Liberty heeft hier (helaas) niks mee te maken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 02:17 schreef Kyran het volgende:
Klopt, Max reageerde iets te fel en ging te ver naar rechts. Had makkelijk minder gekund, maar snap zijn reactie wel. Hij wilde ook niet dat zijn actie hem zijn race ging kosten, dus reageerde overdreven. Zelfde geldt eigenlijk voor Kimi. Ze hadden gewoon nooit een straf moeten geven. In ieder geval niet zo snel. Dat ze nu opeens op Instragram gaan lopen posten laat eigenlijk alleen maar zien dat ze het goed proberen te praten. Hoop dat deze stewards hun baan kwijtraken na dit seizoen.
We zullen zie hoe serieus Liberty Media is.
Denk echt dat die niet blij zijn. Zij doen hun best om de F1 populair te maken en het goed in de markt te zetten. Dit soort dingen helpen echt niet mee en het is dit seizoen al vaker gebeurd. Die kunnen dit niet terugdraaien, maar ze kunnen wel gaan voorkomen dat het vaker gebeurt.quote:Op maandag 23 oktober 2017 02:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Liberty heeft hier (helaas) niks mee te maken.
Uiteindelijk is het wel de FIA die de regels bepaald. Denk jij dat Liberty blij is met de HALO? Dat kunnen ze niet tegenhouden.quote:Op maandag 23 oktober 2017 02:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk echt dat die niet blij zijn. Zij doen hun best om de F1 populair te maken en het goed in de markt te zetten. Dit soort dingen helpen echt niet mee en het is dit seizoen al vaker gebeurd. Die kunnen dit niet terugdraaien, maar ze kunnen wel gaan voorkomen dat het vaker gebeurt.
Alsof F1-coureurs zo denken.quote:Op zondag 22 oktober 2017 19:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik weet niet of ze dat niet willen, als je als de op één na grootste de geschiedenis in wil gaan is titels verzamelen niet meer genoeg. Je zult je ook rechtstreeks ten opzichte van een tijdgenoot moeten bewijzen.
Doe maar niet teveel afleiden. Is niet je sterkste punt.quote:Ik snap zijn keuze wel en ik denk dat het ook goed is voor de F1, maar ik leid eruit af dat Verstappen niet denkt meer dan een tiende op Hamilton of Vettel te hebben.
Wel een verschil tussen een halo en consequent de regels toepassen. Zoals Lauda zei, dit gaat om interpretatie. Liberty kan hier wel wat commerciële druk opvoeren.quote:Op maandag 23 oktober 2017 02:24 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het wel de FIA die de regels bepaald. Denk jij dat Liberty blij is met de HALO? Dat kunnen ze niet tegenhouden.
Horner zei dat na Mexico vorig jaar de stewards hebben toegezegd eerst met de coureurs te praten voordat de straf wordt uitgedeeld. Dat is zeker niet gebeurd. Het heeft er alle schijn van dat er een specifieke steward rondloopt die Max probeert te naaien.quote:Op maandag 23 oktober 2017 02:14 schreef RingBewoner het volgende:
Dat is niet consequent. Dat klopt. Dat maakt niet dat de straf op zichzelf niet terecht is / zou zijn.
Als zijn emotionele ontwikkeling op de kleuterschool is gestaakt, dan is dat zo goed als zeker niet zijn eigen schuld. En uiteindelijk telt in de racewereld of je hard kunt rijden. Hoe je dat doet, doet niet ter zake. 'Afbreuk aan de status van de F1' is een subjectief, emotioneel statement. Ik dacht dat Schumachers records nooit zouden worden gebroken, blijkbaar kan het dus wel. Als Hamilton dat kan, is hij een grote coureur, ongeacht of jij hem leuk vindt.quote:Op maandag 23 oktober 2017 00:45 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dat hoop ik ook maar ik ben bang dat hij alle records gaat pakken. Zou afbreuk doen aan de status van de F1 als Lewis als de "grootste allertijden" de boeken in zou gaan. Als ik terugdenk aan Senna, Prost en Schumacher dan zie ik echte kerels voor me, helden. Lewis daarentegen loopt erbij als een aan lagere wal geraakte rapper wiens emotionele ontwikkeling gestaakt is op de kleuterschool.
Nee.quote:Op maandag 23 oktober 2017 00:46 schreef beantherio het volgende:
Hoi. Ik heb de race gemist. Is er nog wat gebeurd?
Dat is ook zo.quote:Op maandag 23 oktober 2017 00:32 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Wel enigszins mee eens, maar hetzelfde zou je kunnen zeggen van Ricciardo die Verstappen zo nu en dan "plaagt" tijdens interviews ofzo.
Denk dat Lauda perfect verwoord hoe de meeste fans er ook over denken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 07:46 schreef habitue het volgende:
http://www.espn.com/f1/st(...)s-worst-ever-seen-f1
Het is nu ook oke,alleen 3 idioten die de sport kapot maken moeten ze eruit trappen.Wat 'n sukkels onvoorstelbaar.quote:Op maandag 23 oktober 2017 08:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Grootste 'probleem' wat ik zie is dat dit 15-20 jaar geleden gewoon oke was geweest.
Max krijgt straf, dus het is toch niet oke?quote:Op maandag 23 oktober 2017 08:38 schreef simbatje het volgende:
[..]
Het is nu ook oke,alleen 3 idioten die de sport kapot maken moeten ze eruit trappen.Wat 'n sukkels onvoorstelbaar.
It's all about Max.quote:Op maandag 23 oktober 2017 08:13 schreef WSTVLTRN12 het volgende:
Het is in ieder geval zelden saai met Max Verstappen! Wat een vette race.
Uh? En de FIA is geen commerciele partij?quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Lees hier allerlei reacties van mensen dat ze willen van Liberty Media ingrijpt, maar dat lijkt me toch niet de bedoeling dat een commerciële partij de regels gaat bepalen of handhaven.
Ik denk dat je nu toch wel onderschat hoeveel Liberty te melden heeft, zij zijn eigenaar van de F1, de FIA is als de FIFA, zij bepalen de regelen en leveren de arbitrage. Maar Liberty kan zeker eisen dat er andere arbitrage komt mocht het er op aankomen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 02:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Liberty heeft hier (helaas) niks mee te maken.
Doet het nietquote:
I see what you did there.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:05 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dus niets mee te maken is wat kort door de bocht.
Australië... natuurlijk vies mad dat Max de honey badger heeft gepasseerd als eerste rijderquote:
Deze race ook nog bij Sainz vs Ocon. Alleen niet bij Verstappen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 08:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Grootste 'probleem' wat ik zie is dat dit 15-20 jaar geleden gewoon oke was geweest.
Naja, ze beredeneren dus dat gaining an advantage van toepassing is wanneer je er voorbij gaat en ook eindigt voor die persoon. Dus als Max zo had ingehaald in ronde 54 en vervolgens weer was ingehaald door Kimi in ronde 55 dan had hij geen penalty gekregen...quote:
Nee. Dat mogen ze niet van de EU. Verstrengeling van belangen en zo.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:05 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Uh? En de FIA is geen commerciele partij?
Dat was toch wel wat erger. Mensen er toe bewegen om protest in te dienen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:16 schreef tja77 het volgende:
Ik denk oprecht dat dit het einde gaat worden van Gary Connely als steward.
Hier kreeg hij al een waarschuwing voor
http://www.f1-planet.com/(...)nnelly-op-het-matje/
Je link lijkt het niet te doen. Krijg alleen een navigatiebalk.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:16 schreef tja77 het volgende:
Ik denk oprecht dat dit het einde gaat worden van Gary Connely als steward.
Hier kreeg hij al een waarschuwing voor
http://www.f1-planet.com/(...)nnelly-op-het-matje/
Een site waarop alleen de ads ladenquote:Op maandag 23 oktober 2017 09:16 schreef tja77 het volgende:
Ik denk oprecht dat dit het einde gaat worden van Gary Connely als steward.
Hier kreeg hij al een waarschuwing voor
http://www.f1-planet.com/(...)nnelly-op-het-matje/
in Chrome laat ie gewoon hoor.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een site waarop alleen de ads laden
quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:21 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je link lijkt het niet te doen. Krijg alleen een navigatiebalk.
Kun je artikel copypasten?
quote:“FIA ROEPT STEWARD CONNELLY OP HET MATJE”
De FIA is intern een evaluatie gestart van de gebeurtenissen na afloop van de Grand Prix van Japan rond het ingediende protest van Mercedes tegen de verdedigende actie van Max Verstappen in de voorlaatste ronde van de race. Mercedes tekende aan het begin van de avond, ruim vier en een half uur na de race alsnog protest aan tegen de actie van de Nederlander. Mercedes deed het op het laatst denkbare moment. Teams hadden hun pitboxen al leeggeruimd, coureurs waren al onderweg naar het vliegveld en zelfs in het FIA-compound werd de balans opgemaakt op het moment dat Mercedes’ Chief Technical Officer Paddy Lowe en Team Manager Ron Meadows zich meldden met een aangetekend protest. Nog geen uur later trok het team het protest weer in. Naar eigen zeggen om een definitief raceresultaat mogelijk te maken, nadat de FIA verder verhoor in de zaak had verdaagd tot de Grand Prix van de VS.
Autobild berichtte na de race dat steward Garry Connelly een uiterst dubieuze rol heeft gespeeld in de gebeurtenissen. De stewards van de Grand Prix van Japan, vier in getal, waren het na afloop van de race oneens over de verdedigende actie van Verstappen. De Australiër Connelly was overtuigd dat de Nederlander had bewogen in de remzone, maar vond geen gehoor bij zijn collega’s – ex-coureur Emanuele Pirro, Enzo Spano en Takashi Mitarashi. Connelly staat binnen F1-kringen bekend als ‘Judge Merciless’, de rechter zonder mededogen. Connelly is regelmatig steward bij de Grands Prix, maar het was voor het eerst dat hij te maken kreeg met een verdedigende actie van Verstappen. De Nederlander zou door de verdeeldheid bij de stewards wel bij de wedstrijdleiding worden geroepen, maar geen straf krijgen opgelegd. Het bleef bij een informeel verhoor waarin hij nogmaals werd gewezen op de gevaren van bewegen in de remzone.
Connelly zou na bakzeil te hebben gehaald bij zijn collega-stewards op eigen initiatief en gefrustreerd naar de hospitality unit van Mercedes zijn gebeend en Lowe en Meadows daar hebben aangesproken. Hij zou hen in vertrouwen gestimuleerd hebben om alsnog een protest in te dienen. Teambazen Toto Wolff en Niki Lauda hadden het circuit inmiddels al verlaten en zaten al in het vliegtuig. De tijd drong, want de FIA stond op het punt om de uitslag van de race officieel te bevestigen. Lowe en Meadows besloten het advies van Connelly op te volgen en dienden hun protest in bij het FIA compound.
Kort na het bekend worden van het protest, bleek uit een tweet van Lewis Hamilton, die het circuit eveneens al had verlaten en op weg was naar het vliegveld, dat de coureur niet op de hoogte was van het aangetekende protest.
“Er is geen protest van mijzelf of @MercedesAMGF1. Een idioot heeft gezegd dat wij dat hebben gedaan, maar dat is niet waar. Max heeft goed gereden. Einde discussie. We gaan verder”, twitterde de Engelsman.
Het protest was er echter wel degelijk en door de stewards inmiddels verdaagd, omdat de hoofdrolspelers al niet meer aanwezig waren. Hamilton, gealarmeerd door berichten op social media, checkte de berichten en belde Toto Wolff. Het doorsijpelen van het protest deed Toto Wolff en Niki Lauda in woede ontsteken. Lowe had het niet zonder overleg mogen doen en de twee kopstukken waren eensgezind in hun visie dat het een race-incident was, waarbij de Nederlander niets te verwijten viel. Wolff belde daarop de FIA en eiste dat het protest onmiddellijk werd ingetrokken. De aanvankelijke tweet van Hamilton, die hij hals-over-kop verwijderde nadat hij zich ervan bewust was geworden dat zijn team wel degelijke een protest had ingediend, werd vervangen door een nieuwe tekst.
“Er is van mij geen protest. Ik heb net het team gehoord en heb hen verteld dat dit niet is wat wij doen. Wij zijn wereldkampioen, we gaan verder. Einde discussie”.
De kwestie bracht Mercedes en de FIA in grote verlegenheid. Het team had niet met één mond gesproken en het bekend worden van de rol van steward Connelly was iets dat de FIA en Racedirecteur Charlie Whiting nu juist niet konden gebruiken.
De rol van Connelly was, indien bewezen, een uiterst dubieuze. Stewards horen objectief te zijn en te oordelen over racesituaties die hen worden voorgelegd. Zij zouden geen partij mogen kiezen en al helemaal niet mogen aanzetten tot het indienen van een protest, dat zij vervolgens zelf in behandeling zouden nemen. De onafhankelijkheid is een groot goed in de FIA-statuten en de zaak wordt intern in Parijs hoog opgenomen.
De kwestie ligt echter gecompliceerd. Oud-rally-coureur Connelly is al jaren verbonden aan de FIA en is behalve steward ook Adjunct President van het FIA Institute en Directeur van het Australian Institute of Motor Sport Safety. Hij is bovendien lid van het World Motor Sport Council, het hoogste orgaan van de FIA, dat in het uiterste geval moet oordelen over kwesties van teams, coureurs in het licht van de reglementen. De situatie dat Connelly tegelijkertijd de rol van aanklager, rechter en beul zou spelen, ligt de FIA zwaar op de maag. Het ziet ernaar uit dat hij minimaal op de vingers zal worden getikt, maar zijn positie en staat van dienst bij de FIA is dusdanig dat het twijfelachtig is of er meer zal volgen.
Max Verstappen noemde het protest op de terugreis naar Tokyo “een storm in een glas water”.
“Ik was er honderd procent van overtuigd dat het een zuivere actie was”, zei Verstappen
Dat was natuurlijk al reden genoeg voor ontslag. Ging helemaal nergens over.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:16 schreef tja77 het volgende:
Ik denk oprecht dat dit het einde gaat worden van Gary Connely als steward.
Hier kreeg hij al een waarschuwing voor
http://www.f1-planet.com/(...)nnelly-op-het-matje/
Raikkonen kan hier ook weinig aan doen natuurlijk.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:21 schreef StephanL het volgende:
Ik denk dat Max in Mexico hard gaat schroeien en als Raikkonen in de buurt is maar een tik uit deelt
Bottas behoudt daar zijn positie, doordat hij door de wijde bocht ver buiten de baan meer tempo kan houden. Haalt daar RIC ook terug in.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:11 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Naja, ze beredeneren dus dat gaining an advantage van toepassing is wanneer je er voorbij gaat en ook eindigt voor die persoon. Dus als Max zo had ingehaald in ronde 54 en vervolgens weer was ingehaald door Kimi in ronde 55 dan had hij geen penalty gekregen...
Dat, en tevens Sainz die ook voordeel had bij zijn actie.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:28 schreef XL het volgende:
[..]
Bottas behoudt daar zijn positie, doordat hij door de wijde bocht ver buiten de baan meer tempo kan houden. Haalt daar RIC ook terug in.
Bedoelde meer van gewoon regels naleven. Hij mag niet naast de baan, dus dan maar een tik uitdelen als die klem komt te zitten. Noemde nu even Raikkonen, maar ieder rijder kan dan de pineut zijn.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:28 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Raikkonen kan hier ook weinig aan doen natuurlijk.
Sainz passeerde Ocon alleen niet.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat, en tevens Sainz die ook voordeel had bij zijn actie.
Ehh het Amerikaanse publiek snapt juist geen hol vande beslissing en is het over het algemeen zwaar oneens. lees de twitter feeds maar eens.quote:Op maandag 23 oktober 2017 01:36 schreef fukforce het volgende:
Tering Amerikanen hebben Maxie genaaid walgelijk volk blijft het ook !!!
Raikkonen leek ook oprecht verbaasd over de penalty. Geen slecht woord gezegd over de inhaalactie.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:28 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Raikkonen kan hier ook weinig aan doen natuurlijk.
Van die 3 is Max toch wel echt de beste.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Sainz is overigens ook topniveau in mijn ogen. Ik denk dat hij Max en Ocon in de toekomst de kampioenschappen gaan verdelen. Ocon zal in 2019 wel bij Mercedes zitten en Sainz bij RBR of Renault afhankelijk van wie de beste papieren heeft.
Waarschijnlijk vanwege "mongol" en "idiot" stewardquote:Op maandag 23 oktober 2017 10:32 schreef lord_bono het volgende:
Iemand een verklaring voor dat strafpunt dat Verstappen heeft gekregen, naast de 5s penalty?
Hamilton kan je ook niet serieus nemen, net als Vettel als het gaat om uitspraken over straffen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Lewis begrijpt de penalty voor Verstappen "omdat hij buiten de baan kwam" maar toen Lil Lewis zelf de chicane afstak in Spa 2008 en straf kreeg speelde hij de racisme kaart. #hypocriet
https://www.gpupdate.net/(...)-die-uitloopstroken/
Standaard procedure volgens mij.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:32 schreef lord_bono het volgende:
Iemand een verklaring voor dat strafpunt dat Verstappen heeft gekregen, naast de 5s penalty?
Bottas tegen Max nog een keer, het zit vol van die incidenten. Sowieso, bijna alle inhaalacties in bocht 1 werden buitenom ongedaan gemaakt.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat, en tevens Sainz die ook voordeel had bij zijn actie.
Okequote:
Vettel ook na z'n inhaalactie op Hamilton in de eerste ronde. Terwijl hij daar helemaal niks buiten de baan heeft te zoeken behalve een advantage creëren.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:39 schreef XL het volgende:
[..]
Bottas tegen Max nog een keer, het zit vol van die incidenten. Sowieso, bijna alle inhaalacties in bocht 1 werden buitenom ongedaan gemaakt.
Precies, de Amerikanen zijn met hun NASCAR races juist van minder regels en meer van zulke inhaalmanoeuvres. Die vinden de formule 1 saai, over gereguleerd en dat bewijst de FIA in hun eigen landquote:Op maandag 23 oktober 2017 10:24 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:
[..]
Ehh het Amerikaanse publiek snapt juist geen hol vande beslissing en is het over het algemeen zwaar oneens. lees de twitter feeds maar eens.
Je kunt de stewards geen inconsequentie verwijten: Hamilton krijgt geen straf, daarin zijn ze al jaren hartstikke consistent.quote:Op maandag 23 oktober 2017 02:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind het niet terecht.
1) Het is niet consequent. Nergens hebben ze gezegd dat ze meteen gaan straffen als je buiten de lijnen rijdt. Hamilton, Bottas, Sainz, Vettel en vele anderen hebben het gedaan en daar hebben wij niks over gehoord. Hamilton reed tijdens zijn pole ronde met vier wielen buiten de baan.
Onzin, hij heeft nooit de racismekaart gespeeld, alleen een grapje gemaakt met een knipoog naar Ali G., daarmee slechts illustrerend hoe totaal afwezig racisme in de F1 is.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Lewis begrijpt de penalty voor Verstappen "omdat hij buiten de baan kwam" maar toen Lil Lewis zelf de chicane afstak in Spa 2008 en straf kreeg speelde hij de racisme kaart. #hypocriet
https://www.gpupdate.net/(...)-die-uitloopstroken/
Dan had Max een punt gekregen door Bottas van de baan af te dwingen in die specifieke actie.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:20 schreef fathank het volgende:
Als ze niet willen dat mensen buiten de baan komen leggen ze toch weer grindbakken neer? Dan worden fouten tenminste echt afgestraft en hoeft er niet een oordeel van een steward aan te pas te komen.
Nee, voor de inhaalactie. Zeg dit soort dingen nou niet, want dan gaat dat weer de wereld in.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:34 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vanwege "mongol" en "idiot" steward![]()
man, wanneer worden die idioten in dat kamertje daarboven eens eruit geveegd?
Het zijn niet eens perse de Tilke Dromes, Monza heeft bijvoorbeeld ook asfalt gekregen aan de buitenkant van de Parabolica. Eau Rouge zelfde verhaal. Paul Ricard wordt helemaal een drama wat track limits betreft want dat is gewoon een grote plak asfalt geworden met strepen erop. Lachwekkend hoe dat "circuit" er tegenwoordig uitziet. Het idee hierachter was volgens mij dat er minder uitvallers zijn omdat auto's niet meer vast komen te zitten in het grind en dat zou dan beter zijn voor de show. Jammer genoeg is men hier compleet in doorgeslagen en heb je zoals bij COTA zelfs aan de binnenkant van bochten asfalt liggen, waarom weet niemand.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan had Max een punt gekregen door Bottas van de baan af te dwingen in die specifieke actie.
Zolang die connely de fluit in de hand heeft, heeft Max een probleem.
Maar al die Tilke dromes met die enorme plakkaten asfalt naast de baan, moeten maar eens af zijn. Een fout is een fout. Van de baan, verremmen, foute inschatting in de bocht.. jammer dan. Opnieuw beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |