Horner was ook al vrij duidelijk. Maar ik voel wel een hoop gezeur aankomen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, voor de inhaalactie. Zeg dit soort dingen nou niet, want dan gaat dat weer de wereld in.
Het is niet de enige reden, grind is minder veilig; vooral als je er zijwaarts in glijdt is de kans groot dat je over de kop slaat.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het zijn niet eens perse de Tilke Dromes, Monza heeft bijvoorbeeld ook asfalt gekregen aan de buitenkant van de Parabolica. Eau Rouge zelfde verhaal. Paul Ricard wordt helemaal een drama wat track limits betreft want dat is gewoon een grote plak asfalt geworden met strepen erop. Lachwekkend hoe dat "circuit" er tegenwoordig uitziet. Het idee hierachter was volgens mij dat er minder uitvallers zijn omdat auto's niet meer vast komen te zitten in het grind en dat zou dan beter zijn voor de show. Jammer genoeg is men hier compleet in doorgeslagen en heb je zoals bij COTA zelfs aan de binnenkant van bochten asfalt liggen, waarom weet niemand.
twitter:RTLGP twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 11:27:14#F1 Spectaculair. Kimi Raikkonen gaat vol over de kerbs bovenaan Raidillon #RTLGP http://t.co/3boI0By3Or reageer retweet
Was omdat asfalt veiliger zou zijn. Grindbakken zouden een deceleratie hebben die te hoog was en daardoor onveiliger dan plakkaten.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het zijn niet eens perse de Tilke Dromes, Monza heeft bijvoorbeeld ook asfalt gekregen aan de buitenkant van de Parabolica. Eau Rouge zelfde verhaal. Paul Ricard wordt helemaal een drama wat track limits betreft want dat is gewoon een grote plak asfalt geworden met strepen erop. Lachwekkend hoe dat "circuit" er tegenwoordig uitziet. Het idee hierachter was volgens mij dat er minder uitvallers zijn omdat auto's niet meer vast komen te zitten in het grind en dat zou dan beter zijn voor de show. Jammer genoeg is men hier compleet in doorgeslagen en heb je zoals bij COTA zelfs aan de binnenkant van bochten asfalt liggen, waarom weet niemand.
extra ruw asfalt zou het moeten zijn, zodat de banden stevig slijten.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:26 schreef Gezicht het volgende:
Zijn de enorme uitloopstroken van tegenwoordig er niet gewoon i.v.m. safety? Beter gewoon asfalt dan grind of een barrière.
Echt fucking verschrikkelijk.quote:
Dan was het +10s geweest, jwzquote:Op maandag 23 oktober 2017 11:34 schreef Gezicht het volgende:
Op 5:12 gaat Kimi nog voor de finishlijn van z'n gas, als 'ie dat een fractie eerder had gedaan had Max gewoon z'n podium gehouden ondanks de +5
Dat zeker! Alles draait (terecht) om Max.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:37 schreef Red_85 het volgende:
Maar ff een ding he.
Het is weer chaos en controverse in het paddock door acties op de baan. De'n aanstichter: Max Verstappen.
Ik hoor Olav Mol nog zo zeggen na zijn actie op Monaco achter Vettel aan rijden in z'n Torro Rosso: 'Dames en heren, we hebben een coureur!'.
Het is weer jaren '90 qua dat. Iedere race wel iets.
Heerlijk.
Dat is wel wat de F1 nodig heeft, sterke karakters die de regels testen en tarten.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:37 schreef Red_85 het volgende:
Maar ff een ding he.
Het is weer chaos en controverse in het paddock door acties op de baan. De'n aanstichter: Max Verstappen.
Ik hoor Olav Mol nog zo zeggen na zijn actie op Monaco achter Vettel aan rijden in z'n Torro Rosso: 'Dames en heren, we hebben een coureur!'.
Het is weer jaren '90 qua dat. Iedere race wel iets.
Heerlijk.
Waarom deed hij dat? Was hij bang dat hij anders terug moest lopen?quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:34 schreef Gezicht het volgende:
Op 5:12 gaat Kimi nog voor de finishlijn van z'n gas, als 'ie dat een fractie eerder had gedaan had Max gewoon z'n podium gehouden ondanks de +5
Volgens mij wordt de F1 de komende jaren een spektakel met Renault en McLaren die weer op de deur gaan kloppen en de vele toprijders Alonso/Seb/Lewis/Max/Ocon/Sainz etc.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:41 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Dat zeker! Alles draait (terecht) om Max.
Ik hoop alleen niet dat we Max zoals HAM nu met 12s voorsprong op cruise control races zien winnen. Uiteindelijk wel natuurlijk, maar hij moet zich nu nog een paar jaar als coureur laten zien. Hopelijk twee/drie gelijkwaardige teams de komende jaren.
ik heb toch de indruk dat Mercedes voor 2021 moeilijk te verslaan zal zijn, jammer dat het Ferrari dit jaar niet gelukt isquote:Op maandag 23 oktober 2017 11:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de F1 de komende jaren een spektakel met Renault en McLaren die weer op de deur gaan kloppen en de vele toprijders Alonso/Seb/Lewis/Max/Ocon/Sainz etc.
Hij zal wel hebben gebaald dat 'ie toch Max langs liet, verder toch niemand achter hem, dan kun je ook gewoon rustig over de finish komen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:49 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Waarom deed hij dat? Was hij bang dat hij anders terug moest lopen?
Het voordeel is dat er voor volgend jaar geen grote wijzigingen komen. En Mercedes schijnt met een andere auto te komen. Het is maar afwachten hoe dat afloopt. Het is te hopen dat Red Bull en Ferrari goed blijven aanhaken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb toch de indruk dat Mercedes voor 2021 moeilijk te verslaan zal zijn, jammer dat het Ferrari dit jaar niet gelukt is
Nee, dat niet, want hij kreeg de penaltypoint gelijk met de tijdstraf, nog voordat hij zich uberhaupt negatief had uitgelaten over wie of wat dan ook.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:34 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vanwege "mongol" en "idiot" steward![]()
man, wanneer worden die idioten in dat kamertje daarboven eens eruit geveegd?
Dat is natuurlijk ook wat er op de achtergrond bij iedereen meespeelt. Max heeft alweer geniaal gereden en de beloning wordt hem afgepakt.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:47 schreef Tinos85 het volgende:
Jammer dat de penalty nu gewoon hét gespreksonderwerp is geworden terwijl het eigenlijk de briljante race van Max had moeten zijn. Zo’n achterstand hebben op de leider van de wedstrijd en dan uiteindelijk finishen op 16 seconden van Hamilton.
Komende races kan hij nog leuk voorin meedoen denk ik, als alles heel blijft.
De gemiddelde autoritaire zak kennende, zal dit nog wel een staart krijgen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:56 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Nee, dat niet, want hij kreeg de penaltypoint gelijk met de tijdstraf, nog voordat hij zich uberhaupt negatief had uitgelaten over wie of wat dan ook.
Bron: interview met Max - http://www.skysports.com/(...)ts-one-idiot-steward
Wat dat betreft had Frank Lammers wel een punt. Je hebt een mindere motor, maar je mag je eigen motor niet veranderen. Nou ging hij daarmee net zo kort door de bocht als Verstappen, het motorenreglement gaat wel tegen de natuur van de sport in en de huidige regels stabiliseren hegemonie.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb toch de indruk dat Mercedes voor 2021 moeilijk te verslaan zal zijn, jammer dat het Ferrari dit jaar niet gelukt is
Regels hoeven niet te veranderen. De manier van handhaving moet consequenter.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:57 schreef Loekoe het volgende:
Ik heb er lang over nagedacht, maar ik schaar me toch achter de kant van Verstappen in deze.
Punt is: Raikkonen dwóng Max richting de uitloopstrook. Max had véél meer tractie, wilde inhalen, maar moest om niet in contact te komen met Kimi wel uitwijken. Anders was het misgelopen.
Het inconsequentieargument vind ik niet zo sterk, immers: zou de 10de moordenaar niet moeten worden gestraft als de eerste 9 ermee wegkomen? Ik vind van wel. Maar: in het algemeen moeten de regels natuurlijk wel veranderen, want dit soort willekeur is niet goed voor de sport.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |