abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174597595
Ik ben nog steeds crystal mad.
pi_174597623
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 08:02 schreef Dos37 het volgende:
[ afbeelding ]

:D
Lol :D

quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:00 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik ben nog steeds crystal mad.
idem :(
  maandag 23 oktober 2017 @ 09:04:17 #103
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_174597642


Duidelijk verhaal van de FIA
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 23 oktober 2017 @ 09:04:50 #104
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_174597650
Lees hier allerlei reacties van mensen dat ze willen van Liberty Media ingrijpt, maar dat lijkt me toch niet de bedoeling dat een commerciële partij de regels gaat bepalen of handhaven.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_174597655
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Lees hier allerlei reacties van mensen dat ze willen van Liberty Media ingrijpt, maar dat lijkt me toch niet de bedoeling dat een commerciële partij de regels gaat bepalen of handhaven.
Uh? En de FIA is geen commerciele partij? :D
pi_174597658
quote:
14s.gif Op maandag 23 oktober 2017 02:18 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Liberty heeft hier (helaas) niks mee te maken.
Ik denk dat je nu toch wel onderschat hoeveel Liberty te melden heeft, zij zijn eigenaar van de F1, de FIA is als de FIFA, zij bepalen de regelen en leveren de arbitrage. Maar Liberty kan zeker eisen dat er andere arbitrage komt mocht het er op aankomen.

Ik denk niet dat de FIA zit te wachten op onenigheid met Liberty. De FIA heeft nu een behoorlijke fuckup gemaakt in het paradepaardje van de autoracerij waarbij de analysten en fans het wereldwijd overwegend eens zijn. Dus niets mee te maken is wat kort door de bocht.
Powered by Janetje®
pi_174597660
Jammer van podium plek, maar voor de rest super gereden. Hij lag op een gegeven moment 28 seconden achter op de top 4 en je stopt extra (en niet op ultra's gereden), maar vervolgens toch aanhaken en officieus p3 ... dan heb je iedereen gewoon rijles gegeven.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  maandag 23 oktober 2017 @ 09:06:20 #108
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_174597667
Mooie actie van Max, hij had een laatste kans en probeert echt alles wat mogelijk is. Dat siert hem enorm!

De actie zelf was net wat te enthousiast en de straf mijns inziens terecht, maar dat doet niets af van de rest van de race.

Ik heb er in ieder geval enorm van genoten _O_
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_174597668
quote:
99s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:04 schreef XL het volgende:
[ afbeelding ]

Duidelijk verhaal van de FIA
Doet het niet
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_174597680
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:05 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]
Dus niets mee te maken is wat kort door de bocht.
I see what you did there.
  maandag 23 oktober 2017 @ 09:08:31 #111
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_174597691
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:06 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Doet het niet
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_174597697
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 08:02 schreef Dos37 het volgende:
[ afbeelding ]

:D
Australië... natuurlijk vies mad dat Max de honey badger heeft gepasseerd als eerste rijder :P
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_174597722
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 08:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Grootste 'probleem' wat ik zie is dat dit 15-20 jaar geleden gewoon oke was geweest.
Deze race ook nog bij Sainz vs Ocon. Alleen niet bij Verstappen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174597737
quote:
99s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:08 schreef XL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Naja, ze beredeneren dus dat gaining an advantage van toepassing is wanneer je er voorbij gaat en ook eindigt voor die persoon. Dus als Max zo had ingehaald in ronde 54 en vervolgens weer was ingehaald door Kimi in ronde 55 dan had hij geen penalty gekregen...
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_174597750
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:05 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Uh? En de FIA is geen commerciele partij? :D
Nee. Dat mogen ze niet van de EU. Verstrengeling van belangen en zo.
Niet dat ze zich daar wat van aantrekken, trouwens.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 23 oktober 2017 @ 09:16:39 #116
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174597806
Ik denk oprecht dat dit het einde gaat worden van Gary Connely als steward.

Hier kreeg hij al een waarschuwing voor

http://www.f1-planet.com/(...)nnelly-op-het-matje/
  maandag 23 oktober 2017 @ 09:21:22 #117
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174597859
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:16 schreef tja77 het volgende:
Ik denk oprecht dat dit het einde gaat worden van Gary Connely als steward.

Hier kreeg hij al een waarschuwing voor

http://www.f1-planet.com/(...)nnelly-op-het-matje/
Dat was toch wel wat erger. Mensen er toe bewegen om protest in te dienen.
pi_174597860
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:16 schreef tja77 het volgende:
Ik denk oprecht dat dit het einde gaat worden van Gary Connely als steward.

Hier kreeg hij al een waarschuwing voor

http://www.f1-planet.com/(...)nnelly-op-het-matje/
Je link lijkt het niet te doen. Krijg alleen een navigatiebalk.
Kun je artikel copypasten?
pi_174597864
Ik denk dat Max in Mexico hard gaat schroeien en als Raikkonen in de buurt is maar een tik uit deelt :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2017 @ 09:21:41 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174597866
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:16 schreef tja77 het volgende:
Ik denk oprecht dat dit het einde gaat worden van Gary Connely als steward.

Hier kreeg hij al een waarschuwing voor

http://www.f1-planet.com/(...)nnelly-op-het-matje/
Een site waarop alleen de ads laden :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 23 oktober 2017 @ 09:22:16 #121
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174597871
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een site waarop alleen de ads laden :')
in Chrome laat ie gewoon hoor.
  maandag 23 oktober 2017 @ 09:22:56 #122
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174597877
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je link lijkt het niet te doen. Krijg alleen een navigatiebalk.
Kun je artikel copypasten?
quote:
“FIA ROEPT STEWARD CONNELLY OP HET MATJE”
De FIA is intern een evaluatie gestart van de gebeurtenissen na afloop van de Grand Prix van Japan rond het ingediende protest van Mercedes tegen de verdedigende actie van Max Verstappen in de voorlaatste ronde van de race. Mercedes tekende aan het begin van de avond, ruim vier en een half uur na de race alsnog protest aan tegen de actie van de Nederlander. Mercedes deed het op het laatst denkbare moment. Teams hadden hun pitboxen al leeggeruimd, coureurs waren al onderweg naar het vliegveld en zelfs in het FIA-compound werd de balans opgemaakt op het moment dat Mercedes’ Chief Technical Officer Paddy Lowe en Team Manager Ron Meadows zich meldden met een aangetekend protest. Nog geen uur later trok het team het protest weer in. Naar eigen zeggen om een definitief raceresultaat mogelijk te maken, nadat de FIA verder verhoor in de zaak had verdaagd tot de Grand Prix van de VS.

Autobild berichtte na de race dat steward Garry Connelly een uiterst dubieuze rol heeft gespeeld in de gebeurtenissen. De stewards van de Grand Prix van Japan, vier in getal, waren het na afloop van de race oneens over de verdedigende actie van Verstappen. De Australiër Connelly was overtuigd dat de Nederlander had bewogen in de remzone, maar vond geen gehoor bij zijn collega’s – ex-coureur Emanuele Pirro, Enzo Spano en Takashi Mitarashi. Connelly staat binnen F1-kringen bekend als ‘Judge Merciless’, de rechter zonder mededogen. Connelly is regelmatig steward bij de Grands Prix, maar het was voor het eerst dat hij te maken kreeg met een verdedigende actie van Verstappen. De Nederlander zou door de verdeeldheid bij de stewards wel bij de wedstrijdleiding worden geroepen, maar geen straf krijgen opgelegd. Het bleef bij een informeel verhoor waarin hij nogmaals werd gewezen op de gevaren van bewegen in de remzone.

Connelly zou na bakzeil te hebben gehaald bij zijn collega-stewards op eigen initiatief en gefrustreerd naar de hospitality unit van Mercedes zijn gebeend en Lowe en Meadows daar hebben aangesproken. Hij zou hen in vertrouwen gestimuleerd hebben om alsnog een protest in te dienen. Teambazen Toto Wolff en Niki Lauda hadden het circuit inmiddels al verlaten en zaten al in het vliegtuig. De tijd drong, want de FIA stond op het punt om de uitslag van de race officieel te bevestigen. Lowe en Meadows besloten het advies van Connelly op te volgen en dienden hun protest in bij het FIA compound.

Kort na het bekend worden van het protest, bleek uit een tweet van Lewis Hamilton, die het circuit eveneens al had verlaten en op weg was naar het vliegveld, dat de coureur niet op de hoogte was van het aangetekende protest.

“Er is geen protest van mijzelf of @MercedesAMGF1. Een idioot heeft gezegd dat wij dat hebben gedaan, maar dat is niet waar. Max heeft goed gereden. Einde discussie. We gaan verder”, twitterde de Engelsman.

Het protest was er echter wel degelijk en door de stewards inmiddels verdaagd, omdat de hoofdrolspelers al niet meer aanwezig waren. Hamilton, gealarmeerd door berichten op social media, checkte de berichten en belde Toto Wolff. Het doorsijpelen van het protest deed Toto Wolff en Niki Lauda in woede ontsteken. Lowe had het niet zonder overleg mogen doen en de twee kopstukken waren eensgezind in hun visie dat het een race-incident was, waarbij de Nederlander niets te verwijten viel. Wolff belde daarop de FIA en eiste dat het protest onmiddellijk werd ingetrokken. De aanvankelijke tweet van Hamilton, die hij hals-over-kop verwijderde nadat hij zich ervan bewust was geworden dat zijn team wel degelijke een protest had ingediend, werd vervangen door een nieuwe tekst.

“Er is van mij geen protest. Ik heb net het team gehoord en heb hen verteld dat dit niet is wat wij doen. Wij zijn wereldkampioen, we gaan verder. Einde discussie”.

De kwestie bracht Mercedes en de FIA in grote verlegenheid. Het team had niet met één mond gesproken en het bekend worden van de rol van steward Connelly was iets dat de FIA en Racedirecteur Charlie Whiting nu juist niet konden gebruiken.

De rol van Connelly was, indien bewezen, een uiterst dubieuze. Stewards horen objectief te zijn en te oordelen over racesituaties die hen worden voorgelegd. Zij zouden geen partij mogen kiezen en al helemaal niet mogen aanzetten tot het indienen van een protest, dat zij vervolgens zelf in behandeling zouden nemen. De onafhankelijkheid is een groot goed in de FIA-statuten en de zaak wordt intern in Parijs hoog opgenomen.

De kwestie ligt echter gecompliceerd. Oud-rally-coureur Connelly is al jaren verbonden aan de FIA en is behalve steward ook Adjunct President van het FIA Institute en Directeur van het Australian Institute of Motor Sport Safety. Hij is bovendien lid van het World Motor Sport Council, het hoogste orgaan van de FIA, dat in het uiterste geval moet oordelen over kwesties van teams, coureurs in het licht van de reglementen. De situatie dat Connelly tegelijkertijd de rol van aanklager, rechter en beul zou spelen, ligt de FIA zwaar op de maag. Het ziet ernaar uit dat hij minimaal op de vingers zal worden getikt, maar zijn positie en staat van dienst bij de FIA is dusdanig dat het twijfelachtig is of er meer zal volgen.

Max Verstappen noemde het protest op de terugreis naar Tokyo “een storm in een glas water”.

“Ik was er honderd procent van overtuigd dat het een zuivere actie was”, zei Verstappen
pi_174597884
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:16 schreef tja77 het volgende:
Ik denk oprecht dat dit het einde gaat worden van Gary Connely als steward.

Hier kreeg hij al een waarschuwing voor

http://www.f1-planet.com/(...)nnelly-op-het-matje/
Dat was natuurlijk al reden genoeg voor ontslag. Ging helemaal nergens over.

Zijn de SJW al aan de haal met de 'Mongool' uitspraak?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  maandag 23 oktober 2017 @ 09:28:23 #124
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_174597950
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:21 schreef StephanL het volgende:
Ik denk dat Max in Mexico hard gaat schroeien en als Raikkonen in de buurt is maar een tik uit deelt :P
Raikkonen kan hier ook weinig aan doen natuurlijk.
  maandag 23 oktober 2017 @ 09:28:37 #125
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_174597953
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:11 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Naja, ze beredeneren dus dat gaining an advantage van toepassing is wanneer je er voorbij gaat en ook eindigt voor die persoon. Dus als Max zo had ingehaald in ronde 54 en vervolgens weer was ingehaald door Kimi in ronde 55 dan had hij geen penalty gekregen...
Bottas behoudt daar zijn positie, doordat hij door de wijde bocht ver buiten de baan meer tempo kan houden. Haalt daar RIC ook terug in.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 23 oktober 2017 @ 09:30:25 #126
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174597989
quote:
99s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:28 schreef XL het volgende:

[..]

Bottas behoudt daar zijn positie, doordat hij door de wijde bocht ver buiten de baan meer tempo kan houden. Haalt daar RIC ook terug in.
Dat, en tevens Sainz die ook voordeel had bij zijn actie.
pi_174597997
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:28 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Raikkonen kan hier ook weinig aan doen natuurlijk.
Bedoelde meer van gewoon regels naleven. Hij mag niet naast de baan, dus dan maar een tik uitdelen als die klem komt te zitten. Noemde nu even Raikkonen, maar ieder rijder kan dan de pineut zijn.
pi_174598283
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat, en tevens Sainz die ook voordeel had bij zijn actie.
Sainz passeerde Ocon alleen niet.
pi_174598564
Als ik de herhalingen terug kijk, wijkt Max gewoon uit voor Kimi die wat naar rechts stuurt, ja misschien te ver maar wel safe en denk niet dat het had uitgemaakt bij de inhaalactie, hij was zonder die instuuractie over de kerb er ook wel voorbij geweest. Het blijft gewoon een farce van de FIA en de straf werd bizar snel gegeven.
Overigens wat was er gebeurd als Max met 5,1s voorsprong over de finish was gekomen? Want Kimi liet z'n gas los na de laatste bocht (4,2s voorsprong oid). Hadden ze hem dan 10s gegeven? bah :r /mad
  maandag 23 oktober 2017 @ 10:15:19 #130
62913 Blik
The one and Only!
pi_174598745
Ik begreep dat Max ook een penalty point heeft gekregen hiervoor. Lachwekkender wordt het niet
pi_174598751
Lewis begrijpt de penalty voor Verstappen "omdat hij buiten de baan kwam" maar toen Lil Lewis zelf de chicane afstak in Spa 2008 en straf kreeg speelde hij de racisme kaart. #hypocriet
https://www.gpupdate.net/(...)-die-uitloopstroken/
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 23 oktober 2017 @ 10:20:09 #132
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_174598810
Als ze niet willen dat mensen buiten de baan komen leggen ze toch weer grindbakken neer? Dan worden fouten tenminste echt afgestraft en hoeft er niet een oordeel van een steward aan te pas te komen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_174598817
Sainz is overigens ook topniveau in mijn ogen. Ik denk dat hij Max en Ocon in de toekomst de kampioenschappen gaan verdelen. Ocon zal in 2019 wel bij Mercedes zitten en Sainz bij RBR of Renault afhankelijk van wie de beste papieren heeft.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174598887
quote:
13s.gif Op maandag 23 oktober 2017 01:36 schreef fukforce het volgende:
Tering Amerikanen hebben Maxie genaaid walgelijk volk blijft het ook !!!
Ehh het Amerikaanse publiek snapt juist geen hol vande beslissing en is het over het algemeen zwaar oneens. lees de twitter feeds maar eens.
  maandag 23 oktober 2017 @ 10:27:59 #135
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_174598941
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:28 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Raikkonen kan hier ook weinig aan doen natuurlijk.
Raikkonen leek ook oprecht verbaasd over de penalty. Geen slecht woord gezegd over de inhaalactie.
pi_174599013
Iemand een verklaring voor dat strafpunt dat Verstappen heeft gekregen, naast de 5s penalty?
  maandag 23 oktober 2017 @ 10:32:47 #137
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174599019
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Sainz is overigens ook topniveau in mijn ogen. Ik denk dat hij Max en Ocon in de toekomst de kampioenschappen gaan verdelen. Ocon zal in 2019 wel bij Mercedes zitten en Sainz bij RBR of Renault afhankelijk van wie de beste papieren heeft.
Van die 3 is Max toch wel echt de beste.
Het 1 en ander zal natuurlijk afhankelijk zijn van in welke auto ze zitten.
Maar Max is gewoon een graadje beter.
pi_174599037
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:32 schreef lord_bono het volgende:
Iemand een verklaring voor dat strafpunt dat Verstappen heeft gekregen, naast de 5s penalty?
Waarschijnlijk vanwege "mongol" en "idiot" steward :P

man, wanneer worden die idioten in dat kamertje daarboven eens eruit geveegd?
pi_174599095
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Lewis begrijpt de penalty voor Verstappen "omdat hij buiten de baan kwam" maar toen Lil Lewis zelf de chicane afstak in Spa 2008 en straf kreeg speelde hij de racisme kaart. #hypocriet
https://www.gpupdate.net/(...)-die-uitloopstroken/
Hamilton kan je ook niet serieus nemen, net als Vettel als het gaat om uitspraken over straffen.
  maandag 23 oktober 2017 @ 10:37:37 #140
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174599111
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:32 schreef lord_bono het volgende:
Iemand een verklaring voor dat strafpunt dat Verstappen heeft gekregen, naast de 5s penalty?
Standaard procedure volgens mij.
  maandag 23 oktober 2017 @ 10:39:45 #141
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_174599155
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 09:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat, en tevens Sainz die ook voordeel had bij zijn actie.
Bottas tegen Max nog een keer, het zit vol van die incidenten. Sowieso, bijna alle inhaalacties in bocht 1 werden buitenom ongedaan gemaakt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 23 oktober 2017 @ 10:41:53 #142
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174599197
Misschien moeten ze maar stoppen met het leggen van honderden meters uitloopstroken. Nodigt misschien wel uit tot te wijd rijden. Zet goede kerbs daar of een muurtje dan houdt het snel op
pi_174599266
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Standaard procedure volgens mij.
Oke ;)

quote:
99s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:39 schreef XL het volgende:

[..]

Bottas tegen Max nog een keer, het zit vol van die incidenten. Sowieso, bijna alle inhaalacties in bocht 1 werden buitenom ongedaan gemaakt.
Vettel ook na z'n inhaalactie op Hamilton in de eerste ronde. Terwijl hij daar helemaal niks buiten de baan heeft te zoeken behalve een advantage creëren.
pi_174599306
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:24 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:

[..]

Ehh het Amerikaanse publiek snapt juist geen hol vande beslissing en is het over het algemeen zwaar oneens. lees de twitter feeds maar eens.
Precies, de Amerikanen zijn met hun NASCAR races juist van minder regels en meer van zulke inhaalmanoeuvres. Die vinden de formule 1 saai, over gereguleerd en dat bewijst de FIA in hun eigen land _O-
mag het weten
pi_174599377
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 02:12 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind het niet terecht.

1) Het is niet consequent. Nergens hebben ze gezegd dat ze meteen gaan straffen als je buiten de lijnen rijdt. Hamilton, Bottas, Sainz, Vettel en vele anderen hebben het gedaan en daar hebben wij niks over gehoord. Hamilton reed tijdens zijn pole ronde met vier wielen buiten de baan.
Je kunt de stewards geen inconsequentie verwijten: Hamilton krijgt geen straf, daarin zijn ze al jaren hartstikke consistent.

Daarnaast is het gewoon goed om een dergelijke beslissing te nemen voordat de podiumceremonie begint. Je hoeft niemand te horen want het is een feitelijk vaststelling die je op basis van de beelden kunt doen. Dus dat is een kulargument.

Als je je wil beroepen op andere gevallen dan moet je met een geval aankomen waarbij een inhaalmanoeuvre werd gemaakt door de binnenbocht af te snijden. Als je dat niet hebt is het in principe ook een kulargument.

Dat neemt niet weg dat je alle kritiek op de stewards kunt hebben. Ik ben voorstander van harde track limits, je hebt immers een circuit nodig om op te racen. Daar wordt structureel een rommeltje van gemaakt nu er uitloopstroken zijn. Dat komt omdat ze te weinig ingrijpen ipv teveel, je moet meer ingrijpen om coureurs correct te laten racen, dat leren ze dan echt wel. Maar dan moet je bereid zijn om vaker alle stront over je heen te krijgen, en nog veel meer dan nu. Met zo'n rommeltje en zoveel 'beslisruimte' krijg je mensen die opportunistisch gaan beslissen en met hun beslissingen stront gaan ontwijken. Dit was dan maar Verstappen en dan zie je dat er massaal los wordt gegaan op Ferrari om onzinnige redenen. Maar stel je voor dat je Hamilton in de strijd om het WK een paar plaatsen terugzet voor het hinderen van Grosjean, terwijl je Brit bent in een heel Brits wereldje met de Engelstalige Britse pers die de opinievorming domineert. Wil je dan als steward je je leven de komende weken makkelijker of veel moeilijker maken?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 23 oktober 2017 @ 10:51:25 #146
262 Re
Kiss & Swallow
pi_174599411
de haat die die nu over zich heenkrijgt is gelukkig mild huh...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_174599442
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Lewis begrijpt de penalty voor Verstappen "omdat hij buiten de baan kwam" maar toen Lil Lewis zelf de chicane afstak in Spa 2008 en straf kreeg speelde hij de racisme kaart. #hypocriet
https://www.gpupdate.net/(...)-die-uitloopstroken/
Onzin, hij heeft nooit de racismekaart gespeeld, alleen een grapje gemaakt met een knipoog naar Ali G., daarmee slechts illustrerend hoe totaal afwezig racisme in de F1 is.

Maar de reactie op dat incident verklaart wel waarom stewards zo bang zijn om Hamilton te straffen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 23 oktober 2017 @ 11:02:14 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174599594
quote:
14s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:20 schreef fathank het volgende:
Als ze niet willen dat mensen buiten de baan komen leggen ze toch weer grindbakken neer? Dan worden fouten tenminste echt afgestraft en hoeft er niet een oordeel van een steward aan te pas te komen.
Dan had Max een punt gekregen door Bottas van de baan af te dwingen in die specifieke actie.
Zolang die connely de fluit in de hand heeft, heeft Max een probleem.

Maar al die Tilke dromes met die enorme plakkaten asfalt naast de baan, moeten maar eens af zijn. Een fout is een fout. Van de baan, verremmen, foute inschatting in de bocht.. jammer dan. Opnieuw beginnen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174599751
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:34 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Waarschijnlijk vanwege "mongol" en "idiot" steward :P

man, wanneer worden die idioten in dat kamertje daarboven eens eruit geveegd?
Nee, voor de inhaalactie. Zeg dit soort dingen nou niet, want dan gaat dat weer de wereld in.
pi_174599973
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan had Max een punt gekregen door Bottas van de baan af te dwingen in die specifieke actie.
Zolang die connely de fluit in de hand heeft, heeft Max een probleem.

Maar al die Tilke dromes met die enorme plakkaten asfalt naast de baan, moeten maar eens af zijn. Een fout is een fout. Van de baan, verremmen, foute inschatting in de bocht.. jammer dan. Opnieuw beginnen.
Het zijn niet eens perse de Tilke Dromes, Monza heeft bijvoorbeeld ook asfalt gekregen aan de buitenkant van de Parabolica. Eau Rouge zelfde verhaal. Paul Ricard wordt helemaal een drama wat track limits betreft want dat is gewoon een grote plak asfalt geworden met strepen erop. Lachwekkend hoe dat "circuit" er tegenwoordig uitziet. Het idee hierachter was volgens mij dat er minder uitvallers zijn omdat auto's niet meer vast komen te zitten in het grind en dat zou dan beter zijn voor de show. Jammer genoeg is men hier compleet in doorgeslagen en heb je zoals bij COTA zelfs aan de binnenkant van bochten asfalt liggen, waarom weet niemand.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 23 oktober 2017 @ 11:22:38 #151
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174600002
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, voor de inhaalactie. Zeg dit soort dingen nou niet, want dan gaat dat weer de wereld in.
Horner was ook al vrij duidelijk. Maar ik voel wel een hoop gezeur aankomen.
Maar ik denk nu ook: wat zou de fia willen doen? Als ze Max en RB op het matje roepen voor hun uitspraken, dan gooien ze alleen maar nog meer olie op het vuur in een al overspannen situatie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174600033
Paul Ricard lol
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174600048
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Het zijn niet eens perse de Tilke Dromes, Monza heeft bijvoorbeeld ook asfalt gekregen aan de buitenkant van de Parabolica. Eau Rouge zelfde verhaal. Paul Ricard wordt helemaal een drama wat track limits betreft want dat is gewoon een grote plak asfalt geworden met strepen erop. Lachwekkend hoe dat "circuit" er tegenwoordig uitziet. Het idee hierachter was volgens mij dat er minder uitvallers zijn omdat auto's niet meer vast komen te zitten in het grind en dat zou dan beter zijn voor de show. Jammer genoeg is men hier compleet in doorgeslagen en heb je zoals bij COTA zelfs aan de binnenkant van bochten asfalt liggen, waarom weet niemand.
Het is niet de enige reden, grind is minder veilig; vooral als je er zijwaarts in glijdt is de kans groot dat je over de kop slaat.
pi_174600090
Zijn de enorme uitloopstroken van tegenwoordig er niet gewoon i.v.m. safety? Beter gewoon asfalt dan grind of een barrière.
Flesje bier
pi_174600105
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Paul Ricard lol
[ afbeelding ]
Wat een pure oog aids is dat geworden :o
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  maandag 23 oktober 2017 @ 11:28:26 #156
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174600133
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Paul Ricard lol
[ afbeelding ]
Het meest lelijke en geestdodende circuit is nog afzichtelijker geworden.
pi_174600154
RTLGP twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 11:27:14 #F1 Spectaculair. Kimi Raikkonen gaat vol over de kerbs bovenaan Raidillon #RTLGP http://t.co/3boI0By3Or reageer retweet
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 23 oktober 2017 @ 11:29:23 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174600160
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Het zijn niet eens perse de Tilke Dromes, Monza heeft bijvoorbeeld ook asfalt gekregen aan de buitenkant van de Parabolica. Eau Rouge zelfde verhaal. Paul Ricard wordt helemaal een drama wat track limits betreft want dat is gewoon een grote plak asfalt geworden met strepen erop. Lachwekkend hoe dat "circuit" er tegenwoordig uitziet. Het idee hierachter was volgens mij dat er minder uitvallers zijn omdat auto's niet meer vast komen te zitten in het grind en dat zou dan beter zijn voor de show. Jammer genoeg is men hier compleet in doorgeslagen en heb je zoals bij COTA zelfs aan de binnenkant van bochten asfalt liggen, waarom weet niemand.
Was omdat asfalt veiliger zou zijn. Grindbakken zouden een deceleratie hebben die te hoog was en daardoor onveiliger dan plakkaten.

Wat ik alleen nog vervelender vind aan bijvoorbeeld Paul Ricard is dat ze het zo enorm geschilderd hebben dat het gewoon een duizelig effect geeft voor de kijker op TV. De lay-out is en lengte zijn gewoon prima. Maar bijvoorbeeld de WEC race heb ik gewoon uitgezet. Ik wil een GP kijken, geen LSD trip meemaken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174600183
Ze zouden gewoon die astroturf direct naast de witte lijn moeten leggen, zodat je flink snelheid verliest als je naast de baan komt.
Moet je alleen wel weer voor lief nemen dat er nog minder inhaalacties komen.

Beter nog is gewoon ophouden met die onzin over track limits. Laat die gasten gewoon racen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 oktober 2017 @ 11:30:23 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174600188
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:26 schreef Gezicht het volgende:
Zijn de enorme uitloopstroken van tegenwoordig er niet gewoon i.v.m. safety? Beter gewoon asfalt dan grind of een barrière.
extra ruw asfalt zou het moeten zijn, zodat de banden stevig slijten.

Alleen een uitloopstrook rechtdoor zou gewoon asfalt moeten zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 oktober 2017 @ 11:30:36 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174600196
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Paul Ricard lol
[ afbeelding ]
Echt fucking verschrikkelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174600270

Op 5:12 gaat Kimi nog voor de finishlijn van z'n gas, als 'ie dat een fractie eerder had gedaan had Max gewoon z'n podium gehouden ondanks de +5 _O-
Flesje bier
pi_174600333
quote:
10s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:34 schreef Gezicht het volgende:

Op 5:12 gaat Kimi nog voor de finishlijn van z'n gas, als 'ie dat een fractie eerder had gedaan had Max gewoon z'n podium gehouden ondanks de +5 _O-
Dan was het +10s geweest, jwz :7
  maandag 23 oktober 2017 @ 11:37:01 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174600339
Maar ff een ding he.
Het is weer chaos en controverse in het paddock door acties op de baan. De'n aanstichter: Max Verstappen.

Ik hoor Olav Mol nog zo zeggen na zijn actie op Monaco achter Vettel aan rijden in z'n Torro Rosso: 'Dames en heren, we hebben een coureur!'.

Het is weer jaren '90 qua dat. Iedere race wel iets.
Heerlijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174600424
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:37 schreef Red_85 het volgende:
Maar ff een ding he.
Het is weer chaos en controverse in het paddock door acties op de baan. De'n aanstichter: Max Verstappen.

Ik hoor Olav Mol nog zo zeggen na zijn actie op Monaco achter Vettel aan rijden in z'n Torro Rosso: 'Dames en heren, we hebben een coureur!'.

Het is weer jaren '90 qua dat. Iedere race wel iets.
Heerlijk.
Dat zeker! Alles draait (terecht) om Max.

Ik hoop alleen niet dat we Max zoals HAM nu met 12s voorsprong op cruise control races zien winnen. Uiteindelijk wel natuurlijk, maar hij moet zich nu nog een paar jaar als coureur laten zien. Hopelijk twee/drie gelijkwaardige teams de komende jaren.
pi_174600432
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:37 schreef Red_85 het volgende:
Maar ff een ding he.
Het is weer chaos en controverse in het paddock door acties op de baan. De'n aanstichter: Max Verstappen.

Ik hoor Olav Mol nog zo zeggen na zijn actie op Monaco achter Vettel aan rijden in z'n Torro Rosso: 'Dames en heren, we hebben een coureur!'.

Het is weer jaren '90 qua dat. Iedere race wel iets.
Heerlijk.
Dat is wel wat de F1 nodig heeft, sterke karakters die de regels testen en tarten.

Schumacher deed niets anders, bijvoorbeeld hoe hij in 1998 finishte in de pits om een straf in te lossen.

Voor Max was er bij deze inhaalactie niets te verliezen.
Hij lag al P4 en kon er alleen op vooruit gaan als het lukte (zonder crash).
pi_174600475
Het klopt inderdaad dat asfalt in de uitloopzones beter afremt en auto's niet over de kop kunnen slaan maar als je ook de binnenkant van bochten asfalteert dan is het net alsof je op een parkeerterrein met strepen erop racet. Er moet idd een strook gras tussen het circuit en de geasfalteerde uitloopstrook liggen zodat rijders geen voordeel kunnen halen met wijd gaan en je dus geen discussie over track limits hebt. Bij Istanbul Park hebben ze dit geloof ik wel goed gedaan maar circuits als COTA, Paul Ricard, Abu Dhabi etc gaan helemaal nergens meer over. Je moet dan aan de coureurs vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven maar we zien allemaal hoe dat in de praktijk gaat in het heetst van de strijd.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 23 oktober 2017 @ 11:47:40 #168
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_174600573
Jammer dat de penalty nu gewoon hét gespreksonderwerp is geworden terwijl het eigenlijk de briljante race van Max had moeten zijn. Zo’n achterstand hebben op de leider van de wedstrijd en dan uiteindelijk finishen op 16 seconden van Hamilton.

Komende races kan hij nog leuk voorin meedoen denk ik, als alles heel blijft.
pi_174600575
Nu hopen dat Liberty volgende week weer filmpjes van de drivers' briefing uploadt waarbij het over dit onderwerp gaat.
Flesje bier
pi_174600600
quote:
10s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:34 schreef Gezicht het volgende:

Op 5:12 gaat Kimi nog voor de finishlijn van z'n gas, als 'ie dat een fractie eerder had gedaan had Max gewoon z'n podium gehouden ondanks de +5 _O-
Waarom deed hij dat? Was hij bang dat hij anders terug moest lopen?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_174600610
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:41 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Dat zeker! Alles draait (terecht) om Max.

Ik hoop alleen niet dat we Max zoals HAM nu met 12s voorsprong op cruise control races zien winnen. Uiteindelijk wel natuurlijk, maar hij moet zich nu nog een paar jaar als coureur laten zien. Hopelijk twee/drie gelijkwaardige teams de komende jaren.
Volgens mij wordt de F1 de komende jaren een spektakel met Renault en McLaren die weer op de deur gaan kloppen en de vele toprijders Alonso/Seb/Lewis/Max/Ocon/Sainz etc.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 23 oktober 2017 @ 11:51:01 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174600638
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Volgens mij wordt de F1 de komende jaren een spektakel met Renault en McLaren die weer op de deur gaan kloppen en de vele toprijders Alonso/Seb/Lewis/Max/Ocon/Sainz etc.
ik heb toch de indruk dat Mercedes voor 2021 moeilijk te verslaan zal zijn, jammer dat het Ferrari dit jaar niet gelukt is
pi_174600672
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:49 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Waarom deed hij dat? Was hij bang dat hij anders terug moest lopen?
Hij zal wel hebben gebaald dat 'ie toch Max langs liet, verder toch niemand achter hem, dan kun je ook gewoon rustig over de finish komen.
Flesje bier
  maandag 23 oktober 2017 @ 11:55:06 #174
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_174600728
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik heb toch de indruk dat Mercedes voor 2021 moeilijk te verslaan zal zijn, jammer dat het Ferrari dit jaar niet gelukt is
Het voordeel is dat er voor volgend jaar geen grote wijzigingen komen. En Mercedes schijnt met een andere auto te komen. Het is maar afwachten hoe dat afloopt. Het is te hopen dat Red Bull en Ferrari goed blijven aanhaken.
pi_174600768
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:34 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Waarschijnlijk vanwege "mongol" en "idiot" steward :P

man, wanneer worden die idioten in dat kamertje daarboven eens eruit geveegd?
Nee, dat niet, want hij kreeg de penaltypoint gelijk met de tijdstraf, nog voordat hij zich uberhaupt negatief had uitgelaten over wie of wat dan ook.

Bron: interview met Max - http://www.skysports.com/(...)ts-one-idiot-steward
Woei!
  maandag 23 oktober 2017 @ 11:57:16 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174600777
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:47 schreef Tinos85 het volgende:
Jammer dat de penalty nu gewoon hét gespreksonderwerp is geworden terwijl het eigenlijk de briljante race van Max had moeten zijn. Zo’n achterstand hebben op de leider van de wedstrijd en dan uiteindelijk finishen op 16 seconden van Hamilton.

Komende races kan hij nog leuk voorin meedoen denk ik, als alles heel blijft.
Dat is natuurlijk ook wat er op de achtergrond bij iedereen meespeelt. Max heeft alweer geniaal gereden en de beloning wordt hem afgepakt.
Hij heeft er weer 10 miljoen fans bij. En dat zijn wel de positieve punten van gisteren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174600786
Ik heb er lang over nagedacht, maar ik schaar me toch achter de kant van Verstappen in deze.
Punt is: Raikkonen dwóng Max richting de uitloopstrook. Max had véél meer tractie, wilde inhalen, maar moest om niet in contact te komen met Kimi wel uitwijken. Anders was het misgelopen.

Het inconsequentieargument vind ik niet zo sterk, immers: zou de 10de moordenaar niet moeten worden gestraft als de eerste 9 ermee wegkomen? Ik vind van wel. Maar: in het algemeen moeten de regels natuurlijk wel veranderen, want dit soort willekeur is niet goed voor de sport.
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
  maandag 23 oktober 2017 @ 11:58:15 #178
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174600795
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:56 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Nee, dat niet, want hij kreeg de penaltypoint gelijk met de tijdstraf, nog voordat hij zich uberhaupt negatief had uitgelaten over wie of wat dan ook.

Bron: interview met Max - http://www.skysports.com/(...)ts-one-idiot-steward
De gemiddelde autoritaire zak kennende, zal dit nog wel een staart krijgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174600818
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik heb toch de indruk dat Mercedes voor 2021 moeilijk te verslaan zal zijn, jammer dat het Ferrari dit jaar niet gelukt is
Wat dat betreft had Frank Lammers wel een punt. Je hebt een mindere motor, maar je mag je eigen motor niet veranderen. Nou ging hij daarmee net zo kort door de bocht als Verstappen, het motorenreglement gaat wel tegen de natuur van de sport in en de huidige regels stabiliseren hegemonie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 23 oktober 2017 @ 11:59:17 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174600820
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:57 schreef Loekoe het volgende:
Ik heb er lang over nagedacht, maar ik schaar me toch achter de kant van Verstappen in deze.
Punt is: Raikkonen dwóng Max richting de uitloopstrook. Max had véél meer tractie, wilde inhalen, maar moest om niet in contact te komen met Kimi wel uitwijken. Anders was het misgelopen.

Het inconsequentieargument vind ik niet zo sterk, immers: zou de 10de moordenaar niet moeten worden gestraft als de eerste 9 ermee wegkomen? Ik vind van wel. Maar: in het algemeen moeten de regels natuurlijk wel veranderen, want dit soort willekeur is niet goed voor de sport.
Regels hoeven niet te veranderen. De manier van handhaving moet consequenter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174600941
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Regels hoeven niet te veranderen. De manier van handhaving moet consequenter.
De regels moeten wel degelijk anders. Anders betekent dit dat een actie als van Max in afgelopen race niet meer zou mogen. Mijns inziens hoort dit gewoon bij racen. Je ziet nog maar zelden een inhaalactie waarvoor skill is vereist, de meeste inhaalacties zijn DRS-acties :O . En alleen omdat de commentator daarbij opgewonden gaat praten lijkt het nog wat.
Woei!
pi_174600945
De fout ligt in de eerste plaats bij de verkeerd aangelegde circuits waardoor je regels in het leven moet roepen om de track limits te handhaven. Bij Istanbul Park bijvoorbeeld waren er nooit problemen met de track limits omdat er een strook gras pal naast het circuit lag.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174600978
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:57 schreef Loekoe het volgende:
Ik heb er lang over nagedacht, maar ik schaar me toch achter de kant van Verstappen in deze.
Punt is: Raikkonen dwóng Max richting de uitloopstrook. Max had véél meer tractie, wilde inhalen, maar moest om niet in contact te komen met Kimi wel uitwijken. Anders was het misgelopen.

Het inconsequentieargument vind ik niet zo sterk, immers: zou de 10de moordenaar niet moeten worden gestraft als de eerste 9 ermee wegkomen? Ik vind van wel. Maar: in het algemeen moeten de regels natuurlijk wel veranderen, want dit soort willekeur is niet goed voor de sport.
Wat is dat nou weer voor een vergelijking 8)7

Moord is inherent fout. Hier gaat het om regel die vaak flexibel worden genomen (daarom hebben ze het over track limits). Als je het met moord wil vergelijken moet je doen: Als 9x zelfverdediging niet wordt bestempeld als moord, maar de 10x zelfverdediging wel als moord en dus gevangenisstraf.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  maandag 23 oktober 2017 @ 12:10:03 #184
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174600985
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:55 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Het voordeel is dat er voor volgend jaar geen grote wijzigingen komen. En Mercedes schijnt met een andere auto te komen. Het is maar afwachten hoe dat afloopt. Het is te hopen dat Red Bull en Ferrari goed blijven aanhaken.
Bij Mercedes weten ze echt wel wat ze doen, aan afwachten doen ze sowieso niet.
pi_174600993
Charlie Whiting ook een lul hoor: 'We gaan niet opzoek naar ons eigen werk'. Niemand van Ferrari heeft gister geklaagd, maar toch een investigation :')
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_174601001
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:57 schreef Loekoe het volgende:

Het inconsequentieargument vind ik niet zo sterk, immers: zou de 10de moordenaar niet moeten worden gestraft als de eerste 9 ermee wegkomen? Ik vind van wel. Maar: in het algemeen moeten de regels natuurlijk wel veranderen, want dit soort willekeur is niet goed voor de sport.
Helemaal mee eens. Straf was terecht, maar dan hadden er zoveel meer ook gestraft moeten worden.
Zeer schadelijk voor de toch al afnemende kijkcijfers, dit soort willekeur.

Toen ik net begon met autosport kijken was de f1 het summum van de autosport voor me. Merk nu dat ik veel meer uit kijk naar de indycar, vanwege de veel spannendere races en het mindere gezeur om dit soort betuttelende regels.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_174601003
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De fout ligt in de eerste plaats bij de verkeerd aangelegde circuits waardoor je regels in het leven moet roepen om de track limits te handhaven. Bij Istanbul Park bijvoorbeeld waren er nooit problemen met de track limits omdat er een strook gras pal naast het circuit lag.
Naast de curb een strookje asfalt ter breedte van een auto - 1 band. Daarnaast iets vertragends.
Woei!
  maandag 23 oktober 2017 @ 12:11:08 #188
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_174601006
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:56 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Nee, dat niet, want hij kreeg de penaltypoint gelijk met de tijdstraf, nog voordat hij zich uberhaupt negatief had uitgelaten over wie of wat dan ook.

Bron: interview met Max - http://www.skysports.com/(...)ts-one-idiot-steward
Duidelijke video wel.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_174601017


Hier zou je volgens mij ook wel met twee bandjes op het gras een inhaalactie kunnen proberen, de vraag zou daarbij zijn hoeveel snelheid je verliest.
Flesje bier
pi_174601085
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:09 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor een vergelijking 8)7

Moord is inherent fout. Hier gaat het om regel die vaak flexibel worden genomen (daarom hebben ze het over track limits). Als je het met moord wil vergelijken moet je doen: Als 9x zelfverdediging niet wordt bestempeld als moord, maar de 10x zelfverdediging wel als moord en dus gevangenisstraf.
Ik bedoelde het meer in de zin dat als iets strafbaar is, of dat nou moord is of het overschrijden van de track-limits, het terecht is dat de 10de wél gestraft wordt indien de 9 daarvoor niet gestraft worden. Je hoeft niet weg te komen met je daden omdat anderen er óók mee zijn weggekomen. Wat dat betreft is de straf terecht en daarom vind ik het niet sterk om Max níet te straffen omdat anderen ook niet gestraft zijn.

Maar: er moet iets veranderen aan de track-limitsregels, de baanindeling óf men moet consequenter gaan handelen, daar is de rechtszekerheid mee gediend.
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
pi_174601097
quote:
2s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:11 schreef Gezicht het volgende:
[ afbeelding ]

Hier zou je volgens mij ook wel met twee bandjes op het gras een inhaalactie kunnen proberen, de vraag zou daarbij zijn hoeveel snelheid je verliest.
Zo zouden ze alle circuits moeten maken ja. En dan het gras goed nat houden voor tractie verlies ^O^
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_174601105
Ik was voor de grap even naar COTA aan het kijken op Google Maps, daar wordt wel met rare voertuigen geraced zeg

Flesje bier
  maandag 23 oktober 2017 @ 12:25:03 #193
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174601207
Wisten jullie dat we volgend jaar een nieuwe GP op de kalender hebben?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_174601241
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:25 schreef nils7 het volgende:
Wisten jullie dat we volgend jaar een nieuwe GP op de kalender hebben?
Uhh ja, Paul Ricard. Wordt leuk, maar niet heus.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 23 oktober 2017 @ 12:27:31 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174601242
quote:
10s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:17 schreef Gezicht het volgende:
Ik was voor de grap even naar COTA aan het kijken op Google Maps, daar wordt wel met rare voertuigen geraced zeg

[ afbeelding ]
En nog tegen de richting in ook :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 oktober 2017 @ 12:28:00 #196
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174601248
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Uhh ja, Paul Ricard. Wordt leuk, maar niet heus.
De GP van Catelonie
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_174601314
Was het trouwens niet ook de bedoeling dat er volgend jaar weer een Duitse GP zou zijn?
Flesje bier
  maandag 23 oktober 2017 @ 12:36:58 #198
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174601383
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:32 schreef Gezicht het volgende:
Was het trouwens niet ook de bedoeling dat er volgend jaar weer een Duitse GP zou zijn?
Die gaat er ook zijn. Hockenheim eind juli
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_174601418
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:36 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Die gaat er ook zijn. Hockenheim eind juli
Is dat al definitief ja? Mooi ^O^

EDIT: Oh, de hele kalender is gewoon al bekend zie ik nu ja :')
Flesje bier
pi_174601437
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Sainz is overigens ook topniveau in mijn ogen. Ik denk dat hij Max en Ocon in de toekomst de kampioenschappen gaan verdelen. Ocon zal in 2019 wel bij Mercedes zitten en Sainz bij RBR of Renault afhankelijk van wie de beste papieren heeft.
Op basis van 1 race bij renault? Benje zn tijd bij TR meteen vergeten ofzo. Hij is zeker niet slecht. Verdient een plek in de F1 voor meerdere jaren. Maar schaal hem nu in dezelfde categorie als perez/hulkenberg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')