Vast, maar ik kan ze nu niet zo opnoemen. Ik hoef natuurlijk ook niet eeuwig op dezelfde plek te blijven zitten. Het is nu vooral belangrijk dat ik een fatsoenlijke baan vind.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Er bestaan geen banen die je echt graag wil en volledig voor gaat?
Yep, ik ben opgeleid tot laborant.quote:
quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:42 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Yep, ik ben opgeleid tot laborant.
En daarna een master filosofie?quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:42 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Vast, maar ik kan ze nu niet zo opnoemen. Ik hoef natuurlijk ook niet eeuwig op dezelfde plek te blijven zitten. Het is nu vooral belangrijk dat ik een fatsoenlijke baan vind.
[..]
Ik kan me daar eerlijk gezegd echt niet in verplaatsen. Een mooie studie gedaan en jaren de tijd gehad om erachter te komen wat je wil, en dan na afstuderen gewoon schieten met hagel op elke vacature die maar voorbij komt. Erg zonde.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:42 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Vast, maar ik kan ze nu niet zo opnoemen. Ik hoef natuurlijk ook niet eeuwig op dezelfde plek te blijven zitten. Het is nu vooral belangrijk dat ik een fatsoenlijke baan vind.
[..]
Ik ken eigenlijk ook geen wo'er voor wie dat geldt.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:44 schreef Kaas- het volgende:
Ik kan me daar echt niet in verplaatsen. Een mooie studie gedaan en jaren de tijd gehad om erachter te komen wat je wil, en dan na afstuderen gewoon schieten met hagel op elke vacature die maar voorbij komt.
Ik overweeg juist een paar jaar als consultant. Heb altijd op vaste contracten gewerkt maar ik merk dat ik snel verveeld raak in mijn werk dus zou graag wat meer verschillende plekken zien. Hoewel de reistijd me inderdaad een beetje tegenstaat. Ik werk nu in mijn woonplaats. Dat is toch wel heel lekker.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:43 schreef Jip141 het volgende:
Denk goed na wat je wilt.
Ik deed ook “alles aanpakken wat maar kon” maar nu begin ik al een beetje vermoeid te raken van de enorme reistijd als consultant.
Maar komt vast goed.
Jij hebt dan ook geen "onrendabele" studie gedaan. Met alle respect voor de onrendabele studies, natuurlijk. Die zijn zeker belangrijk, maar op de arbeidsmarkt niet altijd even gewild. Dan moet je het van je gewone academische skills hebben en een werkveld inrollen waarin ze je omscholen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik kan me daar eerlijk gezegd echt niet in verplaatsen. Een mooie studie gedaan en jaren de tijd gehad om erachter te komen wat je wil, en dan na afstuderen gewoon schieten met hagel op elke vacature die maar voorbij komt. Erg zonde.
Ik denk dat het een kwestie is van hoe iemand kijkt naar zijn of haar carrière. Ik studeerde filosofie omdat ik dat voor mezelf en mijn persoonlijke ontwikkeling belangrijk vind. Het maakt mij niet heel veel uit waar ik terecht kom (natuurlijk heb ik wel richtingen en banen afgestreept die niet bij mij passen).quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik kan me daar eerlijk gezegd echt niet in verplaatsen. Een mooie studie gedaan en jaren de tijd gehad om erachter te komen wat je wil, en dan na afstuderen gewoon schieten met hagel op elke vacature die maar voorbij komt. Erg zonde.
Als laborant is ook in of nabij het noorden natuurlijk wel werk te vinden. Alleen mist de link met filosofie dan meestalquote:
Het is erg leuk dat het afwisselend is.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:46 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik overweeg juist een paar jaar als consultant. Heb altijd op vaste contracten gewerkt maar ik merk dat ik snel verveeld raak in mijn werk dus zou graag wat meer verschillende plekken zien. Hoewel de reistijd me inderdaad een beetje tegenstaat. Ik werk nu in mijn woonplaats. Dat is toch wel heel lekker.
Er was op de reunie van m'n middelbare school een meisje die iets van psychologie had gedaan en van werkervaringsplek naar stage naar jaarcontract zonder uitzicht op verlenging rolde. Dan is je wereldbeeld op je 30e natuurlijk helemaal anders en herken je je in uitspraken als "geen enkele millennial heeft een vaste baan".quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook geen "onrendabele" studie gedaan. Met alle respect voor de onrendabele studies, natuurlijk. Die zijn zeker belangrijk, maar op de arbeidsmarkt niet altijd even gewild. Dan moet je het van je gewone academische skills hebben en een werkveld inrollen waarin ze je omscholen.
Hier zou ik dus mee oppassen. Goed bedoelde tip.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het maakt mij niet heel veel uit waar ik terecht kom
Maar ook met zo’n studie kan je toch bepaalde wensen hebben die daar goed op aansluiten? De IT in na laboratorium en filosofie klinkt redelijk willekeurig.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook geen "onrendabele" studie gedaan. Met alle respect voor de onrendabele studies, natuurlijk. Die zijn zeker belangrijk, maar op de arbeidsmarkt niet altijd even gewild. Dan moet je het van je gewone academische skills hebben en een werkveld inrollen waarin ze je omscholen.
Ook weer waar..quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er was op de reunie van m'n middelbare school een meisje die iets van psychologie had gedaan en van werkervaringsplek naar stage naar jaarcontract zonder uitzicht op verlenging rolde. Dan is je wereldbeeld op je 30e natuurlijk helemaal anders en herken je je in uitspraken als "geen enkele millennial heeft een vaste baan".
Terwijl een ander deel van de markt voor het afstuderen een vaste baan aangeboden krijgt.
Tsja, een studie volgen waar je gelukkig van wordt en er daadwerkelijk gelukkig worden zijn twee verschillende dingen.
Hoe kan dat je nou niet uitmaken?! Wtf. Het beheerst straks praktisch je hele week voor de rest van je leven en je bent onverschillig over hoe dat eruit ziet? Hoe heb je die mening nou weer bij elkaar gefilosofeerd?quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik denk dat het een kwestie is van hoe iemand kijkt naar zijn of haar carrière. Ik studeerde filosofie omdat ik dat voor mezelf en mijn persoonlijke ontwikkeling belangrijk vind. Het maakt mij niet heel veel uit waar ik terecht kom (natuurlijk heb ik wel richtingen en banen afgestreept die niet bij mij passen).
Het is af en toe niet slecht voor je om te beseffen dat we allemaal in een bubble leven.quote:
05:50 ging de wekker.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:54 schreef Kaas- het volgende:
Wel respect voor Jip trouwens. Wel
Heftige reistijd rondom je werk.
Ik herken dat wel. Al mijn vrienden zijn minimaal HBO-afgestudeerd, maar allemaal in onrendabele richtingen. Die leveren flink in op perspectief.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er was op de reunie van m'n middelbare school een meisje die iets van psychologie had gedaan en van werkervaringsplek naar stage naar jaarcontract zonder uitzicht op verlenging rolde. Dan is je wereldbeeld op je 30e natuurlijk helemaal anders en herken je je in uitspraken als "geen enkele millennial heeft een vaste baan".
Terwijl een ander deel van de markt voor het afstuderen een vaste baan aangeboden krijgt.
Tsja, een studie volgen waar je gelukkig van wordt en er daadwerkelijk gelukkig worden zijn twee verschillende dingen.
Snap ikquote:Op dinsdag 26 september 2017 08:55 schreef Jip141 het volgende:
[..]
05:50 stond te wekker.
Werd er niet blij van.
Ik vind internationale reistijd wel iets anders dan binnenlandse reistijd.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:54 schreef Kaas- het volgende:
Wel respect voor Jip trouwens. Wel
Heftige reistijd rondom je werk.
Zoals ik al zei, ik heb al best wel heel wat afgestreept. Er blijft dan alleen nog heel veel over. Uiteraard heb ik een paar voorkeuren, maar uiteindelijk moet ik ook gewoon accepteren dat ik een salaris nodig heb en niet te veel moet zeuren over dromen en voorkeuren. Maar ik zal inderdaad opletten dat ik niet zomaar alles aanneem, dank je voor de tip.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:52 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Hier zou ik dus mee oppassen. Goed bedoelde tip.
Het is echt een groot deel van je week.
Je ziet volgens mij ook mensen keuzes uitstellen. Niet samenwonen (want kunnen ze niet betalen), geen kinderen nemen en geen huis kopen heeft nogal wat impact op hoe je leven er uit ziet als je 35-45 bent. Nadeel is dat als je het geld wel hebt je dan midden twintig al vroeg bejaard bent, maar aan de andere kant kun je ook een echt grotemensenleven leiden/lijden.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:56 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik herken dat wel. Al mijn vrienden zijn minimaal HBO-afgestudeerd, maar allemaal in onrendabele richtingen. Die leveren flink in op perspectief.
Geld is geen drijfveer, maar stabiliteit en toekomstperspectief wel. Ik heb ook het nodige geluk gehad, ik heb helemaal geen opleiding afgerond maar ben wel relatief goed terecht gekomen. Ik besef me alleen wel dat het ook héél anders uit had kunnen pakken en zou mensen niet zo snel adviseren in de taalwetenschappen of filosofie te stappen. Niet omdat het niet leuk of niet waardevol zou zijn. Maar naast studiewensen heeft een mens ook heel veel wensen t.a.v. quality of life. Die moet je toch verdienen en je studie speelt daarin een sleutelrol.
Nice.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:57 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik heb al best wel heel wat afgestreept. Er blijft dan alleen nog heel veel over. Uiteraard heb ik een paar voorkeuren, maar uiteindelijk moet ik ook gewoon accepteren dat ik een salaris nodig heb en niet te veel moet zeuren over dromen en voorkeuren. Maar ik zal inderdaad opletten dat ik niet zomaar alles aanneem, dank je voor de tip.
True. Maar het is niet zo zwart-wit, natuurlijk. Sectoren zijn heel breed en als je een beetje intelligent bent en sociaal vaardig dan doe je al vrij snel geen uitvoerende taken meer en heb je het over visie en strategie. Dan is de IT-component minder relevant dan je bedrijfskundige kennis en ervaring.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar ook met zo’n studie kan je toch bepaalde wensen hebben die daar goed op aansluiten? De IT in na laboratorium en filosofie klinkt redelijk willekeurig.
Alle reistijd is kut.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind internationale reistijd wel iets anders dan binnenlandse reistijd.
Afgelopen jaar voor werk een paar keer in Londen, Frankfurt en Zurich geweest, maar dat is qua arbeidsvitaminen wel anders dan met het treintje pendelen naar Schubbekutteveen.
Ik heb op mijn 24e een huis gekocht. Ik ben er van overtuigd dat dat op lange termijn het best is, ook al heb ik nu stress vanwege verbouwingen die betaald moeten worden, geld handig wegzetten en ga zo maar door. Mijn vrienden wonen allemaal nog gehuurd en zijn totaal niet bezig met later.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je ziet volgens mij ook mensen keuzes uitstellen. Niet samenwonen (want kunnen ze niet betalen), geen kinderen nemen en geen huis kopen heeft nogal wat impact op hoe je leven er uit ziet als je 35-45 bent. Nadeel is dat als je het geld wel hebt je dan midden twintig al vroeg bejaard bent, maar aan de andere kant kun je ook een echt grotemensenleven leiden/lijden.
Daar zet ik momenteel ook vooral op in. Al kijk ik ook rond of ik iets kan vinden met mijn academische opleiding, maar het lab heeft prioriteit.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als laborant is ook in of nabij het noorden natuurlijk wel werk te vinden. Alleen mist de link met filosofie dan meestal
Nee, soms wel lekker.quote:
Achteraf vind ik het prima dat ik het heb uitgesteld. Die studiejaren in je early 20’s zijn gewoon leuk.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je ziet volgens mij ook mensen keuzes uitstellen. Niet samenwonen (want kunnen ze niet betalen), geen kinderen nemen en geen huis kopen heeft nogal wat impact op hoe je leven er uit ziet als je 35-45 bent. Nadeel is dat als je het geld wel hebt je dan midden twintig al vroeg bejaard bent, maar aan de andere kant kun je ook een echt grotemensenleven leiden/lijden.
Goed bezig. Dat eeuwig tiener zijn heeft volgens mij ook te maken met dat mensen elkaar soms gek maken met wat je moet doen met je geld en wat niet. Niemand kijkt raar op als je voor 5.000 euro op vakantie gaat, terwijl het ook gemakkelijk voor de helft of een kwart kan. Mensen vinden het gek als je niet de festivalletjes en feestjes afgaat, waar je dan honderden euros stuk gooit. Een huis kopen en settelen is niet zo fijn als een kamer huren in hartje stad, waar je als een halve student leeft met mede-lotgenoten. Overigens ken ik ook een paar mensen die wel op hun niveau werken, maar toch het werk niet vinden wat ze er van hadden gedacht en dan maar gaan reizen of elk weekend hard stappen om er mee te dealen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb op mijn 24e een huis gekocht. Ik ben er van overtuigd dat dat op lange termijn het best is, ook al heb ik nu stress vanwege verbouwingen die betaald moeten worden, geld handig wegzetten en ga zo maar door. Mijn vrienden wonen allemaal nog gehuurd en zijn totaal niet bezig met later.
Dus ja, ik herken heel erg dat mensen keuzes uitstellen die paps en mams allang gemaakt hadden op onze leeftijd. En het is niet alleen maar uit nood geboren. Het is ook een soort apathie bij veel millennials die een soort van eeuwig tiener willen zijn. Ik zie dat ook alleen bij de mensen die onder hun niveau werken. Alsof ze zich er bij neer hebben gelegd dat het nooit wat gaat worden.
Oh, early 20's is prima om te studeren.quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:05 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Achteraf vind ik het prima dat ik het heb uitgesteld. Die studiejaren in je early 20’s zijn gewoon leuk.
Kost wel wat.
In totaal 6 uur rijden? Dat is onderhand heel Nederland door heen en terug. Zo gek zouden ze me niet krijgen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:51 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Maar vandaag (uitzonderlijk) heb ik in totaal 6 uur reistijd. Dat hou ik niet een paar dagen per week vol.
Snap ik.quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Daar zet ik momenteel ook vooral op in. Al kijk ik ook rond of ik iets kan vinden met mijn academische opleiding, maar het lab heeft prioriteit.
Lekker kort houden, prima. Dat eindeloze gereutel.quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:13 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik heb trouwens een hekel aan die sollicitaties waar ze je een priegelvakje geven om hen te overtuigen. Wat is er mis met een klassieke sollicitatiebrief of motivatiebrief uploaden?
"ik ben een groot fan van niet in armoede leven."quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:13 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik heb trouwens een hekel aan die sollicitaties waar ze je een priegelvakje geven om hen te overtuigen. Wat is er mis met een klassieke sollicitatiebrief of motivatiebrief uploaden?
Je moet ook geen epos schrijven, dat lezen ze toch niet. Kort, krachtig en to-the-point ipv wat wollige meuk.quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:13 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Hier al eens een briefje naartoe gestuurd?quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Daar zet ik momenteel ook vooral op in. Al kijk ik ook rond of ik iets kan vinden met mijn academische opleiding, maar het lab heeft prioriteit.
quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:30 schreef Puddington het volgende:
[..]
"ik ben een groot fan van niet in armoede leven."
"Als ik jou was, nam ik mij aan".quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik ben ook niet van de lange verhalen. Maar zo'n priegelvakje nodigt niet bepaald uit tot een nette brief.
[..]
Dank je, dat bedrijf kende ik nog niet. Even kijken...quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Hier al eens een briefje naartoe gestuurd?
http://www.bd.com/nl/careers/
Paar jaar geleden namen die vrij makkelijk mensen aan, na de overname door bd is de bedrijfscultuur wat veranderd hoorde ik, maar ik heb er nu al een tijd geen contacten meer.
Is het een papieren ding? of gewoon een word doc? In een word doc kun je toch gewoon het veld groter maken?quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik ben ook niet van de lange verhalen. Maar zo'n priegelvakje nodigt niet bepaald uit tot een nette brief.
[..]
Nee het is online en dan zo'n klein vakje. Van die vakjes die lijken op die dingen waar je bij een enquête nog even je eigen mening (of klacht) mag droppen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Is het een papieren ding? of gewoon een word doc? In een word doc kun je toch gewoon het veld groter maken?
Er zit blijkbaar wel een max aan. Maar dat is mijn probleem niet echt, het is meer dat ik het een rottig ding vind. Ik kan niet goed inschatten wat ze verwachten van mij. Willen ze überhaupt een nette brief of alleen een paar regels? Maar goed, ze moeten maar dealen met een brief.quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
Met een max aantal characters? Anders kun je toch gewoon tikken wat je wilt?
Daar ben ik inderdaad mee bezig, al was het maar voor het overzicht. Al kan ik de spellcheck ook wel gebruiken.quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ook een pro-tip: doe even alles wat je in van die veldjes invult door Word met spellchecker gooien.![]()
En ook gewoon zodat je bij een disconnect of wat dan ook niet alles kwijt bent. Been there, done that....quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Er zit blijkbaar wel een max aan. Maar dat is mijn probleem niet echt, het is meer dat ik het een rottig ding vind. Ik kan niet goed inschatten wat ze verwachten van mij. Willen ze überhaupt een nette brief of alleen een paar regels? Maar goed, ze moeten maar dealen met een brief.
[..]
Daar ben ik inderdaad mee bezig, al was het maar voor het overzicht. Al kan ik de spellcheck ook wel gebruiken.
Ik zal voor je duimen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:42 schreef motorbloempje het volgende:
Morgen m'n interview, gisteren (wat laat) de briefing gehad (vol spelfouten...)![]()
Morgen weet ik welke baan ik heb/neem...ik vind 't maar wat...
Nah, we waren wel in contact en ik was het hele weekend toch aan het rennenquote:Op dinsdag 26 september 2017 09:46 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik zal voor je duimen.
Wel suf dat ze nu weer te laat zijn.
Dat zal ook eens een keer tijd wordenquote:Op dinsdag 26 september 2017 09:42 schreef motorbloempje het volgende:
Morgen m'n interview, gisteren (wat laat) de briefing gehad (vol spelfouten...)![]()
Klinkt goedquote:Op dinsdag 26 september 2017 09:42 schreef motorbloempje het volgende:
Oy, ik heb 'vroeger' ook al full-time gewerkt, en tijdens m'n laatste jaar in Nijmegen ook 24 uur naast een voltijds studie!quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zal ook eens een keer tijd worden
Ik bedoelde meer dat je potentiële werkgevers nou niet erg veel haast lijken te maken.quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oy, ik heb 'vroeger' ook al full-time gewerkt, en tijdens m'n laatste jaar in Nijmegen ook 24 uur naast een voltijds studie!![]()
Oh, de eerste maakt prima haast hoorquote:Op dinsdag 26 september 2017 10:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat je potentiële werkgevers nou niet erg veel haast lijken te maken.
In de horeca van Nijmegen?quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oy, ik heb 'vroeger' ook al full-time gewerkt, en tijdens m'n laatste jaar in Nijmegen ook 24 uur naast een voltijds studie!![]()
Oh ja, dat is waar. Het is toch gewoon je eigen schuld.quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, de eerste maakt prima haast hoorMaar die gaven me wel de kans om dit interview van morgen af te wachten, gisteren nog mee gemailed. Daar ben ik ze wel echt heel dankbaar voor.
seaubriseau.quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh ja, dat is waar. Het is toch gewoon je eigen schuld.
Ah, de woco-boefjes helpen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee![]()
![]()
Zat in de sociale huur bij een organisatie in Groesbeek
WoCo4Life. En nee, was prima werken daarquote:Op dinsdag 26 september 2017 10:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ah, de woco-boefjes helpen.
Ben je in Groesbeek niet door die messentrekkers neergestoken? Ze hebben geen beste naam in de regio.
Sarcasme overbrengen gaat nogal moeilijk met geschreven tekstquote:Op dinsdag 26 september 2017 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sarcasme is zeg maar niet jouw ding?
Leuke regio. En werken bij een woningcorporatie is natuurlijk een perfecte work/life balance.quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
WoCo4Life. En nee, was prima werken daar
Daar hebben we smileys voorquote:Op dinsdag 26 september 2017 10:11 schreef Puddington het volgende:
[..]
Sarcasme overbrengen gaat nogal moeilijk met geschreven tekst
SOwiesoquote:Op dinsdag 26 september 2017 10:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Leuke regio. En werken bij een woningcorporatie is natuurlijk een perfecte work/life balance.
Ik dacht dat inmiddels wel duidelijk zou zijn dat ik daar niet echt geschikt voor benquote:Op dinsdag 26 september 2017 10:11 schreef Puddington het volgende:
[..]
Sarcasme overbrengen gaat nogal moeilijk met geschreven tekst
Mensen liepen na 20:00 nog steeds met een t-shirt. Tegen 22:00 begon het wel frisjes te worden. Het was heel goed om te doen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:22 schreef GSbrder het volgende:
Het was blijkbaar koud, aan de sjaal(s) te zien.
Freak.quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:20 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Guerilla fotografie is echt wel iets waar ik stiekem best goed in ben geworden. Ze zal denk ik wel dat laatste zijn die gaat zeuren. Ze heeft eerdere werkjes van mij gezien. Het nemen van deze foto was minder dan 1,5 seconden. De eigenaar heb ik ook ergens op de foto (maar die ken ik al wat langer + e-mail). en alle foto's terug verzonden.
Calatrava weer lopen afzeiken?quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:41 schreef xpompompomx het volgende:
Zo, net weer terug van een snoepreisje naar Valencia, op kosten van de baas.
Verder roept de term "guerrilla fotografie" geen associaties op met mogelijke straatverboden.quote:
Totaal niet!quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Verder roept de term "guerrilla fotografie" geen associaties op met mogelijke straatverboden.
Man van het volk.quote:President Donald Trump heeft voor het eerst wat uitgebreider gereageerd op de gevolgen van orkaan Maria voor Puerto Rico. In een serie tweets biedt hij geen extra hulp aan, maar wijst hij op de financiële problemen van het eiland.
"Puerto Rico, dat al een slechte infrastructuur en enorme schulden had, is in grote problemen", schrijft de president. "Een groot deel van het eiland is vernietigd, terwijl er miljarden dollars aan schulden zijn bij Wall Street en de banken."
Waarheid als een koe.quote:
Denk eerder dat het te maken heeft met dat ze niet voor hem hebben gestemd.quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarheid als een koe.
Maar daar ben je geen politicus voor. Had 'ie maar analist bij Goldman Sachs moeten worden.
Inderdaadquote:
Denk eerder dat die man zegt wat in 'm opkomt zonder communicatiemanager er een sociaal-wenselijk sausje overheen giet. Deel van de aantrekkingskracht voor middle America.quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:47 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Denk eerder dat het te maken heeft met dat ze niet voor hem hebben gestemd.
Paella snaaien en Aigua de València naar binnen slurpen. Helemaal mooi.quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Inderdaad
Voor de rest beetje zuipen, beetje vreten, beetje rondslenteren, niks aan de hand.
Niet alleen in de VS. In Nederland zijn er ook mensen die smullen van leiders die minderbedeelden en andersgekleurden voortdurend op de korrel nemen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Denk eerder dat die man zegt wat in 'm opkomt zonder communicatiemanager er een sociaal-wenselijk sausje overheen giet. Deel van de aantrekkingskracht voor middle America.
En dat alles op kosten van de baas.quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Paella snaaien en Aigua de València naar binnen slurpen. Helemaal mooi.
"Hij zegt tenminste wat 'ie denkt. Niet zo'n gladjanus met z'n mediatraining."quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niet alleen in de VS. In Nederland zijn er ook mensen die smullen van leiders die minderbedeelden en andersgekleurden voortdurend op de korrel nemen.
Niet alleen leiders. Ook de gemiddelde sjon en riesjard op feestbook.quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niet alleen in de VS. In Nederland zijn er ook mensen die smullen van leiders die minderbedeelden en andersgekleurden voortdurend op de korrel nemen.
En Elzies en braindead op FOK!.quote:Op dinsdag 26 september 2017 11:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet alleen leiders. Ook de gemiddelde sjon en riesjard op feestbook.
Fix.quote:Op dinsdag 26 september 2017 11:13 schreef remlof het volgende:
[..]
En Elzies en braindead NWS/FP op FOK!.
Lees: "hij is tenminste net zo'n klootzak als wij!"quote:Op dinsdag 26 september 2017 11:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
"Hij zegt tenminste wat 'ie denkt. Niet zo'n gladjanus met z'n mediatraining."
Met iemand die net zo'n onempathische klootzak is als Trump is het wel erg triest gesteld.quote:Op dinsdag 26 september 2017 11:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Lees: "hij is tenminste net zo'n klootzak als wij!"
Dat zijn er heel veel. Die hebben alleen het geld nooit gehad, dus daar keek men sowieso al niet naar om.quote:Op dinsdag 26 september 2017 11:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Met iemand die net zo'n onempathische klootzak is als Trump is het wel erg triest gesteld.
Lees: "mensen hebben ook een hekel aan mij omdat ik niet eloquent genoeg ben om m'n mening uiteen te zetten in meer dan 140 leestekens. Tevens: wat is eloquent?"quote:Op dinsdag 26 september 2017 11:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Lees: "hij is tenminste net zo'n klootzak als wij!"
Eloquent is typisch een Echtgaaf of Ryan3 term. Dat zegt genoeg.quote:Op dinsdag 26 september 2017 11:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lees: "mensen hebben ook een hekel aan mij omdat ik niet eloquent genoeg ben om m'n mening uiteen te zetten in meer dan 140 leestekens. Tevens: wat is eloquent?"
quote:Zorgverzekeraar DSW gaat de zorgpremie en het verplichte eigen risico in 2018 verlagen. Dat staat haaks op de verwachting van het kabinet dat de zorgpremies juist zouden gaan stijgen. De verlaging bij DSW bedraagt 6 euro per jaar naar een jaarbedrag van 1.290 euro (maandelijks 107,50 euro) voor zowel individueel als collectief verzekerden. Het eigen risico wordt met 10 euro verlaagd naar 375 euro.
Of php.quote:Op dinsdag 26 september 2017 11:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eloquent is typisch een Echtgaaf of Ryan3 term. Dat zegt genoeg.
Nu Achmea en de rest nog.quote:Op dinsdag 26 september 2017 11:43 schreef Kowloon het volgende:
De politiek is al dagen in rep en roer. Het eigen risico blijft met veel pijn en moeite gelijk, en dat zou een premiestijging tot gevolg hebben. De eerste zorgverzekeraar, DSW, publiceert vandaag zijn nieuwe verzekeringspolis voor 2018, en wat blijkt het eigen risico daalt en de premie daalt ook. De kracht van commerciele bedrijven laat zich wederom gelden.
[..]
Ook prima. Sympathieke club, luis in de pels enzo.quote:Op dinsdag 26 september 2017 11:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En anders DSW veel nieuwe klanten bezorgen.
Meneer Oomen van DSW is het niet met je eens.quote:Op dinsdag 26 september 2017 11:43 schreef Kowloon het volgende:
De politiek is al dagen in rep en roer. Het eigen risico blijft met veel pijn en moeite gelijk, en dat zou een premiestijging tot gevolg hebben. De eerste zorgverzekeraar, DSW, publiceert vandaag zijn nieuwe verzekeringspolis voor 2018, en wat blijkt het eigen risico daalt en de premie daalt ook. De kracht van commerciele bedrijven laat zich wederom gelden.
[..]
Contradictio in terminis.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:06 schreef Euribob het volgende:
Gelukkig zit ik al jaar en dag bij DSW. De enige fatsoenlijke zorgverzekeraar van Nederland.
Alsof hij er wat vanaf weet.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Meneer Oomen van DSW is het niet met je eens.
Voor 12,95 extra per maand is voor mij als student alle fysiotherapie gratis. Top geregeld al zeg ik het zelf.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:10 schreef Kowloon het volgende:
Ik zit sinds 2 jaar bij DSW. Afgezien van de maandelijkse afschrijving en hun vrolijke zorgpas heb ik gelukkig geen ervaring met ze.
Ik zit bij Anderzorg. Laagste premie voor een hoog eigen risico en jaarbetaling.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:10 schreef Kowloon het volgende:
Ik zit sinds 2 jaar bij DSW. Afgezien van de maandelijkse afschrijving en hun vrolijke zorgpas heb ik gelukkig geen ervaring met ze.
Huh?quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:12 schreef Euribob het volgende:
[..]
Voor 12,95 extra per maand is voor mij als student alle fysiotherapie gratis. Top geregeld al zeg ik het zelf.
Ik heb dat een paar dagen geleden na lang nadenken ook gedaan. Ik weet nog niet wat ik ga stemmen, maar het zal fijn zijn als er een discussie komt over het sleepnet-gedeelte van die wet.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:13 schreef Kowloon het volgende:
Heb overigens net voor dat sleepwetreferendum getekend:
https://teken.sleepwet.nl/
Jaarbetaling? Je kan daarmee in een jaar niet meer rendement halen dan zij aan korting bieden?quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zit bij Anderzorg. Laagste premie voor een hoog eigen risico en jaarbetaling.
Was voor mij een no-brainer.
Jaarbetaling is wel een mooie methode inderdaad. Iets goedkoper en niet elke maand zo'n afschrijving.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zit bij Anderzorg. Laagste premie voor een hoog eigen risico en jaarbetaling.
Was voor mij een no-brainer.
Niet op je spaarrekening.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Jaarbetaling? Je kan daarmee in een jaar niet meer rendement halen dan zij aan korting bieden?
Ik ben geconflicteerd. Ik ben principieel tegen referenda, maar ik ben ook erg tegen de wet. Maar ik kan het niet aan mijzelf verkopen door opportunistisch met dat principe om te gaan en wél voor een referendum te willen kiezen als het mij lekker uit komt.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:13 schreef Kowloon het volgende:
Heb overigens net voor dat sleepwetreferendum getekend:
https://teken.sleepwet.nl/
Haal jij 4% per jaar over al je vermogen?quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Jaarbetaling? Je kan daarmee in een jaar niet meer rendement halen dan zij aan korting bieden?
Ik ben ertegen dat het volk toegang heeft tot referenda. Ik vertrouw mezelf er echter wel mee. Derhalve maar ingevuld.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben geconflicteerd. Ik ben principieel tegen referenda, maar ik ben ook erg tegen de wet. Maar ik kan het niet aan mijzelf verkopen door opportunistisch met dat principe om te gaan en wél voor een referendum te willen kiezen als het mij lekker uit komt.
Ik heb begrepen dat de toezichtsmogelijkheden door de nieuwe wet wel verbeteren. Maar ik ga tegen stemmen, mocht er een referendum komen, ik ben eigenlijk tegen iedere vorm van ongericht aftappen. Sowieso hou ik ook niet zo van dat soort combinatiewetgeving, het verbeteren van het toezicht had ook als apart voorstel behandeld kunnen worden. Met het huidige voorstel moet je je privacy opofferen om beter toezicht te kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:15 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik heb dat een paar dagen geleden na lang nadenken ook gedaan. Ik weet nog niet wat ik ga stemmen, maar het zal fijn zijn als er een discussie komt over het sleepnet-gedeelte van die wet.
Ik snap oprecht niet waarom je tegen een referendum bent, zolang je er maar belangrijke wetten als deze mee zou kunnen blokkeren.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben geconflicteerd. Ik ben principieel tegen referenda, maar ik ben ook erg tegen de wet. Maar ik kan het niet aan mijzelf verkopen door opportunistisch met dat principe om te gaan en wél voor een referendum te willen kiezen als het mij lekker uit komt.
Ik ben principieel voor referenda, dus wat dat betreft was de keus makkelijk.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Referenda zijn kut.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat in een parlementaire democratie referenda niet de manier zijn om je tegen een wet te verzetten. Bovendien zijn er betere methoden om tegen deze wet in te gaan, zoals het Europese Hof van Justitie.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet waarom je tegen een referendum bent, zolang je er maar belangrijke wetten als deze mee zou kunnen blokkeren.
Je moet ze niet misbruiken zoals FvD toen deed, maar als het belangrijk en erg controversieel is, waarom niet?
Het feit dat het hier om combinatiewetgeving gaat, maakt het voor mij lastig. Er zit ook noodzakelijke regelgeving bij inbegrepen. Maar goed, eerst moet dat referendum er nog komen. Ze lopen blijkbaar achter op schema, dus dat is nog maar de vraag.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de toezichtsmogelijkheden door de nieuwe wet wel verbeteren. Maar ik ga tegen stemmen, mocht er een referendum komen, ik ben eigenlijk tegen iedere vorm van ongericht aftappen. Sowieso hou ik ook niet zo van dat soort combinatiewetgeving, het verbeteren van het toezicht had ook als apart voorstel behandeld kunnen worden. Met het huidige voorstel moet je je privacy opofferen om beter toezicht te kunnen krijgen.
Hmmm, zit wat in ja. Die 4 % heb ik wel gehaald overigens, afgelopen twee jaar. Maar ik beleg ook nog niet zo lang weer, dus dat is nog geen structureel niveau.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Haal jij 4% per jaar over al je vermogen?
Daarnaast kan je zo je vermogen per 31-12 drukken, heb je ook wat minder VRH.
Ik heb 4% over mijn beleggingen wel gehaald, maar niet op m'n spaargeld.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hmmm, zit wat in ja. Die 4 % heb ik wel gehaald overigens, afgelopen twee jaar. Maar ik beleg ook nog niet zo lang weer, dus dat is nog geen structureel niveau.
Omdat anderen ook mogen stemmen. Ook mensen die echt van toeten noch blazen weten. Om wetsvoorstellen dan te reduceren tot een simpele ja of nee doet de complexiteit van dit soort issues echt tekort. Dan wordt mijn geïnformeerde stem teniet gedaan door een ongeïnformeerde idioot die ook mag stemmen. Daarom zit er een kabinet en een TK die tot voorstellen komen. Die kunnen ook onvoordelig zijn, maar that's all in the game.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet waarom je tegen een referendum bent, zolang je er maar belangrijke wetten als deze mee zou kunnen blokkeren.
Je moet ze niet misbruiken zoals FvD toen deed, maar als het belangrijk en erg controversieel is, waarom niet?
Ben je dan ook tegen democratie? Of helpt de representativiteit?quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat anderen ook mogen stemmen. Ook mensen die echt van toeten noch blazen weten.
Nee, omdat de ongeïnformeerde stemmen dan worden gemitigeerd door het debat wat wordt gevoerd alvorens men tot voorstellen komt. Bij een referendum zit Jan met de Pet direct aan de knoppen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ben je dan ook tegen representatieve democratie?
Maar ditzelfde probleem heb je toch ook gewoon bij onze verkiezingenquote:Op dinsdag 26 september 2017 12:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat anderen ook mogen stemmen. Ook mensen die echt van toeten noch blazen weten. Om wetsvoorstellen dan te reduceren tot een simpele ja of nee doet de complexiteit van dit soort issues echt tekort. Dan wordt mijn geïnformeerde stem teniet gedaan door een ongeïnformeerde idioot die ook mag stemmen. Daarom zit er een kabinet en een TK die tot voorstellen komen. Die kunnen ook onvoordelig zijn, maar that's all in the game.
Ik blijf dan misschien liever bij mijn principes dan om ineens opportunistisch te doen. Referenda zijn of altijd een goed idee, of altijd slecht. Ze zijn niet soms goed, wanneer het mij wel goed uit komt.
Als dat referendum er komt wordt men echt wel op elke manier goed ingelicht, zal DWDD, Pauw, radio 1 wel beheersen en er zullen heus wel partijen ook campagne voor gaan voeren.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, omdat de ongeïnformeerde stemmen dan worden gemitigeerd door het debat wat wordt gevoerd alvorens men tot voorstellen komt. Bij een referendum zit Jan met de Pet direct aan de knoppen.
Zie boven. Dan wordt er in elk geval nog gedebatteerd. Dus dan staat de ongeïnformeerde burger nog steeds vrij ver van het besluitvormingsproces, maar niet zo ver dat zij niet direct gerepresenteerd wordt. Het moet ook geen Brussel worden, zeg maar.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:30 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar ditzelfde probleem heb je toch ook gewoon bij onze verkiezingen
Dat betwijfel ik. Dat hele Oekraïnereferendum hing aan elkaar van misinformatie. Campagne voeren gaat niet over de waarheid vertellen of voorlichting geven. Dat gaat over mensen overtuigen jouw kant te kiezen. Als je dus met nonsens iemand weet te overtuigen dan is die stem evenveel waard als iemand die overtuigd is geraakt door het eerlijke verhaal.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Als dat referendum er komt wordt men echt wel op elke manier goed ingelicht, zal DWDD, Pauw, radio 1 wel beheersen en er zullen heus wel partijen ook campagne voor gaan voeren.
Ja, zie de edit.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, omdat de ongeïnformeerde stemmen dan worden gemitigeerd door het debat wat wordt gevoerd alvorens men tot voorstellen komt. Bij een referendum zit Jan met de Pet direct aan de knoppen.
Whehe, beschrijf je toch weer een beetje onze normale verkiezingen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:33 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Dat hele Oekraïnereferendum hing aan elkaar van misinformatie. Campagne voeren gaat niet over de waarheid vertellen of voorlichting geven. Dat gaat over mensen overtuigen jouw kant te kiezen. Als je dus met nonsens iemand weet te overtuigen dan is die stem evenveel waard als iemand die overtuigd is geraakt door het eerlijke verhaal.
quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde als Mystik maar Linus heeft me overtuigd. Toch maar getekend.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:15 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik heb dat een paar dagen geleden na lang nadenken ook gedaan. Ik weet nog niet wat ik ga stemmen, maar het zal fijn zijn als er een discussie komt over het sleepnet-gedeelte van die wet.
Niet alles? Zo te lezen ben je gewoon echt alle privacy kwijt aan de overheid, je kan vaak geinen over "1984", maar in een tijd waarin bijna alles digitaal is, van je mobiel tot je laptop tot aan je smart tv of zelfs je apple watch (quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:36 schreef 99.999 het volgende:
Die wet is niet alles maar dit type referenda is kutter.
Al had ik het wel een beter onderwerp gevonden dan het verdrag met Oekraïne.
Met als verschil dat bij de gewone verkiezingen niet twee kampen zijn, maar een stuk of 15. En idioten dus evenredig gerepresenteerd worden. Dat is bij een referendum anders. Daar kunnen de idioten voor een ongunstige uitslag zorgen omdat er maar twee keuzes zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:37 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Whehe, beschrijf je toch weer een beetje onze normale verkiezingen.
Bovendien lijkt me deze wet gewoon een stuk concreter en transparanter dan dat verdrag met oekraine .
Ik hoop iig dat het referendum er komt, misschien dat lubach er nog wat aandacht aan kan geven.
Nouja, wat is ongunstig.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Met als verschil dat bij de gewone verkiezingen niet twee kampen zijn, maar een stuk of 15. En idioten dus evenredig gerepresenteerd worden. Dat is bij een referendum anders. Daar kunnen de idioten voor een ongunstige uitslag zorgen omdat er maar twee keuzes zijn.
Uiteindelijk is dat, alle amendementen ten spijt, in de Kamers natuurlijk niet anders.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Daar kunnen de idioten voor een ongunstige uitslag zorgen omdat er maar twee keuzes zijn.
Ongunstig is het als er een besluit wordt genomen wat niet gebaseerd is op feitelijkheden, of waar eigenlijk een ander electoraal motief achter zit dan waar om gevraagd werd. Zie Brexit en Oekraïne.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja, wat is ongunstig.
Bij een referendum als dit, zou hij er komen, kan ik je wel op een briefje geven wat het volk wil (en dat is wss geen heftige inbreuk op haar privacy)
Is ook opgezet door een aantal UvA-studenten begreep. In die zin moet dat vertrouwd voor je zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:41 schreef Tchock het volgende:
Die sleepwet is ook wel echt onmetelijk kut. Ik weeg daar zwaarder aan dan eventuele principes omtrent referenda.
Deels op te lossen met een districtenstelsel. Staat de politicus gedwongen dichter bij de burger.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:39 schreef Kowloon het volgende:
Het nadeel van representatieve democratie is, vind ik, dat je geacht worden vooraf te kiezen voor een kandidaat. Dit terwijl je ten eerste niet precies weet welke politieke thema's er de komende tijd gaan spelen. Je ten tweede op een bundel van voorkeuren moet stemmen die gestalte heeft gekregen in de vorm van een partij/fractie en parlementarier. Jouw eigen voorkeuren kunnen de beschikbare bundels overstijgen. Je ten derde niet tussentijds kunt ingrijpen als blijkt dat je vanwege de eerste twee punten een onvoldoende geinformeerde keuze hebt gemaakt.
Een ander goed punt vind ik dat de politiek er door gedwongen wordt het tempo van hervormingen te matigen en ook beter moet communiceren met de burger. Zou hou je de burger permanent in het achterhoofd bij de politicus (en dat is toch uiteindelijk de klant van de overheid), nog meer dan met een representatieve opzet.
De competenties van een politicus staan sinds de LPF al aardig onder druk. Het is geen beschermd beroep, iedereen mag het doen. Een serieus mankement in de democratie. Niet iedereen is geschikt voor zo'n belangrijke taak. Ook niet iedereen kan dokter worden. En terecht.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:42 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Uiteindelijk is dat, alle amendementen ten spijt, in de Kamers natuurlijk niet anders.
Rustig aan, Plato.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De competenties van een politicus staan sinds de LPF al aardig onder druk. Het is geen beschermd beroep, iedereen mag het doen. Een serieus mankement in de democratie. Niet iedereen is geschikt voor zo'n belangrijke taak. Ook niet iedereen kan dokter worden. En terecht.
Laten we een examen afnemen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De competenties van een politicus staan sinds de LPF al aardig onder druk. Het is geen beschermd beroep, iedereen mag het doen. Een serieus mankement in de democratie. Niet iedereen is geschikt voor zo'n belangrijke taak. Ook niet iedereen kan dokter worden. En terecht.
In mijn ogen moet elke weldenkende burger tegen dit plan zijn. Het is echt griezelig verstrekkend. Maar wel leuk dat het initiatief van mijn universiteit komt, al waren het trouwens bètastudenten.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Is ook opgezet door een aantal UvA-studenten begreep. In die zin moet dat vertrouwd voor je zijn.
Maar ook dat Kamerleden alleen maar voor of tegen kunnen stemmen. Daarom kan ik mij ook altijd zo opwinden over de bundeling van beleid. En in de Tweede Kamer heeft men in de praktijk maar beperkt invloed op hoe ver die bundeling gaat. En dan kan het zijn dat als je voor beter toezicht bent op de datazucht van de inlichtingendiensten bent, je tegelijk ook voor verruiming van hun bevoegdheden moet stemmen. Om politieke redenen gaan Kamerleden dan helaas dikwijls alsnog door de bocht.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Helaas is het huidige instrument succesvol onschadelijk gemaakt door de anti-Europa zuurtjes.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:41 schreef Tchock het volgende:
Die sleepwet is ook wel echt onmetelijk kut. Ik weeg daar zwaarder aan dan eventuele principes omtrent referenda.
Stemmen langs partijlijnen stoort mij ook wel. Ik heb vaak overwogen om in de politiek te gaan. Maar wat me tegen staat is dat je je bij een partij moet aansluiten waarmee je het per definitie niet op alle punten eens kunt zijn. Maar dat je dan toch ergens voor of tegen moet stemmen omdat de partij het wil. Daar ben ik te weinig volgzaam voor.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar ook dat Kamerleden alleen maar voor of tegen kunnen stemmen. Daarom kan ik mij ook altijd zo opwinden over de bundeling van beleid. En in de Tweede Kamer heeft men in de praktijk maar beperkt invloed op hoe ver die bundeling gaat. En dan kan het zijn dat als je voor beter toezicht bent op de datazucht van de inlichtingendiensten bent, je tegelijk ook voor verruiming van hun bevoegdheden moet stemmen. Om politieke redenen gaan Kamerleden dan helaas dikwijls alsnog door de bocht.
Mijn oma ging ooit voor de christenbroeders in de gemeenteraad en stemde vooral met de PvdA mee.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:02 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Stemmen langs partijlijnen stoort mij ook wel. Ik heb vaak overwogen om in de politiek te gaan. Maar wat me tegen staat is dat je je bij een partij moet aansluiten waarmee je het per definitie niet op alle punten eens kunt zijn. Maar dat je dan toch ergens voor of tegen moet stemmen omdat de partij het wil. Daar ben ik te weinig volgzaam voor.
Go oma!quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Mijn oma ging ooit voor de christenbroeders in de gemeenteraad en stemde vooral met de PvdA mee.Haar politieke carrière duurde daardoor niet erg lang.
Oh, vind ik niet zo moeilijk. Ben tegen referenda, als er 1 is ga ik stemmen. Wordt vervolgens de uitslag genegeerd: prima.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hij heeft er nog twee afleveringen voor.. Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:39 schreef Tchock het volgende:
Het sleepwetreferendum gaat het trouwens niet halen, denk ik. Tenzij er nog een machtige eindspurt komt met hulp van bijvoorbeeld Arjen Lubach.
[ afbeelding ]
Nou en, de uitslag veegt het kabinet toch de bips mee af.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:39 schreef Tchock het volgende:
Het sleepwetreferendum gaat het trouwens niet halen, denk ik. Tenzij er nog een machtige eindspurt komt met hulp van bijvoorbeeld Arjen Lubach.
[ afbeelding ]
Ja, die hebben wel even DWDD of Lubach nodig inderdaad. Wel weer typisch dat een gestoord referendum over een verdrag met Oekraïne het wel makkelijk haalt en deze niet.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:39 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat op het moment niet zo lekker met het districtenstelsel. Zie UK en US.quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Deels op te lossen met een districtenstelsel. Staat de politicus gedwongen dichter bij de burger.
Nadeel is dat je dan geacht wordt vergelijkbare belangen te hebben als je buren. Dat zal in veel gevallen zo zijn, maar soms ook niet. En eigenlijk werkt dit alleen met een tweepartijenstelsel.
Zal ook wel meespelen dat dat voor de verkiezingen was en dit na de verkiezingen. Partijen zijn niet actief campagne aan het voeren.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ja, die hebben wel even DWDD of Lubach nodig inderdaad. Wel weer typisch dat een gestoord referendum over een verdrag met Oekraïne het wel makkelijk haalt en deze niet.
Nee, dit is gewoon een ingewikkeld onderwerp over computers en zo en dat andere was KUT EU!!!!quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zal ook wel meespelen dat dat voor de verkiezingen was en dit na de verkiezingen. Partijen zijn niet actief campagne aan het voeren.
Als de initiatiefnemers geen enkele moeite doen om voldoende handtekeningen binnen te halen en onder de aandacht willen brengen is dat wel te verklaren natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ja, die hebben wel even DWDD of Lubach nodig inderdaad. Wel weer typisch dat een gestoord referendum over een verdrag met Oekraïne het wel makkelijk haalt en deze niet.
En dat laatste lag ietsje beter bij GeenStijl en FvD.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dit is gewoon een ingewikkeld onderwerp over computers en zo en dat andere was KUT EU!!!!
Mooi, opzouten met dat kutreferendum.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:39 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Willen ze dat niet? Ik heb ze al meerdere malen op de radio gehoord en ook Amnesty heb ik voorbij horen komen. Alleen Bits for Freedom heeft er voor gekozen om passief te zijn omdat ze het liever via de rechter willen oplossen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:45 schreef Vesz het volgende:
[..]
Als de initiatiefnemers geen enkele moeite doen om voldoende handtekeningen binnen te halen en onder de aandacht willen brengen is dat wel te verklaren natuurlijk.
Niet verontwaardigd de boel bij elkaar schreeuwen zoals een Jan Roos of een Thierry Baudet staat gelijk aan geen enkele moeite doen?quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:45 schreef Vesz het volgende:
[..]
Als de initiatiefnemers geen enkele moeite doen om voldoende handtekeningen binnen te halen en onder de aandacht willen brengen is dat wel te verklaren natuurlijk.
Heel verstandig van BoF.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:46 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Willen ze dat niet? Ik heb ze al meerdere malen op de radio gehoord en ook Amnesty heb ik voorbij horen komen. Alleen Bits for Freedom heeft er voor gekozen om passief te zijn omdat ze het liever via de rechter willen oplossen.
ZEER dubieus.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Heel verstandig van BoF.
Der rest, behalve Amnesty, van de steunende partijen vind ik ook behoorlijk dubieus:
Amnesty International
BIT
Bits of Freedom
Burgercomité Nederland
Burgerrechtenvereniging Vrijbit
Computer Club Geulle
Free Press Unlimited
GeenStijl
Greenhost
Jonge Democraten
Libertarische Partij
Piratenpartij
Privacy Barometer
Privacy First
Radicaal
ROOD
quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:46 schreef Euribob het volgende:
[..]
Niet verontwaardigd de boel bij elkaar schreeuwen zoals een Jan Roos of een Thierry Baudet staat gelijk aan geen enkele moeite doen?
Ik dacht gelezen te hebben dat de initiatiefnemers geen campagne willen voeren.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:46 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Willen ze dat niet? Ik heb ze al meerdere malen op de radio gehoord en ook Amnesty heb ik voorbij horen komen. Alleen Bits for Freedom heeft er voor gekozen om passief te zijn omdat ze het liever via de rechter willen oplossen.
Vooral die club lijkt me zeer dubieusquote:Op dinsdag 26 september 2017 13:49 schreef Tchock het volgende:
De terroristen van Computer Club Geulle.
Overigensschijnt het dat het Oekraïne referendum ook maar 150.000 handtekeningen had een week voor de deadlinequote:Op dinsdag 26 september 2017 13:39 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:51 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
[..]
Overigensschijnt het dat het Oekraïne referendum ook maar 150.000 handtekeningen had een week voor de deadline
Fakenews / alternative fact.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:51 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
[..]
Overigensschijnt het dat het Oekraïne referendum ook maar 150.000 handtekeningen had een week voor de deadline
Toch jammer dat Forum van Democratie er niet bijstaat op de site als één van de ondersteuners.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:52 schreef LelijKnap het volgende:
Thierry Baudet Retweeted
Sleepwet @refSleepwet Sep 22
Waarom wij een referendum aanvraag zijn gestart en waarom jij moet tekenen op: https://sleepwet.nl/ #sleepwet
Juist door Oekraïne geeft geen mens nog wat om dit type referenda.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ze willen wrs de associatie vermijden en de focus op het onderwerp houden en/of het geen stokpaardje van FvD/GS laten worden.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:55 schreef Euribob het volgende:
[..]
Toch jammer dat Forum van Democratie er niet bijstaat op de site als één van de ondersteuners.
https://sleepwet.nl/#support
Maar goed, Baudet is dan ook een flapdrol dus lijkt me logisch dat hij gewoon nog even wil meeliften zodat hij er straks weer over kan klage.
Het zijn wel Limburgers dus tel maar uit, Timmermans is er ook eentje trouwens.quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Vooral die club lijkt me zeer dubieus
Niet dag 13?quote:Op dinsdag 26 september 2017 13:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze haalden de 100K al op dag 11.
Precies, het is vakkundig om zeep geholpen door GeenPeil. Mijn dank nog daarvoor.quote:Op dinsdag 26 september 2017 14:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Juist door Oekraïne geeft geen mens nog wat om dit type referenda.
Dat krijg je dus als je schulden bij Wall Street maakt. Laat het een les zijn voor al die andere paupers die in gebieden wonen waar orkanen kunnen plaatsvinden.quote:
Ybeltje heeft een boek geschreven. Heerlijk nieuws.quote:Op dinsdag 26 september 2017 15:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat krijg je dus als je schulden bij Wall Street maakt. Laat het een les zijn voor al die andere paupers die in gebieden wonen waar orkanen kunnen plaatsvinden.
Dat evenement lekker versongfestivalleren. Goed idee.quote:Op dinsdag 26 september 2017 15:22 schreef Friek_ het volgende:
Overigens doen een aantal leerlingen van me mee aan dat Model European Parliament (MEP) - soort simulatiespel van het Europees Parlement. Ze spelen het land Slovenië. Deze vrijdag moeten ze daadwerkelijk debatteren in Den Haag en ik heb net een enorme Sloveense vlag en tien kleine zwaaivlaggetjes besteld. Als een malloot natuurlijk met die dingen zwaaien in dat publiek daar.
Ik verwacht mijn gratis kopie morgen in de bus. Gesigneerd en wel.quote:Op dinsdag 26 september 2017 15:20 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ybeltje heeft een boek geschreven. Heerlijk nieuws.
Vergeet Argentinie niet. Dat dacht ook ooit failliet te kunnen gaan.quote:Op dinsdag 26 september 2017 15:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat krijg je dus als je schulden bij Wall Street maakt. Laat het een les zijn voor al die andere paupers die in gebieden wonen waar orkanen kunnen plaatsvinden.
Mag Nederland weer meer gaan uitgeven, of gaat het niet in op de verdeling van de kosten?quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:01 schreef remlof het volgende:
Breaking: French president Macron proposes shared European military intervention force, shared defense budget
Het zal niet meer dan een proefballon zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mag Nederland weer meer gaan uitgeven, of gaat het niet in op de verdeling van de kosten?
Saampjes Noord Korea binnenvallenquote:Op dinsdag 26 september 2017 16:01 schreef remlof het volgende:
Breaking: French president Macron proposes shared European military intervention force, shared defense budget
Door meer efficiency hoeven we juist niet meer uit te geven om toch slagvaardiger te worden.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mag Nederland weer meer gaan uitgeven, of gaat het niet in op de verdeling van de kosten?
De EU heeft helemaal niets met NoKo te schaften. Dat zoekt die mongool in het Witte Huis maar lekker uit.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Saampjes Noord Korea binnenvallen
Goede grap joh. Alle EU-landen met een leger van formaat zitten bij de NAVO.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:39 schreef remlof het volgende:
[..]
De EU heeft helemaal niets met NoKo te schaften. Dat zoekt die mongool in het Witte Huis maar lekker uit.
Efficiency is een mooi containerbegrip, maar volgens mij zijn we een kwart van het defensiebudget kwijt zodra Brexit is afgerond. We gaan geen 25% efficiency-slag maken.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Door meer efficiency hoeven we juist niet meer uit te geven om toch slagvaardiger te worden.
Ja. En waar stond dat NA ook alweer voor?quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goede grap joh. Alle EU-landen met een leger van formaat zitten bij de NAVO.
Denemarken en Polen toch ook?quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoeveel NAVO- en EU-leden deden ook alweer mee aan die stompzinnige Irak-oorlog? Alleen NL en VK meen ik :’)
Nu overschat je de Britten wel heel erg, zowel Frankrijk als Italië hebben individueel meer slagkracht dan het VK volgens de Credit Suisse index.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Efficiency is een mooi containerbegrip, maar volgens mij zijn we een kwart van het defensiebudget kwijt zodra Brexit is afgerond. We gaan geen 25% efficiency-slag maken.
Oh, Spanje, Portugal en Italie ook.quote:
Het defensiebudget van het VK is bijna het dubbele dan dat van Italië. Leuk dat je daar met een paar forumules en variabelen een zwakker leger van kunt maken.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Nu overschat je de Britten wel heel erg, zowel Frankrijk als Italië hebben individueel meer slagkracht dan het VK volgens de Credit Suisse index.
https://en.wikipedia.org/(...)itary_Strength_Index
Ik keek naar budget:quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Nu overschat je de Britten wel heel erg, zowel Frankrijk als Italië hebben individueel meer slagkracht dan het VK volgens de Credit Suisse index.
NAVO AFSCHAFFEN, dat wil Trump ook. Zijn we er mooi vanaf.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goede grap joh. Alle EU-landen met een leger van formaat zitten bij de NAVO.
Dan heeft CS slecht geteld.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:48 schreef remlof het volgende:
[..]
quote:
En Estland, Roemenië, Albanië, Bosnië, Bulgarije, Tsjechië, Moldavië, Oekraïne, Noorwegen, Nederland, Hongarije, IJsland.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh, Spanje, Portugal en Italie ook.
Kost NAVO-lidstaten zoals Nederland alleen maar meer geld. Niet doen dus.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
NAVO AFSCHAFFEN, dat wil Trump ook. Zijn we er mooi vanaf.
Oh, ook Letland, Litouwen, Slowakije en Macedonie.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
En Estland, Roemenië, Albanië, Bosnië, Bulgarije, Tsjechië, Moldavië, Oekraïne, Noorwegen, Nederland, Hongarije, IJsland.
Turkije is eigenlijk het enige NAVO-land wat niet in Irak zat.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh, ook Letland, Litouwen, Slowakije en Macedonie.
Frankrijk.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Turkije is eigenlijk het enige NAVO-land wat niet in Irak zat.
En Duitsland. En België. Maar goed, het punt is dus dat als Amerika ergens een robbetje gaat knokken, de NAVO-leden in de regel aansluiten. Ook zonder artikel 5.quote:
Lijkt me ook wel redelijk, gezien de Amerikaanse militaire dominantie.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
En Duitsland. En België. Maar goed, het punt is dus dat als Amerika ergens een robbetje gaat knokken, de NAVO-leden in de regel aansluiten. Ook zonder artikel 5.
Ja, als je miljarden uitgeeft aan vliegdekschepen zonder vliegtuigen dan stijg je snel op de ranglijst, het maakt echter niet dat je militair sterker bentquote:Op dinsdag 26 september 2017 16:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het defensiebudget van het VK is bijna het dubbele dan dat van Italië. Leuk dat je daar met een paar forumules en variabelen een zwakker leger van kunt maken.
Van mij mag jij zoveel uitgeven als dat je wil.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Precies dat is precies het punt, de EU kan straks met die 194 mld veel meer doen dan nu.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik keek naar budget:
EU: 194 mrd
UK: 48 mrd
FR: 39 mrd
IT: 18 mrd
De EU kan met 194 miljard incl. VK minder doen dan straks met 146 miljard zónder het VK? Wat een onzin.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies dat is precies het punt, de EU kan straks met die 194 mld veel meer doen dan nu.
Het is vooral een momentopname die slecht uitpakt voor het VK denk ik.quote:
Ja, zelfs die 50mld zijn wel op te vangen als je alle overbodige dubbelingen weghaalt. Het is niet alleen materieel maar ook commandostructuur natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
De EU kan met 194 miljard incl. VK minder doen dan straks met 146 miljard zónder het VK? Wat een onzin.
Er hoeven er in iedergeval minder langs de straat te lopen dan toch?quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:32 schreef Euribob het volgende:
Waarom heeft Nederland eigenlijk geen stoer militair-industrieel complex? Das pas goed voor de economie.
En hoeveel voor Nederland alleen?quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Je zit wr 100 mld naast voor het VK.
Kan je net zo goed overstappen naar de NRC.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:35 schreef Kaas- het volgende:
Ik heb nu in vier FD-artikelen op rij een enorme taalfout gezien. Ik durf gewoon niet door te lezen.
Zou ik het eens hebben over jouw taalfouten Kaasje?quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:35 schreef Kaas- het volgende:
Ik heb nu in vier FD-artikelen op rij een enorme taalfout gezien. Ik durf gewoon niet door te lezen.
Of de Gelderlander. Daar staan er zo veel in dat je op een gegeven moment gaat denken dat je het zelf fout hebt.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Kan je net zo goed overstappen naar de NRC.
Ik las verkeerd Sjon, kan gebeuren.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
En hoeveel voor Nederland alleen?
De Gelderlander slaat qua taalfouten inderdaad alles. Man, man, man, alsof alles daar door vmbo-stagaires wordt geschreven.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of de Gelderlander. Daar staan er zo veel in dat je op een gegeven moment gaat denken dat je het zelf fout hebt.
Dan nog kan het VK zelfstandig vrij serieuze expedities uitvoeren. Dat zit er bij de Italianen gewoon niet in. Die hebben amper serieuze slagkracht.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is vooral een momentopname die slecht uitpakt voor het VK denk ik.
Ze hebben bijvoorbeeld al bijna al hun vliegdekschepen uit de vaart genomen om de HMS Queen Elizabeth te kunnen bekostigen, maar die is op z’n vroegst pas in 2020 operationeel.
De Gelderlander, voor én door vmbo'ers.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:38 schreef remlof het volgende:
[..]
De Gelderlander slaat qua taalfouten inderdaad alles. Man, man, man, alsof alles daar door vmbo-stagaires wordt geschreven.
Vergis je niet. Het Britse leger is geen tiende meer van wat het 30 jaar geleden was terwijl de Italiaanse strijdkrachten in die periode alleen maar meer taken hebben gekregen door alle problemen aan hun grenzen, Balkan, Noord-Afrika en de daarbij behorende vluchtelingenstromen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan nog kan het VK zelfstandig vrij serieuze expedities uitvoeren. Dat zit er bij de Italianen gewoon niet in. Die hebben amper serieuze slagkracht.
Na een daling van een kwart heb je een 33% efficiency-slag nodig om terug op hetzelfde niveau te komen, geen 25%.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Efficiency is een mooi containerbegrip, maar volgens mij zijn we een kwart van het defensiebudget kwijt zodra Brexit is afgerond. We gaan geen 25% efficiency-slag maken.
anderhalve dollar per blik. Nog best duur eigenlijk, niet echt volumevoordeel.quote:
Je klinkt een beetje als een SP’er die duizend miljard gaat bezuinigen op managers in de zorg.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, zelfs die 50mld zijn wel op te vangen als je alle overbodige dubbelingen weghaalt. Het is niet alleen materieel maar ook commandostructuur natuurlijk.
Dat is voor een los blik al behoorlijk duur. Zelfs als het een halve liter is.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
anderhalve dollar per blik. Nog best duur eigenlijk, niet echt volumevoordeel.
Maar die kost geld en FD krijg ik. Toch een Nederlander hè.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Kan je net zo goed overstappen naar de NRC.
Stagaires?quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:38 schreef remlof het volgende:
[..]
De Gelderlander slaat qua taalfouten inderdaad alles. Man, man, man, alsof alles daar door vmbo-stagaires wordt geschreven.
Ik verzet me alleen tegen de de anti-EU-vibe die ik hier bespeur.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je klinkt een beetje als een SP’er die duizend miljard gaat bezuinigen op managers in de zorg.
Verzet heeft geen doel kerel slikken is al wat men kan.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik verzet me alleen tegen de de anti-EU-vibe die ik hier bespeur.
Dat had ik van jou eigenlijk ook verwacht.
Ik ben pro-EU, maar ga daarom dom gelul dat toevallig eveneens pro-EU poogt te zijn niet ineens zomaar overnemen. Kom nou...quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik verzet me alleen tegen de de anti-EU-vibe die ik hier bespeur.
Dat had ik van jou eigenlijk ook verwacht.
Uh....de Britten hebben 150.000 soldaten, Italie heeft er 330.000, Frankrijk 360.000, Duitsland 178.000, je staart je blind op het budget zonder te kijken waar dat aan uitgegeven word volgens mij.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan nog kan het VK zelfstandig vrij serieuze expedities uitvoeren. Dat zit er bij de Italianen gewoon niet in. Die hebben amper serieuze slagkracht.
Het domme gelul is dat we de kans om miljarden te bezuinigen zonder slagkracht in te leveren zouden laten ligen. Omdat... EUquote:Op dinsdag 26 september 2017 17:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ben pro-EU, maar ga daarom dom gelul dat toevallig eveneens pro-EU poogt te zijn niet ineens zomaar overnemen. Kom nou...
Ik ben al lang en breed vergeten van wie ie was, maar het blijft een mooie uitspraak:quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:50 schreef Jip141 het volgende:
Oorlog
WOIII overleven we sowieso niet.
Jawel joh, dat blijft allemaal aan de andere kant van de wereld. Niets aan het handje.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:50 schreef Jip141 het volgende:
Oorlog
WOIII overleven we sowieso niet.
Ziet er wel wat primitief uit:quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb een smartwatch gekocht door 30 eu.
Had er eigenlijk weinig van verwacht, maar dat ding is fucking awesome!
Albertje toch?quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben al lang en breed vergeten van wie ie was, maar het blijft een mooie uitspraak:
Ik heb geen idee waarmee de Derde Wereldoorlog wordt uitgevochten, maar de Vierde is met stokken en stenen
Haha denk je dat.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jawel joh, dat blijft allemaal aan de andere kant van de wereld. Niets aan het handje.
O jij verwacht geen echo dan?quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jawel joh, dat blijft allemaal aan de andere kant van de wereld. Niets aan het handje.
Dat ook. Maar dom gelul counteren met dom gelul is niet echt een oplossing remlove.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Het domme gelul is dat we de kans om miljarden te bezuinigen zonder slagkracht in te leveren zouden laten ligen. Omdat... EU
huh?quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ziet er wel wat primitief uit:
[ afbeelding ]
Wat was mijn dom gelul dan?quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat ook. Maar dom gelul counteren met dom gelul is niet echt een oplossing remlove.
Daarmee heb je een bom gelegd onder het hele concept van het Fok! Forum.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat ook. Maar dom gelul counteren met dom gelul is niet echt een oplossing remlove.
Die blokken komen uit de link uit je vorige postquote:Op dinsdag 26 september 2017 17:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
huh?
http://www.dx.com/p/easto(...)monitor-black-461235
Ik wil scheiden van mijn echtgenoot, de Nederlandse Spoorwegen.quote:
Als er dan een WO komt kun jij hem misschien ruilen voor een brood, zoniet heb jij wel de smart tijd.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
huh?
http://www.dx.com/p/easto(...)monitor-black-461235
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |