Nou wij wonen in een heel rustig dorp en op weg naar school hebben we maar 1 kruising, onderweg natuurlijk wel de mogelijkheid dat er autoverkeer voorbij komt en zeker rondom school, en zelfs bij mijn kleuter van bijna vijf zit ik er nog bovenop hoor. Hij fietst prima maar kan natuurlijk nog totaal niet anticiperen en ook snel remmen is geen gegeven. Vaak genoeg lukt het remmen wel snel, maar ik durf daar op deze leeftijd echt mn hand nog niet voor in het vuur te steken. Dus ik rij altijd tussen hem en de weg en bij de kruising laat ik hem ook op de stoep fietsen met mij als buffer tussen hem en de straat. Ik ben bijna continu aan het coachen tijdens onze fietstocht naar schoolquote:Op maandag 6 november 2017 15:14 schreef Jagärtrut het volgende:
maar vertrouwen jullie je peuters op de fiets ook? Ik vind zelfs T op z'n loopfietsje hier in de stad vaak best spannend. Hier zijn fietspaden dan ook vaak niet apart van de stoep (ja, met een witte streep, niet echt peuter proof). Hij weet ondertussen wel dat hij niet over die witte streep mag komen, maar als hij afgeleid is door een ambulance, gele auto, helicopter, rode auto of raceauto dan vertrouw ik niet dat hij de ene kant op kijkt en recht blijft fietsen...
Wat is een vestje met handvat?quote:Op maandag 6 november 2017 19:50 schreef AwayTL het volgende:
Coachend fietsen boks. Gelukkig zeurt V nog wel de hele weg dat hij moe is, eng vindt, insert overige smoesjes :’) . ‘Gewoon doortrappen... zijkant, zijkant.. NIET MIDDEN OP DE WEG STOPPEN OMDAT JE NIET MEER VERDER WILT FIETSEN!!!’
Het is zo gegroeid spees, gezien het feit dat V pas een maand of 2 kan fietsen zonder zijwieltjes en nog niet zelf kan opstappen had ik het ook nog niet aan zien komen. V moest over naar een grotere fiets, dus moest zijn kleine fiets symbolisch overdragen aan zn broertje. Broertje wilde er niet op met zijwielen. Moest zonder, nou oke prima. We hebben zo’n vestje met handvat (ideaal ding btw) en hij ging zitten, was stabiel, ging hard. Maar even loslaten en dat ging goed. Moet er wel naast blijven rennen want elk klein geluidje is nog alles omgooien in die richting.
Frans luistert met fietsen overigens heel goed. Wij wonen aan een drukke weg en ze weten dat er in het verkeer geen optie is om niet te doen wat ik zeg. In de stad met een loopfiets zou mij ook vervelend lijken, vooral het gebrek aan overzicht.
Sollicitatie, spannend Hupje!
Ik heb juist gelezen dat dit allemaal pas in de pubertijd komt, maar dan vooral het inzicht wat je nodig hebt in het verkeer.quote:Op maandag 6 november 2017 22:17 schreef Burdie het volgende:
Ik had eens ergens gehoord/gelezen dat de hersens van kinderen gemiddeld pas met 7 jaar voldoende ontwikkeld zijn om tegelijkertijd te kunnen opletten, te anticiperen en snel genoeg te reageren in het verkeer. Ik kan het nu alleen niet meer terug vinden, uiteraard.
Wat betreft tijd is beide dingen wel te doen. Kinderboekenmuseum een uurtje of 2 en je moet wel heel erg je best doen om 1,5u vol te maken in SeaLife.quote:Op dinsdag 7 november 2017 14:27 schreef exode het volgende:
Volgens mij zijn er best wel wat Den Haag peuter mama's hier toch?
Is het leuk om op 1 dag het Kinderboekenmuseum en Sealife te doen of is dat too much voor 1 dag? Ik wil zaterdag in ieder geval naar het Kinderboekenmuseum met B en rond 17:00 gaan eten bij Pier Zuid. Ik heb zo'n idee dat het museum niet een daguitje is maar meer iets voor een uur of 2. Klopt dat?
Ik wil wat leuks gaan doen met hem zaterdag en het wordt slecht weer. Zwemmen en binnenspeeltuinen zijn nog geen optie met zijn hechtingen.
Spuit11 waarschijnlijk, maar hier zijn de kleine vingerhandschoentjes van vorig jaar van de big bazar (euro of wat) de hit. Met allemaal verschillende kleurenquote:Op zondag 5 november 2017 13:44 schreef Crumpette het volgende:
Hee even een praktische vraag: wat voor handschoenen of wanten doen jullie je kind aan? Want ik heb wel lekker warme skiwanten voor W, maar daarmee heeft hij 0 grip op iets in de speeltuin natuurlijk dus die doet hij zsm uit. Maar hij begint nu ook te piepen over 'auw aan mij hand' buiten dus we moeten toch iets. Tips welkom!
Tip: je kind een vuistje laten maken, vuistje stukje in de handschoen laten steken en dan de vingertjes laten spreiden. Dan zitten 9 van de 10 vingers meteen goed.quote:Op woensdag 8 november 2017 07:17 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Spuit11 waarschijnlijk, maar hier zijn de kleine vingerhandschoentjes van vorig jaar van de big bazar (euro of wat) de hit. Met allemaal verschillende kleuren) maar ik heb ook grijze van de h&m dacht ik. Vingerhandschoenen zweer ik bij al is het een enorm gepriegel, maar we krijgen het steeds beter onder de knie en R. wil ze steeds aan. Voor de sneeuwwinter hebben we veel te grote ski handschoenen met vingers.
Ze meten het na bij de ingang, en als je kaartje niet klopt, kun je terug naar de kassa. Wij zaten goed, maar de mensen die voor ons zitten hadden de lengte van hun kind zo'n 10cm 'misgeschat' helaas.quote:Op donderdag 9 november 2017 07:25 schreef Hilmo het volgende:
Geniaal idee Burdie! Die gaan we uitproberen. Ik deed het al een beetje zo, maar had de tactiek nog niet helemaal onder de knie![]()
Geweldig van het fietsen Away! R. hadden we met drie op zijn veel te grote nieuwe 16 inch fiets. Ik verwacht dat hij met 4 pas op de grond kan, maar we hebben hem met helm er toen op gezet (ooit een helm voor kinderen gewonnen, dacht wat moet ik er mee, maar nu toch erg handig en fijn idee) en hij fietste uiteindelijk ook los. Zijwieltjes zitten er niet bij, we gaan straks gewoon meteen voor het echte werk. Loopfietsen en skelter gaat nu geweldig, dus de techniek heeft hij door.
De fiets staat nu eerst maar even te verstoffen, tot het weer beter weer wordt en hij iets zelfverzekerder is, want hij is nu vooral nog bang, nadat hij 1x enorm op zijn hoofd/helm viel. Hier gelukkig rustig genoeg om te oefenen op een zijpaadje en op de skelter gaat hij er ook altijd van door met de hond uitlaten. Wel gewoon de route en hij wacht wel steeds beter. We hebben reflecterende stickers gekocht voor 's avonds en fietslampjes aan zijn jas, hij is te zien dan.
Nou over twee weken is het zover, de 3 jaar afspraak bij het CB. Meten en wegenZo benieuwd. Voor plopsa hebben we kaarten van kleiner dan 1 meter gekocht, op hoop van zegen dat hij dat gaat redden. Geen idee hoe streng ze daarmee zijn als hij 102 cm zou zijn ofzo (in dec gaan we heen, dan komt maja de bij
). De 'verplichte' vragenlijst maar weer invullen, waar ze vervolgens niets mee doen denk ik (vorige keer niet)
Dat vond ik bij kleuter ook idd, gewoon een meter (!) kind! Suus haalt denk ik de 95 cm niet eensquote:Op donderdag 9 november 2017 21:55 schreef Stormqueen het volgende:
ben benieuwd Hilmo!
Mauw was precies 100 centimeter vorige week. Vond ik toch wel een ding
Verder was het vooral leuk om te zien hoe ontzettend eigenzinnig mijn kind eigenlijk is. En hoe fijn ons CB is
Hoe zag je bij het CB haar eigenzinnigheid? Ben wel benieuwd.quote:Op donderdag 9 november 2017 21:55 schreef Stormqueen het volgende:
ben benieuwd Hilmo!
Mauw was precies 100 centimeter vorige week. Vond ik toch wel een ding
Verder was het vooral leuk om te zien hoe ontzettend eigenzinnig mijn kind eigenlijk is. En hoe fijn ons CB is
omdat ze eerst drie keer totaal iets anders doet dan gevraagd wordt terwijl ze de vraag dondersgoed snapt. Maar dat vindt ze dan gewoon niet leuk. Ze moeten dan bijvoorbeeld een auto nabouwen van blokjes maar ze vindt auto's stom, dus bouwde ze een torenquote:Op vrijdag 10 november 2017 10:52 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Hoe zag je bij het CB haar eigenzinnigheid? Ben wel benieuwd..
Coevorden meet ook na, Koen moest van mijn rug af en voor de meetlat.quote:Op donderdag 9 november 2017 11:26 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dit was in Plopsaland De Panne trouwens, en ook bij Plopsa Indoor in Hasselt maten ze na, dus ik verwacht dat alle Plopsa parken hetzelfde beleid hebben?
Iig veel plezier, F en J vonden het geweldig leuk!
quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:42 schreef pinquit het volgende:
Hier ook alles drama. Gelukkig vroeg 't nest in weer, dus lekker een lange avond. Beetje jammer dat ik nu zo afgepeigerd ben dat ik er niet eens van geniet
Haha ja ik schoot net uit m'n slof omdat ik tijdens een potje quality time Rummikub met de oudste en mn lief niet de rust kreeg om me te concentreren op m'n stenen.quote:Op vrijdag 10 november 2017 20:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]herkenbaar wel
Ik viel net uit tegen mijn man omdat hij de televisie aan zette.
Laat me nou gvd even de stilte absorberen
Hahaha mijn kleuter vond dat voorgekauwde figuurtje gewoon niks. “Maar ik wil deze hier!”quote:Op vrijdag 10 november 2017 11:08 schreef Franny_G het volgende:
Ah mooi. Kijk, dat soort anekdotes houd ik van..
Ik herken het een beetje van de mini-loco. Daarbij doet I regelmatig expres dingen fout, omdat ze dat grappig vindt.
Ohja dat doet Melba ook jaquote:Op vrijdag 10 november 2017 11:08 schreef Franny_G het volgende:
Ah mooi. Kijk, dat soort anekdotes houd ik van..
Ik herken het een beetje van de mini-loco. Daarbij doet I regelmatig expres dingen fout, omdat ze dat grappig vindt.
In dit deel van de wijk zijn er een paar straten waar het wel gevierd wordtquote:Op zaterdag 11 november 2017 15:50 schreef SaskiaR het volgende:
Hier vieren ze helaas geen Sint Maarten, zo jammer!ben er zelf mee opgegroeid, was het hoogtepunt van het jaar!
N is de hele week ontzettend lief. Ze kan ineens ook weer veel beter praten, langere en moeilijkere zinnen, dat helpt vast. En zelf was ik de hele week ziek, en ze begreep heel goed dat ze daardoor extra lief moest zijn gelukkig![]()
Het is trouwens wel echt rot om ziek te zijn als je een peuter hebt zeg... Dat ze wil spelen terwijl je alleen maar op de bank wil zitten... En veel hulp inschakelen van man, ouders en extra kdv... Bwuh.
+1quote:Op zaterdag 11 november 2017 16:37 schreef twist02 het volgende:
Oké, ik ben normaal gesproken totaal niet van het "Help mijn kind wordt zo snel groot, stop de tijd", maar ik hees mijn peuter van 2,5 vandaag in een broek maat 104 en hij zit als gegoten. Net als d'r nieuwe schoenen in maat 26![]()
Verder gebruikt ze woorden als "trouwens" en "eigenlijk" in de juiste context
Joe Bird, enigzins wel!quote:Op zaterdag 11 november 2017 20:12 schreef Burdie het volgende:
Wat ik nog wilde vragen, is het herkenbaar voor kindjes die tegen de 4 lopen, om ineens heel moe te zijn? Kuiken is de laatste tijd zo moe dat we gewoon bijna niks kunnen doen buiten de 'gewone' dingen als psz, zwemmen en gastouder. Hij wil ook zo ontzettend graag 4 zijn en voelt zich heel groot. Hij is ook al bezig met lezen en schrijven, kan woorden spellen en is altijd aan het tellen, maar dat maakt hem dus heel moe. En om hem heen ziet hij steeds mee vriendjes die al wel 4 zijn en naar school mogen (en die hij dus ook moet missen op de psz) dus ergens snap ik het ook wel, maar ik vroeg me af of het herkenbaar is.
Maar je moet mijn Twixje ook helemaal niet opetenquote:Op zaterdag 11 november 2017 18:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hier wordt Sint Maarten zeker gevierd! I liep dit jaar voor het eerst (en ik was erbij![]()
![]()
). Thuis en tussen de huizen door zong hij uit volle borst, maar zodra er een voordeur openging was het gedaan met zingen.
.
. En ik wilde dat ik een foto had gemaakt van zijn gezicht toen hij een hap van een mini-Twix nam.
.
Beterschap! En die laatste zin.... de herkenning. Heel naar is dat.quote:Op zaterdag 11 november 2017 15:50 schreef SaskiaR het volgende:
Hier vieren ze helaas geen Sint Maarten, zo jammer!ben er zelf mee opgegroeid, was het hoogtepunt van het jaar!
N is de hele week ontzettend lief. Ze kan ineens ook weer veel beter praten, langere en moeilijkere zinnen, dat helpt vast. En zelf was ik de hele week ziek, en ze begreep heel goed dat ze daardoor extra lief moest zijn gelukkig![]()
Het is trouwens wel echt rot om ziek te zijn als je een peuter hebt zeg... Dat ze wil spelen terwijl je alleen maar op de bank wil zitten... En veel hulp inschakelen van man, ouders en extra kdv... Bwuh.
De dag zelf hebben we geen plannen, dus gewoon thuis. Het is op een goed kwartier rijden van ons huis, dus dat is geen probleem. Maar ik zie er nu al tegenop.quote:Op zaterdag 11 november 2017 20:56 schreef Hupje het volgende:
Malteser, bij ons zou het er van af hangen hoe hij de dag tot dan toe is doorgekomen, hoe ver weg het is en wat de plannen de dag erna zijn. Wij zijn twee dagen bij de opa's en oma's thuis en gaan vast wat laterdan bedtijd naar huis (half uurtje rijden), maar houden de ochtend erna vrij en 3e kerstdag een thuisdag.
Ik zou het, vooral als je er zelf tegenop ziet, aangrijpen als een mooi excuus om na het hoofdgerecht met Twix naar huis te gaan. "Het was heel gezellig, maar Twix moet echt naar bed dus ik neem hem mee. Veel plezier nog en geniet van het toetje!"quote:Op zaterdag 11 november 2017 21:00 schreef Malteser het volgende:
[..]
De dag zelf hebben we geen plannen, dus gewoon thuis. Het is op een goed kwartier rijden van ons huis, dus dat is geen probleem. Maar ik zie er nu al tegenop.
Ik geloof dat er 15 jaar geleden voor het laatst een kindje aan de deur heeft gestaan met Drie Koningen. Dus helaasquote:Op zaterdag 11 november 2017 22:29 schreef lunapuella het volgende:
MwC, ook geen Driekoningen bij jullie? Daar ben ik wel mee opgegroeid en is volgens mij erg vergelijkbaar met Sint Maarten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |