abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174210968
25-jarige Anne Faber uit Utrecht vermist
quote:
De Utrechtse Anne Faber (25) is sinds vrijdagavond 19.00 uur vermist. Dat laten haar vrienden aan DUIC weten. Ook de politie heeft een vermissingsbericht gepubliceerd.

De vrouw vertrok vrijdagavond op de fiets vanuit Rijnsweerd en stuurde om 18.50 uur een whatsappberichtje aan haar vriend dat ze onderweg was ter hoogte Hollandse Rading. Anne zou later op de avond naar een bruiloft in Nieuwegein gaan, maar is daar nooit aangekomen.

Vrienden en familie zijn een grote zoektocht gestart, onder andere in en om Hollandse Rading, maar die heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Ze zijn ongerust en hebben de recherche ingeschakeld. “We proberen overal zo veel mogelijk berichten te plaatsen, zodat iedereen meezoekt”, vertelt Anna Steenmeijer, een goede vriendin van Anne. Het is haar vrienden en familie onduidelijk waarom ze onderweg was naar Hollandsche Rading.

Anne heeft blond haar, blauwe ogen en droeg op de avond van haar verdwijning een groene parka. Ze is ongeveer 1,70 meter lang en heeft een zwarte omafiets met een bagagedrager voorop. Mensen die het meisje ergens hebben zien rijden, wordt verzocht contact op te nemen met de politie of de familie.
Foto's: https://www.facebook.com/nathanfidder/posts/10155756692388622
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 20:12 schreef Stupidisco het volgende:
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber

Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.

Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.

Op zondagavond 1 oktober werd een zoekactie gestart in een zoekgebied rondom haar laatst bekende locatie (de plek waar de selfie is gemaakt). Deze zoekactie is bewust nog voor het donker van start gegaan. Helaas is nog niets van Anne vernomen en er alle scenario’s worden opengehouden.

Bron: Politie
update- 14:44 De zoektocht naar de vermiste Anne is gestopt.
https://www.ad.nl/utrecht(...)-soestdijk~aa5c692d/

Update

Mogelijk jas van Anne gevonden in Huis ter Heide, politie kamt bos uit

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/

Kaart

De selfie is bij knooppunt 64 gemaakt, men zoekt momenteel (dinsdag 3 oktober vanaf 17.00 uur) bij knooppunt 50 in verband met een aangetroffen jas, en waarschijnlijk is haar telefoon het laatst aangestraald nabij knooppunt 56, ten zuidwesten van Soest.

Actuele informatie Politie: https://www.politie.nl/ge(...)sing-anne-faber.html

Route zoals de politie denkt dat ze die genomen heeft: https://www.route.nl/fiet(...)bilt-langs-soest/map

Meer kleding gevonden die misschien van Anne is

https://www.ad.nl/dossier(...)an-anne-is~afb27a1c/

quote:
Meer kleding

Behalve een jas is er volgens politiewoordvoerder Bernhard Jens meer kleding gevonden. De ouders van Anne Faber en haar vriend is gevraagd of de kleding van haar zou kunnen zijn. Uit hun antwoord trekt de politie de conclusie dat het 'vrijwel zeker' om kleding van de vrouw gaat. ,,We hopen daar vandaag dus zekerheid over te krijgen.''

Op het fietspad tussen Amersfoort en Utrecht langs Huis ter Heide werd een stuk verderop, richting de Panweg, een T-shirt gevonden. De kans dat dat ook van Anne is, is volgens een agent ter plaatste niet groot, maar alle aanwijzingen worden serieus onderzocht. Het stuk fietspad waar het shirt werd gevonden is nu afgezet.
SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriend
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Bron

Bron: RTL

Tijdlijn vrijdag 29 september 2017:

18:16 - Hollandsche Rading - appje - bron: screenshot
18:50 - Baarn - selfie bron: screenshot
19:06 - onbekend - appje pa Faber bron: Opsporing Verzocht
~19:30 - "ten zuidwesten van Soest" - verlies contact telefoon bron: Politie
19:47 - appje vriend naar Anne - niet gelezen bron: screenshot

quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:02 schreef Frutsel het volgende:
Ontopic graag

-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 05-10-2017 14:28:31 ]
pi_174211019
Ontopic graag

-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd

[ Bericht 54% gewijzigd door Frutsel op 05-10-2017 14:26:39 ]
pi_174211053
Mja je zag bij de zaak Ilona Nemeth dat er ook in principe niets werd gevonden pas totdat er vanuit het niets een gouden tip kwam waar het lichaam was.

Anders was die zaak ook nooit opgelost.

Dader was iemand die in een strafinrichting in de buurt zat en net met verlof was. Dus iedereen die denkt dat ze daar geen rekening mee houden heeft het fout.

Die dader was toen gevonden door simpelweg een daderprofiel te maken en daar in iedereen te scannen en waar mogelijk af te luisteren. 560 mannen kregen toen een huisbezoek. Als er niet snel iets gevonden wordt is dat ook nog een middel die men kan inzetten.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_174211068
Ik hoop dat ze nog leeft :{

Ik rijd regelmatig langs die route, woon in de regio, het is daar rond dat tijdstip niet rustig ofzo, dan kan ik niet anders dan denken dat als ze van de weg geplukt is, er wel wat planning bij komt kijken.
-nee-
pi_174211084
Eigenlijk kan het maar 1 ding betekenen, als haar kleren zijn gevonden.....Triest, hopelijk vinden ze haar snel.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:08:51 #6
313849 Tonyvanheemschut
Een artiest van formaat!&#
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:10:56 #7
307622 Perox
(niet de echte)
pi_174211133
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:02 schreef Frutsel het volgende:
Ontopic graag

Bedankt Frutsel, wordt zeer op prijs gesteld. :)
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:11:51 #8
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_174211151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:07 schreef michiel_merk het volgende:
Eigenlijk kan het maar 1 ding betekenen, als haar kleren zijn gevonden.....Triest, hopelijk vinden ze haar snel.
Van de jas kan ik me voorstellen dat als iemand je vastpakt, je je los weet te wringen en wegrent, als diegene je dan achterna komt, blijft de jas achter. Ik weet niet welke overige kleding er is gevonden en of deze daadwerkelijk van haar is.
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
pi_174211157
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:07 schreef michiel_merk het volgende:
Het kan maar 1 ding betekenen en dat is dat ze dr jas/kleding kwijt is.
Verder in principe geen conclusie aan te verbinden.
pi_174211168
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Mja je zag bij de zaak Ilona Nemeth dat er ook in principe niets werd gevonden pas totdat er vanuit het niets een gouden tip kwam waar het lichaam was.

Dader was iemand die in een strafinrichting in de buurt zat en net met verlof was. Dus iedereen die denkt dat ze daar geen rekening mee houden heeft het fout.

Die dader was toen gevonden door simpelweg een daderprofiel te maken en daar in iedereen te scannen en waar mogelijk af te luisteren. 560 mannen kregen toen een huisbezoek. Als er niet snel iets gevonden wordt is dat ook nog een middel die men kan inzetten.
Hoeveel tijd zat er tussen haar verdwijning en het vinden van haar lichaam?
pi_174211182
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:12 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Ik meen een jaar.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_174211187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:12 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Ruim een jaar...
pi_174211193
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:12 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het kan maar 1 ding betekenen en dat is dat ze dr jas/kleding kwijt is.
Verder in principe geen conclusie aan te verbinden.
Ik raak ook wel eens mijn kleding kwijt onderweg.
pi_174211223
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ruim een jaar...
Ik zoek op google en vind deze link van de telegraaf: 'Moordonderzoek Ilona Nemeth had maar week hoeven duren ...

Maar als ik er op klik kom ik gewoon op de hoofdpagina, dus het artikel is er niet meer.

Relevant vanuit het oogpunt dat ze daar mogelijk veel fouten hebben gemaakt en daar nu veel van hebben geleerd zodat ze het deze keer bij Anne anders aanpakken.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:16:11 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174211233
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:13 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik raak ook wel eens mijn kleding kwijt onderweg.
Zeker op van die afgelegen carpoolstroken
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_174211237
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:15 schreef EternalNow het volgende:

[..]

Ik zoek op google en vind deze link van de telegraaf: 'Moordonderzoek Ilona Nemeth had maar week hoeven duren ...

Maar als ik er op klik kom ik gewoon op de hoofdpagina, dus het artikel is er niet meer.

Relevant vanuit het oogpunt dat ze daar mogelijk veel fouten hebben gemaakt en daar nu veel van hebben geleerd zodat ze het deze keer bij Anne anders aanpakken.
Ja, groot 'als als als' verhaal. Makkelijk praten voor een journalist naar mijn mening.
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:17:17 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174211252
quote:

[..]

Is nog te lezen in de cache van Google
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:18:42 #18
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174211283
quote:

[..]

http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
graag verwijderen
pi_174211288
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Is nog te lezen in de cache van Google
dit topic gaat over Anne Faber
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174211307
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:05 schreef ThePlaneteer het volgende:

Interessant. Waar is zij toen gevonden? En wat is zo'n daderprofiel precies. 560 huisbezoeken vraagt enorme capaciteit.

Herinner me ook zo'n zaak waar het stoffelijk overschot in een rioolbuis lag. Dat is gewoon lastig op te sporen.

Mocht er een dader zijn is die zeer berekend te werk gegaan.
Love is in the air!
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:19:52 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174211312
In die Ilona Nemeth zaak was er trouwens dacht ik wel gezocht op de plek waar ze later begraven bleek te zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174211342
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:19 schreef SeLang het volgende:
In die Ilona Nemeth zaak was er trouwens dacht ik wel gezocht op de plek waar ze later begraven bleek te zijn.
Aan de andere kant ja: sloot uitgebaggerd.

Maar goed. Hopelijk vinden ze vandaag nog wat aanknopingspunten...
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:22:05 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174211346
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

KuikenGuppy
pi_174211347
Hey allemaal,

Ik heb zojuist een FOK account gemaakt omdat deze zaak mij zo bezig houdt en ik zelf de afgelopen dagen op het internet al heb proberen te achterhalen wat er zou kunnen zijn gebeurd. Dit is de theorie die ik op dit moment heb:

Google Maps geeft aan dat tussen Hollandsche Rading en de selfiespot in Baarn zo'n 26 minuten fietsen is. Anne deed hier 34 minuten over. (18:16 Hollandsche Rading, 18:50 selfie) Zij fietst dus op een iets trager tempo.

De tijd die Google Maps aangeeft tussen de selfiespot en het laatst gegeven signaal (berkenlaantje) op de fiets is zo'n 26 minuten. Het duurde 37 minuten (Politie gaf aan dat het "iets voor 19:30" was, via latere bron bleek dit 19:27 te zijn, en de selfie werd dus nogmaals genomen op 18:50). Aangezien Anne op een iets trager tempo fietst, lijkt het erop dat zij ook deze plek daadwerkelijk heeft bereikt op haar eigen tempo.

Naar mijn mening moet er dus worden gezocht in de route die volgt rond en na het Berkenlaantje. Het lijkt mij onlogisch dat er zich in Baarn al iets heeft afgespeeld. Het lijkt sowieso het meest logische om bij het Berkenlaantje te gaan zoeken, omdat we er zeker van zijn dat Anne's telefoon daar in ieder geval is geweest. Ook zijn de kleren (waarvan we nog niet 100% zeker weten of ze van Anne zijn) gevonden bij Huis Ter Heide, waar zij vermoedelijk 16 minuten later zou zijn aangekomen nadat zij het Berkenlaantje was gepasseerd. Het is wel zeker opvallend dat de politie daar niks heeft kunnen vinden. Dit zou erop kunnen duiden dat Anne hier toch in een worsteling is gekomen en vanuit deze locatie is meegenomen, in plaats van vermoord en achtergelaten. Echter las ik zojuist wel dat er weer rondom dit gebied gezocht gaat worden door politie, wat er wel degelijk op wijst dat zij denken dat de antwoorden hier kunnen liggen. De grote vraagt bij mij blijft waar het voertuig van de dader(s) dan heeft hebben kunnen staan. De mogelijkheden kan ik niet achterhalen omdat de politie niet precies will zeggen waar de kleren van Anne zijn gevonden, behalve dat dit rond de Hobbemalaan was. Het lijkt om een smal bospad te gaan naast de Hobbemalaan (volgens journalisten die op de locatie aanwezig waren), maar daar zou een auto/busje nooit gestaan kunnen hebben.

Persoonlijk denk ik toch eerder aan een ontvoering dan een (verkrachting en) moord, aangezien de politie het hele gebied rondom de kleren heeft uitgekamd en niks heeft kunnen vinden. Dit zou verklaren waarom ook de fiets nog niet is gevonden. Mocht er vandaag weer niks gevonden, dan wordt de kans hierop groter en groter. Als dit het geval is zou Anne dus nog in leven kunnen zijn en hoop ik dat zij echt zo snel mogelijk gevonden kan worden.

Mochten meerdere mannen Anne hebben willen ontvoeren, en bedreigd hebben met een pistool, dan zal zij zich zeker zonder te veel verzet zich hebben moeten overgeven en is de fiets ook makkelijk meegenomen.

Graag zou ik van jullie horen of jullie iets aan te merken hebben op mijn punten. Hoe dan ook hoop ik dat er snel antwoorden komen!

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 05-10-2017 14:25:52 (andere is niet relevant) ]
pi_174211350
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Klopt, ik wil er ook niet te lang van afwijken. Maar wel interessant in dat artikel dat een jaar later een begraven lichaam nog door speurhonden is gedetecteerd. Zie je maar hoe gevoelig die honden echt zijn daarvoor.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:23:48 #26
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174211376
Mijn vraag : Had ze bankpasjes bij zich of ringen of oorbellen of beurs, stelde ik oprecht. De vraag kwam: Is dit belangrijk voor onderzoek?
Ik denk van wel.

Stel je vindt zo'n ring of oorbel op een pad, of je hebt het bijvoorbeeld niet opgeraakt, maar je weet het in je onderbewustzijn nog wel te herinneren deze plek, en je zou daar een afbeelding van hebben, dan kan dat weer een stukje helpen.. Bij een worsteling kan zoiets verloren raken, of ze gooit het zelf ergens neer als spoor...
Schenk wat extra aandacht aan je moeder, want alleen is maar alleen
pi_174211383
@Robin_fok

Welkom op het forum, goede post!
pi_174211401
edit: geen volkskrant linkjes aub

[ Bericht 94% gewijzigd door Frutsel op 05-10-2017 14:27:25 ]
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:24:53 #29
313849 Tonyvanheemschut
pi_174211403
https://twitter.com/PolitieUtrecht/status/915914310286704640

We begrijpen dat er veel vragen zijn over de vermissing van #AnneFaber Alle informatie die we kunnen delen staat op: http://bit.ly/2yFQaZJ

In het dossier over de vermissing van #AnneFaber http://bit.ly/2yFQaZJ leest u o.a. wat we nu in het onderzoek doen en wat u kunt doen.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:26:14 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174211426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:23 schreef zoekoog het volgende:
Mijn vraag : Had ze bankpasjes bij zich of ringen of oorbellen of beurs, stelde ik oprecht. De vraag kwam: Is dit belangrijk voor onderzoek?
Ik denk van wel.

Stel je vindt zo'n ring of oorbel op een pad, of je hebt het bijvoorbeeld niet opgeraakt, maar je weet het in je onderbewustzijn nog wel te herinneren deze plek, en je zou daar een afbeelding van hebben, dan kan dat weer een stukje helpen.. Bij een worsteling kan zoiets verloren raken, of ze gooit het zelf ergens neer als spoor...
Volgens mij is niet bekend wat ze bij zich had, haar vriend schreef immers ook "mogelijk had ze mijn rugtas geleend".
KuikenGuppy
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:28:37 #31
313849 Tonyvanheemschut
pi_174211475

Haar fiets en telefoon waar mensen naar kunnen zoeken (knip/plak vd politiesite)
pi_174211478
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:24 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
https://twitter.com/PolitieUtrecht/status/915914310286704640

We begrijpen dat er veel vragen zijn over de vermissing van #AnneFaber Alle informatie die we kunnen delen staat op: http://bit.ly/2yFQaZJ
Goede pagina dit.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:30:25 #33
313849 Tonyvanheemschut
pi_174211509
https://twitter.com/johnmaes/status/915915681870303232

Vandaag wordt waarschijnlijk niet meer duidelijk of gevonden kleding van Anne Faber is, meldt politie (onderzoek NFI), die zich bij (1/2)

de zoektocht naar sporen vandaag door Defensie laat bijstaan. (2/2)
pi_174211541
Waarom wordt dat niet meer duidelijk zou ik graag horen.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:32:17 #35
377606 gosschalks
Twee-eiige eenling
pi_174211551
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:22 schreef Robin_fok het volgende:
Hey allemaal,

Ik heb zojuist een FOK account gemaakt omdat deze zaak mij zo bezig houdt en ik zelf de afgelopen dagen op het internet al heb proberen te achterhalen wat er zou kunnen zijn gebeurd. Dit is de theorie die ik op dit moment heb:

Google Maps geeft aan dat tussen Hollandsche Rading en de selfiespot in Baarn zo'n 26 minuten fietsen is. Anne deed hier 34 minuten over. (18:16 Hollandsche Rading, 18:50 selfie) Zij fietst dus op een iets trager tempo.

De tijd die Google Maps aangeeft tussen de selfiespot en het laatst gegeven signaal (berkenlaantje) op de fiets is zo'n 26 minuten. Het duurde 37 minuten (Politie gaf aan dat het "iets voor 19:30" was, via latere bron bleek dit 19:27 te zijn, en de selfie werd dus nogmaals genomen op 18:50). Aangezien Anne op een iets trager tempo fietst, lijkt het erop dat zij ook deze plek daadwerkelijk heeft bereikt op haar eigen tempo.

Naar mijn mening moet er dus worden gezocht in de route die volgt rond en na het Berkenlaantje. Het lijkt mij onlogisch dat er zich in Baarn al iets heeft afgespeeld. Het lijkt sowieso het meest logische om bij het Berkenlaantje te gaan zoeken, omdat we er zeker van zijn dat Anne's telefoon daar in ieder geval is geweest. Ook zijn de kleren (waarvan we nog niet 100% zeker weten of ze van Anne zijn) gevonden bij Huis Ter Heide, waar zij vermoedelijk 16 minuten later zou zijn aangekomen nadat zij het Berkenlaantje was gepasseerd. Het is wel zeker opvallend dat de politie daar niks heeft kunnen vinden. Dit zou erop kunnen duiden dat Anne hier toch in een worsteling is gekomen en vanuit deze locatie is meegenomen, in plaats van vermoord en achtergelaten. Echter las ik zojuist wel dat er weer rondom dit gebied gezocht gaat worden door politie, wat er wel degelijk op wijst dat zij denken dat de antwoorden hier kunnen liggen. De grote vraagt bij mij blijft waar het voertuig van de dader(s) dan heeft hebben kunnen staan. De mogelijkheden kan ik niet achterhalen omdat de politie niet precies will zeggen waar de kleren van Anne zijn gevonden, behalve dat dit rond de Hobbemalaan was. Het lijkt om een smal bospad te gaan naast de Hobbemalaan (volgens journalisten die op de locatie aanwezig waren), maar daar zou een auto/busje nooit gestaan kunnen hebben.

Persoonlijk denk ik toch eerder aan een ontvoering dan een (verkrachting en) moord, aangezien de politie het hele gebied rondom de kleren heeft uitgekamd en niks heeft kunnen vinden. Dit zou verklaren waarom ook de fiets nog niet is gevonden. Mocht er vandaag weer niks gevonden, dan wordt de kans hierop groter en groter. Als dit het geval is zou Anne dus nog in leven kunnen zijn en hoop ik dat zij echt zo snel mogelijk gevonden kan worden.

Mochten meerdere mannen Anne hebben willen ontvoeren, en bedreigd hebben met een pistool, dan zal zij zich zeker zonder te veel verzet zich hebben moeten overgeven en is de fiets ook makkelijk meegenomen.

Graag zou ik van jullie horen of jullie iets aan te merken hebben op mijn punten. Hoe dan ook hoop ik dat er snel antwoorden komen!
Dit
Your theory is crazy, but it's not crazy enough to be true.. -Niels Bohr
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:32:30 #36
313849 Tonyvanheemschut
pi_174211568
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:31 schreef Dark_Killah het volgende:
Als het afhangt van bepaalde laboratoriumanalyses om dat vast te kunnen stellen bijvoorbeeld.
pi_174211572
quote:
Hey allemaal,

Ben het vrijwel met je hele verhaal eens.
Een auto kan bij de ingang van het bospad bij de hobbemalaan hebben gestaan. Ze kan alleen ongezien die auto ingekregen zijn als het vrijwillig is geweest of de daders hebben heel erg veel geluk gehad dat niemand het zag (amersfoortseweg is ontzettend druk). Zou een vreemd risico zijn voor zo'n voorbedacht plan.
Bij de andere ingang van het bospad kan de auto ook hebben gestaan. Maar de vindplaats van de kleding ligt vlakbij de amersfoortseweg (toch?) (bron?). Dan zou het lastig zijn geweest om haar helemaal vanaf die locatie, te voet, naar de andere kant van dat bosstuk te krijgen zonder dat iemand het ziet. Er fietsen ook andere mensen over dat bospad. Ook even groot risico.

Ik ga uit van:

1. een vrijwillige actie van Anne om de auto in te stappen (bekende, betrouwbaar uitziend figuur), omdat mogelijk haar fiets iets mankeerde.

2. al bij het berkenlaantje meegenomen, bij een van de twee uitgangen van het bospad soestduinen. Daar kan je dan weer wel ongezien iemand de auto inkrijgen als je snel bent.

Maar bij allebei de opties blijft het een raadsel dat haar kleding bij bos hobbemalaan ligt...
Ik zie ook niet echt andere mogelijkheden.
pi_174211613
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:32 schreef Chai het volgende:
Als het afhangt van bepaalde laboratoriumanalyses om dat vast te kunnen stellen bijvoorbeeld.
Kun je mij dit uitleggen?

Ik dacht altijd dat een sample naast een aangetroffen kledingstuk werd gehouden. Als er dan match(es) optreden kun je nog verder gaan onderzoeken welke dan etc
pi_174211615
quote:

Ze kan ook even stilgestaan hebben om een appje te sturen of te schuilen voor de regen.
quote:

Zie vorig antwoord
quote:

Dan sluit je de optie van moord & verbergen lichaam (en fiets) uit.
quote:

Als één man (of vrouw) iemand bedreigd met een vuurwapen werkt die persoon waarschijnlijk ook wel mee. Sowieso kun je moeilijk zeggen wat Anne gedaan zou hebben in zo'n situatie. Zelfs als je haar goed kent weet je zeer waarschijnlijk niet of ze een vechter, vluchter of verstijver is in een stress-situatie.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:35:24 #41
471804 zoekoog
Prinsesje met knikkers
pi_174211616
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656

Ik zou hier ook gaan zoeken bij de Palzerweg. Als daar iets zou liggen, wie kan dat zien vanaf de weg? Of is hier al gezocht door politie of ME of anderen?
Schenk wat extra aandacht aan je moeder, want alleen is maar alleen
pi_174211619
Als de kleding idd van haar is, kun je ontvoering haast wel uitsluiten toch, ook kijkend naar eerdere zaken wbt vermiste vrouwen ....
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:36:07 #43
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174211626
quote:
Hey allemaal,

De grote vraagt bij mij blijft waar het voertuig van de dader(s) dan heeft hebben kunnen staan. De mogelijkheden kan ik niet achterhalen omdat de politie niet precies will zeggen waar de kleren van Anne zijn gevonden, behalve dat dit rond de Hobbemalaan was. Het lijkt om een smal bospad te gaan naast de Hobbemalaan (volgens journalisten die op de locatie aanwezig waren), maar daar zou een auto/busje nooit gestaan kunnen hebben.

Welkom!

Volgens mij genoeg ruimte om een auto te parkeren/fiets af te snijden:

donderdag 5 oktober 2017 @ 14:36:13 #44
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_174211627
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:35 schreef zoekoog het volgende:

Ik zou hier ook gaan zoeken bij de Palzerweg. Als daar iets zou liggen, wie kan dat zien vanaf de weg? Of is hier al gezocht door politie of ME of anderen?
Ik ook, dat is de locatie waar haar telefoon signaal heeft verloren.
graag verwijderen
pi_174211648
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:31 schreef Dark_Killah het volgende:
Waarschijnlijk kost het meer tijd en kan het onderzoek niet voor het einde van de dag worden afgerond. Gaat nog best wat tijd en werk in zitten om zo'n object helemaal te analyseren op microscopische sporen.
pi_174211661
D'r kan van alles gebeurt zijn, ook een ongeluk met dodelijke afloop.

Mogelijke betrokken hebben de hele nacht en vroege morgen de tijd gehad om wat met de fiets, spullen en Anne's lichaam te doen.

Fiets ophalen kan dus zeker op een later tijdstip gebeurt zijn.
pi_174211664
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:36 schreef NoXia het volgende:

[..]

Welkom!

Volgens mij genoeg ruimte om een auto te parkeren/af te snijden:

[ afbeelding ]
Ik heb deze locatie inderdaad gezien, maar ik doelde vooral op het feit dat dit een hele drukke weg is en ik haast wel zou verwachten dat dit tafereel dan was opgevallen. In ieder geval dat de daders dit risico nooit hadden willen nemen. Het is natuurlijk wel mogelijk.
pi_174211675
Ik vraag het, omdat het NFI in 2010 al liep te pochen in 6 uur klaar te kunnen zijn. In deze, en andere zaken, blijkt het toch weer (veel) langer te duren.

https://tweakers.net/nieu(...)-onderzoek-doen.html
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:40:11 #49
313849 Tonyvanheemschut
pi_174211678
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:35 schreef zoekoog het volgende:

ja had zelf ook gedacht dat ze vandaag hier zouden gaan zoeken..
pi_174211679
mgeijtenbeek twitterde op donderdag 05-10-2017 om 14:37:25 ME stopt iets na Soesterberg langs de Amersfoortseweg. Ze gaan zoeken naar Anne Faber. #RTVUtrecht https://t.co/QXlZVfuj2H reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')