abonnement Unibet Coolblue
pi_185861301
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 12:13 schreef Lienekien het volgende:
Ik kijk ook trouw, alleen nooit live, want het is ons net te laat.

Ik vind het erg leuk, maar altijd wel jammer dat ze niet net een uurtje extra krijgen om het mooi af te werken. Ik snap natuurlijk wel dat de tijdlimiet moet ivm het competitie-element, maar toch.

Bij de made-to-measure heb ik het sterkst het gevoel dat het mijn doehetzelfkunsten ver te boven gaat. Hoe ze dan bij zo’n jas aangeven dat het hier zus of zo moet omdat het anders daar te veel gaat trekken. Ik vind het bij mezelf al heel wat als ik van een kant-en-klaarpatroon iets voor mezelf kan maken dat past. Als de taille zit waar ie moet zitten, ik geen overtollige stof rond mijn heupen heb en de lengtes goed zijn. :+
Nou, dat laatste dus. Bij naailes koos ik ervoor om een soort pyamabroek te maken. Veel stof, weinig tafels dus tekenen etc moest op de grond. Alleen, ik kan niet door mijn knieen. Dus de docente was zo vriendelijk om dat te doen. Bij het in elkaar zetten klopte het voor geen meter. En ik snapte dat totaal niet. Het was haar patroon, zij had het getekend en geknipt. Maar toen bleek dat ze 2 achterpanden had geknipt _O- Ik weet dat ik een lastig figuur heb, maar zo erg :P
Nu thuis bezig met een tuniek. Kijken wat dat gaat worden.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 2 april 2019 @ 23:03:14 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186000329
*O*

Welverdiende winnaares! #nospoiler
The love you take is equal to the love you make.
pi_186000357
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 april 2019 23:03 schreef Lienekien het volgende:
*O*

Welverdiende winnaares! #nospoiler
Helemaal mee eens. En het komt terug, volgend jaar denk ik!
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 2 april 2019 @ 23:06:47 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186000414
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 23:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En het komt terug, volgend jaar denk ik!
Ja, goed nieuws! ^O^
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 7 april 2019 @ 09:02:16 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_186078314
Net gekeken, zeer verdiende winnaar! O+
En tof dat het volgend jaar terug komt! *O*
***
pi_186435373
Een vraag waarvan ik hoop dat iemand hier een antwoord heeft ... Is 300gr/m2 een dikke stof? Geschikt voor lente / zomer?
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 26 april 2019 @ 12:32:00 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186435620
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 12:17 schreef probeer het volgende:
Een vraag waarvan ik hoop dat iemand hier een antwoord heeft ... Is 300gr/m2 een dikke stof? Geschikt voor lente / zomer?
Wat is het, katoentricot? Dan is het stevige T-shirtstof. Vind ik persoonlijk prima voor lente/zomer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_186435807
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2019 12:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat is het, katoentricot? Dan is het stevige T-shirtstof. Vind ik persoonlijk prima voor lente/zomer.
Een 100% katoenen jumpsuit. Die ik vervolgens ga gebruiken als patroon voor mijn eigen te naaien jumpsuit. (Kledingstuk is 16 euro, patroon zelf 14. Dus dan maak ik mijn eigen patroon wel).

Ik weet alleen niet wat tricot is.

Dit is zo ongeveer het doel om zelf te naaien: https://mimigstyle.com/mo(...)ing-simplicity-8616/

Dit het kledingstuk van 300gr/m2: https://www.goedkopeoveralls.nl/overall-100-katoen.html waarvan ik me dus afvraag of dat met dit weer te dragen is. Was niet van plan om er veel onder te dragen.

Maar als dat te dik is dan ga ik denk ik toch voor het patroon en een lap dunnere stof van de markt.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 26-04-2019 12:46:28 ]
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 26 april 2019 @ 13:09:14 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186436245
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 12:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Een 100% katoenen jumpsuit. Die ik vervolgens ga gebruiken als patroon voor mijn eigen te naaien jumpsuit. (Kledingstuk is 16 euro, patroon zelf 14. Dus dan maak ik mijn eigen patroon wel).

Ik weet alleen niet wat tricot is.

Dit is zo ongeveer het doel om zelf te naaien: https://mimigstyle.com/mo(...)ing-simplicity-8616/

Dit het kledingstuk van 300gr/m2: https://www.goedkopeoveralls.nl/overall-100-katoen.html waarvan ik me dus afvraag of dat met dit weer te dragen is. Was niet van plan om er veel onder te dragen.

Maar als dat te dik is dan ga ik denk ik toch voor het patroon en een lap dunnere stof van de markt.
Tricot is gebreide stof, dus met rek. Vandaar dat ik T-shirtstof noemde. Wat jij zoekt is dus geen tricot maar geweven stof, zonder rek.

Die overall is duidelijk stevig materiaal dat tegen een stootje moet kunnen. Misschien wel aan de zware kant voor een zomers kledingstuk.

Die voorbeelden zijn zo te zien wel van een steviger maar iets dunner katoen dan uit je eerste link gemaakt. Lijkt een beetje de dikte van een lakenkatoen. Persoonlijk zou ik dat prima vinden bij warm weer. Dunner (een gangbare naam is poplin katoen) is wellicht heerlijk luchtig, maar gaat dan misschien niet werken met dit model. Meer iets voor kinderkleding of een luchtig bloesje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_186441794
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2019 13:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tricot is gebreide stof, dus met rek. Vandaar dat ik T-shirtstof noemde. Wat jij zoekt is dus geen tricot maar geweven stof, zonder rek.

Die overall is duidelijk stevig materiaal dat tegen een stootje moet kunnen. Misschien wel aan de zware kant voor een zomers kledingstuk.

Die voorbeelden zijn zo te zien wel van een steviger maar iets dunner katoen dan uit je eerste link gemaakt. Lijkt een beetje de dikte van een lakenkatoen. Persoonlijk zou ik dat prima vinden bij warm weer. Dunner (een gangbare naam is poplin katoen) is wellicht heerlijk luchtig, maar gaat dan misschien niet werken met dit model. Meer iets voor kinderkleding of een luchtig bloesje.
Dank voor de info. Dan ga ik voor beiden en zie wel hoe het bevalt. Heb ik er meteen een voor de herfst / vroege lente, en mag ik leuk naaien voor de zomer.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 6 mei 2019 @ 18:03:58 #111
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_186653331
Wie heeft er nog (oude) burda's, knip's en dergelijke met heren patronen? Ik zou ze graag willen overnemen :)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 6 mei 2019 @ 18:55:36 #112
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_186654327
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 18:03 schreef hierissieweer het volgende:
Wie heeft er nog (oude) burda's, knip's en dergelijke met heren patronen? Ik zou ze graag willen overnemen :)
Ik zag er laatst op fb een stapel oudere tijdschriften en patronen langskomen, ook heren patronen. Geen idee meer welke pagina. Misschien naaien voor beginners of naaien voor beginners verkoopgroep. Maar het kan ook op de pagina van de Great British Sewing Bee zijn geweest.
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 6 mei 2019 @ 18:57:58 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186654378
Knipmode heeft momenteel een mannenspecial in de aanbieding.

https://knipmode.nl/shop/edities/knipmode-mannenmode-special/
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 6 mei 2019 @ 22:38:05 #114
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_186660439
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 18:57 schreef Lienekien het volgende:
Knipmode heeft momenteel een mannenspecial in de aanbieding.

https://knipmode.nl/shop/edities/knipmode-mannenmode-special/
Meteen besteld thanx!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_189022369


Weet iemand waar ik zo'n band (kant en klaar) als onderaan deze rok kan vinden?
  donderdag 19 september 2019 @ 16:23:07 #116
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_189023180
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 15:16 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]

Weet iemand waar ik zo'n band (kant en klaar) als onderaan deze rok kan vinden?
Ik denk niet dat je het kant en klaar kan vinden. Het is een aangerimpelde strook taft. Gewoon een recht stuk stof dus.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zaterdag 7 december 2019 @ 19:36:21 #117
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_190316379
Wow, dit topic wordt niet meer zo actief gevuld, zie ik. Toch waag ik even een poging om hier een vraag te stellen: mijn dochter en ik gaan op naailes binnenkort, en nu wil ik graag ook een nieuwe naaimachine kopen. Ik overweeg deze, hebben jullie hier toevallig ervaring mee? Is het een aanrader, of juist niet?
in de haak.
  zaterdag 7 december 2019 @ 19:42:33 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190316467
Hoe het precies zit en hoe goed of niet-goed deze is weet ik niet. Wel is het zo dat de Singer fabriek is overgenomen en dat Singer naaimachines lang zo goed niet meer zijn als ze ooit waren.

Als dit ongeveer je richtbedrag is dan zou ik bij een naaimachine-handel in de buurt gaan kijken en vragen of die niet een goeie gereviseerde tweedehands hebben staan. Daar vindt je vaak hele goeie machines voor weînug.

Zelf naai ik al weer een paar jaar naar volle tevredenheid op een lidl-machine, maar misschien is dat wel vloeken in de kerk bij je naai-juf. ;)

Oh, en _O_ superleuk dat jullie dat gaan doen! :Y
***
  zaterdag 7 december 2019 @ 19:52:39 #119
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_190316657
Naar een naaimachine winkel gaan, vertel wat je wilt met de machine en wat je dus ook wilt naaien. Dus jeans, dunne stoffen, dikke stoffen etc. Geef je budget aan en dan hebben ze vast iets voor je.

Ik zou nieuwe machines onder de 300 euro eigenlijk niet aanraden.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_190316785
O leuk samen op les!

Ik heb geen tips voor naaimachine kopen. Ik heb een tweedehandse brother gekocht in naaimachinewinkel. Erg tevreden. Had geen hoog budget. Want maak niet veel kleding op moment. Al zou ik wel willen!
  zaterdag 7 december 2019 @ 20:00:40 #121
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_190316799
Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind boven de 300 meteen wel erg veel geld, ook omdat het helemaal niet zo zeker is of we daar dan echt superveel gebruik van zullen maken. Ik vond het wel aantrekkelijk dat hij moeiteloos door dikkere stoffen heen kan, dat is precies waar mijn huidige machientje op vastloopt. Maar ik ga inderdaad toch ook nog eens bij zo'n 'echte naaimachinewinkel' langs.
in de haak.
  zaterdag 7 december 2019 @ 20:50:19 #122
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_190317633
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 20:00 schreef trui het volgende:
Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind boven de 300 meteen wel erg veel geld, ook omdat het helemaal niet zo zeker is of we daar dan echt superveel gebruik van zullen maken. Ik vond het wel aantrekkelijk dat hij moeiteloos door dikkere stoffen heen kan, dat is precies waar mijn huidige machientje op vastloopt. Maar ik ga inderdaad toch ook nog eens bij zo'n 'echte naaimachinewinkel' langs.
Ik kan je vertellen dat de Singer heavy duty echt niet jarenlang lekker blijft naaien door de dikke stoffen .

Een andere optie is marktplaats, daar heb je voor onder de 100 euro ook nog wel eens leuke 2ehandsjes.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_190318481
Is het niet handiger om eerst naar de naailes te gaan en daarna op zoek naar een nieuwe machine? Met de extra kennis van de naailes kan je waarschijnlijk veel gerichter zoeken.
  zaterdag 7 december 2019 @ 22:22:05 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_190319084
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 21:43 schreef Elleska het volgende:
Is het niet handiger om eerst naar de naailes te gaan en daarna op zoek naar een nieuwe machine? Met de extra kennis van de naailes kan je waarschijnlijk veel gerichter zoeken.
Het idee is dat je tussendoor thuis ook werkt aan je projecten. Dus ik heb 'm liever juist al bij de start. Ik heb ook nu al wat contact met de docent, heb ook haar mening gevraagd. Maar ik dacht hier zitten veel mensen met ervaring, toch hier ook even polsen.
in de haak.
  zaterdag 7 december 2019 @ 22:24:19 #125
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_190319110
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 20:50 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat de Singer heavy duty echt niet jarenlang lekker blijft naaien door de dikke stoffen .

Een andere optie is marktplaats, daar heb je voor onder de 100 euro ook nog wel eens leuke 2ehandsjes.
Bedankt voor je reactie, jammer dat hij dus niet lang goed blijft werken. :{ Ik durf zoiets niet zo goed via marktplaats te kopen, ben ook niet voldoende thuis in deze materie om wat daar wordt aangeboden op waarde te schatten. Ik ga denk ik toch maar eens naar een naaimachinewinkel, om me even goed te laten informeren. Daar hebben ze ook wel eens tweedehands machines.
in de haak.
  zaterdag 7 december 2019 @ 22:27:35 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190319149
Een argument om je toestel niet op bol te kopen maar bij een naaimachinewinkel is dat je de naaimachine dan ook daar kunt brengen voor onderhoud en reparatie.

Er is hier in de stad maar één, trouwens, en die bleek een gunstige inruilregeling te hebben. Als je dan binnen een jaar toch voor een duurdere/betere gaat bij hen, dan kun je het eerste toestel inruilen.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 7 december 2019 @ 22:33:17 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_190319231
Dat is wel een fijne regeling! En inderdaad, het is qua onderhoud/reparatie inderdaad wel een voordeel om hem bij een speciaalzaak te kopen. Ik ben alleen wat huiverig dat ik me dan een heel dure optie laat aanpraten, ik ken mezelf. ;) De naai-juf heeft me al een winkel aangeraden die redelijk in de buurt is, daar ga ik in elk geval eens kijken.
in de haak.
  zaterdag 7 december 2019 @ 22:52:32 #128
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_190319538
Een andere vraag, wat vinden jullie een goede stoffe schaar?
En hoe bergen jullie alle attributen en de werkstukken op?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_190319605
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 22:22 schreef trui het volgende:

[..]

Het idee is dat je tussendoor thuis ook werkt aan je projecten. Dus ik heb 'm liever juist al bij de start. Ik heb ook nu al wat contact met de docent, heb ook haar mening gevraagd. Maar ik dacht hier zitten veel mensen met ervaring, toch hier ook even polsen.
je hebt nu helemaal geen naaimachine? dat begreep ik niet uit je eerste post.

Ik heb de naaimachine van mijn moeder, oerdegelijk ding dus geen idee wat op dit moment goede nieuwe naaimachines zijn.
pi_190319807
Ik heb een Bernette gekocht bij een stoffen/naaimachine winkel. De simpelere versies van een bernina. Erg tevreden over! Niet heel veel opties genomen maar voor het gebruik wat ik doe perfect.

Heb geloof ik de B35
https://www.textielstad.nl/machines/naaimachine/bernette-b35.html
pi_190319875
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 22:52 schreef hierissieweer het volgende:
Een andere vraag, wat vinden jullie een goede stoffe schaar?
En hoe bergen jullie alle attributen en de werkstukken op?
Stofschaar heb ik op een stoffenmarkt gekocht. Bij naailes gebruikte ik vaak de "gouden schaar" Een goed knippende stevige schaar. Maar ik heb een probleem met spieren en pezen en ik heb nu een elektrische schaar gekocht. De kleinere/ronde delen doe ik wel gewoon met een normale schaar maar de lange stukken (moest van de week stof voor een lange ochtendjas knippen) wel met de elektrische schaar.

Een deel van de attributen heb ik in bakjes op de tafel liggen. Die bakjes kunnen ook gestapeld worden met een handvat. Is van Prym. Ik was naar zoiets op zoek, maar bleek 'm al te hebben. En voor de rest heb ik een ladekastje van Xenos (zo'n plastic ding) die precies onder mijn tafel past.
Heb een paar weken geleden een lockmachine gekocht en in januari ga ik op cursus daarvoor. Een vriend van mij ga ik vragen om dan daarvoor een extra tafel te maken.
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 7 december 2019 @ 23:27:49 #132
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_190320100
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 22:57 schreef Elleska het volgende:

[..]

je hebt nu helemaal geen naaimachine? dat begreep ik niet uit je eerste post.

Ik heb de naaimachine van mijn moeder, oerdegelijk ding dus geen idee wat op dit moment goede nieuwe naaimachines zijn.
Jawel, maar een heel slechte, die op het minste hobbeltje vastloopt.
in de haak.
  zaterdag 7 december 2019 @ 23:29:44 #133
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_190320127
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 23:10 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik heb een Bernette gekocht bij een stoffen/naaimachine winkel. De simpelere versies van een bernina. Erg tevreden over! Niet heel veel opties genomen maar voor het gebruik wat ik doe perfect.

Heb geloof ik de B35
https://www.textielstad.nl/machines/naaimachine/bernette-b35.html
Leuk, zoiets zag ik ook staan in de webshop van de winkel in Nieuwegein, waar ik nog wil gaan kijken.
in de haak.
  zaterdag 7 december 2019 @ 23:30:17 #134
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_190320140
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 23:27 schreef trui het volgende:

[..]

Jawel, maar een heel slechte, die op het minste hobbeltje vastloopt.
Merk en jaartal van bouw? Mss heeft hij alleen een schoonmaakbeurt nodig en hier en daar wat olie.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zondag 8 december 2019 @ 00:02:25 #135
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_190320464
Ik heb trouwens een toyota rsl18 rs. Volgens mij een instapmodel. Prima voor die projectjes die ik doe. Al heb ik nog steeds de wens wat actiever te worden. Wil ook op cursus, al ben ik bang voor een hoog huisvrouwen gehalte, als kan zijnde.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_190320525
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:02 schreef hierissieweer het volgende:
Ik heb trouwens een toyota rsl18 rs. Volgens mij een instapmodel. Prima voor die projectjes die ik doe. Al heb ik nog steeds de wens wat actiever te worden. Wil ook op cursus, al ben ik bang voor een hoog huisvrouwen gehalte, als kan zijnde.
Dat is het bij ons zeker niet. Steeds wisselende mensen op cursus, voor de meesten is het ook ontspanning, even iets anders doen.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 8 december 2019 @ 00:29:57 #137
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_190320783
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat is het bij ons zeker niet. Steeds wisselende mensen op cursus, voor de meesten is het ook ontspanning, even iets anders doen.
In de omgeving Amersfoort toevallig?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_190322338
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:29 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

In de omgeving Amersfoort toevallig?
Ruim gezien is Arnhem wel omgeving Amersfoort 😉. Ik ga naar het Naaicafe, Rosendaalsestraat.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 8 december 2019 @ 11:28:46 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_190324690
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 23:30 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Merk en jaartal van bouw? Mss heeft hij alleen een schoonmaakbeurt nodig en hier en daar wat olie.
Heb ik nu even niet bij de hand, maar het was een el cheapo aanschaf, volgens mij bij de Lidl gekocht, en nooit zo heel sterk geweest. Dus ik wil daar niet meer al teveel in investeren.
in de haak.
  zondag 8 december 2019 @ 11:40:45 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190324950
Dat vind ik ook wel het nadeel van mijn lidl machientje. Hij doet het nog prima, maar eigenlijk moet hij een keer een beurtje, al het stof er even uit gezogen, alles weer doorgesmeerd, maar ik vind het lullig om met zo'n goedkopie naar een naaimachineboer te gaan. Omdat ik denk dat zij veel handel verliezen aan lidl machines etc.
Maar ja, toen ik een nieuwe nodig had, had ik ook echt het geld even niet voor een duudere, dus het was even niet anders.

Maar de volgende wordt er weer eentje bij een naaimachineboer vandaan. :Y
***
  zondag 8 december 2019 @ 11:49:30 #141
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_190325106
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:28 schreef trui het volgende:

[..]

Heb ik nu even niet bij de hand, maar het was een el cheapo aanschaf, volgens mij bij de Lidl gekocht, en nooit zo heel sterk geweest. Dus ik wil daar niet meer al teveel in investeren.
Dat snap ik. Rond spoelhuis open schroeven even met een kwast er doorheen en zorgen dat het vuil weg is en de boel een beetje oliën. Het zou zomaar kunnen werken .
Owh en waar de draad boven de machine in gaat ook even schoonmaken.
Mechanische machines moeten toch wel echt elk jaar even opnieuw geolied worden.

Ik heb een machine staan van 1000 euro en die moet ik toch ook regelmatig even schoonmaken zodat hij het goed blijft doen.

En onderhoud voor mijn mechanische oudje doe ik zelf.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zondag 8 december 2019 @ 13:52:55 #142
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_190327224
Ik heb bij de Action een busje met perslucht gekocht (gewoon een spuitbusje is dat). Perfect om spoelhuis even schoon te blazen :) (en bij m'n locker onderin).

Trui, ik zou ook even bij een naaimachine-zaak naar binnen lopen en ook vragen naar 2ehands-machines :)

Mijn machines moeten voor een beurt, ik kan niet meer borduren.. En ik vrees de kosten een beetje en stel het daarom steeds maar uit :X
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_190327307
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:28 schreef trui het volgende:

[..]

Heb ik nu even niet bij de hand, maar het was een el cheapo aanschaf, volgens mij bij de Lidl gekocht, en nooit zo heel sterk geweest. Dus ik wil daar niet meer al teveel in investeren.
Is er geen repaircafe bij je in de buurt? Hier hebben ze mijn naaimachine weer prima soepeltjes lopend gekregen.
pi_190327884
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:28 schreef trui het volgende:

[..]

Heb ik nu even niet bij de hand, maar het was een el cheapo aanschaf, volgens mij bij de Lidl gekocht, en nooit zo heel sterk geweest. Dus ik wil daar niet meer al teveel in investeren.
Waar woon je? Ik zie net op instagram dat bij de naaierij in de boekhorststraat in den haag, er een 2e hands machines aanbieding is. Getest en 6 mnd garantie
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 8 december 2019 @ 16:20:25 #145
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_190329386
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 13:58 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Is er geen repaircafe bij je in de buurt? Hier hebben ze mijn naaimachine weer prima soepeltjes lopend gekregen.
Ik wil gewoon een betere. :) Dit is nooit een fijne geweest.
in de haak.
  zondag 8 december 2019 @ 16:20:59 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_190329403
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 14:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Waar woon je? Ik zie net op instagram dat bij de naaierij in de boekhorststraat in den haag, er een 2e hands machines aanbieding is. Getest en 6 mnd garantie
Ik woon niet in de buurt van den Haag, maar werk er wel. Ga eens kijken!
in de haak.
  zondag 8 december 2019 @ 18:44:41 #147
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_190331597
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 07:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ruim gezien is Arnhem wel omgeving Amersfoort 😉. Ik ga naar het Naaicafe, Rosendaalsestraat.
:p
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 8 december 2019 @ 18:46:06 #148
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_190331616
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:40 schreef BE het volgende:
Dat vind ik ook wel het nadeel van mijn lidl machientje. Hij doet het nog prima, maar eigenlijk moet hij een keer een beurtje, al het stof er even uit gezogen, alles weer doorgesmeerd, maar ik vind het lullig om met zo'n goedkopie naar een naaimachineboer te gaan. Omdat ik denk dat zij veel handel verliezen aan lidl machines etc.
Maar ja, toen ik een nieuwe nodig had, had ik ook echt het geld even niet voor een duudere, dus het was even niet anders.

Maar de volgende wordt er weer eentje bij een naaimachineboer vandaan. :Y
Maar nu verdient de boter toch nog iets aan het onderhoud. En je kunt het hebben over wat je nu hebt een wat je in de toekomst wilt. Op basis wat je hebt, kan hij adviseren
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_190332039
Ik weet niet of dit ook onder naaien valt, gezien het een poppetje van 10cm is... morgen maak ik er kleine biggetjes bij... die de helft kleiner zijn

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 8 december 2019 @ 19:23:56 #150
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_190332294
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 19:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet niet of dit ook onder naaien valt, gezien het een poppetje van 10cm is... morgen maak ik er kleine biggetjes bij... die de helft kleiner zijn

[ afbeelding ]
Tof!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')