Wij doen die op mijn werk niet inderdaad. Dan moet ik de kinderen halverwege de dag ophalen van het kdv/bso, een uur met de trein en het is tegenwoordig heel massaal opgezet (meerdere werkmaatschappijen bij elkaar). Veel te druk, zelfs voor mij. Laat maar...quote:Op zondag 12 november 2017 14:11 schreef AwayTL het volgende:
Je kan het ook bij 1 van de 2 op het werk laten schieten he. Of bij beide overigens.
Jammer, anders had je ons kunnen spottenquote:Op zondag 12 november 2017 14:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij doen die op mijn werk niet inderdaad. Dan moet ik de kinderen halverwege de dag ophalen van het kdv/bso, een uur met de trein en het is tegenwoordig heel massaal opgezet (meerdere werkmaatschappijen bij elkaar). Veel te druk, zelfs voor mij. Laat maar...
Op het werk van vriend gaat het nog wel, al groeit dat bedrijf ook hard.
bepaalde dingen moetenquote:Op zondag 12 november 2017 18:04 schreef AwayTL het volgende:
Je wil meer rust maar je gaat wel overal heen?
Ik kan er echt geen wijs uit worden uit je post.
Dat jaquote:Op zondag 12 november 2017 18:04 schreef AwayTL het volgende:
Je wil meer rust maar je gaat wel overal heen?
Ik kan er echt geen wijs uit worden, uit je post.
Dat was wél leuk geweest ja! Het eerste jaar in het nieuwe pand ben ik wel geweest. A nog baby in de draagdoek. Maar ik voelde me zo verloren. De meeste mensen kende ik niet eens, I vond de clown helemaal niks. Daarna kwam vriend met de auto (hij werkt in de buurt van U) en hebben we een uur in de file gestaan om de stad uit te komen. Was niet echt het feestje waar ik op gehoopt had, zeg maar :’)quote:Op zondag 12 november 2017 17:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Jammer, anders had je ons kunnen spotten.
klinkt als Oracle feestjequote:Op zondag 12 november 2017 18:15 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat was wél leuk geweest ja! Het eerste jaar in het nieuwe pand ben ik wel geweest. A nog baby in de draagdoek. Maar ik voelde me zo verloren. De meeste mensen kende ik niet eens, I vond de clown helemaal niks. Daarna kwam vriend met de auto (hij werkt in de buurt van U) en hebben we een uur in de file gestaan om de stad uit te komen. Was niet echt het feestje waar ik op gehoopt had, zeg maar :’).
is oud werkgever van m'n man 😁quote:Op zondag 12 november 2017 18:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is wel een leverancier van ons.
In de fok!instellingen aanpassen dat je mobiel de smileys te zien krijgt bij het posten en daar dan voortaan dequote:Op zondag 12 november 2017 15:13 schreef AwayTL het volgende:)(Godfried Bomans, de iphone heeft het soort bovenhaakje aangepast. Iemand een oplossing?
).
ja die zit niet op mijn mobiel, krijg je er van als je een budget toestel kooptquote:Op zondag 12 november 2017 18:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag me al tijden af of jouw punt stuk is, goitske![]()
Maar ja, ach, decemberdrukte. Het zou toch voor niemand meer als een verrassing moeten komen
Ik begin gelukkig 4 december met mijn nieuwe baan dus dan heb ik het hopelijk te druk om me er echt druk om te maken. Het gebeurt namelijk toch wel en het komt ook altijd helemaal goed
Kun je niet zeggen Sint bij ons thuis en wil je komen en anders naar niet?quote:Op zondag 12 november 2017 19:02 schreef Malteser het volgende:
Hier ook gescheiden ouders dus 3x Sint en 3x Kerst. Dan ook nog Sint bij mijn Oma.
Dan hebben we ook nog 4 verjaardagen binnen onze eigen gezinnen tussen 23-12 en 1-1. Wat een feest.
Sint op het werk, op het kdv en bij de muziekvereniging skippen we. Dat wordt veel te veel.
Eigenlijk vind ik Sint een super leuk feest maar door alle verplichtingen, krijgt het langzaamaan een andere lading. Best jammer. En ik heb nog geen lef genoeg om voor onszelf te kiezen, wie weet komt dat nog ooit.
Nou dit. Sint vind ik echt een feest voor met het gezin.quote:Op zondag 12 november 2017 19:10 schreef Goitske het volgende:
[..]
Kun je niet zeggen Sint bij ons thuis en wil je komen en anders naar niet?
Mijn schoonouders komen waarschijnlijk bij ons, schoonzusjes vieren het met schoonfamilie
Dat zou een avond vol spanning opleveren vanwege de gescheiden exemplaren. Voor niemand echt leuk.quote:Op zondag 12 november 2017 19:10 schreef Goitske het volgende:
[..]
Kun je niet zeggen Sint bij ons thuis en wil je komen en anders naar niet?
Mijn schoonouders komen waarschijnlijk bij ons, schoonzusjes vieren het met schoonfamilie
ik was er al bang voorquote:Op zondag 12 november 2017 19:45 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat zou een avond vol spanning opleveren vanwege de gescheiden exemplaren. Voor niemand echt leuk.
Voor volgend jaar maar eens goed over nadenken wat WIJ willen. En kijken of we er dan naar durven handelen.
Sowieso regio Twente, waarschijnlijk gewoon Enschede, maar dan in een wijk met een wat dorpser karakter.quote:Op zondag 12 november 2017 19:03 schreef Malteser het volgende:
Spannend Selvaria! Willen jullie wel in de buurt blijven van waar jullie nu wonen?
Dit, maar dan met kerst. Meerdere jaren gezeur van de schoonouders gehad (J’s ouders zijn gescheiden en hertrouwd, dus hier ook 3 stel) en dat maar het bij voorbaat al zó a-relaxedquote:Op zondag 12 november 2017 19:02 schreef Malteser het volgende:
Eigenlijk vind ik Sint een super leuk feest maar door alle verplichtingen, krijgt het langzaamaan een andere lading. Best jammer. En ik heb nog geen lef genoeg om voor onszelf te kiezen, wie weet komt dat nog ooit.
Spannend maar ook heel leuk!!quote:Op zondag 12 november 2017 19:56 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Sowieso regio Twente, waarschijnlijk gewoon Enschede, maar dan in een wijk met een wat dorpser karakter.We wonen nu in een wijk heel dicht bij de stad en, ondanks dat het in ons stukje straat heel rustig is en we geen overlast hebben van wat dan ook, is dit niet een wijk waarin ik onze kinderen op wil zien groeien. Op zoek naar iets anders dus. Sowieso was het tijd voor een maatje groter.
Ja, precies dat. Mijn ouders gaan ondanks de scheiding wel weer redelijk samen maar ze zijn allebei hertrouwd en de combinatie van al deze mensen samen is een no-go als het gaat om gezelligheid.quote:Op zondag 12 november 2017 20:05 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Dit, maar dan met kerst. Meerdere jaren gezeur van de schoonouders gehad (J’s ouders zijn gescheiden en hertrouwd, dus hier ook 3 stel) en dat maar het bij voorbaat al zó a-relaxedMijn ouders zijn wel heel ontspannen en hechten niet persé aan De Feestdagen, en zijn daarmee ook meteen de fijnste om bij te zijn
De andere kant doet meestal moeilijk. Wij gaan weer ons best doen om onszelf bovenaan de wensenlijst te zetten.
We kijken natuurlijk al wel wat rond, maar hebben nog niks concreets op het oog. We wachten eerst even op wat de makelaar adviseert: eerst ons huis verkopen, toch alvast rondkijken, alvast wat kopen omdat ons huis toch wel snel zal verkopen, ik heb geen idee. Wat dat betreft was de vorige keer van huur naar koop toch wel wat makkelijker.quote:Op zondag 12 november 2017 20:30 schreef Mineola het volgende:
Selvaria wat spannend! Hebben jullie echt al huizen op het oog?
Nee, is ook zo. Maar wij hebben de oplossing nog niet gevonden. En alle grootouders willen graag Sint vieren.quote:Op zondag 12 november 2017 20:35 schreef Franny_G het volgende:
Sint op het werk is ook wel een beetje onzin, vind ik dan.. En drie keer Sint wegens gescheiden ouders ook. Dat is toch niet in belang van de kinderen om zo vaak zo hyper te raken van dat cadeautjes gebeuren?
Bij ons is het juist heel leuk, de V6 leerlingen van onze andere locatie organiseren elk jaar Pietengym voor de kindjes van 1 tot 12 (het merendeel dat komt is onder de 5), echt heel erg leuk.quote:Op zondag 12 november 2017 20:35 schreef Franny_G het volgende:
Sint op het werk is ook wel een beetje onzin, vind ik dan..
Je zei het net zelf al, bedenken wat jullie willen en dat doen ipv wat anderen willenquote:Op zondag 12 november 2017 20:36 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nee, is ook zo. Maar wij hebben de oplossing nog niet gevonden. En alle grootouders willen graag Sint vieren.
Dit doen wij met Thanksgivingquote:Op zondag 12 november 2017 20:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je zei het net zelf al, bedenken wat jullie willen en dat doen ipv wat anderen willen.
Ik heb nog geen idee van hoe en wat met kerst... Wij hopen begin 2018 ook groter te gaan wonen, en ik wil dan in de eetkamer zo'n gigantisch grote eiken tafel. En met kerst alles "Amerikaans" over the top versierd, binnen en buiten. En dan komen ze gewoon maar allemaal bij ons. Het huis wat we op 't oog hebben heeft een dubbele Boretti oven, dus daar past vast een grote kalkoen in
. Ik hou echt van visite en eters, en ze mogen dan ook blijven slapen, dan hebben we er hopelijk ruimte voor.
Precies dat wil ik ook, ik mocht vroeger ook kiezen wat ik wilde eten op mijn verjaardag. Maar het is al een probleem dat we haar verjaardag vieren omdat ze geen tijd heeft om alles te koken dus kerstavond is geen optie voor haar. Zelfde geldt voor dag na kerst.quote:Op zondag 12 november 2017 23:46 schreef FlyingFish het volgende:
Snoenk, kun je niet kerstavond bij je schoonmoeder gaan eten? Wij hebben hier de regel dat je op je verjaardag mag kiezen wat we eten, dus misschien dat in gaan voeren? Pannenkoeken voor de hele familie als kerstdiner vindt ze vast niet geslaagd
Niet passen? Als in niet in huis? Of niet aan tafel? Want bij mijn moeder + man passen we ook niet allemaal aan tafel (ze hebben samen 5 kinderen met allemaal aanhang en kleinkinderen) maar dan gooien we kussens en dekens op de grond en eten we gezellig rondom de salontafel en de open haard. Niet ideaal bij bepaalde gerechten of bijv. gourmetten en vast ook niet 'kerstig' zonder chique gedekte tafel maar wel heel gezellig en zo kan toch iedereen erbij zijn.quote:Op zondag 12 november 2017 23:46 schreef FlyingFish het volgende:
Spannend Selvaria! Succes met het vinden van jullie droomhuis!
Wat ben ik blij dat de gescheiden ouders van mijn man gewoon samen door 1 deur kunnen. Dat is 1 gezamenlijk kerstdiner waarbij schoonmoeder uitgebreid kookt en schoonvader alles betaalt en wij profiteren!
Alleen bij mijn ouders is het dit jaar wat problematisch. Wij wilden 2e kerstdag, maar dan komen zus (+ 3) en broer (+6) al en die waren eerder dus wij gaan waarschijnlijk niet erbij passen. Maar goed, kan het niet dan is het ook prima, mijn ouders vinden het gezellig als we komen, maar komen we niet ook prima en we zijn altijd welkom om te komen gourmetten!
Ach, wat zonde dan eigenlijk he. Dat ze dan niet eerst overleggen over wat handig is. Want ik neem aan dat ze juist graag wél jullie erbij hebben?quote:Op maandag 13 november 2017 08:27 schreef Ggirl het volgende:
Bij mijn schoonouders kwam de mededeling dat er om 19 uur gereserveerd was voor te eten bij zo'n veel te groot en veel te druk wokrestaurant. Daar dus gezegd dat we niet mee gaan want dit is gewoon geen acceptabele tijd met twee kindjes die om 20uur uiterlijk in bed liggen normaal.
Mijn fases gaan een beetje andersom.quote:Op maandag 13 november 2017 08:31 schreef Franny_G het volgende:
Gezellig, SQ!. Hoe was jij eronder? Als het zo enorm lang doorgaat, heb ik ook verschillende stadia die ik doorloop. Dus eerst nog rustig proberen de meltdown te keren. Lukt niet. Dan maar even laten uitrazen. Duurt wel heel lang. Dan begrip tonen en iets van een gesprekje. Nog steeds zelf wel rustig, maar al iets minder relaxed. Tot: "En nu is het afgelopen!". Tot een lichtelijk wanhopig gevoel. "Ik wil gewoon dat je nu stopt met krijsen alsjeblieft?" Tot, wat ook wel eens voorkomt, ik zelf maar mee ga schreeuwen uit onmacht. Of haar al schoppend en slaand maar naar haar kamer breng, zodat ik even rustig tot tien kan tellen twee verdiepingen lager.
Leuk hoor, moeder zijn..
Maar, er gloort wat licht aan de horizon: de afgelopen weken is het minder heftig. I is de peuterpuberteit wellicht wat voorbij..
Voedsel. Of slaap. 1 van de 2 is altijd een magische oplossing in deze gevallen. Maar vooral: tijd. Want als ze middenin zo'n episode zit gaat ze natuurlijk echt niet eten of slapen. Maar uiteindelijk is ze ZO moe van zichzelf dat ze dat toch wel gaat doen.quote:Op maandag 13 november 2017 08:40 schreef Malteser het volgende:
Oh SQ, dat is nog eens een start van de dag/week. Wat zorgde ervoor dat het toch stopte?
Twix is een ochtendpoeper. Wij zingen dan altijd: "begin de dag met een poepje, begin de dag met een lach, wat wie vrolijk poept in de morgen, die lacht...." Afijn, je snapt het.
Meltdown past ook in de melodie.
quote:Op maandag 13 november 2017 09:35 schreef Razztwizzle het volgende:
Maar is gourmetten met kinderen ineens wel leuk dan? We hebben al jaren zo’n ding in de berging staan maar ik vind het zo stinken en ik denk dat de kinderen toch weer binnen 5 minuten van tafel willen om te sp..
Oh wacht.
Ja ik zie je punt wel.
Nou, dat dus. We gaan nooit uit eten met Kerst en net nu wij een peuter van 2 hebben, werd er bedacht dat het leuk is om eens uit te gaan eten.... Puik plan ja, bedankt. We hopen er het beste van en nemen voor crisissituaties de iPad meequote:Op maandag 13 november 2017 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
Een wokrestaurant is soberso al mijn ergste nachtmerrie, laat staan met kerst![]()
En echt, uit eten met kerst en kleine kinderen, wie bedenkt dat!! Sure, er zullen in Nederland ongetwijfeld zo'n 1422 kinderen leven die dat prima kunnen handelen, maar over het algemeen is de aandachtsspanne aan tafel toch wel maximaal een half uur lijkt me.
Mijn schoonouders gaan altijd tiengangen dineren bij de Treeswijkhoeve met kerst. Maar daar doen wij dus tot en met 2032 gegarandeerd niet meer aan meeDat geeft ook niks. Eerst kookte mijn moeder altijd zeven gangen op eerste kerstdag maar nu zij er niet meer is hebben we besloten dat ook dié traditie maar even op de schop moet. Dus nu gaan we gourmetten. Twee avonden achter elkaar. Wat eerst mijn grootste allergie is, blijkt nu toch wel een uitkomst. Ik heb sinds ik daadwerkelijk kinderen heb ook wel afgeleerd om te zeggen dat ik iets echt noooooit zal doen, want tot nu toe heb ik al die dingen inmiddels gewoon gedaan
Oeh, sneeuw!quote:Op maandag 13 november 2017 11:08 schreef exode het volgende:
Oh en met Oud en Nieuw zitten wij in Noorwegen![]()
![]()
Lekker met zijn 3tjes in de sneeuw
![]()
Ik vind Kerst vieren met families erg gezellig eerlijk gezegd maar dat geregel en geplan vooraf zo vervelend. Is altijd best een gedoe met een schoonzus in de zorg, een zus in de zorg en een zwager in de horeca.
Malteser, ze is nu 4,5 week zwanger dus nog erg pril. Maandag echo bij het AMC en als die goed is, zien we het ziekenhuis voorlopig niet meer. Dan kunnen we 'gewoon' inschrijven bij een verloskundige praktijk.
Test was ook 2 weken geleden hoor...quote:Op maandag 13 november 2017 11:39 schreef Malteser het volgende:
[..]
Oeh, sneeuw!
En 4,5 week is inderdaad pril, dacht dat ze al wat verder was. Voor mijn gevoel testten jullie twee weken geleden al. Maar met een peuter van 2, een baby in mijn buik en een sonde in mijn hoofd is mijn geheugen niet meer wat het geweest is.
Ja er moeten 2 weken bij toch? Ok, dan is ze 6,5 weekquote:Op maandag 13 november 2017 11:48 schreef Stormqueen het volgende:
Exode, reken jij vanaf de dag van inseminatie dan? Dat is verkeerd he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat leuk een nieuw huis! Wanneer gaan jullie over en is het een beetje in de buurt?
En Burdie ook al Borettiverhuisplannen, leuk! Waar willen jullie heen, ook in de buurt? Klinkt goed in elk geval, ruimte voor een kalkoen!![]()
FF en Malteser, wat klinkt dat gezellig met jullie families, zoveel kinderen en kleinkinderenBeetje proppen en kindertjes apart aan tafel en zo, dat is mijn droombeeld (en mijn kerst van vroeger toen ik zelf een kleinkind was). Geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat je alle gescheiden ouders toch best spannend vindt zo bij elkaar. Dat zou ik zelf hebben denk ik.
Exode spannende dagen voor jullie! En je Laplandplan is top natuurlijk, dat lijkt me fantastisch! En alweer twee weken preggowinst. Schiet lekker op zo
Dit ja. Het lijken meestal wel goede bedoelingen overal, maar wat zonde dat het er toch vaak op uitdraait dat mensen maar niet gaan, of in duizend bochten gewrongen erbij zitten. Met kleine kinderen pas om 19 uur zeven gangen gaan eten in een restaurant, dat is toch totaal niet ontspannen? En dan de onderkoelde ergernis dat kinderen niet eten, niet blijven zitten of achter speelgoed/een tablet zitten. Het lijkt soms wel alsof men totaal vergeten is hoe het vroeger ging toen ze zelf kleine kinderen hadden. En het geregel idd. Hier zijn wij ook de enigen met een kantoorbaan en dus altijd feestdagen vrij. Gelukkig lukt het uiteindelijk altijd wel iedereen bij een te krijgen.quote:Op maandag 13 november 2017 10:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind het zo jammer dat voor zoveel van jullie deze tijd van het jaar in het teken staat van familiegedoe en aan andermans wensen moeten voldoen..
Franny, jouw kerstfamiliemiddag klinkt als een topinvulling waar iedereen mee kan instemmen (ok, alleen matig misschien met middagdutjes). En ook dat je ouders dan daarna ergens in kleinere samenstelling rustig kunnen eten. Goed geregeld! Ik ga dit onthouden voor onszelf.
DaD, hoe gaat het nu met je? Ik las ergens dat je fysiek nog niet helemaal top bent. Hopelijk ben je snel weer wat mobieler en is je kerstplan prima haalbaar.
Kris wat sta je er heerlijk nuchter in. Fijn dat het allemaal zo geregeld kan worden! Dat je met kerst je eigen levende kerststal bent. Op de bank Maria-met-kind terwijl je kerstengeltje lieflijk met de little people kerststal aan je voeten speelt.![]()
En respect voor de peutermeltdownWauw. Volhardend zeg! En ook respect voor de oplossing. Lachend met koffie
Ik ben meestal meer zoals Franny. Trial en error, rustig het lijstje aflopen wat deze keer werkt.
Gefeliciteerd met je nieuwe baan trouwens Sq, goed gedaan! Wat ga je doen? Ander bedrijf ook?
[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 13-11-2017 12:13:43 ]
Haha, ik dacht al. Dan heeft ze bij 2,5 week positief getest, zeg maar een paar dagen na haar eisprong. Maar het is +2 weken inderdaadquote:Op maandag 13 november 2017 11:50 schreef exode het volgende:
[..]
Ja er moeten 2 weken bij toch? Ok, dan is ze 6,5 weekFuck 2 weken minder om me voor te bereiden.
ik vat alle feestdagentroubles maar even gemakshalve samen in een worst case scenarioquote:Op maandag 13 november 2017 12:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mineola, niet overdrijven hoor..
Wat goed!quote:Met mij gaat het steeds beter! Ik ben zaterdag en dan gisteren naar beneden geweest (voor het eerst in ruim twee weken weer gewoon aan tafel gegeten met mijn mannen). Ik kan zelf in en uit bed en vanochtend heb ik zelfs anderhalf uur rondgelopen hier boven (met krukken, soms kan ik een paar stapjes zonder) en gezeten. Daarna moet ik dan wel echt weer liggen en bijkomen, maar als je bedenkt hoe ik er twee weken geleden nog bij lag, is dit echt al een godswonder.
I heeft, begrijpelijkerwijs, wel moeite met de situatie. Hij is erg bezig met controle willen over de kleinste dingen en hij zegt heel vaak dat hij me mist.. Ik ben er wel, maar toch ook niet. Alsof het krijgen van een zusje niet al genoeg is om je wereldje op zijn kop te zetten.
Aan tafel past het al minimaal tien jaar niet meer, maar zelfs de deur die uit de sponning werd gehaald om als extra tafel te dienen is niet meer genoeg (ondanks dat m'n zus met 4 kinderen al jaren komt brunchen ipv dineren). En nu past het dus ook echt niet meer zonder een mega verbouwing van de kleine huiskamer en ook dat is onhandig met vier jonge peuters en twee baby's. Voor Pasen hebben we dan ook een zaaltje gehuurd, maar voor een kerstdiner is dat toch wat minder. Maar m'n ouders zijn gepensioneerd dus kunnen rustig over een oplossing nadenken en anders slaan we dit jaar over, ook prima!quote:Op maandag 13 november 2017 08:07 schreef Malteser het volgende:
[..]
Niet passen? Als in niet in huis? Of niet aan tafel? Want bij mijn moeder + man passen we ook niet allemaal aan tafel (ze hebben samen 5 kinderen met allemaal aanhang en kleinkinderen) maar dan gooien we kussens en dekens op de grond en eten we gezellig rondom de salontafel en de open haard. Niet ideaal bij bepaalde gerechten of bijv. gourmetten en vast ook niet 'kerstig' zonder chique gedekte tafel maar wel heel gezellig en zo kan toch iedereen erbij zijn.
Kan ze niet op kerstavond bij jullie komen eten, dan zijn jullie 1e kerstdag lekker thuis en 2e kerstdag met je moeder. Of dat je schoonmoeder samen met je moeder bij jullie komt eten op kerstavond of tweede kerstdag...?quote:Op maandag 13 november 2017 07:14 schreef snoenk het volgende:
Maar het is al een probleem dat we haar verjaardag vieren omdat ze geen tijd heeft om alles te koken dus kerstavond is geen optie voor haar.
Wij doen als we met zo'n grote groep zijn altijd de kindjes apart aan een 'kindertafel'. Die zijn toch binnen no-time klaar, en gaan daarna buitenspelen/kleuren/verstoppertje spelen etc. en zitten toch niet te wachten op het hele opzitten-pootjesgeven, kunnen de volwassenen ook nog eens met elkaar praten.quote:Op maandag 13 november 2017 08:07 schreef Malteser het volgende:
Niet passen? Als in niet in huis? Of niet aan tafel? Want bij mijn moeder + man passen we ook niet allemaal aan tafel (ze hebben samen 5 kinderen met allemaal aanhang en kleinkinderen) maar dan gooien we kussens en dekens op de grond en eten we gezellig rondom de salontafel en de open haard. Niet ideaal bij bepaalde gerechten of bijv. gourmetten en vast ook niet 'kerstig' zonder chique gedekte tafel maar wel heel gezellig en zo kan toch iedereen erbij zijn.
Theateracademie voor Mauwquote:Op maandag 13 november 2017 08:11 schreef Stormqueen het volgende:
Selvaria, wat spannend!!
Wij hebben op deze mooie maandagochtend de moeder aller meltdowns al achter de rug. Het ging 50 minuten onafgebroken door. Hyperventilerend krijsen, 65345 dramatische knieworpen, het alles in 1 pakket zeg maarik heb echt bewondering voor het gevoel voor drama en het doorzettingsvermogen. Als ze dat weet te behouden kan ze het ver gaan schoppen.
Famous last wordsquote:Op maandag 13 november 2017 08:31 schreef Franny_G het volgende:
Maar, er gloort wat licht aan de horizon: de afgelopen weken is het minder heftig. I is de peuterpuberteit wellicht wat voorbij..
quote:Op maandag 13 november 2017 09:35 schreef Razztwizzle het volgende:
Maar is gourmetten met kinderen ineens wel leuk dan? We hebben al jaren zo’n ding in de berging staan maar ik vind het zo stinken en ik denk dat de kinderen toch weer binnen 5 minuten van tafel willen om te sp..
Oh wacht.
Ja ik zie je punt wel.
Ja, en ik hoop zooooo dat het nog te koop is als wij willen gaan kopen... (we willen eerst ons eigen huis verkoopklaar hebben, en dat is biiiiiiiiiiijna het geval!quote:Op maandag 13 november 2017 09:52 schreef exode het volgende:
En Burdie jullie hebben een ander huis op het oog?
Zo doe ik het idd ook. En ook het hele 'wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe' slaan wij over. Ik ben alleen een beetje bang dat schoonpa dat nog wel extra gaat benadrukken, dus ik stuur manlief nog even vooraf die kant op voor een gesprekje daaroverquote:Op maandag 13 november 2017 14:35 schreef Stormqueen het volgende:
ik skip gewoon de racistische liedjes Hilmo.
De meest intrigerende vind ik nog wel deze passage uit "Daar wordt aan de deur geklopt": Ook al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |