Half 6, pfoe. Hoe doen mensen dat vraag ik me af. Ik ben dus echt geen ochtendmens. Vind 7u al te vroeg haha.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 23:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Woehh LadyS, hopelijk heb je over een paar uur je babytje in je armen en ben je van deze stress af. 💖
Mn tokkieburen hebben super hard muziek op. Net zelfs kerstmuziek.... sommige mensen moeten om half 6 opstaan!
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 00:00 schreef Songeur het volgende:
[..]
Half 6, pfoe. Hoe doen mensen dat vraag ik me af. Ik ben dus echt geen ochtendmens. Vind 7u al te vroeg haha.
Done!quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 08:05 schreef L0t.. het volgende:
LadyS veel succes vandaag, zet 'm op!![]()
Mijn uitgerekende datum mag naar 9 mei trouwens. Afgelopen week een prachtig bewegend kindje gezien met de termijnecho.
Waar heb je jeuk als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 04:51 schreef BellaaElisa het volgende:
Lig al de hele nacht wakker door jeuk. Heb mezelf helemaal open gekrabt
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje jammer dit.
Gisteren moest ik trouwens voor extra bloeddrukmeting. 123/83, dus netjes voor mijn doen
[ Bericht 27% gewijzigd door Mabawa. op 20-10-2017 09:19:37 ]
Oh crap. Ik heb net een nieuw shirtje van H&M. Heb sowieso niet het idee dat er heel veel buik in kan, maar als ze ook nog krimpen in de was..quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 09:57 schreef rena het volgende:
MabawaDie is best gekrompen ja! Zou dat gewoon terugsturen, zou niet moeten mogen!
dat doen ze zelden hoor! Dit model helaas wel. Had m vorig jaar ook. Pas 'm nu primaquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 09:58 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Oh crap. Ik heb net een nieuw shirtje van H&M. Heb sowieso niet het idee dat er heel veel buik in kan, maar als ze ook nog krimpen in de was..
Ja stom he?! Heb alle papieren enzo al weggegooid.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 09:57 schreef rena het volgende:
LadyS, wat spannend! Hopelijk ligt de kleine snel op je buik! Sterkte!
L0t; wat fijn dat je een goede echo had
MabawaDie is best gekrompen ja! Zou dat gewoon terugsturen, zou niet moeten mogen!
Dit is de enige hoor, deze rest is niet ineens 25% korter gelukkigquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 09:58 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Oh crap. Ik heb net een nieuw shirtje van H&M. Heb sowieso niet het idee dat er heel veel buik in kan, maar als ze ook nog krimpen in de was..
Dit!quote:
Ooh het ligt dus niet aan mij gelukkigquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 10:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat doen ze zelden hoor! Dit model helaas wel. Had m vorig jaar ook. Pas 'm nu prima
Oh gelukkig!!quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 10:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat doen ze zelden hoor! Dit model helaas wel. Had m vorig jaar ook. Pas 'm nu prima
Op vrijdag haal ik met collega's altijd verse broodjes bij de Lidl en dan lekker beleg erop. Zij hebben steeds rosbief en filet. En ik?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:25 schreef Krisvc het volgende:
Jongens, ik heb zo'n trek in crackers met een dikke laag filet.
![]()
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:31 schreef rena het volgende:
Ik heb mijn familie al geplaagd dat wie me als eerste carpaccio brengt na de bevalling, diegene de baby als eerste vast mag houden
Ik heb dan toch mijn handen nodig om te etenquote:
Vanzelfsprekend.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:35 schreef Krisvc het volgende:
Goed feestje heb ik ook wel zin in mini, maar de kater van de mdma is me met kind echt te erg in de week erna. Sowieso eerst de borstvoeding,daarna pas weer feesten.
Ik zou nog laten weten hoe de luiertas isquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al de Vegetarische Filet American van de Vegetarische Slager geprobeerd? M’n vader smeerde het dit weekend vrolijk op z’n broodje, niet wetende dat het geen echte filet was, en hij had niets door.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:25 schreef Krisvc het volgende:
Jongens, ik heb zo'n trek in crackers met een dikke laag filet.
![]()
Done!quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:04 schreef Philomijn het volgende:
[..]
......
Kan mijn uitgerekende datum nog aangepast worden naar 7 mei?
Ik merk dat hier eigenlijk nog voor geen meter. Dertig weken zwanger nu, onverminderd zin in concerten en feestjes en meer zulks en dat gaat tot nu toe - geheelonthoudend en wel - prima tot ver in de nacht. Maar het hoeft niet, het is gewoon leuk zo lang het nu nog kan en ik vind het geen enkel probleem om veel kalmer aan te doen als het ukkie er straks is.quote:
Zo niet, ook prima. Allemaal goed.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:15 schreef Budabuddumbam het volgende:
En dan maar hopen dat kleintje daar ook zin in heeft
Ha, geen FOMO ervaren is wel relaxed ja.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:18 schreef Philomijn het volgende:
Ha wat leuk minilot! Ja hopelijk kan ik als de ergste vermoeidheid en misselijkheid weg is wel weer genieten van een leuk feestje! Ik heb morgen bijvoorbeeld een feest en normaal gesproken kan ik echt last hebben van FOMO (fear of missing out), maar dat heb ik nu totaal niet. Nu denk ik: ze doen maar.
What’s next: kort pittig, geen make-up, nooit meer scheren & fleecetrui?(no offence aan wie dat wel predikt)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...is in de maak! Woei! Zo benieuwd.
Let me see you stripped down to the bone
Ugh, kun je daar niet alsnog onderuit?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:10 schreef vencodark het volgende:
Ik schijn gezegd te hebben dat ik tot mijn verlof best meer uren wil draaien maar daar herinner ik mij niets van.![]()
Tot week 44 geldt dat rooster. Week erna nog geen idee maar dan is het nog maar even en het geld komt dan wel weer van pas.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Ugh, kun je daar niet alsnog onderuit?
Ik vind 'm niet zo goed dat ik het niet door zou hebben, maar prima voor nu inderdaadquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:07 schreef Philomijn het volgende:
[ afbeelding ]
Bij de AH en Jumbo in het vak met salami en paté enzo. Ze hebben ook een vega paté maar die vind ik zelf niet lekker.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:19 schreef Selvaria het volgende:
Hoi dames, ik kwam deze even droppen.
[ afbeelding ]
Oh goed te weten. Tonijn dan? Moet eeelijk zeggen dat ik wel eens van die salades haal van de AH waar dan ook beetje tonijn in zit. Ben ook helemaal niet strikt of panisch. Ben misschien iets te laconiek.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Er is bijna niks wat ik mis, maar toen mijn peuter net bij de lunch lekker een stuk (vacuümverpakte) gerookte zalm op zat te smikkelen had ik dat ook wel graag gewild..
Mozzarella mag gewoon (tenzij het van rauwmelkse kaas is, maar die kans is heel erg klein in Nederland).
Tonijn uit blik mag.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh goed te weten. Tonijn dan? Moet eeelijk zeggen dat ik wel eens van die salades haal van de AH waar dan ook beetje tonijn in zit. Ben ook helemaal niet strikt of panisch. Ben misschien iets te laconiek.
Tonijn mag je gewoon eten..quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh goed te weten. Tonijn dan? Moet eeelijk zeggen dat ik wel eens van die salades haal van de AH waar dan ook beetje tonijn in zit. Ben ook helemaal niet strikt of panisch. Ben misschien iets te laconiek.
[ afbeelding ]
Aha ok. Maar tonijn in een salade? Komt ook uit blik vermoedelijk? Ach ja. Vind allemaal zoveel om bij te houden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:47 schreef Aure het volgende:
[..]
Tonijn uit blik mag.
https://mobiel.voedingsce(...)n-zwangerschap-.aspx
Hier staat allessss
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:41 schreef twist02 het volgende:
Voor de biefstuk liefhebbers gooi ik 'm er toch nog een keer in:
Als je een biefstuk eerst invriest (minimaal 48 uur), kun je 'm daarna zo rauw eten als je wiltzoals een goeie steak bedoeld is zeg maar
Hier nog 1.. waar ik het eerste trimester niks aan kwam zit ik nu al op +8kg.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:51 schreef Kleurdoos het volgende:
en liters koffie. daar leef ik normaal op.. de drang is nog mega. maar ik merk nu ook dat ik echt maar 2 kopjes 'lekker' vind, de rest ontzettend bitter en goor. dus ik drink af en toe wat laffe thee.
Ik voel me licht onverzadigbaar ook. Vreten, vreten, vreten. Ik geloof dat mijn lichaam een gezond BMI aanmeet (nog 7kilo erbij en dan ben ik op normaal gewicht
Benen, handen en buik.quote:
Hehe ik drink nu 1 latte per dag, voorheen ook liters koffie. Maar dit is beter denk ikquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:51 schreef Kleurdoos het volgende:
en liters koffie. daar leef ik normaal op.. de drang is nog mega. maar ik merk nu ook dat ik echt maar 2 kopjes 'lekker' vind, de rest ontzettend bitter en goor. dus ik drink af en toe wat laffe thee.
Ik voel me licht onverzadigbaar ook. Vreten, vreten, vreten. Ik geloof dat mijn lichaam een gezond BMI aanmeet (nog 7kilo erbij en dan ben ik op normaal gewicht
Hoe ver ben je?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:56 schreef Maghrebijnse het volgende:
Buikje gaat hard hier... misschien valt het op omdat ik juist altijd een extreem plat buikje had?
Geen idee. Heb 31 oktober mijn eerste echo, maar volgens mijn eigen berekening 7 weken en paar dagen.quote:
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:55 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Benen, handen en buik.Ben vannacht gewoon onder een koude douch gaan staan - heel mn benen liggen wel open
Vervelend zeg Bella. Hielp de koude douche een beetje?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:55 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Benen, handen en buik.Ben vannacht gewoon onder een koude douch gaan staan - heel mn benen liggen wel open
de echo was met 5 wk en 2 dagen ongeveer, dus weinig te bevestigen/ uit te sluiten nog. Vandaag dus echt duidelijkheidquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:57 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik heb nog steeds weinig gekke voorkeuren voor eten en er is weinig dat ik mis, behalve carpaccio. Woensdag at ik wel biefstuk en het eerste stuk was prima doorbakken maar later zag ik dat ik toch ook wat rood gegeten had. 's Nachts voelde ik de baby even niet zo snel als anders en vroeg ik me af of ik de baby vermoord had op onze trouwdag.Gelukkig was ik met Google al snel gerustgesteld en de baby deed daarna ook zijn tien schopjes binnen een kwartier.
![]()
Spannend Kleurdoos! Na je echo dacht ik dat er sowieso maar een baby zou zijn, maar er is dus toch nog kans op een complete tweeling? Dat zou wel heel gaaf zijn.![]()
Mooie illustraties Minilot. Wij hebben een kaartje uitgekozen die we in ieder geval niet vreselijk vinden. Beter wordt het niet denk ik.
Spannend!!! Hoe laat heb je je echo?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:01 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
de echo was met 5 wk en 2 dagen ongeveer, dus weinig te bevestigen/ uit te sluiten nog. Vandaag dus echt duidelijkheid
[ afbeelding ]
Spannend! Ik ga proberen vanavond nog te lezen hoe het gegaan is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:01 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
de echo was met 5 wk en 2 dagen ongeveer, dus weinig te bevestigen/ uit te sluiten nog. Vandaag dus echt duidelijkheid
en ook hier een buikje (ik weet dat het darmen zijn hoor) maar de vorige keren tekende ik pas met een week of 20 (ja echt) en nu lijk ik al 20 wk zwanger af en toe
Heb maandag een afspraak bij de verloskundige, kijken of die wat voor mij kan doen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:00 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]Dat is niet best. Wordt het niet eens tijd dat je de huisarts opzoekt? Bij mij helpt Nestosyl vaak goed tegen jeuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Het hielp voor een kwartiertjequote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:00 schreef Aure het volgende:
[..]
Vervelend zeg Bella. Hielp de koude douche een beetje?
Salami moet toch eerst 48uren in de vriezer?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:09 schreef vencodark het volgende:
Dacht dat salami niet mocht omdat het rauw/onbewerkt is? Of geldt dat dan alleen voor die dikke worsten die je bijv. als hapje serveert?
Want ik heb er nog niet genoeg!quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:06 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Spannend!! Wie weet wel 2 kindjes
Toxoplasma wordt niet alleen inactief door verhitting maar ook door drogen en door hoge zoutconcentraties. Salami is dan wel gemaakt van rauw vlees, maar is een gedroogde worst en bevat meer dan 1,1% zout. Je kunt salami eten zonder kans op toxoplasmose!quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:09 schreef vencodark het volgende:
Dacht dat salami niet mocht omdat het rauw/onbewerkt is? Of geldt dat dan alleen voor die dikke worsten die je bijv. als hapje serveert?
Iemand op werk was ook redelijk in shock toen zijn vrouw een tweeling verwachtte, zij hebben ook al 3 kinderen.quote:
Zegt ook wel iets over de smaakpapillen van m’n vader hoorquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:20 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ik vind 'm niet zo goed dat ik het niet door zou hebben, maar prima voor nu inderdaad
Online las ik verschillende adviezen erover, vandaar dat ik het links heb laten liggen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:18 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Toxoplasma wordt niet alleen inactief door verhitting maar ook door drogen en door hoge zoutconcentraties. Salami is dan wel gemaakt van rauw vlees, maar is een gedroogde worst en bevat meer dan 1,1% zout. Je kunt salami eten zonder kans op toxoplasmose!
Dank voor de tip! Ik ga het opschrijven hopelijk helpt het.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:10 schreef Aerenia het volgende:
Bella: dat had ik ook vlak na mijn zwangerschap. Je kan je HA vragen om Vaseline-Cetomacrogol Crème FNA. Dat meurde wel als de pest, maar het verkoelde en kalmeerde. De jeuk wordt alleen maar erger als je blijft krabben, dus dat kan je beter niet doen.
Hmm dat klinkt herkenbaar.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:55 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ah wat vervelend dat je je nog steeds zo rot voelt Malteser.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:29 schreef Malteser het volgende:
Haha, het gaat al 2 pagina's over eten terwijl ik in het zkh lig omdat ik niets binnen hou. Fok, ik hou ervan!
Momenteel mis ik niks, want 0,0 eetlust maar toen we laatst in een restaurant zaten, vond ik het jammer dat ik de carpaccio niet kon nemen. Nooit geweten dat ik daar dus zo gek op ben maar blijkbaar wel. Hoewel ik dat dus alleen eet als we uit eten gaan, ik koop het zelf nooit.
Smakelijk!quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 15:15 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Ah wat vervelend dat je je nog steeds zo rot voelt Malteser.
Gaat het wel al een beetje beter of nog geen verschil?
Ik heb in elk geval een zak Maltesers gekocht voor de steunactie
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 15:23 schreef Malteser het volgende:
Nope, er was eerder sprake van achteruitgang dus nu infuus en sonde.
Waar kan dat eerste op wijzen dan?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:41 schreef WupWup het volgende:
Als je jeuk hebt aan je handpalmen en/of voetzolen, moet je je verloskundige bellen. Jeuk aan je buik en borsten kan goed onschuldig zijn. Voor vaseline macrogol kun je de kruidvat inlopen. Dat helpt goed om je huid soepel te houden. Tegen jeuk kun je mentholgel smeren, uit de koelkast nog fijner.
Sluit wel ff met je verloskundige kort of jouw jeuk erbij hoort of dat het iets anders kan zijn.
Zwangerschapscholestasequote:Op vrijdag 20 oktober 2017 16:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waar kan dat eerste op wijzen dan?
Een of andere aandoening, iets met je lever en gal zouten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 16:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waar kan dat eerste op wijzen dan?
Met mate.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 18:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
Sweet chai mag je dat drinken? Bevat wat kaneel...
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 18:27 schreef 8777 het volgende:
[..]
Een of andere aandoening, iets met je lever en gal zouten.
M'n schoonzusje had het, daardoor werd haar kindje doodgeboren.
Is al 14 jaar geleden, ik ga ervan uit dat er nu beter opgelet word, zij had toen jeuk aan haar handpalmen en voetzolen.quote:
Ah ok. Nee alleen thee. Dat kan dus wel. Top. Moet nog veel leren.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 18:34 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Met mate.
Als je dan maar niet ook nog andere kaneel dingen gaat nemen vandaag. Appeltaart en chai thee en havermout met kaneel etc. etc
Of of. Niet en en.
Volgens de berekening 2 dagen na de bevruchtingquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:31 schreef twist02 het volgende:
LadyS gefeliciteerd met jullie knul!
Is nog hard gegaan en klinkt inderdaad heftig! Hoop dat jullie allebei goed herstellen en nu lekker even bij kunnen komen!
KD, wat bizar joh, nog een week! Dan heb je toch echt wel heel vroeg positief getest, of niet?
Maar wat fijn dat je een knipper zag!
Wauw, da's inderdaad snel!quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:36 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Volgens de berekening 2 dagen na de bevruchtingik had een posi test op de 28e.. maar goed, als t echt een tweeling was..dan maak je meer hcg aan. of de baby heeft er debiel lang over gedaan om in te nestelen.
zal wel t lichte bloed van vorige week helemaal verklaren, want dat was dan week 4 geweest (innesteling)
Ik vind het allemaal maar maf, maar de echoscopiste vond het er allemaal prachtig uitzien voor 5 wk 3 dagen en!! een knippertje!
Herkenbaar hier hoor! Voor mij was het te linken aan mijn beha; op dagen dat ik los in de kooi door het huis marcheerde was het aanzienlijk minder. Ik ben uiteindelijk nog een poosje beugelloze bh’s gaan dragen, maar ook dat was niet heel fijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:43 schreef twist02 het volgende:
Herkent iemand trouwens het volgende:
Ik heb steeds een vreemd soort pijn net onder m'n borsten, zowel links als rechts, maar rechts is net wat erger. Ik weet dat het gevoel van een strakke 'band' op die plek reden is om te bellen, maar dat is het niet (plus m'n bloeddruk is juist erg laag).
Het is meer een soort branderige pijn, lastig uit te leggen. Ik heb het vrijwel alleen 's avonds en 's nachts. Heb het al een paar weken en meen me ook te herinneren dat ik dat de eerste zwangerschap ook had. Maar waar het eerst alleen 'gewoon vervelend' was, zorgde het er gisterenavond ook echt voor dat ik gewoon geen enkele comfortabele houding kon vinden om te slapen.
Iemand een idee?![]()
Als ik me echt zorgen maak, bel ik uiteraard braaf m'n vkmaar hoop eigenlijk vooral op herkenning en tips.
Qua plaats zou ik denken dat het m'n ribben zijn ofzo, of lopen daar ook ergens banden van je baarmoeder?
Edit: maar als ik erover nadenk, voelt het te 'oppervlakkig' voor zoiets eigenlijk...het lijkt meer m'n huid te zijn, maar daar is niets aan te zien...
/vaag verhaal
Ja, zoiets kwam ik net al googlend ook tegen, maar ik draag juist expres al een paar weken (maanden?) geen echte bh's meer, maar van die sporttopjes/sportbh's. Dus dat kan het haast ook niet zijn...quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:53 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Herkenbaar hier hoor! Voor mij was het te linken aan mijn beha; op dagen dat ik los in de kooi door het huis marcheerde was het aanzienlijk minder. Ik ben uiteindelijk nog een poosje beugelloze bh’s gaan dragen, maar ook dat was niet heel fijn.
Dit dus ja.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:18 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Toxoplasma wordt niet alleen inactief door verhitting maar ook door drogen en door hoge zoutconcentraties. Salami is dan wel gemaakt van rauw vlees, maar is een gedroogde worst en bevat meer dan 1,1% zout. Je kunt salami eten zonder kans op toxoplasmose!
Ehm, sorry maar dit is echt aperte onzin... je moet echt een shitload aan kaneel eten voordat je er (misschien!) problemen mee krijgt. Dan heb ik het over eetlepels vol in een keer.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 18:34 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Met mate.
Als je dan maar niet ook nog andere kaneel dingen gaat nemen vandaag. Appeltaart en chai thee en havermout met kaneel etc. etc
Of of. Niet en en.
Ja! Van beide zwangerschappen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:43 schreef twist02 het volgende:
Ik heb steeds een vreemd soort pijn net onder m'n borsten, zowel links als rechts, maar rechts is net wat erger. Ik weet dat het gevoel van een strakke 'band' op die plek reden is om te bellen, maar dat is het niet (plus m'n bloeddruk is juist erg laag).
Het is meer een soort branderige pijn, lastig uit te leggen. Ik heb het vrijwel alleen 's avonds en 's nachts. Heb het al een paar weken en meen me ook te herinneren dat ik dat de eerste zwangerschap ook had. Maar waar het eerst alleen 'gewoon vervelend' was, zorgde het er gisterenavond ook echt voor dat ik gewoon geen enkele comfortabele houding kon vinden om te slapen.
Iemand een idee?![]()
Als ik me echt zorgen maak, bel ik uiteraard braaf m'n vkmaar hoop eigenlijk vooral op herkenning en tips.
Qua plaats zou ik denken dat het m'n ribben zijn ofzo, of lopen daar ook ergens banden van je baarmoeder?
Edit: maar als ik erover nadenk, voelt het te 'oppervlakkig' voor zoiets eigenlijk...het lijkt meer m'n huid te zijn, maar daar is niets aan te zien...
/vaag verhaal
Ik snap er echt 0 van!quote:
Zou het kunnen dat je baby links en rechts tegen je ribben/middenrif drukt? Het is een beetje herkenbaar voor me maar ik heb steeds maar op 1 plek pijn en die plek die kan ook wat van locatie veranderen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:43 schreef twist02 het volgende:
/vaag verhaal[/i]
Raar lijf heb je toch hahaquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:08 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ik snap er echt 0 van!
Zakje dooier baby, alles komt overeen met 5wk3 dagen. Maar echt positieve (zelfs cb gaf 1-2) aan op 28 september..
ja, toch een zoon! Van harte gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:19 schreef LadyS het volgende:
Jaaaaa!
Om 14.35 na zeer heftige bevalling (in minuut of 20 van 5 naar 9 cm) een prachtige, al zeg ik het zelf, zoon gekregen
We maken het goed, zal binnenkort een fotootje plaatsen
Nja, misschien iets met de Pcos of de vanishing twin. Ik vind T maar creepy. Want volgens de berekening van deze VK zou ik dus mijn vorige echo op 4 wk hebben gehad (maar er zat al een miniminimini dooierzakje)quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Raar lijf heb je toch hahalekker afbakken nu dan maar.
Hmm, bij mij lijkt het soms juist erger te worden als ik ga liggen... Al kan dat natuurlijk ook zijn omdat ik er dan meer op let ofzo.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:07 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ja! Van beide zwangerschappen.
BH uit verlichtte iets, maar het had bij mij ook te maken met m'n houding. Als ik lange tijd wat meer in elkaar zat of voorover (gebukt) kreeg ik er in de loop van de (mid)dag of avond last van. Het bleef dan ook aanhouden tot ik 's avonds op bed ging liggen. En mijn kinderen zaten ook heel hoog wat niet altijd even comfortabel was.
Hmm, ik voel over het algemeen vrij goed hoe-ie ligt en zie er niet echt een verband tussen. Hij schijnt ook al redelijk laag te liggen, dus weet niet of dat het is...quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:25 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat je baby links en rechts tegen je ribben/middenrif drukt? Het is een beetje herkenbaar voor me maar ik heb steeds maar op 1 plek pijn en die plek die kan ook wat van locatie veranderen.
Als je het niet vertrouwt, dan maar de verloskundige bellen. Die weten het nog beter dan Google.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:31 schreef twist02 het volgende:
[..]
Hmm, bij mij lijkt het soms juist erger te worden als ik ga liggen... Al kan dat natuurlijk ook zijn omdat ik er dan meer op let ofzo.
[..]
Hmm, ik voel over het algemeen vrij goed hoe-ie ligt en zie er niet echt een verband tussen. Hij schijnt ook al redelijk laag te liggen, dus weet niet of dat het is...
Google levert wel wat herkenbare verhalen op, maar weinig echte verklaringen of oplossingen helaas...hooguit de suggestie dat er iets van een zenuw klem zou zitten ofzo. Naja, we kijken het nog maar even aan
Alles kan in theorie en deze periode kan er veel verschillen. Maar zonder de echo zelf gezien te hebben kan ik er echt weinig zinnigs over zeggen, sorry.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:29 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Mignonne... nu je hier toch bent mag ik je wat vragen? Ik zit eigenlijk al een dikke week in de rats. Vroege echo gehad maar nog geen hartje gezien. Volgens cyclus zou ik op 7.3 zitten maar er werd 6.6 week gemeten. Nu lees ik dat Kleurdoos een knipper had en maakt me dat nog onzekerder. Is het normaal dat er met 6.6 nog geen hartje knipperde?
Blijf er maar een tijdje staan nog, anders ben ik 1equote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Woah, Malteser, wat heb je met de OP gedaan?. Bij I heb ik nooit bovenaan gestaan, toch een beetje apart dit.
.
Ik sta 10e en ben ook over 10 weken uitgerekend.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:56 schreef rena het volgende:
[..]
Blijf er maar een tijdje staan nog, anders ben ik 1eGaat nu heel rap met dat lijstje zeg!
ben het helemaal met je eens over de vroege echo. Ben gegaan om vanwege ongerustheid. Beetje bloedverlies en voor onze zoon een miskraam gehad. Maar het heeft me alleen nog meer zorgen gebracht. Bijna van overtuigd dat het niet goed kan komenquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Alles kan in theorie en deze periode kan er veel verschillen. Maar zonder de echo zelf gezien te hebben kan ik er echt weinig zinnigs over zeggen, sorry.
Ik neem aan dat je volgende week een herhalingsecho krijgt? Zo niet bel dan vooral je vk; het is niet de bedoeling dat je weken in de stress zit.
En dit vind ik, net als de echo van KD echt het grote nadeel van al die hele vroege echo's. Het kan zoveel onrust brengen :-/
Sterkte met afwachten.
Slik..quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 18:27 schreef 8777 het volgende:
[..]
Een of andere aandoening, iets met je lever en gal zouten.
M'n schoonzusje had het, daardoor werd haar kindje doodgeboren.
Ehm nou sorry maar ik at vaak een appeltje met kaneel en kaneel in m'n havermout en ik kon beter 1 van beide gewoon laten staan zei de VK.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ehm, sorry maar dit is echt aperte onzin... je moet echt een shitload aan kaneel eten voordat je er (misschien!) problemen mee krijgt. Dan heb ik het over eetlepels vol in een keer.
Gewoon genieten van je chai en als je dr nog een wilt dan staat niets dat in de weg.
Ik sta nu (bijna) in het midden, vind dat zelfs snel gaan.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:13 schreef twist02 het volgende:
Wow, derde!Dat gaat wel erg rap opeens!
Je gooit toch niet serieus een volle eetlepel kaneel door je havermout of over je appel? En dan nog, als je het wel deed is er nog niet zoveel aan de hand.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:37 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ehm nou sorry maar ik at vaak een appeltje met kaneel en kaneel in m'n havermout en ik kon beter 1 van beide gewoon laten staan zei de VK.
Ik zeg ook niet dat ze geen 2 chai thee kan drinken, 1 zakje thee weegt immers maar 2 gram dus hoeveel kaneel zit daar nou in?
Maar ik zou dus niet de hele dag chai thee drinken en dan nog een havermout met een lepel kaneel nemen nee.
Maar ik ben denk ik wel erg voorzichtig.
Droge strotquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:16 schreef Stormqueen het volgende:
Dus, alleen geen cinnamon challenge houden
(Nostalgie)
ayequote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Droge strot
Was toch bij Dico thuis toen?
Die gaat ook alweer in een grote mensen huis wonen en wij zijn inmiddels kekke moekesquote:
Die creme verkopen ze sinds kort ook gewoon bij de Etos onder het huismerk. Mijn zoon heeft soms eczeem op z'n polsen en op advies van het cb smeer ik dat. Stinkt idd wel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:28 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Dank voor de tip! Ik ga het opschrijven hopelijk helpt het.
Exact.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:11 schreef Molo het volgende:
Cassia kaneel (wat wij meestal kennen als gewone kaneel) is waar die normen voor zijn, maar is idd knap om regelmatig teveel van binnen te krijgen.
Ceylon kaneel (veel duurder, wordt bijna niet gebruikt door producten heen, wel los te vinden bij de AH, Jonnie Boer merk bijvoorbeeld) is nog veeeeel minder sterk qua coumarine dus daar kun je helemaal mee los gaan als je wilt
Eet alsjeblieft die zak leegquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:39 schreef DonnaRush het volgende:
Geen idee hoeveel. Ik strooide gewoon wat, was best fan hoor van kaneel. Maar ik vind het niet meer lekker, dus dat scheelt sowieso natuurlijk.![]()
Ik vind het soms maar lastig wat wel mag en beter van niet is. Je leest ook overal wat anders.
Over die kaneel las ik dus ook max. 40 kruidnoten per dag. Wie gaat nou z'n kruidnoten tellen? Ik kan daar helemaal niks mee
Niet?? Aaah, dat is het!quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:49 schreef mignonne het volgende:
Oh en geen drugs. Vinden we ook fijn.
Ik moest lachen om je sonde. Weet niet wat erger is, het lachen of het grapje 😂quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:57 schreef Malteser het volgende:
[..]
Niet?? Aaah, dat is het!
Grapje hè mensen, grapje. Maar zo'n week zkh tast mijn humor aan. Echt sonde.
Nee niet. Drugs is een doodsonde.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:57 schreef Malteser het volgende:
[..]
Niet?? Aaah, dat is het!
Heh!quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:57 schreef Malteser het volgende:
[..]
Niet?? Aaah, dat is het!
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:57 schreef Malteser het volgende:
[..]
Niet?? Aaah, dat is het!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het duurde even voordat ik door had dat je kaneelstokjessnoep bedoelde en niet gewoon normale kaneelstokjesquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:43 schreef Aerenia het volgende:
Sterkte Malteser![]()
Gefeliciteerd LadyS!![]()
Ik weet nog dat ik na de 1e echo bij de VK 's avonds lekker een zak kaneelstokjes had opengetrokken en ergens toen de bodem van die zak in zicht kwam op de site van het Voedingscentrum zat te lezen wat ik allemaal wel en niet mocht eten![]()
Is trouwens helemaal goedgekomen
Ik word zo blij van deze post.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
Eet alsjeblieft die zak leeg![]()
Voordat je teveel kaneel op hebt daardoor ben je allang aan het spugen van de overkill aan kruidnoten...
Het is vrij simpel. Niet roken, geen alcohol. Geen rauw vlees, vacuum verpakte gerookte vis of rauwe melk(producten) en geen lever. Verder gewoon normale voedselhygiëne toepassen en als t even kan een beetje gezond eten. En als dat gezond uit een potje van de etos komt dan is het ook goed.
Salami en rauwe ham kun je gewoon eten. Als je de gerookte zalm gebakken door je pasta wil mag dat. Leverpastei en weet ik het mag je gerust tot 3 boterhammen per dag van en van veruit de meeste kruiden moet je zoveel binnen krijgen wil het een probleem zijn dat het echt knap is als het je lukt. En als je het dan nog teveel vindt kun je je ook laten prikken op toxoplasmose, als je t al gehad hebt dan kun je gewoon los met je biefstuk.
Ah, zonde dat het zo belabberd was, want het klonk wel als een heel gave locatie voor zoiets!quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 11:06 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik ben gister naar Underworld in de rijksmuseum fietstunnel geweest.. wat een slecht plan.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 11:45 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik zou nog laten weten hoe de luiertas is![]()
Groot! Heel veel ruimte voor allerlei spullen. Genoeg vakjes om allerlei babyspul in te stoppen en genoeg ruimte om dan ook nog je eigen dingen mee te nemen.Dank je voor de foto's! Deze ziet er inderdaad erg goed uit, grote kans dat dit 'm ook voor mij wordtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jaaa locatie was erg vet en ik heb het deels ook echt wel naar mn zin gehad! Het lag ook niet aan de show. Ik was gewoon een beetje hoogsensitief ofzoquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 12:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah, zonde dat het zo belabberd was, want het klonk wel als een heel gave locatie voor zoiets!
Ohhh nice!quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 12:58 schreef minilot het volgende:
Oh, en vanmorgen bij de kringloopwinkel een forse oude grenen kast gevonden met een heel toffe, kinderkamergeschikte look en genoeg ruimte erin voor jarenlang aan baby-, peuter- en kleutermeuk voor.. jawel.. EUR 27,50! Yay! Echt een perfecte vondst.
Kan dat ook weer van de lijst.
Die lijst was bij mij vrij kort en ongenuanceerd. Dus rauw ei niet en rauwe vleesproducten niet enzo.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Je krijgt toch bij je verloskundige ook gewoon een folder mee bij de intake met daarin de info die mignonne net gaf? Ik heb er ook een met informatie over welke medicijnen wel en niet mogen, heb ik al een paar keer geraadpleegd deze zwangerschap.
Ik lig kapot op de bank na een ochtend shoppen. Ik heb nieuwe schoenen gekocht en mijn voorraad make-up en verzorgingsproducten weer aangevuld, dus laat die baby maar komen nu!
Pics? Vind jullie babyshizzle zo leukquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 12:58 schreef minilot het volgende:
Oh, en vanmorgen bij de kringloopwinkel een forse oude grenen kast gevonden met een heel toffe, kinderkamergeschikte look en genoeg ruimte erin voor jarenlang aan baby-, peuter- en kleutermeuk voor.. jawel.. EUR 27,50! Yay! Echt een perfecte vondst.
Kan dat ook weer van de lijst.
Of je eet een keer witbrood en krijgt ongevraagd gelijk het advies dat bruinbrood beter is.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 12:51 schreef minilot het volgende:
@ Aventura, ik werd bijna gelynched door collega's toen ik laatst een broodje ei met halfzachte dooier at.Ze hebben nog net niet de Kinderbescherming ingeschakeld.
[..]
Ah, zonde dat het zo belabberd was, want het klonk wel als een heel gave locatie voor zoiets!
Zodra -ie staat.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Pics? Vind jullie babyshizzle zo leuk
De hoeveelheid ongevraagd advies vond ik wel fascinerend om te merken de afgelopen maanden. Ik wist rationeel natuurlijk wel dat mensen nogal geneigd zijn om zich ongehinderd tegen vrouwen aan te bemoeien zodra ze zwanger zijn, maar het aan den lijve meemaken was toch wel interessant!quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Of je eet een keer witbrood en krijgt ongevraagd gelijk het advies dat bruinbrood beter is.
Tof!quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Zodra -ie staat.Zit voorlopig op kantoor en de kast is door mijn lief in drie losse delen naar huis gesleept. Ik denk dat we 'm pas weer in elkaar zetten als de rest van de kamer gereed is en dat vergt nog de plaatsing van een plintje, een schilderbeurt en een muurtje behangen.
Maar komt goed!
Oh, maar daar hoef je helemaal geen sorry voor te zeggen hoor! Is goed bedoeld, toch?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Tof!
En nog excuses voor ongevraagd advies
Ik vond het zelf ook zo schijtirritant eigenlijk en betrap mezelf er nu ook regelmatig op
Ik vind 'maar het is goed bedoeld' altijd zo'n rukargument johquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh, maar daar hoef je helemaal geen sorry voor te zeggen hoor! Is goed bedoeld, toch?Ik vind het vooral een interessant fenomeen en van het meeste trek ik me simpelweg geen klap aan. Ik ben niet zo moeilijk en erger me zelden.
De betere optie.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik typte trouwens eerst 'maar het is goed bevoeld'
Ik ook, begin het nu al frustrerend te vinden dat niet alles meer gaat zoals ik wil op dat gebiedquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 14:18 schreef minilot het volgende:
Noh, dit was ook tamelijk vanille qua handeling maar wel.. laten we zeggen.. grondig.![]()
Ben wel reuze benieuwd naar hoe het na het bevallen gaat zijn!
Oh allemachtig, daar heb ik nog niet eens aan gedacht!quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 17:27 schreef rena het volgende:
[..] Als ik überhaupt nog durf nu we vanmiddag het bed op klossen hebben gezet
Dit! Ik ken iemand (een arts nota bene) die gewoon helemaal geen kaas meer at. Helemaal niks, ook geen gewone. En geen koffie of thee inderdaad, geen leverworst of salami enzo en ook eiersalade liet ze staan. Dat lijkt me ook niet gezond, zoiets neemt dan bijna de vormen van een eetstoornis aan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 12:47 schreef Aventura het volgende:
Ik ben altijd vol verbazing over al die (doorgaans weldenkende) vrouwen die zichzelf zo veel ontzeggen. Veel collega's en vriendinnen gaan over in de alles of niets modus. Teveel cafeïnehoudende drankjes is niet goed = helemáal geen koffie, cola of thee meer. Iets gelezen over kaasjes = helemaal geen enkel exotisch kaasje meer. Iets met de klok horen luiden enzo. En ik denk ook wel een beetje aandachtstrekkerij ofzo, kijk mij eens superverantwoord zijn en mezelf veel ontzeggen... Laatst ging ik lunchen en ik nam een broodje brie en een koffie verkeerd. Ik werd echt heel raar aangekeken door mij vriendin (zo'n type dus als bovengenoemd). Voelde me bijna een onverantwoordelijke losbol door haar
Jij kunt van top tot teen gestyled bevallen, zo zie ik het graag bij mijn bevallingsfotografiedamesquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Je krijgt toch bij je verloskundige ook gewoon een folder mee bij de intake met daarin de info die mignonne net gaf? Ik heb er ook een met informatie over welke medicijnen wel en niet mogen, heb ik al een paar keer geraadpleegd deze zwangerschap.
Ik lig kapot op de bank na een ochtend shoppen. Ik heb nieuwe schoenen gekocht en mijn voorraad make-up en verzorgingsproducten weer aangevuld, dus laat die baby maar komen nu!
Hier dus ook. Een positieve clearblue met indicatie 2 dagen na de zogenaamde bevruchting en een lichte kruidvat een dag na bevruchting :pquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 19:14 schreef Aventura het volgende:
Kleurdoos, hier klopte het eigenlijk ook niet. Ik heb nu vier echo's gehad die allemaal precies dezelfde ud geven. Maar dat klopt niet met mijn cyclus of mijn zwangerschapstest. Als je terugtelt zou ik op 3.0 weken een positieve test hebben gehad, wat volgens mij niet kan. Maar nu ben ik bijna 20 weken zwanger en alles lijkt goed te gaan, tests waren goed en de groei dus bij elke echo precies op schema, dus ik ben maar gestopt met me afvragen hoe het allemaal mogelijk is. Ik ben wel heel benieuwd naar je volgende echo.
De echoscopisten. Aangezien het een beginnende hartslag was. Als de hartslag over een kleine week nog steeds traag is, dan is dat natuurlijk niet goed. En een niet passend plaatje met de termijn. Nu klopte het bij alle metingen. Alleen 15 dagen naast een logische berekeningquote:Op zondag 22 oktober 2017 07:41 schreef Franny_G het volgende:
Wie willen dat dan, Kleurdoos en met welke reden? Ik heb nog nooit gehoord/gelezen van zoveel zulke vroege echo's. Meestal moet je toch gewoon afwachten totdat er met meer zekerheid wat te zien is.
Nouja. Ik gok zelf dat ze het een interessant geval vinden ook. Ze vertelden dat ze T eerder hadden gehad bij een vrouw met marinier, volgens de echo had hij haar nooit kunnen bevruchten. Verschil van 13 dagen terwijl hij op zee zat dus.quote:Op zondag 22 oktober 2017 07:56 schreef Aventura het volgende:
Dat is toch wel een groter verschil dan bij ons. Wij 'missen' 7, maar waarschijnlijk eerder ongeveer 3-4 dagen, omdat je ook wel eerder positief kunt testen dan op 4 weken. En ja apart zoveel echo's, ik kreeg er altijd een na ruim 8/9 weken, ook na de miskramen. Toen mocht ik eventueel wel eerder komen, maar dat wilde ik niet, juist om getwijfel te voorkomen. Bij 9 weken moet je een goed meetbare vrucht zien met hartactiviteit. Zie je dat niet, dan is het niet goed.
Juhp dat kan idd. Alleen is het zo dat de echo's die ik had allen netjes oplopen qua metingen. Dus de baby ontwikkelt zich verder eigenlijk goed. De echoscopiste zag echt geen reden tot onrust maar wil wel graag kijken hoe het zit met het hartje over een paar dagen. Vind ik zelf niet zo raar, als het al een raadsel is, dan zou ik T ook graag op de voet willen volgenquote:Op zondag 22 oktober 2017 08:10 schreef Stormqueen het volgende:
Het kan twee kanten op, kleurdoos. Mijn persoonlijke ervaring is minder positief, bij een zwangerschap van 8+5 had ik een vruchtje van 6+3 mét hartslag, maar dat is toen dus wel misgegaan. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
Haha, dat zijn de smeuïge verhalen. Mijn vk vertelde ook zo'n verhaal. Vrouw was twee weken vérder dan mogelijk was, afgaande op de aanwezigheid van haar man. Maar de vrouw had opgebiecht (alleen aan de vk) dat het van een ander was. De vk had zelfs de gynaecoloog aan wie ze het stel doorverwezen had van tevoren ingelicht hierover, om ongemakkelijke situaties te voorkomen. Klinkt eigenlijk best een beetje onethischquote:Op zondag 22 oktober 2017 08:00 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Nouja. Ik gok zelf dat ze het een interessant geval vinden ook. Ze vertelden dat ze T eerder hadden gehad bij een vrouw met marinier, volgens de echo had hij haar nooit kunnen bevruchten. Verschil van 13 dagen terwijl hij op zee zat dus.
Dna wees later uit dat het echt wel zijn kind was :p
Ik maak me voor het slapen gaan speciaal weer helemaal op voor als de bevalling 's nachts begint. Duh.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 23:15 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Jij kunt van top tot teen gestyled bevallen, zo zie ik het graag bij mijn bevallingsfotografiedames![]()
Oneens, het zou mijns inziens onethisch zijn om je met zulks te bemoeien als zorgverlener.quote:Op zondag 22 oktober 2017 08:54 schreef Aventura het volgende:
[..]
Klinkt eigenlijk best een beetje onethisch
We hopen met je mee!quote:Op zondag 22 oktober 2017 08:48 schreef Malteser het volgende:
Ik hoop zo dat dat gefladder in mijn buik inderdaad het kindje is.
Precies 13 weken vandaag! Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat ik het kindje voelde maar leek me zo vroeg. Maar dat had jij dus ook.quote:Op zondag 22 oktober 2017 08:57 schreef Aventura het volgende:
Malteser, dat kan echt al prima hoor. Afgaande op je ud ben je nu ongeveer 14 weken? Ik voelde het al met 12 weken, en mijn placenta ligt voor zelfs. Fijn is dat hè, het helpt bij onzekerheid!
Jep, letterlijk iedere slok water komt terug. Laat staan voeding. Lig dus al een ruime week aan het infuus.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik maak me voor het slapen gaan speciaal weer helemaal op voor als de bevalling 's nachts begint. Duh.
Malteser, heb je echt al tien dagen niet gegeten/iets binnengehouden?. Ik heb zo met je te doen.
. Wel heel fijn dat de baby het goed doet en dat je hem/haar misschien zelfs al voelt!
.
Dank je. Je moet wat hè.... Nee, ik heb al voor hetere vuren gestaan en het helpt me niet om te wanhopen en veel te klagen. En die momenten zijn er heus maar we proberen bovenal positief te blijven.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:46 schreef minilot het volgende:
[..]
We hopen met je mee!![]()
En wat blijf je er vrolijk en komisch onder zeg!Ik vind het verschrikkelijk rot voor je dat je in het ziekenhuis ligt, maar de manier waarop je erover schrijft is wel erg tof!
Ik voelde de mijne in de 14e week al. Eerste kindje.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:58 schreef Malteser het volgende:
[..]
Precies 13 weken vandaag! Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat ik het kindje voelde maar leek me zo vroeg. Maar dat had jij dus ook.
Ben nu 13 weken en bij Twix had ik het ook maar een tikkie minder extreem (zonder opname). Toen veranderde het na week 16, toen spuugde ik tot aan zijn geboorte alleen nog in de ochtend. Stiekem heb ik die hoop nu weer.quote:Op zondag 22 oktober 2017 10:25 schreef Aventura het volgende:
Pfff Malteser, je hebt het echt extreem. Het is vast al eerder gevraagd maar was dit bij je eerste ook zo? En je bent ook al 14 weken, meestal gaat misselijkheid dan eerder over dan dat het erger wordt. Heb echt met je te doen hoor. Hoe houden je man en kindje zich? Sterkte met de ingreep zometeen en ik hoop dat je hierdoor snel wat opknapt.
Hoever ben je?quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:08 schreef Maghrebijnse het volgende:
Moet gewoon even klagen. Ik vind zwanger zijn niks aan. Ja sorry. Ik weet dat sommigen een moord doen om zwanger te zijn, maar ik vind het niks aan. Ik voel me gewoon niet zwanger ( sorry Malteser, ik hoop oprecht dat je gauw beter wordt!) en duurt me te lang. Ik voel me ook alleen. Mijn man zit elders op zakenreis...en ik zit hier alleen. Zo, moest er echt even uit.
Hema heeft trouwens leuke sokjes. Gisteren weer twee paar sokjes gehaald.
7 weken en paar dagen volgens mijn eigen berekening. Heb 31 oktober mijn eerste echo. Maar ik vind het gewoon niks aan. Ik weet ook niet of ik dit wel mag voelen? Ik voel me niet zwanger, ik vind het niks aan en nog wel meer...quote:
Kim vind er ook niks aan, dus je bent niet de enige.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
7 weken en paar dagen volgens mijn eigen berekening. Heb 31 oktober mijn eerste echo. Maar ik vind het gewoon niks aan. Ik weet ook niet of ik dit wel mag voelen? Ik voel me niet zwanger, ik vind het niks aan en nog wel meer...
Ok. Lijkt alsof ik de enige ben. Goed om te weten dat ik dat niet ben. Voelt echt als de rit uit moeten zitten... met grote tegenzin. Ik weet nu in elk geval dat zwangerschap niks voor mij is. Ik wist het eigenlijk al wel. Ben hier niet voor gemaakt.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:12 schreef 8777 het volgende:
[..]
Kim vind er ook niks aan, dus je bent niet de enige.
Ze moet steeds spugen en ze voelt zich een aangespoelde walvis.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ok. Lijkt alsof ik de enige ben. Goed om te weten dat ik dat niet ben. Voelt echt als de rit uit moeten zitten... met grote moeite.
Oh, ja dat is naar. Ik voel niks. Letterlijk niks. Ook zo raar.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:14 schreef 8777 het volgende:
[..]
Ze moet steeds spugen en ze voelt zich een aangespoelde walvis.
Vreemd, ben je ook niet een klein beetje blij ermee?quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh, ja dat is naar. Ik voel niks. Letterlijk niks. Ook zo raar.
Wacht maar, je vent geeft je vast binnenkort als hij terug is van 'zakenreis' een keer een paar klappen, dan is je gevoel zo een stuk heftigerquote:Op zondag 22 oktober 2017 14:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh, ja dat is naar. Ik voel niks. Letterlijk niks. Ook zo raar.
Nee. Dit is zo slecht. Mijn man is er helemaal happy mee, maar ik niet. Misschien omdat ik heel erg van het plannen was en dit zo niet gepland was? Zo onverwachts en ook zo snel. Ik ken mijn man net twee maanden.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:15 schreef 8777 het volgende:
[..]
Vreemd, ben je ook niet een klein beetje blij ermee?
Uhu, hij heeft me nooit geslagen. Raar mens.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Wacht maar, je vent geeft je vast binnenkort als hij terug is van 'zakenreis' een keer een paar klappen, dan is je gevoel zo een stuk heftiger
Nee, allicht, je kent hem net twee maanden. Hij vond je al een hoer van de week dus dat slaan komt vanzelf wel met zijn agressieve aard 🤗🤗🤗quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Uhu, hij heeft me nooit geslagen. Raar mens.
Ja, misschien heb je ook gelijk. Ik was ook overdonderd in het begin. Dat ging weg omdat mijn man zo blij was en me meetrok in zijn positiviteit. Maar nu is dat weer ver te zoeken vooral omdat hij gewoon 1500 km verderop zit.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:20 schreef twist02 het volgende:
Malteser, wat krijg je het toch te verduren, pfff...
Fijn om te horen dat Twix en je man het zo goed doen en dat ze veel hulp krijgen. Maar hoop vooral dat er bij jou snel verbetering optreedt!
En zeker bij een tweede kan het qua voelen best hoorik geloofde er ook niks van, maar voelde ons mannetje achteraf ook al heel vroeg (13-14w).
Maghrebijnse, ik vind je nogal tegenstrijdig overkomen als ik eerlijk mag zijn... Eerst ben je compleet overdonderd door je zwangerschap en weet je niet eens of je er blij mee bent. Vervolgens ben je al namen en sokjes aan het uitzoeken en nu zeg je weer dat je er niks aan vindt
Doe gewoon even rustig, wacht die eerste echo af en zie vanaf daar weer verder. Je hoeft nu verder echt nog nergens mee bezig te zijn...
/my2cents
Het wordt een knap kindje. Mooie papa en mooie mama.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee, allicht, je kent hem net twee maanden. Hij vond je al een hoer van de week dus dat slaan komt vanzelf wel met zijn agressieve aard 🤗🤗🤗
Wordt iig een kindje met een pittig karakter
Dat is idd het belangrijkste, dan vallen die blauwe plekken en littekens ook meteen wat minder opquote:Op zondag 22 oktober 2017 14:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het wordt een knap kindje. Mooie papa en mooie mama.
Hou dit gezeik uit dit topic, voordat dit topic ook wordt gekaapt.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Wacht maar, je vent geeft je vast binnenkort als hij terug is van 'zakenreis' een keer een paar klappen, dan is je gevoel zo een stuk heftiger
Ja ok, heb je gelijk in, excuses!quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Hou dit gezeik uit dit topic, voordat dit topic ook wordt gekaapt.
Je obsessie voor mij neemt ziekelijke vormen aan. En nu wegwezen. Wat doe jij hier überhaupt.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is idd het belangrijkste, dan vallen die blauwe plekken en littekens ook meteen wat minder op
ja hoi, ík ben hier de modquote:Op zondag 22 oktober 2017 14:38 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Je obsessie voor mij neemt ziekelijke vormen aan. En nu wegwezen. Wat doe jij hier überhaupt.
Dankje maar het valt echt enorm mee hoor, zeker als ik de verhalen hier lees. En ik vreet gewoon alles wat los en vast zit, en dan helpt sat meteen, geen zorgen om mij!!quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:52 schreef Krisvc het volgende:
Nee, ben ik niet, gelukkig. Ik ben de afgelopen dagen met vlagen misselijk, maar dat is inderdaad omdat ik te weinig eet dan. En omdat m'n maag nu ergens in de verdrukking zit geloof ik.
Sterkte ermee en veel kleine beetjes blijven eten dan maar.Mijn ervaring is dat pepernoten goed werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |