quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:30 schreef aloa het volgende:
Ik gebruik altijd de zelfscan kassa. Wat is het probleem?
gaat veel sneller idd. Je kan controle krijgen idd, maar als je het goed hebt gedaan is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:33 schreef Sigaartje het volgende:
Scannen is perfect! Ik doe dat altijd, scheelt zo enorm veel tijd.
Je kunt tijdens het inladen al in tassen inpakken. Je zet de tassen open in je kar en scant en smijt het erin. Zo raus je door de supermarkt en voor het afrekenen hoef je niet in de rij te staan.
Wel:
De allereerste keer krijg je direct controle. Dan halen ze een grote scanner door je tassen, zo gebeurd.
Je krijgt zo om de tien keer controle.
Als je een keer iets vergeten bent te scannen, doen ze niet moeilijk, maar je krijgt zeker de opvolgende twee a drie keer controle. (Een keer meegemaakt, vergeten een mango te scannen, ik had er een streepjescode opgeplakt, daar gaat het meeste fout, bij het fruit)
Nee helemaal niet, de tijd bespaar je door:quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:40 schreef Caland het volgende:
Ik heb juist altijd het idee dat dat zelfscannen langzamer gaat.
Ik loop eigenlijk altijd alleen met een mandje, dan vind ik zo’n lompe scanner erbij best onhandig. En vaak staan er toch geen rijen bij de kassa op het tijdstip dat ik boodschappen doe.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:42 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, de tijd bespaar je door:
1. direct alles in je tas te doen
2. je niet in de rij hoeft te staan achter de kassa. Want je hebt altijd bejaarden die het vertikken om te scannen, daar hebben wij voordeel bij, die oudjes staan in de rij met hun koekjes en melk.
Wat Sigaartje zegt.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:40 schreef Caland het volgende:
Je vrouw is niet bijster snugger als ze niet in staat is om VMBO-werk voor 16-jarigen te verrichten. Waarschijnlijk wilde ze het gewoon jatten.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:46 schreef GM78 het volgende:
Een paar weken terug was mijn vrouw vergeten een pak maandverband van ¤1,50 te scannen, en natuurlijk gelijk een steekproef![]()
Kun je alles weer uitpakken bij een normale kassa, inclusief de priemende blikken in de rug van de mensen achter je
Waterige tomaten? Je kunt ze tegenwoordig beter in blik kopenquote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:48 schreef zovty het volgende:
De supermarkt douwt je al jaren bruinbrood door je strot dat dat niet is. Plofkip erachteraan, platgespoten groenten, waterige tomaten, leverancies worden uitgeknepen, maar meneer maakt zich druk om de manier van afrekenen.
Je moet volkoren kopen bij de warme bakker. AH brood is slecht, en als je bruin brood koopt weet je niet wat er in zit. Volkoren is wettelijk geregeld.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:48 schreef zovty het volgende:
De supermarkt douwt je al jaren bruinbrood door je strot dat dat niet is. Plofkip erachteraan, platgespoten groenten, waterige tomaten, leverancies worden uitgeknepen, maar meneer maakt zich druk om de manier van afrekenen.
Jij maakt er een point van, want weer klopt je verhaal niet.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:53 schreef Caland het volgende:
En als je alcohol koopt moet er dus alsnog een medewerker komen
Whats the point
Laat lekker zo’n miep dat doen
Dan nog vind ik het teveel nadelen hebben om die hooguit paar minuten voor een kassa te wachten.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:55 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Jij maakt er een point van, want weer klopt je verhaal niet.
Er staat een medewerkster bij de balie en kijkt vanaf afstand. Als je er niet als puber uitziet kun je gelijk door, gaat heel snel.
Dan koop je niet bij Albert Heijn. Het leven is zo simpel.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:48 schreef zovty het volgende:
Dan doe je het niet. Het leven is zo simpel.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan nog vind ik het teveel nadelen hebben om die hooguit paar minuten voor een kassa te wachten.
Als je er niet als puber uitziet... bedoel je pauper? Pubers halen wat blikjes drinken en een broodje, vaak betalen ze dat met hun zakgeld omdat ze geen geld op de rekening hebben... En zelfs paupers worden niet altijd gecontroleerd.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:55 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Jij maakt er een point van, want weer klopt je verhaal niet.
Er staat een medewerkster bij de balie en kijkt vanaf afstand. Als je er niet als puber uitziet kun je gelijk door, gaat heel snel.
Ik doe het dan ook niet omdat als je voor jezelf boodschappen doet het totaal niet sneller is.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:58 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dan doe je het niet. Het leven is zo simpel.
Bijna Hitler?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:35 schreef spijkerbroek het volgende:
'Albert Heijn' is een anagram van 'Bejna Hitler', het zwakzinnige zusje van Adolf.
Vergeet de koopzegels nietquote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:12 schreef junkiesietze het volgende:
Ze kunnen de normale kassa's ook sneller maken door niet van die domme kutspaaracties te hebben.
Heeft u een bonuskaart?
Wilt u zegels?
Wilt u pannenpunten?
Wilt u ovenschaalzegels?
Wilt u sparen voor een dagje uit?
Wilt u de bon?
Als ze DAAR nou een aparte kassa voor maken
Gisteren stond ik in de rij achter een vrouw die haar boodschappen in tweeën had verdeeld, waarschijnlijk was het ene deel voor haar en het andere voor haar werk ofzo. De vrouw rekent eerst haar eigen boodschappen af en weigert alle zegels en bonnen. Vervolgens rekent ze haar andere deel af en het meisje vraagt wéér precies hetzelfde.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:12 schreef junkiesietze het volgende:
Ze kunnen de normale kassa's ook sneller maken door niet van die domme kutspaaracties te hebben.
Heeft u een bonuskaart?
Wilt u zegels?
Wilt u pannenpunten?
Wilt u ovenschaalzegels?
Wilt u de bon?
Het zijn juist die zegels die maken dat de zelfscan toch weer langer duurt.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:12 schreef junkiesietze het volgende:
Heeft u een bonuskaart?
Wilt u zegels?
Wilt u pannenpunten?
Wilt u ovenschaalzegels?
Wilt u de bon?
Misschien moet ze het gewoon vragen van de baas. Doe eens gek.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:16 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Gisteren stond ik in de rij achter een vrouw die haar boodschappen in tweeën had verdeeld, waarschijnlijk was het ene deel voor haar en het andere voor haar werk ofzo. De vrouw rekent eerst haar eigen boodschappen af en weigert alle zegels en bonnen. Vervolgens rekent ze haar andere deel af en het meisje vraagt wéér precies hetzelfde.![]()
Heel de rij stond daar echt van![]()
![]()
Ik zeg meestal bij de kassamieps eerste vraag al " nee ik hoef niks dankje"quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:16 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Gisteren stond ik in de rij achter een vrouw die haar boodschappen in tweeën had verdeeld, waarschijnlijk was het ene deel voor haar en het andere voor haar werk ofzo. De vrouw rekent eerst haar eigen boodschappen af en weigert alle zegels en bonnen. Vervolgens rekent ze haar andere deel af en het meisje vraagt wéér precies hetzelfde.![]()
![]()
Met koopzegels is dat niet vreemdquote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:16 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
![]()
Je moet je klanten een beetje kunnen aanvoelen toch?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Misschien moet ze het gewoon vragen van de baas. Doe eens gek.
Meid...quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:19 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Ik zeg meestal bij de kassamieps eerste vraag al " nee ik hoef niks dankje"
en dan NOG komen de spaart u dit en spaart u dat vragen. zo irritant.
Je wordt als bliepmiep toch niet betaald om na te denken?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:21 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je moet je klanten een beetje kunnen aanvoelen toch?
och, je moest eens wetenquote:
Of wanneer je boodschappen 5 euro zijn, je een briefje van tien geeft en ze dat vervolgens gaan invoeren om te kijken hoeveel wisselgeld ze moeten teruggeven.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:22 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je wordt als bliepmiep toch niet betaald om na te denken?
Nee, Bejna.quote:
Je had ze eens bezig moeten zien gister in die winkel, als gestapos marcheerden de medewerkers door de winkel, lopend langs de rijen mensen wachtend voor een kassa, en mensen eruit pikken die konden pinnen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:22 schreef MrsDuck het volgende:
Maar om nou Appie met Hitler te vergelijken vanwege de zelfscan... Beetje zielig. En dan weet ik wel wie er niet spoort.
En de mensen die niet mee wilden doen werden vergast in het magazijn?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:25 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Je had ze eens bezig moeten zien gister in die winkel, als gestapos marcheerden de medewerkers door de winkel, lopend langs de rijen mensen wachtend voor een kassa, en mensen eruit pikken die konden pinnen.
Doe ik ook hoor, 300 gram sperziebonen afwegen, dan sticket eruit laten poepen, die scannen.. en het zakje aftoppen tot 600 gram.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:33 schreef LurkJeRot het volgende:
Niet de zelfscankassa gebruiken om te sjoemelen met de prijzen en die broodnodige adrenalinekick
Als ze jou eruit pikken voor controle dan kunnen ze opnieuw wegen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:30 schreef spijkerbroek het volgende:
Kun je met die zelfscan trouwens ook weer 1 appel in een zakje doen, scannen en dan het zakje volstouwen met appels? Of wordt het zakje met appels gewogen voor het afrekenen?
Uiteraard, al zullen ze dat nooit toegeven.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:35 schreef 44rdbei het volgende:
Ik ben wel benieuwd of ze doen aan etnisch profileren.
Kon ook zijn dat de computer een random paal aangeeft en dat de medewerkster die dan moet controleren. Het zou voor mij wel goed uitkomen, ik heb best een betrouwbaar hoofd.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Uiteraard, al zullen ze dat nooit toegeven.
Dat zou dan in de software verwerkt moeten zitten. Bij de mijne komt er bij het selecteren van de steekproef iig geen mens aan te pas.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Uiteraard, al zullen ze dat nooit toegeven.
Dat zou me dan ook helemaal niet verbazen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:40 schreef jogy het volgende:
Dat zou dan in de software verwerkt moeten zitten.
Dan staat het 'zwart op wit' (in de code) en dat lijkt me niet echt een feestje.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat zou me dan ook helemaal niet verbazen.
Die code wordt tóch niet openbaar.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:43 schreef jogy het volgende:
Dan staat het 'zwart op wit' (in de code) en dat lijkt me niet echt een feestje.
Ook niet bij een eventuele rechtszaak?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die code wordt tóch niet openbaar.
Wie gaat die aanspannen?quote:
Als er een gerucht is dat er zoiets in de code dan zijn er genoeg mensen die een zaak willen aanspannen.quote:
Mensen die zich onheus geprofileerd voelen? Als in de praktijk blijkt dat mensen met een bepaalde naam (dat is het enige wat AH weet volgens mij) vaker 'willekeurig' gecontroleerd worden dan anderen dan zou het op een gegeven moment op moeten vallen. Aan de andere kant bedenk ik me nu net dat je ook gewoon een AH bonuskaart anoniem kan houden door deze gewoon niet te activeren. Eventueel dat er in het systeem nog wel een optie is om handmatig een steekproef in te stellen of zo.quote:
En bijkomend voordeel is dat ik het AH pasnummer gewoon op mijn kaartje kan laten staan. Tattoo's staan mij echt voor geen meter.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:53 schreef spiritusbus het volgende:
Wees blij dat AH geen echte Hitler is anders was je als geestelijk gehandicapte preventief geruimd.
Onzin. Bonuskaart wordt gebruikt, maar dat kan ook een anonieme zijn en bovendien staat bij de registratie van een bonuskaart geen vraag over etnische achtergrond, strafblad etc. Wel kan ik mij voorstellen dat in winkels met veel winkeldiefstal de hoeveelheid steekproeven hoger zijn.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat zou dan in de software verwerkt moeten zitten. Bij de mijne komt er bij het selecteren van de steekproef iig geen mens aan te pas.
Met een anonieme kaart krijg je minder korting. Voor mij is dat een bewuste keuze maar voor sommige mensen is dat niet acceptabel.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Mensen die zich onheus geprofileerd voelen? Als in de praktijk blijkt dat mensen met een bepaalde naam (dat is het enige wat AH weet volgens mij) vaker 'willekeurig' gecontroleerd worden dan anderen dan zou het op een gegeven moment op moeten vallen. Aan de andere kant bedenk ik me nu net dat je ook gewoon een AH bonuskaart anoniem kan houden door deze gewoon niet te activeren. Eventueel dat er in het systeem nog wel een optie is om handmatig een steekproef in te stellen of zo.
Mn arm gaat meestal langer mee dan een AH pasje.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:54 schreef jogy het volgende:
[..]
En bijkomend voordeel is dat ik het AH pasnummer gewoon op mijn kaartje kan laten staan. Tattoo's staan mij echt voor geen meter.
Zie mijn post erna.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:54 schreef MrsDuck het volgende:
[..]
Onzin. Bonuskaart wordt gebruikt, maar dat kan ook een anonieme zijn en bovendien staat bij de registratie van een bonuskaart geen vraag over etnische achtergrond, strafblad etc. Wel kan ik mij voorstellen dat in winkels met veel winkeldiefstal de hoeveelheid steekproeven hoger zijn.
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:54 schreef jogy het volgende:
[..]
En bijkomend voordeel is dat ik het AH pasnummer gewoon op mijn kaartje kan laten staan. Tattoo's staan mij echt voor geen meter.
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik de mijne geactiveerd hebquote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:54 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Met een anonieme kaart krijg je minder korting. Voor mij is dat een bewuste keuze maar voor sommige mensen is dat niet acceptabel.
Jij bent toch mod in BNW? dan kan je toch AH kaart gaan activeren?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik de mijne geactiveerd heb.
Omdat niemand deze de verdiende 'quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:35 schreef spijkerbroek het volgende:
'Albert Heijn' is een anagram van 'Bejna Hitler', het zwakzinnige zusje van Adolf.
Dan zullen die mensen het toch eerst aannemelijk moeten maken, voordat er een rechtszaak komt. En tegen die tijd heeft AH dat stuk code allang verwijderd.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:53 schreef jogy het volgende:
Mensen die zich onheus geprofileerd voelen? Als in de praktijk blijkt dat mensen met een bepaalde naam (dat is het enige wat AH weet volgens mij) vaker 'willekeurig' gecontroleerd worden dan anderen dan zou het op een gegeven moment op moeten vallen.
Ik zou daar gewoon in de rij gaan staan en zeggen dat ik analfabeet ben. Lijkt me heerlijk, Iedereen gehaast met zijn scanner 'piep piep piep' en ik gewoon rustig in de rij tot de cassiere der werk doet.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:00 schreef Themonk5 het volgende:
Als het aan mij lag, worden gewoon alle 'normale' kassa's vervangen door zelfscanners. Eventueel 1 kleine mandjeskassa die alleen toegankelijk is voor 55+'ers.
Ik snap het ook niet zo, alles moet maar snel. Ik ga liever voor comfort. Liever lui dan moe, als je het op een dag moet hebben van die 3 minuutjes tijdwinst doe je sowieso iets verkeerd.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:04 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Ik zou daar gewoon in de rij gaan staan en zeggen dat ik analfabeet ben. Lijkt me heerlijk, Iedereen gehaast met zijn scanner 'piep piep piep' en ik gewoon rustig in de rij tot de cassiere der werk doet.
Wat is het probleem van een cashloze samenleving?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:37 schreef jogy het volgende:
Ik vind de zelfscan geweldig. Maar ben wel blij dat mensen hardnekkig de kassa blijven gebruiken anders zitten we zo in een cashloze samenleving waar de gevolgen niet van te overzien zijn.
Idd, ik doe altijd boodschappen na mn werk, dus dan heb ik geen zin om in de winkel weer aan het werk te moeten door allemaal dingen te moeten scannenquote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet zo, alles moet maar snel. Ik ga liever voor comfort. Liever lui dan moe, als je het op een dag moet hebben van die 3 minuutjes tijdwinst doe je sowieso iets verkeerd.
Spijkerbroek is een anagram van prikkerbosje. Zeg maar die pluk shag boven je prikker.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:35 schreef spijkerbroek het volgende:
Heb je daar nu anderhalf uur over gedaan? Knap hoor.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:10 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Spijkerbroek is een anagram van prikkerbosje. Zeg maar die pluk shag boven je prikker.
Bruin brood is gewoon bruin... Bruin ≠ volkorenquote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:48 schreef zovty het volgende:
Bruinbrood is witbrood met mout.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:11 schreef Themonk5 het volgende:
[..]
Bruin brood is gewoon bruin... Bruin ≠ volkoren
Meid, zwaar leven!quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:10 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Idd, ik doe altijd boodschappen na mn werk, dus dan heb ik geen zin om in de winkel weer aan het werk te moeten door allemaal dingen te moeten scannenfuckoff
Wat het dus bruinbrood maakt. Bruinbrood is brood met een bruid kleurtje. Als je volkoren brood wil, koop je gewoon volkoren brood.quote:
Ga weg man met je kut koopzegelsquote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:16 schreef Jordy-B het volgende:
Zelfscan is geweldig.
Maar ik ga meestal naar de Jumbo. Daar hoef je geen klantenkaart mee te nemen om überhaupt van de zelfscan gebruik te kunnen maken, en reken je gewoon af bij een kassa.
En lach maar om koopzegels. Die dingen leveren een stuk meer rendement op dan je spaarrekening.
Ik begrijp de vergelijking met Dolfje niet helemaal, trouwens.
Dat systeem wordt echt met de post in dit topic kutter en ik gebruikte het al nooit.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:21 schreef Sigaartje het volgende:
Inderdaad, de computer bepaalt wie er gecontroleerd wordt. Maar ja, als er geen hond in de winkel is, is het ook gelijk raak. En als je veel minder koopt dan normaal en dan val je blijkbaar op voor de computer.
Ook moest ik een keer inslaan voor een verjaardag. Dan wijken je boodschappen blijkbaar dermate af dat ik gedelecteerd werd voor controle (veel bier en zo)
Een minuutje.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Heb je daar nu anderhalf uur over gedaan? Knap hoor.
Een vol boekje levert je 1 euro winst op op 25 euro. Dus 4%quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ga weg man met je kut koopzegelsAl die trage oma's die op hun gemak die zegeltjes staan op te vouwen enzo. Flikker op!
Een vol boekje met 490 zegels levert maar liefst 3 euro op!!![]()
Dan heb je dus eerst 490 euro aan boodschappen uitgegeven bij de AH. Na iedere afrekenbeurt die kutzegeltjes kopen en vouwen enzo. Thuis je boekje weer pakken en inplakken![]()
Echt...
Bij een storing ben je fucked. Dus eventuele hackers kunnen een samenleving volledig en grondig verneuken door internetverkeer te verstoren of gewoon het electriciteitsnet ( https://www.telegraaf.nl/(...)stroomnet-platleggen ).quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat is het probleem van een cashloze samenleving?
Encryptie bestaat inderdaad niet.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:27 schreef jogy het volgende:
[..]
Bij een storing ben je fucked. Dus eventuele hackers kunnen een samenleving volledig en grondig verneuken door internetverkeer te verstoren of gewoon het electriciteitsnet ( https://www.telegraaf.nl/(...)stroomnet-platleggen ).
Als je een cashloze samenleving hebt en niet meer zoals nu een hybride samenleving met cash en digitaal geld dan ben je niet meer redundant en een single point of failure moet je echt niet willen bij zoiets cruciaals als de economie.
? Wat heeft dat met de bereikbaarheid te maken? Geen internet = geen pintransacties. Geen stroom = geen internet = geen pintransactiesquote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:29 schreef Themonk5 het volgende:
[..]
Encryptie bestaat inderdaad niet.
Mwah daar geloof ik niet zo in. Genoeg redundantie inbouwen is altijd een optie. Bovendien krijgen we in de toekomst een hybride samenleving met geld op bankrekeningen en cryptocurrencies. Dan is er dus altijd nog een backup.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:27 schreef jogy het volgende:
[..]
Bij een storing ben je fucked. Dus eventuele hackers kunnen een samenleving volledig en grondig verneuken door internetverkeer te verstoren of gewoon het electriciteitsnet ( https://www.telegraaf.nl/(...)stroomnet-platleggen ).
Als je een cashloze samenleving hebt en niet meer zoals nu een hybride samenleving met cash en digitaal geld dan ben je niet meer redundant en een single point of failure moet je echt niet willen bij zoiets cruciaals als de economie.
Want je kunt geen 4G verbinding als backup voorzien? Geen stroom = geen winkels open om überhaupt iets te kopen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:31 schreef jogy het volgende:
[..]
? Wat heeft dat met de bereikbaarheid te maken? Geen internet = geen pintransacties. Geen stroom = geen internet = geen pintransacties
Waar komt in dat verhaal encryptie aan te pas?
Ik las net ergens dat sparen bij de AH 30 euro winst oplevert op 5000 euro boodschappen per jaar. En dan ben je dus iedere keer aan het vouwen en plakkenquote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Een vol boekje levert je 1 euro winst op op 25 euro. Dus 4%
En dat is meer dan je spaarrekening oplevert.
Dat controleren stelt geen reet voor. Twee seconden die scanner er door heen halen door de medewerker en het is goed.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat systeem wordt echt met de post in dit topic kutter en ik gebruikte het al nooit.
Je hebt toch alles al in tassen gedaan, hoe kunnen ze daar dan een scanner overheen halen in 2 secondenquote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:37 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dat controleren stelt geen reet voor. Twee seconden die scanner er door heen halen door de medewerker en het is goed.
Gaat echt supersnel. Zelfs een leeftijdscheck bij een kratje bier duurt langer en dat gaat al snel.
Waar scannen echt een drama is is Hoogvliet, daar kom ik dus nooit meer. Ook het volk dat daar komt. Meneer Tokkie is daar drs bij vergeleken.
cryptocurrency zou inderdaad een optie kunnen zijn ja. Maar dat is nog steeds geen gemeengoed, en redundantie hebben we nu ook nog niet. Maar inderdaad als winkels allemaal duizenden euro's gaan investeren in een backup powersupply en verschillende manieren van internet bereik dan kan het allemaal wel. True.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mwah daar geloof ik niet zo in. Genoeg redundantie inbouwen is altijd een optie. Bovendien krijgen we in de toekomst een hybride samenleving met geld op bankrekeningen en cryptocurrencies. Dan is er dus altijd nog een backup.
Ze doen een steekproef van 5 producten.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Je hebt toch alles al in tassen gedaan, hoe kunnen ze daar dan een scanner overheen halen in 2 seconden
Chill, het dure spul dus onderin de tassen leggen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Ze doen een steekproef van 5 producten.
Ze duiken met de scanner in de tassen. Ze checken maar een paar producten, steekproef dus. Daarbij maaien ze met dat ding door twee tassen. Is zo klaar.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Je hebt toch alles al in tassen gedaan, hoe kunnen ze daar dan een scanner overheen halen in 2 seconden
AH brugstaat Groningen heeft geen handscanners maar een rij scan kassa's dus jouw verhaal klopt niet.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:52 schreef Sigaartje het volgende:
Sommige verhalen hier kloppen hier niet.
Bij de AH staat er een rek met scanners direct bij de ingang en daar pak je eentje uit via je bonuskaart. En dan gaan met die banaan. Bij het afrekenen is een soort klantendienstbalie.
Je hebt dan gewoon je boodschappentassen vol en rekent automatisch af bij een betaalpaal. Als je controle krijgt, gaat een medewerker met een eigen scanner je boodschappentassen even snel door, duurt een paar seconden. Dat ding gaat piepen als je niet iets gescand hebt.
Je moet dan alles uitpakken bij die klantenservicebalie.
Het is niet zo dat je alles op het eind moet scannen, dat doe je tijdens het boodschappendoen en als je in je kladden gegrepen wordt is het niet zo dat je naar een gewone kassa moet. Je komt bij een aparte balie, waar de medewerkster alles scant en je dan te horen krijgt wat je fout hebt gedaan. Als het iets simpels is, is er alsnog niets aan de hand. Maar ja, dat kost tijd natuurlijk.
Hier hebben ze bij de (dichtsbijzijnde) jumbo handscanners en bij de appie scankassa’s inderdaadquote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
AH brugstaat Groningen heeft geen handscanners maar een rij scan kassa's dus jouw verhaal klopt niet
lekker je chips en brood platdrukken met hun scanners, lekker hun gore handen in je tasje, GA EENS HEEL GAUW UIT MIJN TASquote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:45 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ze duiken met de scanner in de tassen. Ze checken maar een paar producten, steekproef dus. Daarbij maaien ze met dat ding door twee tassen. Is zo klaar.
Wat denk ik wat meetelt is dat ze me onderhand wel kennen daarzo, dus altijd cum laude door de controle. Scannen ze vier artikeltjes, is goed, klaar.
Nooit opgelet hoe een kassameisje een zak chips over haar scanner heen haalt?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:50 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
lekker je chips en brood platdrukken met hun scanners, lekker hun gore handen in je tasje, GA EENS HEEL GAUW UIT MIJN TAS
Ja Groningen, dan noem je ook een gat.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
AH brugstaat Groningen heeft geen handscanners maar een rij scan kassa's dus jouw verhaal klopt niet.
Deze kassa's gaat het om
https://www.volkskrant.nl(...)supermarkt~a4157252/
Bij een normale kassa wel, niet als je chips al weggepropt in je tasje zit.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:52 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nooit opgelet hoe een kassameisje een zak chips over haar scanner heen haalt?
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:53 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ja Groningen, dan noem je ook een gat.
Je kind even een 10tje geven wat te halen in de supermarkt ofzo kan dan niet meer.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat is het probleem van een cashloze samenleving?
Een beetje boodschapper legt brood en chips booooovveen op.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:55 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Bij een normale kassa wel, niet als je chips al weggepropt in je tasje zit.
soms koop je meer dan 2 "breekbare" spullenquote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:00 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Een beetje boodschapper legt brood en chips booooovveen op.
En gezien de indeling van de winkel betekent dat dat ik alsnog niet gelijk de spullen in de tassen kan doen, maar eerst alle boodschappen gedaan moet hebben voor ik het in tassen doe.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:00 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Een beetje boodschapper legt brood en chips booooovveen op.
Dan doe je het niet!!!!quote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:02 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
soms koop je meer dan 2 "breekbare" spullen
je hebt gewoon kutargumentenquote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:07 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dan doe je het niet!!!!
Sjonge jonge jonge
Zijn al die fokkers hier van die mongolen?
Allemachtig wat een gezeik om niks.
Geef je kind gewoon een pasje mee waarmee hij contactloos kan betalen tot 25 euro. Hoe simpel.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:59 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Je kind even een 10tje geven wat te halen in de supermarkt ofzo kan dan niet meer.
En jij zeurt om te zeuren.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:12 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
je hebt gewoon kutargumenten
Dat is ook extreem waardeloos. Fruit en groenten liggen bij de ingang en pakken en flessen drinken aan het eind van de route. Al die knappe koppen die dit soort ongein bedenken zullen er vast een reden voor hebben, maar ik vind het kutquote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
En gezien de indeling van de winkel betekent dat dat ik alsnog niet gelijk de spullen in de tassen kan doen, maar eerst alle boodschappen gedaan moet hebben voor ik het in tassen doe.
Bij mijn lokale Jumbo's liggen brood, groente en fruit bij de kassa.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is ook extreem waardeloos. Fruit en groenten liggen bij de ingang en pakken en flessen drinken aan het eind van de route. Al die zgn. social engineers die dit soort ongein bedenken zullen er vast een reden voor hebben, maar ik vind het kut
Op zich heb ik daar niet heel veel moeite mee, maar het betekent wel dat ik de boodschappentassen pas kan inpakken als ik alle boodschappen gedaan heb.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is ook extreem waardeloos. Fruit en groenten liggen bij de ingang en pakken en flessen drinken aan het eind van de route. Al die zgn. social engineers die dit soort ongein bedenken zullen er vast een reden voor hebben, maar ik vind het kut
Ja dat doe ik ook, tenzij er een zelfscanner is!quote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op zich heb ik daar niet heel veel moeite mee, maar het betekent wel dat ik de boodschappentassen pas kan inpakken als ik alle boodschappen gedaan heb.
Maar goed, ik leg het dan ook al in de juiste volgorde op de band, dus dat maakt het daarna wel makkelijk.
Tientje geven is simpelerquote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Geef je kind gewoon een pasje mee waarmee hij contactloos kan betalen tot 25 euro. Hoe simpel.
Dat jij totaal niet op de hoogte bent is inmiddels wel aangetoond maar daar blijf je maar stil overquote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:19 schreef Sigaartje het volgende:
Als je zelf eens een keer hebt gescand mag je klagen, maar je weet zelf niet hie het gaat.
Cashloze samenleving.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:37 schreef jogy het volgende:
Ik vind de zelfscan geweldig. Maar ben wel blij dat mensen hardnekkig de kassa blijven gebruiken anders zitten we zo in een cashloze samenleving waar de gevolgen niet van te overzien zijn.
Ik wens de overheid succes met het opsporen en inbreken in mijn bitcoin walletquote:Op donderdag 26 oktober 2017 14:00 schreef ITrade het volgende:
[..]
Cashloze samenleving.
Nooit meer een crisis, mocht de overheid wat geld te kort komen kunnen ze het er gewoon afhalen zonder enig probleem.
Dat ze bij AH aan de Naaistraat in Groningen zulke dumbo's zijn dat je daar geen handscanners hebt, daar kan ik niks aan doen. Ik ben alleen op de hoogte van de scanpistolen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat jij totaal niet op de hoogte bent is inmiddels wel aangetoond maar daar blijf je maar stil over
Rendement is alleen interessant als je zelf bepaalt met welk kapitaal je werkt en de hoeveelheid inspanning onafhankelijk is van het kapitaal dat wordt belegd.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:16 schreef Jordy-B het volgende:
En lach maar om koopzegels. Die dingen leveren een stuk meer rendement op dan je spaarrekening.
Je hebt goede punten, zeker qua redenen waarom supermarkten die zelfscan faciliteiten inzetten maar dat het niet sneller zou zijn is je reinste nonsens. Als ik met een volle tas boodschappen de AH uitloop doe ik dat 5 a 10 minuten sneller met de handscanner + direct in de tas dan dat ik zou zijn met een mandje + kassier (en rij)quote:Op donderdag 26 oktober 2017 14:42 schreef Farenji het volgende:
"Mijn" ah heeft gelukkig nog gewoon kassa's met caissières van vlees en bloed erachter. Ik vind het echt nogal naief, van die mensen die zo blij zijn met het zelfscannen "want het gaat zo lekker snel". Je wint er echt nauwelijks tijd mee en dat is natuurlijk ook absoluut niet de reden waarom de supermarkten het invoeren. Die doen het maar om 1 ding: kostenreductie.
Zonder zelfscan:quote:Op donderdag 26 oktober 2017 14:42 schreef Farenji het volgende:
"Mijn" ah heeft gelukkig nog gewoon kassa's met caissières van vlees en bloed erachter. Ik vind het echt nogal naief, van die mensen die zo blij zijn met het zelfscannen "want het gaat zo lekker snel". Je wint er echt nauwelijks tijd mee en dat is natuurlijk ook absoluut niet de reden waarom de supermarkten het invoeren. Die doen het maar om 1 ding: kostenreductie. Nu hoeven ze geen caissières meer te betalen want alle schapenklanten doen vrijwillig en lachend het werk dat ooit door betaalde krachten werd gedaan. En alle kosten die bespaard worden gaan ook niet terug naar de klant, die verdwijnen in de zakken van de aandeelhouders.
En ik zit me ook heel hard af te vragen wat je tegenwoordig als 16 jarige puber nog kan doen om je vakantie in Salou te verdienen. Niemand leest nog papieren kranten dus een krantenwijk levert ook steeds minder op; voor werk in de horeca zijn ze nog te jong, en achter de kassa kan dus ook al niet meer omdat alle caissière banen zijn wegbezuinigd. Oh ja, je kan voer gaan rondbrengen voor foodora of deliveroo, mag je lekker de schijnzelfstandige uithangen voor een laag en onzeker kutsalaris en nul rechten of bescherming.
Ik klink vast als een ouwe lul nu, maar de wereld wordt er niet toffer op, wat dat betreft. Vroeger was het echt beter.
Je vergeet zelf scannen, barcode zoeken, verfrommelde barcode zelf uit elkaar trekken, zelf groente en fruit wegen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 14:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zonder zelfscan:
• Boodschappen in karretje doen.
• Boodschappen op de band leggen.
• Wachten totdat de caissière klaar is met scannen, terwijl je de boodschappen weer van de band haalt en in tas/kratje doet.
• Afrekenen.
Met zelfscan:
• Boodschappen rechtstreeks in tas/kratje doen.
• Afrekenen
Zelf scannen kost geen tijd, want dat doe je in de loop. Dwz, ik kan dat prima in de loop doen. Verfrommelde streepjescodes zijn eigenlijk zelden een probleem.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Je vergeet zelf scannen, barcode zoeken, verfrommelde barcode zelf uit elkaar trekken, zelf groente en fruit wegen.
Wat heb je precies aan een bitcoin als je het niet uit kunt geven (buiten de zwarte markt en 1on1 om).quote:Op donderdag 26 oktober 2017 14:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik wens de overheid succes met het opsporen en inbreken in mijn bitcoin wallet
Beleggen. In waarde laten stijgen wat ze sws wel doen en dan doorverkopen. Er komen trouwens ook steeds meer hippe cafees bij die een klant de gelegenheid geven te betalen met bitcoinsquote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:11 schreef ITrade het volgende:
[..]
Wat heb je precies aan een bitcoin als je het niet uit kunt geven (buiten de zwarte markt en 1on1 om).
Ah je bent aan het proberen nog dommer over te komen en even de link van het VK artikel aanklikken was je al teveel zeker want daar hebben ze het over Amsterdam.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 14:14 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dat ze bij AH aan de Naaistraat in Groningen zulke dumbo's zijn dat je daar geen handscanners hebt, daar kan ik niks aan doen. Ik ben alleen op de hoogte van de scanpistolen.
Dat is denk ik bewust, soort internet meme. Komt van 'literaly unplayable' als er bijvoorbeeld een spelfout in een spel zit.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:20 schreef jogy het volgende:
Ik stoor me toch een beetje (te veel) aan het foutieve gebruik van letterlijk in de titel.
Waarom zou je je haasten? als de casiere tijd heeft voor bonuskaarten, eftelingzegeltjes, koopzegels en dergelijke, laat mij dan rustig mijn spullen inpakken.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:40 schreef LanaMyst het volgende:
Ik vind die zelfscan anders erg handig, kan ik meteen de boodschappen in de winkel inpakken ipv gehaast als alles op een grote hoop in die bak achter de kassa ligt.
Als er trouwens een rij tot achterin de winkel zou staan dan ga ik nieteens naar binnen, dan ga ik wel een dorp verder naar de Jumbo.
Wachten is soms een noodzakelijk kwaad, maar als een schaap in een (lange) rij staan
Je staat wel sneller weer buiten, en die extra 30 seconden ongeplande vrijheid is mij ook wat waard.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:45 schreef retuow82 het volgende:
Als je naar een onbemand tankstation gaat krijg je korting, als je alles zelf doet in de supermarkt dan betaal je nog steeds dezelfde prijs.
Blijft een rare situatie.
Dat je zelf arbeid moet verrichten wat normaal kassameisje voor je doet.... En dat kassameisjes op straat komen te staan wat ons meer geld kost als maatschappij want AH gaat hierdoor echt niet met de prijzen omlaag.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:30 schreef aloa het volgende:
Ik gebruik altijd de zelfscan kassa. Wat is het probleem?
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:35 schreef spijkerbroek het volgende:
'Albert Heijn' is een anagram van 'Bejna Hitler'
Welke korting is dat dan?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:45 schreef retuow82 het volgende:
Als je naar een onbemand tankstation gaat krijg je korting, als je alles zelf doet in de supermarkt dan betaal je nog steeds dezelfde prijs.
Blijft een rare situatie.
frietquote:Op donderdag 26 oktober 2017 17:03 schreef Sigaartje het volgende:
Ik heb net weer heerlijk gescand. Ik ga straks shoarma klaarmaken met een beetje paprika, pepertjes, beetje sla en zelfgemaakte knoflooksaus. Patat erbij.
Maar je kunt toch invullen wat je wilt bij een niet anonieme? Dus eigenlijk weten ze nog niets?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:54 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Met een anonieme kaart krijg je minder korting. Voor mij is dat een bewuste keuze maar voor sommige mensen is dat niet acceptabel.
Dat klopt, maar wat hier bedoeld wordt is dat je als niet-anonieme aanbiedingen krijgt, zoals gratis te proberen producten. Is wel leuk.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 17:10 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Maar je kunt toch invullen wat je wilt bij een niet anonieme? Dus eigenlijk weten ze nog niets?
En dat blijkt waaruit?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:28 schreef junkiesietze het volgende:
En de kassadames hebben niet eens door dat deze machines hun baan overneemt
gaat het ook.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:40 schreef Caland het volgende:
Hitler werkte wel al met barcodes natuurlijkquote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:18 schreef Lunatiek het volgende:
Ik wist niet dat er voor 1945 zelfscankassa's bestondenWaar heeft Hitler de kassa's weggehaald? Is daar al een herdenkingsmonument?
Alleen wel korte houdbaarheidsdatums van die dingenquote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Hitler werkte wel al met barcodes natuurlijk
Elke klacht over de nep kleine gruter is een terechte klacht. De grootste boeven die de lokale middenstand van eenmanszaakjes op elke hoek van de straat,in welke willekeurige stad ook, de nek hebben omgedraaid .quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:28 schreef junkiesietze het volgende:
Ze hebben de AH hier verbouwd en 5 kassa's weggehaald en daar van die zelfscan-zelfbetaal automaten neergezet. (er stonden hier al een heletijd 2 van die ik nooit iemand zag gebruiken)
Nu hebben ze nog 4 normale kassa's met lopende banden waar je je shit op kan zetten.
Gister hadden ze 1 normale kassa open, en allemaal medewerkers rondlopen die klanten aanspraken om ze naar die zelfbetaaldingen te lokken.
Maar niemand wilde dat gebruiken, ik wil godverdomme normaal geholpen worden en niet alles zelf hoeven doen. Resultaat, rij tot achterin de winkel.
Ze proppen dit systeem echt je strot door, je moet en zal dit gaan gebruiken.
En de kassadames hebben niet eens door dat deze machines hun baan overneemt
TLDR;
AH heeft zelfscan/betaal automaten neergezet en normale kassas weggehaald. Maar niemand wilt het gebruiken.
Dat is waar. Makkelijk ipv kwaliteit.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:37 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Elke klacht over de nep kleine gruter is een terechte klacht. De grootste boeven die de lokale middenstand van eenmanszaakjes op elke hoek van de straat,in welke willekeurige stad ook, de nek hebben omgedraaid .
Buurrrpppquote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ah je bent aan het proberen nog dommer over te komen en even de link van het VK artikel aanklikken was je al teveel zeker want daar hebben ze het over Amsterdam.
Dat jij alleen op de hoogte bent van scanpistolen toont toch wel je domheid aan zeker als je ook nog in al je stupiditeit uit de hoogte denkt te kunnen doen
3 minuutjes per keer * 3 keer per week * 50 weken per jaar = toch weer zo'n 450 minuten oftewel 7,5 uur die je niet verspilt aan in de rij staan bij de kassa.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet zo, alles moet maar snel. Ik ga liever voor comfort. Liever lui dan moe, als je het op een dag moet hebben van die 3 minuutjes tijdwinst doe je sowieso iets verkeerd.
Als je blijkbaar zo ontzettend bewust met je tijd wil omgaan, kun je ook wel ophouden met tanden poetsen en een kunstgebit nemen. Kost ook minuten per dag. En wat doe je dan nog hier, beetje je tijd verdoen met fokken? Zonde van je tijd man. Je had in al die tijd die je had kunnen besparen al minstens drie vreemde talen kunnen leren.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
3 minuutjes per keer * 3 keer per week * 50 weken per jaar = toch weer zo'n 450 minuten oftewel 7,5 uur die je niet verspilt aan in de rij staan bij de kassa.
Kom op man, onder welke steen leef jij? Nooit van een Tamoil of Tango gehoord waarbij je ca. 9 cent per liter korting krijgt op de adviesprijzen?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 16:34 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Welke korting is dat dan?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Ik heb in ieder geval nog nooit korting gehad bij een tankstation.
Ik kan het je zelfs nog sterker vertellen.
Broodroof.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:43 schreef Pharkus het volgende:
Kijk jullie eens trots het werk doen van de kassamiepjes!
Frikandelbroodjes niet altijd in de bonus ?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:49 schreef RickoKun het volgende:
Ik gebruik dat zelfscannen niet. Die persoonlijke bonus werkt niet met zelfscannen
Dat is in het begin. Als het straks op grote schaal is ingevoerd en ingeburgerd hoeven daar een stuk minder mensen te staan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 09:55 schreef FL_Freak het volgende:
Leuk die zelfscan, maar er staan altijd van die AH mensen bij dus kun je net zo goed de kassa houden.
Bij de Jumbo naast mijn werk is het dan niet zo handig, daar moet je alsnog je scan apparaat afgeven aan een cassiere en dan afrekenen, gewone kassa gaat daar vaak snellerquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:10 schreef Nielsch het volgende:
Prima toch al die domme schapen die niet durven te scannen. Die kunnen dan lekker een half uur in de rij gaan staan terwijl ik direct doorloop naar de scanner.
Dit is volgens mij zo'n zelfscanner op het einde van de winkel waar je ook zelf kan afrekenen. Zo'n handscanner is wat anders.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bij de Jumbo naast mijn werk is het dan niet zo handig, daar moet je alsnog je scan apparaat afgeven aan een cassiere en dan afrekenen, gewone kassa gaat daar vaak sneller
Nee bij die Jumbo gaat het echt om handscanners, waarom ze het daar zo geregeld hebben snap ik ook niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit is volgens mij zo'n zelfscanner op het einde van de winkel waar je ook zelf kan afrekenen. Zo'n handscanner is wat anders.
Vast maar daar heb ik het dus niet over en TS ook niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee bij die Jumbo gaat het echt om handscanners, waarom ze het daar zo geregeld hebben snap ik ook niet.
A zemmel waz met jou.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 09:49 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Frikandelbroodjes niet altijd in de bonus ?
Gaat wel achteruit weer op service. Er is namelijk geen medewerker die jou helpt. Vroeger stonden er ook speciaal mensen op de fruitafdeling om voor jou appels, peren of druiven in een papieren zak te doen. Dat was nog n’s service! Helaas wordt er tegenwoordig om goedkoper uit te zijn als winkel, steeds minder personeel ingezet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is in het begin. Als het straks op grote schaal is ingevoerd en ingeburgerd hoeven daar een stuk minder mensen te staan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |