abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:41:57 #1
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174001172
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_174001177
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:37 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Er bestaan geen banen die je echt graag wil en volledig voor gaat?
Vast, maar ik kan ze nu niet zo opnoemen. Ik hoef natuurlijk ook niet eeuwig op dezelfde plek te blijven zitten. Het is nu vooral belangrijk dat ik een fatsoenlijke baan vind.

quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:39 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heb je eerst hbo gedaan?
Yep, ik ben opgeleid tot laborant.
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:43:56 #3
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174001196
Denk goed na wat je wilt.

Ik deed ook “alles aanpakken wat maar kon” maar nu begin ik al een beetje vermoeid te raken van de enorme reistijd als consultant. :P

Maar komt vast goed. :)
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:44:06 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_174001199
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:42 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

dinsdag 26 september 2017 @ 08:44:15 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174001202
quote:

[..]

Vast, maar ik kan ze nu niet zo opnoemen. Ik hoef natuurlijk ook niet eeuwig op dezelfde plek te blijven zitten. Het is nu vooral belangrijk dat ik een fatsoenlijke baan vind.

[..]

En daarna een master filosofie?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_174001210
quote:

[..]

[..]

Ik kan me daar eerlijk gezegd echt niet in verplaatsen. Een mooie studie gedaan en jaren de tijd gehad om erachter te komen wat je wil, en dan na afstuderen gewoon schieten met hagel op elke vacature die maar voorbij komt. Erg zonde.
pi_174001216
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

En daarna een master filosofie?
+ bachelor filosofie.
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:45:54 #8
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174001226
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:44 schreef Kaas- het volgende:
Ik kan me daar echt niet in verplaatsen. Een mooie studie gedaan en jaren de tijd gehad om erachter te komen wat je wil, en dan na afstuderen gewoon schieten met hagel op elke vacature die maar voorbij komt.
Ik ken eigenlijk ook geen wo'er voor wie dat geldt.
De meeste hebben een gewilde studierichting. Op wat verdwaalde juristen na dan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174001235
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:43 schreef Jip141 het volgende:
Denk goed na wat je wilt.

Ik deed ook “alles aanpakken wat maar kon” maar nu begin ik al een beetje vermoeid te raken van de enorme reistijd als consultant. :P

Maar komt vast goed. :)
Ik overweeg juist een paar jaar als consultant. Heb altijd op vaste contracten gewerkt maar ik merk dat ik snel verveeld raak in mijn werk dus zou graag wat meer verschillende plekken zien. Hoewel de reistijd me inderdaad een beetje tegenstaat. Ik werk nu in mijn woonplaats. Dat is toch wel heel lekker.
pi_174001262
quote:

[..]

Ik kan me daar eerlijk gezegd echt niet in verplaatsen. Een mooie studie gedaan en jaren de tijd gehad om erachter te komen wat je wil, en dan na afstuderen gewoon schieten met hagel op elke vacature die maar voorbij komt. Erg zonde.
Jij hebt dan ook geen "onrendabele" studie gedaan. Met alle respect voor de onrendabele studies, natuurlijk. Die zijn zeker belangrijk, maar op de arbeidsmarkt niet altijd even gewild. Dan moet je het van je gewone academische skills hebben en een werkveld inrollen waarin ze je omscholen.
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:49:52 #11
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_174001280
quote:

[..]

Ik denk dat het een kwestie is van hoe iemand kijkt naar zijn of haar carrière. Ik studeerde filosofie omdat ik dat voor mezelf en mijn persoonlijke ontwikkeling belangrijk vind. Het maakt mij niet heel veel uit waar ik terecht kom (natuurlijk heb ik wel richtingen en banen afgestreept die niet bij mij passen).
pi_174001296
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

+ bachelor filosofie.
Als laborant is ook in of nabij het noorden natuurlijk wel werk te vinden. Alleen mist de link met filosofie dan meestal :P
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:51:35 #13
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174001303
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik overweeg juist een paar jaar als consultant. Heb altijd op vaste contracten gewerkt maar ik merk dat ik snel verveeld raak in mijn werk dus zou graag wat meer verschillende plekken zien. Hoewel de reistijd me inderdaad een beetje tegenstaat. Ik werk nu in mijn woonplaats. Dat is toch wel heel lekker.
Het is erg leuk dat het afwisselend is.

Maar vandaag (uitzonderlijk) heb ik in totaal 6 uur reistijd. Dat hou ik niet een paar dagen per week vol. :P

Een ander nadeel is dat je in alle losse klusjes het overzicht kunt verliezen.

Ik verveel me in ieder geval niet. Maar iets minder reistijd en iets meer rust en overzicht zou ik wel waarderen. Is wel meteen mijn eerste baan dus geen ervaring met verveling op werk of eentonige klussen.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:51:56 #14
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174001308
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:48 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Jij hebt dan ook geen "onrendabele" studie gedaan. Met alle respect voor de onrendabele studies, natuurlijk. Die zijn zeker belangrijk, maar op de arbeidsmarkt niet altijd even gewild. Dan moet je het van je gewone academische skills hebben en een werkveld inrollen waarin ze je omscholen.
Er was op de reunie van m'n middelbare school een meisje die iets van psychologie had gedaan en van werkervaringsplek naar stage naar jaarcontract zonder uitzicht op verlenging rolde. Dan is je wereldbeeld op je 30e natuurlijk helemaal anders en herken je je in uitspraken als "geen enkele millennial heeft een vaste baan".

Terwijl een ander deel van de markt voor het afstuderen een vaste baan aangeboden krijgt.
Tsja, een studie volgen waar je gelukkig van wordt en er daadwerkelijk gelukkig worden zijn twee verschillende dingen.
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:52:28 #15
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174001314
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Het maakt mij niet heel veel uit waar ik terecht kom
Hier zou ik dus mee oppassen. Goed bedoelde tip.

Het is echt een groot deel van je week.
pi_174001315
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:48 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar ook met zo’n studie kan je toch bepaalde wensen hebben die daar goed op aansluiten? De IT in na laboratorium en filosofie klinkt redelijk willekeurig.
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:53:42 #17
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174001333
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Er was op de reunie van m'n middelbare school een meisje die iets van psychologie had gedaan en van werkervaringsplek naar stage naar jaarcontract zonder uitzicht op verlenging rolde. Dan is je wereldbeeld op je 30e natuurlijk helemaal anders en herken je je in uitspraken als "geen enkele millennial heeft een vaste baan".

Terwijl een ander deel van de markt voor het afstuderen een vaste baan aangeboden krijgt.
Tsja, een studie volgen waar je gelukkig van wordt en er daadwerkelijk gelukkig worden zijn twee verschillende dingen.
Ook weer waar..
pi_174001336
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik denk dat het een kwestie is van hoe iemand kijkt naar zijn of haar carrière. Ik studeerde filosofie omdat ik dat voor mezelf en mijn persoonlijke ontwikkeling belangrijk vind. Het maakt mij niet heel veel uit waar ik terecht kom (natuurlijk heb ik wel richtingen en banen afgestreept die niet bij mij passen).
Hoe kan dat je nou niet uitmaken?! Wtf. Het beheerst straks praktisch je hele week voor de rest van je leven en je bent onverschillig over hoe dat eruit ziet? Hoe heb je die mening nou weer bij elkaar gefilosofeerd?
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:54:35 #19
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174001344
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:53 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Ook weer waar..
Het is af en toe niet slecht voor je om te beseffen dat we allemaal in een bubble leven.
Wil niet zeggen dat je anders moet handelen, maar voor het besef wel fijn.
pi_174001348
Wel respect voor Jip trouwens. Wel
Heftige reistijd rondom je werk.
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:55:38 #21
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174001360
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:54 schreef Kaas- het volgende:
05:50 ging de wekker.

Werd er niet blij van. :D
pi_174001374
Afijn ik loop kantoortje binnen mensen grgr xxx
pi_174001377
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik herken dat wel. Al mijn vrienden zijn minimaal HBO-afgestudeerd, maar allemaal in onrendabele richtingen. Die leveren flink in op perspectief.

Geld is geen drijfveer, maar stabiliteit en toekomstperspectief wel. Ik heb ook het nodige geluk gehad, ik heb helemaal geen opleiding afgerond maar ben wel relatief goed terecht gekomen. Ik besef me alleen wel dat het ook héél anders uit had kunnen pakken en zou mensen niet zo snel adviseren in de taalwetenschappen of filosofie te stappen. Niet omdat het niet leuk of niet waardevol zou zijn. Maar naast studiewensen heeft een mens ook heel veel wensen t.a.v. quality of life. Die moet je toch verdienen en je studie speelt daarin een sleutelrol.
pi_174001378
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:55 schreef Jip141 het volgende:

[..]

05:50 stond te wekker.

Werd er niet blij van. :D
Snap ik :(
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:56:54 #25
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174001382
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:54 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind internationale reistijd wel iets anders dan binnenlandse reistijd.
Afgelopen jaar voor werk een paar keer in Londen, Frankfurt en Zurich geweest, maar dat is qua arbeidsvitaminen wel anders dan met het treintje pendelen naar Schubbekutteveen.
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:57:13 #26
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_174001387
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:52 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Hier zou ik dus mee oppassen. Goed bedoelde tip.

Het is echt een groot deel van je week.
Zoals ik al zei, ik heb al best wel heel wat afgestreept. Er blijft dan alleen nog heel veel over. Uiteraard heb ik een paar voorkeuren, maar uiteindelijk moet ik ook gewoon accepteren dat ik een salaris nodig heb en niet te veel moet zeuren over dromen en voorkeuren. Maar ik zal inderdaad opletten dat ik niet zomaar alles aanneem, dank je voor de tip.
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:58:29 #27
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174001408
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:56 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik herken dat wel. Al mijn vrienden zijn minimaal HBO-afgestudeerd, maar allemaal in onrendabele richtingen. Die leveren flink in op perspectief.

Geld is geen drijfveer, maar stabiliteit en toekomstperspectief wel. Ik heb ook het nodige geluk gehad, ik heb helemaal geen opleiding afgerond maar ben wel relatief goed terecht gekomen. Ik besef me alleen wel dat het ook héél anders uit had kunnen pakken en zou mensen niet zo snel adviseren in de taalwetenschappen of filosofie te stappen. Niet omdat het niet leuk of niet waardevol zou zijn. Maar naast studiewensen heeft een mens ook heel veel wensen t.a.v. quality of life. Die moet je toch verdienen en je studie speelt daarin een sleutelrol.
Je ziet volgens mij ook mensen keuzes uitstellen. Niet samenwonen (want kunnen ze niet betalen), geen kinderen nemen en geen huis kopen heeft nogal wat impact op hoe je leven er uit ziet als je 35-45 bent. Nadeel is dat als je het geld wel hebt je dan midden twintig al vroeg bejaard bent, maar aan de andere kant kun je ook een echt grotemensenleven leiden/lijden.
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:59:57 #28
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174001426
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:57 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik heb al best wel heel wat afgestreept. Er blijft dan alleen nog heel veel over. Uiteraard heb ik een paar voorkeuren, maar uiteindelijk moet ik ook gewoon accepteren dat ik een salaris nodig heb en niet te veel moet zeuren over dromen en voorkeuren. Maar ik zal inderdaad opletten dat ik niet zomaar alles aanneem, dank je voor de tip.
Nice.

Good luck!
pi_174001438
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:52 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Maar ook met zo’n studie kan je toch bepaalde wensen hebben die daar goed op aansluiten? De IT in na laboratorium en filosofie klinkt redelijk willekeurig.
True. Maar het is niet zo zwart-wit, natuurlijk. Sectoren zijn heel breed en als je een beetje intelligent bent en sociaal vaardig dan doe je al vrij snel geen uitvoerende taken meer en heb je het over visie en strategie. Dan is de IT-component minder relevant dan je bedrijfskundige kennis en ervaring.

En jij hebt een heel duidelijk doel in je leven en bent heel bewust bezig je carrièrepad uit te stippelen. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Alleen zijn er ook mensen met een andere intrinsieke motivatie die daardoor minder bezig zijn met waar hun carrière heen moet.
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:03:19 #30
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174001473
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:56 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik vind internationale reistijd wel iets anders dan binnenlandse reistijd.
Afgelopen jaar voor werk een paar keer in Londen, Frankfurt en Zurich geweest, maar dat is qua arbeidsvitaminen wel anders dan met het treintje pendelen naar Schubbekutteveen.
Alle reistijd is kut.
Bis bis bis
pi_174001479
Yo.
Ja doei.
pi_174001481
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je ziet volgens mij ook mensen keuzes uitstellen. Niet samenwonen (want kunnen ze niet betalen), geen kinderen nemen en geen huis kopen heeft nogal wat impact op hoe je leven er uit ziet als je 35-45 bent. Nadeel is dat als je het geld wel hebt je dan midden twintig al vroeg bejaard bent, maar aan de andere kant kun je ook een echt grotemensenleven leiden/lijden.
Ik heb op mijn 24e een huis gekocht. Ik ben er van overtuigd dat dat op lange termijn het best is, ook al heb ik nu stress vanwege verbouwingen die betaald moeten worden, geld handig wegzetten en ga zo maar door. Mijn vrienden wonen allemaal nog gehuurd en zijn totaal niet bezig met later.

Dus ja, ik herken heel erg dat mensen keuzes uitstellen die paps en mams allang gemaakt hadden op onze leeftijd. En het is niet alleen maar uit nood geboren. Het is ook een soort apathie bij veel millennials die een soort van eeuwig tiener willen zijn. Ik zie dat ook alleen bij de mensen die onder hun niveau werken. Alsof ze zich er bij neer hebben gelegd dat het nooit wat gaat worden.
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:04:01 #33
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_174001483
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als laborant is ook in of nabij het noorden natuurlijk wel werk te vinden. Alleen mist de link met filosofie dan meestal :P
Daar zet ik momenteel ook vooral op in. Al kijk ik ook rond of ik iets kan vinden met mijn academische opleiding, maar het lab heeft prioriteit.
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:04:07 #34
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174001485
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

Alle reistijd is kut.
Nee, soms wel lekker.
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:05:04 #35
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174001498
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Achteraf vind ik het prima dat ik het heb uitgesteld. Die studiejaren in je early 20’s zijn gewoon leuk.

Kost wel wat.
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:06:59 #36
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174001528
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik heb op mijn 24e een huis gekocht. Ik ben er van overtuigd dat dat op lange termijn het best is, ook al heb ik nu stress vanwege verbouwingen die betaald moeten worden, geld handig wegzetten en ga zo maar door. Mijn vrienden wonen allemaal nog gehuurd en zijn totaal niet bezig met later.

Dus ja, ik herken heel erg dat mensen keuzes uitstellen die paps en mams allang gemaakt hadden op onze leeftijd. En het is niet alleen maar uit nood geboren. Het is ook een soort apathie bij veel millennials die een soort van eeuwig tiener willen zijn. Ik zie dat ook alleen bij de mensen die onder hun niveau werken. Alsof ze zich er bij neer hebben gelegd dat het nooit wat gaat worden.
Goed bezig. Dat eeuwig tiener zijn heeft volgens mij ook te maken met dat mensen elkaar soms gek maken met wat je moet doen met je geld en wat niet. Niemand kijkt raar op als je voor 5.000 euro op vakantie gaat, terwijl het ook gemakkelijk voor de helft of een kwart kan. Mensen vinden het gek als je niet de festivalletjes en feestjes afgaat, waar je dan honderden euros stuk gooit. Een huis kopen en settelen is niet zo fijn als een kamer huren in hartje stad, waar je als een halve student leeft met mede-lotgenoten. Overigens ken ik ook een paar mensen die wel op hun niveau werken, maar toch het werk niet vinden wat ze er van hadden gedacht en dan maar gaan reizen of elk weekend hard stappen om er mee te dealen.
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:07:29 #37
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174001540
quote:
8s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:05 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Achteraf vind ik het prima dat ik het heb uitgesteld. Die studiejaren in je early 20’s zijn gewoon leuk.

Kost wel wat.
Oh, early 20's is prima om te studeren.
Maar ergens rond je 24-26e mag dat kantelpunt wel komen.
pi_174001620
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:51 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Maar vandaag (uitzonderlijk) heb ik in totaal 6 uur reistijd. Dat hou ik niet een paar dagen per week vol. :P

In totaal 6 uur rijden? Dat is onderhand heel Nederland door heen en terug. Zo gek zouden ze me niet krijgen.
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:13:58 #39
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_174001637
Ik heb trouwens een hekel aan die sollicitaties waar ze je een priegelvakje geven om hen te overtuigen. Wat is er mis met een klassieke sollicitatiebrief of motivatiebrief uploaden?
pi_174001735
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Daar zet ik momenteel ook vooral op in. Al kijk ik ook rond of ik iets kan vinden met mijn academische opleiding, maar het lab heeft prioriteit.
Snap ik.
Friesland Campina groeit wel flink en zoekt op diverse plekken wel mensen geloof ik.
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:29:06 #41
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174001808
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:13 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik heb trouwens een hekel aan die sollicitaties waar ze je een priegelvakje geven om hen te overtuigen. Wat is er mis met een klassieke sollicitatiebrief of motivatiebrief uploaden?
Lekker kort houden, prima. Dat eindeloze gereutel.
Doorgaans ook de mensen die kantje na kantje volpenden op een tentamen.
Bis bis bis
  Redactie Games dinsdag 26 september 2017 @ 09:30:01 #42
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174001818
quote:
"ik ben een groot fan van niet in armoede leven."
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_174001820
quote:
Je moet ook geen epos schrijven, dat lezen ze toch niet. Kort, krachtig en to-the-point ipv wat wollige meuk.
Ja doei.
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:31:04 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_174001827
Poolse president ontketent 'oorlog aan de top' om benoemingen rechters

https://www.volkskrant.nl(...)n-rechters~a4518478/

Poolse president trapt weer op de rem om zijn eigen partij te stoppen de rechtsstaat te ontmantelen.
pi_174001845
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Hier al eens een briefje naartoe gestuurd?
http://www.bd.com/nl/careers/

Paar jaar geleden namen die vrij makkelijk mensen aan, na de overname door bd is de bedrijfscultuur wat veranderd hoorde ik, maar ik heb er nu al een tijd geen contacten meer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:32:53 #46
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_174001854
Ik ben ook niet van de lange verhalen. Maar zo'n priegelvakje nodigt niet bepaald uit tot een nette brief.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:30 schreef Puddington het volgende:

[..]

"ik ben een groot fan van niet in armoede leven."
:D
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:34:03 #47
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174001863
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik ben ook niet van de lange verhalen. Maar zo'n priegelvakje nodigt niet bepaald uit tot een nette brief.

[..]

"Als ik jou was, nam ik mij aan".

Klinkt filosofisch.
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:34:14 #48
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_174001869
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Hier al eens een briefje naartoe gestuurd?
http://www.bd.com/nl/careers/

Paar jaar geleden namen die vrij makkelijk mensen aan, na de overname door bd is de bedrijfscultuur wat veranderd hoorde ik, maar ik heb er nu al een tijd geen contacten meer.
Dank je, dat bedrijf kende ik nog niet. Even kijken...
pi_174001870
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Is het een papieren ding? of gewoon een word doc? In een word doc kun je toch gewoon het veld groter maken? :')
Ja doei.
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:36:09 #50
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_174001904
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Is het een papieren ding? of gewoon een word doc? In een word doc kun je toch gewoon het veld groter maken? :')
Nee het is online en dan zo'n klein vakje. Van die vakjes die lijken op die dingen waar je bij een enquête nog even je eigen mening (of klacht) mag droppen.
pi_174001931
Met een max aantal characters? Anders kun je toch gewoon tikken wat je wilt? :?
Ja doei.
pi_174001934
Ook een pro-tip: doe even alles wat je in van die veldjes invult door Word met spellchecker gooien. 8-)
Ja doei.
pi_174001988
Morgen m'n interview, gisteren (wat laat) de briefing gehad (vol spelfouten...) :')

Morgen weet ik welke baan ik heb/neem... :o ik vind 't maar wat... :o
Ja doei.
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:45:18 #54
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_174002020
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
Met een max aantal characters? Anders kun je toch gewoon tikken wat je wilt? :?
Er zit blijkbaar wel een max aan. Maar dat is mijn probleem niet echt, het is meer dat ik het een rottig ding vind. Ik kan niet goed inschatten wat ze verwachten van mij. Willen ze überhaupt een nette brief of alleen een paar regels? Maar goed, ze moeten maar dealen met een brief.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ook een pro-tip: doe even alles wat je in van die veldjes invult door Word met spellchecker gooien. 8-)
Daar ben ik inderdaad mee bezig, al was het maar voor het overzicht. Al kan ik de spellcheck ook wel gebruiken. :P
pi_174002031
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Er zit blijkbaar wel een max aan. Maar dat is mijn probleem niet echt, het is meer dat ik het een rottig ding vind. Ik kan niet goed inschatten wat ze verwachten van mij. Willen ze überhaupt een nette brief of alleen een paar regels? Maar goed, ze moeten maar dealen met een brief.

[..]

Daar ben ik inderdaad mee bezig, al was het maar voor het overzicht. Al kan ik de spellcheck ook wel gebruiken. :P
En ook gewoon zodat je bij een disconnect of wat dan ook niet alles kwijt bent. Been there, done that.... ;(
Ja doei.
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:46:10 #56
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_174002034
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:42 schreef motorbloempje het volgende:
Morgen m'n interview, gisteren (wat laat) de briefing gehad (vol spelfouten...) :')

Ik zal voor je duimen.

Wel suf dat ze nu weer te laat zijn. :')
pi_174002045
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:46 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik zal voor je duimen.

Wel suf dat ze nu weer te laat zijn. :')
Nah, we waren wel in contact en ik was het hele weekend toch aan het rennen :P

Zo om 9 uur maar op m'n gemakje beginnen met de voorbereiding... :)
Ja doei.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:01:00 #58
104871 remlof
Europees federalist
pi_174002227
quote:

Dat zal ook eens een keer tijd worden :o
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:01:07 #59
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_174002229
Die opmerkingen van Trump over Puerto Rico, wat een afschuwelijke man is het toch. :{
pi_174002232
quote:

Klinkt goed :)
pi_174002240
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat zal ook eens een keer tijd worden :o
Oy, ik heb 'vroeger' ook al full-time gewerkt, en tijdens m'n laatste jaar in Nijmegen ook 24 uur naast een voltijds studie! :o :{w
Ja doei.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:02:50 #62
104871 remlof
Europees federalist
pi_174002253
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oy, ik heb 'vroeger' ook al full-time gewerkt, en tijdens m'n laatste jaar in Nijmegen ook 24 uur naast een voltijds studie! :o :{w
Ik bedoelde meer dat je potentiële werkgevers nou niet erg veel haast lijken te maken.
pi_174002266
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:02 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dat je potentiële werkgevers nou niet erg veel haast lijken te maken.
Oh, de eerste maakt prima haast hoor :D Maar die gaven me wel de kans om dit interview van morgen af te wachten, gisteren nog mee gemailed. Daar ben ik ze wel echt heel dankbaar voor.
Ja doei.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:04:03 #64
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174002275
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

In de horeca van Nijmegen?
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:04:09 #65
104871 remlof
Europees federalist
pi_174002278
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, de eerste maakt prima haast hoor :D Maar die gaven me wel de kans om dit interview van morgen af te wachten, gisteren nog mee gemailed. Daar ben ik ze wel echt heel dankbaar voor.
Oh ja, dat is waar. Het is toch gewoon je eigen schuld.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:04:25 #66
104871 remlof
Europees federalist
pi_174002285
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De Drie Gezusters gok ik :')
pi_174002300
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee _O- :')

Zat in de sociale huur bij een organisatie in Groesbeek :)
Ja doei.
pi_174002305
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:04 schreef remlof het volgende:

[..]

De Drie Gezusters gok ik :')
Je kent me zó goed O+
Ja doei.
pi_174002310
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:04 schreef remlof het volgende:

[..]

Oh ja, dat is waar. Het is toch gewoon je eigen schuld.
seaubriseau.
Ja doei.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:09:30 #70
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174002352
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee _O- :')

Zat in de sociale huur bij een organisatie in Groesbeek :)
Ah, de woco-boefjes helpen.
Ben je in Groesbeek niet door die messentrekkers neergestoken? Ze hebben geen beste naam in de regio.
  Redactie Games dinsdag 26 september 2017 @ 10:10:09 #71
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174002364
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je kent me zó goed O+
Waarom dié tent?
pi_174002377
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:10 schreef Puddington het volgende:

[..]

Waarom dié tent?
Sarcasme is zeg maar niet jouw ding?
Ja doei.
pi_174002382
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ah, de woco-boefjes helpen.
Ben je in Groesbeek niet door die messentrekkers neergestoken? Ze hebben geen beste naam in de regio.
WoCo4Life. En nee, was prima werken daar :)
Ja doei.
  Redactie Games dinsdag 26 september 2017 @ 10:11:46 #74
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174002388
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Sarcasme is zeg maar niet jouw ding?
Sarcasme overbrengen gaat nogal moeilijk met geschreven tekst ;)
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:12:06 #75
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174002393
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

WoCo4Life. En nee, was prima werken daar :)
Leuke regio. En werken bij een woningcorporatie is natuurlijk een perfecte work/life balance.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:13:51 #76
104871 remlof
Europees federalist
pi_174002412
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:11 schreef Puddington het volgende:

[..]

Daar hebben we smileys voor :')
pi_174002429
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Leuke regio. En werken bij een woningcorporatie is natuurlijk een perfecte work/life balance.
SOwieso O+
Ja doei.
pi_174002452
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:11 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ik dacht dat inmiddels wel duidelijk zou zijn dat ik daar niet echt geschikt voor ben _O-
Ja doei.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:20:36 #79
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_174002482

Guerilla fotografie is echt wel iets waar ik stiekem best goed in ben geworden. Ze zal denk ik wel dat laatste zijn die gaat zeuren. Ze heeft eerdere werkjes van mij gezien. Het nemen van deze foto was minder dan 1,5 seconden. De eigenaar heb ik ook ergens op de foto (maar die ken ik al wat langer + e-mail). en alle foto's terug verzonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 26-09-2017 10:32:06 ]
pi_174002488
OK...
Ja doei.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:22:28 #81
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174002504
Het was blijkbaar koud, aan de sjaal(s) te zien.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:26:34 #82
89730 Drugshond
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:28:24 #83
89730 Drugshond
pi_174002570
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:22 schreef GSbrder het volgende:
Het was blijkbaar koud, aan de sjaal(s) te zien.
Mensen liepen na 20:00 nog steeds met een t-shirt. Tegen 22:00 begon het wel frisjes te worden. Het was heel goed om te doen.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:33:54 #84
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_174002670
Iemand is opgepakt met ketamine. Politie hield hem aan omdat hij op zijn auto "I love keta" had geschreven.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:39:05 #85
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174002761
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:20 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]

Guerilla fotografie is echt wel iets waar ik stiekem best goed in ben geworden. Ze zal denk ik wel dat laatste zijn die gaat zeuren. Ze heeft eerdere werkjes van mij gezien. Het nemen van deze foto was minder dan 1,5 seconden. De eigenaar heb ik ook ergens op de foto (maar die ken ik al wat langer + e-mail). en alle foto's terug verzonden.
Freak.
Bis bis bis
pi_174002791
GOEDEMORGEN
pi_174002797
HALLO TEM
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_174002805
Zo, net weer terug van een snoepreisje naar Valencia, op kosten van de baas.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:41:32 #89
104871 remlof
Europees federalist
pi_174002806
IS HET WEER CAPSLOCKDAG?
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:43:16 #90
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174002840
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:41 schreef xpompompomx het volgende:
Zo, net weer terug van een snoepreisje naar Valencia, op kosten van de baas.
Calatrava weer lopen afzeiken?
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:43:42 #91
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174002846
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
OK...
Verder roept de term "guerrilla fotografie" geen associaties op met mogelijke straatverboden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174002852
NEE, MAAR TOCH.
pi_174002871
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

Verder roept de term "guerrilla fotografie" geen associaties op met mogelijke straatverboden.
Totaal niet!
Ja doei.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:44:49 #94
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174002872
quote:
President Donald Trump heeft voor het eerst wat uitgebreider gereageerd op de gevolgen van orkaan Maria voor Puerto Rico. In een serie tweets biedt hij geen extra hulp aan, maar wijst hij op de financiële problemen van het eiland.

"Puerto Rico, dat al een slechte infrastructuur en enorme schulden had, is in grote problemen", schrijft de president. "Een groot deel van het eiland is vernietigd, terwijl er miljarden dollars aan schulden zijn bij Wall Street en de banken."
Man van het volk.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:46:29 #95
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174002912
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:44 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Man van het volk.
Waarheid als een koe.
Maar daar ben je geen politicus voor. Had 'ie maar analist bij Goldman Sachs moeten worden.
pi_174002913
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:44 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Man van het volk.
Empatisch gehandicapt.
pi_174002927
Die man heeft blaming the victim uitgevonden.
Ja doei.
pi_174002932
Nog steeds betere omschrijving gevonden voor Trump dan: Achterlijke teringmongool.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:47:51 #99
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174002937
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarheid als een koe.
Maar daar ben je geen politicus voor. Had 'ie maar analist bij Goldman Sachs moeten worden.
Denk eerder dat het te maken heeft met dat ze niet voor hem hebben gestemd.
pi_174002949
Triangeljosti O+
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')