Uh? En de FIA is geen commerciele partij?quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Lees hier allerlei reacties van mensen dat ze willen van Liberty Media ingrijpt, maar dat lijkt me toch niet de bedoeling dat een commerciële partij de regels gaat bepalen of handhaven.
Ik denk dat je nu toch wel onderschat hoeveel Liberty te melden heeft, zij zijn eigenaar van de F1, de FIA is als de FIFA, zij bepalen de regelen en leveren de arbitrage. Maar Liberty kan zeker eisen dat er andere arbitrage komt mocht het er op aankomen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 02:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Liberty heeft hier (helaas) niks mee te maken.
Doet het nietquote:
I see what you did there.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:05 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dus niets mee te maken is wat kort door de bocht.
Australië... natuurlijk vies mad dat Max de honey badger heeft gepasseerd als eerste rijderquote:
Deze race ook nog bij Sainz vs Ocon. Alleen niet bij Verstappen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 08:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Grootste 'probleem' wat ik zie is dat dit 15-20 jaar geleden gewoon oke was geweest.
Naja, ze beredeneren dus dat gaining an advantage van toepassing is wanneer je er voorbij gaat en ook eindigt voor die persoon. Dus als Max zo had ingehaald in ronde 54 en vervolgens weer was ingehaald door Kimi in ronde 55 dan had hij geen penalty gekregen...quote:
Nee. Dat mogen ze niet van de EU. Verstrengeling van belangen en zo.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:05 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Uh? En de FIA is geen commerciele partij?
Dat was toch wel wat erger. Mensen er toe bewegen om protest in te dienen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:16 schreef tja77 het volgende:
Ik denk oprecht dat dit het einde gaat worden van Gary Connely als steward.
Hier kreeg hij al een waarschuwing voor
http://www.f1-planet.com/(...)nnelly-op-het-matje/
Je link lijkt het niet te doen. Krijg alleen een navigatiebalk.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:16 schreef tja77 het volgende:
Ik denk oprecht dat dit het einde gaat worden van Gary Connely als steward.
Hier kreeg hij al een waarschuwing voor
http://www.f1-planet.com/(...)nnelly-op-het-matje/
Een site waarop alleen de ads ladenquote:Op maandag 23 oktober 2017 09:16 schreef tja77 het volgende:
Ik denk oprecht dat dit het einde gaat worden van Gary Connely als steward.
Hier kreeg hij al een waarschuwing voor
http://www.f1-planet.com/(...)nnelly-op-het-matje/
in Chrome laat ie gewoon hoor.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een site waarop alleen de ads laden
quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:21 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je link lijkt het niet te doen. Krijg alleen een navigatiebalk.
Kun je artikel copypasten?
quote:“FIA ROEPT STEWARD CONNELLY OP HET MATJE”
De FIA is intern een evaluatie gestart van de gebeurtenissen na afloop van de Grand Prix van Japan rond het ingediende protest van Mercedes tegen de verdedigende actie van Max Verstappen in de voorlaatste ronde van de race. Mercedes tekende aan het begin van de avond, ruim vier en een half uur na de race alsnog protest aan tegen de actie van de Nederlander. Mercedes deed het op het laatst denkbare moment. Teams hadden hun pitboxen al leeggeruimd, coureurs waren al onderweg naar het vliegveld en zelfs in het FIA-compound werd de balans opgemaakt op het moment dat Mercedes’ Chief Technical Officer Paddy Lowe en Team Manager Ron Meadows zich meldden met een aangetekend protest. Nog geen uur later trok het team het protest weer in. Naar eigen zeggen om een definitief raceresultaat mogelijk te maken, nadat de FIA verder verhoor in de zaak had verdaagd tot de Grand Prix van de VS.
Autobild berichtte na de race dat steward Garry Connelly een uiterst dubieuze rol heeft gespeeld in de gebeurtenissen. De stewards van de Grand Prix van Japan, vier in getal, waren het na afloop van de race oneens over de verdedigende actie van Verstappen. De Australiër Connelly was overtuigd dat de Nederlander had bewogen in de remzone, maar vond geen gehoor bij zijn collega’s – ex-coureur Emanuele Pirro, Enzo Spano en Takashi Mitarashi. Connelly staat binnen F1-kringen bekend als ‘Judge Merciless’, de rechter zonder mededogen. Connelly is regelmatig steward bij de Grands Prix, maar het was voor het eerst dat hij te maken kreeg met een verdedigende actie van Verstappen. De Nederlander zou door de verdeeldheid bij de stewards wel bij de wedstrijdleiding worden geroepen, maar geen straf krijgen opgelegd. Het bleef bij een informeel verhoor waarin hij nogmaals werd gewezen op de gevaren van bewegen in de remzone.
Connelly zou na bakzeil te hebben gehaald bij zijn collega-stewards op eigen initiatief en gefrustreerd naar de hospitality unit van Mercedes zijn gebeend en Lowe en Meadows daar hebben aangesproken. Hij zou hen in vertrouwen gestimuleerd hebben om alsnog een protest in te dienen. Teambazen Toto Wolff en Niki Lauda hadden het circuit inmiddels al verlaten en zaten al in het vliegtuig. De tijd drong, want de FIA stond op het punt om de uitslag van de race officieel te bevestigen. Lowe en Meadows besloten het advies van Connelly op te volgen en dienden hun protest in bij het FIA compound.
Kort na het bekend worden van het protest, bleek uit een tweet van Lewis Hamilton, die het circuit eveneens al had verlaten en op weg was naar het vliegveld, dat de coureur niet op de hoogte was van het aangetekende protest.
“Er is geen protest van mijzelf of @MercedesAMGF1. Een idioot heeft gezegd dat wij dat hebben gedaan, maar dat is niet waar. Max heeft goed gereden. Einde discussie. We gaan verder”, twitterde de Engelsman.
Het protest was er echter wel degelijk en door de stewards inmiddels verdaagd, omdat de hoofdrolspelers al niet meer aanwezig waren. Hamilton, gealarmeerd door berichten op social media, checkte de berichten en belde Toto Wolff. Het doorsijpelen van het protest deed Toto Wolff en Niki Lauda in woede ontsteken. Lowe had het niet zonder overleg mogen doen en de twee kopstukken waren eensgezind in hun visie dat het een race-incident was, waarbij de Nederlander niets te verwijten viel. Wolff belde daarop de FIA en eiste dat het protest onmiddellijk werd ingetrokken. De aanvankelijke tweet van Hamilton, die hij hals-over-kop verwijderde nadat hij zich ervan bewust was geworden dat zijn team wel degelijke een protest had ingediend, werd vervangen door een nieuwe tekst.
“Er is van mij geen protest. Ik heb net het team gehoord en heb hen verteld dat dit niet is wat wij doen. Wij zijn wereldkampioen, we gaan verder. Einde discussie”.
De kwestie bracht Mercedes en de FIA in grote verlegenheid. Het team had niet met één mond gesproken en het bekend worden van de rol van steward Connelly was iets dat de FIA en Racedirecteur Charlie Whiting nu juist niet konden gebruiken.
De rol van Connelly was, indien bewezen, een uiterst dubieuze. Stewards horen objectief te zijn en te oordelen over racesituaties die hen worden voorgelegd. Zij zouden geen partij mogen kiezen en al helemaal niet mogen aanzetten tot het indienen van een protest, dat zij vervolgens zelf in behandeling zouden nemen. De onafhankelijkheid is een groot goed in de FIA-statuten en de zaak wordt intern in Parijs hoog opgenomen.
De kwestie ligt echter gecompliceerd. Oud-rally-coureur Connelly is al jaren verbonden aan de FIA en is behalve steward ook Adjunct President van het FIA Institute en Directeur van het Australian Institute of Motor Sport Safety. Hij is bovendien lid van het World Motor Sport Council, het hoogste orgaan van de FIA, dat in het uiterste geval moet oordelen over kwesties van teams, coureurs in het licht van de reglementen. De situatie dat Connelly tegelijkertijd de rol van aanklager, rechter en beul zou spelen, ligt de FIA zwaar op de maag. Het ziet ernaar uit dat hij minimaal op de vingers zal worden getikt, maar zijn positie en staat van dienst bij de FIA is dusdanig dat het twijfelachtig is of er meer zal volgen.
Max Verstappen noemde het protest op de terugreis naar Tokyo “een storm in een glas water”.
“Ik was er honderd procent van overtuigd dat het een zuivere actie was”, zei Verstappen
Dat was natuurlijk al reden genoeg voor ontslag. Ging helemaal nergens over.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:16 schreef tja77 het volgende:
Ik denk oprecht dat dit het einde gaat worden van Gary Connely als steward.
Hier kreeg hij al een waarschuwing voor
http://www.f1-planet.com/(...)nnelly-op-het-matje/
Raikkonen kan hier ook weinig aan doen natuurlijk.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:21 schreef StephanL het volgende:
Ik denk dat Max in Mexico hard gaat schroeien en als Raikkonen in de buurt is maar een tik uit deelt
Bottas behoudt daar zijn positie, doordat hij door de wijde bocht ver buiten de baan meer tempo kan houden. Haalt daar RIC ook terug in.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:11 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Naja, ze beredeneren dus dat gaining an advantage van toepassing is wanneer je er voorbij gaat en ook eindigt voor die persoon. Dus als Max zo had ingehaald in ronde 54 en vervolgens weer was ingehaald door Kimi in ronde 55 dan had hij geen penalty gekregen...
Dat, en tevens Sainz die ook voordeel had bij zijn actie.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:28 schreef XL het volgende:
[..]
Bottas behoudt daar zijn positie, doordat hij door de wijde bocht ver buiten de baan meer tempo kan houden. Haalt daar RIC ook terug in.
Bedoelde meer van gewoon regels naleven. Hij mag niet naast de baan, dus dan maar een tik uitdelen als die klem komt te zitten. Noemde nu even Raikkonen, maar ieder rijder kan dan de pineut zijn.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:28 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Raikkonen kan hier ook weinig aan doen natuurlijk.
Sainz passeerde Ocon alleen niet.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat, en tevens Sainz die ook voordeel had bij zijn actie.
Ehh het Amerikaanse publiek snapt juist geen hol vande beslissing en is het over het algemeen zwaar oneens. lees de twitter feeds maar eens.quote:Op maandag 23 oktober 2017 01:36 schreef fukforce het volgende:
Tering Amerikanen hebben Maxie genaaid walgelijk volk blijft het ook !!!
Raikkonen leek ook oprecht verbaasd over de penalty. Geen slecht woord gezegd over de inhaalactie.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:28 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Raikkonen kan hier ook weinig aan doen natuurlijk.
Van die 3 is Max toch wel echt de beste.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Sainz is overigens ook topniveau in mijn ogen. Ik denk dat hij Max en Ocon in de toekomst de kampioenschappen gaan verdelen. Ocon zal in 2019 wel bij Mercedes zitten en Sainz bij RBR of Renault afhankelijk van wie de beste papieren heeft.
Waarschijnlijk vanwege "mongol" en "idiot" stewardquote:Op maandag 23 oktober 2017 10:32 schreef lord_bono het volgende:
Iemand een verklaring voor dat strafpunt dat Verstappen heeft gekregen, naast de 5s penalty?
Hamilton kan je ook niet serieus nemen, net als Vettel als het gaat om uitspraken over straffen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Lewis begrijpt de penalty voor Verstappen "omdat hij buiten de baan kwam" maar toen Lil Lewis zelf de chicane afstak in Spa 2008 en straf kreeg speelde hij de racisme kaart. #hypocriet
https://www.gpupdate.net/(...)-die-uitloopstroken/
Standaard procedure volgens mij.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:32 schreef lord_bono het volgende:
Iemand een verklaring voor dat strafpunt dat Verstappen heeft gekregen, naast de 5s penalty?
Bottas tegen Max nog een keer, het zit vol van die incidenten. Sowieso, bijna alle inhaalacties in bocht 1 werden buitenom ongedaan gemaakt.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat, en tevens Sainz die ook voordeel had bij zijn actie.
Okequote:
Vettel ook na z'n inhaalactie op Hamilton in de eerste ronde. Terwijl hij daar helemaal niks buiten de baan heeft te zoeken behalve een advantage creëren.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:39 schreef XL het volgende:
[..]
Bottas tegen Max nog een keer, het zit vol van die incidenten. Sowieso, bijna alle inhaalacties in bocht 1 werden buitenom ongedaan gemaakt.
Precies, de Amerikanen zijn met hun NASCAR races juist van minder regels en meer van zulke inhaalmanoeuvres. Die vinden de formule 1 saai, over gereguleerd en dat bewijst de FIA in hun eigen landquote:Op maandag 23 oktober 2017 10:24 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:
[..]
Ehh het Amerikaanse publiek snapt juist geen hol vande beslissing en is het over het algemeen zwaar oneens. lees de twitter feeds maar eens.
Je kunt de stewards geen inconsequentie verwijten: Hamilton krijgt geen straf, daarin zijn ze al jaren hartstikke consistent.quote:Op maandag 23 oktober 2017 02:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind het niet terecht.
1) Het is niet consequent. Nergens hebben ze gezegd dat ze meteen gaan straffen als je buiten de lijnen rijdt. Hamilton, Bottas, Sainz, Vettel en vele anderen hebben het gedaan en daar hebben wij niks over gehoord. Hamilton reed tijdens zijn pole ronde met vier wielen buiten de baan.
Onzin, hij heeft nooit de racismekaart gespeeld, alleen een grapje gemaakt met een knipoog naar Ali G., daarmee slechts illustrerend hoe totaal afwezig racisme in de F1 is.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Lewis begrijpt de penalty voor Verstappen "omdat hij buiten de baan kwam" maar toen Lil Lewis zelf de chicane afstak in Spa 2008 en straf kreeg speelde hij de racisme kaart. #hypocriet
https://www.gpupdate.net/(...)-die-uitloopstroken/
Dan had Max een punt gekregen door Bottas van de baan af te dwingen in die specifieke actie.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:20 schreef fathank het volgende:
Als ze niet willen dat mensen buiten de baan komen leggen ze toch weer grindbakken neer? Dan worden fouten tenminste echt afgestraft en hoeft er niet een oordeel van een steward aan te pas te komen.
Nee, voor de inhaalactie. Zeg dit soort dingen nou niet, want dan gaat dat weer de wereld in.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:34 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vanwege "mongol" en "idiot" steward![]()
man, wanneer worden die idioten in dat kamertje daarboven eens eruit geveegd?
Het zijn niet eens perse de Tilke Dromes, Monza heeft bijvoorbeeld ook asfalt gekregen aan de buitenkant van de Parabolica. Eau Rouge zelfde verhaal. Paul Ricard wordt helemaal een drama wat track limits betreft want dat is gewoon een grote plak asfalt geworden met strepen erop. Lachwekkend hoe dat "circuit" er tegenwoordig uitziet. Het idee hierachter was volgens mij dat er minder uitvallers zijn omdat auto's niet meer vast komen te zitten in het grind en dat zou dan beter zijn voor de show. Jammer genoeg is men hier compleet in doorgeslagen en heb je zoals bij COTA zelfs aan de binnenkant van bochten asfalt liggen, waarom weet niemand.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan had Max een punt gekregen door Bottas van de baan af te dwingen in die specifieke actie.
Zolang die connely de fluit in de hand heeft, heeft Max een probleem.
Maar al die Tilke dromes met die enorme plakkaten asfalt naast de baan, moeten maar eens af zijn. Een fout is een fout. Van de baan, verremmen, foute inschatting in de bocht.. jammer dan. Opnieuw beginnen.
Horner was ook al vrij duidelijk. Maar ik voel wel een hoop gezeur aankomen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, voor de inhaalactie. Zeg dit soort dingen nou niet, want dan gaat dat weer de wereld in.
Het is niet de enige reden, grind is minder veilig; vooral als je er zijwaarts in glijdt is de kans groot dat je over de kop slaat.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het zijn niet eens perse de Tilke Dromes, Monza heeft bijvoorbeeld ook asfalt gekregen aan de buitenkant van de Parabolica. Eau Rouge zelfde verhaal. Paul Ricard wordt helemaal een drama wat track limits betreft want dat is gewoon een grote plak asfalt geworden met strepen erop. Lachwekkend hoe dat "circuit" er tegenwoordig uitziet. Het idee hierachter was volgens mij dat er minder uitvallers zijn omdat auto's niet meer vast komen te zitten in het grind en dat zou dan beter zijn voor de show. Jammer genoeg is men hier compleet in doorgeslagen en heb je zoals bij COTA zelfs aan de binnenkant van bochten asfalt liggen, waarom weet niemand.
twitter:RTLGP twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 11:27:14#F1 Spectaculair. Kimi Raikkonen gaat vol over de kerbs bovenaan Raidillon #RTLGP http://t.co/3boI0By3Or reageer retweet
Was omdat asfalt veiliger zou zijn. Grindbakken zouden een deceleratie hebben die te hoog was en daardoor onveiliger dan plakkaten.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het zijn niet eens perse de Tilke Dromes, Monza heeft bijvoorbeeld ook asfalt gekregen aan de buitenkant van de Parabolica. Eau Rouge zelfde verhaal. Paul Ricard wordt helemaal een drama wat track limits betreft want dat is gewoon een grote plak asfalt geworden met strepen erop. Lachwekkend hoe dat "circuit" er tegenwoordig uitziet. Het idee hierachter was volgens mij dat er minder uitvallers zijn omdat auto's niet meer vast komen te zitten in het grind en dat zou dan beter zijn voor de show. Jammer genoeg is men hier compleet in doorgeslagen en heb je zoals bij COTA zelfs aan de binnenkant van bochten asfalt liggen, waarom weet niemand.
extra ruw asfalt zou het moeten zijn, zodat de banden stevig slijten.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:26 schreef Gezicht het volgende:
Zijn de enorme uitloopstroken van tegenwoordig er niet gewoon i.v.m. safety? Beter gewoon asfalt dan grind of een barrière.
Echt fucking verschrikkelijk.quote:
Dan was het +10s geweest, jwzquote:Op maandag 23 oktober 2017 11:34 schreef Gezicht het volgende:
Op 5:12 gaat Kimi nog voor de finishlijn van z'n gas, als 'ie dat een fractie eerder had gedaan had Max gewoon z'n podium gehouden ondanks de +5
Dat zeker! Alles draait (terecht) om Max.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:37 schreef Red_85 het volgende:
Maar ff een ding he.
Het is weer chaos en controverse in het paddock door acties op de baan. De'n aanstichter: Max Verstappen.
Ik hoor Olav Mol nog zo zeggen na zijn actie op Monaco achter Vettel aan rijden in z'n Torro Rosso: 'Dames en heren, we hebben een coureur!'.
Het is weer jaren '90 qua dat. Iedere race wel iets.
Heerlijk.
Dat is wel wat de F1 nodig heeft, sterke karakters die de regels testen en tarten.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:37 schreef Red_85 het volgende:
Maar ff een ding he.
Het is weer chaos en controverse in het paddock door acties op de baan. De'n aanstichter: Max Verstappen.
Ik hoor Olav Mol nog zo zeggen na zijn actie op Monaco achter Vettel aan rijden in z'n Torro Rosso: 'Dames en heren, we hebben een coureur!'.
Het is weer jaren '90 qua dat. Iedere race wel iets.
Heerlijk.
Waarom deed hij dat? Was hij bang dat hij anders terug moest lopen?quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:34 schreef Gezicht het volgende:
Op 5:12 gaat Kimi nog voor de finishlijn van z'n gas, als 'ie dat een fractie eerder had gedaan had Max gewoon z'n podium gehouden ondanks de +5
Volgens mij wordt de F1 de komende jaren een spektakel met Renault en McLaren die weer op de deur gaan kloppen en de vele toprijders Alonso/Seb/Lewis/Max/Ocon/Sainz etc.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:41 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Dat zeker! Alles draait (terecht) om Max.
Ik hoop alleen niet dat we Max zoals HAM nu met 12s voorsprong op cruise control races zien winnen. Uiteindelijk wel natuurlijk, maar hij moet zich nu nog een paar jaar als coureur laten zien. Hopelijk twee/drie gelijkwaardige teams de komende jaren.
ik heb toch de indruk dat Mercedes voor 2021 moeilijk te verslaan zal zijn, jammer dat het Ferrari dit jaar niet gelukt isquote:Op maandag 23 oktober 2017 11:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de F1 de komende jaren een spektakel met Renault en McLaren die weer op de deur gaan kloppen en de vele toprijders Alonso/Seb/Lewis/Max/Ocon/Sainz etc.
Hij zal wel hebben gebaald dat 'ie toch Max langs liet, verder toch niemand achter hem, dan kun je ook gewoon rustig over de finish komen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:49 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Waarom deed hij dat? Was hij bang dat hij anders terug moest lopen?
Het voordeel is dat er voor volgend jaar geen grote wijzigingen komen. En Mercedes schijnt met een andere auto te komen. Het is maar afwachten hoe dat afloopt. Het is te hopen dat Red Bull en Ferrari goed blijven aanhaken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb toch de indruk dat Mercedes voor 2021 moeilijk te verslaan zal zijn, jammer dat het Ferrari dit jaar niet gelukt is
Nee, dat niet, want hij kreeg de penaltypoint gelijk met de tijdstraf, nog voordat hij zich uberhaupt negatief had uitgelaten over wie of wat dan ook.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:34 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vanwege "mongol" en "idiot" steward![]()
man, wanneer worden die idioten in dat kamertje daarboven eens eruit geveegd?
Dat is natuurlijk ook wat er op de achtergrond bij iedereen meespeelt. Max heeft alweer geniaal gereden en de beloning wordt hem afgepakt.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:47 schreef Tinos85 het volgende:
Jammer dat de penalty nu gewoon hét gespreksonderwerp is geworden terwijl het eigenlijk de briljante race van Max had moeten zijn. Zo’n achterstand hebben op de leider van de wedstrijd en dan uiteindelijk finishen op 16 seconden van Hamilton.
Komende races kan hij nog leuk voorin meedoen denk ik, als alles heel blijft.
De gemiddelde autoritaire zak kennende, zal dit nog wel een staart krijgen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:56 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Nee, dat niet, want hij kreeg de penaltypoint gelijk met de tijdstraf, nog voordat hij zich uberhaupt negatief had uitgelaten over wie of wat dan ook.
Bron: interview met Max - http://www.skysports.com/(...)ts-one-idiot-steward
Wat dat betreft had Frank Lammers wel een punt. Je hebt een mindere motor, maar je mag je eigen motor niet veranderen. Nou ging hij daarmee net zo kort door de bocht als Verstappen, het motorenreglement gaat wel tegen de natuur van de sport in en de huidige regels stabiliseren hegemonie.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb toch de indruk dat Mercedes voor 2021 moeilijk te verslaan zal zijn, jammer dat het Ferrari dit jaar niet gelukt is
Regels hoeven niet te veranderen. De manier van handhaving moet consequenter.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:57 schreef Loekoe het volgende:
Ik heb er lang over nagedacht, maar ik schaar me toch achter de kant van Verstappen in deze.
Punt is: Raikkonen dwóng Max richting de uitloopstrook. Max had véél meer tractie, wilde inhalen, maar moest om niet in contact te komen met Kimi wel uitwijken. Anders was het misgelopen.
Het inconsequentieargument vind ik niet zo sterk, immers: zou de 10de moordenaar niet moeten worden gestraft als de eerste 9 ermee wegkomen? Ik vind van wel. Maar: in het algemeen moeten de regels natuurlijk wel veranderen, want dit soort willekeur is niet goed voor de sport.
De regels moeten wel degelijk anders. Anders betekent dit dat een actie als van Max in afgelopen race niet meer zou mogen. Mijns inziens hoort dit gewoon bij racen. Je ziet nog maar zelden een inhaalactie waarvoor skill is vereist, de meeste inhaalacties zijn DRS-actiesquote:Op maandag 23 oktober 2017 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Regels hoeven niet te veranderen. De manier van handhaving moet consequenter.
Wat is dat nou weer voor een vergelijkingquote:Op maandag 23 oktober 2017 11:57 schreef Loekoe het volgende:
Ik heb er lang over nagedacht, maar ik schaar me toch achter de kant van Verstappen in deze.
Punt is: Raikkonen dwóng Max richting de uitloopstrook. Max had véél meer tractie, wilde inhalen, maar moest om niet in contact te komen met Kimi wel uitwijken. Anders was het misgelopen.
Het inconsequentieargument vind ik niet zo sterk, immers: zou de 10de moordenaar niet moeten worden gestraft als de eerste 9 ermee wegkomen? Ik vind van wel. Maar: in het algemeen moeten de regels natuurlijk wel veranderen, want dit soort willekeur is niet goed voor de sport.
Bij Mercedes weten ze echt wel wat ze doen, aan afwachten doen ze sowieso niet.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:55 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Het voordeel is dat er voor volgend jaar geen grote wijzigingen komen. En Mercedes schijnt met een andere auto te komen. Het is maar afwachten hoe dat afloopt. Het is te hopen dat Red Bull en Ferrari goed blijven aanhaken.
Helemaal mee eens. Straf was terecht, maar dan hadden er zoveel meer ook gestraft moeten worden.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:57 schreef Loekoe het volgende:
Het inconsequentieargument vind ik niet zo sterk, immers: zou de 10de moordenaar niet moeten worden gestraft als de eerste 9 ermee wegkomen? Ik vind van wel. Maar: in het algemeen moeten de regels natuurlijk wel veranderen, want dit soort willekeur is niet goed voor de sport.
Naast de curb een strookje asfalt ter breedte van een auto - 1 band. Daarnaast iets vertragends.quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De fout ligt in de eerste plaats bij de verkeerd aangelegde circuits waardoor je regels in het leven moet roepen om de track limits te handhaven. Bij Istanbul Park bijvoorbeeld waren er nooit problemen met de track limits omdat er een strook gras pal naast het circuit lag.
Duidelijke video wel.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:56 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Nee, dat niet, want hij kreeg de penaltypoint gelijk met de tijdstraf, nog voordat hij zich uberhaupt negatief had uitgelaten over wie of wat dan ook.
Bron: interview met Max - http://www.skysports.com/(...)ts-one-idiot-steward
Ik bedoelde het meer in de zin dat als iets strafbaar is, of dat nou moord is of het overschrijden van de track-limits, het terecht is dat de 10de wél gestraft wordt indien de 9 daarvoor niet gestraft worden. Je hoeft niet weg te komen met je daden omdat anderen er óók mee zijn weggekomen. Wat dat betreft is de straf terecht en daarom vind ik het niet sterk om Max níet te straffen omdat anderen ook niet gestraft zijn.quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:09 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een vergelijking![]()
Moord is inherent fout. Hier gaat het om regel die vaak flexibel worden genomen (daarom hebben ze het over track limits). Als je het met moord wil vergelijken moet je doen: Als 9x zelfverdediging niet wordt bestempeld als moord, maar de 10x zelfverdediging wel als moord en dus gevangenisstraf.
Zo zouden ze alle circuits moeten maken ja. En dan het gras goed nat houden voor tractie verliesquote:Op maandag 23 oktober 2017 12:11 schreef Gezicht het volgende:
[ afbeelding ]
Hier zou je volgens mij ook wel met twee bandjes op het gras een inhaalactie kunnen proberen, de vraag zou daarbij zijn hoeveel snelheid je verliest.
Uhh ja, Paul Ricard. Wordt leuk, maar niet heus.quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:25 schreef nils7 het volgende:
Wisten jullie dat we volgend jaar een nieuwe GP op de kalender hebben?
En nog tegen de richting in ookquote:Op maandag 23 oktober 2017 12:17 schreef Gezicht het volgende:
Ik was voor de grap even naar COTA aan het kijken op Google Maps, daar wordt wel met rare voertuigen geraced zeg
[ afbeelding ]
De GP van Cateloniequote:Op maandag 23 oktober 2017 12:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Uhh ja, Paul Ricard. Wordt leuk, maar niet heus.
Die gaat er ook zijn. Hockenheim eind juliquote:Op maandag 23 oktober 2017 12:32 schreef Gezicht het volgende:
Was het trouwens niet ook de bedoeling dat er volgend jaar weer een Duitse GP zou zijn?
Is dat al definitief ja? Mooiquote:Op maandag 23 oktober 2017 12:36 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Die gaat er ook zijn. Hockenheim eind juli
Op basis van 1 race bij renault? Benje zn tijd bij TR meteen vergeten ofzo. Hij is zeker niet slecht. Verdient een plek in de F1 voor meerdere jaren. Maar schaal hem nu in dezelfde categorie als perez/hulkenberg.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Sainz is overigens ook topniveau in mijn ogen. Ik denk dat hij Max en Ocon in de toekomst de kampioenschappen gaan verdelen. Ocon zal in 2019 wel bij Mercedes zitten en Sainz bij RBR of Renault afhankelijk van wie de beste papieren heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |