abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174320662
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber

quote:
Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.

Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.

Bron: Politie
Actuele informatie Politie: https://www.politie.nl/ge(...)sing-anne-faber.html

Route zoals de politie denkt dat ze die genomen heeft: https://www.route.nl/fiet(...)bilt-langs-soest/map

Meer kleding gevonden die misschien van Anne is

https://www.ad.nl/dossier(...)an-anne-is~afb27a1c/

SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriend
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TIJDLIJN

quote:
Zedendelinquent aangehouden voor vermissing Anne Faber
In Den Dolder is een 27-jarige man aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de vermissing van Anne Faber. Het gaat om een zedendelinquent die in een psychiatrische kliniek werd behandeld. Faber is nog altijd vermist.

De verdachte zat een lange straf uit voor gewelds- en zedendelicten, meldt de politie. Hij was bezig aan zijn terugkeer in de maatschappij. Het is de politie nog niet duidelijk onder welk regime de man viel, oftewel of de man onbegeleid naar buiten mocht, hoe vaak dat dan was en voor hoelang.

Het onderzoek leidde gisteren naar de verdachte. Hij werd niet direct aangehouden, omdat de politie hoopte dat de man hen naar Faber zou leiden. Toen dat vanmiddag nog niet was gebeurd, werd hij aangehouden.

De politie wil niet zeggen hoe ze de man op het spoor zijn gekomen. Volgens de politie is het belangrijkste doel van het onderzoek erachter komen waar Faber is en hoe de verdachte betrokken is.

De zoekactie van politie, defensie en vrijwilligers gaat door, zegt de politie. Wel wordt het zoekgebied mogelijk iets verlegd, meer in de richting van de instelling waar de verdachte verbleef.

De 25-jarige Faber uit Utrecht ging vrijdag 29 september een eind fietsen. Vanuit Baarn kwam nog een laatste bericht, daarna verdween ze. De afgelopen dagen werd haar jas gevonden in de omgeving van Huis ter Heide. Ook zijn een rugzak en een fiets gevonden die vermoedelijk van haar zijn.

In Den Dolder zijn meerdere psychiatrische instellingen, maar er is maar één met een forensische afdeling. Die is een kwartiertje fietsen van het Blookerpark in Huis ter Heide, waar de fiets werd gevonden. De vermoedelijke fietsroute van Faber komt vlak langs de kliniek.

bron: NOS.nl (https://nos.nl/artikel/21(...)sing-anne-faber.html)
quote:
MAANDAG 9 OKTOBER
- Verrassend nieuws: de politie heeft een verdachte aangehouden. Het gaat om een 27-jarige zedendelinquent uit een kliniek in Den Dolder, die was op proefverlof. De politie hoopte dat de verdachte hen naar de verblijfplaats van Anne zou leiden, maar dat is nog niet gebeurd. Anne wordt nog vermist en de zoekacties gaan door.
- De politie heeft inmiddels 1700 tips ontvangen, teveel nog om allemaal persoonlijk te beantwoorden.
- Defensie hielp al achter de schermen bij het zoeken naar Anne, maar komt nu ook met zo'n 65 militairen naar de zoeklocaties.
- Stichting Signi Zoekhonden, die regelmatig helpt bij vermissingen, is verbaasd over de strategie van de Utrechtse politie in de zoektocht naar Anne Faber. De stichting heeft aangeboden te helpen maar de politie is daar niet op ingegaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:

Ontopic graag

-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
(Dat wil zeggen: kom niet met :"misschien was ze wel depressief" of "relatieproblemen" want daar is nergens aanleiding voor dus opbokken met die onzin
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, dus hoeven we niet te herposten aub , dank je wel.
-ook opmerkingen over d'r foto's kunnen achterwege blijven. (spiegelingen, weerkaatsingen, vrolijk/boos/bang etc etc
-BELANGRIJK Verdachte is een 27-jarige M.P. uit Zeewolde. Gelieve niet de volledige naam te posten aub
-BELANGRIJKSTE TIP: Negeer onzinposts, zet een TR en ga aub niet quoten. Negeren is de beste manier om een troll te ontmoedigen om zijn onzin voort te zetten

VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174320666
Ik erg benieuwd waarom deze zaak zoveel aandacht heeft van heel NL.

Er gebeuren jaarlijks dit soort dingen die nog niet eens een schrijn van de aandacht krijgen van deze zaak. Wat maakt volgens jullie dit zo "bijzonder"?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 10:44:38 ]
pi_174320679
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:44 schreef henkkeumus het volgende:

Er gebeuren jaarlijks dit soort dingen die nog niet eens een schrijn van de aandacht krijgen van deze zaak. Wat maakt volgens jullie dit zo "bijzonder"?
Ik geloof dat jij de 1265786ste bent die dit vraagt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_174320687
quote:

https://nos.nl/op3/artike(...)faber-is-anders.html
pi_174320689
Was de eerste aanleg van de veroordelingen al geplaatst?
pi_174320690
quote:
Ik erg benieuwd waarom deze zaak zoveel aandacht heeft van heel NL. Er gebeuren jaarlijks dit soort dingen die nog niet eens een schrijn van de aandacht krijgen van deze zaak.
Wat maakt volgens jullie dit zo "bijzonder"?
Niet lullig bedoeld, maar dit is reeds zeer uitvoerig besproken in voorgaande delen. Met een enorme discussie over blank/zwart, knap/lelijk, etc.
pi_174320691
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik geloof dat jij de 1265786ste bent die dit vraagt.
Oh :'). Ja tering dit topic gaat nog sneller dan de sneltrein van Amsterdam > Parijs.
pi_174320698
Best een mooi overzicht?

https://www.google.com/ma(...)285196301367137&z=12

Geen idee of deze al voorbij is gekomen :@
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:45:55 #9
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_174320707
quote:
Ik erg benieuwd waarom deze zaak zoveel aandacht heeft van heel NL. Er gebeuren jaarlijks dit soort dingen die nog niet eens een schrijn van de aandacht krijgen van deze zaak.
Wat maakt volgens jullie dit zo "bijzonder"?
Is al een heel mooi artikel over geschreven door ik meen NOS.

Hebbes;
www.google.nl/amp/s/nos.n(...)faber-is-anders.html
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_174320712
quote:

Omdat ze knap is. En blond.
pi_174320735
quote:
Dus ze eisten in eerste aanleg 15 jaar waarna hij 16 jaar kreeg opgelegd: met het commentaar van de rechter dat de samenleving zo lang mogelijk tegen hem beschermd moet worden.
Vervolgens vinden ze de straf bij het OM te hoog, OM gaat in hoger beroep en eist dan 10 jaar ineens en dan krijgt-ie 11 jaar.
En na dat hoger beroep duurt het nog nauwelijks 5 jaar en hij wordt weer losgelaten op de samenleving....
Bizarre gang van zaken.
I´m back.
pi_174320740
WLaumans twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 10:46:11 Politieheli vliegt laag over Den Dolder. #anne faber https://t.co/av9bLdMtFZ reageer retweet
pi_174320771
^O^ Voor de mod.
pi_174320774
quote:

Volwassen normale meid (geen "makkelijk target" van een kind), die sowieso niet zelf was weggelopen of mentale problemen had (9/10 vermissingen is er wel zoiets, dus daar identificeren mensen zich niet mee), die gewoon een stukje ging fietsen zoals zo velen doen en spoorloos is verdwenen.

Vooral dat het een hele normale meid was zoals velen hier zelf zullen zijn of die velen hier zelf zullen kennen. Het voelt gewoon zo dichtbij komen.

Een depressieve man van 62? Verschrikkelijk hoor, maar daar identificeer ik mij niet mee en je weet de reden eigenlijk toch al. Een kind van 8? Nog verschrikkelijker, maar ook daar identificeer ik mij niet zo erg mee.
pi_174320796
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:49 schreef Blue_note het volgende:
^O^ Voor de mod.
Dit. Respect voor de modjes en het adequaat handelen ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 10:50:11 ]
pi_174320800
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:38 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Naja, 5 jaar voor 2 verkrachtingen en tig overvallen...2012 ging hij de gevangenis is, dat is echt niks.
Plus voorarrest ...
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:50:28 #17
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_174320808
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:49 schreef Blue_note het volgende:
^O^ Voor de mod.
pi_174320824
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus ze eisten in eerste aanleg 15 jaar waarna hij 16 jaar kreeg opgelegd: met het commentaar van de rechter dat de samenleving zo lang mogelijk tegen hem beschermd moet worden.
Vervolgens vinden ze de straf bij het OM te hoog, OM gaat in hoger beroep en eist dan 10 jaar ineens en dan krijgt-ie 11 jaar.
En na dat hoger beroep duurt het nog nauwelijks 5 jaar en hij wordt weer losgelaten op de samenleving....
Bizarre gang van zaken.
Ja, er mag ook wel iemand van het OM op het matje geroepen worden om deze blunder te rechtvaardigen.
pi_174320837
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja, er mag ook wel iemand van het OM op het matje geroepen worden om deze blunder te rechtvaardigen.
Vele blunders..
pi_174320865
quote:

[..]

Bizarre gang van zaken.
Ja. Dit is toch echt onbegrijpelijk?! Iemand die nota bene trots is op zijn daad. Het was zijn droom.
Overduidelijk een totaal gestoord persoon. Waarom niet gewoon dank je wel zeggen dat zo iemand in ieder geval 16 jaar uit de samenleving gehaald wordt.

Dit vind ik om te janken.
pi_174320867
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:49 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:

[..]

Volwassen normale meid (geen "makkelijk target" van een kind), die sowieso niet zelf was weggelopen of mentale problemen had (9/10 vermissingen is er wel zoiets, dus daar identificeren mensen zich niet mee), die gewoon een stukje ging fietsen zoals zo velen doen en spoorloos is verdwenen.

Vooral dat het een hele normale meid was zoals velen hier zelf zullen zijn of die velen hier zelf zullen kennen. Het voelt gewoon zo dichtbij komen.

Een depressieve man van 62? Verschrikkelijk hoor, maar daar identificeer ik mij niet mee en je weet de reden eigenlijk toch al. Een kind van 8? Nog verschrikkelijker, maar ook daar identificeer ik mij niet zo erg mee.
het missing white women syndrome is wel van toepassing natuurlijk. Leuk blond meisje wordt al gauw een social media campagne voor op gezet. Desondanks ben ik er wel blij om aangezien het gewoon verschrikkelijk is.
pi_174320873
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:51 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Vele blunders..
Welke blunders precies?
pi_174320891
quote:

[..]

Ik vind het toch wel tamelijk bizar in ieder geval. OM gaat in hoger beroep omdat ze vinden dat de straf te hoog is, terwijl ze zelf 15 jaar geëist hadden, vervolgens schroeven ze dit helemaal terug naar 10 jaar in tweede aanleg.
En in eerste aanleg zegt de rechter dat de samenleving zolang mogelijk tegen die gozer beschermd moet worden, maar uitputtend is de strafoplegging dan niet. Want dan zou ik hem toch 16 jr + TBS opgelegd hebben, als ik dat zou vinden. Dan kun je na uitzitten straf in ieder geval die woorden waar maken: zolang mogelijke bescherming van de samenleving.
I´m back.
pi_174320898
quote:

[..]

Ik snap de verontwaardiging heel goed. En dit is ook een zeer vreemde gang van zaken. Echter is het met dit soort misdrijven en veroordelingen heel lastig het goed te doen. Er komt namelijk ooit een moment dat diegene weer terug komt in de maatschappij. Of dat na 5-10-15 jaar is even daargelaten.

Iemand voor de rest van zijn leven vastzetten is misschien in dit geval wel het beste, maar niet uitvoerbaar of realistisch. Hoe cru ook.
pi_174320908
mickvanwely twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 10:49:43 Tips over de vermissing van Anne Faber of verdachte Michael P.? Mail graag naar: m.van.wely@telegraaf.nl #AnneFaber reageer retweet
Triest
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:55:53 #26
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_174320927
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:54 schreef chento het volgende:
mickvanwely twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 10:49:43 Tips over de vermissing van Anne Faber of verdachte Michael P.? Mail graag naar: m.van.wely@telegraaf.nl #AnneFaber reageer retweet
Triest
Damn, beter melden ze dat aan de politie en niet aan die nep Carlo Boszhard inderdaad :|W
-Scorpion_17
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:56:48 #27
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_174320943
quote:
Triest
Kunnen ze weer mooie photoshops maken.
pi_174320946
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:55 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Damn, beter melden ze dat aan de politie en niet aan die nep Carlo Boszhard inderdaad :|W
Je kan de tweet rapporteren toch?
pi_174320953
Ik snap niet waarom ze niet (met een klein team) rond dat ecoduct lijken te zoeken op dit moment. Het ligt bij de zone waar Anne haar signaal verloor en schijnt dus de hangplek te zijn voor mensen uit de kliniek. Zou met grote kans daar ergens kunnen zijn gebeurd.

Hopelijk vandaag in ieder geval eindelijk de doorbraak...
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:57:26 #30
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174320958
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel tamelijk bizar in ieder geval. OM gaat in hoger beroep omdat ze vinden dat de straf te hoog is, terwijl ze zelf 15 jaar geëist hadden, vervolgens schroeven ze dit helemaal terug naar 10 jaar in tweede aanleg.
En in eerste aanleg zegt de rechter dat de samenleving zolang mogelijk tegen die gozer beschermd moet worden, maar uitputtend is de strafoplegging dan niet. Want dan zou ik hem toch 16 jr + TBS opgelegd hebben, als ik dat zou vinden. Dan kun je na uitzitten straf in ieder geval die woorden waar maken: zolang mogelijke bescherming van de samenleving.
Nee, OM eist 10 jaar, rechter geeft 16 en in het hoger beroep komt er 11 uit. Zo las ik het.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174320967
quote:
Triest
Wat een mongool
pi_174320976
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja precies. Nu kunnen ze hem geen tbs geven maar waarom dan niet minimaal 25 jaar geven zonder enkele kans op vervroegde vrijlating. Als dat niet kan pas het dan aan zodat het wel kan. Zulke idioten moeten indirect gedwongen worden mee te werken met zo'n onderzoek zodat zij tbs kunnen krijgen.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:58:24 #33
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_174320978
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:56 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Je kan de tweet rapporteren toch?
Al gedaan :Y
-Scorpion_17
pi_174320986
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:57 schreef Robin_fok het volgende:
Ik snap niet waarom ze niet (met een klein team) rond dat ecoduct lijken te zoeken op dit moment. Het ligt bij de zone waar Anne haar signaal verloor en schijnt dus de hangplek te zijn voor mensen uit de kliniek. Zou met grote kans daar ergens kunnen zijn gebeurd.

Daar zoeken ze / hebben ze gezocht
pi_174320996
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:58 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Al gedaan :Y
Idem. Sensatiezoekers :X
pi_174321001
quote:

Hadden ze al gedaan toch, gister?
Even de bron zoeken, weet het niet meer zeker
pi_174321002
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja precies. Nu kunnen ze hem geen tbs geven maar waarom dan niet minimaal 25 jaar geven zonder enkele kans op vervroegde vrijlating. Als dat niet kan pas het dan aan zodat het wel kan. Zulke idioten moeten indirect gedwongen worden mee te werken met zo'n onderzoek zodat zij tbs kunnen krijgen.
Ik ben het met je eens hoor, maar OOIT komt er een moment dat zo iemand weer in de maatschappij verschijnt.

Overigens is TBS opleggen ook zonder medewerking mogelijk. Wel lastig.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 11:00:31 ]
pi_174321004
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:35 schreef Gregor1994 het volgende:

[..]

Verkrachting en moord.

Naar mijn insziens de meest walgelijke misdaden. Zware mishandeling, oke, als je uitschiet met een hamer in je hand. Maar verkrachting is echt voor de meest zieke mensen toegelegd en dan bedoel ik de mensen die uit bosjes komen en wachten op hun slachtoffer...of deze guy.
Het verschil tussen zware mishandeling en moord lijkt me nou eerlijk gezegd qua handelingen van de dader vaak te verwaarlozen. Dat lijkt er imo meer van af te hangen of het slachtoffer nou net wel of niet dodelijke verwondingen oploopt.

Bij de ene keer kopschoppen blijft het slachtoffer leven, bij een andere keer niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174321009
quote:
Zou met grote kans daar ergens kunnen zijn gebeurd.

Volgens mij liep er gisteren al een groep agenten op die brug.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174321010
quote:

Schijnt een hangplek te zijn.
Grote kans (???)
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:59:38 #41
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174321011
quote:

[..]

Dat kan je geven maar dat houdt in hoger beroep ook geen stand.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174321020
quote:
Triest
Wat een debiel :{
pi_174321022
Wat als ze niks vinden vandaag of morgen of daarna, hoe lang blijven ze dan zoeken?
pi_174321025
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:54 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik snap de verontwaardiging heel goed. En dit is ook een zeer vreemde gang van zaken. Echter is het met dit soort misdrijven en veroordelingen heel lastig het goed te doen. Er komt namelijk ooit een moment dat diegene weer terug komt in de maatschappij. Of dat na 5-10-15 jaar is even daargelaten.

Iemand voor de rest van zijn leven vastzetten is misschien in dit geval wel het beste, maar niet uitvoerbaar of realistisch. Hoe cru ook.
Beetje onderbuik van mij maar ik heb echt geen hoop in een goede terugkeer van zedendelinquenten. Pedo's en verkrachters mogen zo lang mogelijk verwijderd worden uit maatschappelijk belang.
pi_174321037
quote:

[..]

dan zou hij 52 zijn..ook dan is hij nog in staat *iets* ye doen...
Dat haald gewoon niet uit lijkt me
Personen die zulke misdrijf plegen zijn die uberhaubt wel instaat terug te keren naar de maatschappij
pi_174321044
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Beetje onderbuik van mij maar ik heb echt geen hoop in een goede terugkeer van zedendelinquenten. Pedo's en verkrachters mogen zo lang mogelijk verwijderd worden uit maatschappelijk belang.
Nouja, onderbuik viel nog wel mee naar mijn idee ;).

Maar ik ben het met je eens. Alleen het is helaas niet realistisch.
pi_174321050
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:01 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Personen die zulke misdrijf plegen zijn die uberhaubt wel instaat terug te keren naar de maatschappij
De meesten wel. Een enkeling niet. Onthoud dat de meesten NIET in herhaling vallen.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:01:42 #48
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_174321051
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:00 schreef Skalton het volgende:
Wat als ze niks vinden vandaag of morgen of daarna, hoe lang blijven ze dan zoeken?
Goede vraag wel.
-Scorpion_17
pi_174321055
10:55 Politiewoordvoerder Bernhard Jens meldt: De politie heeft in en rond de kamer van verdachte Michael P. geen sporen of spullen van #AnneFaber aangetroffen. [Tubantia]
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:01:57 #50
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174321059
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dus allemaal maar levenslang geven?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174321073
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:01 schreef Caland het volgende:

[..]

Precies, dat kan niet. En dat is ook niet gewenst. Echter het is een hele lastige dit.
pi_174321074
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:01 schreef Messina het volgende:

[..]

De meesten wel. Een enkeling niet. Onthoud dat de meesten NIET in herhaling vallen.
Ja dat is wel zo natuurlijk, alleen de gevallen die in herhaling vallen bereiken het nieuws ..vandaar dat het lijkt dat het misgaat met herintreden
pi_174321092
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:02 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Ja dat is wel zo natuurlijk, alleen de gevallen die in herhaling vallen bereiken het nieuws ..vandaar dat het lijkt dat het misgaat met herintreden
En besef dat het zonder proefverloven erger zou zijn qua recidive.
pi_174321096
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:01 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Goede vraag wel.
Ben bang dat meneertje P. niet veel gaat zeggen namenlijk.
pi_174321098
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:59 schreef 2682000 het volgende:

[..]

Hadden ze al gedaan toch, gister?
Even de bron zoeken, weet het niet meer zeker
Oh, excuses als het zo is. Niet meegekregen. Ik denk wel dat het ergens langs dat fietspad moet zijn gebeurd. Ze lijken zich voorlopig nog erg op de kliniek zelf te focussen. We zullen zien.
pi_174321099
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:01 schreef Caland het volgende:

[..]

Niet allemaal. Er zijn ook mensen die wél inzien dat ze ziek zijn en hulp aanvaarden.

Iemand die zijn droom waar maakt bij dit soort 'gelegenheden' en trots is op zijn daad is er daar niet een van.
pi_174321103
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:00 schreef Skalton het volgende:
Ik acht de kans dat ze haar vinden steeds kleiner.

Natuurlijk verschrikkelijk voor de nabestaanden, maar vergelijkbare zaken laten helaas hetzelfde beeld zien.

Ik hoop oprecht ongelijk te hebben.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:04:12 #58
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174321106
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:02 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Precies, dat kan niet. En dat is ook niet gewenst. Echter het is een hele lastige dit.
Het is niet zo lastig hoor, maar mensen willen bij dit soort excessen nou eenmaal altijd iets of iemand de schuld kunnen geven waarna ze DIT KAN ALLEEN IN NEDERLAND!!1!!1 kunnen schreeuwen

Dat werkt voor dat soort lieden nog beter dan een rennie
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174321117
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:03 schreef Skalton het volgende:

[..]

Dat is vanuit zijn positie ook wel begrijpelijk.
Hoe onmachtig het ook is.
pi_174321127
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:02 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk niet bij iemand in z'n hoofd kijken of 'ie "genezen" is of niet. -O-

Ik zei het gister ook al: Er zijn jaarlijks 44.000 TBS-verloven...
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:05:19 #61
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_174321135
quote:

[..]

Je weet het niet aangezien de politie natuurlijk niet alles meteen naar buiten brengt.
-Scorpion_17
pi_174321136

pi_174321141
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:04 schreef Caland het volgende:

[..]

Het is niet zo lastig hoor, maar mensen willen bij dit soort excessen nou eenmaal altijd iets of iemand de schuld kunnen geven waarna ze DIT KAN ALLEEN IN NEDERLAND!!1!!1 kunnen schreeuwen

Klopt.
Maar iemand die willens en wetens verkracht, hier trots op is, zijn droom ermee laat uitkomen is wel een andere gradatie. Al is de daad van dezelfde categorie.
Sommige mensen kunnen niet meer terugkeren in de maatschappij zonder een gevaar te vormen.

Het lastige is dat er vaak ook meerdere stoornissen zijn. Vaak is diegene ook heel goed in staat om het onderzoek te misleiden door middel van manipulatief gedrag. Daar prikt niet iedereen doorheen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 11:07:42 ]
pi_174321148
quote:

[..]

Als hij net zo trots is als jaren geleden is de kans groot dat hij graag in geuren en kleuren zijn verhaal gaat doen.
pi_174321156
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:04 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dat is vanuit zijn positie ook wel begrijpelijk.
Hoe onmachtig het ook is.
En er is nog steeds de mogelijkheid van een handlanger. In die andere verkrachtingszaak zat er ook iemand in de auto te wachten. En de meeste andere dingen die hij gedaan heeft waren ook met handlanger begrijp ik.
Wie weet zit ze toch wel ergens opgesloten. Heb je een meisje waar je altijd 'mee kan'...

Is speculeren, ik weet het.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:07:17 #66
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_174321159
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:06 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Als hij net zo trots is als jaren geleden is de kans groot dat hij graag in geuren en kleuren zijn verhaal gaat doen.
Ziek als het is, ik hoop het.
-Scorpion_17
pi_174321164
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:06 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Hmm, het kan, maar ik denk het niet.
Ik denk namelijk dat hij haar heeft omgebracht zodat zij d'r verhaal niet kan doen. Dat is natuurlijk wat hem de eerste keer genekt heeft. Denkt hij.

Speculatie natuurlijk, maar het zou niet de eerste keer zijn.
pi_174321175
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:04 schreef RomanMe het volgende:

[..]

Niet allemaal. Er zijn ook mensen die wél inzien dat ze ziek zijn en hulp aanvaarden.

Iemand die zijn droom waar maakt bij dit soort 'gelegenheden' en trots is op zijn daad is er daar niet een van.
zou hij nu trots zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 11:19:44 ]
pi_174321181
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:06 schreef RomanMe het volgende:

[..]

En er is nog steeds de mogelijkheid van een handlanger. In die andere verkrachtingszaak zat er ook iemand in de auto te wachten. En de meeste andere dingen die hij gedaan heeft waren ook met handlanger begrijp ik.
Wie weet zit ze toch wel ergens opgesloten. Heb je een meisje waar je altijd 'mee kan'...

Dat zou kunnen.
pi_174321186
quote:

[..]

Nou bij het rekensommetje hoe het bij deze meneer is gegaan zet ik wel me vrasgtekens.. hoe kan dit

Eigenlijk betekend het dat hoe hoog xe gevangenisstraf ook is je vele jaren eerder vrij komt..
Wat maakt het dan nog een straf..
O ik kom toch wel eerder vrij wegens goed gedrag...
16 jaar, 12 jaar zou ook echt die tijdsduur moeten hebben.
Wat is 16 jaar nu in een compleet gefasaliceerde gevangen niks toch?
Straffen mogen best iets zwaarder en ok strenger aangepakt worden
pi_174321188
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:08 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

zou hij nu trost zijn?
Daar ga ik vanuit. Hij zal het ook weel nauwlettend gevolgd hebben allemaal.
pi_174321189
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:57 schreef Caland het volgende:

[..]

Nee, OM eist 10 jaar, rechter geeft 16 en in het hoger beroep komt er 11 uit. Zo las ik het.
Kan het niet meer vinden, maar volgens mij werd in eerste aanleg in ieder geval al meer geëist dan tegen zijn companen in de misdaad, vanwege die verkrachtingen, en daartegen werd 10 jaar geëist.
I´m back.
pi_174321199
Gevalletje serieus of gevalletje uh.. koekoek

http://niburu.co/index.ph(...):bizar-verband-tusse

Ik heb bij dit soort berichten (conspiracy's) altijd zoveel vraagtekens :')

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 11:09:52 ]
pi_174321205
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:09 schreef b_engeltje het volgende:
Niks.
pi_174321212
quote:

[..]

Nou bij het rekensommetje hoe het bij deze meneer is gegaan zet ik wel me vrasgtekens.. hoe kan dit

Eigenlijk betekend het dat hoe hoog xe gevangenisstraf ook is je vele jaren eerder vrij komt..
Je weet dat tig onderzoeken hebben aangetoond dat zwaarder straffen niet preventief werkt?
overigens is vervroegde automatische vrijlating vanaf 1-1-2018 niet meer van toepassing.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 11:11:08 ]
pi_174321214
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:01 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Voor zo'n personen zouden ze een nieuw eiland moeten opspuiten, na het uitzitten van de gevangenis straf mogen ze lekker naar dat eiland en weg bij de rest van de bevolking die wel normaal in veiligheid wilt leven. Kunnen ze tussen hun soortgenoten blijven zitten en hebben ze alle vrijheid op het eiland.
pi_174321223
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:07 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik denk namelijk dat hij haar heeft omgebracht zodat zij d'r verhaal niet kan doen. Dat is natuurlijk wat hem de eerste keer genekt heeft. Denkt hij.

Tja, zodra ze hem confronteren met het feit dat er DNA gevonden is hoop je dat hij inziet dat het over is. Lijkt het voorlopig toch nog niet van te komen helaas.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:10:51 #78
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_174321230
quote:

[..]

Ga eens een week in de gevangenis zitten, dan praat je wel anders.

Verder gaan de vroegtijdige verlating er met het nieuwe regeerakkoord wel uit.
pi_174321232
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:08 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

zou hij nu trost zijn?
ik kan niet voor een ander denken, maar als ik het toch probeer, lijkt me bij iemand die trots is op zijn daden , nu bij iedere dag dat anne niet gevonden is wel zijn ego groeien

Wat ook zo gebeurd is bij joran

De ego groeit want je bent slimmer dan de politie
pi_174321235
ik heb geen idee hoeveel zedendelinquenten recidivist zijn eigenlijk.Ik weet wel dat ik blij ben dat ik de strafmaat niet hoef te bepalen want ik heb werkelijk geen idee. Zoals P zullen er nog veel meer vast zitten die ook ooit weer maatschappij in gaan. Hun hele leven vastzetten waar wil je ze gaan laten uiteindelijk allemaal? Moeilijk moeilijk moeilijk dit
pi_174321237
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:09 schreef LovelyLady het volgende:
Gevalletje serieus of gevalletje uh.. koekoek

http://niburu.co/index.ph(...):bizar-verband-tusse

Ik heb bij dit soort berichten (conspiracy's) altijd zoveel vraagtekens :')
Niburu moet je totaal niet serieus nemen, daar staan alleen maar posts en "nieuwsberichten" op van mensen die in een TBS kliniek thuis horen..
pi_174321245
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:07 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat deed ie in Nijkerk niet. Hij had toen naar het schijnt ook slechts een nep-wapen bij zich. Zou zomaar kunnen dat dit niet zijn bedoeling was maar dat Anne niet meewerkte aan zijn droom :{
pi_174321248
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kan het niet meer vinden, maar volgens mij werd in eerste aanleg in ieder geval al meer geëist dan tegen zijn companen in de misdaad, vanwege die verkrachtingen, en daartegen werd 10 jaar geëist.
https://uitspraken.rechts(...)011+rechtbank+arnhem
pi_174321252
quote:

[..]

Hier zit ook serieus aan te denken. Zou me echt niet verbazen nu dat er nog een tweede dader is.

Zolang ze niet gevonden is hou ik de kans om haar levend terug te vinden op 50%. Ze leeft wel of ze leeft niet.
pi_174321283
Andere verkrachtingszaak??

Aannames...
pi_174321287
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De officier van justitie had vijftien jaar cel tegen P. geëist. De rechtbank deed daar in haar vonnis dus een jaar bovenop. De rechters motiveerden hun vonnis onder andere als volgt:

https://www.crimesite.nl/veroordelingen-michael-p/

Ze eisten dus idd in eerste instantie zelf 15 jaar en gaan dan in beroep tegen 16.... Echt he...
pi_174321301
quote:

[..]

Ja, dit soort dingen gebeuren overal natuurlijk, maar dat mensen een schuldige willen aanwijzen is an sich niet onredelijk te noemen natuurlijk. Het vertrouwen in de openbare orde is behoorlijk geschaad. Ik denk ook dat men bij de justitionele diensten en instanties die verantwoordelijk zijn het best even een grondige review loslaten op deze casus.
I´m back.
pi_174321307
Ziek mannetje. Kan mij die verkrachtingszaak in Nijkerk nog wel herinneren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174321312
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:59 schreef Messina het volgende:

[..]

Schijnt een hangplek te zijn.
Grote kans (???)
interessant dat dit een feit geworden is inmiddels. Ecoduct is vrij smal en wordt in ieder geval in weekend heel veel gebruikt door fietsers, wandelaars, wielrenners, hardlopers en paardrijders. Ik heb er nooit iemand zien hangen in het weekend
pi_174321313
Ik denk eerder dar hij nu ontzettend geniet van het 'spelletje' dat wordt gespeeld (in zijn ogen dan).
Ach maar ik ken hem niet persoonlijk natuurlijk, maaar zo'n kwal lijkt het me wel
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:14:36 #91
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174321323
quote:

[..]

Een 20-jarige die 16 jaar krijgt? Dat is best lang hoor

Het is ook niet bewezen dat zwaarder straffen leidt tot een positief effect als het gaat om recidive
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174321324
quote:

[..]

Andere kant.. als hij alleen te werk is gegaan , en ze leeft nog zal hij zich dan realiseren dat ze zonder eten en drinken , niet in leven blijft?
pi_174321329
Wat ik tot nu toe heb gelezen over Michael P.
- 2 meiden verkracht
- Trots op zijn daad
- Droom die is uitgekomen
- Reeks overvallen
- Wilde graag mensen op het fietspad aanrijden

Zal mij het niet verbazen dat hij uiteindelijk ook wilde moorden.
pi_174321330
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:10 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Wat mij betreft laten we dit soort monsters nooit meer vrij. Sterker nog, het is voor iedereen beter dat zo iemand per ongeluk tegen een politiekogel aanloopt.

Net zoiets als Dutroux. Mensen die dergelijke dingen doen verdienen het niet om ooit nog vrij rond te lopen. We schieten daarin echt door in ons humanisme, waar een dergelijk individueel belang altijd naar boven dat van de maatschappij gaat.
Whatever...
pi_174321331
KoenLaureij twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:11:25 Militairen doorzoeken nog steeds omgeving. De politieheli is nu geland. #AnneFaber https://t.co/ssrVsech8l reageer retweet
pi_174321335
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:13 schreef RomanMe het volgende:

[..]

De officier van justitie had vijftien jaar cel tegen P. geëist. De rechtbank deed daar in haar vonnis dus een jaar bovenop. De rechters motiveerden hun vonnis onder andere als volgt:

https://www.crimesite.nl/veroordelingen-michael-p/

Ze eisten dus idd in eerste instantie zelf 15 jaar en gaan dan in beroep tegen 16.... Echt he...
Met een eis van 10 jaar ook nog in tweede aanleg, terwijl die rechter in eerste aanleg dus als commentaar geeft dat de samenleving zolang mogelijk bescherm dient te worden tegen dit individu. Onbegrijpelijk.
I´m back.
pi_174321342
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef Caland het volgende:
Het is ook niet bewezen dat zwaarder straffen leidt tot een positief effect als het gaat om recidive
Juist tegendeel wel bewezen dacht ik?
pi_174321346
quote:

[..]

Daarom voor altijd opsluiten. Dan ook geen recidive. Desnoods doodstraf.
Whatever...
pi_174321349
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:15 schreef Dark_Killah het volgende:

[..]

Juist Tegendeel wel bewezen dacht ik?
Correct.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:16:14 #100
469863 RobjeGeus
pi_174321355
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:10 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Mwuah zo slecht hebben ze het niet in de gevangenis hoor..
pi_174321360
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Andere kant.. als hij alleen te werk is gegaan , en ze leeft nog zal hij zich dan realiseren dat ze zonder eten en drinken , niet in leven blijft?
Klopt. Als hij alleen gehandeld heeft ga ik er vanuit dadt ze niet meer leeft.

Maar ook hier weer.... speculatie. We willen zo graag dat ze gevonden wordt he...
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:16:34 #102
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174321361
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:15 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Daarom voor altijd opsluiten. Dan ook geen recidive. Desnoods doodstraf.
Ja dat is allebei gelukkig vrij onmogelijk voor dit soort zaken
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:16:47 #103
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_174321366
quote:

[..]

Qua recidive niet, maar elk jaar dat zo iemand achter de tralies zit is een jaar zonder gevaar van hem.
pi_174321369
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:16 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Mwuah zo slecht hebben ze het niet in de gevangenis hoor..
Misdragen = weekje geen TV. :O
pi_174321376
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Het lijkt me echt zo'n type die daar ook weer van zal genieten. Dat hij nu de schuld in de schoenen schuift van de politie dat hij niet vrij is om haar in leven te houden. Dat in zijn ogen zij het dan gedaan hebben. Zal die heerlijk vinden.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:17:25 #106
469863 RobjeGeus
pi_174321377
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:17 schreef 2682000 het volgende:

[..]

Misdragen = weekje geen TV. :O
Zelfs dat nog niet eens..
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:18:12 #107
426473 .Exe
And Justice for All
pi_174321395
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:10 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Je weet dat tig onderzoeken hebben aangetoond dat zwaarder straffen niet preventief werkt?
overigens is vervroegde automatische vrijlating vanaf 1-1-2018 niet meer van toepassing.
Ik vind een vuurpeloton een heel gepaste en humane oplossing voor een geval als deze.
Bovendien gaat daar ook meer preventieve werking vanuit.
pi_174321411
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wat mij betreft laten we dit soort monsters nooit meer vrij. Sterker nog, het is voor iedereen beter dat zo iemand per ongeluk tegen een politiekogel aanloopt.

Net zoiets als Dutroux. Mensen die dergelijke dingen doen verdienen het niet om ooit nog vrij rond te lopen. We schieten daarin echt door in ons humanisme, waar een dergelijk individueel belang altijd naar boven dat van de maatschappij gaat.
Er zijn wel mensen in TBS die effectief levenslang hebben gekregen of zullen krijgen, punt is alleen dat het wrs moeilijk vast te stellen is welke TBS'er idd niet meer losgelaten dient te worden op de samenleving.
En ja wrs gaat men er in die kliniek toch vanuit dat in principe iedereen wel weer gerehabiliteerd kan worden?
I´m back.
pi_174321412
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:18 schreef .Exe het volgende:

[..]

Ik vind een vuurpeloton een heel gepaste en humane oplossing voor een geval als deze.
Bovendien gaat daar ook meer preventieve werking vanuit.
Dan zou ik verhuizen naar landen waar het vuurpeloton nog gehanteerd wordt.
Dat laatste is overigens niet waar. In landen waar de doodstraf actief uitgevoerd wordt is de drempel niet hoger gebleken voor het plegen van misdaden.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 11:20:01 ]
pi_174321424
quote:

[..]

Ik weet de ins en outs niet van die zaak, maar rechten gaan echt volgens het boekje en niet op gevoel. Voor veel zaken zijn max straffen idd. niet zo hoog, een rechter kan daar dan niet zomaar van afwijken. Maar goed wat mij betreft mag hier idd. zeker wel wat aangedaan worden.
pi_174321435
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Voor zo'n personen zouden ze een nieuw eiland moeten opspuiten, na het uitzitten van de gevangenis straf mogen ze lekker naar dat eiland en weg bij de rest van de bevolking die wel normaal in veiligheid wilt leven. Kunnen ze tussen hun soortgenoten blijven zitten en hebben ze alle vrijheid op het eiland.
dat idee opperde me partner ook al..
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:19:54 #112
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174321451
Stel dat ze verdwenen is bij die kliniek, dan zou de locatie van de spullen bij huis ter heide een bewust dwaalspoor kunnen zijn en het lichaam kort daarna door 1 of 2 verdachten zijn verplaatst met een auto, mogelijk heel ver weg. Met het idee "geen lijk geen zaak".

Dat ze nu in die buurt nog steeds niet is gevonden, ondanks al het zoeken en het feit dat iedereen die buurt nu alert is maakt de kans op zo'n scenario groter.

Maar je kunt je dan wel richten op eventuele auto's waar verdachte en eventuele vrienden beschikking over hebben. Daar kunnen camerabeelden van bestaan en als zo'n auto gevonden wordt DNA sporen.

Hoe zit het met die groene Volvo waar de politie informatie over zocht?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174321461
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:19 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

Ik weet de ins en outs niet van die zaak, maar rechten gaan echt volgens het boekje en niet op gevoel. Voor veel zaken zijn max straffen idd. niet zo hoog, een rechter kan daar dan niet zomaar van afwijken. Maar goed wat mij betreft mag hier idd. zeker wel wat aangedaan worden.
Maar in dit geval eisen ze zelf 15 jaar en gaan dan in beroep tegen 16 jaar en wordt het uiteindelijk wat, 11, 12 jaar? Jaren minder dan ze zelf in eerste aanleg eisen....
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:20:40 #114
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_174321472
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:19 schreef SeLang het volgende:
Stel dat ze verdwenen is bij die kliniek, dan zou de locatie van de spullen bij huis ter heide een bewust dwaalspoor kunnen zijn en het lichaam kort daarna door 1 of 2 verdachten zijn verplaatst met een auto, mogelijk heel ver weg. Met het idee "geen lijk geen zaak".

Dat ze nu in die buurt nog steeds niet is gevonden, ondanks al het zoeken en het feit dat iedereen die buurt nu alert is maakt de kans op zo'n scenario groter.

Maar je kunt je dan wel richten op eventuele auto's waar verdachte en eventuele vrienden beschikking over hebben. Daar kunnen camerabeelden van bestaan en als zo'n auto gevonden wordt DNA sporen.

Groene Volvo is allang weer ingetrokken.
-Scorpion_17
pi_174321479
Hoop dat ze hem goed monitoren en die beelden mogen gebruiken in de rechtzaal. Waarschijnlijk geniet dit portret van alle aandacht en van de zoektocht.

Mooiste periode uit zijn leven...
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:21:25 #116
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_174321489
We gaan hier niet over Niburudingen praten hoor jongens
Laffe huichelaar
pi_174321497
quote:

Maar dan zou je toch beter de jas en tas kunnen venietigen..
Blijft de fiets over..als je die op een druk station zet kans dat hij gestolen word...
Geen bewijslast, geen zaak..
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:22:05 #118
469863 RobjeGeus
pi_174321499
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoop dat ze hem goed monitoren en die beelden mogen gebruiken in de rechtzaal. Waarschijnlijk geniet dit portret van alle aandacht en van de zoektocht.

Mooiste periode uit zijn leven...
Dat monitoren wordt gedaan bij het verhoren van de verdachte en dan wordt er gekeken naar al zijn handelingen, gezichtsuitdrukkingen etc.
pi_174321504
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:20 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Ik vraag me af of die tijd in gevangenschap niet alleen maar een broedtijd is geweest om zo'n ziek idee als moord in zijn hoofd te vormen. Jaren en jaren de tijd gehad om die volgende stap te gaan dromen. Als het op zo'n jonge leeftijd al is begonnen met verkrachtingen en dergelijke.
Loopt vervolgens de poort uit en ziet direct zijn perfecte slachtoffer fietsen?
pi_174321506
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:21 schreef timmmmm het volgende:
We gaan hier niet over Niburudingen praten hoor jongens
Sorry :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 11:22:49 ]
pi_174321521
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:22 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Dat monitoren wordt gedaan bij het verhoren van de verdachte en dan wordt er gekeken naar al zijn handelingen, gezichtsuitdrukkingen etc.
Daarnaast zie je vaak bij verkrachters ook afweerwonden. Het ontbreken daarvan betekent niet dat diegene onschuldig is overigens.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:23:30 #122
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_174321528
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:22 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Sorry :@
No probs, maar alles wat daar staat is echt bullshit dus het voegt nou eenmaal niks toe. Weet je dat voor t vervolg
Laffe huichelaar
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:24:01 #123
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174321537
quote:

[..]

Het gaat niet alleen maar om afschrikking en de toekomst van de dader en succesvolle re-introductie in de samenleving. Er is moet ook een element van vergelding en genoegdoening in een straf zitten.

Voor een 20-jarige is een effectieve straf van 6 jaar misschien lang, maar de stachtoffers zijn dan nog maar amper begonnen met de verwerking van hun trauma. Dat moet je ook meenemen.
Mijn reisverslagen
pi_174321541
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

No probs, maar alles wat daar staat is echt bullshit dus het voegt nou eenmaal niks toe. Weet je dat voor t vervolg
Ik twijfelde al maar vroeg me dus af.
:)
pi_174321542
quote:

Maar waarom zouden ze dan de rest van haar spullen niet ook laten verdwijnen? Of ze moeten niet bekend zijn geweest met dna opsporingstechnieken, want anders zouden ze toch moeten realiseren dat op haar spullen dat ook kan zitten? Bij de vorige verkrachtingen was er wel een vriend in de auto aan het wachten overigens, dus het kan best
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:25:22 #126
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174321563
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:20 schreef RomanMe het volgende:

[..]

Maar in dit geval eisen ze zelf 15 jaar en gaan dan in beroep tegen 16 jaar en wordt het uiteindelijk wat, 11, 12 jaar? Jaren minder dan ze zelf in eerste aanleg eisen....
OM eist 10
Rechter geeft 16
Hoger beroep wordt het 11
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174321568
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen maar om afschrikking en de toekomst van de dader en succesvolle re-introductie in de samenleving. Er is moet ook een element van vergelding en genoegdoening in een straf zitten.

Voor een 20-jarige is een effectieve straf van 6 jaar misschien lang, maar de stachtoffers zijn dan nog maar amper begonnen met de verwerking van hun trauma. Dat moet je ook meenemen.
Overigens blijkt dat langer straffen geen hoger genoegdoening-effect heeft op slachtoffers of nabestaande. Er is wel een ondergrens.
pi_174321600
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:25 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Overigens blijkt dat langer straffen geen hoger genoegdoening-effect heeft op slachtoffers of nabestaande. Er is wel een ondergrens.
Voor een nabestaande is het (logisch!) bijna nooit hoog genoeg, een straf.
pi_174321601
YelleTieleman twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:21:09 De Dienst Justitiële Inrichtingen is bezig te reconstrueren in wat voor regime verdachte zat. Of hij begeleiding had bijvoorbeeld #AnneFaber reageer retweet
pi_174321607
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:24 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:

[..]

Maar waarom zouden ze dan de rest van haar spullen niet ook laten verdwijnen? Of ze moeten niet bekend zijn geweest met dna opsporingstechnieken, want anders zouden ze toch moeten realiseren dat op haar spullen dat ook kan zitten? Bij de vorige verkrachtingen was er wel een vriend in de auto aan het wachten overigens, dus het kan best
Spullen in paniek weggegooid en nooit meer zelf teruggevonden?
pi_174321608
MarkvanderWel twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:25:55 Er worden afschermhekken terrein opgereden. Waarom vooralsnog niet duidelijk. Heli is geland. #annefaber reageer retweet

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 11:28:18 ]
pi_174321616
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:27 schreef LovelyLady het volgende:
MarkvanderWel twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:25:55 Er worden afschermhekken terrein opgereden. Waarom vooralsnog niet duidelijk. Heli is geland. #annefaber https://t.co/35NrlBiVwd reageer retweet
Zou ze toch gevonden zijn...?
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:28:21 #133
469863 RobjeGeus
pi_174321625
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:27 schreef Kim-Holland het volgende:
YelleTieleman twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:21:09 De Dienst Justitiële Inrichtingen is bezig te reconstrueren in wat voor regime verdachte zat. Of hij begeleiding had bijvoorbeeld #AnneFaber reageer retweet
Dat weten ze allang
pi_174321635
quote:
MarkvanderWel twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:25:55 Er worden afschermhekken terrein opgereden. Waarom vooralsnog niet duidelijk. Heli is geland. #annefaber [ afbeelding ] reageer retweet
Kan ook prima zijn om rustig onderzoek te doen en niet de hele kliniek in de war te schoppen?
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:29:04 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174321638
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:21 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Maar dan zou je toch beter de jas en tas kunnen venietigen..
Blijft de fiets over..als je die op een druk station zet kans dat hij gestolen word...
Geen bewijslast, geen zaak..
Vernietigen, dan denk je gauw aan verbranden. Maar een vuur trekt aandacht. Een fiets op een station zetten zou ik zelf nooit doen als ik dader was, want je weet vrijwel zeker dat daar cameras staan. Beter fiets je door het bos (geen camera's) en dumpt die spullen daar ergens.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:29:09 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174321641
quote:
MarkvanderWel twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:25:55 Er worden afschermhekken terrein opgereden. Waarom vooralsnog niet duidelijk. Heli is geland. #annefaber [ afbeelding ] reageer retweet
Waar zouden afschermhekken nou voor nodig zijn. Ik kan er niet op komen zeg
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174321654
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:27 schreef Messina het volgende:

[..]

Voor een nabestaande is het (logisch!) bijna nooit hoog genoeg, een straf.
Voor de verwerking blijkbaar niet.
Al klinkt het inderdaad onlogisch.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:29:49 #138
3542 Gia
User under construction
pi_174321655
quote:

[..]

Bizarre gang van zaken.
Waarvoor had hij die straf? Verkrachting onder bedreiging met een pistool.
Hij was toen 20, de slachtoffers 16 en 17.
Vreselijk, en terecht dat hij gestraft is, maar bij die daad kan meegespeeld hebben dat hij jong, misschien onzeker was. Gevoelige leeftijd enzovoort.

Dus, ik kán me voorstellen dat ze proberen hem eerder terug te begeleiden naar de samenleving. Hij is nu mentaal volwassen, heeft waarschijnlijk van allerhande therapieën achter de rug, dus mogelijk gaat dit goed.

Nu blijkt dat hij, waarschijnlijk (hij is nog steeds verdachte, toch?) toch weer op dezelfde manier de fout in gaat, mogelijk met moord/doodslag, hoop ik dat hij die kwijtgescholden straf en de nieuwe straf na elkaar uit moet zitten en daarna TBS en nooit meer vrij.
pi_174321662
11:25 De gemeente Zeist heeft een bewonersbijeenkomst over de veiligheid in Den Dolder uitgesteld. De bijeenkomst, die ging over het herkennen van verdacht gedrag, was voor vanavond gepland.

Waarom? Die mensen hebben er toch mee leren leven en zien niks in extra maatregelen voor de veiligheid..
pi_174321672
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:28 schreef Jahnoo het volgende:

[..]

Geen idee
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:29 schreef Caland het volgende:

[..]

Waar zouden afschermhekken nou voor nodig zijn. Ik kan er niet op komen zeg
Om onbevoegden/ramptoeristen tegen te houden?
pi_174321676
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Vernietigen, dan denk je gauw aan verbranden. Maar een vuur trekt aandacht. Een fiets op een station zetten zou ik zelf nooit doen als ik dader was, want je weet vrijwel zeker dat daar cameras staan. Beter fiets je door het bos (geen camera's) en dumpt die spullen daar ergens.
Jas, fiets en tas zijn gedumpt wrs terwijl het donker was, schat ik in, vandaar vlak aan de rand van fietspaden en in de buurt van elkaar.
I´m back.
pi_174321680
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:29 schreef Dark_Killah het volgende:

[..]

Kan ook prima zijn om rustig onderzoek te doen en niet de hele kliniek in de war te schoppen?
Of om de Telegraag weg te houden :{w
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:32:02 #143
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_174321685
Nu moet alle communicatie waarschijnlijk via zijn advocaat. Hij werkte eerder ook niet mee aan een psychiatrisch onderzoek en kon daardoor geen TBS krijgen. Die vieze smerige rat, zal het spelletje wel goed weten te spelen. Als ze zijn DNA hebben aangetroffen (aanname) is het toch bewezen. In dit soort gevallen ben ik wel voor marteling om informatie uit hem los te krijgen.
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
pi_174321689
quote:

[..]

Gaat het omgenoegdoening dan?
Bedoel straf is een straf sommige leren er van sommige niet
Moord..is zoveel jaar
Zeden misdrijf..is zoveel jaar
Met genoeg doening heb ik het idee dat je ze nog menselijk wil behandelen en tuurlijk zin het mensen , maar ze zijn zielig ze hebben te alle tijden zelf bedacht de misdaad te begaan..
pi_174321697
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:32 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Gaat het omgenoegdoening dan?
Bedoel straf is een straf sommige leren er van sommige niet
Moord..is zoveel jaar
Zeden misdrijf..is zoveel jaar
Met genoeg doening heb ik het idee dat je ze nog menselijk wil behandelen en tuurlijk zin het mensen , maar ze zijn zielig ze hebben te alle tijden zelf bedacht de misdaad te begaan..
Anders lees je even de post die ik quote?
Genoegdoening gaat over de slachtoffers, niet de daders, dus ik weet niet wat dat te maken heeft met menselijk behandelen?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 11:33:32 ]
pi_174321706
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Vreselijk, en terecht dat hij gestraft is, maar bij die daad kan meegespeeld hebben dat hij jong, misschien onzeker was. Gevoelige leeftijd enzovoort.

Dus, ik kán me voorstellen dat ze proberen hem eerder terug te begeleiden naar de samenleving. Hij is nu mentaal volwassen, heeft waarschijnlijk van allerhande therapieën achter de rug, dus mogelijk gaat dit goed.

Nu blijkt dat hij, waarschijnlijk (hij is nog steeds verdachte, toch?) toch weer op dezelfde manier de fout in gaat, mogelijk met moord/doodslag, hoop ik dat hij die kwijtgescholden straf en de nieuwe straf na elkaar uit moet zitten en daarna TBS en nooit meer vrij.
Een verkachting deels goedpraten omdat de dader 20 is.

Dankzij het principe elke malloot verdiend een 2de kans. Is nu deze meid dood.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:33:53 #147
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174321714
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:24 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:

[..]

We weten natuurlijk niet hoe die spullen zijn aangetroffen. Maar als er geen bloed e.d. op zit maar de dader alleen die spullen heeft vastgehouden verwacht hij mogelijk niet dat er DNA op zit (maar kan nog steeds, uitgevallen haar of iets dergelijks).

Maar op zich zou je idd beter alle spullen weg moeten werken maar fiets paste misschien niet in de (eventuele) auto?

Anyway, speculaties. De politie heeft veel meer informatie dan wij waarmee ze diverse scenarios allang hebben kunnen uitsluiten terwijl wij er hier nog over praten.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:34:22 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174321720
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:33 schreef HendrikV het volgende:

[..]

En in de toekomst zullen er nog wel meer doden vallen door psychopaten

Hoe hard men ook blijft roepen om strengere en/of hardere maatregelen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:34:27 #149
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174321722
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:28 schreef Jahnoo het volgende:

[..]

Nee.

MarkvanderWel twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:32:57 Heli weer airborn. Hekken zijn gebracht voor geval dat. Nog geen signalen dat #annefaber is gevonden. reageer retweet
pi_174321732
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:25 schreef Caland het volgende:

[..]

OM eist 10
Rechter geeft 16
Hoger beroep wordt het 11
6a. De motivering van de sanctie

Standpunt van de officier van justitie

De officier van justitie heeft gevorderd verdachte te veroordelen tot een gevangenisstraf voor de duur van 15 jaren, met aftrek overeenkomstig artikel 27 van het Wetboek van Strafrecht. De officier van justitie komt tot deze eis vanwege de grote impact van de door verdachte gepleegde feiten op de slachtoffers en de maatschappij. De officier van justitie acht voorts veel strafvermeerderende factoren van toepassing. Zo zijn beide meisjes meermalen verkracht. en waren ze minderjarig. Een van hen is door verdachte ontmaagd. Er is gedreigd met een wapen en een van hen heeft haar ID-kaart moeten afgeven.

https://uitspraken.rechts(...)NL:RBARN:2011:BQ8628
pi_174321742
Later vandaag zal ze wel gevonden worden. Heb zo'n vermoeden dat ze heel erg dichtbij zijn.
pi_174321748
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:33 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Waar leg je de grens dan?
Of is die er niet?

Niemand een tweede kans?
pi_174321751
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens mij juist gedrag geweest voor ene betrekkelijk jong persoon waarbij de alarmbellen moeten gaan rinkelen: de verkrachtingen, de manier waarop en hoe hij daarover gereflecteerd heeft.
I´m back.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:36:13 #154
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174321754
quote:

[..]

Daar geloof ik werkelijk geen hol van, behalve als die ondergrens heel hoog ligt (>20 jaar oid)
Een slachtoffer van ernstig geweld/ moord/ verkrachting gaat echt niet vinden dat er recht is gedaan na een gevangenisstraf van 5 jaar.
Mijn reisverslagen
pi_174321758
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:35 schreef Infection het volgende:
Later vandaag zal ze wel gevonden worden. Heb zo'n vermoeden dat ze heel erg dichtbij zijn.
Dat denk ik ook..
pi_174321760
quote:
Ik hoop het. Voor de familie/vrienden en iedereen die meeleeft/meeleest/meezoekt.
pi_174321768
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij juist gedrag geweest voor ene betrekkelijk jong persoon waarbij de alarmbellen moeten gaan rinkelen: de verkrachtingen, de manier waarop en hoe hij daarover gereflecteerd heeft.
Dus als hij had gezegd dat hij er spijt van gehad had, had ie wel verlof verdiend?

Het is zo ontzettend moeilijk een grens te trekken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:37:03 #158
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_174321773
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:34 schreef RomanMe het volgende:

[..]

De officier van justitie heeft gevorderd verdachte te veroordelen tot een gevangenisstraf voor de duur van 15 jaren, met aftrek overeenkomstig artikel 27 van het Wetboek van Strafrecht. De officier van justitie komt tot deze eis vanwege de grote impact van de door verdachte gepleegde feiten op de slachtoffers en de maatschappij. De officier van justitie acht voorts veel strafvermeerderende factoren van toepassing. Zo zijn beide meisjes meermalen verkracht. en waren ze minderjarig. Een van hen is door verdachte ontmaagd. Er is gedreigd met een wapen en een van hen heeft haar ID-kaart moeten afgeven.

Mn maag draait om als ik het lees, wat een smerige rat. Is de zuurstof die hij ademt niet waard.
pi_174321782
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:32 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Anders lees je even de post die ik quote?
Genoegdoening gaat over de slachtoffers, niet de daders, dus ik weet niet wat dat te maken heeft met menselijk behandelen?
Alleen gaat het dus in dit geval niet over vergelding (genoegdoening), maar preventie (dat-ie het niet nog een keer doet).
I´m back.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:37:28 #160
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_174321784
Er was dus blijkbaar geen geschikt / degelijk onderzoek gedaan naar de geestelijke gesteldheid van deze michael en er is niet correct ingeschat of deze persoon wel terug de samenleving in kon.

Het lijkt mij dat behandelend artsen medeplichtig zijn.
I wonder what it's all about
pi_174321792
Nenunav twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:36:37 De politiehelikopter vertrekt en is klaar met het werk. #AnneFaber https://t.co/CGXUfOy3tb reageer retweet
pi_174321796
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Daar geloof ik werkelijk geen hol van, behalve als die ondergrens heel hoog ligt (>20 jaar oid)
Een slachtoffer van ernstig geweld/ moord/ verkrachting gaat echt niet vinden dat er recht is gedaan na een gevangenisstraf van 5 jaar.
Ik weet niet 1,2,3 de hoogte per misdaad.
Dit is sowieso wel een interessante link daarover: https://openaccess.leiden(...)7_066.pdf?sequence=1

Het onderzoek kan ik niet vinden zo snel. Het ging erover dat de uiteindelijke (trauma) verwerking niet beter ging bij een straf van 15 jaar of 20 jaar bijvoorbeeld.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 11:39:40 ]
pi_174321804
quote:
dit staat er ook bij

MarkvanderWel twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:32:57 Heli weer airborn. Hekken zijn gebracht voor geval dat. Nog geen signalen dat #annefaber is gevonden. reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174321809
Eisen, verdediging, conclusies inzake veoordeling in eerste aanleg M.P.

pi_174321811
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:36 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dus als hij had gezegd dat hij er spijt van gehad had, had ie wel verlof verdiend?

En zeggen dat je spijt hebt zegt niets.
pi_174321826
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:36 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Niet per se, maar de manier waarop hij toen gereflecteerd heeft, is geen aanbeveling voor een mildere straf, lijkt me. Of och hij is nog jong, beetje therapie en dan komt het wel goed.
I´m back.
pi_174321828
Hekken voor geval dat? Nog niet eerder in het onderzoek gebeurd, dus zal wel reden voor zijn dan.
pi_174321834
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alleen gaat het dus in dit geval niet over vergelding (genoegdoening), maar preventie (dat-ie het niet nog een keer doet).
Dat snap ik.
Nogmaals, ik quote de post van SeLang. Lees die even.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 11:40:42 ]
pi_174321845
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:38 schreef Messina het volgende:

[..]

En zeggen dat je spijt hebt zegt niets.
Nee maar ontkennen dat je spijt hebt zegt heel veel
pi_174321865
Als je dat ecoduct oversteekt, kan je dan met een boswandeling zomaar op dat terrein van die inrichting belanden? Of is dat allemaal omheind?
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:42:13 #171
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_174321869
quote:
Je zult nog zien dat hij in dat proces straks vrijuit gaat als ze haar niet vinden terwijl zijn DNA misschien overal op die spullen zit. Zou hij dan onschuldig zijn voor jou? De politie pakt hem niet zomaar op, maar je hebt wel gelijk dat hij nog verdachte is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 10-10-2017 11:49:07 ]
pi_174321872
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:40 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Nee maar ontkennen dat je spijt hebt zegt heel veel
Dat zal ik niet ontkennen ;)
pi_174321881
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:32 schreef gosschalks het volgende:
Nu moet alle communicatie waarschijnlijk via zijn advocaat. Hij werkte eerder ook niet mee aan een psychiatrisch onderzoek en kon daardoor geen TBS krijgen. Die vieze smerige rat, zal het spelletje wel goed weten te spelen. Als ze zijn DNA hebben aangetroffen (aanname) is het toch bewezen. In dit soort gevallen ben ik wel voor marteling om informatie uit hem los te krijgen.
Dan ga je wel een gevaarlijke kant op.

Ik geloof hier niks van, maar theoretisch kan het: hij heeft z'n hand opengehaald aan iets en ziet dat een meisje is gevallen met de fiets. Hij loopt naar haar toe en helpt haar overeind en pakt haar tas voor haar op. Dan zit er dus dna (bloed) van hem op die spullen, terwijl hij haar alleen heeft geholpen en er later iets met haar is gebeurd.

Nogmaals, in deze situatie lijkt het me duidelijk, maar als je hem geen eerlijk proces geeft, dan is de kans groot dat een ander (die echt niks heeft gedaan, maar waarbij de situatie verdacht lijkt) later ook geen eerlijk proces meer krijgt. Valse bekentenissen komen al regelmatig voor onder psychologische druk (vooral VS e.d.), dat wil je toch niet? Dan zit er iemand vast die onschuldig is en loopt zo'n monster vrij rond.
pi_174321904
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:43 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:

Ik geloof hier niks van, maar theoretisch kan het: hij heeft z'n hand opengehaald aan iets en ziet dat een meisje is gevallen met de fiets. Hij loopt naar haar toe en helpt haar overeind en pakt haar tas voor haar op. Dan zit er dus dna (bloed) van hem op die spullen, terwijl hij haar alleen heeft geholpen en er later iets met haar is gebeurd.

Nogmaals, in deze situatie lijkt het me duidelijk, maar als je hem geen eerlijk proces geeft, dan is de kans groot dat een ander (die echt niks heeft gedaan, maar waarbij de situatie verdacht lijkt) later ook geen eerlijk proces meer krijgt. Valse bekentenissen komen al regelmatig voor onder psychologische druk (vooral VS e.d.), dat wil je toch niet? Dan zit er iemand vast die onschuldig is en loopt zo'n monster vrij rond.
Natuurlijk wil je dat niet. Maar het lucht wel lekker op om te zeggen, dusja..
pi_174321909
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:35 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Of is die er niet?

Niemand een tweede kans?
Bij iemand die zegt dat hij trots is, geen berouw heeft en zijn droom was uitgekomen ..
Niet nee die verdiend mijn inziens geen 2de kans

[ Bericht 0% gewijzigd door b_engeltje op 10-10-2017 11:45:13 (Typo) ]
pi_174321911
Als hij het in een opwelling gedaan heeft dan moet haar lichaam daar ergens in de buurt liggen van die kliniek. Of hij heeft haar in dat weekend nog opgehaald met een auto. Maar ook dat moet wel te achterhalen zijn. Lijkt me niet dat dit een joran van der sloot gaat worden.
pi_174321914
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:35 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Of is die er niet?

Niemand een tweede kans?
Misschien beginnen met een volwassen man van 20 die onder gunpoint 2 jonge meisjes verkracht. Zo moeilijk is het toch niet ?

Er zijn zoveel gevallen dat het over duidelijk is. Begin daar is mee en laat de twijfel gevallen liggen.

Ik zelf zou hier eerder de doodstraf als gepast zien. Maar dat is jammer genoeg een zeldzame mening in Nederland.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:45:47 #178
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_174321922
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:42 schreef gosschalks het volgende:

[..]

Je zult nog zien dat hij in dat proces straks vrijuit gaat als ze haar niet vinden terwijl zijn DNA misschien overal op die spullen zit. Zou hij dan onschuldig zijn voor jou? De politie pakt hem niet zomaar op, maar je hebt wel gelijk dat hij nog verdachte is.
Als zijn DNA op spullen zit die ze bij zich droeg op het moment waarop ze vermist raakte dan is de kans dat hij daar zonder straf mee weg komt bijzonder klein.

Of hij wel of niet schuldig is en aan wat is een vraag waar ik me niet mee bezig hou. Ik ben immers geen rechter? (of Fok!Tokkie)
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_174321928
quote:
Ik hoop het écht zo dat ze vandaag gevonden wordt, einde aan al de onzekerheid voor haar familie..
pi_174321938
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:45 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Misschien beginnen met een volwassen man van 20 die onder gunpoint 2 jonge meisjes verkracht. Zo moeilijk is het toch niet ?

Er zijn zoveel gevallen dat het over duidelijk is. Begin daar is mee en laat de twijfel gevallen liggen.
20 is vrij jong en drugsverslaafd. Juist iemand die ik wel 2e kans zou geven
pi_174321944
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:38 schreef RomanMe het volgende:
Eisen, verdediging, conclusies inzake veoordeling in eerste aanleg M.P.

In eerste aanleg dus geëist 15 jaar:
quote:
De officier van justitie heeft gevorderd verdachte te veroordelen tot een gevangenisstraf voor de duur van 15 jaren, met aftrek overeenkomstig artikel 27 van het Wetboek van Strafrecht.
I´m back.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:47:42 #182
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_174321951
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:43 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt, maar deze man heeft al onomstotelijk bewezen dat hij wleen monster is, waar hij veel te gemakkelijk mee is weggekomen. Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen over een DNA-match, als hij ontkent die spullen ooit gezien te hebben weet je dat hij liegt.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:47:58 #183
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174321954
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Hou zou zo'n advocaat zich voelen die hem toen verdedigde?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_174321962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:46 schreef Eigenwhys het volgende:

[..]

Ik hoop het écht zo dat ze vandaag gevonden wordt, einde aan al de onzekerheid voor haar familie..
Heb echt het idee dat er nog gigantisch veel gebied onderzocht moet worden. Kan nog wel eens lang gaan duren. Hopelijk gaat de verdachte praten over zijn betrokkenheid.. maar ja dat zal wel niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_174321966
- foutje
pi_174321967
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zijn companen in de misdaad vallen onder die categorie wrs.
I´m back.
pi_174321972
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:47 schreef gosschalks het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt, maar deze man heeft al onomstotelijk bewezen dat hij wleen monster is, waar hij veel te gemakkelijk mee is weggekomen. Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen over een DNA-match, als hij ontkent die spullen ooit gezien te hebben weet je dat hij liegt.
Als hij zegt: Ja ik zag een jas liggen in het bos, wilde kijken of hij paste/etc. heb je al een verklaring.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:48:41 #188
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_174321973
quote:

[..]

En je ziet nu wat er van kwam.
-Scorpion_17
pi_174321974
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:48 schreef chento het volgende:
JeroenvdVeer twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:47:06 Er worden afschermhekken naar het zoekgebied gebracht. Het is nog niet duidelijk waarom. #AnneFaber (Via @MarkvanderWel) reageer retweet
Oud nieuws inmiddels.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:48:57 #190
186587 Byzantynixschii
pi_174321976
quote:

[..]

Net als ieder weldenkend mens. ;)
pi_174321981
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:47 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dat is het werk van een advocaat he.....Beetje raar om diegene daarop aan te vallen.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:49:26 #192
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174321984
quote:

[..]

En psychopaat. Grote kans op herhaling, kleine kans op succesvolle herinrtreding in de maatschappij zonder behandeling (die hij weigerde)
Mijn reisverslagen
pi_174321986
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Precies. Hoe kan dat gebeuren, dat ze dan zelf in beroep gaan. Dan is er toch iets goed mis met het systeem?? Zeker als je leest waarom zo'n rechter 16 jaar oplegt?

Echt maf.
pi_174321992
quote:
Strafrechtadvocaten: verdedigen rechtsproces ipv een persoon. Dacht je dat iedereen met moord, verkrachting, zware mishandeling werd bijgestaan door een soort doorgedraaide advocaat die voor alle vergrijpen wel wat voelde?
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:50:13 #195
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174321994
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:49 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dat is het werk van een advocaat he.....Beetje raar om diegene daarop aan te vallen.
Nou ja als die toen lulde dat het zo'n goeie jongen was en hij kansen verdiende...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:50:20 #196
186587 Byzantynixschii
pi_174321997
quote:

[..]

Je weet niet wat een advocaat precies doet of wel? :')
pi_174321998
quote:

[..]

Knettergek. Maar niet afwijkend in nederland das nog het ergste. Je weet wat hij heeft gedaan 2 jonge meisjes met een pistool op der hoofd. Tegen der wil in zijn lul in haar vagina/kont en of mond gepropt lachend waarschijnlijk zonder condoom terwijl zij huilt en der vriendinnetje kijkt ofzo.

En dan zeg jij ja natuurlijk verdiend deze man een 2de kans. Hij is pas 20! En drugsverslaafd......

Vrouw zeker ?
pi_174322004
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:49 schreef RomanMe het volgende:

[..]

Precies. Hoe kan dat gebeuren, dat ze dan zelf in beroep gaan. Dan is er toch iets goed mis met het systeem?? Zeker als je leest waarom zo'n rechter 16 jaar oplegt?

Echt maf.
Zelf in beroep gaan en dan idd 10 jaar eisen.... onbegrijpelijk toch.
I´m back.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:50:53 #199
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174322007
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:50 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Je weet niet wat een advocaat precies doet of wel? :')
Proberen de situatie zo gunstig mogelijk voor de verdachte de maken.
N/A
pi_174322008
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:50 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nou ja als die toen lulde dat het zo'n goeie jongen was en hij kansen verdiende...
Dan kun je iedere strafrecht advocaat ook als medeplichtige aanduiden.
pi_174322010
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:44 schreef Dark_Killah het volgende:

[..]

Natuurlijk wil je dat niet. Maar het lucht wel lekker op om te zeggen, dusja..
Opluchten wel, maar toch moeten we er niet aan beginnen.

Misschien kan een rechter het voortaan wel bij de straf opnemen, 15 jaar in de cel + tbs en 1 minuut ongemonitoord vastgebonden in een kamertje met familie en vriend van slachtoffer. Dan is hij al schuldig bevonden, dan vind ik het wel oké
pi_174322028
quote:

[..]

Vindt je dat dat ook moet gelden voor bv de moordenaar van Savannah?
pi_174322032
quote:

[..]

Iedereen wast zijn handen in onschuld want ze hebben allemaal binnen kaders gehandeld.
Maar ik durf te beweren dat geen een van hen, dus advocaat, therapeuten, en wie meer hun familieleden of geliefden een boswandeling met hem zouden laten maken.
Of ze zelfs maar langs het terrein laten wandelen of fietsen. Dan weet je dus wat de risico's zijn.
pi_174322038
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:50 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:
Opluchten wel, maar toch moeten we er niet aan beginnen.

Misschien kan een rechter het voortaan wel bij de straf opnemen, 15 jaar in de cel + tbs en 1 minuut ongemonitoord vastgebonden in een kamertje met familie en vriend van slachtoffer. Dan is hij al schuldig bevonden, dan vind ik het wel oké
Ik geloof ook meer in straffen nav onderzoeken en niet naar aanleiding van boze landgenoten. Vooral als je leest dat hoger straffen geen positieve invloed heeft op het gevoel van slachtoffer en wel op de samenleving an sich.
pi_174322088
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:53 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

En handafhakking bij diefstal is ook ok dan?
Ik snap dat een direct betrokkene (slachtoffer of naaste van een slachtoffer) op een dergelijke manier reageert. Buitenstaanders die zo reageren hebben een hoge mate van tokkie in zich.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 10-10-2017 12:03:07 ]
BFF met GGMM
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:57:53 #206
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174322109
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:34 schreef RomanMe het volgende:

[..]

Thanks

Heb je ook het linkje van de hoger beroepszaak?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174322125
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:52 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Vindt je dat dat ook moet gelden voor bv de moordenaar van Savannah?
Die gaat sowieso geen levenslang krijgen.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:59:11 #208
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_174322136
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:58 schreef Messina het volgende:

[..]

Die gaat sowieso geen levenslang krijgen.
Want minderjarig.

Maar dat is zwaar offtopic.
-Scorpion_17
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:15:46 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174322339
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:57 schreef Caland het volgende:

[..]

Thanks

Heb je ook het linkje van de hoger beroepszaak?
Dat staat in het linkje als je er op klikt. ;)
https://uitspraken.rechts(...)NL:GHARN:2012:BX9606
pi_174322343
dvndm twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 12:14:08 Politieheli is inmiddels vertrokken naar de basis. ,,we hebben gedaan wat we konden”, zegt bemanningslid. #Annefaber reageer retweet
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:17:46 #211
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_174322361
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:16 schreef LovelyLady het volgende:
dvndm twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 12:14:08 Politieheli is inmiddels vertrokken naar de basis. ,,we hebben gedaan wat we konden”, zegt bemanningslid. #Annefaber reageer retweet
Die brengen de omgeving in kaart op afwijkingen of warmte camera's?
-Scorpion_17
pi_174322365
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:41 schreef mike83 het volgende:
Ze moeten het gbied rondom berkenlaan en vervolgens het terrein noordelijk en zuidelijk van het fietspad langs spoor nog grootendeels uitkammen. Ook vrij uitgestrekt. Maar ik denk dus dat het PD grofweg dat ecoduct is tot aan berkenlaan. Lijkt mij dat hij daar gewoon rondhing nadat zn verlof in ging en er dus relatief korte tijd zit tussen misdrijf en vervolgens per fiets naar blookerpark. Het zou mij niets verbazen als hij daar gewoon doodleuk op de bus stapt.
Ik heb eerder gepost dat ik een loop zag in dat fietspad en de vondsten:
- Spoorwegovergang
- Jas
- Fiets
- Tas
Van noord naar zuid weer naar het noorden terug. Als je kijkt op googlemaps waar je als je doorloopt vanaf die tas weer bij die loop kunt komen is de eerste gelegenheid weer die spoorwegovergang.

Ik beweerde toen dat de dader dus noordelijk van Huis ter Heide gezocht moest worden.

Een interessante vraag nu is of de gevangenen (want dat zijn ze daar officieel nog) uit die instelling de beschikking hebben over fietsen.

Met de fiets is het vanaf de tas naar die instelling 3,4 km en 10 minuten fietsen.
Lopend 41 minuten.
Zou hij terug gelopen zijn of had hij toch een fiets bij zich? Als hij een fiets tot zijn beschikking had kan Anne toch een heel stuk dichter bij haar jas overvallen zijn dan wanneer hij te voet was, lijkt mij.

Bizar in het teken van deze zaak is toch wel dat Altrecht een fietsroute op hun terrein heeft aangelegd voor mensen 'van buiten' de instelling.

https://www.altrecht.nl/wandel-en-fietsroute-wa-hoeve/
pi_174322367
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:50 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Knettergek. Maar niet afwijkend in nederland das nog het ergste. Je weet wat hij heeft gedaan 2 jonge meisjes met een pistool op der hoofd. Tegen der wil in zijn lul in haar vagina/kont en of mond gepropt lachend waarschijnlijk zonder condoom terwijl zij huilt en der vriendinnetje kijkt ofzo.

En dan zeg jij ja natuurlijk verdiend deze man een 2de kans. Hij is pas 20! En drugsverslaafd......

Vrouw zeker ?
Nog een extra detail, om even aan te geven dat we het hier hebben over een extra extra ziek persoon: hij dwong de meisjes ook om seksuele handelingen met elkaar uit te voeren.

"P. zou in 2010 in de nacht na Koninginnedag twee meisjes uit Nijkerk van 16 en 17 jaar hebben bedreigd met een pistool. Hij dwong hen om seksuele handelingen te verrichten met elkaar en met hem. Een van de meisjes noemde het vergeleek het tijdens de rechtszaak met een horrorfilm. Hij was zelf trots op de actie, schepte bij vrienden regelmatig op over de verkrachting en noemde het in de rechtszaak zelfs “een droom die was uitgekomen”."

Verkrachting vind ik verschrikkelijk, maar dat kan nog gedaan worden vanuit een impulsieve neiging. Het feit dat je er een heel spel van maakt tjidens de daad, laat echt zien dat dit level 2 verkrachting is en die man moet nooit meer vrijkomen.
pi_174322376
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:17 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Ik dacht te lezen net vanwege afwijkingen.
Heb niks gelezen over warmte camera's
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:19:35 #215
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174322382
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat staat in het linkje als je er op klikt. ;)
https://uitspraken.rechts(...)NL:GHARN:2012:BX9606
Ik lees op heel veel nieuwssites dat het OM in hoger beroep is gegaan tegen de eerste straf van 16 jaar maar dat kan ik eigenlijk nergens duidelijk terugvinden
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:19:59 #216
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174322388
quote:

[..]

Warmte camera's hebben geen nut meer denk ik.
pi_174322392
Deze foto van Anne mag ook wel in de OP:

Bron: GeenStijl
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:20:36 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174322397
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:19 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik lees op heel veel nieuwssites dat het OM in hoger beroep is gegaan tegen de eerste straf van 16 jaar maar dat kan ik eigenlijk nergens duidelijk terugvinden
Het linkje dat ik gaf is het linkje naar de hogerberoepszaak. Klik eens op dingen. ;)
pi_174322400
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[ afbeelding ]

Waarom? Daar heeft niemand om gevraagd en is totaal niet noodzakelijk.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_174322404
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[ afbeelding ]

Mooie meid.....
zucht ;(
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:21:17 #221
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174322412
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het linkje dat ik gaf is het linkje naar de hogerberoepszaak. ;) Klik eens op dingen. ;)
Precies, maar daar staat ‘gewoon’ in dat de verdachte in hoger beroep is gegaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174322420
Om even mee te doen met de zwevers hier ;)

Die man met zijn hele uiteenzetting op facebook dat Anne toch echt veel eerder aangevallen moest zijn dan bij haar jas.. die naar die treintunnel wees... Zou die er wat mee te maken hebben?
M.P. werkte in zijn eerdere misdrijven tenslotte altijd samen met iemand anders...
pi_174322421
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:19 schreef Caland het volgende:

[..]

Sterker nog:

“De verdachte heeft tegen het hiervoor genoemde vonnis hoger beroep ingesteld.”
pi_174322422
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Alles wat GS doet is toch wel leuk (en waar)
pi_174322423
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Vind het persoonlijk een betere/neutralere foto dan die er nu staat.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:22:09 #226
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_174322429
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:19 schreef NoXia het volgende:

[..]

Warmte camera's hebben geen nut meer denk ik.
Vroeg het me gewoon af..

Vreselijk dat het zo lang moet duren allemaal.
-Scorpion_17
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:22:28 #227
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174322433
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:21 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Sterker nog:

“De verdachte heeft tegen het hiervoor genoemde vonnis hoger beroep ingesteld.”
Dus grote nieuwssites zitten dingen van elkaar over te nemen zondat dat er ook maar iets van klopt?

Netjes
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:22:36 #228
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174322436
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:20 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Mooie meid.....
zucht ;(
Pas maar op met wat je zegt. Voor je het weet komen al die lelijke Fok! moeders weer om de hoek kijken.
pi_174322439
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:22 schreef Caland het volgende:

[..]

Dus grote nieuwssites zitten dingen van elkaar over te nemen zondat dat er ook maar iets van klopt?

Netjes
Zou niet de eerste keer zijn ;)
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:23:17 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174322440
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:21 schreef Caland het volgende:

[..]

Precies, maar daar staat ‘gewoon’ in dat de verdachte in hoger beroep is gegaan.
Ok, dan denk ik dat ik het zelf niet goed begrijp. :@ Never mind me then.

Ik lees dit
quote:
erkort arrest van de meervoudige kamer voor strafzaken

gewezen op het hoger beroep, ingesteld tegen het vonnis van de rechtbank Arnhem van 21 juni 2011 in de in eerste aanleg gevoegde strafzaken, parketnummers 05-900474-10 en 05-703220-10, tegen

[VERDACHTE],

geboren te [geboorteplaats] op [geboortedatum],

thans verblijvende in Huis van Bewaring Roermond te Roermond.

Het hoger beroep

De verdachte heeft tegen het hiervoor genoemde vonnis hoger beroep ingesteld.
Is dat dan niet de beroepszaak van de verdachte?
En dat de genoemde parkernummers van de eerdere zaken zijn?
pi_174322444
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:21 schreef Ouder1 het volgende:

Die man met zijn hele uiteenzetting op facebook dat Anne toch echt veel eerder aangevallen moest zijn dan bij haar jas.. die naar die treintunnel wees... Zou die er wat mee te maken hebben?
M.P. werkte in zijn eerdere misdrijven tenslotte altijd samen met iemand anders...
Daarom kan hij ook gewoon meeposten, zeker?
pi_174322445
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:22 schreef NoXia het volgende:

[..]

Pas maar op met wat je zegt. Voor je het weet komen al die lelijke Fok! moeders weer om de hoek kijken.
Ik ben een fok!moeder :D _O-
Ik mag toch wel mijn mening geven hierover.
pi_174322460
quote:

Lijkt nogal absurde suggestie:

bertitolino twitterde op maandag 09-10-2017 om 19:30:10 #AnneFaber Deze intelligente man, kartograaf Michiel Hegener, doorzag waar Anne Faber gezocht moest worden #hulde https://t.co/bHQAyLmcgv reageer retweet
I´m back.
pi_174322474
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb eerder gepost dat ik een loop zag in dat fietspad en de vondsten:
- Spoorwegovergang
- Jas
- Fiets
- Tas
Van noord naar zuid weer naar het noorden terug. Als je kijkt op googlemaps waar je als je doorloopt vanaf die tas weer bij die loop kunt komen is de eerste gelegenheid weer die spoorwegovergang.

Ik beweerde toen dat de dader dus noordelijk van Huis ter Heide gezocht moest worden.

Een interessante vraag nu is of de gevangenen (want dat zijn ze daar officieel nog) uit die instelling de beschikking hebben over fietsen.

Met de fiets is het vanaf de tas naar die instelling 3,4 km en 10 minuten fietsen.
Lopend 41 minuten.
Zou hij terug gelopen zijn of had hij toch een fiets bij zich? Als hij een fiets tot zijn beschikking had kan Anne toch een heel stuk dichter bij haar jas overvallen zijn dan wanneer hij te voet was, lijkt mij.

Bizar in het teken van deze zaak is toch wel dat Altrecht een fietsroute op hun terrein heeft aangelegd voor mensen 'van buiten' de instelling.

https://www.altrecht.nl/wandel-en-fietsroute-wa-hoeve/
Wat ik opmerkelijk vind is dat die man dus sowieso in het donker terug is gekomen (na 21:00-21:30 als hij door erg heeft doorgewerkt, maar waarschijnlijk nog veel later). Zijn daar niet al veel eerder alarmbellen over afgegaan bij de instelling wetende van de vermissing in de buurt? Of zou het toezicht daar heel matig zijn en hebben ze amper een idee wie wanneer waar is?

En idd, het hoeft nu niet ineens op het terrein van de instelling te zijn gebeurd. Het kan rond het ecoduct, of bij de spoorwegovergang in de buurt, maar ook onderweg naar huis ter heide zijn gebeurd. Ook als hij te voet was kan dat natuurlijk, maar een fiets zou dat wel aannemelijker maken.
pi_174322479
Wat een prachtige vrouw toch( en ja ook bij een lelijke vrouw wast net zo erg)
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:25:55 #236
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174322483
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:23 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik ben een fok!moeder :D _O-
Ik mag toch wel mijn mening geven hierover.
Ja, dat mag je zeker. Maar sommige mensen hier beweren dat er alleen maar zo goed gezocht wordt omdat het een mooi meisje is.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:26:08 #237
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174322490
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik lees dit

[..]

Is dat dan niet de beroepszaak van de verdachte?
En dat de genoemde parkernummers van de eerdere zaken zijn?

Nee, je linkjes kloppen prima. Maar op eigenlijk alle nieuwssites lees je dat het OM in hoger beroep is gegaan tegen de uitspraak van de rechter. En ik kan dat weer nergens terugvinden, in tegendeel. Maar ik ben ook niet zo’n ster in het lezen van dergelijke stukken dus wellicht mis ik iets ergens.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174322499
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

bertitolino twitterde op maandag 09-10-2017 om 19:30:10 #AnneFaber Deze intelligente man, kartograaf Michiel Hegener, doorzag waar Anne Faber gezocht moest worden #hulde https://t.co/bHQAyLmcgv reageer retweet
Waarom is dat absurd? Nog nooit gehoord van daderkennis? Of denk je dat criminelen altijd laaggeschoold en werkloos zijn?
pi_174322510
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Bedoel je deze? https://uitspraken.rechts(...)NL:GHARN:2012:BX9606
pi_174322534
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:25 schreef NoXia het volgende:

[..]

Ja, dat mag je zeker. Maar sommige mensen hier beweren dat er alleen maar zo goed gezocht wordt omdat het een mooi meisje is.
Oh dat heb ik niet meegekregen. Ik denk dat niet eerlijk gezegd. Elke vermissing is vreselijk en vereist wmb veel aandacht. Ik weet zelf alleen niet waarom deze zaak het zo groot maakt.
pi_174322539
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Politie was al langer op de hoogte, dus ze kennen hem wel, lijkt me ;)
pi_174322550
quote:
Exact, dat is een hoger beroep van de verdachte, niet van het OM.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:28:36 #243
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_174322555
quote:

Hier gaan we niet aan beginnen, deze rare verdachtmakingen.
Laffe huichelaar
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:29:02 #244
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174322561
Ik hoor dat Michael P. medewerker van de 'groendienst' was en zich overdag 'vrij' kon bewegen. Moest om 23:00 uur binnen zijn. #AnneFaber

Twitter van Peter Aiirrrr
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174322566
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom is dat absurd? Nog nooit gehoord van daderkennis? Of denk je dat criminelen altijd laaggeschoold en werkloos zijn?
Deze man heeft de anwb routes gemaakt. Lijkt me heel bizar als hij de dader is.
pi_174322568
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:28 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Klopt. Geeft maar weer eens aan dat de gemiddelde Nederlandse nieuwsbron niet te vertrouwen is.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:30:40 #247
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174322591
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:29 schreef RomanMe het volgende:

[..]

Klopt. Geeft maar weer eens aan dat de gemiddelde Nederlandse nieuwsbron niet te vertrouwen is.
Van tokkiesites als dedagelijksestandaard kan je dat wel verwachten. Maar op de grote nieuwssites is het wel heel slordig
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:30:41 #248
470273 Maktub
It's written
pi_174322593
VSchildkamp twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:51:23 Hekken om een evt vindplaats af te schermen zijn al op het terrein (in de verte op de foto) #AnneFaber https://t.co/ea4vzrPjKS reageer retweet
pi_174322603
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:25 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:

[..]

Wat ik opmerkelijk vind is dat die man dus sowieso in het donker terug is gekomen (na 21:00-21:30 als hij door erg heeft doorgewerkt, maar waarschijnlijk nog veel later). Zijn daar niet al veel eerder alarmbellen over afgegaan bij de instelling wetende van de vermissing in de buurt? Of zou het toezicht daar heel matig zijn en hebben ze amper een idee wie wanneer waar is?

En idd, het hoeft nu niet ineens op het terrein van de instelling te zijn gebeurd. Het kan rond het ecoduct, of bij de spoorwegovergang in de buurt, maar ook onderweg naar huis ter heide zijn gebeurd. Ook als hij te voet was kan dat natuurlijk, maar een fiets zou dat wel aannemelijker maken.
Aangezien hij op weekendverlof was is het toch niet vreemd dat hij pas laat terug kwam?

Wat ik me wel afvraag is of ze verder iets aan hem gezien hebben, vieze kleding en schrammen bijv.
pi_174322613
quote:

[..]

[ afbeelding ]
"Intelligente man". Hij had ook een willekeurige post hier kunnen pakken van vorige week toen dat telefoonsignaal bekend werd, toen vond bijna iedereen (inclusief ik) dat er in de buurt van het berkenlaantje/ecoduct moest worden gezocht.

Alleen die spullen waren even flink misleidend, maar nu is toch ook eigenlijk iedereen weer van mening dat daar gekeken moet worden? Die man is heel goed in het opentrappen van open deuren, dat is wat ie is.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:31:48 #251
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174322614

Gisteren al voorbij gekomen maar dit is hoe het binnen de kliniek werkt.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_174322615
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:25 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:

[..]

Het is een gesloten instelling waar de gevangenen gedurende hun verblijf steeds meer vrijheden krijgen.

Ik verwacht niet dat zij dan steeds naar een ander paviljoen hoeven te verhuizen en dat zij dus in gemengde groepen qua verblijfsduur zitten. In dat geval is er dan een 'portier' die controleert wie er in en er uit gaat en dat ook bij houdt.

Hekken om de tuin van een paviljoen daar.
pi_174322620
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:30 schreef Eliah het volgende:

[..]

Aangezien hij op weekendverlof was is het toch niet vreemd dat hij pas laat terug kwam?

Wat ik me wel afvraag is of ze verder iets aan hem gezien hebben, vieze kleding en schrammen bijv.
ligt eraan of hij een vuurwapen had, dan heeft ze ws niet tegengestribbeld en kon hij wellicht vrij makkelijk zijn gang gaan
pi_174322622
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:26 schreef Ouder1 het volgende:
Michiel Hegener,
Hier nog een wikipedia linkje dan over hem: https://nl.wikipedia.org/wiki/Michiel_Hegener
I´m back.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:32:42 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174322632
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:26 schreef Caland het volgende:

[..]

Nee, je linkjes kloppen prima. Maar op eigenlijk alle nieuwssites lees je dat het OM in hoger beroep is gegaan tegen de uitspraak van de rechter. En ik kan dat weer nergens terugvinden, in tegendeel. Maar ik ben ook niet zo’n ster in het lezen van dergelijke stukken dus wellicht mis ik iets ergens.
Het is idd wel triest als in het rechtbankverslag van zijn hoger beroep gewoon dit staat:
quote:
De verdachte heeft tegen het hiervoor genoemde vonnis hoger beroep ingesteld.
En de media dan allemaal roepen dat het OM in beroep is gegaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174322638
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:28 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

dat probeerde ik hier vanmorgen ook nog duidelijk te maken, maar werd niet begrepen

want hep op feesboek gestaan dus is waar
pi_174322641
-niet doen-

[ Bericht 97% gewijzigd door timmmmm op 10-10-2017 12:33:47 ]
pi_174322662
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:30 schreef Eliah het volgende:

[..]

Vind ik alsnog wel. Hij had geen huis, dus hij kwam gewoon weer daar slapen. Wat moet een sociaal geïsoleerde, veroordeelde verkrachter alleen in het donker in een bosrijkgebied op een vrijdagavond? Koekjes verkopen?

Lijkt me trouwens ook wel dat hij zoiets had, of hij moet weer een wapen ter beschikking hebben gehad om mee te dreigen (maar dan kan hij haar ook een heel stuk mee hebben genomen lopend en kan ze best ver weg zijn nu)
pi_174322667
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is idd wel triest als in het rechtbankverslag van zijn hoger beroep gewoon dit staat:

[..]

Nee, maar het OM heeft wel een lagere straf geëist dan RB heeft uitgesproken. Dat is op zich wel noemenswaardig en komt een stuk minder voor.
pi_174322693
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:27 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Oh dat heb ik niet meegekregen. Ik denk dat niet eerlijk gezegd. Elke vermissing is vreselijk en vereist wmb veel aandacht. Ik weet zelf alleen niet waarom deze zaak het zo groot maakt.
Bij de meeste vermissingen spelen ook andere dingen: Depressies, ruzies, (financiële) problematiek of het gaat over mensen waarvan je niet verbaast staat te kijken dat ze vermist worden zoals een dementerende of een jongere die in een instelling woont of iemand die wel vaker lange tijd verdween.

Anne paste niet in dat plaatje.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:36:09 #261
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174322696
quote:

[..]

[..]

Helemaal als vrijwel elke nieuwssite het brengt als dit:

De rechtbank oordeelde in 2011 hard over P. en kwam tot een celstraf van zestien jaar. ,,Met name vanwege het ernstige en gruwelijke karakter van de verkrachtingen, in samenhang bezien met de verklaringen van een getuige en medeverdachte dat verdachte trots was op de verkrachtingen en blij was dat een droom was uitgekomen.” Ironisch genoeg vond justitie die straf te hoog, waarna hoger beroep volgde.

Dan creëer je dus al een bepaald sfeertje waar Henk en Ingrid maar al te graag op inspelen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174322700
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit is wel de meest voorbarige en belachelijke tweet die ik heb gezien. Ondertussen is Anne nog altijd spoorloos.

Dat zelfs de NOS er een item over maakte. :')
pi_174322709
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is een gesloten instelling waar de gevangenen gedurende hun verblijf steeds meer vrijheden krijgen.

Ik verwacht niet dat zij dan steeds naar een ander paviljoen hoeven te verhuizen en dat zij dus in gemengde groepen qua verblijfsduur zitten. In dat geval is er dan een 'portier' die controleert wie er in en er uit gaat en dat ook bij houdt.

[ afbeelding ]

Hekken om de tuin van een paviljoen daar.
'Hekken'. Hoorde in een interview van mensen die daar verbleven hebben dat iemand gewoon een stoel neerzette bij het hek en erover heen stapte naar buiten toe.
pi_174322716
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Bij de meeste vermissingen spelen ook andere dingen: Depressies, ruzies, (financiële) problematiek of het gaat over mensen waarvan je niet verbaast staat te kijken dat ze vermist worden zoals een dementerende of een jongere die in een instelling woont of iemand die wel vaker lange tijd verdween.

Het feit dat ze 'gewoon' verdwenen was zonder enige aanleiding dus?
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:37:15 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174322719
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:34 schreef Dark_Killah het volgende:

[..]

Nee, maar het OM heeft wel een lagere straf geëist dan RB heeft uitgesproken. Dat is op zich wel noemenswaardig en komt een stuk minder voor.
Dat is toch iets totaal anders dan beweren dat het OM hoger beroep heeft ingesteld?
Daarbij wisten ze zelf ook wel dat de straf van de rechtbank buitengewoon hoog was voor zo'n zaak (namelijk het maximum), dus dat moeten ze niet het risico nemen hun hand te overspelen.
Het gerechtshof dan het overvragen door het OM namelijk wel eens iets anders "belonen" dan de rechtbank.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174322722
quote:

[..]

[..]

omdat de eis in hb lager was gaan mensen er vanuit dat het om de straf te hoog vond
kunnen genoeg redenen zijn om een lagere straf te eisen, maar geloof niet dat het om ooit een straf te hoog heeft gevonden
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:37:47 #267
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174322733
Maar hij werkte dus bij de groendienst en kon zich tot 23.00u vrij bewezen volgens Peterrrr

Nou dan had hij ook wel de toegang tot een schep en kruiwagen gok ik zo
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174322737
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:31 schreef ondeugend het volgende:

Aanvulling http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-in-den-dolder.html
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:38:18 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174322747
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:36 schreef Caland het volgende:

[..]

Helemaal als vrijwel elke nieuwssite het brengt als dit:

De rechtbank oordeelde in 2011 hard over P. en kwam tot een celstraf van zestien jaar. ,,Met name vanwege het ernstige en gruwelijke karakter van de verkrachtingen, in samenhang bezien met de verklaringen van een getuige en medeverdachte dat verdachte trots was op de verkrachtingen en blij was dat een droom was uitgekomen.” Ironisch genoeg vond justitie die straf te hoog, waarna hoger beroep volgde.

Dan creëer je dus al een bepaald sfeertje waar Henk en Ingrid maar al te graag op inspelen
Yep, beetje dom.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174322751
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:37 schreef Caland het volgende:
Maar hij werkte dus bij de groendienst en kon zich tot 23.00u vrij bewezen volgens Peterrrr

En een graafmachine..?
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:39:03 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174322760
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:37 schreef Caland het volgende:

Misschien zelfs wel tot een (kleine) graafmachine.....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174322765
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:34 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:

[..]

Vind ik alsnog wel. Hij had geen huis, dus hij kwam gewoon weer daar slapen. Wat moet een sociaal geïsoleerde, veroordeelde verkrachter alleen in het donker in een bosrijkgebied op een vrijdagavond? Koekjes verkopen?

Lijkt me trouwens ook wel dat hij zoiets had, of hij moet weer een wapen ter beschikking hebben gehad om mee te dreigen (maar dan kan hij haar ook een heel stuk mee hebben genomen lopend en kan ze best ver weg zijn nu)
verlof, dus hij kan overal in nederland zijn geweest
tijdens verlof kun je bv ook bij familie of vrienden verblijven en daarvan dus in de avond terugkomen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:39:34 #273
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174322766
quote:

[ afbeelding ]
Wat betreft die tweet: Dat valt nog maar te bezien. Anne is nog steeds niet gevonden maar het lijkt er dus op dat ze de mogelijke dader hebben geïdentificeerd door DNA te vinden op de plek waar de politie haar zoekacties heeft geconcentreerd. De beste kans om Ane te vinden is via de dader.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:39:49 #274
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174322769
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:38 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

En een graafmachine..?
Daar heb je volgens mij wel een certificaat voor nodig
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174322773
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Precies, bij haar speelde helemaal niets. Het had iedere gemiddelde nederlander kunnen zijn die vol in het leven staat, in vertrouwde omgeving een stuk gaat fietsen en ineens buiten alle verwachting om in een hel terecht komt. En dat kan bij iedereen gebeuren, mensen voelen zich niet meer veilig. En we kunnen ons allemaal heel goed verplaatsen in haar en voorstellen hoe dat is. Verschrikkelijk.
pi_174322785
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is toch iets totaal anders dan beweren dat het OM hoger beroep heeft ingesteld?
Daarbij wisten ze zelf ook wel dat de straf van de rechtbank buitengewoon hoog was voor zo'n zaak (namelijk het maximum), dus dat moeten ze niet het risico nemen hun hand te overspelen.
Het gerechtshof dan het overvragen door het OM namelijk wel eens iets anders "belonen" dan de rechtbank.
Dat is inderdaad wat anders. Maar de mening van het OM blijft hetzelfde. Opgelegde straf RB te hoog, let op het gaat om 6 jaar verschil in eis/oplegging. Erg groot verschil van mening tussen RB en OM.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:40:43 #277
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_174322786
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef Desmosedici het volgende:
Wat ik tot nu toe heb gelezen over Michael P.
- 2 meiden verkracht
- Trots op zijn daad
- Droom die is uitgekomen
- Reeks overvallen
- Wilde graag mensen op het fietspad aanrijden

Zal mij het niet verbazen dat hij uiteindelijk ook wilde moorden.
Je vergeet mishandeling van zijn vader en verwonden van zijn ex in het gezicht met een bierglas.

Voor beide families is dit erg. Van M.P. de wetenschap dat ze onbedoeld een monster hebben voortgebracht (hersenbeschadiging die niet onderkend is? Psychopaat zonder welke opvoedkundige aanleiding dan ook?). Van Anne omdat ze ineens voorgoed hun dochter, zus en vriendin kwijt lijken te zijn op een afschuwelijke manier.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:40:50 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174322789
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:37 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

omdat de eis in hb lager was gaan mensen er vanuit dat het om de straf te hoog vond
kunnen genoeg redenen zijn om een lagere straf te eisen, maar geloof niet dat het om ooit een straf te hoog heeft gevonden
Ik denk dat het OM voor het gerechtshof heel goed afweegt wat ze wel of niet kunnen eisen, je moet niet het risico lopen dat het hof je eis buitenproportioneel vindt en hem dan een veel lagere straf oplegt. Dan heb je namelijk geen mogelijkheid tot beroep meer.
Je hand overspelen kun je beter in de rechtbank doen dan bij het hof.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174322797
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Alsof daar regels zijn.. :X
pi_174322804
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat het OM voor het gerechtshof heel goed afweegt wat ze wel of niet kunnen eisen, je moet niet het risico lopen dat het hof je eis buitenproportioneel vindt en hem dan een veel lagere straf oplegt. Dan heb je namelijk geen mogelijkheid tot beroep meer.
Je hand overspelen kun je beter in de rechtbank doen dan bij het hof.
juist, een tactische eis
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:42:05 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174322807
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:40 schreef Dark_Killah het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat anders. Maar de mening van het OM blijft hetzelfde. Opgelegde straf RB te hoog, let op het gaat om 6 jaar verschil in eis/oplegging. Erg groot verschil van mening tussen RB en OM.
Nee, dat hoeft niet, het OM had in deze wellicht een heel goede reden een andere eis neer te leggen bij het hof.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174322813
quote:

Mensen die gevaarlijk zijn blijven binnen. Juist ja.
pi_174322814
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wat betreft die tweet: Dat valt nog maar te bezien. Anne is nog steeds niet gevonden maar het lijkt er dus op dat ze de mogelijke dader hebben geïdentificeerd door DNA te vinden op de plek waar de politie haar zoekacties heeft geconcentreerd. De beste kans om Ane te vinden is via de dader.
Dat klopt die conclusie is voorbarig, echter als je de foto ziet en het wikipedia linkje dat ik daarna plaatste even doorleest dan kun je wrs wel concluderen dat de suggestie dat Hegener er iets mee te maken heeft nogal absurd is.
I´m back.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:42:48 #284
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174322815
quote:

[..]

Met speciale camera's kun je ook dingen zien als verstoorde grond en dergelijke
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:42:51 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174322816
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:41 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

juist, een tactische eis
Dit idd.
Wellicht zelfs in de hoop dat deze zou worden aangevuld met TBS.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:42:55 #286
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174322818
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:41 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Alsof daar regels zijn.. :X
Op dat gebied juist wel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174322824
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:40 schreef Dark_Killah het volgende:

[..]

De eis van OM was 15 jaar. Scheelde dus maar een jaar.
pi_174322834
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit idd.
Wellicht zelfs in de hoop dat deze zou worden aangevuld met TBS.
wij begrijpen elkaar
pi_174322835
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als die gozer niet praat hoop ik dat hij met een smoes naar station Den Dolder wordt geleidt en een agent hem even voor een trein duwt. Collega's moeten even een oogje dichtknijpen natuurlijk. Voor de maatschappij w/
pi_174322838
Nog maar eens een tweet proberen te embedden.

<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="en"><p lang="nl" dir="ltr">Ik hoor dat Michael P. medewerker van de 'groendienst' was en zich overdag 'vrij' kon bewegen. Moest om 23:00 uur binnen zijn. <a href="https://twitter.com/hashtag/AnneFaber?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#AnneFaber</a></p>— Peter R. de Vries (@PeterRdeV) <a href="https://twitter.com/PeterRdeV/status/917698046741368833?ref_src=twsrc%5Etfw">October 10, 2017</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

https://twitter.com/PeterRdeV/status/917698046741368833
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:44:06 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174322841
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Voor het dragen van een vuurwapen ook.... als hij er de beschikking over had denk ik niet dat het ontbreken van een certificaat hem zou weerhouden.
Maar dat is uiteraard speculatie mijnerzijds.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174322844
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft niet, het OM had in deze wellicht een heel goede reden een andere eis neer te leggen bij het hof.
Ik zeg (volgens mij) nergens iets over de reden. Ik zeg als de media aangeeft dat OM de opgelegde straf door RB te hoog achtte dat correct is?

Afgezien van reden of motivatie of wie HB instelde.
pi_174322845
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:42 schreef Caland het volgende:

[..]

Op dat gebied juist wel.
Nou, vooruit dan..2 keer een rondje langs de kliniek, proefgraven en hop> een certificaat. ^O^
pi_174322851
quote:

Misschien toch beter dat je er een hek omheen plaatst, als ze zelf al niet graag daar zou willen rondfietsen als het donker is en ook om die dealers buiten te houden, lijkt me...
I´m back.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:45:02 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174322852
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:44 schreef EternalNow het volgende:
Nog maar eens een tweet proberen te embedden.

<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="en"><p lang="nl" dir="ltr">Ik hoor dat Michael P. medewerker van de 'groendienst' was en zich overdag 'vrij' kon bewegen. Moest om 23:00 uur binnen zijn. <a href="https://twitter.com/hashtag/AnneFaber?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#AnneFaber</a></p>— Peter R. de Vries (@PeterRdeV) <a href="https://twitter.com/PeterRdeV/status/917698046741368833?ref_src=twsrc%5Etfw">October 10, 2017</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

https://twitter.com/PeterRdeV/status/917698046741368833
Mobiel een tweet embedden werkt niet.
Op laptop of desktop gewoon op het twittericoontje klikken en dan de url van de tweet in de popup plakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:45:19 #296
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174322859
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor het dragen van een vuurwapen ook.... als hij er de beschikking over had denk ik niet dat het ontbreken van een certificaat hem zou weerhouden.
Maar dat is uiteraard speculatie mijnerzijds.
Ik neem aan dat hij bij de groendienst van de instelling werkte als het klopt, die geven je toch niet zomaar een graafmachine mee.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:45:41 #297
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174322862
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat klopt die conclusie is voorbarig, echter als je de foto ziet en het wikipedia linkje dat ik daarna plaatste even doorleest dan kun je wrs wel concluderen dat de suggestie dat Hegener er iets mee te maken heeft nogal absurd is.
O ja het ging mij daar ook niet om. Meer om de stelling dat die kaartenmaker zo slim is. Ik vermoed dat de politie zelf dat scenario ook wel op de radar had maar (kennelijk terecht) verwachtte bewijzen + DNA te vinden op andere plekken en daar dus de zoektochten concentreerde
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:45:52 #298
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174322868
PeterRdeV twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 12:27:19 Ik hoor dat Michael P. medewerker van de 'groendienst' was en zich overdag 'vrij' kon bewegen. Moest om 23:00 uur binnen zijn. #AnneFaber reageer retweet
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:46:09 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174322873
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:45 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij bij de groendienst van de instelling werkte als het klopt, die geven je toch niet zomaar een graafmachine mee.
Nee vast niet, op je vrije zaterdag, maar dat wil niet zeggen dat hij er geen beschikking over kon hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174322876
PeterRdeV twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 12:27:19 Ik hoor dat Michael P. medewerker van de 'groendienst' was en zich overdag 'vrij' kon bewegen. Moest om 23:00 uur binnen zijn. #AnneFaber reageer retweet
pi_174322879
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:44 schreef Dark_Killah het volgende:

[..]

Ik zeg (volgens mij) nergens iets over de reden. Ik zeg als de media aangeeft dat OM de opgelegde straf door RB te hoog achtte dat correct is?

Afgezien van reden of motivatie of wie HB instelde.
maar dat is dus niet correct
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')