abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 november 2017 @ 09:12:16 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174936435
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 07:17 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Spuit11 waarschijnlijk, maar hier zijn de kleine vingerhandschoentjes van vorig jaar van de big bazar (euro of wat) de hit. Met allemaal verschillende kleuren O+ ) maar ik heb ook grijze van de h&m dacht ik. Vingerhandschoenen zweer ik bij al is het een enorm gepriegel, maar we krijgen het steeds beter onder de knie en R. wil ze steeds aan. Voor de sneeuwwinter hebben we veel te grote ski handschoenen met vingers.
Tip: je kind een vuistje laten maken, vuistje stukje in de handschoen laten steken en dan de vingertjes laten spreiden. Dan zitten 9 van de 10 vingers meteen goed.
KuikenGuppy
pi_174953956
Geniaal idee Burdie! Die gaan we uitproberen. Ik deed het al een beetje zo, maar had de tactiek nog niet helemaal onder de knie ;)

Geweldig van het fietsen Away! R. hadden we met drie op zijn veel te grote nieuwe 16 inch fiets. Ik verwacht dat hij met 4 pas op de grond kan, maar we hebben hem met helm er toen op gezet (ooit een helm voor kinderen gewonnen, dacht wat moet ik er mee, maar nu toch erg handig en fijn idee) en hij fietste uiteindelijk ook los. Zijwieltjes zitten er niet bij, we gaan straks gewoon meteen voor het echte werk. Loopfietsen en skelter gaat nu geweldig, dus de techniek heeft hij door.
De fiets staat nu eerst maar even te verstoffen, tot het weer beter weer wordt en hij iets zelfverzekerder is, want hij is nu vooral nog bang, nadat hij 1x enorm op zijn hoofd/helm viel. Hier gelukkig rustig genoeg om te oefenen op een zijpaadje en op de skelter gaat hij er ook altijd van door met de hond uitlaten. Wel gewoon de route en hij wacht wel steeds beter. We hebben reflecterende stickers gekocht voor 's avonds en fietslampjes aan zijn jas, hij is te zien dan.

Nou over twee weken is het zover, de 3 jaar afspraak bij het CB. Meten en wegen *O* Zo benieuwd. Voor plopsa hebben we kaarten van kleiner dan 1 meter gekocht, op hoop van zegen dat hij dat gaat redden. Geen idee hoe streng ze daarmee zijn als hij 102 cm zou zijn ofzo (in dec gaan we heen, dan komt maja de bij O+ ). De 'verplichte' vragenlijst maar weer invullen, waar ze vervolgens niets mee doen denk ik (vorige keer niet)
pi_174955380
Zo'n fijne dag met B gehad gisteren, heerlijk eens zo'n dag ipv meltdown, meltdown, meltdown, meltdown, slapen zeg maar.
Hij heeft met 2 meisjes in de speeltuin gespeeld, ik heb uitzicht op de enige uitgang en het is ongeveer 10 meter van ons huis af. Zo stoer, hij ging erheen om te vragen hoe ze heetten, hoe oud ze waren en of hij mee mocht spelen. O+ En ze waren zo lief voor hem, de een was 5 en de ander bijna 5.

Oh en mijnheer voert hele monologen achterop de fiets als ik hem breng naar of haal van het KDV.

'He eendjes, ik vind eendjes leuk, ik vind alle waterdieren (thema op kdv is boerderij...wij zeggen geen waterdieren _O- ) leuk. Eigenlijk vind ik alle dieren leuk. Mijn lievelingskleur is rood en geel en oranje en zwart en wit, maar niet groen, behalve dan donkergroen, maar niet groen, maar wel lichtgroen. Mama wat is lichtgroen? Vind jij groen mooi? En donkergroen? Ik vind donkergroen mooi. De blaadjes zijn oranje, oranje vind ik ook mooi. Eej een eend, ik vind eenden leuk, honden ook, kan je eenden aaien?' etc etc etc, ik kan daar dus niet tussen komen.... O+ O+ O+
  donderdag 9 november 2017 @ 11:26:11 #103
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_174956692
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 07:25 schreef Hilmo het volgende:
Geniaal idee Burdie! Die gaan we uitproberen. Ik deed het al een beetje zo, maar had de tactiek nog niet helemaal onder de knie ;)

Geweldig van het fietsen Away! R. hadden we met drie op zijn veel te grote nieuwe 16 inch fiets. Ik verwacht dat hij met 4 pas op de grond kan, maar we hebben hem met helm er toen op gezet (ooit een helm voor kinderen gewonnen, dacht wat moet ik er mee, maar nu toch erg handig en fijn idee) en hij fietste uiteindelijk ook los. Zijwieltjes zitten er niet bij, we gaan straks gewoon meteen voor het echte werk. Loopfietsen en skelter gaat nu geweldig, dus de techniek heeft hij door.
De fiets staat nu eerst maar even te verstoffen, tot het weer beter weer wordt en hij iets zelfverzekerder is, want hij is nu vooral nog bang, nadat hij 1x enorm op zijn hoofd/helm viel. Hier gelukkig rustig genoeg om te oefenen op een zijpaadje en op de skelter gaat hij er ook altijd van door met de hond uitlaten. Wel gewoon de route en hij wacht wel steeds beter. We hebben reflecterende stickers gekocht voor 's avonds en fietslampjes aan zijn jas, hij is te zien dan.

Nou over twee weken is het zover, de 3 jaar afspraak bij het CB. Meten en wegen *O* Zo benieuwd. Voor plopsa hebben we kaarten van kleiner dan 1 meter gekocht, op hoop van zegen dat hij dat gaat redden. Geen idee hoe streng ze daarmee zijn als hij 102 cm zou zijn ofzo (in dec gaan we heen, dan komt maja de bij O+ ). De 'verplichte' vragenlijst maar weer invullen, waar ze vervolgens niets mee doen denk ik (vorige keer niet)
Ze meten het na bij de ingang, en als je kaartje niet klopt, kun je terug naar de kassa. Wij zaten goed, maar de mensen die voor ons zitten hadden de lengte van hun kind zo'n 10cm 'misgeschat' helaas.

Dit was in Plopsaland De Panne trouwens, en ook bij Plopsa Indoor in Hasselt maten ze na, dus ik verwacht dat alle Plopsa parken hetzelfde beleid hebben?

Iig veel plezier, F en J vonden het geweldig leuk!
pi_174956741
Heerlijk dat geklets Exode O+ Is B nu al helemaal hersteld van z'n operatie?

Away, wat super knap dat Frans al los fietst :o

Handschoenen krijg ik F nog niet in. Als het echt koud wordt gaat ie hopelijk wel overstag O-)

Morgen komt vriend weer thuis *O* Maar goed ook; F is de laatste dagen steeds verdrietig, heeft pijn in z'n buik en is bang dat ik ook niet meer terug kom :'( Het doet toch meer met hem dan ik had gedacht.
pi_174957054
Wat sneu, Fazz. Je vriend was ook best lang weg, toch?

Exode, wat genieten is dat he, die verhalen die ze al hebben, helemaal volgens hun eigen 'logica' en belevingswereld.

Ik lag daarnet op bed Y te voeden, en toen hoorde ik het stemmetje van I vanaf het plein van het kdv (schuin tegenover ons huis). O+ . De vuilniswagen kwam om de containers te legen naast het kdv en al die peuters gaan dan bij het hek staan en heel hard HALLO roepen naar de vuilnismeneren. I's stemmetje luid en duidelijk boven iedereen uit natuurlijk. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174957057
Aww, arme F. Maar vooral fijn dat het bijna achter de rug is! Heb je wel wat rust voor jezelf gepland de komende tijd?

O is hier de laatste paar dagen erg vervelend en luistert totaal niet, vooral wanneer hij zichzelf in gevaar brengt. Hij staat bijvoorbeeld op uit zijn eetstoel om er bovenop te gaan staan maar hij is motorisch gewoon nog een kneusje soms. Een keer was ik dus net op tijd met hem opvangen. Boos worden reageert hij totaal niet op, hij staat gewoon te lachen en uit te dagen alsof hij ons niet hoort. Jaloers op zijn zusjes is hij ook soms, maar daar reageert hij dan wel weer als we hem corrigeren. Privé aandacht komt hij overigens niet te kort, daar nemen we bewust tijd voor.
pi_174967211
Ik ben een zeef, heb alles gelezen, maar er is niet zo veel blijven plakken. Wel het herkenbare stemmetje van I en F die verdrietig is om papa.

Ik kreeg van het kdv een terrorpeuter mee. Het was echt de KitKat reclame (je bent jezelf niet als je trek hebt). Zóóóó. De hele autorit gehuild en gejengeld, ging op de oprit huilend plat op zijn buik liggen, weigerde zijn handen te wassen en stortte zoveel mogelijk speelgoed over de vloer. Toen krijsen omdat het eten klaar was en hij geen filmpje had kunnen kijken (dat mocht als zijn handen gewassen waren), toen omdat er saus (!) op zijn taco zat en die zijn zonder natuurlijk véél lekkerder. Banaan erin en toen landde hij weer een beetje.
pi_174968811
MM, ja dat nameten heb ik ook gelezen. Doen ze in Coevorden ook heb ik gelezen. 10 cm is wel een hele grote 'inschattingsfout'. R. zit nu in maat 98/104, maar op de meetlat op de deur is hij iets van 95 cm. Hij zal nooit denk ik 100 cm zijn over een maand. En 1 of 2 cm meer, zal wel wat meevallen denk ik. Ik ben super benieuwd. Met 95 cm mag je wel in heel wat attracties, dus dat zal geweldig worden. Gaan we vast nog vaker heen. Nu mooi met de AH actie, 2e kaartje gratis.

Dat hesje Away, zag ik vanochtend op jouw foto, en vanmiddag had man dat toevallig bij een internetshop gekocht. Was wel prijzig, maar inclusief fietsdiploma oid? :+ Ben super benieuwd.
  donderdag 9 november 2017 @ 21:55:43 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_174969999
ben benieuwd Hilmo!
Mauw was precies 100 centimeter vorige week. Vond ik toch wel een ding :')
Verder was het vooral leuk om te zien hoe ontzettend eigenzinnig mijn kind eigenlijk is. En hoe fijn ons CB is O+
disclaimer
  donderdag 9 november 2017 @ 22:01:17 #110
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_174970147
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 21:55 schreef Stormqueen het volgende:
ben benieuwd Hilmo!
Verder was het vooral leuk om te zien hoe ontzettend eigenzinnig mijn kind eigenlijk is. En hoe fijn ons CB is O+
Dat vond ik bij kleuter ook idd, gewoon een meter (!) kind! Suus haalt denk ik de 95 cm niet eens ;). Wij mogen de 17e, ben heel benieuwd!
pi_174976627
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 21:55 schreef Stormqueen het volgende:
ben benieuwd Hilmo!
Hoe zag je bij het CB haar eigenzinnigheid? Ben wel benieuwd. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 10 november 2017 @ 11:04:06 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_174976856
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 november 2017 10:52 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hoe zag je bij het CB haar eigenzinnigheid? Ben wel benieuwd. :) .
omdat ze eerst drie keer totaal iets anders doet dan gevraagd wordt terwijl ze de vraag dondersgoed snapt. Maar dat vindt ze dan gewoon niet leuk. Ze moeten dan bijvoorbeeld een auto nabouwen van blokjes maar ze vindt auto's stom, dus bouwde ze een toren :')
disclaimer
pi_174976930
Ah mooi. Kijk, dat soort anekdotes houd ik van. :D .
Ik herken het een beetje van de mini-loco. Daarbij doet I regelmatig expres dingen fout, omdat ze dat grappig vindt.
pi_174984140
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 11:26 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dit was in Plopsaland De Panne trouwens, en ook bij Plopsa Indoor in Hasselt maten ze na, dus ik verwacht dat alle Plopsa parken hetzelfde beleid hebben?

Iig veel plezier, F en J vonden het geweldig leuk!
Coevorden meet ook na, Koen moest van mijn rug af en voor de meetlat.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_174986800
Phew, de draak des huizes ligt in bed. Zo'n dag zonder slaapje en vol drama. :O

Ik bleef na het verhaaltje lezen net nog even naast haar liggen en toen pakte ze m'n arm, sloeg hem om zich heen, woelde een paar seconden en viel toen in een diepe slaap. Daarna ben ik nog vijf minuten naast dat slapende (toch wel) lieve lijfje blijven liggen, wat genieten zeg. O+
  vrijdag 10 november 2017 @ 20:01:26 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_174986932
Volgens mij zijn alle kinderen in Nederland vandaag ontzettend onhandelbaar geweest. Hier ook twee ontzettende eikels, alleen maar janken en meltdowns en gezeik. Gewoon een kutdag :')
disclaimer
pi_174986964
Jup, ik kreeg van het thuisfront vandaag ook berichten over een draak. Blij dat ik werkte ;) (met de niet te genieten kinderen van een ander is dat toch anders)

Sollicitatie helaas niet geworden. Jammer.
pi_174986980
Addergebroed was hier ook represent. Allemachtig.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_174987343
Sjaak had voor de afwisseling alle lievigheid van jullie kinderen dan O+ *O*
  vrijdag 10 november 2017 @ 20:42:18 #120
56471 pinquit
oh my lama!
pi_174987687
Hier ook alles drama. Gelukkig vroeg 't nest in weer, dus lekker een lange avond. Beetje jammer dat ik nu zo afgepeigerd ben dat ik er niet eens van geniet ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 10 november 2017 @ 20:44:29 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_174987741
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 20:42 schreef pinquit het volgende:
Hier ook alles drama. Gelukkig vroeg 't nest in weer, dus lekker een lange avond. Beetje jammer dat ik nu zo afgepeigerd ben dat ik er niet eens van geniet ;(
_O- herkenbaar wel :')
Ik viel net uit tegen mijn man omdat hij de televisie aan zette.
Laat me nou gvd even de stilte absorberen ;(
disclaimer
  vrijdag 10 november 2017 @ 20:46:52 #122
56471 pinquit
oh my lama!
pi_174987811
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 20:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

_O- herkenbaar wel :')
Ik viel net uit tegen mijn man omdat hij de televisie aan zette.
Laat me nou gvd even de stilte absorberen ;(
Haha ja ik schoot net uit m'n slof omdat ik tijdens een potje quality time Rummikub met de oudste en mn lief niet de rust kreeg om me te concentreren op m'n stenen.
Ben maar gestopt :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_174987830
I was vooral heel erg hyper. Tussen kdv en St Maarten in kwam ze even thuis, samen met haar beste vriendje van het kdv en zijn moeder. Ze aten een kopje soep en een broodje voordat de wandeling door de wijk begon. Die twee samen aan tafel O+ en de gesprekjes die we dan hebben _O- .
Toen de wandeling door de wijk waarbij I de helft van de tijd panisch was dat haar lampion zou wegwaaien. :') . Eindigend in het bejaardentehuis waar ze ook braaf haar liedjes heeft staan zingen voor de opa's en oma's. Toen ook nog een rondje langs de buren in onze binnentuin en als groots einde aan dit spektakel staken de buurmannen nog wat vuurwerk af. _O_ .

Kortom, het half uurtje voor ze sliep was ze wel een draak want dit was wel Heel Veel en Heel Heftig. Maar ook O+ .
pi_174988856
Jammer van de sollicitatie Hupje!

:* voor alle draken en vlegels.

Ketel was juist erg lief vandaag, lekker gespeeld, superveel geknuffeld, 's avonds wild gestoeid met papa en daarna als een blok in slaap gevallen O+
pi_174990281
Hebben jullie vandaag al ge-11-novemberd? Hier is het morgen (denk ik. Hoop ik :{ ) Lucas heeft een prachtige lampion geknutseld, een gitaar :') O+ _O_ Met bijbehorend liedje (dat hij laatst al half zong, wij konden er geen touw aan vast knopen. Inmiddels kan hij het beter zingen en komen we er samen wel uit) Nu nog ff hopen op een beetje aardig weer :{
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_174990663
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 november 2017 11:08 schreef Franny_G het volgende:
Ik herken het een beetje van de mini-loco. Daarbij doet I regelmatig expres dingen fout, omdat ze dat grappig vindt.
Hahaha mijn kleuter vond dat voorgekauwde figuurtje gewoon niks. “Maar ik wil deze hier!”

Hier ook morgen St. Maarten! :Y. 11 november is 11 november. Niet 10. :P ;)

Eerste keer dat de jongste ook mee gaat lopen. Hij is zo trots op zijn geknutselde lampion O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_174993661
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 november 2017 11:08 schreef Franny_G het volgende:
Ohja dat doet Melba ook ja :P grapjassen!

Wij hebben nog helemaal geen oproep gehad...
Kwak
pi_174993808
Ik heb geen idee of Sint Maarten hier gevierd wordt eigenlijk. :? De gastouder had laatst wel wat voor Halloween georganiseerd, maar daar vind ik Ketel nog te jong voor. Het begon pas op zijn bedtijd, dat is niet zo handig.

Merk wel of er vanavond nog kinderen aan de deur komen. :P
pi_174993823
Wij hadden 1 groepje kinderen aan de deur. Gelukkig voor bedtijd. J keek zijn ogen uit.

Ik had memory meegenomen van mijn werk, waarbij je doppen van de plaatjes af moet halen. J verwisselt namelijk steeds de plek van alle plaatjes die hij omdraait. Nu lijkt ineens het kwartje gevallen. Dan kan ik niet meer winnen met memory >:)
pi_175000472
Hier vieren ze helaas geen Sint Maarten, zo jammer! :'( ben er zelf mee opgegroeid, was het hoogtepunt van het jaar!

N is de hele week ontzettend lief. Ze kan ineens ook weer veel beter praten, langere en moeilijkere zinnen, dat helpt vast. En zelf was ik de hele week ziek, en ze begreep heel goed dat ze daardoor extra lief moest zijn gelukkig O+

Het is trouwens wel echt rot om ziek te zijn als je een peuter hebt zeg... Dat ze wil spelen terwijl je alleen maar op de bank wil zitten... En veel hulp inschakelen van man, ouders en extra kdv... Bwuh. :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_175001185
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:50 schreef SaskiaR het volgende:
Hier vieren ze helaas geen Sint Maarten, zo jammer! :'( ben er zelf mee opgegroeid, was het hoogtepunt van het jaar!

N is de hele week ontzettend lief. Ze kan ineens ook weer veel beter praten, langere en moeilijkere zinnen, dat helpt vast. En zelf was ik de hele week ziek, en ze begreep heel goed dat ze daardoor extra lief moest zijn gelukkig O+

Het is trouwens wel echt rot om ziek te zijn als je een peuter hebt zeg... Dat ze wil spelen terwijl je alleen maar op de bank wil zitten... En veel hulp inschakelen van man, ouders en extra kdv... Bwuh. :'(
In dit deel van de wijk zijn er een paar straten waar het wel gevierd wordt :)

Herkenbaar dat van ziek zijn :( Hopelijk ben je weer een beetje opgeknapt!
pi_175001217
Hier is 11/11 ook altijd feest, maar niet vanwege Sint Maarten, maar vanwege carnaval :+
Maar met 38w zwanger enzo sla ik maar een jaartje over ;)

Oké, ik ben normaal gesproken totaal niet van het "Help mijn kind wordt zo snel groot, stop de tijd", maar ik hees mijn peuter van 2,5 vandaag in een broek maat 104 en hij zit als gegoten. Net als d'r nieuwe schoenen in maat 26 :o :X
Verder gebruikt ze woorden als "trouwens" en "eigenlijk" in de juiste context en verbeterde ze me net dat ik "bekijken" moest zeggen in plaats van gewoon "kijken" :')

Echt, het is maar goed dat er een nieuwe baby aankomt :{w
pi_175002699
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:37 schreef twist02 het volgende:
Oké, ik ben normaal gesproken totaal niet van het "Help mijn kind wordt zo snel groot, stop de tijd", maar ik hees mijn peuter van 2,5 vandaag in een broek maat 104 en hij zit als gegoten. Net als d'r nieuwe schoenen in maat 26 :o :X
Verder gebruikt ze woorden als "trouwens" en "eigenlijk" in de juiste context
+1
Behalve de maten dan, hier 92 en 23 :')
pi_175004023
Hier wordt Sint Maarten zeker gevierd! I liep dit jaar voor het eerst (en ik was erbij :'( :'( :'( ). Thuis en tussen de huizen door zong hij uit volle borst, maar zodra er een voordeur openging was het gedaan met zingen. :'). :+. En ik wilde dat ik een foto had gemaakt van zijn gezicht toen hij een hap van een mini-Twix nam. _O- .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_175004158
Yay DaD!!!!
Twix is ook lekker :9
pi_175004510
Ik heb nog nooit Sint Maarten gevierd of überhaupt iemand aan de deur gehad. Volgens mij wordt dat hier gewoon niet gedaan, kan je er ook niks bij voorstellen. :D Het klinkt wel heel gezellig zo. O+

Haha Twist, N. doet dat ook, ze praat zó wijs voor haar leeftijd. Gelukkig heeft ze nog wel zo'n lief piepstemmetje waardoor ze toch echt nog wel als een ukje klinkt verder. O+
pi_175004782
Ah naar Saskia, gaat het al wat beter?
En stom van de sollicitatie Hupje, heb je nog andere sollicitaties lopen?
St Maarten vieren ze hier volgens mij niet en voor mij is en blijft het de ellufde van de ellufde!

Kinderboekenmuseum en strand hadden we vandaag afgeblazen. Vanwege het weer en omdat mijn vrouw zich vanochtend niet lekker voelde.
Vanochtend naar de voetbalwedstrijd van onze buurjongen geweest, B en ik. Gelukkig overdekte tribune, hij had ons al zo vaak gevraagd. Er was nog een jochie van 4, dus B had genoeg lol op de tribune.

En vanmiddag naar Schateiland Zeumeren geweest, dat was leuk! Echt een aanrader, een binnenspeeltuin maar dan sfeervol en je wordt er niet doof. Het was ook heerlijk rustig.
pi_175004783
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:50 schreef SaskiaR het volgende:
Yay DaD!!!!
Twix is ook lekker :9
Nou, volgens I is het het smerigste ooit. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_175004953
Ach, hij verandert nog wel van mening :)

Hier wordt vooral heel beleefd gepraat. 'Graag mama', 'Nee dank je mama' en de hele dag door 'Sorry mama'. Klinkt ook niet met zo'n schattig stemmetje. :D
pi_175005575
Sint Maarten leeft hier niet heel erg, maar er wordt wel wat gedaan. 11-11 is veel prominenter aanwezig. Niet mijn ding. :N

Exode, ik heb een prima baan, maar kijk om me heen voor iets leukers of met minder reistijd (en dezelfde schoolregio als waar ik woon, dat wordt anders over 1,5 jaar ook lastig met de vakanties). Maar ik ben dus best kieskeurig. Dus nu weer even niets lopen; komt er iets op mijn pad dan ga ik er weer voor.

Die binnenspeeltuin klinkt goed! Ik wil binnenkort met J ook weer eens zoiets gaan doen, maar hij kwakkelt zo dat ik steeds twijfel over dat soort uitstapjes, bang dat het te veel energie kost en dat hij dan op onze werkdagen niet naar het kdv kan :@
  zaterdag 11 november 2017 @ 20:09:13 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175005963
Hier is ook de eerste Sint Maarten buit binnen, inclusief glunderend snoetje O+. Nu nog bedenken wat we met de berg snoep gaan doen, hij heeft meer snoep bij elkaar gesprokkeld dan hij tot nu toe in zijn volledige leven heeft opgegeten geloof ik :').
KuikenGuppy
  zaterdag 11 november 2017 @ 20:12:45 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175006010
Wat ik nog wilde vragen, is het herkenbaar voor kindjes die tegen de 4 lopen, om ineens heel moe te zijn? Kuiken is de laatste tijd zo moe dat we gewoon bijna niks kunnen doen buiten de 'gewone' dingen als psz, zwemmen en gastouder. Hij wil ook zo ontzettend graag 4 zijn en voelt zich heel groot. Hij is ook al bezig met lezen en schrijven, kan woorden spellen en is altijd aan het tellen, maar dat maakt hem dus heel moe. En om hem heen ziet hij steeds mee vriendjes die al wel 4 zijn en naar school mogen (en die hij dus ook moet missen op de psz) dus ergens snap ik het ook wel, maar ik vroeg me af of het herkenbaar is.
KuikenGuppy
pi_175006015
Klinkt wel logisch Hupje, gelukkig heb je de tijd om rustig rond te kijken.
pi_175006025
Wat fijn dat je er bij kon zijn, DaD! O+

Selvaria, ja dat piepstemmetje maakt het inderdaad wel schattig O+ maar soms ook des te meer bizar :D

Beleefd en bijdehand wordt hier nogal afgewisseld zeg maar :+
Enerzijds zegt ze de hele dag door 'Dank je' bij alles wat je geeft/doet; anderzijds vroeg ze net een hapje van papa's ijsje, kreeg 'Nee' te horen en reageerde met "Papa, doe eens niet zo flauw! :{w "
:X _O-
  zaterdag 11 november 2017 @ 20:18:25 #145
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_175006101
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:12 schreef Burdie het volgende:
Wat ik nog wilde vragen, is het herkenbaar voor kindjes die tegen de 4 lopen, om ineens heel moe te zijn? Kuiken is de laatste tijd zo moe dat we gewoon bijna niks kunnen doen buiten de 'gewone' dingen als psz, zwemmen en gastouder. Hij wil ook zo ontzettend graag 4 zijn en voelt zich heel groot. Hij is ook al bezig met lezen en schrijven, kan woorden spellen en is altijd aan het tellen, maar dat maakt hem dus heel moe. En om hem heen ziet hij steeds mee vriendjes die al wel 4 zijn en naar school mogen (en die hij dus ook moet missen op de psz) dus ergens snap ik het ook wel, maar ik vroeg me af of het herkenbaar is.
Joe Bird, enigzins wel!
Hier slaapt ze ook wat minder, dan goed voor haar is dus sinds 1.5 week een draak in huis die bij vlagen verschrikkelijk tegendraads is, want ik merk dat dat ene uurtje wat ze nu per nacht mist, toch heel bepalend is voor haar humeur. Zo rond 14:00 uur kakt ze opeens in, wat zich uit in in slaap vallen op de bank.. :{ ik hou der schema maar zo kalm mogelijk, want de feestdagen komen er ook weer aan.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_175006872
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hier wordt Sint Maarten zeker gevierd! I liep dit jaar voor het eerst (en ik was erbij :'( :'( :'( ). Thuis en tussen de huizen door zong hij uit volle borst, maar zodra er een voordeur openging was het gedaan met zingen. :'). :+. En ik wilde dat ik een foto had gemaakt van zijn gezicht toen hij een hap van een mini-Twix nam. _O- .
Maar je moet mijn Twixje ook helemaal niet opeten :P .

Wat fijn dat je erbij was! :*
pi_175006891
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:50 schreef SaskiaR het volgende:

Beterschap! En die laatste zin.... de herkenning. Heel naar is dat.
pi_175007071
Hier wordt geen Sint Maarten gevierd. Dus ook geen kindjes aan de deur.

Exode, hoe gaat het met de zwangerschap? Wanneer hebben jullie een echo?

Feestdagen die eraan komen, hoe doen jullie dat? Twix gaat altijd tussen 19.00 uur en 19.30 uur naar bed. Nu hebben we met Kerst een etentje in een restaurant (the joy :') ) vanaf 17.30 uur wat natuurlijk nooit om 19.00 uur klaar is. Twix is het enige kind dan. Ik zie er nu al tegenop (maar ik haat feestdagen, dat helpt niet mee). Gewoon op tijd naar huis of kijken hoe lang hij het volhoudt?
pi_175007112
Malteser, bij ons zou het er van af hangen hoe hij de dag tot dan toe is doorgekomen, hoe ver weg het is en wat de plannen de dag erna zijn. Wij zijn twee dagen bij de opa's en oma's thuis en gaan vast wat laterdan bedtijd naar huis (half uurtje rijden), maar houden de ochtend erna vrij en 3e kerstdag een thuisdag.
pi_175007230
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:56 schreef Hupje het volgende:
Malteser, bij ons zou het er van af hangen hoe hij de dag tot dan toe is doorgekomen, hoe ver weg het is en wat de plannen de dag erna zijn. Wij zijn twee dagen bij de opa's en oma's thuis en gaan vast wat laterdan bedtijd naar huis (half uurtje rijden), maar houden de ochtend erna vrij en 3e kerstdag een thuisdag.
De dag zelf hebben we geen plannen, dus gewoon thuis. Het is op een goed kwartier rijden van ons huis, dus dat is geen probleem. Maar ik zie er nu al tegenop.
pi_175007644
Burdie, I is de laatste tijd ook veel moe geweest. Zodanig dat ze ook af en toe weer middagdutjes heeft gedaan. Ik kan niet echt bedenken waardoor het komt. Soort najaarsmoeheid misschien. En verder geloof ik ook dat er weer een nieuw soort bewustzijn is? Er gaat veel om in dat koppie, al is dat in I's geval niet lezen en schrijven of woorden spellen. Maar ze is wel veel bezig met het sociale gebeuren. Zo was ze altijd superenthousiast over het spelen met de buurtkinderen en ze ging zodra het kon. Maar de laatste tijd wil ze af en toe niet. Dan wordt het haar gewoon een beetje teveel denk ik. En laatst wilde ze absoluut niet in de binnentuin met de buurjongen spelen en bij wat doorvragen bleek dat ze heel bang was dat hij weer heel hard met z'n step zou vallen. Dat was kort daarvoor gebeurd en daar was ze kennelijk erg van geschrokken. Maar daar zit dan ook weer wat nieuw inlevingsvermogen bij, denk ik. Hun kijk op de wereld en mensen is erg in ontwikkeling.

Malteser, het klinkt als toch wel gunstige omstandigheden: rustige dag verder en dicht bij huis. Ik zou gewoon lekker kijken hoe het gaat. En wat meenemen om af te leiden (beetje speelgoed, ipad) en als hij heel moe is kun je hem ook op schoot nemen?
pi_175008208
Kom even binnenvallen nadat ik jullie 11 september verhalen lees.
Hier ging het zo goed. Dit waren we van te voren niet van plan maar de afgelopen twee weken heeft hij binnen no time een liedje ingestudeerd en heb ik uitgelegd (en geoefend) hoe dat werkt met deur open doen en zingen. En we gingen los hoor. Stuk of 8 huizen gedaan, stond hij dan in zijn eentje geweldig te zingen _O_ Omg wat waren we trots. Er waren kindjes die ouder waren waarvan de ouders moesten zingen :P Staat een net driejarige te zingen hihi. Hij kent niet echt snoep dus heeft mandarijn en rozijntjes gekozen uit het snoep, maar al met al toch nog 5 snoepjes. Volgend jaar gaan we een groter rondje maken. Het ging stortregenen (en hagelen)

Dat foutief doen van loco (bambino, gewone loco hebben we niet), doet R. ook expres haha. Kan ik soms niet goed tegen.
pi_175008642
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:00 schreef Malteser het volgende:

[..]

De dag zelf hebben we geen plannen, dus gewoon thuis. Het is op een goed kwartier rijden van ons huis, dus dat is geen probleem. Maar ik zie er nu al tegenop.
Ik zou het, vooral als je er zelf tegenop ziet, aangrijpen als een mooi excuus om na het hoofdgerecht met Twix naar huis te gaan. "Het was heel gezellig, maar Twix moet echt naar bed dus ik neem hem mee. Veel plezier nog en geniet van het toetje!"

Sint Maarten is hier ook geheel onbekend. Het lijkt me wel een erg leuk feest, met kinderen met lampions O+

Sjaak is deze week weer zo leuk O+ Hij had vorige week een lastige week waarin hij echt weer een sprongetje had, want hij heeft weer allemaal nieuwe skills enzo. Hij vindt spelletjes ineens leuk om te doen O+ Dus we hebben deze week al 100x 'mijn eerste boomgaard' van Haba gespeeld en nog zo'n ander Haba-spel.
Ik merk dat hij echt meer uitdaging nodig heeft dan het speelgoed wat we nu hebben, dus heb ik een paar werkbladen van de kleuterklas uitgeprint en die met hem gedaan. Hij vond het geweldig en kon er ook echt 15 minuten stil voor zitten.

Een tijdje terug las ik hier over stempels van de Hema en die heb ik ook gekocht. Was hier ook een hit, dus bedankt voor de tip!
pi_175009059
MwC, ook geen Driekoningen bij jullie? Daar ben ik wel mee opgegroeid en is volgens mij erg vergelijkbaar met Sint Maarten.
pi_175009274
Oja, Driekoningen! Daar heb ik jaren aan meegedaan! Dat doen ze hier dan weer niet ondanks aardig actieve kerk.
Goed dat ik daar aan denk trouwens, tzt eens uit gaan zoeken wat voor kinderdienst ze hier hebben met kerst. En vanaf welke leeftijd geschikt. Geen idee hoe zoiets werkt eigenlijk.

Malteser, als je het niet ziet zitten zou ik dus eerder naar huis gaan. Ben je toch sociaal geweest maar denk je ook aan jezelf. En dat mag (zeker) ook :*
pi_175009359
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 22:29 schreef lunapuella het volgende:
MwC, ook geen Driekoningen bij jullie? Daar ben ik wel mee opgegroeid en is volgens mij erg vergelijkbaar met Sint Maarten.
Ik geloof dat er 15 jaar geleden voor het laatst een kindje aan de deur heeft gestaan met Drie Koningen. Dus helaas :{
  zaterdag 11 november 2017 @ 23:08:25 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_175009678
Hier in 040 doen we helemaal niks 8-) alleen met Halloween, maar da's nog geen traditie.
disclaimer
pi_175013940
Wij hebben hier nogal veel kinderfeestelijkheden (NB trouwens); vorige week zaterdag Halloween langs de deuren in de straat, afgelopen vrijdag lampionnentocht door het dorp voor St Maarten, gisteren Glow gelopen in Eindhoven (niet echt voor de kleintjes maar wel leuk). Allemaal dingen die haske leuk zijn en ik niet bekend mee ben vanuit mijn jeugd. Volgende week zondag uit eten met vrienden in kindvriendelijk restaurant met Sintbezoekje aan tafel en de week daarop naar de winter Efteling. Het is wat veel ineens :D
Mijn peuter is ineens fan van Meisjedjamila... Kwam ze tegen bij het filmpjes browsen op de tablet en nu wil ze alleen dat nog kijken :'). Vind haar plots erg groot zo
pi_175014897
Ik hou bepaalde dingen af als ik kijk wat er allemaal voor Sinterklaas kan :o
Sint op mijn man zijn werk
Sint op mijn werk
Sint bij de zwemles
Sint op school + zal wel weer schoenzetten op school worden
Sint bij de gastouder
Opa is nog jarig
Intocht in Apeldoorn zaterdag, ik zat nog te twijfelen over de avond intocht in Vaassen maar doe dat toch maar niet dit jaar
Ik hou het dus gezellig bij intocht in Apeldoorn, gastouder voor teun/school voor jan, dinsdag avond en zaterdagavond schoen zetten en 5 december

Ik wordt gek anders want opa is 26 november jarig en de dingen op het werk zijn allemaal in dat weekend en voor spocks werk kunnen we ook naar een andere datum maar moeten we naar Gouda ofzo... Dacht het dus niet
  zondag 12 november 2017 @ 14:11:48 #160
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_175018368
Je kan het ook bij 1 van de 2 op het werk laten schieten he ;) . Of bij beide overigens.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_175019337
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 14:11 schreef AwayTL het volgende:
Je kan het ook bij 1 van de 2 op het werk laten schieten he ;) . Of bij beide overigens.
Wij doen die op mijn werk niet inderdaad. Dan moet ik de kinderen halverwege de dag ophalen van het kdv/bso, een uur met de trein en het is tegenwoordig heel massaal opgezet (meerdere werkmaatschappijen bij elkaar). Veel te druk, zelfs voor mij. Laat maar...

Op het werk van vriend gaat het nog wel, al groeit dat bedrijf ook hard.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 12 november 2017 @ 15:06:49 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_175019746
Serieus ook nog sinterklaas op zwemles en andere clubs? Denken ze daar ouders serieus een plezier mee te doen? _O- :'(
En ik vind 3 keer sinterklaas (intocht, is 500 meter van ons huis dus dat moet wel, pakjesavond en opa en oma) al wat veel. School, werk en kdv vieringen hebben we nog niet eens :')
disclaimer
  zondag 12 november 2017 @ 15:13:29 #163
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_175019947
Wij doen er ook maar 1 van de 2. De kinderen weten niet dat er twee keer is en ik vind 1 x ergens naar toe gaan om sint te zien echt wel voldoende (buiten de intocht om dan, dat is wel een leuke traditie) .

Moet wel zeggen dat ik het soms wel lastig schipperen vind tussen mijn behoeftes en die van anderen. Dit meer in familie perspectief dan in feestdag perspectief, want de behoefte van de personeelsvereniging in opkomstaantallen bij sinterklaas zal mij jeuken.

Nu met de verjaardag van Frans wil ik eigenlijk niet bij ons thuis zitten ivm de verbouwing en de tentamens die ik dan net achter de rug heb, maarja kan je ze dan verplichten ergens met ons heen te gaan en hoe dan, want voor 20 man eten en drinken buiten de deur betalen, mwah nee. Sinterklaas wil de schoonfamilie ook bij zijn (vind ik overbodig want waarom in vredesnaam), maar de kinderen zullen het ook wel gezellig vinden.
De tradities van kerst zijn zowel bij vriend als bij mij thuis eigenlijk een hele dag en vroeger was dat wel leuk en te doen, maar nu niet meer (V trekt het lawaai van mijn familie soberso niet). Eigenlijk is het objectief gezien het handigst dat V en dan ook vriend, de kerstdag met mijn familie over slaan ( is ook op 2 uur rijden), maar kan je dat dan wel maken (voorop gesteld dat ik de optie ‘voor jezelf kiezen’ in dit soort situaties niet op vind gaan, want er is wel degelijk sprake van een collectief) .

Oh vergeet ik ook nog dat mn ouders gescheiden zijn en dat ze vast beide een bezoekje verwachten :’) . (Godfried Bomans, de iphone heeft het soort bovenhaakje aangepast. Iemand een oplossing? :( )

Nou ja tl;dr : keuzes maken sucks.

[ Bericht 2% gewijzigd door AwayTL op 12-11-2017 15:49:32 ]
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_175020850
Decemberkeuzestressboks met Always :')

Ik skip onze verjaardagen (4 en 18 dec), ik skip Kerst want Pollewop wordt de 27e 1 jaar en ga echt niet de kerstdagen met familie vieren en ze dan de 27e weer over de vloer hebben.
En sinterklaas vieren we alleen met mijn ouders.

Decemberfeestmaand *O*
  zondag 12 november 2017 @ 17:41:21 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175024007
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 14:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wij doen die op mijn werk niet inderdaad. Dan moet ik de kinderen halverwege de dag ophalen van het kdv/bso, een uur met de trein en het is tegenwoordig heel massaal opgezet (meerdere werkmaatschappijen bij elkaar). Veel te druk, zelfs voor mij. Laat maar...

Op het werk van vriend gaat het nog wel, al groeit dat bedrijf ook hard.
Jammer, anders had je ons kunnen spotten ;).
KuikenGuppy
pi_175024495
Ik werk bij het plaatselijke ziekenhuis dus veel medewerkers, mijn man heeft 3 plaatsen waar we naar toe kunnen maar niet echt dat je zegt om de hoek..opa is in het zelfde weekend jarig als Sint op mijn werk is dus vind ik ook te veel
Bij mijn man zijn vorige baan gingen we wel maar veel leuke collega's met kinderen in dezelfde leeftijd dus was wel leuk en top geregeld

Ik heb besloten meer rust in deze maand te creëren ik word gek van de dingen die ik wil, die ik "moet" en die leuk voor de kinderen zijn... Ik wist vorig jaar van gekheid niet meer wat ik moest doen.

Onze trouwdag doe ik dus ook niks aan die is 18 december
  zondag 12 november 2017 @ 18:04:26 #167
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_175024613
Je wil meer rust maar je gaat wel overal heen?

Ik kan er echt geen wijs uit worden, uit je post.
pi_175024698
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 18:04 schreef AwayTL het volgende:

Ik kan er echt geen wijs uit worden uit je post.
bepaalde dingen moeten
Ik ga zelf met mijn collega's naar een kerstmarkt een dag voor mezelf

Maar ga niet naar alle Sinterklaas dingen alleen intocht en verder niet naar het werk, niet naar het zwembad.
Kerst is alleen eerste kerstdag hier thuis komt iedereen
Als ik alles zou doen zou ik gek worden
pi_175024777
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 18:04 schreef AwayTL het volgende:

Ik kan er echt geen wijs uit worden, uit je post.
Dat ja :P

Ik ga niet naar Sint op mijn werk (is niet eens van mijn werk, is van t NFI maar op onze school, dus wij mogen ook komen met kinderen). Bij J is niks maar zou ook niet gaan (we gaan wel met zn tweetjes naar t kerstdiner O+)

Verder doen we Sint bij mijn schoonfamilie, thuis niet nog een keer denk ik (eventueel klein pakje). Ga ook niet naar de intocht, we kijken wel op TV. Misschien volgend jaar naar de intocht ofzo?

Met mijn familie doen we meestal cadeautjes met kerst.

Wel alle familie langs met kerst elk jaar (3 dus, ivm gescheiden schoonfam) maar dat vind ik juist wel erg gezellig altijd.
Kwak
pi_175024922
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 17:41 schreef Burdie het volgende:

[..]

Jammer, anders had je ons kunnen spotten ;).
Dat was wél leuk geweest ja! Het eerste jaar in het nieuwe pand ben ik wel geweest. A nog baby in de draagdoek. Maar ik voelde me zo verloren. De meeste mensen kende ik niet eens, I vond de clown helemaal niks. Daarna kwam vriend met de auto (hij werkt in de buurt van U) en hebben we een uur in de file gestaan om de stad uit te komen. Was niet echt het feestje waar ik op gehoopt had, zeg maar :’) :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_175024975
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 18:15 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat was wél leuk geweest ja! Het eerste jaar in het nieuwe pand ben ik wel geweest. A nog baby in de draagdoek. Maar ik voelde me zo verloren. De meeste mensen kende ik niet eens, I vond de clown helemaal niks. Daarna kwam vriend met de auto (hij werkt in de buurt van U) en hebben we een uur in de file gestaan om de stad uit te komen. Was niet echt het feestje waar ik op gehoopt had, zeg maar :’) :+.
klinkt als Oracle feestje
pi_175025068
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 18:18 schreef Goitske het volgende:

[..]

klinkt als Oracle feestje
Dat is wel een leverancier van ons :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_175025488
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 18:21 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat is wel een leverancier van ons :D.
is oud werkgever van m'n man 😁

Moet zeggen die pakken wel uit met Sint, 2x geweest daarvoor werkte hij bij een bedrijf dat uiteindelijk is overgenomen door Oracle dat was veel kleinschaliger met Sint was knusser
pi_175025555
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 15:13 schreef AwayTL het volgende:)(Godfried Bomans, de iphone heeft het soort bovenhaakje aangepast. Iemand een oplossing? :( ).
In de fok!instellingen aanpassen dat je mobiel de smileys te zien krijgt bij het posten en daar dan voortaan de :') selecteren.
  zondag 12 november 2017 @ 18:39:45 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_175025627
Ik vraag me al tijden af of jouw punt stuk is, goitske :D ;)

Maar ja, ach, decemberdrukte. Het zou toch voor niemand meer als een verrassing moeten komen ;)
Ik begin gelukkig 4 december met mijn nieuwe baan dus dan heb ik het hopelijk te druk om me er echt druk om te maken. Het gebeurt namelijk toch wel en het komt ook altijd helemaal goed ;)
disclaimer
pi_175025725
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 18:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag me al tijden af of jouw punt stuk is, goitske :D ;)

Maar ja, ach, decemberdrukte. Het zou toch voor niemand meer als een verrassing moeten komen ;)
Ik begin gelukkig 4 december met mijn nieuwe baan dus dan heb ik het hopelijk te druk om me er echt druk om te maken. Het gebeurt namelijk toch wel en het komt ook altijd helemaal goed ;)
ja die zit niet op mijn mobiel, krijg je er van als je een budget toestel koopt
pi_175025936
Wij gaan wel Sinterklaas op mijn werk vieren, verder zullen we wel even gaan kijken als Sinterklaas bij ons winkelcentrum komt, maar de 'grote' intocht in de stad vind ik nog niet zo interessant voor haar. Wat het kdv doet weet ik eigenlijk niet, vorig jaar ging ze er nog niet heen.

Kerst vieren we altijd bij schoonfamilie, dit jaar op de 24e geloof ik. 25 of 26 zullen we naar mijn moeder gaan en verder doen we het gewoon rustig aan, dat bevalt ons prima. ^O^

We zijn wel plannen aan het maken om te verhuizen. :o We hebben gisteren een gesprek bij de Rabo gehad, morgen bel ik voor een afspraak bij de Hypotheekshop en ga ik eens wat makelaars benaderen. Spannennnd, en dat zorgt er meteen ook voor dat ik niet zo bezig ben met de reguliere Decemberstress. :D
pi_175026137
Groot voordeel van schoonfamilie in Amerika: we hoeven er niets mee met de feestdagen *O*
We doen weinig tot niets aan Sinterklaas dit jaar en 1e kerstdag gaan we met mijn moeder ontbijten en daarna naar de Efteling O+ dat is onze traditie. Tweede kerstdag doen we niets ^O^
Sinterklaas komt ook op mijn werk en op het kdv, maar wij gaan dan niet. Sjaak vindt grote groepen mensen en drukte maar niets en voor mij hoeft het niet.
Vorig jaar kwam Sint met zijn Pieten van het kdv heel duidelijk uit Broekhoven, waren van die types als de vader en de zwager van Roy Donders. Was voor de ouders tenenkrommend en de kinderen begrepen de grappen niet.

Sterkte met alle keuzestress, het lijkt me verschrikkelijk.
pi_175026306
Hier ook gescheiden ouders dus 3x Sint en 3x Kerst. Dan ook nog Sint bij mijn Oma.
Dan hebben we ook nog 4 verjaardagen binnen onze eigen gezinnen tussen 23-12 en 1-1. Wat een feest.

Sint op het werk, op het kdv en bij de muziekvereniging skippen we. Dat wordt veel te veel.

Eigenlijk vind ik Sint een super leuk feest maar door alle verplichtingen, krijgt het langzaamaan een andere lading. Best jammer. En ik heb nog geen lef genoeg om voor onszelf te kiezen, wie weet komt dat nog ooit.
pi_175026327
Spannend Selvaria! Willen jullie wel in de buurt blijven van waar jullie nu wonen?
pi_175026462
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 19:02 schreef Malteser het volgende:
Hier ook gescheiden ouders dus 3x Sint en 3x Kerst. Dan ook nog Sint bij mijn Oma.
Dan hebben we ook nog 4 verjaardagen binnen onze eigen gezinnen tussen 23-12 en 1-1. Wat een feest.

Sint op het werk, op het kdv en bij de muziekvereniging skippen we. Dat wordt veel te veel.

Eigenlijk vind ik Sint een super leuk feest maar door alle verplichtingen, krijgt het langzaamaan een andere lading. Best jammer. En ik heb nog geen lef genoeg om voor onszelf te kiezen, wie weet komt dat nog ooit.
Kun je niet zeggen Sint bij ons thuis en wil je komen en anders naar niet?
Mijn schoonouders komen waarschijnlijk bij ons, schoonzusjes vieren het met schoonfamilie
  zondag 12 november 2017 @ 19:20:17 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175026675
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 19:10 schreef Goitske het volgende:

[..]

Mijn schoonouders komen waarschijnlijk bij ons, schoonzusjes vieren het met schoonfamilie
Nou dit. Sint vind ik echt een feest voor met het gezin.
KuikenGuppy
pi_175026717
Ik heb nu in mijn hoofd wat we kunnen doen met sint, maar kijk per dag of we J er een plezier mee doen of niet.
Ik kijk voor mijn werk het Sinterklaasjournaal en de intocht, J mag zelf weten of hij meekijkt of niet. We kunnen naar de intocht in het dorp van mijn ouders en naar de intocht in ons eigen dorp, doen iets gezelligs met een cadeautje bij schoonouders met alle kleinkinderen en thuis doen we een kleine pakjesavond. Zien we iets niet zitten voor J, dan skippen we het.
Op het kdv zetten ze trouwens hun schoen voor het middagdutje en zit er daarna wat lekkers in. Prima.

[ Bericht 9% gewijzigd door Hupje op 12-11-2017 19:27:57 ]
  zondag 12 november 2017 @ 19:24:15 #184
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_175026749
Wij vieren het bij schoonouders en ook samen met mn zussen en vader, en dat vinden we allemaal echt heel erg leuk O+, zou het niet willen missen of overslaan. Enige wat ik er jammer aan vind is dat pakjesavond met ons eigen gezin gewoon op 5-12 is, want pakjesavond, en dat dat dus de hekkensluitavond is vwb Sint. Dan is de magie natuurlijk wel wat minder dan de 1e pakjesavond.

Bij ons allebei komt Sint niet op het werk, zwemles geen idee maar dat vind ik wel een beetje erover :+
pi_175027412
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 19:10 schreef Goitske het volgende:

[..]

Dat zou een avond vol spanning opleveren vanwege de gescheiden exemplaren. Voor niemand echt leuk.
Voor volgend jaar maar eens goed over nadenken wat WIJ willen. En kijken of we er dan naar durven handelen.
pi_175027522
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 19:45 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat zou een avond vol spanning opleveren vanwege de gescheiden exemplaren. Voor niemand echt leuk.
Voor volgend jaar maar eens goed over nadenken wat WIJ willen. En kijken of we er dan naar durven handelen.
ik was er al bang voor :@
pi_175027803
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 19:03 schreef Malteser het volgende:
Spannend Selvaria! Willen jullie wel in de buurt blijven van waar jullie nu wonen?
Sowieso regio Twente, waarschijnlijk gewoon Enschede, maar dan in een wijk met een wat dorpser karakter. :) We wonen nu in een wijk heel dicht bij de stad en, ondanks dat het in ons stukje straat heel rustig is en we geen overlast hebben van wat dan ook, is dit niet een wijk waarin ik onze kinderen op wil zien groeien. Op zoek naar iets anders dus. Sowieso was het tijd voor een maatje groter. :)
pi_175028112
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 19:02 schreef Malteser het volgende:

Dit, maar dan met kerst. Meerdere jaren gezeur van de schoonouders gehad (J’s ouders zijn gescheiden en hertrouwd, dus hier ook 3 stel) en dat maar het bij voorbaat al zó a-relaxed }:| Mijn ouders zijn wel heel ontspannen en hechten niet persé aan De Feestdagen, en zijn daarmee ook meteen de fijnste om bij te zijn :) De andere kant doet meestal moeilijk. Wij gaan weer ons best doen om onszelf bovenaan de wensenlijst te zetten.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_175028321
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 19:56 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Sowieso regio Twente, waarschijnlijk gewoon Enschede, maar dan in een wijk met een wat dorpser karakter. :) We wonen nu in een wijk heel dicht bij de stad en, ondanks dat het in ons stukje straat heel rustig is en we geen overlast hebben van wat dan ook, is dit niet een wijk waarin ik onze kinderen op wil zien groeien. Op zoek naar iets anders dus. Sowieso was het tijd voor een maatje groter. :)
Spannend maar ook heel leuk!! ^O^
pi_175028415
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 20:05 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Dit, maar dan met kerst. Meerdere jaren gezeur van de schoonouders gehad (J’s ouders zijn gescheiden en hertrouwd, dus hier ook 3 stel) en dat maar het bij voorbaat al zó a-relaxed }:| Mijn ouders zijn wel heel ontspannen en hechten niet persé aan De Feestdagen, en zijn daarmee ook meteen de fijnste om bij te zijn :) De andere kant doet meestal moeilijk. Wij gaan weer ons best doen om onszelf bovenaan de wensenlijst te zetten.
Ja, precies dat. Mijn ouders gaan ondanks de scheiding wel weer redelijk samen maar ze zijn allebei hertrouwd en de combinatie van al deze mensen samen is een no-go als het gaat om gezelligheid.

Maar wij moeten gewoon leren voor onszelf te kiezen ipv aan ieders behoeften te voorzien en daarbij die van onszelf tekort doen.
pi_175028832
Wij vieren sint juist alleen maar met zn vieren. Het feest met mijn familie slaan we over (alle voorkeuren matchen niet zo lekker met elkaar dus dat is veel concessies doen) en schoonouders doen er niet aan. Wel de intocht op tv, misschien die in onze woonplaats en op school en opvang. Ook nog op zwemles vind ik echt wat over de top. Oh ja, en ik geloof dat we dit jaar voor het eerst ook naar mijn mans werk gaan. Kleuter begint het nu pas enigszins ok te vinden dus het is een probeersel.

Kerst is wel een groot familiebezoekfestijn, dat hoort er voor mij echt bij. Om dan met zn vieren thuis te zijn zou voor mij een deceptie zijn. Ik wil juist met minstens tien man aan tafel zitten en lekker en vooral gezellig samen eten O+

Selvaria wat spannend! Hebben jullie echt al huizen op het oog?
pi_175028978
Sint op het werk is ook wel een beetje onzin, vind ik dan. :P . En drie keer Sint wegens gescheiden ouders ook. Dat is toch niet in belang van de kinderen om zo vaak zo hyper te raken van dat cadeautjes gebeuren?
pi_175028992
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:30 schreef Mineola het volgende:
Selvaria wat spannend! Hebben jullie echt al huizen op het oog?
We kijken natuurlijk al wel wat rond, maar hebben nog niks concreets op het oog. We wachten eerst even op wat de makelaar adviseert: eerst ons huis verkopen, toch alvast rondkijken, alvast wat kopen omdat ons huis toch wel snel zal verkopen, ik heb geen idee. Wat dat betreft was de vorige keer van huur naar koop toch wel wat makkelijker. :D
pi_175029033
quote:
2s.gif Op zondag 12 november 2017 20:35 schreef Franny_G het volgende:
Sint op het werk is ook wel een beetje onzin, vind ik dan. :P . En drie keer Sint wegens gescheiden ouders ook. Dat is toch niet in belang van de kinderen om zo vaak zo hyper te raken van dat cadeautjes gebeuren?
Nee, is ook zo. Maar wij hebben de oplossing nog niet gevonden. En alle grootouders willen graag Sint vieren.
pi_175029101
quote:
2s.gif Op zondag 12 november 2017 20:35 schreef Franny_G het volgende:
Sint op het werk is ook wel een beetje onzin, vind ik dan. :P .
Bij ons is het juist heel leuk, de V6 leerlingen van onze andere locatie organiseren elk jaar Pietengym voor de kindjes van 1 tot 12 (het merendeel dat komt is onder de 5), echt heel erg leuk. O+
  zondag 12 november 2017 @ 20:45:02 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175029288
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 20:36 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee, is ook zo. Maar wij hebben de oplossing nog niet gevonden. En alle grootouders willen graag Sint vieren.
Je zei het net zelf al, bedenken wat jullie willen en dat doen ipv wat anderen willen ;).
Ik heb nog geen idee van hoe en wat met kerst... Wij hopen begin 2018 ook groter te gaan wonen, en ik wil dan in de eetkamer zo'n gigantisch grote eiken tafel O+. En met kerst alles "Amerikaans" over the top versierd, binnen en buiten. En dan komen ze gewoon maar allemaal bij ons. Het huis wat we op 't oog hebben heeft een dubbele Boretti oven, dus daar past vast een grote kalkoen in O+. Ik hou echt van visite en eters, en ze mogen dan ook blijven slapen, dan hebben we er hopelijk ruimte voor.
KuikenGuppy
pi_175029320
Wij hebben een soort van sinterklaasmusical op mijn werk van een uurtje in 1 van de collegezalen.
Daar gaan we wel naartoe.
Maar dat is verder niet met allerhande kadootjes voor de kinderen en bij Sint en Piet komen met een verhaaltje erbij.

Ik kijk wel enorm uit naar 5 december werken bij ons in het kinderziekenhuis O+
Met chaos van Sinterklaasbezoek gedurende de dagdienst die al druk zal zijn. En dan maar gokken welke arts dit jaar Sint is :')
  zondag 12 november 2017 @ 20:53:43 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175029570
Dat lijkt me super dankbaar ook Blue O+. Dat die kindjes even geen patiënt hoeven zijn maar gewoon als ieder ander kind van Sinterklaas kunnen genieten.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')