Actuele informatie Politie: https://www.politie.nl/ge(...)sing-anne-faber.htmlquote:Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Bron: Politie
SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. TIJDLIJNquote:Zedendelinquent aangehouden voor vermissing Anne Faber
In Den Dolder is een 27-jarige man aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de vermissing van Anne Faber. Het gaat om een zedendelinquent die in een psychiatrische kliniek werd behandeld. Faber is nog altijd vermist.
De verdachte zat een lange straf uit voor gewelds- en zedendelicten, meldt de politie. Hij was bezig aan zijn terugkeer in de maatschappij. Het is de politie nog niet duidelijk onder welk regime de man viel, oftewel of de man onbegeleid naar buiten mocht, hoe vaak dat dan was en voor hoelang.
Het onderzoek leidde gisteren naar de verdachte. Hij werd niet direct aangehouden, omdat de politie hoopte dat de man hen naar Faber zou leiden. Toen dat vanmiddag nog niet was gebeurd, werd hij aangehouden.
De politie wil niet zeggen hoe ze de man op het spoor zijn gekomen. Volgens de politie is het belangrijkste doel van het onderzoek erachter komen waar Faber is en hoe de verdachte betrokken is.
De zoekactie van politie, defensie en vrijwilligers gaat door, zegt de politie. Wel wordt het zoekgebied mogelijk iets verlegd, meer in de richting van de instelling waar de verdachte verbleef.
De 25-jarige Faber uit Utrecht ging vrijdag 29 september een eind fietsen. Vanuit Baarn kwam nog een laatste bericht, daarna verdween ze. De afgelopen dagen werd haar jas gevonden in de omgeving van Huis ter Heide. Ook zijn een rugzak en een fiets gevonden die vermoedelijk van haar zijn.
In Den Dolder zijn meerdere psychiatrische instellingen, maar er is maar één met een forensische afdeling. Die is een kwartiertje fietsen van het Blookerpark in Huis ter Heide, waar de fiets werd gevonden. De vermoedelijke fietsroute van Faber komt vlak langs de kliniek.
bron: NOS.nl (https://nos.nl/artikel/21(...)sing-anne-faber.html)quote:MAANDAG 9 OKTOBER
- Verrassend nieuws: de politie heeft een verdachte aangehouden. Het gaat om een 27-jarige zedendelinquent uit een kliniek in Den Dolder, die was op proefverlof. De politie hoopte dat de verdachte hen naar de verblijfplaats van Anne zou leiden, maar dat is nog niet gebeurd. Anne wordt nog vermist en de zoekacties gaan door.
- De politie heeft inmiddels 1700 tips ontvangen, teveel nog om allemaal persoonlijk te beantwoorden.
- Defensie hielp al achter de schermen bij het zoeken naar Anne, maar komt nu ook met zo'n 65 militairen naar de zoeklocaties.
- Stichting Signi Zoekhonden, die regelmatig helpt bij vermissingen, is verbaasd over de strategie van de Utrechtse politie in de zoektocht naar Anne Faber. De stichting heeft aangeboden te helpen maar de politie is daar niet op ingegaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:
Ontopic graag
-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
(Dat wil zeggen: kom niet met :"misschien was ze wel depressief" of "relatieproblemen" want daar is nergens aanleiding voor dus opbokken met die onzin
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, dus hoeven we niet te herposten aub , dank je wel.
-ook opmerkingen over d'r foto's kunnen achterwege blijven. (spiegelingen, weerkaatsingen, vrolijk/boos/bang etc etc
-BELANGRIJK Verdachte is een 27-jarige M.P. uit Zeewolde. Gelieve niet de volledige naam te posten aub
-BELANGRIJKSTE TIP: Negeer onzinposts, zet een TR en ga aub niet quoten. Negeren is de beste manier om een troll te ontmoedigen om zijn onzin voort te zettenVBL SC influencer
Left, right, behind
Ik geloof dat jij de 1265786ste bent die dit vraagt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:44 schreef henkkeumus het volgende:
Ik erg benieuwd waarom deze zaak zoveel aandacht heeft van heel NL.
Er gebeuren jaarlijks dit soort dingen die nog niet eens een schrijn van de aandacht krijgen van deze zaak. Wat maakt volgens jullie dit zo "bijzonder"?
https://nos.nl/op3/artike(...)faber-is-anders.htmlquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:44 schreef henkkeumus het volgende:
Er gebeuren jaarlijks dit soort dingen die nog niet eens een schrijn van de aandacht krijgen van deze zaak. Wat maakt volgens jullie dit zo "bijzonder"?
Niet lullig bedoeld, maar dit is reeds zeer uitvoerig besproken in voorgaande delen. Met een enorme discussie over blank/zwart, knap/lelijk, etc.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:44 schreef henkkeumus het volgende:
Ik erg benieuwd waarom deze zaak zoveel aandacht heeft van heel NL. Er gebeuren jaarlijks dit soort dingen die nog niet eens een schrijn van de aandacht krijgen van deze zaak.
Wat maakt volgens jullie dit zo "bijzonder"?
Ohquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij de 1265786ste bent die dit vraagt.
Is al een heel mooi artikel over geschreven door ik meen NOS.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:44 schreef henkkeumus het volgende:
Ik erg benieuwd waarom deze zaak zoveel aandacht heeft van heel NL. Er gebeuren jaarlijks dit soort dingen die nog niet eens een schrijn van de aandacht krijgen van deze zaak.
Wat maakt volgens jullie dit zo "bijzonder"?
Omdat ze knap is. En blond.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:44 schreef henkkeumus het volgende:
Dus ze eisten in eerste aanleg 15 jaar waarna hij 16 jaar kreeg opgelegd: met het commentaar van de rechter dat de samenleving zo lang mogelijk tegen hem beschermd moet worden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:42 schreef RomanMe het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)e-vond-dat-te-zwaar/
twitter:WLaumans twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 10:46:11Politieheli vliegt laag over Den Dolder. #anne faber https://t.co/av9bLdMtFZ reageer retweet
Volwassen normale meid (geen "makkelijk target" van een kind), die sowieso niet zelf was weggelopen of mentale problemen had (9/10 vermissingen is er wel zoiets, dus daar identificeren mensen zich niet mee), die gewoon een stukje ging fietsen zoals zo velen doen en spoorloos is verdwenen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:44 schreef henkkeumus het volgende:
Dit. Respect voor de modjes en het adequaat handelenquote:
Plus voorarrest ...quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:38 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Naja, 5 jaar voor 2 verkrachtingen en tig overvallen...2012 ging hij de gevangenis is, dat is echt niks.
Ja, er mag ook wel iemand van het OM op het matje geroepen worden om deze blunder te rechtvaardigen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus ze eisten in eerste aanleg 15 jaar waarna hij 16 jaar kreeg opgelegd: met het commentaar van de rechter dat de samenleving zo lang mogelijk tegen hem beschermd moet worden.
Vervolgens vinden ze de straf bij het OM te hoog, OM gaat in hoger beroep en eist dan 10 jaar ineens en dan krijgt-ie 11 jaar.
En na dat hoger beroep duurt het nog nauwelijks 5 jaar en hij wordt weer losgelaten op de samenleving....
Bizarre gang van zaken.
Vele blunders..quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja, er mag ook wel iemand van het OM op het matje geroepen worden om deze blunder te rechtvaardigen.
Ja. Dit is toch echt onbegrijpelijk?! Iemand die nota bene trots is op zijn daad. Het was zijn droom.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus ze eisten in eerste aanleg 15 jaar waarna hij 16 jaar kreeg opgelegd: met het commentaar van de rechter dat de samenleving zo lang mogelijk tegen hem beschermd moet worden.
Vervolgens vinden ze de straf bij het OM te hoog, OM gaat in hoger beroep en eist dan 10 jaar ineens en dan krijgt-ie 11 jaar.
En na dat hoger beroep duurt het nog nauwelijks 5 jaar en hij wordt weer losgelaten op de samenleving....
Bizarre gang van zaken.
het missing white women syndrome is wel van toepassing natuurlijk. Leuk blond meisje wordt al gauw een social media campagne voor op gezet. Desondanks ben ik er wel blij om aangezien het gewoon verschrikkelijk is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:49 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:
[..]
Volwassen normale meid (geen "makkelijk target" van een kind), die sowieso niet zelf was weggelopen of mentale problemen had (9/10 vermissingen is er wel zoiets, dus daar identificeren mensen zich niet mee), die gewoon een stukje ging fietsen zoals zo velen doen en spoorloos is verdwenen.
Vooral dat het een hele normale meid was zoals velen hier zelf zullen zijn of die velen hier zelf zullen kennen. Het voelt gewoon zo dichtbij komen.
Een depressieve man van 62? Verschrikkelijk hoor, maar daar identificeer ik mij niet mee en je weet de reden eigenlijk toch al. Een kind van 8? Nog verschrikkelijker, maar ook daar identificeer ik mij niet zo erg mee.
Ik vind het toch wel tamelijk bizar in ieder geval. OM gaat in hoger beroep omdat ze vinden dat de straf te hoog is, terwijl ze zelf 15 jaar geëist hadden, vervolgens schroeven ze dit helemaal terug naar 10 jaar in tweede aanleg.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja, er mag ook wel iemand van het OM op het matje geroepen worden om deze blunder te rechtvaardigen.
Ik snap de verontwaardiging heel goed. En dit is ook een zeer vreemde gang van zaken. Echter is het met dit soort misdrijven en veroordelingen heel lastig het goed te doen. Er komt namelijk ooit een moment dat diegene weer terug komt in de maatschappij. Of dat na 5-10-15 jaar is even daargelaten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Triesttwitter:mickvanwely twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 10:49:43Tips over de vermissing van Anne Faber of verdachte Michael P.? Mail graag naar: m.van.wely@telegraaf.nl #AnneFaber reageer retweet
Damn, beter melden ze dat aan de politie en niet aan die nep Carlo Boszhard inderdaadquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:54 schreef chento het volgende:
Triesttwitter:mickvanwely twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 10:49:43Tips over de vermissing van Anne Faber of verdachte Michael P.? Mail graag naar: m.van.wely@telegraaf.nl #AnneFaber reageer retweet
Kunnen ze weer mooie photoshops maken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:54 schreef chento het volgende:
Je kan de tweet rapporteren toch?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:55 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Damn, beter melden ze dat aan de politie en niet aan die nep Carlo Boszhard inderdaad
Nee, OM eist 10 jaar, rechter geeft 16 en in het hoger beroep komt er 11 uit. Zo las ik het.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel tamelijk bizar in ieder geval. OM gaat in hoger beroep omdat ze vinden dat de straf te hoog is, terwijl ze zelf 15 jaar geëist hadden, vervolgens schroeven ze dit helemaal terug naar 10 jaar in tweede aanleg.
En in eerste aanleg zegt de rechter dat de samenleving zolang mogelijk tegen die gozer beschermd moet worden, maar uitputtend is de strafoplegging dan niet. Want dan zou ik hem toch 16 jr + TBS opgelegd hebben, als ik dat zou vinden. Dan kun je na uitzitten straf in ieder geval die woorden waar maken: zolang mogelijke bescherming van de samenleving.
Wat een mongoolquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:54 schreef chento het volgende:
Ja precies. Nu kunnen ze hem geen tbs geven maar waarom dan niet minimaal 25 jaar geven zonder enkele kans op vervroegde vrijlating. Als dat niet kan pas het dan aan zodat het wel kan. Zulke idioten moeten indirect gedwongen worden mee te werken met zo'n onderzoek zodat zij tbs kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel tamelijk bizar in ieder geval. OM gaat in hoger beroep omdat ze vinden dat de straf te hoog is, terwijl ze zelf 15 jaar geëist hadden, vervolgens schroeven ze dit helemaal terug naar 10 jaar in tweede aanleg.
En in eerste aanleg zegt de rechter dat de samenleving zolang mogelijk tegen die gozer beschermd moet worden, maar uitputtend is de strafoplegging dan niet. Want dan zou ik hem toch 16 jr + TBS opgelegd hebben, als ik dat zou vinden. Dan kun je na uitzitten straf in ieder geval die woorden waar maken: zolang mogelijke bescherming van de samenleving.
Al gedaanquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:56 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Je kan de tweet rapporteren toch?
Daar zoeken ze / hebben ze gezochtquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:57 schreef Robin_fok het volgende:
Ik snap niet waarom ze niet (met een klein team) rond dat ecoduct lijken te zoeken op dit moment. Het ligt bij de zone waar Anne haar signaal verloor en schijnt dus de hangplek te zijn voor mensen uit de kliniek. Zou met grote kans daar ergens kunnen zijn gebeurd.
Hopelijk vandaag in ieder geval eindelijk de doorbraak...
Hadden ze al gedaan toch, gister?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:57 schreef Robin_fok het volgende:
Ik snap niet waarom ze niet (met een klein team) rond dat ecoduct lijken te zoeken op dit moment. Het ligt bij de zone waar Anne haar signaal verloor en schijnt dus de hangplek te zijn voor mensen uit de kliniek. Zou met grote kans daar ergens kunnen zijn gebeurd.
Ik ben het met je eens hoor, maar OOIT komt er een moment dat zo iemand weer in de maatschappij verschijnt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja precies. Nu kunnen ze hem geen tbs geven maar waarom dan niet minimaal 25 jaar geven zonder enkele kans op vervroegde vrijlating. Als dat niet kan pas het dan aan zodat het wel kan. Zulke idioten moeten indirect gedwongen worden mee te werken met zo'n onderzoek zodat zij tbs kunnen krijgen.
Het verschil tussen zware mishandeling en moord lijkt me nou eerlijk gezegd qua handelingen van de dader vaak te verwaarlozen. Dat lijkt er imo meer van af te hangen of het slachtoffer nou net wel of niet dodelijke verwondingen oploopt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:35 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Verkrachting en moord.
Naar mijn insziens de meest walgelijke misdaden. Zware mishandeling, oke, als je uitschiet met een hamer in je hand. Maar verkrachting is echt voor de meest zieke mensen toegelegd en dan bedoel ik de mensen die uit bosjes komen en wachten op hun slachtoffer...of deze guy.
Volgens mij liep er gisteren al een groep agenten op die brug.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:57 schreef Robin_fok het volgende:
Zou met grote kans daar ergens kunnen zijn gebeurd.
Schijnt een hangplek te zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:57 schreef Robin_fok het volgende:
Dat kan je geven maar dat houdt in hoger beroep ook geen stand.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja precies. Nu kunnen ze hem geen tbs geven maar waarom dan niet minimaal 25 jaar geven zonder enkele kans op vervroegde vrijlating. Als dat niet kan pas het dan aan zodat het wel kan. Zulke idioten moeten indirect gedwongen worden mee te werken met zo'n onderzoek zodat zij tbs kunnen krijgen.
Wat een debielquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:54 schreef chento het volgende:
Beetje onderbuik van mij maar ik heb echt geen hoop in een goede terugkeer van zedendelinquenten. Pedo's en verkrachters mogen zo lang mogelijk verwijderd worden uit maatschappelijk belang.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:54 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ik snap de verontwaardiging heel goed. En dit is ook een zeer vreemde gang van zaken. Echter is het met dit soort misdrijven en veroordelingen heel lastig het goed te doen. Er komt namelijk ooit een moment dat diegene weer terug komt in de maatschappij. Of dat na 5-10-15 jaar is even daargelaten.
Iemand voor de rest van zijn leven vastzetten is misschien in dit geval wel het beste, maar niet uitvoerbaar of realistisch. Hoe cru ook.
dan zou hij 52 zijn..ook dan is hij nog in staat *iets* ye doen...quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nouja, onderbuik viel nog wel mee naar mijn ideequote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Beetje onderbuik van mij maar ik heb echt geen hoop in een goede terugkeer van zedendelinquenten. Pedo's en verkrachters mogen zo lang mogelijk verwijderd worden uit maatschappelijk belang.
De meesten wel. Een enkeling niet. Onthoud dat de meesten NIET in herhaling vallen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:01 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
dan zou hij 52 zijn..ook dan is hij nog in staat *iets* ye doen...
Dat haald gewoon niet uit lijkt me
Personen die zulke misdrijf plegen zijn die uberhaubt wel instaat terug te keren naar de maatschappij
Goede vraag wel.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:00 schreef Skalton het volgende:
Wat als ze niks vinden vandaag of morgen of daarna, hoe lang blijven ze dan zoeken?
Dus allemaal maar levenslang geven?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Beetje onderbuik van mij maar ik heb echt geen hoop in een goede terugkeer van zedendelinquenten. Pedo's en verkrachters mogen zo lang mogelijk verwijderd worden uit maatschappelijk belang.
Precies, dat kan niet. En dat is ook niet gewenst. Echter het is een hele lastige dit.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus allemaal maar levenslang geven?
Ja dat is wel zo natuurlijk, alleen de gevallen die in herhaling vallen bereiken het nieuws ..vandaar dat het lijkt dat het misgaat met herintredenquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:01 schreef Messina het volgende:
[..]
De meesten wel. Een enkeling niet. Onthoud dat de meesten NIET in herhaling vallen.
En besef dat het zonder proefverloven erger zou zijn qua recidive.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:02 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo natuurlijk, alleen de gevallen die in herhaling vallen bereiken het nieuws ..vandaar dat het lijkt dat het misgaat met herintreden
Oh, excuses als het zo is. Niet meegekregen. Ik denk wel dat het ergens langs dat fietspad moet zijn gebeurd. Ze lijken zich voorlopig nog erg op de kliniek zelf te focussen. We zullen zien.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:59 schreef 2682000 het volgende:
[..]
Hadden ze al gedaan toch, gister?
Even de bron zoeken, weet het niet meer zeker
Niet allemaal. Er zijn ook mensen die wél inzien dat ze ziek zijn en hulp aanvaarden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus allemaal maar levenslang geven?
Ik acht de kans dat ze haar vinden steeds kleiner.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:00 schreef Skalton het volgende:
Wat als ze niks vinden vandaag of morgen of daarna, hoe lang blijven ze dan zoeken?
Het is niet zo lastig hoor, maar mensen willen bij dit soort excessen nou eenmaal altijd iets of iemand de schuld kunnen geven waarna ze DIT KAN ALLEEN IN NEDERLAND!!1!!1 kunnen schreeuwenquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:02 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Precies, dat kan niet. En dat is ook niet gewenst. Echter het is een hele lastige dit.
Dat is vanuit zijn positie ook wel begrijpelijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:03 schreef Skalton het volgende:
[..]
Ben bang dat meneertje P. niet veel gaat zeggen namenlijk.
Je kunt natuurlijk niet bij iemand in z'n hoofd kijken of 'ie "genezen" is of niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:02 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo natuurlijk, alleen de gevallen die in herhaling vallen bereiken het nieuws ..vandaar dat het lijkt dat het misgaat met herintreden
Je weet het niet aangezien de politie natuurlijk niet alles meteen naar buiten brengt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:03 schreef Skalton het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is niet zo lastig hoor, maar mensen willen bij dit soort excessen nou eenmaal altijd iets of iemand de schuld kunnen geven waarna ze DIT KAN ALLEEN IN NEDERLAND!!1!!1 kunnen schreeuwen
Dat werkt voor dat soort lieden nog beter dan een rennie
Als hij net zo trots is als jaren geleden is de kans groot dat hij graag in geuren en kleuren zijn verhaal gaat doen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:03 schreef Skalton het volgende:
[..]
En er is nog steeds de mogelijkheid van een handlanger. In die andere verkrachtingszaak zat er ook iemand in de auto te wachten. En de meeste andere dingen die hij gedaan heeft waren ook met handlanger begrijp ik.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:04 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dat is vanuit zijn positie ook wel begrijpelijk.
Hoe onmachtig het ook is.
Ziek als het is, ik hoop het.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:06 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Als hij net zo trots is als jaren geleden is de kans groot dat hij graag in geuren en kleuren zijn verhaal gaat doen.
Hmm, het kan, maar ik denk het niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:06 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Als hij net zo trots is als jaren geleden is de kans groot dat hij graag in geuren en kleuren zijn verhaal gaat doen.
zou hij nu trots zijn?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:04 schreef RomanMe het volgende:
[..]
Niet allemaal. Er zijn ook mensen die wél inzien dat ze ziek zijn en hulp aanvaarden.
Iemand die zijn droom waar maakt bij dit soort 'gelegenheden' en trots is op zijn daad is er daar niet een van.
Dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:06 schreef RomanMe het volgende:
[..]
En er is nog steeds de mogelijkheid van een handlanger. In die andere verkrachtingszaak zat er ook iemand in de auto te wachten. En de meeste andere dingen die hij gedaan heeft waren ook met handlanger begrijp ik.
Wie weet zit ze toch wel ergens opgesloten. Heb je een meisje waar je altijd 'mee kan'...
Is speculeren, ik weet het.
Nou bij het rekensommetje hoe het bij deze meneer is gegaan zet ik wel me vrasgtekens.. hoe kan ditquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is niet zo lastig hoor, maar mensen willen bij dit soort excessen nou eenmaal altijd iets of iemand de schuld kunnen geven waarna ze DIT KAN ALLEEN IN NEDERLAND!!1!!1 kunnen schreeuwen
Kan het niet meer vinden, maar volgens mij werd in eerste aanleg in ieder geval al meer geëist dan tegen zijn companen in de misdaad, vanwege die verkrachtingen, en daartegen werd 10 jaar geëist.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, OM eist 10 jaar, rechter geeft 16 en in het hoger beroep komt er 11 uit. Zo las ik het.
Niks.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:09 schreef b_engeltje het volgende:
Wat is 16 jaar nu in een compleet gefasaliceerde gevangen niks toch?
Je weet dat tig onderzoeken hebben aangetoond dat zwaarder straffen niet preventief werkt?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:09 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Nou bij het rekensommetje hoe het bij deze meneer is gegaan zet ik wel me vrasgtekens.. hoe kan dit
Eigenlijk betekend het dat hoe hoog xe gevangenisstraf ook is je vele jaren eerder vrij komt..
Wat maakt het dan nog een straf..
O ik kom toch wel eerder vrij wegens goed gedrag...
16 jaar, 12 jaar zou ook echt die tijdsduur moeten hebben.
Straffen mogen best iets zwaarder en ok strenger aangepakt worden
Voor zo'n personen zouden ze een nieuw eiland moeten opspuiten, na het uitzitten van de gevangenis straf mogen ze lekker naar dat eiland en weg bij de rest van de bevolking die wel normaal in veiligheid wilt leven. Kunnen ze tussen hun soortgenoten blijven zitten en hebben ze alle vrijheid op het eiland.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:01 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
dan zou hij 52 zijn..ook dan is hij nog in staat *iets* ye doen...
Dat haald gewoon niet uit lijkt me
Personen die zulke misdrijf plegen zijn die uberhaubt wel instaat terug te keren naar de maatschappij
Tja, zodra ze hem confronteren met het feit dat er DNA gevonden is hoop je dat hij inziet dat het over is. Lijkt het voorlopig toch nog niet van te komen helaas.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:07 schreef Messina het volgende:
[..]
Hmm, het kan, maar ik denk het niet.
Ik denk namelijk dat hij haar heeft omgebracht zodat zij d'r verhaal niet kan doen. Dat is natuurlijk wat hem de eerste keer genekt heeft. Denkt hij.
Speculatie natuurlijk, maar het zou niet de eerste keer zijn.
Ga eens een week in de gevangenis zitten, dan praat je wel anders.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:09 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
ik kan niet voor een ander denken, maar als ik het toch probeer, lijkt me bij iemand die trots is op zijn daden , nu bij iedere dag dat anne niet gevonden is wel zijn ego groeienquote:
Niburu moet je totaal niet serieus nemen, daar staan alleen maar posts en "nieuwsberichten" op van mensen die in een TBS kliniek thuis horen..quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:09 schreef LovelyLady het volgende:
Gevalletje serieus of gevalletje uh.. koekoek
http://niburu.co/index.ph(...):bizar-verband-tusse
Ik heb bij dit soort berichten (conspiracy's) altijd zoveel vraagtekens
Dat deed ie in Nijkerk niet. Hij had toen naar het schijnt ook slechts een nep-wapen bij zich. Zou zomaar kunnen dat dit niet zijn bedoeling was maar dat Anne niet meewerkte aan zijn droomquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:07 schreef Messina het volgende:
[..]
Hmm, het kan, maar ik denk het niet.
Ik denk namelijk dat hij haar heeft omgebracht zodat zij d'r verhaal niet kan doen. Dat is natuurlijk wat hem de eerste keer genekt heeft. Denkt hij.
Speculatie natuurlijk, maar het zou niet de eerste keer zijn.
https://uitspraken.rechts(...)011+rechtbank+arnhemquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kan het niet meer vinden, maar volgens mij werd in eerste aanleg in ieder geval al meer geëist dan tegen zijn companen in de misdaad, vanwege die verkrachtingen, en daartegen werd 10 jaar geëist.
Hier zit ook serieus aan te denken. Zou me echt niet verbazen nu dat er nog een tweede dader is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:06 schreef RomanMe het volgende:
[..]
En er is nog steeds de mogelijkheid van een handlanger. In die andere verkrachtingszaak zat er ook iemand in de auto te wachten. En de meeste andere dingen die hij gedaan heeft waren ook met handlanger begrijp ik.
Wie weet zit ze toch wel ergens opgesloten. Heb je een meisje waar je altijd 'mee kan'...
De officier van justitie had vijftien jaar cel tegen P. geëist. De rechtbank deed daar in haar vonnis dus een jaar bovenop. De rechters motiveerden hun vonnis onder andere als volgt:quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kan het niet meer vinden, maar volgens mij werd in eerste aanleg in ieder geval al meer geëist dan tegen zijn companen in de misdaad, vanwege die verkrachtingen, en daartegen werd 10 jaar geëist.
Ja, dit soort dingen gebeuren overal natuurlijk, maar dat mensen een schuldige willen aanwijzen is an sich niet onredelijk te noemen natuurlijk. Het vertrouwen in de openbare orde is behoorlijk geschaad. Ik denk ook dat men bij de justitionele diensten en instanties die verantwoordelijk zijn het best even een grondige review loslaten op deze casus.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:04 schreef Caland het volgende:
[..]
interessant dat dit een feit geworden is inmiddels. Ecoduct is vrij smal en wordt in ieder geval in weekend heel veel gebruikt door fietsers, wandelaars, wielrenners, hardlopers en paardrijders. Ik heb er nooit iemand zien hangen in het weekendquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Schijnt een hangplek te zijn.
Grote kans (???)
Een 20-jarige die 16 jaar krijgt? Dat is best lang hoorquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:09 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Nou bij het rekensommetje hoe het bij deze meneer is gegaan zet ik wel me vrasgtekens.. hoe kan dit
Eigenlijk betekend het dat hoe hoog xe gevangenisstraf ook is je vele jaren eerder vrij komt..
Wat maakt het dan nog een straf..
O ik kom toch wel eerder vrij wegens goed gedrag...
16 jaar, 12 jaar zou ook echt die tijdsduur moeten hebben.
Straffen mogen best iets zwaarder en ok strenger aangepakt worden
Andere kant.. als hij alleen te werk is gegaan , en ze leeft nog zal hij zich dan realiseren dat ze zonder eten en drinken , niet in leven blijft?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:06 schreef RomanMe het volgende:
[..]
Wat mij betreft laten we dit soort monsters nooit meer vrij. Sterker nog, het is voor iedereen beter dat zo iemand per ongeluk tegen een politiekogel aanloopt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:10 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ga eens een week in de gevangenis zitten, dan praat je wel anders.
Verder gaan de vroegtijdige verlating er met het nieuwe regeerakkoord wel uit.
twitter:KoenLaureij twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:11:25Militairen doorzoeken nog steeds omgeving. De politieheli is nu geland. #AnneFaber https://t.co/ssrVsech8l reageer retweet
Met een eis van 10 jaar ook nog in tweede aanleg, terwijl die rechter in eerste aanleg dus als commentaar geeft dat de samenleving zolang mogelijk bescherm dient te worden tegen dit individu. Onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:13 schreef RomanMe het volgende:
[..]
De officier van justitie had vijftien jaar cel tegen P. geëist. De rechtbank deed daar in haar vonnis dus een jaar bovenop. De rechters motiveerden hun vonnis onder andere als volgt:
https://www.crimesite.nl/veroordelingen-michael-p/
Ze eisten dus idd in eerste instantie zelf 15 jaar en gaan dan in beroep tegen 16.... Echt he...
Juist tegendeel wel bewezen dacht ik?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef Caland het volgende:
Het is ook niet bewezen dat zwaarder straffen leidt tot een positief effect als het gaat om recidive
Daarom voor altijd opsluiten. Dan ook geen recidive. Desnoods doodstraf.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Een 20-jarige die 16 jaar krijgt? Dat is best lang hoor
Het is ook niet bewezen dat zwaarder straffen leidt tot een positief effect als het gaat om recidive
Correct.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:15 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Juist Tegendeel wel bewezen dacht ik?
Mwuah zo slecht hebben ze het niet in de gevangenis hoor..quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:10 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ga eens een week in de gevangenis zitten, dan praat je wel anders.
Verder gaan de vroegtijdige verlating er met het nieuwe regeerakkoord wel uit.
Klopt. Als hij alleen gehandeld heeft ga ik er vanuit dadt ze niet meer leeft.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Andere kant.. als hij alleen te werk is gegaan , en ze leeft nog zal hij zich dan realiseren dat ze zonder eten en drinken , niet in leven blijft?
Ja dat is allebei gelukkig vrij onmogelijk voor dit soort zakenquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:15 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Daarom voor altijd opsluiten. Dan ook geen recidive. Desnoods doodstraf.
Qua recidive niet, maar elk jaar dat zo iemand achter de tralies zit is een jaar zonder gevaar van hem.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Misdragen = weekje geen TV.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:16 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Mwuah zo slecht hebben ze het niet in de gevangenis hoor..
Het lijkt me echt zo'n type die daar ook weer van zal genieten. Dat hij nu de schuld in de schoenen schuift van de politie dat hij niet vrij is om haar in leven te houden. Dat in zijn ogen zij het dan gedaan hebben. Zal die heerlijk vinden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Andere kant.. als hij alleen te werk is gegaan , en ze leeft nog zal hij zich dan realiseren dat ze zonder eten en drinken , niet in leven blijft?
Ik vind een vuurpeloton een heel gepaste en humane oplossing voor een geval als deze.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:10 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Je weet dat tig onderzoeken hebben aangetoond dat zwaarder straffen niet preventief werkt?
overigens is vervroegde automatische vrijlating vanaf 1-1-2018 niet meer van toepassing.
Er zijn wel mensen in TBS die effectief levenslang hebben gekregen of zullen krijgen, punt is alleen dat het wrs moeilijk vast te stellen is welke TBS'er idd niet meer losgelaten dient te worden op de samenleving.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Wat mij betreft laten we dit soort monsters nooit meer vrij. Sterker nog, het is voor iedereen beter dat zo iemand per ongeluk tegen een politiekogel aanloopt.
Net zoiets als Dutroux. Mensen die dergelijke dingen doen verdienen het niet om ooit nog vrij rond te lopen. We schieten daarin echt door in ons humanisme, waar een dergelijk individueel belang altijd naar boven dat van de maatschappij gaat.
Dan zou ik verhuizen naar landen waar het vuurpeloton nog gehanteerd wordt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:18 schreef .Exe het volgende:
[..]
Ik vind een vuurpeloton een heel gepaste en humane oplossing voor een geval als deze.
Bovendien gaat daar ook meer preventieve werking vanuit.
Ik weet de ins en outs niet van die zaak, maar rechten gaan echt volgens het boekje en niet op gevoel. Voor veel zaken zijn max straffen idd. niet zo hoog, een rechter kan daar dan niet zomaar van afwijken. Maar goed wat mij betreft mag hier idd. zeker wel wat aangedaan worden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
dat idee opperde me partner ook al..quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Voor zo'n personen zouden ze een nieuw eiland moeten opspuiten, na het uitzitten van de gevangenis straf mogen ze lekker naar dat eiland en weg bij de rest van de bevolking die wel normaal in veiligheid wilt leven. Kunnen ze tussen hun soortgenoten blijven zitten en hebben ze alle vrijheid op het eiland.
Maar in dit geval eisen ze zelf 15 jaar en gaan dan in beroep tegen 16 jaar en wordt het uiteindelijk wat, 11, 12 jaar? Jaren minder dan ze zelf in eerste aanleg eisen....quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:19 schreef WP8iscool het volgende:
[..]
Ik weet de ins en outs niet van die zaak, maar rechten gaan echt volgens het boekje en niet op gevoel. Voor veel zaken zijn max straffen idd. niet zo hoog, een rechter kan daar dan niet zomaar van afwijken. Maar goed wat mij betreft mag hier idd. zeker wel wat aangedaan worden.
Groene Volvo is allang weer ingetrokken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:19 schreef SeLang het volgende:
Stel dat ze verdwenen is bij die kliniek, dan zou de locatie van de spullen bij huis ter heide een bewust dwaalspoor kunnen zijn en het lichaam kort daarna door 1 of 2 verdachten zijn verplaatst met een auto, mogelijk heel ver weg. Met het idee "geen lijk geen zaak".
Dat ze nu in die buurt nog steeds niet is gevonden, ondanks al het zoeken en het feit dat iedereen die buurt nu alert is maakt de kans op zo'n scenario groter.
Maar je kunt je dan wel richten op eventuele auto's waar verdachte en eventuele vrienden beschikking over hebben. Daar kunnen camerabeelden van bestaan en als zo'n auto gevonden wordt DNA sporen.
Hoe zit het met die groene Volvo waar de politie informatie over zocht?
Maar dan zou je toch beter de jas en tas kunnen venietigen..quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:19 schreef SeLang het volgende:
Stel dat ze verdwenen is bij die kliniek, dan zou de locatie van de spullen bij huis ter heide een bewust dwaalspoor kunnen zijn en het lichaam kort daarna door 1 of 2 verdachten zijn verplaatst met een auto, mogelijk heel ver weg. Met het idee "geen lijk geen zaak".
Dat ze nu in die buurt nog steeds niet is gevonden, ondanks al het zoeken en het feit dat iedereen die buurt nu alert is maakt de kans op zo'n scenario groter.
Maar je kunt je dan wel richten op eventuele auto's waar verdachte en eventuele vrienden beschikking over hebben. Daar kunnen camerabeelden van bestaan en als zo'n auto gevonden wordt DNA sporen.
Dat monitoren wordt gedaan bij het verhoren van de verdachte en dan wordt er gekeken naar al zijn handelingen, gezichtsuitdrukkingen etc.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoop dat ze hem goed monitoren en die beelden mogen gebruiken in de rechtzaal. Waarschijnlijk geniet dit portret van alle aandacht en van de zoektocht.
Mooiste periode uit zijn leven...
Loopt vervolgens de poort uit en ziet direct zijn perfecte slachtoffer fietsen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:20 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die tijd in gevangenschap niet alleen maar een broedtijd is geweest om zo'n ziek idee als moord in zijn hoofd te vormen. Jaren en jaren de tijd gehad om die volgende stap te gaan dromen. Als het op zo'n jonge leeftijd al is begonnen met verkrachtingen en dergelijke.
Sorryquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:21 schreef timmmmm het volgende:
We gaan hier niet over Niburudingen praten hoor jongens
Daarnaast zie je vaak bij verkrachters ook afweerwonden. Het ontbreken daarvan betekent niet dat diegene onschuldig is overigens.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:22 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Dat monitoren wordt gedaan bij het verhoren van de verdachte en dan wordt er gekeken naar al zijn handelingen, gezichtsuitdrukkingen etc.
No probs, maar alles wat daar staat is echt bullshit dus het voegt nou eenmaal niks toe. Weet je dat voor t vervolgquote:
Het gaat niet alleen maar om afschrikking en de toekomst van de dader en succesvolle re-introductie in de samenleving. Er is moet ook een element van vergelding en genoegdoening in een straf zitten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik twijfelde al maar vroeg me dus af.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
No probs, maar alles wat daar staat is echt bullshit dus het voegt nou eenmaal niks toe. Weet je dat voor t vervolg
Maar waarom zouden ze dan de rest van haar spullen niet ook laten verdwijnen? Of ze moeten niet bekend zijn geweest met dna opsporingstechnieken, want anders zouden ze toch moeten realiseren dat op haar spullen dat ook kan zitten? Bij de vorige verkrachtingen was er wel een vriend in de auto aan het wachten overigens, dus het kan bestquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:19 schreef SeLang het volgende:
OM eist 10quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:20 schreef RomanMe het volgende:
[..]
Maar in dit geval eisen ze zelf 15 jaar en gaan dan in beroep tegen 16 jaar en wordt het uiteindelijk wat, 11, 12 jaar? Jaren minder dan ze zelf in eerste aanleg eisen....
Overigens blijkt dat langer straffen geen hoger genoegdoening-effect heeft op slachtoffers of nabestaande. Er is wel een ondergrens.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen maar om afschrikking en de toekomst van de dader en succesvolle re-introductie in de samenleving. Er is moet ook een element van vergelding en genoegdoening in een straf zitten.
Voor een 20-jarige is een effectieve straf van 6 jaar misschien lang, maar de stachtoffers zijn dan nog maar amper begonnen met de verwerking van hun trauma. Dat moet je ook meenemen.
Voor een nabestaande is het (logisch!) bijna nooit hoog genoeg, een straf.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:25 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Overigens blijkt dat langer straffen geen hoger genoegdoening-effect heeft op slachtoffers of nabestaande. Er is wel een ondergrens.
twitter:YelleTieleman twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:21:09De Dienst Justitiële Inrichtingen is bezig te reconstrueren in wat voor regime verdachte zat. Of hij begeleiding had bijvoorbeeld #AnneFaber reageer retweet
Spullen in paniek weggegooid en nooit meer zelf teruggevonden?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:24 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze dan de rest van haar spullen niet ook laten verdwijnen? Of ze moeten niet bekend zijn geweest met dna opsporingstechnieken, want anders zouden ze toch moeten realiseren dat op haar spullen dat ook kan zitten? Bij de vorige verkrachtingen was er wel een vriend in de auto aan het wachten overigens, dus het kan best
twitter:MarkvanderWel twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:25:55Er worden afschermhekken terrein opgereden. Waarom vooralsnog niet duidelijk. Heli is geland. #annefaber
reageer retweet
Zou ze toch gevonden zijn...?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:27 schreef LovelyLady het volgende:
twitter:MarkvanderWel twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:25:55Er worden afschermhekken terrein opgereden. Waarom vooralsnog niet duidelijk. Heli is geland. #annefaber https://t.co/35NrlBiVwd reageer retweet
Dat weten ze allangquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:27 schreef Kim-Holland het volgende:
twitter:YelleTieleman twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:21:09De Dienst Justitiële Inrichtingen is bezig te reconstrueren in wat voor regime verdachte zat. Of hij begeleiding had bijvoorbeeld #AnneFaber reageer retweet
Kan ook prima zijn om rustig onderzoek te doen en niet de hele kliniek in de war te schoppen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:27 schreef LovelyLady het volgende:
twitter:MarkvanderWel twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:25:55Er worden afschermhekken terrein opgereden. Waarom vooralsnog niet duidelijk. Heli is geland. #annefaber [ afbeelding ] reageer retweet
Vernietigen, dan denk je gauw aan verbranden. Maar een vuur trekt aandacht. Een fiets op een station zetten zou ik zelf nooit doen als ik dader was, want je weet vrijwel zeker dat daar cameras staan. Beter fiets je door het bos (geen camera's) en dumpt die spullen daar ergens.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:21 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Maar dan zou je toch beter de jas en tas kunnen venietigen..
Blijft de fiets over..als je die op een druk station zet kans dat hij gestolen word...
Geen bewijslast, geen zaak..
Waar zouden afschermhekken nou voor nodig zijn. Ik kan er niet op komen zegquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:27 schreef LovelyLady het volgende:
twitter:MarkvanderWel twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:25:55Er worden afschermhekken terrein opgereden. Waarom vooralsnog niet duidelijk. Heli is geland. #annefaber [ afbeelding ] reageer retweet
Voor de verwerking blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:27 schreef Messina het volgende:
[..]
Voor een nabestaande is het (logisch!) bijna nooit hoog genoeg, een straf.
Waarvoor had hij die straf? Verkrachting onder bedreiging met een pistool.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bizarre gang van zaken.
Geen ideequote:
Om onbevoegden/ramptoeristen tegen te houden?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Waar zouden afschermhekken nou voor nodig zijn. Ik kan er niet op komen zeg
Jas, fiets en tas zijn gedumpt wrs terwijl het donker was, schat ik in, vandaar vlak aan de rand van fietspaden en in de buurt van elkaar.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Vernietigen, dan denk je gauw aan verbranden. Maar een vuur trekt aandacht. Een fiets op een station zetten zou ik zelf nooit doen als ik dader was, want je weet vrijwel zeker dat daar cameras staan. Beter fiets je door het bos (geen camera's) en dumpt die spullen daar ergens.
Of om de Telegraag weg te houdenquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:29 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Kan ook prima zijn om rustig onderzoek te doen en niet de hele kliniek in de war te schoppen?
Gaat het omgenoegdoening dan?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:25 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Overigens blijkt dat langer straffen geen hoger genoegdoening-effect heeft op slachtoffers of nabestaande. Er is wel een ondergrens.
Anders lees je even de post die ik quote?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:32 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Gaat het omgenoegdoening dan?
Bedoel straf is een straf sommige leren er van sommige niet
Moord..is zoveel jaar
Zeden misdrijf..is zoveel jaar
Met genoeg doening heb ik het idee dat je ze nog menselijk wil behandelen en tuurlijk zin het mensen , maar ze zijn zielig ze hebben te alle tijden zelf bedacht de misdaad te begaan..
Een verkachting deels goedpraten omdat de dader 20 is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarvoor had hij die straf? Verkrachting onder bedreiging met een pistool.
Hij was toen 20, de slachtoffers 16 en 17.
Vreselijk, en terecht dat hij gestraft is, maar bij die daad kan meegespeeld hebben dat hij jong, misschien onzeker was. Gevoelige leeftijd enzovoort.
Dus, ik kán me voorstellen dat ze proberen hem eerder terug te begeleiden naar de samenleving. Hij is nu mentaal volwassen, heeft waarschijnlijk van allerhande therapieën achter de rug, dus mogelijk gaat dit goed.
Nu blijkt dat hij, waarschijnlijk (hij is nog steeds verdachte, toch?) toch weer op dezelfde manier de fout in gaat, mogelijk met moord/doodslag, hoop ik dat hij die kwijtgescholden straf en de nieuwe straf na elkaar uit moet zitten en daarna TBS en nooit meer vrij.
We weten natuurlijk niet hoe die spullen zijn aangetroffen. Maar als er geen bloed e.d. op zit maar de dader alleen die spullen heeft vastgehouden verwacht hij mogelijk niet dat er DNA op zit (maar kan nog steeds, uitgevallen haar of iets dergelijks).quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:24 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze dan de rest van haar spullen niet ook laten verdwijnen? Of ze moeten niet bekend zijn geweest met dna opsporingstechnieken, want anders zouden ze toch moeten realiseren dat op haar spullen dat ook kan zitten? Bij de vorige verkrachtingen was er wel een vriend in de auto aan het wachten overigens, dus het kan best
En in de toekomst zullen er nog wel meer doden vallen door psychopatenquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:33 schreef HendrikV het volgende:
[..]
Een verkachting deels goedpraten omdat de dader 20 is.
Dankzij het principe elke malloot verdiend een 2de kans. Is nu deze meid dood.
Nee.quote:
twitter:MarkvanderWel twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 11:32:57Heli weer airborn. Hekken zijn gebracht voor geval dat. Nog geen signalen dat #annefaber is gevonden. reageer retweet
6a. De motivering van de sanctiequote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:25 schreef Caland het volgende:
[..]
OM eist 10
Rechter geeft 16
Hoger beroep wordt het 11
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |