abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 juli 2018 @ 19:07:43 #102
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180860235
Kijk maar uit op die pamir highway.
pi_180861014
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:27 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ja klopt, ik heb nog geen meerdaagse toch gemaakt. Heb hier het afgelopen half jaar helaas nog geen tijd voor gehad. Maar dat gaat absoluut van te voren gebeuren om zo te weten wat ik mis of wat wellicht overbodig is. Ik heb principe wel ervaring met meerdere dagen achter elkaar 100km+ fietsen maar op een racefiets is dat natuurlijk anders dan een volgepakte fiets.
Ik vraag me af of het vergelijkbaar is, vooral mentaal zal het denk ik heel anders zijn...
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 31 juli 2018 @ 20:02:13 #104
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_180861057
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:30 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Dat is wel iets om van tevoren te ervaren ja. Op de racefiets kan je nu nog een avondrondje van 100 km doen. Op trekkingsfiets ben je zo hele dag bezig,heel andere beleving.
Je kan gewoon 150 tot 200 km fietsen met bepakking. Ik ken zelfs iemand die 350 op een dag gedaan heeft.

Eerlijk is eerlijk, wel wat minder dan TS meeheeft.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 20:07:52 #105
279824 Mansjester
City>United
pi_180861131
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je kan gewoon 150 tot 200 km fietsen met bepakking. Ik ken zelfs iemand die 350 op een dag gedaan heeft.

Eerlijk is eerlijk, wel wat minder dan TS meeheeft.
Klopt,je doet er alleen veel langer over. Zeker als je de racefiets gewend bent is het wel iets om aan te wennen (Had ik in ieder geval)
  dinsdag 31 juli 2018 @ 20:10:15 #106
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180861168
Ik heb een 24u race gereden met kolonelbroodje samen van 420km die hij op z'n 18e uitreed. Dus dat hij een ijzervreter is, is daarmee wel bewezen. Das wel wat anders dan zo'n uitdaging maar ik acht hem wel capabel.
pi_180861795
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je kan gewoon 150 tot 200 km fietsen met bepakking. Ik ken zelfs iemand die 350 op een dag gedaan heeft.

Eerlijk is eerlijk, wel wat minder dan TS meeheeft.
Ja ik ken ook mensen die 80km non stop kunnen hardlopen.

Als je uitgaat van een gemiddelde van 25km/u (dat is nog best doortrappen, ook zonder bagage) dan zit je 14 uur op de fiets voor 350km. Dat is best wel extreem he. Je moet af en toe ook wat eten enzo.

Voor gewone mensen is 100km op een dag ook best een stuk. En met veel hoogteverschil of tegenwind moet je nog minder rekenen.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 20:48:58 #108
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_180861881
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:44 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja ik ken ook mensen die 80km non stop kunnen hardlopen.

Als je uitgaat van een gemiddelde van 25km/u (dat is nog best doortrappen, ook zonder bagage) dan zit je 14 uur op de fiets voor 350km. Dat is best wel extreem he. Je moet af en toe ook wat eten enzo.

Voor gewone mensen is 100km op een dag ook best een stuk. En met veel hoogteverschil of tegenwind moet je nog minder rekenen.
Hij had er idd ook zo'n 14 uur over gedaan. Zelf zit ik met bagage ook rond rond de 25 per uur.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_180861889
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:07 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Klopt,je doet er alleen veel langer over. Zeker als je de racefiets gewend bent is het wel iets om aan te wennen (Had ik in ieder geval)
Omdat je meer rechtop zit vang je meer wind en krijg je sneller last van zadelpijn. Nog los van het extra gewicht. Met zadelpijn moet je sowieso rekening houden, zorg voor een goed ingereden zadel en goede fietsbroek.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 20:52:40 #110
279824 Mansjester
City>United
pi_180861934
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:10 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een 24u race gereden met kolonelbroodje samen van 420km die hij op z'n 18e uitreed. Dus dat hij een ijzervreter is, is daarmee wel bewezen. Das wel wat anders dan zo'n uitdaging maar ik acht hem wel capabel.
Zeker. Gewoon blijven trappen,dan kom je er vanzelf. Bijna iedereen kan wel 80 km per dag fietsen. Dat is echt niet zo'n prestatie als sommige mensen denken. Je moet er alleen ook plezier in hebben.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 20:54:29 #111
279824 Mansjester
City>United
pi_180861973
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hij had er idd ook zo'n 14 uur over gedaan. Zelf zit ik met bagage ook rond rond de 25 per uur.
Hard. Ik ongeveer 18 p/u in buitenland en max 20 p/u in Nederland ofzo
  dinsdag 31 juli 2018 @ 20:55:47 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_180862004
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:54 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Hard. Ik ongeveer 18 p/u in buitenland en max 20 p/u in Nederland ofzo
Racefiets met wat bepakking he?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_180862554
Gaaf avontuur! Heb je al een korte proef tocht op de planning staan?
It All Goes Back in the Box
  dinsdag 31 juli 2018 @ 23:41:09 #114
279824 Mansjester
City>United
pi_180864888
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Racefiets met wat bepakking he?
Ah. Ik fiets dan op een trekkingsfiets met 13 kilo ofzo kampeerspullen etc.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 13:38:26 #115
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_187002713
Nog een update van TS? Ikzelf hoop in 2021 een paar maanden op de fiets te stappen, maar heb nog geen idee waarheen. Wel al 27.000 km ervaring, dus vragen mag.
  Moderator dinsdag 21 mei 2019 @ 13:51:52 #116
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_187002939
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 13:38 schreef Hi_flyer het volgende:
Nog een update van TS? Ikzelf hoop in 2021 een paar maanden op de fiets te stappen, maar heb nog geen idee waarheen. Wel al 27.000 km ervaring, dus vragen mag.
Toevallig postte hij daar onlangs over:

quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 14:41 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mocht je dit van plan door willen zetten en je zoekt een reisgenoot... Stuur mij eens een berichtje :P

Vanaf februari (als ik ben afgestudeerd) wil ik naar China fietsen.

TRV / Op de fiets naar China
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 14:01:44 #117
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_187003110
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 13:51 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Toevallig postte hij daar onlangs over:
[..]

Zo kwam ik hier ook ;)
  dinsdag 21 mei 2019 @ 14:27:38 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187003623
Ah, leuk! Ik hoop dat dit plan nog doorgaat en ik kijk nu al uit naar je verslag! :)

Even een korte update op de informatie die ik eerder postte:

1) Eerder sprak ik mijn twijfel uit of jouw NeoAir XTherm niet te warm zou zijn in warme condities. Op dat moment had ik alleen nog maar ervaring met de NeoAir Xlite. Inmiddels heb ik de Pacific Crest Trail gecompleteerd en toen had ik ook de warmere NeoAir Xtherm mee. Ik kan je nu zeggen dat ik hem niet te warm vond aan het begin van de avond als het nog warm was in de woestijn, dus dit is voor mij geen punt van zorg meer. Verder is dat ding gedurende die 5 maanden niet lek gegaan.

2) Mijn Suntactics sCharger-5 zonnepaneel + 10.000mAh powerbank bleek voldoende om 5 maanden lang nooit in town te hoeven opladen. Maar de PCT is natuurlijk ook exceptioneel zonnig. Als je regelmatig (zeg 1x per week) in een plaatsje bent zou ik jou nog steeds adviseren om gewoon voor een dikke powerbank te gaan. Tegenwoordig heb je er die extreem snel kunnen opladen. Dat is goedkoper, makkelijker en minder complex.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_187004687
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 14:27 schreef SeLang het volgende:
Ah, leuk! Ik hoop dat dit plan nog doorgaat en ik kijk nu al uit naar je verslag! :)

Even een korte update op de informatie die ik eerder postte:

1) Eerder sprak ik mijn twijfel uit of jouw NeoAir XTherm niet te warm zou zijn in warme condities. Op dat moment had ik alleen nog maar ervaring met de NeoAir Xlite. Inmiddels heb ik de Pacific Crest Trail gecompleteerd en toen had ik ook de warmere NeoAir Xtherm mee. Ik kan je nu zeggen dat ik hem niet te warm vond aan het begin van de avond als het nog warm was in de woestijn, dus dit is voor mij geen punt van zorg meer. Verder is dat ding gedurende die 5 maanden niet lek gegaan.

2) Mijn Suntactics sCharger-5 zonnepaneel + 10.000mAh powerbank bleek voldoende om 5 maanden lang nooit in town te hoeven opladen. Maar de PCT is natuurlijk ook exceptioneel zonnig. Als je regelmatig (zeg 1x per week) in een plaatsje bent zou ik jou nog steeds adviseren om gewoon voor een dikke powerbank te gaan. Tegenwoordig heb je er die extreem snel kunnen opladen. Dat is goedkoper, makkelijker en minder complex.
Dit plan gaat zoals het nu lijkt nog steeds door! Het matje heb ik inmiddels een paar keer kunnen testen in Tanzania en Kenia. Na een paar dagen was die al lek door een doorntje op de Serengetti. Kan natuurlijk domme pech zijn geweest want het doorntje lag waarschijnlijk in de tent. Volgende keer dus goed oppassen dat ik niks meeneem naar binnen.

Qua spullen heb ik het meeste inmiddels wel. Maar nog geen powerbank en/of zonnepaneel. Daar ga ik binnenkort even naar kijken. Ik ben wel benieuwd hoe jij trouwens vuur maakt, heb je alleen een aansteker o.i.d mee of ook nog een backup?

Kleding moet nog wel het één en ander aangeschaft worden. Momenteel ben ik nog een paar dagen in Vietnam en wil ik denk ik hier nog even kijken voor een dons jas. Heb ze hier al veel zien hangen en ze zijn hier een stuk goedkoper. Qua kwaliteit zal het denk ik niet veel schelen maar dat moet ik nog even zien.

Dan het fietsen zelf... Ik heb nog steeds geen meerdaagse toch gemaakt maar ben dit in de zomervakantie wel van plan. Niet perse heel ver, waarschijnlijk gewoon in NL of de Ardennen ofzo maar dat moet ver genoeg zijn om een beetje te ervaren hoe het is en om te kijken wat ik nog mis of anders moet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 13:38 schreef Hi_flyer het volgende:
Nog een update van TS? Ikzelf hoop in 2021 een paar maanden op de fiets te stappen, maar heb nog geen idee waarheen. Wel al 27.000 km ervaring, dus vragen mag.
Leuk!! Waar zijn je eerdere fietsreizen heen gegaan?
pi_187004826
Keep us posted, TS *O* supertof dat je nog steeds van plan bent om te gaan.
Somebody that I used to know
  dinsdag 21 mei 2019 @ 15:50:55 #121
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187005051
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 15:28 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Dit plan gaat zoals het nu lijkt nog steeds door! Het matje heb ik inmiddels een paar keer kunnen testen in Tanzania en Kenia. Na een paar dagen was die al lek door een doorntje op de Serengetti. Kan natuurlijk domme pech zijn geweest want het doorntje lag waarschijnlijk in de tent. Volgende keer dus goed oppassen dat ik niks meeneem naar binnen.
Die savannes zijn ook link want overal liggen doornen van Acacia's. Ik heb die daar zelfs dwars door mijn dikke schoenzool heen gehad! Maar in Arizona heb ik ook zonder problemen tussen cactussen gekampeerd. Als je in zo'n gebied kampeert moet je altijd zorgvuldig met je hand eerst het hele grondoppervlak testen voordat je daar je tent neerzet en/of matrasje neerlegt.

quote:
Qua spullen heb ik het meeste inmiddels wel. Maar nog geen powerbank en/of zonnepaneel. Daar ga ik binnenkort even naar kijken. Ik ben wel benieuwd hoe jij trouwens vuur maakt, heb je alleen een aansteker o.i.d mee of ook nog een backup?
Ik gebruik 99% van de tijd de piezo die op mijn brandertje zit en als backup heb ik een aansteker, waarvan je in principe alleen maar het vuursteentje nodig hebt (een vonkje is genoeg). Die 1% is als dat ding kletsnat is, dan weigert de piezo soms.

quote:
Kleding moet nog wel het één en ander aangeschaft worden. Momenteel ben ik nog een paar dagen in Vietnam en wil ik denk ik hier nog even kijken voor een dons jas. Heb ze hier al veel zien hangen en ze zijn hier een stuk goedkoper. Qua kwaliteit zal het denk ik niet veel schelen maar dat moet ik nog even zien.
De kwaliteit van donzen dingen (jassen, slaapzakken) valt of staat met de kwaliteit van het dons. Hogere kwaliteit dons is sterker comprimeerbaar/ zet meer uit en is dus lichter en compacter voor dezelfde warmte. Maar hoge kwaliteit dons is duur.

Ik heb in het verleden wel eens een donzen jas gekocht in Nepal voor een trek daar. Spotgoedkoop (ik dacht $37 of zo) en die jas is heerlijk warm. Maar zwaar en niet erg comprimeerbaar. Ik draag hem nog steeds thuis in de winter (heerlijke jas) maar ik gebruik hem niet meer voor trekking want te bulky en te zwaar.

Goed donzen spul gaat lang mee dus zelf zou ik hier liever wat meer aan uitgeven. Je hebt er jarenlang plezier van.

quote:
Dan het fietsen zelf... Ik heb nog steeds geen meerdaagse toch gemaakt maar ben dit in de zomervakantie wel van plan. Niet perse heel ver, waarschijnlijk gewoon in NL of de Ardennen ofzo maar dat moet ver genoeg zijn om een beetje te ervaren hoe het is en om te kijken wat ik nog mis of anders moet.
Ik zou zeker even een trial-run doen en dat kan prima dicht bij huis. Daar komen toch altijd nog wat dingetjes uit zo'n eerste keer en nu heb je nog tijd om dat te fixen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 21 mei 2019 @ 15:58:46 #122
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187005172
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 15:28 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Dit plan gaat zoals het nu lijkt nog steeds door! Het matje heb ik inmiddels een paar keer kunnen testen in Tanzania en Kenia. Na een paar dagen was die al lek door een doorntje op de Serengetti. Kan natuurlijk domme pech zijn geweest want het doorntje lag waarschijnlijk in de tent. Volgende keer dus goed oppassen dat ik niks meeneem naar binnen.

Qua spullen heb ik het meeste inmiddels wel. Maar nog geen powerbank en/of zonnepaneel. Daar ga ik binnenkort even naar kijken. Ik ben wel benieuwd hoe jij trouwens vuur maakt, heb je alleen een aansteker o.i.d mee of ook nog een backup?

Kleding moet nog wel het één en ander aangeschaft worden. Momenteel ben ik nog een paar dagen in Vietnam en wil ik denk ik hier nog even kijken voor een dons jas. Heb ze hier al veel zien hangen en ze zijn hier een stuk goedkoper. Qua kwaliteit zal het denk ik niet veel schelen maar dat moet ik nog even zien.

Dan het fietsen zelf... Ik heb nog steeds geen meerdaagse toch gemaakt maar ben dit in de zomervakantie wel van plan. Niet perse heel ver, waarschijnlijk gewoon in NL of de Ardennen ofzo maar dat moet ver genoeg zijn om een beetje te ervaren hoe het is en om te kijken wat ik nog mis of anders moet.
[..]

Leuk!! Waar zijn je eerdere fietsreizen heen gegaan?
Ik zou zeker een keer proberen om een week weg te gaan. Jezelf even goed belasten zodat je weet hoe dat voelt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 21 mei 2019 @ 18:06:02 #123
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_187007169
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 15:28 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Leuk!! Waar zijn je eerdere fietsreizen heen gegaan?
Bijna uitsluitend in Europa, behalve een keer een tocht van twee maanden naar Marokko. Heel veel Spanje vooral, wat mij betreft het ideale fietsvakantieland. Verder heb ik goede herinneringen aan de Balkan, alhoewel mijn fiets het daar lelijk liet afweten door (achteraf) een kleinigheidje. :)

Mijn 2021 tocht duurt max 3 maanden en qua bestemming kan ik nog anderhalf jaar twijfelen. Ik voel sterk wat voor ZO-Azië, maar de hitte en vochtigheid gaan me met het stijgen der jaren steeds meer tegenstaan. Wellicht dat het Zuid-Afrika/Namibië wordt in het koelere seizoen of toch nog Zuid-Amerika.

[ Bericht 15% gewijzigd door Hi_flyer op 21-05-2019 18:11:21 ]
  zaterdag 22 juni 2019 @ 18:56:30 #124
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_187553977
Tof topic. Wat is een leuke toch voor iemand zonder veel fietservaring? (fiets 5 keer per week een kleine 10 km naar werk en terug hetzelfde). Ik wil zo 2 max 2 weken weg zijn. Liefst niet teveel hoogte verschil want ik heb maar 1 versnelling.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 21:32:57 #125
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_187555923
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 18:56 schreef borbit het volgende:
Tof topic. Wat is een leuke toch voor iemand zonder veel fietservaring? (fiets 5 keer per week een kleine 10 km naar werk en terug hetzelfde). Ik wil zo 2 max 2 weken weg zijn. Liefst niet teveel hoogte verschil want ik heb maar 1 versnelling.
Met dagelijks 20 km fietsen heb je genoeg basisconditie om ook de bergen door te komen (aannemende dat je nog jong bent.) Met 1 versnelling is dat alleen onverstandig en zou ik het lekker bij een tochtje langs de Rijn naar Basel houden. genoeg moois te zien, makkelijk overnachtingen te vinden, veel cultuur en als je het niks vindt, ben je zo weer thuis.
pi_187556690
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 18:56 schreef borbit het volgende:
Tof topic. Wat is een leuke toch voor iemand zonder veel fietservaring? (fiets 5 keer per week een kleine 10 km naar werk en terug hetzelfde). Ik wil zo 2 max 2 weken weg zijn. Liefst niet teveel hoogte verschil want ik heb maar 1 versnelling.
Er heeft hier iemand een keer de hele Nederlandse grens langsgereden. Was een flink eindje. Zou zoiets iets kunnen zijn?
Somebody that I used to know
pi_187557186
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 22:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Er heeft hier iemand een keer de hele Nederlandse grens langsgereden. Was een flink eindje. Zou zoiets iets kunnen zijn?
Ja dat was ik. Ronde van Nederland is zeker heel tof maar met maar 1 versnelling ga je denk ik wel redelijk stuk op de veluwe en sommige hellingen in de duinen.

Maar je kan natuurlijk ook losse stukken doen van de LF routes. Er zijn er heel veel. Toevallig kom ik net terug van een mooi tochtje van Dordrecht door de Biesbos naar Den Bosch, zo'n 90km. Aanrader en ook met 1 versnelling prima te doen.
pi_187560393
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 19:58 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

Fiets eventueel via Rusland :D
Zou ik niet doen, ik zou een stukje omrijden via Duitsland, Tjechië, Slowakijke, Hongarije, Romenië, Servië, Bulgarije, Turkije, Georgië, Azerbeidzjan, Iran, Afghanistan, Pakistan, Inda, Bangladesh, Bhutan. Ik spreek namelijk geen Russisch.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_187561068
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 08:21 schreef marzman het volgende:

[..]

Zou ik niet doen, ik zou een stukje omrijden via Duitsland, Tjechië, Slowakijke, Hongarije, Romenië, Servië, Bulgarije, Turkije, Georgië, Azerbeidzjan, Iran, Afghanistan, Pakistan, Inda, Bangladesh, Bhutan. Ik spreek namelijk geen Russisch.
Maar je spreekt natuurlijk wel al die talen van de andere landen die je noemt. :D
pi_188564168
Hoe staat het ermee? Al een proeftocht gemaakt?

Ik vraag me af hoelang van te voren je zou moeten beginnen met het plannen van zo'n reis. Uiteraard moet je je uitrusting bijelkaar zoeken en testen en je route plannen. Komt er verder nog veel bij kijken qua visums en andere regelzaken?

Mis wat uitdaging en een doel in m'n werkende leven. Ik zit er steeds vaker aan te denken om ook zoiets te gaan doen. Een paar jaar terug was er iemand op de radio die onderweg was naar Singapore, dat zou mijn doel ook worden denk ik.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:47:38 #131
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188564592
Ik zou vooral even zorgen dat je enigzins getraind bent. Want als jij koud op die fiets stapt gaat het sowieso fout. Dat heb ik ook gezien bij kennissen die wel even de wereld rond gingen fietsen. Goede voorbereiding qua materiaal, maar doordat ze veels te veel mee hadden en nauwelijks getraind waren stonden ze na 1 dag al stil op 30 km van huis. Ze konden allebei niet meer.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:48:20 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188564613
Overigens is TS als het goed is op het moment een proefronde door Nederland aan het maken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188588982
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:47 schreef kanovinnie het volgende:
en nauwelijks getraind waren stonden ze na 1 dag al stil op 30 km van huis. Ze konden allebei niet meer.
Oeps, dan wordt dag twee tot vijf ook al niet veel meer. Mijn stelling is altijd dat je de eerste paar dagen ver onder je kunnen moet blijven anders ben je heel lang met herstel bezig.
pi_188589124
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:47 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou vooral even zorgen dat je enigzins getraind bent. Want als jij koud op die fiets stapt gaat het sowieso fout. Dat heb ik ook gezien bij kennissen die wel even de wereld rond gingen fietsen. Goede voorbereiding qua materiaal, maar doordat ze veels te veel mee hadden en nauwelijks getraind waren stonden ze na 1 dag al stil op 30 km van huis. Ze konden allebei niet meer.
Trainen kun je ook best tijdens het begin van je reis doen. Zolang je niet te ver over je grenzen gaat (waardoor je bijv je knieen kapotfietst) is het verbazingwekkend hoe snel je went aan lang en veel fietsen. Maar dan moet je reisschema daar ook ruimte voor bieden natuurlijk.
pi_188589285
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:03 schreef Farenji het volgende:

[..]

Trainen kun je ook best tijdens het begin van je reis doen. Zolang je niet te ver over je grenzen gaat (waardoor je bijv je knieen kapotfietst) is het verbazingwekkend hoe snel je went aan lang en veel fietsen. Maar dan moet je reisschema daar ook ruimte voor bieden natuurlijk.
Ja dat kan. Maar r zijn maar weinig mensen die aan het begin van een lange reis bereid zijn te stoppen na slechts anderhalf uur of zo. Dan blijft er gewoon te veel dag over. Het is gewoon handiger en slimmer om de maanden ervoor alvast wat te fietsen zodat je het de eerste dagen zeker vier of vijf uur vol kan houden zonder dat je er te moe van wordt.
pi_188589379
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:12 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ja dat kan. Maar r zijn maar weinig mensen die aan het begin van een lange reis bereid zijn te stoppen na slechts anderhalf uur of zo. Dan blijft er gewoon te veel dag over. Het is gewoon handiger en slimmer om de maanden ervoor alvast wat te fietsen zodat je het de eerste dagen zeker vier of vijf uur vol kan houden zonder dat je er te moe van wordt.
Als je echt maar anderhalf uur kan fietsen en dan de hele rest van de dag kapot bent, dan is wel echt wat aan de hand he. Je kan best heel rustig aan doorrollen met 10km per uur, en elk uur een flinke pauze nemen. Dat houdt iedereen wel vol. En de volgende dag haal je misschien wel 11km/uur.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:22:13 #137
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188589446
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:18 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je echt maar anderhalf uur kan fietsen en dan de hele rest van de dag kapot bent, dan is wel echt wat aan de hand he. Je kan best heel rustig aan doorrollen met 10km per uur, en elk uur een flinke pauze nemen. Dat houdt iedereen wel vol. En de volgende dag haal je misschien wel 11km/uur.
Je bent knettergek als je zo gaat beginnen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188589509
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je bent knettergek als je zo gaat beginnen.
Als je het van te voren incalculeert, waarom? Als je gaat trainen voor de marathon begin je toch ook niet met 42km?
  Moderator vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:29:08 #139
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_188589526
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:22 schreef kanovinnie het volgende:
Je bent knettergek als je zo gaat beginnen.
Ongetraind zou ik ook niet beginnen, maar ik zou ook niet exact weten hoe ik hiervoor zou moeten trainen. Langzaamaan de afstand en het gewicht opvoeren?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:13:01 #140
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188589953
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:29 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ongetraind zou ik ook niet beginnen, maar ik zou ook niet exact weten hoe ik hiervoor zou moeten trainen. Langzaamaan de afstand en het gewicht opvoeren?
Gewicht hoeft geeneens als je 't mij vraagt. Je moet je van te voren bedenken hoeveel uur je op een dag wilt fietsen. Want zeker in het buitenland gaat het niet alleen om het aantal km. Hoogtemeters spelen een grote rol. En wind. En hoeveel dagen na elkaar. En hoe lang je rust neemt tussendoor.

Stel je dat je bovenaan een berg begint. Dan kan je (in een extreem geval) 40 tot 50 km onderweg zijn zonder een trap te doen. Andersom kan je ook de hele dag bezig zijn om boven te komen.

Als je bedacht heb hoeveel uur je op een dag wilt fietsen is handig om er naar toe te trainen dat je dat (of iig 75% daarvan) enkele dagen achter elkaar kan fietsen zonder dat je helemaal naar de klote bent. Dan kunnen alle spieren in je lichaam er aan wennen. Want afhankelijk van je houding kan je zomaar last van je nekspieren krijgen. Of misschien past dat zadel wel helemaal niet bij je. Of blijkt na 5 dagen flink fietsen dat je schoenen toch niet zo geweldig zijn als ze in de winkel voelde. Dat zijn allemaal dingen die ik zou willen weten voordat ik aan een lange trip begin.
Of het zijn dingen waar ik tijdens een reisje achter kwam :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:14:36 #141
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188589973
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:27 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je het van te voren incalculeert, waarom? Als je gaat trainen voor de marathon begin je toch ook niet met 42km?
Het is gewoon zonde van je tijd. Tijd die je ook kan besteden aan mooie tochten. Maar in plaats daarvan hobbel je met 10 km over de weg. Ook nog eens gevaarlijk als je 't mij vraagt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188590152
Ik ben nu in Zeewolde (5e dag) en verwacht morgen weer thuis te zijn, alles gaat goed en het weer kon niet beter! De dag afstanden die ik steeds fiets zijn zo tussen de 90km en 140km met als uitschieter waarschijnlijk vandaag van +/- 200km richting Meppel. Als ik thuis ben zal ik wel even verder reageren en een verslagje posten.
  Moderator vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:54:13 #143
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_188590391
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:27 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik ben nu in Zeewolde (5e dag) en verwacht morgen weer thuis te zijn, alles gaat goed en het weer kon niet beter! De dag afstanden die ik steeds fiets zijn zo tussen de 90km en 140km met als uitschieter waarschijnlijk vandaag van +/- 200km richting Meppel. Als ik thuis ben zal ik wel even verder reageren en een verslagje posten.
Neem je de snelle route via Kampen, of de mooie route via Zwolle?

Benieuwd naar je verslag!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:00:19 #144
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_188590440
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:27 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik ben nu in Zeewolde (5e dag) en verwacht morgen weer thuis te zijn, alles gaat goed en het weer kon niet beter! De dag afstanden die ik steeds fiets zijn zo tussen de 90km en 140km met als uitschieter waarschijnlijk vandaag van +/- 200km richting Meppel. Als ik thuis ben zal ik wel even verder reageren en een verslagje posten.
Cool! Benieuwd naar je verslagje.
pi_188592354
Ben ook benieuwd!
Somebody that I used to know
pi_188594274
Leuk dit topic weer tegen te komen. Ben benieuwd naar het verslag van KolonelBroodje van zijn huidige tochtje :)

Moet bekennen dat ik de laatste maand ook stiekem zit te kijken om een goede fiets aan te schaffen om ermee op reis te gaan. Lijkt me vergelijkbaar met lange hikes maken, behalve dat je een grotere actieradius hebt :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_188596464
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:40 schreef polariteit het volgende:
Leuk dit topic weer tegen te komen. Ben benieuwd naar het verslag van KolonelBroodje van zijn huidige tochtje :)

Moet bekennen dat ik de laatste maand ook stiekem zit te kijken om een goede fiets aan te schaffen om ermee op reis te gaan. Lijkt me vergelijkbaar met lange hikes maken, behalve dat je een grotere actieradius hebt :)
Ja he? En dat je misschien wat meer technische kennis moet hebben (je krijgt onherroepelijk een keer een lekke band).
Somebody that I used to know
pi_188596567
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:03 schreef Farenji het volgende:

[..]

Trainen kun je ook best tijdens het begin van je reis doen. Zolang je niet te ver over je grenzen gaat (waardoor je bijv je knieen kapotfietst) is het verbazingwekkend hoe snel je went aan lang en veel fietsen. Maar dan moet je reisschema daar ook ruimte voor bieden natuurlijk.
Als trainen net zo werkt als bij trainen voor een vierdaagse, dan ben ik het er niet mee eens. Je hebt langere tijd nodig om tot een gedegen opbouw van je spieren te komen, en in rust gebeurt ook een hoop. Liever een half jaar lang rustig opbouwen, dan rustig aan beginnen met zo'n fietstocht. Je lichaam is anders helemaal geen herstel gewend, en dat moet je wel opbreken.
Voor de training van de vierdaagse begon ik ook met maar 5km, langzaam met stappen van 5km opgebouwd (elke twee weken lopen). Meest bizarre vond ik te merken dat ik mijn eerste trainings40km echt zwaar vond, en dat ik daarna 2x 30 liep, en dat ook (nog) zwaar(der) vond, en nog weer twee weken later opnieuw 40 liep, en ik toen dacht : als het moet loop ik er nog wel 10 bij. Dat is trainen, dat is opbouw. Ook rust geven, spieren de tijd gunnen om aan te sterken, om een bepaalde basis te hebben. En dat doe je door dit soort trainingsrondjes in Nederland.
Somebody that I used to know
pi_188598346
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 00:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Als trainen net zo werkt als bij trainen voor een vierdaagse, dan ben ik het er niet mee eens. Je hebt langere tijd nodig om tot een gedegen opbouw van je spieren te komen, en in rust gebeurt ook een hoop. Liever een half jaar lang rustig opbouwen, dan rustig aan beginnen met zo'n fietstocht. Je lichaam is anders helemaal geen herstel gewend, en dat moet je wel opbreken.
Voor de training van de vierdaagse begon ik ook met maar 5km, langzaam met stappen van 5km opgebouwd (elke twee weken lopen). Meest bizarre vond ik te merken dat ik mijn eerste trainings40km echt zwaar vond, en dat ik daarna 2x 30 liep, en dat ook (nog) zwaar(der) vond, en nog weer twee weken later opnieuw 40 liep, en ik toen dacht : als het moet loop ik er nog wel 10 bij. Dat is trainen, dat is opbouw. Ook rust geven, spieren de tijd gunnen om aan te sterken, om een bepaalde basis te hebben. En dat doe je door dit soort trainingsrondjes in Nederland.
Wat je zegt klopt maar fietsen is wel wel minder belastend dan lopen. Zeker als je het over toerfietsen hebt en al helemaal over beetje vlakke wegen. Wielrennen door de bergen of off road biken door de modder is natuurlijk een heel ander verhaal. Bij toerfietsen over goede wegen waar de snelheid minder belangrijk is en het vooral om de duur gaat, krijg je waarschijnlijk eerder last van zadelpijn dan van spieren die overbelast zijn. Zadelpijn kan wel echt heel naar zijn en ook zeker wel een "show stopper". Maar is ook makkelijker te voorkomen door een goede broek en zadel. Uiteindelijk gaat het om de gewenning van lang op de fiets zitten, dat komt vanzelf wel en best snel ook, en wat vooral heel belangrijk is om heel goed te eten, dan hou je het echt wel vol, ook met niet zo veel fietservaring.
pi_188598632
En een perfect afgestelde fiets is ook belangrijk /essentieel op lange afstanden.

(en ik ging uit van een tocht richting China)
Somebody that I used to know
pi_188616802
Testrondje België - Nederland
De schoolvakantie zit er bijna op en daarom wilde ik graag nog een weekje fietsen om alles uit te proberen en om te zien hoe het is om meerdere dagen achter elkaar lange afstanden te fietsen. Dus dat heb ik afgelopen week gedaan.

Maandagochtend ben ik met de fiets in de trein naar Maastricht gegaan om vanuit daar te beginnen met de tocht. Met de fiets in de trein met volle bepakking is trouwens niet ideaal :P Zeker als er al meerdere fietsen staan.

Dag 1 - 113km, 1600 hoogtemeters
Vooraf had ik thuis een route bedacht die ik ongeveer wilde fietsen. Vanuit Maastricht wilde ik in ieder geval naar Baraque Michel fietsen, het hoogste punt van België (Bijna 700 meter hoog). Dat is een niet al te steile klim maar wel een vrij lange. Een mooi moment om te kunnen zien hoe het klimmen met volle bepakking zou gaan. Het klimmen ging erg goed alleen natuurlijk veel langzamer dan dat ik daar ooit naar boven ben gefietst met de racefiets. Ik moest er wel een aan wennen dat zodra de weg omhoog gaat dat de snelheid direct best veel naar beneden ging.


Onderweg tussen Maastricht en Baraque Michel

Op de top ben ik afgedaald naar Malmedy. Ook het afdalen ging prima, je moet alleen wel een beetje rekening houden met dat je een iets langere remweg hebt met zoveel bagage. Vanaf Malmedy ben ik doorgefietst naar Stavelot waar ik ook al vaker ben geweest om te fietsen. Vlakbij Stavelot zit de beruchte klim de Stockeu. Hier wilde ik ook zeker naar boven om te kijken of steile klimmen een beetje te doen zijn. Aangekomen aan de voet van de klim wil ik naar het binnenblad schakelen maar blijkt mijn bidonhouder de voorderailleur te blokkeren waardoor ik de keus had om de bidonhouder er maar af te schroeven of zo te laten. Ik koos voor het laatste en probeerde dus maar op het middenblad de klim op te fietsen. Dat ging overigens nog best goed al moest ik wel bij het stuk waar het 19% was een stukje lopen met de fiets. Aangezien dit de enige echt steile klim was heb ik de bidonhouder de hele tijd er maar opgelaten en zal ik thuis er even wat boutjes tussen zetten want het is toch wel fijn straks om wel naar het binnenblad te kunnen schakelen.

Na de Stockeu ben ik doorgefietst via Vielsalm naar Tailles. Daar zou een bivakzone zijn, dat zijn plekken waar je legaal een soort van wildkamperen mag. Er staat op zulke plekken meestal een paal of waterpomp in de grond en een plek waar je vuur kunt maken, eigenlijk hetzelfde als paalkampeerplaatsen in Nederland. Daar aangekomen was het al laat en heb ik gekookt en de tent opgezet en ben direct gaan slapen.


Bivakzone Les Tailles

Dag 2 - 107km, 1000 hoogtemeters
De zwaarste dag van de week had ik gisteren al door de vele hoogtemeters maar vandaag zou ook weer een zware dag worden door de Ardennen alhoewel het vooral bergafwaarts ging. Afgelopen voorjaar was ik gaan kijken bij de Waalse Pijl een wielerronde die een paar keer over de muur van Huy gaat, het plan was dus om via daar richting het noorden te gaan. Onderweg kwam ik door Durbuy. Nog nooit geweest maar een mooi plaatsje!


Durbuy

Vervolgens door naar Huy en aangezien ik van de andere kant kwam hoefde ik de muur niet van de moeilijke kant op te klimmen maar wel af te dalen. Afdalen ging steeds prima maar zo'n steile afdaling vond ik maar niks met volle bepakking.


De muur van Huy

In Huy een stukje langs de Maas gereden om daarna verder naar het noorden te fietsen naar weer een andere bivakzone in de buurt van Tongeren. Dit keer was de zone een oude boomgaard. Hier waren een paar tentjes waaronder ook een andere fietser.


De Maas

Dag 3 - 91km, 150 hoogtemeters
Na al het heuvelgeweld van de vorige twee dagen besloten om een soort van rustdag te nemen. Vrijwel geen hoogtemeters deze dag en de wind in de rug. Deze dag kwam ik ook een andere vakantiefietser uit Zwitserland tegen die onderweg was naar Antwerpen. Een groot gedeelte van de dag hebben we samen gefietst en hebben we nog even van fiets gewisseld. Hij had een karretje achter zijn fiets en ik was wel benieuwd hoe dat fietste. De voorkeur ging toch uit naar mijn eigen fiets :P Verder was deze dag qua route niet heel bijzonder, het ging vooral langs lange kanalen. Het mooie was wel dat hier veel wielrenners langs fietsten waar ik meestal prima bij in het wiel kon blijven zolang het vlak was.

Ook deze nacht weer overnacht bij een bivakzone vlakbij de grens bij Arendonck. Hier kwam ik al vroeg aan waardoor ik wat kleding kon wassen en het zonnepaneeltje kon testen. Deaar ben ik zeer tevreden over, al was het deze week natuurlijk wel perfect weer daarvoor.

Dag 4 - 138km, 210 hoogtemeters
Vandaag was het plan om naar Den Haag te fietsen waar ik kon blijven slapen bij familie van mij. Er waren twee plekken deze dag waar ik graag een keer langs wilde fietsen. Baarle Hertog/Nassau en de Heinenoordtunnel, één van de langste tunnels in Nederland waar je met de fiets door mag.


Lange brug over het Hollandsch Diep


De Heinenoordtunnel

Vervolgens dwars door Rotterdam gefietst en via Delft Naar Den Haag gegaan. Daar kon ik eindelijk na 4 dagen niet gedoucht te hebben weer douchen en in een echt bed slapen.


Den Haag

Dag 5 - 205km, 170 hoogtemeters
Het plan van vandaag was om via Bussum (daar komt mijn fiets weg) naar Zeewolde te fietsen. Hier zou een paalkampeerplaats zijn maar die was er helaas niet meer, of ik kon hem niet vinden?! Het leek er in ieder geval op dat er al tijden niemand meer was geweest. Wel een ijsvogeltje hier gezien! Die had ik nog nooit eerder in Nederland gezien. Aangezien het toen nog geen 15:00 was en ik nog genoeg energie had besloot ik om door te fietsen naar een paalkampeerplaats vlakbij Staphorst.


Het Gooimeer

Het stuk door Flevoland was prima te doen. Er stond wel wind tegen maar deze was gelukkig niet sterk. Uiteindelijk moest ik nog wel het gas erop gooien om voor het donker de eindbestemming te halen. Ik had namelijk geen goeie verlichting mee. Aangekomen bij de kampeerplek bleken er nog wel een stuk of 8 tentjes in het bos staan. Toen heb ik maar snel de tent opgezet en gekookt en ben ik direct gaan slapen.


Paalkampeerplaats Het Schot

Dag 6 - 104km, 140 hoogtemeters
Doordat ik de dag ervoor al een heel stuk extra had gefietst hoefde ik vandaag nog maar een 'klein' stukje te fietsen waardoor ik ruim op tijd was voor een BBQ bij vrienden thuis. De korste route naar huis zou via de Drentsche Vaart zijn maar als iets een saaie route is dan is het dat wel dus ben ik via het Dwingelderveld en de VAM-berg grotendeels door de bossen terug naar huis gefietst. Doordat ik door de bossen ging had ik ook minder last van de tegenwind.

Vlakbij het Dwingelderveld heb ik nog twee kraanvogels gezien, vrij bijzonder in Nederland. Ze liepen alleen wel te ver weg om ze goed op de foto te krijgen.


Kraanvogels


Het Dwingelderveld

Qua budget houd ik voor de reis naar China zo'n 25 euro per dag aan. Dat wilde ik deze week dus ook proberen. Doordat ik deze week nergens voor overnachtingen heb hoeven te betalen is dat makkelijk gelukt waardoor ik in totaal maar ¤55 heb uitgegeven. Zou mooi zijn als dat naar China ook zou lukken :P

De volledige route - +/- 750km in totaal


[ Bericht 0% gewijzigd door KolonelBroodje op 25-08-2019 14:41:58 ]
pi_188617232
Leuk testrondje ^O^ Goed verslag.
pi_188618698
Leuk! Dat is geen zuinig testritje :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Somebody that I used to know
pi_188620002
Leuk verslag!
  Moderator zondag 25 augustus 2019 @ 17:57:56 #155
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_188620647
Mooi verslag! Bedankt voor het delen. :).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_188621161
Leuk verslag en stevig voornemen, die trip naar China! Heb je al een idee van het tijdstip van vertrek? :)
Is dat zo?
pi_188621279
Leuk verslag! IJsvogels zijn toch niet heel zeldzaam. Die zie ik zelfs hier in de stad wel eens (Amsterdam). Kraanvogels daarentegen heb ik dan nog nooit gezien. Die vliegen meestal ook hoog over.
Aldus.
pi_188624014
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 16:09 schreef Postbus100 het volgende:
Leuk! Dat is geen zuinig testritje :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:Y Klopt!

quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:25 schreef Smallish het volgende:
Leuk verslag en stevig voornemen, die trip naar China! Heb je al een idee van het tijdstip van vertrek? :)
Vanaf volgende week begin ik met mijn afstudeerstage. Als het goed is ben ik dan in februari afgestudeerd en zodra ik hoor dat ik ben geslaagd denk ik een weekje later weg te gaan. Dus waarschijnlijk ergens eind februari/begin maart.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:27 schreef Schuifpui het volgende:
Hoe staat het ermee? Al een proeftocht gemaakt?

Ik vraag me af hoelang van te voren je zou moeten beginnen met het plannen van zo'n reis. Uiteraard moet je je uitrusting bijelkaar zoeken en testen en je route plannen. Komt er verder nog veel bij kijken qua visums en andere regelzaken?

Mis wat uitdaging en een doel in m'n werkende leven. Ik zit er steeds vaker aan te denken om ook zoiets te gaan doen. Een paar jaar terug was er iemand op de radio die onderweg was naar Singapore, dat zou mijn doel ook worden denk ik.

Hoelang je van te voren moet beginnen met het plannen zou ik niet weten. Ik zelf weet nu zo'n 2 jaar dat ik dit wil dus heb inmiddels veel blogs gelezen van mensen die dezelfde kant op zijn gefietst. Sommige mensen wisten het pas heel kort van te voren dat ze zo'n reis wilden maken.

Qua visa zijn sommige landen wel vrij moeilijk en is het niet zeker of ik die uberhaupt krijg zoals bijvoorbeeld Turkmenistan. Momenteel krijgt volgens 50% van de aanvragers het visum niet zonder dat daar een reden voor is. Een pagina met veel informatie over visa voor Iran en de Stan-landen is: https://caravanistan.com/. Waarschijnlijk regel ik alle visa onderweg ergens omdat je vaak binnen 3 maanden na het verkrijgen van het visum ook in het land moet zijn.

Verder zijn een hoop inentingen aangeraden maar de meeste heb ik de afgelopen jaren inmiddels wel gehad. Van de week ga ik nog naar de GGD voor hopelijk een inenting voor Rabies. Dat zou iets meer tijd geven als je wel wordt gebeten door een hond en bovendien heb je dan een minder zeldzaam middel nodig als je de inenting hebt gehad.

Ik zag dat er ook veel discussie was over het trainen. Ik denk zelf dat het onverstandig is om volledig ongetrainend te beginnen aan zo'n tocht. Het zou misschien wel kunnen omdat je onderweg een soort van traint maar dan moet je in het begin wel hele kleine afstanden gaan fietsen.

Mijn plan is nu om zo'n 100km per week te fietsen op de racefiets of mountainbike. Meer zal ook niet gaan lukken ivm stage en werk. Je hoeft ook niet te trainen met bagage om te wennen aan het gewicht maar vooral wat kilometers maken is denk ik het belangrijkste. Ik denk dat ik in de winter misschien nog een weekendje ga fietsen om ook de spullen te testen als het heel koud is maar dat is een beetje afhankelijk van of ik daar tijd voor kan vinden.
pi_188624868
Lekker bezig _O_

Ik ben ook aan het nadenken over volgende bestemming (al zal mijn vakantie maar 2 weken zijn)

Zit aan Taiwan te denken
pi_188625241
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:20 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

:Y Klopt!
[..]

Gelukkig, klopt mijn geografische kennis nog een beetje :+ (had een inschatting gemaakt adhv de kaart)
Somebody that I used to know
  zondag 25 augustus 2019 @ 22:32:26 #161
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_188625362
Leuk verslag!

En over je paalkampeerplaats Zeewolde; Google geeft me snel dit resultaat;
https://www.wild-kamperen(...)panula-gaat-sluiten/
  One tough cookie zondag 25 augustus 2019 @ 23:24:06 #162
169210 liesje1979
pi_188626383
Super leuk om te lezen dat verslag! Kan je niet wat eerder afstuderen want ik verheug me op je reis. ;)
Laad je tijdens het fietsen dat solarding op?
Ik ben best verbaasd dat je in NL wat toch redelijk vlak is nog zoveel hoogtemeters maakt!

Het lezen wat jullie zeggen over trainen etc, dat is goed om te lezen Want bij zulke dingen denk ik altijd ooooh ik ga ook eens op fietsvakantie. Maar ik heb 0 conditie, amper kampeerspullen en een baggerstadsfietsje. Dus relativeren is goed. :+
Daarom hoop ik dat TS ons heel veel laat mee genieten zodat het een beetje voelt alsof we er bij waren. En dit verslag belooft al veel goeds. ;)
pi_188626776
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:20 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

:Y Klopt!
[..]

Vanaf volgende week begin ik met mijn afstudeerstage. Als het goed is ben ik dan in februari afgestudeerd en zodra ik hoor dat ik ben geslaagd denk ik een weekje later weg te gaan. Dus waarschijnlijk ergens eind februari/begin maart.
[..]

Hoelang je van te voren moet beginnen met het plannen zou ik niet weten. Ik zelf weet nu zo'n 2 jaar dat ik dit wil dus heb inmiddels veel blogs gelezen van mensen die dezelfde kant op zijn gefietst. Sommige mensen wisten het pas heel kort van te voren dat ze zo'n reis wilden maken.

Qua visa zijn sommige landen wel vrij moeilijk en is het niet zeker of ik die uberhaupt krijg zoals bijvoorbeeld Turkmenistan. Momenteel krijgt volgens 50% van de aanvragers het visum niet zonder dat daar een reden voor is. Een pagina met veel informatie over visa voor Iran en de Stan-landen is: https://caravanistan.com/. Waarschijnlijk regel ik alle visa onderweg ergens omdat je vaak binnen 3 maanden na het verkrijgen van het visum ook in het land moet zijn.

Verder zijn een hoop inentingen aangeraden maar de meeste heb ik de afgelopen jaren inmiddels wel gehad. Van de week ga ik nog naar de GGD voor hopelijk een inenting voor Rabies. Dat zou iets meer tijd geven als je wel wordt gebeten door een hond en bovendien heb je dan een minder zeldzaam middel nodig als je de inenting hebt gehad.

Ik zag dat er ook veel discussie was over het trainen. Ik denk zelf dat het onverstandig is om volledig ongetrainend te beginnen aan zo'n tocht. Het zou misschien wel kunnen omdat je onderweg een soort van traint maar dan moet je in het begin wel hele kleine afstanden gaan fietsen.

Mijn plan is nu om zo'n 100km per week te fietsen op de racefiets of mountainbike. Meer zal ook niet gaan lukken ivm stage en werk. Je hoeft ook niet te trainen met bagage om te wennen aan het gewicht maar vooral wat kilometers maken is denk ik het belangrijkste. Ik denk dat ik in de winter misschien nog een weekendje ga fietsen om ook de spullen te testen als het heel koud is maar dat is een beetje afhankelijk van of ik daar tijd voor kan vinden.
Oké, 2020 dus. Spannend man. Dapper en veel mensen volgen je! Heel veel succes! :)
Is dat zo?
pi_188627035
Tvp :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188629170
Leuk verslagje, best een flink testritje!

Die bivakzones in België zijn best ideaal, al moet je het soms wel treffen. Sommigen worden best misbruikt als feestplek waar je als vakantiefietser of langeafstandswandelaar niet echt bj wilt staan... :') Dan maar 'illegaal' wildkamperen...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_188629224
Goed verhaal, wel zwaar test ritje.
Wil je in China ook elke dag +/- 110km gaan rijden?
pi_188629788
Waar ik trouwens benieuwd naar ben: ik heb wel eens(meerdere malen) gelezen dat het in China niet echt gewaardeerd wordt om op eigen gelegenheid met eigen vervoer (auto, camper) rond te reizen en dat dit met een gids moet. Heb je dit al een beetje uitgezocht of dit voor fietsen ook geldt, of is dit sowieso geen probleem?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_188630837
quote:
4s.gif Op maandag 26 augustus 2019 08:50 schreef Leonos het volgende:
Goed verhaal, wel zwaar test ritje.
Wil je in China ook elke dag +/- 110km gaan rijden?
Ik denk dat ik gemiddeld ongeveer 400km per week zal gaan fietsen. Waarschijnlijk zal dat in Europa op goede wegen wel wat meer zijn maar als ik ergens wat langer wil blijven dan kan dat ook.

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 09:51 schreef polariteit het volgende:
Waar ik trouwens benieuwd naar ben: ik heb wel eens(meerdere malen) gelezen dat het in China niet echt gewaardeerd wordt om op eigen gelegenheid met eigen vervoer (auto, camper) rond te reizen en dat dit met een gids moet. Heb je dit al een beetje uitgezocht of dit voor fietsen ook geldt, of is dit sowieso geen probleem?
Ja heb je gelijk in naast het visum van Turkmenistan is die van China ook vrij lastig te verkrijgen. Momenteel is de kans volgens mij het grootst als ik die aan ga vragen in Teheran. Voor dat visum moet je bijvoorbeeld ook bewijs hebben dat je het lang weer uitgaat. Dit kan je doen door bijvoorbeeld een nep vliegticket te kopen. Ook willen ze van elke nacht een hotelreservering zien.

Via Tibet is met de fiets (vrijwel) onmogelijk. Volgens mij kan dat alleen als je een gids hebt en met een groep reist. De Xinjiang provincie waar ik waarschijnlijk binnen kom maakt het er ook niet makkelijker op. Ze hebben daar liever geen toeristen. Hoe ik dat ga doen met het visum weet ik dus nog niet precies maar misschien dat de visa vereisten het komende half jaar nog wel weer veranderen.
pi_188632692
Ok wellicht heb ik die verhalen idd gehoord over Tibet. Het verhaal is me dus deels bijgebleven ;)

Ga je ook nog een plan B maken, voor het geval je China niet inkomt?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_188639624
Nog een vraag dan maar:

Afgelopen zaterdag heb ik in de volle hitte een kleine 50km gefietst op een stadsfiets. Ik heb dan gewoon al 2 liter water nodig en dat voelt eigenlijk alsnog krap. Hoeveel plan je mee te nemen en wat zijn de langste stukken waar je verwacht geen water te kunnen krijgen? Naast drinken moet je natuurlijk ook nog koken, etc. Lijkt me nog best rap oplopen, zeker als je zoals ik normaal al veel water drinkt.
pi_188645526
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 13:34 schreef polariteit het volgende:
Ok wellicht heb ik die verhalen idd gehoord over Tibet. Het verhaal is me dus deels bijgebleven ;)

Ga je ook nog een plan B maken, voor het geval je China niet inkomt?
Nee voor China heb ik geen plan B, dat zie ik onderweg wel. Voor het visum van Turkmenistan heb ik wel een plan B, namelijk met de boot vanaf Baku naar Kazachstan de Caspische zee over.

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:16 schreef Schuifpui het volgende:
Nog een vraag dan maar:

Afgelopen zaterdag heb ik in de volle hitte een kleine 50km gefietst op een stadsfiets. Ik heb dan gewoon al 2 liter water nodig en dat voelt eigenlijk alsnog krap. Hoeveel plan je mee te nemen en wat zijn de langste stukken waar je verwacht geen water te kunnen krijgen? Naast drinken moet je natuurlijk ook nog koken, etc. Lijkt me nog best rap oplopen, zeker als je zoals ik normaal al veel water drinkt.
Vind ik een beetje lastig in te schatten, ook omdat ik de route niet exact weet. Het is me tijdens dit testweekje ook wel opgevallen dat je best veel water gebruikt op een dag. Hier is dat geen probleem want er zijn genoeg winkels en watertappunten of mensen in de tuin die je om water kunt vragen. Ik kwam deze site trouwens van de week tegen https://drinkwaterkaart.nl/waar-kan-ik-gratis-water-tappen/ Daar staan ook wel linkjes op naar andere landen. Misschien wel handig!

Verder heb ik een waterfilter mee dus kan het meeste water dan wel drinken en in de bergen verwacht ik helemaal geen problemen. Als ik nu zou moeten inschatten dan zal het stuk door de woestijn in Iran en Oezbekistan het stuk zijn waar het moeilijkst water/drinken te verkrijgen zal zijn.
pi_188647571
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 11:33 schreef KolonelBroodje het volgende:

Ja heb je gelijk in naast het visum van Turkmenistan is die van China ook vrij lastig te verkrijgen. Momenteel is de kans volgens mij het grootst als ik die aan ga vragen in Teheran. Voor dat visum moet je bijvoorbeeld ook bewijs hebben dat je het lang weer uitgaat. Dit kan je doen door bijvoorbeeld een nep vliegticket te kopen. Ook willen ze van elke nacht een hotelreservering zien.

Ik ben afgelopen voorjaar in China geweest en het visum is niet heel lastig te krijgen, als je gewoon liegt. Dit is hoe ik het heb gedaan: ik heb het visum aangevraagd in Bangkok, dat bleek ook nog een stuk goedkoper (ambassade fee in Thailand is een stuk lager dan in NL).
Je moet inderdaad een reisplan indienen, het mooie is dat het geen zak uitmaakt later of je je aan dat plan houdt. Ik wilde bijvoorbeeld over land (bus of trein) China weer uit en kon zo lang van te voren nog geen ticket kopen en dus niet bewijzen dat ik het land weer uit zou gaan, bovendien wist ik ook nog niet precies waar en wanneer ik het land uit wilde gaan.
Ik heb gewoon de allergoedkoopste vlucht gezocht 2 weken na mijn vlucht het land in. Mijn reisplan was alsvolgt:
- vlucht A China in (deze vlucht ging ik daadwerkelijk nemen)
- 2 weken fictieve planning waarbij ik als invulling van de dagen afwisselend 'shopping' en 'tourism' had opgeschreven, planning om tussen de steden met de trein te reizen en dat ik hier nog geen tickets voor had was geen probleem. Willekeurige hotels geboekt via booking.com die annuleringsmogelijkheid hadden. Vooral Xinjiang provincie niet noemen in je planning.
- vlucht B twee weken later China weer uit; vlucht die ik nooit van plan was te nemen

Na het visum heb ik alle geboekte hotels weer geannuleerd. Mijn werkelijke reis was heel anders, met andere vervoersmiddelen naar andere steden en duurde een maand (ik had een visum voor een maand). Toen ik het land weer uit ging was dat geen enkel probleem.
Waar je wel op moet letten is dat iedere nacht geregistreerd moet worden waar je verblijft. Hotels/hostels doen dit voor je, maar als je dus gaat kamperen of bij iemand blijft slapen moet je zelf naar het plaatselijke politiebureau om dat te regelen. Omdat hostels in China echt mega goedkoop kunnen zijn en de bureaucratie geen grapje is, heb ik dus steeds in hostels geslapen.

Ik vroeg me inderdaad ook af hoeveel eten en drinken je meeneemt? Want iedere dag al je maaltijden apart kopen tikt aan, maar eten meesjouwen is zwaar. Hoe heb je dat tijdens je proefritje gedaan?
Over water in China hoef je je dan weer geen zorgen te maken; bijna iedereen loopt met een thermos of fles rond en je kan zowat overal gratis gezuiverd water bijvullen. Maar goed je moet natuurlijk eerst nogal wat andere landen door waar het misschien niet zo makkelijk is. Dan lijkt me een lifestraw handig zodat je ieder water kan drinken.
pi_188673625
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:44 schreef Miss.Demeanor het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen voorjaar in China geweest en het visum is niet heel lastig te krijgen, als je gewoon liegt. Dit is hoe ik het heb gedaan: ik heb het visum aangevraagd in Bangkok, dat bleek ook nog een stuk goedkoper (ambassade fee in Thailand is een stuk lager dan in NL).
Je moet inderdaad een reisplan indienen, het mooie is dat het geen zak uitmaakt later of je je aan dat plan houdt. Ik wilde bijvoorbeeld over land (bus of trein) China weer uit en kon zo lang van te voren nog geen ticket kopen en dus niet bewijzen dat ik het land weer uit zou gaan, bovendien wist ik ook nog niet precies waar en wanneer ik het land uit wilde gaan.
Ik heb gewoon de allergoedkoopste vlucht gezocht 2 weken na mijn vlucht het land in. Mijn reisplan was alsvolgt:
- vlucht A China in (deze vlucht ging ik daadwerkelijk nemen)
- 2 weken fictieve planning waarbij ik als invulling van de dagen afwisselend 'shopping' en 'tourism' had opgeschreven, planning om tussen de steden met de trein te reizen en dat ik hier nog geen tickets voor had was geen probleem. Willekeurige hotels geboekt via booking.com die annuleringsmogelijkheid hadden. Vooral Xinjiang provincie niet noemen in je planning.
- vlucht B twee weken later China weer uit; vlucht die ik nooit van plan was te nemen

Na het visum heb ik alle geboekte hotels weer geannuleerd. Mijn werkelijke reis was heel anders, met andere vervoersmiddelen naar andere steden en duurde een maand (ik had een visum voor een maand). Toen ik het land weer uit ging was dat geen enkel probleem.
Waar je wel op moet letten is dat iedere nacht geregistreerd moet worden waar je verblijft. Hotels/hostels doen dit voor je, maar als je dus gaat kamperen of bij iemand blijft slapen moet je zelf naar het plaatselijke politiebureau om dat te regelen. Omdat hostels in China echt mega goedkoop kunnen zijn en de bureaucratie geen grapje is, heb ik dus steeds in hostels geslapen.
Dankje, hier heb ik wel wat aan! _O_
Je zegt nog vooral Xinjiang provincie niet noemen in je planning. Hoe kan ik dat denk je dan het beste doen aangezien ik niet veel andere keuze heb dan daar naar binnen fietsen? Stond er op je visum ook een place of entry of maakt dan in principe niks uit bij een Chinees visum?

quote:
Ik vroeg me inderdaad ook af hoeveel eten en drinken je meeneemt? Want iedere dag al je maaltijden apart kopen tikt aan, maar eten meesjouwen is zwaar. Hoe heb je dat tijdens je proefritje gedaan?
Over water in China hoef je je dan weer geen zorgen te maken; bijna iedereen loopt met een thermos of fles rond en je kan zowat overal gratis gezuiverd water bijvullen. Maar goed je moet natuurlijk eerst nogal wat andere landen door waar het misschien niet zo makkelijk is. Dan lijkt me een lifestraw handig zodat je ieder water kan drinken.
Eten koop ik meestal gewoon in de supermarkten/winkeltjes en/of op markten. In Azië zal ik waarschijnlijk veel meer op 'straat' eten aangezien je daar vaak voor ¤2 een prima avondmaaltijd kunt krijgen.

Afgelopen weekend had ik van te voren al voor 5/6 dagen avondeten gekocht, vooral pasta want dat weegt niet zoveel. Ontbijt en fruit kocht ik bij de bakker of een supermarkt. Op sommige plekken tijdens de reis zal ik ook voor meerdere dagen mee moeten nemen. Ik wil voor twee dagen reserve voedsel meenemen waar ik in principe niet aankom en die dus puur voor noodgevallen zijn mocht ik niks kunnen vinden.

Water kan ik zuiveren met een waterfilter en anders altijd aan mensen vragen of kopen mocht ik daarmee in de problemen komen. Op sommige plekken zal misschien wel wat meer water in één keer op de fiets mee moeten nemen zoals bijvoorbeeld in woenstijngebieden.
pi_188674398
Een kennis van mij fietste afgelopen jaar van Londen naar Tokyo. Hij heeft China moeten overslaan door de problemen in Xinjiang. De Chinese regering heeft daar liever geen westerlingen, nog liever geen toeristen en helemaal niet mensen die op hun eigen houtje met hun eigen vervoer en slaapmateriaal rondtrekken. Hij heeft gewoon een enkeltje Almaty/Seoul gekocht en verder gefietst in Korea (hij heeft ook dat extra stukje van Kirgizië naar Almaty moeten fietsen)...
(Hij heeft zijn route erg mooi op Polarsteps staan - die wil ik je best wel doorsturen via PM/DM - ik zet geen linkje hier ivm zijn persoonlijke gegevens die daar te vinden zijn)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 28 augustus 2019 @ 20:46:30 #175
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_188675665
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:16 schreef Schuifpui het volgende:
Nog een vraag dan maar:

Afgelopen zaterdag heb ik in de volle hitte een kleine 50km gefietst op een stadsfiets. Ik heb dan gewoon al 2 liter water nodig en dat voelt eigenlijk alsnog krap. Hoeveel plan je mee te nemen en wat zijn de langste stukken waar je verwacht geen water te kunnen krijgen? Naast drinken moet je natuurlijk ook nog koken, etc. Lijkt me nog best rap oplopen, zeker als je zoals ik normaal al veel water drinkt.
Op de warmste stukken van mijn fietsvakanties dronk ik 10-12 liter per dag. Voor meerdere dagen meenemen in afgelegen gebieden met heet weer is nog niet zo eenvoudig.
pi_188676361
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
Afgelopen weekend had ik van te voren al voor 5/6 dagen avondeten gekocht, vooral pasta want dat weegt niet zoveel.
Nu val ik even in. Dit kwam ik namelijk laatst tegen op een website, en ik denk dat het best wel nuttige informatie voor je kan zijn (over waarom je voor pasta moet gaan, en niet voor rijst).

http://www.fietsersafstap(...)fiets/onderweg/eten/

(heb even flink moeten terugzoeken, maar het was het waard :P)
Somebody that I used to know
pi_188682585
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 21:14 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nu val ik even in. Dit kwam ik namelijk laatst tegen op een website, en ik denk dat het best wel nuttige informatie voor je kan zijn (over waarom je voor pasta moet gaan, en niet voor rijst).

http://www.fietsersafstap(...)fiets/onderweg/eten/

(heb even flink moeten terugzoeken, maar het was het waard :P)
Interessant stukje, nooit zo stilgestaan bij rijst :)

Als ik meerdere dagen ga wandelen neem ik vaak ook een paar van die gevriesdroogde kant-en-klaar maaltijden mee. Warm water erbij en het is na even intrekken klaar. Enige nadeel is dat het na 3 dagen op rij allemaal het zelfde smaakt :')
Voor wat foto's, kijk hier
pi_190313122
Even een kleine update:

Met potlood heb ik inmiddels een vertrekdatum omcirkeld. Waarschijnlijk wordt het zondag 1 maart of zondag 8 maart op voorwaarde dat ik in één keer slaag voor mijn afstudeeropdracht.

Inmiddels is er een appgroepje met vijf andere Nederlanders die ook in maart naar Azië gaan fietsen. In principe fiets ik nog steeds alleen maar het kan wel zo zijn dat als we toevallig bij elkaar in de buurt fietsen dat we stukken samen gaan fietsen maar dat wil ik niet van te voren al vast leggen. Daarnaast is zo'n groepje ook handig om elkaar te helpen met visa en andere dingen.

Mijn gele vaccinatieboekje raakt inmiddels ook al aardig vol. Volgens mij moet ik nog twee keer heen en dan heb ik ook alle vaccinaties.

Het komt nu steeds dichterbij *O*

quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 21:14 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nu val ik even in. Dit kwam ik namelijk laatst tegen op een website, en ik denk dat het best wel nuttige informatie voor je kan zijn (over waarom je voor pasta moet gaan, en niet voor rijst).

http://www.fietsersafstap(...)fiets/onderweg/eten/

(heb even flink moeten terugzoeken, maar het was het waard :P)
Late reactie maar dankjewel! Scheelt dat ik heel erg van pasta houd en een stuk minder van rijst :P
pi_190314133
Echt wel heel tof dat het concreet wordt :Y
Somebody that I used to know
  zaterdag 7 december 2019 @ 18:11:50 #180
78918 SeLang
Black swans matter
pi_190314805
Ik zie je mini-reisverslag nu pas! (ik was zelf op reis). Tof hoor :Y
Mooie testrit en je hebt zelfs toffe vogels gezien :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_190317689
Spannend, aftellen geblazen :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_191236486
Ik ben net afgestudeerd dus dat betekent dat ik definitief op 1 maart ga vertrekken! *O*
pi_191236517
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:15 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik ben net afgestudeerd dus dat betekent dat ik definitief op 1 maart ga vertrekken! *O*
Nice! *O*
Ga je een blog ofzo bijhouden?
pi_191236539
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:17 schreef Farenji het volgende:

[..]

Nice! *O*
Ga je een blog ofzo bijhouden?
Ja, dit dus! We kunnen toch wel je avontuur ergens volgen?!? Spannend, man! :o *O*
Is dat zo?
pi_191236569
Ik zal hier natuurlijk af en toe wat posten maar ik heb inderdaad ook een blog!

SPOILER: linkje naar blog
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 18:32:01 #186
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191236701
Tof! Nog de laatste voorbereidingen :P
pi_191236788
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik zal hier natuurlijk af en toe wat posten maar ik heb inderdaad ook een blog!

SPOILER: linkje naar blog
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^
Is dat zo?
pi_191236794
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik zal hier natuurlijk af en toe wat posten maar ik heb inderdaad ook een blog!

SPOILER: linkje naar blog
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vietnam verhaal gelezen ;)
pi_191237196
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik zal hier natuurlijk af en toe wat posten maar ik heb inderdaad ook een blog!

SPOILER: linkje naar blog
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gebookmarked. Ik ga je volgen want dit is echt een bazenreis.
pi_191237283
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:13 schreef Farenji het volgende:

[..]

Gebookmarked. Ik ga je volgen want dit is echt een bazenreis.
Ja dat ga ik vergeten, dus ik hoop dat hier ook wat updates komen :D
pi_191237773
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:13 schreef Farenji het volgende:

[..]

Gebookmarked. Ik ga je volgen want dit is echt een bazenreis.
Oh, goed idee!
Somebody that I used to know
  maandag 3 februari 2020 @ 21:37:51 #192
62913 Blik
The one and Only!
pi_191334661
Tof!

Wellicht al behandeld, maar waarom via het midden-oosten ipv bijv. Rusland? Qua warmte lijkt me die regio beter uit te houden in de zomermaanden?
pi_191334915
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:37 schreef Blik het volgende:
Tof!

Wellicht al behandeld, maar waarom via het midden-oosten ipv bijv. Rusland? Qua warmte lijkt me die regio beter uit te houden in de zomermaanden?
Qua warmte in de zomermaanden heb je wel gelijk denk ik. Vooral Iran en Oezbekistan zullen erg warm zijn maar ik wil heel graag over de Pamir Highway en daar moet ik in de zomer zijn omdat het hele stukken boven de 4000 meter hoogte is.

Ik ga dus bewust vroeg in het jaar weg. Grote kans dat het hier in Europa nog vrij koud is en daarom kies ik ervoor om langs de Adriatische kust te fietsen omdat het daar meestal beter uit te houden is dan dwars door de balkan.

Daarnaast lijkt mij deze route qua wat interressanter en de meeste fietsers die naar Azië fietsen nemen ongeveer deze route dus daar was de meeste informatie over te vinden! :)
pi_191335614
misschien lees ik er overheen, maar hoeveel km is het en hoe lang verwacht je er over te doen?
pi_191335827
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:17 schreef fespo het volgende:
misschien lees ik er overheen, maar hoeveel km is het en hoe lang verwacht je er over te doen?
Ik heb nog geen eindbestemming maar tot de grens is zo'n 12.000 kilometer. Voor de kerst weer thuis zijn zou ik wel leuk vinden dus waarschijnlijk een maandje of 9.
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 00:55:20 #196
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191337967
Ik ga je blog absoluut volgen, lijkt me echt een epische reis _O_
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_191339749
Gaaf, @KolonelBroodje ! _O_ We gaan je volgen!
  vrijdag 7 februari 2020 @ 21:21:37 #198
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_191398060
Gaaf! _O_
  zaterdag 8 februari 2020 @ 06:25:04 #199
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_191403316
Gaaf, in 2017 dit topic voor het eerst gelezen en nu ga je bijna echt op pad. Nice! *O*

Veel plezier en succes _O_
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 13:15:41 #200
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_191487155
Spam is weg.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_191491451
Even volgen. Wat een machtig plan, succes en plezier
All management is Strategic Management.
pi_191715915
Ik heb de tassen vandaag zo goed als ingepakt. Inclusief de fietstassen weegt het +/- 18kg. Hier komt nog wat gewicht van eten bij want dat had ik nog niet gekocht. Daarnaast heb ik mijn water en brandstoffles + brandstof niet mee gewogen. Dan kom ik op max 25kg schat ik. Er is nog genoeg ruimte in de tassen over voor het eten dus daar ben ik wel tevreden mee!

Dit gaat er allemaal mee:



Kleding
Wandelschoenen - Hier wil ik het eerste stuk in de winter mee fietsen omdat deze lekker warm zijn. In Tessaloniki komen mijn ouders me opzoeken en wissel ik deze waarschijnlijk in voor lichtere schoenen.
Helm
Regenjas
Regebroek
Fietsshirt lange mouwen (2x)
Fietsshirt korte mouwen (1x)
Afritsbroek
Thermobroek
Thermoshirt lange mouwen (2x)
Donsjas
Fietsbroek kort (2x)
Armstukken
Beenstukken (2x)
Buff
Muts
Winterhandschoenen
Warme trui
Tshirt korte mouw
Sokken (3x)
Onderbroeken (3x)
Zonnebril

Slapen
Tent
Slaapzak
Lakenzak
Kussen
Slaapmat
Kruik

Gereedschap/reservespul
Spaken (5x)
Spakenspanner
Missing link
Kettingpons
Tangetje voor de ketting
Kettingzweep
Casetteafnemer
Binnenband (3x)
Plakspullen voor binnenbanden
Plakspul voor slaapmat
Tape (Een meter of 4 om een pasje heen gewikkeld)
Tiewraps (stuk of 10)
Multitool
Zakmes
Kettingolie
Doek voor de ketting
Fietspomp

Koken
Brandertje
Aansteker
Firesteel
Bestek
Bord
Pan
Koekenpan
Schuursponsje
Waterfilter

Elektronica
Mobiel
Zonnepaneel
Powerbank
Oortjes
Gps
Wereldstekker
Opladers
Hoofdlamp

Overig
Toiletspullen
EHBO setje
Pakje kaarten
Papieren (paspoort, gele boekje etc)
Portemonee
Slotje
Fietsslot
Zonnebrand
Malariapillen, paracetamols, hoogteziektepillen
Wc papier (staat niet op de foto)

Volgens mij was dat het wel zo'n beetje. Nog 3 dagen tot vertrek *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')