abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:16:35 #1
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174862479

Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
pi_174862504
Wat ik bedoel is dat mijn analyse omtrent iemand zijn mentale toestand niet relevant is. Ben namelijk geen psycholoog of neurowetenschapper.
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:19:40 #3
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174862530
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:18 schreef Rangono het volgende:
Wat ik bedoel is dat mijn analyse omtrent iemand zijn mentale toestand niet relevant is. Ben namelijk geen psycholoog of neurowetenschapper.
Ow. Ik stel ook geen diagnose. Ik constateer alleen dat zijn reactie past in het beeld wat ik van hem heb.
pi_174862548
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:19 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ow. Ik stel ook geen diagnose. Ik constateer alleen dat zijn reactie past in het beeld wat ik van hem heb.
Dat kan. Ik persoonlijk ken ik geen enkele politicus dat niet een tikkeltje vol van zichzelf is.
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:24:42 #5
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174862611
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:20 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dat kan. Ik persoonlijk ken ik geen enkele politicus dat niet een tikkeltje vol van zichzelf is.
Nee, maar een onderscheid tussen 1 tikkeltje en meerdere tikkeltjes durf ik wel te maken.

Wat overigens ook totaal irrelevant is voor de beoordeling van iemands ideologie. Voor een uiteindelijke keuze bij de verkiezingen wel, maar dat gaat in dit geval sowieso niet spelen.
pi_174862692
Lekker je tijd steken in een referendum dat genegeerd wordt en vervolgens geen enkel serieus beleid ontwikkelen. Echte academicus die Baudet, zelfs de regenten van de PvdA stonden niet zo ver van de realiteit af.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_174862733
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:24 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nee, maar een onderscheid tussen 1 tikkeltje en meerdere tikkeltjes durf ik wel te maken.

Wat overigens ook totaal irrelevant is voor de beoordeling van iemands ideologie. Voor een uiteindelijke keuze bij de verkiezingen wel, maar dat gaat in dit geval sowieso niet spelen.
Tja, met ongeveer alles niet eens :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 13:31:53 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174862738
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:29 schreef Abschirmdienst het volgende:
Lekker je tijd steken in een referendum dat genegeerd wordt en vervolgens geen enkel serieus beleid ontwikkelen. Echte academicus die Baudet, zelfs de regenten van de PvdA stonden niet zo ver van de realiteit af.
Beleid ontwikkelen? Er zijn maar 3 partijen die dat kunnen doen. Wat verwacht je anders van een partij met 2 zetels dan hun campagne voortzetten?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:32:05 #9
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174862742
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:29 schreef Abschirmdienst het volgende:
Hoho, vergeet de integratiewet van afgelopen Februari niet....
pi_174862766
Ik vind die narcistische trekjes niet zo'n probleem. De zelfverheerlijkende uitspraken gaan meestal gepaard met een 'typisch' lachje. Er zit wel iets van zelfspot in volgens mij.
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:34:45 #11
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174862787
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:31 schreef Rangono het volgende:

[..]

Tja, met ongeveer alles niet eens :)
Jij, of ik? Ik ben het met behoorlijk wat eens, in ieder geval.

Ik ben alleen 100% tegen referenda zoals Baudet die wel wil. En ik snap zijn voorliefde daarvoor ook totaal niet, past helemaal niet in zijn verdere visie. Alleen vanuit zijn populistische invalshoek snap ik het, maar dan is het een praktische keuze en geen ideologische.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 13:35:17 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174862798
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:33 schreef LelijKnap het volgende:
Ik vind die narcistische trekjes niet zo'n probleem. De zelfverheerlijkende uitspraken gaan meestal gepaard met een 'typisch' lachje. Er zit wel iets van zelfspot in volgens mij.
Probleem is dat nuance in de hedendaagse maatschappij ver te zoeken is. Elke uitspraak die ook maar iets naar de extreme kant neigt wordt ook meteen in die hoek gegooid zonder enig idee van context of motivatie te hebben.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174862806
quote:
Inderdaad, hij moet zich het debat in de kamer gewoon eigen gaan maken en een Dijkhoff dan met zijn eigen wapens bestrijden.
Klopt. Wat meer ervaring is wel goed. Overigens heeft hij ook erg goede debatten neergezet. Dijkhoff was m hier gewoon te slim af inderdaad. Een beetje ervaring zal m vast beter maken. Dat laatste liever niet, gewoon op de inhoud debatteren.
pi_174862811
Ach man o man, wat een armoe. Heb je wel eens goed naar de kop van Pechtold gekeken als die weer eens spreekt? als we dan toch aan amateurpsychologie gaan doen en iemand moeten bestempelen als narcistisch.....
pi_174862817
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:34 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik ben alleen 100% tegen referenda zoals Baudet die wel wil. En ik snap zijn voorliefde daarvoor ook totaal niet, past helemaal niet in zijn verdere visie. Alleen vanuit zijn populistische invalshoek snap ik het, maar dan is het een praktische keuze en geen ideologische.
Ik ben voor raadgevend referenda, tegen bindende referenda.
pi_174862840
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Probleem is dat nuance in de hedendaagse maatschappij ver te zoeken is. Elke uitspraak die ook maar iets naar de extreme kant neigt wordt ook meteen in die hoek gegooid zonder enig idee van context of motivatie te hebben.
Veel wordt erg autistisch opgevat idd. Zo'n uitspraak wordt dan naakt, los van omstandigheden, vorm, stemhoogte, etc, overgenomen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 13:39:01 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174862852
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:34 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hij is tegen het leger mensen in nette kleding dat, omdat ze leuk kunnen debatteren, het land mogen besturen. Dit betekent dat de uitvoerende macht gewoon niet aan de partijen gekoppeld moet zijn en dat het volk de politici op hun plek moet kunnen zetten als ze weer eens kiezersbedrog plegen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:42:17 #18
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174862894
quote:

Nou..

Weinig zelfspot in dit fragmentje toch wel.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:43:27 #19
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174862913
quote:
Dat is geen zelfspot maar zelfvoldaanheid.

Daarbij leert een intelligente narcist op een gegeven moment hoe hij bescheidenheid veinst, maar zal de slimme kijker er wel doorheen prikken.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:44:05 #20
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174862919
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:36 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ik ben voor raadgevend referenda, tegen bindende referenda.
Ze hebben hetzelfde doel en dezelfde beperkingen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hij is tegen het leger mensen in nette kleding dat, omdat ze leuk kunnen debatteren, het land mogen besturen. Dit betekent dat de uitvoerende macht gewoon niet aan de partijen gekoppeld moet zijn en dat het volk de politici op hun plek moet kunnen zetten als ze weer eens kiezersbedrog plegen.
Het probleem is dat iets als 'kiezersbedrog' benoemen, puur populisme is. Er is geen sprake van kiezersbedrog, er is sprake van een partijenstelsel waarin coalities gevormd moeten worden.

Referenda zijn voer voor populisten en zijn een gevaar voor het algemeen belang (hoe tegenstrijdig dat ook lijkt) en de afwegingen die een regering maakt in hun regeerakkoord.

Een regering moet een referendum kunnen uitschrijven. Misschien moet je elke regering wel verplichten om dat een x aantal keer te doen, dat in elk regeerakkoord minimaal 3 referenda momenten moeten zitten.

Maar niet de burger laten bepalen op welk moment en welk onderwerp, dat slaat nergens op. Zeker niet als je er vervolgens niets mee hoeft.
pi_174862940
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:42 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nou..

Waarom wordt dat (eerste) fragmentje niet in beeld getoond maar ontbloot uitgetypt? Waar is z'n gezichtsuitdrukking? Wat werd ervoor gezegd, wat volgde erna?
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:48:40 #22
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174862984
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom wordt dat (eerste) fragmentje niet in beeld getoond maar ontbloot uitgetypt? Waar is z'n gezichtsuitdrukking? Wat werd ervoor gezegd, wat volgde erna?
Beetje lastig want radio. En dan is het ook helemaal niet relevant meer wat z'n gezichtsuitdrukking op dat moment is, toch? Ik hoor geen greintje zelfspot in zijn stem in ieder geval.
pi_174863004
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:42 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nou..

Weer dit objectieve fragment? Dat is al de 10e keer
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:51:42 #24
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174863032
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Weer dit objectieve fragment? Dat is al de 10e keer
Stelt toch vrij goed wat er allemaal mis is met Baudet in mijn ogen.
pi_174863037
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klopt. Wat meer ervaring is wel goed. Overigens heeft hij ook erg goede debatten neergezet. Dijkhoff was m hier gewoon te slim af inderdaad. Een beetje ervaring zal m vast beter maken. Dat laatste liever niet, gewoon op de inhoud debatteren.
Als populist heeft hij die retorica en verkleedpartijtjes natuurlijk wel nodig.
pi_174863042
Raadgevend en bindend referenda op een lijn zetten is nogal dom. Het heeft hele andere consequenties.

Mensen deels laten meebeslissen is belangrijk, vooral voor de transpiratie van onze democratie. Maar ik denk dat het onverstandig is om er een wil = wet ding van te maken (wat bij bindende referenda wel het gevolg is).
pi_174863045
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:43 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Dat is geen zelfspot maar zelfvoldaanheid.

Daarbij leert een intelligente narcist op een gegeven moment hoe hij bescheidenheid veinst, maar zal de slimme kijker er wel doorheen prikken.
Exact! De slimme kijker herkent het bij bv een Hillary of Pechtold. Bij Baudet ligt het er te dik bovenop. Dat maakt 'm eerder aandoenlijk dan kwalijk (of gevaarlijk). Je kan zelfvoldaan zijn met zelfspot. Dat sluit elkaar niet uit. Jij gaat er vanuit dat het een gebrek is aan intelligentie, maar ik zie het als een teken van authenticiteit en oprechtheid - de afwezigheid van manipulatieve en machiavellistische karaktereigenschappen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 13:54:52 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174863075
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:44 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ze hebben hetzelfde doel en dezelfde beperkingen.

[..]

Het probleem is dat iets als 'kiezersbedrog' benoemen, puur populisme is. Er is geen sprake van kiezersbedrog, er is sprake van een partijenstelsel waarin coalities gevormd moeten worden.
Ik het natuurlijk niet over zaken die in de coalitie niet konden, maar over zaken die gewoon gedropt worden omdat x. Partijen die campagne voeren voor een bepaald onderwerp, maar op een één of ander congres voor de partij-eliten dat onderwerp afschiet. Echt kiezersbedrog, niet het water bij de wijn.

quote:
Referenda zijn voer voor populisten en zijn een gevaar voor het algemeen belang (hoe tegenstrijdig dat ook lijkt) en de afwegingen die een regering maakt in hun regeerakkoord.

Een regering moet een referendum kunnen uitschrijven. Misschien moet je elke regering wel verplichten om dat een x aantal keer te doen, dat in elk regeerakkoord minimaal 3 referenda momenten moeten zitten.

Maar niet de burger laten bepalen op welk moment en welk onderwerp, dat slaat nergens op. Zeker niet als je er vervolgens niets mee hoeft.
Dan kan je beter helemaal geen referendum meer doen. Het is een middel van het volk om de politiek even op hun plek te zetten.

En niet alles waar je het niet mee eens bent is automatisch populisme. Als Baudet dat idee van een landsbestuur heeft, dan is dat zo omdat hij dat het beste vindt. Het sluit ook perfect aan bij de andere standpunten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174863142
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:48 schreef Euribob het volgende:

[..]

Beetje lastig want radio. En dan is het ook helemaal niet relevant meer wat z'n gezichtsuitdrukking op dat moment is, toch? Ik hoor geen greintje zelfspot in zijn stem in ieder geval.
Ik kan me nog een ander radiofragment herinneren waarin ie iets soortgelijks zei. Het kan ook onderdeel van de humor zijn om zoiets 'op serieuze' of monotone te zeggen. Dat het (deels) grappend bedoelt is (want natuurlijk, zit er iets gemeend in) zou je in die gevallen kunnen opmerken aan pretoogjes, of een lachje of nuance achteraf.
pi_174863267
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:54 schreef Nattekat het volgende:
Het is een middel van het volk om de politiek even op hun plek te zetten.
Dat is de essentie van populisme.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 14:10:40 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174863298
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:08 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is de essentie van populisme.
De politiek zit er per definitie voor het volk. Als dat niet meer het geval is, heeft het volk het volste recht om dat te doen. Alles onder de noemer populisme schuiven is ook weer simpel, weerleg het gewoon met argumenten.

Straks is protesteren zoals de basisschoolleraren deden ook populisme.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 4 november 2017 @ 14:11:33 #32
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174863313
quote:

[..]

Ik het natuurlijk niet over zaken die in de coalitie niet konden, maar over zaken die gewoon gedropt worden omdat x. Partijen die campagne voeren voor een bepaald onderwerp, maar op een één of ander congres voor de partij-eliten dat onderwerp afschiet. Echt kiezersbedrog, niet het water bij de wijn.

Nou ja, ik heb het niet zo op die 'partij-elite' complotklets. Ik vind dat ook een zwak punt van Baudets verhaal. Ik ben ook benieuwd naar echte voorbeelden van kiezersbedrog op dit vlak. Ik denk dat het allemaal nogal meevalt namelijk.

quote:
Dan kan je beter helemaal geen referendum meer doen. Het is een middel van het volk om de politiek even op hun plek te zetten.
Mee eens, beter van niet. Het moet over inhoud gaan en dat gaan referenda feitelijk nooit. Het zijn populariteitsstrijdjes tussen de zittende regering en de populistische kant van de oppositie.

quote:
En niet alles waar je het niet mee eens bent is automatisch populisme. Als Baudet dat idee van een landsbestuur heeft, dan is dat zo omdat hij dat het beste vindt. Het sluit ook perfect aan bij de andere standpunten.
Nee, dat sluit het niet. Het is een losse flodder waarvan hij weet dat hij daar nu mee kan scoren. Zodra hij aan de macht komt is het het eerste wat hij laat vallen, net zoals D66. Roepen om referenda en meer directe democratie is puur iets van oppositiepartijen, dat heeft niets met een visie op landsbestuur te maken, maar alles met je positie ten opzichte van de macht.

Referenda, correctief of raadgevend, hebben als doel dat het beleid aangepast moet kunnen worden. Maar beleid staat nooit op zich, dat is onderdeel van meerdere wetten, aanpalende besluiten en ook internationale afspraken. En als je dan weet dat ze ook nog eens niet over de inhoud gaan, dan heb je consequent conflicten met de regering over onderwerpen waarvan je je maar af moet vragen of de burger ze wel echt interessant vindt.

Het argument dat je het bestuur er transparanter mee maakt is pure onzin en daarvoor hoef je echt alleen maar naar de laatste referenda in Nederland en Groot-Brittanie te kijken. Het gaat nooit over de inhoud.

Wat je wel zou kunnen doen, is tijdens de verkiezings en formatieperiode aan de burger vragen op welke punten zijn nu echt vinden dat er bepaalde besluiten worden genomen. Dan kan daar in de rest van het beleid ook rekening mee worden gehouden en ziet de burger ook direct resultaat van zijn inbreng in de formatie.
pi_174863401
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:10 schreef Nattekat het volgende:
De politiek zit er per definitie voor het volk. Als dat niet meer het geval is, heeft het volk het volste recht om dat te doen. Alles onder de noemer populisme schuiven is ook weer simpel, weerleg het gewoon met argumenten.
Ik heb niets te weerleggen, ik stel alleen dat de door jou geschetste tegenstelling tussen "het volk" en "de politiek" en de mogelijkheid van die eerste om de laatste "op zijn plek te zetten" zo'n beetje de kerndefinitie van populisme is.

Overigens is daar verder niet zo bijzonder veel mis mee. Jij schiet nogal in de stress als dat woord valt, omdat het een negatieve connotatie heeft - en 99.999 c.s. maken daar dankbaar gebruik van, het is net alsof je een kwartje in de jukebox gooit.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_174863508
quote:

[..]

De politiek is er voor meer dan het volk, het is er ook voor de toekomst. Soms moet het volk dus dingen laten of toestaan om een goede toekomst voor anderen achter te laten. Juist populisten vergeten dat vaak en proberen alleen tot de volgende verkiezingen het volk tevreden te stellen, referenda zijn daardoor soms ook een slecht instrument, de korte termijn winsten voor het volk kunnen eenvoudig de toekomst schaden.
pi_174863510
quote:
Dat is niet het idee achter referenda.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 4 november 2017 @ 14:33:19 #36
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174863584
quote:

[..]

De politiek zit er inderdaad voor het volk, maar dat is niet hetzelfde als dat ze ieder individueel standpunt waar toevallig een meerderheid van de bevolking voorstander van is, ook zouden moeten uitvoeren.
Allereerst is democratie niet bedoeld om een meerderheid een minderheid te laten onderdrukken, terwijl dat waarschijnlijk wel is wat er gebeurt als je een referendum houdt over een moskeeverbod.
En ten tweede moet er uiteindelijk ook nog zoiets ontstaan als coherent beleid. Dat bijt nogal met het bestaan van referenda.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 14:35:57 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174863618
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De politiek is er voor meer dan het volk, het is er ook voor de toekomst. Soms moet het volk dus dingen laten of toestaan om een goede toekomst voor anderen achter te laten. Juist populisten vergeten dat vaak en proberen alleen tot de volgende verkiezingen het volk tevreden te stellen, referenda zijn daardoor soms ook een slecht instrument, de korte termijn winsten voor het volk kunnen eenvoudig de toekomst schaden.
Dan zorg je er als politiek voor dat het volk voldoende wordt ingelicht om een goede keus te maken. Dat bereik je ook met referenda. Ik heb echter de politiek niets dan domme dooddoeners horen roepen, ze hebben zelfs de sleepwet hernoemd naar antiterreurwet. Dat getuigd van nul respect voor het volk en een flinke dosis arrogantie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174863638
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:51 schreef Euribob het volgende:

[..]

Stelt toch vrij goed wat er allemaal mis is met Baudet in mijn ogen.
Ik vind het overigens wel een vrij matig filmpje, er wordt zoveel op door geinterpreteerd dat de boodschap een beetje aan kracht verliest. Wat Baudet zegt is al apart genoeg, blijf daar bij ipv al binnen 10 minuten met WW2 op de proppen te komen.
pi_174863855
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

als politiek
Wie precies?
pi_174864135
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:59 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik kan me nog een ander radiofragment herinneren waarin ie iets soortgelijks zei. Het kan ook onderdeel van de humor zijn om zoiets 'op serieuze' of monotone te zeggen. Dat het (deels) grappend bedoelt is (want natuurlijk, zit er iets gemeend in) zou je in die gevallen kunnen opmerken aan pretoogjes, of een lachje of nuance achteraf.
Het is de wil om een beetje te rellen. Normaliter zou ik dat als puberaal bestempelen, maar de Nederlandse politiek is zodanig saai dat ik het amusant vind.
pi_174864172
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:11 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb het niet zo op die 'partij-elite' complotklets. Ik vind dat ook een zwak punt van Baudets verhaal. Ik ben ook benieuwd naar echte voorbeelden van kiezersbedrog op dit vlak. Ik denk dat het allemaal nogal meevalt namelijk.

[..]

Mee eens, beter van niet. Het moet over inhoud gaan en dat gaan referenda feitelijk nooit. Het zijn populariteitsstrijdjes tussen de zittende regering en de populistische kant van de oppositie.

[..]

Nee, dat sluit het niet. Het is een losse flodder waarvan hij weet dat hij daar nu mee kan scoren. Zodra hij aan de macht komt is het het eerste wat hij laat vallen, net zoals D66. Roepen om referenda en meer directe democratie is puur iets van oppositiepartijen, dat heeft niets met een visie op landsbestuur te maken, maar alles met je positie ten opzichte van de macht.

Referenda, correctief of raadgevend, hebben als doel dat het beleid aangepast moet kunnen worden. Maar beleid staat nooit op zich, dat is onderdeel van meerdere wetten, aanpalende besluiten en ook internationale afspraken. En als je dan weet dat ze ook nog eens niet over de inhoud gaan, dan heb je consequent conflicten met de regering over onderwerpen waarvan je je maar af moet vragen of de burger ze wel echt interessant vindt.

Het argument dat je het bestuur er transparanter mee maakt is pure onzin en daarvoor hoef je echt alleen maar naar de laatste referenda in Nederland en Groot-Brittanie te kijken. Het gaat nooit over de inhoud.

Wat je wel zou kunnen doen, is tijdens de verkiezings en formatieperiode aan de burger vragen op welke punten zijn nu echt vinden dat er bepaalde besluiten worden genomen. Dan kan daar in de rest van het beleid ook rekening mee worden gehouden en ziet de burger ook direct resultaat van zijn inbreng in de formatie.
Zwitserland doet het anders erg goed met hun referenda.
pi_174864607
Een journalist van BNR is naar deze FvD bijeenkomst gegaan en heeft wat van Baudet's uitspraken getweet.
https://twitter.com/jaapjansen

Wel grappig om te zien hoe hypocriet hij is. Hij vindt onze cultuur zogenaamd helemaal geweldig maar doet wel huilie over onze cultuur.
Baudet: ‘Vroeger was de hele wereld van ons. We moeten ons laatste stukje grandeur, de Antillen, niet opgeven’
Baudet: ‘Op Nederlandse scholen leer je niks. Het gaat daar om het disciplineren’
Baudet: ‘Alle landen, behalve Nederland, zijn protectionistisch. Alle volkeren, behalve de Nederlanders, zijn nationalistisch’

Of uitspraken die totaal haaks staan op wat hij altijd verkondigt over bijvoorbeeld referenda.
Baudet: ‘We moeten minder universalistisch zijn. We moeten het idee loslaten dat alle mensen helemaal hetzelfde zijn’
Baudet: ‘Het allerbeste zou zijn als wij absolute heersers zijn. In het parlementarisme kun je geen grote beleidswijzigingen doorvoeren’

Bizar dat zo'n beweging groeiende is.
Van de andere kant Denk en 50+ weten ook stemmen te werven met populistische leugens.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:15 schreef Rangono het volgende:

[..]

Beargumenteer dat eens?
  zaterdag 4 november 2017 @ 15:52:57 #43
132458 noescom
Libertariër
pi_174864625
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De politiek is er voor meer dan het volk, het is er ook voor de toekomst.
De toekomst voor wie? Het volk lijkt mij dan toch. Ergo de politiek zou er moeten zitten voor het volk.

quote:
Soms moet het volk dus dingen laten of toestaan om een goede toekomst voor anderen achter te laten. Juist populisten vergeten dat vaak en proberen alleen tot de volgende verkiezingen het volk tevreden te stellen, referenda zijn daardoor soms ook een slecht instrument, de korte termijn winsten voor het volk kunnen eenvoudig de toekomst schaden.
Politici proberen alleen in de verkiezingscampagne het volk tevreden te stellen met beloftes. Zodra de zetels verdeeld zijn is het business as usual en die business is in de regel niet goed voor het volk. Wat heeft het volk immers aan steeds duurder en slechter wordende gemonopoliseerde diensten waar men (dus) niet eens mee mag concurreren? Dan heb ik het nog niet eens over het verbrassen van belastinggeld met allerlei idiote subsidietjes.
pi_174864650
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Een journalist van BNR is naar deze FvD bijeenkomst gegaan en heeft wat van Baudet's uitspraken getweet.
https://twitter.com/jaapjansen

Wel grappig om te zien hoe hypocriet hij is. Hij vindt onze cultuur zogenaamd helemaal geweldig maar doet wel huilie over onze cultuur.
Baudet: ‘Vroeger was de hele wereld van ons. We moeten ons laatste stukje grandeur, de Antillen, niet opgeven’
Baudet: ‘Op Nederlandse scholen leer je niks. Het gaat daar om het disciplineren’
Baudet: ‘Alle landen, behalve Nederland, zijn protectionistisch. Alle volkeren, behalve de Nederlanders, zijn nationalistisch’

Of uitspraken die totaal haaks staan op wat hij altijd verkondigt over bijvoorbeeld referenda.
Baudet: ‘We moeten minder universalistisch zijn. We moeten het idee loslaten dat alle mensen helemaal hetzelfde zijn’
Baudet: ‘Het allerbeste zou zijn als wij absolute heersers zijn. In het parlementarisme kun je geen grote beleidswijzigingen doorvoeren’

Bizar dat zo'n beweging groeiende is.
Van de andere kant Denk en 50+ weten ook stemmen te werven met populistische leugens.

[..]

Beargumenteer dat eens?
Al zijn uitspraken zijn door deze pipo volledig uit haar context gerukt.
pi_174864780
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:56 schreef Rangono het volgende:

[..]

:')
pi_174864862
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ironisch wel, deze post.
pi_174865025
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:06 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nou, kom maar op met die citaten dan.
Je hebt gemist dat Baudet wil dat Nederland vooral blank blijft?
pi_174865078
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:52 schreef noescom het volgende:

[..]

De toekomst voor wie? Het volk lijkt mij dan toch. Ergo de politiek zou er moeten zitten voor het volk.

[..]

Politici proberen alleen in de verkiezingscampagne het volk tevreden te stellen met beloftes. Zodra de zetels verdeeld zijn is het business as usual en die business is in de regel niet goed voor het volk. Wat heeft het volk immers aan steeds duurder en slechter wordende gemonopoliseerde diensten waar men (dus) niet eens mee mag concurreren? Dan heb ik het nog niet eens over het verbrassen van belastinggeld met allerlei idiote subsidietjes.
Naast het volk heb je ook te maken met milieu, klimaat, dieren, natuurgebieden. En toekomstige generaties vind ik niet echt bij het volk horen.
pi_174865084
quote:

[..]

Was het een FvD-bijeenkomst? Want het "jullie zijn bezig om volwassen te worden" (op 1:33:25) klinkt alsof het voor jongeren georganiseerd werd.
pi_174865087
"De psychologie van links; vernietigingsdrang." :')

"M'n politieke tegenstanders zijn allemaal kleine kinderen, maar ik ben Thierry en ik ben heel volwassen!" _O-

Wat een figuur is het ook.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 16:35:30 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174865099
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Was het een FvD-bijeenkomst? Want het "jullie zijn bezig om volwassen te worden" (op 1:33:25) klinkt alsof het voor jongeren georganiseerd werd.
Was het ook.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 4 november 2017 @ 16:42:50 #52
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174865198
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat heeft dat er überhaupt mee te maken?
  zaterdag 4 november 2017 @ 16:46:00 #53
132458 noescom
Libertariër
pi_174865227
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Naast het volk heb je ook te maken met milieu, klimaat, dieren, natuurgebieden. En toekomstige generaties vind ik niet echt bij het volk horen.
Wat zijn toekomstige generaties dan? Buitenaardse wezens? Overigens zijn overheden desastreus voor het milieu. Neem eens een kijkje in Groningen naar de gevolgen van de door de overheid veroorzaakte aardbevingen die men overigens weigert te vergoeden. Of wat dacht je van verplichte luchtwassers in boerderijen waardoor er geregeld boerderijen in de fik vliegen. Er worden dure en onrendabele windmolens gesubsidieerd en ondertussen mogen mensen niet zelf goedkope zonnepanelen uit China importeren. Man, breek me de bek niet open over overheden en het milieu.

http://projectcensored.or(...)luter-on-the-planet/

[ Bericht 8% gewijzigd door noescom op 04-11-2017 16:53:46 ]
  zaterdag 4 november 2017 @ 16:46:33 #54
132458 noescom
Libertariër
pi_174865233
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heb ik hem nooit horen zeggen.
pi_174865243
fvdemocratie twitterde op vrijdag 03-11-2017 om 23:33:40 .@thierrybaudet vanavond bij #JFVD-bijeenkomst: "De Nederlandse kiezer zit helemaal niet te wachten op de… https://t.co/jcUREAPKnA reageer retweet
(op link in tweet klikken voor videootje van Baudet)

Goeie analyse van Baudet. Wie geen Baudet-fan is, zag een Dijkhoff die 'bijdehanter' was dan Baudet, maar wie wel het FvD wél angehaucht is, zag juist een Baudet die op de inhoud debateerde en Dijkhoff die er met 'grappige' counters onderuit wilde komen.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_174865245
Baudet is wel christelijk, daarvoor enkel hulde. Religie zal de EU vroeg of laat vervangen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  zaterdag 4 november 2017 @ 16:48:00 #57
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174865247
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:15 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ja, het Zwitserland argument.

182 ingediende voorstellen waarvan er minder dan 20 zijn aangenomen. Gemiddelde opkomst onder de 50% en doordat ze zo vaak naar de stembus moeten zijn ook de landelijke verkiezingen nauwelijks nog een reële afspiegeling te noemen met een opkomst onder de 50%.

Bovendien worden de uitslagen van de referenda nooit 1 op 1 overgenomen, maar door een commissie 'vertaald' naar een uitvoerbaar compromis. Met als gevolg enorm veel ontevredenheid over de regering.

Nee, doen ze prima daar.

https://www.google.nl/amp(...)opkomst-is-laag.html
pi_174865274
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:42 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Wat heeft dat er überhaupt mee te maken?
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Euh, nee. Volgens mij snap jij niet wat homeopatische verdunning inhoudt, of je snapt de beeldspraak niet. Wat Baudet bedoelt is dat de massa-imigratie er uiteindelijk toe leidt dat de eigen cultuur uiteindelijk verdunt. Uiteindelijk verandert de verhouding dusdanig, dat er van de oorspronkelijke cultuur weinig overblijft. Dat is zijn angst en daarom wil hij immigratie inperken.

Cultureel gezien redelijk conservatief. Tegelijkertijd staat de partij ook voor het in de waarde laten van andere culturen en keren ze zich tegen de wens van landen als de VS om een buitenlandbeleid te voeren dat is gericht op het veranderen van regimes en culturen. Als dat 'buitenlanderhaat' is?
  zaterdag 4 november 2017 @ 16:52:15 #59
132458 noescom
Libertariër
pi_174865295
Cultuur heeft niets te maken met huidskleur.
  zaterdag 4 november 2017 @ 16:52:28 #60
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174865300
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Ja? En?
  zaterdag 4 november 2017 @ 16:55:35 #61
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174865327
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:52 schreef noescom het volgende:
Cultuur heeft niets te maken met huidskleur.
Dat is natuurlijk niet waar.

Ik ben vooral benieuwd naar de quote waarin Baudet dit zegt, omdat er nu weer oneliners worden geciteerd uit een genuanceerder verhaal.

Sowieso is huidskleur in een discussie noemen niet handig.
pi_174865330
Die 'homeopathische verdunning'-uitspraak is alweer een jaar ofzo oud en Baudet heeft 'm al tig keren toegelicht, waaronder 't feit dat 't een toespraak uit de losse pols was en hij met 'homeopathisch' refereerde aan een eerdere vragensteller die zei in de alternatieve geneeskunde te werken.

Een jaar later nog met die uitspraak op de kroppen komen om aan te tonen dat Baudet stiekem-heus-wel een racist is: sad.
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:00:27 #63
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174865378
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:55 schreef 2thmx het volgende:
Die 'homeopathische verdunning'-uitspraak is alweer een jaar ofzo oud en Baudet heeft 'm al tig keren toegelicht, waaronder 't feit dat 't een toespraak uit de losse pols was en hij met 'homeopathisch' refereerde aan een eerdere vragensteller die zei in de alternatieve geneeskunde te werken.

Een jaar later nog met die uitspraak op de kroppen komen om aan te tonen dat Baudet stiekem-heus-wel een racist is: sad.
Omdat reageren op zo'n oneliner veel makkelijker is dan een genuanceerd verhaal op inhoud aanpakken. Het is het grootste probleem van de linkse partijen, die domme activistische oneliners praat. Wat dat betreft hetzelfde populistische gezever als bij de PVV.

Een fatsoenlijk samenhangend standpunt over de buhne brengen is nog maar weinige gegeven in de politiek. En dat komt omdat het niet beloond wordt, mensen op links en rechts stemmen met de onderbuik. En dat in een zap-cultuur.
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:02:17 #64
132458 noescom
Libertariër
pi_174865397
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:55 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar.

Ik ben vooral benieuwd naar de quote waarin Baudet dit zegt, omdat er nu weer oneliners worden geciteerd uit een genuanceerder verhaal.

Sowieso is huidskleur in een discussie noemen niet handig.
Ok, het heeft er wél wat mee te maken maar het gaat hier om Nederlandse/westerse waarden zoals gelijkheid van man en vrouw, vrijheid van godsdienst en vrijheid van meningsuiting. Dát is waar Baudet volgens mij voor strijd. Niet dat iedereen op klompen loopt en boerenkool met worst eet.
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:05:51 #65
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174865442
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:02 schreef noescom het volgende:

[..]

Ok, het heeft er wél wat mee te maken maar het gaat hier om Nederlandse/westerse waarden zoals gelijkheid van man en vrouw, vrijheid van godsdienst en vrijheid van meningsuiting. Dát is waar Baudet volgens mij voor strijd. Niet dat iedereen op klompen loopt en boerenkool met worst eet.
Dat lijkt mij ook. En daarom vind ik het ook raar dat hij het wel ooit, in context, over huidskleur had. Ik kan dat citaat alleen niet meer plaatsen in het grotere verhaal.
pi_174865468
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:55 schreef 2thmx het volgende:

Tja, het is niet heel geloofwaardig als je roept dat het Baudet niet om huidskleur te doen is. Dan kun je dat met allerlei vergelijkingen en oeverloos gezever recht proberen te breien; uiteindelijk is Baudet toch echt zelf degene die roept dat Nederland vooral blank moet blijven.
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:08:26 #67
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174865483
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, het is niet heel geloofwaardig als je roept dat het Baudet niet om huidskleur te doen is. Dan kun je het met allerlei vergelijkingen en oeverloos gezever recht proberen te breien; uiteindelijk is Baudet toch echt zelf degene die roept dat Nederland vooral blank moet blijven.
Dan voor de derde keer:
Waar roept hij dat en in welke context? Kom eens met een link ofzo?
pi_174865499
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, het is niet heel geloofwaardig als je roept dat het Baudet niet om huidskleur te doen is. Dan kun je dat met allerlei vergelijkingen en oeverloos gezever recht proberen te breien; uiteindelijk is Baudet toch echt zelf degene die roept dat Nederland vooral blank moet blijven.
Dat heeft'ie dus nooit geroepen. Het toont de radeloosheid van links dat één uitspraak volledig uit de context getrokken moet worden om Baudet voor 'racist' uit te kunnen maken. Inhoudelijk heb je niets tegen 't FvD in te brengen?
pi_174865526
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:08 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dan voor de derde keer:
Waar roept hij dat en in welke context? Kom eens met een link ofzo?
http://www.amsterdamfm.nl/vluchtweek-donderdag-17-september/

1:10:08 - 1:10:45 ongeveer.
pi_174865558
Volgens mij heeft Baudet ook al 200 x gezegd iedereen is welkom wit, zwart of geel. Maar hey dat zien we zogenaamd niet natuurlijk :')
pi_174865568
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:00 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Omdat reageren op zo'n oneliner veel makkelijker is dan een genuanceerd verhaal op inhoud aanpakken. Het is het grootste probleem van de linkse partijen, die domme activistische oneliners praat. Wat dat betreft hetzelfde populistische gezever als bij de PVV.

Een fatsoenlijk samenhangend standpunt over de buhne brengen is nog maar weinige gegeven in de politiek. En dat komt omdat het niet beloond wordt, mensen op links en rechts stemmen met de onderbuik. En dat in een zap-cultuur.
Had 't zelf niet beter kunnen verwoorden.
pi_174865571
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:47 schreef 2thmx het volgende:
fvdemocratie twitterde op vrijdag 03-11-2017 om 23:33:40 .@thierrybaudet vanavond bij #JFVD-bijeenkomst: "De Nederlandse kiezer zit helemaal niet te wachten op de… https://t.co/jcUREAPKnA reageer retweet
(op link in tweet klikken voor videootje van Baudet)

Goeie analyse van Baudet. Wie geen Baudet-fan is, zag een Dijkhoff die 'bijdehanter' was dan Baudet, maar wie wel het FvD wél angehaucht is, zag juist een Baudet die op de inhoud debateerde en Dijkhoff die er met 'grappige' counters onderuit wilde komen.
Wat sneu, zelf maakt Baudet ook continue zogenaamd grappige opmerkingen. Of dat is op zijn minst vaak zijn verdediging als hij weer eens een domme uitspraak heeft gedaan. Nogal de pot verwijt de ketel dit.
pi_174865603
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:09 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dat heeft'ie dus nooit geroepen.
Wel dus.

quote:
pi_174865614
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wel dus.

[..]

Heb geen audio waar ik nu ben, zal vanavond eens luisteren.
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:18:25 #75
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174865621
quote:
Moeilijk hè, context en goed luisteren. Manmanman :')
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:20:36 #76
132458 noescom
Libertariër
pi_174865650
Jammer genoeg kan ik niet op dat fragment reageren, want ik heb geen audio op mijn pc. ;(
pi_174865657
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:47 schreef Abschirmdienst het volgende:
Baudet is wel christelijk
Dat is hij niet. Hij idealiseert alleen dan weer wel de waarden daarvan.
pi_174865659
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Wat sneu, zelf maakt Baudet ook continue zogenaamd grappige opmerkingen. Of dat is op zijn minst vaak zijn verdediging als hij weer eens een domme uitspraak heeft gedaan. Nogal de pot verwijt de ketel dit.
In een debat in de Tweede Kamer sowieso niet, maar volgens mij doet'ie het ook daarbuiten niet? Geef 'ns een voorbeeld.
pi_174865664
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:18 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Moeilijk hè, context en goed luisteren. Manmanman :')
Mooie dooddoener is dat altijd. Baudet zegt letterlijk: "ik wil graag dat Europa dominant blank blijft". Maar nee, we missen de context!
pi_174865673
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mooie dooddoener is dat altijd. Baudet zegt letterlijk: "ik wil graag dat Europa dominant blank blijft". Maar nee, we missen de context!
Laat 't Yernaz Ramautarsing maar niet horen dan.
pi_174865680
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:22 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Laat 't Yernaz Ramautarsing maar niet horen dan.
Nog zo'n mooie dooddoener.
pi_174865691
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nog zo'n mooie dooddoener.
Hij wil geen negerts in Europa, maar zet ze wel op z'n lijst? Dat schiet toch niet op dan?
pi_174865726
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:24 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Hij wil geen negerts in Europa, maar zet ze wel op z'n lijst? Dat schiet toch niet op dan?
Je begrijpt dat racisme wel wat meer omvat dan alleen dat, hè?
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:26:53 #84
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174865730
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dominant blank. Goed dat je dat eerste woord ook hoort. Dat is al een begin.
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:27:23 #85
132458 noescom
Libertariër
pi_174865740
Olé. Ik heb het fragment kunnen luisteren op mijn mobieltje. Baudet zei dat hij niet wil dat Nederland "Afrikaniseert" omdat hij niet wil dat de cultuur hier zo wordt zoals in Afrikaanse landen. Huidskleur komt niet voor in dat fragment.
pi_174865760
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je begrijpt dat racisme wel wat meer omvat dan alleen dat, hè?
Heb 't audiofragment niet gehoord, maar jij claimt dat'ie erin zegt dat'ie Europa blank wil houden. Waarom zet'ie dan iemand van Surinaamse komaf op z'n lijst? En waarom wil Yernaz er überhaupt op? Heeft'ie dat interview ook gemist? Zoveel vragen ;(.
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:29:18 #87
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174865768
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:27 schreef noescom het volgende:
Olé. Ik heb het fragment kunnen luisteren op mijn mobieltje. Baudet zei dat hij niet wil dat Nederland "Afrikaniseert" omdat hij niet wil dat de cultuur hier zo wordt zoals in Afrikaanse landen. Huidskleur komt niet voor in dat fragment.
Hij heeft het over 'dominant blank' in een culturele context. Ook dat heeft hij later vaker uitgelegd.

Maar hij heeft het woordje 'blank' gezegd, dus hij is Hitler en moet op de brandstapel.
pi_174865851
Als'ie het zo gezegd heeft, dan had'ie het inderdaad wel beter kunnen formuleren. Neemt niet weg dat 't vermoeiend is om zo'n uitspraak gretig uit de context te rukken.
pi_174865897
Baudet is toch juist dol op Arabieren en Afrikanen? Kan zich zo aansluiten bij Groenlinks, die man.
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:38:39 #90
132458 noescom
Libertariër
pi_174865911
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:29 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hij heeft het over 'dominant blank' in een culturele context. Ook dat heeft hij later vaker uitgelegd.

Maar hij heeft het woordje 'blank' gezegd, dus hij is Hitler en moet op de brandstapel.
Ohja, inderdaad. Ik luisterde niet goed.

Wat ik niet wenselijk vindt dat is dat wij veel meer gaan lijken op delen van de wereld waar... [hier wordt hij in de rede gevallen]
"Je wilt dus het Europees goed houden zoals het is?"
Ja, ik wil dat Europa dominant blank en cultureel blijft zoals het is. Dus niet dat er heel veel mensen hiernaartoe komen.

Hij doelt hier overduidelijk op behoud van cultuur en zozeer niet op een donker huidskleurtje. Ik zou de rest ook moeten horen om hier meer zinnigs over te kunnen zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door noescom op 04-11-2017 17:44:43 ]
pi_174865981
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
Baudet is toch juist dol op Arabieren en Afrikanen? Kan zich zo aansluiten bij Groenlinks, die man.

pi_174866013
quote:
Dus nu is GL weer geen partij van allochtonenknuffelaars? Moeilijk bij te houden allemaal.
pi_174866039
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus nu is GL weer geen partij van allochtonenknuffelaars? Moeilijk bij te houden allemaal.
Zoals Femke Halsema het ooit zei: "Wij willen meer zwarte scholen voor Nederland, minder voor onze eigen tweeling."
pi_174866042
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het was van de jongeren beweging.
pi_174866053
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

:')
Inhoudelijk man.
pi_174866094
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:48 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

182 ingediende voorstellen waarvan er minder dan 20 zijn aangenomen. Gemiddelde opkomst onder de 50% en doordat ze zo vaak naar de stembus moeten zijn ook de landelijke verkiezingen nauwelijks nog een reële afspiegeling te noemen met een opkomst onder de 50%.

Bovendien worden de uitslagen van de referenda nooit 1 op 1 overgenomen, maar door een commissie 'vertaald' naar een uitvoerbaar compromis. Met als gevolg enorm veel ontevredenheid over de regering.

Nee, doen ze prima daar.

Dat is heel het idee van raadgevende referenda, ja.
pi_174866123
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:29 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Moet toegeven: blank is huidskleur, fenotype. Dat heeft niets met cultuur te maken.
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:52:22 #98
132458 noescom
Libertariër
pi_174866166
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:48 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nee, doen ze prima daar.

Uit dat aangehaalde artikel blijkt totaal niet dat men ontevreden is over de regering. Er staat letterlijk:

"De Zwitsers nemen de volksraadplegingen uiterst serieus. Ze denken niet: ik ben tegen de regering dus ik stem tegen. Nee, zo denken de inwoners van het land niet over democratie. Ze willen zich echt in het onderwerp verdiepen.

en

"De referenda gaan vaak over heel lastige onderwerpen, die achtergrondkennis vereisen. Dat verklaart ook deels waarom de opkomst meestal onder de 50 procent blijft steken."
pi_174866169
Helaas, we zijn geen Zwitserland. Was het maar zo'n feest, dan was xenofobie heel wat meer toegestaan.
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:54:34 #100
104871 remlof
Europees federalist
pi_174866205
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:52 schreef Abschirmdienst het volgende:
Helaas, we zijn geen Zwitserland. Was het maar zo'n feest, dan was xenofobie heel wat meer toegestaan.
Zeevolken zijn altijd veel globalistischer ingesteld dan bergvolken.
pi_174866370
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:38 schreef noescom het volgende:

[..]

Ohja, inderdaad. Ik luisterde niet goed.

Wat ik niet wenselijk vindt dat is dat wij veel meer gaan lijken op delen van de wereld waar... [hier wordt hij in de rede gevallen]
"Je wilt dus het Europees goed houden zoals het is?"
Ja, ik wil dat Europa dominant blank en cultureel blijft zoals het is. Dus niet dat er heel veel mensen hiernaartoe komen.

Hij doelt hier overduidelijk op behoud van cultuur en zozeer niet op een donker huidskleurtje. Ik zou de rest ook moeten horen om hier meer zinnigs over te kunnen zeggen.
Maar het is wel duidelijk dat hij het blank zijn belangrijk vind en boven het niet-blank stelt.
Typisch weer zo;n baudetverspreking. Hij flapt het eruit..... die extreemrechtse neiging.
  zaterdag 4 november 2017 @ 18:15:16 #102
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174866524
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:52 schreef noescom het volgende:

[..]

Uit dat aangehaalde artikel blijkt totaal niet dat men ontevreden is over de regering. Er staat letterlijk:

"De Zwitsers nemen de volksraadplegingen uiterst serieus. Ze denken niet: ik ben tegen de regering dus ik stem tegen. Nee, zo denken de inwoners van het land niet over democratie. Ze willen zich echt in het onderwerp verdiepen.

en

"De referenda gaan vaak over heel lastige onderwerpen, die achtergrondkennis vereisen. Dat verklaart ook deels waarom de opkomst meestal onder de 50 procent blijft steken."
Maar ook:
quote:
Toch zijn die ook bij het Zwitserse model onvermijdelijk, volgens Moulijn. "De uitslag van een volksinitiatief wordt door een parlementaire commissie omgezet tot wetgeving. Je kunt dat niet zomaar een op een overnemen, dat leidt ook hier tot compromissen."

Ze verwijst naar de recente stemming voor beperking van immigratie. "Twee jaar geleden gaf een meerderheid aan dat te willen. Het is voorlopig gebleven bij enkele, volgens sommige Zwitsers, slappe maatregelen."
En dat is niet op zichzelf staand. De Zwitserse situatie is echt niet zo goed als de referendumfappers willen doen geloven. Er is veel onvrede over hoe burgerinitiatieven worden uitgewerkt.

En de opkomst verklaren door de complexiteit is te goedkoop. Want waarom zijn de cijfers bij de landelijke verkiezingen in Zwitserland dan ook zo absurd laag?
  zaterdag 4 november 2017 @ 18:34:28 #103
132458 noescom
Libertariër
pi_174866891
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:15 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Maar ook:

[..]

En dat is niet op zichzelf staand. De Zwitserse situatie is echt niet zo goed als de referendumfappers willen doen geloven. Er is veel onvrede over hoe burgerinitiatieven worden uitgewerkt.
Die onvrede zou er best kunnen zijn, maar het blijkt niet uit het artikel.
  zaterdag 4 november 2017 @ 18:57:30 #104
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174867462
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:34 schreef noescom het volgende:

[..]

Die onvrede zou er best kunnen zijn, maar het blijkt niet uit het artikel.
De opkomst bij de verkiezingen geeft in ieder geval aan dat het niet bijdraagt in het betrekken van de burgers bij de politiek.

Desalniettemin geven de Zwitsers aan wel tevreden te zijn over hun politieke bestel. Het is echter niet alleen positief en in andere landen met een referendum-traditie is het zeker niet zo dat de burgers tevreden zijn met hun politieke bestel.

Ik vind landen onderling vergelijken sowieso kansloos. Er zijn zoveel dingen anders in Zwitserland, onder ander de hele houding ten opzichte van Europa en de rol binnen Europa. Dat bepaalt ook voor een groot deel de houding naar de nationale politiek.

Alleen het invoeren van een gelijk soort politiek bestel maakt niet dat er hier iets verandert.
  zaterdag 4 november 2017 @ 19:05:31 #105
132458 noescom
Libertariër
pi_174867687
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:57 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De opkomst bij de verkiezingen geeft in ieder geval aan dat het niet bijdraagt in het betrekken van de burgers bij de politiek.

Desalniettemin geven de Zwitsers aan wel tevreden te zijn over hun politieke bestel. Het is echter niet alleen positief en in andere landen met een referendum-traditie is het zeker niet zo dat de burgers tevreden zijn met hun politieke bestel.

Ik vind landen onderling vergelijken sowieso kansloos. Er zijn zoveel dingen anders in Zwitserland, onder ander de hele houding ten opzichte van Europa en de rol binnen Europa. Dat bepaalt ook voor een groot deel de houding naar de nationale politiek.

Alleen het invoeren van een gelijk soort politiek bestel maakt niet dat er hier iets verandert.
Dat is een behoorlijke nuancering waar ik me op zich wel in kan vinden. Uiteraard is niet alles positief in Zwitserland. Nergens is alles positief. Ik denk wel dat het invoeren van meer directe democratie iets zou veranderen in Nederland, maar wat precies dat kan ik niet zo zeggen. Die verandering zou sowieso niet van de één of de andere dag komen. Mensen houden graag vast aan wat ze kennen. Ik zie het nog wel gebeuren dat mensen expres zo'n referendum gaan saboteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door noescom op 04-11-2017 19:10:44 ]
pi_174867883
Overigens ik kwam vanmiddag een aardig filmpje tegen: gastcollege van Dijkhoff in juni 2016 op zijn alma mater:

Is een zit van een uur, maar kunnen mensen die Baudet echt hoog hebben me uitleggen waarom ik meer vertrouwen krijg in Dijkhoff dan in Baudet. Waarom denk ik dat deze man echt goed bezig is en vraag ik me bij Baudet soms af of hij wel helemaal compos mentis is.

Serieus en niet om te trollen hè.
I´m back.
  zaterdag 4 november 2017 @ 19:15:18 #107
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174867912
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:05 schreef noescom het volgende:

[..]

Dat is een behoorlijke nuancering waar ik me op zich wel in kan vinden. Uiteraard is niet alles positief in Zwitserland. Nergens is alles positief. Ik denk wel dat het invoeren van meer directe democratie iets zou veranderen in Nederland, maar wat precies dat kan ik niet zo zeggen. Die verandering zou sowieso niet van de één of de andere dag komen. Mensen houden graag vast aan wat ze kennen. Ik zie het nog wel gebeuren dat mensen expres zo'n referendum gaan saboteren.
Ik ben gewoon geen voorstander van directe democratie. Op dat vlak ben ik het pertinent en volledig oneens met Baudet. Dat is niet erg, ik ben het met niet één partij in Nederland volledig eens.

Ook in Zwitserland is het vooral windowdressing. Van de burgerinitiatieven wordt slechts zo'n 5% na een referendum aangenomen, nadat het ook nog eens door een parlementaire commissie in compromis-wetgeving wordt omgezet. Je geeft burgers vooral het gevoel dat ze mee mogen praten, maar van een echte directe democratie is natuurlijk niet echt sprake zo.
  zaterdag 4 november 2017 @ 19:21:42 #108
132458 noescom
Libertariër
pi_174868051
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:15 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik ben gewoon geen voorstander van directe democratie. Op dat vlak ben ik het pertinent en volledig oneens met Baudet. Dat is niet erg, ik ben het met niet één partij in Nederland volledig eens.

Ook in Zwitserland is het vooral windowdressing. Van de burgerinitiatieven wordt slechts zo'n 5% na een referendum aangenomen, nadat het ook nog eens door een parlementaire commissie in compromis-wetgeving wordt omgezet. Je geeft burgers vooral het gevoel dat ze mee mogen praten, maar van een echte directe democratie is natuurlijk niet echt sprake zo.
Ik begrijp wat je bedoeld. Ik ben zelf helemaal niet zo'n fan van democratie in het algemeen.
pi_174868259
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:21 schreef 2thmx het volgende:

[..]

In een debat in de Tweede Kamer sowieso niet, maar volgens mij doet'ie het ook daarbuiten niet? Geef 'ns een voorbeeld.
Als je niet begrijpt waarom het zwak is wil Lubach het wel voor je uitleggen.

Of wat dacht je van een foutieve Lord Of The Rings quote en een heel stel kansloze moties

Of wat dacht je van een motie zonder dat hij hem op papier heeft

3 Voorbeelden lijkt me wel genoeg om jouw uitspraak dat hij geen grappige uitspraken doet om de aandacht af te leiden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:46 schreef Rangono het volgende:

[..]

Inhoudelijk man.
Ja hoe moet ik anders reageren? Even kijken naar jouw voorbeeld van een inhoudelijke reactie

quote:

[..]

Wow wat een diepgang, barstensvol inhoud deze quote.

Als je inhoudelijk had willen reageren kun je dat nog steeds doen. Leg maar uit waarom deze quotes die Terry op zijn eigen partij bijeenkomst gebruikt uit de context zijn gerukt. Best bizar dat je Terry's uitspraken zelfs in de context van een uitgedacht praatje dat hij doet voor eigen publiek blijkbaar nog steeds niet letterlijk mag nemen.

quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:52 schreef Abschirmdienst het volgende:
Ik dacht dat 'we' van de Nederlandse cultuur hielden. Maar jij bent blijkbaar een oikofoob.
  zaterdag 4 november 2017 @ 19:40:09 #110
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174868569
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
-filmpjes-
Dat is toch niet hetzelfde als bijdehand reageren op een inhoudelijke vraag. Ik stel niet dat Baudet nooit humor gebruikt, maar hij doet 't, naar mijn weten, niet om inhoudelijke vragen te omzeilen.
pi_174868800
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Als je niet begrijpt waarom het zwak is wil Lubach het wel voor je uitleggen.

Of wat dacht je van een foutieve Lord Of The Rings quote en een heel stel kansloze moties

Of wat dacht je van een motie zonder dat hij hem op papier heeft

3 Voorbeelden lijkt me wel genoeg om jouw uitspraak dat hij geen grappige uitspraken doet om de aandacht af te leiden.

[..]

Ja hoe moet ik anders reageren? Even kijken naar jouw voorbeeld van een inhoudelijke reactie

[..]

Wow wat een diepgang, barstensvol inhoud deze quote.

Als je inhoudelijk had willen reageren kun je dat nog steeds doen. Leg maar uit waarom deze quotes die Terry op zijn eigen partij bijeenkomst gebruikt uit de context zijn gerukt. Best bizar dat je Terry's uitspraken zelfs in de context van een uitgedacht praatje dat hij doet voor eigen publiek blijkbaar nog steeds niet letterlijk mag nemen.

[..]

Ik dacht dat 'we' van de Nederlandse cultuur hielden. Maar jij bent blijkbaar een oikofoob.
Ik zie het probleem niet hier hoor.
pi_174868847
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet hier hoor.
Welk probleem? Waar heb je het over?
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 november 2017 @ 20:05:57 #113
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174869308
De PVV is voor tokkie-racisten, en de FvD is voor hockey-racisten.

:P
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 20:07:12 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174869343
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:05 schreef Ulx het volgende:
De PVV is voor tokkie-racisten, en de FvD is voor hockey-racisten.

:P
GL is voor hippie-racisten.
SP is voor communistische racisten.
VVD is voor rijke racisten.

Je punt?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 4 november 2017 @ 20:14:12 #115
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174869515
Wij zijn toch allen, allen, állen vuige racisten
Er leeft in heel Holland geen democraat
We zijn racisten tegen de zwarten
Tegen de Joden die ons vertrouwden
Maar slechts één, tegen het kartel van de staat!

pi_174869544
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:14 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens ik kwam vanmiddag een aardig filmpje tegen: gastcollege van Dijkhoff in juni 2016 op zijn alma mater:

Waarom denk ik dat deze man echt goed bezig is
Dat vraag ik mij na vijf minuten ook nog steeds af.
pi_174869597
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:16 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij na vijf minuten ook nog steeds af.
Heel filmpje zien, moet je morgen doen, is een uur.
Ik ben echt positief verrast door Dijkhoff. Voor het eerst dat ik een VVD'er echt ook goed vind acteren. Vergeleken met hem ja, vraag ik me echt af waar Terry mee bezig is.
I´m back.
pi_174869617
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben echt positief verrast door Dijkhoff. Voor het eerst dat ik een VVD'er echt ook goed vind acteren. Vergeleken met hem ja, vraag ik me echt af waar Terry mee bezig is.
Acteren idd. Ik heb liever mensen die gewoon punten maken in plaats van wat staan te roepen wat mensen zo graag willen horen maar het tegenovergestelde doen. Zelfde als met dat korte debat tegen Baudet. In plaats van erop in te gaan gaat hij grapjes maken. Een acteur is het zeker.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 20:23:21 #119
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174869689
quote:

[..]

Hij kon leuk speechen ja. En hij heeft die echte VVD-weglachmentaliteit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174869718
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:19 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Acteren idd. Ik heb liever mensen die gewoon punten maken in plaats van wat staan te roepen wat mensen zo graag willen horen maar het tegenovergestelde doen. Zelfde als met dat korte debat tegen Baudet. In plaats van erop in te gaan gaat hij grapjes maken. Een acteur is het zeker.
Denk niet dat Klaas acteert, hij ziet wrs net als ik dat het toch allemaal lucht is bij Terry, waar hij met zijn laarzen in de klei staat, maar ja zeg ik tegen LelijKnap ook dan moet je dat imho toch redelijk hilarische filmpje van JFvD zien en dit gastcollege door Klaas. Zie je echt een groot verschil. Ben je paar uur verder hoor.
I´m back.
pi_174869722
quote:

[..]

Waarom morgen? Komt wel goed uit nu terwijl ik wacht op m'n foe yong hai en babi pangang. Inhoudelijk is het echt 0,0 tot dusver. Ja, hij werpt de (soms ook wel valse) tegenstellingen op zonder daarop stellig antwoord te geven. Dan klink je vrij snel genuanceerd en doordacht. Maar het heft elkaar op, hè. Welk inzicht biedt ie ons vervolgens nou aan?
  zaterdag 4 november 2017 @ 20:25:13 #122
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_174869731
Wat heb ik een hekel aan het begrip oikofobie.

Het probleem daarmee is dat iemand aders bepaalt wat onze cultuur is en wat daar wel of nirt onder valt. Ik griezel ervan als ik bedenk dat een Baudet voor mij bepaalt wat Nederland wel en niet is en waar het wel en niet voor staat
Laffe huichelaar
pi_174869746
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hij kon leuk speechen ja. En hij heeft die echte VVD-weglachmentaliteit.
Neuh, hij is echt een groot verschil met Rutte, waarbij je dat wel kunt zeggen wat je nu zegt. Kijk dat filmpje morgen nu maar over dat gastcollege.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 20:28:18 #124
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174869810
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Neuh, hij is echt een groot verschil met Rutte, waarbij je dat wel kunt zeggen wat je nu zegt. Kijk dat filmpje morgen nu maar over dat gastcollege.
Eerlijk waar, ik was positief verrast door hem. Maar dat weglachen van kritiek heeft hij meerdere keren gedaan in de kamer. Daar verloor hij wat punten mee wmb.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174869817
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom morgen? Komt wel goed uit nu terwijl ik wacht op m'n foe yong hai en babi pangang. Inhoudelijk is het echt 0,0 tot dusver. Ja, hij werpt de (soms ook wel valse) tegenstellingen op zonder daarop stellig antwoord te geven. Dan klink je vrij snel genuanceerd en doordacht. Maar het heft elkaar op, hè. Welk inzicht biedt ie ons vervolgens nou aan?
Hoeft niet maar is een uur, je moet het afzien en niet zoals Bluesdude doet zomaar wat clipjes zien van dat JFvD filmpje. Soort huiswerk dus.

Verder mag je van mening zijn dat-ie partijkartel is en dat-ie wat lult en alleen veel geld wil verdienen op den duur, maar dat denk ik bij hem dus niet.
I´m back.
pi_174869877
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Eerlijk waar, ik was positief verrast door hem. Maar dat weglachen van kritiek heeft hij meerdere keren gedaan in de kamer. Daar verloor hij wat punten mee wmb.
Debattechnisch is hij veel scherper dan Ter, laten we wel zijn, je haalt je puntjes waar je dat kan toch?
Baudet kan sws niet goed praten hoor, die moet sws vervangen worden door een radde prater. Die jongen die het filmpje inleidt bij Dijkhoff is sws al een veel raddere prater dan Ter. Dat is wrs geen NL'er oorspronkelijk.
I´m back.
pi_174869917
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Denk niet dat Klaas acteert, hij ziet wrs net als ik dat het toch allemaal lucht is bij Terry, waar hij met zijn laarzen in de klei staat, maar ja zeg ik tegen LelijKnap ook dan moet je dat imho toch redelijk hilarische filmpje van JFvD zien en dit gastcollege door Klaas. Zie je echt een groot verschil. Ben je paar uur verder hoor.
Vind dat ook hoor. Ik heb helemaal 0,0 met de VVD maar zo'n Dijkhof is wel een voorbeeld hoe het moet. In tegenstelling tot Terry, die voornamelijk inhoudsloos een beetje moeilijke taal bezigt.
pi_174869943
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Vind dat ook hoor. Ik heb helemaal 0,0 met de VVD maar zo'n Dijkhof is wel een voorbeeld hoe het moet. In tegenstelling tot Terry, die voornamelijk inhoudsloos een beetje moeilijke taal bezigt.
Klopt, en ook nog eens 100% geloofwaardiger dan Rutte, ook dat nog.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 20:37:35 #129
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174870019
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Debattechnisch is hij veel scherper dan Ter, laten we wel zijn, je haalt je puntjes waar je dat kan toch?
Baudet kan sws niet goed praten hoor, die moet sws vervangen worden door een radde prater. Die jongen die het filmpje inleidt bij Dijkhoff is sws al een veel raddere prater dan Ter. Dat is wrs geen NL'er oorspronkelijk.
Thierry liet zich wel heel makkelijk verrassen ja, maar ik heb het over Dijkhoff. Er was nog een moment tegen iemand anders waarin hij dat trucje herhaalde.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174870037
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, en ook nog eens 100% geloofwaardiger dan Rutte, ook dat nog.
Vind hem echt niet scherp. Ook redelijk arrogant. Een mede-politicus (Baudet dus) stelt hem een vraag en hij gaat er NIET op in. Zegt genoeg. Dat is gewoon een machtsgeile man net zoals de rest van de kliek.
pi_174870125
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:38 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Vind hem echt niet scherp. Ook redelijk arrogant. Een mede-politicus (Baudet dus) stelt hem een vraag en hij gaat er NIET op in. Zegt genoeg. Dat is gewoon een machtsgeile man net zoals de rest van de kliek.
Hij is juist niet arrogant, hij spreekt vanuit wat hij weet en hij weet niet alles wat hij toegeeft (zit er nog maar net), en is gewoon heel veel ad remmer dan Terry. Tja, ik kan er niets anders van maken, heb alles wel gezien ook.
Ik kan niet wachten totdat Rutte weg is en Dijkhoff zijn plaats heeft overgenomen.
I´m back.
pi_174870150
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Thierry liet zich wel heel makkelijk verrassen ja, maar ik heb het over Dijkhoff. Er was nog een moment tegen iemand anders waarin hij dat trucje herhaalde.
Wie bedoel je dan?
I´m back.
pi_174870158
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij is juist niet arrogant, hij spreekt vanuit wat hij weet en hij weet niet alles wat hij toegeeft (zit er nog maar net), en is gewoon heel veel ad remmer dan Terry. Tja, ik kan er niets anders van maken, heb alles wel gezien ook.
Ik kan niet wachten totdat Rutte weg is en Dijkhoff zijn plaats heeft overgenomen.
Punten weglachen en doen alsof de vrager achterlijk is is arrogant. Zo van wat weet jij nou snotneus. Hij gaat er gewoon niet op in oftewel hij is net zo slinks als Rutte en co. Natuurlijk kan hij niet alles weten maar de manier waarop hij debatteert is een manier die alleen hem goed uit komt en dat is geen goed debat. Ontwijk geen vragen en ga in gesprek dan.
pi_174870245
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Punten weglachen en doen alsof de vrager achterlijk is is arrogant. Zo van wat weet jij nou snotneus. Hij gaat er gewoon niet op in oftewel hij is net zo slinks als Rutte en co. Natuurlijk kan hij niet alles weten maar de manier waarop hij debatteert is een manier die alleen hem goed uit komt en dat is geen goed debat. Ontwijk geen vragen en ga in gesprek dan.
Enige zwakke punt, maar dat was vooral t.o. van de linkse woordvoerders en Wilders, is die 1,4 miljard dividendbelasting verlaging. Dat wordt sws later nog wel een item, denk ik,. Overigens heb Wilders in eerste termijn en tweede termijn gezien op yt en die maakt meer goede argumenten dan Ter, hoor, imho.
Kun je nagaan hoe dat zit eigenlijk.
I´m back.
pi_174870266
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Enige zwakke punt, maar dat was vooral t.o. van de linkse woordvoerders en Wilders, is die 1,4 miljard dividendbelasting verlaging. Dat wordt sws later nog wel een item, denk ik,. Overigens heb Wilders in eerste termijn en tweede termijn gezien op yt en die maakt meer goede argumenten dan Ter, hoor, imho.
Kun je nagaan hoe dat zit eigenlijk.
Motie 2 en 3 die Thierry indiende zijn uitstekend. Heb je die doorgenomen? Zoals digitaal stemmen in de kamer bijvoorbeeld.
pi_174870343
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoeft niet maar is een uur, je moet het afzien en niet zoals Bluesdude doet zomaar wat clipjes zien van dat JFvD filmpje. Soort huiswerk dus.

Verder mag je van mening zijn dat-ie partijkartel is en dat-ie wat lult en alleen veel geld wil verdienen op den duur, maar dat denk ik bij hem dus niet.
Een uur? Da's toch niets vergeleken met die filmpjes die we recent hen en weer stuurde. Nee, komt wel goed. Maar ik heb wel het idee dat jouw opvatting over Baudet z'n diepgang (of afwezigheid daarvan) is ontsproten uit diezelfde korte clipjes waarin z'n politiek tot uiting komt. Daartegenover staan best aardige college-achtige speeches. En ook boeken, die wmb goed op de inhoud zijn.

Maar ja, ik zie er wel kartelpraat in idd. Dat komt omdat ie al fout begon wb Syrië, en direct oversprong naar de plicht-kwestie en heel wat relevante aspecten vervolgens achterwegen liet. (Is het bv niet relevant om te benoemen dat het 90% mannen betrof, 40% of meer niet-Syriërs, etc). Het navolgende dialoog was dus gebaseerd op fictie, nep-nieuws.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2017 20:50:51 ]
pi_174870344
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Motie 2 en 3 die Thierry indiende zijn uitstekend. Heb je die doorgenomen? Zoals digitaal stemmen in de kamer bijvoorbeeld.
Heb ik niet bijgehouden, zijn op zich wel meer redelijke moties hoor van Ter, hij maakt ook af en toe redelijke punten, zo is het ook niet, echter mijn algemene indruk is dat-ie zeer ernstig tekort schiet over de gehele linie die je moet bestrijken. En Dijkhoff laat dingen liggen, doordat-ie nu eenmaal bij de VVD zit (die 1,4 miljard bijv.), maar is gewoon veel geloofwaardiger. Ik denk dat je ook deals kunt sluiten met hem als oppositie zijnde.
I´m back.
pi_174870385
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:50 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Een uur? Da's toch niets vergeleken met die filmpjes die we recent hen en weer stuurde. Nee, komt wel goed. Maar ik heb wel het idee dat jouw opvatting over Baudet z'n diepgang (of afwezigheid daarvan) is ontsproten uit diezelfde korte clipjes waarin z'n politiek tot uiting komt. Daartegenover staan best aardige college-achtige speeches. En ook boeken, die wmb goed op de inhoud zijn.

Maar ja, ik zie er wel kartelpraat in idd. Dat komt omdat ie al fout begon wb Syrië, en direct oversprong naar de plicht-kwestie en heel wat relevante aspecten vervolgens achterwegen liet. (Is het bv niet relevant om te benoemen dat het 90% mannen betrof, 40% of meerniet-Syriërs, etc). Het navolgende dialoog was dus gebaseerd op fictie, nep-nieuws.
Nee, ik heb me er wel in verdiept en trouwens het eerste wat me opvalt bij Ter: geen goede prater.
Heb ik al veel langer geleden gezegd.
Niet ad rem.
Ook al veel eerder gezegd.
En gekke conservatieve ideeën met een sik van 2 meter, niets vernieuwends.
Verder wel lachen.
Zou in de zaal willen zitten en dan lekker hackelen.
I´m back.
pi_174870442
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik heb me er wel in verdiept en trouwens het eerste wat me opvalt bij Ter: geen goede prater.
Niet ad rem.
Verder wel lachen.
Thierry is een goede prater in zaaltjes etc. Zie de FvD congressen etc. Dat doet hij wel goed. Ik denk dat het goed is dat Thierry ook een trainer gaat krijgen die hem daarbij gaat helpen. Iets wat heel normaal is bij de VVD.
pi_174870496
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:54 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Thierry is een goede prater in zaaltjes etc. Zie de FvD congressen etc. Dat doet hij wel goed. Ik denk dat het goed is dat Thierry ook een trainer gaat krijgen die hem daarbij gaat helpen. Iets wat heel normaal is bij de VVD.
Nee, zelfs in zaaltjes niet imho.
Je kunt iemand niet ad remmer maken door een cursus imho.
Dat zit aan je broek (m/v/x) of niet, om het plastisch uit te drukken.
I´m back.
pi_174870515
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, zelfs in zaaltjes niet imho.
Je kunt iemand niet ad remmer maken door een cursus imho.
Dat zit aan je broek of niet, om het plastisch uit te drukken.
Ik vind hem in zaaltjes prima aangezien ik er zelf bij ben geweest :) Kwam helder over, maar je moet wel je hersens gebruiken als hij praat dat wel.
pi_174870559
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet ad rem.
Verder wel lachen.
Ah het gaat over hoe goed ze kunnen praten? Mja, dan zie ik Dijkhoff dus tegen studentkinderen praten en het e.e.a. in passende toon uitleggen. Thierry is te slim om ad rem te zijn ben ik bang.
Of toch, vernieuwend een vereiste? En dan liever Dijkhoff? Wat zegt ie voor iets vernieuwends? Zit nu op 35 min.
pi_174870565
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik vind hem in zaaltjes prima aangezien ik er zelf bij ben geweest :) Kwam helder over, maar je moet wel je hersens gebruiken als hij praat dat wel.
Je hebt weinig hersens nodig, want wat-ie brengt is redelijk uitgekauwd en voorspelbaar en ja, ik geloof gewoon niet wat je zegt dat-ie in dat zaaltje waar jij was gewoon wel briljant ad rem was. Hij is dat gewoon niet, MBD wrs, tegen het autistische aan wrs, denk ik.
I´m back.
pi_174870592
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt weinig hersens nodig, want wat-ie brengt is redelijk uitgekauwd en voorspelbaar en ja, ik geloof gewoon niet wat je zegt dat-ie in dat zaaltje waar jij was gewoon wel briljant ad rem was. Hij is dat gewoon niet, MBD wrs, tegen het autistische aan wrs, denk ik.
Dijkhoff is een simpele prater. Henk en Ingrid-taal zeg maar. Je merkt dat Baudet teveel moeilijke woorden gebruikt en dat is terecht door iemand die aanwezig was gevraagd; Zou je dat nou wel doen? Maar dat kan hij oprecht gewoon niet anders doen, zo is hij gewoon.
pi_174870620
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ah het gaat over hoe goed ze kunnen praten? Mja, dan zie ik Dijkhoff dus tegen studentkinderen praten en het e.e.a. in passende toon uitleggen. Thierry is te slim om ad rem te zijn ben ik bang.
Of toch, vernieuwend een vereiste? En dan liever Dijkhoff? Wat zegt ie voor iets vernieuwends? Zit nu op 35 min.
Nee, hij praat niet tegen studentkinderen, maar tegen Vrijspraak (zijn universiteitspartijtje) en de collegezaal zit vol met docenten, hoogleraren e.d.
I´m back.
pi_174870635
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hij praat niet tegen studentkinderen, maar tegen Vrijspraak (zijn universiteitspartijtje) en de collegezaal zit vol met docenten, hoogleraren e.d.
Mja dat zit het bij FvD ook dus wat dat betreft.
pi_174870666
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:00 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dijkhoff is een simpele prater. Henk en Ingrid-taal zeg maar. Je merkt dat Baudet teveel moeilijke woorden gebruikt en dat is terecht door iemand die aanwezig was gevraagd; Zou je dat nou wel doen? Maar dat kan hij oprecht gewoon niet anders doen, zo is hij gewoon.
Baudet maakt geen gebruik van moeilijke woorden en het genie zit in de eenvoud, anders is het niet. Hij redeneert als een historicus, eenvoudig, zodat iedereen het kan begrijpen en toch zodat iedereen de complexiteit van het vraagstuk begrijpt.
I´m back.
pi_174870669
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

_O- :N
pi_174870682
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Baudet maakt geen gebruik van moeilijke woorden en het genie zit in de eenvoud, anders is het niet. Hij redeneert als een historicus, eenvoudig, zodat iedereen het kan begrijpen en toch zodat iedereen de complexiteit van het vraagstuk begrijpt.
Woorden als okiofobie etc zijn geen standaard woorden anders ouwe reus.
pi_174870683
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:02 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

I´m back.
pi_174870741
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Woorden als okiofobie etc zijn geen standaard woorden anders ouwe reus.
Nee, ouwe reus, want dat begrijpen demensje niej... :'). Demensje zijn dom, toch?
Die term is gewoon een soort parodie geworden op Terry.
I´m back.
pi_174870753
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ouwe reus, want dat begrijpen demensje niej... :'). Demensje zijn dom, toch?
Die term is gewoon een soort parodie geworden op Terry.
Nee wat ik bedoel te zeggen is dat zijn woordenschat toch echt anders is dan van de meeste partijen.
pi_174870775
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
je moet wel je hersens gebruiken als hij praat dat wel.
Om eerlijk te zijn, moet je een zeer hoog IQ hebben om Baudet te begrijpen. De demagogie is extreem subtiel, en zonder een stevig pak kennis over de Weimar republiek zullen de meeste verwijzingen over het hoofd van een typische HBO ICT student gaan. En dan heb je ook Thierry's romantisch-nationalistische blik die hij verfijnd heeft geweven in zijn karakter. Zijn persoonlijke filosofie haalt bijvoorbeeld inspiratie uit de theorie van Nouvelle Droite. De fans begrijpen dit materiaal; Ze hebben de intellectuele capaciteit om de ironische hondenfluitjes echt te waarderen, om te beseffen dat ze niet alleen grappig zijn - ze zeggen iets diep over ONZE WESTERSE SUPERIORITEIT. Als gevolg daarvan zullen mensen die het Forum van Democratie niet leuk vinden ook echt idioten zijn. Ze kunnen bijvoorbeeld niet de humor van Thierry's existentiële spreuk "homeopathische verdunning" waarderen - dit is een cryptische verwijzing naar het Duitse credo Blut und Boden van Richard Walther Darré . Ik moet er nu al van grijnzen, stel je die beduusde simpele zielen voor die hun koppen in verwarring schudden als Thierry Baudet's genialiteit zich weer ontvouwt op hun televisieschermen. Wat een dwazen... ik heb medelijden met ze :'(
En ja, ik heb trouwens een Forum van Democratie tattoo. En nee, je krijgt 'm niet te zien. Alleen de blik van een dame die overmeesterd wilt worden is toegestaan - en zelfs dan moeten zij aantonen dat zij op voorhand binnen 5 IQ punten van mijn eigen IQ ligt (bij voorkeur lager). Niks persoonlijk jochie :7
pi_174870781
Ik vind dijkhoff best een goede gast hoor, beter dan Rutte. Maar ik zie niet goed in waarom Dijkhoff opeens een briljant debater is geworden.
pi_174870785
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Veel inhoudelijk gelul. Een uur naar hem kijken is verspilling.
Je ziet hem soms aarzelend zoeken hoe hij zijn tijd kan vollullen.
Het zal ook wel een kwestie van leren zijn. Onderwerpen en statements al klaarliggen. Anekdotes geoefend voor de spiegel .
Toch.... Theo en Thierry zijn amusantere sprekers dan Geert. Van hem word je depressief .
Dat is hun aantrekkingskracht ook deels.
pi_174870802
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, moet je een zeer hoog IQ hebben om Baudet te begrijpen. De demagogie is extreem subtiel, en zonder een stevig pak kennis over de Weimar republiek zullen de meeste verwijzingen over het hoofd van een typische HBO ICT student gaan. En dan heb je ook Thierry's romantisch-nationalistische blik die hij verfijnd heeft geweven in zijn karakter. Zijn persoonlijke filosofie haalt bijvoorbeeld inspiratie uit de theorie van Nouvelle Droite. De fans begrijpen dit materiaal; Ze hebben de intellectuele capaciteit om de ironische hondenfluitjes echt te waarderen, om te beseffen dat ze niet alleen grappig zijn - ze zeggen iets diep over ONZE WESTERSE SUPERIORITEIT. Als gevolg daarvan zullen mensen die het Forum van Democratie niet leuk vinden ook echt idioten zijn. Ze kunnen bijvoorbeeld niet de humor van Thierry's existentiële spreuk "homeopathische verdunning" waarderen - dit is een cryptische verwijzing naar het Duitse credo Blut und Boden van Richard Walther Darré . Ik moet er nu al van grijnzen, stel je die beduusde simpele zielen voor die hun koppen in verwarring schudden als Thierry Baudet's genialiteit zich weer ontvouwt op hun televisieschermen. Wat een dwazen... ik heb medelijden met ze :'(
En ja, ik heb trouwens een Forum van Democratie tattoo. En nee, je krijgt 'm niet te zien. Alleen de blik van een dame die overmeesterd wilt worden is toegestaan - en zelfs dan moeten zij aantonen dat zij op voorhand binnen 5 IQ punten van mijn eigen IQ ligt (bij voorkeur lager). Niks persoonlijk jochie :7
_O- _O- _O-
pi_174870804
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:07 schreef Mr.Major het volgende:
Ik vind dijkhoff best een goede gast hoor, beter dan Rutte. Maar ik zie niet goed in waarom Dijkhoff opeens een briljant debater is geworden.
Dijkhoff is een prima support act voor Guus Meeuwis bij zijn concerten.
pi_174870807
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nee wat ik bedoel te zeggen is dat zijn woordenschat toch echt anders is dan van de meeste partijen.
Ja, dat klopt, hij richt zich niet op de massa, maar op zeg maar WO en WO+.
Alleen die zijn slim genoeg om erachter te komen, op eigen beweging, dat het lucht is.
En dus blijft-ie zitten wrs met MBO-4- en HBO-achtigen. En die begrijpen weer niet wat-ie zegt. :D.
I´m back.
pi_174870820
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, hij richt zich niet op de massa, maar op zeg maar WO en WO+.
Alleen die zijn slim genoeg om erachter te komen, op eigen beweging, dat het lucht is.
En dus blijft-ie zitten wrs met MBO-4- en HBO-achtigen. En die begrijpen weer niet wat-ie zegt. :D.
Als het lucht zou zijn zou FvD niet stijgen naar 11 zetels. De partij die al jaren lucht aan het verkopen is is de VVD.
pi_174870828
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:07 schreef Mr.Major het volgende:
Beter dan Ter, maar dat wil nog niet zeggen dat je tot de hoge school hoort per se, heb jij weer volkomen gelijk in.
I´m back.
pi_174870863
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Als het lucht zou zijn zou FvD niet stijgen naar 11 zetels. De partij die al jaren lucht aan het verkopen is is de VVD.
Jawel, want die peilingen zeggen geen reet.
Mensen zijn wrs niet echt tevreden met Rutte3 en denken dat Ter wel een goed alternatief is. Maar ja, dat is niet gebaseerd op rationale beschouwing, denk ik.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 21:11:51 #162
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174870869
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beter dan Ter, maar dat wil nog niet zeggen dat je tot de hoge school hoort per se, heb jij weer volkomen gelijk in.
Een product van de grote VVD-machine vs een groentje. Mja... Dat ie Rutte tuk kon hebben maakt het wel mooier.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174870874
quote:

[..]

Gaat ie?
Het kan dus niet zo zijn dat er mensen zijn die begrijpen wat Baudet bedoelt en dat een goed idee vinden, en ook nog eens prima mensen zijn?
pi_174870885
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mensen zijn wrs niet echt tevreden met Rutte3 en denken dat Ter wel een goed alternatief is. Maar ja, dat is niet gebaseerd op rationale beschouwing, denk ik.
Tegenwoordig meet men veel aan de hand van social media dus ik denk dat de peilingen nu meer zeggen als pakweg 10 jaar geleden.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 21:13:06 #165
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174870905
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

11 zetels betekent dat er minimaal 11 potentiële zetels zijn van mensen die het serieus overwegen. Die marge is veel te groot om zomaar weg te lachen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174870997
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dus als FVD lucht zou verkopen zouden ze volgens jou nooit 11 virtuele zetels halen, terwijl VVD volgens jou juist door lucht te verkopen 33 echte zetels heeft gehaald. Misschien moet je een volgende keer eerst nadenken en dan pas reageren...
pi_174871003
quote:

[..]

Je hebt geen hoog IQ nodig om Baudet te begrijpen imho, beetje belezenheid meer niet. Zijn filosofie is imho een filosofietje, heb het eerder in de topic al uitgelegd, stelt geen ruk voor, moeilijke woorden zijn er niet gevallen.
I´m back.
pi_174871018
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Veel inhoudelijk gelul. Een uur naar hem kijken is verspilling.
Je ziet hem soms aarzelend zoeken hoe hij zijn tijd kan vollullen.
Het zal ook wel een kwestie van leren zijn. Onderwerpen en statements al klaarliggen. Anekdotes geoefend voor de spiegel .
Toch.... Theo en Thierry zijn amusantere sprekers dan Geert. Van hem word je depressief .
Dat is hun aantrekkingskracht ook deels.
Het is niet veel.
I´m back.
pi_174871028
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dus als FVD lucht zou verkopen zouden ze volgens jou nooit 11 virtuele zetels halen, terwijl VVD volgens jou juist door lucht te verkopen 33 echte zetels heeft gehaald. Misschien moet je een volgende keer eerst nadenken en dan pas reageren...
Je weet dat de VVD dik verloren heeft? Je snapt dat de VVD vooral groot is vanwege bedrijven, HRA etc? Tijden gaan veranderen.
pi_174871074
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een product van de grote VVD-machine vs een groentje. Mja... Dat ie Rutte tuk kon hebben maakt het wel mooier.
Nou beetje, die jongen zijn instelling dus als je ook kijkt naar dat gastcollege van 2016. Ik vind hem echt uitstekend zijn werk doen. Als Rutte nou weg is, dan begin ik weer een beetje geloof te hechten aan de VVD. Kun je nagaan.
I´m back.
pi_174871099
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou beetje, die jongen zijn instelling dus als je ook kijkt naar dat gastcollege van 2016. Ik vind hem echt uitstekend zijn werk doen. Als Rutte nou weg is, dan begin ik weer een beetje geloof te hechten aan de VVD. Kun je nagaan.
Vertrouwen op een partij aan de hand van 1 persoon is niet echt het slimste wat je kunt doen Programma > personen.
pi_174871142
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:17 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je weet dat de VVD dik verloren heeft? Je snapt dat de VVD vooral groot is vanwege bedrijven, HRA etc? Tijden gaan veranderen.
Toch jammer dat je mijn advies om eerst na te denken voor je met een onnozele reactie komt naast je hebt neergelegd, het was goed bedoeld en in je eigen belang.
pi_174871149
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Tegenwoordig meet men veel aan de hand van social media dus ik denk dat de peilingen nu meer zeggen als pakweg 10 jaar geleden.
Onbetrouwbaar en ik denk niet dat FvD ooit onder Terry groot gaat worden, tenzij ze een slimme en ad remme prater ooit kunnen strikken, die echt een alternatief vormt. Ik vrees alleen verspilde moeite om erop te wachten, vooralsnog, ga nou maar voor zo'n jongen als Dijkhoff (nog even afwachten ook), zit je als rechtsje wrs beter. Nog even wachten totdat Rutte weg is dan.
I´m back.
pi_174871152
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt geen hoog IQ nodig om Baudet te begrijpen imho, beetje belezenheid meer niet. Zijn filosofie is imho een filosofietje, heb het eerder in de topic al uitgelegd, stelt geen ruk voor, moeilijke woorden zijn er niet gevallen.
Dit is een gehollandiseerde versie van een Rick en Morty kopie pasta
http://knowyourmeme.com/m(...)stand-rick-and-morty

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:17 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Komt nu dan eindelijk de revolutie? Productiemiddelen naar de arbeider? Lijkt mij eigenlijk dat gezien we rechtser stemmen er alleen maar meer macht richting bedrijven vloeit.
pi_174871167
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Toch jammer dat je mijn advies om eerst na te denken voor je met een onnozele reactie komt naast je hebt neergelegd, het was goed bedoeld en in je eigen belang.
Of je leest wat ik zeg. VVD heeft geen 33 zetels gehaald. Ze hebben er 8 verloren en dit is het restant wat over is.
pi_174871208
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat is zijn filosofie en waarom stelt het geen ruk voor afgemeten aan van die van wie (politicus)? Hij is geen filosoof, en heeft niets nieuws gebracht. Hij brengt wel wat terug (praktijk), op basis van redelijke fundamenten (niet praattechnieken, ad rem-skills, maar inhoud). Hij is vooral een onderbouwd antwoord op lege filosofieën die achter diversiteit/migratie/EU schuilgaan. Het begon allemaal met kritiek, niet met vernieuwing. De wens voor een terugkeer naar het oude is een reactie, en veel meer dan een 'filosofietje'.
pi_174871212
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Onbetrouwbaar en ik denk niet dat FvD ooit onder Terry groot gaat worden, tenzij ze een slimme en ad remme prater ooit kunnen strikken, die echt een alternatief vormt. Ik vrees alleen verspilde moeite om erop te wachten, vooralsnog, ga nou maar voor zo'n jongen als Dijkhoff (nog even afwachten ook), zit je als rechtsje wrs beter. Nog even wachten totdat Rutte weg is dan.
Nee die tools zijn juist heel betrouwbaar. Ik werk zelf veel met FB ads en alles wat daaraan hangt. Je kan precies meten en zien waar mensen hun interesse ligt aan de hand van verschillende tools. Zelfde voor YouTube, Instagram etc.
pi_174871242
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:23 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nee die tools zijn juist heel betrouwbaar. Ik werk zelf veel met FB ads en alles wat daaraan hangt. Je kan precies meten en zien waar mensen hun interesse ligt aan de hand van verschillende tools. Zelfde voor YouTube, Instagram etc.
Oh ja want dat soort sites zijn een goede afspiegeling van de maatschappij......
pi_174871249
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat is zijn filosofie en waarom stelt het geen ruk voor afgemeten aan van die van wie (politicus)? Hij is geen filosoof, en heeft niets nieuws gebracht. Hij brengt wel wat terug (praktijk), op basis van redelijke fundamenten (niet praattechnieken, ad rem-skills, maar inhoud). Hij is vooral een onderbouwd antwoord op lege filosofieën die achter diversiteit/migratie/EU schuilgaan. Het begon allemaal met kritiek, niet met vernieuwing. De wens voor een terugkeer naar het oude is een reactie, en veel meer dan een 'filosofietje'.
Heb ik eerder al uitgelegd hoor, moet je maar even zoeken, waarom het flinterdunne nonsens is en zeker niet vernieuwend. Filosofie van de kouwe grond is het.
Kan wrs mensen zonder WO/WO+ wrs wel imponeren. Of technici dan die nooit iets over geschiedenis, cultuur, filosofie gelezen hebben meer na hun schamele VWO-boekjes.
I´m back.
pi_174871258
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Oh ja want dat soort sites zijn een goede afspiegeling van de maatschappij......
Grotendeels helaas wel. Ook hoogopgeleide mensen gebruiken dat soort websites en je kan alles tracken en meten.
pi_174871268
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Of je leest wat ik zeg. VVD heeft geen 33 zetels gehaald. Ze hebben er 8 verloren en dit is het restant wat over is.
VVD had in 2012 het ongekende aantal zetels van 41 als gevolg van een nek-aan-nek-strijd met de PVDA, als je dat zetelaantal als norm gaat nemen dan ben je erg creatief met cijfers. De 33 zetels die VVD nu heeft zijn er meer dan ze bij mijn weten in alle verkiezingen voor 2012 hebben behaald.
pi_174871288
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heb ik eerder al uitgelegd hoor, moet je maar even zoeken, waarom het flinterdunne nonsens is en zeker niet vernieuwend. Filosofie van de kouwe grond is het.
Moet ik zoeken wat jij makkelijker kunt terugvinden.... Waar moet ik beginnen?
pi_174871316
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:25 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Grotendeels helaas wel. Ook hoogopgeleide mensen gebruiken dat soort websites en je kan alles tracken en meten.
Ik bedoelde dan ook geen opleiding maar bijvoorbeeld dat jongeren zwaar oververtegenwoordigd zijn op internet. Terwijl ze veel minder naar de stembus gaan dan ouderen. Dat levert grote verschillen op tussen wat je op facebook meet en wat er bij de stembus uitrolt.
pi_174871327
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik bedoelde dan ook geen opleiding maar bijvoorbeeld dat jongeren zwaar oververtegenwoordigd zijn op internet. Terwijl ze veel minder naar de stembus gaan dan ouderen. Dat levert grote verschillen op tussen wat je op facebook meet en wat er bij de stembus uitrolt.
Dat kun je ook allemaal filteren etc etc.
pi_174871337
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:26 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Moet ik zoeken wat jij makkelijker kunt terugvinden.... Waar moet ik beginnen?
Ik heb het al zeker 3 x vermeld, zal geen probleem vormen.
I´m back.
pi_174871377
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ook gelinkt met een van die vermeldingen? In dit topic?
pi_174871497
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ook gelinkt met een van die vermeldingen? In dit topic?
Ik heb dat filmpje gezien vanaf 1:04 en er commentaar op gegeven (totdat er vragen werden gesteld) in dit of vorig topic, en wat ik uitlegde is dat het een flinterdunne filosofie is, en niet nieuw of zo (lijkt een beetje op die van Allan Bloom, zoals ik uitlegde, geëxtrapoleerd naar NL en 30 jaar later). Je hoeft geen hoog IQ te hebben om dit soort dingen te begrijpen.
En heb dat daarna nog 2 x uitgelegd minimaal.

Eigenlijk is het een beetje een belediging voor slimme mensen toch.
I´m back.
pi_174871604
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb dat filmpje gezien vanaf 1:04 en er commentaar op gegeven (totdat er vragen werden gesteld) in dit of vorig topic, en wat ik uitlegde is dat het een flinterdunne filosofie is, en niet nieuw of zo (lijkt een beetje op die van Allan Bloom, zoals ik uitlegde, geëxtrapoleerd naar NL en 30 jaar later). Je hoeft geen hoog IQ te hebben om dit soort dingen te begrijpen.
En heb dat daarna nog 2 x uitgelegd minimaal.

Eigenlijk is het een beetje een belediging voor slimme mensen toch.
Dat filmpje waarin ie 't over Dijkhoff heeft? Dat heeft toch niets met z'n filosofietjes van doen...
dat is niet wat je aanhaalt als 'Terry z'n inhoud' om tegenover die college van Dijkhoff te plaatsen. Nah, da's oneerlijk.
pi_174871828
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat filmpje waarin ie 't over Dijkhoff heeft? Dat heeft toch niets met z'n filosofietjes van doen...
dat is niet wat je aanhaalt als 'Terry z'n inhoud' om tegenover die college van Dijkhoff te plaatsen. Nah, da's oneerlijk.
Het filmpje van zijn bijeenkomst in Nieuwpoort of hoe heet het van gister voor de JFvD, de jongeren afdeling van zijn partij dus, daarin legt hij uiteindelijk zijn filosofie(tje) uit. En als dat dus idd de kurk is waarop dit alles drijft dan, nou ja mijn commentaar kun je dus vinden hierboven ergens.

Het is niet nieuw, het is niet intelligent, het is niet diepgaand integendeel juist want variantje commentaar op Nietzsche, het is...... voor iemand die op het denkniveau van WO/WO+ zit uiteindelijk niet echt interessant. Die mensen zijn wat intellectueler en gaan dan toch zelf eens uitzoeken wat-ie allemaal zegt of bedoelt en erover praten, als ze dat niet geleerd hebben op hun opleiding omdat ze een technische studie hadden, en dan wrs komen ze er toch wel achter dat het lucht is. Mensen met een studie in die andere categorie, die dan een filmpje erbij trekken van Klaas in juni 2016, zullen dan toch wel denken wrs daar zet ik mijn geld op.
Dus ja, hij blijft zitten met MBO-4'ers en sommige HBO'ers denk ik. De massa sws niet, want die gaan die begrippen niet eens opzoeken of begrijpen het dan nog niet. Dus ja.

Wilders heeft betere argumenten imho. En kan veel beter praten en is ad remmer.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nattekat op 04-11-2017 21:56:15 ]
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 21:54:45 #190
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174871954
Oh kut :')
Verkeerde knop.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174871976
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:54 schreef Nattekat het volgende:
Oh kut :')
Verkeerde knop.
Je hebt mijn reactie weggehaald, ouwe reus?
TR'tje wordt dat dan.

O, niet, sorry dan.. :P.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 21:56:37 #192
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174871990
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt mijn reactie weggehaald, ouwe reus?
TR'tje wordt dat dan.

O, niet, sorry dan.. :P.
Gefixt ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174872019
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gefixt ;)
Ja, zie het, sorry, Kan me indenken dat je af en toe een foutje maakt.
Ik ben helemaal niet tegen kritiek tegen links e.d. hè, maar niet volgens Baudet. Ik vind hem helaas flinterdun.
I´m back.
pi_174872035
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

je hebt mijn reactie weggehaald, ouwe reus?
No worries, had 'm gelezen. Was eig samen te vatten als 'stelt niets voor' met referentie naar een post die ik dus nog steeds niet gevonden heb. Op basis van een matig optreden. Hapklaar voor het jongerenpubliek. Ik ben erg kritisch tov Thierry, omdat ik het wel eens voor 'm opneem. En daarom wil ik je even een goede voorschotelen, die je dan met die van Klaas mag vergelijken. Maar die kan ik eventjes niet terugvinden omdat de eerste pagina's op Youtube nu met korte clips uit de 2e kamer vol staat.
pi_174872096
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

No worries, had 'm gelezen. Was eig samen te vatten als 'stelt niets voor' met referentie naar een post die ik dus nog steeds niet gevonden heb. Op basis van een matig optreden. Hapklaar voor het jongerenpubliek. Ik ben erg kritisch tov Thierry, omdat ik het wel eens voor 'm opneem. En daarom wil ik je even een goede voorschotelen, die je dan met die van Klaas mag vergelijken. Maar die kan ik eventjes niet terugvinden omdat de eerste pagina's op Youtube nu met korte clips uit de 2e kamer vol staat.
Hij heeft ook goede punten, en kritiek is noodzakelijk, maar voor mij is zijn optreden en filosofie eigenlijk een beetje lachwekkend. Kijk liever naar Dijkhoff, zeg ik, die jongeman is mij voor het eerst voor een VVD'er positief opgevallen.
Maar NL is en blijft een polder, Dijkhoff begrijpt dat. Terry probeert dingen, die niet goed gefundeerd zijn en het is geen prater, geen slimme prater, niet eens echt slim imho.
Uiteraard zullen we het allemaal zien, maar ga niet af op peilingen.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 22:03:58 #196
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174872153
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zie het, sorry, Kan me indenken dat je af en toe een foutje maakt.
Ik ben helemaal niet tegen kritiek tegen links e.d. hè, maar niet volgens Baudet. Ik vind hem helaas flinterdun.
Mja, ik kan me heel goed voorstellen dat sommigen hem niks vinden. Ik heb echter op hem gestemd puur vanwege de ideeën en standpunten. Ik was al overtuigd van de partij voor ik überhaupt wist wie de persoon Baudet is (ja, ik heb onder een steen geleefd). Op heel veel vlakken heeft ie imo gewoon gelijk en hij deinst er niet voor terug om dat doel te bereiken.

Als hij de TK-etiquette eenmaal onder de knie heeft, zie ik hem wel wat bereiken ook. Nu is het nog even iets te veel tegen schenen schoppen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174872251
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Welnee. Heel zijn retoriek draait juist om simplificaties. Neem bijvoorbeeld immigratie. Bij immigratie moet je allerlei zaken denken (zeker in een samenwerkingsverband als de EU). Regelgevingen, geopolitieke-reputatie.

Maar wat doet Baudet? hij maakt er een soort reactionair verhaaltje van.
pi_174872260
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij heeft ook goede punten, en kritiek is noodzakelijk, maar voor mij is zijn optreden en filosofie eigenlijk een beetje lachwekkend. Kijk liever naar Dijkhoff, zeg ik, die jongeman is mij voor het eerst voor een VVD'er positief opgevallen.
Maar NL is en blijft een polder, Dijkhoff begrijpt dat. Terry probeert dingen, die niet goed gefundeerd zijn en het is geen prater, geen slimme prater, niet eens echt slim imho.
Uiteraard zullen we het allemaal zien, maar ga niet af op peilingen.
Ik snap de eerste claim (filosofie lachwekkend) als je die naast die van een reus legt. Maar niet als je dat college-uurtje van Dijkhoff daartegenover plaatst. Sterker, ik las er helemaal niets filosofisch in. Ik hoorde met name pragmatische overwegingen op basis van simplificaties. Als dit, dan dat, dus zo is misschien beter als niet dit maar dat het geval is. Ja, hij kan redeneren. Maar wat is het 'niet-lachwekende' filosofietje van hem dan? Scherpzinnig inzicht vs semi-ad rem grappenmakerij.
pi_174872297
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het filmpje van zijn bijeenkomst in Nieuwpoort of hoe heet het van gister voor de JFvD, de jongeren afdeling van zijn partij dus, daarin legt hij uiteindelijk zijn filosofie(tje) uit. En als dat dus idd de kurk is waarop dit alles drijft dan, nou ja mijn commentaar kun je dus vinden hierboven ergens.

Het is niet nieuw, het is niet intelligent, het is niet diepgaand integendeel juist want variantje commentaar op Nietzsche, het is...... voor iemand die op het denkniveau van WO/WO+ zit uiteindelijk niet echt interessant. Die mensen zijn wat intellectueler en gaan dan toch zelf eens uitzoeken wat-ie allemaal zegt of bedoelt en erover praten, als ze dat niet geleerd hebben op hun opleiding omdat ze een technische studie hadden, en dan wrs komen ze er toch wel achter dat het lucht is. Mensen met een studie in die andere categorie, die dan een filmpje erbij trekken van Klaas in juni 2016, zullen dan toch wel denken wrs daar zet ik mijn geld op.
Dus ja, hij blijft zitten met MBO-4'ers en sommige HBO'ers denk ik. De massa sws niet, want die gaan die begrippen niet eens opzoeken of begrijpen het dan nog niet. Dus ja.

Wilders heeft betere argumenten imho. En kan veel beter praten en is ad remmer.
Wat een wartaal.....
pi_174872322
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mja, ik kan me heel goed voorstellen dat sommigen hem niks vinden. Ik heb echter op hem gestemd puur vanwege de ideeën en standpunten. Ik was al overtuigd van de partij voor ik überhaupt wist wie de persoon Baudet is (ja, ik heb onder een steen geleefd). Op heel veel vlakken heeft ie imo gewoon gelijk en hij deinst er niet voor terug om dat doel te bereiken.

Als hij de TK-etiquette eenmaal onder de knie heeft, zie ik hem wel wat bereiken ook. Nu is het nog even iets te veel tegen schenen schoppen.
Ja, goed, kan dat je er wat in ziet, ik ben wrs veel ouder dan jij (volg de politiek vanaf ongeveer 1976, Lockheed), maar ik zeg je dus dat het niet nieuw is, lijkt op Allan Bloom boekje en de conservatieve renaissance van ongeveer 30 jaar geleden, roept ook dezelfde tegenkrachten op als toen en nee, ik denk dat-ie die gunstige peilingen wrs niet zal blijven houden. NL is een land van polderen, discussies voeren en compromissen sluiten, iets wat veel andere landen niet kennen, maar een bubbel waarop we wel redelijk lang drijven en het redelijk doen (ook weer niet zo goed na 2008). Een cesuur zal hij nooit bereiken en dat wil hij. Gaat niet gebeuren (even los van wat er in de toekomst allemaal gebeurt nog).
I´m back.
pi_174872354
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:08 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik snap de eerste claim (filosofie lachwekkend) als je die naast die van een reus legt. Maar niet als je dat college-uurtje van Dijkhoff daartegenover plaatst. Sterker, ik las er helemaal niets filosofisch in. Ik hoorde met name pragmatische overwegingen op basis van simplificaties. Als dit, dan dat, dus zo is misschien beter als niet dit maar dat het geval is. Ja, hij kan redeneren. Maar wat is het 'niet-lachwekende' filosofietje van hem dan? Scherpzinnig inzicht vs semi-ad rem grappenmakerij.
Dijkhoff legt in dat college-uurtje, moet je echt zien, uit hoe die politiek werkt met massa-immigratie en EU. En dat legt-ie goed uit.
I´m back.
pi_174872372
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:07 schreef Rangono het volgende:

[..]

Welnee. Heel zijn retoriek draait juist om simplificaties. Neem bijvoorbeeld immigratie. Bij immigratie moet je allerlei zaken denken (zeker in een samenwerkingsverband als de EU). Regelgevingen, geopolitieke-reputatie.

Maar wat doet Baudet? hij maakt er een soort reactionair verhaaltje van.
Hebben jullie (ryan) Android? Google Playstore een boekje van 'm (Aanval op de natiestaat bv). Je kan de eerste x pagina's gratis lezen. Kan je als geschiedkundige wel wat mee denk ik. Dan zie je ook wel dat het niet (alleen) gefundeerd is op net niet-filosofietjes.
pi_174872424
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hebben jullie (ryan) Android? Google Playstore een boekje van 'm (Aanval op de natiestaat bv). Je kan de eerste x pagina's gratis lezen. Kan je als geschiedkundige wel wat mee denk ik. Dan zie je ook wel dat het niet (alleen) gefundeerd is op net niet-filosofietjes.
Ik heb dat boek in de boekenkast staan.
pi_174872434
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dijkhoff legt in dat college-uurtje, moet je echt zien, uit hoe die politiek werkt met massa-immigratie en EU. En dat legt-ie goed uit.
Ja, leuk, hij legt uit hoe 't in z'n vakgebied werkt. Dat kan m'n schoenmaker ook. Maar die leest mij de les niet, hè, niet op het gebied waar jij Thierry op afwijst (filosofie). Ik ga niet mee in het ''zo werkt het (nu) in dit systeem, dus... op basis daarvan zijn keuzes...''. Niet als je me gelijktijdig poogt wijs te maken dat Thierry niet slim, niet-filosofisch is.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2017 @ 22:18:16 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174872501
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goed, kan dat je er wat in ziet, ik ben wrs veel ouder dan jij (volg de politiek vanaf ongeveer 1976, Lockheed), maar ik zeg je dus dat het niet nieuw is, lijkt op Allan Bloom boekje en de conservatieve renaissance van ongeveer 30 jaar geleden, roept ook dezelfde tegenkrachten op als toen en nee, ik denk dat-ie die gunstige peilingen wrs niet zal blijven houden. NL is een land van polderen, discussies voeren en compromissen sluiten, iets wat veel andere landen niet kennen, maar een bubbel waarop we wel redelijk lang drijven en het redelijk doen (ook weer niet zo goed na 2008). Een cesuur zal hij nooit bereiken en dat wil hij. Gaat niet gebeuren (even los van wat er in de toekomst allemaal gebeurt nog).
Zo lang er geen conservatief-liberale alternatieven zijn, gaat deze partij echt niet zomaar van het toneel verdwijnen. Het FvD verwoord het geluid van een grote groep EU-sceptici, immigratie-sceptici en kartel-sceptici die zich niet gehoord voelen. Een onnozele one-issue partij als het PVV is nota bene de tweede van Nederland geworden, en dat is echt niet vanwege al hun uitgedachte standhouden.

En je onderschat de kracht van de nieuwe media ;)
Het is geen 1970 meer waar je afhankelijk bent van de kranten en tv-zenders.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174872505
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:14 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ik heb dat boek in de boekenkast staan.
Wat bazel je dan? Neem bv die weergave van de Europese geschiedenis. Je kan her en der wat vraagtekens plaatsen. Opmerkingen in de zijlijnen. Maar het is zeker geen simplificatie.
pi_174872572
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat bazel je dan? Neem bv die weergave van de Europese geschiedenis. Je kan her en der wat vraagtekens plaatsen. Opmerkingen in de zijlijnen. Maar het is zeker geen simplificatie.
Hij heeft dat boek niet geschreven als politicus. Ik heb het over Baudet als politicus. De retoriek die hanteert .
pi_174872597
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We polderen niet op de aspecten waar hij zich druk overmaakt. Er zijn geen compromissen zover het de EU (niet op de langere termijn althans) betreft en op andere vlakken moet je überhaupt geen compromissen willen. Toen niet (70's) en nu niet. Soevereiniteit, cultuurbehoud, islamisering, veiligheid, vvmu, homogeniteit, bv.
pi_174872614
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:20 schreef Rangono het volgende:

[..]

Hij heeft dat boek niet geschreven als politicus. Ik heb het over Baudet als politicus. De retoriek die hanteert .
Ja, ik begrijp niet waarom, want ik had het daar niet over in de post waarop je reageerde. Je viel binnen met 'Welnee.'
pi_174872630
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kan jij dat stukje over Haydn terugvinden ? Op hoeveel minuten ?
Wat zei hij nou precies ? Het tijdperk van Haydn was zoveel beter in moraal en de mensen waren gelukkiger ? Ik weet niet meer wat hij letterlijk zei, maar het kwam mij over als de ivoren toren van een klassiekemuziekfreak. En ook nog een intellectueel conservatief verlangen naar die goeie ouwe tijd.
Ik moet het eens goed terugluisteren.
pi_174872661
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, leuk, hij legt uit hoe 't in z'n vakgebied werkt. Dat kan m'n schoenmaker ook. Maar die leest mij de les niet, hè, niet op het gebied waar jij Thierry op afwijst (filosofie). Ik ga niet mee in het ''zo werkt het (nu) in dit systeem, dus... op basis daarvan zijn keuzes...''. Niet als je me gelijktijdig poogt wijs te maken dat Thierry niet slim, niet-filosofisch is.
Ik denk dat in de politiek die filosofietjes niet werken, dat legt-ie ook uit bijv, bij die erg linkse Griekse minister voor immigratie. Die filosofie van Terry komt erop neer dat Nietzsche heeft gezegd dat god dood is en daardoor ontstond er chaos en leegte en die leegte vullen we op met moderne kunst, moderne architectuur, massa-immigratie, EU etc, want we zijn zoals kinderen die beseffen dat hun naïeve voorstelling omtrent de werkelijkheid niet meer klopt en dus dingen (zoals hun speelgoed) dan maar gaan kapot maken. Omdat we geen thuis meer hebben, geen universum meer waarin we ons veilig voelen dus alles kan naar de sodemieter gaan. Daar stelt hij de orde tegenover van de renaissance vloot die weer uitvaart van het FvD, die orde schept in de onstane chaos. Samenvatting.
De politiek werkt gewoon hands-on, geen filosofie, want al die EU-landen hebben hun eigen gekke filosofietjes, afspreken maken, oplossingen proberen te zoeken. Pragmatisch dus.
I´m back.
pi_174872785
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:22 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp niet waarom, want ik had het daar niet over in de post waarop je reageerde. Je viel binnen met 'Welnee.'
Ik dacht dat heel dit topic gaat over Baudet als politicus. Dit topic heeft immers ook zijn partij in de titel staan.
pi_174872796
Baudet interpreteerde het übermenschbegrip van Nietzsche als de nobele mens en die andere mensch met laagstaande moraal was rancuneus, gaf zich over aan cultuurrelativisme en EU...
Heuse bullshit van Baudet in dit laatste zinsdeel.
pi_174872848
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kan jij dat stukje over Haydn terugvinden ? Op hoeveel minuten ?
Wat zei hij nou precies ? Het tijdperk van Haydn was zoveel beter in moraal en de mensen waren gelukkiger ? Ik weet niet meer wat hij letterlijk zei, maar het kwam mij over als de ivoren toren van een klassiekemuziekfreak. En ook nog een intellectueel conservatief verlangen naar die goeie ouwe tijd.
Ik moet het eens goed terugluisteren.
Was iets over de orde in de symfonieën van Haydn, heb zelf nog no.88 en no.104 her-beluisterd, maar al die speelsheid die hij erin vindt, vind ik er niet in iig. Dan ga ik liever naar Bach toe. Mozart nails it sometimes en hoe heet die gek ook weer Mahler. Weet niet meer op welke minuut.

Broader perspective dat soort muziek is wel okee btw.
I´m back.
pi_174872908
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:31 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet interpreteerde het übermenschbegrip van Nietzsche als de nobele mens en die andere mensch met laagstaande moraal was rancuneus, gaf zich over aan cultuurrelativisme en EU...
Heuse bullshit van Baudet in dit laatste zinsdeel.
Dat heeft-ie niet gezegd bij die jongere FvD, heeft-ie dat wel ergens anders gezegd? Dan is hij nog flinterdunner dan ik al dacht.
I´m back.
pi_174872984
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:09 schreef Rangono het volgende:

[..]

Wat een wartaal.....
Ah, ik had vorige week al gelezen dat jij het nieuwe talent bent in POL?
I´m back.
pi_174873026
Waarom heeft Ter niets met Bach btw, althans heeft iemand hem daarover iets horen vermelden?

Heb ooit een studievriend gehad en die ging dan Bach spelen na zijn college rechten, in de hervormde kerk in die zelfde kerk als waar het college plaatsvond in Amsterdam. Was wel overdonderend. Ik stond er dan naast.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ryan3 op 04-11-2017 22:49:18 ]
I´m back.
pi_174873426
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat heeft-ie niet gezegd bij die jongere FvD, heeft-ie dat wel ergens anders gezegd? Dan is hij nog flinterdunner dan ik al dacht.
Zoiets wel te Nieuwspoort, begreep ik als scrollend.

Ook in deze film 1.22.38:
' het is belangrijk die Haydnsymfonie te beluisteren (...) de tijd waarin dat werd gecomponeerd, de muziek, eind 18e eeuw, de ziel van de mens ongelooflijk veel meer geordend was dan nu'
En dan omschrijft hij het NU als er gebeuren idiote dingen zoals moderne architectuur, massa-immigratie, EU
Zo lult hij maar door
En na 5 minuten gaat hij beweren dat we de laatste 150 jaar ontzettend veel verloren hebben
Aartsconservatieve muziekfreak...... ziejewel.. cultuur is niet specifiek een linkse hobby..

En wat zei hij precies over Napoleon ? Zoiets als.... Die man had tenminste nog een visie itt tot de politici van nu met hun economistisch cententellerij?
Wat was die visie van Napoleon en hoeveel miljoenen doden veroorzaakte hij ?
En dat allemaal in de 19e eeuw die hij zo veel beter acht dan NU

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 04-11-2017 23:08:50 ]
pi_174873567
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ook in deze film 1.22.38:
' het is belangrijk die Haydnsymfonie te beluisteren (...) de tijd waarin dat werd gecomponeerd, de muziek, eind 18e eeuw, de ziel van de mens ongelooflijk veel meer geordend was dan nu'
En dan omschrijft hij het NU als er gebeuren idiote dingen zoals moderne architectuur, massa-immigratie, EU
Zo lult hij maar door
En na 5 minuten gaat hij beweren dat we de laatste 150 jaar ontzettend veel verloren hebben
Aartsconservatieve muziekfreak...... ziejewel.. cultuur is niet specifiek een linkse hobby..
Ja, het is ook allemaal nonsens en hij heeft nog wel rechten én geschiedenis gestudeerd. Eind 18de eeuw was NL wel zo ongeveer failliet, mensen. Toen kwam die Bataafse opstand ook vlak voordat de Fransozen hier echt belandden en de VOC heette toen "vergaan onder corruptie" inmiddels.
NL was, toen Nappie hier kwam, straat- en straatarm en liep mijlen ver achter bij andere mogendheden.
Wat moet ik erover zeggen, belachelijk? Ja dus, dit is gewoon ge-ouwehoer.
Denk trouwens dat het idee dat veel NL'ers hebben van onze geschiedenis van 16-17de eeuw tot nu een beetje incorrect is.

Overigens voorgangertje van Bach, Pachelbel, nooit door Ter genoemd, klik maar aan iedereen kent dit:
I´m back.
pi_174873631
Van klassieke muziek in vervoering raken, tot rust komen en jezelf geestelijk geordend voelen heb ik ook wel eens. Niks mis mee. Maar Baudet projecteert zijn innerlijke rust van dat moment op een tijdperk... alsof iedereen toen zich zo geordend voelde en het hele leven beter was.
Klassiek conservatisme: verheerlijken van het verleden.
pi_174873674
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:11 schreef Bluesdude het volgende:
Van klassieke muziek in vervoering raken, tot rust komen en jezelf geestelijk geordend voelen heb ik ook wel eens. Niks mis mee. Maar Baudet projecteert zijn innerlijke rust van dat moment op een tijdperk... alsof iedereen toen zich zo geordend voelde en het hele leven beter was.
Klassiek conservatisme: verheerlijken van het verleden.
Ja, het is een querulant en clown tegelijk, lach er nu maar om, Blues, en wees niet te hard voor mensen die jong zijn en in hem geloven. Probeer ze zachthandig weer naar het licht te geleiden. ;).
I´m back.
pi_174873726
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het is een querulant en clown tegelijk, lach er nu maar om, Blues, en wees niet te hard voor mensen die jong zijn en in hem geloven. Probeer ze zachthandig weer naar het licht te geleiden. ;).
Ben je mal..... de plak, tuchtschool, stuur ze de oorlog in, Zo deden we dat vroeger.
pi_174873767
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ben je mal..... de plak, tuchtschool, stuur ze de oorlog in, Zo deden we dat vroeger.
VOC-mentaliteit, over de grenzen heen kijken, dynamiek:

I´m back.
pi_174873816
Ik vind dat hele FvD maar niks, Harry Potter en Graaf Dracula zijn op oorlogspad.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_174873842
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:18 schreef BoneThugss het volgende:
Ik vind dat hele FvD maar niks, Harry Potter en Graaf Dracula zijn op oorlogspad.
En Dijkhoff, wat vind je daarvan?

Ook een vraag voor Blues btw.
I´m back.
pi_174873869
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dijkhoff _O_

Jammer dat hij van de VVD is, wat een top-politicus _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_174873882
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:21 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dijkhoff _O_

Jammer dat hij van de VVD is, wat een top-politicus _O_
Eens.
I´m back.
pi_174873955
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Komt me over als een ander type VVD'er.Geef ik het voordeel van de twijfel.
Even afwachten, maar hij zal wel net als de rest karteltuig zijn.
Bredanaar toch ? Tjaaaa ... ik ga daarom niet op hem stemmen.
pi_174873957
Hier komt Terry ook nooit mee hè:

:P.
I´m back.
pi_174874015
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Komt me over als een ander type VVD'er.Geef ik het voordeel van de twijfel.
Even afwachten, maar hij zal wel net als de rest karteltuig zijn.
Bredanaar toch ? Tjaaaa ... ik ga daarom niet op hem stemmen.
Ik ga sws niet VVD stemmen, Bredanaar idd, typisch West-Brabander, kijk nog even dat filmpje wat ik eerder geplaatst heb (wel een uur).

Die gast komt goed over bij mij.
Polderaar. Anders dan slick Rutte iig.
I´m back.
pi_174875984
quote:
Maak je geen combootje meer?

Wat vindt Ter hiervan:

Is Bach hè. Ik hoor de Ter de fuck niet over Bach. Ik vind dat sws een fucking gemis hoor. Beetje over fucking Haydn beginnen ook, zonder aan te geven welke fucking symfonieën hij de fuck bedoelt. :{w . Geen fucking JFvD'er die dan ook vraagt welke fucking symfonie bedoelt u, Ter. De fuck.
Beetje voornaam lopen doen en Bach niet noemen.
I´m back.
pi_174877429
Ryan zat weer lekker aan de saus vannacht? :D
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174877863
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 08:33 schreef Ludachrist het volgende:
Sending out an SOS :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_174878148
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 08:33 schreef Ludachrist het volgende:
Best aardig spul zo te lezen. Ben benieuwd van welk kartel.
pi_174879491
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 09:44 schreef nostra het volgende:

[..]

Best aardig spul zo te lezen. Ben benieuwd van welk kartel.
Lijkt me niet echt ongecoördineerd of iets dergelijks, wat ik schreef. Dus de conclusie "Ryan zat weer lekker in de saus" is meer een reflectie op degene die deze uitspraak doet imho.
I´m back.
pi_174879516
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En wat zei hij precies over Napoleon ? Zoiets als.... Die man had tenminste nog een visie itt tot de politici van nu met hun economistisch cententellerij?
Wat was die visie van Napoleon en hoeveel miljoenen doden veroorzaakte hij ?
En dat allemaal in de 19e eeuw die hij zo veel beter acht dan NU
Nee, hij becommentarieert Napoleon niet in dat filmpje. Overigens dankzij Napoleon en een Wallonische voorvader van hem, die op de vlucht was voor de dienstplicht van Napoleon, zit Ter nu in NL.
I´m back.
pi_174879671
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 11:16 schreef Ryan3 het volgende:
Lijkt me niet echt ongecoördineerd of iets dergelijks, wat ik schreef.
Nou ja, om te beginnen is dat Bach niet.
pi_174879686
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2017 11:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Nou ja, om te beginnen is dat Bach niet.
Niemand die het gewoon opvalt hè. :D.
I´m back.
pi_174879856
Baudet is niet bepaald een meester in het debat. Dat viel me al eerder op, o.a. bij de speciale verkiezingsaflevering van het lagerhuis waarin zowel Baudet als Sylvana Simons optraden. Natuurlijk bleef Baudet overeind, maar Sylvana kwam nog goed uit de verf ook. Lijkt me dat je Sylvana klem moet zetten met argumenten, haar verkiezingsprogramma er bij moet halen, en dan kan aantonen dat Sylvana dure onrealistische plannen verkoopt.

Baudet is breedsprakerig en gebruikt vaak moeilijke termen, terwijl je juist kort moet kunnen uitleggen wat je wil. Toen Dijkhoff het had over dat voetballers ook niet van het hockeyveld komen, had Thierry hem gelijk terug moeten pakken. Zo'n minister Henk Kamp, die was toch minister Volkshuisvesting, vervolgens Defensie, daarna van Sociale Zaken en vervolgens Economische zaken? De man die overal verstand van heeft, want nu zit hij weer in de zorgwereld. Henk Kamp is de hockeyer die werkelijk op elk sportveld stapt.

Daarbij, bij voetbal kan je juist zien wat mensen zoal doen op het veld. Al die bestuurlijke functies begeven zich in een schimmige wereld. Je zit er vanwege wie je kent, niet wat je kan.

Maar goed, dat vermogen heeft Thierry dus niet. Om hard, en op het juiste moment, uit te halen. Trump is vaak verguisd, maar bezit die capaciteit uitstekend. Dat zag je in de debatten met Hillary en Jeb Bush. Hij heeft oneliners die als boksstoten aankomen.

Ik ben benieuwd in hoeverre Thierry zich nog ontwikkelt. Mensen uit de gevestigde partijen komen uit de gestaalde kaders, zijn klaargestoomd, hebben al kleinere politieke functies gehad. Het is altijd een kwestie van talent en inzet. Zo'n Dijkhoff had zijn punt natuurlijk ook voorbereid, Thierry roept al enige tijd over het kartel. Daar moest een antwoord op komen. Thierry moet er dan weer rekening mee houden dat er een antwoord op zijn verhaal komt, waar je dan weer een weerwoord op moet hebben.
pi_174879913
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 11:43 schreef luxerobots het volgende:
Baudet is niet bepaald een meester in het debat. Dat viel me al eerder op, o.a. bij de speciale verkiezingsaflevering van het lagerhuis waarin zowel Baudet als Sylvana Simons optraden. Natuurlijk bleef Baudet overeind, maar Sylvana kwam nog goed uit de verf ook. Lijkt me dat je Sylvana klem moet zetten met argumenten, haar verkiezingsprogramma er bij moet halen, en dan kan aantonen dat Sylvana dure onrealistische plannen verkoopt.

Baudet is breedsprakerig en gebruikt vaak moeilijke termen, terwijl je juist kort moet kunnen uitleggen wat je wil. Toen Dijkhoff het had over dat voetballers ook niet van het hockeyveld komen, had Thierry hem gelijk terug moeten pakken. Zo'n minister Henk Kamp, die was toch minister Volkshuisvesting, vervolgens Defensie, daarna van Sociale Zaken en vervolgens Economische zaken? De man die overal verstand van heeft, want nu zit hij weer in de zorgwereld. Henk Kamp is de hockeyer die werkelijk op elk sportveld stapt.

Daarbij, bij voetbal kan je juist zien wat mensen zoal doen op het veld. Al die bestuurlijke functies begeven zich in een schimmige wereld. Je zit er vanwege wie je kent, niet wat je kan.

Maar goed, dat vermogen heeft Thierry dus niet. Om hard, en op het juiste moment, uit te halen. Trump is vaak verguisd, maar bezit die capaciteit uitstekend. Dat zag je in de debatten met Hillary en Jeb Bush. Hij heeft oneliners die als boksstoten aankomen.

Ik ben benieuwd in hoeverre Thierry zich nog ontwikkeld. Mensen uit de gevestigde partijen komen uit de gestaalde kaders, zijn klaargestoomd, hebben al kleinere politieke functies gehad. Het is altijd een kwestie van talent en inzet. Zo'n Dijkhoff had zijn punt natuurlijk ook voorbereid, Thierry roept al enige tijd over het kartel. Daar moest een antwoord op komen. Thierry moet er dan weer rekening mee houden dat er een antwoord op zijn verhaal komt, waar je dan weer een weerwoord op moet hebben.
Ben erg benieuwd of dit er bij hem in zit. De Kamer is een erg lastige leerschool om je dit in de praktijk eigen te gaan maken. Je krijgt daar niet zo gek veel kansen voor je definitief bent afgeserveerd. Wellicht tijd voor een goede debattraining?
pi_174879939
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 11:43 schreef luxerobots het volgende:

Ik ben benieuwd in hoeverre Thierry zich nog ontwikkelt. Mensen uit de gevestigde partijen komen uit de gestaalde kaders, zijn klaargestoomd, hebben al kleinere politieke functies gehad. Het is altijd een kwestie van talent en inzet. Zo'n Dijkhoff had zijn punt natuurlijk ook voorbereid, Thierry roept al enige tijd over het kartel. Daar moest een antwoord op komen. Thierry moet er dan weer rekening mee houden dat er een antwoord op zijn verhaal komt, waar je dan weer een weerwoord op moet hebben.
Hij heeft de verbale krampachtigheid die Job Cohen ook had idd.
I´m back.
pi_174880003
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 11:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij heeft de verbale krampachtigheid die Job Cohen ook had idd.
Ik vond Job Cohen nog wat krampachtiger, die stond soms echt te hakkelen.

Baudet lijkt soms niet het juiste onderwerp te kunnen kiezen. Het is duidelijk een associatieve denker, veel gedachtes en ideeën. Fladdert wat rond in gedachten, terwijl je ook een geest als een laser kan hebben, dan pak je één onderwerp eruit en haal je hard uit. Zoiets had Pim Fortuyn, die was vaak echt heel scherp. Retorisch zeer begaafd.
pi_174880010
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 11:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hij becommentarieert Napoleon niet in dat filmpje. Overigens dankzij Napoleon en een Wallonische voorvader van hem, die op de vlucht was voor de dienstplicht van Napoleon, zit Ter nu in NL.
oh.... misschien ben ik in de war met een ander filmpje die ik gisteren zag ...
pi_174880068
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ga sws niet VVD stemmen, Bredanaar idd, typisch West-Brabander, kijk nog even dat filmpje wat ik eerder geplaatst heb (wel een uur).

Die gast komt goed over bij mij.
Polderaar. Anders dan slick Rutte iig.
Helder, goed verhaal. _O_
pi_174880078
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 11:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Baudet lijkt soms niet het juiste onderwerp te kunnen kiezen. Het is duidelijk een associatieve denker, veel gedachtes en ideeën. Fladdert wat rond in gedachten, terwijl je ook een geest als een laser kan hebben, dan pak je één onderwerp eruit en haal je hard uit. Zoiets had Pim Fortuyn, die was vaak echt heel scherp. Retorisch zeer begaafd.
Nou ja, Fortuyn hebben we helaas natuurlijk nooit echt in een politiek debat in actie gezien. Die had in de aanloop naar de verkiezingen ook wel wat de neiging om zichtbaar heel boos te worden of zelfs weg te lopen uit het debat.
pi_174880088
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 11:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Fortuyn was natuurlijk wel verbaal vaardig en ook ad rem.
Ter heeft nooit een didactische opleiding gevolgd ook lijkt me en daarnaast formuleert hij aarzelend, gebruikt soms verkeerde uitdrukkingen, moet woorden zoeken en is niet ad rem. Zet een geroutineerde hackeleraar in die zaal en er blijft niets van hem over.
I´m back.
pi_174880143
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 11:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou ja, Fortuyn hebben we helaas natuurlijk nooit echt in een politiek debat in actie gezien. Die had in de aanloop naar de verkiezingen ook wel wat de neiging om zichtbaar heel boos te worden of zelfs weg te lopen uit het debat.
Ja, af en toe als hij door een ad remme opmerking van een ander op zijn plaats werd gezet, dan werd-ie boos idd. Dat was ook wel zwak. Je moet dan niet boos worden en zelf ad rem weer uit de hoek komen. Ik zag het Wilders doen bij dat een-tweetje tijdens algemene beschouwingen na prinsjesdag paar weken geleden.
Wilders is trouwens behoorlijk goed verbaal vaardig en ook ad rem.
I´m back.
  zondag 5 november 2017 @ 12:01:41 #249
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174880146
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 11:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Inderdaad. Die was het gewend om omringd te zijn met ja-knikkers of mensen die hij in het debat de baas was. Die paar keer dat hij inhoudelijk op zijn nummer werd gezet, liep hij weg of ging hij vol op de persoon.

Vermoord worden gunde ik hem natuurlijk niet, maar ik ben blij dat hij ons nooit internationaal heeft moeten vertegenwoordigen. Ongeacht wat zijn fans van hem vinden en hoe hij zich voor wilde doen, hij was geen staatsman. Het was een klein mannetje en en valse nicht.
pi_174880178
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:01 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Vermoord worden gunde ik hem natuurlijk niet, maar ik ben blij dat hij ons nooit internationaal heeft moeten vertegenwoordigen. Ongeacht wat zijn fans van hem vinden en hoe hij zich voor wilde doen, hij was geen staatsman. Het was een klein mannetje en en valse nicht.
Man man man :')

Het niveau is weer eens goed zichtbaar hier.
pi_174880188
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 11:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd of dit er bij hem in zit. De Kamer is een erg lastige leerschool om je dit in de praktijk eigen te gaan maken. Je krijgt daar niet zo gek veel kansen voor je definitief bent afgeserveerd. Wellicht tijd voor een goede debattraining?
Ach, ik zie dit kabinet de komende jaren wel blijven zitten. Er is dus genoeg tijd om te leren. Daarbij stemmen mensen niet perse FvD vanwege de debatteerstijl van Thierry. Het is zonde omdat Baudet nu het een en ander laat liggen. Maar echt heel schadelijk is het niet, waarschijnlijk groeien ze toch wel bij de volgende verkiezingen.

Maar nog even terugkomend op Dijkhoff. Je zag ook bij Baudet dat toen hij zei: 'ik heb nog een punt'. Dat men begon te lachen. Alleen al door dat zinnetje eruit te halen, valt het minder op dat je van punt wisselt en kom je beter over. Het is ook psychologie. Dat soort dingen zou Thierry toch eenvoudig kunnen leren. Alhoewel het dan de vraag is in hoeverre hij die soepelheid in zich heeft.

Ik denk trouwens ook dat de ministers en fractievoorzitters/kamerleden het erg druk hebben. Ze zijn druk bezig met hun partij. Moeten over duizenden dingen stemmen en moeten dus vakinhoudelijk op de hoogte zijn. Het gaat bij de debatten meer om de politieke intuïtie. Dat kan je deels leren, maar moet je ook in je hebben. Je zag ook hetzelfde bij Rutte. Thierry vroeg of hij de islam aan gaat pakken. Wat overigens al vaag is. Rutte zei toen dat hij het Boeddhisme ook niet aanpakt. Thierry had gelijk moeten doorpakken. Dat kan met een oneliner, bijvoorbeeld: beste Rutte, wanneer was de laatste Boeddhistische aanslag in Europa?
  zondag 5 november 2017 @ 12:04:58 #252
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174880194
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:03 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:?
pi_174880223
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:03 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Jij denkt dat Fortuyn zich wel tot (min of meer gerespecteerd) staatsman had kunnen ontwikkelen?

En is dat een ontwikkeling die je je ook bij Baudet voor kan stellen?
  zondag 5 november 2017 @ 12:08:04 #254
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174880254
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij denkt dat Fortuyn zich wel tot (min of meer gerespecteerd) staatsman had kunnen ontwikkelen?

Eerlijk gezegd vind ik Baudet nu al meer staatsman dan Fortuyn ooit was. Maar ook van Baudet hoop ik niet dat hij ooit in een regering komt. Ik gun hem en zijn partij een mooie plek in de oppositie met een zeteltje of 15-20.
pi_174880286
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:04 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

:?
Wel echt heel goed van jou dat jij "het hem niet gunde", de tering zeg.
  zondag 5 november 2017 @ 12:12:29 #256
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174880316
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:10 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Lijkt me evident. Maar fijn dat je me er om prijst. Ik vind dat niet nodig, hoor. Is gewoon heel menselijk.
pi_174880323
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:10 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Badderharing verwoordt het heel netjes. Het probleem is vooral dat bepaalde lieden kritiek op Fortuyn nog altijd niet trekken.
pi_174880370
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Badderharing verwoordt het heel netjes. Het probleem is vooral dat bepaalde lieden kritiek op Fortuyn nog altijd niet trekken.
Het lijkt haast een soort politieke heiligenverering.
  zondag 5 november 2017 @ 12:16:42 #259
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174880381
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb groot respect voor wat Fortuyn voor de politiek in Nederland heeft gedaan. Hoe zeer ik populisme ook verafschuw, hij heeft de boel wel opgeschud en een aantal zaken bespreekbaar gemaakt.

Maar als hij daadwerkelijk Premier was geworden, dan had Nederland zich internationaal volslagen belachelijk gemaakt.
pi_174880383
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:25 schreef timmmmm het volgende:
Wat heb ik een hekel aan het begrip oikofobie.

Het probleem daarmee is dat iemand aders bepaalt wat onze cultuur is en wat daar wel of nirt onder valt. Ik griezel ervan als ik bedenk dat een Baudet voor mij bepaalt wat Nederland wel en niet is en waar het wel en niet voor staat
Zo voel ik me dus ook als er continu geblerd wordt racisme als ik iets niet of juist wel wil. Het is dus op zijn minst een koekje van eigen deeg voor hen die om alles of niets racisme roepen.
pi_174880388
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Fortuyn vergelijken met iemand die net komt kijken, haha.

Sjerry :')
pi_174880425
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, af en toe als hij door een ad remme opmerking van een ander op zijn plaats werd gezet, dan werd-ie boos idd. Dat was ook wel zwak.
Ik ken eigenlijk alleen het zwakke fragment met Rosenmuller. Dat Fortuyn zijn microfoontje wegdeed en hem geen hand meer wilde geven. 's Ochtends was overigens de begrafenis van zijn vader. Denk dat dat ook invloed had. Maar goed, als je niet lekker in je vel zit, moet je natuurlijk ook gewoon niet op komen dagen. Het overlijden van je vader lijkt me een valide reden.

We kennen allemaal wel het eerste debat, waarbij Melkert en Dijkstal er als zoutzakken bijzaten. Maar Fortuyn was vaker sterk. Neem deze samenvatting, waarbij de stemmers die aanwezig waren eerst met 31% voor Fortuyn kozen en uiteindelijk met 40,8%:

Vooral dat stukje tegen Melkert vind ik sterk. Fortuyn heeft het over de medische specialisten op zijn lijst, Melkert komt gelijk met de oneliner dat deze allemaal meer willen verdienen. Fortuyn had het overigens vaker over de medische specialisten op zijn lijst, het lijkt me dat Melkert deze aanval van te voren bedacht had. Waarna Fortuyn onmiddellijk teruggrijpt naar de wachtlijsten, de situatie was dat er jarenlang geïncasseerd is, maar niet geopereerd. We zien dus Melkert de aanval inzetten, maar uiteindelijk met een mond vol tanden staan.
pi_174880460
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:17 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Fortuyn vergelijken met iemand die net komt kijken, haha.

Sjerry :')
pi_174880488
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ken eigenlijk alleen het zwakke fragment met Rosenmuller. Dat Fortuyn zijn microfoontje wegdeed en hem geen hand meer wilde geven. 's Ochtends was overigens de begrafenis van zijn vader. Denk dat dat ook invloed had. Maar goed, als je niet lekker in je vel zit, moet je natuurlijk ook gewoon niet op komen dagen. Het overlijden van je vader lijkt me een valide reden.
Af en toe idd, maar zal buiten zijn publieke verschijning wel vaak zijn voorgekomen. In de jaren 90 ging dit adagium rond: waar Fortuyn verschijnt, ontstaat ruzie. ;).
quote:
We kennen allemaal wel het eerste debat, waarbij Melkert en Dijkstal er als zoutzakken bijzaten. Maar Fortuyn was vaker sterk. Neem deze samenvatting, waarbij de stemmers die aanwezig waren eerst met 31% voor Fortuyn kozen en uiteindelijk met 40,8%:

Vooral dat stukje tegen Melkert vind ik sterk. Fortuyn heeft het over de medische specialisten op zijn lijst, Melkert komt gelijk met de oneliner dat deze allemaal meer willen verdienen. Fortuyn had het overigens vaker over de medische specialisten op zijn lijst, het lijkt me dat Melkert deze aanval van te voren bedacht had. Waarna Fortuyn onmiddellijk teruggrijpt naar de wachtlijsten, de situatie was dat er jarenlang geïncasseerd is, maar niet geopereerd. We zien dus Melkert de aanval inzetten, maar uiteindelijk met een mond vol tanden staan.
Ja, fenomenaal stukje tv iig.
Leuk om weer eens te bekijken.

"Dat belooft nog wat, meneer Melkert" of woorden van die strekking, waren erg grappig iig en dan Melkert er onderuitgezakt zuur kijkend bij. _O- .
I´m back.
pi_174880489
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kan wrs mensen zonder WO/WO+ wrs wel imponeren. Of technici dan die nooit iets over geschiedenis, cultuur, filosofie gelezen hebben meer na hun schamele VWO-boekjes.
Nogmaals. Waarom kan het niet gewoon zijn dat er mensen zijn die er wel over nagedacht hebben, én voor het gedachtegoed van Baudet kiezen?
  zondag 5 november 2017 @ 12:22:11 #266
104871 remlof
Europees federalist
pi_174880496
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

wanneer was de laatste Boeddhistische aanslag in Europa?
In Europa niet, maar in Myanmar gedraagt de Boeddhistische regering zich ronduit schandalig tegen de eigen moslimbevolking. Daar worden echt al hun mensenrechten geschonden door Boeddhisten.
pi_174880516
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nogmaals. Waarom kan het niet gewoon zijn dat er mensen zijn die er wel over nagedacht hebben, én voor het gedachtegoed van Baudet kiezen?
O, ja, dat kan best, waarom niet. Denk alleen niet dat het er ontzettend veel zijn.
I´m back.
pi_174880529
quote:
15s.gif Op zondag 5 november 2017 12:22 schreef remlof het volgende:

[..]

In Europa niet, maar in Myanmar gedraagt de Boeddhistische regering zich ronduit schandalig tegen de eigen moslimbevolking. Daar worden echt al hun mensenrechten geschonden door Boeddhisten.
De twist tussen Moslims en Boeddhisten in Myanmar lijkt me weinig relevant voor de situatie in Nederland of Europa.
  zondag 5 november 2017 @ 12:26:10 #269
104871 remlof
Europees federalist
pi_174880589
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De twist tussen Moslims en Boeddhisten in Myanmar lijkt me weinig relevant voor de situatie in Nederland of Europa.
Maar het toont wel aan dat aan elke religie geweldadige aspecten zitten. Niet alleen aan de abrahamistische, maar ook aan het Boeddhisme, dat vaak als geweldloos wordt beschouwd.
pi_174880733
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 12:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar het toont wel aan dat aan elke religie geweldadige aspecten zitten. Niet alleen aan de abrahamistische, maar ook aan het Boeddhisme, dat vaak als geweldloos wordt beschouwd.
Dat er ergens op deze wereld een land is waar moslims onderdrukt worden, in plaats van dat moslims onderdrukkers zijn. Lijkt me weinig relevant voor de discussie tussen Rutte en Baudet. Baudet had dat dus terug moeten koppelen. Het zijn niet de Boeddhisten die rondhangen op straat, vrouwen lastigvallen en crimineel gedrag vertonen en het zijn ook niet de Boeddhisten die hier aanslagen plegen.
pi_174880815
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat er ergens op deze wereld een land is waar moslims onderdrukt worden, in plaats van dat moslims onderdrukkers zijn. Lijkt me weinig relevant voor de discussie tussen Rutte en Baudet. Baudet had dat dus terug moeten koppelen. Het zijn niet de Boeddhisten die rondhangen op straat, vrouwen lastigvallen en crimineel gedrag vertonen en het zijn ook niet de Boeddhisten die hier aanslagen plegen.
Sterker, niemand pleegt in Nederland aanslagen.
pi_174880849
Napoleon was toch in deze nieuwspoortfilm

2.40.36
quote:
als in de politiek het gaat over koopkracht en dit en dat, dan is dat zo'n teken dat we in een eindtijd leven,
dat we in een hele lage ijzeren aarde tijd leven ipv dat we in een tijd leven van dromers, van visionairen
Denk je nou echt dat Napoleon de hele dag bezig was met koopkrachtplaatjes ?
Natuurlijk niet, die had een visie, die had een plan , was met ideeën bezig en dat moeten we weer terug krijgen volgens mij
we leven echt in een cruciale tijd waarin de vrijheidsdroom van de mens gebroken dreigt te worden, we dreigen allemaal gevangenen te worden van de bureaucratische verzorgingsstaat, (...) onze nationale trots is ontnomen, de geschiedenis is ons ontnomen. onze identiteit,. onze souvereiniteit, onze democratie, er blijft helemaal niets meer over
Als zijn punt is...... minder economistisch denken en meer visie ( Jesse Klaver )
dan is Napoleon een mislukt voorbeeld.
De visies van die man waren rampzalig voor Europa. En wilde hij niet Europa onder een centraal gezag zetten met veel uniforme wetten? Wat Baudet verwerpt als EU-concept?
Waarom komt hij met een voorbeeld die zijn pleidooi voor 'visie' onderuithaalt ?
Of is een beetje visie van hem dan toch het idee van 'absolute alleenheerser' ?
Binnen twee minuten na Napoleon komt hij met die grap van wij, absolute alleenheersers.

En dan vervalt hij weer in de klaagzang het einde is nabij, van alles wordt ons afgepakt.
Bedoelt hij nationale trots dat we ooit een groot wereldrijk waren en die heldhaftige geschiedenis pakken 'ze' ons af met aandacht voor gewezen slavernij ? Zoiets denkt ie ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 05-11-2017 12:42:40 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 november 2017 @ 12:38:00 #273
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174880862
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoho, we hebben nog een gevalletje diabetes.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174880914
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoho, we hebben nog een gevalletje diabetes.
Oké man.
pi_174880946
quote:

[..]

Dat is niet bijster relevant, want mensen pak je aan op gedrag, niet op basis van wat ze vinden of geloven.
pi_174880967
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 12:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is niet bijster relevant, want mensen pak je aan op gedrag, niet op basis van wat ze vinden of geloven.
Je kan mensen prima aanpakken op iets wat ze vinden.
  zondag 5 november 2017 @ 12:43:54 #277
104871 remlof
Europees federalist
pi_174881000
quote:

[..]

Maar dat ligt vooral aan het aantal boeddhisten dat er in Nederland leeft.

Bovendien heeft er maar één moslim de laatste eeuw een aanslag gepleegd in Nederland en die zit opgesloten.
pi_174881033
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:42 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Je kan mensen prima aanpakken op iets wat ze vinden.
Dat kan technisch gezien wel, maar vinden we toch iets minder wenselijk.
pi_174881034
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:37 schreef Bluesdude het volgende:
Napoleon was toch in deze nieuwspoortfilm

2.40.36

[..]

Als zijn punt is...... minder economistisch denken en meer visie ( Jesse Klaver )
dan is Napoleon een mislukt voorbeeld.
De visies van die man waren rampzalig voor Europa. En wilde hij niet Europa onder een centraal gezag zetten met veel uniforme wetten? Wat Baudet verwerpt als EU-concept?
Waarom komt hij met een voorbeeld die zijn pleidooi voor 'visie' onderuithaalt ?
Of is een beetje visie van hem dan toch het idee van 'absolute alleenheerser' ?
Binnen twee minuten na Napoleon komt hij met die grap van wij, absolute alleenheersers.

En dan vervalt hij weer in de klaagzang het einde is nabij, van alles wordt ons afgepakt.
Bedoelt hij nationale trots dat we ooit een groot wereldrijk waren en die heldhaftige geschiedenis pakken 'ze' ons af met aandacht voor gewezen slavernij ? Zoiets denkt ie ?
Was in de vragensectie dan? Ik heb hem toen maar uitgezet namelijk, zoals ik eerder al schreef. Vond het nog knap van mij dat ik het zo lang volhield namelijk.
I´m back.
pi_174881064
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat in de politiek die filosofietjes niet werken, dat legt-ie ook uit bijv, bij die erg linkse Griekse minister voor immigratie. Die filosofie van Terry komt erop neer dat Nietzsche heeft gezegd dat god dood is en daardoor ontstond er chaos en leegte en die leegte vullen we op met moderne kunst, moderne architectuur, massa-immigratie, EU etc, want we zijn zoals kinderen die beseffen dat hun naïeve voorstelling omtrent de werkelijkheid niet meer klopt en dus dingen (zoals hun speelgoed) dan maar gaan kapot maken. Omdat we geen thuis meer hebben, geen universum meer waarin we ons veilig voelen dus alles kan naar de sodemieter gaan. Daar stelt hij de orde tegenover van de renaissance vloot die weer uitvaart van het FvD, die orde schept in de onstane chaos. Samenvatting.
De politiek werkt gewoon hands-on, geen filosofie, want al die EU-landen hebben hun eigen gekke filosofietjes, afspreken maken, oplossingen proberen te zoeken. Pragmatisch dus.
Dat weet ie. Daarom wilt ie die omwenteling op anderen vlakken bewerkstelligen. Via literatuur, scholing, media, et cetera. Politiek was nooit z'n plan en hekelt ie ook sinds ie er inzit, hè. En daar is niets mis mee, want er is veel mis mee. Hij heeft een punt als ie zegt dat de wil van de bevolking in het proces verdwijnt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2017 12:50:14 ]
pi_174881087
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 12:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan technisch gezien wel, maar vinden we toch iets minder wenselijk.
'We' nog wel.

Als iemand Willem-Alexander een lul vindt en dat uitdraagt flikkeren 'ze' je gewoon in de gevangenis.
pi_174881097
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat weet ie. Daarom wilt ie die omwenteling op anderen vlakken bewerkstelligen. Via literatuur, scholing, media, et cetera. Politiek was nooit z'n plan en hekelt deze ook sinds ie er inzit, hè. En daar is niets mis mee, want er is veel mis mee. Hij heeft een punt als ie zegt dat de wil van de bevolking in het proces verdwijnt.
Geen naturalistische romannetjes meer dus?
I´m back.
  zondag 5 november 2017 @ 12:49:42 #283
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_174881117
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ho ho, was het maar zo'n feest Koos:
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
pi_174881129
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Was in de vragensectie dan? Ik heb hem toen maar uitgezet namelijk, zoals ik eerder al schreef. Vond het nog knap van mij dat ik het zo lang volhield namelijk.
haha..... ik doe het in etappes.... al 2 dagen.... zelfbehoud johhh
Maar ..... om de diepere zielenroerselen van de man te begrijpen moet je wel luisteren...
gesel jezelf met zijn gelul..... en zie de diepere lagen.
Nu dus zijn napoleon-sentiment en die grap van absolute alleenheerser...
Had ik niet gevonden door niet te luisteren....
en dan het reactionaire ..... van de ondergang is nabij... vroeger was alles beter...

http://www.dagelijksestan(...)olute-heersers-zijn/
pi_174881138
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:48 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

'We' nog wel.

Als iemand Willem-Alexander een lul vindt en dat uitdraagt flikkeren 'ze' je gewoon in de gevangenis.
Als je even tot tien telt en van die tijd gebruikt maakt om na te denken dan zie je wellicht in dat je niet kunt worden opgepakt omdat je Willem-Alexander een lul vindt, hooguit voor de wijze waarop je dat uitdraagt.
pi_174881144
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

haha..... ik doe het in etappes.... al 2 dagen.... zelfbehoud johhh
Maar ..... om de diepere zielenroerselen van de man te begrijpen moet je wel luisteren...
gesel jezelf met zijn gelul..... en zie de diepere lagen.
Nu dus zijn napoleon-sentiment en die grap van absolute alleenheerser...
Had ik niet gevonden door niet te luisteren....
en dan het reactionaire ..... van de ondergang is nabij... vroeger was alles beter...

http://www.dagelijksestan(...)olute-heersers-zijn/
Ik moet nog brunchen, Blues, en dan wat poetsen en dan misschien kijk ik de rest. ;).

O, ja, en ik moet eens bedenken hoe ik die zak aardappelen die ik gekocht heb het beste kan bewaren, want zag paar dagen geleden dat er al uitlopers ontstonden.
I´m back.
pi_174881156
Laatst nog één of andere sjappie veroordeelt voor het voorbereiden van een aanslag. Compleet met IS-vlag en AK-47 in z'n kelderbox.

Maar "niemand pleegt aanslagen hier hoor!!!111"

Bedankt VVD.
pi_174881164
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2017 12:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Geen naturalistische romannetjes meer dus?
Misschien weer als ie er achterkomt dat de machtsstructuren toch niet via het democratische proces veranderd kunnen worden.
pi_174881170
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik moet nog brunchen, Blues, en dan wat poetsen en dan misschien kijk ik de rest. ;).
Kijk in etappes !!
pi_174881232
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Misschien weer als ie er achterkomt dat de machtsstructuren toch niet via het democratische proces veranderd kunnen worden.
Dat kan prima. Alleen moet je als politieke beweging dan wel een meerderheid achter je zien te krijgen. En dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
pi_174881233
En dat hele FvD is bijna net zo kut als de VVD en PVV.

Partijen met de meeste intengriteits-schandalen. Drie ministers opgestapt, defensie kapot bezuinigd.
pi_174881283
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je even tot tien telt en van die tijd gebruikt maakt om na te denken dan zie je wellicht in dat je niet kunt worden opgepakt omdat je Willem-Alexander een lul vindt, hooguit voor de wijze waarop je dat uitdraagt.
Als ik vanavond op de Dam ga schreeuwen "ik vind Willempie een hondenlul" word ik gewoon opgepakt.
pi_174881324
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:57 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Als ik vanavond op de Dam ga schreeuwen "ik vind Willempie een hondenlul" word ik gewoon opgepakt.
Als dat zo is, dan word je dus nog steeds opgepakt voor je gedrag en niet voor je mening.
pi_174881346
quote:

[..]

En dan sta je zo weer buiten, want wie is Willempie, vraagt jouw advocaat dan die je gratis toegewezen krijgt aan de politie.
I´m back.
pi_174881513
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:48 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

'We' nog wel.

Uitdragen is al wat anders dan vinden.
pi_174881524
quote:

[..]

Begrijp je dat dat gedrag is?
pi_174881528
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 13:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dan sta je zo weer buiten, want wie is Willempie, vraagt jouw advocaat dan die je gratis toegewezen krijgt aan de politie.
''Koning Willempie dan''.

Waarom zou je mensen vanwege hun mening niet preventief vast kunnen zetten. Als jij met een PKK-vlag rondloopt, mag jij eens haarfijn gaan uitleggen wat daar de reden van is.
pi_174881593
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2017 13:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Is toch gewoon mijn mening, ik mag koning bier niet en vind het een hondelul.

Ik heb het volste recht dat te verkondigen met m'n megafoon. Oh wacht.
pi_174881646
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2017 13:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat wil niet tot hem doordringen.
pi_174881774
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 13:11 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Is toch gewoon mijn mening, ik mag koning bier niet en vind het een hondelul.

Ik heb het volste recht dat te verkondigen met m'n megafoon. Oh wacht.
Als zelfs het onderscheid tussen gedrag en gedachten te hooggegrepen is hou ik er meteen mee op.
pi_174881822
quote:
9s.gif Op zondag 5 november 2017 13:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als zelfs het onderscheid tussen gedrag en gedachten te hooggegrepen is hou ik er meteen mee op.
Duh, ik draag het op die manier uit.

Als ik mijn bek houd, kan ook niemand weten wat ik vind, en kan ik er dus niet voor opgepakt worden. Lijkt mij nogal logisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')