit, maar voor de Nederlandse fan alleen maar goed.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als ze de GP op de Nurburgring nieuw leven inblazen dan is de Nederlandse markt toch ook goed genoeg bediend?
Die GP gaat eerder Spa in de weg zitten dan de Nederlandse markt bedienen. De Verstappengekte is niet de enige reden dat het zo achterlijk druk is op Spa de afgelopen jaren, het wegvallen van een concurrent dat amper 100km verderop ligt ook.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als ze de GP op de Nurburgring nieuw leven inblazen dan is de Nederlandse markt toch ook goed genoeg bediend?
Ziet er interessant uit. Potentieel een verdubbeling van het aantal inhaalplekken naar 4 en toch nog in de spirit van Zandvoort. En een 8 vorm als circuit in altijd leukquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:05 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik vond dit concept wel interessant:
[ afbeelding ]
Open deuren intrappen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:04 schreef lord_bono het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-uiterste-best-doen
In de weg zitten weet ik niet, het gaat Spa natuurlijk wel een beetje kannibaliseren maar daar is het nu onmenselijk druk. Er is maar n manier om erachter te komen of de markt groot genoeg is voor twee GP's in de regio. In het verleden was dit natuurlijk wel zo en waren zowel Nurburgring als Spa goed bezochte GP's terwijl ze samen op de kalander stonden.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die GP gaat eerder Spa in de weg zitten dan de Nederlandse markt bedienen. De Verstappengekte is niet de enige reden dat het zo achterlijk druk is op Spa de afgelopen jaren, het wegvallen van een concurrent dat amper 100km verderop ligt ook.
Mini-Eau Rouge gespot.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:05 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik vond dit concept wel interessant:
[ afbeelding ]
Tja, het blijft idd wel zo dat die twee circuits het dichtsbevolkte deel van Europa bedienen. En Spa kan dat niet alleen aan. Maar voor Nederlandse fans wordt het een of-of, als ze niet naar Spa wilden, gaan ze ook niet daar naartoe. Met Zandvoort heb je op eens de complete Nederlandse markt binnen handbereik, dan zal ook Spa nog steeds prima bezocht worden, maar ruimte voor een derde is er niet.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
In de weg zitten weet ik niet, het gaat Spa natuurlijk wel een beetje kannibaliseren maar daar is het nu onmenselijk druk. Er is maar n manier om erachter te komen of de markt groot genoeg is voor twee GP's in de regio. In het verleden was dit natuurlijk wel zo en waren zowel Nurburgring als Spa goed bezochte GP's terwijl ze samen op de kalander stonden.
Als Max echt voor de titel gaat strijden dan zal er helemaal een gekkenhuis losbreken in Nederland. Je kan een race op de Nurburgring gewoon GP van Nederland noemen zoals het vroeger als Luxemburg GP door het leven ging. Lijkt me persoonlijk de beste optie. Fans kunnen dan Max dichtbij huis aan het werk zien en je hoeft geen gemeenschapsgeld in Assen of Zandvoort te pompen.
Scheivlak kapot makenquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:05 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik vond dit concept wel interessant:
[ afbeelding ]
Wie zegt zomer?quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:31 schreef Smoofie het volgende:
Maar zonder grappen, GP zandvoort als het warm is in de zomer.... het staat dan al helemaal vol met strandgangers alleen
Daarom moet je het juist niet in de zomer plannenquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:31 schreef Smoofie het volgende:
Maar zonder grappen, GP zandvoort als het warm is in de zomer.... het staat dan al helemaal vol met strandgangers alleen
Filerijden vanaf Zandvoort, door Haarlem, helemaal tot de A9...quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:31 schreef Smoofie het volgende:
Maar zonder grappen, GP zandvoort als het warm is in de zomer.... het staat dan al helemaal vol met strandgangers alleen
De GP van Kyalami was altijd op 31 december of 1 januari, dus wie weet zelfs niet eens in het voorjaar!quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wie zegt zomer?
Voorjaar kan ook h.
Geen warme banden danquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wie zegt zomer?
Voorjaar kan ook h.
Ik geloof nooit dat er een officiele race rond die datum is gehoudenquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:34 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
De GP van Kyalami was altijd op 31 december of 1 januari, dus wie weet zelfs niet eens in het voorjaar!
Dat wel jaquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mei/juni moet het worden. Warm genoeg toch?
Liever als er meer kans op regen is! Al is dat in NL het hele jaar door er welquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mei/juni moet het worden. Warm genoeg toch?
Hooguit augustus/september, maar dan zit je veel te veel in het vaarwater van Spa. Zo'n zelfde constructie heeft Maleisi de das om gedaan. Al heeft dat meer te maken met de hoeveelheid neerslag, dan of er berhaupt wel neerslag isquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:42 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Liever als er meer kans op regen is! Al is dat in NL het hele jaar door er wel
Grappig om Spa te noemen, die hebben nog altijd een veto op een Zandvoortse GP. Dat contract schijnt binnenkort af te gaan lopen, en tot die tijd is er dus uberhaupt geen sprake van een GP op Zandvoort.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die GP gaat eerder Spa in de weg zitten dan de Nederlandse markt bedienen. De Verstappengekte is niet de enige reden dat het zo achterlijk druk is op Spa de afgelopen jaren, het wegvallen van een concurrent dat amper 100km verderop ligt ook.
Mja... ik wil voor het eerst sinds 2014 niet meer naar Spa komend jaar, en dat is echt niet omdat ik het niet een prachtig circuit vind (of halo). Het is daar simpelweg te druk op de zondag. De twee kunnen elkaar juist versterken.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:45 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Grappig om Spa te noemen, die hebben nog altijd een veto op een Zandvoortse GP. Dat contract schijnt binnenkort af te gaan lopen, en tot die tijd is er dus uberhaupt geen sprake van een GP op Zandvoort.
2019 loopt het contract met Spa af zeiden ze op de persconferentie. Dan hebben ze dus dik twee jaar om Zandvoort klaar te maken voor een GP, meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:45 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Grappig om Spa te noemen, die hebben nog altijd een veto op een Zandvoortse GP. Dat contract schijnt binnenkort af te gaan lopen, en tot die tijd is er dus uberhaupt geen sprake van een GP op Zandvoort.
Vast wel, maar dat betekent niet automatisch dat dat niet hier besproken mag worden als er groot nieuws naar buiten komt. Dat het nu een hot item is kan je dan weer gebruiken om dat topic om te dopen tot centraal Zandvoort topic oid waar ook kleinere nieuwtjes besproken worden.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:52 schreef motorbloempje het volgende:
Was hier niet een heel apart topic over, over dat Zandvoort?
twitter:autosport twitterde op vrijdag 10-11-2017 om 12:01:21Long-time sponsor Hugo Boss - currently with Mercedes - is leaving #F1 to switch to Formula E https://t.co/E3GmO4WJED reageer retweet
Overloperquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:02 schreef Tarado het volgende:
twitter:autosport twitterde op vrijdag 10-11-2017 om 12:01:21Long-time sponsor Hugo Boss - currently with Mercedes - is leaving #F1 to switch to Formula E https://t.co/E3GmO4WJED reageer retweet
Bwoahhh voetbal is op de radio ook altijd spannenderquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:58 schreef motorbloempje het volgende:
Anyway. Lekkere chaotische FP1 volgens mij, al heb ik alleen via radio kunnen luisteren.
Ik zie Nattekat er al tussen staan.quote:Op vrijdag 10 november 2017 14:31 schreef Smoofie het volgende:
Maar zonder grappen, GP zandvoort als het warm is in de zomer.... het staat dan al helemaal vol met strandgangers alleen
Nouja zeg, wat wantrouwendquote:Op vrijdag 10 november 2017 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat er een officiele race rond die datum is gehouden
https://en.wikipedia.org/wiki/1965_South_African_Grand_Prixquote:The 1965 South African Grand Prix was a Formula One motor race held at East London on 1 January 1965. It was race 1 of 10 in both the 1965 World Championship of Drivers and the 1965 International Cup for Formula One Manufacturers. The 85-lap race was won by Lotus driver Jim Clark after he started from pole position. John Surtees finished second for the Ferrari team and BRM driver Graham Hill came in third. This was the debut race of the future world champion Jackie Stewart.
Dafuqquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:14 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Nouja zeg, wat wantrouwend
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/1965_South_African_Grand_Prix
Brazili uit het regenseizoen halen... ben je gek?quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik hoop niet dat de F1 kalender verder gaat groeien. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was een F1 race voor mij persoonlijk "specialer" en keek ik er echt naar uit. Nu begint het haast vermoeiend te worden om zoveel zondagmiddagen op te offeren. Nu zijn jullie natuurlijk razend benieuwd geworden naar hoe mijn perfecte F1 kalender er dan uit zou zien, dus die zal ik om jullie niet langer in spanning te houden bij dezen uitgebreid uit de doeken doen:
1. Australi - Melbourne
2. Brazili - Interlagos
3. Bahrain - Sakhir
4. Nederland - Nurburgring
5. Monaco - Monte Carlo
6. Canada - Montreal
7. Great Britain - Silverstone
8. Duitsland - Hockenheim
9. Hungary - Hungaroring
10. Belgium - Spa Francorchamps
11. Italy - Monza
12. Singapore - Marina Bay
13. Japan - Suzuka
14. Mexico - Mexico City
15. America - COTA
16. South Africa - Phakisa Freeway
Ik zou het op prijs stellen als Liberty Media mijn kalender tot op de letter nauwkeurig overneemt. Bij voorbaat dank.
Je kan niet twee Duitsland Grand Prix's hebben. Vroeger was de race op de Nurburgring de Luxemburg GP. En alleen een race op Spa is duidelijk te weinig om de Nederlandse markt te bedienen.quote:
Alle gp's die toen in ZA gehouden werden waren tussen 28 december en 3 januari. Ik geloof dat er 3 precies op 1 januari vielenquote:
Logisch.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je kan niet twee Duitsland Grand Prix's hebben. Vroeger was de race op de Nurburgring de Luxemburg GP. En alleen een race op Spa is duidelijk te weinig om de Nederlandse markt te bedienen.
Zandvoortquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je kan niet twee Duitsland Grand Prix's hebben. Vroeger was de race op de Nurburgring de Luxemburg GP. En alleen een race op Spa is duidelijk te weinig om de Nederlandse markt te bedienen.
Nou praat je poepquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:21 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Alle gp's die toen in ZA gehouden werden waren tussen 28 december en 3 januari. Ik geloof dat er 3 precies op 1 januari vielen
Ok je hebt gelijk, buiten die copy/paste doe ik ook alles maar uit m'n hoofd hoorquote:Op vrijdag 10 november 2017 15:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou praat je poep
Later is die race naar maart verhuisd.
Wel interessant, de laatste race op een oval!quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik hoop niet dat de F1 kalender verder gaat groeien. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was een F1 race voor mij persoonlijk "specialer" en keek ik er echt naar uit. Nu begint het haast vermoeiend te worden om zoveel zondagmiddagen op te offeren. Nu zijn jullie natuurlijk razend benieuwd geworden naar hoe mijn perfecte F1 kalender er dan uit zou zien, dus die zal ik om jullie niet langer in spanning te houden bij dezen uitgebreid uit de doeken doen:
1. Australi - Melbourne
2. Brazili - Interlagos
3. Bahrain - Sakhir
4. Nederland - Nurburgring
5. Monaco - Monte Carlo
6. Canada - Montreal
7. Great Britain - Silverstone
8. Duitsland - Hockenheim
9. Hungary - Hungaroring
10. Belgium - Spa Francorchamps
11. Italy - Monza
12. Singapore - Marina Bay
13. Japan - Suzuka
14. Mexico - Mexico City
15. America - COTA
16. South Africa - Phakisa Freeway
Ik zou het op prijs stellen als Liberty Media mijn kalender tot op de letter nauwkeurig overneemt. Bij voorbaat dank.
Nee er ligt ook een road course. De MotoGP reed daar vroeger ook. Beter dan Kyalami en een GP in Afrika lijkt me wel weer een keer leuk.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:24 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Wel interessant, de laatste race op een oval!
Dat is toch de pitlane?quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nee er ligt ook een road course. De MotoGP reed daar vroeger ook. Beter dan Kyalami en een GP in Afrika lijkt me wel weer een keer leuk.
Niks teveel races, doe niet zo gek.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik hoop niet dat de F1 kalender verder gaat groeien. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was een F1 race voor mij persoonlijk "specialer" en keek ik er echt naar uit. Nu begint het haast vermoeiend te worden om zoveel zondagmiddagen op te offeren. Nu zijn jullie natuurlijk razend benieuwd geworden naar hoe mijn perfecte F1 kalender er dan uit zou zien, dus die zal ik om jullie niet langer in spanning te houden bij dezen uitgebreid uit de doeken doen:
1. Australi - Melbourne
2. Brazili - Interlagos
3. Bahrain - Sakhir
4. Nederland - Nurburgring
5. Monaco - Monte Carlo
6. Canada - Montreal
7. Great Britain - Silverstone
8. Duitsland - Hockenheim
9. Hungary - Hungaroring
10. Belgium - Spa Francorchamps
11. Italy - Monza
12. Singapore - Marina Bay
13. Japan - Suzuka
14. Mexico - Mexico City
15. America - COTA
16. South Africa - Phakisa Freeway
Ik zou het op prijs stellen als Liberty Media mijn kalender tot op de letter nauwkeurig overneemt. Bij voorbaat dank.
Je bent niet verplicht om te kijken h?quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik hoop niet dat de F1 kalender verder gaat groeien. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was een F1 race voor mij persoonlijk "specialer" en keek ik er echt naar uit. Nu begint het haast vermoeiend te worden om zoveel zondagmiddagen op te offeren. Nu zijn jullie natuurlijk razend benieuwd geworden naar hoe mijn perfecte F1 kalender er dan uit zou zien, dus die zal ik om jullie niet langer in spanning te houden bij dezen uitgebreid uit de doeken doen:
1. Australi - Melbourne
2. Brazili - Interlagos
3. Bahrain - Sakhir
4. Nederland - Nurburgring
5. Monaco - Monte Carlo
6. Canada - Montreal
7. Great Britain - Silverstone
8. Duitsland - Hockenheim
9. Hungary - Hungaroring
10. Belgium - Spa Francorchamps
11. Italy - Monza
12. Singapore - Marina Bay
13. Japan - Suzuka
14. Mexico - Mexico City
15. America - COTA
16. South Africa - Phakisa Freeway
Ik zou het op prijs stellen als Liberty Media mijn kalender tot op de letter nauwkeurig overneemt. Bij voorbaat dank.
Oostenrijk er uit halen, ik heb gvd net kaartjes gehaald. Blijf ik nu mooi mee zitten he!quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik hoop niet dat de F1 kalender verder gaat groeien. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was een F1 race voor mij persoonlijk "specialer" en keek ik er echt naar uit. Nu begint het haast vermoeiend te worden om zoveel zondagmiddagen op te offeren. Nu zijn jullie natuurlijk razend benieuwd geworden naar hoe mijn perfecte F1 kalender er dan uit zou zien, dus die zal ik om jullie niet langer in spanning te houden bij dezen uitgebreid uit de doeken doen:
1. Australi - Melbourne
2. Brazili - Interlagos
3. Bahrain - Sakhir
4. Nederland - Nurburgring
5. Monaco - Monte Carlo
6. Canada - Montreal
7. Great Britain - Silverstone
8. Duitsland - Hockenheim
9. Hungary - Hungaroring
10. Belgium - Spa Francorchamps
11. Italy - Monza
12. Singapore - Marina Bay
13. Japan - Suzuka
14. Mexico - Mexico City
15. America - COTA
16. South Africa - Phakisa Freeway
Ik zou het op prijs stellen als Liberty Media mijn kalender tot op de letter nauwkeurig overneemt. Bij voorbaat dank.
Ongenspireerd baantje, missen we niks aan. In plaats daarvan kun je dichter bij huis op de Nurburgring terecht voor de Grote Prijs van Nederland! Bedank me later maar voor de suggesties, meneer Chase Carey.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:36 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Oostenrijk er uit halen, ik heb gvd net kaartjes gehaald. Blijf ik nu mooi mee zitten he!
Legaal??quote:Op vrijdag 10 november 2017 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, m'n legale Sky stream doet 't ook (op de achtergrond, uiteraard) op het werk!
Jaquote:
Ja dat wist ik wel dat je daar woontquote:Op vrijdag 10 november 2017 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
JaUK legale Sky stream. Wij betalen netjes voor onze (goede kwaliteit) stream!
Kan echter alleen als je in het VK woont
![]()
Ja, nee, maar bedoelde dat je daar dus zelf geen access toe hebt, mocht je dat willen (legaal dan), nou ja, je kunt vast VPNnen enzo, maargoed...quote:Op vrijdag 10 november 2017 17:08 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja dat wist ik wel dat je daar woont![]()
Zit weer met Rick opgescheept nu
Was dat niet al bekend?quote:Op vrijdag 10 november 2017 17:16 schreef franklop het volgende:
Het sterke gerucht gaat dat Alonso de 24u van Le Mans gaat rijden voor Toyota komend jaar
Neen.quote:
Zoals ik al had gepost heeft hij al een stoeltje laten maken in de fabriek vorige week.quote:Op vrijdag 10 november 2017 17:16 schreef franklop het volgende:
Het sterke gerucht gaat dat Alonso de 24u van Le Mans gaat rijden voor Toyota komend jaar
quote:Op vrijdag 10 november 2017 17:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zoals ik al had gepost heeft hij al een stoeltje laten maken in de fabriek vorige week.
Dat zou wel tof zijnquote:Op vrijdag 10 november 2017 17:16 schreef franklop het volgende:
Het sterke gerucht gaat dat Alonso de 24u van Le Mans gaat rijden voor Toyota komend jaar
Dat wist ik dan niet, maar misschien Sebring in 2019?quote:Op vrijdag 10 november 2017 17:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Zou mogelijk om meer dan alleen Le Mans gaan, over andere races wordt nog onderhandeld.
Meer races in 2018 (!)quote:Op vrijdag 10 november 2017 17:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat wist ik dan niet, maar misschien Sebring in 2019?
Cool.quote:
Yup. Was ook al mooi toen de Hulk hem won paar jaar terugquote:
acestream FTWquote:Op vrijdag 10 november 2017 17:25 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
ik heb dit weekend geen toegang tot de ziggogoden,
ik kijk nu via hesgoal.com,
is dit de beste stream?
xx
Dat is de logica van dit soort Amerikaanse investeerders: Het moet nt leuk genoeg zijn om de kijkers aan te trekken en die aan adverteerders te verkopen. Het is niet de bedoeling dat het heel erg leuk en indrukwekkend is, want dat levert niets meer op. Het streven is dus vaak en veel middelmatigheid, ipv hoge pieken. Het concept F1 moet zoveel mogelijk uitgeknepen worden, en wat er over is wordt dan weer verkocht aan een partij die het grotendeels weer opnieuw kan opbouwen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 15:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik hoop niet dat de F1 kalender verder gaat groeien. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was een F1 race voor mij persoonlijk "specialer" en keek ik er echt naar uit. Nu begint het haast vermoeiend te worden om zoveel zondagmiddagen op te offeren.
Vrijdags vaak niet met de racemotor toch?quote:Op vrijdag 10 november 2017 18:37 schreef WSTVLTRN12 het volgende:
Max vast niet met de racemotor maar met een oudje?
Dat geld voor de andere teams ook natuurlijk. En het blijft ook maar een training he. Maar met wat we tot nu toe gezien hebben lijkt RBR het derde team.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:07 schreef WSTVLTRN12 het volgende:
Nee, daarom lijkt me nu een conclusie dat Red Bull dit weekend derde team is voorlopig voorbarig
Tijd voor een regenrace.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat geld voor de andere teams ook natuurlijk. En het blijft ook maar een training he. Maar met wat we tot nu toe gezien hebben lijkt RBR het derde team.
Volgens mij waren ze ook eea ah testen voor volgend jaar. Of iig eea ah testen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 18:35 schreef Sjemmert het volgende:
Redbull lijkt wel weer derde team te zijn net achter Ferrari. Mercedes heeft het weer goed voor elkaar. Slordige sessie van Max, balans nog niet oke.
Valt mee toch? Ze delen die plekken een beetje met Ferrari. Die tijden schelen niet veel.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat geld voor de andere teams ook natuurlijk. En het blijft ook maar een training he. Maar met wat we tot nu toe gezien hebben lijkt RBR het derde team.
Ja scheelt weinig met Ferrari. Ongeveer gelijk op de softs, Ferrari net wat sneller op de super softs.quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:13 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Valt mee toch? Ze delen die plekken een beetje met Ferrari. Die tijden schelen niet veel.
Top 5 binnen 3 tienden. Slordig... Ja hoor.quote:Op vrijdag 10 november 2017 19:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat geld voor de andere teams ook natuurlijk. En het blijft ook maar een training he. Maar met wat we tot nu toe gezien hebben lijkt RBR het derde team.
Slordig als in veel foutjes en correcties omdat de balans nog niet bevalt. Man man man niet gelijk boos worden hoor.quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Top 5 binnen 3 tienden. Slordig... Ja hoor.
Vrijdag en zaterdag hoef je niet te winnen. Daar worden de punten niet verdeeld.
Juist, je verwoord perfect wat ik bedoel. Als er teveel races georganiseerd worden devalueer je als het ware de waarde van een GP winnen/ kijken/ bezoeken etc. De gevolgen als iemand de mist in gaat zijn ook kleiner omdat er zo ontiegelijk veel races in een seizoen zitten. Tevens worden de eeuwige statistieken verpest omdat Senna in zijn tijd niet 21 kansen had om pole te pakken bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 10 november 2017 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is de logica van dit soort Amerikaanse investeerders: Het moet nt leuk genoeg zijn om de kijkers aan te trekken en die aan adverteerders te verkopen. Het is niet de bedoeling dat het heel erg leuk en indrukwekkend is, want dat levert niets meer op. Het streven is dus vaak en veel middelmatigheid, ipv hoge pieken. Het concept F1 moet zoveel mogelijk uitgeknepen worden, en wat er over is wordt dan weer verkocht aan een partij die het grotendeels weer opnieuw kan opbouwen.
Als het F1 circus ergens langs komt moet dat iets heel groots zijn, dan loopt bij wijze van spreken het hele land uit zoals een dorp voor het circus 100 jaar geleden. Daar moet alles voor wijken, Justin Bieber moet blij zijn dat hij ook langs mag komen ipv dat de kwalificatie wordt verzet voor zijn optreden. Van iets groots kun je er niet teveel hebben, als je dat probeert wordt het vanzelf kleiner.
Eeuwige statistieken zijn toch al niet te vergelijken in absolute zin omdat er in de beginjaren van de F1 veel minder races in een seizoen waren.quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Juist, je verwoord perfect wat ik bedoel. Als er teveel races georganiseerd worden devalueer je als het ware de waarde van een GP winnen/ kijken/ bezoeken etc. De gevolgen als iemand de mist in gaat zijn ook kleiner omdat er zo ontiegelijk veel races in een seizoen zitten. Tevens worden de eeuwige statistieken verpest omdat Senna in zijn tijd niet 21 kansen had om pole te pakken bijvoorbeeld.
Lil Lewis kan zichzelf dadelijk met de recordboeken in de hand wijsmaken dat hij de grootste allertijden is.
De Amerikanen hebben er duidelijk weinig van begrepen. Meneer Carey had het vandaag in een interview over "drama creren, iedereen moet kunnen winnen bla bla bla." https://m.gpupdate.net/nl(...)-om-races-te-winnen/ Deze mensen hebben denk ik geen idee wat de F1 groot maakt. Ik zou het geweldig vinden als het Formula 1 YouTube kanaal meneer Carey eens een quiz voor zou schotelen over de historie van de F1. Ik denk dat hij volledig door de mand zou vallen en dat duidelijk zou worden dat hij compleet onwetend is. Maar goed, zoals met wel meer dingen in de wereld draait het alleen maar om geld.
Eeuwige stastieken zijn idd al grotendeels verpest en moeilijk te vergelijken maar de gemiddelde journalist lijkt zich dit niet te realiseren heb ik de indruk. Als ik de kranten mag geloven is Hamilton Senna reeds "gepasseerd" en is het een kwestie van tijd tot Michael Schumacher van zijn voetstuk getrokken kan worden. De Amerikanen zullen als het moment daar is ongetwijfeld geen mogelijkheid onbenut laten om te benadrukken dat social media queen Lewis de grootste allertijden is.quote:Op vrijdag 10 november 2017 21:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Eeuwige statistieken zijn toch al niet te vergelijken in absolute zin omdat er in de beginjaren van de F1 veel minder races in een seizoen waren.
De enige manier om ze enigszins te vergelijken is imho relatief, dus per race. En dan blijkt dat Hamilton nog niet in de buurt komt van Senna en dat Clark en Fangio daar nog boven staan.
Echt wel.quote:Op vrijdag 10 november 2017 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Assen is een hele grote nee. Dat circuit is niet voor autoracen.
Voorlopig vind ik deze Amerikanen wel redelijk verfrissend. Sommige dingen zoals die DJ in Mexico en de interviews voor de prijsuitreiking een beetjequote:Op vrijdag 10 november 2017 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is de logica van dit soort Amerikaanse investeerders: Het moet nt leuk genoeg zijn om de kijkers aan te trekken en die aan adverteerders te verkopen. Het is niet de bedoeling dat het heel erg leuk en indrukwekkend is, want dat levert niets meer op. Het streven is dus vaak en veel middelmatigheid, ipv hoge pieken. Het concept F1 moet zoveel mogelijk uitgeknepen worden, en wat er over is wordt dan weer verkocht aan een partij die het grotendeels weer opnieuw kan opbouwen.
Als het F1 circus ergens langs komt moet dat iets heel groots zijn, dan loopt bij wijze van spreken het hele land uit zoals een dorp voor het circus 100 jaar geleden. Daar moet alles voor wijken, Justin Bieber moet blij zijn dat hij ook langs mag komen ipv dat de kwalificatie wordt verzet voor zijn optreden. Van iets groots kun je er niet teveel hebben, als je dat probeert wordt het vanzelf kleiner.
Die Massa-2025-grap waarna het he-le-maal stil wasquote:
Huh watte?quote:Op vrijdag 10 november 2017 23:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die Massa-2025-grap waarna het he-le-maal stil was![]()
![]()
Logisch wel, want het was echt geen kut aan
Inderdaad, allemaal pure onzin. Gewoon lekker F1 kijken, vind je het niets dan ga je bierbuik darten kijken ofzo.quote:Op zaterdag 11 november 2017 03:03 schreef opreis het volgende:
Statistieken belangrijker vinden dan spectakel. Wat boeit het uberhaupt of senna een x aantal races reed en hamilton een x aantal meer. Kijk gewoon de races en als je het te veel vind zet je je tv uit. De logica van minder races meer kwaliteit ontgaat me ook. Net alsof de GP van Brazilie meer kwaliteit heeft als Mexico over geslagen was ofzo?
ja heb ik ook gelezen, die van Ricciardo schijnt ook een gereviseerde te zijn ipv een nieuwequote:Op zaterdag 11 november 2017 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Gaan geruchten dat TR misschien niet aanwezig is in Abu Dhabi omdat de motoren op zijn bij Renault. Lees: die vervloekte MGU-H.
Genant.quote:Op zaterdag 11 november 2017 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Gaan geruchten dat TR misschien niet aanwezig is in Abu Dhabi omdat de motoren op zijn bij Renault. Lees: die vervloekte MGU-H.
Mis je vrij weinig aanquote:Op zaterdag 11 november 2017 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Gaan geruchten dat TR misschien niet aanwezig is in Abu Dhabi omdat de motoren op zijn bij Renault. Lees: die vervloekte MGU-H.
ja maar ze schijnen zich niet aan de richtlijnen van Renault te hebben gehouden qua maximaal vermogenquote:
Aaah, gevalletje 'eigen schuld'.quote:Op zaterdag 11 november 2017 10:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar ze schijnen zich niet aan de richtlijnen van Renault te hebben gehouden qua maximaal vermogen
Eitjes liggen in de pan momenteelquote:Op zaterdag 11 november 2017 11:04 schreef flipsen het volgende:
Klaar voor weer een dagje (verbranden), let´s go
Eerst ontbijt natuurlijk, duh!
Dat meen je nietquote:Op zaterdag 11 november 2017 10:18 schreef Nattekat het volgende:
Gaan geruchten dat TR misschien niet aanwezig is in Abu Dhabi omdat de motoren op zijn bij Renault. Lees: die vervloekte MGU-H.
Ik heb uitleg nodigquote:Op zaterdag 11 november 2017 11:15 schreef zoem het volgende:
Deze had ik hier nog niet voorbij zien komen: https://streamable.com/n1az6
Engineer: "GP2. Apologies Max"
Max: "GP2 GP2! Do we have two GPs?"
Engineer: "Go away"
hoe is het weer?quote:Op zaterdag 11 november 2017 11:04 schreef flipsen het volgende:
Klaar voor weer een dagje (verbranden), let´s go
Eerst ontbijt natuurlijk, duh!
Het was een inside joke van RBR. Ze hebben de motoren sterk teruggeschroefd tijdens de vrije trainingen, omdat Renault beschikt over weinig reserveonderdelen. Het gaat schijnbaar met name om MGU-H en turbo-onderdelen. Dus ze moeten spaarzaam zijn met het materiaal dat ze hebben.quote:
twitter:NobleF1 twitterde op zaterdag 11-11-2017 om 10:56:02#F1 teams facing a headache over finalising 2018 designs after McLaren vetoes engine fin proposal https://t.co/nfeqYg0bxG reageer retweet
Thnx. Ik heb gisteren alles gemist en niks gelezen.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:00 schreef zoem het volgende:
[..]
Het was een inside joke van RBR. Ze hebben de motoren sterk teruggeschroefd tijdens de vrije trainingen, omdat Renault beschikt over weinig reserveonderdelen. Het gaat schijnbaar met name om MGU-H en turbo-onderdelen. Dus ze moeten spaarzaam zijn met het materiaal dat ze hebben.
Nou en? Dat is met voetbal ook zo. Vroeger werden minder wedstrijden gespeeld, al helemaal op europees en internationaal niveau. Sporten veranderen nou eenmaal.quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Juist, je verwoord perfect wat ik bedoel. Als er teveel races georganiseerd worden devalueer je als het ware de waarde van een GP winnen/ kijken/ bezoeken etc. De gevolgen als iemand de mist in gaat zijn ook kleiner omdat er zo ontiegelijk veel races in een seizoen zitten. Tevens worden de eeuwige statistieken verpest omdat Senna in zijn tijd niet 21 kansen had om pole te pakken bijvoorbeeld.
Lil Lewis kan zichzelf dadelijk met de recordboeken in de hand wijsmaken dat hij de grootste allertijden is.
De Amerikanen hebben er duidelijk weinig van begrepen. Meneer Carey had het vandaag in een interview over "drama creren, iedereen moet kunnen winnen bla bla bla." https://m.gpupdate.net/nl(...)-om-races-te-winnen/ Deze mensen hebben denk ik geen idee wat de F1 groot maakt. Ik zou het geweldig vinden als het Formula 1 YouTube kanaal meneer Carey eens een quiz voor zou schotelen over de historie van de F1. Ik denk dat hij volledig door de mand zou vallen en dat duidelijk zou worden dat hij compleet onwetend is. Maar goed, zoals met wel meer dingen in de wereld draait het alleen maar om geld.
De balans goed krijgen heb je het hele weekend voor, dus om daar over te gaan zeurenquote:Op vrijdag 10 november 2017 20:24 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Slordig als in veel foutjes en correcties omdat de balans nog niet bevalt. Man man man niet gelijk boos worden hoor.
Overigens zit alleen de top 3 binnen 3 tienden de top 5 binnen 4 tienden. Om nog even te mierenneuken
Ik vind 3 motoren ook absurd weinig. Dat het allemaal wat duurzamer moet en de tijd van oneindige resources per weekend verleden tijd is, oke, maar met slechts 3-4 motoren per seizoen wordt het steeds lastiger om straffeloos motorupgrades mee te nemen naar het circuit. Voor teams met een Renault of Honda die moeite hebben met de betrouwbaarheid is dat een extra domper. Daarnaast moet racen niet draaien om besparen, maar voluit je materiaal benutten.quote:Op zaterdag 11 november 2017 12:35 schreef Fer het volgende:
Leuk man 4 motoren per jaar, per rijder. Volgend jaar 3. Alles wordt met de hand gemaakt, omdat het er z weinig zijn en elke motor weer een evolutie is van de vorige.
In de tijd dat je 4 motoren per weekend verbrandde, hadden ze tenminste nog een soort van productielijntje. Waren toch weer 48 cilinders per Ferrari per weekend.
En dan is Renault tegenstander van het afschaffen van de MGU-H in 2021... man man manCreateur een hoop gezeur...
Mercedes zal er wel klaar voor zijn maar de rest niet, wordt eigenlijk nog moeilijker worden hun te verslaan voor 2021quote:Op zaterdag 11 november 2017 13:02 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik vind 3 motoren ook absurd weinig. Dat het allemaal wat duurzamer moet en de tijd van oneindige resources per weekend verleden tijd is, oke, maar met slechts 3-4 motoren per seizoen wordt het steeds lastiger om straffeloos motorupgrades mee te nemen naar het circuit. Voor teams met een Renault of Honda die moeite hebben met de betrouwbaarheid is dat een extra domper. Daarnaast moet racen niet draaien om besparen, maar voluit je materiaal benutten.
En daarbij is dit F1. Als je geen budget hebt moet je naar de clio Cup.quote:Op zaterdag 11 november 2017 13:02 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik vind 3 motoren ook absurd weinig. Dat het allemaal wat duurzamer moet en de tijd van oneindige resources per weekend verleden tijd is, oke, maar met slechts 3-4 motoren per seizoen wordt het steeds lastiger om straffeloos motorupgrades mee te nemen naar het circuit. Voor teams met een Renault of Honda die moeite hebben met de betrouwbaarheid is dat een extra domper. Daarnaast moet racen niet draaien om besparen, maar voluit je materiaal benutten.
Zolang ze daarnaast 30 motoren op de testbank opblazen, heeft het ook allemaal weinig zin.quote:Op zaterdag 11 november 2017 13:02 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik vind 3 motoren ook absurd weinig. Dat het allemaal wat duurzamer moet en de tijd van oneindige resources per weekend verleden tijd is, oke, maar met slechts 3-4 motoren per seizoen wordt het steeds lastiger om straffeloos motorupgrades mee te nemen naar het circuit. Voor teams met een Renault of Honda die moeite hebben met de betrouwbaarheid is dat een extra domper. Daarnaast moet racen niet draaien om besparen, maar voluit je materiaal benutten.
"We moeten nog wennen aan de nieuwe motor"quote:Op woensdag 8 november 2017 08:50 schreef opreis het volgende:
McLaren heeft straks in ieder geval geen excuus meer als ze volgend jaar niet om podiums mee kunnen doen en RB wel. Maar laten we hopen op 4 teams dicht bij elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |