abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 oktober 2017 @ 10:28:55 #1
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_174666316
Ze hebben de AH hier verbouwd en 5 kassa's weggehaald en daar van die zelfscan-zelfbetaal automaten neergezet. (er stonden hier al een heletijd 2 van die ik nooit iemand zag gebruiken)

Nu hebben ze nog 4 normale kassa's met lopende banden waar je je shit op kan zetten.

Gister hadden ze 1 normale kassa open, en allemaal medewerkers rondlopen die klanten aanspraken om ze naar die zelfbetaaldingen te lokken.
Maar niemand wilde dat gebruiken, ik wil godverdomme normaal geholpen worden en niet alles zelf hoeven doen. Resultaat, rij tot achterin de winkel.
Ze proppen dit systeem echt je strot door, je moet en zal dit gaan gebruiken.
En de kassadames hebben niet eens door dat deze machines hun baan overneemt :')

TLDR;
AH heeft zelfscan/betaal automaten neergezet en normale kassas weggehaald. Maar niemand wilt het gebruiken.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_174666344
Ik gebruik altijd de zelfscan kassa. Wat is het probleem?
  donderdag 26 oktober 2017 @ 10:30:32 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_174666350
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:30 schreef aloa het volgende:
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  Moderator donderdag 26 oktober 2017 @ 10:30:32 #5
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_174666351
letterlijk is figuurlijk niet letterlijk bij wijze van spreke
pi_174666383
ach meid
Zonder wrijving geen glans
pi_174666424
Scannen is perfect! Ik doe dat altijd, scheelt zo enorm veel tijd.
Je kunt tijdens het inladen al in tassen inpakken. Je zet de tassen open in je kar en scant en smijt het erin. Zo raus je door de supermarkt en voor het afrekenen hoef je niet in de rij te staan.

Wel:
De allereerste keer krijg je direct controle. Dan halen ze een grote scanner door je tassen, zo gebeurd.
Je krijgt zo om de tien keer controle.
Als je een keer iets vergeten bent te scannen, doen ze niet moeilijk, maar je krijgt zeker de opvolgende twee a drie keer controle. (Een keer meegemaakt, vergeten een mango te scannen, ik had er een streepjescode opgeplakt, daar gaat het meeste fout, bij het fruit)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_174666426
Niet de zelfscankassa gebruiken om te sjoemelen met de prijzen en die broodnodige adrenalinekick :')
pi_174666470
'Albert Heijn' is een anagram van 'Bejna Hitler', het zwakzinnige zusje van Adolf.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 10:35:57 #10
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_174666485
jullie sporen niet
en ik heb ook een auto.
pi_174666503
Hoezo sporen we niet?
  donderdag 26 oktober 2017 @ 10:37:35 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174666526
Ik vind de zelfscan geweldig :@. Maar ben wel blij dat mensen hardnekkig de kassa blijven gebruiken anders zitten we zo in een cashloze samenleving waar de gevolgen niet van te overzien zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_174666548
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:36 schreef Sigaartje het volgende:
Hoezo sporen we niet?
pi_174666556
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:33 schreef Sigaartje het volgende:
Scannen is perfect! Ik doe dat altijd, scheelt zo enorm veel tijd.
Je kunt tijdens het inladen al in tassen inpakken. Je zet de tassen open in je kar en scant en smijt het erin. Zo raus je door de supermarkt en voor het afrekenen hoef je niet in de rij te staan.

Wel:
De allereerste keer krijg je direct controle. Dan halen ze een grote scanner door je tassen, zo gebeurd.
Je krijgt zo om de tien keer controle.
Als je een keer iets vergeten bent te scannen, doen ze niet moeilijk, maar je krijgt zeker de opvolgende twee a drie keer controle. (Een keer meegemaakt, vergeten een mango te scannen, ik had er een streepjescode opgeplakt, daar gaat het meeste fout, bij het fruit)
gaat veel sneller idd. Je kan controle krijgen idd, maar als je het goed hebt gedaan is er niks aan de hand.
pi_174666598
Ik heb juist altijd het idee dat dat zelfscannen langzamer gaat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174666605
Je scant en rekent gewoon af. Gaat supersnel. Ik zou niet anders meer willen.
Alleen als je iets vergeet (overkomt me nooit meer) en je krijgt controle dan ben je de sjaak. Moet je alles uitpakken en iedereen kijkt naar je met een blik van, heb je er weer zo een.
Maar een ding vergeten kan snel gaan als je er even met je gedachten niet bij bent. Maar bij mij is het een automatisme geworden. Je pakt iets en je grijpt automatisch naar je scanpistool. Doe het al jaren, is echt een prachtuitvinding.
pi_174666633
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:40 schreef Caland het volgende:
Nee helemaal niet, de tijd bespaar je door:
1. direct alles in je tas te doen
2. je niet in de rij hoeft te staan achter de kassa. Want je hebt altijd bejaarden die het vertikken om te scannen, daar hebben wij voordeel bij, die oudjes staan in de rij met hun koekjes en melk. :D
  Forum Admin donderdag 26 oktober 2017 @ 10:43:42 #18
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_174666668
Kijk jullie eens trots het werk doen van de kassamiepjes!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_174666670
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:42 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee helemaal niet, de tijd bespaar je door:
1. direct alles in je tas te doen
2. je niet in de rij hoeft te staan achter de kassa. Want je hebt altijd bejaarden die het vertikken om te scannen, daar hebben wij voordeel bij, die oudjes staan in de rij met hun koekjes en melk. :D
Ik loop eigenlijk altijd alleen met een mandje, dan vind ik zo’n lompe scanner erbij best onhandig. En vaak staan er toch geen rijen bij de kassa op het tijdstip dat ik boodschappen doe.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 26 oktober 2017 @ 10:44:26 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174666686
quote:
Wat Sigaartje zegt.

Je pakt de handscanner en donderd alle boodschappen na het scannen rechtstreeks in je boodschappentas, daarna zet je die handscanner in de scanpaal, piept je bonuspas en betaald. eens in der zoveel tijd krijg je een random controle en als je alcohol hebt gekocht moet je soms ff wachten tot iemand je leeftijd controleert.
Vrijheid
pi_174666689
De zelfscan bij de AH bij mij in de buurt vind ik dan weer een ramp, niet gelijk scannen bij het boodschappen doen maar achteraf bij de zelfscan kassa.

Prima dat ze willen besparen op personeel maar geef dan gelijk zoals bij de Jumbo een handscanner mee zodat je gelijk in kunt pakken. Op deze manier bespaar ik zeker geen tijd.
pi_174666693
En buiten dat weiger ik het werk van anderen te doen.

Ik vind het dan ook bijzonder jammer dat er geen negers meer aan het eind van de band staan om die shit voor je in tassen te doen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174666710
quote:
15s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:35 schreef junkiesietze het volgende:
jullie sporen niet
Eens.
pi_174666750
Een paar weken terug was mijn vrouw vergeten een pak maandverband van ¤1,50 te scannen, en natuurlijk gelijk een steekproef :')
Kun je alles weer uitpakken bij een normale kassa, inclusief de priemende blikken in de rug van de mensen achter je :')
pi_174666801
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:46 schreef GM78 het volgende:
Een paar weken terug was mijn vrouw vergeten een pak maandverband van ¤1,50 te scannen, en natuurlijk gelijk een steekproef :')
Kun je alles weer uitpakken bij een normale kassa, inclusief de priemende blikken in de rug van de mensen achter je :')
Je vrouw is niet bijster snugger als ze niet in staat is om VMBO-werk voor 16-jarigen te verrichten. Waarschijnlijk wilde ze het gewoon jatten.
pi_174666814
De supermarkt douwt je al jaren bruinbrood door je strot dat dat niet is. Plofkip erachteraan, platgespoten groenten, waterige tomaten, leverancies worden uitgeknepen, maar meneer maakt zich druk om de manier van afrekenen.
pi_174666852
Op de basisschool, twintig jaar geleden (!) werd er al aangegeven dat de banen overgenomen gaan worden door automatisering. Dit is dus geen nieuws. Wel bloedirritant, niet alleen voor de banen, maar ook de mensen die wel een normale kassa met medewerker zien.
pi_174666887
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:48 schreef zovty het volgende:
De supermarkt douwt je al jaren bruinbrood door je strot dat dat niet is. Plofkip erachteraan, platgespoten groenten, waterige tomaten, leverancies worden uitgeknepen, maar meneer maakt zich druk om de manier van afrekenen.
Waterige tomaten? Je kunt ze tegenwoordig beter in blik kopen ;)
pi_174666899
Sommige verhalen hier kloppen hier niet.

Bij de AH staat er een rek met scanners direct bij de ingang en daar pak je eentje uit via je bonuskaart. En dan gaan met die banaan. Bij het afrekenen is een soort klantendienstbalie.
Je hebt dan gewoon je boodschappentassen vol en rekent automatisch af bij een betaalpaal. Als je controle krijgt, gaat een medewerker met een eigen scanner je boodschappentassen even snel door, duurt een paar seconden. Dat ding gaat piepen als je niet iets gescand hebt.
Je moet dan alles uitpakken bij die klantenservicebalie.

Het is niet zo dat je alles op het eind moet scannen, dat doe je tijdens het boodschappendoen en als je in je kladden gegrepen wordt is het niet zo dat je naar een gewone kassa moet. Je komt bij een aparte balie, waar de medewerkster alles scant en je dan te horen krijgt wat je fout hebt gedaan. Als het iets simpels is, is er alsnog niets aan de hand. Maar ja, dat kost tijd natuurlijk.
pi_174666923
En als je alcohol koopt moet er dus alsnog een medewerker komen

Whats the point

Laat lekker zo’n miep dat doen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174666927
quote:
Je moet volkoren kopen bij de warme bakker. AH brood is slecht, en als je bruin brood koopt weet je niet wat er in zit. Volkoren is wettelijk geregeld.
pi_174666953
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:53 schreef Caland het volgende:
En als je alcohol koopt moet er dus alsnog een medewerker komen

Whats the point

Laat lekker zo’n miep dat doen
Jij maakt er een point van, want weer klopt je verhaal niet.
Er staat een medewerkster bij de balie en kijkt vanaf afstand. Als je er niet als puber uitziet kun je gelijk door, gaat heel snel.
pi_174666978
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:55 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Er staat een medewerkster bij de balie en kijkt vanaf afstand. Als je er niet als puber uitziet kun je gelijk door, gaat heel snel.
Dan nog vind ik het teveel nadelen hebben om die hooguit paar minuten voor een kassa te wachten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174666990
En die paar minuten ben je ook wel weer kwijt met het scannen van die producten
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174666996
quote:
Dan koop je niet bij Albert Heijn. Het leven is zo simpel.
pi_174667005
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Dan nog vind ik het teveel nadelen hebben om die hooguit paar minuten voor een kassa te wachten.
Dan doe je het niet. Het leven is zo simpel.
pi_174667019
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:55 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Als je er niet als puber uitziet... bedoel je pauper? Pubers halen wat blikjes drinken en een broodje, vaak betalen ze dat met hun zakgeld omdat ze geen geld op de rekening hebben... En zelfs paupers worden niet altijd gecontroleerd.
pi_174667020
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:58 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dan doe je het niet. Het leven is zo simpel.
Ik doe het dan ook niet omdat als je voor jezelf boodschappen doet het totaal niet sneller is.

Als je een hele kar vol hebt kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 26 oktober 2017 @ 11:03:12 #39
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_174667069
Ik wacht op een systeem waarmee je met je karretje door een poortje rijdt en dan alles automatisch is gescand. Beetje zoals ze bij de Nespresso winkels hebben.

Maar op zich werkt dat zelfscan systeem van de AH wel prima.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_174667096
Nog maar 1 keer dingen door je handen laten gaan, ipv 3 keer. Snap niet dat mensen (zeker met hele karren) nog steeds bij de normale kassa afrekenen...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_174667110
Nu kan je wel beter stelen.
pi_174667116
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:35 schreef spijkerbroek het volgende:
'Albert Heijn' is een anagram van 'Bejna Hitler', het zwakzinnige zusje van Adolf.
Bijna Hitler?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_174667132
Ik vraag mij af of het ook daadwerkelijk sneller is. Vorige week ging ik boodschappen doen bij de Jumbo met de zelfscanner. Nu moet ik zeggen dat ik dat niet vaak doe omdat de supermarkt bij mij in de buurt geen zelfscanner heeft, dus het zal deels ook wel een beetje onervarenheid zijn, maar ik had niet het idee dat het sneller ging dan een gewone kassa. Bij elk product moet je weer even stil staan om die barcode te zoeken, je moet groente en fruit zelf afwegen om te stickeren en je hebt alsnog de kans dat er een steekproef wordt gedaan waardoor je alsnog evenveel tijd kwijt bent als wanneer je in de rij zou staan.

Wat ik wel een voordeel vind is dat je totaalbedrag op dat ding te zien is en je daar tijdens het boodschappen doen rekening mee kunt houden. Het gebeurt mij nog weleens dat ik onaangenaam verrast word bij de kassa. :')
pi_174667158
Ze zijn inderdaad bezig met zo'n systeem. Dan hoef je alleen je boodschappen in te pakken tijdens je rit door de supermarkt en aan het eind te pinnen. Dan is het probleem ook direct opgelost van moeders die broodjes en snoep in hun de handen drukken van hun kinderen (daarom bleren de kinderen zo) en niet afrekenen. Ik heb dat vaker gezien.
Soms keren de tijd van de flippo's terug als ik zie dat er zakken snickertjes en marsen zijn opgengerukt in de schappen.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 11:12:31 #45
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_174667242
Ze kunnen de normale kassa's ook sneller maken door niet van die domme kutspaaracties te hebben.

Heeft u een bonuskaart?
Wilt u zegels?
Wilt u pannenpunten?
Wilt u ovenschaalzegels?
Wilt u sparen voor een dagje uit?
Wilt u de bon?

Als ze DAAR nou een aparte kassa voor maken ^O^
en ik heb ook een auto.
pi_174667265
quote:
15s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:12 schreef junkiesietze het volgende:
Ze kunnen de normale kassa's ook sneller maken door niet van die domme kutspaaracties te hebben.

Heeft u een bonuskaart?
Wilt u zegels?
Wilt u pannenpunten?
Wilt u ovenschaalzegels?
Wilt u de bon?

Vergeet de koopzegels niet :D
pi_174667302
Zelfscan is geweldig.

Maar ik ga meestal naar de Jumbo. Daar hoef je geen klantenkaart mee te nemen om überhaupt van de zelfscan gebruik te kunnen maken, en reken je gewoon af bij een kassa.

En lach maar om koopzegels. Die dingen leveren een stuk meer rendement op dan je spaarrekening.

Ik begrijp de vergelijking met Dolfje niet helemaal, trouwens.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_174667308
quote:

Heeft u een bonuskaart?
Wilt u zegels?
Wilt u pannenpunten?
Wilt u ovenschaalzegels?
Wilt u de bon?

Gisteren stond ik in de rij achter een vrouw die haar boodschappen in tweeën had verdeeld, waarschijnlijk was het ene deel voor haar en het andere voor haar werk ofzo. De vrouw rekent eerst haar eigen boodschappen af en weigert alle zegels en bonnen. Vervolgens rekent ze haar andere deel af en het meisje vraagt wéér precies hetzelfde. :')

Heel de rij stond daar echt van :') :') :')
  donderdag 26 oktober 2017 @ 11:18:13 #49
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_174667334
quote:

Heeft u een bonuskaart?
Wilt u zegels?
Wilt u pannenpunten?
Wilt u ovenschaalzegels?
Wilt u de bon?

Het zijn juist die zegels die maken dat de zelfscan toch weer langer duurt.

Heb je alles mooi snel afgerekend mag je nog eens twee minuten bij de balie wachten om op je zegels te wachten.
Op zaterdag hebben ze hier af en toe een aparte medewerker staan die zegeltjes/kaartjes uitdeelt. Dan is het wel weer oké.
pi_174667356
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:16 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Gisteren stond ik in de rij achter een vrouw die haar boodschappen in tweeën had verdeeld, waarschijnlijk was het ene deel voor haar en het andere voor haar werk ofzo. De vrouw rekent eerst haar eigen boodschappen af en weigert alle zegels en bonnen. Vervolgens rekent ze haar andere deel af en het meisje vraagt wéér precies hetzelfde. :')

Misschien moet ze het gewoon vragen van de baas. Doe eens gek.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 11:19:38 #51
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_174667367
quote:

[..]

Ik zeg meestal bij de kassamieps eerste vraag al " nee ik hoef niks dankje"
en dan NOG komen de spaart u dit en spaart u dat vragen. zo irritant.
en ik heb ook een auto.
pi_174667384
quote:

[..]

Met koopzegels is dat niet vreemd
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174667400
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:19 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Misschien moet ze het gewoon vragen van de baas. Doe eens gek.
Je moet je klanten een beetje kunnen aanvoelen toch?
pi_174667401
quote:
15s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:19 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Ik zeg meestal bij de kassamieps eerste vraag al " nee ik hoef niks dankje"
en dan NOG komen de spaart u dit en spaart u dat vragen. zo irritant.
Meid...

donderdag 26 oktober 2017 @ 11:22:16 #55
246810 Duzzy
Kapot knuppelen
pi_174667414
Als er niet minimaal een 8/10 achter de kassa zit dan ga ik ook gewoon voor de zelfscan :{w
pi_174667415
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:21 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Je moet je klanten een beetje kunnen aanvoelen toch?
Je wordt als bliepmiep toch niet betaald om na te denken?
pi_174667416
Maar om nou Appie met Hitler te vergelijken vanwege de zelfscan... Beetje zielig. En dan weet ik wel wie er niet spoort.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 11:22:24 #58
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_174667418
quote:
och, je moest eens weten
en ik heb ook een auto.
pi_174667445
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:22 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je wordt als bliepmiep toch niet betaald om na te denken?
Of wanneer je boodschappen 5 euro zijn, je een briefje van tien geeft en ze dat vervolgens gaan invoeren om te kijken hoeveel wisselgeld ze moeten teruggeven. :')
pi_174667468
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Bijna Hitler?
Nee, Bejna.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 11:25:37 #61
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_174667474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:22 schreef MrsDuck het volgende:
Maar om nou Appie met Hitler te vergelijken vanwege de zelfscan... Beetje zielig. En dan weet ik wel wie er niet spoort.
Je had ze eens bezig moeten zien gister in die winkel, als gestapos marcheerden de medewerkers door de winkel, lopend langs de rijen mensen wachtend voor een kassa, en mensen eruit pikken die konden pinnen.
en ik heb ook een auto.
pi_174667516
quote:
15s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:25 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Je had ze eens bezig moeten zien gister in die winkel, als gestapos marcheerden de medewerkers door de winkel, lopend langs de rijen mensen wachtend voor een kassa, en mensen eruit pikken die konden pinnen.
En de mensen die niet mee wilden doen werden vergast in het magazijn?
pi_174667529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:33 schreef LurkJeRot het volgende:
Niet de zelfscankassa gebruiken om te sjoemelen met de prijzen en die broodnodige adrenalinekick :')
Doe ik ook hoor, 300 gram sperziebonen afwegen, dan sticket eruit laten poepen, die scannen.. en het zakje aftoppen tot 600 gram.
zomaar 40 cent winst daar.
Dit werkt voor veel andere groenten/fruit die je zelf moet afwegen.

Groenten die per stuk afrekenen lukt dit helaas niet mee :(

Andere tip (voor de mensen met wijkende haarlijn en gezichtsbeharing), scan een flesje drank, daar reageert die paal meteen op met leeftijdscontrole. Heb daarbij nog nooit OOK een scanlijstje controle gehad. De medewerker kan op 50 meter afstand wel zien dat ik 25+ ben, en geeft de paal vrij.

Dat ik dan de halve kar vol heb met boodschappen die ik niet heb gescant scheelt zomaar 40 euro.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_174667566
Kun je met die zelfscan trouwens ook weer 1 appel in een zakje doen, scannen en dan het zakje volstouwen met appels? Of wordt het zakje met appels gewogen voor het afrekenen?
pi_174667656
Ik ben wel benieuwd of ze doen aan etnisch profileren.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:30 schreef spijkerbroek het volgende:
Kun je met die zelfscan trouwens ook weer 1 appel in een zakje doen, scannen en dan het zakje volstouwen met appels? Of wordt het zakje met appels gewogen voor het afrekenen?
Als ze jou eruit pikken voor controle dan kunnen ze opnieuw wegen.
pi_174667677
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:35 schreef 44rdbei het volgende:
Ik ben wel benieuwd of ze doen aan etnisch profileren.
Uiteraard, al zullen ze dat nooit toegeven.
pi_174667767
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:36 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Kon ook zijn dat de computer een random paal aangeeft en dat de medewerkster die dan moet controleren. Het zou voor mij wel goed uitkomen, ik heb best een betrouwbaar hoofd.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 11:40:22 #68
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174667772
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:36 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat zou dan in de software verwerkt moeten zitten. Bij de mijne komt er bij het selecteren van de steekproef iig geen mens aan te pas.
Vrijheid
pi_174667792
quote:
14s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:40 schreef jogy het volgende:
Dat zou dan in de software verwerkt moeten zitten.
Dat zou me dan ook helemaal niet verbazen.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 11:43:43 #70
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174667844
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat zou me dan ook helemaal niet verbazen.
Dan staat het 'zwart op wit' (in de code) en dat lijkt me niet echt een feestje.
Vrijheid
pi_174667870
Het systeem van de AH werkt tenminste.
De Rewe in Duitsland heeft dit ook. Maar je moet naast de scanner je tas in een 'bakje' ophangen, zodat ie weegt en weet welke producten er in gaan. Dus heb je al wat in je tas zitten moet die eerst leeg zijn, 10 x geef dat ding aan: 'wil je het product nog?'
Aan het einde komt er een signaal: medewerker komt. MAAR DIE KOMT GVD NIET DUS STA JE DAAR!

En dan staat daar zo'n Rotterdam Hollywood bewaker te kijken of ik wel alles goed doe en als ik om hulp vraag draait ie zich om. MAAR DAARNA WEL OP M'N BONNETJE VRAGEN
pi_174667873
quote:
10s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:43 schreef jogy het volgende:
Dan staat het 'zwart op wit' (in de code) en dat lijkt me niet echt een feestje.
Die code wordt tóch niet openbaar.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 11:47:36 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174667920
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Die code wordt tóch niet openbaar.
Ook niet bij een eventuele rechtszaak?
Vrijheid
pi_174667963
quote:
5s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:47 schreef jogy het volgende:
Ook niet bij een eventuele rechtszaak?
Wie gaat die aanspannen?
pi_174668017
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wie gaat die aanspannen?
Als er een gerucht is dat er zoiets in de code dan zijn er genoeg mensen die een zaak willen aanspannen.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 11:53:08 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174668033
quote:

[..]

Wie gaat die aanspannen?
Mensen die zich onheus geprofileerd voelen? Als in de praktijk blijkt dat mensen met een bepaalde naam (dat is het enige wat AH weet volgens mij) vaker 'willekeurig' gecontroleerd worden dan anderen dan zou het op een gegeven moment op moeten vallen. Aan de andere kant bedenk ik me nu net dat je ook gewoon een AH bonuskaart anoniem kan houden door deze gewoon niet te activeren. Eventueel dat er in het systeem nog wel een optie is om handmatig een steekproef in te stellen of zo.
Vrijheid
pi_174668038
Wees blij dat AH geen echte Hitler is anders was je als geestelijk gehandicapte preventief geruimd.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 11:54:35 #78
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174668060
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:53 schreef spiritusbus het volgende:
Wees blij dat AH geen echte Hitler is anders was je als geestelijk gehandicapte preventief geruimd.
En bijkomend voordeel is dat ik het AH pasnummer gewoon op mijn kaartje kan laten staan. Tattoo's staan mij echt voor geen meter.
Vrijheid
pi_174668065
quote:
14s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:40 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat zou dan in de software verwerkt moeten zitten. Bij de mijne komt er bij het selecteren van de steekproef iig geen mens aan te pas.
Onzin. Bonuskaart wordt gebruikt, maar dat kan ook een anonieme zijn en bovendien staat bij de registratie van een bonuskaart geen vraag over etnische achtergrond, strafblad etc. Wel kan ik mij voorstellen dat in winkels met veel winkeldiefstal de hoeveelheid steekproeven hoger zijn.
pi_174668069
quote:
8s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:53 schreef jogy het volgende:

[..]

Mensen die zich onheus geprofileerd voelen? Als in de praktijk blijkt dat mensen met een bepaalde naam (dat is het enige wat AH weet volgens mij) vaker 'willekeurig' gecontroleerd worden dan anderen dan zou het op een gegeven moment op moeten vallen. Aan de andere kant bedenk ik me nu net dat je ook gewoon een AH bonuskaart anoniem kan houden door deze gewoon niet te activeren. Eventueel dat er in het systeem nog wel een optie is om handmatig een steekproef in te stellen of zo.
Met een anonieme kaart krijg je minder korting. Voor mij is dat een bewuste keuze maar voor sommige mensen is dat niet acceptabel.
pi_174668078
quote:
9s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:54 schreef jogy het volgende:

[..]

En bijkomend voordeel is dat ik het AH pasnummer gewoon op mijn kaartje kan laten staan. Tattoo's staan mij echt voor geen meter.
Mn arm gaat meestal langer mee dan een AH pasje.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 11:56:12 #82
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174668100
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:54 schreef MrsDuck het volgende:

[..]

Onzin. Bonuskaart wordt gebruikt, maar dat kan ook een anonieme zijn en bovendien staat bij de registratie van een bonuskaart geen vraag over etnische achtergrond, strafblad etc. Wel kan ik mij voorstellen dat in winkels met veel winkeldiefstal de hoeveelheid steekproeven hoger zijn.
Zie mijn post erna.
Vrijheid
pi_174668107
quote:
9s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:54 schreef jogy het volgende:

[..]

:X _O- _O- _O- _O-
  donderdag 26 oktober 2017 @ 11:56:48 #84
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174668113
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:54 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Met een anonieme kaart krijg je minder korting. Voor mij is dat een bewuste keuze maar voor sommige mensen is dat niet acceptabel.
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik de mijne geactiveerd heb _O-.
Vrijheid
pi_174668129
quote:
14s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik de mijne geactiveerd heb _O-.
Jij bent toch mod in BNW? dan kan je toch AH kaart gaan activeren?
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:00:06 #86
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_174668188
Als het aan mij lag, worden gewoon alle 'normale' kassa's vervangen door zelfscanners. Eventueel 1 kleine mandjeskassa die alleen toegankelijk is voor 55+'ers. :*
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:03:36 #87
240618 Micson
The lonely stoner
pi_174668260
quote:
Omdat niemand deze de verdiende ' _O- ' gunt, doe ik het maar:

_O-
pi_174668263
quote:
8s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:53 schreef jogy het volgende:
Mensen die zich onheus geprofileerd voelen? Als in de praktijk blijkt dat mensen met een bepaalde naam (dat is het enige wat AH weet volgens mij) vaker 'willekeurig' gecontroleerd worden dan anderen dan zou het op een gegeven moment op moeten vallen.
Dan zullen die mensen het toch eerst aannemelijk moeten maken, voordat er een rechtszaak komt. En tegen die tijd heeft AH dat stuk code allang verwijderd.
pi_174668274
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:00 schreef Themonk5 het volgende:
Als het aan mij lag, worden gewoon alle 'normale' kassa's vervangen door zelfscanners. Eventueel 1 kleine mandjeskassa die alleen toegankelijk is voor 55+'ers. :*
Ik zou daar gewoon in de rij gaan staan en zeggen dat ik analfabeet ben. Lijkt me heerlijk, Iedereen gehaast met zijn scanner 'piep piep piep' en ik gewoon rustig in de rij tot de cassiere der werk doet.
pi_174668356
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:04 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Ik zou daar gewoon in de rij gaan staan en zeggen dat ik analfabeet ben. Lijkt me heerlijk, Iedereen gehaast met zijn scanner 'piep piep piep' en ik gewoon rustig in de rij tot de cassiere der werk doet.
Ik snap het ook niet zo, alles moet maar snel. Ik ga liever voor comfort. Liever lui dan moe, als je het op een dag moet hebben van die 3 minuutjes tijdwinst doe je sowieso iets verkeerd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:09:43 #91
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_174668382
quote:
14s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:37 schreef jogy het volgende:
Ik vind de zelfscan geweldig :@. Maar ben wel blij dat mensen hardnekkig de kassa blijven gebruiken anders zitten we zo in een cashloze samenleving waar de gevolgen niet van te overzien zijn.
Wat is het probleem van een cashloze samenleving?
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:10:12 #92
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_174668392
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:07 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet zo, alles moet maar snel. Ik ga liever voor comfort. Liever lui dan moe, als je het op een dag moet hebben van die 3 minuutjes tijdwinst doe je sowieso iets verkeerd.
Idd, ik doe altijd boodschappen na mn werk, dus dan heb ik geen zin om in de winkel weer aan het werk te moeten door allemaal dingen te moeten scannen :r fuckoff
en ik heb ook een auto.
pi_174668408
quote:
Spijkerbroek is een anagram van prikkerbosje. Zeg maar die pluk shag boven je prikker.
pi_174668423
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:10 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Spijkerbroek is een anagram van prikkerbosje. Zeg maar die pluk shag boven je prikker.
Heb je daar nu anderhalf uur over gedaan? Knap hoor.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:11:53 #95
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_174668426
quote:
Bruin brood is gewoon bruin... Bruin ≠ volkoren
pi_174668454
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:11 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Bruin brood is gewoon bruin... Bruin ≠ volkoren
Bruinbrood is witbrood met mout.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:14:11 #97
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_174668464
quote:
15s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:10 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Idd, ik doe altijd boodschappen na mn werk, dus dan heb ik geen zin om in de winkel weer aan het werk te moeten door allemaal dingen te moeten scannen :r fuckoff
Meid, zwaar leven!
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:15:11 #98
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_174668491
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:13 schreef zovty het volgende:

[..]

Bruinbrood is witbrood met mout.
Wat het dus bruinbrood maakt. Bruinbrood is brood met een bruid kleurtje. Als je volkoren brood wil, koop je gewoon volkoren brood.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:16:58 #99
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_174668529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:16 schreef Jordy-B het volgende:
Zelfscan is geweldig.

Maar ik ga meestal naar de Jumbo. Daar hoef je geen klantenkaart mee te nemen om überhaupt van de zelfscan gebruik te kunnen maken, en reken je gewoon af bij een kassa.

En lach maar om koopzegels. Die dingen leveren een stuk meer rendement op dan je spaarrekening.

Ik begrijp de vergelijking met Dolfje niet helemaal, trouwens.
Ga weg man met je kut koopzegels :') Al die trage oma's die op hun gemak die zegeltjes staan op te vouwen enzo. Flikker op!

Een vol boekje met 490 zegels levert maar liefst 3 euro op!! _O-

Dan heb je dus eerst 490 euro aan boodschappen uitgegeven bij de AH. Na iedere afrekenbeurt die kutzegeltjes kopen en vouwen enzo. Thuis je boekje weer pakken en inplakken :')

Echt...
pi_174668559
Klagen over al dan niet zelfscan. Het gaat te goed in Nederland.
pi_174668596
Inderdaad, de computer bepaalt wie er gecontroleerd wordt. Maar ja, als er geen hond in de winkel is, is het ook gelijk raak. En als je veel minder koopt dan normaal en dan val je blijkbaar op voor de computer.
Ook moest ik een keer inslaan voor een verjaardag. Dan wijken je boodschappen blijkbaar dermate af dat ik gedelecteerd werd voor controle (veel bier en zo)
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:22:15 #102
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174668609
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:21 schreef Sigaartje het volgende:
Inderdaad, de computer bepaalt wie er gecontroleerd wordt. Maar ja, als er geen hond in de winkel is, is het ook gelijk raak. En als je veel minder koopt dan normaal en dan val je blijkbaar op voor de computer.
Ook moest ik een keer inslaan voor een verjaardag. Dan wijken je boodschappen blijkbaar dermate af dat ik gedelecteerd werd voor controle (veel bier en zo)
Dat systeem wordt echt met de post in dit topic kutter en ik gebruikte het al nooit.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174668643
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Heb je daar nu anderhalf uur over gedaan? Knap hoor.
Een minuutje. :*
pi_174668664
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ga weg man met je kut koopzegels :') Al die trage oma's die op hun gemak die zegeltjes staan op te vouwen enzo. Flikker op!

Een vol boekje met 490 zegels levert maar liefst 3 euro op!! _O-

Dan heb je dus eerst 490 euro aan boodschappen uitgegeven bij de AH. Na iedere afrekenbeurt die kutzegeltjes kopen en vouwen enzo. Thuis je boekje weer pakken en inplakken :')

Echt...
Een vol boekje levert je 1 euro winst op op 25 euro. Dus 4%

En dat is meer dan je spaarrekening oplevert. :D
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:27:56 #105
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174668709
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bij een storing ben je fucked. Dus eventuele hackers kunnen een samenleving volledig en grondig verneuken door internetverkeer te verstoren of gewoon het electriciteitsnet ( https://www.telegraaf.nl/(...)stroomnet-platleggen ).

Als je een cashloze samenleving hebt en niet meer zoals nu een hybride samenleving met cash en digitaal geld dan ben je niet meer redundant en een single point of failure moet je echt niet willen bij zoiets cruciaals als de economie.
Vrijheid
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:29:39 #106
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_174668744
quote:
14s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Bij een storing ben je fucked. Dus eventuele hackers kunnen een samenleving volledig en grondig verneuken door internetverkeer te verstoren of gewoon het electriciteitsnet ( https://www.telegraaf.nl/(...)stroomnet-platleggen ).

Als je een cashloze samenleving hebt en niet meer zoals nu een hybride samenleving met cash en digitaal geld dan ben je niet meer redundant en een single point of failure moet je echt niet willen bij zoiets cruciaals als de economie.
Encryptie bestaat inderdaad niet. :*
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:31:38 #107
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174668780
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:29 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Encryptie bestaat inderdaad niet. :*
? Wat heeft dat met de bereikbaarheid te maken? Geen internet = geen pintransacties. Geen stroom = geen internet = geen pintransacties

Waar komt in dat verhaal encryptie aan te pas?
Vrijheid
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:32:23 #108
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_174668788
quote:
14s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Mwah daar geloof ik niet zo in. Genoeg redundantie inbouwen is altijd een optie. Bovendien krijgen we in de toekomst een hybride samenleving met geld op bankrekeningen en cryptocurrencies. Dan is er dus altijd nog een backup.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:35:13 #109
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_174668832
quote:
5s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:31 schreef jogy het volgende:

[..]

? Wat heeft dat met de bereikbaarheid te maken? Geen internet = geen pintransacties. Geen stroom = geen internet = geen pintransacties

Waar komt in dat verhaal encryptie aan te pas?
Want je kunt geen 4G verbinding als backup voorzien? Geen stroom = geen winkels open om überhaupt iets te kopen.

Leuk dat cash geld, maar als je voorraadje van 100 euro in je portemonnee op is zul je toch naar de bank moeten om geld te halen. En ook daar is stroom voor nodig.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:37:50 #110
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_174668888
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Een vol boekje levert je 1 euro winst op op 25 euro. Dus 4%

En dat is meer dan je spaarrekening oplevert. :D

Ik las net ergens dat sparen bij de AH 30 euro winst oplevert op 5000 euro boodschappen per jaar. En dan ben je dus iedere keer aan het vouwen en plakken :')

Je zou zeggen dat niemand hieraan zou beginnen, maar ik heb altijd zo'n droeftoeter voor mij staan lijkt het ;( |:(
pi_174668890
quote:
10s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:22 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat systeem wordt echt met de post in dit topic kutter en ik gebruikte het al nooit.
Dat controleren stelt geen reet voor. Twee seconden die scanner er door heen halen door de medewerker en het is goed.
Gaat echt supersnel. Zelfs een leeftijdscheck bij een kratje bier duurt langer en dat gaat al snel.

Waar scannen echt een drama is is Hoogvliet, daar kom ik dus nooit meer. Ook het volk dat daar komt. Meneer Tokkie is daar drs bij vergeleken.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:39:22 #112
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174668909
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:37 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat controleren stelt geen reet voor. Twee seconden die scanner er door heen halen door de medewerker en het is goed.
Gaat echt supersnel. Zelfs een leeftijdscheck bij een kratje bier duurt langer en dat gaat al snel.

Waar scannen echt een drama is is Hoogvliet, daar kom ik dus nooit meer. Ook het volk dat daar komt. Meneer Tokkie is daar drs bij vergeleken.
Je hebt toch alles al in tassen gedaan, hoe kunnen ze daar dan een scanner overheen halen in 2 seconden
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:42:14 #113
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174668956
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Mwah daar geloof ik niet zo in. Genoeg redundantie inbouwen is altijd een optie. Bovendien krijgen we in de toekomst een hybride samenleving met geld op bankrekeningen en cryptocurrencies. Dan is er dus altijd nog een backup.
cryptocurrency zou inderdaad een optie kunnen zijn ja. Maar dat is nog steeds geen gemeengoed, en redundantie hebben we nu ook nog niet. Maar inderdaad als winkels allemaal duizenden euro's gaan investeren in een backup powersupply en verschillende manieren van internet bereik dan kan het allemaal wel. True.
Vrijheid
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:42:36 #114
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174668961
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Je hebt toch alles al in tassen gedaan, hoe kunnen ze daar dan een scanner overheen halen in 2 seconden
Ze doen een steekproef van 5 producten.
Vrijheid
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:43:46 #115
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174668981
quote:
14s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Ze doen een steekproef van 5 producten.
Chill, het dure spul dus onderin de tassen leggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:44:41 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174668994
Bij de Ikea gebruik ik de zelfscankassa nagenoeg altijd, bij AH heb ik hem nog nooit gebruikt, was ik ook niet van plan zolang ik daar niet toe gedwongen word.
En zo wel dan ga ik wel naar een andere supermarkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174669013
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Ze duiken met de scanner in de tassen. Ze checken maar een paar producten, steekproef dus. Daarbij maaien ze met dat ding door twee tassen. Is zo klaar.
Wat denk ik wat meetelt is dat ze me onderhand wel kennen daarzo, dus altijd cum laude door de controle. Scannen ze vier artikeltjes, is goed, klaar.
pi_174669070
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:52 schreef Sigaartje het volgende:
Sommige verhalen hier kloppen hier niet.

Bij de AH staat er een rek met scanners direct bij de ingang en daar pak je eentje uit via je bonuskaart. En dan gaan met die banaan. Bij het afrekenen is een soort klantendienstbalie.
Je hebt dan gewoon je boodschappentassen vol en rekent automatisch af bij een betaalpaal. Als je controle krijgt, gaat een medewerker met een eigen scanner je boodschappentassen even snel door, duurt een paar seconden. Dat ding gaat piepen als je niet iets gescand hebt.
Je moet dan alles uitpakken bij die klantenservicebalie.

Het is niet zo dat je alles op het eind moet scannen, dat doe je tijdens het boodschappendoen en als je in je kladden gegrepen wordt is het niet zo dat je naar een gewone kassa moet. Je komt bij een aparte balie, waar de medewerkster alles scant en je dan te horen krijgt wat je fout hebt gedaan. Als het iets simpels is, is er alsnog niets aan de hand. Maar ja, dat kost tijd natuurlijk.
AH brugstaat Groningen heeft geen handscanners maar een rij scan kassa's dus jouw verhaal klopt niet.

Deze kassa's gaat het om

https://www.volkskrant.nl(...)supermarkt~a4157252/

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2017 12:50:46 ]
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:49:58 #119
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174669096
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

AH brugstaat Groningen heeft geen handscanners maar een rij scan kassa's dus jouw verhaal klopt niet
Hier hebben ze bij de (dichtsbijzijnde) jumbo handscanners en bij de appie scankassa’s inderdaad
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:50:13 #120
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_174669100
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:45 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ze duiken met de scanner in de tassen. Ze checken maar een paar producten, steekproef dus. Daarbij maaien ze met dat ding door twee tassen. Is zo klaar.
Wat denk ik wat meetelt is dat ze me onderhand wel kennen daarzo, dus altijd cum laude door de controle. Scannen ze vier artikeltjes, is goed, klaar.
lekker je chips en brood platdrukken met hun scanners, lekker hun gore handen in je tasje, GA EENS HEEL GAUW UIT MIJN TAS
en ik heb ook een auto.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:50:26 #121
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174669103
Scankassa’s zijn dan nog de overtreffende trap van achterlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174669134
quote:
15s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:50 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

lekker je chips en brood platdrukken met hun scanners, lekker hun gore handen in je tasje, GA EENS HEEL GAUW UIT MIJN TAS
Nooit opgelet hoe een kassameisje een zak chips over haar scanner heen haalt?
pi_174669146
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

AH brugstaat Groningen heeft geen handscanners maar een rij scan kassa's dus jouw verhaal klopt niet.

Deze kassa's gaat het om

https://www.volkskrant.nl(...)supermarkt~a4157252/
Ja Groningen, dan noem je ook een gat.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:55:07 #124
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_174669176
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:52 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nooit opgelet hoe een kassameisje een zak chips over haar scanner heen haalt?
Bij een normale kassa wel, niet als je chips al weggepropt in je tasje zit.
en ik heb ook een auto.
pi_174669189
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:53 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ja Groningen, dan noem je ook een gat.
:') lees het artikel zou ik zeggen of wil je je graag belachelijk maken?
pi_174669282
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je kind even een 10tje geven wat te halen in de supermarkt ofzo kan dan niet meer.
pi_174669297
quote:
15s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:55 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Bij een normale kassa wel, niet als je chips al weggepropt in je tasje zit.
Een beetje boodschapper legt brood en chips booooovveen op.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 13:02:48 #128
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_174669335
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:00 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

soms koop je meer dan 2 "breekbare" spullen
en ik heb ook een auto.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 13:05:46 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174669384
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:00 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

En gezien de indeling van de winkel betekent dat dat ik alsnog niet gelijk de spullen in de tassen kan doen, maar eerst alle boodschappen gedaan moet hebben voor ik het in tassen doe.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174669404
quote:
15s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:02 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

soms koop je meer dan 2 "breekbare" spullen
Dan doe je het niet!!!!
Sjonge jonge jonge
Zijn al die fokkers hier van die mongolen?
Allemachtig wat een gezeik om niks.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 13:12:31 #131
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_174669482
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:07 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dan doe je het niet!!!!
Sjonge jonge jonge
Zijn al die fokkers hier van die mongolen?
Allemachtig wat een gezeik om niks.
je hebt gewoon kutargumenten
en ik heb ook een auto.
pi_174669542
quote:

[..]

Wie gaat die aanspannen?
S. Simons heeft daar vast wel tijd voor.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 13:18:56 #133
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_174669608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:59 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Je kind even een 10tje geven wat te halen in de supermarkt ofzo kan dan niet meer.
Geef je kind gewoon een pasje mee waarmee hij contactloos kan betalen tot 25 euro. Hoe simpel.
pi_174669616
quote:
15s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:12 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

je hebt gewoon kutargumenten
En jij zeurt om te zeuren.
Donder toch op met je zak chips.
Als je zelf eens een keer hebt gescand mag je klagen, maar je weet zelf niet hie het gaat.
Ga maar lekker chips eten met je nepbrood en zompige tomaten.
pi_174669650
Flame war om het al dan niet zelf scannen van boodschappen _O- :')
Zoals gezegd: het gaat te goed in Nederland.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 13:23:16 #136
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_174669697
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

En gezien de indeling van de winkel betekent dat dat ik alsnog niet gelijk de spullen in de tassen kan doen, maar eerst alle boodschappen gedaan moet hebben voor ik het in tassen doe.
Dat is ook extreem waardeloos. Fruit en groenten liggen bij de ingang en pakken en flessen drinken aan het eind van de route. Al die knappe koppen die dit soort ongein bedenken zullen er vast een reden voor hebben, maar ik vind het kut :r
pi_174669738
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is ook extreem waardeloos. Fruit en groenten liggen bij de ingang en pakken en flessen drinken aan het eind van de route. Al die zgn. social engineers die dit soort ongein bedenken zullen er vast een reden voor hebben, maar ik vind het kut :r
Bij mijn lokale Jumbo's liggen brood, groente en fruit bij de kassa.

Jumbo *O*
  donderdag 26 oktober 2017 @ 13:25:15 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174669749
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is ook extreem waardeloos. Fruit en groenten liggen bij de ingang en pakken en flessen drinken aan het eind van de route. Al die zgn. social engineers die dit soort ongein bedenken zullen er vast een reden voor hebben, maar ik vind het kut :r
Op zich heb ik daar niet heel veel moeite mee, maar het betekent wel dat ik de boodschappentassen pas kan inpakken als ik alle boodschappen gedaan heb.
Maar goed, ik leg het dan ook al in de juiste volgorde op de band, dus dat maakt het daarna wel makkelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 oktober 2017 @ 13:27:17 #139
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_174669796
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op zich heb ik daar niet heel veel moeite mee, maar het betekent wel dat ik de boodschappentassen pas kan inpakken als ik alle boodschappen gedaan heb.
Maar goed, ik leg het dan ook al in de juiste volgorde op de band, dus dat maakt het daarna wel makkelijk.
Ja dat doe ik ook, tenzij er een zelfscanner is!
pi_174669847
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Geef je kind gewoon een pasje mee waarmee hij contactloos kan betalen tot 25 euro. Hoe simpel.
Tientje geven is simpeler
  donderdag 26 oktober 2017 @ 13:33:14 #141
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_174669920
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:29 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Tientje geven is simpeler
Nee, wisselgeld enzo.
pi_174669965
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:19 schreef Sigaartje het volgende:

Als je zelf eens een keer hebt gescand mag je klagen, maar je weet zelf niet hie het gaat.

Dat jij totaal niet op de hoogte bent is inmiddels wel aangetoond maar daar blijf je maar stil over
pi_174670502
quote:
14s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:37 schreef jogy het volgende:
Cashloze samenleving. _O_

Nooit meer een crisis, mocht de overheid wat geld te kort komen kunnen ze het er gewoon afhalen zonder enig probleem.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 26 oktober 2017 @ 14:11:49 #144
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_174670653
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:00 schreef ITrade het volgende:

[..]

Cashloze samenleving. _O_

Nooit meer een crisis, mocht de overheid wat geld te kort komen kunnen ze het er gewoon afhalen zonder enig probleem.
Ik wens de overheid succes met het opsporen en inbreken in mijn bitcoin wallet :P
pi_174670688
quote:
10s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:35 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat jij totaal niet op de hoogte bent is inmiddels wel aangetoond maar daar blijf je maar stil over
Dat ze bij AH aan de Naaistraat in Groningen zulke dumbo's zijn dat je daar geen handscanners hebt, daar kan ik niks aan doen. Ik ben alleen op de hoogte van de scanpistolen.
pi_174671012
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:16 schreef Jordy-B het volgende:

Rendement is alleen interessant als je zelf bepaalt met welk kapitaal je werkt en de hoeveelheid inspanning onafhankelijk is van het kapitaal dat wordt belegd.

Nu verdient een gezin maximaal 30 euro per jaar met die zegels, maar daarvoor moet je wel 5200 zegels plakken. Dat is geen rendement, maar je krijgt 30 euro voor die uren dat je bezig bent geweest met het plakken van 5200 zegels. Je ben er toch zeker vier uur mee bezig in totaal en dan vind ik 30 euro 'winst' een schamele beloning.
pi_174671167
"Mijn" ah heeft gelukkig nog gewoon kassa's met caissières van vlees en bloed erachter. Ik vind het echt nogal naief, van die mensen die zo blij zijn met het zelfscannen "want het gaat zo lekker snel". Je wint er echt nauwelijks tijd mee en dat is natuurlijk ook absoluut niet de reden waarom de supermarkten het invoeren. Die doen het maar om 1 ding: kostenreductie. Nu hoeven ze geen caissières meer te betalen want alle schapenklanten doen vrijwillig en lachend het werk dat ooit door betaalde krachten werd gedaan. En alle kosten die bespaard worden gaan ook niet terug naar de klant, die verdwijnen in de zakken van de aandeelhouders.

En ik zit me ook heel hard af te vragen wat je tegenwoordig als 16 jarige puber nog kan doen om je vakantie in Salou te verdienen. Niemand leest nog papieren kranten dus een krantenwijk levert ook steeds minder op; voor werk in de horeca zijn ze nog te jong, en achter de kassa kan dus ook al niet meer omdat alle caissière banen zijn wegbezuinigd. Oh ja, je kan voer gaan rondbrengen voor foodora of deliveroo, mag je lekker de schijnzelfstandige uithangen voor een laag en onzeker kutsalaris en nul rechten of bescherming.

Ik klink vast als een ouwe lul nu, maar de wereld wordt er niet toffer op, wat dat betreft. Vroeger was het echt beter.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 14:50:43 #148
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174671338
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:42 schreef Farenji het volgende:
"Mijn" ah heeft gelukkig nog gewoon kassa's met caissières van vlees en bloed erachter. Ik vind het echt nogal naief, van die mensen die zo blij zijn met het zelfscannen "want het gaat zo lekker snel". Je wint er echt nauwelijks tijd mee en dat is natuurlijk ook absoluut niet de reden waarom de supermarkten het invoeren. Die doen het maar om 1 ding: kostenreductie.
Je hebt goede punten, zeker qua redenen waarom supermarkten die zelfscan faciliteiten inzetten maar dat het niet sneller zou zijn is je reinste nonsens. Als ik met een volle tas boodschappen de AH uitloop doe ik dat 5 a 10 minuten sneller met de handscanner + direct in de tas dan dat ik zou zijn met een mandje + kassier (en rij)
Vrijheid
pi_174671510
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:42 schreef Farenji het volgende:
"Mijn" ah heeft gelukkig nog gewoon kassa's met caissières van vlees en bloed erachter. Ik vind het echt nogal naief, van die mensen die zo blij zijn met het zelfscannen "want het gaat zo lekker snel". Je wint er echt nauwelijks tijd mee en dat is natuurlijk ook absoluut niet de reden waarom de supermarkten het invoeren. Die doen het maar om 1 ding: kostenreductie. Nu hoeven ze geen caissières meer te betalen want alle schapenklanten doen vrijwillig en lachend het werk dat ooit door betaalde krachten werd gedaan. En alle kosten die bespaard worden gaan ook niet terug naar de klant, die verdwijnen in de zakken van de aandeelhouders.

En ik zit me ook heel hard af te vragen wat je tegenwoordig als 16 jarige puber nog kan doen om je vakantie in Salou te verdienen. Niemand leest nog papieren kranten dus een krantenwijk levert ook steeds minder op; voor werk in de horeca zijn ze nog te jong, en achter de kassa kan dus ook al niet meer omdat alle caissière banen zijn wegbezuinigd. Oh ja, je kan voer gaan rondbrengen voor foodora of deliveroo, mag je lekker de schijnzelfstandige uithangen voor een laag en onzeker kutsalaris en nul rechten of bescherming.

Ik klink vast als een ouwe lul nu, maar de wereld wordt er niet toffer op, wat dat betreft. Vroeger was het echt beter.
Zonder zelfscan:
• Boodschappen in karretje doen.
• Boodschappen op de band leggen.
• Wachten totdat de caissière klaar is met scannen, terwijl je de boodschappen weer van de band haalt en in tas/kratje doet.
• Afrekenen.

Met zelfscan:
• Scanapparaat pakken
• Boodschappen rechtstreeks in tas/kratje doen.
• Scanner inleveren en Afrekenen

En dan loopt het bij de zelfscankassa ook nog eens beter door.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 15:00:47 #150
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174671525
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:59 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Zonder zelfscan:
• Boodschappen in karretje doen.
• Boodschappen op de band leggen.
• Wachten totdat de caissière klaar is met scannen, terwijl je de boodschappen weer van de band haalt en in tas/kratje doet.
• Afrekenen.

Met zelfscan:
• Boodschappen rechtstreeks in tas/kratje doen.
• Afrekenen
Je vergeet zelf scannen, barcode zoeken, verfrommelde barcode zelf uit elkaar trekken, zelf groente en fruit wegen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174671541
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:00 schreef Caland het volgende:

[..]

Je vergeet zelf scannen, barcode zoeken, verfrommelde barcode zelf uit elkaar trekken, zelf groente en fruit wegen.
Zelf scannen kost geen tijd, want dat doe je in de loop. Dwz, ik kan dat prima in de loop doen. Verfrommelde streepjescodes zijn eigenlijk zelden een probleem.

En groente en fruit moet je sowieso zelf wegen bij de Jumbo, dus dat gaat niet op.
pi_174671668
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik wens de overheid succes met het opsporen en inbreken in mijn bitcoin wallet :P
Wat heb je precies aan een bitcoin als je het niet uit kunt geven (buiten de zwarte markt en 1on1 om).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174671757
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:11 schreef ITrade het volgende:

[..]

Wat heb je precies aan een bitcoin als je het niet uit kunt geven (buiten de zwarte markt en 1on1 om).
Beleggen. In waarde laten stijgen wat ze sws wel doen en dan doorverkopen. Er komen trouwens ook steeds meer hippe cafees bij die een klant de gelegenheid geven te betalen met bitcoins
pi_174671765
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:14 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat ze bij AH aan de Naaistraat in Groningen zulke dumbo's zijn dat je daar geen handscanners hebt, daar kan ik niks aan doen. Ik ben alleen op de hoogte van de scanpistolen.
Ah je bent aan het proberen nog dommer over te komen en even de link van het VK artikel aanklikken was je al teveel zeker want daar hebben ze het over Amsterdam.

Dat jij alleen op de hoogte bent van scanpistolen toont toch wel je domheid aan zeker als je ook nog in al je stupiditeit uit de hoogte denkt te kunnen doen
  donderdag 26 oktober 2017 @ 15:20:54 #155
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174671851
Ik stoor me toch een beetje (te veel) aan het foutieve gebruik van letterlijk in de titel.
Vrijheid
pi_174672123
De combinatie van een zelfscankassa en contactloos betalen is echt #genieten
pi_174672270
Ik vind die zelfscan anders erg handig, kan ik meteen de boodschappen in de winkel inpakken ipv gehaast als alles op een grote hoop in die bak achter de kassa ligt.

Als er trouwens een rij tot achterin de winkel zou staan dan ga ik nieteens naar binnen, dan ga ik wel een dorp verder naar de Jumbo.

Wachten is soms een noodzakelijk kwaad, maar als een schaap in een (lange) rij staan :N
pi_174672294
quote:
9s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:20 schreef jogy het volgende:
Ik stoor me toch een beetje (te veel) aan het foutieve gebruik van letterlijk in de titel.
Dat is denk ik bewust, soort internet meme. Komt van 'literaly unplayable' als er bijvoorbeeld een spelfout in een spel zit.

[ Bericht 1% gewijzigd door 44rdbei op 26-10-2017 15:49:45 ]
pi_174672332
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:40 schreef LanaMyst het volgende:
Ik vind die zelfscan anders erg handig, kan ik meteen de boodschappen in de winkel inpakken ipv gehaast als alles op een grote hoop in die bak achter de kassa ligt.

Als er trouwens een rij tot achterin de winkel zou staan dan ga ik nieteens naar binnen, dan ga ik wel een dorp verder naar de Jumbo.

Wachten is soms een noodzakelijk kwaad, maar als een schaap in een (lange) rij staan :N
Waarom zou je je haasten? als de casiere tijd heeft voor bonuskaarten, eftelingzegeltjes, koopzegels en dergelijke, laat mij dan rustig mijn spullen inpakken.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 15:45:10 #160
168121 retuow82
Het is friet!
pi_174672375
Als je naar een onbemand tankstation gaat krijg je korting, als je alles zelf doet in de supermarkt dan betaal je nog steeds dezelfde prijs.

Blijft een rare situatie.
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_174672442
Terechte klacht
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_174673030
quote:
10s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:45 schreef retuow82 het volgende:
Als je naar een onbemand tankstation gaat krijg je korting, als je alles zelf doet in de supermarkt dan betaal je nog steeds dezelfde prijs.

Je staat wel sneller weer buiten, en die extra 30 seconden ongeplande vrijheid is mij ook wat waard.
pi_174673073
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:30 schreef aloa het volgende:
Dat je zelf arbeid moet verrichten wat normaal kassameisje voor je doet.... En dat kassameisjes op straat komen te staan wat ons meer geld kost als maatschappij want AH gaat hierdoor echt niet met de prijzen omlaag.

Alleen bij de IKEA is het handig. Omdat je daar vaak niet zo gek veel dingen koopt. Maar de super? Nee.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2017 16:19:20 ]
pi_174673208
quote:
'Albert Heijn' is een anagram van 'Bejna Hitler'
_O_
pi_174673323
quote:
10s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:45 schreef retuow82 het volgende:

Welke korting is dat dan?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Ik heb in ieder geval nog nooit korting gehad bij een tankstation.

Ik kan het je zelfs nog sterker vertellen.
pi_174673856
Ik heb net weer heerlijk gescand. Ik ga straks shoarma klaarmaken met een beetje paprika, pepertjes, beetje sla en zelfgemaakte knoflooksaus. Patat erbij.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 17:05:42 #167
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_174673893
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:03 schreef Sigaartje het volgende:
Ik heb net weer heerlijk gescand. Ik ga straks shoarma klaarmaken met een beetje paprika, pepertjes, beetje sla en zelfgemaakte knoflooksaus. Patat erbij.
friet
pi_174673952
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:54 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Maar je kunt toch invullen wat je wilt bij een niet anonieme? Dus eigenlijk weten ze nog niets?
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_174673982
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:10 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Maar je kunt toch invullen wat je wilt bij een niet anonieme? Dus eigenlijk weten ze nog niets?
Dat klopt, maar wat hier bedoeld wordt is dat je als niet-anonieme aanbiedingen krijgt, zoals gratis te proberen producten. Is wel leuk.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:14:20 #170
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_174674942
quote:
13s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:28 schreef junkiesietze het volgende:
En dat blijkt waaruit?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_174674964
quote:
gaat het ook.

De boodschappen zijn al duur zat en dan moet ik ook nog het werk van een kassameisje overnemen :')

Mensen die dat doen zijn echt niet goed snik. in de rij kan je prima ff je smartphone checken tijdens het wachten
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:18:09 #172
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174674989
Ik wist niet dat er voor 1945 zelfscankassa's bestonden :? Waar heeft Hitler de kassa's weggehaald? Is daar al een herdenkingsmonument?
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:19:45 #173
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174675004
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:18 schreef Lunatiek het volgende:
Ik wist niet dat er voor 1945 zelfscankassa's bestonden :? Waar heeft Hitler de kassa's weggehaald? Is daar al een herdenkingsmonument?
Hitler werkte wel al met barcodes natuurlijk _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174675759
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:19 schreef Caland het volgende:

[..]

Hitler werkte wel al met barcodes natuurlijk _O_
Alleen wel korte houdbaarheidsdatums van die dingen :r
pi_174676623
quote:
13s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:28 schreef junkiesietze het volgende:
Ze hebben de AH hier verbouwd en 5 kassa's weggehaald en daar van die zelfscan-zelfbetaal automaten neergezet. (er stonden hier al een heletijd 2 van die ik nooit iemand zag gebruiken)

Nu hebben ze nog 4 normale kassa's met lopende banden waar je je shit op kan zetten.

Gister hadden ze 1 normale kassa open, en allemaal medewerkers rondlopen die klanten aanspraken om ze naar die zelfbetaaldingen te lokken.
Maar niemand wilde dat gebruiken, ik wil godverdomme normaal geholpen worden en niet alles zelf hoeven doen. Resultaat, rij tot achterin de winkel.
Ze proppen dit systeem echt je strot door, je moet en zal dit gaan gebruiken.

TLDR;
AH heeft zelfscan/betaal automaten neergezet en normale kassas weggehaald. Maar niemand wilt het gebruiken.
Elke klacht over de nep kleine gruter is een terechte klacht. De grootste boeven die de lokale middenstand van eenmanszaakjes op elke hoek van de straat,in welke willekeurige stad ook, de nek hebben omgedraaid .

}:|
pi_174676699
quote:
15s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:37 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Elke klacht over de nep kleine gruter is een terechte klacht. De grootste boeven die de lokale middenstand van eenmanszaakjes op elke hoek van de straat,in welke willekeurige stad ook, de nek hebben omgedraaid .

}:|
Dat is waar. Makkelijk ipv kwaliteit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2017 19:41:23 ]
pi_174676747
quote:
10s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ah je bent aan het proberen nog dommer over te komen en even de link van het VK artikel aanklikken was je al teveel zeker want daar hebben ze het over Amsterdam.

Dat jij alleen op de hoogte bent van scanpistolen toont toch wel je domheid aan zeker als je ook nog in al je stupiditeit uit de hoogte denkt te kunnen doen
Buurrrppp
pi_174676801
Ok die boer moest eruit (kwam van de shoarma met knoflooksaus)
Maar mijn excuses dat ik niet doorhad dat het mijn stad was.
Ik heb het stuk deels gelezen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Sigaartje op 26-10-2017 19:56:31 ]
pi_174676902
Nogmaals mijn excuses, ik was fout.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 19:49:40 #180
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_174676927
Ik gebruik dat zelfscannen niet. Die persoonlijke bonus werkt niet met zelfscannen
pi_174677150
Ik hoorde dat je met de zelfscankassa's wel makkelijk de AH kon flessen...

Edit: Zeker sommige AH-to-go's _O- Staat er 1 medewerker in de hele winkel die vakken aan het vullen is aan de andere kant van het filiaal.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 21:16:34 #182
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_174679273
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:07 schreef Caland het volgende:

[..]

3 minuutjes per keer * 3 keer per week * 50 weken per jaar = toch weer zo'n 450 minuten oftewel 7,5 uur die je niet verspilt aan in de rij staan bij de kassa.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_174679365
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:30 schreef Fatoeman het volgende:
Is makkelijk toch
pi_174680466
quote:
14s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 21:16 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

3 minuutjes per keer * 3 keer per week * 50 weken per jaar = toch weer zo'n 450 minuten oftewel 7,5 uur die je niet verspilt aan in de rij staan bij de kassa.
Als je blijkbaar zo ontzettend bewust met je tijd wil omgaan, kun je ook wel ophouden met tanden poetsen en een kunstgebit nemen. Kost ook minuten per dag. En wat doe je dan nog hier, beetje je tijd verdoen met fokken? Zonde van je tijd man. Je had in al die tijd die je had kunnen besparen al minstens drie vreemde talen kunnen leren.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:14:01 #185
168121 retuow82
Het is friet!
pi_174685727
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 16:34 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Welke korting is dat dan?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Ik heb in ieder geval nog nooit korting gehad bij een tankstation.

Ik kan het je zelfs nog sterker vertellen.
Kom op man, onder welke steen leef jij? Nooit van een Tamoil of Tango gehoord waarbij je ca. 9 cent per liter korting krijgt op de adviesprijzen?
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_174687024
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:43 schreef Pharkus het volgende:
Kijk jullie eens trots het werk doen van de kassamiepjes!
Broodroof.
pi_174687065
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:49 schreef RickoKun het volgende:
Ik gebruik dat zelfscannen niet. Die persoonlijke bonus werkt niet met zelfscannen
Frikandelbroodjes niet altijd in de bonus ?
pi_174687177
Leuk die zelfscan, maar er staan altijd van die AH mensen bij dus kun je net zo goed de kassa houden.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:00:55 #189
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174687257
Ik heb nog een oude foto van de Albert Hein man gevonden.

Vrijheid
pi_174688439
Prima toch al die domme schapen die niet durven te scannen. Die kunnen dan lekker een half uur in de rij gaan staan terwijl ik direct doorloop naar de scanner.
pi_174688451
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 09:55 schreef FL_Freak het volgende:
Leuk die zelfscan, maar er staan altijd van die AH mensen bij dus kun je net zo goed de kassa houden.
Dat is in het begin. Als het straks op grote schaal is ingevoerd en ingeburgerd hoeven daar een stuk minder mensen te staan.
pi_174688544
De zelfscan, het ideale apparaat voor de FOK!-autist.
pi_174688610
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:10 schreef Nielsch het volgende:
Prima toch al die domme schapen die niet durven te scannen. Die kunnen dan lekker een half uur in de rij gaan staan terwijl ik direct doorloop naar de scanner.
Bij de Jumbo naast mijn werk is het dan niet zo handig, daar moet je alsnog je scan apparaat afgeven aan een cassiere en dan afrekenen, gewone kassa gaat daar vaak sneller
pi_174688642
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bij de Jumbo naast mijn werk is het dan niet zo handig, daar moet je alsnog je scan apparaat afgeven aan een cassiere en dan afrekenen, gewone kassa gaat daar vaak sneller
Dit is volgens mij zo'n zelfscanner op het einde van de winkel waar je ook zelf kan afrekenen. Zo'n handscanner is wat anders.
pi_174688654
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit is volgens mij zo'n zelfscanner op het einde van de winkel waar je ook zelf kan afrekenen. Zo'n handscanner is wat anders.
Nee bij die Jumbo gaat het echt om handscanners, waarom ze het daar zo geregeld hebben snap ik ook niet.
pi_174688992
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee bij die Jumbo gaat het echt om handscanners, waarom ze het daar zo geregeld hebben snap ik ook niet.
Vast maar daar heb ik het dus niet over en TS ook niet.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:51:26 #197
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_174690006
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 09:49 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Frikandelbroodjes niet altijd in de bonus ?
A zemmel waz met jou.
Kippendijtjes en smoothies :@
pi_174690023
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:36 schreef Sigaartje het volgende:
Hoezo sporen we niet?
pi_174690191
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is in het begin. Als het straks op grote schaal is ingevoerd en ingeburgerd hoeven daar een stuk minder mensen te staan.
Gaat wel achteruit weer op service. Er is namelijk geen medewerker die jou helpt. Vroeger stonden er ook speciaal mensen op de fruitafdeling om voor jou appels, peren of druiven in een papieren zak te doen. Dat was nog n’s service! Helaas wordt er tegenwoordig om goedkoper uit te zijn als winkel, steeds minder personeel ingezet.
pi_174690204
Hetzelfde geldt voor de pompbediende.
Die zie je ook nauwelijks meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')